Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leraren ontvluchten Randstad. MASSAAL

Honderden juffen en meesters hebben er de kracht niet meer voor

WEGWEZEN

Leraren vertrekken met honderden tegelijk uit de vier grote steden en Almere. De Ringweg A10 staat muurvast. De A6 en de A7 richting Friesland zijn helemaal vastgelopen. De A2 is al dicht, vechtpartijen bij de boot naar Texel, de A1 naar het Oosten des Lands is bijna niet te doen en bij de N57 proberen automobilisten zwemmend naar Zeeland te geraken. Allemaal leraren, juffen, meesters die het onderwijs in de vier grote steden SPUUGZAT zijn en met HONDERDEN TEGELIJK vluchten voor de werkdruk, de marxistische lesstof, de multiculturele samenleving, de grote klassen, de fopsalarissen, de huizenprijzen, de gaybrapaden, de kk-scheldende kudtkoters en/of de luizenmoeders op het plein (doorhalen wat niet van toepassing is). Op naar de eendaagse schoolweek!

Reaguursels

Inloggen

Misschien is het een Idee om staatswoningen in de steden voor leraren te creeeren. Beetje marktconform als Femke in Amsterdam met haar woning.

David000000007 | 02-11-19 | 08:53

Veel reacties hier in de trant van "lekker voor die linkse onderwijsmensen; nu moeten ze worstelen met de rotzooi die ze zelf gecreëerd hebben".
Helaas is het zo dat de mens zijn foutieve meningen niet opgeeft bij confrontatie met feiten waaruit overduidelijk zijn verkeerde inzicht blijkt. Een van de redenen is dat veel mensen geen idee hebben van het verschil tussen meningen en feiten. Ook "het onderwijs" is bevolkt met figuren die beter zouden moeten weten maar eigenlijk gewoon aanhangers zijn van een godsdienst; ook als het geen moslims zijn.
Voorbeeld: het wijdverbreide geloof dat straffen niet helpt en dat je "positief moet stimuleren".

JvanDeventer | 02-11-19 | 08:42

Haha, 460 miljoen extra voor de leraren. Geen staking meer, wat leren wij ze toch goed kennen. Het gaat bij die gasten niet eens om de kinderen, maar enkel om salaris.

Bill Cosby | 02-11-19 | 08:30

Ik woon in een groot dorp , waar de leraar bij je thuis komt vanwege het gedrag van 1 van je kinderen. Ik confronteer mijn kind en we gaan het probleem samen aan . Mijn kind gaat terug naar school op de fiets zonder gsm of Ipad , want thuis , en biedt de leraar excuses aan. De opvoeding die ik hiermee geef is inherent het dorp hier. De ervaringen die ik hier lees op GS lees , zijn een bedreiging en waarschuwd welke kant het hier op kan gaan. Ik krijg het gevoel dat we ons moeten wapenen voor ons eigen bestwil en dat van onze kinderen die we nog' klassiek'opvoeden. Die kleinnerende randstedelijke gedachten over ons 'boeren' is een gotspe ... dus... wij niet jullie elende , jullie niet ons eten , goede deal toch ?

SoundMake | 02-11-19 | 05:45 | 2

Dan maakt een randstedelijke rechter toch gewoon korte mette met dat eten van je: hoppa stikstofcrisis!

Joostmochtnietsweten | 02-11-19 | 06:06

Kinderoverschot terugsturen naar lichtgetintië

Hemmenaar7 | 02-11-19 | 01:00

Ik ben meerdere jaren vmbo-docent geweest in de randstad. De vakanties zijn leuk, maar verder is het een hondenbaan! Ik kon met mijn hbo diploma gelukkig terecht in het bedrijfsleven. Veel meer rust, letterlijk en figuurlijk. Ik hoef niet meer na te kijken, noch voor te bereiden. En geen discussies meer met 13 jarige snotneuzen die menen dat ik onterecht handel terwijl zij de regels overtreden.

Vrouwtje_haram | 02-11-19 | 00:19 | 5

@Jos Tiebent | 02-11-19 | 02:52:
Het merkwaardige is dat docenten wèl autoritair behandeld mogen worden door hun directie maar dat docenten hun leerlingen niet autoritair mogen behandelen van diezelfde directie.

JvanDeventer | 02-11-19 | 08:51

@Jos Tiebent | 02-11-19 | 02:52:
Wanneer je het werk niet aan kan dan zoek je een andere baan ,dan ben je namelijk niet geschikt voor die functie .
Meer geld erbij lost dan helemaal niets op ,en op die linkse k#t partijen blijven stemmen ook niet ,want dat doet de meerderheid van de docenten .
Maar u doet het voorkomen alsof het probleem enkel bij de allochtone kinders ligt ,dat bekt natuurlijk wel lekker gemakkelijk maar het zet geen zoden aan de dijk .

iopeth | 02-11-19 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nederlanddraaitdoor | 01-11-19 | 22:34 | 2

Het Neddrlandse onderwijs = links lullen (lees indoctrinatie) en rechts vullen .
Volgend jaar gaan ze weer meer geld eisen ,en ondertussen veranderd er helemaal niets aan de zogenaamde werkdruk .

Fok of met jullie werkdruk !

iopeth | 01-11-19 | 20:51 | 2

Duidelijk merkbaar dat uw docent Nederlands één van de eersten was die de handdoek in de ring wierp. Lag dat aan de indoctrinatie, zat hij voortdurend scheef op zijn dik-gevulde portemonnee zodat hij vaak naar de fysiotherapeut moest, of misschien aan de houding van enkele van zijn leerlingen?

EEnzame SchizofrEEN | 01-11-19 | 21:08

@EEnzame SchizofrEEN | 01-11-19 | 21:08:
Mijn leraar Nederlands werkte voor zo'n 400 gulden per week en was daar zeer content mee ,en aangezien hij een oud marinier was kwam de handdoek in de ring gooien niet in zijn kop voor .

Jammer joh !

iopeth | 02-11-19 | 02:02

Tussen 2030 - 2050 staat een bevolking explosie in Afrika op de planken.
Raar maar waar, men heeft niets, en fokt er op los. Bv. 200 miljoen Ethiopiers, 400 miljoen Nigerianen. Paar. honderd. Miljoen. U leest het goed.

M.a.w. dit is nog maar het begin, Europeanen / Noord-Amerikanen die steigeren, worden veelal weggezet als rechts of populistisch - Maar dit is niet zo.

In ieder geval ... al die Afrikanen zijn straks zeker niet welkom, in Europa.
Als leraren nu bv. eens naar Afrika gingen om daar les te geven, welvaart te creeëren ..

Nederlandop1 | 01-11-19 | 20:44 | 4

@Pierke Pierlala | 01-11-19 | 21:19: precies. Kom eens vanonder die klapperboom vandaan aldaar en onderneem iets. Alles behalve een reisje naar Europa. Dat spreekt toch voor zich?

Rest In Privacy | 01-11-19 | 22:46

Het simpel delen van bevolking en resources / landbouwareaal kan geen andere conclusie geven dat er geen bevolkingsexplosie gaat komen in 2030-2050.

Epistulae_Morales | 02-11-19 | 00:02
-weggejorist-
kindapaas | 02-11-19 | 08:37
▼ 1 antwoord verborgen

Het zou niet onredelijk zijn als onderwijspersoneel in de randstad een hoger salaris krijgt dan elders, gezien de hoge huizenprijzen.

Max Headroom | 01-11-19 | 20:22 | 4

Waarom zou dat redelijk zijn? Ik krijg toch ook geen korting op een OV kaart omdat ik 200km van Schiphol woon?

Epistulae_Morales | 02-11-19 | 00:04

En? betaal jij dat ?

Dacht het niet .

iopeth | 02-11-19 | 02:09

Je kunt natuurlijk ook de lonen buiten de Randstad verlagen.

DebraCadabra | 02-11-19 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ken wel iemand die daar wil werken. Het OM kent hem ook. Is iemand die graag ziet dat zijn leerlingen met het kontje omhoog zitten. Is wel in bezit van een soort Verklaring Onbehoorlijk Gedrag. Ben bang dat hij dan wel niet vervolgt wordt maar achtervolgt, na een week. Toch nog een soort van straf.

InSight | 01-11-19 | 20:01

Typisch

Rico Tampeloerus | 01-11-19 | 21:48

Terug krabbelen na een beetje kritiek, vooral niet boven het maaiveld uitkomen. Typisch Nederlands.

reagluurder010 | 02-11-19 | 06:58

Waarbij ik ook nog even op wil merken dat ik het erg knap vind van het Parool een artikel hierover te schrijven en echt alle maar dan ook alle oorzaken van de ellende waarom deze leraren vertrekken buiten het artikel te laten. Een soort skelet journalistiek.

Wekkertje | 01-11-19 | 19:42 | 1

Politieke correctheid heet dat

zeeman73 | 02-11-19 | 08:35

Die man in Ruinerwold had dus eigenlijk een hele goede vooruitziende blik: door zijn kinderen bij de geboorte niet aan te geven bij de burgerlijke stand, heeft hij ze de ellende van de huidige indoctrinatie machine (onderwijs) bespaard.

Wering | 01-11-19 | 19:42 | 1

Nou.. en daar is me toch een potje intellect grootgebracht..
Voor de goede orde.. het viel dus bij de lokale zatlappen in het café op dat die gast niet spoorde.. nou dan is het *heel* erg...

Epistulae_Morales | 02-11-19 | 00:05

Ín de familie ook twee die uit Gouda vertrokken zijn naar het land tussen de spruitjes. Echter zo policor dat ze nooit zullen vertellen dat het niet fijn lesgeven wat aan en tussen de finnen. Heb al jaren geleden voorspeld dat geen leraar meer in de Randstad wil blijven, for obvious reasons.

Wekkertje | 01-11-19 | 19:36

Tja, lesgeven... de blanke kinderen zijn doorgaans beleefd maar verrotten het om te leren waarvoor jij op gesprek moet bij jouw direct leidinggevende en de allochtonen tonen geen greintje respect. Onderwijs, elke dag anders (maar nooit echt prettig).

Montesquieue | 01-11-19 | 18:38 | 3

Ik geef regelmatig gastcolleges op het MBO en ik kan je iig met zekerheid vertellen:
Er is geen verschil tussen allochtonen en autochtonen in horkengedrag.
Ik geeft 2 waarschuwingen. De derde keer ga je de klas uit en heb je een 1. Dan moet je van goede huize komen om nog een voldoende te kunnen halen.
1 keer heb ik een gast gehad die begon te brabbelen over opwachten. Ik heb hem 5 seconden bedenktijd gegeven of hij dat wilde terugnemen of dat ik, onafhankelijk van wat de school daarvan vond, aangifte van bedreiging bij de politie zou doen. Hij nam het terug en daar kreeg hij netjes nog de opdracht bij dat ik een excuusbrief wilde die ondertekend moest zijn door zijn ouders wilde hij nog toegelaten worden tot mijn les. Die kreeg ik, plus een onderschrift dat hij ook thuis een week huisarrest had gekregen.

Epistulae_Morales | 02-11-19 | 00:15

@Epistulae_Morales | 02-11-19 | 00:15:
Alleen het feit dat die kinderen zo denken is al een reden om weg te blijven uit het onderwijs. Pedagoog moeten zijn betekent dat je ouders aanvult, niet dat je een soort van politieagent zonder mandaat moet zijn.. en hier en daar ook nog als een docent aan een dood paard moet trekken. Want veel zin in leren hebben de meeste kinderen niet. De mobiel, playstation, wiet en gratis porno op internet is veel interessanter.

Vrouwtje_haram | 02-11-19 | 00:25

Het begrip "direct leidinggevende" toont al dat er iets grondig fout zit. Die "leidinggevenden" zijn vaak nog veel stommer dan de leraar, vreten mee uit de onderwijsruif, dragen niet bij maar lopen in de weg of saboteren je werk rechtstreeks.
Een leraar heeft vakkennis nodig, ervaring en een beetje overwicht. Het laatste wat hij/zij nodig heeft is een "leidinggevende".

JvanDeventer | 02-11-19 | 00:44

Ik geef die leraren groot gelijk.
Je moet maar daar een jaar lang tussen gespuis van leerlingen zitten die je uitschelden voor god weet wat allemaal, en je met uitkijken met wat je terug zegt..
Het respect is voor de leraar is volledig verdwenen.
Dankzij linkse indoctrinatie van hoger af..
En dan meestal ook hoge werkdruk, en slecht betaald..
Nou dank je de koekoek.. er zijn leukere banen..
Dat ze maar eens beginnen om 100% achter de leraren te staan, 1 verkeerd woord ongeacht kleur of ras het lokaal uit, komt het vaker voor weg van die school.
Hang maar de hele dag een camera met audio richting klas.
Helaas zijn er groepen die juist eropuit zijn om weg gestuurd te worden "omdat volgens hun geloof je niks moet aannemen van niet gelovigen.. "
En straks staat diezelfde groep te huilen dat ze uitgesloten worden, en niet de zelfde kansen kregen.. "En staan ze te drammen om weer aparte scholen te openen die hun cultuur ondersteunen wat weer negatieve invloed heeft op integratie", want daar krijgen ze weer de haatversie van hun geloof geleerd..
Daar moet men gewoon een straf aan vast hangen.. kom je niet door een standaard Nederlandse opleiding "waar vooral taal en westerse cultuur
"vrouwen rechten, gelijke behandeling belangrijk is" dan later ook geen recht op uitkering... of het extra onkosten verhalen op de ouders...
Men moet zowel ouder als kinderen motiveren.

Rene046 | 01-11-19 | 18:06 | 2

Geen meelij met leerkrachten die stemmen c.q. gestemd hebben op de politieke partijen die deze diversiteit & ellende faciliteren. Burn!

Joey Finkleberry | 01-11-19 | 19:49

@Joey Finkleberry | 01-11-19 | 19:49:
Toegeven dat je jarenlang of zelfs je hele leven fout hebt gezeten is moeilijk.

Wekkertje | 01-11-19 | 19:55

Docenten stemmen massaal op kutpartijen als D66, GL en PvdA. Zadelen het land op met multiculturele vergezichten. En lopen vervolgens snel weg als het lesgeven met al die allochtone kinderen teveel werkdruk veroorzaakt. Hypocrieten.

jochum1980 | 01-11-19 | 18:01

Hahah die hele randstad, dat zogenaamde “centrum” van Nederland, begint in raptempo de consequenties te voelen van de decennialange verwaarlozing van Nederlandse omgangsnormen. Ik hoop dat die hele zooi daar in elkaar flikkert. Het begint met de woningmarkt, nu het onderwijs, wat volgt..?

Datmagniethe | 01-11-19 | 17:58

Haha prachtig, de zelfingenomenheid van die hele regio wat zich arrogant genoeg het centrum van het universum vindt, begint in raptempo de consequenties te voelen van de decennialange verwaarlozing van onze omgangsnormen. Wij in “de provincie” heten jullie absoluut niet welkom, mochten jullie deze kant op willen komen. Wij waren toch het achtergestelde land? Ruim dan thuis je rotzooi maar op.

Datmagniethe | 01-11-19 | 17:55 | 1

Juistem. *boks*

Joey Finkleberry | 01-11-19 | 19:45

Ze zijn de randstad niet zat, ze zijn de leerlingen zat...

kunnenzedanniks | 01-11-19 | 17:33 | 1

Wat is het verschil?

Analia von Solmsch | 01-11-19 | 17:34

Ik vermoed dat dit het begin/onderdeel is van een trend waarin grote delen van steden steeds minder leefbaar worden. Beter opgeleide ouders kunnen het zich veroorloven om naar andere gebieden te verhuizen waar de kwaliteit van het onderwijs hoger is. Er wordt nu getracht het tekort aan basisschoolleraren op te lossen door de toegangseisen voor de pabo te verlagen. Dit leidt natuurlijk tot basisschoolleraren van slechtere kwaliteit. Op den duur zullen scholen met kinderen van rijke ouders waarschijnlijk betere salarissen gaan bieden dan scholen in achterstandswijken, daarmee de beter opgeleide leraren aantrekken en daarmee het probleem nog groter maken.

lekgoot | 01-11-19 | 17:28

Geen medelijden mee, overwegend dit volk heeft getekend voor de ondergang. En nu klagen, salarisverhoging afdwingen en meer vrije dagen claimen. Maar wel dagelijks in de klas doceren dat Trump zo slecht is, dat Fortuyn domme dingen zei en dat Baudet een racist is. Blijf lekker daar en onderga de rottigheid waar je zelf voor getekend hebt.

Bill Cosby | 01-11-19 | 17:25 | 3

Stil zitten op een stoel en luisteren naar de leraar is al moeilijk, laat staan dat men tijd heeft om uit te leggen wat een Baudet is. Over zulke scholen hebben we het.

Analia von Solmsch | 01-11-19 | 17:36

@Analia von Solmsch | 01-11-19 | 17:36: De kids staan bij het opstaan al stijf van de suiker. En de kleurstoffen. Die draaien constant in overdrive.

Sans Comique | 01-11-19 | 17:54

@Sans Comique | 01-11-19 | 17:54: o is dat het probleem.

marrretje | 01-11-19 | 19:28

Al die hoogbegaafde blanke kinderen die netjes doen wat de juf zegt wordt je maar zenuwachtig van.
Of zal het iets anders zijn??

dijkbewaker | 01-11-19 | 17:14

Het gros van het onderwijs is akelig links, dus ik snap niet wat die leerkrachten lopen te klagen. Laatst nog een discussie gehad met m'n neefje van 6. Kreeg van hem de wind van voren omdat ik zwarte piet zei. Dat mocht immers niet meer van zijn schooljuf. En dan heb ik nog geeneens een goed gesprek met hem gevoerd over het milieu en immigranten, alhoewel ik zijn geïndoctrineerde insteek wel kan gokken. Anyway, 5 december heb ik een Sint met 3 zwarte pieten voor hem geboekt. Komt maar door met de oom of the year award.

Joey Finkleberry | 01-11-19 | 17:12 | 1

Rofl ! Laat je weten hoe het ging ?

Kim-Jung-Un | 01-11-19 | 19:34

Eerst moesten er meer Marokkaanse agenten komen, want daar luisteren "ze" wel naar. Is an sich al vreemd, maar dan blijkt ook nog dat er vaak gelekt wordt naar de eigen achterban. Nu worden blanke leraren en leraressen ook al niet meer gerespecteerd.

Maar goed, lekker weg blijven kijken en genieten van de multiculturele maatschappij.

Goldfinger | 01-11-19 | 17:04 | 2

Islamistisch onderwijs en hoofddoek dragende bonnenschrijfters gaan nog eens heel groot worden in Nederland.

Joey Finkleberry | 01-11-19 | 17:14

In de tijd van 'Ratje' had je ook gewone Nederlandse scholen met tuig van de richel. Het waren zeer bekwame types die daar de discipline wisten te handhaven. Iemand als Theo Thijssen, na veel oefening.
Verschil is wel dat er in die tijd geen sprake was van en ideologie. Het waren jongens met een sterke ijzeren wil, meer niet.
Het allochtonen probleem heeft een ideologie en dat maakt het voor mij verderfelijker. Veel verderfelijker.
En dan hadden we nog de linkse ideologie die 'gezag' had afgekeurd als zijnde fascistisch. Daarmee is er ook veel uit de hand gelopen.

arie-hoax | 01-11-19 | 17:15

Gewoon lekker groen slinks of dwaasheid 66 blijven stemmen dan komt het wel goed.

Nanda81 | 01-11-19 | 17:02 | 1

vvd vergeten?!? Grootste partij, premier... heeft niets met deze malaise te maken?

Analia von Solmsch | 01-11-19 | 17:39

Het leven onder de sharia wet blijkt dan toch tegen te vallen.
Als juf voor een klas vol mannetjes die allemaal hoger in rang zijn dan jou valt het ook niet mee.
Volgende keer PVV stemmen in plaats van Gr. links?
Of blijf je zelfs nu nog met een plaat voor je kop doorploeteren?

dijkbewaker | 01-11-19 | 16:51

Het stuk zegt helemaal die tiefhus kinderen met 2 paspoortjes, wat onherroepelijk een onderdeel van het probleem is.
Ben ook benieuwd of het de o zo diverse leraar is die door middel van plan van aanpak en evaluatie tot de conclusie komt dat hij beter een nieuwe school kan verkankeren.

marrretje | 01-11-19 | 16:29

Komt allemaal door de Klimaathysterie.

Bolder | 01-11-19 | 16:19 | 1

Dit gaat heel wat CO2 en stikstof kosten idd.... kan dat niet worden meegenomen om ze in safaripark Randstad te behouden?

litebyte | 01-11-19 | 16:25

De maakbare samenleving, maar wel precies in de richting die de hoge heren en dames niet beoogden. We gaan hier nog heel veel meer van zien, let maar op.

Sinaslolly | 01-11-19 | 15:51 | 4

Ik wil nog toevoegen: We bestrijden de misdaad omdat we vinden dat misdaad bestreden moet worden. Om mensen te beschermen en daders te pakken.
Maar we bestrijden de misdaad niet omdat we geloven in een misdaad-vrije wereld.
Dat is het verschil tussen nuchterheid en waan.

arie-hoax | 01-11-19 | 16:50

@arie-hoax | 01-11-19 | 16:04: Klopt. Maar tegenwoordig stemmen we met onze voeten. Check al die beroepen die in de praktijk het meest met de multiculturele ideologie in aanraking komen: onderwijs, zorg, handhaving, openbaar vervoer. Wie slim is maakt dat ie uit die sectoren wegkomt. Zeker in de grote steden.

Sinaslolly | 01-11-19 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dus alle meesters en juffen vertrekken uit safaripark Randstad....

Of zoals een deel van de bewoners van het park zeggen: alle kk meesters en juffen rotten op

litebyte | 01-11-19 | 15:31

Goed verhaal, zo is het...

SterF... | 01-11-19 | 16:35

het overduidelijke bewijs dat ze in onze maatschappij niet thuishoren. niet willen integreren maar ons ongelovigen de les willen lezen. het lukt nu niet en in de toekomst al helemaal niet. ondanks dat me absolute tegenpool is is haar verhaal precies de spijker op de kop. daarom zal onze maatschappij ontsporen en is het wachten op een escalatie maar dan zal onze (niet zo gekleurde politie en militairen) elite zich tegen ons keren om uit alle macht vast te houden aan de huidige staat... een onhoudbare situatie

coolgen | 01-11-19 | 17:45

Maar hier lees je ook hoe onze naïeve linkse autochtone medemens denkt. Hij/zij bedoelt het vaak goed maar kan de werkelijkheid niet overzien tot ze er mee worden geconfronteerd. Wat zouden ze beter af zijn als ze wat minder in de democratische melk te brokkelen hadden, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen.

Guiseppe | 01-11-19 | 20:45

Iedereen die de site van Beter Onderwijs Nederland heeft gevolgd, weet precies waar het mis is gegaan. Voor het basisonderwijs is het heel duidelijk: Jongens willen niet opgeleid worden tot kleuterleidster en het idee van 'Weer samen naar school', dat een enorme bureaucratie in het leven heeft geroepen. Dat laatste betekent dat speciale kinderen gewoon in de klas blijven en dat meester/juf zijn hele programma moet aanpassen en herschrijven. Dat betekent dat je vele niveaus moet gaan bedienen in een uurtje rekenen (bijvoorbeeld), en dat blijkt dus totaal onwerkbaar.
Maar onwerkbaarheid interesseert de ideoloog geen ene bal. Hij heeft hoge doelen en verre horizonten, en voor de rest mag iedereen zijn dwangmodel als slaven-arbeid ten uitvoer gaan brengen. Ook al gaat dit koste van iedereen.
De ideoloog kent geen genade voor anderen (wel voor zichzelf).
Want de ideoloog heeft altijd gelijk omdat zijn vergezichten zo verschrikkelijk fantastisch deugen. Maakt niet uit dat intussen er zoveel slachtoffers vallen.

arie-hoax | 01-11-19 | 15:24 | 3

Klopt. Uit eigen praktijk:
in een klas een kind dat 'extra aandacht nodig heeft'. Ouders gaven aan dat het kind te vroeg geboren is wat de oorzaak is van het afwijkend gedrag (uh, oké?). Ouders hadden zelf externe instantie ingeschakeld; school moest een streng autisten-protocol inzetten. School is uiteraard 'regulier'maar dankzij passend onderwijs verplicht dit traject te starten.
Concreet betekent dat, dat er voor deze ene leerling:
- voor aanvang dag een apart rooster uit drie dagdelen moet geprint,
- voor aanvang les het eerste deel met leerling besproken,
- tijdens les (die absoluut niet mag afwijken van rooster!) momenten zijn dat de leerling zelf kan aangeven een time-out te nemen,
- vóór de eerste pauze met de leerling dagdeel geëvalueerd wordt,
- na de pauze de pauze besproken wordt,
- het tweede dagdeel besproken, en pas dan uitgevoerd wordt,
- derde dagdeel als eerste en tweede uitgevoerd wordt,
aan eind van derde dagdeel een complete dag-evaluatie met collega wordt uitgevoerd (samen met kind),
- er een 'kort' verslag wordt opgesteld dat met kind mee naar ouders gaat,
- er in het leerlingvolgsysteem een dagverslag wordt bijgehouden.
Oh, en zo zitten er dan 4, op een totaal van 36.
Serieus, dacht dat ik gek werd toen ouders paar keer kwamen klagen dat wij ons niet aan de afspraken hielden, want kind had geen smiley in het overdrachtformulier. En ouders waren al niet blij, want op de reflectie formulieren stond de verkeerde pikachu (of weet ik veel wat voor cartoonfiguur het kind leuk vond, er moest iets 'persoonlijks' op het formulier staan...
Gelukkig werd alles netjes bijgehouden en was de directeur en stichting er boven blij, want de inspecteur zag dat het goed was.

EEnzame SchizofrEEN | 01-11-19 | 17:39

@EEnzame SchizofrEEN | 01-11-19 | 17:39:
Puur Kafka. De eisen zijn dermate idioot, dat je altijd in de verdachtenbank zit.

arie-hoax | 01-11-19 | 18:03

@arie-hoax | 01-11-19 | 18:03: Klopt. Als docent moet je elke dag uitkijken wat je zegt, wat je doet, hoe je het doet, waar je het doet. Normaal functioneren is vrijwel onmogelijk, laat staan dat je elke regel en afspraak gelijktijdig uitvoert.
Afbranden ligt altijd op de loer, voortdurend op je tenen lopen (naast de contact-uren zijn er nog vele 'extra' activiteiten, die lijst is schier eindeloos) trekt een aardige wissel.

EEnzame SchizofrEEN | 01-11-19 | 18:41

Gelijk hebben ze. Zwaar onderbetaald, enorme werkdruk, egocentrische kinderen die allemaal 'hoogbegaafd' zijn en ouders die het allemaal veel beter weten en uit gemakzucht de opvoeding van hun prinsjes en prinsesjes overlaten aan de school die het dan weer nooit goed doet. Het onderwijs is ziek geworden door dwangneurotische hervormingen.

wijsvinger | 01-11-19 | 15:21

aha daar is Mark mee bezig, hij is aan het lesgeven,

peter van dijk1186 | 01-11-19 | 15:04

Je hebt de keus.
Of je gaat lesgeven bij:
- Kinderen die Femke Halsema niet bij haar kinderen in de klas wil.
- Onopgevoede kut kinderen van asociale kut ouders.
- Kinderen die geen respect voor jou hebben.
- Ouders die je komen intimideren als je wat over hun kleine prinsjes zegt.
- Je tijd verdoen omat het toch nooit wat wordt met die kinderen omdat ze tot 11 uur 's avonds op straat lopen en hun ouders zich nooit met hun huiswerk bemoeien.
- In een stad waar de wachtlijsten voor een huurwoning enorm zijn en jij met je inkomen nooit een huis zult kunnen kopen.
- Waar je je eigen kinderen niet wilt laten opgroeien (voor galg en rad)
Of je gaat les geven op het platte land.
- Waar kinderen nog Nederlandse normen en waarden mee krijgen.
- Ouders zich met het huiswerk bemoeien.
- Je nog een fatsoenlijk huis kunt kopen.
- Waar het onderwijs nog een investering is en de kinderen nog wat maken van hun leven.

Sommige kinderen zijn gratis naar school gegaan, en ik voor niks.

Osdorpertje | 01-11-19 | 14:31 | 2

Laat ze maar lekker daar blijven. In de provincie zitten we niet te wachten op die stadse mensen. Uiteindelijk willen ze er alles op school, in de wijk, het dorp naar d'r hand zetten. Laat die stadse import maar lekker wegblijven.

hier openen | 01-11-19 | 15:05

@hier openen | 01-11-19 | 15:05: krek geraoiuh

TizzumTog | 01-11-19 | 17:08

Tijd om tasers in te zetten, dat zal ze leren!

VerwardeManmanman | 01-11-19 | 14:29

Ik had de optie om ICT docent op een mbo te worden, op zich goed betaald veel vakantie goede cao en pensioen. Na 1 proefdag lag ik 's nachts slapeloos in bed. Vol stress, en ik kom uit de commerciële ICT tak. Dit was op een ander niveau veel erger. Heb er maar voor bedankt...

petros666 | 01-11-19 | 14:04

Het parool noemt uiteraard de belangrijkste oorzaak niet, namelijk dat leraren geen zin meer hebben in laagbegaafde, onopgevoede, asociale nieuw nederlandse kinderen. En terecht dat ze vertrekken.

zeeman73 | 01-11-19 | 14:02 | 4

Inderdaad. De waarheid mag niet gezegd/geschreven worden. Stel je voor. Maar eigenlijk is het ook niet nodig want iedereen weet het. Er is een enorme trek naar de stad, iedereen wil er wonen, maar toch gaan de leraren ergens anders aan de slag. Wow, hoe zou dat nou toch komen?

Rochegrosse | 01-11-19 | 15:59

@Rochegrosse | 01-11-19 | 15:59: Wat naar de stad trekt zijn geen gezinnen/ouders, maar D66'ers voor wie het erg belangrijk is om zichzelf "kosmopoliet" te noemen. Dat levert extra punten op voor het Deugklassement.

Grachus | 01-11-19 | 18:06

Zal mij benieuwen wanneer de ouders van die kinderen het racisme gaan vinden dat leraren van ze weglopen.

marrretje | 01-11-19 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het meest vreedzame scenario voor een toekomstig Nederland is waarschijnlijk vrijwillige segregatie van de verschillende bevolkingsgroepen. Dat is ook al sinds de komst van de eerste gastarbeider in ontwikkeling. Iedere groep in min of meer zijn eigen territorium, met wellicht een groep flexibele intelligente mensen die erdoor en omheen zweeft. In dat kader past deze beweging prima en is er ook niks mee. Wat betreft het linkse Utopia, ze hadden vooraf de moslims moeten vragen of die wel mee wilden doen, dan hadden ze vroegtijdig geweten dat het niks zou worden. "Gedwongen" gemengde buurten leveren waarschijnlijk niks anders dan wrijvingen en uiteindelijk geweld op. Moslims willen een gebedsoproep, Turken willen toeteren, Nederlanders willen Zwart Piet, dat gaat gewoon nooit samen komen.

Blauwpetje | 01-11-19 | 13:52 | 10

@Blauwpetje | 01-11-19 | 14:48:
Onze bubbels waren Nederlandse geloof bubbels, veel meer dan elkaar negeren hield dat niet in.
Deze nieuwe bubbel heeft al de nodige sadistische moordenaars opgeleverd. Negeren kunnen die mensen niet, opgezweept door verkeerde imams gaan ze blind het vuur in. Niet op tijd afgeremd blijft er één bubbel met een hele hoop chaos over.

yooooh | 01-11-19 | 17:52

Bijna goed! Het meest vreedzame scenario is secessie. We gaan uit elkaar, omdat dat het beste is. Ten noorden en westen van de grote rivieren mogen de GL'ers/D66'ers/CU'ers en PvdA'ers gezamenlijk met hun knuffel import hun eigen deelregio vormen van de EU, en ten zuiden en oosten wordt een nieuw land gevormd voor de Nederlanders die absoluut niet deelgenoot van de toekomst van de GL'ers/D66'ers/CU'ers en PvdA'ers willen zijn.

Grachus | 01-11-19 | 18:17

@Grachus | 01-11-19 | 18:17: Mooi niet, alles mag naar Amsterdam en Friesland onafhankelijk. Op naar een nieuw Fries Rijk !

Kim-Jung-Un | 01-11-19 | 19:39
▼ 7 antwoorden verborgen

ik zei altijd al; stort vanzelf in
het lijkt dan toch een keer zo ver t ezijn

niemand specifiek | 01-11-19 | 13:48 | 1

't was al van start met de huizen, nu door de huizen icm het tuig geen leraren. Onder het mom van de huizenmarkt kunnen het tuig nog uit de wind houden en verder wegkijken, maar het nu hard.
Heel benieuwd wat het volgende duidelijk zichtbare gevolg van de maakbare samenleving is, ik gok het MKB.

marrretje | 01-11-19 | 19:53

Een man gekend die uit idealisme ging lesgeven op een zwarte school. Duurde maar heel even. Bleek de praktijk toch anders te zijn dan de illusie in zijn naïeve linkse koppie

metdedag | 01-11-19 | 13:44 | 3

Het is natuurlijk ook ontiegelijk arrogant om te denken dat Marokkanen of Turken of Ghanezen zitten te wachten op Nederlandse onderwijzers. Een soort witte engel syndroom, volledig éénzijdig bedacht.

Blauwpetje | 01-11-19 | 13:56

@Blauwpetje | 01-11-19 | 13:56:
Arrogant, eerder geen algemene ontwikkeling. Marokkanen vonden zijn tas wel interessant. Zeker de spullen die er in zaten

metdedag | 01-11-19 | 14:57

Kort na de oorlog maakte Nederland een kleine bevolkingsexplosie, ook wel babyboom genoemd, mee. In die tijd werd er, zeer terecht, nog gesproken van kleuterleidsters, onderwijzers/onderwijzeressen en leraren. Of er toen een tekort aan "leraren" bestond weet ik niet. Wel weet ik dat klassen op de lagere school vaak veertig kinderen groot waren. Daar stond één onderwijzer voor. Wie niet kon leren ging werken. Wie zich niet gedroeg werd van school gestuurd. Wie naar de ambachtsschool ging leerde een vak. Wie het klaarspeelde op de mulo te komen was een held. Wie naar de HBS mocht was een geleerde en wie naar het gymnasium ging was bovendien ook nog ijverig.
Dyslexie bestond nog niet. Hoogopgeleid bestond ook nog niet. Er werd niet gecommuniceerd, maar gepraat of geschreven. Fopwetenschappen waren er wel reeds, maar gering in getal. Nederlands was overal de voertaal. De hoofdonderwijzer hoorde tot de notabelen.
Er waren geen Arabieren en geen Turken in Nederland, wel veel Indo's en hooguit een paar Surinamers.
Ik kan me niet herinneren dat er destijds zo'n crisissfeer rond het onderwijs heerste.
Sinds de jaren zestig is er veel heibel gekomen in het onderwijs. Het zou goed zijn als de Boven Ons Gestelden eens zouden analyseren wat er allemaal is veranderd en waartoe dat allemaal heeft geleid. Maar ik ben bang dat dat een exercitie is die hun krachten, en vooral hun intelligentie te boven gaat. Ik zou het graag voor ze doen, maar ik ben al oud en niemand neemt me nog serieus.

JvanDeventer | 01-11-19 | 13:31 | 9

Zo herkenbaar en waar JvanDeventer.

oakmont | 01-11-19 | 15:48

* neemt hoed af voor JvanDeventer *
Tsja, die HBS. Dàt was nog eens een opleiding! Allebei mijn ouders hebben 'm succesvol afgerond. En wat nog mooier was: als je een HBS-diploma op zak had, dan behoorde je aantoonbaar bij de slimmeriken, en kon je daarmee op je 18e al gewoon een goede baan scoren, als je niet verder wilde leren. Mijn moeder is met 'alleen' HBS een prima boekhouder geworden.
Nu mag je nog een jaartje of wat door in het zogenaamde 'hoger onderwijs', waar je dus geen kudt meer leert, tenzij een bèta/medische opleiding.
Ja, het onderwijs is gewoon aantoonbaar het putje in gespoeld sinds de jaren 1970.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 16:01

@streknek | 01-11-19 | 14:12:
De (M)ULO was vergelijkbaar met de latere MAVO. Lijkt me dus sterk dat uw moeder vroeger Grieks en Latijn heeft gehad. Daarvoor moe(s)t je toch echt naar het Gymnasium.

Lefty-Messup | 01-11-19 | 16:04
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kapt.Jerkoff | 01-11-19 | 13:31 | 2

In Assen mag je kinderen iets leren. In Rotterdam moet je kinderen iets afleren.

de euro middenweg | 01-11-19 | 13:31 | 1

In Assen kun je kinderen nog iets leren. Zegt deze voormalige Rotterdammer, nu in Assen.

Synecdoche | 01-11-19 | 14:05

Vertel ome Justtheblues nou eens hoe het kan dat je op links georiënteerde scholen, links georiënteerde lessen geeft in een door links gecreëerde puinhoop en dit vervolgens niet trekt? Je moet er toch opgewonden van raken dat je die linkse ideologie mag onderwijzen in de praktijk van je ideologie? Of kom je er tijdens die linkse lessen achter dat die voorgespiegelde ideologie niet helemaal strookt met de werkelijkheid van je klas en ontvlucht je die werkelijkheid en ben je op dat moment opeens geen braaf links schooljufje meer? Ik mag tenminste aannemen dat je een links meisje bent als je ideologisch links en politiek correct onderwijs geeft aan die zielige kindertjes? Als dit niet zo is sta je namelijk in eerste instantie al niet eens achter hetgeen er onderwezen wordt. Desalniettemin wens ik je toch veel succes juffrouw met de zoektocht naar een iets minder divers schooltje. Prettig weekend.

justtheblues | 01-11-19 | 13:25 | 3

Nu gaat u er van uit dat deze naar het oosten trekkende leerkrachten alleen maar links zijn georiënteerd, maar dat hoeft dan juist helemaal niet zo te zijn.

Jan, Leiden | 01-11-19 | 13:32

@Jan, Leiden | 01-11-19 | 13:32: De lesstof is vanuit een links gedachtegoed geschreven dus ik mag aannemen dat je daar affiniteit mee hebt.

justtheblues | 01-11-19 | 14:42

@justtheblues | 01-11-19 | 14:42: Die linske lesstof, of beter gezegd de massaliteit daarvan, is pas iets van het laatste decennium. Waar maatschappijleer vroeger een keuzevakje was op de middelbare school begint men nu al vanaf de kleuterschool met "Burgerschapsvorming" en soortgelijke lessen, waarvan de inhoud wonder boven wonder altijd helemaal in het linkse en//of EU straatje past.

Grachus | 01-11-19 | 18:27

1. Onderwijs in loon zwaar ondergewaardeerd als vak in vergelijking met Duitsland
2. Geen respect ouders en/of kinderen, tot intimidatie toe. "Weet waar jij en je gezin wonen" Fysiek geweld van kinderen richting leerkracht komt ook voor.
3. Huisvesting in de 4 grote steden niet meer op te brengen, te duur voor lage lonen basisonderwijs.
4. Loopbaanonzekerheid door jaarcontracten die telkens wel of niet worden verlengd, bestaansonzekerheid.
5. Extreem links georiënteerde levensbeschouwing lesstof opgedrongen over milieureligie en positieve discriminatie van impulsiviteit.

Ja, dan is het het heel logisch dat ze allemaal richting betaalbare huisvesting, gewoon nuchtere beleefde ouders, kinderen en scholen, vaste contracten willen in het oosten van het land? Behalve Rutte, maar die heeft geen last van dit alles voor de klas.

Jan, Leiden | 01-11-19 | 13:25 | 6

Oh, dat is het! Die uitvreters met hun nep-opleiding werken te weinig! Tnx voor deze verheldering.

Het brein erachter | 01-11-19 | 15:23

@Koppie29 | 01-11-19 | 14:28:
Heb nog een mevrouw gesproken in Hamburg aan zo'n meer met goede baan in bedrijfsleven. Ze twijfelde of ze gezien het te dure Hamburg er nog zou blijven wonen.

Jan, Leiden | 01-11-19 | 16:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Minder apothekers uit Allepo, meer onderwijzers uit Allepo.
Dat is de oplossing.

grapo | 01-11-19 | 13:24

Op joop lees ik toch echt dat de oorzaak te hoge woonlasten zijn.

thekolere | 01-11-19 | 13:23 | 2

Waarom dragen die hoofddoekjes niet een steentje bij om juf te worden? Die wonen al in de betaalbare huurwoningen in de grote stad, dus geen probleem. Pabo verlaagt toelatingseisen dus ook daar geen belemmeringen... zelfs voor hun eigen kinderen geen zin in of (gratis) geld in de lade op een eenvoudiger manier

merel veld | 01-11-19 | 13:45

@merel veld | 01-11-19 | 13:45: Dezelfde reden waarom ze geen orgaandonor zijn, niet als vrijwilliger werken, geen baan in de zorg nemen, enzovoorts. Het is een groot eenrichtingsverkeer; maximaal eisen ( rezpekt) en uitzuigen ( uitkering, soepsidie, sociale huurwoning, enz).

Franker | 01-11-19 | 14:59

Hier zien we een duidelijk voorbeeld van de markt die een door de staat veroorzaakt probleem oplost:

Je kunt als staat nog zo hard voor een sociale en demografische puinhoop pushen, maar als je een gewilde marktspeler (leraren) niet meer wilt betalen, dan zie je dat die naar elders vertrekken waar de loon-/lastsituatie _wel_ passend is.

Als ik leraar was met een gezin dan zou ik het ook wel weten: Noord-Oost Groningen, here we come!

Balsaq | 01-11-19 | 13:21

Mooi, de laatste verstandige autotochten zijn eruit, steek de dijken maar lek en spoel het toilet door. Daarna leegpompen en opnieuw beginnen, deze keer goed.

DeBelastingbetaler | 01-11-19 | 13:20 | 1

Hear hear

Poppo van Ulvinga | 01-11-19 | 14:13

Gisteren reeds hier gemeld: hét grote taboe op onderwijsgebied in de grote steden wordt uiteraard niet besproken. Iedereen en z'n malle moer blaat maar over diversiteit, verbinding en inclusie. Allemaal mooi en misschien waar maar de keerzijde is een schoolpopulatie die zeer divers is. In het bijzonder divers qua normen en waarden, cultuur en attitude ten opzichte van school. Gevolg, als docent op een dergelijke school ben je alles tegelijk: lesgever, ordehandhaver, inburgerdocent, oppas, welzijnswerker etc. Nou, ga er maar aan staan. Dit houdt een normaal mens niet vol. En al helemaal niet als je als docent verplicht wordt om mee te gaan in de diversiteitspolonaise. Succes, dames en heren!

Amsterdamsko | 01-11-19 | 13:20 | 3

Was het maar 'divers'. Voor meer dan de helft islamitisch is niet 'divers'!

letopuwzaak | 01-11-19 | 13:56

@Amsterdamsko | 01-11-19 | 13:20 |
"(...)": lesgever, ordehandhaver, inburgerdocent, oppas, welzijnswerker etc..

Ik denk dat u het woord "dompteur" zoekt.

Sjefke7807 | 01-11-19 | 15:47
-weggejorist-
EmilioEsteves | 01-11-19 | 13:16

Hoeveel kilo hash moet je verkopen tegen 1 kilo coke? Hier zijn de cijfers en later behandelen we de pakkans.
Zo kan je die kinderen ook wat leren; blijft er toch wat hangen.

Zoltan | 01-11-19 | 13:16 | 1

Lessen moeten altijd aansluiten bij de leefwereld van het kind. Zo leerde je vroeger al op de Kweekschool.

piloot47 | 01-11-19 | 13:31

De leraren in mijn tijd (ja,ja) waren ook geen echte kinderen-lovers als ik zo terug kijk. Ze gingen je wat leren en je moest vooral niet te vervelend zijn anders volgden er maatregelen. Tegenwoordig moet het vooral leuk zijn op school, waarom weet ik niet.

streknek | 01-11-19 | 13:15 | 1

Pabo-ers worden vaak naar binnengesleept, omdat het idd zo leuk is, Werken met Kids. Dat afschuwelijke Kids, ook zo'n modegril. Oja, Kids is inherent aan Leuk.

zwemverbrander | 01-11-19 | 13:28

Kennelijk heeft het Parool geen enkele poging gedaan om te achterhalen WAAROM al die leraren vertrekken. Dat is dan waardeloze journalistiek.

Colin.Fart | 01-11-19 | 13:10 | 3

iedereen weet het al, alleen willen links, sjw en deugmensen dit niet benoemen of inzien.

Schepvogel | 01-11-19 | 13:14

Wel hoor , ze worden de hele dag uit gescholden door Karel Kees en mario

geenhakbar | 01-11-19 | 13:15

Er staat bijvoorbeeld: 'Vooral jonge leraren die meer uren willen werken, grijpen hun kans om elders te gaan werken.' En: “Er gelden andere redenen om te switchen, bijvoorbeeld die hoge werkdruk of ze willen dichter bij huis gaan werken. Want veel leraren die in de grote steden werken, wonen daar niet. Dat is te duur.” En dan nu de uitsmijter: 'De enige maatregel waar een meerderheid voor is, is een landelijke imagocampagne voor het beroep leraar, aldus de AOb.' Hoera!

grietmetgroenefiets | 01-11-19 | 16:49

alle docenten op het Maliveld hun bordenwisser uitkloppen met liniaal. lekker voor de fijnstof. Lekker combineren. Net als vroegah

Henk P | 01-11-19 | 13:09 | 3

Er valt weinig uit te kloppen uit die smartboard pen.

piloot47 | 01-11-19 | 13:13

@piloot47 | 01-11-19 | 13:13: Not with that attitude...

Probeer eens een voorhamer als klopper; er komt vanalles uit! ;)

Balsaq | 01-11-19 | 13:23

En langs het tuinpad van mijn Vader ,zie ik de hoge bomen staan . Ik was een kind en wist niet beter ,dan dat het nooit voorbij zou gaan.... Keihard in janken uitbarsten doet.

streknek | 01-11-19 | 13:07 | 1

... de nieuwe tijd, net wat u zegt...

canis lupus | 01-11-19 | 16:37

Ooit een leraar gehad die ex-marinier was. Zijn eerste woorden tot onze klas : "Ik ben E., niemand mag mij, je mag mij 1x aanvallen en dan sla ik terug!" Doodse stilte, nooit gezeik in zijn klas geweest.

Mr. Bigglesworth | 01-11-19 | 13:04 | 5

Onze docent frans ging met zijn voeten op tafel zijn krant lezen. Hij had eerst heel het bord volgeschreven. Met de woorden, wie schrijft die blijft ging het dan verder. Schrijf alles maar over, ah en de eerste die het mij moeilijk maakt, ga ik het bijzonder moeilijk maken op het einde van t jaar. Er was er geen een die lastig deed, nochtans zaten er wel een paar franke muilen in de klas.

Lt-Kol Kilgore | 01-11-19 | 13:22

@Lt-Kol Kilgore | 01-11-19 | 13:22:
Slappe hap. Dat probeerde onze franslerares ook eens, die heeft het het hele jaar door moeilijk gehad met de hele klas. Bij ons gold dan ook dat als er zo'n bijdehandte kudtleraar problemen wilde maken met een van ons, die leraar problemen had met ons allemaal. Alleen leraren met écht overwicht, gebaseerd op kennis, kunde en een snedige persoonlijkheid kregen het vertrouwen en konden een goed jaar tegemoet zien. Vergeet niet dat tieners een uitstekende neus hebben voor neppe figuren en lui die zichzelf overschatten. Extraspeciale haat is er voor rancuneuze leraren zoals de door u omschreven lamzak, wij zouden zeggen: kom maar op monsieur, nous kunnen vous hebben.

elfenstein | 01-11-19 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

In de tijd van m'n opa had je 4 notabelen in het dorp met aanzien.
De burgemeester, de veldwachter, de dokter en de hoofdonderwijzer en misschien nog de notaris.
Tijden zijn veranderd..

HoerieHarry | 01-11-19 | 12:59 | 3

Tja de prettige jaren van de notabelen. De verzuiling, mishandeling (fysiek, geestelijk en/of sexueel), groepsdruk en schaamte voor mensen uit gemeente of parochie die net wat anders waren. Aflaat. Het pre-internet tijdperk waarbij het zo is omdat ik het zeg. Mooie respectvolle tijden waren dat.

popeye-de-zeemeermin | 01-11-19 | 13:15

Je vergeet nog de dominee. Brenger van geluk en indien nodig, nageslacht.
Schitterende tijden waren dat, mijn opa had het ook altijd over die fantastische tijden, slechts een beetje in mineur gebracht door de verhalen uit de oorlog. Die voor een groot deel ook kon ontstaan door de door u zo geroemde notabelen die vaak met de bezetter collaboreerden om hun eigen hachje te redden. Ik schijt erop, die hele verzuiling, vroeger was niet alles beter, eerder slechter. We leven in het nu en daar moeten wij met z'n allen een prettige draai aan geven. Lijkt niet zo makkelijk als het klinkt, onze voorvaderen hadden het er ook al niet makkelijk mee dus achteroverleunen en selectief in de historie shoppen gaat niet genoeg zijn, Hoerie. Sorry dat ik je droom laat spatten maar vroeger was het vooral voor de wat afwijkende meer nadenkende mens zoals uzelf wellicht ook bent, ronduit kudt met peeren.

elfenstein | 01-11-19 | 14:06

Haha, de o-zo linkse leraartjes worden gek van de allochtone hel

npo | 01-11-19 | 12:58 | 1

Hun leerlingen zijn vaak jongens die thuis de baas zijn, over hun moeder en zussen, dus waarom zou het anders gaan op school.

zwemverbrander | 01-11-19 | 13:41

1972 6e klas lagere school. De leraar komt binnen en word begroet door mijn medeleerling Ronald B met de woorden;"goeiemorgen aap!" Doodse stilte in de klas. Hij moest meekomen en we hebben hem nooit meer teruggezien, per direct van school getrapt. Ja, zo ging dat toen.

streknek | 01-11-19 | 12:55 | 6

Later zag je hem terug als pSG bij het ministerie van JenV. En werd ie er daar ook uitgetrapt.

popeye-de-zeemeermin | 01-11-19 | 13:19

@grapo | 01-11-19 | 13:18: Ja, hij was blank maar zag er eerlijk gezegd ook wel een beetje uit als een aap.

streknek | 01-11-19 | 13:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, ieder volk krijgt de regering die ze verdient.

Nefret | 01-11-19 | 12:51

Op de basisschool in het dorp waar ik woon zijn voor iedere vacature minstens 10 sollicitanten.
Ook zitten er 12.000 leraren thuis die in principe nog best zouden kunnen werken.
Er is geen tekort aan leraren, er is een overschot aan onhandelbare brutale kinderen die nauwelijks Nederlands spreken, totaal geen respect hebben en totale scholen terroriseren. Wie zou zijn tijd eraan besteden dit addergebroed het rekenen bij te brengen? Zodat ze later hun drugsdeals goed kunnen administreren?

du Roi Soleil | 01-11-19 | 12:48 | 8

@Henk003 | 01-11-19 | 13:09: In Rotterdam verdienen GGZ, logopedie en IB-ers goud geld aan al die allochtone kindertjes die naar de eindstreep gesleept moeten worden. Om daarna nooit meer, nou vooruit amper, bijdragen aan onze ooit prachtige Nederlandse cultuur.

schijtzat | 01-11-19 | 14:17

@HoerieHarry | 01-11-19 | 12:52|
Dat zou je anders niet zeggen als je dat tenenkrommende zwakzinnige gebrabbel dat voor Nederlands door moet gaan van hem ziet. GS heeft wel eens wat berichtjes geplaatst in een topic over hem. Mijn hemel, de glazen sprongen spontaan uit mijn leesbril.

Sjefke7807 | 01-11-19 | 15:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Van mensen met kinderen op die scholen hoorde ik onlangs hoe het gesteld is met het praktijkonderwijs in onze stad. Hun kinderen moesten zich naar zij zeggen staande houden in een kweekvijver voor criminaliteit. Ook op school regeert de "narcoticabrigade" blijkbaar al. Noch voor normale leerlingen, noch voor docenten een fijne omgeving, lijkt mij.

MickeyGouda | 01-11-19 | 12:48

Is niet echt een verrassing. Ben een jaar geleden zelf ook naar het oosten vertrokken en de regio waar ik nu woon verandert in een sneltreinvaart van krimpgebied naar groeigebied. Voornamelijk babyboomers die de randstad kotsbeu hadden, maar ook heel veel jonge gezinnen die door "het nieuwe werken" minder locatieafhankelijk zijn geworden. Er ontstaat hier dus snel werkgelegenheid voor onderwijzend personeel.
Overigens is dit een verschijnsel dat ons op nationaal niveau zorgen zou moeten baren. Blijkbaar geven de realistisch ingestelde "hoekstenen van de maatschappij" het op om zich staande te houden in de verloederende randstad en vertrekken ze naar prettiger oorden om een nieuw leven op te bouwen. Er was al nadrukkelijk sprake van een demografische onbalans, maar dit zal een versnelde teloorgang van West-Nederland veroorzaken, waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.

Waagmeester | 01-11-19 | 12:45 | 3

Het advies dat ik het meest aan nog studerende jongeren geef is: zorg dat je inkomen locatie onafhankelijk. Dit betekend ofwel dat je beleggingspotje voldoende groot is om van de dividenden te leven ofwel dat je een werk kunt uitoefenen dat locatie onafhankelijk is.
Dan kun je gaan en staan waar je wil.

Evolueert onze samenleving onverwacht toch naar een multiculturele utopie dan is locatie onafhankelijk werken nog altijd leuk, kun je namelijk eens een maandje vanuit Bali of Nieuw -Zeeland inloggen, gezellig!

Evolueert west-europe als geheel echter toch naar een multiculturele hellhole dan is verhuizen met zo een mobiele job veel en veel gemakkelijker dan als je aan je bureau bent vastgeketend. En het verschil tussen gemakkelijk of moeilijk kunnen verkassen zou we eens een verschil tussen leven of dood kunnen worden.

nog-eenbelg | 01-11-19 | 12:53

Ik ben 4 jaar geleden vertrokken naar Portugal. Mijn kinderen hier op school. Geen gedonder. Nog respect voor de leraar. Normale kinderen. Bonus minder belasting, mooier weer en meer ruimte.

EmilioEsteves | 01-11-19 | 13:21

Als Rutte nou zijn premierschap opzegt dan kan hij fulltime voor de klas staan. winwin.

badboybubby | 01-11-19 | 12:44 | 2

Zodat ie plaats kan maken voor de volgende: SinterKlaas Dijkhof. Of dat nu win-win is.

popeye-de-zeemeermin | 01-11-19 | 12:49

Willen we echt dat ons lachebekje de jeugd gaat vervuilen met zijn rare ideeën over Nederland?

schijtzat | 01-11-19 | 14:20

Na heel lang solliciteren is mijn schoonzus aan de terreur van de kansparels en hun criminele familie in Amsterdam West ontsnapt, ze geeft les op een basisschool.
Heel raar, in Haarlem e.o. kwam haast geen posities vrij...

Analia von Solmsch | 01-11-19 | 12:43

Deze tendens verbaast mij niets. Zelf heb ik 2 jaar gewerkt op een zwarte school in Amsterdam-Oost 20 jaar geleden. Les gegeven op het VMBO. Iedere dag politie op school. Collega's werden in elkaar geslagen door leerlingen. Auto's van collega's werden vernield. Ik heb zelf heel vaak gedacht: "Wanneer zie ik het eerste mes of pistool uit een schooltas komen"?
Na twee jaar heb ik ontslag genomen; met mij ging die zomer een kwart van het lerarenbestand weg. Ik kon de druk van de zeer onveilige werkomgeving niet meer aan. De schooldirectie was slappe hap.
Het waren vooral de mannelijke, Amsterdamse leraren die daar het hoofd boven water hielden. Heb altijd veel respect gehad voor die collega's. Zelf trok ik het niet, terwijl ik met alle goede bedoelingen en heel bewust had gekozen voor het onderwijs. Nu terug in het bedrijfsleven en dat bevalt prima.
De overheid zou zich eens goed achter de oren moeten krabben hoe het komt dat vooral de leraren weg gaan uit de grote steden.

DianaSpencer | 01-11-19 | 12:43 | 3

Een verstandig besluit, zo te lezen.

MickeyGouda | 01-11-19 | 12:49

De overheid heeft een eigen volkslied

pomodorus | 01-11-19 | 13:10

Deze tegel zal wel weer worden weggejorist. Maar Allahverdomme zeg, wat is Nederland toch in verval aan het raken. In het oosten van het land worden agenten weggekaapt om in Amsterdam te zorgen voor de veiligheid. In de tussentijd ontvluchten leraren en leraressen de Randstad want om alsmaar voor kanker hoer uitgemaakt te worden gaat ook vervelen. Nederland begint langzaam me strot uit te komen. Al die kut uitkeringen, subsidies en andere troep en islamieten hier. Ik heb al een stuk grond aan de andere kant van de wereld gekocht. Nog even sparen en dan bekijken ze het hier maar in Hollandistan. Dit land is echt dood en het doet me ongelofelijk veel pijn maar het is niet anders.

Henk003 | 01-11-19 | 12:42 | 9

@MickeyGouda | 01-11-19 | 12:54: Het blokkeerknopje blijft nuttig om bij gelegenheid even te kunnen griezelen en dat regenteske zwarte gat weer snel te kunnen sluiten.

Frau Merkel | 01-11-19 | 13:34

@Frau Merkel | 01-11-19 | 13:34:

Extra woordwaarde voor "regenteske zwarte gat"!

MickeyGouda | 01-11-19 | 13:40

Ik heb dat ook gedaan en heb geen seconde spijt gehad. Ik ervaar het als een bevrijding en geniet weer van het leven in plaats van dat verstikkende gevoel om 2.5 ambtenaren te moeten voorzien van een inkomen.

Beefbus | 01-11-19 | 13:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Ons hele sociale stelsel is door jaren links gepeupel tot op het hellend vlak gebracht. Het laatste duwtje, gegeven door het slappe en ondoordachte migratiebeleid heeft het afglijden in gang gezet. Maakt uw borst maar nat, hardwerkende Nederlanders. Al de offers door onze voorouders gebracht zijn jammerlijk voor niets geweest. Ziek wordt je er van....... toch mevr. Ollengren?

Harrie7949 | 01-11-19 | 12:42

Geef leraren weer de vrijheid om fysiek te corrigeren. Want daar wordt nu massaal misbruik van gemaakt. Mohameddje weet op zijn 4de al dat de juf hem niet mag aanraken, en buit dit zijn verdere sgool carriere uit.

horsteknots | 01-11-19 | 12:42 | 2

Yeah... pepperspray, taysers en ouderwetse liniaal.

popeye-de-zeemeermin | 01-11-19 | 12:45

Volgende stap: opgewacht worden door neefjes. Die je naar huis volgen om daar te posten tot je eigen kinderen naar school gaan.

3*links=rechts | 01-11-19 | 14:44

Ik ben al meer dan 25 jaar geleden uit Amsterdam vertrokken. Ik voelde me er gewoon niet meer thuis. En de situatie is er daar niet beter op geworden. Ik heb het niet nodig om me onveilig te voelen, om geintimideerd te worden door marokkaans en ander gespuis. Misschien dat er daar nog plekken zijn waar je als normale Nederlander kunt wonen, maar dan woon je in een enclave. Wie nog een natte droom heeft van de multiculti-samenleving mag zich daar wat mij betreft uitleven, maar ieder ander (normaal) mens raad ik dringend aan om daar te vertrekken!

kunstliefhebber | 01-11-19 | 12:41 | 2

Heel goed gezien en al vroegtijdig een slimme keuze gemaakt. Amsterdam is een prima stad........... voor migranten en criminelen.

Harrie7949 | 01-11-19 | 12:44

@Harrie7949 | 01-11-19 | 12:44: Typisch....2 van m'n vrienden wonen aan de Amsterdamse grachten. Hebben het allebie over populisten. Vraag me af hoe het komt dat je stinkend rijk en socialistisch bent, is dat iets als een armoedegrens kapitalist?

Slough | 01-11-19 | 13:41

Resistance is futile, you will be assimilated.

pomodorus | 01-11-19 | 12:40

Denk dat we allemaal wel weten hoe dit vacuum opgevuld gaat worden...

hoejeheette | 01-11-19 | 12:39 | 1

Purschuim ?

popeye-de-zeemeermin | 01-11-19 | 12:42

Ik hoop niet dat ook alle biologieleraren op de vlucht slaan.
Wie moeten er dan seksuele voorlichting geven?
Dat is het enige waar je niet zonder kunt.

HoerieHarry | 01-11-19 | 12:38 | 4

HAHAHAHAHA seksuele voorlichting is harstikke HARAM!
Is viessss ... mag niet van Allah. alles wat je moet weten merk je wel als je getrouwd bent.

Analia von Solmsch | 01-11-19 | 12:45

@Analia von Solmsch | 01-11-19 | 12:45:
En totdat ze getrouwd zijn doen ze het in de achteringang want het maagdenvlies moet wel heel blijven....

HoerieHarry | 01-11-19 | 12:48

Die zijn allang weg.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:35
▼ 1 antwoord verborgen

Dat past prima in het beleid van onze globalistische Deugers. "Rancune" de linkse stinkstad uit, multiKul erin. Er wonen daar veel meer dan voldoende gesubsidieerde buurtvaders van islamitisch-verwarde afkomst die de lessen graag overnemen. Orde en tucht zal er weer heersen.
Haro. Broeva.

Omvolking eindelijk. Dat de Halsema's en consorten maar plezier hebben in de door hen zo grondig vernielde binnensteden. Laat de klimaatramp zich daar snel voltrekken. 20 meter water erop moet er louter verfrissend werken.

Jan Passant mk2 | 01-11-19 | 12:37

Het begint met klassen die veel te groot zijn. Ga daar maar staan: 35 van die pubers die geen zin hebben voor je neus. Breng dat terug naar zestien en het wordt al een heel ander verhaal.

Dr_Prepper | 01-11-19 | 12:35 | 7

Hier in het oosten ook overvolle klassen, maar geen kankerhoer geschreeuw. Je mist de clou, het gaat om de randstad, staat in de titel...

severalminutes | 01-11-19 | 13:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Per week komen er meer kudtkoters bij die het probleem versterken. Bij aankomst gaan ze naar familie, niet naar het AZC. De familie woont al in het randstedelijk ghetto, en dus wordt het probleem alleen maar erger. Wie daar nog blijft wonen is levensmoe.

Frau Merkel | 01-11-19 | 12:30

Grappig hoe al die linkse lui, want dat zijn leraren meestal, decennia lang hun marxisme en PvdA denken verkondigen en nu de schade van deze ellende, de multikul, ontvluchten.

Moonwarrior | 01-11-19 | 12:29 | 3

Scherp.

Portnoy | 01-11-19 | 12:32

Welnee, hun missie in de randstad is geslaagd. Nu is de provincie aan de beurt.

gestoptmetroken | 01-11-19 | 12:39

White flight, zo begon het ook in Detroit in de jaren '60. De blanke middenklasse heeft genoeg van het geweld en de achterlijkheid en vertrekt.

Broodroof | 01-11-19 | 12:28 | 5

Ja inderdaad, kijk eens wat vaker naar Hardcore Pawn. Dat gaat over een pandjeshuis in Detroit. De zwarte bevolking komt daar massaal, vloekt, schreeuwt en intimideert er vrolijk op los. Wat een maatschappij....

Graaf Monte Cristo | 01-11-19 | 13:42

@Graaf Monte Cristo | 01-11-19 | 13:42:
Ohw yes, een slechte scripted realityshow van een pulpzender als bewijs opvoeren. Die snijden ook helemaal niet in het materiaal om het zo heftig mogelijk te maken he? De zwarte bevolking van de projects en ghetto's van Amerika hebben eerlijk gezegd nog recht van schelden ook, kan je over discussiëren maar is van geheel andere orde dan verwende kudtmarokkaantjes die op school denken de koning te kunnen uithangen omdat ma toch te dom is om er iets van te zeggen en pa te druk met taxirijden en het eigenlijk ook wel best vindt als ie d'r verder maar geen last van heeft.

elfenstein | 01-11-19 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij mij slaagden ze allemaal met 9 en 10. Wat ook hielp natuurlijk is dat ik in dat geval niet werd neergestoken.

skoftig | 01-11-19 | 12:27 | 2

Beter nog, geef iedereen gewoon bij geboorte een HBO diploma. Iedereen hoogopgeleid, geen probleem meer met het onderwijs.

Glasgow Argus | 01-11-19 | 12:30

@Glasgow Argus | 01-11-19 | 12:30:
Volgens mij is die fase al zo goed als aangebroken.
Domme kinderen bestaan toch ook niet meer?

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:38

Woonde als student in charlois rotterdam in de buurt van 3 scholen. Dan kwamen die kinderen met veel geschreeuw en gedoe binnen in de bus richting Zuidplein. Vaak waren er nog 1 of 2 autochtone kinderen die sip naar de grond staarden. Niks snappend van de taal die de anderen uitkraamden en totaal alleen en genegeerd want segregatie... Treurig om te zien want vaak praatten de kleine hoofdoekjes in het Arabisch tegen elkaar en weken niet van elkaars zijde, over integratie gesproken. Totaal geen voordelen gezien van dat multiculturalisme, een ding wat sowieso niet eens bestaat. Blij dat ik terug ben in de provincie, je verdient er wat minder maar de goedkope huizenprijzen, mooie natuur en schappelijke mensen om je heen die dezelfde taal spreken en min of meer dezelfde normen en waarden aanhangen is mij het waard.

SchichtigeSpicht | 01-11-19 | 12:26 | 7

Klopt als een bus! Wie weet willen onze geliede pluche klevers wel dat de voormalige bevolking uit de steden vlucht . Ik begrijp toch niet welke onbegrijpelijke bedoeling achter deze omvolking zit .

daytripper | 01-11-19 | 13:19

zou Frau Merkel nog een paar oude Junkers over hebben?

dorstig! | 01-11-19 | 14:09
▼ 4 antwoorden verborgen

OT: Karin weggejorist en opgerot?

Nuchternederland | 01-11-19 | 12:26 | 8

@Nuchternederland | 01-11-19 | 12:40: Pia kan alles gebruiken. Sinds de verplichte orgaanroof is het aantal actieve weigeraars geëxplodeerd. Ze moet toch wat.

Frau Merkel | 01-11-19 | 13:38

@Frau Merkel | 01-11-19 | 12:33:
Voor kortsluiting heb je een geleidende materie nodig, lucht is een bijzonder goede isolator dus kan er geen kortsluiting optreden. Eerder vermoed ik dat er juist dankzij die holte geen problemen zijn met nadenken over wat de orders zijn en wat voor ellende dat teweeg brengt.

elfenstein | 01-11-19 | 14:20
▼ 5 antwoorden verborgen

De linkse maffia raakt in het nauw door hun eigen stupiditeiten.

Gaat het niet dan? | 01-11-19 | 12:26 | 1

een proces dat ik met leedvermaak gadesla

pomodorus | 01-11-19 | 12:37

Zoonlief had jaren geleden een vriendje te spelen. Vriendje was naar mijn mening nogal vervelend en in mijn huis is dat niet hoe we met elkaar omgaan. Vriendje kreeg van mij 2 waarschuwingen en dat is 1 teveel. Bij de 3e keer overschrijding heb ik zijn laarsjes en regenjasje naar buiten gegooid en hem op zijn sokjes in de stromende regen in een plas water op de stoep gezet en de deur dicht gegooid. De hele straat over de pis, maar vriendje wist wel waar de grenzen lagen, en daar ging het me om...

Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:26 | 5

@Frau Merkel | 01-11-19 | 12:34:

Gelukkig ben ik atheïst...

Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:42

@Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:42: U wel, maar de religieuzen uit de linkse en de islamitische moskee niet. Dat u met meer denkt te zijn maakt niet uit. m.youtube.com/watch?v=_Z_RAbOJcu0

Frau Merkel | 01-11-19 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

De katalysator voor een versnelde leegloop van nog wel meer mensen dan de leraren.
De moskee hier verderop in 020 heeft eindelijke een fatsoenlijke toegangsdeur erin gezet. Die zien het met plezier tegemoet.
Heel mooie deur overigens en nu nog 5 keer per dag dat gejank uit de luidsprekers en ze zijn er helemaal klaar voor.

McMarx | 01-11-19 | 12:26 | 3

Is die deur voor de mannen of de vrouwen?

piloot47 | 01-11-19 | 12:41

@piloot47 | 01-11-19 | 12:41:
Nu zeg je wat. Sinds kort zie ik de vrouwen ook door dezelfde deur gaan als de mannen. Voorheen gingen die via de achterkant (andere en klein straatje). Nu ze aan de voorkant binnen gaan is nu de grote straat vergeven van de hoofddoekjes wat erg gezichtsbepalend is voor de straat waar ook veel toeristen komen. Ik vermoed hier een strategie achter.

McMarx | 01-11-19 | 12:59

De vruchten van jarenlang soft overheidsbeleid waarbij a) iedereen, ongeacht vrouwonvriendelijke cultuur welkom is in Nederland en b) vervolgens frauders/criminelen ongestoord hun gang kunnen gaan.
Dat komt als eerste allemaal samen op de basisschool.
Over 10 jaar is het niet alleen oorlog in de klas.

Papa Jones | 01-11-19 | 12:25 | 2

*the prinipal nog eens in de vhs speler schuift*
https://www.moviemeter.nl/film/3012

Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:32

@Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:32:
Ik zat zelf te denken aan "Class of 1984" - aanradertje.

threeheadedmonkey | 01-11-19 | 12:48

Gevarengeld betalen zoals militairen lokken worden voor vn-missies. En dat is behoorlijk veel.

Cocorico | 01-11-19 | 12:24 | 1

Is peanuts echt peanuts.

grapo | 01-11-19 | 17:11

Mooi ook dat die 5 steden "klagen" in plaats van er iets aan te doen.

deugfoob | 01-11-19 | 12:23 | 1

Iets met boemerang

Papa Jones | 01-11-19 | 12:26

Kajsa Ollongren schijnt ook al op de vlucht te zijn.

Glasgow Argus | 01-11-19 | 12:23

Het enige verbazingwekkende hieraan is dat het nog zo lang geduurd heeft

witwas | 01-11-19 | 12:21 | 1

Is al lang aan de gang. Nu is het niet meer te negeren. Daarom

didivos | 01-11-19 | 14:06

Rekenen, Nederlands en geschiedenis. Allemaal overbodig in het klimafaat.

knutsel_ | 01-11-19 | 12:21

Onder Mark R. zijn scholen Open Inrichtingen geworden met crimineel volk in de klas en andere zooi.

BinAardig | 01-11-19 | 12:20 | 3

Ja dat ligt echt aan de laatste kabinetten. Niet aan een uitvloeisel van decennia slecht asielbeleid, gezinshereniging en nul sancties voor al die heethoofden. Maar die Rutte heeft het volledig op zijn kerfstok.

deugfoob | 01-11-19 | 12:26

@deugfoob | 01-11-19 | 12:26: Mss beetje kort door de bocht; Kok, Lubbers, BakEllende ea. zijn evengoed schuldig aan deze ellende.

BinAardig | 01-11-19 | 12:31

Ik ben bepaald geen Rutte-fan , maar jouw conclusie raakt kant nog wal . Dit is een ontwikkeling die al 30 jaar gaande is (een zoon die noemt z'n vader Piet) en m.n. allochtonen snappen geen moer van het o zo populaire anti-autoritaire .. dus tel uit je winst

daytripper | 01-11-19 | 12:39

Hoe vermoeiend is het wel niet om aan voornamelijk import kinderen les te geven, de helft spreekt en schrijft nauwelijks Nederlands, de andere helft kan net tot tien tellen. De 5 die het wel kunnen worden door de klas geintimideerd en gedecimeerd.

Letterlijk ieder zinnetje of sommetje moet je 10x uitleggen en nogsteeds snapt 90% van de klas het niet. Geen hulp van ouders, geen ondersteuning van schoolleiding.
Man je rent gillend gek weg uit zo'n klas.

Vervolgens ga je aan het werk in een buitengebied met Linda, Jasper, Tein en 18 andere klasgenootjes waarvan er een paar import zijn maar met ondersteunende ouders. Lekker snel door de lesstof heen, leuke gesprekken met ouders, veel sociaal contact etc.

allesofniks | 01-11-19 | 12:19 | 1

Klopt - onze zoon nu in klas met 2 kinderen uit buitenland - groot success.
Leuke lerares - leuke sfeer - geen agressie ……… zo kan het ook.
We hadden al Jaren geleden moeten vertrekken

J135 | 01-11-19 | 12:22

Over 40 jaar woont iedereen in het oosten, in het westen is iedereen verzopen. Was ik maar leraar geworden

Tishetnetnie | 01-11-19 | 12:18

Altijd maar links stemmen en dan klagen over het resultaat...

Air van Boven Dorens | 01-11-19 | 12:17

In het onderwijs , weet ik uit ervaring , zijn ze dol op het inhuren van bureaus voor alles wat ze zel niet kunnen of willen .
Ik zou willen voorstellen een meting mbt het verband tussen vertrek van leerkrachten en het aantal allochtone leerlingen per school Nu krijg je natuurlijk weer gejank van : ohh de allochtonen krijgen weer de schuld of nog erger : wie weet word ik gejorist .

daytripper | 01-11-19 | 12:17 | 2

Iswelzo

StylAgterovuh | 01-11-19 | 12:27

Maak leraren salarissen afhankelijk van het aantal Marokkanen in hun klas. 10% extra per Marokkaan, 400% voor een hele klas vol, dat is ongeveer de marktprijs van een leraar. En zet het leger in, een man (m/v) of 4 per klas.

W_F | 01-11-19 | 15:27

Ga dan!

Yie_Ar_Kung_Fu | 01-11-19 | 12:17

Geef ze, als ze naar groep-1 gaan meteen een mbo-diploma. Opgelost.

pa_niek | 01-11-19 | 12:17

Meesters zijn er bijna niet meer, die hebben het ook in de provincie met alle ouders/zeggenschapsraden/verwende blagen etc. al lang opgegeven. Dat de zorgzame juffies het in die mocro/alloch-tenten in de randstad niet meer uithouden is logisch. Onderwijs kapot, land kapot.

grindbak | 01-11-19 | 12:15

Klopt! Het is niet meer te doen met een klas vol prinsjes en prinsesjes, zowel autochtoon als allochtoon, met grote mond en zware telefoonverslaving! Wie wil daar nou nog voor staan?? En niet alleen in de Randstad, ook aan de oostkant is lesgeven echt geen feest meer.

Rationa | 01-11-19 | 12:15
-weggejorist en opgerot-
Halul gebakken | 01-11-19 | 12:15 | 7
-weggejorist-
Frau Merkel | 01-11-19 | 12:35
-weggejorist-
piloot47 | 01-11-19 | 12:45
-weggejorist-
Frau Merkel | 01-11-19 | 13:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is funest en jammer, dat je multiculturele larven geen flinke lel mag geven, als dat nodig is...

Pierre Lebon | 01-11-19 | 12:13

40 jaar socialisme maakt alles kapot. Je zal nog in NL wonen met je kinderen. Over 20 jaar is het een provincie van Marokko

Henk de Vries2074 | 01-11-19 | 12:13

‘Dat is niet op te lossen door er een zak geld tegenaan te gooien!’

Sander Dekker (VVD)

Einde van de Domheid | 01-11-19 | 12:13

Ik vraag me af of ze welkom zijn in de provincie, mat hun social justice ideeën.
De vraag is ook of ze wel zwarte piet willen spelen op school.

Pimp my Voortuin | 01-11-19 | 12:12

Gezeik over de vergoeding snap ik niet zo goed.... dat weet je namelijk voordat je aan de opleiding begint (zijn online per schaal tot op de cent nauwkeurig terug te vinden). Zo laag is dat loon trouwens helemaal niet. Komt je structureel maandelijks te kort dan moet je je levensstijl herzien of bijlessen ernaast gaan geven om je salaris aan te vullen.

koter | 01-11-19 | 12:12

Zet Badr Hari voorde klas. Groep 1&2 dan hè. Anders begrijpt hijzelf de les stof niet.

Poitiers | 01-11-19 | 12:12 | 5

Heel eerlijk, als ik hem advies moest geven zou ik ook lbo doorstrepen en atheneum adviseren.

Repetitive Beats | 01-11-19 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Gros van de onderwijzers zijn D66 en GL stemmers. Juist de partijen die de multiculturele samenleving zo geweldig vinden.......,,

Randall3.0 | 01-11-19 | 12:12

en nog steeds slaapt Den Haag verder …….. rust zacht Nederland

J135 | 01-11-19 | 12:11

Tweedeling is een mensenrecht. Doen homo's ook.

HogeNood | 01-11-19 | 12:10

Ja, er komt weer een docenten stakingsdag.

postmodernismisdead | 01-11-19 | 12:09

Dit is toch wat ze willen, ongeschoolde binnen halen met geen aanpassingsvermogen, kortom dom volk importeren.
En zie, plaatselijk zakt het niveau en de slimmeriken vertrekken de puinhopen achterlatend.
Echter is dit effect tijdelijk, vergelijk het met een steen in het water gooien.
Daarom moet dit overal in heel Europa gebeuren, des te eerder de ringen elkaar overlappen des te eerder Europa te dom is geworden.
Net als in de middeleeuwen de slimme, de rijken en de bestuurders de macht vs de domme slaven .

Denarius | 01-11-19 | 12:09

De hoofdreden die hier waarschijnlijk heel pc verstopt zit onder "hoge werkdruk" is gewoon het extreem hoge aantal aso's en/of allochtonen in de grote steden.

trottle | 01-11-19 | 12:09 | 5

Kan me dat wel voorstellen.

Als je bijv 30 (om het even) jaar geleden ooit begonnen bent aan de opleiding, of ergens anders vandaan komt waar het er wel gemoedelijk aan toe gaat.. dat je het een paar jaar probeert, en dan weg bent.

Kleine_Deugniet | 01-11-19 | 12:19

Nou ... ik ben akomstig uit het onderwijs .. laat dat eerste 3-letterige woord maar weg .

daytripper | 01-11-19 | 12:37

@koter | 01-11-19 | 12:18: Zelf zijn wij Almere Stad 30 jaar geleden al ontvlucht vanwege de tokkies. Maar je kan 20x beter die tokkies van toen hebben dan die kansenparels van nu.

El Sid | 01-11-19 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus zo ongeveer de laatste grens tot beschaving geeft het op.
Treurig.

brughslurph | 01-11-19 | 12:07

Nee hoor multiculti is prachtig gelukt.... gaat allemaal goed.... jammer alleen dat op veel vlakken, dus ook onderwijs, juist traditioneel onderwijs nodig is, maw respect voor de leerkracht. Het positieve hieraan(hopelijk) is dat de zweefteefjes en geitenwollensokken knuffeltypetjes weggaan en plaatsmaken voor echte.. alleen jammer dat men tegenwoordig op pabo's leert kleien, zingen etc... en niet hoe om te gaan met respectloze kuttekoppen.

obseditas | 01-11-19 | 12:06

Wij zijn ook al een tijdje weg uit de Randstad …….. toen mijn zoontje thuiskwam en om ekmek begon te vragen (brood in het turks) was de maat vol.
Het gesprek met de lerares liep als volgt …….."Ik snap niet dat U uw zoon weghaalt - het is een zeer multiculturele school en hij zal daar in de toekomst profijt van hebben" - Oh ja ?? - welk profijt dan ?? ……. "Nou - hij zal zich thuis voelen in een land dat vertegenwoordigd word door meerdere culturen" ……. Mevrouw - flikker effe op - dit is Nederland hoor……… "Tja - als het kind in zo'n racistische gepolariseerde omgeving opgroeit ……." ………laat maar - krijg de pleuris …...
Nu op een school met Nederlandse kinderen - en het gaat geweldig.
F%ck em …....

J135 | 01-11-19 | 12:06 | 8

@elfenstein | 01-11-19 | 12:29: nee, ik eet bij anderen wat de pot schaft.

Dus als iemand hier rond etenstijd onverwacht op de stoep staat, en ze hebben een ander dieet keus, hebben ze pech..

Kleine_Deugniet | 01-11-19 | 12:33

@Kleine_Deugniet | 01-11-19 | 12:33: ben zelf atheïst, maar ken ook christelijke mensen. Als die willen bidden voor het eten ben ik ook even stil hoor.

Kleine_Deugniet | 01-11-19 | 12:39

@Kleine_Deugniet | 01-11-19 | 12:21: De eerlijkheid gebied te zeggen dat mevrouw Flap daar niet moeilijk over doet...... Die zal daar wel meer gevoel voor hebben. We laten het er maar bij......

kotelet | 01-11-19 | 12:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Linkse leraren willen niet in de door hun gecreëerde 'samen'leving blijven? Typisch linkse nimbys weer. Verplicht ze tot blijven!

Repetitive Beats | 01-11-19 | 12:06

Ik vraag me toch echt een keer af wanneer die deugdmensjes een keer gaan inzien dat de problemen in de grote steden maar 1 oorzaak hebben. Van criminaliteitscijfers tot vertrekkende leraren.

aapopeenzwaan | 01-11-19 | 12:05 | 3

Dar zien ze pas als agenten ook wegtrekken en het leger moet ingrijpen.

van stampij | 01-11-19 | 12:07

geen kans

J135 | 01-11-19 | 12:12

Dat lezen de deugneuzen nergens. Lees het Parool stuk maar. De oorzaak is een hoge werkdruk zogenaamd. Niets over hoe dat dan veroorzaakt wordt.

Repetitive Beats | 01-11-19 | 12:20

Diezelfde leraren kunnen Amsterdam niet uit, vanwege weg-werkzaamheden vlakbij de VU. Slim gespeeld Overheid! Ze willen wel weg, maar ze komen in de horrorfile des doods terecht.

Burt Cokain | 01-11-19 | 12:05

Als 'onze' burgerjuf van Amsterdam nog een kind zou krijgen dan is ze in no time verhuist uit Amsterdam. ;-)

nemo_nemo | 01-11-19 | 12:05 | 6

Ok, sorry, sorry: het moet zijn 'VERHUISD'. En nogmaals, sorry, sorry voor die ernstige taalfout die ik maakte.

nemo_nemo | 01-11-19 | 13:30

@nemo_nemo | 01-11-19 | 13:30:
Het is wel het type taalfout dat ooit bepaalde of je vervolgopleiding havo/vwo was of de spinazie-academie.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:45

@EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:45: Dat is enorm interessant. Een foutje en dan geen havo. Laat ik nou het gymnasium (toen nog een echt gymnasium) hebben mogen doen. Nogmaals sorry, sorry, sorry.

nemo_nemo | 01-11-19 | 16:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hup, de eisen van de pabo weer naar beneden.

BozePaarseMan | 01-11-19 | 12:04

Ik geef ze groot gelijk. Sarcasme : nu moeten ze zelfs de Arabische taal gaan leren en de islam gaan aanhangen, multicultureel moeten ze zijn.

Thoth | 01-11-19 | 12:04

Dus de groenlinkers vluchten voor zichzelf ? hahaha

vmk | 01-11-19 | 12:04 | 2

Ja mooi!

BozePaarseMan | 01-11-19 | 12:05

"Mijn kinderen zijn geen sociaal experiment." Femke Halsema toen de multiculturele geneugten op haar bordes de deur intrapten. www.dumpert.nl/item/6597946_6df845b3

Frau Merkel | 01-11-19 | 12:24

Hahah lekker in Almere lesgeven, daar horen scheenbeschermers tot het standaard lesmateriaal

pomodorus | 01-11-19 | 12:04

Oplossing politiek: nog meer zelfstudie en verlaging/versoepeling van de vereisten om een voldoende te scoren voor een vak, natuurlijk te beginnen met het vak Nederlands.

VP732 | 01-11-19 | 12:04 | 1

Ja, die 'oplossing' is al zo'n 30 jaar aan de gang, werkt voor geen meter, maar dat heeft 'de politiek' nog steeds niet onder ogen willen zien, want ies rassiest....

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 12:05

Waarom wordt het probleem niet benoemd zoals het is? Allochtone kansenparels... of is het toeval dat de G4 hellholes er bij staan?

Behangdelul | 01-11-19 | 12:03 | 2

Omdat het probleem zich daarmee niet oplost. Je kan moeilijk zeggen alle import krijgt geen onderwijs. Het enige dat zal werken, 1 kraan dicht, 2 foute uit Ned. kicken, 3 zero tolerance op scholen. Maar goed nummer 1 misschien over 50 jaar.

allesofniks | 01-11-19 | 12:06

Je kunt wel de import beperken, gezinshereniging stoppen, actief uitzetten, meebetalen aan integratie, vestging landelijk spreiden, buitenlandse invloed stoppen en Nederlands verplicht stellen. Geen tolken meer, geen lange procedures enzovoort. Het is een kwestie van niet willen.

Frau Merkel | 01-11-19 | 12:40

Aan de foto te zien richting El Passo.......

kotelet | 01-11-19 | 12:03

‘Het leven is te duur in de grote steden’ en ‘in de provincie zijn er meer mogelijkheden’ is de conclusie die het onderzoeksbureau doet.
Dat staat in schril contrast met de uitspraken van Juf Bianca uit Vlaardingen die dagelijks uitgescholden en bedreigd wordt.

Trumme | 01-11-19 | 12:02 | 1

Dat onderzoeksbureau weet met welke conclusies winstmaximalisatie bereikt wordt.

HogeNood | 01-11-19 | 12:19

Misschien heeft Femke Roosma nog een briljante ingeving. Zoiets als; “ Ik schrik van de suggestie van een verband tussen Islamitische leerlingen en het lerarentekort. “

ristretto | 01-11-19 | 12:01 | 1

Oh die is goed....zal wel weer geen verband zijn volgende de linkse maffia..Iedereen ziet het, Iedereen weet het..Niemand durft het te zeggen..

Israeli-TraderOne | 01-11-19 | 12:03

de opvoeders van nu hebben een groot probleem voor zichzelf en de maatschappij gecreëerd. Zie het om mij heen ook bij vrienden en buren en veel wordt goedgepraat maar als de kinderen bij mij over de vloer komen of met mij op pad zijn hoef ik ze niet te corrigeren want zij weten waar de grens ligt en weten dat ik 1 keer waarschuw en dan ingrijp.

Fedde71 | 01-11-19 | 12:01

Multiculturele luchtvervuiling is naar mijn stellige overtuiging de hoofdoorzaak. Je zit er niet op,te wachten om gedurende je werk voortdurend voor *kanker juf of meester* te worden uitgemaakt en alle andere multiculturele ongein die hier uit voort komt. De bubbel begint te barsten...

Pierre Lebon | 01-11-19 | 12:01

Ze hebben groot gelijk om de randstad te ontvluchten. Als je alles hoort, ziet en leest is het helemaal niet vreemd dat leraren (m/v) geen trek meer hebben in die volkomen mislukte multicul. Laffe politiek is hier de oorzaak van. Schoolleidingen die niet achter hun docenten staan en accepteren dat voornamelijk getint tuigh de sfeer op scholen verpest en docenten volledig naar hun hand zetten tot aan mishandeling toe. Scholen zouden weer orde op zaken moeten stellen en niet bang wegkruipen als allochtone ouders gaan lopen huilebalken als hun onopgevoede zonen/dochters terecht worden gewezen in de klas op wangedrag. Helaas krijgen schoolleidingen te maken met laffe instructies vanuit de politiek. Het enige wat helpt is dat leraren inderdaad wegtrekken naar betere delen van het land en ouders hun kinderen weghalen van scholen waar wangedrag de spuigaten uitloopt. Veel (verstandige) ouders kijken sowieso al lang naar de samenstelling van scholen en passen daar hun keuze op aan.

Ruikbaard | 01-11-19 | 12:01

En in plaats van leraren de middelen te geven deze kutkinderen aan te kunnen pakken zal het er wel op uit draaien dat leraren verplicht worden een bepaalde tijd op die scholen te moeten werken.
Want aan de oorzaak doen we niets.

2voor12 | 01-11-19 | 12:01 | 2

Inderdaad, de typische oplossing van onze overheid op alles. Niet de oorzaak aanpakken maar de gevolgen. Het verplichten van lesgeven door (startende) docenten op dergelijk scholen zou daar best eens een oplossing van kunnen zijn door onze overheid.

Ruikbaard | 01-11-19 | 12:03

@Ruikbaard | 01-11-19 | 12:03: verplichte stage ja, dat zit er in, maar als ze dat doen kiezen die leraren in opleiding gelijk voor een carriereswitch haha

pomodorus | 01-11-19 | 12:07

De randstad begint onbewoonbaar te worden op bijna ieder belangrijk aspect (veiligheid, wonen, parkeren en onderwijs). Nog even en mijn huis in het Zuidoosten van Nederland gaat over de miljoen.

pibasso | 01-11-19 | 12:01 | 4

En Rutte en zijn kliek zag dat het goed was.

Frau Merkel | 01-11-19 | 12:08

@Frau Merkel | 01-11-19 | 12:08: De VVD heeft bewust schaarste gecreeerd door de woningbouwcorporaties extreme heffingen op te leggen, waardoor de woningproductie al jaren flink is achtergebleven.
Triest maar waar!

pibasso | 01-11-19 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hier in Friesland hebben we een overschot.
Ik heb nu een blonde economielerares van 23 die hier geen werk kan vinden als au pair.
Ook al heb ik geen kinderen.

HoerieHarry | 01-11-19 | 12:01 | 2

Waarom zoekt ze niet een baan als docent?

Rest In Privacy | 01-11-19 | 12:09

Maar daar valt toch wel wat aan te doen? Heeft ze meteen werk.

skoftig | 01-11-19 | 12:22

Ik heb gisteren het epistel gelezen van een juf uit Vlaardingen. Die mensen zouden tonnen moeten verdienen. Bv gefinancierd met een Achmed aso heffing

Yeohan | 01-11-19 | 12:00

Voer de corrigerende tik weer in en het probleem is opgelost.

marcoplarco | 01-11-19 | 11:59 | 4

Daarna kan u een corrigerend mes op uw keel krijgen.

piloot47 | 01-11-19 | 12:20
▼ 1 antwoord verborgen

Dan kan Nieuwsuur wel een beetje kritisch gaan lopen doen op zondagsscholen.
Maar als het zo door gaat is dat de enige school waar de koters nog naar toe kunnen.

Croxifoxio | 01-11-19 | 11:59

Zelfs een blind paard zag dit aankomen. Waarom zou je in hemelsnaam in de randstad blijven terwijl je ergens anders beter woont voor de helft van de prijs en ook nog eens kinderen in de klas hebt die Nederlands spreken. Ze kunnen blijven zeggen dat immigranten zo'n enorme verrijking zijn maar de meeste mensen zien het toch anders.

osolemio | 01-11-19 | 11:58

Overigens zijn er zat imans die wel willen onderwijzen uit het enige ware boek en als je dat uit je kop heb geleerd heb je verder geen opleiding nodig en als je dan geen luxe baan kan vinden als manager komt het door islamafobie en moet je wel crimineel worden.

bijna_raak | 01-11-19 | 11:58 | 1

Zou me dan ook niet verbazen als er een sterke groei van islamitische basisscholen komt in de grote steden om het gat te vullen dat ontstaat door wegtrekkende Nederlandse leerkrachten. En zo slaan de islamieten een nieuw piketpaaltje in de Nederlandse grond, steeds een stapje verder.

FrankVeer | 01-11-19 | 12:19

De Enige Echte Zwarte Pieten achterna.

HogeNood | 01-11-19 | 11:58

Kasja zoekt nog een baantje dicht bij huis.

Langshetrandje | 01-11-19 | 11:58

Mooi omschreven GS. Goede tekst.

Fi-Bu-Bla | 01-11-19 | 11:58

Thuisonderwijs gaat nog eens heel groot worden.

zwarte_weduwe | 01-11-19 | 11:57 | 1

En prive onderwijs, vooral middelbaar onderwijs. Wel eens opgevallen hoeveel particuliere scholen nieuw worden geopend ? Wel ff 25k per jaar dokken voor je spruit.

ThePozz | 01-11-19 | 14:08

Er zijn moslims zat die het goede werk willen overnemen

pomodorus | 01-11-19 | 11:57

Heerlijk om te zien.
Welvaart is gekoppeld aan opleidingen/onderwijs. Op de universiteiten (in de Randstad) leiden we de hele wereld op behalve onszelf.

Nu gaan we het omgekeerde zien, er zijn geen opleiders meer.

Over 10 jaar als de goed opgeleide en sterke generatie met pensioen gaat voltrekt zich in Nederland een welvaarts- en kennis vacuüm waar je stil van wordt. Watch my words

ja-ja-nee-nee | 01-11-19 | 11:57 | 2

Mwah, wat Femke kan kunnen wij ook. Het verschil tussen arm en rijk gaat wel enorm toenemen. Er zal ook een forse nieuwe middenklasse ontstaan die het maar zo-zo heeft vanwege de enorme belastingdruk om de onderlaag in dwang te houden, te voeden, te huisvesten en van medische zorg te voorzien.

Joffri | 01-11-19 | 12:14

KAn je wel eens gelijk in krijgen.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-19 | 13:04

Ik snap ze wel. Heel goed zelfs. Het voorbeeld van Bianca spreekt boekdelen toch?
En, ook niet onbelangrijk, ze zijn allemaal hartelijk welkom in 'de rest van het land'. Welkom!

En de politiek zal er niets aan veranderen. Geen daadkracht. Voor wie gisteren Pauw zag, met die slappe Dilan Yesilgöz, die weet hoe het (niet) gaat. Minder daadkracht dan een luciferdoosje.
-

Bernhard de II | 01-11-19 | 11:56

Zijn niet de enigen die de randstad ontvluchten en is al jaren aan de gang.
Overigens , ligt het lerarensalaris in de randstad niet hoger ?

nemeton | 01-11-19 | 11:55

Je krijgt nu steeds vaker een gebrekkig Nederlands sprekende hoofddoek voor de klas, daar pas ik echt voor. Gelukkig zitten m'n kids op een goede school, maar je ziet erg veel snel klaargestoomde hoofddoek moekes die de taal en de cultuur amper machtig zijn de kids proberen les te geven.

de Botte Bijl | 01-11-19 | 11:55 | 2

Ik zou sowieso geen doekje als onderwijzer voor mijn kinderen tolereren.
Ze stralen namelijk uit geen boodschap te hebben aan art. 1. GW.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 11:57

Paar honderd, poeh, poeh.
Geef die mensen een toeslag om in de "dure" Randstad te komen werken en ze komen weer terug.
Het is allemaal niet zo moeilijk.

Berbaar | 01-11-19 | 11:55 | 9

@Berbaar | 01-11-19 | 12:31:
"af en toe toespreken van studenten"

Omdat ze weer in het portiekje van je flat staan te zeiken? LOL

Binkoo | 01-11-19 | 12:41

Wat nou toeslag, is jullie probleem daar. Niet op de hele maatschappij afwentelen. Iets zegt me dat je het niet oplost met een zak geld.

sprietatoom | 01-11-19 | 12:53

@sprietatoom | 01-11-19 | 12:53: Tja, idd, zat ook al te denken dat het belachelijk is dat leraren extra betaald zouden moeten worden omdat ze blijkbaar de middelen onthouden worden om normaal les te geven, trap maar gewoon wat van dat tuig van school, die schoppen het later sowieso niet verder dan het aan wiet besteden van hun Wajong uitkering.

zwellevertje | 01-11-19 | 15:14
▼ 6 antwoorden verborgen

IS-strijders voor de klas zetten?

Mr_Natural | 01-11-19 | 11:55

Als die koters leuk gaan klimaatstaken 1 dag per week is er helemaal geen tekort.

bijna_raak | 01-11-19 | 11:55

Allemaal racisten die leraren!!
Maar wel lekker hypocriet Groenlinks en D66 stemmen en op een feestje de PVV'ers en FVDérs met een vuile blik aankijken, ontwijken en voor racist uitmaken.
Multiculti een aanwinst voor Nederland, kots!!!

allesofniks | 01-11-19 | 11:55 | 1

Ehm... ik zit in het onderwijs en stem al jaren FvD. Wat lul je nou?

2Little2Late | 01-11-19 | 16:27

Altijd dat wegkijken van regeringen.
Ze denken vaak dat het een geldkwestie is.
Nee ,dat heeft er geen fuck mee te maken.
Het gaat om het opvoedbeginsel.
Slecht gedrag dient niet beloont te worden.
En dat is wat er al jaren gebeurt.
De ouders zijn verantwoordelijk.Zijn hun kinderen etters en zouden die weggestuurd moeten worden dan regelen ze vanaf nu maar zelf een nieuwe school.Doen ze dat niet dan wordt het betalen.
Het is toch van de gekke dat kinderen die alleen maar rotzooi trappen niet van de school getrapt kunnen worden.De school is verantwoordelijk zeggen ze en moet dus alles regelen.
Fuck it.

pejoar | 01-11-19 | 11:54

Tsja, ik snapte al sowieso niet dat er nog íemand zin had om voor de klas te staan in de randstad. De halve klas zit er met een petje op zijn mobieltje te bepotelen, al dan niet onder invloed van lachgas.
En dan aan het einde van de rit na het behalen van het diploma vmbo-zwakstroom zeuren dat je gediscriminatiet wordt, natuurlijk. En da's de schuld van de sgool!!!1!!!

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 11:54 | 2

Onder invloed van lachgas? Laat me niet lachen, u heeft geen idee waar u het over heeft. Lachgas neem je tot je uit een ballon, het vullen daarvan gaat gepaard met een uiterst kenmerkend, hard geluid "PFIIIIIIIIIIIOUWSSSSSsssssss" en zelfs de meest dove leraar zal dat horen en herkennen. Voor de les doen heeft ook niet veel zin, het is na een minuutje of 5 wel weer uitgewerkt en daarna ben je weer net zo helder als ervoor. Dikke jonko roken heeft meer effect, deden wij in ieder geval wel altijd, zeker voor natuurkunde omdat die leraar altijd zo lekker gevat reageerde als hij doorhad dat we d'r an zaten. DIkke lol gehad daarmee en uiteindelijk helemaal goed terecht gekomen.
Zelf zeker de braafste van de klas geweest?

elfenstein | 01-11-19 | 12:41

@elfenstein | 01-11-19 | 12:41:
Die info heb ik van een goede vriendin, die dagelijks voor een vmbo-klas staat. Dat lachgas wordt gewoon gebruikt op en rond het schoolplein.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:49

Geschiedenis, les 1:" Waar von Stauffenberg nog een loser was, pakte vdG dat veel beter aan. Geef meer voorbeelden van geslaagd verzetswerk tegen fascisten"

skoftig | 01-11-19 | 11:53

Jezus, 1 sneeuwvlok schrijf een stukje en bam iedereen wil niet meer onderwijzen? Houensop. Doorbijten en drammen om meer geld. Als die kudtboeren het kunnen kunnen onderwijzers en verpleegkundigen het ook.

Ignatius J Reilly | 01-11-19 | 11:53

De meeste scholen in de Randstad zijn dan ook regelrechte multiculti hell holes. Maar blijf vooral links stemmen. En dan vooral D666: zogenaamd de partij voor onderwijs, in werkelijkheid de partij voor verstikkende onderwijsbureacratie.

5611 | 01-11-19 | 11:52 | 1

Meer de partij van het afschaffen van het ouderwetsch-degelijke onderwijs (wat iets voorstelde), want Iedereen Moet Hoogopgeleid, uweettog.

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 11:55

Man man man wat draait dat artikel op de oorzaak heen. Volgens hun is DE reden dan de leraren geen les willen geven in de grote steden en Almere dat de huizen daar te duur zijn. IEDEREEN weet dat er een andere reden is.

De_Helderse_Kaaskop | 01-11-19 | 11:52 | 1

Als de interviewer tegenover je ook een fatima of mustafa is, dan is het lastig om te zeggen waar het op staat.

Busverhuur | 01-11-19 | 12:12

Is toch leuk? Lesgeven aan kanspareltjes die thuis de taal nog geeneens bijgebracht krijgen. En als je corrigerend optreedt wordt je door de schoolleiding geschorst. Leuk toch? Net als in het leger, politiek en politie meer allochtonen. En wij? Ach.

Mart6037 | 01-11-19 | 11:52 | 4

@Halul gebakken | 01-11-19 | 12:10: Die hogenood moet wel een miserabel leven hebben als hij zich al druk maakt om dt.

Jee-dee | 01-11-19 | 12:51

@Jee-dee | 01-11-19 | 12:51:
Sgaf het hele taalonderweis maar af, want je snapd tog wel wat ik bedoelt?

EefjeWentelteefje | 01-11-19 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Kom op, het zijn kinderen. Terugsturen die leraren. En doe iets aan de scooter.

RickTheDick | 01-11-19 | 11:51

Ik voel een Mali veld protest aankomen met veel educatieve zwaargewichten.

leftwing_nl | 01-11-19 | 11:50 | 3

Zoals die bekende geschiedenisleraar die heel Nederland de les leest?

Nivelleermarionet | 01-11-19 | 11:54

Maar laten we het wel rustig en netjes houden, het is een publieksvriendelijke publieksactie. Ik wil nu een daverend applaus voor de Minister van Onderwijs, NEE! GEEN GEBOE!, de Minister van onderwijs Ingrid van Engelshoven die ook dagelijks haar nek uitsteekt. Ook al zijn we het niet met haar eens, ze verdient ons respect.

Rest In Privacy | 01-11-19 | 11:56

@Cen Bramer | 01-11-19 | 11:56: Hahahahaha. Nee.

ristretto | 01-11-19 | 15:19

Welkom juf Fatima, juf Fatima en juf Fatima.

piloot47 | 01-11-19 | 11:50 | 5

@Frau Merkel | 01-11-19 | 11:59: Vraagje: hoe lang denk je dat genderneutraliteitswanen nog aan de orde zijn zodra de islamisering klaar is?

Antigoog | 01-11-19 | 12:05

@Antigoog | 01-11-19 | 11:52:
Die begeleider - neef, oom, broer- komt achterin de klas zitten. Ze hebben verder toch niet zoveel omhanden. En zo leren ze ook nog wat.

piloot47 | 01-11-19 | 12:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat krijg je er nu van... de multiculti samenleving heeft een hoge prijs maar dan heb je ook niets, zelfs geen leraar meer.

sprietatoom | 01-11-19 | 11:49

Logisch met het multicul onopgevoed tuigh dat tegenwoordig de klassen in de Randstad vult.

Heau even | 01-11-19 | 11:49

De wal keert het schip. Héél langzaam, maar zeker.

Erratio | 01-11-19 | 11:49 | 1

Ik ben bang dat dat al te laat is en dat we hier op den duur een soort Zuid Afrika gaan krijgen.

Wekkertje | 01-11-19 | 19:48

Hulde! Stemmen met de voeten is het krachtigste signaal in een niet-functionerende staat.

kapotte_stofzuiger | 01-11-19 | 11:47 | 1

Ze hebben dit zelf in de hand gewerkt, de meesten zijn D666 stemmers.

Mr_Natural | 01-11-19 | 11:48

Joh?... heh?... echt?!? Niemand meer over die getrapt wil worden en zich kankerwijf wil laten noemen? Ik zeg racisme!

SoepKip | 01-11-19 | 11:47 | 1

Maar wie wil er nog in het kalifaat van GroenLinks les geven?

eerstneukendanpraten | 01-11-19 | 11:46 | 3

Die mafkees van de blauwe moskee begint daarmee binnenkort toch...?!

Nemo_Tenetur | 01-11-19 | 11:49

Misschien kunnen ze wat van de ISIS khalifaat lui die nu overkomen omscholen?

Moonwarrior | 01-11-19 | 12:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken