Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Neanderlanders zijn schaamteloze verzekertillers

Het lijkt soms of we van heel ver gekomen zijn en heel wat bereikt hebben, in onze polderpoel van progressieve genen waarin we met onze droge voeten in de vooruitgang staan en met de mond deugdzame progressiviteit belijden.

Long con since way before yore

Ja, we hebben ons waarlijk onderscheiden van de meest woestijnvolkeren. Maar dat we ons doorontwikkeld hebben van jaagverzamelende grottenmensen tot volledig geklede gewoontedieren die dagelijks stipt om half zes de laatste behoeften van de schijf van vijf met mes en vork versnijden alvorens het in kleine hapjes en zonder knoeien te verorberen, maakt ons nog niet beter dan onze voorouders die hun verveling via hun vingers op de natuurlijke muren van hun habitat verfden. Want onder die brave façade van spaarzaam calvinisme sluimert een duistere waarheid: wij vrekkige krentenkakkers zijn fameuze verzekeringsfraudeurs. Die aloude VOC-mentaliteit van pikken van anderen om er zelf beter van te worden, is er nooit helemaal uitgesleten: we leven in een Gouden Eeuw van Assurantie-Oplichterij: "Verzekeraars hebben afgelopen jaar 12.879 gevallen van verzekeringsfraude aangetoond, 12 procent meer dan in 2017", de hoogste score sinds de score wordt bijgehouden. In euro's gaat het om 80 miljoen. En dat betaal je uiteindelijk allemaal zelf via hogere premies, want die keurige dames en heren van de verzekeringsmaatschappijen gaan dat natuurlijk niet compenseren uit de goedheid van hun eigen gouden hart.

Disclaimer. Wat als het nou allemaal andersom is en het enorm meevalt met die fraude, en dat dit één grote gemene strategie is van winstjagende verzekeringsmaatschappijen om onze premies omhoog te gooien, mmmh? In een laag land dat kennelijk zo lichtzinnig omgaat met fraude en oplichting, kun je niets uitsluiten!

Reaguursels

Inloggen

"Daarom is er nu Deck: een verzekeraar alleen voor nette mensen, die zuinig zijn op hun spullen."
Gadverdamme wat stijlloos om een zogenaamd 'echt' artikel te plaatsen en dan 5 minuten later een advertentie over precies heul tzelfde.

nieuwe_Deen | 23-10-19 | 17:51

Gelukkig wordt er dankzij onze overheid niets met afkomst bijgehouden, in tegenstelling tot WO2, kunnen we net doen of het onze schuld is.

piet7003 | 23-10-19 | 17:23

Verzekeraars keren vaak veel meer uit dan de schade groot is. Ze kiezen bewust voor deze weg. Op die manier houden ze hun klanten tevreden en blijven die premie betalen. Werving van nieuwe klanten is denk ik duurder. Bijstandsverzekeraars blijven om diezelfde reden vaak doordrammen, ook ze als weten dat het frauduleuze claims gaat. Op die manier wordt slecht gedrag beloond en in stand gehouden. Houd het individu tevreden en wentel de last af op het collectief. En vaak zijn de juristen van een bedroevend niveau.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:20

Maar nu weet ik nog steeds niet wie die ontzettend knappe gozer op de foto in die grot is. Joris? Hallo? ;)

Graeme Reaper3779 | 23-10-19 | 14:05

Wat een hoop grote, oordelende woorden voor zulk belachelijk klein bier.

We hebben het hier over 80 miljoen Euro.
Weet je wat de premie inkomsten waren voor Nederlandse verzekeraars in 2017?

74,1 MILJARD EURO!

www.verzekeraars.nl/media/4975/financ...
12,6 miljard aan schadeverzekeringen.
48,2 miljard aan ziekte- en inkomensverzekeringen.
13,3 miljard aan levensverzekeringen.

Dat is bijna 10 procent van ons BNP.

Nu praat ik fraude niet goed maar manmanman, wat dom stuk over zoiets kleins. Er wordt meer verbrast bij een kleine gemeente in een jaar.

Noltie | 23-10-19 | 13:38

Verzekeringsmaatschappijen zijn organisaties die die hun geld verdienen op basis van uw angsten voor het lopen van allerlei soorten risico. Het is goed om te beseffen dat hun doelstelling is: het maken van winst. Dat betekent in de praktijk, dat iedere claim onder het vergrootglas komt om een aanleiding te vinden NIET uit te betalen. Er was ooit een verzekeringsmaatschappij, ik meen in Utrecht, die geen winstdoelstellingen had, maar daadwerkelijk bestond om moeilijk draagbare schadeposten van hun cliënten af te dekken. Dit bedrijf heeft opgehouden te bestaan. Gaat u maar eens uitrekenen en optellen, wat u uw hele leven heeft betaald aan premies en stel u het resultaat voor, als u deze bedragen apart had gehouden op een eigen rekening.....

Pierre Lebon | 23-10-19 | 12:32 | 2

Verzekeren is een eigen keus. Veel mensen halen hun premie er niet weer "uit". Ergens maar goed ook, want dan heb je ook niet te maken met een ellendige situatie. Fraude is niet goed te praten.

Mannes | 23-10-19 | 12:47

Onzin. De gevolgen van een claim worden afgewenteld. De premie wordt verhoogd. Vaak wordt er juist volledig ten onrechte uitgekeerd.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:22

Als ik mijn zonnebril verlies op vakantie komt het niet eens in me op om het ding te claimen. Ik denk alleen; sukkel; let dan ook een beetje op je spullen. Ik zal wel ouderwets zijn.

Kloof2012 | 23-10-19 | 11:54 | 1

Zonnebrillen moeten worden uitgesloten. Het schijnt dat er meer zonnebrillen worden gevlaimd dan dat er worden verkocht

bassieenadriaan | 23-10-19 | 13:54

Het uitkeren van claims is het minste probleem bij verzekeraars. Hun grootste probleem is het beheren van die enorme pot met geld aan premies. Een procent lagere koers kost ze véél meer dan alle onterechte schadeclaims bij elkaar.

van heinde en verre | 23-10-19 | 11:48

Krokodillentranen! Verzekeraars zijn zelf de grootste oplichters. Vooral bij grotere schades, zoals bv letselschade, wordt allees uit de kast gehaald om onder schadevergoeding uit te komen. Het is ook heel opmerkelijk dat jij, wanneer je (poogt) een verzekeraar op te lichten strafrechtelijk voor de bijl gaat maar andersom niet. Een verzekeraar die willens en wetens jou een schadeuitkering onthoudt of tegen beter weten in aansprakelijkheid ontkent gaat vrijuit. Justitie verwijst dan naar de civiele rechter....

D.Ormin | 23-10-19 | 11:37 | 4

Goede bijdrage. Zo is het.

Vespukki | 23-10-19 | 12:42

Klopt, of uit jouw naam aansprakelijkheid erkent en jij een eigen risico mag aftikken, kan m.n. bij bedrijven 1000- en kosten.
PLus die eeuwige kleine lettertjes, tenzij, vermits, indien, uitgezonderd, zie artikel 13 c sub 3 a etc.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:06

Dat justitie verwijst is de normaal. En als je recht hebt op vergoeding van schade wordt de claim gehonoreerd. Probleem is vaak de omvang van de schade te bepalen. Mensen denken vaak dat ze recht hebben op een bedrag gelijk aan de vervangingswaarde. Afschrijving, slijtage daar wil men niet van weten.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was mijn lidmaatschap van GS kwijt, gelukkig heb ik een fijne verzekeraar.

Acidstain | 23-10-19 | 11:11

een grote bek loont, hopelijk heeft u ervan geleerd. Voortaan bij de verzekeraar veel wollah, bedreigingen uiten en gebrekkig Nederlands spreken, dan rolt het balletje vanzelf uw kant op!

pibasso | 23-10-19 | 10:11
Hier nu # koffie/scherm , wat u zegt is precies zo het gaat in deze VOC kolonie van de EU!!
Mooi man collectieve verzekeringen, iedereen de sjaak.

maasdonk | 23-10-19 | 11:02

Er zijn nou eenmaal van die proleten die zich chronisch bestolen voelen door overheid/het leven/vluchtelingen/bedrijfsleven/medemens. Die maken zichzelf wijs dat je 'een dief van je portemonnee bent' als je niet ook wat fraudeert, en vinden hun rechtvaardiging in sensationele Telegraaf- en Facebookberichten. Terwijl deze lui juist de ergste zijn. Voortdurend tekortgedaan voelen. Nooit eens iets overhebben voor een ander. Geniepige jankballen.

Diotima | 23-10-19 | 11:01

Nooit problemen gehad met mijn verzekeringen..... Altijd keurig uitbetaald bij schade.... Dure cameralens, gebarsten aquarium, platenspeler element, elektrische fiets. 40 jaar bij dezelfde verzekeringsagent. Alleen bij de autoverzekering heb ik een wat goedkopere verzekering geregeld want die vond ik te duur geworden.
Geen probleem.
Als je niets meldt gebeurd er ook niets.
Moet zeggen: Ook nooit opgelicht.... niet mijn stijl..

dijkbewaker | 23-10-19 | 10:47 | 1

Maar je premie wordt wel mede bepaald door dat vvd vullis.

Dirty-Harry44 | 23-10-19 | 11:04

De verzekeraars tillen eerst en vooral de verzekerde. Dan moet er eerst een kamera van een tv-programma opduiken en dan gaan ze pas betalen.
Iedereen weet het, ook al betaal je netjes je premie, je weet nooit of ze gaan uitbetalen. Is het een misschien het gevolg van het ander?

HoniSoit | 23-10-19 | 10:36

Ben voor alles wel verzekerd... maar claim de kleine schades tegenwoordig niet meer, 3 wilde jongens en een vrouw die haar telefoon nog wel eens wil laten vliegen... of in de plee laat vallen. (Laatste keer paar weken terug. In een plas scherm geheel aan gort... Weer 150 euro weg....)

David000000007 | 23-10-19 | 10:34

Tja, zelfs met goedkope vliegvakanties uit de Volkskrant is het nog te duur. Komt er TOCH nog een beetje VOC mentaliteit bovendrijven.

Reagurend_Nijlpaard | 23-10-19 | 10:28

Ik werk voor een verzekeraar en als men gaat miepen dat heel veel premie hebben betaald maar never nooit iets uitbetaald krijgen, leg ik ze uit dat ik weet dat we aan alle kanten bedonderd worden. Echter, bewijs het maar. Het intermediair wil geen gezeik en zal nooit fraude melden, houd actief informatie achter.
Gelukkig staan we ook klaar als je huis afbrandt.

Analia von Solmsch | 23-10-19 | 09:56 | 4

Hier niets dan ellende, bleek aan onze tussenpersoon te liggen. Die mogen er tussenuit, lekker alles online graag! Is ook goedkoper hoop ik.

vinzepinz | 23-10-19 | 10:21

Onzin, adviseurs houden juist veel schades af, je hebt wel gelijk daar in dat je als verzekeraar 14 hoog achter je burootje niet kunt zien wat het bijdehande tuig op straat zoal bij elkaar verzint.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:18

Herkenbaar. Wasstraten hebben heel veel met list en bedrog te maken. Bestuurders rijden bewust tegen kolommen aan. Bestuurders zeggen dat ze van hun baas door de straat moeten jagen zodat ze schade kunnen claimen. Als je weigert uit te betalen, komt men met grote groepen terug. Als je op internet surft, ontdek je dat oude auto's vaak als verdienobject worden ingezet.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb gewoon altijd pech...

hoejeheette | 23-10-19 | 09:51

Dat is de schuld van Rijk de Gooijer...

hoejeheette | 23-10-19 | 09:49

Mijn achterbuurman is verzekeringspooier en die heeft een Volvo die begint in Den Haag en eindigt in Utrecht. Dus heb ik absoluut geen medelijden met deze gelegaliseerde diefstal dat verzekeren heet. Want de premies gaan echt niet minder worden.

Sjorsch | 23-10-19 | 09:44 | 3

Waar baseer je dit op, volvo is je merk niet? Of juist wel....

vinzepinz | 23-10-19 | 10:22

Dan is hij wel een loser als je tussen buren in moet wonen en zeker die van uw kaliber.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:11

Dat iemand premie betaalt geeft hem geen onbetwistbaar recht op een uitkering.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:32

Synoniem voor verzekeraar is: Maffia tuig

Jonkheer-Carolus | 23-10-19 | 09:33

Ik ga er vanuit dat de boetes op het tillen van een verzekeraar toch minimaal de onkosten ervan moet dekken. Plus daarbovenop een 'foei-doe-dit-nooit-meer'-bedrag als boetedoening. Toch?

mozaard | 23-10-19 | 09:32

Laat de verzekeringen eerst naar hun zelf kijken ,eerst was de schade 700 euro en later komt en een rekening van 1500 euro meld de verzekering dat ze worden getild .ze doen er niks mee. betalen gewoon.

gerrit5042 | 23-10-19 | 09:32 | 2

Goed voorbeeld is auto ruiteschaden, zelf een ruit laten zetten (niet bij de grote bekende jongens) kost je €250,-.
Via de verzekering €700,-

Is als een een documentaire over geweest, dacht ik.

boerk | 23-10-19 | 10:28

Precies. Ze keren te makkelijk uit en verhogen dan de premie. Lekker te vriend blijven met de claimer.

Sierstrip | 23-10-19 | 14:34

Van de VN mag Nederland niet profileren via de computer dus gaat het allemaal nog veel erger worden. De VN wordt tegenwoordig gedomineerd door de islam en nou kan ik toch even niet nalaten te profileren via de onderbuik c.q. gezond boerenverstand.

Nelis SplitBloes | 23-10-19 | 09:14

Uitkeringstrekkers kunnen het in elk geval niet geweest zijn die gefraudeerd hebben bij de verzekeringen, want dan had Syri dat wel gemeld.

kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 09:14

4 of 5 keer per jaar op vakantie , 3 keer per week uit eten , dikke auto voor de deur . Het geld moet toch ergens vandaan komen wanneer je zwaar boven je stand leeft en dat zijn er nog wel een paar die dat doen in Nederland .

leo59 | 23-10-19 | 09:11

Vorige week kreeg ik een "zogenaamde" kleine aanrijding met mijn auto en een scooter met daarop een bestuurder waarvan z'n opa niet in Nederland is geboren. Ik gaf geen voorrang maar hij reed als een bezetene. Mijn schuld. Ik ben netjes uitgestapt en de scooter bekeken op schade. Er was absoluut geen schade. Ik had een kleine kras op m'n bumper. Nog netjes mijn excuses aangeboden en het was klaar. Twee uur later staat er een boze motoragent bij mij op de stoep thuis die me vertelde dat ik was doorgereden na een ongeval. Gelukkig kende hij mij en had al snel door dat er iets anders aan de hand was. Hij gaf aan dat er schade aan de scooter was en dat we dat dan zelf moesten regelen. Verder geen probleem. Uur later gaat de telefoon en wordt me door de vader van de bestuurder in gebrekkig Nederlands verteld dat de scooter
€ 950,00 schade heeft. De volgende ochtend belt de motoragent me met de mededeling dat de bestuurder geen rijbewijs heeft. Ik in conclaaf met mijn verzekeraar maar de vader had inmiddels met hun gebeld en ook daar verteld dat ik was doorgereden na het ongeval. Ik heb de verzekeraar aangegeven dat ze maar even moesten bellen met de motoragent over dat rijbewijs want naar mijn idee mag je niet rijden zonder rijbewijs. Vervolgens natuurlijk bedreigingen door de telefoon van de vader. Ik heb de verzekeraar aangegeven dat ze de schade maar eens goed moesten onderzoeken en de verdere zaak ook. Gevolg: verzekeraar heeft hem uitbetaald en mijn no-claim is verminderd. Verzekeraars hebben in dit soort gevallen slappe knieën en doen maar wat met als gevolg dat wij hogere premies moeten betalen.

Vespukki | 23-10-19 | 09:08 | 13

Daarom camera in je auto jonguhhh!

David000000007 | 23-10-19 | 10:27

Hi Vespukki, echt naar voor je dat dit is gebeurd. Het verbaast me ook niks dat zo'n Marokkaan dit bij je flikt. En als de verzekeraar ook nog eens zo doet dan is dat extra balen. In dit land ben je tegenwoordig niks meer als je beleefd bent. Wat een andere reaguurder ook zegt: zo'n camera is wel handig.

Badr Haary | 23-10-19 | 10:55

1 tegen 1, kansloos, je moet getuigen hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:13
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik heb nog nooit de verzekering getild, en ik snap die eikels niet die dat wel doen. Ik denk dat dat vooral aan de 'onderkant' van de samenleving gebeurt, mensen die alles aan elkaar lenen, te weinig verdiencapaciteit en geen moraal besef hebben.
Die gaan op vakantie terwijl dit financieel eigenlijk niet verstandig is en denken slim te zijn door allerlei dure dingen als gestolen op te geven en zo de verzekering te tillen. Keihard aanpakken, want hierdoor betaal ik en iedere brave burger weer veel te veel premies.

pibasso | 23-10-19 | 09:03 | 1

Zal je tegenvallen hoeveel de beter gesitueerden de verzekering tillen, en dan gaat het natuurlijk niet alleen over een foontje of een scooter, maar over dure horloges sieraden en automobielen.

LesPaul | 23-10-19 | 09:43

Maar waarom komen ze nu met die cijfers en niet volgende week als de Tweede Kamer weer terug is van reces?

kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 09:03

Goed nieuws dat ze die knakkers vaker pakken.
Privé was de laatste schade die ik claimde denk ik 2009, zoonlief was toen nogal onvoorzichtig geweest.
Maar het klinkt allemaal bekend, genoeg types die om het jaar hun ski's of snowboard "kwijt raken".

Berbaar | 23-10-19 | 09:02

Veel klanten van banken en verzekeraars zijn criminelen en kleine boefjes. Daar gaat het systeem aan kapot, niet aan die ene bankmanager die een keer een grote bonus krijgt omdat hij dat uitonderhandeld had.

van Oeffelen | 23-10-19 | 09:02 | 2

Het systeem gaat niet onderuit door die kleine boefjes maar steeds weer door die grote boefjes die een derde zwembad in de tuin willen. Bijvoorbeeld juist die bankmanager . Dat is steeds weer gebleken. En wij kleine boefjes mogen dan zo'n bank of verzekering weer redden.Denk dus dat het juist weer om het laatste gaat wat geenstijl schijft. Ze willen de premies weer flink verhogen. Die fraude was er altijd al en is niks meer of minder geworden. Maar creatief met cijfers gooien werkt altijd weer om straks de bonnussen voor de hoge heren te vergoeilijken.En dat blijkt steeds weer de realiteit. Maar ja vertellen dat nederland een bananen republiek is,iets wat we al jaren weten werkt schijnbaar.Zo vinden de grootste bananen.

tweetybird | 23-10-19 | 09:32

Geloof je het zelf de banken moesten gered worden vanwege kleine boefjes zeker, wel eens van Vestia gehoord hoe die een oor werden aangenaaid door de geliefde banken, om maar te zwijgen over de talloze bedrijven die een faillisement werden ingejaagd, ik zou bijna zeggen Rutte praktijken maar dat is nogal grof.

bijna_raak | 23-10-19 | 09:47

Zoals eerder opgemerkt: We betalen sowieso 21% te veel aan premie. De overheid die zelfs belasting heft over uw (verplichte) verzekeringen.

arie-hoax | 23-10-19 | 08:58

" En dat betaal je uiteindelijk allemaal zelf"
Hetzelfde geldt bij winkeldieven. Die schade wordt gewoon ingecalculeerd in de prijs.
Daarom geef ik ze altijd aan als ik ze zie.
Gebeurt elke jaar wel een keer.
Heb er wel verhalen over van de tijd dat ik zelf kassier was.

watergeus | 23-10-19 | 08:56

IK ben als de lucht, een zweefgender. Aansprakelijkheid is mij derhalve vreemd.

kwark001 | 23-10-19 | 08:54
-weggejorist-
iustus | 23-10-19 | 08:53 | 2

Houd op, schei uit. Verzekeraars hebben een boterberg op hun hoofd.
Aantal jaren geleden bleek zijruit van auto ingeslagen. Mevrouw Schizo wist niet precies hoe of wat, dus verzekeraar gebeld met de vraag wat precies de afhandeling moest zijn. Uiteraard, verzekeraar keerde niets uit wat ook geen probleem was. Uit eigen zak laten repareren.
Maar eerstvolgende ronde ging premie snoeihard omhoog.
Gebeld met de vraag om de reden (immers, we waren een jaar ouder, jaar 'slimmer', jaar 'wijzer', verder niets veranderd... Konden ze niet aangeven. Maar, er stond wel een aantekening 'dat er telefonisch contact geweest is' betreffende een schade.
Kortom, omdat mevrouw schizo belde om te vragen wat te doen betaalden we plots hogere premie. Dus maar een andere verzekeraar genomen. Jammer dat je verplicht bent met die bedrijven in zee te moeten.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 08:52 | 5

@kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 09:08:
Oké, ik geef toe.
Na dat telefoontje sneuvelde er hier haast een raam.
'Hallo, inboedelverzekering? Kan ik effe vangen?'

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 09:29

Onzin !

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:15

@Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:15: Oh? U was er bij? Had ik u aan de lijn dan?

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

In een nanoseconde dacht even Rene van Leeuwen daar in pose te zien zitten.
Tv-tje op de achtergrond, klaar om 5 of minder reeten uit te delen. Maar nee.
*ongewild deuntje van "Koffie-, koffie-,....tiiiiijjd" met Hans van Willigenburg en Mireille Bekooij nu in hoofd heeft*

chicago river | 23-10-19 | 08:45

Verzekeringen tillen, ook al zijn het voor het merendeel oplichters met hun "zonder winstoogmerk", is voor tokkies. Het "gratis"volk, de lui die bij een buffet zijschotten op hun borden nodig hebben, de sneuneuzen die op een terras het melkkuipje, koekje en suikerzakje in hun zak moffelen, die altijd naar de wc zijn als het hun beurt is voor een rondje, mensen die altijd een cent te weinig overboeken.
Enfin, u kent ze allemaal wel.

Superior Bastard | 23-10-19 | 08:44 | 5

@Nuchternederland | 23-10-19 | 08:51: Ze deelden met elkaar hoe hun telefoontjes verliepen met de verzekeringsmaatschappijen. Bijvoorbeeld dat er een eerste laag is bij de maatschappijen die standaard hun claim afwijzen.Welke kleine lettertjes de verzekeringsmaatschappijen soms gebruiken. Ook werd er verteld welke voorwaarden er zijn over het claimen van bijvoorbeeld diefstal tuinmeubilair. Kortom de tokkies / eerzame huisvvaders deelden praktijkervaringen op het verjaardagsfeest. Anderen waaronder ik / sukkels vertelden nog dat we nog nooit iets hadden geclaimd en vonden dat wij voor hen ten onrechte premies betaalden. Tja, dat maakte geen indruk. Behalve dat ze denk ik ons usefull idiots vonden.

Graaier | 23-10-19 | 08:59

Graaier geeft onbedoeld weer waarom uitkerings (ook een soort verzekering, nee dan) zo verschrikkelijk veel geld kosten. Omdat er zoveel nutteloze ambtenaren een beschutte werkplek moet worden aangeboden om het frauderende rapaille er nog enigszins uit te zeven. Handhaving kost heel veel geld en is roeien tegen de stroom in.

Rest In Privacy | 23-10-19 | 09:05

Ja, zo ken ik er een paar. Thuis alleen maar B-merken à la Schultenbrau en namaakcola, maar stuk voor stuk met een vermogen van 2 miljoen+. Gruwelijk om zo in het leven te staan.

Ruud Hazes56616330 | 23-10-19 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb geen verzekering, ik heb alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Hiervoor betaal ik omg. 1,= Euro per maand. Nou, in ieder geval, veel succes met ze.

Thoth | 23-10-19 | 08:43

Effectief fraude opsporen? Mag dat wel van de VN-rapporteur voor de mensenrechten?

Merkwaardeloos | 23-10-19 | 08:43

Mijn verzekeraar betaald in drie keer uit. Nu niet. Dan niet en nooit niet.

kwark001 | 23-10-19 | 08:41 | 2

Hij is mooi.

schoon-schip-maken | 23-10-19 | 08:46

haha plus 1

Badr Haary | 23-10-19 | 10:57
-weggejorist-
AntonJensen | 23-10-19 | 08:38 | 2

Verzekeren is een goed verdienmodel, verzeker daarom zo min mogelijk.

Harry Turtle | 23-10-19 | 08:38

Heb ooit bij Avéro Achmea een claim ingediend van 'n paar tientjes. Was blijkbaar helemaal niet de bedoeling bij Avéro Achmea nu ongeveer 8 jaar later wacht ik nog op 'n inhoudelijke reactie op die claim van Avéro Achmea.
Overigens Avéro Achmea nog bedankt daarvoor, sindsdien betaal ik ruim 40 procent minder per maand aan premie.

Bogoris-le-Grincheux | 23-10-19 | 08:38 | 2

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom Achmea zich verschanst heeft in een verafgelegen bunker in Leeuwarden: Om mensen als u en vroeger Pieter Storms buiten de deur te houden. Pieter Storms was met zijn programma 'Breekijzer' -mooi programma- altijd vaste gast bij die verzekeringsmaatschappijen.

VanBukkem | 23-10-19 | 08:50

@VanBukkem | 23-10-19 | 08:50: Pieter Storms was walgelijk. Ik was een keer bij zo een overleg:” Deze mevrouw krijgt dit en dat en anders maak ik jullie kapot op TV. Ging over een vrouw die zogenaamd nergens dekking had met haar mobiel, maar wel rekeningen van 400+ gulden. Ik was al meer haar overeengekomen dat we de telefoon terugnamen én de abonnementsgelden zouden kwijtschelden. Maar ze wilde de telefoon houden én niet betalen.
Directie van Dutchtone nog overstag gegaan ook.
Afijn mijn wraak wel gekregen een 2 tal jaar later kwam hij langs bij mijn nieuwe werkgever, alleen wisten wij dat ( er was gebeld om te kijken of er een directeur aanwezig was) gelijk vrienden van een lokaal televisie station op getrommeld die hem bij binnenkomst al begonnen te filmen.
Ik heb hem toen meegedeeld dat als hij ging uitzenden we de reclameblokken om zijn programma zouden kopen om het echte verhaal te laten zie.
Woedend was hij, dit en dat en schelden en tieren. Maar het is nooit uitgezonden.

Dlareg | 23-10-19 | 09:00

Ok 80 miljoen teruggehaald uit fraudegevallen. Dan neem ik aan dat dus de totale verzekeringspremie die wij betalen met 80 miljoen omlaag gaat? Ik weet, peanuts, maar gewoon even uit principe.

peterdh | 23-10-19 | 08:37 | 3

Het is maar liefst 4 euro per nederlander! En als je nu bedenkt wat er aan premie betaald wordt, lijkt dit hele verhaal toch een klein beetje overtrokken.

Nuchternederland | 23-10-19 | 08:49

@Nuchternederland | 23-10-19 | 08:49:
Principe. Ik wil mijn 4 euro terug.

Het is in dit land namelijk 4 euro hier, 2 euro daar, 8 euro zo, 6 euro ff daar, 2 euro hier nog, 7 euro daar nog, dan nog even 5 euro bij dit en 8 euro bij dat, niet te vergeten nog even die 2 euro daar en zeker niet die 4 euro hier vergeten. En zo kan ik nog wel even door gaan. En dan daarna over dit alles nog even de BTW een paar procent hoger.

Dus.... 4 euro graag.

peterdh | 23-10-19 | 08:59

Niet om het een of ander, maar wie is die superknappe vent daar in die grot? Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten.

Graeme Reaper3779 | 23-10-19 | 08:37 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Homo Sapiens heeft foekie foekie met andere Homo vertegenwoordigers dan alleen Homo Neanderthalensis volgens genetisch onderzoek. Waarschijnlijk ook met Homo Erectus en andere nog te ontdekken Homo vertegenwoordigers.

Homo Sapiens is een hitsig soortje.

Graaf_van_Hogendorp | 23-10-19 | 08:35

Als een verzekeraar gaat zeiken vertel ik ze altijd dat mijn uurtarief ook onder de schade valt en ik hier nu al 2 uur mee bezig ben. Waar kan ik de factuur van
630 euro ex BTW naartoe sturen?

Kaas de Vies | 23-10-19 | 08:35 | 3

Dat is nou precies waar het hier over gaat Kaas: mensen die een slaatje proberen te slaan uit hun verzekering.

VanBukkem | 23-10-19 | 08:41

U reaguurt hier voet €8820 per dag.

Earl_of_Doncaster | 23-10-19 | 08:58

Wij? Ik niet.
Maar veel succes voor die speurders!

arie-hoax | 23-10-19 | 08:29

Alleen al een meningsverschil tussen bv. een werkgever en een werknemer word al door een rechtsbijstandverzekeraar gezien als een conflict zoals in de polisvoorwaarden omschreven terwijl de Hoge Raad duidelijk omschreven heeft wat de criteria van een conflict tussen 2 partijen zijn en alleen een meningsverschil op zich is niet een conflict.
Meteen opgezegd die verzekering.
Consumentenprogramma Kassa's website staat vol met klachten over verzekeraars.
Natuurlijk zijn er ook goede verzekeraars kan
ik zeggen uit ervaring.
Net als verzekeraars goede en minder goede klanten heeft.

steekmug | 23-10-19 | 08:29

Heel veel systemen functioneren alleen wanneer er een moreel is om er geen misbruik van te maken. Dat geldt voor sociale verzekeringen, belastingen en ook voor dit soort verzekeringen. Op een zeker moment wordt het voor de niet-frauderenden te ongunstig.
Hoe heterogener (diverser) een samenleving, hoe minder het mensen zal interesseren of ze het systeem misbruiken. Op een zeker moment stort het in. Zie het Romeinse Rijk, de Soviet-Unie etc.
De enige manier om dit te keren is zeer streng te zijn op misbruik, zoals bijvoorbeeld in de VS. Maar het tegengestelde gebeurd, kijk naar die uitkeringsturken met onroerend goed in Turkije of gisteren nog die VN-rapporteur die ons op de vingers tikte omdat wij een systeem hadden dat allochtonen als hogere risicogroep duidde (geautomatiseerd). Dit gaan wij dus verliezen en dat is goed want het bespoedigd onze ondergang.

du Roi Soleil | 23-10-19 | 08:28 | 4

Maar die rare claim-cultuur zal verzekeren ook steeds duurder maken in de VS. Die cultuur wenst geen rekening te houden met eigen verantwoordelijkheid. Dat kan daar groteske vormen aannemen. Als je uitglijdt op een vloer, mag je al claimen.

arie-hoax | 23-10-19 | 08:35

@kaasfondue | 23-10-19 | 08:32: Meneer heeft idd zitten slapen bij de uitleg over d en t, maar het is hem vergeven want inhoudelijk heeft hij wel een punt imho.

quigg | 23-10-19 | 08:46

Daar heb je gelijk in. Als er veel eerlijke mensen zijn (lees: geen misbruik proberen te maken) kan zo'n systeem bestaan. Wordt de groep te asociaal dan zullen de premies / belastingen stijgen. Dit heeft weer als gevolg dat de goede er geen heil in zien en eruit stappen waardoor de griep onrendabelen procentueel gezien nog hoger wordt. Zo krijg je vanzelf een neerwaartse spiraal.

We weten allemaal waar de risicogroep zit maar mogen het niet zeggen.

mr. dude | 23-10-19 | 09:20
▼ 1 antwoord verborgen

Verzekeren is voor mensen die risicoloos door het leven gaan. De saaie sullen. De oh oh het zal je maar gebeuren lutsers. De altijd op save spelers. De afgestompten. De kleurlozen.

azijnseikerT | 23-10-19 | 08:21 | 3

Waarom na zo'n goed betoog toch weer ff de blanken erbij trekken?
Kleurloos. Ga je schamen.

schoon-schip-maken | 23-10-19 | 08:36

Speel je ook wel eens Russisch roulette? Dan hoor je pas echt bij de kleurrijke personen. Overigens hanteer in je spelling ook een bepaald risico, is dat bewust?

peterdh | 23-10-19 | 08:42

Klopt, het is allemaal koek en ei als er niets aan de hand is. Totdat je huis affikt of je een operatie moet ondergaan.

Echter ben ik het wel eens dat Nederland een van de meest verzekerde landen ter wereld is. Teveel daarvan is niet nodig, een voorbeeld is de tandartsverzekering die een heleboel mensen nemen. Zonde geld tenzij je 100%weet dat je het volledige claimbedrag gaat gebruiken in een jaar.

mr. dude | 23-10-19 | 09:22

Mensen voelen zich opgelicht door een overheid zonder morele waarden, die hun geld uitgeeft aan allerlei zaken waar zij niet voor hebben gekozen. Dit gebruiken zij vervolgens als excuus om op hun beurt ook hun morele kompas te omzeilen en te gaan oplichten? "Gewoon" een bericht uit de reeks die tekenend is voor het morele verval van Nederland, dus.

MickeyGouda | 23-10-19 | 08:17 | 5

Ik kon vroeger verzekeringen en belastingen ook niet uit elkaar houden.
Toen ik een jaar of 10 was.

Superior Bastard | 23-10-19 | 08:38

@Superior Bastard | 23-10-19 | 08:38:

Ik kan die twee prima uit elkaar houden. Zie het als een vent die op zijn werk gepest wordt door zijn leidinggevende en die het thuis afreageert op zijn vrouw en kinderen. Die ziet ook wel het verschil tussen zijn kantoor en woonkamer, maar dat weerhoudt hem er niet van.

MickeyGouda | 23-10-19 | 08:45

Juistem

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus wij Nederlanders flessen de zaak. Benieuwd welke Nederlanders dat zijn.

kwark001 | 23-10-19 | 08:10 | 4

Niet deze Nederlander.

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-19 | 08:39

Vakantiegangers, raken altijd hun telefoon of bagage kwijt.

gato | 23-10-19 | 08:55

@gato | 23-10-19 | 08:55: Veel meer valt er ook niet kwijt te raken op een gemiddelde vakantie.... ;-)

Fatwabuster | 23-10-19 | 09:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat we ook de overgrote meerderheid van deze gevallen van verzekeringsfraude -en dan zeg ik het heel voorzichtig- niet in de hoek van de Calvinisten moeten zoeken.

VanBukkem | 23-10-19 | 08:09 | 1

Soort djizja.

schoon-schip-maken | 23-10-19 | 08:26

Ik ken(de) iemand in mijn kringen, die bij iedere vakantie, met de smoes naar z'n verzekeraar kwam te overvallen zijn. Telefoon weg, pasjes, paspoort etc, ieder jaar weer. En ze trapte er steeds weer opnieuw in. Resultaat? Complete vakantie terugbetaald gekregen. De spullen had ie vanzelfsprekend nog.

Ik heb 11 jaar een eigen zaak en o.a ook verzekerd voor zakelijke geschillen. Stel dat je een advocaat nodig hebt, krijg je er eentje toegewezen. Nou nu kwam het wel eens voor dat ik een geschil met een andere partij had, alles kant en klaar op een presenteerblaadje meegaf voor het starten van een civiele procedure. Weet je wat de verzekering zegt?

Meneer, het is voor ons goedkoper de zaak (de nota) bij u af te kopen, dan te gaan procederen. Dus dat is de keuze c.q optie die wij gaan doen, en daarmee is de zaak af. Ik had tien van dit soort zaken in kunnen dienen als ik wou die nooit plaatsgevonden hebben, maar waar de verzekering wel blindelings zo mee akkoord gaat zonder inhoudelijk echt mee te kijken.

Jammer, die laconieke houding, met de verzekeraar betaald allemaal wel. Dat is ook met overvallen zo. Je kunt het maar beter over je heen laten komen etc. De verzekering springt toch wel weer in. Kap nou es ermee.

HamsterDarkroom | 23-10-19 | 08:08 | 4

@steekmug | 23-10-19 | 08:12: Rechtsbijstand verzekeringen zijn totaal nutteloze geldputten.
Ze proberen te schikken (zodat je maar een deel van de schade vergoed krijgt) of, als het wat complexer wordt en er daadwerkelijk een advocaat op moet, dan "hebt u geen zaak".
Die had ik wel. Zoals de zelf betaalde advocaten (meerdere gedupeerden die allemaal zelf aan de slag konden) duidelijk hebben bewezen. Dit ging om 10-duizenden euro's per persoon. Maar je mag dus wel even 4k aan advocaatkosten voorschieten. Dat was meteen het einde van de verzekering.

TheEgg | 23-10-19 | 08:29

@TheEgg | 23-10-19 | 08:29: Raar. Bij mij was of ging het alleen om de BTW die ik vooruit moest schieten. Dat was alles. Maar ze boden het tot het bittere eind zeg maar. Dan had je gewoon een kut verzekering, kan ook nog.

HamsterDarkroom | 23-10-19 | 08:49
▼ 1 antwoord verborgen

Als de overheid de 21% assurantiebelasting nu schrapt hoeven we de verzekering niet meer te tillen.

Dutch_Holland | 23-10-19 | 08:07 | 3

Jamaar het is crisis, dus deze belastingverhoging is hard nodig!

Nuchternederland | 23-10-19 | 08:47

De verhoging daarvan in 2013 van 9,7 naar 21% is ook gewoon pure diefstal geweest. Maargoed, omdat het gemiddelde publiek het niet door heeft vinden ze het allemaal best. Overigens klagen ze niet eens bij BTW verhogingen. Allemaal ok. Gewoon weer tekenen bij het stem-kruisje.

Waar wordt ergens bijgehouden wat de totale belastingdruk is op elke euro? Dus echt het totale plaatje waarin *alle* belastingen van consument tot werkgever tot werknemer worden meegenomen.

peterdh | 23-10-19 | 08:54

DIe 21 % is anekdotisch, er was een verzekeraar die uit ging lobbyen bij het TK tuig, het verzoek was de Ass.belasting niet te verhogen, het TK tuig wist niet van het bestaan van Ass. belasting af, bedankte voor de tip en rondde het keurig af op BTW nivo, hoppa weer een dikke miljard met niks doen er bij.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-19 | 13:24

Wat zijn die arme verzekeringsmaatschappijen toch zielig, worden ze allemaal gefopt ! Of spelen ze misschien het slachtoffer om er nog hogere premies mee te legitimeren ?

Motleycrew | 23-10-19 | 08:07 | 1

"Lees verder" is aan jou niet besteed, dat is wel duidelijk

harry19612 | 23-10-19 | 08:32

Nou, anders de voertuigverzekeraars kunnen er ook wat van met de steeds stijgende autopremie's wegens meer schadeuitkeringen door het gebruik van de mobiele telefoon in het verkeer.
Als het goed is dan word de schade toch verhaald op de bestuurder en niet op de verzekeraars zodat de premie maar marginaal stijgt en er zijn steeds meer voertuigen in NL dus ook meer polissen, dus meer inkomsten voor verzekeraars.

steekmug | 23-10-19 | 08:07

Tja, ik ben niet verbaasd. Politici komen weg met leugens en bedrog. BN'ers hebben een status aparte binnen Nederland. Wetenschappers mogen openlijk liegen over cijfertjes of wetenschappelijke buro's beinvloeden cijfers dusdanig dat inmiddels half Nederland plat ligt. Alles voor de gewenste uitkomst. En dan zouden burgertjes zich maar aan de wet moeten houden? Laat me niet lachen! En nee, ik heb geen verzekeringsfraude nodig das echt voor paupers (Lees VVD volluk).

Indoneesje | 23-10-19 | 08:06

Ik doe altijd een soort omgekeerde fraude: bij schadegevalletjes denk ik meestal: nou ja, kan gebeuren. En ga over tot de orde van de dag.
Eén keer had ik een beetje waterschade van een lekkage. Dus ik dacht: dit is mijn kans, ik ga dat eens claimen. Kreeg ik één of ander raar formulier opgestuurd, waarbij vraag twee was: "Is er een boot betrokken bij de schade?". Dus ook maar afgehaakt.

John McClane | 23-10-19 | 08:06

Ik ken er genoeg die ieder jaar op vakantie een bril kwijtraken of als de telefoon niet meer hip is deze plots uit de handen knikkert. Walgelijk gedrag vind ik het.

Vanilla | 23-10-19 | 08:05 | 1

Nog erger : het is abject gedrag.

Schuldenbrau | 23-10-19 | 08:53

Bedrijfsbranden zijn in 80% van de gevallen aangestoken, in Engeland betalen de maatschapppijen al niet meer uit als eigenaar een klein vlekje heeft in de historie, verzekeren daar onmogelijk en dat gaat in Nederland ook komen. De zwarte lijst hier staat al op 200D +

grindbak | 23-10-19 | 08:05 | 2

Hier gaat de premie ook 30 to 40% omhoog voor de brandverzekering (fucking 6-8 duizend euro per jaar meer)

Dutch_Holland | 23-10-19 | 08:10

"In de brand, uit de brand"

Osdorpertje | 23-10-19 | 08:46

Ik vind de zorgverzekering de grootste oplichterij die er bestaat.

overVecht | 23-10-19 | 08:04 | 2

Tot je hem nodig hebt.

Schuldenbrau | 23-10-19 | 08:53

nu wonen er steeds meer burgers in dit land en ben ik enorm nieuwsgierig wie die tillers dan werkelijk zijn, leeftijd en waar in den lande, oorzaken en om welke verzekering het gaat.. ik betaal me scheel aan verzekeringen en op het moment dat ik inderdaad geheel plots een mobiel uit mijn klauwen op de grond laat vallen en claim blijkt dat er wijzigingen zijn gekomen en ik uiteindelijk gewoon zelf opdraai voor de kosten van reparateur..en ja die premie gaat al zowat ieder jaar flink omhoog..lekker verdien model en uitnodigend om te gaan claimen als je wel steeds meer mag dokken..

fikkieblijf! | 23-10-19 | 08:04 | 2

Blijf dan ook gewoon ver weg van die domme telefoon verzekeringen.

Harry Turtle | 23-10-19 | 08:35

Dit. En zo duur zijn mobieltjes niet.
Verzekeringen zijn voor objecten waarvan je niet de cash hebt om te vervangen.

Cadaver | 23-10-19 | 10:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken