NoPoll. Heel Engeland Hoopt op Brexit
"Do or Die" - Boris Johnson
Terwijl de Kartelpolitiek en hun Mainstream Media kruiwagen na kruiwagen aan stront over de Brexit blijven uitrijden, besloot Sky News de typisch linksmediale binnenstedelijke bakfietsarrogantie inner city cargo bike obnoxiousness aan de kant te zetten om een peiling onder daadwerkelijke burgers uit te voeren, en wat blijkt? 41% ziet een No Deal Brexit als beste optie, tegen slechts 33% die liever in de EU blijft. Slechts 14% wil langer blijven onderhandelen. Nog begrijpelijker: na drieënhalf jaar politieke weigering om de uitslag van de grootste democratische stembusgang ooit in het VK uit te voeren, heeft nog maar 1 op de 7 kiezers vertrouwen in het Britse parlement als het op Brexit aan komt. 77% gelooft niet dat politici de beste deal voor de Britten gaan leveren. Who can blame them, na alle dienstweigering van de afgelopen drie jaar.
Met nog 18 dagen te gaan moest zelfs The Queen vandaag woorden over haar lippen persen waarin ze zich achter het halen van de Brexitdeadline van 31 oktober schaart: "My government's priority has always been to secure the UK's departure from the EU on 31 October" zei ze in haar Queen's Speech (soort Troonrede). BoJo had er zichtbaar genoegen in (zie video onder). Onder zijn eigen achterban geniet hij nog behoorlijk wat vertrouwen (64%), in tegenstelling tot zijn grootste opponent Jeremy Corbyn (36%).
Reaguursels
InloggenFout. Sinds het eerste referendum is er een langzame verschuiving ontstaan van exit naar remain. Bij een hernieuwd referendum op basis van de huidige kennis kiest men daar nu voor remain met ongeveer 55% tegen 45%.
Fout? Er is godverdomme net een onderzoek gedaan waaruit het bovenstaande blijkt. En wat is die kennis van nu? Welke kennis is er bijgekomen de afgelopen drie jaar? Dat de EU er alles aan gaat doen om de brexit te frustreren? Dat wist iedereen van te voren ook al. Er komt pas nieuwe kennis als de brexit eindelijk gerealiseerd is. Dan gaan we zien hoe de Britse export toeneemt en de lastendruk afneemt. Eerder niet want er is nog niets veranderd.
@hustler01 | 15-10-19 | 11:00: Export toeneemt: Ruim 250 miljard handel gaat nu met de EU. Dat is VERREWEG hun grootste handelspartner....
@Wilhelm072 | 15-10-19 | 14:41: Dus die export valt compleet stil als ze uit de EU gaan? Laten we dan maar hopen dat China niet uit de EU gaat.
Sky news is het fox news van Engeland. En GS maakt hier een topic over? Het zoveelste dieptepunt ma de overname door telebelg.
Niks mis met Fox News (die vertellen nl. gewoon hoe het zit). Maar ik begrijp dat jij liever over topics leest waar je je helemaal mee eensch bent ?
Doe maar lekker no deal Brexit. Prima plan. En dan kijken wat er van de rand valt.
Ja de eu stort in elkaar
Nederland word weer vrij
Rare jongens, die Engelsen.
De emo binding met een klein stukje colonie op het naburige eiland,
gaat extreem duur voor ze worden.
Wat valt er nog meer over Brexit te zeggen. Volgens de Engelse regering, EN het merendeel van de reaguurders hier, is het zeer ondemocratisch om de Britse bevolking via een conformerend referendum te vragen of dit (wel, waar Boris momenteel over onderhandeld) idd de deal is waarmee ze de komende 30 jaar of zo mee verder willen.
Heel apart, want tijdens het referendum was alleen gevraagd of ze wilden blijven of wilden uitstappen, maar niet hoe. Noorwegen / Zwitserland, alleen single market, alleen douane unie, Canada, alleen een vrij handels verdrag, allemaal mogelijk. Wat wilden de mensen? Wat willen ze nu? Sssst, niet vragen, dat is ondemocratisch.
Wat echter heel normaal is, is dat deze ONGEKOZEN regering (bijna de gehele regering May is opgestapt, en vervangen door extreem harde Brexiteers), onder de leiding van een ONGEKOZEN premier (wel, 0,2% van de bevolking had er wat over te zeggen geloof ik), mag helemaal zelf beslissen wat de toekomstige relatie met de EU gaat worden. Een relatie die er HEEL anders uitziet dan de vorige regering, die, ondanks dat ze uit de single market en douane unie wilden stappen, wel hele nauwe banden met de EU wilde onderhouden mbt arbeidsrecht, voedsel normen (geen chloorkip, hormoon biefstuk en genetisch gemanipuleerd voedsel), milieu eisen etc etc), met samenwerking wetenschappelijke projecten etc etc.
Denk daar maar even over na. De bevolking vragen om toestemming te geven over een eventuele deal is ondemocratisch. Opeenvolgende regeringen die zonder verkiezingsprogramma etc compleet andere invullingen mogen geven aan een eventuele deal die de toekomst voor de komende 30 jaar bepaalt is prima. En vraag jezelf dan even af of je dat ook zou accepteren als dit in Nederland zou gebeuren.
Zeker in de UK geldt, dat ze niets moeten hebben van het dictaat van Frankrijk en Duitsland. Dat is emotie, maar heeft wel een rationele basis.
Europa is niet in staat geweest om structurele verbeteringen door te voeren op vrijwel alle essentiële zaken.
Het "succes" van de EU is vrijwel geheel te danken aan de landen, die de rest subsidieert.
@Bolhoed | 14-10-19 | 22:05:
En wat heeft dat dit te maken met of de Britse bevolking mag beslissen of het een harde of zachte brexit wordt, of dat dit een privilege is voor een ongekozen regering?
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet referenda blijven houden tot je de gewenste uitkomst hebt, zo werkt dat niet in een democratie.
@HoogToontje | 14-10-19 | 22:33
Zotte opmerking. Ze hoeven geen referenda te bijven houden. Begin of het een no deal, harde brexit (canada min) of zachte Brexit (Noorwegen) moet zijn. Dan ben je er in principe al, en kan de regering aan een deal werken (of geen deal natuurlijk, de befaamde WTO) waarvoor ze dan wel een mandaat van de bevolking hebben.
Enne, in Zwitersland werkt dat trouwens prima hoor. 180 Referenda in 20 jaar tijd, velen daarvan betrekking hebbend op de EU.
Beetje scheef geredeneerd. Als een rechter TBS oplegt, hoeft hij ook de specifieke behandelmethode niet te weten.
@Carlitros | 14-10-19 | 22:49:
Dat is geen zotte opmerking. Er worden ook niet continu referenda over de koers van de EU (of over eruit stappen) gehouden. De reden is evident: dat dient het belang van de machthebbers niet. Die enkele keer dat er in de EU een referendum wordt gehouden (bijna altijd met negatief resultaat voor die machthebbers...) wordt dat referendum ofwel direct genegeerd ofwel met dubieuze machinaties onschadelijk gemaakt. De ever closer union mag immers niet in de wielen gereden worden door iets onbenulligs als een volk met een eigen mening...
Te moeilijk voor hier.. de EU is evil en iedereen die dat ‘juk’ van zich afgooit is een held, ongeacht hoe, ongeacht de gevolgen.
Wel jammer dat get deze ‘helden’ zijn die de het komende de enorm gaan janken.. janken omdat de overige EU landen, en vooral zijzelf daarbinnen, gaan betalen voor het wegvallen van deze suikeroom, janken omdat GB ongenadig hard zal worden aangepakt dolor Duitse en Franse lobyisten die hun landbouw, industrie en dienstensector zullen beschermen tegen een niet EU land met een grote economie aan de grens.
Echt elk land kan kapot worden gemaakt door economische sancties en er zijn nog steeds mensen die denken dat je het alleen redt in de wereld van vandaag.
@HoogToontje | 14-10-19 | 23:04:
Het gaat hier niet om een referendum over de koers van de EU. Het gaat hier om een referendum om de toekomst van hun eigen land. Met - door de Tories plotseling in 2017, na het referendum!, opgeworpen zogenaamde red lines, die plotseling inhielden dat Brexit betekende UIT de single market, uit de douane unie, en geen freedom of movement. Even ter herinnering, in de verkiezingscampagne voor het referendum gaven de Vote Leave leiders echter het volgende aan over de single market en Brexit (ja, ook gij Farage!):
www.youtube.com/watch?v=0xGt3QmRSZY
Boris Johnson beloofde mensen na het referendum dat ze hun freedom of movement zouden behouden om op het vaste land te mogen wonen en werken. En nu?
Je zou bijna denken dat de beslissing van de EU om per 1/1/2020 de anti tax avoidance wetgeving in werking te laten trekken hier iets mee te maken heeft. Want zodra dit was aangekondigd eind 2016, kwamen de Tories opeens met bovenstaande zogenaamde red lines, waar niet aan te tornen viel. Tsja, je zal maar een rijke Torie zijn en dan nondeju belasting moeten betalen over de miljoenen die je gestald hebt op de Kaaimaneilanden.
Kortom, het gaat hier om zeggenschap over de toekomst van je eigen land, bepaald door je eigen regering, die totaal ingaat tegen de beloften die ze maakten tijdens het referendum, en als de gelekte info van Boris deal waaraan nu gewerkt wordt betrouwbaar is, een totale deregulatie inhoudt van arbeidsrechten, voedselkwaliteit, milieunormen, en (dit is berekend door de Engelse regering zelf en gelekt door de voormalige Minister van Financien, de Chansellor, Philip Hammond, een daling van ca 7% van het BNP en reele inkomen inhoudt, wat ongeveer neerkomt op ca £2000 per person per jaar.
Katsjing
@Carlitros | 15-10-19 | 00:28: Een tweede referendum is alleen democratisch als "remain" geen optie is. Daarover is immers al gestemd en de uitslag is nog niet geimplementeerd. Je kunt wel vragen aan het volk hóe uit te stappen.
@einz | 15-10-19 | 00:43:
Scroll anders even door naar mijn reactie van 22:49, waarbij UK aangaf dat ze met een referendum of het een zachte Brexit alla Noorwegen, harde Brexit alla Canada/ Boris deal of no deal WTO moet zijn. Waarna de Engelse regering een deal op die uitkomst, met een echt mandaat van de bevolking kan gaan regelen.
Al blijft het dan natuurlijk wel zo dat door de belachelijke uitvoering door de Engelse regering de optie waarop de meeste mensen gestemd zouden kunnen hebben, Remain, dan buiten de boot valt. Want het kan heel goed zijn dat hoewel meer mensen Leave hebben gestemd, de verschillende opties leave zo divers zijn (van Noorwegen tot WTO), dat in een correct uitgevoerd referendum remain duidelijk de meeste stemmen zou hebben
De UK is een nettobetaler, en daarvoor geldt per definitie dat de EU een blok aan de been is, uitgaande dat een integrale handelsovereenkomst binnen Europa een alternatief feit is.
Als ieder land ook zijn eigen munt heeft, dan kan de waardeverhoudingen tussen de diverse valuta zorgen voor een natuurlijke balans in de concurrentiekracht tussen landen. Goedkope landen versterken hun export en dure landen zullen zich meer toeleggen minder arbeidsintensieve hoog gekwalificeerde producten.
Alle deelnemende landen hebben hier voordeel bij.
De UK wordt een testcase en ik voel aankomen, dat ze een succesvolle mondiale speler worden.
De UK is een economie dat zichzelf staande weet te houden buiten de EU, vooral omdat ze geen Euro hebben. Daar houdt het dan ook wel bij op. De rest wat u zegt is flauwekul. Voorbeeld: Denemarken heeft als EU land nog wel haar ‘eigen valuta’ maar die is keihard gekoppeld aan de Euro. In feite hebben ze dus gewoon de Euro. Free-floating currencies heeft enorme impact op handel met je grootste handelspartner(s). Vooral kleine landen zijn hiervan de dupe en dus overgelaten aan de grille van de financiële markt. Ene keer is je export te duur, dan weer goedkoop, etc. Hoofdpijn dus. Overigens is het VK een nettobetaler, daar heeft u gelijk in. Maar ooit gehoord over de rebate die zij elk jaar terug krijgen? NL betaald netto meer dan het VK, in absolute getallen dan wel per hoofd van bevolking.
Ze zijn financieel een nettobetaler maar economisch gezien een enorme netto ontvanger. Alleen het feit al dat ze een gigantisch tekort op hun balans hebben en een staatsschuld die weldra 100% van hun BBP aantikt, maakt hun enorm afhankelijk van buitenlands kapitaal.
@Mr.PvanderAart | 14-10-19 | 23:34: de pond volgt al jaren de euro. Moet ook wel.. anders verkopen ze helemaal niets meer. En tenzij GB heel snel een olie/gas/energie exporterend land wordt, zoals Noorwegen, of een land dat een zeer goede financiële diensten handels deal heeft met de EU, zoals Zwitserland, zitten ze met de kloten voor het blok.
Simpel.. elk land dat voor zijn economie afhankelijk is van buitenlands kapitaal, omdat ze meer uitgeven dan verdienen en ze ook niet failliet gaan heeft belang bij export. En een vrijhandelsverdrag is de beste deal die je kunt hebben als je wilt exporteren. Dat je dus, op kwaliteit, een machine in Duitsland kunt verkopen zonder dat de Duitsers/EU die machine 30% duurder kunnen maken om hun eigen producenten te beschermen waardoor je hem nooit verkoopt..
Je kunt natuurlijk hopen dat ze hem in India willen kopen, of China, de VS.. maar heel gek.. die zitten niet op Britse meuk te wachten, tenzij ze echt niet anders kunnen..
@Epistulae_Morales | 14-10-19 | 23:43: Wat ik in feite bedoel te zeggen is dat dit hele Brexit niks met de EU te maken heeft maar puur intern veroorzaakt is. Wie heeft er jaren lang gelobbyd voor uitbreiding van de EU? Het VK. Wie wilde gelijk alle grenzen openstellen voor oostbloklanden ipv een transitie termijn van 2 jaar te hanteren? (zoals NL en DE het deden) Het VK. Wie heeft 90% van de EU regels bedacht? Het VK. En als de regering iets niet voor elkaar kreeg was altijd het argument: “ja maar de EU...!” Om nog maar te zwijgen over de tabloids. Maar wie ben ik om te zeggen dat dit Brexit gebeuren de grootste flauwekul sinds tijden is.
Ze gaan er niet uit, zal op het allerlaatste moment worden voorkomen. Nieuwe verkiezingen. En nieuwe verkiezingen betekent remain.
Wat is dat toch, die domme angst - tegen alle logica in - dat het niet mogelijk is op eigen kracht te floreren. We kunnen wel concluderen dat het socialisme er voor zorgt dat mensen in ieder geval mentaal in groten getale niet meer volwassen worden.
Je zou haast gaan denken dat jij ook uit de Brusselse ruif vreet
Fijn dat jij alles weet van de verstandelijke capaciteit van anderen.
@HoogToontje | 14-10-19 | 21:57: noem maar eens 1 product dat 100% in Nederland gemaakt wordt.
Zo vaak als dat nog is, is het mogelijk op eigen kracht te folteren. En oh, ja dan ook nog dat je dat product 100% in eigen land consumeert, want export.. dat is ook niet “op jezelf”
In hoeverre is de exit van dat iets grotere waddeneiland uberhaupt een issue? Bouw er een muur omheen en laat Mexico betalen.
bestond het woord blaaskaak al voor de geboorte van Boris Johnson?
Nee wel debiele proleet. mogelijk is Johnson toen hij op de prive kostschool zat verkracht door iemand die nu iets in binnen de EU.
Gelukkig heeft de VS (lees Trumptard) beloofd om mee te helpen om van de UK het beste land van Europa te maken (proest)
@litebyte en @langshetrandje: get a room!
@litebyte | 14-10-19 | 21:43: Sterke argumenten.
@litebyte | 14-10-19 | 21:43: de VS gaan maar 1 ding doen en dat is bewaken dat de pond niet teveel gedevalueerd wordt omdat dan die 7-800 miljard dollar die Amerikaanse bedrijven sinds 2001 in GB hebben geïnvesteerd biet teveel aan waarde inboet. Uiteraard hebben ze een mooie handelsdeal in het vooruitzicht om de boel mee te sturen..
Echt .. de combinatie Trump Johnson Brexit wordt een gouden voor de EU.. het zal de EU dwingen om nog veel intensiever samen te werken en eens serieus werk te maken van gezamenlijk buitenlandbeleid.. hoog tijd
EU is vrede.
Een nieuwe referendum zou 100% zeker als uitkomst “remain” hebben. Maar dat geeft geen pageviews.
Oh werkelijk? De enige keer dat dit echt gemeten is was de uitkomst ook een heel andere dan de 'deskundigen' vooraf hadden voorspeld. Overigens een bekend fenomeen in landen waar men poogt een dictatuur te vestigen.
En als het leave was stelden ze het weer uit tot wanneer over 25 jaar toevallig eens het stay kamp wint.
@Benesha | 14-10-19 | 21:05:
ach, de peilingen zijn alle jaren in het voordeel van remain. Alleen 23 juni 2016 zaten ze er naast.
@Benesha | 14-10-19 | 21:05: politici zijn internationaal precies dezelfde galbakken
That's not so obvious. captain..
Hahahaha. De mooiste reactie die ik me nog kan herinneren van een stel Brexiteers was dat ze voor een Brexit hadden gestemd omdat ze dachten dat het toch niet zou doorgaan.
@litebyte | 14-10-19 | 21:45: Hahahaha. De mooiste reactie die ik me nog kan herinneren van een stel Remainers was dat ze tegen een Brexit hadden gestemd omdat ze dachten dat het toch wél zou doorgaan.
@litebyte | 14-10-19 | 21:45: Geweldig, dat moet een fantastische avond voor je geweest zijn, zeker toen je bedacht dat dat dan wel voor iedereen zou gelden die voor een brexit had gestemd. Wat ben je toch een trieste lul.
@litebyte | 14-10-19 | 21:45: letterlij.. ‘was it for real’
Yes old chap.. and guess who’s going to be fucked.. it’s you too
Heel Engeland is 41% van 1632 mensen...
En 33% is nog veel minder
De Britten hopen vooral op een beter bestuur. Met een Brexit kunnen ze iig Brussel niet meer de schuld geven.
Da's een hele goede, daar verschuilen de Nederlandse politici zich ook constant achter: 'Ja, maar volgens de EU-regels' en dat soort bull.
@Mr_Natural | 14-10-19 | 20:28:
en dan later gek kijken dat iedereen een hekel heeft aan de EU.
Tsja, een poll van maar liefst 1632 daadwerkelijke burgers, nou, dan zal heel Engeland wel hopen op een Brexit.
Geinig trouwens, 4 dagen geleden kwam de Evening Standard met het volgende nieuws. De Evening Standard had YouGov, van bovenstaande poll, gevraagd om alle uitslagen inzake polls sinds het referendum waarbij daadwerkelijke burgers gevraagd was of ze alsnog wilden remainen of Brexitten, te analyseren. Hieruit kwam naar voren dat sinds juli 2017 204 van de 226 gehouden polls een meerderheid voor Remain aangaven, 15 onbeslist, en slechts 7 voor Brexit. In 2019 gaf slechts 1 van de 75 polls een meerderheid voor Brexit aan, tegen 74 voor Remain.
www.standard.co.uk/news/politics/brex...
En nu zijn dat dus 2 van de 76 polls waaruit blijkt dat heel Engeland hoopt op Brexit. Nou, ik ben overtuigd.
Precies dit! Wat een flutpoll.
Is er een defibrillator in de buurt?
Met het vertrek van het VK uit de EU komt alle macht bij Parijs en Berlijn te liggen - ik ril er van. En het vertrek van een van de grootste economieën (even groot als 18 van de kleinere bij elkaar opgeteld), uiteraard netto betaler en een netto importeur uit de EU. De Duitse economie zit al in een recessie - worden straks beduidend minder BMW's, Audi's, Mercedessen, VW's en Porsche's verkocht.
Maak uw borst maar alvast nat.
Duitse autos gaan als een trein in China. Weinig aan het handje wat dat betreft. Maar er komen wederzijds veel problemen ja. Maar ook kansen.
Meen me te herinneren dat de rijke landen zowiezo lijden om de zuidelijke landen het hoofd boven water te houden dus netto gaan we er zowiezo op achteruit ,geen idee meer welke bobo het toegaf, maar toch.Dus veel gaan ze niet lijden.Wij nog wel voorlopig.
Weet je wanneer de economie in Duitsland ook niet zo goed ging?
@sjef-van-iekel | 14-10-19 | 19:51:
Maar die worden voor het grootste deel in China zelf gebouwd, door joint ventures. Daar hebben de Duitse fabrieken niet veel aan.
@sjef-van-iekel | 14-10-19 | 19:51:
En ook daar gaat het niet goed met das Auto...
Precies, de UK was nog het enige jongetje in de klas dat wat tegengas bood. Heel veel EUroscisten zijn ook blij dat ze eruit gaan, die lastige Britten.
Brexit heeft eigenlijk maar 1 voordeel voor de UK. Beter een arme baas dan een rijke knecht.
Ik zou niet graag een knecht zijn bij een arme baas . Dus de gewone man is de klos .
Wie zegt dat die baas arm wordt? Daar is geen enkele reden voor te bedenken.
@elevator | 14-10-19 | 19:38: Arme baas is een socialist, rijke baas kijkt glazig als hij langs komt om te babbelen en je tussen neus en lippen er doorheen krijgt dat ik niets kan kopen omdat ik niet genoeg salaris krijg
@elevator | 14-10-19 | 19:38: je kan beter knecht zijn van een Brusselse zonnekoning dan heb je het voor elkaar
@Mijn klomp breekt | 14-10-19 | 20:07: waarom niet? Welke betere handelsdeal dan een vrijhandelszone met de grootste economie ter wereld is mogelijk.. ben echt benieuwd..
Ik moet het nog zien, heb weinig vertrouwen in die Johnson. Rare gozer, hij schijnt het allemaal nogal amusant te vinden
Voor hem is het : winnen van de zaak is het einde van het vermaak .
Nee, dan Corbyn, die heeft ze allemaal goed op een rijtje.
@Mr_Natural | 14-10-19 | 19:39: het zelfde als in de VS : kiezen tussen Trump en Clinton
@elevator | 14-10-19 | 19:41:
Inderdaad, en wie heeft de MSM mee?
Ik kan nou niet echt angst en beven waarnemen in het UK. Dus het zal allemaal wel goedkomen.
Oh, maar vergis je niet.. er is een beperkte groep in GB die *enorm* rijk gaan worden door een Brexit. En Boris Johnson komt uit die hoek.
Ik hoop van harte dat de UK de dictatorschap van de EU op 31 oktober verlaat. De EU met Cesar en Merkel heeft niet anders dan dwarsgelegen, geen duimbreed toegegeven, ja, de centen die ze inbrengen gaan een gat slaan, en zal zeer doen. Lekker doorgaan met deze corrupte bende en hun Rutte helpers, het gaat niet lang meer duren, de EU stort in en Nederland gaat mee. De UK gaat bloeien als nooit tevoren!
En waar leidt jij uit af dat de UK gaat bloeien als nooit tevoren ? Ben benieuwd naar de info daarover.
@Nummer 14 speciaal | 14-10-19 | 19:31: Waarom niet?
@Nummer 14 speciaal | 14-10-19 | 19:31: dat kun je echt wel aan Duitsers overlaten.. en ook de Fransen..
Je schijnt te denken dat de EU een vriendenclub is, maar dat is het niet. Het is gewoon handelsdiplomatie, en diplomatie is gewoon de beschaafste manier van oorlogvoeren.
Ondertussen profiteert Nederlands wel iets van wegvluchtende bedrijven uit UK, ben wel eens benieuwd wat ons dit oplevert.
Je hoort niets over bedrijven die naar Engeland vluchten
@Robertmarcel | 14-10-19 | 21:12: exact.. kennis er 1?
Sky News. Tja. GS vraagt op GS of we in of uit de EU willen.
Wat weten we alles zo goed in Nederland. Ik zie de meest idiote reacties. Ik doe veel zaken met de VK en die maken zich helemaal niet druk. Blij om af te zijn van Brussel. Let it come and we Will see is de tendens. We have always survived.
Indeed! Dat is wat ik ook meestal te horen krijg.
Mee eens. Ik vermoed dat de meeste reaguurders nog nooit een Engelsman over dit onderwerp hebben gesproken. De meesten zijn er heel flegmatiek onder...
Dat zaken doen met VK stopt voor een groot gedeelte .
@elevator | 14-10-19 | 19:35:
Hoezo? Doen wij geen zaken meer met landen buiten de EU?
Er is ook nog wel iets tussen een vrijhandelszone en volledig economisch Armageddon hoor.
De jaren 76-86 in GB is een aardig voorbeeld hoe ze het altijd gered hebben op economisch vlak... was echt een toptijd..
Boris Johnson wordt ook al hier in de panelen als een held vereerd, de EU haat inclusief NL in de EU, kent geen grenzen.
Daar heb ik anders niks van gemerkt tijdens afgelopen verkiezingen....... De lachende leugenaar kon vrolijk verder regeren.
De EU leiders doen dan ook wel erg hun best om gehaat te worden.
@kotelet | 14-10-19 | 19:10: De lachende leugenaar heeft een probleem vandaar de koerswijziging van Dijkhoff. De mensen zien te weinig terug in hun portemonnee en de VVD is de partij van eigen portemonee eerst. Vandaar mateloos populair ook al is bijna geen enkele VVD bestuurder nog integer.
Juistem, gewoon eruit op 31-10. En dan de anderen eruit. Hoop niet dat het alfabetisch gaat, anders moet Nederland zo lang wachten...
Als Italië er uit gaat implodeert de hele boel. Hoeven we niet op ons beurt te wachten. Of misschien willen we onze pensioengelden "uitlenen" aan Italië als het daar straks onherroepelijk fout gaat.
Albanië gaat er het eerste uit.
Dan heten we toch ff Holland.
@Tronald_dump | 14-10-19 | 19:23: Italië heeft niet zoveel aan ‘eruit’. Welk land wil nu zijn schulden 50% verhogen en zijn goedkope rente inruilen voor een hogere omdat de ECB niet meer dekt? Zelfs Griekenland wilde niet uit de EU...
Foutje GS, jullie hebben het over een 'democratisch stembusgang'.
Ik heb het liever over een door Cambridge Analytica en een angstcampagne onder boerenboomers georganiseerd resultaat.
Einde van de domheid begint niet bij jezelf in dit geval.
Maar natuurlijk. Dat label reserveer je alleen voor uitslagen die je niet bevallen I presume?
Het is vooral de angst voor migranten geweest. Cameron had gewoon wijzigingen in zijn migratiebeleid en uitkeringenbeleid kunnen doorvoeren en dan was er niks aan het handje geweest.
@lingo star | 14-10-19 | 19:27: de hele reden dat Brexit is gelukt is nu juist dat dat dus niet kan binnen EU verband. Wel even bij de les blijven graag.
@lingo star | 14-10-19 | 19:27: Nee dus. De Engelsen die ik ken zijn gewoon allergisch voor de dictatuur vanuit Brussel.
Moet ik bij een Brexit importheffingen betalen over mijn vinyl en cd's die ik koop in Engeland?
Yep. Meestal aan de koerier die het komt afleveren. Tenzij het tweede hands artikelen betreft.
Lol
Absoluut. Even aangenomen dat ze de EU ook inmogen... maar bij een no deal Brexit zal het 30% zijn.
En de CDs mogen alleen muziek bevatten, omdat als het om data CDs gaat kan het wel eens een dienst zijn en de WTO beschrijft geen diensten.. dus of die CDs de EU überhaupt inmogen moet eerst worden vastgesteld door de douane. En die hebben meer te doen, dus u hebt geduld nodig.
We gaan ze niet missen die Britten , wat voegen ze ons toe ? Slechte auto’s en lauw bier ?
Was een van de weinige netto betalers... nu moeten wij gewoon nog meer dokken. Maar goed voorbeeld doet hopelijk volgen.
Dompie. Zaten met Nederland vaak op 1 lijn. Nu wordt alles bepaald door Du-Fr as.
Tientallen miljarden aan afdrachten. Die zullen wij voor een deel nu kunnen gaan bijpassen...
Erg lekker dat Engelse bier.
@kunnenzedanniks | 14-10-19 | 19:15: Buiten Londen waren ze netto ontvangers . De diensten sector in Londen droeg wel af maar die sector gaat imploderen .
@azijnseikerT | 14-10-19 | 19:04: Dompie ?
Als je je bier lauw laat worden, drink je veel te langzaam.
(Financiële) diensten.. 40% van hun totale exportwaarde.. en de enige export die winst oplevert.
Precies het eerste wat de EU gaat slopen want de EU gaat een tax op transacties invoeren. Precies het punt waar GB zo mordicus op tegen was dat ze een referendum zouden uitschrijven indien dat plan niet van tafel ging..
Dat plan bestaat nog steeds en zal uit de ijskast worden gehaald op 1 november.
My Lords, and members of the house of commons. Het Britse probleem in een simpele aanhef. Is Rupert Murdoch eigenlijk al in de adelstand verheven?
Europa, zowel het continent als de EU, als je friend with benefits. Boris Johnson gaat er waarschijnlijk eerder aan dan Recsetp Erdogan. Waar ik niet uit kom is de vraag wie er nou echt profiteert van al deze ellende.
En wat die loyaliteit betreft: vooralsnog stevenen de Britten af op het lot van de Koerden. Wellicht dat we hier in Nederland nog ergens in de buurt van Doorn een kasteeltje paraat hebben voor Elizabeth II, niet eens zo heel verre verwant van de laatste Kaiser: www.youtube.com/watch?v=YbXq8ntNkxw
Wel "toevallig" vergeten te melden dat maar 3% gelooft dat men er financieel op vooruit gaat bij No Deal, en 40% gelooft dat men erop achteruit gaat. Geeft wel een aardige nuance. Ergens hoop ik ook wel een beetje op een No Deal. Hopelijk houdt dat Nexit geroep dan ook op als de gevolgen van een Brexit voelbaar worden. Nergens in de geschiedenis heeft het opwerpen van handelsbarrieres gezorgd voor een toename van koopkracht en welvaart.
Hoeveel koopkracht wenst u in ruil voor het opgeven van uw soevereiniteit?
Het is de EU die handelsbarrières opzet om zijn inwoners te beschermen, het VK wil zonder barrières gaan werken.
Jij bent ook vast degene die twee jaar geleden al riep dat het VK leeg zou lopen en dat ze economische rampspoed zouden kennen. Nou, voorlopig is er nog vrij weinig aan de hand. (Behalve BotBot die nog steeds denkt dat alles door voorraadvorming komt) VK zal best een tik krijgen in het begin. Maar ze zullen er ook weer bovenop komen. En dan hebben ze geen last meer van Fransen, Italianen die asn de touwtjes trekken bij de ECB. Die het voorzien hebben op onze pensioenen. Dankzij hen is sparen zinloos. En zijn huizenprijzen tot de top gestegen. Nee, de roep om Nexit zal alleen groter worden. Er is goed beschouwd geen toekomst voor de EU. Dat kan alleen als er een politieke unie komt en daar is geen draagvlak voor.
we draaien ons zelf steeds dieper het moeras in. De woorden van de Kam hebben nog steeds betekenis. m.youtube.com/watch?v=FmZHQs4UinQ
Misschien zijn er wel dingen te behouden die niet in geld uit te drukken zijn. En bovendien zal het licht echt niet uitgaan als ze er uit stappen.
So? Ik zou ook best wat procenten koopkracht over hebben voor een terugkeer naar een EEG achtig construct van gelijkgestemde landen met vergelijkbare fiscale zindelijkheid.
@sprietatoom | 14-10-19 | 19:03: welke dingen dan?
Buiten de EU geeft dat ook geen garanties hoor.. het Zwitserse bankgeheim is non existent in realiteit en puur door EU druk.
In handel telt maar 1 ding.. de grootste bepaalt de regels, tenzij je geen handel nodig zegt te hebben.
Dan zit je in de categorie Noord Korea en Venezuela. Succes.
@azijnseikerT | 14-10-19 | 19:00: GB heeft een eigen munt.. de ECB speelt alleen een indirecte rol.. is wel basiskennis hoor..
U weet niet half hoeveel er al van ons afgepakt is.
Ik ben jaloers op de Britten.
Na de Brexit krijgen we de NNN...
Ni ?
Hi Miss Montreal.
De tijd van geven om wat de Britten nu precies voor brexit willen is voorbij hoor.
De globalisten krijgen overal ter wereld flinke klappen.
Gokje: je struikelt over de peilingen in het VK en dit is er eindelijk een die wat meer in het anti-straatje past?
Als er een tweede referendum zou komen dan zou je best je geld weer op Brexit kunnen zetten. Men heeft intussen kunnen aanschouwen hoe vijandig de EU werkelijk is naar een lidstaat als het erop aan komt.
Fout gegokt
@sprietatoom | 14-10-19 | 18:45: Er is niets vijandig aan de opstelling van de EU. Het enige dat ononderhandelbaar is een harde grens met Noord-Ierland. Dat had UK simpel kunnen oplossen door Noord-Ierland terug te geven aan de Ieren.
Volgend jaar om deze tijd is de economie van GB booming en sterft Europa onder een toevloed van Syrische apothekers.
En wordt het tijd om een gokje te wagen op het britse pond .
En qatkauwers, die de Britse grenzen dan extra zwaar op slot vinden.
Je vergeet even dat heel GB overvol zit met hetzelfde probleem als in EU. En die krijgen ze er niet snel uit. Een voordeel wel: geen last meer van EU rechtspraak. Dus asap komen er wetten die het wel mogelijk maken om ze te lozen.
Dat zit wel snor.
We zullen het zien. De Britten zelf geloven het zelf niet in ieder geval.
Een booming economie op geleend geld.. dat is booming maar de verkeerde soort..
@Buerman | 14-10-19 | 19:30: zal wel cool zijn dat ze dan ook daadwerkelijk gaan.
Ben benieuwd wie die banen dan gaan oppakken.
Ik gun de Britten het besten. de eu is een totalitaire 'super' power geworden waar geen weg terug uit is.
Hoppa, UK uit EU! En dat er nog vele lidstaten mogen volgen. De EU is haar doel volledig voorbijgeschoten. Voorheen de Europese Economische Gemeenschap, soort van overleg commissie en financiële waakhond. Tegenwoordig totaal overbodig dictatorschap en geldverslindend instituut vol onbekwame uitvreters die puur handelen uit eigenbelang. Ben overigens bijzonder benieuwd wat er uit een dergelijke poll komt, wanneer deze in NL wordt gehouden onder het normale gepeupel.
Nou GB er uit, Albanië er in. Mooi!
Hoho... eerst de Oekraïne.... een voorbeeld democratie, een oase van rust en een geweldig draaiende economie!
De britten ruzieen al 3 jaar over wat er nu gebeuren moet en zijn tot op het bot verdeeld. Brexit heeft alleen maar ellende gebracht.
Na het zuur komt het zoet.
Met dat verschil dat dat in een onafhankelijk VK wél gaat gebeuren en in een onder het dictatoriale juk van Brussel levend Nederland niet.
@2voor12 | 14-10-19 | 18:39: Na het zuur komt het zoet. Wie zei dat hier ook al weer ?
Mooi hoe cijfertjes veranderen.
Dat Jeremy Corbyn het deksel op zijn neus krijgt is smullen.
De Engelse Brexit of Hoe de Conservatieven aantoonden immens onbekwaam te zijn.
Ga!Dan!
Oprotten met die hele ondemocratische teringzooi uit westminster
U bedoelt met ondemocratisch natuurlijk dat het parlement de uitslag van het referendum niet uitvoert. Ik begrijp uw frustratie.
Als de blik van BoJo in bovenstaande video al telt als "zichtbaar genoegen" dan vraag ik me ernstig af of we medelijden moeten hebben met @Van Rossem's vriendin.
Omdat het er toch wel mee te maken heeft: CNN Exposed. interessant, nu live twitter.com/JamesOKeefeIII/status/118...
Dank. Deze gaat leuk worden.
Off topic buddy.
Wel interessant.
Als er geen Brexit komt, dan gaat het Duizendjarige rijk er deze keer wel komen
Britse politiek wordt over het algemeen heel smerig gespeeld, en die meeste politici zijn het liefst Boris Johnson falen. Zelfs binnen zijn eigen partij. Maar het alternatief, namelijk dat Jeremy Corbyn aan de macht komt willen ze nog minder.
Jeremy Corbyn? Nigel Farage zult u bedoelen. De grote winnaar van afgelopen verkiezingen, en (lachwekkend genoeg) de grootste partij van de E.U. Voor zolang als dat nog duurt..... Ghegheghe!
@kotelet | 14-10-19 | 18:34: Farage probeert al 20 jaar een zetel te veroveren in het VK, laatste GE 5 miljoen kiezers maar in het Engelse systeem te weinig voor een zetel.
@the Jackdawn | 14-10-19 | 18:47: Houd me ten goede, maar lag hij afgelopen verkiezingen niet in scheiding met zijn partij? Afijn, als het allemaal door was ge-ettert met May of nu met Johnsson, had het volk hem alsnog op het schild gehesen om de klus af te maken. For sure.....
@kotelet | 14-10-19 | 18:51:
Farage was en is de grote winnaar bij de EU verkiezingen, qua zetels in het Europese parlement
Jackdawn heeft gelijk, UKIP heeft in Engeland zelf nauwelijks voet aan de grond gekregen, vooral door het kiesstelsel; ik meen dat ze ooit 1 (een) zetel in het lagerhuis hadden of nog hebben
Onderhandelen met de EU is zinloos. Dat was drie jaar geleden al bekend.
VK wilde direct onderhandelen over de toekomstige relatie. Om daarmee alle huidige ellende rond onmogelijke tijdelijke regelingen te voorkomen.
EU wilde eerst onderhandelen over een bruidsschat, daarna moest het VK perse in een tijdelijk vazalstaat scenario zonder exit-mogelijkheid, en moest vanuit die eindeloze impasse straks gaan smeken over een toekomstige relatie.
Dit traject werd eenzijdig door de EU opgelegd, en staat in geen enkel verdrag. Het VK mocht gaan onderhandelen om te onderhandelen. Dat gaat nooit een deal opleveren. Een harde Brexit, opbreken van het VK in Boris Johnsons laatste voorstel of een gedwongen lidmaatschap van de EU zijn drie opties.
Het blijft vreemd dat de EU iedere intelligente oplossing voor de grens op het Ierse eiland afwijst. Douane kan in 2019 dankzij technologie ook prima zonder een harde grens. Zoals we tussen Finland & Rusland zien. www.youtube.com/watch?v=RT4EhX8F4nw De EU heeft spookbeelden over een grens die alleen in Ceuta, Hongarije en Melilla te vinden is.
Als de EU echt moeite deed op zo`n grens te voorkomen, zou ze een harde Brexit willen voorkomen. Deze inflexibele houding kan nu best eens een harde grens veroorzaken, die de EU met een harde opstelling probeert te voorkomen.
Het gebrek aan onderhandelingskunsten bij de EU geeft nog een ander probleem. De EU heeft nu meermaals beloofd aan Theresa May om na haar deal voortvarend te onderhandelen. Nou, dat hebben ze drie jaar niet gedaan en nu met haar opvolger ook niet. Die belofte is niets waard, en dat maakt iedere deal waarbij het VK als vazalstaat verder mag onderhandelen volledig onmogelijk.
De reactie van the house of commons kan ik ook samenvatten, die herhalen met veel emotie wat ze al jaren zeggen. Daar kom je ook niet verder mee. Men slaat vol op het orgel voor de volgende parlementsverkiezingen, totaal niet constructief. De kosten van de Brexit lopen ondertussen steeds verder op. Politieke onzekerheid blokkeert duurzame investeringen.
Soms is het beter om met veel geweld een impasse te doorbreken.
Hear hear, goed dat iemand het even fijntjes uitlegt hoe de EU in dezen opereert
de EU insteek is van meet af aan geweest om het VK, de uittreder (hoe durven ze) hoe dan ook te straffen, om anderen alvast te waarschuwen mochten ze genoeg van Brussel's overheersing krijgen
Open grenzen met buiten-EU zijn echt zo'n geweldig idee: jij ziet zeker ook een 'technologische oplossing' tussen Griekenland en Turkije en Hongarije.
Finland/Rusland is een wandelpaadje: in Brabant liepen de locals vroeger ook vrijelijk heen en weer naar België omdat in vredestijd en met weinig smokkel alleen de snelwegen werden bewaakt.
@Tobi | 14-10-19 | 18:35: De rol van Theresa May was ook een schimmige..... Een 'remainster', die de boel effectief jarenlang heeft opgehouden. Om uiteindelijk nog bijna het volk van achteren te nemen ook.... Met een voorbinddildo en een halfslachtige EU-oplossing.
@Tobi | 14-10-19 | 18:35:
'we houden de boel zoals ie is tot we samen iets beters hebben afgesproken' is een vrij normale internationale afspraak.
De enigen die dat een slecht idee vinden zijn mensen die boos zijn dat er dan geen last-minute deal doorheen wordt gewurmd: BJ zelf dus, die perse de EU wil chanteren. Niet omdat ie daar iets mee opschiet maar omdat ie denkt stoer te zijn.
@******** | 14-10-19 | 18:42: goh wat kan jij slecht lezen. Feynman geeft aan dat investeringen al een tijdje afwezig blijven. Er is echt wel een reden waarom er een einde moet komen aan de onzekerheid. Daar is niks stoers bij.
Waarom geweld gebruiken, NI zal het hardste getroffen worden door een no deal Brexit. Het eiland zal herenigen en het VK zal verder gaan als GB totdat Schotland besluit GB te verlaten. Nadeel voor de EU het zal twee netto ontvangers erbij krijgen.
@kotelet | 14-10-19 | 18:41:
May is mi. te vriendelijk tegen de EU geweest, en daar waren de resultaten (dus) ook naar
Boris behandelt de EU wat meer zoals de EU het VK benadert
De EU (met de Frambozen voorop, op de voet gevolgd door Merkel) blijft Nee zeggen tegen welke oplossing dan ook, en het VK heeft dat maar te slikken en zal moeten inbinden
Met het dictaat van de EU moet het maar eens afgelopen zijn,
het VK bepaalt wat zij wel en niet willen - vooral indien de EU onwrikbaar blijft - en als de EU niet inschikt, dan volgt No Deal Brexit
@the Jackdawn | 14-10-19 | 18:55:
Het is maar de vraag of het allemaal zo negatief voor NI uitpakt
grenzen kan je op verschillende manieren hebben, zoals Feynman al aangaf
Daarbij, het VK geeft aan dat het niet aan de grens maar daarachter zal controleren, wat na Schengen ook hier het geval zou zijn (de Marechaussee zou achter de grens controleren (geen idee of dat ooit is gebeurd)
Daarbij kan je altijd nog NI als een buffer tussen Ierland en Engeland zien; bij de ferries wordt nu toch al gecontroleerd
@Tobi | 14-10-19 | 19:10:
Ja met teams in de auto. Na Bataclan werd er flink gecontroleerd bijvoorbeeld.
Bij de Ferries is altijd gecontroleerd omdat het VK niet bij Schengen zit. Overigens ook Ierland niet (anders had een harde grens gemoeten).
@the Jackdawn | 14-10-19 | 18:55: dat is wat er in de MSM geroepen wordt, dat NL hard getroffen wordt door brexit. Bangmakerij die nergens op is gebaseerd, cijfertjes die uit de mouw worden geschud.
Volgens mij klopt hier niks van, op het NOS-journaal hoorde ik heel iets anders.
Selbstverständlich, NOS muß Sein
Naïef Van Rossem. BoJo wil helemaal geen Brexit voor het welzijn van UK burgers en 3,5 jaar voor de uitvoering van een dergelijk super gecompliceerd plan is helemaal niet lang. There's not such thing as a Brexit. Het is een leeg woord.
Zo ‘super’ gecompliceerd had het helemaal niet hoeven te zijn als de EU elite in Brussel de uitslag van het referendum meteen geaccepteerd hadden. De uittredingsonderhandelingen zouden in eerste instantie 6 tot 8 maanden duren.
@Trumme | 14-10-19 | 18:14:
Wat hadden ze dan moeten accepteren precies o.b.v. dat refererdum? En welk deel hebben ze volgens u niet geaccepteerd?
@Trumme | 14-10-19 | 18:14: Brussel die een referendumuitslag accepteert. Remember 2005?
De EU is een dictatuur
Boris Johnsson kan niet anders....... Nigel Farage hIjgt in zijn nek. De bevolking heeft meerdere malen aangegeven dat men een harde Brexit wil. Met heel veel doorzetten, pushen en touwtrekken, wint het volk. Mijn complimenten voor die stugge, gekke Britten!!
Volledig mee eens! En als het moet laat er dan maar verkiezingen komen. Dan wordt er definitief afgerekend met diegene die niet naar het volk wilden luisteren (=referendum uitslag). Ook Nigel gaat die verkiezingen dan glansrijk winnen.
@Blonde Nel | 14-10-19 | 18:15: Ik droom weleens van zulke landgenoten.... Die staan voor wat ze vinden..... Duizenden snowflakes gingen de straat op, de media strooide met polariserende verwijten richting de brexiteers. Het licht zou uitgaan... Maar het volk was keer op keer duidelijk: 'Brexit = Brexit'. Volgend jaar beloofd de lachende leugenaar hier iedereen een Saab, en dan mag hij weer vier jaar doorliegen.
@kotelet | 14-10-19 | 18:31: Ons als burgerTs een SAAB beloven, dan moet je toch gelijk weten dat het fout zit ?
Maar een gloednieuwe SAAB mag pRutte mij wel geven hoor, maar ik betwijfel of hij er mee over de brug kan komen...
zerauto.nl/is-nieuwe-saab-9-3-dan-nev...
@Wijze uit het Oosten | 14-10-19 | 18:51: Nou, is dat even treffend: een basis van 20 jaar oud, met een nietszeggend likje verf eroverheen en wat frutsels die dat moeten verhullen. In de basis is het een 'middle of thé road' Opel Vectra, die zijn beloftes nooit heeft kunnen waarmaken.....
@kotelet | 14-10-19 | 18:59: www.fotosmulders.nl/preview.php?id=29...
Het moet maar eens gedaan zijn met dat gepoker .
Van Groningen, via Catalonië naar Londen......... het zijn maar kleine stapjes!
De EU maakt meer kapot dan je lief is.
Kunnen onze boeren helden niet ook naar Brussel gaan en alles platwalzen,vergeet ook de vetlap niet.
Nexit nu.
"Smug" is de manier waarop Engelsen de gezichtsuitdrukking van Boris beschrijven. Pas op voor blonde wereldleiders !
Dus de zwartharige wereldleiders zijn allemaal okee?
@Mr_Natural | 14-10-19 | 18:11:
Uiteraard!
Sie... Nee die maak ik toch maar niet af.
@Mr_Natural | 14-10-19 | 18:11:
Natuurlijk, Robert 'Adolf' Mugabe voorop
@Mr_Natural | 14-10-19 | 18:11:
Vooral diegenen met een scheiding en bloksnor.
REAGEER OOK