GroenLinks/ChristenUnie willen autoloze zondag
Lekker op de fiets naar de deugkerk
De dames Carla Dik Faber (CU) en Suzanne Kröger (GL) pleiten vandaag in Trouw voor een verherinvoering van de Autoloze Zondag. Want dat hebben ze in het buitenland, en daarom moeten wij het ook. Bovendien zijn auto's SATAN voor deze twee Thunbergjes, die ook maar zijn aangehaakt in die malle parade van gekdansende klimaatrebellen. Heel vroeger (1973) toen de benzine op was, hadden we ook al eens een autoloze zondag in Nederland, en toen kon je rolschaatsen op de snelweg, Maar dat was het dan ook. Het was verder vooral vervelend en zinloos. Dinsdag, als de Tweede Kamer vergadert over de begroting van het ministerie van infrastructuur en Waterstaat, dienen de dappere kamerleden hun plan in. Hetwelk lachend weggehoond gaat worden door de VVD. Nu ja, daar zijn we anno nu niet zo zeker meer van....
Reaguursels
InloggenMijn groen links kennissen willen misschien wel vrijwillig niet meer autorijden. Zal ze eens vragen of ze beide auto's stil willen zetten vandaag. Oh nee ze willen niet, Fleur en Olivier moeten naar hockey en het is te slecht weer om te fietsen. Als je zo begaan bent met het milieu zet lekker zelf je auto aan de kant stelletje hypocrieten!
En ik wil een GL en CU loze wereld...
Over een uurtje heb ik broekloze zondag. Eet dat Carla Dik Faber.
En Suzanne Kröger. Natuurlijk.
Wie zijn die mensen toch steeds.
Begin maar eens met Vliegen binnen een straal van 500 KM te verbieden. Pak de trein maar. Verder een forse belasting op kerosine, of een zet een heffing op de ticketprijs (als kerosine belasting niet in EU verband kan(Idioot dat dit belastingvrij is. Verlaag met de opbrengst van deze belasting de inkomstenbelasting van de 1e schijf. Verbied verder alle cruises aan te meren. Een grotere vervuiler dan cruiseschepen bestaat niet....
Ik denk dat u zich vergist, een cruiseschip kan 2 a 3.000 mensen in een keer vervoeren. Tevens zou ik toch graag het vliegtuig (ook +200 p) pakken naar het land van mijn grootvader. De rekensom welke u maakt klopt niet.
Rotterdam lijkt mij wel leuk om in los te gaan met mijn longboard, maar dat zou dan ook mijn enige motivatie hiervoor zijn.
Als ik in 1973 wist wat voor teringzooi 2019 is geworden was ik lekker in 1973 gebleven.
Er was geen stijl in '73. Niet de houten klazen bedruipen op de zaterdagavond toch.
Ah ja, de autoloze zondag. Was dat niet omdat de oliesjeiks de kraan dichtdraaiden om ongebreidelde immigratie van moslims af te dwingen?
Juist! En regerend Links (PvdA) nam toen dit besluit.
De oliesheiks waren boos en draaiden de kraan dicht. Waarom? Om een film/documentaire, genaamd Dood van een Prinses. Om waanzinnige redenen afgemaakt door de zandbak Saudies. Mocht niet uitgezonden worden van de tafelkleden en werd dus toch uitgezonden, want toen hadden we hier nog ballen.
Na een tijdje ging geld weer gewoon boven koeltoerrrrrrr en werd alles weer normaal. Behalve voor het prinsesje, natuurlijk.
Ja, ik zat destijds op MVKValkenburg en heb het meegemaakt. Bovenstaande is wat ik mij er nog van herinner. Er liep een drukke openbare weg door het vliegkamp heen (alleen in Nederland) en die was gewoon leeg.
Hier wordt het in besproken:
www.boublog.nl/2010/11/05/sakineh-en-...
Ja, in 75 ging het in werking
Doe dan een vervoerloze dag,
Geen scooters, bussen, trams, trienen en vliegtuigen.
Het liefst in de vakantie periode als al die milieu gekkies op volkskrant-reisjes willen.
Eerst een religieloze zondag en dan zien we wel weer verder. Dank u.
Ten tijde van de autoloze zondag (wegens "oliecrisis") was mijn vrouw hoogzwanger. De enige in de familie met een auto was mijn schoonmoeder. Er was een systeem verzonnen met benzinebonnen. Zogenaamd om het benzine-verbruik te verminderen. Die bonnen waren natuurlijk niet gratis. Mijn schoonmoeder hamsterde die bonnen voor ziekenhuisvervoer en kraamvisite.
Ineens was de "schaarste" weer over. Er was een overvloed aan benzine beschikbaar. De benzinebonnen kon je natuurlijk niet meer inleveren. Die waren ineens waardeloos geworden. Weer zo'n vuile socialistische truc (Den Uyl).
Ik zie Den Uyl nog knielen:
“Krijgen we nu weer olie meneer Rabbani.”
Mooie tijden
Tja. Autoloze zondagen in 1973. Ook toen al lieten we ons koeioneren door Arabieren. Wat dat betreft is er nix veranderd in die 46 jaar.
Ik was 23 toen, een arm werkstudentje op een kamertje van 3 bij 3 meter. En omdat ik toen nog geen auto had, maar wél een fiets, heb ik er op mijn manier van genoten, van die autoloze zondagen. Lekker met 'n vriendje op de fiets over de A2 naar Breukelen. En naar Ouderkerk a/d Amstel, daar pannenkoeken eten en dan weer over de A2 terug.
Mooie tijden. Als je tóch geen auto had. Nu zou ik dat toch geheel anders beleven, denk ik.
Nu kan je met je scootmobiel de snelweg op. Ook leuk.
Dat preutse en benepen gereformeerde gaat steeds beter samen met eng moralistisch GroenLinks
Beide stromingen zijn diep-religieus. Vandaar.
Bah, gevaarlijk volk dat soort nihilistische deugdozen, ze zijn in staat om de economie om zeep te helpen om hun loze idealen te realiseren.
Doe maar een autoloze dag op 3 mei als de Formule1 begint in Zandvoort. heb je die bril ook meteen bij de neus.
Kan nog herinneren dat we op de lagere school in de pauze op het plein Koeweit Koeweit, kiele kiele Koeweit (Farce Majeur) en Den Uijl is in den olie (koekoek, vader Abraham) zongen. Kwam het op t.v. thuis dan lag moeder in een deuk en vader keek wat boos en zei alleen maar "nounou". En even later "nounou".
Carpoolen verplichten. Dat haten demense, dus daar zie ik ze zeker nog wel mee komen :-)
Dus middels een autoloze zondag willen ze dat hun verloren schaapjes weer terug naar de kerk komen omdat ze dan toch nergens heen kunnen.
.
Valt de oliecrisis uit de zeventiger jaren nog steeds niet onder fake news?
op zondagmiddag staat ee afrit van de A30 richting Barneveld helemaal vol met auto's van refo's op weg naar hun mega zang en voorleesstal.
En ik wil scheiding van (linkse) kerk en staat.
We willen allemaal wel wat...
Jaren ’70 en de olie was plotsklaps op… weer zo’n grote leugen van ’n uilskuiken. Nederland houdt voor minstens drie maanden vol gebruik olie op voorraad, in tijden van nood zal dit Defensie en de hulpdiensten toekomen. Olietankers weken in de jaren ’70 echt niet uit, of waren niet minder vol (ik weet dit uit betrouwbare bron).
De autoloze zondag was de eerste grote naoorlogse propaganda stunt van de socialisten. Daarna schoten de prijzen stijl omhoog en kon er gebouwd worden aan een sterkere Overheid, gestoeld op nog meer socialisme en nog meer belasting (herverdelen van rijkdom). De komst van de goedgebekte heer Fortuyn was de eerste mokerslag voor de socialisten en hun heilstaat. Laten we het houden op een zachte staatsgreep welke nog steeds gaande is.
Ik was toen 6 en vond het erg leuk, wij woonden op 2km van de A2.
Idd gefietst en gerolschaatst of rol geschaatst . Cool
De ChristenUnie wil de autoloze zondag omdat dat zure griffo's zijn. Ik heb in Dirksland gewoond, daar werd je met de nek aangekeken als je op zondag je auto reed, laat staan ging wassen. Hetgeen ik pleegde te doen because I don't give a damn.
En dan Groenlinks, zure marxisten die de wereld 200 jaar terug willen draaien naar voor de industriële revolutie toen alles nog pais en vree was en je op je 40e was opgebrand. Waarschijnlijk denken ze met weemoed terug aan 'le terreur' van na 1789 toen de een na de ander werd aangegeven als 'vijand van de revolutie' en onder de guillotine belandde. Een fascinerende maar ook griezelige periode. Groenlinks gaat eveneens over lijken, vandaar de fascinatie van Rosenluller met Pol Pot, en geen wonder dat types als Volkert uit dit broeinest van mensenhaat voortkwam. Extinction Rebellion is een overheids-groenlinks op internationaal niveau, met een vieze hippie aan het roer die er geen moeite mee heeft om de revolutie aan te kondigen die wat hem betreft ook 'will cost lives'. Het doel heiligt alle middelen, al moet heel Nederland aan de bedelstaf en de boer aan de galg.
Dus nee, verwacht geen behulpzaamheid van mij voor alternatieven voor de autoloze zondag. Ik zie namelijk totaal geen nut hierin, laat staan noodzaak. Ik zie hier echter wederom de behoefte van enge partijen om van bovenaf hun wil op te leggen aan de burger. Nu is het een autoloze zondag, straks is het een avondklok, morgen is het verplicht vrijwilligerswerk op een zonnepark.
Deze tegel mag aan de muur, mocht iemand ooit vergeten met wat voor types we te maken hebben.
Dank u voor deze bijdrage. Ik betwijfel of GL-aanhangers het milieu überhaupt interesseert. Het zijn vaak narcistische ijdeltuiten die met hun linkse uitspraken de eigen morele superioriteit willen laten zien. Uit de wrede houding van GL-ers ten opzichte van andersdenkenden kan je afleiden dat begrippen als compassie of mededogen bij hen ver te zoeken zijn. Als ze al zo omgaan met hun medemensen, is lastig voor te stellen dat ze met het milieu wel het beste voor zouden hebben.
Rosenluller en Pol Pot in een adem, altijd +1
Ik wil graag een keer een Groenlinksloze zondag willen hebben. Iedere dag dat gelul over het milieu.
Ik ondersteun deze motie met hart en ziel.
Ja dat is een uitstekend idee!
@Datsun_Cherry | 12-10-19 | 13:08:
Wordt die motie in voldoende mate ondersteund, dat is het geval, dan maakt hij deel uit van de beraadslaging....
Laten we dan gelijk een geheel nieuwe betekenis van het begrip 'klimaatneutraal' erdoor drukken: een klimaatneutrale zondag = een zondag zonder gezeik, geëmmer & gedram over het klimaat. Een 'Dag Des Heren', als het ware, want zonder klimaatwijven en duujjjzaamheidsvrouwtjes.
Vanaf de 70 er jaren het trucje om (on)gecontroleerd constant de olieprijs te laten stijgen, en onze politici konden niets anders verzinnen dan door allerlei belangrijke processen aan deze olieprijs te koppelen.
Wie zijn toch al die mensen die daar mega rijk van worden, en waar we zo weinig over horen? Ondertussen neem ik (onvrijwillig) nog een ademteug fijnstof en denk ik aan de Monty Pythons en hun:"It's great to be an idiot".
Als of je lopend of fietsend geen energie of stikstof uitstoot. het rendement van de huidige brandstofmotoren is ongeveer 25% de mens nog geen 20% dus dit moet nog maar eens goed door de calculator.
Ja als je een scheet moet laten moet je eerst een afzuiger op je reet zetten, anders ruikt jette het en neemt ie je erin.
Ze kunnen beter oude brommer/scooters afschaffen, die stoten een veelvoud uit van mening auto.
Welnee zemelaar. Laat die mensen toch lekker genieten van hun oude zundapp, Tweetakt scooters zijn sowieso al bijna uitgestorven en vervangen door viertakt euro-4 blokjes.
Die liefhebbers van onvolprezen Zündapps, Kreidler Floretts en Puchs zorgen voor het behoud van industrieel & cultureel erfgoed. Wees daar dankbaar voor.
Totaal andere situatie en dit is dus symboolpolitiek.
Doodenge types. Het is gewoon eco-facisme.
Heel veel mensen werken ( althans, zij die dit land draaiende houden) en in het weekeinde moet je ook wat doen aan je sociale contacten, de sport, want gezond, je oude moedertje opzoeken. Al die stadstypes die met hun arrogante kop menen dat heel Nederland te gemak ergens op de fiets heen kan. Walgelijk.
Ik heb een alternatief idee:
De kachels gaan uit in de kerken.
Popfestivals waar toch een oververtegenwoordiging aan progressieve klimaatbewuste types komen, gaan we afschaffen want energie vreten en artiesten die enorm veel vliegen en autorijden. Popzalen ook sluiten om die reden. Pak maar een blokfluit als je muziek wil.
U bent oplossingen aan het aandragen voor een niet-bestaand probleem. #trapernietin
@Datsun_Cherry | 12-10-19 | 12:58: eigenlijk niet hoor, maar zou het wel leuk vinden de bal terug te kaatsen naar dit verwende arrogante volk. Eens kijken of ze dan nog blij zijn met “klimaatmaatregelen”.
Ah de zondag.
Daar hebben die reli's zelf het minste last van.
Zoden aan de dijk zet de autoloze donderdag.
Ik vroeg me in 1973 als halfjarige al af waar ik nou weer was belandt, 46 jaar later is er niets veranderd.
Ik was daarbij in 1973, kiek m'n fotokes maar! flic.kr/s/aHsmHD77Gw Toen vielen er nog mooie meiden op een halve-zolen-reaguurder-in-spé op een vouwfiets. En ze is nog steeds bij me!
Leuke foto's! Wel heel bewust meegemaakt dan! :D
Lijkt er toch op om eens te emigreren uit dit debiele land. Tsjonge wat een idioten!
Ik wil naar een land zonder dat ze aan mijn auto's zitten.
Dubbel gevoel er bij, idioot voorstel natuurlijk maar aan de andere kant. In 1973 met een mega opgevoerde Yamaha brommer (49 CC) over de A12 gejakkerd met een gangetje van over de 100 Km/h. Mocht niet van de Rijks popo, die je toen nog had. Oude tijden gaan herleven......
Wat een symboolpolitiek. Ondertussen laten juist deze partijen de grenzen open voor iedereen die maar naar binnen wil in dit overvolle landje. Deze mensen willen straks allemaal een auto en een huis. Dus er zal nog veel meer gebouwd en geasfalteerd moeten worden. En daarvoor worden de boeren nu even weggewerkt.
Ik heb daar goede jeugdherinneringen aan.
Een dichtbevolkt Nederland voor 1 dag per jaar platleggen voor het milieu en de zaterdag ervoor zullen we allemaal in files staan voor het milieu.
Eerlijk gezegd heb ik best warme herinneringen aan de vorige autoloze zondag, maar toen was geluk nog heel gewoon.
Prima, direct in laten gaan.. en nee ook die F1 geen vrijstelling verlenen op de zondag.. geen auto's naar de F1 en geen autoracen op de zondag..
fikkie ga weg....
En als het dan toch moet, doe dan maar een autoloze maandag, hebben de christelijke religie gekkies er oom meteen last van
Dan ook de Vrijdag omdat dit voor Joden en Moslims belangrijke dag is.
Ik heb 1973 meegemaakt. Gingen naar vrienden met de bus inplaats van met de auto. Sinds die tijd heb ik hooguit 4 keer in een lijnbus gezeten. Mij zult u dus niet vastgeplakt met secondelijm op het wegdek aantreffen. Eindelijk begin ik berichten te lezen dat het zeer grote aantallen mensen een probleem is. Al die milieu mensen willen daar helemaal niet over praten. Om te beginnen was het beter geweest als er net als in China een drastisch beleid was geweest over toe te laten aantallen (geboortes) Was dit er wel geweest dan hadden we nu geen milieuprobleem gehad. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling enz.
@Klijndijk1940 | 12-10-19 | 11:41:
Het gaat in Nederland niet zo zeer om geboortes, maar om immigratie. Maar de opmerking dat veel van de nijpende problemen voortvloeien uit de overbevolking, is terecht. En dus moet er veel slimmer worden omgegaan met immigratie. Alleen diegenen die voor de Nederlandse samenleving van wezenlijk nut zijn, zouden welkom moeten zijn.
Kunnen alle klimaatnazies een bij hunzelf beginnen ipv de mensen die hun uitkeringen betalen te zieken. Altijd maar met de vinger naar anderen wijzen, het lijken wel booslims
Als GL dan ook gaat zorgen voor mijn ouders die van mantelzorg behoorlijk afhankelijk zijn.ze wonen toch aardig uit de buurt van hun kinderen.. die met de auto daar heen moeten om de zorg te bieden.. en nee er is geen OV.. die rijdt nl niet buiten de steden op zondag..
Groenlinks zorgt al goed voor (te) oude mensen. Zie berichten rond Ellemeet.
Prima toch? Kan Rijkswaterstaat direct wat onderhoud doen. Op de step, anders is het niet eerlijk.
Weer 2 van die socialisten, die ons politieke klimaat verpesten met hun imitatie van de jaren van den Uil, toen Nederland immers bijna kapot ging.
Hoe komen dit soort nihilisten in de 2e kamer terecht.
Alles gaat fout in dit land en zij komen weer bij de auto terecht.
Ik vertel mijn kinderen altijd dat we in een vrij land leven....
Opflikkeren met dit soort maffe ideeën. Als ik zondag wil rijden doe ik dat.
Zou me niks verbazen als het lukt kijk naar de winnaars van de televizier ring toch een absoluut dieptepunt in de geschiedenis. Nederland is het putje al in.
Ach, ik ben de kwaadste niet, vind ik zelf: ik ben er inderdaad voor dat we onze planeet zo veel mogelijk beschermen, niet onze plastic troep in de oceanen lozen, ernaar streven de wereldwijde CO2 uitstoot zo veel mogelijk te reduceren, etc.
En ik "practise" wat ik "preach": ik eet bewust minder - echt minder - vlees, hoewel ik mezelf te oud vind om nog een volledige vegetariër te worden. Ik scheid altijd netjes mijn afval in de daartoe bestemde bakken, mijn huis is voorzien van dubbel glas, ik zit nog wel aan het gas, ja, en ik heb ook een auto, maar rij per jaar nog geen 5000 km. Het meeste doe ik lopend of op de fiets.
Maar als ik mijn auto gebruik, is dat vaak in het weekend, en dus ook op zondag. Ik heb er geen trek in dat een soort monsterverbond van religekkies die de rest toch weer slinks hun "rustdag" proberen op te dringen, en een stel linkse scherpslijpers die hun oren veel te veel en te kritiekloos laten hangen naar dat 16-jarige meisje met de asperges, die klimaat-Malala, mij gaat voorschrijven dat ik mijn auto niet mag gebruiken op zondag.
Dus in ons weekend mogen we dan 50% daarvan niet ons vervoeren naar keuze. Goed plan hoor vergeten ze echt hoe weinig (verwaarloosbaar) invloed ons minieme landje op het milieu heeft ofzo. Ga liever in Amerika preken die gebruiken meer dan een kwart van de wereldenenergie.
Nog liever in China weten we zeker dat we ze nooit meer iets van ze horen
Laat me raden: er komt een vrijstelling voor gehandicapte kerkgangers en deelnemers aan milieuprotesten ?
die milieu wappies gaan met de fiets en aanhangertje erachter zorgen voor onze oudjes en gehandicapten die van een auto afhankelijk zijn.. en ook hun mantelzorg op zondag dus niet meer kunnen ontvangen.
En weer wordt er met geen woord gerept over overbevolking en immigratie. Het lijkt er langzamerhand op dat hoe meer immigranten er komen hoe meer de oorspronkelijke bevolking allerlei maatregelen door de strot wordt geduwd om maar aan allerlei normen en regels te kunnen voldoen. Laten CU en GroenLinks eerst maar eens de rem zetten op de bevolkingsgroei. Dan lossen heel veel problemen zich vanzelf of in ieder geval een stuk makkelijker op.....
Exact. Bij ons rijden de lesautos af en aan met volwassen mannen achter het stuur.
Hordes.
bevolkinsgroei is goed voor de economie.. en voor de multinationals.. hoe meer monden te voeden hoe rijker zijn worden... dat die kosten daarvan op de gemeenschap verhaald wordt behoort niet tot het pakketje van de economie
@fikkieblijf! | 12-10-19 | 11:24:
fikkie ga weg...
Misschien hebben moslims het nog niet zo gek bekeken. Gewoon de vrouw op de plaats zetten waar ze hoort. En als het klopt wat sommigen zeggen, heeft de vrouw daar geen enkele moeite mee. Ze doet dat vrijwillig. Iedereen blij.
Groen Links is ontstaan uit een fusie met o.a. PPR en EVP, christelijke partijen. Het gewone volk is zondig en moet hoe dan ook gestraft worden met een autoloze zondag. De hel prediken slaat niet meer zo aan, dus dan maar, samen met de CU dreigen met een klimaatramp.
Ook de CPN is onderdeel van GL. En dat onderdeel gaat steeds meer de boventoon voeren. Allemaal gelijk, maar sommigen net iets meer gelijk dat de anderen. En voor de leiders een uitzonderingspositie (hoi Femke, Jesse cs)
@Leffe Blonde | 12-10-19 | 11:04: communisme is ook een soort godsdienst.
Vrouwen willen uniek zijn, vrouwen willen opvallen, vrouwen willen aandacht. En dan lanceervje zo'n idee en heel GeenStijl valt over je heen. Dan hebben ze Greta Grunfeld geëvenaard. Jeuj.
Auto’s nemen enorm veel plek in op wegen en op parkeerplaatsen”, aldus beide mutsen.
Wat denken ze over de bezettingsgraad van parkeerplaatsen als alle auto’s niet mogen rijden?
U gaat ervan uit dat ze dénken? Fout !
Ik heb zo vaak een autoloze zondag. En soms een andere dag. Krijg k nu een bonus?
Het begint zo langzamerhand tijd te worden voor een soevereine staat met een technoratische overheidsrol.
Zo niet, kan iemand van die clowns in het parlement dan het recht op afscheiding regelen? Dank bij voorbaat.
En als dan dezelfde vriendjes van het kartel de dienst gaan uit maken, dan zijn we echt de lul.
@Mijnklompbreekt: Als we zo dom zijn om homogeniteit niet te eisen en te handhaven (op basis van een meta-juridische die door het soevereine volk is opgesteld) dan verdienen we niet beter.
"Klomp".
Nabrander; en het volksgezag als staatsgezag.
Zolang er maar geen voetballoze zondag komt vindt van Oef alles best.
Kunnen we niet beter de hele zondag afschaffen? Scheelt, snel uitgerekend, rond 1/7 deel aan uitstoot.
Goed idee, maar laten we eerst even de politieke partijen afschaffen (want niet legitiem).
Iemand van de politieautoriteiten die even de moeite wil nemen om het parlement binnen te wandelen en proces-verbaal op te maken?
Praktisch: zaterdag en zondag is het huis van het volk gesloten.
Trouw: ""Dik-Faber was anderhalf jaar oud, Kröger werd drie jaar later geboren. Toch kennen ze ook de verhalen dat er werd gefietst en gerolschaatst op de snelwegen.""
Levensgevaarlijk en knet-ter-gek. Want het wordt niet verplicht + ook nog eens per gemeente(!) Ben je dan, met je skates op die snelweg, tot er een of andere snelheidsduivel die het er eens lekker van neemt, je van de sokken snelt. Misplaatste romantiek.
En nog erger:
ChristenUnie wijf: " “Onze samenleving draait, om in autotermen te blijven, in de allerhoogste versnelling. Het is goed om een rustmoment te nemen. Dat is een bijbels uitgangspunt. Soms moet je even gas terugnemen.” "
?!
Ik MOET helemaal niks!
De sabbat is op zaterdag dus stel die voor zou ik zeggen eens kijken wat er dan gebeurd
Ten tijde van het schrijven van de bijbel waren er nog geen auto’s. En was er ook geen gas. Gaan we toch weer terug naar de kamelen en houtvuurtjes. Ezels hoeven niet meer. Die zitten er al zat op het Binnenhof.
Och, een keertje in de maand, daar zou ik best mee kunnen leven.
Maar graag wel in de zomer. Lekker niemand meer naar het strand. En dan zit ik in Frankrijk.
Ook de zondag van de Formule1 kunnen we mooi autoloos maken. Dat scheelt werkelijk enorm veel (bezoekers en racers).
Er zijn dagen zat dat ik de auto laat staan en geen vlees eet. Ik heb geen drammers nodig die voor mij dit soort momenten gaan bepalen.
Ga dit maar eens uitleggen aan de kind-consumenten die de overheid zien als hun ouders! Paarlen voor de zwijnen.
Zie het er maar eerst eens in te krijgen bij de gemiddelde tütterende allochtoon. Veel succes! Stom plan, van een dom mens.
Dan kunnen de supermarkten ook allemaal weer dicht op zondag, denk niet dat de economie erop zit te wachten
Beseffen jullie wel dat als we toen die autoloze zondagen niet hadden gehad, we nu niet meer hadden geleefd?
Sterker nog, velen van ons waren dan nooit geboren.
@Papa Jones | 12-10-19 | 09:56:
Zeker weten!
@Papa Jones | 12-10-19 | 09:56: Life Finds A Way!1!1
@Hollende_Kleurling | 12-10-19 | 09:59: Hèhèhè
Ga maar eens met een slaaf die in gevangenschap is geboren redeneren over leven. Ondoenlijke zaak.
Nee dat besef ik niet.
En daar gaan we weer,
De activisten van de milieuorganisatie Extinction Rebellion blokkeren de Blauwbrug in het centrum. Het gaat om de brug die het Waterlooplein met de Amstelstraat verbindt.
Op beelden is te zien dat deze brug wordt bezet door tientallen mensen.
De politie sommeert de activisten om de blokkade van de brug op te heffen. Gebeurt dat niet, dan worden er arrestaties verricht, meldt de politie op Twitter.
bron; AT5
Mensen, vooral kinderen, moeten niet op de rijbaan 'spelen'. Ook al geldt dit maar voor één dag. De rijbaan is namelijk een levengevaarlijke plek. Dit bewustzijn moet elke dag gedurende 24 uur tussen de oren zitten. Althans bij diegenen die willen overleven in het verkeer.
lol wie gaat dat controleren? de politie? lol!!
Da hoeft helemaal niet... Daar hebben we trajectcontrole voor.. U op autoloze zondag stiekem (ter voorbeeld) de A10 op. Dan ligt er dinsdag een onaangenaam presentje van het CJIB op uw deurmat.
images4.persgroep.net/rcs/hFXc-XXAsZM...
In het midden, bovenaan. Ziet u dat donkergroene stipje?
Dat is Nederland.
Hoeveel van de landen die "rood" gekleurd zijn doen mee?
Gall-Peters-kaart.
Die kaart klopt niet. Suriname is daar ook rood terwijl het 4,5x groter is dan Nederland en er maar amper 600.000 mensen wonen. En van Suriname zijn er geen meetgegevens. Dus alles wat rood is op die kaart is omdat ze daar die meetgegevens nog niet van hebben. In Suriname is 90% van het oerwoud nog ongerepte natuur van toen Adam en Eva er nog rondliepen en na hen een verdwaalde ontsnapte slaaf. Ze hebben de cijfers van Paramaribo over heel het land getrokken! Suriname is 10x groener dan Nederland.
Als de dames eens beginnen bij zichzelf. Auto de deur uit, veganist worden, niet meer op vakantie, waterpomp, tv internet en telefoons weg, zonnepanelen en niet meer douchen. Als ze zelf alles eraan doen vindt ik het een puik plan.
En laat ze ook meteen stoppen met het dragen van die vervuilende bh’s!
Een GroenLinkser die doucht?
Is vrijwillig stoppen met ademhalen misschien ook een optie?
Ik wil een zuip/loze-zondag. Deug ik nu ook?
Ik loos het zuipen van zaterdagnacht altijd al op zondag. Is dat bijzonder dan ?
Wat moeten al deze mensen gaan doen als auto's straks emissieloos zijn? Of zijn ze dan gewoon dood?
Dr_Prepper | 12-10-19 | 08:52
Ha! Maar Jezus Leeft. Zie bovenstaand buitengewoon gelovig ge-doe.
Die Groen-Linksers denken altijd dat omdat zij met hun bakfiets naar hun NGO/beleidsmedewerkerbaantje gaan in de stad dat de rest dat ook moet gaan doen. Alsof Nederland zonder auto/vrachtwagen kan...
Mevrouw LaagvliegerT hoorde laatst twee mensen op de werkvloer met elkaar praten: ga jjj vliegen? Maar dat is toch slecht voor het klimaat? Waarop de aangesprokene in alle serieusheid antwoordde dat zij dat mocht doen, want ze stemde Groenlinks.
Linkse drammers creëren graag problemen die ze bij anderen neer kunnen leggen.
Wat een achterlijk, kansloos en achterhaald idee!
God heeft aardig wat olie geschapen sinds het op was in 1973.
Ondankbaar om dat allemaal te laten liggen inderdaad.
Is ook niet onopgemerkt gebleven bij de Koerden (overigens, een eigen staat ligt in de rede).
Ik heb liever een religieloze zondag. Eén dag per week géén geleuter over hoe we moeten leven volgens God, Allah of milieugekkies.
Beter 1 dag in het jaar wel.
Ok, dus alleen voor christenen? De moslims en joden werken gewoon op zondag.
@Skunk
Het idee van kwark001 is beter inderdaad. Inclusiever.
Toch wel een autoloze brandstof auto, ik heb net een elektrische gekocht, geen uitstoot dus op de snelweg lekker 130 op zondag rijden.
U vergeet de fijnstof uit uw banden.
Die uitstoot is en wordt elders veroorzaakt. Om over de accu's en vervuiling, slavenarbeid e.d. maar te zwijgen. De zogenaamde mythe van de uitstootloze auto.
De uitstoot heeft al plaatsgevonden voordat u een meter heeft gereden.
Zolang u de accu's op zaterdag heeft volgeladen, helemaal okay.
Is gewoon onhaalbare kaart. Dan moet je alles op slot gooien, ook ziekenhuizen, brandweer, horeca. Alles en iedereen een dag vrij. Maar daar denken die giecheltrutjes vast niet over na.
Zou men hebben nagedacht over een vrijstelling voor openbare hulpdiensten? Vast wel he? U niet kennelijk.
@F. Jacobse | 12-10-19 | 09:47: Hulpdiensten, OV en taxi's waren in 1973 vrijgesteld. Kennelijk zat je toen nog in de verrekijker van je vader.
@boccelullus | 12-10-19 | 10:46:
U doet uw nick eer aan en begrijpend lezen kan beter.
Pim zei het al:"mens ga toch koken".
Willen? Sektarische dictaten, jammer dan! Wie gaan ze bellen, de voedsel en waren autoriteit voor een administratieve sanctie? ROFLOL, FckU!
Een weekje het hele elektriciteitsnetwerk platleggen.
Gewoon om eens te bekijken hoever we afstaan van het stenen tijdperk.
Wat heeft u geslikt?
@DeEchteWaarheid | 12-10-19 | 09:48:
Volgens mij is Chicago gewoon een geboren virtuoos. Die zijn er ook.
Vraag: Hoe verplaatsen de Escorts zich op deze doorgaans drukke zondag?
Auto met pooier.
Geen uitzondering voor de Ford Escorts.
Zoals hier al meerdere malen aangegeven. Maar ik doe er toch maar weer een schepje bovenop. Aan zulke ""ideeën" kun je goed zien wat voor heldere lampjes er in onze vaderlandse politiek rondlopen. Een plan uit 1974, toen er 1,5 auto rondreed in Nederland. Idioten
Ik wil een islamloos Nederland.
Veiliger, gezonder en goedkoper.
Een autoloze vrijdag is veiliger in verband met alle vrijmibo's.
Neen, Gewoon op zondag kunnen we de zomibo lekker extreem maken. Win/win
Jammer dat mensen zonder auto niet mee kunnen doen. Daar moeten we ook iets voor verzinnen, anders is het discriminatie.
Is er al een speciale autosubsidie voor die mensen.
Geef ze dan eerst een auto.
@azijnseikerT | 12-10-19 | 09:42: Dan moeten ze wel meedoen!!
@azijnseikerT | 12-10-19 | 09:42:
Ik zeg doen.
Mr_Natural | 12-10-19 | 09:36 |
Toverspreuk: "voor spek en bonen".
Oh noes!, spek magkan ook al niet meer these days.
O tempora, o mores!!
Zéér goed voorstel. Behalve dan voor Jan en Truus Vinex, die normaal gesproken hun treurige omgeving kunnen ontvluchten op zondag.
Als welgemeend advies zou ik minderen met die Youp impressies, 't is om in die trant te blijven een beetje gênant.
Nog beter: een stroomloze zondag. We moeten iets doen!
Een ademloze zondag.
Een religieloze zondag. We moeten iets doen!
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:40:
Een politiekloze dag. We moeten iets doen!
Een doeloze zondag. We moeten iets doen.
Het enige waar Nederland extreem gevoelig voor is, inkomstenderving op accijnzen, proberen GL en CU via 2 schlemielen naar voren te brengen. Gaat écht niet gebeuren.
Vrouwenpolitiek dit.
Klopt. Het rechtstreeks gevolg van de feminisering van de samenleving. Maatregelen bedenken op basis van emotie en niet op basis van ratio. Dat gaat ons nog veel problemen opleveren. Doe maar eens een rondje vrouwen in de top.
Ultieme idee voor GL en D666:
- alleen werkenden mogen nog mobiel zijn; overigen is slechts vervoer per fiets toegestaan, lopen mag ook.
- gepensioneerden mogen nog slechts 5 jaar leven vanaf de datum pensioen
- mensen mogen niet ouder worden dan 72.
- zij die ouder dreigen te halen worden geëuthanaseerd
- hun onderdelen worden verplicht gedoneerd voor recycling; geen eigenbeschikking meer
- dit alles geldt niet voor vluchtelingen en illegalen want die hebben een internationaal pamperrecht tot hun natuurlijke dood
- politici zijn van algemeen nu en voor hen gelden deze regels dus niet
Miele bezorging per elektrische step naar lokale azc...
Stil verzet dan maar. Per heden stop ik met hardlopen en schakel ik over op een dieet van seizoensproducten (pepernoten, kruidnoten, gevulde speculaas), aangevuld met Croky bolognese met volvette mayo-dip en weggespoeld met jenever en koffie.
@MickeyGouda | 12-10-19 | 09:43:
Maar dan wel een oude genever van niet "commerciële herkomst". (wordt lastig maar toch)
@F. Jacobse | 12-10-19 | 09:50:
Okay, geen Ketel of Bokma, maar er zijn gelukkig nog wel een paar ambachtelijke stokerijen.
@MickeyGouda | 12-10-19 | 10:01:
U begrijpt mij. Heb een voorkeur voor het desolaat uit Den Haag.
@F. Jacobse | 12-10-19 | 10:21: destilaat
@F. Jacobse | 12-10-19 | 10:22:
Desolate destillaten, het stille genieten. ;-)
Ja hoor, vvd stemt vóór. d66, pvda en gl ook maar met een uitzondering voor electrische auto's.
Ik heb nog een veel leuker ideetje: een internetloze zondag.
Alleen offline porno? Gaat je niet lukken, maat.
Zondag is de enige dag in de week dat mensen, die doordeweeks hard werken, iets gezelligs kunnen doen met hun gezin, of met wie dan ook.
Pak maar lekker af!
Dat zal ze leren.
En dan die oudjes, waar toch al niet naar omgekeken wordt, kunnen fijn de hele dag uit het raam staren, om te zien of de kinderen eindelijk nog eens langskomen.
Zomaar een paar stomme voorbeeldjes. Maw. een KudtPlan.
Wat grappig, dat jouw gedachten ook richting de oudjes gaan. Politici lijden aan chronische tunnelvisie en ze ontberen maatschappelijk inzicht.
Er was ooit de slogan: een betere wereld begint bij jezelf. Als alle deugneusjes de auto gewoon weg doen dan geven ze het goede voorbeeld
Een betere wereld eindigt bij jezelf is het tegenwoordig.
@Mr_Natural | 12-10-19 | 09:33:
Een leukere wereld eindigt, dankzij de groene communisten.
Autoloze zondag met miljoenen extra mensen meer dan toen. Dan ga je er wel achter komen hoe vol Nederland is. Het zal een stuk eenzamer worden op zondag voor veel oude mensen.
Een keer in de week een purge, dat schiet op.
U weet denk wel welke lui wapens bezitten? Slecht plan. Motie verworpen.
En dan word je moeder, vriendin/vrouw, dochter of vader door geknald en zit je met traantjes achter je mobiel het niet te bevatten. Hoe noem je iemand met het verstand van een runderlapje?
@BrokenTipi | 12-10-19 | 09:39:
Nee, als je iedereen om je heen dood ziet gaan door de CO2, dat is gezellig.
@BrokenTipi | 12-10-19 | 09:39: Mr. Natural...
@Mr_Natural | 12-10-19 | 09:44: jij ziet mensen om je heen dood gaan door co2? Wijs eens aan, dan? Je kent de Milankovitch cycli vast niet eens! ;)
@Iknowall | 12-10-19 | 09:51: in dat geval heb ik een free pass van Elisabeth Warren.
@BrokenTipi | 12-10-19 | 10:53:
Het is een langzame en pijnlijke dood, kan wel 100 jaar duren.
@Mr_Natural | 12-10-19 | 11:32: is dat ego van je zo groot dat je niet eens dat wat je niet weet kunt erkennen? Hou maar op... als de mens allemaal zo dom zou zijn verdienen ze het om uit te sterven.
Op zondag niet bombarderen in Syrië?
Bedankt. ChristenUnie uit respect voor godmans, GroenLinks vanwege angst voor allah. Maar de echte bofkontjes zijn onze achterachterkleinkinderen.
Binnen hun politieke bubbel een prachtig idee, in de praktijk liggen bv spoorwegen, haven, vliegveld en ziekenhuizen stil.....
Angstaanjagend hoe dom de politici zijn
Dit is dus wat de huidige politici kunnen verzinnen een plan uit 1974 kopiëren..
tjonge jongen wat een creativiteit. 1974 toen moest de floppy disk nog worden uitgevonden
Ze functioneren niet voor niets niet in het bedrijfsleven...
@Ram_Ram | 12-10-19 | 09:29:
150 blaaspoppen hebben het zelfde resultaat maar dan veel goedkoper af en toe wat lucht teovoegen .
Weer zo n proefballon waar niet over is nagedacht. Geen deskundigen bij worden betrokken. Zo gaat het de hele tijd met die milieu/klimaatmaatregelen. Of ze zijn niet uitvoerbaar of ze hebben geen/nihil effect,
Ze krijgen het nog voorelkaar ook let maar op.
Gaat niet werken, in de westelijke tuinsteden pakken ze dan nog steeds gewoon de auto. Ik wacht het af.
En dan zeker een uitzondering voor electrische autos van mensen die zo'n auto kunnen betalen... Richt je pijlen liever op landen waar nog echte winst valt te behalen, maar daar zijn de tutjes niet creatief en daadkrachtig genoeg voor.... looserbitches
Ben het niet vaak met "links" eensch, we mogen wel spreken van een allergie bijna .. maar dit is op zich een prima plan. Een dagje bezinning in the ratrace is goede zaak.
Zondags de shit doen waar je door de week niet aan toe komt vanwege werk.
Boodschappen, kinderen naar sport, socializen, ontspannen op een door de overheid aangewezen locatie....
Niemand die je dwingt om zondag de auto te nemen of te werken. Echt helemaal niemand.
Waarom niet doorpakken? Geen internet (zoek maar een echte vrouw), geen tv (24 uur het Wilhelmus op alle kanalen), geen buitensport (uitstoot!), geen vlees (alleen zuurdesembrood).
Vertel jij oma dat er geen visite komt?
U beseft dat dit tot een bevolksexplosie zal leiden? Ratrace in je broekje.
@Hollende_Kleurling | 12-10-19 | 09:26: Hahaha ... inderdaad.. bijna ging de kofie over mn ( nu nog) laptop..
@BrokenTipi | 12-10-19 | 09:33: vroegah .. gingen we met de bus... stinkende Gado bus ..50 km ... mar goed : verwende kontjes vandaag de dag
@daytripper | 12-10-19 | 09:45: Musselkanaal schat ik in.
@daytripper | 12-10-19 | 09:45: als daytripper zou ik op de fiets gaan.
@azijnseikerT | 12-10-19 | 09:49: Knap speurwerk ! Inderdaad ... hoe is het mogelijk .. de groene meurende gado bus .. Dus dat wat betreft gaan naar Oma :))... niks gezeik over auto .. dat kwam later .
Ik wil een GroenLinks-loze zondag
Als we toch bezig zijn.. Ik wil een islam-vrije week.
@EEnzame SchizofrEEN | 12-10-19 | 09:24: U bedoelt een week geen negatief c.q. gruwelijk nieuws waar de islam aan gelieerd is ?
ik wil een Groen-links-loze wereld
@AntonJensen | 12-10-19 | 09:25: Ik weet, een utopie... Maar toch.
Doe eerst eens de rondvarende cruiseschepen in Europa een dagje aan de ketting leggen. Die drijvende vreetschuren stoten meer vervuiling dan alle auto's in Europa. En dan heeft de Amsterdamse binnenstad ook een dagje rust.
Het waren mooie dagen waar vooraf heel veel gemopperd op werd.
Achteraf overheerste het gezamenlijkheid gevoel. Rust, de sterrenhemel, ook in de stad. Minder criminaliteit.
Trouwens.... Geldt deze onzin dan ook voor Eredivisie spelers op weg naar een uitwedstrijd?
Het aantal wedstrijden halveren we. Als je ziet hoeveel die lui reizen en hoeveel C02 en fijnstof en zij produceren, en dat enkel om hun egoïstische one-trick-pony kunstje te doen. En het maakt ze ook geen reet uit waar; desnoods aan de andere kant van de wereld. En dan heb ik nog niets eens over meereizende begeleiders en supports. Nee, als er íéts slecht is voor de gezondheid (van anderen), het milieu en het klimaat, dan is het wel die verrekte (professionele) sport.
Ja joh, zondag is nog echt dat we naar de kerk gaan en verder geen reet meer uitvoeren. Alle winkels dicht enzo.
Bijna goed. We gaan elke zondag braaf naar de kapitalistische kerk in het winkelcentrum.
Prima plan hoor van die linkies.
Oh, openbaar vervoer mag wel? Dan maar taxibordje 3d printen.
Die bekkies ook.
Is fake , is koefnoen.
Ah ja! Leuk! Combinatie van oude religie met nieuwe religie!
Jezus wat zijn reaguurders een zeikerig jank volkje zeg! Zelfs al zou het allemaal niet waar zijn wat betreft het klimaat en helpt dit niet structureel dan nog, wat maakt het uit?! Fossiele brandstoffen verbranden is hoe dan ook niet goed voor mens en milieu dus is toch gewoon een leuk, ludiek initiatief, weer eens wat anders zit, verder geen kwaad in en toch zeiken. We zijn een 24 uurs economie, nou en? Geld is niet het belangrijkst hoor, verre van zelf dus kan wel 1 24 uur per maand of kwartaal of halfjaar minder hoor, gaat niemand dood van. Jullie kunnen alleen niet met de auto naar je schoonmoeder en daarna meubelboulevard, het is vreselijk!
En alle politieagenten en verpleegkundige.zorgmedewerkers die op zondag moeten werken?
Jezus, wat ben jij een meeluller zeg, Capt. Iglo.
Die linkse mafketels komen weer met een idee uit de hoge hoed en hup, Capt. Iglo staat weer klaar met zijn applausmachine. Wees eens een vent en heb een eigen mening.
Legt u het ook even uit in België en Duitsland? En aan alle poolse chauffeurs? Typisch staaltje van bekrompen binnenlands denken.
Als we nou eens permanent de auto's afnemen van mensen die geld niet belangrijk vinden? Die zouden daarover ook niet janken. Die zouden zó blij zijn dat ze heel leuk en ludiek mogen bijdragen aan wat goed is voor mens en milieu. Deal?
spreek voor je zelf, lauwe visstick.
@langzullenweleven | 12-10-19 | 09:21: sterke inhoudelijke, argumenten, applaus! Oh wacht...
Kom je gratis mijn dak vernieuwen dan
@Mazzelstof | 12-10-19 | 09:23: iedereen belast het milieu min of meer gelijk dus waarom zou er onderscheidt gemaakt moeten worden? Is zat wetgeving die ik onzin vind waar ik me toch aan moet houden omdat andere het een goed idee vonden.
Nee, geld is inderdaad niet het belangrijkste. Zonder auto zit oma de hele dag alleen, want het openbaar vervoer reikt niet ver genoeg of zit dan vol.
@Capt. Iglo | 12-10-19 | 09:29: man,man,man, wat zeik jij.
@Capt. Iglo | 12-10-19 | 09:31: Het gaat niet om wetgeving maar een - naar jouw eigen woorden - leuk en ludiek initiatief dat goed is voor mens en milieu. Nu geef ik je de kans om de rest van je leven leuk en ludiek goed te zijn voor mens en milieu en in plaats van dat je op je knieën valt van dankbaarheid en deze kans met beide handen aanpakt wentel je die dan opeens kennelijk minder leuk en ludieke lasten af op anderen.
Dat is toch wel een beetje makkelijk niet?
@Capt. Iglo | 12-10-19 | 09:31: "waarom zou er onderscheidt gemaakt ".
Echt?? Onderscheidt??
"Zelfs al zou het allemaal niet waar zijn wat betreft het klimaat en helpt dit niet structureel dan nog, wat maakt het uit?!"
Echt? Serieus? Is dat je argumentatie? Ok dan heb ik er ook nog wel eentje: "Geef mij 100 euro, dan ga ik Mars redden"
Ik bedoel, wat maakt het uit? Dat overleef je wel. En niet dat ik uiteindelijk Mars ermee red, en Mars hoeft ook helemaal niet gered te worden, maargoed het is gewoon een leuk ludiek initiatief van mij. Dus geef maar. Ga jij mij 100 euro geven?
Sommige dingen doe je niet, simpelweg omdat de argumentatie om het te doen niet goed is. Zeker als het dingen zijn die je verplicht voor een ander. Als *jij* lekker ludiek niet wilt rijden op zondag, dan moet je dat zeker doen. Maar dat gaan zitten besluiten voor een ander, zonder argumentatie, gewoon omdat het zo lekker ludiek is, dat is het werk van despoten en dictators. Weet jij hoeveel bedrijven er *wel* op zondag hun brood proberen te verdienen? Weet jij hoeveel mensen er *wel* gewoon naar hun werk moeten op zondag? Nee lekker ludiek.
Dus... kom op met die 100 euro. Lekker ludiek doen.
De dictatuur gaat steeds verder met GroenLinks,Straks mag je niet meer hoesten dat is ook luchtvervuiling.De groentjes zijn gewoon gekkies die proberen hun mening met dwang op teleggen.
Hét ideale beeld van GL: alle mensen deaud ebhalve de GL-kabouters met geitenwollen sokken, Scheelt aardig wat NOx en CO2 en zo meer
God gaat zondags autorijden.....
Ter ontspanning.
Ik ben helemaal voor, heb toch geen auto.
Duur hè, een auto?
lol
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:14: Valt best mee als je niet zoveel eisen hebt. Mijn autootje is 19 jaar oud en rijdt als een zonnetje. Benzine 20, weg.bel. 20, verzekering 20 per maand en van het vakantiegeld laat ik de APK doen. Fluitje van een cent. En voor familiebezoek neem ik de trein: kaartje bij Kruidvat 15€ voor een retourtje Den Haag.
Dat is het kenmerk van een egoist.
@Goofje | 12-10-19 | 09:19:
Ah kijk, een 19 jaar oude, zeer vervuilende auto! Foei! (wijsvingers van bijde handen over elkaar in heilig kruis vorm maken doet).
nos.nl/video/577209-rutte-koop-nieuwe...
;)
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:23: *bijde =beide ofc.
En uw buurtsuper wordt per bakfiets bevoorraad?
Ik stel voor dat de dames Carla Dik Faber (CU) en Suzanne Kröger (GL) één week lang geen voedsel eten dat in een vrachtwagen heeft gezeten.
Daarna wil ik eventueel wel naar ze luisteren.
Dan gaan ze gewoon eten bij Jetta Klijnsma, die schijnt iets met een groentetuintje te hebben. ;)
@kweethetooknietbeter | 12-10-19 | 09:21:
Vraagje. Heeft zij haar voortuin aangeharkt of u weet?
Als we geen 1000 miljard hadden uit gaan geven voor een compleet hysterische opvatting over het milieu. Als we niet van het gas af hadden gemoeten, met als verplichting warmtepompen etc. Als de bouw niet stil had gelegen vanwege bizarre milieuwetgeving. Als de energierekening niet torenhoog had geweest. Als we niet bezig waren met de dreiging van het afschaffen van onze landbouw. Als we niet bezig waren benzineauto's te verbieden. Als we niet compleet waren doorgeslagen in allerlei dingen als het verbieden van plastic rietjes.
Als we *al* die dingen niet hadden gehad, maar daarentegen verstandig beleid hadden gevoerd. Betaalbaar beleid hadden gevoerd. Als we daarentegen bezig waren met het oplossen van structurele problemen zoals een migratiegolf, oudedagvoorzieningen, goed gratis onderwijs, betaalbare zorg, kortom alle dingen die op orde waren maar die we hebben laten slopen. Dan hadden we kunnen praten over een autoloze zondag. Maar stik maar in je autoloze zondag nu. Rupsje-nooit-genoeg. Flikker op.
Mensen als jij beschouwen natuur en milieu als een eigen entiteit, je hebt mensen, de samenleving en economie en als aparte, zeurende tegenhanger heb je natuur en milieu. Dat is behoorlijk stompzinnig. Het 1 bestaat niet zonder het ander, sterker nog natuur en milieu kan prima zonder mensen en economie, andersom niet. Als we niks doen en er over 15 jaar geen insecten meer zijn om onze gewassen te beschermen hebben we geen immigratie probleem en geen geld en zorg meer nodig. Dat lijkt de moderne, “rijke”, “slimme” mens uit het oog te zijn verloren. Je geld en bezit kun je ook niet meenemen in je graf hoor.
@Capt. Iglo | 12-10-19 | 09:26:
Als de wereld over 15 jaar weg is, hoeven we nu ook geen autoloze zondag in te voeren. Of is je punt dat de wereld niet vergaat als we nu een autoloze zondag invoeren? Of denk je dat de wereld niet vergaat als we nu niet stoppen met de landbouw? Of denk je dat de wereld niet vergaat als we van het gas af gaan? Of denk je dat de wereld niet vergaat als we ons niet houden aan stikstofnormen zoals Duitsland dat doet? Oftewel allemaal fear-mongerij. Bizarre maatregelen door willen voeren op basis van een hysterisch argument dat de wereld vergaat en dat we over 15 jaar allemaal dood gaan. Dat is geen beleid, dat is massahysterie.
Mensen als jij denken dat we door beleid zoals dat nu gevoerd wordt, ook maar enige invloed hebben. Dit jagen mensen als jij aan door bizarre voorspellingen voor de voeten te gooien, regelrecht uit de duim gezogen. "Wat nou als we over 15 jaar geen insecten hebben". Wie heeft het daar over? Waar baseer je dat op? Je gebruikt het wel als argument hier in een discussie, dus ik mag aannemen dat je er wat rapportjes over hebt? Nee? Fearmongerij.
Mensen als jij zitten nu als een stel hersenloze neuroten, hysterisch geld over de balk te gooien terwijl het ons *niets* oplevert. Nul, nada, niks. Een goed gevoel, dat ja, bij de mensen die het niet hoeven te betalen.
Heerlijk rustig die dag op de motor of met de tesla.
Dan moet u wel ontheffing aanvragen (met een goed verhaal) want anders blijven uw motor of Tesla gewoon geparkeerd.
Wel je mobiele telefoon in de mobiele telefoonhouder plaatsen wanneer je vertrekt, hè?
@BrokenTipi | 12-10-19 | 09:36: Dan heb je 80 kilometer minder bereik in de Tesla.
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:42:
Maar je kunt je auto op een lege wel lekker lang laten uitrollen om die laatste km die je niet red te overbruggen...
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:42: misschien bestaat er een correlatie tussen de hoeveelheid stikstof en het bereik van een wifi router. That will get m.
Werk je je de hele week een slag in de rondte, zelfs op zaterdag en dan mag je op zondag eindelijk eens lekker met je zuurverdiende auto fijn een stukje rijden. "Verboten" door de klimafaat-nazi's straks. U gaat maar lekker thuis op de bank zitten naar de staatstelevee kijken om er zeker van te zijn dat u wel alle klimaat propaganda tot u neemt. Wanneer houdt deze gekte nou eens op. Ik krijg meer en meer het gevoel in een gekkenhuis te wonen hier in Nederland.
Mn oldtimer uit vervuilend 1970 moet ook uitgelaten worden. OP ZONDAG ! Gribus wijvon.
Je hebt ook mensen die zondags werken. Ploegendienst heet dat geloof ik. Veel productieprocessen werken nog steeds bijzonder slecht zonder personeel en geloof het of niet, maar sommige productieprocessen zijn erg gevoelig voor omstandigheden kun je heel erg slecht periodiek stoppen en weer opstarten. Die mensen die daar werken wonen vaak ergens anders dan op het bedrijfsterrein.
Een zondag zonder moskee- en kerkbezoek is ook goed voor het klimaat.
De moskee bezoek je op vrijdagmiddag dus maak die dag dan ook meteen maar autovrij. Ik moet nog even kijken hoe het werkt bij het geloof van het vliegende spaghettimonster maar dat staat open voor eigen interpretatie geloof ik.
Vrijdag.
@Hangtietsmurfin | 12-10-19 | 09:21: Pastafarianen hebben iedere dag een feestdag, want iedere dag is sowieso speciaal. De rustdagen vallen op vrijdag, zaterdag en zondag. Ik wist dat zelf niet, want alhoewel officieel lid ben ik niet praktiserend. Ook tijdje Satanist geweest maar ook nooit wat aan gedaan. Ik kon al dat moeilijk kijken niet volhouden.
Door niets te veranderen en in je vastgeroeste gewoontes te blijven worden problemen niet opgelost.
Dus het cda en de vvd en de pvv schieten dit af want die zijn gek op niets doen.
Door zomaar wat te doen, en dan te denken: 'maar ik doe toch wat' schiet je nog minder op. Zeker als je daarbij dan per definitie ieder plan van de oppositie afschiet met een cordon sanitaire en hen vervolgens verwijt: maar jullie doen niets.
Als je met je kop tegen de muur aan gaat slaan, doe je ook "iets".
Simpeltons.
Als je echt winst wilt behalen gooi je op maandag de wegen dicht.
Best tof hoor, 1 dag per jaar
Wtf kan niemand naar de kerk!!! En niet naar het bos!!
Lekker fietsen naar het bos of eendjes voeren in naburig park. Nostalgisch toch?
Geen zorgen, de moskee is op loopafstand.
Waar heb je een kerk voor nodig? Hoort God je niet buiten de kerk?
Je hoeft tegenwoordig niet per sé in de kerk te zijn om te horen wat er in je kerk gezegd wordt: www.kerkomroep.nl/#/radios
@kweethetooknietbeter | 12-10-19 | 09:34:
Verkeerde link. de juiste link voor de kerken is: www.kerkomroep.nl/#/kerken?orderBy=pl...
Deugers die zichzelf pijpen met zinloze maatregelen.
En de VolksVerraadDrammers zullen er wel weer in mee gaan.
VolksVerraadDrammers, vind ik mooi!
Alsof de economie niet draait op de zondag. Wat u een luchtfietserij.
In een 24 uurs economie, ook op zondag, met ook buitenlandse vrachtwagens en personenvervoer een autoloze zondag?.Ehm.... lekker realistisch? Hahaha!
Maar de voorraad werd niet aangevuld...
Klopt helemaal. Lubbers wilde gewoon een statement maken.
www.absolutefacts.nl/geschiedenis/dat...
@Barend_Met_De_Pet | 12-10-19 | 09:05:
Nederland haalde en haalt zijn olie uit Rusland
Het was alzo ene grote leugen.
Maar wel voor de volle zeven dagen wegenbelasting heffen.
Wegenbelasting is er dan ook niet voor de wegen maar vooral om andere bodemloze putten zoals de asiel-tsunami mee te betalen.
Doen we het voortaan over de 6 dagen in de week. Gaat de prijs op die 6 dagen wel gewoon ietsjes omhoog.
Het getuigt van weinig historisch besef van GL en CU. Die laatste geloven nog in een denkbeeldig opperwezen dus die kun je ook van alles wijsmaken.
De autoloze zondag in de jaren '70 was er omdat er een tekort aan olie was. Ik geloof niet dat zulks tegenwoordig aan de hand is. En elektrische auto's hebben daar helegaar geen last van, niet tegenstaande het feit dat die worden opgeladen met energie uit fossiele brandstoffen, maar goed.
Symboolpolitiek is het, meer niet. Zijn alle andere problemen in het land al opgelost? Dan mag je gaan buitenspelen.
Die mallerds zullen dit nu voorstellen voor het klimaat en frisse lucht, niet voor schaarste van brandstof.
Er was toen helemaal geen tekort aan olie en kan het weten werkte toen in die handel
Wim Kan: 'Van der Stoel heeft de wereld duidelijk gemaakt waar we staan.
En daar staan we nu!'
Haha. Die Wim Kan, was bijzondere man. Je kunt er nog steeds naar kijken. Je mist het wel.
Een mevrouw van de CU die kans ziet haar geheime agenda door te drukken - de zondag is immers voor Looft de Heer - en de nieuwste uit de koker van een GL-drammertje. Wel eens gedacht aan al die oudjes die op zondag smachtend uitkijken naar dat familiebezoek? Een detail op een grote plaatje, maar desondanks wat als eerste bij mij opkomt: nog meer eenzaamheid.
Oh wacht, niet structureel?
Welnee. Net zoals in 1973 zullen er weer talloze ontheffingen worden aangevraagd. En laten we nou niet net doen alsof al het zondagse verkeer slechts op weg is om oma te bezoeken...
@Goofje | 12-10-19 | 09:04:
Gun mij nou mijn illusies, Goofje. ;-)
`Dit wordt gelijk afgeschoten door de VVD en D~66 want dan kunnen de winkels ook dicht op zondag en die partijen wille de 24 economie
@Goofje | 12-10-19 | 09:04: Niet oma mijn ouders niet elke zondag maar dat is er wel de dag voor.
Er wordt ook een hoop gewerkt op zondag, allerlei nutsvoorzieningen draaien gewoon door. Dat de papieren tijgers alleen door de week wat doen wil niet zeggen dat de rest stil zit.
Lijkt mij niet een goed idee. Dan gaat mijn ex gillend met een spandoek op het binnenhof staan. Zij moet altijd op zondag onze zoon weer ophalen. En dat gaat ze echt niet met de fiets doen. Is zeker drie kilometer hier vandaan.
Echt een vrouw met gevoel voor zelfopoffering en inlevingsvermogen. U viel zeker op haar andere kwaliteiten?
3 km op de fiets is heel goed te doen. Demense zijn gewoon super lui geworden, stappen al in de auto om 500 m verder naar de supermarkt te gaan.
@Goofje | 12-10-19 | 09:06:
Ik zie jou graag boodschappen doen voor een week voor een groot gezin met huisdieren. Ik zie je nog liever al die spullen in 1x thuis brengen op je fiets. Ik ben benieuwd hoe vaak je op die 500m moet stoppen om weer iets op te rapen...
@Goofje | 12-10-19 | 09:06: ik ben nog luier: ik laat de supermarkt naar mij komen.
Ja en?
Ik begin een beetje ... Nee. Heel erg moe te worden van het afkeuren van dit soort ideeën. Stel je voor dat de lucht die je inademt wat schoner wordt. Jeetje! ...
Ik heb er een paar in Brussel meegemaakt en het is werkelijk heerlijk! En dan heb ik t nog niet eens over het milieuaspect. Iedereen gaat de straat op, organiseert buitensporten en evenementen. Prima toch? Maar nee. Laten we het op klimaatgekkies gooien, lekker makkelijk!
Ik weet ook niet precies waar Geenstijl staat in deze discussie. Alles is stom en gekkie, maar we zullen iets moeten doen..
@Lerp | 12-10-19 | 09:04: Brussel meet met 2 maten dus als het aan mij ligt hoeven we helemaal niets te doen. In Dld krijgt men subsidie om gas te gaan stoken en hier moet iedereen van het gas af. Stel idioten. Een klein kind kan weten waarom: de handel in zonnepanelen, warmtepompen, windmolens etc. Het hele land wordt verziekt door die krengen.
@Lerp | 12-10-19 | 09:04:
Waar is uw Zwitsal? Ik denk dat de positie van Geenstijl duidelijk blijkt uit andere topics. Iets met wees welkom in eigen land.
Begin eens goed te luisteren naar mensen als emeritus hoogleraar natuurkunde Kees de Lange, in plaats van als schapen klakkeloos met een tunnelvision achter de mening van die klimaatgekkies aan te lopen. Volgens deze idioten zijn we de afgelopen 30 jaar al 4x uitgestorven (zoek maar na). En oh ja: Klimaat is wat anders dan milieu (gewoon even een weetje). En de wereld is plat. Prettig weekend en tot 16 Oktober!
@ScumbaggusMaximus | 12-10-19 | 09:14: wees welkom in eigen land?
@Lerp | 12-10-19 | 09:04: dit is een hele domme opmerking. Ga er zelf maar over nadenken waarom
@IkWilOokWatZeggen | 12-10-19 | 09:44: Ah, je gaat de discussie uit de weg. Ik weet genoeg. Fijne zaterdag verder.
Ze kunnen toch lekker zelf een autoloze zondag houden en ons daar verder mee met rust laten. Waarom denken die milieuterroristen en die christenhonden toch altijd dat ze hun calvinistische bagger aan iedereen kunnen opleggen?
Dit dus Wim, kort maar krachtig !!1!
+ veel ...
Eindelijk! Maar wacht, ze willen maar 1x per jaar aan autoloze zondag. Ja, dat schiet dus niet op. Doe het dan ineens goed en doe dan ineens 52 autoloze zondagen per jaar. En dat de komende 10 jaren. Om te beginnen.
Ik ben vóór.
@Goofje | 12-10-19 | 09:00:
Maar waarom voor?
@Is dit nog nieuws? | 12-10-19 | 09:19: moet van zijn vrouw
Enige dat er gebeurt met een autoloze zondag is dat de andere 6 dagen drukker zullen zijn. Er zal nou eenmaal gereden moeten worden.
Precies.
Mooi, dan werken op zondag ook afschaffen!
Nou ja, dan op zondag allemaal maar naar de kerk hé. Je moet toch wat.
En daarna naar het gebouwtje direct tegenover de kerk; de kroeg. ;)
@kweethetooknietbeter | 12-10-19 | 09:00:
Is het heel erg als ik die eerste stap over sla en direct de kroeg in duik?
@kweethetooknietbeter | 12-10-19 | 09:00:
2voor12 | 12-10-19 | 09:02 |
Een beetje SGP'eeer gebruikt een incognito koffiemok voor zijn jenever (dat rijmt)
1973.
Intussen varen de olietankers rondjes tusen europa en kaap de goede hoop,omdat ze niet gelost kunnen / mogen worden in europa. Om te veinzen dat er een oliegebrek is.
Heeft u daar een linkje van?
@Lochos | 12-10-19 | 10:02:
Was gewoon zo. Alle opslagtanks tussen Rotterdam en Maasvlakte zaten vol. Tankeagens waren voortdurend op pad om tankstations te bevoorraden. Wie maar een voorraadtank had, werd beleverd.
Er was de vrees dat de aanvoer zou stoppen, maar dat is eigenlijk nooit gebeurd.
@hotnot | 12-10-19 | 11:04: De enigen die zich rot lachten waren toen de handelaars en de speculanten, die hebben nog nooit zoveel geld verdiend.
In 1973 kwam ik met mijn FIAT 1500 bij de pomp en wilde hem mijn benzinebonnen geven, maar hij zei dat hij zat benzine had en mijn bonnen niet hoefde te hebben, verder maakte Joop den Uyl natuurlijk diepe indruk op het volk (NOT) www.youtube.com/watch?v=rj-jivW3-Ac
Ook toen mocht de buitenlander meer dan de nederlander
Ook leuk, gemeenten moeten het voor zich beslissen. Ik voorspel allerhande interessante landkaartjes op de interwebs over hoe je op zo'n zondag toch van A naar B kunt geraken. Al dan niet over Duitsland en/of België. Gewoon om de zaak lekker te stangen.
Monty Python politiek in een notendop.
Ben nogal visueel ingesteld dus zie het meteen voor me.
Dank voor dit rare beeld uit een rariteitenkabinet.
Grappig hoe de oorlog nog steeds aan de auto verklaard is. Ook al wordt die steeds schoner. Wat moeten al deze mensen gaan doen als auto's straks emissieloos zijn? Of zijn ze dan gewoon dood? En vergeten we dat we ons hier ooit druk om maakten?
Krijgen we misschien toch een elfstedentocht.
REAGEER OOK