Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Tsejus, Pritt, de Volkskrant wordt alleen nog in Amsterdam en Friesland gelezen en dan ook nog een ingezonden brief.
Willen jullie bij GS HQ dat we allemaal aan de ingezonden VK briefjes gaan?
Boeiend (Hans T.)

Guust Kadaver | 18-09-19 | 21:38

Mijn oude Harley Shovelhead is mijn hobby en ik wil graag dat de wereld dit weet.... zoals ook sommigen luidkeels laten weten dat F.C. Utrecht hun hobby is.

Toni Testosteroni XX | 18-09-19 | 17:34 | 1

Zoals Cartman al zei: 'All Harley riders are Fags!'

zuurtjeregen | 18-09-19 | 19:43

Weg met ons.

piet7003 | 18-09-19 | 17:23

En hoe weet ik zeker dat die motorrijders wel zijn?
Ze dragen allemaal een helm.

Nonik Neem | 18-09-19 | 16:44

Briefschrijver heeft een punt. Ik woon naast een tunnel. De overlast van leernichten met niet werkende dempers die verschillende keren hun koppeling intrekken en het gas open trekken is enorm. Tuurlijk moet dat tuig van die bruiloftstoeten worden aangepakt maar graag ook het andere geteisem dat anderen het leven zuur maakt.

zuurtjeregen | 18-09-19 | 15:54 | 2

Juist: het is allemaal irritant.
Ikke-veel-herrie-maken is niet kleurgebonden

******** | 18-09-19 | 16:42

Maar dan zou je moeten handhaven, in plaats van alleen regels verzinnen. Ik denk niet dat we dat moeten willen in dit land.

Het brein erachter | 18-09-19 | 23:59

Ik heb zelf ook een ontzettende tyfushekel aan al die sukkels met veel te luide motoren en quads. Heb echter geen zin om daarom de VK te gaan aanschrijven.

WatZalIkErvanZeggen | 18-09-19 | 14:49

Misschien mis ik iets, maar ik vind dat de briefschrijvert best een goed punt maakt. Natuurlijk zijn die trouwstoeten bloedirritant, maar dat geldt ook voor die uitslovers op hun afgeleefde stofzuigers met een strafblad zo lang als de remsporen in hun onderbroekjes.

His Lordship | 18-09-19 | 14:21

Ik heb nog nooit een autochtoon op een quad gezien buiten een boerenerf.

naraga | 18-09-19 | 14:19 | 1

Correct

Joostmochtnietsweten | 18-09-19 | 18:53

De volkskrant wil het niet begrijpen. Het gaat om vertoon van intimidatie, vernedering en van schijt hebben aan alles wat Nederlander is. De nederlander geeft gratis geld, knuffels en begeleiding aan ze en vraagt er niets voor terug. Nederland is een soort Sjakie van de film Flodder.

Nerderlander | 18-09-19 | 13:33 | 1

Sjakie van Flodder, ik moest lachen :D Of eigenlijk niet, want de vergelijking is zo treffend...

Akiron | 18-09-19 | 19:27

Enigzins tot mijn verbazing kent het kadaster inderdaad 3 personen genaamd C Janse in schiedam. Eentje uit 1926 (waarschijnlijk doof dus die is het niet), een uit 1954 (zou kunnen), en een uit 1963 ((meest waarschijnlijk). Of de Volkskrant heeft juist deze naam als alias gekozen omdat er 3 van zijn ?

HD50 | 18-09-19 | 13:26 | 2

Lazer lekker op met je doxxen.

******** | 18-09-19 | 16:44

En hoeveel C. Janse’s huren een huis in Schiedam? Die staan niet eens in het kadaster.

Nonik Neem | 18-09-19 | 16:47

goed zo, c. janse. jij deugt tenminste.

win | 18-09-19 | 13:22 | 1

C.Janse mag van mij mee naar Turkije!

Lexus01 | 18-09-19 | 15:46

Zo ziet zoiets er dus uit.
www.ad.nl/rotterdam/turkse-toeterterr...
Omstanders belden de politie omdat de stadsbus geblokkeerd werd, en wegens bedreigingen door de feestgangers.
De politie kwam dus pas toen zij zeker wisten dat de stoet weg was.

Roadblock | 18-09-19 | 13:14 | 1

Eens!! Die pleurisbrommers maken een pestherrie.

Je hoort ze kilometers ver, leuke hobbie, maar hoezo moet iedereen daar van meegenieten?

glaaf | 18-09-19 | 13:13

Volledig terecht punt van de briefschrijver. Staat verder helemaal los van de discussie over trouwstoeten.

stefanboy78 | 18-09-19 | 13:06

Het is wel zo dat die lui die op Harley Davidsons en vergelijkbare prullaria rijden echt een enorme teringherrie maken met die dingen. Hier in de wijk ook zo'n figuur die dat ding altijd open trekt in de 30km zone. Dat soort motoren moeten ze op een zomerdag eens ff aan de kant zetten op de boulevards ofzo.

Freert Gilders | 18-09-19 | 13:05 | 1

Ik snap nooit dat er zoveel regeltjes zijn. En dat die klere motoren achtelijk veel herrie mogen maken.

Blote Bertus 2000 | 18-09-19 | 13:07

Een Nederlands Geluid is een Gouden Geluid. Klinkt altijd beter dan Marokaans/Turks lawaai.

Goedzo | 18-09-19 | 13:01 | 1

Naffergeluiden altijd overlast. Hoort hier niet.

HaatbaardKnipper | 18-09-19 | 13:20

Opvallend dat geen enkele trouwstoetert het ontkend of opstaat tegen hun eigen toeterende, slaande, onveilig verkeer makende medemens. Wel weer jammer dat bruiloftsgasten niet meewerken om de politie mishandelaar aan te houden. Wij hebben gelukkig C. Janse, de liefelijke deugert plaats ook nog eens alles in perspectief opdat wij leren.

donkieshot | 18-09-19 | 12:39

Grappig. Hier in Utrecht wordt dat soort overlast juist vooral door Finnen veroorzaakt. Scooters, motoren, quads, you name it, Finnen maken er zoveel mogelijk tyfusherrie mee, binnen de bebouwde kom, op ieder uur van de dag.

HetDerdeOog | 18-09-19 | 12:31

Waar zouden al die ego-geilers zijn , zonder vermeend onrecht en eigen pijn.
Ze grijpen alles aan om zichzelf als beter-dan-de-ander te profleren, zelfs de dode boom wordt gebruikt; "Jij denkt dat je last heb van trouwstoeten? Ik heb last van jou, wat dacht je daarvan!"
Een zeiksnor op een zeepkist is het.

Yumi | 18-09-19 | 12:20

Maar hij heeft wel een punt, motoren zonder uitlaatdempers die je de halve stad door hoort denderen. Als je een paar van die randdebielen in je wijk hebt wonen ben je helemaal de klos, iedere dag. Oh en ik rijd zelf motor, met voorgeschreven uitlaatdemping uiteraard.

drs. P | 18-09-19 | 12:16 | 1

In Capelle veel motor groepen , meest van die race dingen met knetter hard geluid en verlengde achterbruggen om knalhard op te trekken zonder op je rug te gaan . Zijn meest Cabo's of Suri's en haast geen een rijd er met beschermende kleding, wel korte broeken en sportschoenen, dus veel ongelukken met zwaar letsel of doden .Pas nog een rouwstoet van motoren waar een van de rouwenden een ander aanreed waar dan weer een grote vechtpartij onder de rouwenden uit voor vloeide .
Je kan er met je kop niet bij .

Castor12 | 18-09-19 | 12:47

Briefschrijver heeft gelijk, moslims houden niet van motorrijden.

Helaas voor hem: De politie kan niet veel doen. Toen de EU regels opstelde over het maximaal geluid dat voertuigen mogen voortbrengen, was de verantwoordelijk eurocommissaris Bangemann, een fervent motorrijder. Het resultaat laat zich raden.

SjonnieC | 18-09-19 | 12:05

Zou 't mens nou echt niet doorhebben dat het gewoon voornamelijk om niet autochtoon overlast gaat, trekt er sowieso wel is een autochtoon door Schiedam?

marrretje | 18-09-19 | 11:47

Hé, een nuttige idioot

Psycho Daddy | 18-09-19 | 11:39

Wat kan de VK redactie goed zelf ingezonden brieven schrijven !

Rammstein | 18-09-19 | 11:39 | 4

Google geeft maar 2 reacties op C. Janse Schiedam en dat zijn twee brieven in de Volkskrant.

Gulliver | 18-09-19 | 12:00

@Gulliver | 18-09-19 | 12:00:
Nou er staan een stuk of 7 in het telefoonboek, waarvan 1 op de BK-laan, en dat is een doorgaande weg.

Roadblock | 18-09-19 | 12:56

Zijn we daar weer uit

Het brein erachter | 19-09-19 | 05:19
▼ 1 antwoord verborgen

Heb nooit last van geluid van wegtrekkende motoren. Vind het mooi. Net als startende vliegtuigen. Meer meer meer.

Beste_Landgenoten | 18-09-19 | 11:37 | 2

Motorrijders geven zelden overlast. Een bulderende stoet motoren evenmin.
Maar met een woning aan een provinciale weg met links en rechts op een paar honderd meter een verkeerslicht valt het 's nachts niet mee als er weer een idioot een wheelie maak op de weg naar huis.

BraadWorstLul | 18-09-19 | 12:12

Naast een provinciale weg gewoond. En de motorrijdertjes deden altijd 'wie het snelst kan optrekken' geloof me. Dan krijg je wel een tyfus hekel aan motorherrie.

Blote Bertus 2000 | 18-09-19 | 13:33

Weet je wie ook heel veel herrie maakte?
#weetjewieookisme

keestelpro | 18-09-19 | 11:31 | 1

Kim Holland

Happy People | 18-09-19 | 13:44

Als ik het doe.... dan krijg ik een preek en een prent.
Als zij het doen..... dan krijgt de agent een klap op zijn bakkes!

MeneerGuggenheimer | 18-09-19 | 11:14

Han van der Horst woont ook in Schiedam...

laurentius | 18-09-19 | 11:08

Typisch Volkskrant, die massieve domheid, dat maar niet willen begrijpen waar het om gaat. Ja maar motorrrijders, ja maar Staphorst, ja maar christelijk onderwijs.
In Den Haag ook veel last van ‘toetertrouwstoeten’ - alsof het om getoeter gaat. Het gaat om algehele klootzakkerij, vertoon van intimidatie, van schijt hebben aan alles wat Nederlander is. Met tien proletenbakken een voetpad oprijden in Clingendael. Oude vrouwtjes met een rollator schrik aanjagen, spugen naar mensen die niet snel genoeg in de houding springen, bedreigen, een deuk schoppen in de auto van een leverancier met ontheffing.
In Clingendael kun je trouwens niet eens trouwen of een feest vieren. Ze komen hier alleen voor het landhuis dat er staat. Daar willen ze op de foto. Allemaal. Bij dat huis met dat bruine randje: het was de ambtswoning van Seyss-Inquart, verantwoordelijk voor de jodenvervolging in Nederland. Hebben ze op de haatschool soms ook nog een beetje geschiedenis gehad?

Vod Kanockers | 18-09-19 | 11:07 | 4

De redactie van de VK moeten toch gruwelijke nekpijn hebben met dat constant de andere kant uitkijken.

Slough | 18-09-19 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ja Reaguurders daarvan heeft u niet terug! Voor straf nog even Joop lezen en uw dag is weer goed.

lingo star | 18-09-19 | 11:00

C. Janse deugt. Keihard. Ben trots op je.
*schouderklopje en schoteltje melk geeft*

Graaisnaaiert | 18-09-19 | 10:59

Een beetje toeteren vind ik dan ook prima voor een trouwstoet...... maar gevaarlijk en volstrekt aso (rij)gedrag gewoon afstraffen.

trottle | 18-09-19 | 10:51 | 1

Oh?, waarom krijg ik een boete als ik onnodig claxonneer en waarom een Turk niet?

Roadblock | 18-09-19 | 12:57

Schiedam? Dat dorp met de A16 om de hoek? Daar staat inderdaad wel eens een file en worden mensen wat zenuwachtig. maar dat zijn mensen die op weg naar hun werk zijn of van hun werk op weg naar huis. Heet niets, maar dan ook niets met agenten KO slaande toeteraars.

dorstig! | 18-09-19 | 10:48 | 2

A20 en A4...... A16 is stukkie verderop.

trottle | 18-09-19 | 10:49

A16 = A20 - A4.

Leffe Blonde | 18-09-19 | 11:52

Hij heeft gelijk. Beroemde Youtubers kopen dure auto's en laten knalpotten monteren op hun Lamborghini of Audi die gewoon verboden horen te worden. Het geluid doet denken aan een defecte uitlaat en daar mag je ook niet mee rondrijden. Ik snap alleen niet wat dit te maken heeft met asociale trouwstoeten waarvan deelnemers een agent KO slaan.

Simon_GS | 18-09-19 | 10:39 | 1

Heeft er ook niets mee te maken - maar naar de blanke Nederlander wijzen deugt wel enorm. En dat is veel belangrijker.

Goldfinger | 18-09-19 | 10:44

Wonen er überhaupt nog autochtonen in die hoek van het land?

Afrikanerhart | 18-09-19 | 10:35 | 2

Ja C. Janse.

grapo | 18-09-19 | 10:44

Ze zijn daar bijna op.

Mr.Crowley | 18-09-19 | 11:06

Vannacht om half twee wakker geworden, omdat ze begonnen te heien naast de A16. Het duurde tot half 5. DCMR gebeld maar die konden er niks aan doen. De politie gebeld maar die konden er ook niks aan doen. Rijkswaterstaat gebeld maar die waren onbereikbaar. Geen idee of degene die hiervoor vergunning heeft verleend een autoch- of allochtoon was. De hele wijk heeft een slapeloze nacht gehad en de kinderen moesten vanmorgen gewoon naar school. Dit is het fantastische Nederland anno 2019.

Francisca | 18-09-19 | 10:32 | 2

Jaren geleden hebben we dat eens geprobeerd, heien met een dieselblok in de Schilderswijk in Den Haag. De heiers begonnen om 7:00. Om 7:10 regende het bakstenen. Mocro's en blanke tokkies stonden zij aan zij, dus wel goed voor de integratie. Nu krijg je in Den Haag alleen nog een bouwvergunning met boorpalen.

Ivoren Toren | 18-09-19 | 11:11

@Ivoren Toren | 18-09-19 | 11:11: In de Schilderswijk moet je pas weer gaan heien nadat het platgebombardeerd is.

Pierke Pierlala | 18-09-19 | 17:32

Ik geef hem gelijk!

Ko Ranzig | 18-09-19 | 10:29

Met zo'n overdreven Nederlandse naam, begin ik altijd te twijfelen.
Maar los hiervan: Tegen beide vormen van overlast moet streng opgetreden worden. Sommige motorrijders hebben nog steeds een bromfietsmentaliteit.

Bob-Sleeman | 18-09-19 | 10:25

Zou de Volksverlakker, eh ik bedoel de Volkskrant mevrouw C. Janse uit Schiedam soms verzonnen hebben?

Roadblock | 18-09-19 | 10:23 | 5

Misschien heeft de Volkskrant de ingezonden brief aangepast om (nog) meer te deugen.

LuNaTeeQ | 18-09-19 | 10:55

Op een andere ingezonden brief na geen enkel resultaat op google bij C. Janse Schiedam.
Ook niet op Cor Janse of Cees Janse.

Gulliver | 18-09-19 | 11:30

Waarschijnlijk. Woon er zelf en zie zelden autochtonen. Laat staan blanke motorrijders. genoeg gekke overlastgevende dingen gezien maar dat kwam bijna altijd wel uit de verwachte hoek.

Blobber_NL | 18-09-19 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

In Amsterdam hoor je ook harde knallen bij een stoplicht wanneer er een motor weg rijdt. Maar dan is het meestal een Marokkaan met een blaffer die achterop zit.
C. Janse heeft mazzel dat het/zij/hij niet in Schietdam woont.

Premier Trutte | 18-09-19 | 10:23

gelijk heeft Janse. gewoon goedkoop in de stille rest van nederland wonen, zoals ik.

Zyprexa20mg | 18-09-19 | 10:22

Ach, dat vindt men altijd leuk en aantrekkelijk: een autochtone Nederlander die overlast, criminaliteit, onverdraagzaamheid van "nieuwe Nederlanders" op een leuke politiek-correcte wijze relativeert door te wijzen op bepaalde onvolkomenheden van autochtone Nederlanders. Dan zijn we namelijk allemaal weer "gelijk" en moeten we niet zo zeuren over allochtonen, anders ben je maar een tokkie en Wilders-stemmer.

Lees ook op de Joop de tweet van de dag (zijn ook vaak zo grappig policor relativerend, ook deze weer:

"Ik vermaak me kostelijk met de mensen die nu uitleggen dat het heel erg is dat kinderen nu misschien een bekende kunnen herkennen die Zwarte Piet speelt, nadat ze weken hebben verkondigd hoe gevaarlijk onherkenbare mensen op straat zijn. ”

Alicia

Ja kijk, dan weet je wel dat het multiculturele hartje van deze Alicia op de juiste plaats zit, hè?

Dr_Johnson | 18-09-19 | 10:18 | 4

idd aandoenlijk hoe een extreemlinks deugmens het weer op moet nemen voor in zijn ogen "de zielige moslims die niet capabel zijn om zelf te poepen."

vinzDH | 18-09-19 | 10:25

De modder op des naasten mantel is nimmer zeep voor uw kleed.

Busverhuur | 18-09-19 | 10:32

Als Alicia zich hiermee kostelijk vermaakt dan heeft ze wel een gemankeerd gevoel voor humor. Ik denk dat Alicia eigenlijk gewoon een zuur kudtwijf is.

JanVergoor | 18-09-19 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Die Marieke van QRadio moest na die smeris KO ook ff vertellen hoe tof die toeterparades wel niet zijn, echt leuk ,en moet toch kunnen bla bla bla..... Het Beste van mattie en marieke.....

Torquemada | 18-09-19 | 10:15 | 1

Als zo'n smurf niet deugt op de radio is ze haar baan kwijt.. beroepshalve verplicht.

donkieshot | 18-09-19 | 11:11

Bij mij komt ook regelmatig een racemotor voorbij, en dan vind ik het fijn om te zien dat mensen nog een beetje plezier durven maken.

etwaboy | 18-09-19 | 10:15 | 1

Fijn om te zien, niet om te aan te horen.
Net vrouwen dus.

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 14:08

Wat is dit een goed mensch! Met gevaar voor eigen leven en vele ontbering trotserend heeft hij/zij/het een hele brief geschreven om het kwaad in deze wereld te bestrijden. Daar moet U allemaal respect voor hebben! Daar hebben jullie vast niet van terug ongure FVD stemmers: "Want hullie mogen ook lawaai maken en daar zeggen jullie niks van. Bovendien is lawaai maken nog veel erger dan een agent mishandelen"!

EenGoedBegin | 18-09-19 | 10:12

Toeteren, quad rijden of de motor laten loeien is typisch gedrag voor minder intelligente mannen met een kort lontje en een kleine piemel. Het zijn marginalen, ploerten en asocialen, ongeacht kleur, cultuur, levensovertuiging of land van herkomst.

Diotima | 18-09-19 | 09:51 | 5

De handhavers komen altijd te laat,als er weer een trouwpartij in de pen staat.

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:15

Er wonen nu bijna 17 miljoen Nederlanders, meer dan in 1950,maar hun handhaven,de boel schoonhouden is er niet bij.In 1950 zag ons land er wel armer,maar schoner uit.

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:17

@Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:17: In 1950 waren we zo arm we hadden gewoon niks om op straat te gooien.

copywriter | 18-09-19 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Geluidsoverlast is wat anders dan gevaarlijke verkeerssituaties creëren door blokkeren etc. waar bovendien dus juist ook NIET ingegrepen wordt

En wat zijn autochtone motoren? Alle motoren met een wit spatbord?

Sommige mensen zijn zo krampachtig geforceerd links dat ze het liefste niet eens aan de de rechterkant van de weg zouden willen tijden.

een_mike | 18-09-19 | 09:50 | 1

Nee, daar staat geen tijden, daar staat rijden, je leest het niet goed.

een_mike | 18-09-19 | 09:51

Tja, ze heeft een klein puntje.

jcvjcvjcvjcv | 18-09-19 | 09:47 | 1

Nou nee. Om te beginnen: beide situaties zijn irritant, maar geen enkel excuus voor elkaar. Geluidsoverlast is geluidsoverlast. En hoe eerder het voorbij is hoe beter.
Maar zo'n Turkenstoet is bepaald niet zo snel voorbij als een groep motorrijders, zeker als ze nog eens verkeer gaan blokkeren ook. En daarbij komt nog het idiote weggedrag, intimidaties en provocaties van de Turken. Zo'n trouwstoet is al een rijdende middelvinger naar alles wat westers is, maar als ze er de fascist Erdogan mee willen steunen mag er wat mij betreft een fucking tank over die stoet heen rijden.

Pierke Pierlala | 18-09-19 | 17:45

Quads.... daar zitten toch echt zelden autochtonen op.
Allochtonen, autochtonen, luidetonen, zachtetonen, teveeltonen, vervelendetonen, autotonen, motortonen..... Het kan wel een toontje lager ja.

Premier Trutte | 18-09-19 | 09:45

Heb me voorgenomen vanaf vandaag bij iedere achterbakse drogberedenering van een trol op de knop te drukken. Je hebt trollen die hun 'mes' zichtbaar dragen. Die horen er bij. Het gehakketak met zo ene trol is zelfs vermakelijk zijn. Herken de gluiperige manipulator!

CalamityJane | 18-09-19 | 09:45 | 1

wartaal

deHoestendeMan | 18-09-19 | 09:59
-weggejorist-
Sjorsch | 18-09-19 | 09:40

En als je dan in de krant leest dan een advocaat is vermoord, en dat er studenten zijn die vinden dat er te veel aandacht is op scholen voor de Tweede Wereldoorlog en Kerst, en dat er te veel witte kinderen in de lesboeken staan dan vraag je je toch af waar wij naartoe gaan.

Mark Bouwman | 18-09-19 | 09:35 | 8

"Witte" kinderen?
U heeft zich laten indoctrineren.

Roadblock | 18-09-19 | 10:17

@Sjefke7807 | 18-09-19 | 10:00: In reactie op uw 3e punt, het gaat er vooral om dat bij het behandelen van WW II de nadruk puur op fascisme, oftewel extreem rechts, wordt gelegd, en in mindere mate op socialisme en communisme, oftewel extreem links, hetgeen juist een aanleiding was voor fascisme.

JackStick | 18-09-19 | 10:35
-weggejorist-
Pierke Pierlala | 18-09-19 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

C. Janse schrijft "het lijkt of..". Ze weet wel beter, maar wil een punt scoren. C. Janse, twee slechte daden maken niet één goede.

Sierstrip | 18-09-19 | 09:31

First World problems .....
en je dan nog afvragen of de politie er nog tijd voor heeft ook.

spoilerfreak | 18-09-19 | 09:26

Meneer of mevrouw Janse heeft zich goed ingedekt door gebruik van de toevoeging 'vaak'.
Het verwijt dat zij valt over autochtone lawaaimakers is dus onterecht.

Amsterdamsko | 18-09-19 | 09:25 | 1

En ze schrijft "lijkt of". Het gaat om een deugpunt.

Sierstrip | 18-09-19 | 09:32

Waar maken we ons druk om eigenlijk? Beetje toeteren, met de hele stoet door rood rijden, om toch bij elkaar te kunnen blijven (doen we dat met een rouwstoet ook niet?). En nu janken over motoren die een beetje lawaai maken... Man, man man, de oorlog tegen vreugde en plezier viert hoogtij.

Eagle_Eye | 18-09-19 | 09:22

Dat hij of zij last heeft van motoren kan ik me voorstellen, maar om dat als autochtoon geluid te labelen en af te zetten tegen trouwstoeten (waarvan de deelnemers politieagenten neerslaan) is wel heel zielig.

duh! | 18-09-19 | 09:21

Het gaat om het uiten van de 'wij staan boven de wet'-mentaliteit dmv overmatig lawaai, crimineel weggedrag en to-ta-le schijt aan de politie. En als je de daders wilt pakken, dan heb je de grootste kan in bepaalde milieus.

Het feit dat een of twee van die milieus elke-keer-weer vooraanstaan waar de shit is (geweld, diefstal, intimidatie, drugshandel, wapenbezit, fout groepsgedrag, vrouwenonderdrukking/handel etc etc), dat mag je van die linkse kliek maar niet benoemen. Of eigenlijk, over het milieu zónder extra pigment mag je het van hun wel gewoon zeggen maar over het milieu mét extra pigment mag dat niet.

Joris Draaksteker | 18-09-19 | 09:17

Zo, die deugt!

Behangdelul | 18-09-19 | 09:16

Maar het nare is; het is wel degelijk hersenspoeling.
Want viavia lees ik dat vod ook, omdat er nog altijd een paar mensen om me heen zijn die een abo hebben *zucht*, en die zitten dan, 's ochtends, gaar, suf, nemen nog even snel de brieven door, denken: "Huh wat?" - "autochtone motoren...?" en gaan weer door met hun leventje.

Maar wat wanneer die berichten zich dag in, dag uit, cummulatief blijven opstapelen, zich aan je blijven opdringen? Blijft zo'n kennis er dan immuun voor?
Denk het niet. En NOS hanteert ex-act dezelfde tactiek: woorden verdraaien, feiten taalkundig omkatten (de "explosie" in Israel waarbij een kind omkwam)...

Zum kotzen, en iedreen moet mogen schrijven wat hij wilt (basisregel) maar dat zo veel mensen daar niets van doorzien... zum kotzen!
En van mezelf hoef ik nooit zu kotzen! Ik HAAT kotzen!

chicago river | 18-09-19 | 09:16 | 5

Ik denk nog veel cynischer:
Hoeveel van die z.g. "ingezonden" brieven zijn werkelijk ingezonden?

Roadblock | 18-09-19 | 10:19

@Erikjan79 | 18-09-19 | 09:20: Er staat niet dat iemand iets wil censureren, niet iets reutelen wat er niet staat en daar conclusies aan verbinden, dat is de oudste valse truc van de wereld...
Waar kan ik leren om te deugen als een EJ69? Ik wil ook zo graag deugen. Het is helemaal in.

donkieshot | 18-09-19 | 11:17

@Erikjan79 | 18-09-19 | 09:20: Links censureert overal waar ze kunnen. Er leven daar zelfs nog allerlei enge ideeen om de taal zo aan te passen dat er allerlei woorden niet meer mogen. Een niet-linkse of tegendraadse mening mag niet worden getoond, anders dan met veel negatief commentaar erbij en de afzender weg te zetten als extreem-rechts.

Ondertussen ben ik trots op mijn *vierde* permaban bij de Joop.nl, terwijl ik daar heus geen enge dingen verkondig. Maar kennelijk had ik een paar vaste columnschrijvers en reageerders zo tegengesproken dat ik weer weg moest, hahaha.

Pierke Pierlala | 18-09-19 | 17:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Als het woord 'allochtoon' niet meer gebruikt mag worden, mag 'autochtoon' dan nog wel?
Voor het overige: relativeren is een geliefd excuus om een probleem maar niet te hoeven benoemen.

Amsterdamsko | 18-09-19 | 09:16 | 1

Gemak dient de mens,niet het dier.

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:04

Wij hebben genoeg te stellen met onze autochtone tokkies, imagine een NL zonder Turken en Marokkanen...

Acidstain | 18-09-19 | 09:15 | 4

@Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:21|
Dat sprookje heeft ondertussen zó'n baard. "Wij" hadden ze niet nodig als harde werkers. De werkgevers die te lamlendig waren om de Nederlandse arbeider een fatsoenlijk loon te bieden en daarom goedkope werkslaven uit stoffige ver-weg landen importeerden, dát zijn degenen waar je moet zijn.

En ze hebben ook het land niet mee opgebouwd na de oorlog. De wederopbouw van Nederland was zo'n beetje halverwege de jaren 50 een feit. De werkgevers hadden al die tijd loonmatiging gepredikt om dit niet verstoren. Toen de wederopbouw klaar was wou Jan-de-Arbeider ook meedelen in de toegenomen welvaart. Dát wouden de werkgevers echter niet. Halverwege de jaren 60 begon men met de "gastarbeiders". Eerst waren dat vooral Spanjaarden en Italianen, naderhand vooral Turken en Marokkanen. Dus zij kwamen lang nadat het land weer op de rails stond.

Sjefke7807 | 18-09-19 | 10:36

@Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:21:

Het is exact zoals Sjef beschrijft. De werknemers hadden behoefte aan ongeschoolde en vooral goedkope arbeid, en de regering destijds was de werkgevers ter wille door wervingscontracten af te sluiten met Turkije en Marokko. Die werving heeft geduurd van halverwege de jaren 60 tot ik meen 1973. Op dat moment was de economische situatie dusdanig veranderd dat die lui niet meer nodig waren en de officiële werving dus ook stopte. Velen zouden de jaren daarna ook werkloos worden. Helaas werden ze toen niet bedankt voor hun inspanningen en teruggestuurd naar Turkije en Marokko, maar werd hen toegestaan hun gezinnen hierheen te halen, waarna een enorme ketenmigratie op gang kwam. Met de desastreuze gevolgen daarvan hebben we tot op de dag van vandaag te maken.

Dr_Johnson | 18-09-19 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Op mijn oude adres werd ik dagelijks overspoeld door het geloei van ambulances. (Ziekenhuis dichtbij). Heb eens bij het ziekenhuis geklaagd. Die zeiden toen dat ik maar een briefje naar de krant moest schrijven. Vind nu dat de trouwstoeten net als ambulances een uitzonderingspositie moeten krijgen. To deugen or not to deugen.

CalamityJane | 18-09-19 | 09:12

In Groningen is het niet allochtoonvrij maar toch minder als in het westen. Liever af en toe een beving (waar ik trouwens nooit iets van gemerkt heb) Dus blij dat ik in Groningen woon.

Nerderlander | 18-09-19 | 09:12 | 3

Daar is het bijna een deel van Duitsland,hebben ze er ddan ook last van Merkel.

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:06

Daar zitten toch de meeste vluchtelingen van Nederland? Ter Apel?

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:07

En toch hebben ze er nog weidse uitzichten,behalve in stad.

Jan Onbewoond | 18-09-19 | 10:08

Nou ja, wel een terecht punt toch? De fout zit hem er inderdaad in dat het de ander betreft. De dingen bezien vanuit het eigen perspectief, vanuit de eigen groep of tribe. De toeterende Turkse- of Marokkaanse trouwstoet die behalve geluid- ook verkeersoverlast veroorzaakt. Hoe is dat anders dan motorrijders die zich hinderlijk in het verkeer gedragen, in een groep lawaaimakend de weg claimend? Of fietsers, alhoewel die minder kabaal maken, maar toch de weg claimen.
Allemaal hetzelfde egocentrische hinderlijke gedrag. Als je naar de ander wijst dan wijs je dus ook naar jezelf.

ratelaar | 18-09-19 | 09:11 | 4

@donkieshot | 18-09-19 | 11:17: alles wat Berbaar zegt, en Berbaar zelf natuurlijk.
Er is ergens een zoekfunctie ...

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Kijken of ze ook zo deugt als er tien gezette blanke mannen van 50 met een leer jack voor haar deur staan?

merel veld | 18-09-19 | 09:11 | 1

Dan deugt ze nog dagen na. In haar poepertje.

Bezorgde vader | 18-09-19 | 09:17

Hoezo "vaak autochtone"? Loopt deze persoon telkens naar de motorrijder toe om even te kijken welke kleur huid zich onder de integraalhelm bevindt, en met welke tongval hij spreekt? Is de overlast van hard motorgeluid minder als het een allochtoon betreft?

En wat een Wilderiaanse vermeende relatie tussen simpele geluidsoverlast en de cultuur van een hele bevolkinggroep in die laatste zin. Bah. Vast een laagopgeleide BIJ1-stemmer.

Zie, de standaard dooddoeners op joop.nl kunnen prima tegen joopreaguurders als C. Janse zelf worden ingezet.

Professor Superhirn | 18-09-19 | 09:09

C. Janse is gewoon strontvervelend aan het provoceren, net als die zich misdragende toeterturken.

Papa Jones | 18-09-19 | 09:09 | 4

@Dirk III | 18-09-19 | 09:12:
En omdat jij veel mensen kent die niet zo denken, bestaat het niet? Ik ken echt niemand die zo denkt.

Erikjan79 | 18-09-19 | 09:18

@Erikjan79 | 18-09-19 | 09:18: Scherp maar wees eerlijk. Een optrekkende motor is van een andere orde dan een trouwstoet die alle verkeersregels aan de (l)aars lapt. Met extreme excessen zoals het hoeken van een agent, vechtpartijen, auto's op de A2 stilzetten.

Dirk III | 18-09-19 | 09:50

@Erikjan79 | 18-09-19 | 09:18:
U en de mensen die u kent nemen het dus wel op voor allochtone trouwstoeten die toeteren?
Of begrijp ik u nu verkeerd?

Roadblock | 18-09-19 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Omvolkskrant, vod van deugrukkend Nederland.

smdyasc | 18-09-19 | 09:07

Taalkundig vind ik het dan weer wel lololollig:in eerste instantie dacht ik te lezen: "autochtone motoren, quads en motorstoeten".
Wat zijn "autotochtone motoren"?
DAF-motoren?

Maar ik las het wel degelijk want zo staat het er.
"Autochtone motorstoeten" kun je, met wat goodwill, taalkundig nog door de vingers zien... maar hoe herkent dhr./mevr./<x> "autochtonen" dan? Hebben die helmen stickers met "autochtoon!" erop?

Of is Janse heeft deze Janse de ziekte van "Thunberg"?
Wie dat heeft ziet dingen die ieder ander niet kan zien.
Alleen jij, he, toch, Janse? Toch, Volkskrantstagiaire?

chicago river | 18-09-19 | 09:06 | 2

@allen: excuus voor de taalfouten. Het is de opwinding.
Dit volk leeft om en nabij ons (mij).
En uitgerekend voor Schiedammers is deze Janse een rood uitgekakt stuk stront.
In Schiedam doen ze niet zo flauw. Is geen tijd en geen geld voor.

chicago river | 18-09-19 | 09:10

De autochtone autostoeten rijden continu rechts. Sommige tot aan de stoeprand. Deze groep wordt extreem-rechts genoemd.

Rico Tampeloerus | 18-09-19 | 09:12

Ach de Schiedamse heeft een punt waar het geluidsoverlast betreft van overwegend sneue types op bepaalde soorten motoren en lui die bij gebrek aan eigenwaarde met een 'speciaal model' auto lawaai moeten maken. Worden er ook steeds meer want zelfs een 4 en 5 cilinder wordt tegenwoordig al als 'speciaal model' aangeprezen. Compleet met kleppen in de uitlaat om het gebrek aan acceleratievermogen te compenseren met lawaai.

Het gekke is dat ze dit het liefste lijken te doen in druk bewoonde gebieden of tunnels. Ben benieuwd waar het evolutionaire voordeel is ontstaan voor tunnel-lawaai-maken. Tevens stel ik voor dat dit - evenals verkeershinderende optochten - strenger gehandhaafd wordt door de popo. Als je de onderzoekjes mag geloven vallen er echte doden door overmatig lawaai als gevolg van stress, slaapgebrek en hart- en vaat ziekten. Ook niet zo gek eigenlijk: Was een geliefde martelmethode: op willekeurig moment harde geluiden laten horen bij je slachtoffer. Je moet het maar dagelijks willen doen met je opgevoerde brommer...

Martin007 | 18-09-19 | 09:06 | 1

Ach genoeg ruimte achter de Oeral. Doei !

Sjorsch | 18-09-19 | 09:42

Inderdaad, de politie controleert niet op geluid. Er is geloof ik een regeltje gemaakt dat de demper niet meer uit de uitlaat geschroefd kan worden, de demper moet nu vast gelast zijn.
Dat maakt het iets moeilijker om met 120 decibel door de straten te scheuren...

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 09:05

Wegmetons begon dus bij C.Janse. Voor de historici in 2219!

de Voorzittert | 18-09-19 | 09:05

Al die motorrijders hebben een helm op. Maar dit persoontje profileert ze tot autochtonen. Faal.

azijnseikerT | 18-09-19 | 09:04
-weggejorist-
Extra.Paracetamol | 18-09-19 | 09:02

Mevrouw Janse, we leveren onze ouwe meuk attracties in voor de verse frisse. Geen probleem. Asjebliefdankjewel.

CalamityJane | 18-09-19 | 09:01

Mooi weer rijders zijn de ergsten, 365 dagen per jaar staat de motor in de schuur, een dagje zon en brullen maar!
Niet één, maar tientallen ...

Analia von Solmsch | 18-09-19 | 08:59 | 1

Gun die mensen ook wat zeg, één dag in het jaar!!

Goofje | 18-09-19 | 09:23

Niet erg, alles staat in de cloud.

Acidstain | 18-09-19 | 09:10

Ja maar Holleeder!

Hollende_Kleurling | 18-09-19 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook bij de Zw. Pieten discussie bestrijden autochtonen elkaar. Die is verloren. Een verdeeld volk zijn we. We zien niet het kernpunt. Kunnen we niet beter Den Haag laten weten met het land te kunnen doen wat hen goeddunkt. Dat ze van ons geen tegenstand meer hoeven te verwachten.

CalamityJane | 18-09-19 | 08:59 | 1

Geen kernpunt zien is een vorm van extreem egoïsme en domheid helaas...

Sjorsch | 18-09-19 | 09:43

Typisch De Volkskrant. Een negatief beeld van allochtonen moet koste wat kost bestreden worden. Zou deze brief soms ook door Fatima Dakmar geschreven zijn?

halbstark | 18-09-19 | 08:58

Hoe kan C Janse eigenlijk het onderscheid, allochtoon en autochtoon, zien van die tokkies.....
Beetje etnisch profileren....... Nazi!

Fatwabuster | 18-09-19 | 08:57

Vraag me af hoe die Janse een autochtoon op een motor herkent. Wat een ongelofelijke bullshit voor een ‘kwaliteitskrant’.

BozePaarseMan | 18-09-19 | 08:56 | 3

Aan het aantal kilo’s op die motoren. En zo’n tatoeage op hun vette reet zie je dwars door die leren broek heen. En dan mag jij raden of het een allochtoon of autochtoon is.

Ridde Rogter | 18-09-19 | 09:00

Hij herkent ze sinds het burka verbod.

peterdh | 18-09-19 | 09:04

@Ridde Rogter | 18-09-19 | 09:00:
Als ik kijk naar de vette kinderen die er tegenwoordig rondlopen dan weet ik het antwoord wel.

kortebroek | 18-09-19 | 10:20
-weggejorist-
Jan Leul | 18-09-19 | 08:56

Ik heb het al eens eerder gezegd: dingen zijn voor de reaguurders pas een probleem als moslims zich er mee bezig houden. Als je herrie van tokkies wil bespreken dan ben je een deuger, alleen herrie door moslims mag worden besproken.

Titaantje | 18-09-19 | 08:56 | 10

@peterdh | 18-09-19 | 09:06:
Definieer 'overlast van motorclubs'. We hebben het niet over coke of wapenhandel, maar over decibels.
En dan is uw verhaal niet waar en wel om dezelfde redenen waarom het lastig is die trouwstoeten aan te pakken: er moet namelijk een heterdaadje aan vooraf gaan om iets te kunnen doen aan dit soort geluidsoverlast

Titaantje | 18-09-19 | 09:09

@Titaantje | 18-09-19 | 09:06:
De link in de fipo legt duidelijk uit waarom je iets van deze brief kunt vinden.

Hollende_Kleurling | 18-09-19 | 09:10

@Titaantje | 18-09-19 | 09:06:
U beschouwt uzelf niet als "reaguurder"?
Wat bijzonder.
Als wat beschouwt u uzelf dan wel?
Een criticaster? Een verkondiger van Het Redelijke Tegengeluid? Een Joop-er?

Roadblock | 18-09-19 | 12:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom niet allebei handhaven?

Kaas de Vies | 18-09-19 | 08:55 | 2

Waarom überhaupt onderscheid maken?

Maytheforcebewithyou | 18-09-19 | 09:06

In Amsterdam heeft ook weer iemand zijn knalpijp gebruikt. Advocaat down.

Mr_Natural | 18-09-19 | 08:54 | 5

@Bigi Bana Boy | 18-09-19 | 08:59:
Ik heb deze net op tijd gelezen denk ik.

Mr_Natural | 18-09-19 | 09:02

@Mr_Natural | 18-09-19 | 09:02:
Denk zelf dat Bigi en Bigi's prima proefballon blijft.
Heb hem voor de zekerheid gekopieerd.
Voor de zekerheid?
Nee, voor in de annalen.

chicago river | 18-09-19 | 09:21

@chicago river | 18-09-19 | 09:21:
Ik gebruikte gisteren ongeveer dezelfde woorden en toen was Joris minder coulant.

Mr_Natural | 18-09-19 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

.. maar goed. Vind geen gradaties of moraal tussen a-socialen en toeterturken. Het zijn allemaal uitwassen van een beleidsmatig verloederende samenleving.

Jan Passant mk2 | 18-09-19 | 08:54 | 3

Dat een maatschappij verloedert komt omdat het absolute aantal huftertjes gelijkevenredig met de rest van de bevolking is gegroeid. Overlast neemt in absolute aantallen toe en wordt daardoor méér zichtbaar. Terwijl je tolerantiedrempel wel even laag blijft. Dat resulteert in méér irritatie en ongenoegen.
Politie zou dus bij een groeiende bevolking steeds meer en strenger moeten handhaven om het gevoel van overlast en onbehagen bij de mensen weg te nemen.

Titaantje | 18-09-19 | 09:02

@Titaantje | 18-09-19 | 09:02:
snap ook niet hoe de bevolking zo enorm kan groeien bij het beleidsmatig & structureel minder minder minder produceren van Nederlandse kinderen.

Jan Passant mk2 | 18-09-19 | 09:16

@Titaantje | 18-09-19 | 09:02:
Ziet u het verband tussen de bevolkingsgroei, die hoofdzakelijk door immigratie komt, en de verhuftering?
Of niet?

Roadblock | 18-09-19 | 12:46

Ik heb mijn leven wel op orde en heb van niks en niemand last.

Nummer 14 speciaal | 18-09-19 | 08:54

Deze persoon heeft wel gelijk. Dit is ook een probleem. Heb het zelf ervaren toen ik aan een rotonde woonde. Gebeurde de meest bizarre dingen.
Maar dat deze persoon durft te beweren dat dit vaak autochtonen zijn is dan weer complete nonsense.

CzMichiel | 18-09-19 | 08:54

Als het je eigen kostbare italiaanse bolide is, heb je recht op een uitzonderingspositie om geluid te maken.
Anders niet, stelletje paupers met hun huurwagens.

Nuchternederland | 18-09-19 | 08:54

Woon in het centrum van Schiedam en vooral op zondag regelmatig last van trouwstoeten. Politie doet niets.
Ook heel irritant die Turken/Marokkanen op motorscooters die zeer asociaal en te hard door Schiedam scheuren.

Ik herken mij niet in het beeld van C. Lange (Han van der Horst?)

basweetutwel | 18-09-19 | 08:54

Ahhh een deuger... Leuk. Maar meneer/mevrouw de deuger, is het niet zo dat ze al jaren bezig zijn motorclubs met het volste vermogen van de wet proberen te vervolgen en te verbieden? Omdat er sprake was van een onevenredig veel criminaliteit en overlast bij die groep? Daar ken ik namelijk nog wel wat groepjes van...

peterdh | 18-09-19 | 08:52

Moet C. Janse uit Schiedam niet werken?

papieren tijger | 18-09-19 | 08:51

Hoi ik ben Jan en bivakkeer op de terroristenafdeling in Vught. Van de 5 x per dag bidden en jingel jangel muziek heb ik een stuk minder last dan die Drentse boer uit cel 8 . Die laat geregeld harde scheten.

Jan Leul | 18-09-19 | 08:51

Nu zijn lawaaiige motormuizen, net als trouwstoeten, rete irritant.
Op Scheveningen is men dit jaar wat strenger gaan handhaven op overlast veroorzakende tokkies in het verkeer en het lijkt vruchten af te werpen.

Berbaar | 18-09-19 | 08:51

Zieke geesten daar bij die pijprokers. Dit voelt al op je kop gescheten worden door een reiger.

Normpje | 18-09-19 | 08:51

Schiedam hè? Daar wonen niet zoveel blanke mensen hoor, ik weet niet waar jullie over zeuren.

Mr_Natural | 18-09-19 | 08:50 | 4

@peterdh | 18-09-19 | 08:59:
Mensen die op het platteland wonen met nog geen 1 % allochtonen en altijd -standaard- reaguren op moslim topics hebben een heel andere agenda dan enkel hun ongenoegen over overlast uiten.

Titaantje | 18-09-19 | 09:14

@Titaantje | 18-09-19 | 09:14:
Het aantal plaatsen in NL met 1% of minder allochtonen bestaan bijna niet meer. En wat zou die agenda dan zijn?

kortebroek | 18-09-19 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Typische linkse wegkijkbrief.
Alsof het om het getoeter gaat.
Het gaat om het aggressief rijgedrag en blokkeren van kruispunten, Volkskrantdrol!

Papa Jones | 18-09-19 | 08:50 | 1

En het nockout slaan van agenten. Laten we dat ook niet vergeten.

Gregovic | 18-09-19 | 08:52

Zo komt er hier elke morgen ( 05.00 uur) een colonne opvreters overvliegen die op doorreis zijn naar een betere plek om te overwinteren. Waar ze vandaan komen weet ik niet want je hoort niet anders dan gak/gak/gak/ enz enz

gerrie de perrie | 18-09-19 | 08:50 | 5

en ze schijten nog alles onder ook, helemaal van de zotte.

Nuchternederland | 18-09-19 | 08:58

I herken die rotherrie. Twee schoten in de lucht en eens zien hoe snel ze verdwenen zijn. Moet je wel je bed uit.

A.S. Perien | 18-09-19 | 08:59
▼ 2 antwoorden verborgen

wegkijken en deugen maar

Vanbonkenaayen | 18-09-19 | 08:49

En zo halen wij hier elkaar onderuit in Nederland en vagen onszelf weg en geven alle ruimte aan nieuwe Nederlanders. Toppie meneer of mevrouw. Janse

CalamityJane | 18-09-19 | 08:49

"Opoe klimt in de pen".

Conan de Rabarber | 18-09-19 | 08:48

C. Janse heeft wat mij betreft een eerlijk punt. Wij wonen ook aan een doorgaande weg. De trouwstoeten halen mij incidenteel het bloed onder de nagels vandaan, maar een dagelijkse ergernis zijn al die hufters die bij het optrekken na het stoplicht hun medeweggebruikers nog nét even willen aftroeven voor de wegversmalling. Die leidt meteen naar het volgende stoplicht, dus daar beginnen het motorgebrul, de gierende banden en het getoeter doodleuk opnieuw.

MickeyGouda | 18-09-19 | 08:48 | 10

@MickeyGouda | 18-09-19 | 09:10:
Ja klopt. We staan ook op een lijn volgens mij. Maar ik heb gewoon een bloedhekel aan types als C. Janse.

Papa Jones | 18-09-19 | 09:15

@Papa Jones | 18-09-19 | 09:15:

Waarschijnlijk wil ik er ook niet naast zitten op een verjaardag, althans, niet als er geen jenever is. ;-)

MickeyGouda | 18-09-19 | 09:23

U gaat voorbij aan het feit dat die trouwstoeten niet alleen herrie maken, maar ook vaak gevaarlijk bezig zijn.
Die ik in mijn omgeving gezien heb, blokkeerde doorgaande wegen, staten vuurwerk af, hielden de stadsbus tegen, en als je er wat van zei, kon je een optater krijgen van zo'n clubje opgefuckte lichtgetintiers/Turken.
Janse doet aan Whataboutism.
We moeten die trouwstoeten minder erg vinden want....
Buiten dat zie ik de Volksverlakker er voor aan die brieven zelf te schrijven.

Roadblock | 18-09-19 | 10:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Dan maar aan de elektromotor, want die hoor je niet. En de toeter eraf slopen.

Ronnie uit Helmond | 18-09-19 | 08:48 | 1

Loud pipes saves lives, je zal geplet worden door een Tesla

Kachelboer | 18-09-19 | 08:49

Ga eens deaud, beter voor het milieu en woningtekort.

lacucaracha | 18-09-19 | 08:48 | 1

Inderdaad. He tis vande gekke dat een schone diesel niet meer mag, maar we delen wel fokpremie uit (kindergeld), hetgeen juist de oplossing voor het probleem is.

Ronnie uit Helmond | 18-09-19 | 08:49

Knap dat hij/zij zo makkelijk kan zien of het om autochtonen of allochtonen gaat. Vaak geblindeerde ramen, integraal helm etc. Details, bewijs of onderbouwing is waarschijnlijk niet nodig zolang je maar deugt!!!

allesofniks | 18-09-19 | 08:48 | 1

Nou precies dat. Ik liep laatst door centrum Rotterdam en verwonderde me ook over het aantal patserbakken en luidruchtige motorfietsen met luidruchtige uitlaten. En die ook duidelijk de intentie hebben om gezien te worden. Ik bedoel laten we wel wezen. Als je een RS6 hebt, en je wil die "uitlaten" dan ga je niet naar het centrum van Rotterdam om te genieten van de superieure eigenschappen van de auto. Dan wil je gewoon gezien worden. Maar in de auto's die luid ronkend en knetterend door de stad rolde zaten toch weer de zelfde typetjes de hele tijd. En dat zag er toch echt weer uit als the usual suspects. zwart krullend haar. Baardjes. Grote klokkies. Noord Afrika en de Middenlandse zee represent zullen we maar zeggen. En eerlijk gegezegd vind ik de vibe van Rotterdam best lekker. Goed eten. Mooie stad. Mooie wijven. Vergezichten. Maar verder totaal oneens met C. Jansen. Ga nog maar eens goed kijken.

Blubberbazooka | 18-09-19 | 09:49

Luidruchtige motoren zijn ook irritant. Maar wat is het punt? Moeten we nu gevaarlijke (en agentmeppende) turkse trouwaso's prima gaan vinden omdat er ook motoren en quads zijn? En wat is dat gewauwel over 'motorkabaal koesteren'?

Ramsesz | 18-09-19 | 08:47 | 1

Dat is wel de tendens tegenwoordig

Eens | 18-09-19 | 08:50

Meneer Janse, gaat altijd met de trein naar zijn werk vandaar dat hij nooit last heeft van toetertoerken

Rjb0301 | 18-09-19 | 08:47

C. Janse is de huisgenoot van Fatima Dakmar.

Zeddegeizot | 18-09-19 | 08:46 | 1

En apotheker ?

ja,diedus! | 18-09-19 | 08:47

Vanmorgen in de Telegraaf ook al zo'n ingezonden brief:

Geluidsoverlast

Ligt het nou aan mij? Maken die Golfjes, Polo’s, BMW’s en Audi’s tegenwoordig veel meer lawaai dan vroeger? Met vier uitlaten en naknallen is het een oorverdovende herrie. En dan die motoren met open uitlaten. Dat kan toch niet? De politie heeft zeker andere ’kerntaken’. Wie gaat dan wel handhaven?

Hier stond een andere naam onder, trouwens.

kommabijmebinnen | 18-09-19 | 08:45

C. Janse uit Schiedam Deugt. Het bewijs staat in de krant.
Waarom Deugmensen dat zo denken te moeten doen vind ik wel weer interessant. In de inmiddels tot "foei" verklaarde christelijke kerk kwam je door te deugen (in de ouderwetse betekenis van het woord) in den hemel.

Hoe zit dat met het Deugen in de linkse kerk?

Jan Passant mk2 | 18-09-19 | 08:44 | 5

@Titaantje | 18-09-19 | 08:53:
Hou eens op met dat irritante Deugen Janse, goedkoop "virtue signalling" is eerder een probleem dan een oplossing.

Jan Passant mk2 | 18-09-19 | 09:57

Dan had de kerk het fout. Je wordt behouden door geloof, niet door daden.
Dat is een religie en die zijn niet van de kerk.

Arachne | 18-09-19 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Quads zijn ook luidruchtig tokkiespeelgoed. En inderdaad méér voorkomend dan een incidentele trouwstoet en méér decibellen.

Titaantje | 18-09-19 | 08:44 | 8

Echter, uw tegel is geslaagd, geslaagd opdat u me toch even heeft afgeleid van de primaire kwestie, quads gaan vergelijken met trouwstoeten, absurde vergelijking. Niet meer doen in vervolg.

Even de kwestie op uw netvlies projecteren, het gaat om die bloed irritante trouwstoeten met hinder/oponthoud voor overig verkeer, gevaarlijk rijgedrag, totale lak aan onze verkeersregels, waarbij af en toe politieagenten in de rug worden aangevallen door primitief volk.

thephysicist | 18-09-19 | 09:04

Quads? Die vierwielige scooters die soms door boeren op het land worden gebruikt? Juist ja, daar heb je ook last van op de snelweg en in de stad wanneer ze met 80+ door rood scheuren of je rechts inhalen over de vluchtstrook.

Dirk III | 18-09-19 | 09:07

Het gaat bij die trouwstoeten niet om de decibellen, maar dat weet u donders goed meneer/mevrouw Janse.
Het gaat om het "wij zijn hier de baas" gedrag.
Het blokkeren van een doorgaande weg, het afsteken van vuurwerk, het ronduit gevaarlijke rijgedrag, en de altijd aanwezige agressiviteit.
En u probeert dat te downplayen.

Roadblock | 18-09-19 | 13:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je zusje met je oom gaat trouwen dan wil je dat logischerwijs niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Snap dat claxonneren wel.

Dirk III | 18-09-19 | 08:44

Bij mij vliegen er de hele dag vliegtuigen over. Soms wel twee per uur. Door het geraas en gebulder kan ik mijn vrouw niet meer horen, wat ik als erg prettig ervaar.

Nivelleermarionet | 18-09-19 | 08:44 | 1

Bij mij is het precies andersom: door het geraas en gebulder van mijn vrouw kan ik de vliegtuigen niet meer horen.

Bennie Boos | 18-09-19 | 09:02

Het neerbuigende linkse racisme druipt er weer vanaf. De autochtoon moet worden afgerekend op motorgeluid, maar trouwstoeten die gevaarlijke verkeerssituaties creëren worden gebagatelliseerd ('zo nu en dan'). Waarom? Omdat dit linkse type zich niet kan voorstellen dat autochtonen en allochtonen zich aan dezelfde normen zouden moeten houden. Haar linkse praatjes ten spijt ziet ze allochtonen als 'mindere' mensen, waar coulant mee moet worden omgesprongen omdat ze 'nu eenmaal niet beter weten'.

Zo kom je als samenleving natuurlijk nooit ergens.

SynthetischBismut | 18-09-19 | 08:44 | 1

Heeft C. Janse ook een brief ingestuurd toen er een Friesland mensen stil gingen staan op de snelweg en die vervolgens als criminelen zijn behandeld?

Kukooo1 | 18-09-19 | 08:53

Ik heb geen last van trouwstoeten. Ook niet van motortokkies trouwens.

Het Drentse platteland is nog mooi.

Knisperende_Tissue | 18-09-19 | 08:43 | 5

Landbouwverkeer daarentegen en de hele weg ligt weer onder de stront. En met zijn allen achter die trekker hangen die niet harder dan 40 rijdt

Titaantje | 18-09-19 | 08:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens, regio Rdam zijn wel asociale motorrijders bekeurt (lawaai, gedrag e.d.).

Was laatst zoon vlogger/blogger met een Lamborgini (?) die zn omwonenden irriteert met lawaai, maar dat was allemaal binnen de norm vond de politie.

Kleine_Deugniet | 18-09-19 | 08:42

C.Janse te Schiedam is een apotheker , het zou toch niet ?

ja,diedus! | 18-09-19 | 08:42 | 1

Hahaha

Kukooo1 | 18-09-19 | 08:51

Ik moet er wel om lachen. Als plempsel op GS was het nog leuker geweest.

Schadenfreude | 18-09-19 | 08:42

Het lawaai dat sommige auto's en motoren maken is totaal absurd. Kom op een zaterdagavond eens naar Rotterdam, auto's van een paar ton die in 5 seconden op 100 km zitten, het lukt ze zelfs tussen 2 verkeerslichten. En racen samen, ook leuk, vooral motoren. Horen en zien vergaat je. Maar ja, het zijn kinderen, begin 20, laat ze toch. Toch? Minstens net zo storend en gevaarlijk als die idiote trouwstoeten.

Mr_Natural | 18-09-19 | 08:42 | 2

Naja, de mensen die gelijk in de verdediging springen: gaat lekker permanent naast een vrachtwagen wonen ofzeauw.

Sommige voertuigen maken veel te veel (en onnodig, absoluut) herrie.

Kleine_Deugniet | 18-09-19 | 08:46

Die mensen moeten toch een beetje kunnen genieten van zuurverdiende drugsgeld.

lacucaracha | 18-09-19 | 08:50

Allochtoon, autochtoon... Verzamelnaam voor idioten die tering herrie maken om anderen te laten weten hoe blij/boos/verdrietig ze zijn, is TOKKIE.

Ignatius J Reilly | 18-09-19 | 08:41

VK trekt weer eens een fake account uit de kast om het speelveld weer een beetje gelijker te maken........ maar het probleem gaat er niet mee voorbij

Fatwabuster | 18-09-19 | 08:40

Tu quoque (jij bak). Zwak verweer. Dat maakt het niet minder erg met de trouwstoeten.

snajeh | 18-09-19 | 08:39

Gelukkig valt het dus wel mee met de overlast veroorzakende trouwstoeten volgens de briefschrijver. Dat wist ik niet.

ja,diedus! | 18-09-19 | 08:39

Oh ja, daar is er weer een. De omgedraaide muts, de diversiteitsdramster.
Nu nog die trouwstoeten met ronkende motoren en alles is weer inclusief.

kwark001 | 18-09-19 | 08:39

Zeker in een pot Ketel 2 gevallen...?

NACademicus | 18-09-19 | 08:38

Haha, natuurlijk breed uitgemeten in één van 's lands grote couranten. Wat een stel dorstige hyena's zijn het ook, die sossen

Renkum0317 | 18-09-19 | 08:38

Dus hij/zij/het vergelijkt het gedrag van een individu met dat van een groep.

tis_wat | 18-09-19 | 08:38 | 2

Moet jij eens doen.

ja,diedus! | 18-09-19 | 08:40

Minder?

Ignatius J Reilly | 18-09-19 | 08:41

Fags.

Harry Turtle | 18-09-19 | 08:37

benieuwd waarom zoveel motorstoeten dan langs zijn huis rijden? woont hij boven het clubhuis van een motorclub ofzo? schijnbaar zijn de decibel normen voor een motor nogal vaag, bij auto's is dat wel streng geregeld.

ikworstelengadouchen | 18-09-19 | 08:36 | 4

@ja,diedus! | 18-09-19 | 08:41: wel knap natuurlijk dat ze door een helm kan zien of iemand "autochtoon" is.

ikworstelengadouchen | 18-09-19 | 08:44
▼ 1 antwoord verborgen

c.janse is pseudoniem voor welke verslaggever van de vk?

pa_niek | 18-09-19 | 08:36

Dit fenomeen heet "whataboutisme".

Do-na-zi | 18-09-19 | 08:35 | 3

Zie fipo

kapotte_stofzuiger | 18-09-19 | 08:37

Daar hebben we gewoon een keurig Nederlands woord voor hoor!
#jamaarhunnie

Godsammekraken | 18-09-19 | 08:38

De Volkskrant heeft bruine randjes.
Ik wist ‘t wel.
Goed dat ze eindelijk dit soort stukjes plaatsen.
Niks onderbuik, gewoon waarheid.

Ruimedenker | 18-09-19 | 08:35

Hebben ze bij VK iemand fulltime in dienst die 'ingezonden brieven' produceert?

HD50 | 18-09-19 | 08:35 | 3

Ja

kapotte_stofzuiger | 18-09-19 | 08:37

HD50 | 18-09-19 | 08:35 |
Krijg sterk het idee dat ze bij de Omvolkskrant wel meer zelf "produceren" behalve kansloze ingezonden intriganten-briefjes die de samenleving verder moeten doen lijken te splijten.

Geproduceerde "bronnen", bijvoorbeeld.
Zoals de eeuwige boerkadraagster die bekeerling is, bijvoorbeeld.
Zoals het "panel" van toen tijdens de verkiezingen bijvoorbeeld:
Vrindjes en vrindinnetjes van de stagiaire bijvoorbeeld. Stagiaire had geen zin om zelf even op pad te gaan en echt objectiviteit te betrachten; neiN! Stagiair "koos" 5 man voor haar kudTstukje over stemgedrag (lees: FvD-bashen) en koos 5 man uit haar directe kennissenkring van een of ander linksruftend politiek bevriend clubje van mevrouw.

Wie weet hebben ze die wel "weggepromoveerd" naar de rubriek ingezonden berichten- weten wij veel.
Ja wij weten veel. Bijvoorbeeld dat VK-redacties elkaar altijd als eerste de hand boven het hoofd houden.
NIet zoals het een nieuwsredactie betaamt, nee, meer hoe de deuren klapperen bij het Politbureau en de schuifdeuren van de Stasi-onderkomens schuifden:
1 kant op.

chicago river | 18-09-19 | 08:53

Volgens mij hebben alle nieuwsvoorzieners dat.

Jos Tiebent | 18-09-19 | 08:56

Je hebt het toch niet over die Armeense asielzoekers bij ons in het dorp

likdoorn | 18-09-19 | 08:35

Jeetje wat een doorzichtige brief

Hollende_Kleurling | 18-09-19 | 08:35

Veel motoren maken ook een idiote tering herrie, die nergens voor nodig is.

Reagurend_Nijlpaard | 18-09-19 | 08:35 | 5

@ikworstelengadouchen | 18-09-19 | 08:37: Nee hoor, elke motor heeft een typegoedkeuring het aantal dbA staat netjes bij het serienummer. Dat is per merk / cc inhoud verschillend. Bij de oudere motoren is dit niet maar is er een lijst met max. geluid. Probleem is de rijder in combinatie met handhaving. Maar er wordt zeker op gehandhaafd.

TheFrank | 18-09-19 | 08:53

@ikworstelengadouchen | 18-09-19 | 08:37: maar na een behandeling van een neef die er een exotisch geboorde uitlaat onder schroeft (tot aan de volgende apk) vervagen die normen.

Jos Tiebent | 18-09-19 | 08:55

@Jos Tiebent | 18-09-19 | 08:55: ik ken de truckjes zoals een klep in de uitlaat etc. als iemand die shit op de snelweg doet vind ik er ook niks van, maar wij hebben zo'n openpijp malloot in de straat gehad. je wordt er zo gek van dat je hoogstpersoonlijk de remleiding los zou trekken....

ikworstelengadouchen | 18-09-19 | 08:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat krijg je als je aan een doorgaande weg woont: verkeer dat afremt en optrekt.

leo de pejo | 18-09-19 | 08:34 | 1

Het leven is wreed.

keestelpro | 18-09-19 | 11:28

Volslagen lak hebben aan anderen hoort inmiddels bij onze identiteit, vrees ik, meneer of mevrouw Janse.

MickeyGouda | 18-09-19 | 08:34

Fake and gay.

noordwal | 18-09-19 | 08:33 | 2

C Janse de Schiedamse Fatima Dakmar.

kaasfondue | 18-09-19 | 08:36

Ghehe

Renkum0317 | 18-09-19 | 08:39

@c.janse

Ja het hoort bij """onze""" identiteit, wen er maar aan want u krijgt meer meer meer trouwstoeten met ploffende uitlaten.

Graaf_van_Hogendorp | 18-09-19 | 08:33 | 1

En ploffende kraken.

JeWeetToch!? | 18-09-19 | 08:45

Helemaal mee eens.
Als je een hobby hebt, hoeft niet de halve wereld daar last van te hebben.
Doe dan liever een penisvergroting.

ik_word_gek_in_NL | 18-09-19 | 08:32

Ik ben blij dat ik niet naast hem woon.

artie | 18-09-19 | 08:31 | 2

Wonend in Schiedam, met een overgrootvader die moeite had met het schrijven van zijn achternaam Jansen

kapotte_stofzuiger | 18-09-19 | 08:33

Haar.

kaasfondue | 18-09-19 | 08:33

deze normen qua decibel zijn toegstaan bij de wet. dus het mag.
stilstaan op de weg en onnodig toeteren mag niet.

jammer joh azijnpissert

Henk P | 18-09-19 | 08:31 | 3

In de wet staat ook niets over het lekker "Rev'en" voor een stoplicht, maar het is gewoon asociaal gedrag. Ik woon zelf aan een dijk, 90% komt normaal voorbij, prima. De overgebleven 10 rijdt als een mongool en waant zich op TT circuit assen. Als je een gesprek wil aanknopen met zo'n kleinbedeelde tweewieler is het eerste wat ze doen, oordopjes uit doen als ze de helm af zetten.
Op de vraag koop je ze voor mij ook wordt onbegrepen gekeken, herken de schaapachtig blik van de beesten van mijn buurman. Hou gvd gewoon beetje rekening met elkaar.

Bluto Blutarsky | 18-09-19 | 09:08

@Bluto Blutarsky | 18-09-19 | 09:08: ben het met u eens. Het is asociaal. Maar zorg er dan voor dat de wet aangepast word. Ik kan er voor u niks aan doen.
Ik waardeer uw moedige actie trouwens

Henk P | 18-09-19 | 09:32

@Bluto Blutarsky | 18-09-19 | 09:08: Art. 57 RVV1990: Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers en snorfietsers mogen met hun voertuig geen onnodig geluid veroorzaken.

Ridocar | 18-09-19 | 10:47

Dit kan een hit worden!

de Voorzittert | 18-09-19 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken