Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland houdt van Schiphol

Bombardement aan Volkskrant-advertenties sorteert gewenst effect

superleuk schiphol man

Heel Holland houdt van een half maandsalaris betalen om je auto kwijt te kunnen. Heel Holland houdt van dan maar met de trein gaan en dat dan de tunnel weer eens dicht is en je dikke vertraging krijgt. Heel Holland houdt van 35 minuten lopen naar de goede terminal. Heel Holland houdt van een uur in de rij voor de paspoortcontrole. Heel Holland houdt van een flesje water voor 4 euro. Heel Holland houdt van al die andere vakantiegangers die alvast lekker makkelijke kleding aangetrokken hebben. Heel Holland houdt van denken joh we halen wel wat te eten bij het volgende tentje en dat er dan opeens geen tentjes meer zijn alleen nog zo'n kraampje met een of andere kleffe wrap met onduidelijke vulling voor veel geld (duur eigenlijk, alles op Schiphol, red.). Heel Holland houdt van wegvliegen uit Nederland. En heel Holland houdt van weer thuiskomen. Heel Holland houdt van Schiphol

Reaguursels

Inloggen

Het is toch van den zotte dat dat addergebroed achter de vergadertafel beslissen zonder jouw en mijn mening , dat het gedaan is met jouw rust. Het huis dat je kocht in redelijke stilte voor je kinderen en jezelf , weg wordt geblazen door een door stropdas verzonnen vetkleppenvlucht naar Spaanse stranden met een IQ van een badmuts ? Weg je waarde van je huis , weg de waarde van je leefomgeving , en dat daar verzonnen metingen om het door je maag te drukken.

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:59

Krimpen met die hap! Die kolere vliegtuigen komen hier al vaak genoeg op ca. 400 meter hoogte over. Ja ja.... ik woonde er al voordat die vliegroute geïntensifieerd werd. Laat die lijers uit Gr, Fr, Dr, Ov etc maar vanuit de eigen regio naar hun zakelijke- of vakantiebestemming reizen, luchthaven in de Waddenzee ofzo..... wat nou niet krimpen?

AstraalPenisme | 27-08-19 | 16:05 | 3

btw vorige week nog gevlogen, de koffers zijn tegenwoordig de bottle neck. Vorige week zondag bijna 1.5 uur om ze te ditchen, daarna security in 10 minuten

AstraalPenisme | 27-08-19 | 16:09

Ik ga erg graag vanuit de regio, echter heeft onze regio een beperkt aantal vluchten/locaties.. ik MOET daarom vaak via schiphol

timmey | 27-08-19 | 16:59

Een nog groter probleem van Schiphol is de enorme vergrijzing onder het personeel.
Krimp krijg je automatisch als DAAR niets aan gedaan word.

Gokmaar | 27-08-19 | 14:42 | 2

Personeel op Shithol verislamiseerd rap !
Vraag mijn eigen af hoe de meeste een pas krijgen.

Jimmy Mc Clure | 27-08-19 | 16:51

@Jimmy Mc Clure | 27-08-19 | 16:51: Gewoon... Omdat het kan.

bitch67 | 28-08-19 | 02:22

Schiphol mag groeien sowieso. Met meer vakantiebestemmingen en als het kan gewoon vanaf Schiphol en niet een weiland voorbij Almere.

Shareholder II | 27-08-19 | 14:11

Prachtig! Ik hou van vliegen, helaas niet van vakanties, dat is op zich niet handig maar woon onder de aanvliegroute en kijk nog altijd met plezier naar zo'n bulderende bak.. Echt.. En de moderne machines bulderen helaas niet meer zo lekker als die good old 747's die in de jaren 70 en 80 zwarte wolken uitbrakend over kwamen.. Scheelt wel tuinmeubelen schrobben. Meer last hier van Tata, bij de juiste windrichting stinkt het naar de hellepoort! Maar laat Schiphol maar lekker groeien, dan hebben we in ieder geval één bedrijfstak niet naar de kloten geholpen met allerhande debiele milieuheffingen en regelgevinkjes...

Lompiedompie | 27-08-19 | 14:10

Probeer Murtala Mohammed in Lagos eens of Quatro de Fevereiro International in Luanda. Nee, dat zijn fijne luchthavens om te verblijven. En JFK of CDG mogen ze van mij ook door de plee spoelen hoor. Klantonvriendelijk, ontzaggelijk duur en vreselijke security toestanden. Nee, Schiphol is wat dat betreft een verademing. Menig buitenlandse collega die ik spreek zijn het er over eens dat samen met Singapore en misschien Dubai, Schiphol op eenzame hoogte staat qua kwaliteit. Eerlijk is eerlijk, ook Schiphol is tijdens de vakantie periode niet om uit te staan. En de vakantie periodes lijken wel steeds langer te duren, gek word ik ervan.

clockandhammergame | 27-08-19 | 13:49 | 1

Achja, elke reiziger is zélf onderdeel van het probleem.

SinisterNL | 27-08-19 | 13:52

Ik vlieg het liefst vanaf Drachten, Oostwold of Hoogeveen. Zelfs Eelde is me eigenlijk al te druk, hoewel het dichterbij is. En dan nog betaald parkeren ook. Nadeel is wel dat je niet rechtstreeks naar New York kan.

Stormageddon | 27-08-19 | 12:56

Er was laatst een Nederlander met het ontwerp voor een rond vliegveld, dat zou ik graag uitgevoerd zien. Dan heb je maar 1 ronde start en landingsbaan nodig met een diameter van 4 kilometer. Terminals in het midden en klaar. Het voordeel is dat je qua windrichting altijd goed zit, draait de wind dan wijzig je overeenkomstig ook de startplaats.

quigg | 27-08-19 | 12:53 | 4

wel een brede baan dan van 4 km

omeP | 27-08-19 | 13:49

Ook gezien alleen ben je erg beperkt als je wil uitbreiden als luchthaven zijnde.

clockandhammergame | 27-08-19 | 13:50

@omeP | 27-08-19 | 13:49:
Met aan beide kanten van de baan een giga hek zodat alles wat zich nu binnen de straal van het hek bevindt daar ook blijft, is met een muur in het verleden ook redelijk gelukt

Kachelboer | 27-08-19 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn opvallende cijfers uit een onderzoek van de milieuclub, die strijdt tegen de vervuilende luchtvaartsector. "We vinden dat Schiphol moet krimpen. We zien dat een groot deel, zij het een minderheid van de bevolking, dat ook ziet", reageert Bram van Liere van Milieudefensie.

In plaats van kijken naar de 69 procent die niets ziet in krimp, kijkt Van Liere vooral naar de 58 procent die vindt dat groei niet nodig is. "De regering sorteert voor op groei, terwijl een meerderheid zegt dat het die kant niet op hoeft te gaan."

Hahaha, en nu komt de focus op een minderheid te liggen en wordt de massa weer aan de kant gezet. Was dat doen ook al eens niet? Iets met een referendum?

Otman | 27-08-19 | 12:25 | 2

De percentage dat vindt dat Schiphol gewoon mag doorgroeien bestaat uit politieke naamsbekendheids jagers (zielige wethoudertjes op info avonden), mensen die buiten de randstad wonen, ongeintresseerden en "ik roep maar wat" kneuzen....

Penus Decoratus | 27-08-19 | 12:40

@Penus Decoratus | 27-08-19 | 12:40:
De = Het

Penus Decoratus | 27-08-19 | 12:40

En ondertussen sterven de zwarte beren in de zuidpool uit, omdat jullie zo nodig moeten vliegen.
Tis een schande voor de planeet

komtdatschot | 27-08-19 | 12:22 | 2

Als de gele beren maar niet uitsterven.

Gele Beer | 27-08-19 | 13:00

Bingo , alleen heeft het zero-IQ drab dat richting Spaanse stranden vliegt er maling aan

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:33

Schiphol (70% staatseigendom) is nederlands meest misdadige bedrijf. Omdat onze fijne regering(en) vindt dat we toonaangevend MOETEN zijn in Europa wordt de Schipholmaffia geen strobreed in de weg gelegd als ze de regels aan alle kanten aan hun laars lappen. Onder valse voorwendselen worden de geldende limieten keer op keer opgerekt.
Bijv :
- Fake argument "vliegtuigen worden steeds stiller" - bullshit, t.o.v. de gierbakken uit de jaren 70 ja, echter er zit een limiet aan geluidsdempende verbeteringen van vliegtuigmotoren (= stuwkracht). Deze verbeteringen worden vaak teniet gedaan door van 4 naar 2 (grotere) motoren te gaan.
.
- Geluidsmeetwaarden worden tegenwoordig "berekend" van achter een bureau, De meetpalen in de aanvliegroute van de Kaagbaan zijn grotendeels verwijderd of uitgeschakeld en rara de geluidshinder is sindsdien AFGENOMEN (zelfde taktiek als de overheid hanteerd bij criminaliteitscijfers).
.
- Het continu sproeien van onverbrande koolwaterstoffen en fijnstof, wat een stevig gezondheids risico met zich meebrengt (luchtwegaandoeningen tot div. kankersoorten), wordt gebagateliseerd of onder de tafel geschoven. Maar wel nutteloze geluidsschermen langs autowegen of met een ouder autootje de binnenstad niet meer in mogen, worden echter door de overheid gepushed, zodat het valse gevoel van "de overheid waakt over u" door kan gaan.
.
- De meeste "voor" argumenten zijn gebaseerd op volledige onwetendheid, zoals het niet wonen in de omgeving van Schiphol etc. Een

the namster | 27-08-19 | 12:10 | 8

@Beroep = Boerenlul | 27-08-19 | 12:53:
Ben ook eens (kort) bij zo’n clubje geweest. De meesten zitten daar om belangrijk te zijn. Schiphol/overheid vegen hun reedt af met deze clubjes, die totaal genegeerd worden. Heb een figuur meegemaakt die zich bij zo’n clubje naar binnen gefrommeld had, om maar belangrijk te zijn. Had ook een eigen website, met als startpagina een schermvullende foto van zichzelf....

Penus Decoratus | 27-08-19 | 14:40

@theo-is-dood | 27-08-19 | 14:28: hoe op over de Noordzee. Enorme kapitaal vernietiging. Bovendien is taxiën vanaf de Polderbaan naar de terminal al 12 min. plus extra brandstof kosten.
De Noordzee is bovendien gekaapt voor windmolens.

Trumme | 27-08-19 | 16:09

Prima verwoord !

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Binnenkort vakantie vluchten vanaf Breda Airport (was Seppe)

TriestGeval | 27-08-19 | 12:07 | 1

Kunnen wel 3 cesna,s landen en opstijgen.Dat weer wel

komtdatschot | 27-08-19 | 12:09

Ik verkoop bij Eindhoven Airport flesjes water voor 3 euro.Dat heeft toch weer een bepaalde aantrekkings- kracht op mensen die wat goedkoper willen vliegen.

komtdatschot | 27-08-19 | 12:07 | 1

Klopt en binnen half uur door douane en voor de gate. Parkeerkosten de helft en geen overdreven drukte.

Trumme | 27-08-19 | 16:11

Wilde nog beginnen over een mooi vliegveld in de bijlmer,maar bij nader inzien doe ik dat toch maar niet.

komtdatschot | 27-08-19 | 12:02

gewoon 15 banen erbij, die zeikerds die daar wonen gaan maar lekker in Groningen wonen oid.

Henk de Vries2074 | 27-08-19 | 12:00 | 2

Ahhh, daar hebben we zo'n onwetende meeblater van de huidige baggergeneratie....

the namster | 27-08-19 | 12:12

@the namster | 27-08-19 | 12:12: Hahahahaha... subtiel

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:35

Ach ik werk op Schiphol. En hoe groter de chaos hoe meer ik geniet. Ik weet dat ik vanzelf lekker om een vaste tijd naar huis ga :)

SinisterNL | 27-08-19 | 11:57 | 4

Nee, een. Soms 14:00, soms 22:00 en soms 06:00.

SinisterNL | 27-08-19 | 12:02

Een vaste tijden.....
nee, ga ik niet mee akkoord.

SinisterNL | 27-08-19 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Breid maar een paar bestaande vliegveldjes elders in het land uit. Heel Holland houdt wellicht van Schiphol, de rest van Nederland haat de ellenlange reis naar het vastgeslibte hart van onze natie.

Trekbeest | 27-08-19 | 11:51 | 2

Juist! Schiphol is vergelijkbaat met Charles de Gaulle en JFK; op een goed moment houdt het op. Ik ben er een groot voorstander van om de goedkope vakantievluchten zoveel naar de regio (Lelystad, Eindhoven) te verplaatsen en Zestienhoven een impuls te geven voor nog meer zakelijk verkeer.

de IJsman | 27-08-19 | 17:18

@de IJsman | 27-08-19 | 17:18: De volksverlakkerij door stropdasjes. Die stropdasjes pompen jouw en mij vol met shit waarom we niet vragen. Mijn grootste wens is , de eerste de beste door de maag gedrukte vliegtuig , een Scut in de reed te pompen ter bescherming van mijn kinderen en omgeving. Laat dat addergebroed de [email protected] krijgen

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:41

Vandaag, 27 aug, in het Financieel Dagblad het plan om Schiphol naar de Noordzee te verplaatsen. DOEN !!

theo-is-dood | 27-08-19 | 11:49 | 9

Ontzettend onzinnig plan. Stervensduur, rampzalig voor onze westkust, onwerkbaar vanwege te harde wind en zout. Om maar enkele bezwaren te noemen. Dat je iets kunt bouwen wil niet zeggen dat het zinvol is. Maar dat snappen die bouwheikneuters niet.

GraafSteno | 27-08-19 | 14:56

@GraafSteno | 27-08-19 | 14:56: dat snappen ze heel goed maar als het plan erdoor komt verdubbelen de kosten. En dat is kassa.

Trumme | 27-08-19 | 16:13
▼ 6 antwoorden verborgen

"Heel Holland houdt van denken joh we halen wel wat te eten bij het volgende tentje en dat er dan opeens geen tentjes meer zijn"

Ja! Dat dus!

GraafSteno | 27-08-19 | 11:44

Schiphol is het enige stukje trots wat Nederland nog heeft! Kwestie van tijd tot de overheid (linkse elite) dit ook naar de maan helpen.

born2killn00bs | 27-08-19 | 11:43 | 6

@opblaasschaap | 27-08-19 | 11:53:
Maar wordt wel door de overheden gezien als z.g.n. springplank naar de "rest van de wereld". Ze vinden dat dat best over een paar lijken mag gaan....

the namster | 27-08-19 | 12:18

Trots. Je stapt in een vliegende bus. Waar moet ik trots op zijn. Ik kan de stewardessen van KLM waarderen. Thats it.

Red shirt | 27-08-19 | 12:22

@Red shirt | 27-08-19 | 12:22: als je maar betaald de rest mag je zelf verzinnen.

Trumme | 27-08-19 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze hadden het na het laatste bombardement nooit meer moeten opknappen en opnieuw moeten beginnen in de Noordzee. Gemiste kans

dorstig! | 27-08-19 | 11:39 | 1

Optie Ijsselmeer?

ger1306 | 27-08-19 | 12:29

Nederland gewoon even opnieuw indelen. Vliegveld in zee. In Groningen gas blijven pompen en er een natuurgebied van maken.
De indeling van nu is achterhaald. ow en flikker dat IJsselmeer ff dicht.

frank4444 | 27-08-19 | 11:32 | 1

Sjonge, wat een doordacht plan

Arietjuh | 27-08-19 | 12:25

Heel holland houd van een metroverbinding tussen de terminals en p3, zoals ieder toonaangevend vliegveld heeft.

Tsaaah | 27-08-19 | 11:32

Ze kunnen ongezien de tyfus krijgen met hun "vliegschaamte".

Ik zal me diep schamen als ik met me dikke pens met een biertje op een luchtbedje op gran canaria lig.
Mag het ff na een jaar mezelf de tering in werken voor die 2 weekjes plezier?

b3n | 27-08-19 | 11:31 | 2

Voor dat ge'me' mag je anders best wat schaamte voelen...

SterF... | 27-08-19 | 11:55

Om redenen die voor mij mistig zijn heb ik het idee dat uw bijdrage aan de maatschappij niet erg verheffend is.

Red shirt | 27-08-19 | 12:29

Air France KLM, dividend historie
2018 € 0,000
2017 € 0,000
2016 € 0,000
2015 € 0,000
2014 € 0,000
2013 € 0,000
2012 € 0,000
2011 € 0,000
2010 € 0,000
2009 € 0,000
2008 € 0,580

Behalve banen levert de nationale luchtvaartmaatschappij niets op. Toch iets om over na te denken. Vennootschapsbelasting is ook nihil, blijft over loonbelasting van al die 32.000 werknemers in NL.
Verder liever dat de klimaat gekkies van D66 en GL zich niet met deze zaak bemoeien.

Beroep = Boerenlul | 27-08-19 | 11:30

Een uurtje op Schiphol is een uurtje niet geleefd. Soms moet het, maar jezus mina, wat een volstrekte droefenis.

Schadenfreude | 27-08-19 | 11:29

Jezus wat een gemekker. Vliegvelden zijn duur, rijen zijn lang, security is streng. Punt.

Recreatiedictator | 27-08-19 | 11:29 | 2

Zeik niet zo

Vod Kanockers | 27-08-19 | 11:42

@Vod Kanockers | 27-08-19 | 11:42: zeik niet zo op hem

mr. dude | 27-08-19 | 12:36

Schiphol is inderdaad vrij bagger vergeleken met andere luchthavens in Europa zoals: München, Zürich, Genève.

The Russian | 27-08-19 | 11:28 | 2

Ja, in Saaxumhuizen is het ook een stuk relaxter dan in Amsterdam. Echt gek.

John McClane | 27-08-19 | 11:33

@John McClane | 27-08-19 | 11:33: Verraad nu niet een van mooiste geheime plekjes van Nederland!

piloot47 | 27-08-19 | 12:17

Uit het artikel: "En dat is opvallend, in een tijd van klimaatverandering en 'vliegschaamte'."
.
Een tijd van vliegschaamte?!? Ik ken niemand met vliegschaamte. Zie het woord alleen heel vaak voorbij komen in de media.

alexbl | 27-08-19 | 11:26 | 5

Bestaat ook alleen op de pagina's van de Omvolkskrant.

5611 | 27-08-19 | 12:35

@Vod Kanockers | 27-08-19 | 11:33: Zoals zoveel alleen maar bestaat binnen de klimaatbubbel. En elke keer weer die 'verbazing' binnen de bubbel als blijkt dat buiten die bubbel heel andere meningen bestaan.

piloot47 | 27-08-19 | 12:42

Ik heb alleen last van vliegschaamteloos.

VriendelijkeWitteMan | 27-08-19 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Rotterdam Airport (wij blijven het Zestienhoven noemen) heeeeeerlijk... (niet verder vertellen s.v.p.)

Boeddha18 | 27-08-19 | 11:24 | 3

houdt je.muil dan

SinisterNL | 27-08-19 | 11:42

Wordt helaas ook al uitgebreid. Het fijne terras waar je zo lekker naar de vliegtuigjes kon kijken voor je vertrok is in ieder geval al verdwenen.
Hopelijk tijdelijk maar ik vrees definitief.

EefjeWentelteefje | 27-08-19 | 18:37

Niet groeien én krimpen is het gewenste resultaat. Onthou dit...'regering'.

Thoth | 27-08-19 | 11:22

Markermeer is wat mij betreft nog steeds een uitstekende kandidaat om ons nationale vliegveld te worden.

klaaaaz | 27-08-19 | 11:22 | 1

Gaat m niet worden. Bij harde zuidwestenwind moet dan over dat (beep) opgestegen worden. Vinden de hipsters op het terras aan de gracht niet goed (niet dat ze er dan zitten gok ik zo).

Enrique C | 27-08-19 | 11:39

Ik word niet blij van vliegvelden. Kunnen we niet als pakket (verzegelde 'lijkkist') verstuurd worden? Slapen, boek lezen.

HogeNood | 27-08-19 | 11:19 | 1

Binnenkort ook staanplaatsen.

Beste_Landgenoten | 27-08-19 | 11:21

Inderdaad, wat is Schiphol toch een pure ellende! Liefst vlieg ik - met extra c02 uitstoot - vanaf een klein veldje naast een natuurgebied waar je auto bijna gratis zonder parkeerschaamte tussen de zeldzame vogels geparkeerd kan staan, waar de rijen kort zijn en de drankjes geen 4 euro. En hoezo tax-free winkelen ook? Je betaalt altijd 2x teveel in die fukwinkels. En dan die bagage-checks, waar je als potentiele crimineel wordt behandeld.

Maar oke, dat is dan nog Nederland. Bij aankomst in de VS is dat allemaal dubbel zo erg. Daar ben je per definitie een terrorist, tenzij je je onschuld kunt aantonen door alles af te geven, vingerafdrukken van elke vinger (1 is niet voldoende), scans van beide irissen (1 oog is niet genoeg) en impertinente vragen over je verblijf.

Ach ja, de geneugten van het moderne vliegen.

Beste_Landgenoten | 27-08-19 | 11:18 | 3

Beste_Landgenoten 11:18. Tering, wat een gejank. Blijf dan thuis.

IJsbrekert | 27-08-19 | 11:31

@IJsbrekert | 27-08-19 | 11:31:
Kan niet altijd.
Maar dan nog: Dat verdienmodel met die flesjes. GVD zeg, je mag niks meenemen maar daar staat geen kans tegenover voor een beetje normale prijzen water aan te schaffen. En de onzin, dat je geen water mee mag nemen. Alsof iedereen explosief gaat zitten knutselen en dan nog: Ook van 100 ml kan je een bom maken. Die schijnveiligheid levert ellenlange rijen op en veel overlast. Verder is het totaal zinloos.

Beste_Landgenoten | 27-08-19 | 11:51

@Beste_Landgenoten | 27-08-19 | 11:51: Pas nog op JFK: flesje water 5 dollar. Pas toen ik onbedaarlijk in de lach schoot keek het verkoopmiepje op en begreep dat ze iets heel raars had gezegd. Een stralende lach brak bij haar door. Maar het bleef 5 dollar - ze had die prijs niet zelf bedacht. We hadden even een leuk moment samen. En ik moest toch van die muntjes af, dus we hebben gezellig de door mij op de counter uitgestorte berg munten geteld. Ja, het was een mooie dag.

piloot47 | 27-08-19 | 12:24

De Volkskrant zal wel erg blij zijn. Die kan lekker blijven deugen met allerlei deug- en dram-artikelen, want de adverteerders van vliegvakanties blijven toch wel komen. Het werkt, de machine der huichelaars draait op volle toeren. Schoon groen gifvrij tuintje aan de voorkant, stinkende kerosinedampen aan de achterdeur.
"U wilt weer adverteren? Turkije opnieuw? Nu nog goedkoper? Hoe doen jullie dat toch! Prima, halve pagina. U vindt het zeker niet erg dat er op dezelfde pagina zo'n drammerig artikel opent? Nee? Dacht ik wel. Voor de bakker!"

Schoorsteenveger | 27-08-19 | 11:17 | 1

Ik zou mijn abonnement meteen opzeggen als ik jou was. Zelf lees ik geen kranten waar ik de schurft aan heb.

Ridde Rogter | 27-08-19 | 12:27

I <3 <3 <3 Schiphol

Enrique C | 27-08-19 | 11:16

Schiphol is altijd al kudt geweest en zal dat blijven. Pokke veld.

AMX pri | 27-08-19 | 11:15 | 4

@Red shirt | 27-08-19 | 11:26:
Mensen die echt regelmatig vliegen, krijgen eten en drinken sowieso gewoon gratis in de lounge. Laat het gepeupel maar betalen.

klaaaaz | 27-08-19 | 11:29

Kut zeg zo’n vliegveld die voor duizenden banen zorgt en waar vandaan je bijna overal ter wereld heen kan vliegen.

snaakie | 27-08-19 | 11:35

Ga lekker met de trein dan jankerd.

born2killn00bs | 27-08-19 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom gaat iemand in augustus naar een warm land vliegen?

skoftig | 27-08-19 | 11:13 | 1

Puur om lekker Co2 uit te stoten boven Nederland.

born2killn00bs | 27-08-19 | 11:47

Heel Holland houd van mensen die alle bagage als handbagage meeneemt en vervolgens bij het boarden de hele meute ophoud om diezelfde bagage in de bagagebakken probeerd te proppen en vervolgens moet de rest hun krentenbollen tas tussen de benen zetten.

Mikeachterhoek | 27-08-19 | 11:12 | 1

haha, jij vliegt budget ... loser

klaaaaz | 27-08-19 | 11:16

De titel klopt. De luchtvaart wordt zwaar gesubsidieerd, zolang de vliegtuigen niet over de eigen tuin ronken mag Schiphol uitbreiden. We houden dus vooral van onszelf en gunnen onszelf goedkope vliegvakanties. En wie er last heeft, is zuur en intolerant. Land van dikke ikken.

Diotima | 27-08-19 | 11:11

Woon vele km van Schiphol en nog wordt je knettergek van de herrie .
Wat geluidsreductie ,wat Cora van Nieuwenhuizen voorstelt heeft geen zin ,het geluid is continu ,dat is het meest storende .Vroeger knetterden Caravelle's en ander andere totaal niet geluids-geïsoleerde toestellen over het ouderlijk huis ,daarna was het dan een kwartier stil .
Was veel beter te harden.

pga | 27-08-19 | 11:11 | 3

De oordoppen zijn volgens mij nu in de aanbieding.

MoonBeebe | 27-08-19 | 11:16

Jij hebt zeker geen last van festivals, treinen en ander Jesse-approved geluidsoverlast ?

beniknouzoslim | 27-08-19 | 11:24

@beniknouzoslim | 27-08-19 | 11:24: Zeker weten ,lekker het Amsterdamse Bos volplempen met festivals zodat omwonenden weer balen .Is op een paar zomeravonden .Alleen daar wordt wel wat met de klachten gedaan door de gemeente ,dat is het grote verschil.Db gingen omlaag.

pga | 27-08-19 | 13:20

Met andere woorden: 85% van onze bevolking is krankzinnig.

Red shirt | 27-08-19 | 11:10 | 1

Eens.

Goofje | 27-08-19 | 11:18

Vanavond Appie plofkip eat your hart out.

william7055 | 27-08-19 | 11:06

Ben vaak op Schiphol ivm met zakenreizen. Ik hou vooral van cafe Rembrandt. Als ik binnen komen lopen weten ze al dat ze een Chouffe moeten inschenken. Voor de rest is het een K luchthaven, tenminste in het Schengendeel. De intercontinentale terminal is beter. Zeker nu KLM de nieuwe lounge heeft geopend. Zelf woon ik in de buurt van Kloten en daar stijgen ook om de haverklap vliegtuigen op. Hoor het niet eens meer. Laatst had een nieuwe bewoner in het dorp over het lawaai geklaagd. Zeiden ze op de gemeente: u weet toch dat we onder de aanvliegroute liggen? Daarbij werkt half het dorp op de luchthaven dus maul halten.

Zatkniss | 27-08-19 | 11:00 | 2

Appppplaus. Goed verhaal zeg. Zeg dan niks.

Lorejas | 27-08-19 | 12:43

Reporter in Brazilië vroeg aan een gezin die op een vuilisbelt wonen naar hun beleving , " oh ,dat zijn we gewent en weten niet beter " .

ewout56593235 | 27-08-19 | 18:48

Hebben ze de uitkomst van het onderzoek al naar Greta gestuurd?

Het arme kind denkt, dat door spijbelen en met een CO2 veroorzakers van jewelste een beetje zeilen de wereld verandert.
Gelukkig is ze straks in de US of A waar de gemiddelde mens de auto neemt om 50 meter verder komen.

hangtiet met knoop | 27-08-19 | 11:00

Er is ook maar een ding dat niet ergerlijk is aan Schiphol en vliegen? Oké, de stewardessenpakjes, soms. Maar dat is dan ook alles. Nergens voel je je zo helemaal niets als bij het kistkalftransport. Schiphol is alsof je bij het slachthuis in de rij staat. De ongelukkigheid en wezenloosheid druipt van de gezichten af.
‘Volgens mij heb je gewoon vliegangst,’ zei een vliegbuschauffeur laatst. Nee, dat heb ik niet. Integendeel. Na een uur vastgebonden op een stoel zonder beenruimte te hebben gezeten, en nog negen uur ellende in het vooruitzicht, begin ik te hopen dat de plofkipexpress neer zal storten.
Zo. Nou wel weer even genoeg voor de dinsdagmorgen.

Vod Kanockers | 27-08-19 | 10:56

Nee, logisch we willen allemaal op vakantie. Wel overigens ontdekt dat voor kleinere afstanden de trein een goed alternatief is. Eerste klas zelfs een aanrader.

Jan, Leiden | 27-08-19 | 10:55 | 5

@Indoneesje | 27-08-19 | 10:57:
De overweging met de trein te gaan was in mijn geval ook omdat het niet duurder was in mijn geval. Dat verschilt nog wel eens.

Jan, Leiden | 27-08-19 | 11:26

@Vod Kanockers | 27-08-19 | 11:00:
Bij drukte gaan personen met 2e klas geregeld in 1e klas zitten, dan denk ik wel eens: heb ik niet voor betaald.

Jan, Leiden | 27-08-19 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

KLM heeft andere tijden gekend. Voor het naar Argentinië wegvliegen van SSers boden ze speciale vluchten aan. Toen de VS de NL regering daarop attent maakte antwoordde deze, 'tja, dat doet de KLM, daar kunnen we niets aan doen....'.

Einde van de Domheid | 27-08-19 | 10:51

En dan die extreme, onnodige en nutteloze veiligheidsmaatregelen (GEEN FLESJE WATER MEE!!!!) die geweldig tijd en geld kosten.
Aangeboden door de religie van de vrede.

de visser | 27-08-19 | 10:50 | 6

@Ramses Sappie | 27-08-19 | 11:00: Ja tuurlijk joh. Lees je die link ook effe?

de visser | 27-08-19 | 11:05

Leeg flesje mee en na de security check even vullen op het toilet met het beste water van de wereld. Moeilijk hè?

piloot47 | 27-08-19 | 12:29

@piloot47 | 27-08-19 | 12:29:
Ja, zo deed ik dat doorgaans, maar ik heb gemerkt dat er inmiddels steeds meer vliegvelden zijn waar WARM water uit de kraan komt op de plee. Dat wil je niet in je flesje hebben.

EefjeWentelteefje | 27-08-19 | 18:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Limburger gelukkig nog de keuze om vanuit Düsseldorf of Brussel, of als ik echt geluk heb Maastricht of Eindhoven, te vliegen. Helaas voor intercontinentale vluchten toch vaak afhankelijk van Schiphol. Vreselijk saaie 1u en 45 minuten rijden elke keer, al helemaal over dat tyfusstuk A2 met 5 banen waar je maar 100 mag. Maar de kosten zijn inderdaad belachelijk ja, 150 euro voor 3 weekjes je auto ergens op een brak terreintje te mogen parkeren, en dan rij ik ook nog een halve tank benzine leeg om er überhaupt te komen.

Le Roi | 27-08-19 | 10:48

"En heel Holland houdt van weer thuiskomen".

Nou, mijn waarde Ronaldo, daar moet ik u toch even corrigeren. De laatste keer dat ik gevlogen heb was in 2015, naar mijn familie op het Pine Ridge reservaat in South Dakota, USA. En op het moment dat ik hier weer landde, de slurf uitkwam, de drukte, stank en alle zure koppen etc. zag was ik het liefst op de eerste de beste vlucht terug gestapt. Wèg uit dat gekkenhuis! Dat "wegvliegen uit Holland" deed ik dan weer wel maar al te graag. Had daar vervolgens een week nodig om Nederland uit mijn systeem te krijgen qua stress en ellende.

De verademing als je daar uit een vliegtuig komt en de vriendelijkheid, beleefdheid en behulpzaamheid dan vergelijkt met hier, dan is er hier niet één wereld, maar een heel universum te winnen op dat gebied.

Sjefke7807 | 27-08-19 | 10:47 | 4

@Rutan | 27-08-19 | 10:54:
De grote steden aan de Oost- en Westkust zijn anders bolwerken van extreemlinks SJW'ers. Waar elke grap die je maakt die heel misschien seksistisch of rascistisch opgevat zou kunnen worden je een aanklacht oplevert. De angst hiervoor zit er diep in.

2voor12 | 27-08-19 | 11:01

Helemaal mee eens! Een gekkenhuis, een open inrichting, dat gevoel heb ik als ik weer land op Schiphol

MoonBeebe | 27-08-19 | 11:19

@2voor12 | 27-08-19 | 11:01: dat doe je dan ook zelf, naar de links-gestoorde equivalenten van Nijmegen en Amsterdam in Amerika gaan. Ze hebben niet voor niets dat kiesmannen-systeem, want anders hadden die koekwauzen het voor het zeggen in de politiek. Mooiste wat Trump gedaan heeft is de illegalen gewoon in die "safe harbor cities" gedumpt. "Grote bek over het probleem met illegalen? Prima, dan mag je het oplossen ook, met je linkse praatjes"

Rutan | 27-08-19 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Schiphol moet uitbreiden met een netwerk van luchttaxi's die je komen ophalen en terugzetten op het dakterras van je huis.
Minder files en drukte op NS perrons.

Premier Trutte | 27-08-19 | 10:46

Allemaal zwaar overdreven, maar geestig om te lezen.
19 dagen Valetparkeren 103€.
Auto keurig opgehaald en teruggebracht recht voor de deur Terminal 3.(10/15 min) wachten.
We wilden met de trein, maar de NS besloot een verbouwing op ons traject.
Voor de rest iets meer betaald voor priority
Topvakantie gehad.
Al met al minder wachttijd gehad dan in de rij van dat racistische Carnaval in de Efteling.

Ruimedenker | 27-08-19 | 10:46 | 2

De kosten zijn zo laag omdat gedurende die 19 dagen Ali en Yusuf beurtelings je auto gebruiken voor Uber ritjes.

2voor12 | 27-08-19 | 10:50

@2voor12 | 27-08-19 | 10:50:
Foto van mijn dashboard en een kleine hint naar de chauffeur, dat ik niet zo’n slaapkop ben.
Ik las het wel in de krant een paar weken terug.
Moest wel lachen..., onbeschoft tuig!

Ruimedenker | 27-08-19 | 11:01

Shithole AirPort
Neem zelf altijd de hovercraft.
Niemand weet wat dat is, een hovercraft.

RickTheDick | 27-08-19 | 10:44 | 3

Ik ook maar soms is het toch wel benauwd als het stormt rond Kaap Hoorn op weg naar Azië.

2voor12 | 27-08-19 | 10:49

Was dat niet een gadget van James Bond? Er staat me vaag iets bij...

quigg | 27-08-19 | 10:59

"My hovercraft is full of eels."

threeheadedmonkey | 27-08-19 | 12:52

Goh ..... policor slinks is verbaasd dat niet de hele wereld hun doctrine onderschrijft. Nou zeg .... men is niet bereid om alle comfort op te geven en nog meer te betalen aan de hobby's van politiek correct Nederland ... Schokkend!

James Lastig | 27-08-19 | 10:43

Ik vlieg vaak van Rotterdam of Antwerpen.

Kaas de Vies | 27-08-19 | 10:42 | 3

Brussel of Dortmund bevallen goed. Vanaf wielen op de landingsbaan tot op de snelweg rijden in 20 minuten.

i-Wonder | 27-08-19 | 10:45

Heb ik het goed gezien? Die blote reet in The Room?

RickTheDick | 27-08-19 | 10:46

Zolang je niet 15 min hoeft te taxiën vind ik Schiphol mooi.
Behalve die ene keer dat ik vloog toen het druk was.

Hemmenaar7 | 27-08-19 | 10:42

Supergrappig dit. "Onderzoek naar vliegschaamte ontploft in gezich Milieudefensie".
Wat mij betreft mogen er nog veel meer vluchten vanaf Schiphol gaan. Kan die debiele vliegtax ook een stuk naar beneden (continue vanaf Brussel of Düsseldorf vliegen is geen pretje), plus haal je alle andere forenzen binnen. Nu enkel KLM nog een echte Frequent Flyer waardige flagship-lounge neerpleuren (bij geen enkele andere maatschappij moet je betalen voor een maaltijd van hoog niveau) plus er per direct mee nokken om onze corruptici/politici* (doorhalen wat niet van toepassing is) meteen een club2000/skipper frequent flyer pas te geven.

Rutan | 27-08-19 | 10:42 | 2

Los van de milieuaspecten. Schiphol zit ook qua geluidshinder best wel aan z'n max. Ik werk in Hoofddorp zo'n beetje naast de Kaagbaan en kan me daardoor een redelijk idee vormen van hoe het is om dag in, dag uit elke zoveel seconden een opstijgend/landend vliegtuig over je heen te krijgen.

Dat de regering roept dat Schiphol kan groeien omdat vliegtuigen stiller worden is bullshit argumentatie voor de bühne.
Zolang vliegtuigen van maatschappij naar maatschappij over gaan en zodoende tig jaar in de lucht gehouden worden zal het nogal tegenvallen met de komst van die stillere motoren. Daarnaast is er ook nog een wedstrijdje "wie heeft de grootste" aan de gang tussen Boeing en Airbus. Grotere vliegtuigen betekent doorgaans grotere en luidruchtigere motoren.

Schiphol op z'n huidige locatie is een eindig verhaal. Bouw gewoon een nieuwe luchthaven op zee. Terminals en (bewaakte) parkeergelegenheid aan de rand van de grote steden met directe ondergrondse hogesnelheidsverbindingen van en naar de luchthaven voor zowel mensen als vracht.

normanius | 27-08-19 | 11:27

@normanius | 27-08-19 | 11:27:
Je ziet nauwelijks tot geen lage-omloop-motoren meer - geen DC 8's, geen 707's (behalve de van de NATO maar die komen niet naar Schiphol). En hoe meer lawaai ze maken hoe hoger de rekening.

Enrique C | 27-08-19 | 11:34

Hoe kleiner het vliegveld hoe beter .
Bijvoorbeeld Eindhoven of Weeze .
Prima .

Kale von Doom5748 | 27-08-19 | 10:41 | 3

Vanuit Limburg vliegen wij meestal via Düsseldorf of Keulen. Ook zeer prettig.

culture_vulture | 27-08-19 | 10:51

Ik kan dan die in oost-timor aanraden... die is klein genoeg...

SterF... | 27-08-19 | 12:00

'Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat Schiphol niet hoeft te krimpen. En dat is opvallend, in een tijd van klimaatverandering en 'vliegschaamte'.'

Is helemaal niet zo opvallend als je bedenkt dat de groep klimaat-psychpaten een kleine minderheid is in dit zieke land. Er zijn voldoende mensen, inclusief ondergetekende, die vinden dat er best wat rekening gehouden kan worden met het klimaat, maar dat de huidge (en toekomstige) maatregelen buitenproportioneel zijn tov. de voordelen voor het klimaat.

En of het al dat geld waard is? Vraag dat maar eens aan mensen tijdens de volgende crisis...

En ja schamen omdat je vliegt? Werkelijk in geen 100 duizend jaar en nog na geen 100 duizend vlieguren.
Krankzinnige extremistische (Linkse) minderheden bepalen hier alles.

Realism Is All | 27-08-19 | 10:40 | 3

Dit dus. De media duiken volop op de paar gillende extremistische klimaatdrammers terwijl veruit de meerderheid van de nederlanders vind dat er best wel wat gedaan moet worden maar lang niet zoveel. En al helemaal niet als het hunzelf raakt.

2voor12 | 27-08-19 | 10:43

Laat de klimaatdrammers gaan demonstreren ook in Brazilië. Daar kappen ze CO2-vreters, aka bomen, alsof het niets uitmaakt.

beniknouzoslim | 27-08-19 | 11:31

Vliegschaamteschaamte?

libertat | 27-08-19 | 11:49

De hoge prijzen op Schiphol hebben, naast de hoge huren want A-locatie, ook te maken met het feit dat Schiphol standaard een "provisie" rekent van 15% * op de bruto-omzet van de winkeliers. De betreffende enquête zelf ga ik niet eens lezen. De suggestieve conclusie in de kop van het artikel zegt meer dan genoeg.

" Die 15% was 20 jaar geleden, het kan inmiddels aanzienlijk hoger zijn. De maffia kent een soortgelijke regeling.

-edit- plus dat de parkeerplaatsen in handen zijn van ik meen een van de Fentener van Vlissingen telgen.

Hetkanverkeren | 27-08-19 | 10:39

Wij kregen nog de kerosinestoring er bovenop. Enne, Rotterdam airport is bijna net zo duur met eten&drinken...

vinzepinz | 27-08-19 | 10:39

Nouou,...... ik niet.

Mr.Crowley | 27-08-19 | 10:38

Gaat weer over auto's of vliegtuigen. Terwijl de naam Schip-hol toch ook rechtvaardigt dat we een keertje met de boot gaan.

Premier Trutte | 27-08-19 | 10:38 | 1

Ja die ringvaart ligt er niet voor niets!

libertat | 27-08-19 | 11:48

"I&O Research voerde in opdracht van Milieudefensie een landelijk representatief onderzoek uit onder 1.280 Nederlanders "
_________________
Is het dan wel rechtvaardig om te spreken over heel Nederland?

_washier | 27-08-19 | 10:35 | 2

Wel als de uitkomst gunstig is voor de partij die het onderzoek betaalde.
Die 1280 mensen waren dan ook representatief geselecteerd onder de donateurs van milieudefensie.

2voor12 | 27-08-19 | 10:41

@2voor12 | 27-08-19 | 10:41:
Als je de zure regen hoax/problematiek (doorhalen n.a.v. uw eigen mening) evalueert zie je dat de gegevens die de milieugroepen aanleverden consequent zwaar overtrokken waren.
Journalisten stelden later: "Ja maar dat is toch ook hun rol...".

WTF hoezo op jacht naar de waarheid?

libertat | 27-08-19 | 11:48

Die lui van Milieudefensie moeten hun muil eens houden. Wie heeft bepaald dat deze lobby groep zoveel macht bezit? Zolang het Linksche klimaatvolk massaal met het vliegtuig of de auto op reis gaat, zolang mag Schiphol van mijn part groeien. Overigens ben ik zelf voorstander van een luchthaven op zee, maar ook daar zou milieu defensie wel weer wat over te zeiken hebben. Die milieu en klimaat maffia bende moet eens gaan accepteren dat alles maar dan ook alles wat we doen als mens zijnde een impact heeft. Ja ook landbouwgrond, grasvelden en water vol duwen met zonnepanelen heeft nadelige effecten op het milieu. Om over windmolens maar te zwijgen. Dit land heeft dringend behoefte aan een Groen Rechtse partij waar maatregelen en beleid gebasseerd zijn op feiten en analyses i.p.v emotionele linkse onderbuik gevoelens van millenials.

Indoneesje | 27-08-19 | 10:35 | 14

@elfenstein | 27-08-19 | 11:20: Verdomd, je hebt helemaal gelijk natuurlijk! Bovendien zou het zonde zijn om Amsterdam plat te gooien voor een paar mooie nieuwe landingsbanen (en extra terminal uiteraard). Ondergetekende nu dus ook #teamlallendtenonder.

En het is al zo warm.

Hetkanverkeren | 27-08-19 | 11:31

@Indoneesje | 27-08-19 | 11:23: Nog los van alle voornoemde bezwaren, puur logistiek gezien zou voor de kust van Rotterdam wellicht een slimmere oplossing zijn. Maar dan moet je daar omwille van je luchtwegen al helemaal niet meer willen wonen. Hong Kong heeft geen enkele keuze, dat is 1 grote krioelende mierenhoop. Verder zullen atmosferische en ecologische omstandigheden per locatie ter wereld altijd verschillen, in zijn algemeenheid valt daar denk ik weinig zinnigs over te zeggen.

Maar specifiek voor ons land geldt: een derde van ons landoppervlak en de helft van onze landgenoten bevindt zich onder de zeespiegel. We kunnen ons stomweg geen enkel risico veroorloven wat betreft de zeewering, zeker niet als die structureel blijkt te zijn. Onze hele westkust is van een unheimlich dunne duinenrij en een paar dijken afhankelijk. Dat willen we nog wel eens vergeten. Het gaat tenslotte al weer zo'n 70 jaar goed.

En laten we alsjeblieft van het IJsselmeer afblijven: als het zo door gaat met die droogteperiodes konden we dat enorme zoetwaterbekken nog wel eens heel erg hard nodig blijken te hebben.

Maar de hamvraag is en blijft: waarom al dat vliegverkeer? Een onafhankelijke kosten/baten analyse inclusief (verborgen) subsidies en de leefbaarheid in ons land, lijkt me zo langzamerhand toch eens keertje zeer dringend gewenst. Zie ook de verwante problematiek van de ongebreidelde verstedelijking van Nederland.

Voor de goede orde: vernietiging van de natuurlijke leefomgeving is 1 van de vaste voortekenen van een beschaving die op het punt staat om om te vallen. Al die voortekenen hebben dezelfde oorzaak: hebzucht (vaak geconcentreerd binnen een kleine groep machthebbers). Maar google daar alsjeblieft zelf op: ik dwaal hard af.

Waarvoor excuses uiteraard.

Hetkanverkeren | 27-08-19 | 11:49

@Indoneesje | 27-08-19 | 11:27: JFK - Manhattan: anderhalf uur, als het met de files meevalt. En die vallen meestal niet mee, omdat in alle wegen de gaten dichtgegooid en de bruggen extra ondersteund moeten worden, zodat meestal de helft van de rijbanen gesloten is. Helikopter naar Manhattan is wel een beetje duur....

piloot47 | 27-08-19 | 12:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Gisteravond de hele avond om de 10 seconden een kist de lucht in. Schiphol in de hoogste versnelling. Doe je niks tegen, levert veel te veel geld op dus wat mensen er van vinden boeit niemand wat ook al is de uitkomst wel heel erg gunstig voor de flyboys.

elfenstein | 27-08-19 | 10:33 | 8

@Indoneesje | 27-08-19 | 10:47:
Europees netwerk voor hogesnelheidstreinen die in NL moeten stoppen in 020, 070, 010, 040, en 030... schiet lekker op

Enrique C | 27-08-19 | 11:16

@Indoneesje | 27-08-19 | 10:54:
Zeg ik al tijden, we zitten nog in de nasleep van de laatste kleine ijstijd, ons zo gekoesterde klimaat is niet de normaal maar de uitzondering, een hoogst ongewenste bovendien voor de flora en fauna op deze planeet. Als de polen ook gewoon leefbaar zouden zijn is er ook ruimte voor nieuwe soorten, alleen maar willen behouden wat er nog over is van die ijstijd is naief en een teken van totaal onbegrip van hoe evolutie en klimaat werken.
redt de ijsbeer het ook in een warmer klimaat? Denk het wel, misschien is het beest wel blij dat eindelijk eens niet zo koud meer is. En anders kan ie zich voegen bij de ontelbare diersoorten die het niet gehaald hebben, gelukkig hebben we de foto's nog.

elfenstein | 27-08-19 | 11:24

@elfenstein | 27-08-19 | 11:24: IJsberen kunnen zelfs welpen maken en krijgen met andere beren. In Alaska kwam men een hybride variant tegen van een Grizzly en een IJsbeer. De natuur vindt zijn weg wel, kijk maar hoeveel uitgestorven vissoorten ineens weer herontdekt worden. De waanzin en arrogantie van de mens is dat we denken de controle kunnen te hebben over welke diersoort sterft of niet.

Indoneesje | 27-08-19 | 11:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Een paar landingsbanen erbij dwars door het centrum van Amsterdam !

laurentius | 27-08-19 | 10:32

Stumpers is het eerste wat in me opkomt.

Man-Bijt-Hond | 27-08-19 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken