Den Haag Vandaag! Bivakmutsjes vs Vuilniszakjes

Pegida gaat etteren in Den Hijab
Het is een druk weekend voor de welpjes van scoutingclub Pegida, de volksmilitie bestaande uit Edwin Wagensveld en drie gekke bejaarden. Morgen is het sportdag in Eindhoven, vandaag tuigt het stel naar Den Haag om bivakmutsen uit te delen - u weet wel waarom. En waar hebben we het aan te danken, dat een volksnationalistische anti-islam-militie de barricades opgaat voor de integriteit van de bivakmuts, een gebeuren waar de vliegen van het andere kamp vast wel weer door worden aangetrokken en waardoor de stront van alle kanten de ventilator raakt en iedereen er schande over spreekt? Dat hebben we te danken aan uw eigenste aartslaffe regering, met het aannemen van een wet van iemand van wie ze eigenlijk geen wetten willen aannemen, een wet nadelig voor mensen voor wie ze eigenlijk helemaal geen nadelige wetten willen aannemen, waardoor iedereen nu gewoon maar een beetje lukraak kan kiezen welke wetten wel en welke wetten niet nagestreefd worden, en wie 'andere prioriteiten' heeft dan het nastreven van een wet: DAT IS OOK ALLEMAAL PRIMA. Ergo, nu provoceert iedereen elkaar de tent uit omdat die wetgeving en de nastreving ervan een onduidelijke clusterfuck is. Bedankt, kabinet, voor the monster you created.
UPDATE - Heb je ze
Social
BOE!
Social
Social
Reaguursels
InloggenDezelfde wet wordt toegepast:
Boerka mag wel , want geloofsuiting.
Bivakmuts mag niet, want seculier.
Wat voor nut heeft die wet dan?
Tja, dat probleem heeft de kerk van het vliegend spaghettimonster al sinds de oprichting. Waarom wel met een keppeltje of burka en niet met een vergiet?? Het is idd belachelijk om met een vergiet rond te lopen, maar per definitie ook met een burka. Waarom zou god het fijn vinden om mensen van bovenaf (denk ik, anders liepen we met dikke gebreide onderbroeken rond??) te bekijken?? wat is het nut van een hoofddeksel tenzij de zon erg hard op je kop brand (laat staan dat je je in de warmste tijd van de dag in een parasol tenue hult en er trots op bent gekookt te worden als je buiten komt). Wat is het nut van religie? Buiten onderdrukking door angst? De hele wet op vrijheid van geloofsovertuiging is gebaseerd op gebakken lucht. Wat is het nut daarvan? Mensen bang houden en zorgen dat er een politiek stroming is om mensen er maar van te overtuigen dat die partij de oplossing heeft?
Geloof is als het hebben van een penis.
Leuk dat je het hebt,
maar val er niemand mee lastig.
Praat er niet over in het openbaar,
ga er niet mee op straat lopen pronken.
En als je er mee wil spelen>>
Doe dat binnen met de gordijnen dicht.
@brie-de-penis | 25-08-19 | 03:00: Ramen
@brie-de-penis | 25-08-19 | 03:00: Angst is macht in alle facetten van het leven
@brie-de-penis | 25-08-19 | 03:00:
Zeer mooie vergelijking. Helemaal mee eens ook.
@brie-de-penis | 25-08-19 | 03:00: goede vergelijking inderdaad. Ter aanvulling: dring hem vooral ook niet aan kinderen op.
Zal die gast 24/7 bewaking hebben ?
Nee, want Islam is vrede. Al weet men het goed verborgen te houden.
Is dit waarom Nederland zich neutraal verklaarde tijdens de 2e wereld oorlog? Zodra een minderheid opkomt voor om hun beschaving en land te beschermen dan krijgen ze een dolk in de rug van de overgrote deel van de eigen volk. Bizar gedrag vind ik dat als buitenstaander.
Snap dat , vergeet niet dat dát de geschiedenis van Nederland is , alle talen spreken om te kunnen meewaaien en daardoor het meeste geld kunnen binnenharken. Jouw en mijn persoonlijke emo zet geen zoden aan de dijk
Alle mede standers ( anders dan moslim) gewoon een boerka aan .. kijken of dat niet mag .. als ze om ID vragen gewoon laten zien .. hoofd vrij maken .. gewoon doen .. op de openbare weg mag je gewoon lopen .. met .. boerka .. integraalhelm en bivakmuts..
Als de mensen in Den Haag dit slikken zegt het meer dan genoeg, voor mij is dit nu echt discriminatie, maar goed Den Haag... daar durft niemand meer zijn eigen mening te geven, want o jee als daar een bepaalde groep op straat gaat rampetampen... Dan maar liever naar de iftar.. om de gemoederen te sussen...
Dan maar een bivakmuts over de boerka aantrekken.
Andersom kan ook, natuurlijk.
Antifa en Niqaabdragers zijn de enigen die gezichtsbedekking mogen dragen. Pegida toont perfect aan dat het linkse juk de rechtsstaat aantast.
Politie neemt fotos omdat ze dan kunnen proberen een van die lui te beboeten? Grappig dat ze daarvoor altijd capaciteit te over hebben.
Het is aandoenlijk. Zo veel geestelijke problemen, onverwerkte trauma's en dan zo normaal mogelijk een grapje tot stoken aankondigen. Heeft Edje echt niemand in Nederland die om hem geeft?
Jij?
@TheseDays00 | 24-08-19 | 20:15: Nee jij! Man man man... Wat kinderachtig. Ben je pvv-er ofzo?
@Kaan78 | 24-08-19 | 20:38: Mag dat dan niet, PVVer zijn? Zo nee, welke maatregelen stelt u voor?
Man man man... Wat kinderachtig. Ben je moslim ofzo?
Goedemiddag. Ik ga er van uit dat het storm liep op die gemutste fissa.
Overigens?
Het valt niemand op dat Wagensveld zichzelf een Russische naam aanmeet op Twitter. Dat daarna in bekrompen (ik gok Pools?) translitarareerd naar Romeins schrijft?
Echt niemand die doorheeft dat dit nogal "vreemd" is?
Ik bedoel je bent een wapenhandelaar in Duitsland en je doet extreemrechtse dingetjes daarnaast in Nederland. En dan dat?
Geen toeval?
Nou...
Een recentelijke studie leerde dat Rusland diep investeert in "fringe" partijtjes. Van Stalinisten tot Nazi's tot ---- ja geen grapje ---- Jihadisten. Alles om maar veel problemen te veroorzaken in het westen. Zo kreeg een Stalinistische partij enkele tienduizenden Euro's in Tsjechië om campangne te voeren. Uit Rusland. In o.a. Hongarije en Slowakije en Polen worden "milities" gefinancieerd door de Russen.
Maar deze Wagensveld zou een fris manneke zijn?
Denk van niet. Ik denk dat de FIOD eventjes moet gaan onderzoeken naar zij... Oh wacht. Hij woont in Duitsland. Hij is wapenhandelaar.
Ahhh... The cookie crumbles.
Denk je werkelijk dat de FIOD alle geldstromen m.b.t. inmenging kan stoppen? Nooit.
@Peter_la_Selie | 24-08-19 | 18:14:
In Nederland wel. Maar als je schimmig bent. Overigens denk ik wel dat er gekeken wordt naar het reilen en zeilen. Iets stinkt hier en dat is meer dan "Pegida".
Koekkoek!
Een stalinistische partij kreeg euro's van de russen om te destabiliseren in het westen, Wagensveld schrijft iets in het russisch, en ja hoor het bewijs is geleverd.
Man, dat je niet bij de AIVD gaat werken die kunnen zo'n speurdersgenie goed gebruiken.
Weet je wat vreemd is? Een religie met meer dan een miljard achterlijke volgelingen. Denk daar maar eens over na!
@Roadblock | 24-08-19 | 18:44: De DNC schijnt ook nog op zoek te zijn naar schrijvers van nieuwe complottheorieën, nu het ‘Russian collusion’ sprookje uit elkaar dreigt te vallen.
@Roadblock | 24-08-19 | 18:44:
Ik wandel al wat langer mee op de wereld.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 19:31: maar ff doorlopen dan...
@Andrew Deen | 24-08-19 | 19:31:
U wandelt al zolang mee, dat u denkt dat logica in een redenering bijzaak is.
U hele verhaal rammelt aan alle kanten.
Als je tasers en traangas busjes verkoopt, ben je "wapenhandelaar" zegt Andrew..(huh.. Andrew?) Ik krijg mail van 'Cabela's' met aanbiedingen bij aankoop van 2 tot 5000 patronen .44 mag. Dat is een wapenhandelaar vrind.
@Pierre Lebon | 24-08-19 | 20:29:
Ja. Dat zijn wapens. Verder wil ik graag weten wat jij gerookt hebt. Mag ik een trekje?
@Andrew Deen | 24-08-19 | 21:12: Als u dat wapens vindt, kom dan dat 'trekje' maar hier persoonlijk ophalen, dan mag u hier uitproberen, wat ik onder een wapen versta... En daar vallen spuitbusjes en elektrische pulsen niet onder..
Je zegt eigenlijk precies niks. Overigens is stabiliseren van de betrekkingen met rusland een uitgangspunt van pegida, en is edje actief op russische social media.
Eigenlijk is dit een vreemde discussie. Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat.
Mbt. veiligheid is gezichtsbedekkende kleding onwenselijk. Dit geeft in de praktijk een conflict met een religieus gebruik.
Indien men toegeeft aan religieus geruik ten koste van de veiligheid is er geen scheiding tussen kerk en staat.
Nou kunnen we deze scheiding met een korrel zout nemen, getuige meerdere politieke partijen met een religieus motief.
Politiek en religie zijn tot op heden niet verboden. Helaas, dat zou prioriteit nummer één moeten zijn.
Nope. Dit is onzin. CDA, SGP en CU o.a. hebben een dikke vinger in de pap. Staatsrechtelijk hebben ook nog steeds geen "laïcité". Religie is een voorrecht in Nederland. Technisch gezien kan ik morgen de kerk van domme mensen zonder stijl beginnen en een school oprichten EN subsidie daarvoor krijgen.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:14:
Mijn laatste zin zou duidelijk moeten zijn.
Ik moet wel toevoegen dat het geheel niet wettelijk geregeld is (wtf) en dat er een verschil tussen kerk en geloof bestaat maar het idee is duidelijk. Nederland heeft nogal een verleden als het om kerk en staat gaat.
bnl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_...
@eigen-mening | 24-08-19 | 18:26:
Pffft. 1 woord. Laïcité. Ik weet niet eens wat de Nederlandse vertaling is. Maar we hebben het niet.
@eigen-mening | 24-08-19 | 18:26:
In deze discussie gaat het om deze zin;
"Wel is de consequentie ervan dat de wet het hoogste gezag heeft en religie in feite wordt getolereerd indien en voor zover religie of uitingen van religie niet in strijd zijn met de wet."
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:30:
Pffft... Secularisme.
Neemt niet weg dat mijn stelling in de basis klopt.
@eigen-mening | 24-08-19 | 18:30:
Je weet zelf dat dit niet zo is. Binnen de SGP mochten vrouwen niet meedoen tot ergens een paar jaar geleden. Breek me de bek niet open over orthodoxe moslims of andersoorts orthodox volk.
@eigen-mening | 24-08-19 | 18:37:
Respect. Jij let tenminste op.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:38:
Dat is niet in strijd met de Nederlandse wet.
Gezichtsbedekkende kleding is dat wel.
@eigen-mening | 24-08-19 | 18:49:
Niet echt.
Sinds jaar en dag is het al bekend dat je beter niet een bank kan binnenlopen met een bivakmuts of integrale helm. Er is GEEN wet tegen gezichtsbedekkende kledij. Er is een fopwet dat zegt dat je het niet mag dragen in publieke ruimtes of openbaarvervoer. Aha! Maar de handhavers zijn de politie. Die hebben aangegeven dat ze het eigenlijk veel te druk hebben met belangrijkere zaken dan een dom wijf uit Limburg (bekeerling uiteraard) of die paar tutjes in Den Haag om echt serieus er een zaak van te maken. Dat lijkt me redelijk.
Nu nog in ziekenhuizen waar je met twee personen tijdens het bezoekuur aan bed mag komen. Allemaal wat van zeggen als er weer mensen met een migratieachtergrond wèl de hele dag en nacht met de hele familie op bezoek mogen komen. Is ook met twee maten meten.
Ja maar 'ies koeltoer' dus kijken ze maar fluks de andere kant op, want als ze beleefd even komen uitleggen dat er maar 2 personen tegelijk aan het bed mogen zitten 'ies rassies!' en krijgen ze misschien wel een stoel naar hun hoofd gegooid.
Oh, ik heb er ook nog wel een paar.
Dat geaccepteerd wordt, dat er voor mensen met een migratieachtergrond door de familie eigen stink voeding wordt meegenomen, omdat het ziekenhuiseten niet vertrouwd wordt.
Dat bij revalidatie iedereen zijn bed uitgetrommeld wordt op de migratieachtergrond personen na, want ikke niet begrijp en daarom niet doen.
het was een matige opkomst, maar het is er tenminste één. Edwin sprak een paar keer, tevens een paar fanatieke dames. politie was er volop, geen linkse rakkers gespot. zero ongeregeldheden, leuk sfeertje. zo kan het dus ook..
Wetten zijn er voor hun makers en hun waardevaste pensioen.
40 jaar al rijd ik op een bromfiets zonder ontstoringskap op de bougie!
U bent een rekel !
Titaantjes.
Er is maar 15 man in heel NL die er zodanig moeite mee heeft dat ze ook gaan demonstreren. Ik zou gewoon boerkawet afschaffen en deze 15 man helpen.
Oh, en hoe ziet u dat 'helpen'?
Op de Ottomaanse manier?
Zoals zij de Assyriers en de Armenen 'geholpen' hebben?
Dat moet u toch niet onbekend in de oren klinken.
@Roadblock | 24-08-19 | 17:44:
Dat waren de Koerden. Toegegeven het "bevel" kwam uit Ankara maar de uitvoerders waren de Koerden.
@Roadblock | 24-08-19 | 17:44: Het Osmaanse rijk heeft Armeniërs en Assyriers beter geholpen dan bijvoorbeeld genocide op Tartaren in Zweden halverwege vorige eeuw. Miljoenen Turken die vermoord werden op de Balkan, Griekse genocide op Turken, Cypriotische genocide op de Turken, Stalin en zijn wandaden op Turken etc... Daarin ziet u geen probleem maar dat Turken een onhoudbare situatie hebben opgelost door mensen gedwongen te laten verhuizen waarbij enkele tienduizenden door slechte uitvoer van de operatie dood gingen kon echt niet. Het is maar een geluk dat we niet jullie voorgeschiedenis hebben. Dan hadden jullie ons niet eens laten leven of praten denk ik. Gelukkig ben ik deels Turks. Ik heb niet zo veel last van die westerse ziekten.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:57:
Dit is echt een kulverhaal. Tataren in Zweden? Thralls misschien die ontvoert zijn uit wat nu Oekraine heet.
Verder kan je als historicus van alles zeggen over de Ottomanen maar ze waren geen haar beter dan het westen. De verkrachting van Sofia, de etnische zuiveringen in Bosnië. Het wordt tijd dat de Turken de ballen groeien zoals de Duitsers hebben gedaan en beseffen dat ze alles behalve netjes waren.
Wel stoer volk. Dat wel. Maar alles behalve netjes.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:57: Kost dat nu, deze oneway ticket to islam? Laat maar, vrijheden.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:57: Je gelooft het echt hè?
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:06:
Kleine zij-notitie hier.
Ottomanen waren wel (destijds) toen vroeger een stuk liberaler. Zo konden joden en christenen vrij leven met "hun religie" en konden ze zelfs belangrijke posities bekleden.
Het enige andere land wat zo open was voor andere religies en volkeren destijds. Was.. JE RAAD HET NOOIT... Nederland.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:10: Als historicus had u weet kunnen hebben van de nepvikingen die toch wel heul beste vrinden bleken met de voorgangers van de ottomanen. En dit ging nooit meer weg, deze vrindendienst.
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 18:25:
Nee, daar heb ik geen weet van. Ik weet dat de Vikingen de Grieken (Byzantijnse rijk) als huurlingen dienden maar oh wacht. Dat bedoel je.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 18:28: Neen, bedoel ik niet. Leg mij dit niet in de mond. U zou beter kunnen weten, zijnde historicus.
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 18:31:
Oh dus niet deze?
nl.wikipedia.org/wiki/Varjagen
Dan ben ik benieuwd. Ik ben nooit te lui om iets nieuws te leren.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:57:
Als u nou toch de Armeense genocide aan het goedpraten bent,
leg ook nog even de bloedbelasting Devşirme en içoğlan op de balkan uit.
Die waren vast bedoeld om die christenkindertjes een betere toekomst bij de Janitsaren te geven?
En als u het huidige Turkije met Nederland gaat vergelijken, zou u eerst eens wat aandacht aan de hoeveelheden politieke gevangenen en journalisten die opgesloten zijn moeten wijden.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:57:
"Dat Turken een onhoudbare situatie hebben opgelost door mensen gedwongen te laten verhuizen", waarbij enkele tienduizenden door slechte uitvoer van de operatie dood gingen".
Oh, wordt het onderling zo verteld.
Bij die 'slechte uitvoering van een operatie' zoals u dat een beetje eufemistisch noemt werden wel Armeense meisjes naakt gekruisigd omdat ze christen waren.
www.youtube.com/watch?v=vl3myC7ofsg
Verder heeft u de aantallen een beetje naar beneden bijgesteld.
Aramese/Assyrische genocide ging al over 100.000 doden.
De Armeense genocide gaat over tussen de 1 en 1,5 miljoen slachtoffers.
@Harrie7949 | 24-08-19 | 19:13: Waarom ben je genocide aan het goedpraten?
@Andrew Deen | 24-08-19 | 17:53:
"Het waren de Koerden"
Niet helemaal Andrew.
Het waren ook Ottomaanse speciale militaire eenheden.
@Roadblock | 24-08-19 | 19:14: je gooit alles op een hoog. Als Armeniers besluiten om moslims dood te schieten en een volk uit te moorden, dan is het toch niet raar dat de burgerbevolking terug schiet?
@Kaan78 | 24-08-19 | 19:34:
Oh u kiest ervoor te ontwijken.
Goed dan wil ik het ook nog even hebben over de genocide op de Grieken door de Ottomanen.
Ook een paar honderdduizend slachtoffers.
Alleen op basis van hun godsdienst en hun griek zijn.
en.wikipedia.org/wiki/Greek_genocide
@Roadblock | 24-08-19 | 18:53: Ze hadden wezen zeker aan hun lot moeten over laten. Daarnaast waren ze op dat moment ingezetenen van het rijk. En werden ze net als Turken ingezet voor het rijk. De opstanden van Armeniërs begon pas toen ze ook pas in 1800 werden gevraagd als burger belasting te betalen. En geen bevoorrecht status meer hadden.
@Kaan78 | 24-08-19 | 19:37:
Oh kom eens met aantallen slachtoffers van de moslimbevolking die door Assyriers, Armenen, en Grieken zijn uitgemoord in verhouding tot de aantallen die ik net genoemd heb.
Ik ben benieuwd.
Het was trouwens niet de burgerbevolking maar het leger.
Hoe kan trouwens iemand, die hier is opgeleid en opgegroeid zo de geschiedenis ontkennen.
U zou beter moeten weten.
De literatuur op dit gebied is onuitputtelijk.
De Duitse waarnemers die in die periode in het Ottomaanse rijk zaten hebben teveel rapporten geschreven.
Wat u er tegen inbrengt is kletskoek, die het bij de Turken onderling misschien goed doet, maar de bewijzen zijn gewoon te veelvuldig.
@Kaan78 | 24-08-19 | 19:43:
Ik ken dat verhaal van die opstanden.
Maar niets, maar dan ook niets, rechtvaardigt het uitroeien van 1 tot 1.5 MILJOEN mensen.
@Roadblock | 24-08-19 | 19:46: Voor de aantallen die genoemd zijn word gekeken naar aantal mensen voor WO1 en na WO1. Los van het feit dat de aantallen niet zuiver zijn en meerdere bronnen kennen. Ga ik ervan uit dat volgens Armeense bronnen er ongeveer 1 miljoen Armeniers leefden in Turkije. Na de oorlog 300k in Turkije. En na de deportatie 400k in Syrië. (Zie boek van hun Armeense leider in Syrië) Ik weet niet hoe sterk jouw wiskunde is maar volgens mij is 25-30% dan doodgegaan aan oorlog, honger en en voor een deel deportatie.
Als je kijkt naar de Turken is bij Turken ook 25% van de bevolking doodgegaan tijdens de oorlog. Ipv softe gelul zou u bijvoorbeeld kunnen refereren naar harde bewijs. Hoe kan bijvoorbeeld 700k mensen hun leven verder oppakken en miljoenen Armeniërs de dood hebben gevonden? Hoeveel Armeniërs waren er volgens u in het Osmaanse rijk?
@Kaan78 | 24-08-19 | 19:59:
Leeezun:
www.nrc.nl/nieuws/2015/04/24/de-kwest...
Uw bent in ieder geval teruggekomen van uw belachelijke bewering van "enkele tienduizenden" in uw eerdere post.
Nog even over dat 'Softe gelul" zoals u dat zo noemt.
Het verbaast mij oprecht eerlijk dat u hier op deze site toont dat uw Turkse achtergrond voor uw waarheidsbevinding gaat.
Dat vind ik zorgwekkend.
Dus ik herhaal mijn vraag die ik elders al stelde:
In geval van oorlog tussen Turkije en Nederland aan welke kant staat u dan?
En liefst geen Vader en Moeder antwoord of Tawriya.
@Roadblock | 24-08-19 | 20:15: ik ben helemaal niet teruggekomen op iets. Tijdens de reallocatie van Armeniers zijn tienduizenden om leven komen. Enkele honderduizenden zijn om het leven gekomen doordat ze Turken wilden vermoorden en zelf om het leven kwamen.
@Roadblock | 24-08-19 | 20:15:
U heeft uw antwoord elders al gegeven:
Turkije is altijd nummer 1
Kaan78 | 24-08-19 | 16:53 |
@Kaan78 | 24-08-19 | 20:44:
Oh, nu heet het 'de reallocatie van Armeniers'
Is dat net zoiets als de term "endlosung" bij de nazies?
Anyhow -Dit heet bij ons- Je eruit draaien op een goedkope manier.
Nu nog een smoes voor de Assyrische en de Griekse slachtingen.
Die vielen zeker ook die 'onschuldige' moslims aan, en moesten toen dood?
@Kaan78 | 24-08-19 | 20:46:
Ik moet een beetje glimlachen dat de uiteindelijk de ware aard boven komt.
Uiteindelijk moet er altijd bij jullie een moeder geneukt worden.
Dat schijnt toch diep te zitten.
Lees eens wat over ongezonde zoon / moeder relaties en de bijbehorende therapie.
Ja, maar die wet is geaccordeerd. Misschien is het dan toch beter om de boerkadragers duidelijk te maken, dat de wetten van het land waar ze mogen(!) verblijven, prevaleren boven zelf gekozen dogma's of de dictaten van hun profeet.
Hè Kaan78. Wat prevaleert voor u? De Nederlandse wetgeving of de dictaten van een dooie Arabier, genaamd Mohammed de profeet? Als het er op aan komt, als het conflicteert?
Ik vind Edwin Wagensveld een held!
En neuh, speklapjes bakken voor een moskee hoeft van mij ook niet, maar desondanks toont hij elke keer weer haarfijn aan dat VvM alleen geldt voor dat extreemlinkse AFA- en moslimtuig en de politie i.o.v hogerhand met twee maten meet. Daar protesteren ze vandaag tegen. Boerkaverbod (gezichtsbedekkende kleding) wordt niet gehandhaafd maar o wee als je met een bivakmuts op straat loopt, of in de tram of bus stapt. Dan ben je de sigaar. Terecht w.m.b. maar dan ook boerka/niqab dragers/sters aanpakken.
En dat laatste durven ze niet of mogen ze niet.
Hoeveel van die Pegida sneuneuzen zijn er dan gearresteerd vandaag Marie?
Plaatsvervangende schaamte.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:44: met twee maten meten bij een demonstratie tegen meten met twee maten doen ze niet nee, dan laat je je wel heel goed kennen. Het ging niet voor niets weer eens een keer door vandaag. Puur schaakspel. Neemt niet weg dat de rest van het betoog overeind blijft.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:44:
Vandaag niet nee, miezerig mannetje. En de grootste sneuneuzen die ik ooit op GS ben tegengekomen zijn jij en DKS, aka Andrew Deen, met zijn 'plaatsvervangende schaamte'. Whoehaha, wat een dijenkletser. Deze lutser valt voortdurend door de mand met zijn domme gelul. Nou veel plezier met je plaatsvervangende schaamte.
@Marie Curieux | 24-08-19 | 18:10:
Maar we zijn allemaal hetzelfde persoon dat weet jij toch inmiddels wel! Infiltranten van de AIVD die op jou letten. Kom op. Iedereen weet dat alle "tegendraadse" meningen zijn van overheids en MSM trollen. Ik Berbaar, DKS we zijn allemaal hetzelfde persoon. Want is onmogelijk dat er mensen zijn die gewoon een totaal andere mening dan jij hebben. Die zich uitgesproken ventileren. Die gewoon zeggen waar het op staat. En je kan vooral zien dat wij van de AIVD (MSM) de oorlog aan het verliezen zijn. Want elke keer als wij (ik dus, want ik ben de enige in de wereld volgens jou) iets zeggen of vragen dan blijft het antwoord .... ehh... afwezig?
Het merendeel van Nederland heeft een redelijke onderwijzing. Het merendeel van Nederland weet dus ook wel wat er werkelijk aan de hand is. Helaas blijkt keer op keer dat een klein groepje, jouw groepje dus, dat niet begrijpt. Natuurlijk soms winnen jullie iets. Zie Trump die zijn handelsoorlog met China groots (bigly best ever) verliest. Zie Brexit die pijnlijk irritant is want NIEMAND had een plan voor de Brexit. De EU wel. 1 november is het EXIT en doei doei.
Maar nee, er is maar 1 mens op de wereld die dat ziet en dat ben ik. Dank je voor de geuzennaam.
Edwin is een Nazi lul.
Mais bon, dat pegido dat interesseert verder niemand. Het slaat niet aan. Media slaan niet aan. Alleen wanneer men een debiele stunt flikt dan duiken ze even op. Om daarna nog harder vergeten te worden. Op naar Eindhoven!
@Shareholder II | 24-08-19 | 18:29: Wat vindt u van Moslims die geweld niet schuwen om "hun geloof te beschermen"? Anders gezegd keurt u geweld goed als het voor Mohammed is?
Nog even over kleurgebruik, had er gister ook over getegeld.
Het feit dat die mannen in *lekker luchtig* afketsend wit gewaad mogen, wit/licht gebreid of gehaakt mutsje, en die vrouwen in verstikkend volledig bedekt zwart, donkerbruin, of met geluk, (diepzee)donkerblauw?
Want ALS je dan al *kuch* je "geliefde" *kuch* in zo'n 1.5-persoons De Waard tent laat, waarom dan niet in lekker luchtig wit? Bedekt is bedekt, zou ik zeggen.
Maar nee, den mohammedaan gaat the full monty op de vrouw - maar dan omgekeerd.
Waarom die vrouwen van jongs af aan dubbel straffen? Achterlijke cultuur.
30° celcius.
Keuze: zwart of zwart. Wit is zó not done, volgens de opgelegde kledingsvoorschriften van de man. Duss, vandaag kiest mij, geheel vrijwillig- jawel, eigen keuze, voor luchtig zwart.
Spijker - Kop. En dat gebeurt ook met jongetjes versus meisjes. Zag vandaag weer zo'n ingepakte Somalische lopen met zo'n onder de kin vastgeknoopte hoofddoek op kuithoogte en daaronder vanzelfsprekend een lange rok. Het dochtertje van een jaar of zes was ook zo gekleed en haar zoontje had een korte broek en een wit hempje aan. Zo zielig voor dat meisje. Maar daar hoor je die feministische wijven nooit over.
Kan nog erger man in hip kort broekje op strand en vrouw in ook zwarte bourkini op het strand . Helemaal ingepakt.
Godverdomme heb een hekel aan de term discriminatie,maar stop eens mensen te benadelen die hun gezonde verstand gebruiken en geen sprookjesfiguur aanhangen als god of mohamed (bewust kleine letters),omdat deze mensen minder rechten hebben.
In plaats van dit soort mensen te veroordelen of hen belachelijk te maken, zouden hun criticasters er goed aan doen om eens oprecht naar hen te luisteren. Mensen die zich niet gehoord voelen gaan op scherp en graven zich in. Dat moet je niet willen.
Hun boodschap is niet verkeerd en velen zullen het hiermee eens zijn. De manier waarop ze zich gedragen, is (op zijn zachtst gezegd) geen reclame voor de boodschap. Zeg maar gerust asociaal. Het werkt contraproductief.
Gaan we doen nadat hij zijn gevangenisstraf in Duitsland uitgezeten heeft.
Raar, mensjes die zich identificeren met criminelen.
Eerst die tokkie Robinson, nu dit tuigh weer.
Zegt veel over de aanhangers zelf, dat dan weer wel.
Zij moeten zeker behandeld worden. Er zijn specialisten in de markt die ze kunnen helpen. Google maar op GGZ
Aan 15 KOZP of anderszins gekwetste negers en meelopers wordt meer aandacht gegeven en verdomd ook nog naar geluisterd
Daar gaat het fout
Tegen dovemansoren is het slecht argumenteren. Vooralsnog hebben wij hier op GS de mogelijkheden om middels argumentatie te benoemen. Met als doel te gaan bouwen aan een bewustwording. Opdat uiteindelijk óók de slinkse betweters et al het repliek op hun inbreng naar waarde kunnen schatten.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:19: Inderdaad. Net zoals mensen die een compleet uitvaart-imperum van een (notabene ANBI) stichting verduisteren. Dat zegt heel veel over een bepaalde partij
@kotelet | 24-08-19 | 17:22:
Grappig, U heeft het oordeel van de rechter al?
Aha! Tijd om naar jihadisten te luisteren i.p.v. hen te veroordelen of hen belachelijk te maken. We moeten oprecht eens naar hun luisteren! Want! Mensen die zich niet gehoord voelen gaan op scherp en graven zich in. Dat moet je inderdaad niet willen.
Overigens totaal niet mee eens. Extremisten moeten uitgeroeid worden. Tot het bot. Het is het kwaad in de wereld. Of ze nu links- of rechtsextremist zijn. Of gewoon religekkies. Er komt nooit iets goeds uit die hoek.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:27: De feiten liggen er. Zie het onderzoek van FTM, met originele documenten. Een begrafenis-imperium met een waarde van meer dan 14 miljoen, aan jezelf overschrijven voor nog geen 5 ton. De FIOD heeft niet voor niets een naheffing gestuurd voor de reëele waarde. Dat...... is de VVD.
@kotelet | 24-08-19 | 17:33:
We zullen het zien, is aan de rechter.
Duurt best wel lang inmiddels.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:35: De (openbare) documenten en de FIOD (toch geen jongens die over één nacht ijs gaan) zijn anders kraakhelder. Dat..... Is de VVD.
Mee eens @Mickey!
Weet dat je hiermee de mensen van Pegida bedoeld en laat die lutsers Andrew Deen (is De Koreaanse Slet) en Berbaartje maar lullen.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:35: fraude en corruptie bij de VVD, tis net jihadisme bij de Islam he, als we het zo bekijken?
.. Dat begrafenis/crematorium weet ik het was voor mij net een stapje te ver. Vind ik toch wel iets heel anders dan een beetje creatief boekhouden oid.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 17:30:
Dan heb je aardig wat te doen Andrew.
Want volgens jouw zienswijze zijn de meeste reaguurders extreemrechts.
Uitroeien dan maar he?
@Andrew Deen | 24-08-19 | 17:30: er wordt al naar jihadisten geluisterd. Welke steen zit u onder?
@kotelet | 24-08-19 | 17:33:
Veroordeling sukkel.
Waar is die dan?
@Roadblock | 24-08-19 | 17:47:
Nee de ideologie, deradicalisering. Heeft meer succes. Zie Jason Walters.
Je kan mij niet betrappen op haat. Het spijt me.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:51: Lol! Worden we agressief? De FIOD mag op eigen houtje handelen, als ze iets bewezen acht. Niet zo vreemd, want ieder uilskuiken kan zien wat die -een beetje integer bestaat niet- voorzitter van de VVD heeft gedaan. De rechter zal daar gewoon in meegaan. Fraude, corruptie en daarbij niet schuwen om over lijken te gaan. Dat is de VVD!
@Berbaar | 24-08-19 | 17:19: En de terroristen waarmee links zich identificeert zagen we al bij de pro-boerka demo.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 17:52:
Ik citeer:
"Extremisten moeten uitgeroeid worden. Tot het bot. Het is het kwaad in de wereld. Of ze nu links- of rechtsextremist zijn."
Je hebt het hier niet over een ideologie maar over personen.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 17:30: "Extremisten moeten uitgeroeid worden. Tot het bot, Het is het kwaad in de wereld." Da's mooi, dan weten we tenminste wat er met geweldsbereide Moslim extremisten moet gebeuren. Laten we hopen dat de Moslims het ook zo zien.
@Heiner | 24-08-19 | 20:39:
Mwa ik denk dat er weinig animo bestaat in de moslimwereld voor extremisten. De meesten, veruit de meesten willen gewoon een beetje kunnen leven. Dat gaat niet zo goed samen met extremisten. Daarom noemen we het ook extremisten. Zou reaguurders wel sieren als ze een keertje niet in de bres (haha) springen voor rechtsextremisten maar afstand nemen. Oh wacht... Natuurlijk dan geld het niet.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 21:11: De meesten willen gewoon een beetje kunnen leven. Als ze zich ontdoen van hun eigen Moslim extremisten, gaat dat misschien wat beter. Als u zou moeten kiezen tussen Wagensveld met zijn flyertjes of het stenengooiende Moslimvuil van Jihadistentent Al Fourqaan. Aan wiesn kant staat u dan? Aan de kant van Wagensveld of aan de kant van die Islamitische stenengooiers?
@Andrew Deen | 24-08-19 | 21:11: Bent u het met me eens dat de totale vernietiging van het Moslim extremisme een betere Islam oplevert? Ik denk van wel, maar Moslims hoor ik er niet over. Misschien kunt u het vertellen?
Extreem-links is tegen het boerkaverbod omdat dan ook meteen hun bivakmutsen verboden zijn.
Moeten straks vijf vaders de bak in, wat een drama.
Mooi, moordend tuigh moet de bak in.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:11: Als uw kind misbruikt werd in een speeltuin, en u zou daar ooggetuige van zijn. Wat zou u doen? (En ik bedoel dit gewoon oprecht)
Ik geloof in crime passionel. In Frankrijk zijn voorbeelden van vrijspraak in geval van voornoemde. Zeker als iemand niet van je kindjes kan afblijven.
@kotelet | 24-08-19 | 17:14:
Zo makkelijk dat wat als....
Ga wieberen idioot.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:20: Dat is geen antwoord. Nogmaals: wat zou u doen? Een goed gesprek aanknopen en de Politie bellen?
@kotelet
Als het mijn dochter zou zijn, of die van een ander heeft de politie bellen niet zoveel zin meer.
@kotelet | 24-08-19 | 17:23:
Ik doe niet aan "wat als".
Verder is het volledig off-topic.
Joris!
@Berbaar | 24-08-19 | 17:30: Op de hoek van de straat, staat......
@kotelet | 24-08-19 | 17:35:
"hahahaha"
Ik zeg dat ook namens een MP met kiespijn.
@kotelet | 24-08-19 | 17:23:
Na afloop zou ik keurig de politie bellen om mijzelf aan te geven wegens grof geweld.
@MickeyGouda | 24-08-19 | 18:05: Ik zou hetzeldeze doen. En waarschijnlijk net zo eindigen als die mannen..... Dit is niet voor wetgeving vatbaar. Althans, niet in de zin dat die mensen nog vrij rondlopen en de ergste misdaad op aarde kunnen begaan.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:30: wat een stomme reactie.
Doet is even leuk voor hier.
Het is een gekkie, die malle Edwin. Maar de man haalt wel eigenhandig de kastanjes uit het vuur. Wat onhandig maar wat is nog het alternatief?
Malle Edwin moet eerst nog even een gevangenisstraf in Duitsland uitzitten.
Daarna horen we nooit meer wat van die idioot.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:03:
Glaskugel konsultiert?
Hij is naar aan het doen tegen moslims? Voor welk probleem draagt hij een oplossing voor?
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:11:
Handhaven uitvoering Wet.
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 17:16: Bij Tiran ie mag een bevolking burgerlijk ongehoorzaam zijn. Wat zijn de beweegredenen van Pegida?
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:23:
Zal je helpen: uitvoering geven aan deze specifieke wet, zonder onderscheid des persoons van de overheidsdiensten die hier op moeten toezien én handhaven.
Zo, was niet al te moeilijk. Toch?
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 17:29: Maar waarom alleen deze specifieke wet dan, geldt dat niet voor overige wetten waar de Politie niet aan toekomt?
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:41: Omdat het niet aangaat dat bewindspersonen al voor het ingaan van die wet te kennen geven dat ze niet wilden handhaven. Het is niet aan een burgemeester om zelf uit te maken welke wetten er wel of niet gehandhaafd worden. Het feit dat die wet is aangenomen, betekent dat er draagvlak voor is, dus handhaaf je als het op je pad komt. Net zoals wildpissen of liederlijk gedrag.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:41: also, grensverleggend bezig zijn. Maar wacht, deze demo ging over handhaving en gelijkheidsbeginsel. Krachtens de Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkenke kleding. Nog iets anders te miepen?
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 18:02: Ik vind de argumentatie best ok, alleen u bent selectief in waar het voor geldt. Als de demonstratie zou gelden voor handhaving van alle wetten, dan zou ik voorstander zijn. Zo zou discriminatoir handelen tegen moslims als een misdrijf opgepakt dienen te worden. Dan ben ik voor handhaving van alle wetten.
@Kaan78 | 24-08-19 | 20:08: Discriminatie is nou 1 van de dingen wat wel gehandhaafd wordt.
Je mag gewoon in de openbare ruimte met je muts op of tent aan, dus dit is zoals gewoonlijk een nonsens demonstratie van pegida. Alleen snapt hun oerdomme aanhang dat niet.
Nee, dat mag niet.
Dat us gelul. Probeer maar eens met je bivakmuts in 020 over de Dam te lopen. Word heel klein stukkie lopen. Dat is ook het achterlijke die de onnozelen uit het please kabinet konden verzinnen.
@kotelet | 24-08-19 | 17:03:
QED
@Matwetwe | 24-08-19 | 17:04: idd het is gewoon een boerkawet. De rest is erbij verzonnen om het te legitimeren.
In de publieke ruimte met een bivakmuts? Nope, mag al sedert jaren niet. Met een integraalhelm op een andere, openbare ruimte betreden? Idem.
En deswege is er de Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding per 1 augustus 2019 van kracht. Aan de overheid om deze wet te gaan handhaven ongeacht afkomst, religie et cet. Art.1 GW.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:08: Ga eens deaud met uw Latijnse afkortingen. Ik heb gewoon HBO. En een pesthekel aan uilen.....
Het ging er vooral om dat bij demonstraties je je gezicht niet mocht bedekken. Bij de boerkademonstratie mocht het ineens wel. Misschien moet je even in de spiegel kijken als je het woord "oerdom" uitkraamt. Bovendien zien we in de praktijk dat je wordt aangehouden of ondervraagd als je een bivakmuts draagt itt een nikab.
@Günther Schneider | 24-08-19 | 17:26:
Op straat, dus niet in de ruimtes waar deze wet geldt is het dragen van gezichtsbedekkende kleding als een niqaap, een boerka i.t.t. het dragen van een bivakmuts en overige ..., niet verboden. maw: deze wet voldoet niet, maakt onderscheid want religie et cet.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:08: 'quite easily done' bedoelde je toch? Maar nee, je krijgt wel degelijk gezeik dan. Loop anders effe met een bivakmuts op het gemeentehuis in, dan snap je het al vlug.
Pegida weet altijd weer de potentiële bloksnorfans (al dan niet in andere uitmonstering) tot totale razernij te drijven. Of dit goed is of slecht is moeilijk te beoordelen.
Meestal is het maar een handvol mallerds die een zorgwekkend grote menigte van gevaarlijke figuren en oproerpolitie op de been brengen. Ergens hebben zij dus wel een punt, want waarom al die overmacht aan Deugend gespuis om een minderheid uit het straatbeeld te blaffen?
Is het deze burgerlijke ongehoorzaamheid van Pegida die de totalitairen zo woeden maakt?
Maar die mallerds zorgden helemaal niet voor een menigte.
15 sneuneuzen die door de rest genegeerd werden.
Tel uit de winst.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:06:
Ah, moet bekennen dat ik dit gevalletje niet precies bestudeerde. Zo spannend is het meestal niet.
Meestal wordt het dus wel een woedende menigte die het geweld niet schuwt, met aanpalende oproerpolitie. Ik herinner mij een geroosterd worstje naast een episch centrum van cultureel Deugen.
Andere keren waren het de knokploegen van de (ironisch) "Anti FAscisme" -genaamde beweging van precies dat wat zij zeggen te bestrijden.
Als iemand voor jouw voordeur "lang" gebruik maakt van zijn demonstratierecht, vrijheid van meningsuiting waarbij jij daar last van hebt (geluid, hinderlijke aanwezigheid) dan ben ik ook een gevaarlijke figuur. Ergens anders droeftoeteren was zeker geen optie. Nog los van vrijheid van partnerkeuze (seks op straat), plassen of poepen in het openbaar bij nood, of vervuiling van je voordeur. Deze mensen hebben geen reprimande maar hulp nodig.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:20:
Niet om het een of ander, maar ik zie jou inderdaad aan voor een potentiële fan van een gevaarlijk totalitaire beweging. Zo'n enge club die "orde op zaken" wil stellen. Overal waar een andere cultuur dan de enige echte monocultuur vrij over straat mag lopen.
@Jan Passant mk2 | 24-08-19 | 17:12:
Zeg dan gewoon dat U er niets van af weet of zeg niets.
Reaguurdertjes met een meninkje maar zonder enige kennis zijn lachwekkend.
@Jan Passant mk2 | 24-08-19 | 17:27: ik ben wel een gevaar. Ik leg u redeneervermogen bloot. Dat is niet fijn, maar dat mag in NL.
Nou ja, ik lijk Pegida wel. Trek gevaarlijke activisten en oproerpolitie aan in mijn tegeltje. Nu de Koreaanse slet in zijn nieuwste verschijningsvorm erbij en mijn schoteltje stroomt over.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:40: QED, hahaha. Omdat je niets wilt begrijpen: ja, ik bedoel jou, Joop-trol.
@Berbaar | 24-08-19 | 17:06: Natuurlijk bericht de linkse NPO wel uitgebreid over de 15 reli-fascisten en vermomde PvdA lulletjes die een pro-boerka demo hielden, en liever niet over deze van Pegida. Verder zijn wanhopige trollen als jij er maar wat druk mee.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:44:
Gewoon een vraag zoals ik die wel vaker stel.
In geval van oorlog tussen Turkije en Nederland aan welke kant staat u dan?
En liefst geen Vader en Moeder antwoord of Tawriya.
@Roadblock | 24-08-19 | 19:27: Vader en Moeder antwoord.
@Kaan78 | 24-08-19 | 20:13:
Ik had gewaarschuwd.
Het Vader en Moeder antwoord staat bekend als het omzeilen van de loyaliteitsvraag.
De vraag omzeilen is het antwoord geven.
@Kaan78 | 24-08-19 | 17:20: Wat heeft partnerkeuze hier mee van doen? En wat is dhet verband tussen vrije partnerkeuze en sex op straat? Snap niks van jou tegel.
En was het niet op de straat voor een moskee? Dat is toch niet jou woning voor de deur maar alleen voor de poorten van de kazerne van Erdogan?
@A.I. van Dee | 25-08-19 | 01:41: jou moet zijn jouw of uw als u daar op staat.
Ik vind dit niet zo'n gekke actie van Pegida.
Nee was top, 15 man, spandoekje, hoop lachers.
Lekker man.
@Berbaar | 24-08-19 | 16:50:
Hoe weet je dat het mannen waren?
Ja prima. Laten we vooral de relnichterij rondom dat wetje door Pegida doen, dan weten we zeker dat je wel gelijk hebt, maar het niet krijgt.
Oneerlijk? Ja, maar zo werkt het.
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 16:52:
Vertel eens: waarom werkt dit zo?
Is de ene mens soms gelijker dan de andere of staan er binnen de Wet verbod gedeeltelijke gezichtsbedekking soms uitsluitsels waar overheen gelezen is? Vertel ‘t me maar.
@bij gelegenheid | 24-08-19 | 17:00:
Pardon, wet gedeeltelijk verbod ...
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 16:52: Het heeft heel lang geduurd voordat dat wetje erdoor was. Dan is het met een meerderheid van stemmen aangenomen en zie je allerlei vormen van willekeur bij de uitvoering. Daar zit het probleem.
@Berbaar | 24-08-19 | 16:50: Tja, jij hebt al kunnen klappen bij die 15 sukkels in boerka tijdens de pro demo. Gun een ander ook iets.
De zeden gaan vooraf aan de wetten. Elke wet die niet geworteld is in de zeden is een dode letter. Maar wat zijn de zeden exact? Dat is de inzet van de cultuuroorlog. Tot die ten einde is, zal er een hoop verwarring zijn.
we zijn al sinds de tweede Wereldoorlog softies. Kranten die actief collaboreerden waarvan de redactie niet eens tegen de muur werd gezet. 90% van de oorlogsmisdadigers die gratie kregen. Nooit maar dan ook nooit onteigening van geroofde goederen en geld.
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 16:56:
Ah, ook dit komt allemaal door den oorlog van die ouwe socialist tegen de rest?
Blijft tobben, want intussen hebben wij weer een heel andere vorm van socialisme en iedereen die dat te luidruchtig ziet krijgt weer klappen van media, oproerpolitie of knokploegen van deze- of gene pressieclub.
Dat vreselijke schijtlijstertje, die voorman, die er als een haas van door gaat als het de oudebokje teveel wordt, wat een laffaard, nietsnut etterbak.
Jij bent een stoere jongen zeg, wat je ook van hem vind hij is zeker geen lafaard.
@elkipo | 24-08-19 | 16:48: iedereen die geweld uitlokt maar vervolgens huilt als hij succesvol is, is een laffe drol
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 16:57: Dus als je een flyertje uitdeelt, lok je geweld uit?
Draai het eens om. Een Moslim in een djellaba staat ergens over zijn profeet op te scheppen. Andersdenkenden storen zich eraan, bellen de politie en beginnen met stenen en rotzooi te gooien om hem te verdrijven. De politie komt, laat de stenengooiers ongemoeid en pakt de Moslim op. Dus is de Moslim een laffe drol volgens u.
Ik vind Wagensveld wat meer lef hebben dan iemand die niet verder komt als anoniem dom scheldwerk.
@Heiner | 24-08-19 | 17:45:
Zonde van uw inspanningen.
Meneer Morales zou zelf zijn blijven staan en zich door het moslimgrauw de hersens hebben laten inslaan, want hij is alles behalve een laffe drol.
Daar stop je toch geen energie in?
Hij of zij kan ook zelf antwoorden. Ik ga er vanuit dat als je het geweld van Moslims tegen Wagensveld in Eindhoven vindt deugen, je het ook vindt deugen als een Moslim het doelwit is van "andersdenkenden. "
@Heiner | 24-08-19 | 20:34:
Ah, u gaat uit van het wederkerigheidsprincipe en eerlijkheid in redeneertrant.
U draait hier toch al lang genoeg mee om te weten dat hele groepen mensen die eigenschappen niet hebben?
@Roadblock | 24-08-19 | 20:41: Dat kunnen die mensen zelf ook vertellen. Ik persoonlijk zou niet weten waarom je als Moslim wel stenen mag gooien naar een andersdenkende, maar andersdenkenden niet naar Moslims. Net zo als ik nog steeds niet begrijp waarom een tekeningetje erger binnen de Islam erger is dan moord en verkrachting (van andersdenkenden, maar ook van Moslims/Moslima's)
NPO:
Neonazi's van Pegida lappen verbod op gezichtsbedekkende kleding schaamteloos aan SS-laars.
Gheghe, verslag van een correspondent ter plaatse.
15 stuks Pegida tuigh, 50 agenten en een hoop dagjesmensen die het geamuseerd vanuit de schaduw gadeslaan.
Mooi om te zien hoe dat verderfelijke gedachtegoed niet aanslaat bij de mensuh.
15? Ze groeien dus wel in aanhang.
Opkomen voor je land noemt u 'verderfelijk gedachtegoed'? Weet tenminste iedereen aan welke kant u staat. (Voor de enkeling op GS die dat nog niet wist).
Art.1 GW En daarna wetten uitvoeren waarvoor zij zijn bedoeld is blijkbaar-hiiteding, niet aan jou besteed, lievv trollekke.
@sjef-van-iekel | 24-08-19 | 16:32:
Ja sjef, ze hebben potentie.
Over een jaar of 200 lol
Geen gewenste reactie op je vorige tegel gekregen?
Waar ik dan persoonlijk enigszins blij mee ben dat het meeste riool tuig zich beperkt tot anoniem op Twitter huilen want te laf om een stelling te maken en er achter te staan.
Anderzijds. Wel beangstigend dat er zoveel mensen zo weinig snappen van de realiteit en radicaliseren.
Dan weer. De meesten blijken nogal oud te zijn. Dus daarom geen aanslagen. Want te oud.
Tot dusver.
For the record.
Ik ben een boek aan het schrijven over radicalisering en met name die op het internet door eenlingen. Ik neem in dit onderzoek mee moslims, rechtsextremisten en linksextremisten.
Ik laat de hindoes en joden links liggen want weinig relevant in dit onderzoek.
Maar goed. Het slaat wel aan bij sommige mensen.
@Goofje | 24-08-19 | 16:34:
Ik zit niet te wachten op dergelijke sneuneuzen die menen dat ze "opkomen voor mijn land".
Kssst ga eerst maar even de gevangenisstraf uitzitten in Duitsland, engerT Wagensveld.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 16:36:
fictie feuilleton
@RickTheDick | 24-08-19 | 16:41: LOL! Neen, onze Deen is immer onbevooroordeeld dus dat komt wel goed...
En wat is het heerlijk dat dat andere verderfelijke gedachtegoed wat zich als religie vermomd dag na dag na dag steeds weer wat terrein wint. Want het westen mag kapot en iedereen die daar tegen verzet is een haatzaaier en racist toch? Maar wat zijn die incompatibile vrome mensen toch geweldig, met hun constante gedram in je smoel en hun achterlijke gewoontes die hier geen plaats dienen te hebben. Lekker toch? Wat kan het jou allemaal interesseren joh... Preker van de verkeerde preken. Jubelend naar de klote tot we allemaal als een schizofrene saran aanbidder in onze vale woestijntenten op kale vlakten devoot onszelf de cholare bidden voor een verzonnen zieke fantasie. Dat is prima natuurlijk. Dan mag nationalisme wel, maar wee gebeente als er een paar blanken die shit zat zijn... die schijt deze nonvaleur wel even compleet onder vanuit zijn hoog moraal.
Om te kotsen ben je, en daar nog trots op zijn. Je mag dat gratis hebben van me, wat een status en eer moet dat zijn. Gniffelend in je lamme vuistje. Smerig mens.
@Acar_ketimun | 24-08-19 | 16:46:
Zou U misschien een beetje cheese bij die whine willen?
Guttegut wat een aanstellerij weer.
@Elzenkoning | 24-08-19 | 16:44:
Dit is een miscommunicatie. Het is een misconceptie.
Ik heb een tyfushekel aan extremisten. Alle allures. Gewoon allemaal.
Mijn interesse gaat specifiek uit naar jihadisten en links- en rechtsextremistische figuren.
Weet je waarom?
Vast niet. Dat geeft niet.
Maar vooral jihadisten en rechtsextremistische terroristen hebben wat dingen gemeen.
1.) Het zijn altijd jongere mannen .
2.) Vrijwel niemand van deze figuren is vroom opgevoed.
3.) Ze radicaliseerde altijd op een latere leeftijd. 20+
4.) Ze zijn allemaal vrijgezel. Toegegeven ik weet nog niet met 100% zekerheid of ze allemaal vrijgezel waren. Maar het lijkt er wel op.
Nou Goofje. Vind het idee van Pegida soms nog wel goed voor een aantal pluspunten. Echter het totale gebrek aan klasse in de uitvoering maakt dat ze wat mij betreft niet veel beter zijn dan die marokkaanse klaplopers.
@Berbaar | 24-08-19 | 16:35: Met jouw standpunten is over 200 je hele bloedlijn wel uitgeroeid door de ECHTE barbaren.
@Andrew Deen | 24-08-19 | 16:53:
Man man wat een dom gelul.
Aanname op aanname.
Btw, je zei hier toch ergens dat je personen niet haatte, maar alleen de ideologie?
Kom je daar nu op terug zo te zien?
Twitter : This media may contain sensitive material. Learn more .... View bij
twitter.com/BobHGL/status/11652611060... niet te geloven.
Wel bij de feiten blijven. Groenlinks-knul. Die kerel handeld in airsoft-geweren. In DLD volstrekt legaal. En ook al zou hij in wapens handelen, wat dan nog? Verder is het een kinderachtig figuur met zijn varkensmutsjes en BBQ. Maar hier doet hij iets goeds!
De afloop van een eventuele aanval op iemand met een boerka aan wordt bepaald door de religie.
Voor de echte moslima komt er dan een monument en de nepperd mag blij zijn met seponeren.
Echt géén normaal denkend mens wil ook maar in de buurt komen van een boerka: minimaal 100 mtr afstand houden. Laat staan 'aanvallen'. Maar ja, als ze blijven provoceren zou het weleens anders kunnen worden.
@Goofje | 24-08-19 | 16:30:
Welnee Goof, die lopen lekker over de Haagse Markt, net als ik.
Nergens last van.
Er zijn in NL geen aanvallen op moslima's. Ik heb geen cijfers paraat maar zeker 9 vd 10 berichtgevingen van moslimas die zeggen te zijn aangevallen was onwaar. Ik beweer hier en nu dat het 10 vd 10 is. Verongelijk me maar.
Bij de scouting zie je inderdaad nauwelijks buitenlandse kinderen.
Bij onze club kwamen jaren geleden een keer drie Finnen die wel na betaling aanwezig wilden zijn om zo meer diversiteit in onze club te krijgen.
We hebben toen speklapjes op de barbecue gegooid.
Speklapjes is natuurlijk onzin. Snap niet zo goed waarom de scouting hierbij betrokken wordt
@yooooh | 24-08-19 | 16:24: Wilt u betaalde subsidie-aanwezigen in uw club?
Lekker volwassen van de leiding. Of waren het echte Finnen zoals in Finland en vonden ze dat prima?
Iedereen doet wat het beste bij zich past. Voor de rest onthou ik mijn superieure mening.
@Halal gehaktbal | 24-08-19 | 16:25:
hoezo "lekker volwassen van de leiding" zij willen geen varkensvlees en wij respecteren dat, wij willen wel varkensvlees en dat hebben zij maar te respecteren.
respect moet van twee kanten komen.
@isotope 465 | 24-08-19 | 16:33: Wat een slechte redenering. Dat komt waarschijnlijk nooit meer goed met jou. Neem maar nog een speklapje en laat aub redeneren over aan mensen die dat kunnen.
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:50:
Als jij het niet kan accepteren dat andere mensen een speklapje op de barbecue gooien, dan heb je niks te melden of te eisen over je eigen voedsel wensen.
Laat aub redeneren over aan mensen die dat kunnen.
@TeeJee | 24-08-19 | 16:53: Het gaat niet om een speklapje eten. Iets krijgt waarde door de context. Uit het verhaal is de beweegredenen te herleiden. Zelden zo'n stuk achterlijkheid, gebrek aan : -culturele en maatschappelijke vorming, normatief besef, waarden en waardigheid gezien.
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:59:
Kijk dan eens wat vaker in de spiegel.
@TeeJee | 24-08-19 | 17:01: Steekhoudende argumetatie. Kan je lezen? Er stond "ik heb ook iets zinnigs te melden". Aub doe zo veel mogelijk een inhoudelijke reactie. Dan zien anderen al wat de inhoud van jou is. Dan maak je het makkelijker voor mij.
Mede daarom is het bij scouting nog gezellig.
Net zoals bij de Vierdaagse bijvoorbeeld, daar lopen ze uit vele landen maar moslims zie je eigenlijk nooit. Want een individuele prestatie leveren zonder over iemand anders te kunnen klagen als het niet lukt lijkt een brug te ver voor ze.
@Pierke Pierlala | 24-08-19 | 18:36:
Vierdaagse is 'niet hun ding'.
@Pierke Pierlala | 24-08-19 | 18:36: Die Syriërs en Iraaki die naar NL zijn gekomen, wel hoor. Op de vlucht voor de vrome Moslims van ISIS.
Koekamp? Een burka met koeprint zoals van een Lakenveldert dat lijkt me dan wel weer lachen voor een keertje. Verder is dit alles om te janken.
Verbod is verbod. Bevalt het niet? Dan graag opgerot.
De actie is zo te zien een "daverend" succes .... Waar zijn al die reaguurders dit soort initiatieven van Pegida geweldig vinden? Loop dan het risico je te laten arresteren, zodat er een proefproces kan worden gestart. Dit soort optredens van Pegida hebben weinig zin.
Dat is al gebeurd. www.ad.nl/den-haag/na-boerkademo-snap...
Das goed,lopen we samen tijdens de demonstratie.
@Feynman | 24-08-19 | 16:19: Als je goed oplet op schiphol en Rotterdam Airport zie je de NL witmangen zich keurig van alle verdachte keldignstukken ontdoen terwijl de boerka's en baarden doorlopen. Met een lach, daar dan weer wel!
@pigadaki | 24-08-19 | 16:32:
Klopt, sneue mensjes zien wat ze willen zien.
Is van alle tijden.
Ik lees minimaal 3 werkwoorden waarbij je meer moet doen dan alleen een grote bek vanaf de zolderkamer hebben. Wat denk je zelf?
Niets kunnen, Niets doen en nooit iets zijn is een dagtaak hoor,
@Berbaar | 24-08-19 | 16:42:
Nee Brabbelbeer sneue mensjes zoals jij, zien niets omdat ze een stijve nek hebben van het wegkijken.
Pegida, kinderachtig clubje met hun speklapjes voor de Moskee. Maar hier doen ze iets verdomd goeds!
De middelen die ze gebruiken zijn inderdaad kinderachtig soms. De boodschap is dat echter niet.
Wat heet kinderachtig. Moslims die in een kramp schieten als er een speklapje in de buurt (niet op het erf zelf) van hun moskee is te zien en in een kramp schieten van een wet of in een kramp schieten van een varkensmuts of een cartoon en dan nog behoorlijk activistisch kunnen worden, maar het niet over hun hart kunnen verkrijgen om hun gewelddadige broeders aan te pakken of zelfs maar af te vallen. Wie is er dan kinderachtig? Een speklapje is blijkbaar erger dan een Jihadistische aanslag met doden en gewonden.
Maatschappelijk engagement is altijd te prijzen en ze hebben natuurlijk een punt.
Natuurlijk is het provocerend gedrag van pegida , maar een normaal mens zou daar niet of nauwelijks op reageren. En zeker niet zo gewelddadig als de moslims. Gisteren vi gekeken Johan Derksen met dood bedreigt en studio moet beveiligd en bewaakt worden. Alleen omdat hij zei Turkije is een k... land. Eigenlijk te gek voor woorden dat je dan met dood bedreigt wordt
"Eigenlijk te gek voor woorden dat je dan met dood bedreigt wordt" U heeft de afgelopen, pak 'm beet, 10 jaar zitten slapen?
npo was er als de kippen bij om het te vermelden op 101
Provoceer een Turk en ze gaan helemaal koekwaus...
Bedreigen is te gek voor woorden, maar het slaat nergens oo> Turkije is een prachtig land, met over het algemeen een gastvrije bevolking.
België is een kutland
@snapal | 24-08-19 | 16:28: Het had alleen op Mars moeten liggen. Het grootste deel van de bevolking heeft op die koekwaus van een Erdogan gestemd. Dat zegt veel...
Turkije is altijd nummer 1
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:53:
Turkije staat op geen enkel lijstje op nummer 1.
Niks meer dan wishful thinking.
‘*De moslims’? Ja .. ze zijn er ook allemaal he, oneindig dom stuk vreten..
Die moslims die erop reageren zijn ook tokkies. 99% doet dat noer. Daarbij scoren moslims eigenlijk dus nog beter...
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:53: Nummer 1 k.tland
Logica: als je vindt dat een bivakmuts moet kunnen, dan moet een boerka ook kunnen. Want het is een en dezelfde wet en Pegida wil niet dat er met twee maten wordt gemeten.
Dat is nou net wat ze niet kunnen. Kritisch denken en doen.
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:54:
Beetje last van projectie. Typisch.
@TeeJee | 24-08-19 | 17:00: Waar heb je last van gast. Chill een beetje. Blijf ontopic of hoor je tot de pijnlichamen die andermans verdriet nodig hebben?
De wet ligt genuanceerder. Je mag nl gewoon een boerka in dit land dragen. Niet overal en niet altijd.
Maar hier, bij deze demonstratie, zou de politie volledig in zijn recht staan om bivakmutsen te verbieden.
En ik zie geen boerka’s. Dus wie is er nu in overtreding en wie is dom?
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 17:06: Onzin. Er bestaat geen wet die bivakmutsen verbiedt. Behoudens dan inderdaad diezelfde wet die boerka's verbiedt. De meeste antifa leden stappen na een demo wie het verst een steen kan gooien dus ook volledig ongehinderd op bus of trein om naar huis terug te keren.
Huiveringwekkend
Tienduizenden bivakmutsen in een hittegolf
Vergeet niet te drinken
Kunnen we geen deal sluiten met Allah? Boerka af, kuisheidsgordel om.
Het is 2019 mensen!
npo
Rechts extremistische fascist Edwin W opgepakt voor bezit buik speklapje.
Best wel leuk.
Wij gaan de wet overtreden maar een ander mag dat niet.
Welke wet overtreden?
Koekamp is bijvoorbeeld geen openbaar vervoer.
Ja, wat een voorrechten die burka's hebben
@Is dit nog nieuws? | 24-08-19 | 16:09: maar wel een demonstratie. Als de politie vordert dat je je ruksok moet afdoen, en ke doet het niet mag je worden opgepakt.
Als een demonstratie nu was toegevoegd aan situaties waarbij je geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen ....
Dat dus...
Bivakmuts op--> boerka eroverheen--->opgelost.
Ze pakken je op met een bivakmuts.
De boeven zijn gewaarschuwd.
Welke les kunnen bivakmutsendragers hieruit trekken---> Trek een boerka aan, lekker genderneutraal ook.
@LostSandWich | 24-08-19 | 16:19:
Een paar opgerolde sokken erbij en dan weten ze zeker dat je echt een gelovige moslima bent.
npo
Mossad zit achter gewelddadige demonstraties Pediga.
npo
Israëlische militanten molesteren onschuldige bivakmutsen
Ik zie werkelijk het probleem niet. Gewoon snoeihard handhaven, dus gespeend van ideologische of persoonlijke overtuigingen. Ultra seculier en volkomen objectief.
Wat is het probleem?
Het probleem is het ontbreken van zelfrespect, waardoor bukken gemakkelijker is dan rechtstaan.
Het gebrek aan handhaving is het probleem. Dus zo gewoon is dat kennelijk niet.
@Acar_ketimun | 24-08-19 | 16:35:
Gebrek aan handhaving? Daar staan 100 agenten een clubje van 5 bivakmutsen in de gaten te houden, blijkbaar hebben die dus niks beters te doen want anders was er niet zoveel mankracht op te trommelen. Als je deze agenten inzet voor handhaving kun je de boerka's bijna 1-op-1 laten volgen toch?
Is een idiote wet die niet te handhaven is en alleen maar provocaties en eigen rechtertje spelen uitlokt. Wil je iets aan extreme (uitings)vormen van Islam doen, verbied het salafisme. Dat scheelt een hele hoop ellende.
@Graaisnaaiert | 24-08-19 | 16:59:
En hoe handhaaf je dat dan? Bij elke samenscholing van 3 baardapen of meer een "stille" inschakelen die Arabisch verstaat en een salafisme-detector op zak heeft?
Er is ook een wezenlijk verschil tussen een boerka en een bivakmuts..
Euraka> de birvamuts. (minder gaten)
NOSnieuws:
“Pegida lokt stenenregen uit en moet schade betalen”.
Daar zal het wel op neerkomen...
Uitlokken is betalen als het uit de klauwen loopt.
Achterliggende gedachten doen niet terzake.
Verdeel en heers/pappen en nathouden.
Pegida is geweldloos en provoceert een beetje.
Hun belagers,linkse en moslims komen met alles weg,zelfs met geweld. Mag ook wel eens gezegd worden.
Nu heb ik in het geheel niets met die mafkachels van Pegida (obligate opening om misverstanden te voorkomen), maar blijkbaar en klaarblijkelijk en waar nodig ook schijnbaar, hebben we dit soort nuttige idiote met hun provocaties wel hard nodig om zaken op de agenda te krijgen vanwege de aandacht en tweedeling die het oplevert. En dat die aandacht noodzakelijk is, daar sta ik dan wel weer voor de volle 100% achter.
Wat Pegida doet is net zo pijnlijk als fysiek geweld. Onze hersenen zien daarin geen onderscheid. Wel is het zo dat die mensen helaas gevoed worden door elende van een ander. Ik zou mezelf kwalijk nemen als ik gepijnigd zou worden van hun onvermogen om normaal gedrag te vertonen. Zij hebben hulp i.p.v. agressie nodig.
Onze hersenen zien daarin geen onderscheid.
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:38:
Ontwikkel je dan eens als mens(en).
@TeeJee | 24-08-19 | 16:44: Dat mag je ook doen, dan had je het waarschijnlijk begrepen :) Mijn schrijven richt ik niet op de dommen of mensen die voor dommetje spelen. Gelieve te onthouden van reageren als het niet lukt.
@kaan.
Gast. Je hebt slechts een mening. hartstikke goed. Dat betekent nog niet dat het zo is. Niet direct op de man spelen als je tegengas krijgt. Daarmee bevestig je hét kenmerk van de links georienteerde mens. Namelijk de absolute intolerantie ten opzichte van andersdenkenden.
@Happy People | 24-08-19 | 17:14: Bedankt voor het delen van je mening! Ik zie het anders :) :P
@Happy People | 24-08-19 | 17:14:
Ehh, sry man, Kaan heeft gelijk.
www.psychologytoday.com/us/blog/body-...
@Kaan78 | 24-08-19 | 16:38: "Wat Pegida doet is net zo pijnlijk als fysiek geweld." Aansteller. Moslims in NL moeten eens een keer leren incasseren en ze moeten ook eens leren dat in NL de NL wet geldt en dat die prevaleert boven de zelf opgelegde dogma's uit de koran. Als de wetten van het land waar je mag leven conflicteren met jouw zelf gekozen regels, prevaleren de wetten van dat land. Pegida doet niets anders dan dat duidelijk maken.
Vergelijk even hoe Jan Roos werd behandeld met hoe boerka`s worden behandeld. www.youtube.com/watch?v=zjIK_VXg6aY
Of de geniale gast die zich bij de vorige demonstratie liet arresteren. Die werd eerst om zijn legitimatie gevraagd, maar niet vergeleken met zijn gezicht. De man vroeg zich af hoe veel die veiligheidscontrole hielp. Vervolgens werd hij gearresteerd, wat later volgens politie en justitie onjuist was.
Nu gezichtsbedekkende kleding alle aandacht heeft, worden andere islamistische uitwassen vergeten. Bijvoorbeeld zuuraanvallen en genitiale verminking. Natuurlijk is het voor die vrouwen allemaal vrijwillig, bestaat groepsdruk niet en houden alle moslimmannen zich netjes aan de Nederlandse wet.
Maak u niet te druk, slaap zacht, het wordt nog erg warm vandaag.
Hahaha
Ja warm hoofd.
Gelukkig hebben we wat "stillen" die adequaat reageren wanneer nodig. Ik kan oprecht zeggen dat de ruime meerderheid van onze politie en marechaussee echt top kerels en meiden zijn.
Ze houden ons veilig. Al jaren. Hoe moeilijk. Hoe lastig. Ze doen altijd hun werk.
Maar hij wilder och opgepakt worden om zijn punt te maken? Wat zeur je nou dan..
@Epistulae_Morales | 24-08-19 | 17:10: Als hij geen punt had gehad zou hij niet opgepakt zijn. Ergo het punt is reëel en het is het punt waar het om gaat, niet de man. Lastig concept voor "democraten", ik weet het, maar zo werkt het in de echte wereld buiten de onzichtbare muren die jouw helden hebben opgeworpen.
Edwin heeft wel ballen. Nog wel. Dit gaat een keer zo fout aflopen.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Mensen die hulp nodig hebben kunnen hun eigen acties en de gevolgen ervan niet overzien.
115 als je niets ziet van het lijf
Haha 5 sneuneuzen en 100 man politie.
Best vervelend voor die politiemensen want het is snoeiheet op de Koekamp.
Ik hou het lekker op airco en af en toe een duik in het zwembadje.
Dat is een begeleiding van 20 op 1. Kun je nagaan hoe gevaarlijk ze zijn Berbaar
@Elzenkoning | 24-08-19 | 15:51:
Gevaarlijk? Mwoah.
Ontiegelijk dom wel maar dat hou je toch.
Lagaan die kneuzen.
@Berbaar | 24-08-19 | 15:56:
Ga straks kijken? Misschien op de terugweg wel weer zwaaien naar Mark. ;)
@Berbaar | 24-08-19 | 15:56: Hap !
Zo,n Intex-geval van plastic wat je voor 2 tientjes bij het Kruidvat kunt kopen..... Tja, das ook een "zwembad". Vergeet de (Kantonese) pomp niet uit te zetten he.....
@kotelet | 24-08-19 | 16:35:
Zo'n ding heb ik voor de Fikkies.
Zijn ze blij mee joh.
@Berbaar | 24-08-19 | 16:44:
Fikkies, is dat tegenwoordig het nieuwe trending woord voor "kinderen" daar?
@Berbaar | 24-08-19 | 16:44:
Da's wel netjes, dat u daaraan denkt. Kunnen ze lekker buiten zijn en toch afkoelen als het nodig is. Pluspuntje voor u.
Berbaar | 24-08-19 | 15:47
Kijk, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
En toch. Waar haal jij het vandaan, volwassen 'man' naar ik aanneem, om in praktisch elke tegel verkleinwoorden en andere infantiele woordkeus te stoppen?
*Mensjes*, *zwembadje*, "hondjes" = de *fikkies* etc. etc.
?
Ergens blijven hangen rond groep 6 Basisschool?
Wegens de prettigste, veiligste tijd in het/je leven?
Niet dat het jouw karakter misstaat, integendeel.
Het kan ook goed een verzonnen stijlfiguur zijn.
Het valt op, that's all. TOEDELS! (ook al zo infantiel)
Idyllisch Nederlands landschapje compleet met molentje en dingen en typisch Nederlandse snelweggeluiden op achtergrond. Mooi man.
Beetje te warm.
Tja, hoe kan je nu Pegida helden en antifa klootzakjes uit elkaar houden, ze hebben allemaal een gezicht bedekkende bekleding aan....... oh wacht, Pegida grilt varkensvlees en antifa gooit met stenen, gelukkig dat ik ze toch nog uit elkaar kan houden.
Spoor van vernieling: antifa
Spoor van verontwaardiging: Pegida
Gewoon ff wachten tot beide kampen op het Malieveld staan, deur dicht en morgen terugkomen met een vuilniswagen. Laat ze lekker discussieren samen
Deur op het Malieveld?
@Berbaar zelfde belachelijke idee als een boswachter van het Malieveld. Oh wacht...
Wetten zijn wetten. En handelingen buiten de wet zijn dus VERBODEN. Elke overheid die nalaat om dat scherp en coherent te definiëren, én te handhaven; verdient het niet om overheid genoemd te worden.
De overheid is als eerste degene die haar eigen wetten overtreedt als het zo uitkomt. Vele bouwvergunningen worden afgegeven waar dat eigenlijk niet mag, bijvoorbeeld op basis van geluidswetgeving. Zo rolt onze overheid. De wet geldt alleen als middel om lastige burgers mee aan te pakken.
Zo waar.
@Nebuchednezzar | 24-08-19 | 15:48:
De wet geldt alleen daar waar die het geld niet in de weg zit.
Deze wet en het niet aktief handhaven ervan brokkelt wederom een stukje rechtsstaat af. In ieder geval daar waar ie nog enigzins overeind leek.
De staat verdient het sowieso niet om "overheid" te worden genoemd. Probeer dat woord maar eens te vertalen, anders dan "overhead".
@NiCeY | 24-08-19 | 16:19: "een stukje"
Ik hoop voor de rechtsstaat dat die niet uitmondt tot de bijl aan de wortel. Dat zou dan alleen te danken zijn aan het collectief netjes blijven van ons, 'het volk'. De niet nette dingen komen wel uit Den Haag
@NiCeY | 24-08-19 | 16:19:
Wat te denken van het feit dat ruim 600 keer de wet dwangsom moest worden aangewend om de korpsdirectie van de politie te dwingen om een besluit te nemen?
De KD heeft dus kennelijk schijt aan het eigen personeel. Maar wel loyaliteit verwachten van dat zelfde personeel?
En dan de lokale eenheidsleiding spelen en zeggen dat dienders zich bij jou veilig kunnen melden? Ik moet er niet aan denken.
@F. Jacobse | 24-08-19 | 16:29: De agenten gaan nog wel een keer achter het volk staan. Ben ik van overtuigd !
Pikmeer icm schervenrecht. (her)introduceer dat en we hebben een redelijk werkende, effectieve overheid die echt verantwoordelijkheid naar de burgers toe aflegt. En natuurlijk hoeft schervenrecht geen verbanning, onteigening of erger in te houden maar stel, een bewinspersoon maakt er een potje van of geeft keer op keer aan duidelijk ongeschikt voor de functie te zijn, dan kun je hem inderdaad persoonlijk rekenschap af te laten leggen door zo iemand gedurende 10 jaar verbieden een bestuursfunctie te bekleden.
@Graaisnaaiert | 24-08-19 | 16:53:
Zonder dat schervenrecht worden PVV en FvD toch al aardig effectief "verbannen". Vrees dat herintroductie ervan de linksche meerderheid in dit land aardig in de kaart zou spelen...
@OverdaanDerOnderheid | 24-08-19 | 16:24:
Overhead dat past wel bij onze overheid ja. overhead hierboven ; bovengronds ; lucht- ; met lucht gevuld ; boven ; daarboven ; omhoog ; overlast ; besturingsoverhead ; boven het hoofd ; overhead ; indirecte kosten
Ik cherry pick er een paar leuke uit : indirecte kosten, met lucht gevuld en overlast.
Hup team kale koppen. Oh wacht...
REAGEER OOK