Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lieve stad. Weer handgranaat + kogels in 020

Zorg goed voor onze stad en voor elkaar

Gaat lekker in Klabamsterdam. Voor de vierde keer in vijf dagen fluiten de kogels in het rond en voor de miljoenste keer in een paar jaar hangt er een eitje aan een klink. Bühneburgemeester F. Halsema is kennelijk op verkansie, iftarvereniging De Politie is druk met het offerfeest en D66-belangenclub Rechterlijke Macht zegt wel dat ze er iets aan gaan doen maar pakkans is toch 0 - en dan kun je altijd nog zeggen dat je spijt hebt en dan is het ook okee. En zo is het roerend in de thee gezellig wachten tot er keer een verdwaalde 7.62x39 in het knappe gezicht van een onschuldig kindje knapt, alvorens iedereen schande van spreekt van de manier waarop Amsterdam is verworden tot Little Caracas. JOEHOE, GEMEENTE AMSTERDAM. Er vliegen dagelijks kogels door de lieve stad en het gebeurt NÚ. Doe eens optreden doen.
UPDATE: Gemeenteraad Amsterdam vraagt spoeddebat aan nav topic GeenStijl

Reaguursels

Inloggen

Een debat. Dat zal ze leren!

Haatgenerator | 13-08-19 | 08:06

"spoeddebat" over ruim drie en een halve week.
Dat typeert ook wel zo'n beetje de urgentie waarmee dit zal worden aangepakt.
Maar het klinkt wel lekker. Dat wel.

Mr. Happy | 12-08-19 | 21:39

Eens even kijken welk politiek woord ze nu weer gaat gebruiken. Iets van “verwerpelijk” of zo.

Swoop | 12-08-19 | 20:39

Maar.... hét grote probleem van Amsterdam is 'de drukte'. Terecht dat de 020-politiek daar alle aandacht op richt....

Amsterdamsko | 12-08-19 | 20:20 | 1

Zelfs groene Parkieten maken het er ook te druk.

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 20:39

Openen met een Jerry Springer quote +1

Mellita, domi adsum. | 12-08-19 | 18:51

Tsja, dit is uitgelokt door overheidsbeleid. Criminelen markeren door een handgranaat aan de voordeur te hangen het pand van iemand waar ze iets tegen hebben, vervolgens gaat de overheid daar de financiële huurmoordenaar uithangen door de toko te sluiten. Zo maak je het wel heel erg gemakkelijk voor criminelen. De rechtstaat heeft hier gefaald.

Dr. Vigilante | 12-08-19 | 17:31

Ik heb nergens last van hoor! Leven en laten leven dat is wel zo fijn. Toedels!! /Berb modus off

Cobalt bomb | 12-08-19 | 17:07

Amsterdam was altijd al kut

Damien368 | 12-08-19 | 16:41 | 1

En druk.

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 20:57

Eerst een zelfgeorcestreerd probleem aan een open samenleving introduceren en daarna naïef verbaasd zijn dat het mis gaat..

Vervolgens een wenskaart voor de verziektze samenleving ontwerpen:
www.parool.nl/nieuws/wees-lief-voor-d...

- Gekker kunnen we deze op inrichting altijd maken. -

afdankert | 12-08-19 | 16:40 | 1

Nee, daar steekt meer achter. Nu kan men als grote oplosser en verbinder optreden.

Cobalt bomb | 12-08-19 | 17:10

Gifbeker 020, laat het een voorbeeld zijn voor Nederland, dat dit is wat je overal te wachten staat. Duurder, gevaarlijker, scheefgetrokkener, escalerender, meer neigend naar linksoide.

Braco.me | 12-08-19 | 15:17

“Roerend in de thee”
Ghahaha echt grappig en zo origineel ook. Dat slaat natuurlijk op het kopje thee van Job Cohen toen die nog burgemeester was in het jaar kruik. Wie weet dat nog??

Titaantje | 12-08-19 | 14:56 | 1

Jij, en opzet geslaagd! 1 persoon heeft er al op gereageerd. Titaantje - GS 0-1

Cobalt bomb | 12-08-19 | 17:09

En dan zit de 020 politie achter 2 kwajongens met bivakmutsen aan , klappen ze op een betonblok,
https://www.at5.nl/artikelen/196087/politie-knalt-op-betonblok-bij-achtervolging-op-gemaskerde-motorrijders

AntonJensen | 12-08-19 | 14:38

Zouden de mensen in Amsterdam niet weten dat er voor het eerst sinds haar bestaan een vrouwelijke burgemeester de scepter zwaait over de stad en dat deze burgemeester van GroenLinkse huize is? Dat ze met z'n allen er dus aan mee moeten dat de linkse droom van een vredige, lieve stad waarin iedereen simpelweg gelukkig is en 0,0 criminaliteit heerst, eindelijke werkelijkheid wordt?
Blijkbaar is dat nog niet tot iedereen doorgedrongen. Ondanks of misschien juist dankzij deze burgemeester raakt het linkse paradijs steeds meer uit zicht. Mogadishu (Hoi Femke!) aan De Amstel nadert echter met rasse schreden.

Amsterdamsko | 12-08-19 | 14:11 | 1

Meer geld naar de afdeling communicatie. Dan komt het vanzelf goed vanuit de Stopera.

The2Amendment | 12-08-19 | 14:37
-weggejorist-
Eeuwig..Op..Vakantie | 12-08-19 | 14:10 | 2

Kom op mensen, verwachten jullie wat anders dan in de 020-Gazastrook met halalsema als immamerin of is het imammeres?

Nelis SplitBloes | 12-08-19 | 14:07 | 2

Imamiste of imamina. Een van die 2 dacht ik...

Grijskijkert | 12-08-19 | 18:47

Ze dacht dat ze gewoon een immamma was van alle Amsterdammers.

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 21:07

Typisch Amsterdam om het altijd maar zuid oost te noemen, alsof de Bijlmer niet meer bestaat!

Ko Ranzig | 12-08-19 | 14:06

Ik stel een wapenverbod voor. Dat eisen ze hier in de VS ook elke keer naar een schietpartij..

TuurlijkNiet | 12-08-19 | 14:06 | 1

Maar dan wel uitsluitend de legale wapens verbieden uiteraard, want daar komen tenslotte al die incidenten vandaan. Onee, wacht even.....

The2Amendment | 12-08-19 | 14:38

Kunnen jullie a.j.b. ophouden met het schrijven van 'vakantie' als 'verkansie'? Ik denk niet dat iemand het ooit uitspreekt als 'verkansie'. Als je dan per se 'vakantie' op wil schrijven zoals het soms ook wel gezegd wordt, maak er dan 'vakkansie' of 'vukkansie' of iets dergelijks van.

snotferatu | 12-08-19 | 13:25 | 3

Ik vind verkansie wel een mooi woord. Maar zelf gebruik ik altijd verknatie

Middensteun | 12-08-19 | 13:41

Niks mis met verkansie...("zeikstengel" mompelt en overgaat tot de orde van de avond).

Grijskijkert | 12-08-19 | 18:48

Niks mis met verkansie...("zeikstengel" mompelt en overgaat tot de orde van de avond).

Grijskijkert | 12-08-19 | 18:48

Ja die Halsema heeft de boel volledig onder controle. Gelukkig maar dat burgemeesters geselecteerd worden op basis van competentie en niet op basis van kut en lul.

obominotie | 12-08-19 | 13:13 | 4

@bijna_raak Da's alleen vandaag, moet voor komende week nog even bedacht worden.

Grijskijkert | 12-08-19 | 18:51

Ja. Ze begint het al te leren...

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Handhaving.

Een vergeetwoord.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 13:05 | 1

Vergeetwoord, die houden we er in...

kunnenzedanniks | 12-08-19 | 13:58

OK, we zijn het er dus over eens dat we niet meer gaan zeuren over een *te strenge* wetgeving. (Vorige topic)
Maar bijven zeuren om daadwerkelijke *handhaving* van de op zich prima wetgeving nu.
Groetjes uit 020, rand van Gaza.

hotmint | 12-08-19 | 12:55

Ik hoor het Rutte nog zeggen,we hebben een snel veranderende samenleving,en daar moeten we op inspelen,en dat vergt inspanningen,maar uiteindelijk bla bla bla niets.

wiers | 12-08-19 | 12:44

Stille tochten. Daar zijn we goed in.

odulat | 12-08-19 | 12:41

Heeft Amnesty International al een negatief reisadvies uitgevaardigd?

Bena | 12-08-19 | 12:37 | 1

En Amsterdam is stukken kleiner dan de USA. Ik had al lang even negatief reisadvies gegeven.

odulat | 12-08-19 | 12:42

Misschien moeten ze handgranaten gaan verbieden.

TheBigKirth | 12-08-19 | 12:29 | 2

Deuren.

Promedio | 12-08-19 | 12:53

Mischien moeten ze criminelen verbieden..

TuurlijkNiet | 12-08-19 | 14:07

Volgens onder meer PvdA gekkies behoren de daders vast en zeker tot de groep "zwakkeren in de samenleving" en die moeten we volgens hen lekker pamperen met toelagen en uitkeringen.

DasNouJammer | 12-08-19 | 12:24 | 1

Die hebben het hele Dorp ook al overgenomen.Alleen moeten ze die toeristen nog "omvolken", dan is het binnen een jaar compleet..

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 21:00

Onder den Duitschen bezetting werden er in Amsterdam nogal intensieve controles uitgevoerd op identiteit van den burger. Men zocht naar menschen blijkbaar met eenen afwijkend uiterlijk en of afwijkend geloof. Die controles waren Duitsch grundlich, men benoemde dat verschijnsel: razzia.

Om nu te voorkomen dat die intensieve controles, waaraan wij allen immers met afgrijzen aan terugdenken, wederom zouden plaatsvinden, laat men thansch den burger met een afwijkend uiterlijk en een afwijkend geloof, zijn gang gaan.

Men diene voor dit uitgangspunt dan ook begrip te tonen. Dat het neveneffect, een dagelijks schietpartij the, dan daarvan ook een bewijs is van den gevoerden politiek, dient men ook te billijken.

Want, het alternatief, razzia's in bepaalde wijken waar menschen van afwijkend uiterlijk en afwijkend geloof zich plegen op te houden, waarbij de controle wordt uitgeoefend voornamelijk bij menschen van afwijkend uiterlijk en afwijkend geloof, zou niks anders zijn dan discriminatie.

Dat nu, zo meenen wij, is een ondragelijke gedachte. Zo'n schietpartijtje neeme men dan ook op de koop toe. U dient namelijk niet te vergeten dat dankzij de offers die menschen van eerder genoemd uiterlijk en geloof een enorme bijdrage hebben geleverd aan den Bevrijding van onsch land en sedert de jaren 70 dit land hebben opgebouwd, itt uwen vaders en moeders en opa's en oma's die deze menschen hebben laten overkomen om zwaaren arbeid te verrichten die uw voorouders vertikten uit te voeren.

Heppie-even-voor-mij | 12-08-19 | 12:23 | 8

@drs. P | 12-08-19 | 13:18: De islamieten kwamen pas na 20 jaar, mid-sixties, 20 jaren na de oorlog, want de lonen moesten nóg lager, met dank aan de VVD.... Terwijl mijn pa voor 80 gulden per week in de mijnen werkte. Voor die periode waren het de Italianen, Spanjaarden, Polen en Hongaren en een verdwaalde Griek die hier wél wilde werken, dit i.t.t. tot het islamitische volk dat van begin af aan de kantjes ervan af gelopen heeft !

A333aan | 12-08-19 | 13:41

@drs. P | 12-08-19 | 13:18: het is alleen zoo te betreuren dat in het kader van wat toen gezinshereniging heette, die hereniging te allen tijde juist in Nederland plaatsch vond en niet juist in het land van afkomst van den gastarbeider, die dus geen gast meer was, maar zich permanent hier vestigde en zijn vrouw ende kinderen liet overkomen, omdat dien gastarbeider van den Nederlandschen arbeider vernam, dat je hier bij ziekte gewoon doorbetaald kreeg en bij werkeloosheid zelfs een uitkering, die 5 kalenderjaar bestreek, kon genieten, zonder daarvoor enigen arbeid te verrichten. Thansch is dat , 50 jaar later nog steeds zo, dat den vreemdeling, ofschoon hij nog nimmer aan het systeem der sociale verzekeringen heeft bijgedragen, dienzelfden vreemdeling kan genieten van voor hun begrip zeer royale uitkeringen, zonder er iets voor te doen. Aldus bekomt men, als gastarbeider, het idee dat alhier alles gratis is. Het is ook geen idee, het is realiteit!

Heppie-even-voor-mij | 12-08-19 | 14:44

Die goede oude tijd komt nooit terug.

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 21:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Maart 2002. Toen de huidige generatie leden van de “”””Amsterdamse”””” schuttersvereniging nog niet eens was geboren, wist het linkse stadsbestuur al precies wie, wat en hoe... 17 jaar later is het alleen maar erger geworden.
www.youtube.com/watch?v=VW61Bwt5UEE

Stormageddon | 12-08-19 | 12:17

Meer pliesie of color,

dat gaat deze problemen oplossen,

want brothers onder elkaar.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 12:14

Het verbieden van wapenbezit heeft dus geen enkele zin .

iopeth | 12-08-19 | 12:14 | 1

Jawel hoor! In een zeldzaam geval van handhaving zou je kunnen straffen.

Promedio | 12-08-19 | 12:55

Amsterdam bewijst dat gewapende mocrobendes en het stadsbestuur prima in symbiose kunnen samenleven.
Geslaagd stukje multiKul, in zo'n biologisch evenwicht is het riskant zonder overleg wetten te gaan handhaven.

Jan Passant mk2 | 12-08-19 | 12:11

Voor elke onschuldige dode die er valt hebben we een optocht en een Burgemeester die zegt ,dit is onacceptabel,en dat was het.

wiers | 12-08-19 | 12:08

De hele stad valt uit elkaar en uitgerekend Halsema wordt daar burgemeester. Het kan toch niet veel erger. Wat Amsterdam nodig heeft is een clean sweep. Alle illegalen de stad en vervolgens ook het land uit. Daarnaast met hulp van leger alles en iedereen controleren op wapens, van huis tot huis.

ILF2 | 12-08-19 | 12:01 | 3

Als Nederlander mag je belasting betalen, op het partijkartel stemmen en je bek houden. Vraag of verwacht er niets voor terug want dan lacht het Bestuursgajes u recht in uw bek uit en krijgt u de middelvinger.
De trap veeg je van boven naar beneden, dus moeten we beginnen met de boevenmaatjes die het pluche warmhouden. Laten we daarom eens beginnen met 5 jaar oranjevrije militaire dictatuur, dat is al eerder goed bevallen.

De Briemusketier | 12-08-19 | 12:17

Dat is nou precies mijn gedachten.

DikkeWalm | 12-08-19 | 15:52

Als die Burgemeester over een paar jaren weer vervangen wordt,kunnen ze zeggen dat ze toch nog wat had bereikt.Die illegalen worden door ambtenaren zonder haar op hun tanden aan hun lot overgelaten. Ze zwerven al jaren in die stad rond,van kraakpand naar kraakpand.Zet ze dan direkt eruit.Dit is toch ook onmenselijk?

Jan Onbewoond | 12-08-19 | 21:18

Nederland is geen land maar een onderneming, boeven vangen kost geld, dus dat is niet interessant. Of je daarom een beetje tolerant wil zijn naar allerlei partijkartelgajes dat het land binnenwandeld en meer rechten heeft dan u, welkom in uw eigen Nederland.

De Briemusketier | 12-08-19 | 12:01

Een oud Amsterdams spreekwoord zegt: granaatscherven brengen geluk.

Mr_Natural | 12-08-19 | 11:58

Laten we de cijfers van de VS er even bij nemen. Van de 47.220 schietincidenten in 2018, waren er 11.984 met dodelijke afloop, veel ‘gang-related’. Tweeëntwintigduizend mensen pleegden zelfmoord met een vuurwapen. Dit jaar staat de teller al op 33.306 incidenten. Om dit in perspectief te plaatsen: er sterven jaarlijks 40.000 mensen in het verkeer in de VS.

Zwitserland, met veel privaat wapenbezit (45 op 100 inwoners), kent 0,6 moorden per 100.000 inwoners.

Het Groothertogdom Luxemburg kent strikte wapenwetten en weinig privaat wapenbezit (15 op 100 inwoners). Er worden 0,8 moorden per 100.000 inwoners gepleegd. Zwitserland, met veel privaat wapenbezit (45 op 100 inwoners), kent 0,6 moorden per 100.000 inwoners.

Niemand wil alle messen verbieden.

In Mexico daartegen is sterven door geweld doodsoorzaak nummer acht, en dit met slechts 15 wapens per 100 inwoners. In Brazilië zijn er meer dan 40.000 moorden per jaar en slechts 8 wapens per 100 inwoners. Dood door geweld staat er op de vijfde plaats van alle doodsoorzaken. Dat minder vuurwapens voor minder moorden en geweld zorgen, zie ik niet aan die cijfers. Integendeel. Voorbeelden zoals Kim De Gelder en de recente opstoot in mes-aanvallen in Londen en de UK (van 25.000 in 2014 naar 45.000 in 2019) laten ons duidelijk zien dat een mes ook voldoende schade kan aanrichten. Ook Duitsland kende een stijging van maar liefst 900% in mes-aanvallen sinds 2008. Niemand wil alle messen verbieden. Behalve dan Sadiq Khan, de socialistische burgemeester van Londen.

A333aan | 12-08-19 | 11:57 | 1

Mes een beetje vent neemt een tien tonner en raast daarmee een volle winkelstraat over, mietjes (al dan niet homo) steken met een mes.

bijna_raak | 12-08-19 | 16:31

De huizen in Amsterdam zijn zo duur omdat alle ramen van 3cm veiligheidsglas zijn?

Mr_Natural | 12-08-19 | 11:56

Ik ga naar Amsterdam en neem mee: schone onderbroeken, een kogelwerend vest met 'pers' en een helm.

Repetitive Beats | 12-08-19 | 11:54 | 1

En parkeergeld.

ja,diedus! | 12-08-19 | 12:17

Laten we het probleem aanpakken door (vooralsnog) legale wapens als messen, honkbalknuppels en kermisbuksen te verbieden. Dat lost alles op wat betreft handgranaten, automatische geweren en bijbehorende criminelen. Bij vuurwerk werkt dit immers ook!

Copyrechts | 12-08-19 | 11:53

Burgemeester die allerlei linkse hobbies veel belangrijker vind dan zoiets als veiligheid. In Londen hebben ze daar ook veel ervaring mee.

flashforward | 12-08-19 | 11:52 | 1

Granaten en kogels horen nu eenmaal bij het wonen in een stad.l vinden ze daar. Een stad in het midden Oosten welteverstaan.

Repetitive Beats | 12-08-19 | 11:55

Pasen valt vroeg dit jaar,
zoek een plofbaar eitje.

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 11:50

Van maandag t/m donderdag is het messteek dagen van vrijdag t/m zondag is het prijsschieten met automatische geweren en elke dag is het eitje zoeken , Gaaf land .

Jetstream | 12-08-19 | 11:47 | 3

En elke dag botsautootjes met grote geldprijzen.

Mr_Natural | 12-08-19 | 11:53

Volgens mijn onderbuik heten de daders geen Kees, Harm of Joop...

eerstneukendanpraten | 12-08-19 | 11:45 | 1

Ze heten Piet.
Zwarte Piet...

Iknowall | 12-08-19 | 12:03

Waarom zijn granaten en kogels nog niet racistisch verklaard?

Repetitive Beats | 12-08-19 | 11:42

beetje vanaf de zijlijn roepen hoe andere hun werk moeten doen, lekker makkelijk.

Satria | 12-08-19 | 11:41 | 4

Eigenrichting dat moeten willen tog?
De pliesie beschermt je tog?
Daar voor betaal je belasting tog?

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 11:58

@GWB | 12-08-19 | 11:48:
"Wij ruimen straks de troep wel weer op als het voorbij is."

Laat ze maar stikken in hun eigen rotzooi! ,maar wanneer jij je geroepen voelt om andermans puin te ruimen ga dan vooral je gang .

iopeth | 12-08-19 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

En ambulance-in-brand-stekenschaamte. Ik heb een vermoeden dat het dezelfde groep betreft.

nancystjago | 12-08-19 | 11:40

Zachte heelmeesteressen maken stinkende bommen. Femke Hallalsma is precies wat 020 nu even NIET nodig heeft.

keestelpro | 12-08-19 | 11:34 | 1

Of wel. Ruimt lekker op. En wie weet worden ze een keer wakker daar (droomt lekker verder).

GWB | 12-08-19 | 11:49

De oplossing is vrij simpel: stoppen met het consumeren van drugs

Bl0feld | 12-08-19 | 11:32 | 5

Hahahaha, drugs is progressief. Nix aan het handje als je als wethouder je grammetje voor de Stopera opslobbert.

marrretje | 12-08-19 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

De rechtstaat hier bestaat niet meer als het om moslims gaat (en in Duitsland is het nog heel veel erger).
Het komt zo ver dat ook het merendeel van onze politiemensen, ambulancepersoneel etc. het bijltje erbij neer gooit. Dan wordt de anarchie helemaal een feit en rest alleen nog burgeroorlog.
Wij kunnen ons echt het beste gaan bewapenen want dit gaat helemaal fout aflopen.

A333aan | 12-08-19 | 11:32 | 11

@Red shirt | 12-08-19 | 12:10: Kan best, ook ik heb niet alle wijsheid in pacht, maar doe wel mijn best door zo veel mogelijk info te vergaren. Misschien wordt 't nog es wat met me....-)

A333aan | 12-08-19 | 12:20

@Berbaar | 12-08-19 | 11:38:
"Wapengeweld" is nu juist de oorzaak en niet het gevolg (dat is zelfverdediging).

Ik ga het u uitleggen.

Speciaal voor u de simpele versie:
*Het onderwerp is veiligheid.
*Daarvoor zorgt de overheid.
*Want het volk heeft haar wapens ingeleverd.
*De overheid verzaakt, met als gevolg dat het individu zich niet kan verdedigen.
*Het individu claimt vervolgens zijn/haar grondrecht van zelfverdediging.
*En neemt contact op met zijn/haar vertegenwoordiger m.b.t. invoering 2nd amendment (USA).

Stelling: Bewapening is een uiterst effectieve en doelmatige vorm van zelfverdediging tegen wapengeweld in de publieke ruimte.

Graag gedaan.

Voight-Kampff | 12-08-19 | 12:29

@Red shirt | 12-08-19 | 12:12: Whoehahahahhha

Maytheforcebewithyou | 12-08-19 | 12:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Geen probleem toch. Amsterdam is een stad voor iedereen, dus ook voor drugscriminelen die elkaar bestrijden. De progressieve milieuvrienden zitten momenteel toch lekker in Bali of Nieuw Zeeland, die merken hier niets van.

UHeeftGelijk | 12-08-19 | 11:30

Kunnen al die gevonden granaten niet gewoon aan ons leger gegeven worden? Hebben ze in ieder geval iets als ze weer eens naar een hopeloze oorlog in Verwegistan worden gestuurd.

2voor12 | 12-08-19 | 11:30 | 1

Verrassende suggestie, biedt perspectief voor materieelbeheer bij de Rijksoverheid.
BV In beslag genomen smokkelspeedboten in de West worden toebedeeld aan de Nederlandse kustwacht (deze zijn wel golfbestendig ittt de bestelde Italiaanse variant).

bwanabanjo | 12-08-19 | 12:13

Zolang rijkelui er geen last van hebben is het geen prioriteit.
Zo is het altijd, overal en altijd zo geweest.

Toos Doos | 12-08-19 | 11:27 | 1

Als vrouwtje Halsema haar straat maar schoon houdt boeit de rest niet zoveel.

UHeeftGelijk | 12-08-19 | 11:31

Bosje kappen.
Stille tocht.
Niks doen.

Is dit nog nieuws? | 12-08-19 | 11:26 | 2

en knuffels..

flupsen | 12-08-19 | 11:30

Een glas, een plas en Femke gaat vrolijk verder met de was.

The2Amendment | 12-08-19 | 12:06

Pakkans 0% en als toch, dan fopstrafkans 100%.

de Voorzittert | 12-08-19 | 11:25 | 2

Welkom in Nederland.

Is dit nog nieuws? | 12-08-19 | 11:27

Eh ja, dat staat in het topic.

John McClane | 12-08-19 | 11:37

Tja, wat is de nieuwswaarde?
Misschien beter om een topic te plaatsen als er een week niet geschoten is of er in die periode geen handgranaat verloren is.
Neuriet: “ doe mij maar Amsterdam ....”

J-van-de-Bontekoe | 12-08-19 | 11:25 | 2

Je kunt idd beter een klok ophangen die bijhoudt hoe lang er niets is gebeurd.
12:00:00 since last "incident"

Olleke | 12-08-19 | 11:30

Ja idd. Al die aanslagen worden gepleegd met legale wapens, je kunt zowat overal aan handgranaten komen ook, toch?

Dit land wordt niet bestuurd door mongolen, maat door criminelen, die itt. tot wat veel mensen denken verdomd goed weten waarmee ze bezig zijn, welbewust En met kwaad opzet.

Mallepietje1001 | 12-08-19 | 11:25

Beetje flauw om te blijven hakken op de wat diepere uitspraak van Eberhard. Er kwam een meisje uit de metro die liep te huilen en een beetje zwalkte. Dan is er iemand die haar bij haar arm neemt en zachtjes iets zegt.
Dàt is de lieve stad.
Een handranaat een de deur hangen en daarmee je hashconcurrent kwijt zijn is een ander verhaal!

Einde van de Domheid | 12-08-19 | 11:24 | 1

Er zijn uiteraard lieve kanten aan de stad, dus ook aan Amsterdam. Maar je hebt toch het gevoel dat dat lieve van die stad als een excuus gebruikt wordt om maar niet in te grijpen, en steeds opnieuw als een soort romantiserend "het komt wel goed"-sausje over de ellende wordt uitgegoten, om te bedekken, te bedwelmen en te verdoven, om de vieze smaak te verdoezelen. De stad wordt stukje bij beetje overgenomen door de mocro-mafia, en je ziet dat die mocro's ook een steeds grotere bek krijgen' overtuigd dat ze zijn dat ze de straat veroverd hebben en bezitten.

Schoorsteenveger | 12-08-19 | 11:55

Een kogel van het kaliber 7.62 x 39 knapt niet, tenzij in een dumdumachtige variant. Dit type kogel (vooral nog in gebruik in kalashnikovs) begint na het inslaan te tuimelen, vandaar de stopkracht. Het kaliber 7.62 x 51, zoals vroeger in de FN FAL doet dat minder. Die is meer voor precisie en langere effectieve dracht.

Klabamsterdam. Ik moet lachen. Zo'n triest zooitje als het daar ook is.

Hetkanverkeren | 12-08-19 | 11:22 | 1

U heeft gelijk. Toch zou ik willen toevoegen dat wanneer er een 7.62 x 39 wordt afgevuurd en deze kogel je kant opkomt, dit klinkt alsof iemand een droog stuk hout doormidden “knapt “. Tip voor de Amsterdommers: hoort u zo een geluid, even dekking zoeken totdat men uitgeraast is. Duurt meestal niet lang.

Fuck-a-duck | 12-08-19 | 13:32

Gewoon als bijv. FvD zeggen dat je er niets aan wil doen en dat je het zo laat.
Dan gaan de psychopatische Links-partijen er meteen wel iets aan doen.

Want die staan elke dag op met de gedachte(n) 'waar zal ik vandaag weer 's lekker dwars en authentiek tegen gaan zitten zijn?' 'En welk standpunt, hoe goede bedoeld en beargumenteerd ook, van mijn tegenstanders zal ik vandaag weer eens afschieten zonder enige logica en puur op basis van Linkse fascistische idealen?'

Realism Is All | 12-08-19 | 11:21 | 2

U bent aan het raaskallen.

Red shirt | 12-08-19 | 11:24

@Red shirt | 12-08-19 | 11:24:
U moet toch toegeven dat menig voorstel van PVV in de Tweede Kamer word getorpedeerd waarna het een paar maanden later via een partij uit het kartel letterlijk identiek er wel doorheen komt.

2voor12 | 12-08-19 | 11:34

Optreden scherpt de tegenstellingen aan, werkt niet verbindend, bevordert segregatie, werkt stigmatiserend en bevordert discriminatie omdat het laat zien hoe weinig ruimte wij bieden aan conflicthantering en oplossing in andere culturen en sociale klassen en geeft het wit cis gender patriarchaat het excuus om zijn privilege ten volle uit te buiten

bwanabanjo | 12-08-19 | 11:20 | 3

Ik besef dat het sarcasme is, maar het trieste is dat figuren als Groot-Wassink hier blind in geloven en achter staan.

Beefbus | 12-08-19 | 11:26

Mijn bingokaart is vol. Krijg ik nu een prijs?

SDI | 12-08-19 | 11:27

Vergeet 'de-escaleren' niet. Door niet op te treden werk je de-escalerend. Dat degene waar de handgranaat aan de deur hangt of de kogels om de oren vliegt daar heel anders over denkt, daar hebben we het nu ff niet over. Die schiet immers morgen pas terug...

GWB | 12-08-19 | 11:59

Amnesty al een negatief reisadvies afgegeven?

rikkert_gdg | 12-08-19 | 11:20 | 2

Waar zouden IAmnasty-ers op vakantie gaan? Noord Korea?

Langshetrandje | 12-08-19 | 11:22

@Langshetrandje | 12-08-19 | 11:22: Syrië, Palestina, Turkmenistan, Guatemala, Congo en dergelijke leuke plekken. Alle andere landen plegen teveel misdaden waardoor zo'n Amnesty-figuur niet kan ontspannen.

UHeeftGelijk | 12-08-19 | 11:33

Femke gaat wapens verbieden in de stad, dus dat komt goed.

Jan Passant mk2 | 12-08-19 | 11:20

Zal zich alleen maar uitbreiden over de rest van het land.
Welkom welkom welkom

Is dit nog nieuws? | 12-08-19 | 11:18

De incompetentie van bestuurders neemt echt dramatische vormen aan. Het wordt langzaamaan onhoudbaar. Tenzij je jong bent, dan weet je niet hoe het vroeger was. Ik denk dat mijn vader vroeger hetzelfde dacht.

Lt. Hubert | 12-08-19 | 11:17 | 1

Het wordt elke generatie erger. Dàt is het probleem. En de 'jongeren' (want in de scholen links geïndoctrineerd) weten niet beter. Het is aan de ouders en grootouders om dat te corrigeren. En dat corrigeren begint dus thuis.

Goofje | 12-08-19 | 11:32

Als je je n Amsterdam onveilig mocht gaan voelen: trek een niqab aan en alles komt goed.

Langshetrandje | 12-08-19 | 11:17 | 4

@Jan Passant mk2 | 12-08-19 | 11:23: Als ik niet tot in de grond van mijn hard de islam verafschuwde zou ik vast een zeker een burka aangetrokken hebben. Alleen in burka mijn honden uitlaten zou een beetje problematisch worden.

Goofje | 12-08-19 | 11:35

@Goofje | 12-08-19 | 11:35: Moet natuurlijk hart zijn maar helaas heb ik als ui geen mogelijkheid tot corrigeren.

Goofje | 12-08-19 | 11:35

@Goofje | 12-08-19 | 11:35:
Kroontje kopen? Alleszins schappelijke prijzen en er gaat een editwereld voor u open. Niet zeker of het uienvirus daardoor ook sneller afgelopen is maar het zou zomaar kunnen.

elfenstein | 12-08-19 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

"De oplossing volgens veel politici: strengere wapenwetgeving.....
SDI | 12-08-19 | 11:03 | 1 | reageer | favorietblock"....

Maar dit zéér interessante artikel zegt héél iets anders over strenge wapenwetgeving;
doorbraak.be/strengere-wapenwetten-zo...

A333aan | 12-08-19 | 11:16 | 2

Ja, het was dan ook sarcasme van mijn kant. :-)

SDI | 12-08-19 | 11:26

Tja, als je politicus bent en strengere wapenwetgeving overweegt:
- Het raakt je niet peroonlijk.
- Het raakt een deugsnaar bij honderdduizenden kiezers die wapens ook maar "eng" vinden (en die ook geen last ondervinden van een verbod)
- Je mag wat protest verwachten van de twaalfeneenhalve sportschutter die nog zijn overgebleven, maar niet te veel: die durven zich inmiddels al helemaal niet meer in dit debat te mengen. Plus dat zijn toch allemaal rechtse klootzakjes.

Kortom: je wint er een hoop mee en verliest er niets mee. Voor elke politicus, van links tot rechts, is dit een aantrekkelijk standpunt. Tenzij je persoonlijke vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid bepleit, of gewoon voor effectief bestuur bent en dus wars van symboolpolitiek en effectbejag. Maar die politici bestaan niet meer.

Muxje | 12-08-19 | 11:41

Is dat nu die verbinding? Dat je de lijnen tussen de kogelgaten gaat trekken? Ben benieuwd welk plaatje je krijgt!

Poesmobiel | 12-08-19 | 11:15

Ik vind die laatste zin erger.

Bvdb | 12-08-19 | 11:13

Het boek Mocromaffia (en opvolger Wraak) zeggen genoeg. Veelal ook zakbegaafd.

ik.zou.haar.doen | 12-08-19 | 11:13 | 1

Ze denken vanuit het kruis en schieten vanuit de heup

Langshetrandje | 12-08-19 | 11:15

Handgranaat aan de deur? Dat is zoooo 2007.

Fuckinghell | 12-08-19 | 11:11

"Een woning op de Hoofdweg nabij het Mercatorplein is vannacht beschoten."

Het Mercatorplein? Dat plein staat er toch om bekend dat daar allemaal toffe, Amsterdamse autochtonen wonen? Waarom wordt daar nou geschoten?

Dr_Johnson | 12-08-19 | 11:10

Iftarvereniging De Politie, bijzonder treffende aanklacht!

smdyasc | 12-08-19 | 11:09 | 1

Helaas wel de waarheid, in Amsterdam zijn 3 FTE vrijgemaakt voor die warme deug-contacten, de slimmere mo's lachen zich kapot.

grindbak | 12-08-19 | 11:13

die stad is toch al verloren; hoort niet meer bij Nederland.

langzullenweleven | 12-08-19 | 11:09

Kogel door muur heen? Dat lijkt me sterk. Het zal wel een cardboard wandje zijn geweest. Of armour pearcing anti-tank bullets? Ach ja.. Once upon a time in de west off Holland.

horsteknots | 12-08-19 | 11:09

Veel belangrijker om witte mensen onzinnige cursussen te laten volgen!!!!!1!!!

Pecunia | 12-08-19 | 11:08 | 1

Én Halsema denkt oprecht goed bezig te zijn.

Bab01 | 12-08-19 | 11:18

De horeca in Amsterdam ritselt van het criminele geld en dan is het wachten op dit soort ongein. Eerst maar eens het probleem bij de bron aanpakken.

Ad Hominem | 12-08-19 | 11:08

Little Caracas? Little Rabat aan de Amstel zul je bedoelen.

goedverstaander | 12-08-19 | 11:08

Nah wat is het probleem als je handgranaat aan de deur hebt, geen politie bellen want dan gaat je toko dicht, in de gracht ermee of anders in de dicht bijzijnde bosjes.
Beetje creatief worden ook met de granaten.

gebrokenvleugel | 12-08-19 | 11:08 | 3

Misschien dat de explosievendienst een dagelijkse ronde kan maken.

Beefbus | 12-08-19 | 11:10

Lol, vroegâh had je "Creatief met Kurk", dat is verworden tot "Creatief met een Handgranaat".

Kanarie_Geil | 12-08-19 | 11:17

Je kunt de granaat dan beter aan de deur van de concurrent hangen, lijkt me...

Iknowall | 12-08-19 | 11:32

Dat hoort nu eenmaal bij een Wereldstad.

zywiec | 12-08-19 | 11:07 | 1

Al hangen ze daar in die lieve stad aan elke deurknop een handgranaat.

Goofje | 12-08-19 | 11:23

Een variant op het aloude zakdoekje leggen.

BrutusBosch | 12-08-19 | 11:07

Zolang verdachten agenten in de nieren mogen schoppen, denk ik niet dat er veel handhavers te vinden zijn om voor dat hongerloon kogels te gaan koppen.

Bovendien horen vuurwapens toch een beetje bij de marokkanencultuur en gelden er speciale regels voor dat ras. Je kan als agent zomaar de fout ingaan als je daar tegenop treedt.

Beefbus | 12-08-19 | 11:06 | 1

Uit betrouwbare bron vernomen dat de popo in het westen instructie heeft om bij het aanhouden van "Noordafrikanen" een afstand van 1,5 meter te bewaren in verband met een grote kans op de aanwezigheid en gebruik van steekwapens. Schijnt bij Turken vrijwel niet voor te komen...

Graaisnaaiert | 12-08-19 | 12:58

Prioriteit ligt bij jeu de boules. Helaas....

Langshetrandje | 12-08-19 | 11:05

Ah kom... Niet zo piepen. Bij ons in Hellimond worden de peuters (2) en schoolmeisjes (15) ook gewoon van de fiets gepopt. Krakakaka. Hoor je ons huilen hier in Limburg?

PureYak | 12-08-19 | 11:04 | 3

Limburg??? Brabant Yakrund.

grindbak | 12-08-19 | 11:10

@grindbak | 12-08-19 | 11:10: Weet ik, maar ik laat de GS redactie graag in de waan. Tot vrijdag in de kasteeltuin! Krijg je een bafke van me.

PureYak | 12-08-19 | 11:18

En bij ons in Helliemond hangen er geen eitjes aan klinken maar worden ze na verwijdering van de pin tot ontploffing gebracht in ongewenste koffieshops.

keestelpro | 12-08-19 | 11:31

De oplossing volgens veel politici: strengere wapenwetgeving.....

SDI | 12-08-19 | 11:03 | 8

@Vlasbaard | 12-08-19 | 11:25: concludeert u uit mijn tegeltje iets anders? 99.99 procent van de vuurwapenincidenten in NL vinden plaats door niet vergunninghouders. Ik schat zo maar dat zeker meer 60 procent echt geen legale verblijfsstatus in NL heeft. Thats all

Langshetrandje | 12-08-19 | 11:31

We begrepen elkaars tegeltje niet, maar zitten denk ik aardig op 1 lijn. 👍🏻

Vlasbaard | 12-08-19 | 11:38

Wij verdommen het om illegaliteit strafbaar te stellen, wij verdommen het om criminelen met een dubbele nationaliteit na een x-aantal vergrijpen te denaturaliseren en uit te zetten, wij verdommen het om steekproefsgewijs oostblokauto's aan de kant te zetten "want Schengen" en wij verbieden etnisch profileren bij preventieve misdaadbestrijding.
Dan vraag je er ook gewoon om, m.i.

Graaisnaaiert | 12-08-19 | 12:55
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken