Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bivakmutsman WEL aangehouden bij boerkademo

Vrouwe Justitia heeft zichzelf zojuist verstikt met haar eigen blinddoek

Social

UPDATE: Het hele verhaal

En wie kreeg er een free pass? Juist.

Social

Terwijl de Boerkabuddies bij het Haagse Homomonument KOMO-monument hun onvrijheid bepleiten samen met alle gebruikelijke verdachten (letterlijk, want hierrr zien we behalve de poreuze porem van Maiwand de VVD'er ook Dr. Kromzwaard - lawaaiblouse met salafibaardje en bomrugzak - handjes schudden met Syriëganger Moussa "Abou Ilias" Lghoul, en Edje Wagensveld was er ook), wordt één tegendemonstrant WEL keihard gehandhaafd. Een man met een bivakmuts en een Tommy Robinson t-shirt wordt door twee dappere politiemensen AANGEHOUDEN en afgevoerd uit het Haage Centraal Station. ZEG. Op welke grond geschiedt deze aanhouding? De wet gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding kent alleen een boetesanctie van 150 euro...
Na de breek: Meer spookburgers (niet) in beeld.

Social
Social

Goeie vraag, antwoord is 'Nee, natuurlijk niet'

Social

Reaguursels

Inloggen

Rechtsongelijkheid in optima forma.

bwanabanjo | 10-08-19 | 15:23

En de burka tante gewoon door laten lopen natuurlijk.... zo kennen we NL weer....

Wienerschnitzel mit | 10-08-19 | 14:58 | 1

En zo wordt Nederland weer een stukje toleranter en beter.

pickalilly | 10-08-19 | 15:47

Kunnen ze geen witte puntmutsen dragen ? ohhhh wacht...

T. Plotseling | 10-08-19 | 14:05

Zo, alle verontwaardiging over een ingevoerde wet om je normaal te gedragen in de openbare ruimte hebben we nu wel weer gehad. Tijd om weer met die Pietendiscussie verder te gaan. Zin in kruidnoten.

Schemerlamp | 10-08-19 | 10:43 | 1

kruidnoten zijn rasisties, want slavernij en bruin.

KlauwnBassie | 10-08-19 | 12:52

Volgens mij zag ik Wim een bivak muts arresteren.
Wat een bikkel is het toch he.

komtdatschot | 10-08-19 | 10:01 | 3

Humor!

lightpole | 10-08-19 | 10:17

Blanke mannen moeten boerkas gaan dragen dan is het allemaal zo voorbij. Lijkt me ergens ook best relaxt. Als je met je brakke hoofd de straat op moet om je pakkie sjek te halen maar hebt geen zin in contact met mensen: ff je boerka op doen.
Misschien een witte puntige variant.

kapotte_stafzuiger | 10-08-19 | 10:25

Zou die Allah zich schamen voor wat hij heeft geschapen? en is god dan toch een betere schepper? een schnitzel paneer je ook om de slechte kwaliteit van het vlees te verdoezelen.

peter van dijk1186 | 10-08-19 | 09:48

Dat land is ziek...…... ik zie hetzelfde als bij de Anti-Pieten demo's...…….de meerder heid is wederom roomblank en extreem links.
***kop tegen de muur bonkt****

Mr. Sossa | 10-08-19 | 09:40

Dit soort acties van racistische klassenjustitie zorgen er alleen maar voor dat het burgerarrest steeds populairder gaat worden.

Als de burgemeester en politie zelf hun werk weigeren dan lost de burger het wel op die in een vergelijkbaar geval wél de dupe zal zijn.

Sqbar | 10-08-19 | 09:17

Toch raad ik Sylvana aan, een burka te gaan dragen.
Holy s#it, wat is dat mens lelijk!!!

Kutje-Beff | 10-08-19 | 08:59 | 1

wie is die roodharige vent die naast hotlips staat ?

EvertsNL | 10-08-19 | 12:30

How can I be free if you don't let me bi.

ugur | 10-08-19 | 07:27

Die boerkabuddy is een notoire voltijds dierenaktiviste.

solcama | 10-08-19 | 06:22

Nou, daar heb je het. Een uitzonderingspositie voor moslims als het gaat op een verbod op gezichtsbedekkende kleding. #ongelijkheid #klassejustitie #populistische demo den Haag.
Lekker progressief, willekeur...

ratelaar | 10-08-19 | 05:57

Voor de gamert/liefhebber; ook het centrale thema van Fromsoft's laatste titel Sekiro. Voor wie niet op zoek is naar de gemiddelde interactieve film waar je in een goede zit doorheen wandelt.

Leer je op Reddit tijdens het schijten het verschil tussen ninja, shinobi en samurai. En waarom ninja's met schietgerei historisch accuraat zijn. Laat je de audio op japans staan leer je gegarandeerd nog hoe je "mijn naam is Kyobo Masataka Oniwa. Schiet op en sterf eikel" met perfecte japanese uitspraak zegt.
youtu.be/Bexjjntb-CA
Dit alles terzijde.

Aap Noot Miesje | 10-08-19 | 05:58

Ik vind die blauwe burka´s met zo´n roostertje voor de ogen toch leuker. Helemaal goed zou zijn dat ze totaal in een zak gehuld zijn en via een hondenriem door manlief worden "gestuurd".
Het zal wel aan mij liggen maar kan je nou beweren dat je vrijwillig zo´n ding aantrekt. Daarnaast oreren ze altijd dat man en vrouw gelijk zijn. Alleen aan de kleding al kan je zien dat ze niet gelijk zijn. Ga eens in Afghanistan kijken, 1 ziekenhuis voor de vrouw, hun honden zijn meer waard dan een vrouw en toch zijn man en vrouw gelijk. Het zal wel aan mij liggen maar die hele Islam is zo krom als een hoepel.

EmilioEsteves | 10-08-19 | 03:21 | 1

Ze worden ook door manlief gestuurd. Manlief zet ze aan het werk en manlief beveelt ze de beentjes wijd te doen tot meerdere eer en glorie van de profeet.

Heiner | 10-08-19 | 12:16

Andere insteek: demonstreren tégen het verbod voor gezichtsbedekking samen met de boerka-dragers of -draagsters en dan mét een bivakmuts of integraalhelm op. Kijken wat er dan gebeurt!

ProfessorX | 10-08-19 | 02:14

Nederland: het exporteert hoogwaardige goederen + uien en bloembollen, en het importeert buitenlands-huishoudelijkafval en boerkavolk.
Tel uit je winst op de langere termijn.
Nederland denkt niet na over de langere termijn.

Jan Dribbel | 10-08-19 | 02:13
-weggejorist-
serieus bedoeld | 10-08-19 | 01:59

Dat hele boerkaverbod is niet te handhaven en ik ben bang dat het zelfs een averechts effect gaat hebben. Een argument om aan te tonen dat moslimas onderdrukt worden, het zal fanatisme aanwakkeren.
In principe vind ik elke bemoeienis met uiterlijk door overheid verkeerd.
Maar een boerka is meer dan een kledingstuk, er zit religieuze dwang achter, groepsdruk, indoctrinatie vermomd als zijnde cultuur etc.
Dat verander je niet met een verbod en zeker niet zo algemeen als het nu is neergelegd.

Bin Bash | 10-08-19 | 01:56 | 1

Hij zal toch echt af moeten bij paspoort controle, uitkeringsaanvraag, rijbewijs afhalen etc.

Net als je domme petje en zonnebril.

KlauwnBassie | 10-08-19 | 12:56

Oke ik moet iets bekennen hier ik ben nl een Moslim. Een goedopgeleide en hoogopgeleide G, perfect geintegreerd, eigen onderneming en betaal (met plezier!) mij scheel aan belasting. Boerkaverbod is een PRIMA wet en dient gewoon gehandhaafd te worden. Echt een f**king grof schandaal en knap staaltje prutswerk van de politie optreden vandaag. Er werd aangegeven geen prioriteit & aan handhaving te doen ivm drukte andere kerntaken.
Vandaag was de ideale dag om de ene na de andere lopende doek op de bon te slingeren. Van de 30 politieagenten kon je makkelijk 2 de taak geven boetes uit te delen. De een na de ander. Boetebedrag a €150,- is ook een lachertje mag naar mijn mening €1.500,- worden. Wat is €150,- euro man? Tegenwoordig een zak AH boodschappen pff.

Daarna verzoeken om af te doen of anders naar huis. Niet meewerken? Meenemen naar politiebureau. Bij de 2e keer boete verdubbelen naar €3K,- en 2 weken celstraf. Bij de 3e keer zou ik de Nederlanderschap ontnemen en naar Turkije en/of Marokko te sturen. Algemeen bekend dat ze voornamelijk uit deze 2 landen komen. Dus paspoort van land van herkomst is al in bezit.
Voor de lol zou ik de Marokaanse dames terugsturen naar Turkije en de Turkse naar Marokko. Diegene moet dan zelf op het vliegveld uitvogelen hoe ze naar land van herkomst moeten.

Er moet verdomme strenger gehandhaafd worden! Anders krijg je binnen no time kansloze situaties zoals in VK.

TERUGVANWEGGEWEEST | 10-08-19 | 01:08 | 1

Ik zeg: welcome back! Dat 3 strikes, you’re out principe kennen ze hier nog niet zo goed. Volgens mij werkt dat het beste tegen recidive.

nattegleufhoed | 10-08-19 | 01:38

Het wordt tijd dat Salvini Nederlands gaat leren...

Typethetext | 10-08-19 | 01:06

Getverderrie ik zag dat Sylvana ook van de partij was, tsjonge jonge zeg.....
Ik zeg; wil je een burka aan met gezichtsbedekking ga dan in een moslimland wonen en dring ons geen dingen op die wij niet in ons land willen. Moet je eens proberen om een katholieke kerk te bouwen in een moslimland, mag ook niet hoor dus zo onredelijk zijn we hier niet.

pino2 | 10-08-19 | 01:01 | 5

Sylvana doet alles voor een paar stemmen. Die krijgt ze van normale mensen niet, dus zoekt ze ze maar bij het geloof van de apen. Sylvana zou het nog geen dag uithouden als ze in een Islamitisch land moest wonen, net als die dweepmoslims hier. Zet ze in hun heilstaat en ze zijn er onmiddellijk klaar mee.

Heiner | 10-08-19 | 12:20

En een hekel dat moslims aan negers hebben... Nee die slavernij was allemaal witmans' schuld. Dom wicht....

KlauwnBassie | 10-08-19 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Steeds dezelfde mensen en hetzelfde gezeur op elke demonstratie. En je ziet ze langzaam ouder worden.
Misschien moet je een wet maken, dat elke burger maar 3 keer per jaar mag demonstreren.
Want sommige maken serieus misbruik van het recht tot demonstratie. Het is geen carnaval.

MistaRazista | 10-08-19 | 00:38

JA MAAR-
Nee. Gewoon; Nee. Klaar. Punt. Geen verdere discussie mogelijk, het gaat gewoonweg niet gebeuren. Weg met dat ding.
JA MAAR VRIJHEID-
Nee. Gewoon; nee. Wij niet, jij niet, niemand niet, gelijke monniken, gelijke ehhh hoofdbedekking.

Care | 10-08-19 | 00:16 | 1

Dat is nou PRECIES wat er mis is met die 'vrijheid van godsdienst'... het is een vrijbrief om nou net WEL te mogen wat ieder ander NIET mag, alleen vanwege je onzichtbare vriendje en je mooie sprookjesboek. Een soort van Apartheid dus.

EnNouJijWeer | 10-08-19 | 04:42

Ondanks alles moet ik toch wel eventjes lachen bij het aanschouwen van al die belachelijke mongeaulen....

grapjasz | 10-08-19 | 00:02

De demonstratie van bivakmuts dragers die nu hun huis niet meer uit kunnen is pas volgende week. De gekwetste PVV tokkie had zich vergist. Maar je kon erop wachten... Nederland op z’n kneuterigst. Na de demonstratie is de niqaab gelukkig weer gewoon verboden maar de vrouwen hebben hun punt even kunnen maken, we moeten de VVMU ook niet uit het oog verliezen met deze poppenkast. Ook mensen met een tafellaken over hun hoofd mogen hun stem laten horen.

Ardbeg | 10-08-19 | 00:02

Ik zou overigens prima leven in een land waar geen aandacht is voor sylvana en co, en dit soort demonstraties.

Een beetje terzijde, maar goed.

Kleine_Deugniet | 09-08-19 | 23:52

All are equal, but some are more equal than others.

Kinderfeesten kapotmaken door geweldsdelicten te plegen waar kinderen bij zijn, mag wel (sinterklaasdemonstraties). Mensen die dat willen gaan doen, tegenhouden mag niet.

Tegen de wet in een Burka dragen, mag. Hiertegen protesteren door een Bivak te dragen mag niet.

Ik vermoed dat de non-autochtonen in dit verhaal de 'more equal' mensen zijn.

Roept hier in kanaleneland een 'licht getinte' moslim 'klootzak' tegen een agent, gaan ze praten en de-escalerend werken. Zou ik (blanke slavendrijver) dat doen, wordt ik gearresteerd en mag ik mee. Op z'n minst krijg ik een boete.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:42

Heeft die vent naast Sylvana nou ineens tieten?

namensmijnhond | 09-08-19 | 23:41

De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Dachten ze in Iran ook ten tijde van de revolutie.

En dan te bedenken dat het vandaag officieel "VN-autochtonen-dag" was.
nl.wikipedia.org/wiki/Dag_der_Inheems...

Abject | 09-08-19 | 23:25

Altijd lachen dit soort dingen. Buitengewoon onhandig aangepakt. Van de vier grote steden heeft Den Haag met Pauline Krikke de meest onbekwame burgermeester.

de IJsman | 09-08-19 | 23:18 | 1

Dat is een inkoppertje, ze is van de VVD.

JI-HAAT | 09-08-19 | 23:30

Ik zeg; laat al die wijven nikabs en burkas dragen als ze dat willen. Wie zo'n ding draagt diskwalificeert zichzelf van het zijn van een normaal mens... Precies hetzelfde als van die homo's die in een string skeeleren door Amsterdam die je vroeger nog wel eens zag... Die neem je toch niet serieus. Totaal lachwekkend dus... Laat ze toch gewoon rondlopen in die shariahoezen voor ons vermaak...

Nemo_Tenetur | 09-08-19 | 23:07 | 6

Die worden nergens aangenomen, dus doen ze altijd hun sollicitaties netjes en blijven ze gewoon van de centen van de belastingbetaler vreten; dag in, dag uit, week in, week uit, maand in, maand uit, jaar in, jaar uit, decade in, decade uit... totdat ze hun AOW'tje krijgen.

EnNouJijWeer | 10-08-19 | 04:46

@Typethetext | 10-08-19 | 01:10: na 3x solliciteren als burka lady niet aangenomen einde oetkering lost het probleem vanzelf op!

riesepies | 10-08-19 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben blij dat de man met de bivakmuts is gearresteerd en geen enkele nikab draagsters is gearresteerd. Dit toont eens te meer aan dat de politie een slaafs instrument in handen van de politiek is, en beiden de islamisering van Nederland nastreven. Dit zal de gevoelens van ongenoegen, onvrede, onlust en haat onder de autochtone bevolking tegen de Islam sterk doen toenemen. Vandaar dat ik de politie oproep dit werk als "nuttige idioten" voort te zetten en zo de kiezer in de armen van Wilders en Baudet te drijven. Bij voorbaat dank.
(Ps , is er voor de gearresteerde man reeds een crowdfunding geopend zodat de boete van deze man via deze weg betaald kan worden?)

miff | 09-08-19 | 22:59 | 9

Spijker, kop!

de honden blaffen... | 10-08-19 | 00:24

@Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:05: U redeneert de verkeerde kant op. Je hebt geen vergunning nodig om te demonstreren of een openbare bijeenkomst te houden: het is voldoende dat je deze aanmeldt. De burgemeester is dan in principe verplicht dit doorgang te laten vinden, tenzij hij/zij meent dat ter bescherming van de volksgezondheid, in het belang van het verkeer of ter bescherming van de openbare orde een demonstratie of bijeenkomst moet worden verboden dan wel aan voorwaarden en/of beperkingen moet worden onderworpen. Zo n voorwaarde of beperking kan zijn dat iedereen zich moet kunnen identificeren en herkenbaar moet zijn (en dus geen gezichtsbedekkende kleding draagt).

Als de burgemeester niet kan onderbouwen dat er zich problemen zullen voordoen op een van voornoemde gebieden, dan moet hij/zij de demonstratie/bijeenkomst gewoon door laten gaan. Het is in elk geval uitdrukkelijk niet de bedoeling dat hij/zij zich inhoudelijk met de demonstratie/bijeenkomst bemoeit: hij/zij kan dus niet zomaar de boodschap of wijze van uiten van deze boodschap naar zijn of haar hand zetten.

countus | 10-08-19 | 01:19

De politie is er altijd geweest voor de zittende macht. Dit was in WO2 al duidelijk.

General Dripple | 10-08-19 | 01:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Doodeng dit. Het belooft weinig goeds voor de toekomst. De verlichting, renaissance om maar wat te noemen. En nu, meelopers met een stroming die conservatiever is dan het christendom ooit is geweest, worden serieus genomen. Dit is zo tegenstrijdig en niet te bevatten. De omgekeerde wereld. En deze mensen zijn niet te overtuigen met ratio. Ik zie het somber in.

Jankvogel | 09-08-19 | 22:58

Gezichtsbedekkende bekleding bij manifistaties is verboden. Punt.

Krikke en politie; laf en walgelijk.

Promedio | 09-08-19 | 22:36 | 5

@Blotebelg | 09-08-19 | 23:52: jammer maar helaas.. een demonstratie is een uitzondering op de APV ( A als in Algemeen - vergunning is uitzondering. Ga er maar vanuit dat de aanvragers expliciet hebben gevraagd om deze uitzondering vanwege het hele punt van de demonstratie, en bivaktokkie niet,...( dom... maar niet verrassend)

Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:02

@Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:02: verschil is dat de bivakmuts in het Centraal Station aangehouden werd. De wandelende parasols liepen buiten. In de APV staat trouwens expliciet dat gezichtsbedekkende kleding niet is toegestaan. Had nu dus ook niet gemogen en Ze hadden de demonstratie dus mogen beeindigen.

Blotebelg | 10-08-19 | 01:36

@Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:02:
"Ga er maar vanuit dat de aanvragers expliciet hebben gevraagd om deze uitzondering vanwege het hele punt van de demonstratie,"

Assumption is the mother of all fuckups.

peterdh | 10-08-19 | 02:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Overheid is op deze manier de grootste haatzaaier die je maar kan zijn. Wetten zijn er en die horen te worden nageleefd. Deze gelden dan ook voor iedereen. Nou niet dus.

foxhunter | 09-08-19 | 22:21 | 2

Er wordt alleen door bivaktokkie een wet overtreden. Je kent de wet niet.

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:17

Gek dat Anja Meulenbeld geen nikab aan heeft.

Jezus_Boeddha | 09-08-19 | 22:08 | 2

Die dient dan als schaamlap voor het verraad dat ze pleegt!

Reflectie | 10-08-19 | 01:56

Ze heeft al een dood schaap op haar hoofd liggen. Daar trek je moeilijk een zeil overheen zonder het gevaar te lopen door de gemeentelijke reinigingsdienst in een kadaverbak te worden geschoven.

Mazzelstof | 10-08-19 | 11:14

Wat een gotspe, wat een brutaliteit van die demonstranten om het woord vrijheid te durven gebruiken. Deze personen HATEN DE VRIJHEID ! Hun ideaal is ONDERWERPING aan de wil en de wetten van Allah. Vrijheid is haram !!
Zij misbruiken de vrijheid die onze samenleving biedt om hun ideaal (niemand is meer vrij want iedereen moet zich onderwerpen aan Allah) te bereiken.
Nogmaals: vrijheid en islam (onderwerping) kunnen per definitie niet samengaan. Het is het een of het ander.
En inderdaad: als gezichtsbedekking is toegestaan dan mag een bivakmuts ook. En een Ku Klux Klan outfit ook

euroka | 09-08-19 | 21:59 | 6

@Kernkop68 | 09-08-19 | 23:58: ze zijn moslims.. en ja belijdend, maar niet fanatiek..
Dat is ook get hele verschil.. en het heeft 100% met ontwikkeling te maken

Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:07

@Kernkop68 | 09-08-19 | 23:58: geboren Turk, wel Suikerfeest, wel sinterklaas, wel bier, wel wiet, geen hoofddoek mevrouw, wel baan, niet supervette auto, maar wel afbetaald en wel over een kam geschoren met het achterlijke volk van het Turkse platteland dat hierheen is gehaald door de luie zakkenwassers ( letterlijk) waarvan het nog luiere nageslacht nu loopt te klagen dat ze zich hebben voortgeplant..

Epistulae_Morales | 10-08-19 | 00:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat de gevoelige plaat zoveel achterlijkheid aan kan is knap. Nou hebben we dat ook weer gehad. De profeet op dat bankje vind ik wel lachwekkend

Eddy67 | 09-08-19 | 21:48 | 1

Is weer eens wat anders dan de waarzegster op de kermis.

Reflectie | 10-08-19 | 02:00

Het meten met 2 maten waar je op kon wachten.
Hemeltergende foto van die smeris op de fiets die het o zo druk heeft met de collega's met Casper het haatspookje op de voorgrond met zijn toch wel kee zijnde schoudertasje.
Vast hoogopgeleid met een bepalende bijdrage aan de maatschappij.

bwanabanjo | 09-08-19 | 21:47 | 5

@Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:23: En legt u nu eens uit wat hier nu niet met twee maten gemeten wordt. In beide gevallen is gezicht bedekt. In het geval met religieuze achtergrond mag dit. In het geval heidens niet. Veel succes met uw uitleg.

Kernkop68 | 10-08-19 | 00:02

@Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:23: Kan je met droge ogen beweren dat onze dappere hermandad er ook zo gedwee plichtsbewust aan kwamen huppelen als zo'n verdwaasde islamofascistische parasol aan het kaartjesautomaat zat te frunniken?

En de goedgemutste meneer werd ook al belaagd door ijverige dienders, en met name een nogal hijgerige undercoverpipo, midden op een veld met allemaal pissige boerkas, de tweede lichting IS gangers, en hun bleke boosbuddies.

Mazzelstof | 10-08-19 | 11:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Als moslims echt consequent waren, dan zouden ook alle mannen in lichaams- en gezichtsbedekkende kleding moeten lopen.
Ik neem toch aan dat mannen in dat geloof ook kuis dienen te zijn? Wat mij betreft mag de burka blijven indien ook alle moslimmannen zich het mannelijke equivalent van de burka laten aanmeten. Je WIL geen ongelijkheid in de hand werken.

Accident_Prone | 09-08-19 | 21:45 | 2

Die mannen ooit goed bekeken. Daar duikt geen vrouw vrijwillig op, met of zonder burka. Met die smerige vlasbaardjes in die verwijfde jurken of pyama's. Vaak met teenslippers of sandalen, want dat trekt lekker makkelijk uit als je iemand moet vernederen door schoeisel naar zijn/haar/X hoofd te gooien. Ik denk dat zij alleen een burka aan doen als ze de vrouw helpen 'graties winkelen' want daar past aardig wat onder!1!!

GWB | 09-08-19 | 22:51

Nederlandse mannen en vrouwen hebben toch ook andere kledingnormen? Hoe ver denk je dat een Nederlandse vrouw topless of man in het centrum van Amsterdam komt.
Dus dat consequentie argument slaat nergens op.

Dat die boerka achterlijkheid zo’n issue is, is omdat het verboden is.. nu wordt het immers leuk om hiermee puntjes te scoren. Net zoals voor die achterlijke tokkies die erop moeten reageren met een bivakmuts.
En dat is het diel.. een probleem wat er niet is een probleem maken zodat Geertje de plucheplakker na 15 jaar eindelijk zijn tweede wetje door de kamer heeft gekregen..

I kid you not.. 1 wet per 7.5 jaar..... zelfs de Duitse bezetter heeft meer wetgeving doorgevoerd in 5 jaar..

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:31

Ik neem aan dat Nida de onkosten voor die bivakmuts gaat dekken?

Mazzelstof | 09-08-19 | 21:40

Ja zo kennen we de Nederlandse politie weer. Iedereen doet hetzelfde, daarom wordt de blanke man van middelbare leeftijd aangehouden en de rest niet.

Jan Slot | 09-08-19 | 21:24 | 4

@timmey | 09-08-19 | 22:12: en uiteraard omdat bivaktokkie wel een wet overtreed, en boerkatokkie niet.

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het is wet, omdat een wet je niet uitkomt betekend het niet dat je het mag overtreden. Gewapende overvallen zijn ook verboden, er is niemand die met een overvaller gaat protesteren tegen de wet welke gewapede overvallen verbied.
Dan hoor je amnesty niet en Silvanna zie je niet protesteren En al die linkse klootzakjes ook niet.

kwartjes | 09-08-19 | 21:10

Dat is dan toch niet helemaal consequent he, als die bivakmuts wel wordt aangehouden. Zat ie in de tram dan? Meen van niet!

Beste_Landgenoten | 09-08-19 | 20:56 | 2

Vallen de schellen van uw ogen?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:58

Echt, wat zeg je nu eigenlijk? Hij staat toch op een NS Station?

Kaas de Vies | 09-08-19 | 21:37

trouwens is de partij Denk opgeheven die zouden normaal ook overal op de 1e rij staan te springen, heb al heel lang niks meer vernomen.

Rene046 | 09-08-19 | 20:52 | 3

Reces.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:54

Die zitten in Ankara. Voor indoctrinatie 2.0

Bezorgde vader | 09-08-19 | 21:37

er was regen voorspeld. Je moet natuurlijk wel karakter tonen!1!!

GWB | 09-08-19 | 22:54

whahaha...
"Today it was reported that a Saudi women who posted a picture of herself on social media in public without wearing a hijab faced outrage on social media, including calls for her execution. One man memorably declared: “Kill her and throw her corpse to the dogs.”\

Dat land is ook nog lid van VN-vrouwenrechten commissie
En hier zegt men het is niet verplicht.... nee nog niet gelukkig, en dankzij de nieuwe wet willen we dat hier ook zo houden, nu nog deze religie verbieden om ook maar een beetje invloed in onze politiek te hebben.
Geen dubbel paspoort in de politiek.
Helaas de negatieve voorbeelden zijn al zichtbaar in diverse grote steden.

Rene046 | 09-08-19 | 20:59

@Rene046 | 09-08-19 | 20:59: en elke tankbeurt steunt u dat land ook nog. Of rijdt u Tesla? ( oh, nee u zult wel tegen die rijkensubsidies zijn...:)

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:34

Reden van alle ophef sinds 01-08 inzake het verbod op gelaatsbedekking is natuurlijk dat iedereen nu op dit onderwerp gespitst is. Zo kunnen de "gevangenen" met hun kroost uit de Koerdische kampen mooi stilletjes via de achterdeur naar binnen geloodsd worden.

katow | 09-08-19 | 20:49 | 1

Gebeurde al voor 1 augustus hoor. Uitgebreid in de media.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:52

Ik vraag me af wat de echte feministen in Iran vinden van deze demonstratie.

Wasbakplasser | 09-08-19 | 20:46 | 7

@Heiner | 09-08-19 | 22:06: Een boerka beschermt niet tegen aanranders en verkrachters. Helemaal nergens, maar in islamitische landen allerminst. En al helemaal niet tegen verkrachting binnen het huwelijk. Doet ook niks tegen stof of hitte. Stof tegenhouden doe je alleen met een hermetisch gesloten overall met overdruk. Het werkt ook niet tegen hitte, met een boerka is het extra warm en de kans op een hitteberoerte dan ook groter, mede ook vanwege de donkere kleur. Dat is allemaal veel minder belangrijk dan onderdrukking en eeuwige martelsessies.
Een andere belangrijke psychologisch mechanisme dat in religie gebruikt wordt (alsmede in de commercie) is de gelovige te laten investeren.

In de commercie kun je mensen waarde laten hechten aan overbodige en goedkope prullaria door ze er dik voor te laten betalen. In religie kun je mensen harder laten geloven door ze onzinnige dingen te laten doen die lastig zijn, nadelig, zwaar, of hen veel moeite, tijd of aandacht kosten. Daar stel je dan als extra maatregel tegenover de belofte van uitstoting en enorme straffen als ze niet nauwgezet worden uitgevoerd.
Werkt als een tierelier.

Mazzelstof | 10-08-19 | 10:41

@Mazzelstof | 10-08-19 | 10:41: Het beschermt er wel tegen, want die gesluierden worden met rust gelaten, de ongeluierden worden lastig gevallen. Is hier ook zo. Die smerige noord afrikaanse apenkoppen sissen naar ieder meisje, iedereen die er uitziet als een meisje is voor hen een kech, behalve de gesluierden. Die gesluierden mogen toch al nauwelijks buiten van hun man, broer, neef, vieze ouwe oom of opa of zoon en in huis is het doorgaans koeler dan buiten.

Heiner | 10-08-19 | 12:26

@Heiner | 10-08-19 | 12:26: In islamitische landen helpen hoofddoeken, chadors, niqaabs, boerkas helemaal niet tegen aanranding of verkrachting.
Perverselingen die vrouwen aanranden of verkrachten laten zich niet tegenhouden door kleren en gewone geestelijk gezonde mannen verkrachten geen vrouwen überhaupt.
Omdat in islamitische landen het slachtoffer van verkrachtingen met op één hand aftelbare uitzonderingen altijd de schuld krijgt is kleding geen factor en is juist het dragen van religieuze overdekking een betere garantie op het kunnen stilhouden en vermijden voor verkrachters van eventueel onplezierige gevolgen.

Dat de populatie lispelende bontkraagjes hier helemaal schijnheilig worden van boerkas en hun idee dat alle Westerse vrouwen hoeren zijn is bekend en vormt een levende getuigenis van hun achterlijkheid.

Mazzelstof | 10-08-19 | 14:39
▼ 4 antwoorden verborgen

The decision follows a suicide bombing in Tunis by a wanted militant. Witnesses said the suicide bomber, who blew himself up on Tuesday, was disguised in a niqab. The Interior Ministry denied this.

It was the third such incident within a week

.. goh... Vrijheid en keuze...

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:48
-weggejorist-
TonyMontana010 | 09-08-19 | 20:44

Krikke is een burqabukkende vrouw, hoe moet ik dat duiden?

Ze is verdwaald in lapjes stof, en heft haar anus hoog op vrijdag, gelijk de profeet beveelt?

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 20:39

De krokodil wordt weer eens gevoerd, en dan huilen als het beest opeens toeslaat.

Eppo | 09-08-19 | 20:36 | 2

De olifant staat weer eens in de kamer.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:37

De schorpioen steekt weer eens per suicidaal-naieve kikker over.

Mazzelstof | 09-08-19 | 21:38

Politiek selectief handhaven. Religie gaat in NL boven de wet.

otjemans | 09-08-19 | 20:32 | 2

Neen. Links gaat boven de wet.

Langshetrandje | 09-08-19 | 20:40

Zullen het wel op provocatie gooien, terwijl het met de boerka niet anders is!
Dapper van de man trouwens!

Mogwai | 09-08-19 | 20:31 | 1

Nee, dom.. of eigenlijk slim genoeg om door te hebben dat iedereen bezerk gaat zinder te beseffen dat hij wel maar boerkatokkies niet de wet overtreden..
Of misschien hoopt hij Wagensfelt een blowjob te geven in de knast..

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:37

'k Zou zo zeggen "ontsla die portier eens die dat allemaal binnen heeft gelaten" ....

Elder of Z. | 09-08-19 | 20:30

Het bivakmuts mannetje zet in 1x het hele apparaat voor schut. Eigenlijk wist iedereen het, hij bewijst het in no time. Mooie actie.

strijpsestraat | 09-08-19 | 20:30 | 3

Eigenlijk moeten we nu een demonstratie gaan houden met bivakmutsen op. Maar ja, ik moet doordeweeks werken en in het weekend boodschappen doen, huis schoonmaken en meer van dat soort zaken waar je gedurende de week geen last van hebt.
Hmmm

Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:33

@Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:33: gewoon voortaan met zn allen helm en/of bivakmuts op als we gaan tanken, of boodschappen doen..

Ik weet nog dat ik beetje raar stond te kijken eerste keer dat ik helm af moest en even naar binnen voordat de pomp open ging, was blijkbaar een hoop graties getankt daar...

Kleine_Deugniet | 09-08-19 | 23:25

En iig: kudos voor de bivakmeneer. 300 procent!

Kleine_Deugniet | 09-08-19 | 23:26

Luister, het is heel simpel. Jullie moeten je niet zo druk maken. Gewoon nog harder werken, nog meer belasting betalen om zielige mensen te helpen en niet vergeten op tijd dood te gaan, vóórdat je geld gaat kosten. Verder zal onze verlichte leiding wel zorgen dat minderheden hun zin krijgen in onze “democratie”.
Welterusten!

Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:28 | 2

Jep

timmey | 09-08-19 | 22:14

Definieer ‘nog harder werken’ bij iemand die eelt op zn linkerhand kweekt door porno op,zn zolder te kijken 24x7

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:39

Maar voor het zelfde geld hadden we allemaal Duits hadden moeten spreken nu he. Vergeet dat niet.

HouseMaster | 09-08-19 | 20:24 | 2

Wie zegt dat dat slecht zou zijn? *Merkel* Ehm, laat maar...

Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:30

Als als als en misschien ......
Feit is dat veel Moslims en de Linkse kerk ons veel verder in de penarie werken als het gaat om criminaliteit, overlast, kosten, woonruimte etc. En in plaats van te integreren keren ze zich zelfs nog tegen de voedende hand.

ET007 | 09-08-19 | 20:41

Bij den photographie no 1. :

" Wij brengen onze hond regelmatig naar de trimmer; da's beschaving en beter voor 't beest ! "........

Elder of Z. | 09-08-19 | 20:22

Vigerend mohammedaans gezegde: na de zaterdag (Joden) komt de zondag (Christenen) ......

Elder of Z. | 09-08-19 | 20:21 | 1

Oh.......... Doen we dat zo?
Ik hoop dat de bewuste man in beroep gaat, en dat we hier ondertussen een crowd-fund actie starten voor zijn onkosten en e.v.t advocaat. Laat maar voor de rechter komen die zaak, en laat Tom de zaak bijwonen. Ik ben nu oprecht eens héél benieuwd!

kotelet | 09-08-19 | 20:20

Allemaal gelul in de marge, waar hebben we het over, er zijn nog geen honderd van die burka vrouwen.
Het terugkerend communisme in Nederland, dát is pas een probleem én dat er geen liberale partijen meer zijn in het politieke landschap.

Ongeblustekalk | 09-08-19 | 20:19 | 2

Juist, allemaal afleiding dit soort zaken.
Welterusten...

Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:30

Of dat schelden op moslims veel minder productief is dan zelf te werken zodat er ook niet meer import nodig is.. met dank aan die twee generaties luilakken waaruit ze voortkomen..

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:41

Feminisme anno 2019:

"Bukken voor de burqa"

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 20:17 | 1

Dramatisch onderwijs door (enkel) de juffen de laatste 20 jaar, ellende van maandverband tot maandverband. Dit land heeft zich overgegeven aan de aller... domsten/slechtsten.

grindbak | 09-08-19 | 20:25

Het begint met een slappe bevolking,die kiezen weer slappe regeringen,en die slappe regeringen kiezen weer slappe departementen zoals de pliesie.
Wat de slappe bevolking weer niet doorheeft is dat ze zich als lammeren naar de slachtbank laten leiden.
Kortom,slappe bevolkingen hebben geen bestaansrecht en zijn enkel maar goed als dhimmis voor oa de islam.

komtdatschot | 09-08-19 | 20:15 | 1

leuk verhaal. Maar dit is maar de helft. Het probleem kennen we inmiddels wel. Kom nu eens met oplossingen!1!!

GWB | 09-08-19 | 23:03

Alle andere media laten de "bivak arrestatie" natuurlijk weg.

bipolair,nou,en? | 09-08-19 | 20:04 | 1

en diezelfde media 'vergeten' ook te vermelden dat de lokale Haagse APV (gezichtsbedekkende kleding tijdens demonstraties verboden) speciaal voor deze burka's opzij gezet wordt.....

michelpen | 09-08-19 | 21:53

Las ik nu dat agenten werden opgeroepen om hun vakantie te onderbreken... in verband met onderbezetting ? ik snap het nu !

hatchet | 09-08-19 | 19:59

En dan nog even iets, veel gemeenten hebben via de apv al lang een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Sommige gemeenten een specifiek verbod daarop tijdens demonstraties. Den Haag heeft meen ik beide. Krikke heeft voor deze demonstratie een uitzondering gemaakt. Lekker bukken dus. Net als ze doet bij dat afa tuig en hun trawanten als ze door de straten marcheren met helm op etc.

drs. P | 09-08-19 | 19:57 | 7

@tipo | 09-08-19 | 20:11: Bij demonstraties is gezichtsbedekkende kleding verboden, Krikke heeft gedoogd.

bijna_raak | 09-08-19 | 20:41

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:36: Krikke gaat als burgemeester over openbare orde. Dat is landelijk zo geregeld. Iedereen kan ontheffing vragen op APV bij aanvragen manifestatie, bijeenkomst of demonstratie. Sterker nog.. een demonstratie is een uitzondering op de APV voor verkeershinderlijke bijeenkomst.
Dus de wet is duidelijk.. voor boerka’s, carnaval en sinterklaas kunnen gewoon uitzonderingen gemaakt worden tav identificatie regels

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Indien (trans)Sylvana nou ook een zak overhaar hoofd trekt is meteen duidelijk waarom vermomming vs identiteit het ware issue is. Niemand zou weten dat zij daar staat en loopt te roepen.
Stel je voor een gemeenteraad met alleen gelijkuitziende en onherkenbare gemeenteraadsleden in de vergaderzaal, wellicht krijgen ze dan een nummer of kenteken om (en de toeschouwers een index-lijst), zodat je ze kan herkennen of identificeren? Natuurlijk is het zo dat volgens Salafistische Traditie de vrouw helmaal niet mag stemmen of een (publieke) funcie buitens huis mag vervullen (politiek en bestuur is voor salafisten een mannenzaak) Dus als je het 'gedachtengoed' van het vrouw-verbergen consequent zou doorvoeren, dan krijg je helemaal geen vrouwen meer in de gemeenteraad dus..

afdankert | 09-08-19 | 19:57

Schandelijk hoe de overheid haat in de hand werkt.
Wet gelijke behandeling kan door de plee.

Ruimedenker | 09-08-19 | 19:53 | 3

Ruimedenker Ben het helemaal met je eens

kwartjes | 09-08-19 | 20:10

Polarisatie, verdeel en heers.

Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:35

Stationshal = veerboten, buiten niet.
Waar loopt bivaktokkie?

Epistulae_Morales | 09-08-19 | 23:48

Zo'n Simons heeft niet eens in de gaten dat ze in de islam minder dan min is. Er staat zelfs de doodstraf op het opperen dat Mohammed zwart zou zijn geweest. Muhammad, The White Prophet with Black Slaves, zoek dat eens op Sylvana en andere apologeten.

eastender | 09-08-19 | 19:45 | 2
-weggejorist-
Nivellerenisfijn? | 09-08-19 | 20:39

Sta je dan als Vreer naast Sylvana met je nieuwe borstjes vooruit 'vrouwenrechten' te verdedigen. Snap ik wel want islamisten zijn ook zo lekker tolerant voor Vreren/Mouwen dus de toekomst ziet er zorgeloos uit voor Vreer. Onze maatschappij is zo langzamerhand een open inrichting.

osolemio | 09-08-19 | 19:37 | 1

Precies dat. Normaal voldoet niet meer in dit “land”. Alleen uitzonderingen, freaks en andere bizarre verschijnselen bepalen hier de samenleving zo onderhand. Bukken en bek houden is het devies voor de inboorling.

Mark Verheijen | 09-08-19 | 19:55

Ik schaam me vooral voor die dwaallichten die zich solidair verklaren. Als het op hun vrijheden aankomt hoeven ze weinig solidariteit uit die hoek te verwachten die ze nu verdedigen.

Diotima | 09-08-19 | 19:34 | 1

Die kattenvrouwtjes willen gewoon edgy zijn.

Papierversnipperaar | 09-08-19 | 20:00

Schept duidelijkheid.

larie | 09-08-19 | 19:33

Gelukkig zijn hier de vuilniszakken al jaren geleden afgeschaft. Alleen nog maar containers bij de weg.

Mark Verheijen | 09-08-19 | 19:32

.. maar goed. Dat politieoptreden lijkt wel een trend te worden in de linkse stinksteden die zich als etterende wonden ontwikkelen in de westerse samenlevingen.

Bij de beelden van demonstraties van gewone burgers in Londen zag je al dat de oude respectabele Bobbies vervangen zijn door wat het meest lijkt op Taliban- en ISIS strijders in politie-uniform. Compleet met islamitisch verwarde baard. Geflankeerd door dikke SJW'dames, eveneens in uniform.
De agressie tegen burgers straalt ze uit hun dode ogen.

De Haagse politie zal ook wel steeds vaker gehoorzaam zijn aan de sharia-wetgeving. Ik vind het prima, zolang dat riool niet overstroomt naar de provincie.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 19:29 | 3

Pas maar op, zo een Goofy komt eens verstandelijk met u praten, dat zal u leren.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 19:43

@Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 19:45: Tsja, met MBO 2 kun je al een 'crime fighter' worden.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 19:56
-weggejorist en opgerot-
Haram_Kafir_4ever | 09-08-19 | 19:27 | 2

Hou dit soort onzin in je eigen hoofd aub, er zijn grenzen aan kritiek.

Balabanov | 09-08-19 | 19:38
-weggejorist-
Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 19:38

"De organisatie verbood het demonstranten om met de pers te praten", aldus de laatste regel van het Telegraaf artikel; de snollen van de proleet zijn idd in hun vrijheid aangetast.

eastender | 09-08-19 | 19:25

Elders las ik dat er iets van honderd mensen waren. Valt mee. Maar honderd totaalmalloten op een bevolking van achttien miljoen.
Alleen trekken aan de draadjes van die honderd totaalmalloten wel de publieke omroep (de parasieten van Het Gooi) en onze nieuwe heersers, de imams. Dus een aardige kans dat de mafketels nog hun zin krijgen ook.

MAD1950 | 09-08-19 | 19:25 | 2

honderd mensen ja, net zoals er al jaren "slechts" 1 miljoen moslims zijn. Zo'n nummer is echt jaren geleden gegokt en nooit meer aangepast aan de realiteit.

naraga | 09-08-19 | 19:34

Het lijken wel lieeevvve gele hesjes

Langshetrandje | 09-08-19 | 19:56

Als de politietop linksdraaiend is krijg je dit soort uitwassen. Dit schreeuwt om een opstand.

Crusher | 09-08-19 | 19:25 | 1

Heeft helemaal niks met links te maken, des te meer dat we in een politiestaat leven die meet met 2 maten. Open je ogen eens een keer.

Tishetnetnie | 09-08-19 | 19:51

Mijn consensus is dat volwassen mensen gewoon allemaal kut zijn.

Neuth | 09-08-19 | 19:21 | 3

U bent nog jong? Of ook gewoon kut?

Usumani | 09-08-19 | 19:32

Komt omdat ze moeten werken denk, echt superkut is dat.

Aap Noot Miesje | 09-08-19 | 19:44

Ik snap het niet allemaal, ik loop dan ook.6 uur achter. Maar gezichts bedekkende kleding is toch maar op een paar pleken verboden? Ik geloof niet dat een park daar onder valt. Als die gasten zich met z'n allen belachelijk willen maken gaan ze hun gang maar. Met het zelfde recht mag je met een bivakmuts rond lopen. Ik geef die gaat nog een goede kans dat de politie hem nog verontschuldigen moet aanbieden.

de-emigrant | 09-08-19 | 19:20 | 2

Gezichtsbedekkende kleding is op dat station ook niet verboden. Dus waarom mee met de politie?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:34

U loopt zes uur achter.
Maar de Haagse APV bestaat al veel langer. En die APV staat gezichtsbedekking tijdens demonstraties niet toe.
Alleen heeft burgemeester in al haar wijsheid besloten dat dit dus niet geldt voor burka's!?

michelpen | 09-08-19 | 22:06

"How can I be free
If you don't let me be?"

Goh.
Eerst kruip je "vrijwillig" in een gevangenis van zwart textiel.
Vervolgens ga je met deze tekst staan zwaaien.
Daarna ga je naar huis, naar je wijk waar elk homo-stel in elkaar zou worden geramd als dat zich hand-in-hand lopend daar zou vertonen.

Wél vrijheid eisen.
Maar nooit vrijheid geven.

Ziedaar de essentie van de islam.
Er zijn verschillende woorden voor deze essentie, met allemaal de zelfde betekenis:
Hypocrisie.
Dubbelhartigheid.
Valsheid.
Schijnheiligheid.
Onoprechtheid.
Gluiperigheid.

Peter Emile | 09-08-19 | 19:20 | 2

Je zou het ook synoniemen kunnen noemen.

Heiner | 09-08-19 | 22:12

Topreaguursel! Bedankt!

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:28

Mijn tolerantievermogen en vredelievendheid worden hiermee weer ernstig op de proef gesteld.

MickeyGouda | 09-08-19 | 19:13 | 4

@MickeyGouda | 09-08-19 | 19:13
LOL tolerantie en vredelievendheid? U?
Wat een giller.

Berbaar | 09-08-19 | 19:45

@Berbaar | 09-08-19 | 19:45:

Als ik jouw moesje was Berbaar, dan zou ik die lift naar de Haagse Markt afslaan en gewoon lekker met de bus naar de Haagse markt gaan. Dan maar tussen de boerka's.

MickeyGouda | 09-08-19 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de humor had er nog wel een wit geklede puntmuts tussen kunnen staan om de demonstratie een beetje op te leuken.

padbuffel | 09-08-19 | 19:12

Dit vraagt eigenlijk om een soort gele hesjes actie, maar dan massaal met bivakmuts, helm, of hé massaal in burka de straat op en zo de vinger op de etterende wond in de maatschappij leggen.

Nuuk | 09-08-19 | 19:12 | 2

Dat gebeurt al regelmatig. Die groep noemt zichzelf Anti Fascisten (ANTIFA) maar is feitelijk een neo nazi leger met hele rare linkse en anarchistische denkbeelden. De meesten kunnen het zelf niet goed uitleggen. Ze zijn standaard gemaskerd en bewapend. Houd een armlengte afstand!

ILF2 | 09-08-19 | 19:17

@ILF2 | 09-08-19 | 19:17: Ze opereren exact hetzelfde als de SA deed in de vorige eeuw.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 19:29

Kan me nog herinneren zo'n 15 jaar geleden, in de Korrewegwijk te Groningen. Mijn pa had een cafetaria. Vrouwtje was altijd al een beetje apart maar ineens was daar vriendlief Ali of Mo of hoe die knuppel ook heette. Liep ze ineens rond in zo'n nikabgeval. Wou ze patat en bier halen (vrome moslims hoor poe hé) Mijn pa weigerde haar binnen te laten "Want in Nederland kunnen we elkaar gewoon aankijken" ze had ook nog zo'n netje voor d'r ogen want stel je voor.. En maar krijsen en doen wat ze deed.

Het allermooiste was dat alle andere ondernemers in de wijk solidair waren en haar niet naar binnen lieten. Duurde niet lang voor Mo en kutwijf waren vertrokken.

vincent uit groninge | 09-08-19 | 19:10 | 15

Complimenten aan je vader. Mannen uit een stuk, heerlijk.

eastender | 09-08-19 | 19:50

@Andrew Deen | 09-08-19 | 19:45:
Bijna goed, het betrof vet waarin rundervet verwerkt was, maar jij weet jij veel. Moslims gaan altijd over de zeik, die hebben een kort lontje, en dan is het boem.

JI-HAAT | 09-08-19 | 23:47

Topactie van jou vader!

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:19
▼ 12 antwoorden verborgen

Bij ieder topic over de moslimification van Nederland blijf ik het zeggen.
Waarom wordt het gevolg altijd vervolgd en niet de oorzaak??

D.Bader | 09-08-19 | 19:04 | 4

D.Bader | 09-08-19 | 19:04 Het aantal moslims in Nederland is inmiddels 3 miljoen. Tweede en derde generatie worden niet meer als moslim geteld. Laat u niet wijsmaken dat het er maar 1 miljoen zijn..

Goofje | 09-08-19 | 19:37

@Goofje | 09-08-19 | 19:37:

Leuk bedacht. Maar zo werkt het niet.

Sterker er zijn meer "moslims" in Nederland dan moslims. Gewoon omdat de census zo werkt. Er zijn ook veel meer "katholieken" dan katholieken in Nederland. Etc.

Andrew Deen | 09-08-19 | 19:48

@Andrew Deen | 09-08-19 | 19:11: blablablablabla aagtelukke dàkgladiòòl met je gròte platjoekels!

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:23
▼ 1 antwoord verborgen

Dus de pliesie maakt hier duidelijk aan welke kant ze staan. Meer kan ik er niet van maken.

drs. P | 09-08-19 | 19:03 | 33

@Andrew Deen | 09-08-19 | 20:58: die waar je beweert dat het "boerkaverbod" op het station geldt. Lees even terug hierboven.

Maar goed, openbare orde of het vriendelijke verzoek privé terrein te verlaten niet opvolgen: beiden mogelijk. Ik denk het tweede, jij het eerste. Geen van ons beiden weet het zeker.

algoritmos | 09-08-19 | 21:05

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:55:

*zucht*

De politie mag jou laten gaan na een overtreding van de wet. Is dit echt te moeilijk voor je?

Andrew Deen | 09-08-19 | 21:10

@algoritmos | 09-08-19 | 21:05:

Ah! We hebben een misverstand. Kan gebeuren. Kijk ik zeg dat meneer de wet overtreedt. Op het moment dat je een station, bank of winkel binnenloopt met een bivakmuts en men verdenkt je van het verstoren van de openbare orde ben je in overtreding. Maar dat kan ook in een park zijn. Of gewoon op straat.

Andrew Deen | 09-08-19 | 21:15
▼ 30 antwoorden verborgen

Wat ik waarneem is dat die bivakmutsdrager binnen een gebouw o.i.d. is aangehouden en niét in de buitenlucht. Dat zou de aanhouding kunnen verklaren, nietwaar?
De boerka dragers/sters bevinden zich in de buitenlucht en daar is een verbod vooralsnog niet van toepassing. (zal wel zo blijven ook).

demaup | 09-08-19 | 19:02 | 10

@Andrew Deen | 09-08-19 | 19:34:
Goed filmpje van Jan Roos. Relaxte agenten ook. Vijf Boerka's

Rest In Privacy | 09-08-19 | 19:40

@Roadblock | 09-08-19 | 19:08:
Het gaat nú over dit topic, wel even opletten.
Het betreft hier geen boerka maar een bivakmuts.
De hermandad maakt een inschatting over al dan niet het (mogelijk) verstoren van de openbare orde. Overigens, die boerka dragers/sters hielden een demonstratie in de open lucht waar, voor zover ik weet, een vergunning is afgegeven door het bevoegd gezag. Ik meende te zien dat er politie aanwezig was om, bij eventueel verstoring van de openbare orde, in te grijpen. Ja, dat het bevoegd gezag geen orde verstoring(en)
vaststelde, daar kan ik niets aan doen. Maar uw zienswijze is te kort door de bocht. Overigens...….. persoonlijk vind ik die boerka's ook niet om aan te gluren. Dat doe ik dan ook niet. Waarom zou ik?

demaup | 09-08-19 | 19:45

@Hollende_Kleurling | 09-08-19 | 19:40:

Amsterdammers. Die zijn ijskoud. Ik kan veel zeggen over de Amsterdamse agenten (ik had ooit een probleempje met ze). Maar nu kan ik niets meer dan respect voor de mannen en vrouwen hebben. Kalm. Scherp. En top.

Nee. Niet allemaal! Er zijn altijd rotte appels.

Andrew Deen | 09-08-19 | 20:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik voel diepe kolonisatieschaamte wanneer ik al dat onderdrukte tuig zie staan in hun boerka's en met hun beschamende pamfletten.
Sorry, gewaardeerde uitvreters. Ook u mevrouw de beroepsneger.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 19:02 | 1

LOL, van je huidskleur een business model maken, laat de uiroos maar rollen, policor Nederland schijt in zijn broek.
"I'm of color, hand me your money, white pig."

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 19:17

Nogal wat reaguurders noemen de naam Sylvana, maar wie is dat? En hoe herken je zo iemand in een boerka?

pissebed | 09-08-19 | 19:01

Hmm de politie lijkt de nieuwe wet nog niet helemaal te snappen maar verder lijkt het mij een geslaagde wetswijziging, 17 miljoen mensen in Nederland en er staan er nog geen 100.

1989 | 09-08-19 | 19:00

Het is geen klasse justitie maar islam justitie, het moet gvd niet gekker worden in dit - al bijna achterlijke - land.

Rdock | 09-08-19 | 18:56 | 1

Justitie en pliesie zijn voor meer Islam in de gelederen. Tis een kwestie van tijd.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 19:35

Ik weet niet wat ik erger vind. Die bivakmutsen of die VVS vanaf 0:06.

AttackHelicopter | 09-08-19 | 18:56

Nederland anno 2019.

Welkom in een land waar iedereen vanuit de basis en de grondwet gelijkwaardig is.

Welkom in een land waar desondanks allerlei speciale (sociale) voorzieningen voor Moslims worden getroffen.

Welkom in een land waar talloze oogjes dicht worden geknepen mbt. rituelen van oa. de Islam, bijv. onverdoofd slachten.

Welkom in een land waar discrimierende en racistische wetten worden gemaakt, ten behoeve van het bij bijv. sollicitaties voortrekken van kleurlingen, allochtonen, Moslims en vrouwen.

Welkom in een land waar voor elke uitvreter allerlei subsidies bestaan, zonder toereikende controle op de rechtmatigheid hiervan.

Welkom in een land waar je, wanneer je na allerlei procedures officieel als illegaal geregistreerd staat, je gewoon kunt verdwijnen en de kans op uitzetting 0 is.

Welkom in een land waar Joden 75-80 jaar na de oorlog weer weg vluchten.

Welkom in een land waar een extreem hoog percentage Moslims de eigen Islamitische wetten belangrijker vindt dan de Nederlandse grondwet en een aanzienlijk deel van de Moslims geweld zou gebruiken ter verdediging van zijn/haar geloo... terminale ziekte.

Welkom in een land waar zowat elke Moslim loopt te krijsen onderdukt en achtergesteld te worden.

Welkom in een land waar allerlei uitheemse Islamitische instanties geld kunnen pompen naar Jihad-broeinesten als scholen en moskeeën.

Welkom in een land waar de overheid hier wel degelijk van op de hoogte is maar niet voldoende kan doen door de slappe Nederlandse wet, of simpelweg niets WIL doen.

Welkom in een land waar Moslims belangrijker zijn en meerwaardig aan niet-Moslims en zich niet aan de wet (boerka-verbod) hoeven houden.

Welkom in een land waar het gros van de Moslims het met deze laatste stelling volledig eens is.

Maar onthoud: goed land!

Realism Is All | 09-08-19 | 18:55 | 2

Met als broedplaats Amsterdam, met dank aan de PvdA en GroenLinks.

Rdock | 09-08-19 | 18:59

Zo welkom voel ik mij hier niet meer..
Mooie realistische opsomming!

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:12

Godsdienst: de mooiste schaamlap voor domme redeneringen die er bestaat.

Schadenfreude | 09-08-19 | 18:54

Als er nu nog mensen zijn die niet zien dat er een plan achter zit dan weet ik het ook niet meer.

Badr Haary | 09-08-19 | 18:53 | 1

Tuurlijk weten we dat, maar als je dat hier zegt moet je gelijk een rol aluminium folie uit de kast trekken.

Tishetnetnie | 09-08-19 | 19:17

Dit hele zooitje in een bus, naar Schiphol en hup, met een mooie stempel van ongewenst vreemdeling zo naar Saudi Arabië. En, fuck it, ik ben bereid een ticket te betalen. Solidariteit heet dat!

dyslexieman | 09-08-19 | 18:53 | 3

jazeker als je dat bedrag kan aftrekken vd belasting....

surffee11 | 09-08-19 | 18:56

@surffee11 | 09-08-19 | 18:56: Ben bereid een enkel ticket te betalen ook als het niet aftrekbaar is. En ik denk dat een crowdfunding campagne snel het geld bij een zou hebben...

dyslexieman | 09-08-19 | 19:13

Deportatie?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:30

'Nieuws'-(lees propaganda)site NU heeft er blijkbaar voor gekozen geen aandacht aan deze demonstratie te schenken.

Zou NU er wél aandacht aan schenken, dan had ze het artikel direct na plaatsing alweer moeten sluiten. Vanwege te veel (de NU-redactie )omwelvallige reacties.
Nieuwsvoorziening 2.0, bepaalde zaken gewoon doodzwijgen......

michelpen | 09-08-19 | 18:52 | 1

Overigens, ook JOOP ziet er geen been in (live-)verslag te doen van dit anti-anti-burka protest.
Dit zelfs ondanks de aanwezigheid van usual-JOOP-suspects als Silvana Simons, Anja Meulenbelt, Annelies Moors etc.
Ook Joop lijkt te beseffen dat deze demonstratie aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat....

michelpen | 09-08-19 | 19:26

Daar hoef je toch niet heel verbaasd over te zijn? Een bivakmuts wordt naar ik aanneem vooral gekoppeld aan het plegen van een overval. Een nikab wordt volgens mij nog steeds door de meeste mensen aan een religie gekoppeld...

Quib | 09-08-19 | 18:50 | 16

@Quib | 09-08-19 | 18:56:
Hoezo wordt een man in t shirt met bivakmuts dan als gevaarlijk gezien?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 19:44

@vincent uit groninge | 09-08-19 | 19:12:
Ik koppel een nikab ook aan terrorisme.

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:08
▼ 13 antwoorden verborgen

How can i be free if mo won't let me.

Muts.

Aap Noot Miesje | 09-08-19 | 18:50

Het verbod geldt niet op het station, waar zouden ze hem voor hebben aangehouden?

algoritmos | 09-08-19 | 18:50

Waarvan akte.

Phreack | 09-08-19 | 18:47

En dit land wil IS-ers uit Koerdische kampen opnemen. Benieuwd hoe de vlag erbij staat als de eerste plofboerka afgaat in dit land.

franck7020 | 09-08-19 | 18:47 | 1

Dan zal de spreekwoordelijke wal het (mensensmokkel)schip keren.

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 19:08

Ik snap het nog steeds niet: een aantal boerkadraagsters dat in de media aam het woord was, zei vooral te kiezen voor het kledingstuk zodat mannen niet in de verleiding komen iets onzedelijks te doen.
Als dit de reden is, moeten feministen (m/v) toch helemaal op de barricaden springen tegen het zien van vrouwen als lustobject?
Ieder probleem is volgens sommige activisten de schuld van de (witte) man die het patriarchaat leidt. Nou, dit is er eentje: je lichaam verhullen uit angst voor testosteronbommetjes is toch een vorm van onvrijheid van de vrouw!

Quichegerechtigde | 09-08-19 | 18:46 | 2

Kamfer pillen voor die mannen en de boerka kan uit.

Muuke | 09-08-19 | 18:51

De boerkadraagsters die je hoort zijn allemaal blanke nederlandse vrouwen die de islam ingedoken zijn. Ja, die doen het vrijwillig.
De andere honderden geimporteerde draagsters doen het niet vrijwillig maar die zal je niet horen. Die mogen niet praten van hun eigenaren op straffe van flinke klappen en mogelijk eerwraak.

2voor12 | 09-08-19 | 18:58

Hoerig ge-make-upte ogen onder zo’n ding zijn blijkbaar helemaal prima.

Jimmydepimmy | 09-08-19 | 18:44 | 2

Precies mijn gedachte.

schijtzat | 09-08-19 | 18:52

Wat voor straf zou de imam daar in sharialamd voor geven? Ogen eruit of gewoon ophangen?

drs. P | 10-08-19 | 00:31

Is silly Syl ook al solidair met de hongerige kindjes in afrika? Zo ziet ze er wel uit met die dunne armpjes en beentjes

brie-de-penis | 09-08-19 | 18:44 | 2

Nog even en ze wil ook malaria of ebola, ze is er gek genoeg voor.

Muuke | 09-08-19 | 18:50

Sylvana vindt helemaal niks van de negers in Afrika. Ze heeft nog nooit iets van solidariteit tegenover de negers in Afrika laten blijken. Bijvoorbeeld bij de stammentwisten tussen negers. In dat opzicht is het net een Moslim. Die zal je ook niet horen over Moslims die andere Moslims vermoorden, beroven of verkrachten. Omdat dat Moslims zijn.

Heiner | 09-08-19 | 22:20

Of het verstandig is van die man? Mogelijk niet. Want die wet geldt eenmaal voor gezichtsbedekkende bekleding. Begrijp ik waarom hij het doet? Ja, mogelijk probeert hij te laten zien dat wanneer hij het doet er wél wordt gehandhaafd en wanneer een vrouw met burka dit zou gaan doen niet? En dat is vreemd.

Instructies die in sommige openbare gebouwen en openbaar vervoer van hogerhand worden opgelegd niet de wet te gaan handhaven. En zelfs door burgemeesters een lage prioriteit krijgen zodat niet wordt gehandhaafd. Hoe moet dit overkomen bij Yezidi vrouwen die nu hiermee worden geconfronteerd in openbare gebouwen en vervoersmiddelen waar niet wordt gehandhaafd?

Er zijn blijkbaar mensen in dit land die het prima vinden vrouwenonderdrukkende kleding aan te laten trekken vanwege religieuze overwegingen en geheel níet zijn geïnteresseerd in Yezidi vrouwen die nog angsten en nachtmerries hebben hoe ze zijn verkracht, vernederd, mishandeld door vrouwen met nikaabs, seksslavinnen waren in een meest verwerpelijk oord dat IS was. Ik kan dat niet verklaren, mogelijk deze ondersteuners van nikaabdracht wel? Ben benieuwd.

Jan, Leiden | 09-08-19 | 18:44 | 4

Lekkere redenatie Andrew. Als ik op een verlaten snelweg in Drenthe/Groningen, om 23:00 uur, ik zeg maar wat, 200+ Km/h rijd en ik word geflitst, krijg ik echt wel een prent of mag mijn rijbewijs inleveren. Dit ondanks dat ik niemand tot last ben of in gevaar breng. Het is handhaven/niet handhaven en ander de wet schrappen.

NeedIsaymore? | 09-08-19 | 19:04

@Andrew Deen | 09-08-19 | 18:54:
Over domme opmerking gesproken?

Dronken lopen naar huis is wanneer verkeersregels niet worden overtreden niet strafbaar. Fietsen of autorijden wel.

Bij make-up is de vorm van het gezicht wel identificeerbaar. Die wet gaat juist over afdekken van het gelaat tot onherkenbaar.

En dan nog: vandaag sta je niet herkenbare persoon toe, morgen weet je mogelijk niet wie er heeft geschoten. Wet gaat over veiligheid van de burgers. Veiligheid gaat boven verstoring openbare orde lijkt mij.

Jan, Leiden | 09-08-19 | 19:11

@Jan, Leiden | 09-08-19 | 19:11:

*kuch*

Openbare dronkenschap is strafbaar. Nog steeds.

De meeste politieagenten laten het maar gaan want anders wordt het erg druk in de politiecellen.

En het "boerka" verbod gaat erover dat je niet "herkenbaar" bent. Dus of je nu je gezicht als "Bassie" van Adriaan schildert of een Niqab draagt of een bivakmuts draagt. Het is om het even. Het mag niet. De politie beslist of ze je wel of niet aanhouden.

Andrew Deen | 09-08-19 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen door het op te rekken weet je waar de grenzen liggen.

027 | 09-08-19 | 18:44

Free Bivakmutsman!!

Rest In Privacy | 09-08-19 | 18:44 | 13

@Andrew Deen | 09-08-19 | 21:38:
Jij ziet ze niet, ze zijn er niet. De wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding is dus geen enkel probleem.

Rest In Privacy | 09-08-19 | 22:09

@Andrew Deen | 09-08-19 | 21:42:
Nee totaal onnavolgbaar weeftapijtje van niet relevante zaken.
Wat jij zelf hier anderen vaak verwijt zeg maar.

Rest In Privacy | 09-08-19 | 22:12

@Andrew Deen | 09-08-19 | 21:38: inderdaad, je roept maar wat. Mocht er dan binnenkort zo'n jihad-strijder met bomgordel verkleed in boerka in een trein zichzelf tot ontploffing brengen, hoop ik dat jij samen met al je mede-wegkijkers in dezelfde treincoupé zit. Eerder zal het kwartje bij u toch niet vallen. Maar u verdient een prijs!: De meest kromme en domme reaguursels op GS.

WitteGrunneger | 10-08-19 | 09:00
▼ 10 antwoorden verborgen

Gaat Geenstijl nu wel of niet een potje maken voor donaties zodat de boetes voor zulke mensen betaald kunnen worden.

Rene046 | 09-08-19 | 18:43 | 2

Die bivakman bedoeld u?

Muuke | 09-08-19 | 18:55

#bivakbuddie :)

nattegleufhoed | 09-08-19 | 18:43

Vind dit veel geschreeuw, weinig wol.
Het interesseert me geen reet of die dozen met een boerka rondlopen, behalve als een bivakmuts WEL verboden zou zijn.

snapal | 09-08-19 | 18:42

Oorspronkelijk was een bivakmuts bedoeld om je te beschermen tegen de koude en die draag je toch niet hoogzomer op een verstikkend warm treinstation?

ik_wacht_niet | 09-08-19 | 18:42 | 6

Oorspronkelijk komt de burka toch ook uit de zandbak...?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 18:51

@ik_wacht_niet | 09-08-19 | 18:49:
Snap dat wel, maar het is goed om je eigen mening en de wet te scheiden.
Ben ook tegen boerka s/ niqab, in Denemarken geldt een algeheel verbod, dat zou beter zijn geweest.

snapal | 09-08-19 | 19:06

@snapal | 09-08-19 | 19:06: In Denemarken verwacht men dat de immigrant zich aanpast aan de autochtoon en niet omgekeerd. Was niet altijd zo, totdat de Sociaal Democraten erachter kwamen dat ze terrein verloren aan "rechtse partijen" Nu hebben de Sociaal Democraten ook het licht gezien, laten de immigranten merken dat ze in Denemarken zijn, vreten van de Denen en dat ze niet langer meer in Bokki Wokki of Tora Bora wonen. Sindsdien gaan de Sociaal Democraten een stuk beter en die vermaledijde rechtse partijen verliezen terrein.

Heiner | 09-08-19 | 22:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Bak een tegel, Nee, je bent niet het slachtoffer , domme cudt. Je bent de oorzaak vh probleem.

horsteknots | 09-08-19 | 18:40 | 2

Geen idee. Zij is wel weer prominent aanwezig. Griezel. Hoeveel waren er totaal?

Muuke | 09-08-19 | 18:44

Is dat nu een man of een vrouw naast Sylvana? Oranje haar.

Kepler | 09-08-19 | 18:40 | 4

Dat is Dolf Jansen

Sir Hackalot | 09-08-19 | 18:43

Volgens mij is dat Vreer. En dat is een ... vreer.

MAD1950 | 09-08-19 | 18:47

Prominent in het nieuws bij de NPO radio 1 afgelopen week, er was een alfabetmensje dat onzijdig in haar/hem/X paspoort heeft laten vaststellen, op een bevolking van 17 miljoen, was zij/hij/X nummer twee.
Tis maar wat belangrijk is.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het staatsjournaal van 20 uur besteedt aandacht aan deze bullshit wat in wezen een anti-Wilders protest is. Hoe kan ik mijn ongevraagde en ongewenste jaarlijkse belastingbijdrage aan de NPO (kijkbijdrage van 80 euro per jaar!) stopzetten, iemand een tip?

pissebed | 09-08-19 | 18:40 | 4

Niet. Ik heb al heel wat jaren geen kabelaansluiting, geen antieke radio en nieuws van oa NOS vermijd ik als de pest. Toch moet ik verplicht de bijdrage betalen.
Oplichters zijn het. Bij de NL media leven ze nog in de jaren 70

Bin Bash | 09-08-19 | 18:45

Kansloos, ze houden het in op je maandloon. De politie denkt met aanhouden carnavals-bivakkers "goede"daden te verrichten... Niveau WO-2 politie is weer terug, gesteund door de NSB-MSM NRC/Volkskrant en erger

grindbak | 09-08-19 | 18:48

Yup! Boer worden in Rusland! Succes!

Andrew Deen | 09-08-19 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Is er nog iemand die serieus verwacht dat de overheid met een excuus komt voor deze openlijke rechtsongelijkheid? Alle pretenties zijn gedropt. Bek houden kutburger, belasting betalen en niet zeiken over 'rechtsstaat' en 'vrijheid'

raskol | 09-08-19 | 18:38

ps: maiwand kom weer terug op twitter grtz grtz

donald_en_ronald | 09-08-19 | 18:37

Wat een bijzonder simpel figuur ben je dan. Ga je demonstreren tegen gezichtsbedekking met een bivakmuts. Lol!!
En dat figuur wordt hier nog verdedigd ook. Man man man.

Superior Bastard | 09-08-19 | 18:37 | 13

@Roadblock | 09-08-19 | 19:17: Nee natuurlijk let de bastard niet op die is veel te druk met die liter sterke drank iedere dag.

Zapata10 | 09-08-19 | 19:44

@Superior Bastard | 09-08-19 | 18:50: die tokkie heeft meer lef dan u. En iemand voor tokkie uitmaken impliceert dat u zich daarboven verheven voelt. O wacht Superior. Got it.

nattegleufhoed | 10-08-19 | 01:30
▼ 10 antwoorden verborgen

‘Boerka Macht Frei’

Art. 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Bovenstaande artikel geef iedereen de vrijheid om ’n doctrine/sekte of dictatuur in wording aan te hangen. Wat begrijpen wij hier niet aan? Het is glashelder dat de nieuwe wet op o.a. gezichtsbedekking conflicteert met de grondwet, immers als een dictatuur plus bijbehorende klederdracht iemand zijn of haar levensovertuiging is, mag de overheid – ik noem een zijstraat – een aanhanger van bv. Pol Pot, Stalin, Hitler of Mo NIET discrimineren (feit).

Hieruit kunnen we enkel concluderen dat onze grondwet zodanig mank is dat het juist bevorderd waar het tegen opgericht is. Nu begrijpen we ook waarom de fervente aanhangers van Art. 1 zo verzot zijn op het artikel, het is de sleutel naar meer discriminatie en meer dictatuur.

Veluwse-Eikel | 09-08-19 | 18:35 | 7

Zeker.

Ook, artikel 1 van de grondwet is het voorbeeld van een onovertroffen juridisch wanprodukt, daar keuzes (godsdienst, levensovertuiging en politieke gezindheid) staan vermeld in samenhang met non-keuzes (ras en geslacht).

Just saying.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 19:38

@Veluwse-Eikel | 09-08-19 | 18:41:
Nee, alleen in de perceptie, er is geen rangorde. Het bestaat ook pas sinds 1983, voor die tijd gold deze tekst: ‘Allen die zich op het grondgebied van het Rijk bevinden, hebben gelijke aanspraak op bescherming van personen en goederen’ . Het verschil zit hem erin dat met de oude tekst de wet voor iedereen gelijk was. Maar met de gewijzigde tekst mogen alle personen in ongelijke gevallen ook ongelijk behandeld worden. Daar komt bij dat rechters ook niet mogen toetsen op de grondwet. Als gevolg daarvan is er bijna geen grondwettelijke jurisprudentie en kan er mogelijk beleid gemaakt worden dat in strijd is met de grondwet. Je kunt je niet meer beroepen op grondrechten die je denkt te hebben. Beide bepalingen werken dus willekeur in de hand.

#enpassant | 09-08-19 | 20:15

Om het beeld te completeren (goede reactie van en passant); de grondwet dient een verticale werking te hebben tussen overheid en volk. Het volk dient de horizontale meningsverschillen via de burgerlijke rechter op te lossen.

Daar komt nog bij dat het verbod op discriminatie tussen burgers onderling ingaat tegen de vrijheid van meningsuiting.

Ziehier de puinhopen van het zogenaamde rechtsysteem in de zogenaamde Nederlandse rechtstaat.

Voight-Kampff | 09-08-19 | 21:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Belachelijk.

Muuke | 09-08-19 | 19:02

Het onnavolgbare verbond van ‘progressief’ en de islam. Het is niet uit te leggen, het is onmogelijk en op termijn dus ook niet vol te houden.

Gewoon nog een paar jaar flink laten borrelen en broeien. Ondertussen de autochtone bevolking blijven tergen en moet je eens zien wat er gebeurt. Zeker in combinatie met een flinke financiële crisis.

Gewoon afwachten. Op de langere termijn gaat dit op een geweldige manier fout. Het hele circus gaat zichzelf opblazen. En u en ik hoeven niets te doen.

Sinaslolly | 09-08-19 | 18:35 | 1

'Progressief' liegt gewoon. Ze hebben heel andere motieven dan ze zeggen. Ze willen de burgerlijke kapitalistische maatschappij kapot maken. Burgers monddood maken, knechten en uitzuigen. Als je dat ziet dan zijn hun acties zeer logisch. Ik verbaas me er niet meer over.

Sitting_targets | 09-08-19 | 18:40

toch benieuwd of mijn tinderdate van vorig jaar daar toch weer ergens onder zit..

donald_en_ronald | 09-08-19 | 18:34 | 1

Ik dacht ook al een man te bespeuren met burka. Die blauwe met de duimpjes in de lucht.

schijtzat | 09-08-19 | 18:55

Syl mag wat meer sporten en eten, mag ik aan de terzijdes toevoegen?

Shareholder II | 09-08-19 | 18:34 | 6

Syl is of color, dan mag je een fat ass hebben.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:44

Syl mag van mij ook gauw een burka over haar kop trekken.

drs. P | 09-08-19 | 18:48
-weggejorist-
Pierke Pierlala | 09-08-19 | 19:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat dit aantoont, is dat we in een fascistiche politiestaat leven, waar justitie volledig willekeurig optreedt.

smdyasc | 09-08-19 | 18:34

Wat is Grapperhaus stil. Fopminister. Rutte? Iemand?

Sitting_targets | 09-08-19 | 18:32

Ik grapte er vandaag al over: In zowel het geval van een bivakmuts als een niqab word je in de trein niet aangehouden.... want als je een bivakmuts draagt kom je niet eens door de poortjes.

hetsnelstezaadje | 09-08-19 | 18:32 | 1

Weet jij zeker dat boerka/niqab, bivakmuts niet aangehouden worden in de trein.
Geen flauw idee, maar het zou wel moeten, in dat geval is er iets mis met de handhaving, maar de wet is wel duidelijk.

snapal | 09-08-19 | 18:48

Geitjes zijn gelukkig wel lief :-)

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 18:32

De wet is de wet. Als de politie de wet niet uitvoert, dan is Nederland geen rechtstaat en dan vertel je de burger eigenlijk dat je het recht dan maar in eigen handen nemen moet. Want de staat die doet het niet. Het lijkt er zelfs sterk op dat de overheid het handhaven van de wet bewust saboteert. Het gedoogbeleid heeft er mijns inziens toe geleid dat het handhaven van de wet optioneel is. Dit is een hele erge zaak.

Kwijldraad | 09-08-19 | 18:31 | 2

Vind ik ook, wet is wet, ook al ben je er op tegen, je moet je er gewoon aan houden.
Het afreageren op boerka dragers is niet goed.

snapal | 09-08-19 | 18:54

@snapal | 09-08-19 | 18:54:
Voor de duidelijkheid> vind het afschuwelijk, vernederend en vrijheidsbeperkend zo n boerka.

snapal | 09-08-19 | 18:58

Even kijken, die mevrouwen hadden een ontheffing om gesluierd te demonstreren op de Koekamp.
Meneer liep te provoceren op CS.
Tsja dan mag je mee in je tokkie Tommy shirtje.
Toedeledokie.

Berbaar | 09-08-19 | 18:31 | 24

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 18:50:
geen ontheffing, zoals Berbaar beweert. Gewoon een burgemeester die van te voren aangeeft dat de burka's tijdens de demonstratie gedoogd zullen worden.
Dus net als burgemeester Halsema daar 'ontheffing' voor geeft, door te zeggen dat er niet gehandhaafd zal worden......

michelpen | 09-08-19 | 22:12
▼ 21 antwoorden verborgen

Kudo's voor de politie. Aantonen dat het van boven bepalen wat wel en niet gehandhaafd moet worden gewoon een accident waiting to happen is.

JanFTE | 09-08-19 | 18:29

Als deze bivakmuts man een boete krijgt is het hek van de dam.. elke loslopende burka zal gemeld moeten worden bij 112. De politie zal op moeten treden. Immers veiligheid van de Nederlandse bevolking is prioriteit nummers 1. Dus... bellen mensen als u een Burka ziet... filmen en net zolang achtervolgen tot de politie overgaat tot bekeuren.. Nederland kiest voor veilig...

MINDER | 09-08-19 | 18:29

Ik weet eigenlijk niet wat droeviger is. Die "anti-nikab" prutser of de domme wijven die denken dat ze puur zijn als ze zich zo kleden.

Ik vraag me trouwens af hoe we tegenwoordig over nonnen denken.

https://www.google.com/search?rlz=1C1CHBF_enCZ795CZ795&q=nonnen&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjQrvPdmvbjAhXyxoUKHfTsBRYQsAR6BAgIEAE&biw=1920&bih=888

Sexy of niet?

Andrew Deen | 09-08-19 | 18:29 | 8

Non zijn is een beroep.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 19:39

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 19:39:

Vind je?

Andrew Deen | 09-08-19 | 20:21

@Andrew Deen | 09-08-19 | 20:21:
Ja
Niet een opgelegde ideologie aan alle vrouwen.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 20:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar wat is nou het probleem?
Boerka en bivakmuts zijn beiden toegestaan op de openbare weg.
Beiden mogen niet in openbare gebouwen en openbaar vervoer. Een station is een openbaar gebouw.

snapal | 09-08-19 | 18:29 | 5

@snapal | 09-08-19 | 18:37:

Het is een nutteloze wet. Politieagenten gaan daar echt niet op letten. Die hebben het te druk met andere zaken die wel belangrijk zijn voor veiligheid.

Andrew Deen | 09-08-19 | 18:43

@Andrew Deen | 09-08-19 | 18:43: Zoals het verjagen/oppakken van Pegida demonstranten? Omdat ze belaagd worden door agressieve Moslims

Heiner | 09-08-19 | 22:29
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
marrretje | 09-08-19 | 18:28 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Op het station. Tja, daar geldt het verbod.
Kijken of er straks ook demonstranten lopen...

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 18:26 | 2

Verbod geldt in trein niet op station.

zeertegendradig | 09-08-19 | 18:30

Ziehier het failliet van een 'democratische' rechtsstaat!

Tikkie Terug | 09-08-19 | 18:26 | 1

Een van de vele voorbeelden.

schijtzat | 09-08-19 | 18:59

De bivaksmuts is dan toch echt een trigger om de politie kwaad te krijgen. Het is een soort SS-kleding tegen de politie bedoeld. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe agenten reageren op een bivaksmuts met een andere kleur, een regenboogvlag of in stereotiepe gevangeniskleuren. "Om gezellig mee buiten te spelen" LOL babyslofje-online.nl/product/playshoe...

Alexander des Burgus | 09-08-19 | 18:26 | 2

Bij Antifa demonstraties wordt het ook al decennia gewoon gedoogd.

padbuffel | 09-08-19 | 18:30

Hoe ze op een ACAB T-shirt reageren is inmiddels wel bekend.

Heiner | 09-08-19 | 22:30

Ongelofelijk hoe bedorven Justitie is na jaren VVD leiding. En hoe dom dat ze hier met open ogen instinken.
Kennelijk staat religie boven de wet. Ik wacht nog op de religie die blote mensen op straat voorschrijft. Bijvoorbeeld omdat zij het oorspronkelijke paradijs van Eden als uitgangspunt hanteren. Kan uiteraard niet tegen opgetreden worden, want religie....

McFlym | 09-08-19 | 18:25

Respect voor de durfal met bivakmuts.

nedpol | 09-08-19 | 18:25 | 1

Inderdaad !

Bolder | 09-08-19 | 18:51

Bordje:"Jij wilt mij zien, maar mij niet horen?" > Nee ik wil je niet zien en niet horen lelijke linkse trol

zeertegendradig | 09-08-19 | 18:24 | 2

Nou ja ik kan je niet zien, helaas wel horen. Dat is het antwoord.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:25

@Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:25:
Maar die lucht, ondraaglijk.

padbuffel | 09-08-19 | 18:28

Mag de politie de man verzoeken om zijn bivakmuts af te zetten op een station? Dat mag.
Mag de politie hem een boete geven bij weigering? Dat mag.
Mag de politie hem afvoeren na weigering? Weet ik niet.

snapal | 09-08-19 | 18:23 | 6

@Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:25:
Blijft hetzelfde, beiden zijn niet toegestaan in een openbaar gebouw, in dit geval een station.

snapal | 09-08-19 | 18:31

@snapal | 09-08-19 | 18:31:
Waar het om gaat is dat als je beide over elkaar draagt bivak bovenop dat dus niet meer selectief kunnen zijn als ze vragen de bivak af te doen. Want daaronder heb je een burqa aan.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:42
▼ 3 antwoorden verborgen

HA! SS is er ook, dan is Rodney niet ver weg...

Pierre Lebon | 09-08-19 | 18:22

Is het OM al bezig met een voorlichtingsfilmpje?

JackStick | 09-08-19 | 18:22 | 1

in het Arabisch natuurlijk, want we leven tenslotte in Nederland.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:29

Wat de Nederlanse Staat handhaaft SELECTIEF.

NEE JOH

Wat briljant zou zijn is een bivakmuts over een niqaab en dan afdoen, indien politie dat vraagt zoals in het filmpje. Kijken wat er dan gebeurt. Dat is de beste lakmoesproef.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:22 | 8

@Kaas de Vies | 09-08-19 | 18:43: strakke gedachte.

schijtzat | 09-08-19 | 19:00

@schijtzat | 09-08-19 | 19:00:
Daarover nog een integraal helm. Iets voor mijnheer Staal om uit te proberen, met zijn vrouwenlichaam.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 19:01

Neem Tommie Staal of zo ff mee.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 20:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Islammers:
-Mogen met gezichtsbedekking lopen in het openbaar vervoer en bepaalde gebouwen.
-Mogen het verkeer hinderen bij trouwerijen door in een langzame stoet te rijden waarbij ze geluidoverlast veroorzaken door te toeteren en vuurwerk af te steken.
- Na een voetbalwedstrijd mogen ze rellen en de politie grijpt niet in om het zogenaamd niet te laten escaleren.
- Ze kunnen meer vloeken tegen de politie dan andere mensen. Woorden als racist tellen niet eens voor de politie.
- Vreedzame demonstraties verstoren is meestal ook geen probleem.

Patje2011 | 09-08-19 | 18:21 | 2

Van de Islam moet je als man in een jurk lopen.
Doei, trek lekker een korte broek aan.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:24

- Mogen ook bruggen bezetten en het verkeer de doorgang blokkeren
- mogen anderen het demonstratie recht ontnemen.

boerk | 09-08-19 | 18:32

Zal mij echt verotten wat ze aantrekken maar dankzij deze kleding kunnen ze niet deelnemen aan de maatschappij en dus zouden ze ook niet moeten kunnen teren op onze maatschappij.

Barkruk2 | 09-08-19 | 18:20

Ben benieuwd wanneer de sharia word ingevoerd, de pliesie is er klaar voor. Schoften.

Tishetnetnie | 09-08-19 | 18:18

De bivakmutsman had beter een burka aan kunnen trekken. Zelfde effect maar dan wel toegestaan.

BozePaarseMan | 09-08-19 | 18:18 | 6

Dus dat die man zijn punt maakt waar het juist om gaat snapt wie welk protest niet?

BozePaarseMan | 09-08-19 | 18:27

Er staat toch al een man in een burka bij? Die blauwe.

schijtzat | 09-08-19 | 19:01
▼ 3 antwoorden verborgen

,,Daarbij komt dat het onderwerp van nou juist déze demonstratie over het dragen van gezichtsbedekkende kleding gaat en dus onlosmakelijk samenhangt met de inhoud van de meningsuiting. De beperking opleggen om geen gezichtsbedekkende kleding te mogen dragen, zou in dit geval een veel ingrijpender beperking van het grondrecht op betoging inhouden.’’”

Indien dit letterlijk zo gezegd is gaat de politie weer nat. Er wordt uitdrukkelijk over gezichtsbedekkende kleding gesproken. Niet over alleen de burka.

padbuffel | 09-08-19 | 18:18 | 4

Net of demonstreren zonder gezichtsbedekking niet mogelijk is. Het recht is niet ontnomen.

azijnseikerT | 09-08-19 | 18:29

Meer bullshit dan wat jij plempt, heb ik zelden gezien. Zoals anderen al terecht aangeven, strafbaar is strafbaar. Dat kun je niet omzeilen door het als demonstratie te verpakken.

Zou dat zo zijn, zouden alle heroienegebruikers dagelijks 'demonstreren' met z'n allen terwijl ze aan het spuiten zijn. Als het in demonstratievorm is, mag het immers wel?

Of, wat als je een pro-racisme demonstratie organiseert, mag je dan met een club mensen op straat alle andersgekleurden racistisch bejegenen?

Godzijdank werkt het zo niet.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kun je als politie man/vrouw nu dergelijke willekeur laten zien op een plek en tijdstip die zo in het middelpunt van de media staat. Echt onbegrijpelijk. Ik kan maar één ding doen. Stemmen op partijen die dit ook vinden..

Roellie | 09-08-19 | 18:16 | 2

Elly Lust is het niet met u eens hoor, witte cis boze mannen zijn het ware probleem.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:37

@Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:37: Bij Ellie Lust zijn mannen sowieso het probleem, krijg ik de indruk. Of ze boos en wit zijn, speelt minder een rol.

Heiner | 09-08-19 | 22:36

75 % van Nederland is voor het verbod. Bij hen wordt door dit soort demo's de haat alleen maar groter en groter en groter.

Peniskokertje | 09-08-19 | 18:16

Baas in eigen burqa.

Hup fascistoïde meiskes.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:16

Normaal dat de politie even met deze meneer wil spreken..? Zie video. En de persmuskieten hebben hun weekend topic weer hoor. Zag er totaal niet "vooropgezet" uit of zo. Meneer wil vanavond even bij Eva huilen, of wordt het Art? Of zit ie nog vast? Dit land..

Shareholder II | 09-08-19 | 18:15 | 2

En waarom is dat normaal? Wat deed deze meneer dan verkeert?

Zapata10 | 09-08-19 | 18:18

@Zapata10: ik weet dat ook niet. meneer onttrok zich aan de wet? het tafereel zag er heel normaal uit voor mij.

Shareholder II | 09-08-19 | 18:22

Serieus, ik ga met een bivakmuts de straat op. Heb er zojuist drie besteld ivm dat ze me die afnemen.
En ik ga tot de hoogste rechter. Iemand juridisch advies?

kwark001 | 09-08-19 | 18:15 | 11

@Shareholder II | 09-08-19 | 18:36: Hij is leuk.

kwark001 | 09-08-19 | 18:41

Ja, hier blijven plempen als er noodzaak toe is. En anders Zitnie Smeet vragen.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 20:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Wel een burka aan zodat mannen niet op je kunnen geilen en dan je ogen zo verleidelijk mogelijk opmaken..... wat vind allah daar nou van? ??

Haram_Kafir_4ever | 09-08-19 | 18:15 | 5

Schijnheilig gedrag. Kan niet vaak genoeg benoemd worden.

Rico Tampeloerus | 09-08-19 | 18:25

Zijn wel mooie kijkers, helaas hou ik niet van faplappen.

Twisted_Faith | 09-08-19 | 18:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe maak je de tweedeling in de samenleving nog groter, … nou zo dus!

professorinopleiding | 09-08-19 | 18:14

Mooie poppenkast.

azijnseikerT | 09-08-19 | 18:14 | 1

Jup. Dit land presenteert weer een akte uit het doorlopend stuk "Fophef".

Shareholder II | 09-08-19 | 18:18

Sylvana ook aanwezig. Zij bezit net zoveel ijdelheid als het haar aan verstand ontbreekt.

wijsvinger | 09-08-19 | 18:13 | 12
-weggejorist-
Acar_ketimun | 09-08-19 | 20:51
-weggejorist-
HypoPseudo | 10-08-19 | 06:02

@Red shirt | 09-08-19 | 18:16: 'Intelligent' ??? Eeeeh, ... juist ja ....

HypoPseudo | 10-08-19 | 06:04
▼ 9 antwoorden verborgen

Bij een bivakmuts zie je nog een mond.
Is minder bedekkend dan een boerka.

HoerieHarry | 09-08-19 | 18:12

Demonstreren voor vrijheid betekent vandaag de dag dat je anti-vrijheid bent.

threeheadedmonkey | 09-08-19 | 18:12

Waar is onze grote lijder (!) Rutte?
Wat een slappe lul istie toch.

nomo | 09-08-19 | 18:11
-weggejorist-
Vrouwtje_haram | 09-08-19 | 18:11 | 3

"Wij zijn slachtoffers van symboolpolitiek" klopt, je bent een symbool van de islam.

Feynman | 09-08-19 | 18:11

Het slachtfeest komt eraan, lijkt mij een goed idee voor boeren om een vogelverschrikker met een boerka aan in de schapenwei te zetten.

Mr_Natural | 09-08-19 | 18:10

Al die vrouwtjes die onbedekt protesteren.

Smerige kech's zijn het.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:09

Uiteraard werd de man met de bivakmuts op de bon geslingerd, en de niqaab dragers niet. Geeft wel vertrouwen dat de politie de niqaab dragers niet durft op te pakken, krijgen de agenten nu ook een certificaat van goed gedrag van de moskee? <sarcasm off>

vlotterik | 09-08-19 | 18:09 | 2

Ik ben benieuwd wat de rechter hiervan vindt, wel burka geen bivakmuts toegstaan.

Bolder | 09-08-19 | 18:14

@Bolder | 09-08-19 | 18:14: Nou daar ben ik nu ook heel benieuwd naar. Nu zal het wel daarop gegooid worden dat de man provoceerde en dat de Boerka mevrouwen slecht hun religie belijden maar wat zou de rechter zeggen als de persoon aangaf de bivakmuts te dragen uit schaamte over zijn/haar uiterlijk? Dit is een prachtig precedent en verdient tot op de bodem uitgemolken te worden.

Zapata10 | 09-08-19 | 18:36

Volgens mij mag je op straat gewoon een bivakmuts dragen, zolang je niet in een demonstratie meeloopt

Guido | 09-08-19 | 18:08 | 3

Juist.

botbot | 09-08-19 | 18:10

Staat zo niet in de wet>> op straat mag gezichtsbedekkende kleding, wordt niets vermeld over demonstraties.

snapal | 09-08-19 | 18:13

@snapal | 09-08-19 | 18:13: veel gemeenten hebben het in de apv opgenomen dus het mag helemaal niet overal.

drs. P | 09-08-19 | 18:57

Ik heb zo ontiegelijk de schurft aan die schijtactivisten.

Datsun_Cherry | 09-08-19 | 18:08 | 2

... de schijt aan die schurftactivisten .....

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 19:11

Gewoon voor laten komen. meteen een precedent scheppen. Dit kan niet. Selectief de wet toepassen.
We zijn allemaal gelijk, alleen sommige zijn gelijker dan anderen.

Gomezlopez | 09-08-19 | 18:08 | 2

Juist! Nu direct een zaak van maken.

Zapata10 | 09-08-19 | 18:09

@Zapata10 | 09-08-19 | 18:09: pffff, kansloos, met onze “objectieve” rechterlijke macht en ons faal OM. Niet politiek correct, dan vogelvrij.

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 19:10

NOS: "Volgens de demonstranten worden burka en nikabdragers door deze nieuwe wet weggedrukt uit de maatschappij." Ik zeg: prima.

VanBukkem | 09-08-19 | 18:08 | 9

@Realism Is All | 09-08-19 | 18:14: Vertel mij wat, de doornsee Nederlander is veel en veel laffer dan 75 jaar geleden.
Ik geef je op een briefje al die activisten en die grote bek islamisten zijn als het er op aankomt bange schoothondjes.
Het echte probleem is het verrotte politiek correcte denken in de media, politiek, onderwijs die door hun laffe optreden dit gedrag in stand houden.
In dit land is het normale abnormaal geworden en het abnormale gedrag vind men tegenwoordig normaal.

oakmont | 09-08-19 | 18:51

@Henk P | 09-08-19 | 18:13: bij die gekke Pride wel.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 20:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Die bivak meneer wil aandacht.
Ziet hier zijn wens wordt vervult.

botbot | 09-08-19 | 18:08 | 6

@professorinopleiding | 09-08-19 | 18:15:
U moet nog een hoop leren.
Deze dames hebben wettelijk het recht om te demonstreren maar ik heb er wel wat aantekeningen bij.
Hebben zij een vergunning om te demonstreren?

botbot | 09-08-19 | 18:20

@botbot | 09-08-19 | 18:20: die meneer heeft dus geen recht om te demonstreren? Dat bepaalt u?

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 19:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja hallo. Wat voor een arm heeft sylvanus nou weer. En wat is dat voor een rare tiet?

RickTheDick | 09-08-19 | 18:08 | 1

Dat mens moet ff naar de Mac de complete menukaart bestellen...

Haram_Kafir_4ever | 09-08-19 | 18:15

De laatste verzetsstrijder, Loek Caspers (95), is overleden. RIP
Nu rest ons alleen maar de invasieve soort, de linkse faciliteerders en politieke wegkijkers. En die ene verzetsstrijder met bivakmuts worst door de politie opgepakt

Olleke | 09-08-19 | 18:07

Ik snap er helemaal niets van als boer. Ik heb nog nooit zo'n gewaad zien lopen, gelukkig, zal wel een Randstad dingetje zijn.

Maar kan me toch herinneren dat enkele jaren geleden de algemene mening was dat dit iets is wat "we" niet echt willen (Moslims en niet-Moslims) - een vrouw gaat toch niet vrijwillig in zo'n ding lopen? Een hoofddoek snap ik nog wel, maar zoiets is in vrij Nederland toch niet nodig of gewenst. Lijkt me zeker niet meewerken voor de "integratie" van deze vrouwen. Een baan krijg je denk ik ook niet zo snel.

Maar nu verdedigen allemaal strijders voor vrijheid/gelijkheid (linkse groepen) een onderdrukkend, beperkend orthodox Islamitisch gewaad (?). Om het nou te verbieden, nou dat niet. Maar dat is het ook niet echt. Want dit is een vrij land, maar om het nou toe te juichen? Dat snapt deze Harry niet.

Ik snap het werkelijk niet. Of gaan "We" straks deze discussie ook krijgen met vrouwenbesnijdenis?

Heel vreemd allemaal.

harry21 | 09-08-19 | 18:07 | 4

@Datsun_Cherry | 09-08-19 | 18:10:

Het kan mij persoonlijk totaal niet boeien of ze het nou verbieden of niet, maar ik heb (misschien onterecht) medelijden met vrouwen die er zo bij moeten lopen. Of ze moeten het echt, echt ECHT graag willen. Maar ik vermoed dat het grotendeels dogma/dwang/groepsdruk is vanuit de familie.

Soit. Maar ik ga me er niet druk over maken. Ik heb er geen last van en ik zie ze nooit.

Deze demonstratie trekt alleen maar fout volk aan waardoor de discussie nog giftiger wordt, en werk polarisatie in de hand (ofzeau).

Tijd voor een pilsje, *plop* tis weekend.

harry21 | 09-08-19 | 18:13

Heel normaal. Het is simpelweg nog niet doorgedrongen in Uw omgeving.

Ebola ontstaat normaal ook in grote steden met veel mensen op elkaar, en vliegvelden en havens. Daarna sijpelt het door naar het platteland, mits het niet gestopt wordt.

En dan nagaande dat Islam ebola tot de macht zoveel is. Maar hopelijk voor U duurt het Uw tijd wel.

Realism Is All | 09-08-19 | 18:18

Het is een soort stockholmsyndroom. Geloof het of niet, maar veel van die dames willen daadwerkelijk zélf zo rondlopen. Dat is het gevolg van jarenlange indoctrinatie en mogelijk mishandeling.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had altijd nog enige sympathie voor de politiepersoon op straat, maar dat is nu weg. Ik ga ze maar uitlachen wanneer ik ze weer eens tegenkom.

Earl_of_Doncaster | 09-08-19 | 18:07 | 2

Ik ga ze zoveel mogelijk uit de weg.

Goofje | 09-08-19 | 18:30

Dat is erg dapper van u.

JJMS | 09-08-19 | 18:39

Er is 1 persoon in de top die dit bevel heeft uitgevaardigd.
1 persoon. De rest gehoorzaamt. 1 persoon, mensen.

Portnoy | 09-08-19 | 18:07

Je verwacht het niet deze willekeur in een rechtsstaat, toch? Oh wacht, dit is Nederland, dit is de EU.

HaatbaardKnipper | 09-08-19 | 18:07 | 1

Het vierde rijk....

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 19:00

De burka is een symbool van vrouwenonderdrukking. Zijn al die linkse rakkers nu echt ziende blind?

BozePaarseMan | 09-08-19 | 18:07 | 2

Links is ook een autoritair en onderdrukkend systeem. Linkse plannen gaan altijd over maakbaarheid en 'opvoeden' van de burger. Dus met flinke dwang van bovenaf je in het gareel dwingen. Niet moeilijk om dan sympathie op te brengen voor een Midden-Oosten nazi ideologie, geschreven door een opportunist om hemzelf alles te bezorgen wat zijn hartje begeerde. Het bekende 'do as I say, don't do as I do' kon ook perfect op Mohammed betrokken worden.
De linkse idealist heeft een grote hekel aan zijn erfgoed en afkomst, en dus aan een ieder die hem na staat en niet dezelfde ideologie aanhangt. De grootste bedreiging voor onze samenleving is niet die laffe aanhang van de islam, maar de verraderlijke quislings die grijnzend de lont in het kruitvat van de samenleving willen steken. De kogel komt altijd van links.

Datsun_Cherry | 09-08-19 | 18:14

Yep

Bolder | 09-08-19 | 18:16

Weer toont de overheid aan dat willekeur kern van beleid is. De rechtsstaat schaft zichzelf af.

Glasgow Argus | 09-08-19 | 18:07

Wat een Held. en ook nog een mooi shirt aan.

RedwhiteNick | 09-08-19 | 18:07 | 4

@SamV | 09-08-19 | 18:16: want de politie kiest een duidelijk ander politiek standpunt? Als in de SD? Of Stasi? Of NKVD? Of de Grüne polizei? Of, en ga zo maar door.....

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 18:58

@SamV | 09-08-19 | 18:16: nee, en de anti-burqa demo is geen politiek statement. Hou op.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 20:06
-weggejorist-
libertat | 10-08-19 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Boerkademo ?
Is er iets te vieren ?
Oh, ja, natuurlijk, 1000 jaar terug de eerste Armeense genocide, gepleegd door de Turken, in naam van de Islam, wie kan dat nou vergeten zijn !
www.frontpagemag.com/fpm/274515/remem...

Bolder | 09-08-19 | 18:06

Dat bruine spook krijgt nu alle ruimte op het nieuws om huilie huilie te doen omdat zij door burgers wordt aangesproken op haar niqab.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 18:06

Vind het ook zo raar dat het een boerkaverbod wordt genoemd terwijl het een wet is die verbied gezichtsbedekkende voorwerpen te dragen.
Maar ja, het bekt wel lekker voor de slachtoffers..

Friepeltje | 09-08-19 | 18:05 | 1

Gewoon het volk hersenspoelen en laten denken dat het alleen om de boerka gaat. Terwijl het veel breder gedragen wordt.

Maar da's niet van belang, want wanneer dat teveel openbaar wordt en teveel wordt benadrukt dat t over gezichtsbedekking in het algemeen gaat, kunnen Moslims niet in een slachtofferrol.

Realism Is All | 09-08-19 | 18:10

Volgende keer gewoon een bivakmuts over je burka dragen

Wilookevenietszeggen | 09-08-19 | 18:04

Heel godverdomd smerig, weer een extra puntje voor het fuck the politie standpunt.

HaatAth3ist | 09-08-19 | 18:03 | 3

Islam is vrede, politie is je beste vriend.

padbuffel | 09-08-19 | 18:04

Never mind the Bollocks. Maar ik ben toch heel benieuwd hoe ze zich hier gaan uitlullen. Dat gaat heel lastig worden. De man in kwestie geeft trouwens wel ballen. Een heel goede zet is om altijd een bivakmuts bij je te hebben en die op te zetten in een plaats waar ook een mevrouw met een Boerka loopt.
Dan kijken wat er gebeurd.
Maar ik ben bang dat er weinigen dat lef zullen hebben.
Toch heb je daarmee de Bollocks en de staat schaakmat.

Zapata10 | 09-08-19 | 18:09

De ergste "demonstranten" zijn de domme blanke linkse mannen en vrouwen die voor de zogenaamde vrijheid staan van een door een man&religie opgelegde tent.

Brabeaulander | 09-08-19 | 18:03 | 3

@mosterd liep vast ook mee

Henk P | 09-08-19 | 18:12

Niks links aan die gasten, emo huilbaby's die alleen maar bezig zijn met identiteitspolitiek. Weet je wie ook zo bezig was met identiteitspolitiek? Het begint met een A en eindigt op een H en het is niet Albert Heijn

Zapata10 | 09-08-19 | 18:14

Door moslims ook wel "the usefull idiots" genoemd.

Halul gebakken | 09-08-19 | 18:14

Het vuilniszakkenoproer.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:02

Ah, de geüniformeerde belastinginners laten zich weer van hun beste kant zien.

Zwezerik | 09-08-19 | 18:02 | 1

Zij voeren slechts orders uit. Net als in de jaren 40.

Mahatma | 09-08-19 | 23:18

Subjectiviteit viert hoogtij.
Links is goed en rechts is verderfelijk volgens de politie.
Gelukkig hebben ze personele problemen.

pejoar | 09-08-19 | 18:02 | 4

@Red shirt | 09-08-19 | 18:14: je verwart verstandig met verstandelijk beperkt.

AlexStone | 09-08-19 | 18:48

@Red shirt | 09-08-19 | 18:14: bij de meeste verstandige mensen zijn personele problemen......
En dan nu graag een verduidelijking.
U bedoelt persoonlijke problemen?
Of bij de politie zitten dus geen verstandige mensen?
Of ......

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 18:55

@Red shirt | 09-08-19 | 18:14: tegel na tegel bewijs jij daar ook niet bij te horen. Je geilt gewoon op het verbale uitgelokte masochisme wat je over jezelf uitroept. Verstandig ben je niet te noemen, qel een beetje zielige als een eenzame schopende kleuter in de crèche die niet opgehaald is door mammie. Het is maar hoe je jezelf ziet. Belangrijker is hoe anderen je zien. Met je vale roze shirtje...

Acar_ketimun | 09-08-19 | 20:34
▼ 1 antwoord verborgen

De overheid wil blijkbaar een geweldsexplosie.

kwark001 | 09-08-19 | 18:01 | 3

Daar word al jaren naartoe gewerkt.
Enkel komt het geweld niet uit de gewenste hoek.

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 18:06

@kwark001: Helaas gaat het daar wel erg op lijken... Kennelijk is het zo dat als de politiek niet ingrijpt de burger het dan gaat doen...? Zeer nare ontwikkeling.

Marvin_NL | 09-08-19 | 18:17

Wat als er onder die burka nog een bivakmuts zit? Ja, dilemma.

padbuffel | 09-08-19 | 18:00 | 2

Goeie!

nattegleufhoed | 09-08-19 | 20:05

Dan moet die óók uit. ' Gezichtsbedekkende kleding'. Simpel

HypoPseudo | 10-08-19 | 05:56

Sylvana is geïmporteerde haat tegen oorspronkelijke bewoners van dit land.

Kanarie_Geil | 09-08-19 | 18:00 | 2

EEns!

Derealist! | 09-08-19 | 18:01

De haat waar het om gaat is ook nog eens geimporteerd. Sylvana is beroepsraciste en vrij dom. Ze denkt dat ze in de USA woont, want de zaken waar ze over wauwelt, zijn op de USA van toepassing, niet op NL. Het is geimporteerde Amerikaanse haat.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:33

Ik weet genoeg.

VanBukkem | 09-08-19 | 17:59 | 1

Dit zeiden we toch met z'n allen hier al.
Het is te bizar voor woorden.

HoerieHarry | 09-08-19 | 18:02

Ik zag ze hier in de buurt ook demonstereren. Tot de vuilniswagen langs kwam en ze werden afgevoerd.

padbuffel | 09-08-19 | 17:59 | 2

Zelf ben ik om minder weggejorist :(

Marvin_NL | 09-08-19 | 18:16

Ik lees nog wel welke reaguurder dit is.

BrutusBosch | 09-08-19 | 17:59 | 3

Ik hoop op een goede grap van Berbaar.

Patje2011 | 09-08-19 | 18:02

Alle parasieten zijn weer van de partij zie ik.

Statler en Waldorf | 09-08-19 | 17:58

Wow, hier hebben we dus een prachtig precedent.
Waarom wel handhaven als er een bivakmuts gedragen wordt maar niet als er een Boerka gedragen wordt.
Dat mag oom agent komen uitleggen. Dit is nu kamer vragen waard.

Zapata10 | 09-08-19 | 17:57 | 3

De vraag is: Was hij ook aangehouden als hij een boerka had gedragen?

Mr_Natural | 09-08-19 | 17:58

@Mr_Natural | 09-08-19 | 17:58: Nee dus want hij stond op terrein waar gezicht bedekkende kleding toegestaan is. Waarom dan deze man arresteren? Ik begrijp ook wel dat hij provoceerde maar deed niemand kwaad. Dit mag de politie gaan uitleggen. Een goede actie zou zijn om altijd een bivakmuts bij je te hebben en zo een ding op te zetten als er een Boerka mevrouw in een openbaar gebouw aanwezig is. Dan zet je de wegkijkers schaakmat.

Zapata10 | 09-08-19 | 18:03

@Zapata10 | 09-08-19 | 18:03: zo te zien geen goede actie dus. Bellen ze de kit, nemen ze jou mee en laten ze de textiel separeer daar gewoon staan. Want daarvoor schijten ze in hun uniform. Jij bent easy game however.

Acar_ketimun | 09-08-19 | 20:29

De meeste Nederlanders hebben een betonnen plaat voor hun kop, kan dat nou niet eens verboden worden?

Mr_Natural | 09-08-19 | 17:57

Verschillende protestborden geschreven door 1 persoon aan het handschrift te zien. Uitdelen aan de vrouwtjes die waarschijnlijk geen Nederlands kunnen.

JJMS | 09-08-19 | 17:57 | 3

Scherp!

Derealist! | 09-08-19 | 18:00

Kennen. Of kunnen spreken.

Hume | 09-08-19 | 18:08

Maak ze nu niet wijzer dan ze zijn.
SS leest ook mee

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 18:09

In het station mag gezichtsbedekkende kleding nog wel, in de treinen vanaf 1 augustus niet meer.

Flubber de Wups | 09-08-19 | 17:57 | 1

Uhhh, kijk een op jouw kalender.

Majoor Pikindewind | 09-08-19 | 17:59

Op een v/d spandoeken staat 'Dit verbod lost GEEN problemen op'. Helemaal mee eens, maar de manier die ik in m'n hoofd heb zal deze Moslim wel niet bedoelen denk ik zo...

Moslims hoeven zich niet aan de wet te houden vinden ze. Dus vinden ze zich beter een meer waard dan niet-Moslims (en blanken want in Nederland is Islam een ras).

Dus discriminatie t.o.v. niet-Moslims en blanken. Waar liggen de vooropgestelde aangifteformulieren OM, door-en-door verrot en partijdig instituut???

Realism Is All | 09-08-19 | 17:56

Politie is wel bang voor islam, niet voor hollanders. Islamofoob noemt men dat.

lulleficatie | 09-08-19 | 17:55 | 2

Griezelige ontwikkeling. Blijf erbij dat religie gevaarlijk is en per definitie boven de wet staat.

Bin Bash | 09-08-19 | 17:59

Een fobie is een overdreven angst voor. Dat is in het geval van Islam schier onmogelijk; we zien dagelijks op het nieuws de barbaarse uitwassen van Islam en vergis u niet, Islam in Nederland is niet meer zoals het een of 30, 20 of zelfs ook maar 5 jaar geleden was. Het vermeerdert zich razendsnel en is een stuk strakker - lees: meer salafistische invloeden - in de leer. Gaat niet goed, dit.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 18:26

Gelovigen hebben meer rechten dan andere mensen en staan zelfs boven de wet. Ik ben benieuwd hoe de rechter oordeelt.

Patje2011 | 09-08-19 | 17:53 | 2

Niet alle geloven hoor. Alleen dat ene.

Realism Is All | 09-08-19 | 17:57

@Realism Is All | 09-08-19 | 17:57:
U heeft een punt.

Patje2011 | 09-08-19 | 18:12

Wat een domme debielen. En Silly Syl is ook weer van de partij.

En jawel, hoor, altijd en eeuwig voelen die kutmoslims zich slachtoffer, nu weer van de "symboolpolitiek". Aanpassen of oppleuren.

Dr_Johnson | 09-08-19 | 17:52 | 2

Neu, dat aanpassen gaat hem never nooit worden, de islam is geen geloof wat zich aanpast, keuze oppleuren is de juiste keuze.

Halul gebakken | 09-08-19 | 18:11

"Slachtoffers van symboolpolitiek' terwijl ze zelf in het meest vulgaire symbool van extreem islamfascisme rondspoken.

Han-Xi | 09-08-19 | 19:04

Ik kan echt niks reaguren dan dit want dat gaat mij een levenslange ban opleveren...

overVecht | 09-08-19 | 17:52 | 6

Eensch, de moffen waren er niets bij. Wat een sweinhunden.

Tishetnetnie | 09-08-19 | 18:04

Is dit echt je eerste nick dan??

Halul gebakken | 09-08-19 | 18:08

@BP Richfield | 09-08-19 | 18:02: wat plempte je dan? Grapjeeeee

nattegleufhoed | 10-08-19 | 00:34
▼ 3 antwoorden verborgen

In het geval van beroepsracist Silvana Simons, ben ik grote voorstander van gezichtsbedekking.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 17:52 | 1

Liefst iets in haar kleur, een laskap o.i.d.

Tilburgse bluf | 09-08-19 | 17:59

Is dit nou wat ze bedoelen met... "meten met twee maten"?

Paaldanseres | 09-08-19 | 17:52 | 1

Onze overheid? Dat zou een “first” zijn.

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 18:48

Is Sylvana gestopt met eten ofzeau?... Lijkt ook iedere week magerder te worden..

normanius | 09-08-19 | 17:52 | 2
-weggejorist-
flesje | 09-08-19 | 17:56
-weggejorist-
mr.money | 09-08-19 | 21:42

Vanavond wil Eva natuurlijk precies weten wat de man bezielde, en hoe hij het ervoer om door de politie te worden opgepakt.

Schoorsteenveger | 09-08-19 | 17:50

Goh wat een verrassing nu weer..
Gebeurt precies wat ik bij het ingaan van het verbod op gezichtsbedekkende kleding al voorspelde.

normanius | 09-08-19 | 17:49

We moeten overal met bivakmutsen gaan lopen... blijven doen

MeneerGuggenheimer | 09-08-19 | 17:49 | 1

Betere suggestie, witte kussensloop met punt omhoog en twee kijkgaten er in. Wie doet me wat? Is een mini burka.

J-van-de-Bontekoe | 09-08-19 | 18:47

Die man is een held.

XverderNix | 09-08-19 | 17:46 | 4

De agenten voelen zich een held

Johan1235 | 09-08-19 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Neem aan dat onze overheid keurig iedereen op de bon heeft geslingerd? Makkelijker kan je ze niet krijgen

Henk P | 09-08-19 | 17:46 | 2

Nee, hoe moet je ze identificeren?

Zapata10 | 09-08-19 | 18:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken