Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Er is helemaal niets mis met etnisch profileren. Het is een prima manier die daadwerkelijk resultaten laat zien. Jongvolwassen niet-westerse mannen zijn vrijwel altijd wel aan iets schuldig. Maar het gaat om de verzameling van factoren. Agenten weten prima wie ze moeten hebben, ik ga ze niet tegenhouden.

UHeeftGelijk | 22-07-19 | 12:16

Overigens toont de cartoon een waarheid als een koe. Een Duitse politiecommissaris zei eens een keer in een artikel in "Die Welt" (goeie krant overigens): "als ik mijn mensen een paar maanden lang de straat op stuur en enkel het verkeer laat controleren, dan daalt de drugscriminaliteit tot nul en dat was natuurlijk een waarheid als een koe. Zo schijnt in Overijssel de drugscriminaliteit ook een tijdje heel laag te zijn; om maar niet te spreken van Noord-Brabant.

oliebolletje123 | 22-07-19 | 11:09

Profileren is een goede zaak. Daarom word ik (als hardwerkende law abiding goedgeklede witte veelvlieger) er op vliegvelden nooit uitgepikt. Houden zo!

De enige manier om etnisch profileren te verminderen, is er voor te zorgen dat er minder criminelen uit de geprofileerde bevolkingsgroepen komen. Daar ligt dus een taak voor de bontkraagjes: braaf zijn, dan wordt je over een paar decennia vanzelf anders behandeld.

Azijnist | 22-07-19 | 09:21 | 2

Al werd ik er uit gepikt. 30 seconden meewerken en weer doorlopen.

Repetitive Beats | 22-07-19 | 09:55

@azijnist. Precies. Zo werkt het.

letopuwzaak | 22-07-19 | 10:50

Meten is weten. Meten doe je door onderscheidende factoren met elkaar te vergelijken. Dat heeft werkelijk niets met discriminatie te maken. Maar ja, sommigen voelen zich altijd gekwetst.

LibertyCity | 22-07-19 | 09:03
-weggejorist-
Niet links | 22-07-19 | 07:26

Generaliseren is een vorm om tot wetenschap te komen.
Discriminatie is een overlevingsstrategie gebaseerd op kansberekening, hoe dubieus ook.
Gewoon in 'schaamte' accepteren, weten dat het zo werkt, zo bescherm je jou en de jou-en.

Zoltan | 22-07-19 | 06:05 | 1

Onze zintuigen zijn genetisch gevormd. Het onderdrukken ervan zal niet meevallen. Ik blijf geloven in mijn eigen waarnemingen!

Rdock | 22-07-19 | 08:45

Regeringen van vijf EU liststaten die Timmermans als EU Chef steunden, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Belgie en Nederland hebben dit weekend achter de schermen gepoogd om Boris Johnson, de nieuwe UK Prime Minister, met een Brexit deal af te troggelen om het Verenigd Koningrijk alsnog bij de EU te houden, aldus de Sunday Times. vk.com/video392153926_456239677

rmstock | 22-07-19 | 04:06 | 1

Tis wat, wat een schofterig gedoe allemaal.

Muuke | 22-07-19 | 10:06
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 22-07-19 | 02:00 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 22-07-19 | 01:54 | 1

Als ze in Colombia cocaïne produceren en dat kan via de Antillen naar Nederland omdat handig, is er nu eenmaal meer kans dat er een criminele Antilliaan bij betrokken is dan een criminele Pool. Niet omdat hij Antilliaan is, maar vanwege de locatie van de Antillen. De huidskleur maakt ook niet uit.
Is dat dan ook etnisch profileren?

kloopindeslootjijook | 21-07-19 | 23:32 | 1

Nee statistiek, de politie heeft trouwens van 1.3 miljoen personen foto's in een database die men gebruikt om via gezichtsherkenningssoftware daders op te sporen.

tweakers.net/nieuws/155332/politiedat...

sprietatoom | 21-07-19 | 23:41

De politie kan gelijk aan het kenteken van een auto zien van degene op wiens naam hij staat wat zijn strafblad is. Dus als die persoon een ellenlange lijst heeft van inbraken en hij rijdt ergens 's nachts op een industrie terrein dan kunnen ze hem aanhouden zonder dat het te maken heeft met etnisch profileren. Gewoon droge feiten en statistiek..

sprietatoom | 21-07-19 | 23:23 | 1

Maar dat mag dus niet, dan worden ze gelijk vrijgelaten want dat is discriminatie bla, bla, bla. Deden ze dat maar dan zat 90% van de criminelen nu in het huis van bewaring.

Niet links | 22-07-19 | 07:14

Het is vervelend voor de mensen die gewoon leuk meedoen, maar toch er steeds worden uitgepikt op Schiphol en worden gedubbelchecked.
En dan denken de andere mensen weer : zie je wel, daar heb er weer een.
Maar het wordt nooit duidelijk hoe dat dan zit met zo'n figuur. Zo weten natuurlijk ook niet hoe we er over moeten denken.

.

kloopindeslootjijook | 21-07-19 | 23:17 | 2

Elk land dat zichzelf serieus neemt, en zo zijn er legio, profileert aan de grens. Dat is normaal. En als je eerlijk bent doet iedereen dat bij de supermarkt, tijdens het inparkeren en dergelijke. Haal de boter van je hooft en profileer wat meer etnisch. Scheelt miljoenen.

Willem_Oltmans | 22-07-19 | 01:57

Je kan dan wel in de krant met: ik ben ontzettend trots op mijn kleur. Linkse mensen vinden dat heel acceptabel.

Sitting_targets | 22-07-19 | 07:23

Ben dat gezeik over multiculturalisme helemaal zat. voel me inmiddels lid van een minderheid in eigen land. maar gelukkig zorgt Artsen zonder grenzen weer voor t genadeschot door bootladingen voor de kust van Libië op te visser. waar is er toch mis gegaan in ons mooie land......

Henk4296 | 21-07-19 | 23:11 | 1

Simpel, de EU.

Muuke | 22-07-19 | 10:23

Super Greg, net als gisteravond de column van Feynman. Beide weer totaal raak. Heel Nederland mag zijn handen dichtknijpen met beide. Feynman is de absolute vervanger van wijlen prof. dr. Bob Smalhout, die in zijn zaterdagse columns in De Telegraaf ook altijd de vinger op de zere plek legde. Etnisch profileren... donder nou toch gauw op.

hoogstetijd | 21-07-19 | 22:59
-weggejorist-
Graftak | 21-07-19 | 22:30 | 2

💈Opschier politiemienier ? Izmet schaiding of Izmet zonder schaiding ?

Carlos_I | 21-07-19 | 22:28

Als je van te voren al weet dat je aangifte na opname in het ronde archief terechtkomt tja. Voilà, geen criminaliteit meer.

Gomezlopez | 21-07-19 | 22:00

Als we nu al niet in staat zijn om afgewezen asielzoekers uit te zetten dan gaat dat ook niet lukken als het er 10.000 zijn. (of meer)
Zijn we er toch weer in de Duitsers getrapt, praatjes van Hitler deugden niet, Merkel probeerde dat goed te maken, maar ze veroorzaakt ook alleen maar ellende.

snapal | 21-07-19 | 21:39 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Die interviews met Roderick Veelo getuigen wel vaker van enige realiteitszin.

sprietatoom | 21-07-19 | 23:11

Schot in de roos wederom. En weer de falende multikul.

HaatbaardKnipper | 21-07-19 | 21:22

Moet bij dit type topic denken aan heaumeaus als type Erwin Olaf, die in "Zomergasten" compleet losging op de de vervolging (want stratelijke terreur) van niet vervolgde mohammedaanse isamito's die op *homo-hunt* gaan, niet alleen in die Regulierdwarsstraat, maar hell, andere straten door heel NL, en W-N-Europa mag ook hoor.
*met homo en hete hetero-vrinden nog eens hard de Pet Shop boys opzet en voor zekere *anderen* latent homo lijken doet*
/do not care/ do not give one fuck/*GLOCK!*
De *Hel*, dat zijn de *Anderen*, wist Sartre al.
Wist die Fransoos veel dat het zover zou komen, in ons Verlichte Europese gebied.
Nee, die Fransoos wist niet veel.

chicago river | 21-07-19 | 21:19 | 2

chicago river | 21-07-19 | 21:19 |
Gheh. Ik vergat eraan toe te voegen, aan onze hyeaanse mohammedaanse medemens: Pak me dan, as je kan.
Want je gaat neer, zandneger. Met schade.

chicago river | 21-07-19 | 21:22

@chicago river | 21-07-19 | 21:22: Je hebt er zin in vanavond. Maar waarom ook niet. Als makke schapen je in eigen land op eigen kosten laten terroriseren, dan ben je goed bezig zullen we zeggen.

HaatbaardKnipper | 21-07-19 | 21:25

Criminaliteit in Nederland, naast Friesland en Wilders hebben we niks, straks denkt bij Pim iedereen weer over de kabouter en zal alles goed zijn. Je ziet ook geen Jan of Kees als drugsdealer in de stad meer. Ahmed heeft een neef en die zit eigenlijk in een moeilijke situatie, en die tante van jou uit Marokko. Dus.

Alles zal recht komen.

Aap Noot Miesje | 21-07-19 | 21:13 | 3

Niet helemaal, de gemiddelde witte NL crimineel doet het gewoon met een stropdas. Beetje in de NSB stijl zegmaar, toen waren er na 1945 ook enkel "verzetshelden", terwijl iedereen zo'n beetje bij de NSB zat. De Duitsers waren de gebeten hond, maar NL staat met stip op 1 als het aankomt op de meeste Joden die zijn vervolgd.

Maar goed, de "marokkaanse crimineel" en "multikulti" dus. Neem nog een hijs van je jonko, en droom lekker verder. Criminaliteit is niet enkel door multikulti. De stropdasjes blijven gewoon beter onder de radar, snapte?

KwestieVanBalans | 21-07-19 | 21:31

Ja, want er hebben schijnbaar meer een hekel aan joden en wij faciliteren dat waar we kunnen. Wel weer consequent inderdaad. Maar waar pleit ik d'n Hollander expliciet vrij. Ik had bijvoorbeeld de europese unie nu even niet, maar het ondernemen op zijn vvd's praat ik inderdaad niet over. Die optie ga ik lekker even open houden.

Het is ook joint, blow of paf. Dat stoorde me best wel maar u bedoelt het hartstikke vriendelijk denk ik dus bedankt. Op de volgende godwin zullen we maar zeggen.

Aap Noot Miesje | 21-07-19 | 21:55

@KwestieVanBalans | 21-07-19 | 21:31:
Hou toch eens op met dat verwijten van de meeste Joden.
A- geen land waar iedereen zo goed geregistreerd was.
b- veel afgevoerde joden waren Duitsers die ook al bekend waren.
c- nederlands vlakke land gaf weinig mogelijkheden tot het verbergen van mensen Kliene huizen en geen uitgestrekte gebieden wat moeilijk te controleren viel.
Komt ook nog eens bij dat de Nederlandse Joden bijna allemaal bij elkaar woonde van de 125.000 joden woonde de meeste in noord en zuid holland 101.000. Dat de meest ontoegankelijk provincie in die ttijd Gelderland de meeste overlevend had 55% spreekt voor zich.
Net zo goed dat amsterdam een van de laagste cijfers had 22% maar dat spreekt voor zich. Altijd al een verraderstad geweest. ;-)

miko | 22-07-19 | 03:04

Eindelijk (een) raak nekschot ! Ga zo door.

boccelullus | 21-07-19 | 21:00 | 5

@AntonJensen | 21-07-19 | 21:04:
De eerste 4 zijn russen,dat is gotverdomme crimineel volk want zoveel Russen wonen er amper in Nederland.
Altijd geweten dat het klote volk van achter het gordijn daar niet voor niets zat.

miko | 22-07-19 | 02:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou het helemaal mooi vinden als er weer eens een cartoon op GS zou staan waar iedereen en zijn moeder het de volgende dag over heeft. Qua ophef dan. Niet eens zozeer vanwege de kwaliteit.

Ignatius J Reilly | 21-07-19 | 21:00

Ja, net gelezen. En die Rens Koldenhof is niet zozeer een "Deugel*l op HD", als wel een onzorgvuldige kutjournalist.

"Vanaf 1 augustus is het niet langer toegestaan je met gezichtsbedenkende kleding in openbare ruimtes te begeven."

Nee, lampie, het gaat om openbare gebouwen, niet "ruimtes".

"maar de maatregel is vooral bedoeld om gelaatsbedekkende kledij van moslima uit het straatbeeeld te bannen."

Nee, lampie, op straat is het - helaas pindakaas - nog steeds "gewoon" toegestaan om als gemaskerde struikrover rond te banjeren (Frankrijk, België, en Denemarken, daar geldt inderdaad een totaal boerkaverbod, hier niet).

"Handhaving boerkaverbod geen taak van schooljuf, verpleegkundige en tramchauffeur"

Nee, lampie, hèhè, handhaving is - altijd - een taak van de politie. Indien zo'n gemaskerd spook in je ziekenhuis of school verschijnt, dan is het de bedoeling dat je mevrouw éénmaal verzoekt de "gezichtsbedekkende kleding" te verwijderen, en wordt aan dat verzoek geen gevolg gegeven, dan bel je meteen de politie om te komen handhaven. Wat is daar moeilijk aan?

Dr_Johnson | 21-07-19 | 21:12

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-19 | 21:22:

Ja jezus, weet ik veel. Diefstal is weer een heel ander probleem. Als er iets van je werd gestolen , is het uiteraard de taak van de politie om de dief in de kraag te vatten. Maar ja, vaak is dat niet eenvoudig, en je kunt ze m.i. niet verwijten daar niet altijd in te slagen, wel dat ze misschien soms beter hun best zouden kunnen doen.

Maar nogmaals, lijkt me een andere discussie.

Dr_Johnson | 21-07-19 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Profileringsschaamte is ook een vorm van seponeren.
Diegenen waar het om gaat komen er goed van af.
Het gros wordt de klos.

snapal | 21-07-19 | 20:47

Ik voel mij met de dag juist ònveiliger. Zojuist is bekend gemaakt dat Artsen Zonder Grenzen illegale migranten op de Middellandse Zee gaat ophalen, en in plaats van ze terug te brengen, uiteraard hierheen wil halen, naar Europa, naar een AZC bij u om de hoek. Dit zorgt niet alleen voor een aanzuigende werking, maar bovendien worden er gewoonweg weten overtreden, want als de Blokkeerfriezen niet voor eigen rechter mogen spelen, dan deze kwakzalver-organisatie ook niet. AzG heeft bestaansrecht dankzij (anonieme) donaties van het volk. Hier zou ik wel eens wat transparantie in willen zien. Kan er geen onderzoek komen om erachter te komen waar deze donaties precies vandaan komen?

JackStick | 21-07-19 | 20:46 | 6

@Baron Clappique
Artsen zonder Grenzen hebben besloten niet meer uitsluitend patienten te genezen maar om door te gaan met mensensmokkel: www.nrc.nl/nieuws/2019/07/21/artsen-z... !

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-19 | 21:14

AzG is een ANBI. Geen schenkings en successierecht. Daarnaast ook directe staatsubsidie,

HaatbaardKnipper | 21-07-19 | 21:28

Ontvangen ook geld van de Nationale Postcode Loterij. Dat is die club die al jaren ongevraagde post in m'n brievenbus achterlaat.

otjemans | 21-07-19 | 22:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Sinds ik geen porno meer kijk, ben ik een stuk minder geil.
Ammehoela.... Wat een onzin weer.

RickyLaRue | 21-07-19 | 20:41 | 5

Oeps Ricky doet boos!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-19 | 21:03

Maxima goed voorbeeld!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-07-19 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gaat om verbinding.

Baron Clappique | 21-07-19 | 20:41

Seponeren lost meer problemen op, dan het dieventuig kan veroorzaken. Mensen zijn geneigd om een overheid te geloven.

snapal | 21-07-19 | 20:38

De criminaliteitscijfers dalen, het aantal aangiftes daalt, de stapel van het aantal aangiftes daalt.
Allemaal te verklaren door het begrip seponeren.

snapal | 21-07-19 | 20:31

Maakt niet uit wat mijn mede reaguurders zeggen Greg.............. Spijker,kop,raak.

ditotje | 21-07-19 | 20:30

Alle etnische minderheden zijn nu lieve mensen geworden ........ de perfecte heiistaat waar mening D66-er en Groenlinkser een strak plassertje van krijgen ........ de etnische minderheden zijn zo gemotiveerd om aan onze maatschappij bij te dragen dat ik soms zeg .... nou nou dat mag best een tandje minder. Loop vooral jezelf niet voorbij want daar heeft niemand iets aan .............. kuch kuch

Ervaringsdeskundige | 21-07-19 | 20:30

Als ik een politiebureau in loop met de boodschap dat zojuist mijn portemonnee is gejat en de politie gaat buiten kijken en zien daar 2 sujetten weglopen... De ene een oud blank omaatje, de 2e een ongeschoren middelbare leeftijds-Marokkaan in een trainingspak... Dan gaat de Nederlandse popo anno 2019 dus net zo vaak achter het omaatje aan dan achter de echte dader (want we weten allemaal wie dat het meeste zijn), omdat dat van de linkse oogklep-honden moet.

Goed land. Mooi vaasje,

Realism Is All | 21-07-19 | 20:29 | 1

Toen die (Duitsland) geldautomaat krakers kanalen eiland im vluchten werd de zoektocht gestaakt, weet u nog?

joppo0 | 21-07-19 | 21:35

Hoe doen ze dat dan bij Opsporing verzocht ? Wordt iedereen gefotoshopped ofzo?

Koning BongoBongo | 21-07-19 | 20:24 | 2

Uitzending gaat voortaan in zwart wit ;-)

AntonJensen | 21-07-19 | 20:45

Nee, balkje over hele gezicht en handen en andere lichaamsdelen waaraan we zouden kunnen zien welk 'ras' de 'jongere' heeft. En in de beschrijving heeft men het natuurlijk alleen over 'jongeren' of 'Amsterdammer/Rotterdammer/Hagenaar/etc.'

GWB | 21-07-19 | 22:12

Gelukkig geen etnisch profileren meer. Ben als blanke blonde Germaan in m'n Opel Astra 1.4 station heel wat keren aan de kant gezet zodat de politie niet een racisme stempel kreeg. Nu gaan ze zich weer puur op criminelen richten zonder naar huidskleur te kijken. Nou het CBS nog met hun racistische cijfertjes.

AntonJensen | 21-07-19 | 20:23 | 1

Grappig! Ik heb me aangemeld als vrijwilliger om geprofileerd te worden door de Politie. Nu staat mijn kenteken geregistreerd en iedere keer dat ze een 'jongere' of Amsterdammer/etc. aanhouden krijg ik een berichtje waar ik moet zijn voor de volgende profilering. Alles voor de gunstige cijfers! Je moet wat overhebben voor je Vaderland. Oja, ik ben wit, blank of autochtoon (U mag kiezen).

GWB | 21-07-19 | 22:17

Ziehier de nieuwste innovatie van de sterke arm: de roetveeg agent.

threeheadedmonkey | 21-07-19 | 20:09
-weggejorist-
AntonJensen | 21-07-19 | 20:07 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Spot on, for once...

Recalcitrant_Schaap | 21-07-19 | 20:01

Stoppen met etnisch profileren is vergelijkbaar met het zoeken van een speld in een hooiberg, terwijl een kussen vol spelden voor je staat.
Een politiebaas die zijn dienders dit opdraagt is bewust bezig met inefficiënt gebruik van belastinggeld en dient ontslagen te worden.

Janas | 21-07-19 | 19:56 | 4

@Janas
"Belastinggeld" is het woord. Het interesseert ze niet want "belastinggeld".

Basil Fawlty | 21-07-19 | 20:05

@kotelet | 21-07-19 | 20:03: Volgens deze site is dat salaris hoger. Heb ik geen probleem mee maar wel als jij lijkt te insinueren dat zij voor minimumloon werken.
Ben het verder wel met je eens, het boeit ze niet of het hazen of konijnen zijn, ze willen het landschap beschermen en als vogels problemen veroorzaken gaan ze achter hen aan ipv vierpotigen.
www.onetime.nl/geld-financieel/wat-ve...

BootleggersSmurf | 21-07-19 | 20:17

Etnisch profileren formeel verbieden maa gewoon stilzwijgend als beleid hanteren.

Ridde Rogter | 21-07-19 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Spreadsheetveiligheid. Voor in het woordenboek.

Sliptong | 21-07-19 | 19:54 | 1

Ik schrijf hem bij.

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-19 | 20:25

Ga het volk maar eens het verschil uitleggen tussen statisch profileren en etnisch profileren. Ondoenlijke zaak. Vooral gezien de bedenkelijke activistische rol van de media. De Nederlandse rechtstaat bevindt zich op sloopershoogte.

Voight-Kampff | 21-07-19 | 19:51 | 5

Stalinistisch profileren?

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-19 | 20:04

@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-19 | 20:04:
Scherp!

Basil Fawlty | 21-07-19 | 20:06

Mea culpa, statistisch.

Voight-Kampff | 21-07-19 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

etnisch profileren / positieve discriminatie / identity politics.

Zoals dr. King ooit gezegd zou hebben, was hij een moderne democrat/linkse Deugmensch geweest:
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be selected by the content of their character, but by the color of their skin".

Had hij slechts die wijze woorden gesproken, dan was zijn droom te bevestigen als zijnde volledig uitgekomen.

Jan Passant mk2 | 21-07-19 | 19:45

Als we nu eens beginnen met etnisch steriliseren, dan komen we nog eens ergens.

gestoptmetroken | 21-07-19 | 19:43 | 1

sterk. plus

horsteknots | 21-07-19 | 19:57
-weggejorist-
Halul gebakken | 21-07-19 | 19:36

Totaal verziekte culturen bij de politie, OM, V&J (of is het J&V?) en rechterlijke macht. Als ik al die berichten lees moet ik vaak denken aan de film Serpico uit 1973 gebaseerd op het boek van Peter Maas. Beiden aanraders. www.imdb.com/title/tt0070666/

Basil Fawlty | 21-07-19 | 19:36 | 1

Ik denk niet dat het. Bij de politie zit
De main stream media En de manier dat zij denken hun mening en vooroordelen op te kunnen dringen aan iedereen Zij zijn de vijand van het volk

zoefff3 | 21-07-19 | 20:08

Een baard en/of hoofddoekje erbij zou niet misstaan.
Etnisch profileren mag niet bij de politie, behalve bij de sollicitanten.

Leffe Blonde | 21-07-19 | 19:35 | 1

Raak! +1

GWB | 21-07-19 | 22:24

In zijn eenvoud (wij zijn blind voor huidskleur, religie, sekse, enz.) is de waarschuwing die deze cartoon uitdraagt uiterst krachtig. Mooi werk, Greg !

suscrofa | 21-07-19 | 19:34 | 2

In de tijden van Breughel werden de verdoemden (dus met een enkele reis hel) op zelfde wijze afgebeeld; met het hoofd naar achteren. Maar dat is een offtopic stukkie kunstgeschiedenis.

suscrofa | 21-07-19 | 19:38

@suscrofa | 21-07-19 | 19:38:
Kunstgeschiedenis, een ondergewaardeerd vak, mits open geduid. Een paar eeuwen geleden waren er ook al vrije denkers.

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-19 | 20:23

Goeie deze keer, Greg. De laatste tijd wat meer afgestapt van die flauwe en ronduit vermoeiende proleet-tekeningen met bomvesten en zijn kinderbruid, en een keer wat scherper met duiden. Ga zo door!

kotelet | 21-07-19 | 19:32

Ontmoedigen aangifte gaat ook prima. Onze gevangenissen kunnen nu echt helemaal dicht. Probleem opgelost. Zalig zijn de onwetenden van geest.

padbuffel | 21-07-19 | 19:30 | 1

Enkelband ftw!!!!

David000000007 | 21-07-19 | 19:39

Terwijl de diender inzet op misdaadbestrijding zet het politiemanagement in op diversiteit en managementpraat. Intussen is Nederland een narcostaat.

lingo star | 21-07-19 | 19:28 | 1

Boem!!!!11!!!!+veel

ditotje | 21-07-19 | 20:36

Sinds we zijn gestopt met het opnemen van aangiften is de criminaliteit gedaald.

Is dit nog nieuws? | 21-07-19 | 19:27

Etnisch profiteren
Etnisch provoceren
Etnisch parasiteren
Verder vind ik de cartoon, van deze week, matig.
Hij pakt niet lekker.

Ruimedenker | 21-07-19 | 19:27 | 1

Ik vind het een van de betere en geef toe, dat is niet zo moeilijj gezien het gemiddelde. Maar toch, een 7+.

Ieder zijn mening/(gebrek aan) humor.

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-19 | 20:21

Ja, vrij ziek want policor

Tobi | 21-07-19 | 19:40

Het is onmogelijk iets te fantaseren dat meer bizar is dan wat de nieuwe fascisten dagelijks doen in hun talrijke Deugcampagnes voor klimaat & multiKul.

Jan Passant mk2 | 21-07-19 | 19:56

Opgericht om Greg met het AT van zijn bed te kunnen lichten enkele jaren na het publiceren van die tekening...
Iedere vorm van verzet wordt via de rechter, politieintimidatie en belachelijk maken via MSM de kop ingedrukt danwel (letterlijk) afgeschoten. Iedereen die ook maar een beetje een leider word of kan worden is de klos. Dit al jaren, te beginnen bij Janmaat.
Welkom in Nederland.

BootleggersSmurf | 21-07-19 | 20:01

Huh? Geen piem0l?
Is Greg ziek?

Rhayader | 21-07-19 | 19:26 | 2

Die moet je erbij denken. Die zit onder die pet.

knutsel_ | 21-07-19 | 19:59

Dit is een anonieme.

BootleggersSmurf | 21-07-19 | 20:02

Het is toch statistisch profileren ?

ja,diedus! | 21-07-19 | 19:24 | 4

@eerstneukendanpraten | 21-07-19 | 19:25:
Inderdaad. Het verbaast me eigenlijk dat dat programma nog bestaat. Ik had verwacht dat de dat de publieke omroep het allang van de buis gehaald had wegens "te stigmatiserend."

Barend Braakbal | 21-07-19 | 19:32

@Barend Braakbal | 21-07-19 | 19:32:

De NPO heeft inderdaad in het verleden een verzoek gedaan om meer diversiteit (= blanken) aan de politie, deze zeiden destijds dat dit nu eenmaal een juiste afspiegeling was van de zaken. Maar aangezien beeldvorming en politiek steeds belangrijker wordt dan het daadwerkelijk oplossen van zaken zou dit nog wel eens kunnen veranderen.

sprietatoom | 21-07-19 | 19:40

@eerstneukendanpraten | 21-07-19 | 19:25: Wanneer je dat stelselmatig kijkt wordt je vanzelf een whitepowerextremist.

Eigenlijk zou je als FvD of PVV zendtijd voor politieke partijen moeten inkopen direct na het programma.

Dauthi | 21-07-19 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Etnisch profileren in de praktijk betekent dat blanke Hollanders wél worden aangesproken op gedrag waar Oemfoefoe en Mohammed gewoon mee wegkomen.

eerstneukendanpraten | 21-07-19 | 19:23

Stopten we maar met etnisch profileren bij het aannamebeleid van de politie.

hustler01 | 21-07-19 | 19:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken