Lul (m/v) verzuipt hond in dichtgespijkerde kist
Mensheid staat er weer eens slecht op
Schokkende vondst in het Friese dorp Herbaijum ("AUB MASSAAL DELEN"). Dierenambulance-vrijwilligster Bianca ontdekte bovenstaande dichtgespijkerde kist in het water. Met doeken erin, en stenen. En een lichtbruine hond. Die dus verdronken is. Bianca zoekt de eigenaar. En wij zoeken het hoekje van ons verstand dat wel begrijpt hoe iemand dit in zijn botte harses kan halen.
Reaguursels
InloggenIn China hadden ze de hond gewoon opgevreten.
Bedankt mensen. Mijn hond was vanmorgen behoorlijk depri van dit nieuws maar na al deze hartverwarmende reacties voelt hij zich weer een stuk beter. Een dikke "woef" voor jullie.
Haha, mooie rant. Ik denk dat de meeste mensen dit erger vinden omdat dobbernegers zelf op een rubberboot stappen en deze hond vermoord is door een ander.
De strafmaat lijkt me duidelijk. Kist dichtimmeren en in de rivier gooien.
wat een ontzettend vuile vieze gore klootzak is dat, een lafbek, een onmens, de schoft. Gatver wat zou ik die graag zelf opknopen.
Zou hier toch wel van de hoed en de rand willen weten; was de hond al dood toen ie dit zeemansgraf kreeg? Zo niet dan stel ik opsporing en kruisiging van baasje voor
Zelfs naar het asiel brengen was teveel moeite?
Wat een laffe honden streek is dit.
Hier komt poep van!
"hij was maar een hond,en nu is hij dood".... wie zong dat liedje ook weer.............?
Jan Cremer
Hier nog 2 tokkies die niet voor hun hond wilde zorgen. Huis te klein, veel werken etc. Hond aan boom vastgebonden en gestorven. Maar wel een kleine witte puppy aangeschaft.
www.telegraaf.nl/nieuws/152970373/rij...
Zulke mensen zou je eigenlijk ook aan een boom moeten binden, hek er om heen met stroom er op zodat niemand kan helpen en dan gezellig er omheen afwachten hoe lang ze het volhouden
De kop bij het artikel begint met 'lul (m/v)'. Ik vind daar nogal wat van. Ik zie niets menselijks als bijvoorbeeld een lul aan het stuk vreten dat dit heeft gedaan. Evenmin een geslacht. Wat een zieke, zieke geest moet dat geweest zijn.
@ronaldvw | 26-06-19 | 18:24
Waar baseer jij op dat het beest nog leefde? Het enige dat je hebt is een foto van Faecesbook. De rest jouw eigen invulling.
Uhh, waarom zat die kist dan dicht getimmerd? Bang dat de hond zou ontsnappen misschien?
@Rheia | 26-06-19 | 22:18: Nee, maar wellicht wel dat de hond komt bovendrijven. Het is een wat vreemde begrafenis, maar mensen en logica gaan niet samen. De heksenjacht is een typische Feacesbook actie. Laat eerst de dierenarts maar kijken.
Ik kan nog aannemen dat de dierenarts te duur is. Sommige mensen zitten nu eenmaal krap bij kas en hadden eigenlijk al geen huisdier mogen aanschaffen. Maar om dat beest nu te verzuipen in zo'n duivels device. Bij de boeren ging het er vroeger toch nog beschaafder aan toe. En als je je situatie uitlegt aan een dierenarts, denk ik dat er best wel te vinden zijn die u en uw hond zullen helpen.
Beschaafder ? Yeah right. Pasgeboren kittens tegen een muur aansmijten bijv. ? Boeren en hun dieren. Ze zorgen alleen voor dieren die hun tot economisch nut zijn, de rest kan doodvallen.
Heel erg, maar over de varkens die afgeslacht worden in megakill huizen, kippen koeien voor de kiloknaller, daar ligt niemand wakker van. Ziek!
Zucht..... ziek wordt ik van mensen die altijd met een overtreffende trap komen.
@MoonBeebe | 26-06-19 | 21:44:
Ach ja, “wordT ik” .....
@JI-HAAT | 26-06-19 | 21:54: lol, dadT is inderdaadT de overtreffendsTe trap. Trap na dat is.
@MoonBeebe | 26-06-19 | 21:44: Met een overtreffende trap is niets mis, met laffe hypcrytie we.
Jonge katjes verdrinken in een jute zak komt hopelijk ook niet meer voor.
Laten we het hopen!!!
vroegah gooide onze boerbuurman zo'n nest jonge katjes gewoon tegen de stenen
muur achter de melkerij... wel humaner.
@grapjasz | 27-06-19 | 00:25: ipv de moederpoes even te laten helpen, maar nee..... kost geld. Doodgooien is goedkoper. Kutlui
Eerst die vader en dat kind, nu een Friese hond... Het komt wel verdomd dichtbij.
echt schijtlollig, zo'n reactie.
Zelfde met de dader doen, stel je een mooi voorbeeld.
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. Wat een schoft, zelfs voor een Fries.
Voor dit soort delicten hebben we gewoon de doodstraf nodig.
het is maar een stomme hond
Had hij u maar in dat kistje gedaan.
Met deze opmerking verklaard u uw naam.... U zit hopelijk nog binnen in den dolder ?
Volgens mij hebt u én de dader u Zyprexa al geruime tijd niet ingenomen.
Maar natuurlijk wel je mening klaar hebben over moslims die dieren onverdoofd afslachten, stelletje hypocriete zielepoten, bah..!
net zo erg..
Tja, we zijn in een samenleving beland waar het leven van een hond boven dat van een mens wordt geplaatst.
But I think once you quit hearing "sir" and "ma'am," the rest is soon to foller.
Dat was bij mij altijd al zo hoor.
Verschilt per mens maar niet per dier.
Het dier gaat voor de mens. Inderdaad!
Stel dat de hond niet te vertrouwen was, hadden ze die niet kunnen laten inslapen?
Of misschien was het gewoon een braaf beest waarvoor geen geld meer was?
Hoe dan ook: dit kun je niet maken met een levend wezen!
vind ik ook, daarom hou ik mijn lintworm
@Zyprexa20mg | 26-06-19 | 20:13:
Blijft u mooi slank bij.
Eerst die Indiase boeienkoning en nu deze hond. Het gaat wel vaak mis met die ontsnappingen onder water.
Hondini?
Of was de hond gewoon dood en was dit goedkoper dan via de kadaverdienst afvoeren? Dierenactivisten zijn meestal niet vies van een beetje de boel overdrijven.
Je kan toch wel een put graven in dat geval ?
Mensen die dieren mishandelen zullen op latere leeftijd ook de medemens wat aandoen. Oppakken en vastzetten dat tuig!
U is vega?
@Kapitein Sjaak Mus | 26-06-19 | 19:13: nee hoor, daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan
Dat is nog te milt, gewoon in een kelder hangen aan twee kettingen met een prop in de mond. Laat het martelen beginnen!! Optie 2 is dat je ze verplicht een weekje laat logeren bij Henk en Ingrid.
Wellicht dat de dierenarts de hond kan identificeren? (A.h.v.d. chip)
bedankt voor deze geweldige tip!
Dierenbeulen handen afhakken,gewoon weer ouderwets op het dorpsplein juichend wanneer de hand afgehakt op de grond valt.
Lijfstraffen noemen ze zo iets. Zelfde straf voor verkrachters ( ballen er af zonder verdoving).Wel dichtbranden die wonden.
Het helpt niets, maar wraak nemen op dit soort uitschot zou moeten mogen van de rechter.
Geheel met u eens !
je bedoelt PvdD-autisten die alleen maar met een dier een relatie durven hebben, zoals de helft van de reageerders op deze topic?
@Zyprexa20mg | 26-06-19 | 20:16:
Jouw medicatie werkt duidelijk niet, helaas.
Want dierenarts/asiel moet je betaluh, is veels te duuhuur.
Lul. Hoop dat ze je vinden en halfdood schoppen.
Ik kan me indenken, dat de hond van de buren uit hun tuin ontsnapt en mijn dochtertje in haar gezicht bijt. Zou zo maar kunnen dat ik zo'n loeder ook in een kistje zou laten afzinken.
(Mijn buren hebben geen hond, gaat even om de situatie-schets mensen)
Stel je nou maar eens voor dat het niet hypothetisch is, of niet?
@Sjors W. | 26-06-19 | 19:30: ja, dan wel
Ik kan mij indenken dat uw dochtertje mijn kat een schop geeft, of aan de staart trekt. Dochtertje ook laten afzinken in dit geval., Uiteraard is dit alleen maar een situatie-schets.
Verwarde man volgens advocaat en homefree!
Tring, in wat voor zieke wereld ben ik terecht gekomen? Van dieren blijf je af, van vrouwen ook trouwens.
Dus ook je vriendin zink jij niet af in een dichtgetimmerd kistje? Goed zeg.
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:37: Hij heeft nog een oude hutkoffer staan.
Ik heb ook ooit mijn dode kat in een schoenendoos (nog geen maat 38 toen) met de stroom mee laten gaan. Ik zie het nog afdrijven. Ben ik nu ook een dierenbeul?
Ligt er maar net aan, waar het beestje aan doodgegaan is
@in berrege zegge ze | 26-06-19 | 18:56:
Er reed een DAF-variomatic overheen.
@meneer der meneren | 26-06-19 | 19:13: bent u nog terug achteruit gereden om te kijken of het goed gelukt was?
@in berrege zegge ze | 26-06-19 | 19:28:
Ja, maar toen was mijn hond ook dood.
Net terug van het strand met de Fikkies, kan er niet bij dat mensen zo'n beestje zoiets aandoen.
Ziek!
Aan de gebruikte materialen gezien was het een veeboer . Weidepaaltjes , folie dat om balen zit en wikkeltouw en van Gegalvaniseerde hoekijzertjes ergens uit zijn stal getrokken.
Misschien was het een marineman die zijn trouwe vriend en zeemansgraf wilde geven.
dus heel Friesland is verdacht, bedankt sherlock!
dus heel Friesland is verdacht, bedankt sherlock!
U heeft wel een punt.
het Graus-Signal zal wel te zien zijn boven de stad vanavond.
Niet te snel oordelen, het was misschien Garmr.
Nu al de derde hond van de week, schooiers.
Lijkt Spanje wel, heb zeker wel 5 keer een hond losgesneden van een boom, katten gooien ze de auto uit, bah bah bah.
Sorry, maar dit vind ik een zeer ongepaste reactie
Je zou het ook prima vinden als we hetzelfde met jou gingen doen, sneuneus?
Sinds wanneer is een dier doodmaken diervriendelijk?
@jari_en_shota | 26-06-19 | 18:42: Wat is hier ongepast aan, ik eet ook karbonade. Ik snap dat hele zielige dieren niet. Dieren martelen/mishandelen is en zou strafbaar moeten zijn. Maar het blijft wel een huis dier = eigendom. Niets meer en niets minder.
Mocht ik ooit nog eens in de gelegenheid geraken om een hondje een fatsoenlijk thuis te kunnen bieden, noem ik hem/haar/het Pavlov. Maar vooralsnog gun ik elk hondje een beter baasje als me eige. #chihuahua #valskeffertje
Maar dan wel met een belletje om de nek..
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:45: Pipo! Koeien!!!!!
In ander nieuws een baby in plastic zak gedumpt in het bos. nos.nl/artikel/2290774-politie-georgi...
Whiskey
Tango
Foxtrot
Pardon my french. Waarom?!?!?! Arm ding. Nee da’s fijn beginnen zo. Klein prulleke.
Lichtbruine hond, ik zal de grap zelf alvast -wegjorissen-
Dat gezocht, is dat dood of levend van dat stuk stront die het op zijn geweten heeft?
vroeger waren er penoze lieden die dierenbeulen opspoorden om ze vervolgens de armen en benen te breken.
Pistolen Paultje
Typisch een streek van een VVD-er.
Ik schrik er zelf van, maar dit bericht grijpt me meer aan dan dit: www.geenstijl.nl/5148310/deze-foto-mo...
Iets met weerloosheid en eigen keuze vermoed ik.......
Kijk dat bedoel ik. Dat kind was anders ook aardig weerloos. Doet je dus minder..
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 18:31: Ja !
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 18:31: Klopt, dat zeg ik, maar dankjewel voor de bevestiging.
@CalamityJane | 26-06-19 | 18:46:
Haha juist.
I have no further questions your honor.
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:39: Staat u er wel eens bij stil dat de mens met al zijn ´verstand´ het zichzelf en elkaar aandoet. De mensheid is destructief voor en met alles wat leeft.
Voor de duidelijkheid, als ik weer zo´n foto zie van een papa en dochtertje denk ik heus, -arm kind-. U moet mensen niet zo bejegenen zoals u doet op 18.31. Zeker niet, eigenlijk wetende hoe de man het bedoelt. Men raakt afgestompt en van onmacht zegt men eens iets. Vooral teleurstelling in het mensdom is wat men doet reageren zoals men doet.
@CalamityJane | 26-06-19 | 20:06:
Dank voor de nadere toelichting.
Toch wel weer opvallend, dat de reaguurders die met cynisme reageren op de foto van de dode migranten extra aanslaan op de foto van een dode hond. Zo zie je maar, een Friese hond gaat boven een Salvadoraans kind.
Duitse
@Gezwel | 26-06-19 | 18:26
Sorry. Boreale hond.
Goed dat jij dat in de gaten houdt, sick fuck.
De Fries-Boreale hond zal niet misbruikt worden voor ideologische doeleinden, om als emo-porno te dienen voor mensen die een klein paaltje krijgen van het deugen om het deugen. Cynisme groeit wanneer het gevoed wordt .
Verschil is dat bij de 1 de dader, als je het zo wilt noemen, bekend is en bij de ander niet. Beide gevallen in en in triest waarbij het 1 een heel tragisch ongeluk is en het ander pure opzet.
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 18:28:
Zit je mij nou uit te schelden voor Boreale hond?
Jouw soort verkiest het Salvadoraans kind boven Ebba Akerlund want dat komt beter uit in je policor proislam wereldje
Een was een tragisch ongeluk en het ander was waarschijnlijk met opzet gebeurd. Ik vind dat wat anders maar beide verschrikkelijkke gebeurtenissen natuurlijk.
@RickTheDick | 26-06-19 | 18:32:
Een verdronken hond kan hier op meer sympathie rekenen dan een verdronken kind. Wie is hier nu de sick fuck?
@Beste_Landgenoten | 26-06-19 | 19:31: En zo is het! Ziek volk
@Rotterdammert1965 | 26-06-19 | 18:34: Dit!
Wanneer is de stille tocht?
partij van de dieren leest niet mee.
Op het zgn. dark web wordt grof geld betaald voor filmpjes waarin dieren tot de dood toe mishandeld worden. Deze industrie is wereldwijd en ook in Nederland zijn er mensen die hier aan mee doen. (herinneren jullie deze nog nog nog? www.geenstijl.nl/3543021/bah-ponypaar... )
Gezien de moeite die de mishandelaar heeft genomen om zo'n hok te bouwen zal het me niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat deze persoon dit soort filmpjes maakt om te traden of te verhandelen.
Er zijn dus mensen die zeer genieten of zelfs opgewonden raken van het zien van dieren in een doodsstrijd of extreme pijn en dat zou gerust je collega of buurman kunnen zijn.
Executiepeloton voor dit soort.
@CalamityJane | 26-06-19 | 18:17:
Kan me inderdaad niet voorstellen dat dergelijke verknipte geesten een groot verlies voor de mensheid zouden zijn.
Ik heb een hoop creaieve ideén m.b.t. wat je met dat soort mensen zou kunnen doen. Zal ze hier niet uitspreken maar gaat verder dan wat ze de dieren aandoen.
Miskleun Frau Merkel.
Waar baseer je op dat hij al dood was?
Je bent niet goed bij je harses
@Frau Merkel | 26-06-19 | 18:14
Kutwijf.
Frau Merkel zou eens een bezoekje aan de dokter moeten brengen. Ze trilt en zegt rare dingen.
Laat hem maar eens even op mijn spreekuur komen.
Als men later zijn kadaver vindt zal iedereen er schande van spreken zoals hij gemarteld is.
Maar wel tegen de doodstraf?
@Tronald_dump | 26-06-19 | 18:20: Waarom zou je?
@CalamityJane | 26-06-19 | 18:22: tegen zijn.
Even zo vrolijk moorden we een mierennest uit want niet knuffelbaar.
Even zo vrolijk eten we vergaste kip, want we zien het niet.
Even zo vrolijk eten we gemartelde varkens, want we zien het niet.
Eigenlijk zijn we best wel hypocriet...
klopt. verschrikkelijk wat deze persoon met de hond heeft gedaan maar het staat in schril contrast met wat er dagelijks met miljoenen dieren bij boeren en slachterijen gebeurt. dat is pas schandalig
klopt. verschrikkelijk wat deze persoon met de hond heeft gedaan maar het staat in schril contrast met wat er dagelijks met miljoenen dieren bij boeren en slachterijen gebeurt. dat is pas schandalig
@Arietjuh | 26-06-19 | 18:21: War gebeurd er dan dagelijks voor verschrikkelijks bij elke slachter of boerderij ?
Nee niet hypocriet. Het is allemaal even afgrijselijk. Dus dat ….we …. mag u achterwege laten.
@Arietjuh | 26-06-19 | 18:21: Schril contrast... Alles goed met u?
Heeft uw ooit een hond gehad? Een vriend voor het leven.
Tsja. Dat is inderdaad hypocriet. Neemt niet weg dat dit een apart geval is.
Die was paling aan het vangen. Niets aan het handje...
Dit is misselijkmakend.
Ja en een dooie hond gooi je in een dichtgespijkerde kist in het water? Jij bent ook goed voor tbs'je zo te horen.
Ah, Frau Merkel praat. Je weet toch dat zo'n kist wordt gevonden. En als de hond je lief is begraaf je het in de tuin. Zo niet, karkas afgeven bij de dierenarts. Struisvogelpolitiek frau Merkel!!
Niets raakt me meer dan dierenleed. Telkens als ik dit zie wens ik weer dat wij mensen snel uitsterven.
Weg met ons!
Geef jij alvast het goede voorbeeld?
@Desmoulins | 26-06-19 | 18:04:
Als ik mijn leven zou moeten opofferen opdat er nooit meer "onnodig" dierenleed zou zijn dan zou ik het doen. Ik ben niet zo'n hypocriet.
@Badr Haary | 26-06-19 | 18:06:
Helemaal mee eens!
*Rustig biefstuk op eet..
@Badr Haary | 26-06-19 | 18:06:
Je deugt wel lekker, ga zo door ...
Ik met u!
@Tronald_dump | 26-06-19 | 18:22: Dit heeft niets met uw soort deugen te maken Donaldje.
@CalamityJane | 26-06-19 | 18:25:
Misschien helpt het...
Wie niet waagt, wie niet wint!
@Tronald_dump | 26-06-19 | 18:22:
Voor mij is een deuger iemand die ja roept maar nee doet omwille om zelf "veilig" te blijven. Maar ieder zn mening natuurlijk.
@Badr Haary | 26-06-19 | 19:25:
Een deuger is iemand die iedereen graag laat zien hoe goed hij wel niet is. Maar als het op daden gaat, vaak verstek laat gaan. Jij hoopt dat mensen snel uitsterven, maar je lijkt nog springlevend.
Het enige dat bij mij nu opkomt is oog om oog, tand om tand...
Haha !
Wel leukidee trouwens.
Nog een geluk dat Maarten niet z'n voet er aan geeft gestoten
Ondier en onmens. Wat ben je dan wel?
Blijft veel werk om van je hond af te komen.
Dit is niet goed voor mijn bloeddruk...
Die totale lul die dit op zijn geweten heeft mogen ze van mij -Weggejorist en Opgerot..-
Kunnen ze die Ed Nijpels niet in zo'n kistje doen ? of past dat niet ?
Okay, stel nu dat het hondje al overleden was, hij/zij was immers al in doeken gewikkeld. En de liefhebbende eigenaar timmert een mooi kistje. Om de hond een zeemansgraf te geven, op de plek waar ze samen ooit veel waterpret hebben gehad?
Stel...
Of eigenaar wil op vakantie maar heeft dit keer geen goesting weer een bak geld aan een hondenpension uit te geven. Maar jou scenario vind ik leuker.
Kom op number668 niet zo naief.
Stel dat je het beestje dan laat cremeren en em daar uitstrooit. Zou meneer dan niet iets minder luguber zijn? Stel...
We hopen er maar op.
Gelukkig denken we niet allemaal zo als jou horsteknots.
Voor mijn eigen gemoedstand ga ik er maar vanuit dat dit een trouwe scheepshond is die na 15 jaar dienst de geest heeft gelaten en een gepast zeemansgraf heeft gekregen van een liefhebbende kapitein.
Ja, de enige oplossing om dit nieuws een plekje te geven.
Zeemansgraf in een sloot? Ik help je hopen...
Of de hond was al terminaal en is het hele salaris al in de zak van de dierenarts verdwenen zodat een spuitje er niet meer af kon... Een bezoekje dierenarts lijkt wel op een bezoekje notaris vwb rekening...
Ja, dat klopt. Je tilt zo 1000 of 2000 euri af.
@Mammeloe | 26-06-19 | 17:51:
Ja, demense moeten wel een nieuwe e-bike kunnen kopen he.
Desolator 17:44: En dat legitimeert dan zo’n beestachtige actie?
@Badr Haary | 26-06-19 | 18:08: U doet me aan dierenvriend Rudy Kousbroek denken.
@IJsbrekert | 26-06-19 | 18:14: Dat zeg ik niet. Maar voodat ik het achterliggende verhaal gehoord heb ga ik iig niemand aan de spreekwoordelijke schandpaal nagelen.
Ik zeg wel dat dierenartsen zelf een onderdeel van dit probleem zijn met de belachelijke tarieven die gehanteerd worden.
@Desolator | 26-06-19 | 18:35: Ze zijn daar op een gegeven moment door overheid toe verplicht. Van de ene dag op de andere ging je het dubbele betalen.
@IJsbrekert | 26-06-19 | 18:14: Ja je kan hem beter nog 2 maanden thuis laten kreperen wou je zeggen
@Desolator | 26-06-19 | 18:35: Dierenartsen vragen inderdaad schandalige tarieven maar dat mag NOOIT een reden zijn om je dier ergens te dumpen of erger. Breng het dan naar het asiel desnoods.
Weekje waterboarden bij Trumpy zodat hij elke nacht een nachtmerrie heeft is het minste dat ik dit stuk nageboorte gun
Is er sectie op de hond gedaan ? Misschien was de hond al dood en was dit een manier om van het dode beest af te komen. Een zeemansgraf dus, zoals twijfelbewaren al opperde.
Waarom niet begraven ergens?
@Badr Haary | 26-06-19 | 18:01: Misschien was het een zeehond ? Maar nu even serieus . Er zou een verplichte registratie moeten komen bij het aanschaffen van een hond of kat. Waarbij ook gelijk het dna word opgeslagen.
Mensen die zo reageren op het feit dat iemand dit met een dier heeft gedaan hebben zelf iets op hun kerfstok.
Verlekker je je hier ook aan?
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/as...
Wat ben je dan een smerige hond om een dier dit aan te doen!
We weten niet wat er aan vooraf gegaan is. Misschien heeft ie hond wel een andere hond doodgebeten of zoiets. Of misschien wel een kind gebeten.
Zelf heb ik een keer een pitbull verzopen, die was niet voor rede vatbaar, had z'n tanden in de hals van de hond waar ik op dat moment mee liep, (hond van vrienden). Dan denk je: dat nooit. Ik pakte em bij z'n nekvel en z'n staart (gelukkig niet te kort gecoupeerd) en sleepte het hele zaakje naar het water. Na een poosje liet ie los, mijn hond rende weg. Maar wat nu? Als ik em op dat moment zou loslaten, zou die mij bevliegen, dus hield ik vast.
Achteraf geen fijn gevoel, maar onze hond overleefde het gelukkig.
Rothonden zijn 't, die pitjes.
Daar denkt Cesar Milan anders over.
Dan geef je hem een spuitje, laat hem niet lijden
Raar verhaal, klinkt niet erg geloofwaardig....
Die eigenaren vooral..
@zwellevertje | 26-06-19 | 17:46: Ik ga een eindje wandelen met de hond van vrienden. Die hond zit altijd thuis, in de tuin, mensen hebben geen tijd om met die hond te gaan stappen, er moet geld verdiend worden. Op een dag gaan we naar een buitenhuis, ergens aan het water.
Ik stap met die hond, een vriendelijk tiep, border collie, langs het water.
Ergens uit het niets komt die pitbull aangerend, en zet z'n tanden in de nek van mijn hond. Ik probeerde iets met een tak te slaan, was maar een takje. Hond bleef vasthouden. Heeft u goede raad voor mij voor als het nog eens zou gebeuren? Wat moet je doen in zo'n geval?
Vind dit niet echt prettig klinken.
@hotnot | 26-06-19 | 17:52:
Duim in reet helpt.
@hotnot | 26-06-19 | 17:52: Wat eerder in de panelen gepost is, is om het beest bij de achterpoten op te tillen omdat hij dan zijn bek open moet doen. Ik vind uw methode beduidend beter.
@Frau Merkel | 26-06-19 | 18:02:
Het is geen pedaalemmer hoor.
Goeie reactie zeg. Dat is het enige wat je kunt doen als je net als ik een klein hondje bent. Grappig dat u de gevatheid had dit te doen, ik bedacht mij een jaar geleden dat ik dat moest doen in het geval de enige tyfushond in mijn buurt mijn kleine hond zou buiten en niet meer loslaten. Met dat verschil dat ik 'm wel zou verzuipen. En die baas krijgt direct een muilpeer.
Hebt naar boven gooit. Kuttelefoon zonder leesbril, godver
@hotnot | 26-06-19 | 17:52: Wat mij betreft heb je gewoon gelijk. Een doorgedraaide pit is niet te stoppen. Ik heb zelf een vergelijkbare situatie meegemaakt, voordat ik er erg in had was m'n hond al half kapot gebeten. Deze liet los omdat ie de stukken uit m'n hond had gebeten. Ik had gelukkig een grote bouvier die er na een zware operatie bovenop gekomen is maar als het een kleinere hond betreft isie gewoon deaud. Ik ben een dierenvriend maar goed gehandeld wat mij betreft. Zulke beesten zijn ziek en worden nooit meer beter. Jammer genoeg 9 van de 10 keer de schuld van de baasjes die op dit soort honden uit zijn.
@hotnot | 26-06-19 | 17:52: Pistool kopen en afschieten dat kreng www.dumpert.nl/mediabase/6756413/2012...
Fantast!
niets rechtvaardigd wat er is gebeurd. In grootste nood kan een dierenarts een oplossing bieden maar ja, deze minkukel lost het zelf wel op. Onmens.
Hondsbrutaal!
Met jou kan je lachen op een verjaardag, kneus!
Ik denk dat als je tot zoiets in staat bent, je dat ook bij een mens kan.
Wat een psychopatisch dichtgetimmerd kooitje zeg... Krijg er de kriebels van...
Hoop werk om een hond dood te maken, het is een echte liefhebber.
Van SM
@schijtzat | 26-06-19 | 17:42:
SM is een spelletje met wederzijdse goedkeuring, da's toch net iets anders.
@Mr_Natural | 26-06-19 | 17:44: om te oefenen. Maar erg sneu.
Gerben, de knecht uit de Kameleon, was ook een dierenbeul.
Hahahaha!
Hi timmerde ook zijn klompen onder een roeiboot.
Es wie spiek worden er in Nederland twintig dieren per seconde de strot door gesneden of een pin door de kop gejaagd, 1.756.613 per dag. Geen hond die je daarover hoort... Maar goed, zielig plaatje is zielig.
De bio industrie is zeker waardeloos, maar het doel van die dieren is als voedsel dienen. Verdienen ze nog steeds een respectvolle behandeling maar is toch iets anders dan een dier dat je voor het gezelschap in huis haalt op deze manier afmaken omdat je hem zat bent of even niet meer in je leven past. Kortom een onzin vergelijking.
U is niet bekend dat er verschil zit tussen slachten en dierenmishandeling, idioot?
Zoals die vader en dochter aan US of A border.
@Capt. Iglo | 26-06-19 | 17:41: Rare gedachtenkronkel. Een beetje goedpraterij van uw eigen gevoel. Wellicht dat de dader eenzelfde soort redenering had?
@zwellevertje | 26-06-19 | 17:42: Slachten is het laatste moment van het leven tot aan op uw boord. Dierenmishandeling is tijdens het leven. Ik gok zomaar dat ook u schuldig bent aan heel veel dierenleed. Mag ik zeggen ; hypocriete idioot?
@zwellevertje | 26-06-19 | 17:42: Ik weet niet of de geslachten daar ook zo over denken...
@Promedio | 26-06-19 | 17:50: wat is er goed praterij aan? Mens moet toch eten of niet? Mensen maken gewoon deel uit van het milieu en moeten eten net als een vos een kip, zo’n pin door je kop is een stuk humaner. Het enige dat anders kan en moet is de omgang met die dieren, het doden en op eten is niks mis mee. Jij denkt dat je kipfilet of biefstukje in zo’n verpakking in een fabriek wordt gemaakt?
@Promedio | 26-06-19 | 17:53: Hypocriet is degene die vanuit z'n 020 flatje de wereld verbeteraar loop uit te hangen door alleen vegaburgers en door hippies gekweekte veel te dure rotte tomaten te eten.
Klopt. Die megastallen zijn ook walgelijk. Daarom eten wij alleen biologisch. Binnenkort ga ik vega want ja ik hou eigenlijk meer van dieren dan van mensen... rustig maar ik ga nu geen kanibaal worden.
Mensen die zo reageren op het feit dat iemand dit met een dier heeft gedaan hebben zelf iets op hun kerfstok.
Verlekker je je hier ook aan?
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/as...
@Capt. Iglo, @zwellevertje Slachten = Dierenmishandeling. Change my mind. Maar ach, mensen uitmaken voor ''hypocriete idioot'' kan natuurlijk ook nog altijd. Hypocrisie en arrogantie zijn immers altijd de ander voorbehouden.
Pistolen Paultje.... waar je ook bent, zorg dat deze barbaar zijn straft krijgt
@Mich2007 Helaas overleden, maar die wist wel raad met dit soort eigenaren. Dan kwam hij even met een paar jongens je knieschijven aan gort slaan.
Het wordt weer vakantietijd mensen. Lekker naar de Costa Blanca of naar zo'n all you can eat en drink resort in Turkije. Eerst nog even de hond ergens dumpen wat zo'n dierenhotel is bijna net zo duur als een week vakantie. Gewoon je hond vast binden ergens in een bos zoals in Rijswijk gisteren of hem verzuipen, want op vakantie gaan we!
Of niet op vakantie gaan en je doorgefokte hond 95% van de tijd binnen houden. Oh nee, u laat hem trouw 4 keer per dag uit, onderwijl Tinderend of feestboekend op uw kutmobiel.
Tamara kan zo'n lul wel kapotschieten denk ik
Wat een laffe vuile hond, die eigenaar.
Mensen zijn beesten.
Mensen zijn monsters.
@Goofje | 26-06-19 | 17:38: De hele mensheid is een miskleun.
Pfff, dit zijn IS praktijken. Wat een psychopaat.
Als iemand dit bij een dier kan aandoen dan vrees ik waartoe hij instaat is tegen andere mensen. Zou zomaar een loslopende gek zijn uit Den Dolder die verlof had.
Newsflash, 50 jaar geleden keek niemand in Nederland van iets dergelijks op, het concept dierenmishandeling was amper uitgevonden. De huidige wet op dierenmishandeling stamt uit 1961, in de 80 jaar daarvoor was het alleen strafbaar als toekijkende mensen er last van zouden hebben, ging dan vooral om het tegen de goede zeden ingaan. Dat we tegenwoordig niet meer aan kattenknuppelen, palingtrekken en dwergwerpen is mooi, maar niet iedere Nederlander kijkt er zo naïef naar als de gemiddelde stadser.
Kan ook nog een 'zeemansgraf' zijn. Dan is het weer een heel ander verhaal
Nee aan dat wel enig onderzoek is gedaan naar de doodsoorzaak. Vrij knap om te verdrinken als je al dood bent.
@Capt. Iglo | 26-06-19 | 17:38: Ik lees niets over onderzoek doodsoorzaak. Met vooringenomenheid zou dit zomaar nog vervelendere consequenties kunnen hebben - denk aan (online) volkstribunaal. Trouwens, de degene die de hond te water heeft gelaten hoeft natuurlijk niet de voormalige eigenaar van de hond te zijn.
@mozaard | 26-06-19 | 17:46: er is weinig voor nodig om te ontdekken dat de longen vol water zitten en dat kan alleen als je nog ademhaalt als je te water raakt
@Capt. Iglo | 26-06-19 | 17:58: Maar op het moment dat het berichtje de wereld in wordt geslingerd zit de betreffende hond toch nog in het krat? Ik zou niet te voorbarige conclusies willen trekken.
Je weet wat we mensen aan doen, dan is is dit te verwachten.. het zal niet verbeteren.. dier is gelukkig snel verdronken. Kijk eens wat ze in democratisch Korea doen met honden, dan is dit een 'goede' afloop. De mens is...
Wat een laffe tering hufter, ik mag hopen dat hem ooit hetzelfde overkomt!
He dader, as je dit leest... je vader had zijn zaad niet in zijn vrijdagavond hoer moeten spuiten maar tegen de kachel. Was jij nog met een sisser afgelopen.
Gaat weer lekker, vanmorgen al deze www.ad.nl/den-haag/stel-vindt-karkas-... en nu dit weer!
Gatver. Hond had een schip, las ik.
Maaien zijn ook dieren!
En dan die advertentie daaronder!
@Mammeloe | 26-06-19 | 17:38: chip.
Ik mis Pistolen Paultje zooo erg...
Hier moet je een psychopaat voor zijn. Verschrikkelijk.
Het is bij de honden af
Eeuwig Brankmerken , dat Schorem...
Hier past alleen een straf evenredig aan de misdaad. Wie het ook is, ik timmer met alle liefde een kistje voor je.
Ik kom helpen! Ik heb alleen maar spijkers van 12 cm.
Hout drijft. Hoe wil je een hond verdrinken in een drijvende kist?
Probeer zelf maar eens te blijven drijven in zo’n kist.
Even doorgeklikt. Er zaten ook doeken en stenen in.
Bekijk anders de foto nog eens.
Best gekozen nickname ever. Op het hele internet.
Zinloos zeg!
75 jaar geleden was dit vrij normaal in +31.
In je hoofd waarschijnlijk
Voor degene die niet wisten dat verschrikkelijke dingen gebeuren, graag delen. Heel geschokt doen en dan weer D’66 stemmen of VVD zodat dader met een fopstraf er af komt. Omdat we een beschaafd land zijn. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Over fopstraffen gesproken: ik las net, in het kader van het voorstel om vervroegde vrijlating in te perken, dat rechters in de praktijk al rekening houden met die vervroegde vrijlating. Dus als een verkrachter 3 jaar krijgt, wil de rechter dus eigenlijk 2 jaar opleggen, namelijk de 2 jaar die de dader daadwerkelijk zit. Dus met het uitdelen van lage straffen is het nog erger gesteld dan we al dachten.
Juist: We zijn zo beschaafd, dat we het de onbeschaafden laten overnemen.
Muxje | 26-06-19 | 17:38 Dat is toch logisch? De straf wordt erger dus dan ook minder lang.
Dit is vragen om eigenrichting.
Was het geen dobberman?
Boxer.
Nee een kooikerhondje
Een schipperke of een toch een protugese waterhond?
In ieder geval geen zeehond.
@Mr_Natural | 26-06-19 | 17:31
Een waterspaniël dan?
Er staat in het bericht dat het een herdershond is. Een Mechelaar.
@Goofje | 26-06-19 | 17:43:
Lekker bezig wel, Goofy..
Vroeger had je hier reaguurder Botte Hond ..
Die loopt nog weleens langs. Niet zo uitgelaten meer.
@Mammeloe | 26-06-19 | 17:35:
-
Mw. Hond houdt hem mogelijkerwijs aan een korte lijn.
Verhuisd naar een buitengebied, hij had in 020 Zuid-Oost een hondenleven.
@Mammeloe | 26-06-19 | 17:48: niet altijd met hem eens. Topreaguurder
Oog om oog etc...
Hear hear.
REAGEER OOK