Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kinderombudsvrouw: 'Haal 170 IS-kinderen terug naar Nederland'

Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer, ze is in ieder geval consistent.

In april 2018 riep ze het al, in januari 2019 nog eens en vandaag dus opnieuw. "Op dit moment verblijven minstens 170 minderjarigen met een Nederlandse link in Koerdische kampen in het Noorden van Syrië. Nederland heeft volgens haar een zorgplicht voor deze kinderen. Niets doen is volgens de Kinderombudsman onaanvaardbaar en in strijd met verdragen over kinderrechten." Om te bepalen hoe het beste om te gaan met deze Nederlandse kinderen want dat zijn het, wordt een holy trinity voorgesteld: "Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke commissie bestaat uit drie deskundigen: iemand met kennis van de ontwikkeling van kinderen, psychopathologie en traumabehandeling, met kennis van radicalisering en veiligheid en iemand met juridische kennis op het gebied van internationaal personen- en familierecht."

Zag echt helemaal niemand aankomen, maar de aanleiding voor deze hernieuwde campagne is het terughalen van die twee IS-kids begin deze maand. "Voor Kalverboer was die reddingsoperatie de motivatie voor haar brief. "Het blijkt dus dat kinderen wel op te halen zijn."" Natuurlijk heeft ze ook oog voor de Nederlandse samenleving hoor. "Ze vindt dat er goed gekeken moet worden naar alle belangen. "Ook die van de samenleving. Maar als het te gevaarlijk is om een kind terug te halen, dan moeten we kijken wat we binnen die context kunnen doen." Ze denkt dan aan behandeling en educatie." Behandeling en educatie, vO0r De gEwoNe NEEderLanDeR zEkEr jA!!

Reaguursels

Inloggen

Hoe kan dat. Het gros van die kindren zijn volgens mij daar in Sirie of omgeving geboren. De ouders verbrandden bij aankomst in de heilsstaat hun paspoorten. Nu hebben ze een zooi kinderen op de aarde gezet. Maar dat zijn toch geen Nederlandse kinderen. Als het kalifaat was gbleven waren het allemaal koppesnellers en nu gaan janken. Misschien gewoon pech. En ik denk niet dat wij daar verantwoordelijk voor zijn.

wallenberg | 26-06-19 | 16:04 | 1

Klopt allemaal. Maar dit zijn kinderen. Dan is verstand gebruiken onmenselijk. En dan zijn feiten ondergeschikt aan het exposeren van theatrale sentimentaliteit.

Mazzelstof | 26-06-19 | 18:26

Nee hoor. Al die lui gaan gewoon terugkomen. Het is ook allemaal zo doorzichtig als wat:

"Kinderombudsman Margrite Kalverboer had de minister gevraagd om een commissie die voor ieder kind moest oordelen “waar zijn of haar toekomst ligt, of dit samen zal zijn met zijn of haar ouder(s) en wat hiervoor nodig is”. Het belang van het kind komt daarbij voorop en “dient te worden gewogen ten opzichte van de overige belangen”

Dus:
1) Zijn of haar toekomst ligt uiteraard in Nederland, voor allemaal.
2) Dit zal uiteraard samen zijn met zijn of haar ouder(s), want in het belang van het kind.
3) Nodig hiervoor is zo snel mogelijke "repatriëring" per gratis vlucht, een korte "debriefing" van de ouder(s), gevolgd door een Mickey Mouse rechtszaak met ofwel vrijspraak wegens gebrek aan bewijs, dan wel een symbolische Mickey Mouse straf, want een kind kan niet zo lang zonder zijn ouder(s); zou niet in het belang van het kind zijn. Verder nodig is uiteraard: gratis sociale huurwoning, toegang tot alle voorzieningen, en een bijstandsuitkering plus toeslagen.
4) Weging van "overige" belangen - bv die van de Nederlandse samenleving en de Nederlanders - is nul, want niet in het belang van het kalifaatkind.

En daar zou je dan - als een soort schaamlapje - nog een "commissie" voor nodig hebben? Wie wil Kalverboer nou voor de gek houden?

Dr_Johnson | 26-06-19 | 15:20

@Dr_Johnson | 26-06-19 | 15:20: Ze wil het niet alleen, het lukt haar waarschijnlijk ook om iedereen en z'n moeder daar in het Haagse voor de gek te houden

Blondendom | 26-06-19 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Even als advocaat van de duivel...... Marokko weigert zijn criminele, ongewenste onderdanen terug te nemen vanuit Nederland en dat vinden wij maar niks. Als er nu misdadige IS-Hollanders i nIrak of Syrië zitten en wij weigeren hen per definitie terug te nemen, gaan wij ons hetzelfde gedragen als Marokko.
Echter, die ongewenste Marokkanen hier willen we pas terug sturen nadat zij zijn berecht en nadat zij hun straf hebben uitgezeten. Daarom pleit ik er wel voor dat zij eerst berecht worden in het land waar zij hun misdaden hebben begaan, volgens het daar geldende recht. Op één of andere rare manier heb ik in dit geval meer vertrouwen in de rechtsspraak in Irak dan in Nederland. En dan niet huilebalken wanneer iemand met een Nederlands paspoort ter dood wordt veroordeeld door een rechtschapen rechter.

ches | 26-06-19 | 13:19

Let them stay in the shithole where they are or rot in Hell. This misery is of their own doing!

Jan Bennink9906 | 26-06-19 | 10:34

Misschien moeten Grapperhaus en dat ombudsvrouwtje eens met deze vrouw gaan praten. Zij wil haar dochter en kleinkinderen in ieder geval niet meer terug zien in NL en noemt ze “tikkende tijdbommen”... www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Mark zit te Dutten | 26-06-19 | 10:21

Volgens Grapperhaus over de Syriegangers;

"al wel duidelijk dat de meesten hun Nederlandse nationaliteit behouden"

"Het merendeel van de uitreizigers heeft geen dubbel paspoort en zou stateloos worden als het Nederlanderschap wordt afgenomen"

"Over degenen die wél een ander paspoort achter de hand hebben is er soms te weinig informatie om zo'n zware maatregel te rechtvaardigen"

Nou dan mag u raden op welke locatie die kinderspecialisten hun werk gaan uitvoeren.

Datzullenwenogweleen | 26-06-19 | 09:59 | 4

@Franker | 26-06-19 | 10:22: en dat eindeloze liegen voor iemand die ons vooraf moet gaan op justitie, is ondraaglijk. Hoor dan ook nog die valse t*** Ollongren die zgn gaat nadenken over een referendum en een ander kiesstelsel om politiek en burger nader tot elkaar te brengen en weet weer genoeg over de menselijke staat van de politicus.

eastender | 26-06-19 | 10:39

Statenloos ??! ze hebben een staat alleen is die nu 1 woonwijk groot vol met mijnen en granaten, tjsa dat krijg je als The Donald zich ermee gaat bemoeien.

Herr_Kalashnikov | 26-06-19 | 10:42

@Franker | 26-06-19 | 10:22:

Natuurlijk liegt ie. Er zijn maar een paar autochtone bekeerlingen die naar dat kalifaat zijn afgereisd: die Laura H. die inmiddels weer in Zoetermeer zit, die Victor al Hollandi, die nog daar zit, en misschien nog wel twee of drie anderen. Ja, met die lui zou je dan kennelijk een juridisch probleem hebben als je hun Nederlanderschap zou intrekken, dan zijn ze stateloos.

Maar het gros, echt de overgrote meerderheid zijn naffers; die hebben altijd een Marokkaans paspoort/nationaliteit, want al jaren kun je lezen dat ze die, ook bij geboorte in Nederland, automatisch krijgen; bovendien kunnen ze geen afstand doen van die Marokkaanse nationaliteit. Voor de Turken geldt dacht ik hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker. Van al die lui kun je het Nederlanderschap probleemloos intrekken, ook al zullen ze onmiddellijk beweren dat ze dan stateloos zijn. Die Hakim Rodgers, of hoe die ook heet - één van de vier waarvan Stef Blok in september 2017 het Nederlanderschap introk, en die dacht ik te voorschijn kwam toen ze dat IS bolwerkje Bhagouz of hoe heet het, opgerold hadden - waar en passant nog even ca 50 afgezaagde hoofden van Jezidi vrouwen in een container werden ontdekt - die Rodgers zei echt meteen toen hij hoorde dat zijn Nederlanderschap gecanceld was, dat hij dan stateloos was. Echt, die smerige ratten weten precies wat ze moeten zeggen en beweren om hier weer binnen te kunnen komen.

En zo'n Grapperhaus gaat daar kennelijk gewoon in mee. Walgelijk, vind ik dat.

Dr_Johnson | 26-06-19 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

De titel zegt eigenlijk al waarom ze vond dat die kinderen terug gehaald moeten worden..

killRoy1982 | 26-06-19 | 09:28

Ze zijn al thuis!

Mark zit te Dutten | 26-06-19 | 09:21
-weggejorist-
Wekkertje | 26-06-19 | 08:13

Waarom halen we in Nederland een primitieve cultuur naar binnen?

topsporter | 26-06-19 | 07:55

Altijd dat gejank van die buitenlanders. Tis nooit hun schuld, ze zijn altijd slachtoffer. Ze janken zelfs als er niks te janken valt. Strontziek wordt je ervan.

Erdee | 26-06-19 | 07:39

"DEN HAAG - Het leeuwendeel van de Nederlanders die zich in Syrië en Irak hebben aangesloten bij jihadistische strijdgroepen houdt zijn Nederlandse nationaliteit. Slechts van een enkeling kan die worden afgenomen, verwacht minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid."

Dit omdat degenen die geen dubbel paspoort hebben anders statenloos zouden zijn. Van anderen is geen bewijslast rond te krijgen. En zo lopen wij straks weer gezellig op de markt tussen het volk dat zich vrijwillig heeft aangemeld voor de kwade strijd in den vreemde. Het gaat onherroepelijk gebeuren, eerst de kinderen terug en dan hun ouders. Je voelt het op je klompen aankomen.

MickeyGouda | 26-06-19 | 07:29 | 2

Vreemd want toen ik in Militaire dienst was 1968 werd ons gemiddeld 1 x per maand op een maandagmorgen verteld dat als je in vreemde krijgsdienst ging je de Nederlandse nationaliteit kwijt raakt mis ik wat of is de wet verandert in latere jaren?

Jan70 | 26-06-19 | 08:55

Stuur die linkse domme doos naar is gebied. Geef haar desnoods een zak geld mee en laat haar daar dat zooitje ongeregeld gaan "helpen". Ook voor haar geldt: nooit meer terug naar Nederland! Hoe is het mogelijk dat deze doos kinderonbudsvrouw is geworden? miljoenen landgenoten en dan komt dit destructieve, maatschappij ontwrichtende wangedrocht ovendrijven?

kaplaarzenverkoper | 26-06-19 | 07:03 | 2

Mussert, Geelkerken, Kalverboer.

Pelforth | 26-06-19 | 07:50

En dan de moeders, vaders, opa's, oma's, ooms, tantes, neven, nichten, achterneven en nichten, oud ooms, buurmannen van de straat verderop, klasgenootjes, lokale brandweermannen, leraressen, IS beulen, die grappige Turk die de kapsalon in Nederland zo mist, bakker en ik vergeet er vast nog wat ook mee! Allemaal hierheen! Gezellig!

dyslexieman | 26-06-19 | 06:54

De kinderen onderbrengen bij mevrouw Kalverboer, is dat een optie?

jochum1980 | 26-06-19 | 06:30 | 2

Oud NSB ers SS ers waren die welkom na de oorlog, nee . Amsterdam kon niet wachten de Joden uit een concentratie kamp die terug keerden de aanslagen plus boet toe te sturen van onbetaalde belastingen. Terwijl ze zelf de joden uitleverden aan de duitsers. En nu over de ruggen van anderen een gutmensh spelen. Bah

kwartjes | 26-06-19 | 06:49

@kwartjes | 26-06-19 | 06:49:
Ja echt beschamend was dat - over zwarte bladzijden gesproken. Idem voor wat betreft de afrekeningen van regeringswege met nsb vrouwen en kinderen na de oorlog. Snel vergeten maar?

2tribes | 26-06-19 | 08:11

Ik ga voor recht:

Jitse Akse ging ook naar zo'n gebied en het OM zette hem met een vervolging, met naam en toenaam, in de media.

En dan nu die "arme kindertjes" daar helemaal volgens mevrouw Ombudsgenderneutraal. Maar toch gelijke monniken, gelijke kappen. Vastzetten die kids, het zal een signaal afgeven naar alle andere kids. Toch? Toch?

Koekkeloere | 26-06-19 | 06:30 | 1

Welnee... Die is extreem rechts omdat ie wapens opnam tegen moslims. De gematigde IS kinderen zijn de échte slachtoffers met hun blote voetjes op bergen lijken ongelovige IS slachtoffers.

ratelaar | 26-06-19 | 06:47

Eh, nee. Afgelopen dagen tijd verspild aan een fam welke trots was dat opa een nazi was.. De tweede en derde generatie zijn erger qua opa zelf.. Bespaar je dit slappe gutmensch gelul dat alles wel goed komt als je lief bent..

donkieshot | 26-06-19 | 06:27

Natuurlijk. Haatbaardjes in de dop gewoon importeren hoor. Islamitische broedkippen met een gezellig IQ van 60 ook mee. Wij doen er wel levenslang een sociale huurwoning, uitkeringen en toeslagen bij. Lekker bezig wel Nederland.

npo | 26-06-19 | 05:53

Laat ze maar naar Saudi Barbarië gaan. Kunnen ze daar lekker met zijn allen met hun reetdt naar het zuiden (ofzo) Allah groot, gaan liggen krijsen.

r frier tuck | 26-06-19 | 05:32

Nou ja, m'n eerste reactie was misschien IETS te nadrukkelijk "Nee!", dus werd mijn reactie gediskwalificeerd - maar ik zou dus hierbij nr. 15miljoen willen zijn die gewoon zegt "Nee, we willen geen IS-rs of iemand die daarmee te maken heeft gehad terug naar Nederland halen/brengen/in laten reizen." DUIDELIJK?! NEE!

Du-u-u-h | 26-06-19 | 04:38 | 1

Harteloze vrek.

sprietatoom | 26-06-19 | 04:43

"Bloed geven is tenslotte ook een recht"

MistaRazista | 26-06-19 | 02:36
-weggejorist-
sprietatoom | 26-06-19 | 02:31 | 32
▼ 32 antwoorden verborgen

Terughalen van IS-kinderen? Heeft Jeugdzorg niet genoeg klanten?

Braboblanke | 26-06-19 | 02:18 | 2

Ze willen daar toch 3 linkse vrienden aan een extra job helpen. En gelijk soepsidie binnen harken ook natuurlijk en dienstreizen naar verwegistan.

Lt-Kol Kilgore | 26-06-19 | 08:14

Jeugdzorg is voor mij voor eeuwig verstrengeld met het meusje van Nulde.

CalamityJane | 26-06-19 | 08:57

We gooien het op een deal. 170 kinderombudsvrouwen naar Syrië sturen. Voor elke ombudsvrouw daarheen nemen we 1 baby onder de 2 jaar hierheen, en plaatsen het NIET bij geradicaliseerde grootouders maar juist bij een doorsnee kaaskop gezin. Deal?

SaintNick | 26-06-19 | 02:00 | 2

Waarom niet, doen we. Kinderlijke onschuld haha

sprietatoom | 26-06-19 | 02:14

liefst gezinnen , streng gereformeerd, katholiek of van Lesbische of homofile persuasie. Je moet immers genoeg tegengewicht in de schaal werpen.

Lt-Kol Kilgore | 26-06-19 | 08:16

Tjah, berouw komt na de "zonde".
ehh, of in dit geval na "niet helemaal de gewenste uitkomst.
.
Laat deze dames en hun heren eerst eens een papiertje tekenen,
waarin zij op allah zweren zich aan de NL wet te gaan houden.
En dit ook driemaal daags met het gezicht naar het Westen gaan verkondigen.
Met name op de punten:
- Geen Discriminatie
- Geen Vrouwenmishandeling
- Geen Homo haat
- Vrijheid van geloof.
- Scheiding der machten (trias politica)
.
.
Nee? Geen zin?
Blijf dan maar lekker daar...

hotmint | 26-06-19 | 01:29 | 1

Dat liegen ze toch weer bij elkaar, heeft geen enkele zin dus. We moeten goed voor ogen houden dat deze psychopaten als het een beetje anders gelopen was, dag in dag uit hoofden zouden afhakken. Hun kinderen zijn van jongs af aan volledig gehersenspoeld zo niet al getraind in hoofden afhakken.

5611 | 26-06-19 | 03:22

Drammen, zuigen ,zeuren, zeiken,huilen, booslimmen, jokken, brokken, draaien,liegen...... het hoort allemaal bij dat vervelende volk............ en... uiteindelijk
krijgen ze meestal hun zin, ipv een fikse draai om de gesluierde oren.

grapjasz | 26-06-19 | 00:56 | 1

Niet 'dat vervelende volk'. Dit zijn sec vijanden die de oorlog met ons voerden. Op een enorme achterbakse manier. Dat is de casus. Oorlogsrecht. Bij minste of geringste verzet vanuit de heup vuren. Niet eens twijfelen.
Je bent niet welkom, zegt rede en verstand. Kom toch binnen, inviteert de haat. Zeer capabele gemotiveerde competente wel gemanierde politici nemen dan een besluit. What could possibly go wrong?

Shareholder II | 26-06-19 | 01:45

Wij zijn/waren in oorlog met IS. We hebben hen gebombardeerd. Zij hebben aanslagen uitgevoerd in Europa. En dan gaan we nu hun jihadistische kinderen met open armen ontvangen?! Knettergek. Laat ze lekker opgroeien in het land waar ze geworteld zijn.

baskb | 26-06-19 | 00:53 | 3

Lijkt mij ook. Bovendien zijn er veel landen in de regio met een culturele gelijke achtergrond waar het voor kinderen stabiel is.

Willem_Oltmans | 26-06-19 | 02:43

Ze zijn ook vast heel geworteld daar.

5611 | 26-06-19 | 03:24

@5611 | 26-06-19 | 03:24:
Probleem is alleen dat ze hun NL nationaliteit behouden en ooit op volwassen leeftijd wel weer toegang hier zullen krijgen...

2tribes | 26-06-19 | 08:00

Zoals gewoonlijk zal Nederland waarden als redelijkheid, veiligheid en rechtvaardigheid opzij schuiven om maar vooral niet als onfatsoenlijk, intolerant of racistisch bestempeld te worden.

J.Luns | 26-06-19 | 00:52 | 3

Dat is het toch al wel. Men zit hier nog met het Jodentrauma namelijk. Men schaamt zich voor het feit dat in Nederland de meeste Joden zijn vervolgd, en nadat Nederland werd bevrijd waren er ineens 'verzetshelden'. Denk dat dit behoorlijk genuanceerd mag worden. Want velen geven niet graag toe de NSB een warm hart te hebben toegedragen. Dat men nadien o.a. flink afgaf op de zwarte weduwe, was enkel om hun eigen handen schoon te wassen en zichzelf de welbekende 'ik ben een gutmensch' gevoel aan te praten. Allemaal psychologisch, zo rolt een gemiddelde Nederlander.

KwestieVanBalans | 26-06-19 | 02:56

Ligt aan die verschrikkelijke domineesneiging tot zelfhaat, zelfkastijding en schuldcomplexen.

5611 | 26-06-19 | 03:26

Terugkomen doen ze toch wel, de Koerden schoppen ze straks de grens over naar Turkije.

Ondanks | 26-06-19 | 00:46

Zit je dan, met je kabouter plof muts nog op je hoofd.

Geen01 | 26-06-19 | 00:40

Als ik besluit met vrouw en kinderen naar Noord-Korea te verhuizen om Kim te helpen.
Waarom zou Nederland ze moeten terughalen als ze het daar zat zijn?
Ik denk niet eens dat ze in aanmerking komen.

HoerieHarry | 26-06-19 | 00:37 | 3

Ze halen zelfs die coffeeshop houder niet terug die in Nederland legaal wiet verkocht. Die zit in Thailand vast ofzo.

Geen01 | 26-06-19 | 00:43

@Geen01 | 26-06-19 | 00:43:
Ja, dat is pas echt een schandalig verhaal.
Lekker rentenieren in Thailand en je wordt opgepakt.
En Nederland doet geen moer...

HoerieHarry | 26-06-19 | 00:48

Deze kinderen zitten nu in hun natuurlijke omgeving dus laat ze daar.
Stel je voor dat ze in een omgeving komen zonder bourkha's en haatbaarden, dat geeft een onoverkomelijke cultuurshock.

Jan Dribbel | 26-06-19 | 00:37 | 1

Inhumaan is dat. Alsof je ijsberen naar St. Tropez gaat verhuizen. Slaat echt nergens op.

Willem_Oltmans | 26-06-19 | 02:44

Dit is niet goed. Die mensen horen hier niet. Zij zijn de gezworen vijand.
Maar, vanzelfsprekend wint de haat. Segregatie. Angst. Treiteren om 't treiteren. Politici genieten. Nog wel...

Shareholder II | 26-06-19 | 00:36
-weggejorist-
sprietatoom | 26-06-19 | 00:24 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Je kunt kinderen toch niet uit hun vertrouwde omgeving halen!!! Ze zitten er al jären

Oepsie1234 | 26-06-19 | 00:14 | 2

Hahaha..

HoerieHarry | 26-06-19 | 00:33

Idd onmenselijk!

dyslexieman | 26-06-19 | 02:38

Wat krijgen we nou? Drie deskundigen zijn wel voldoende om kinderen terug te nemen in Nederland, maar drie deskundigen zijn niet voldoende om uitgeprocedeerden uit te zetten. Ik snap het niet helemaal.

Atlantis-95 | 26-06-19 | 00:01

Had maar bedacht dat kan ik mijn kinderen niet aandoen, bij vertrek naar die moordenaars bende i.p.v. wat heb ik mijn kinderen aangedaan, met confrontatie als moord, verkrachting en keel doorsnijding. Ik walg van deze dames.

gratias | 25-06-19 | 23:58

Gelukkig maakt ze zich ook druk om al die Nederlandse arbeiderskinderen in achterstandswijken, oh wacht...

Schemerlamp | 25-06-19 | 23:52

Ik zou zeggen: het lijden is duidlijk de wil van allah... maar wat een godvergeten sadistische kutgod moet dat zijn om die kinderen dan ook te laten lijden.

Ik zou zeggen: wees dus niet zo godvergeten kut als allah, en laat die kinderen niet lijden. Haal ze terug, begeleid ze goed (ook goed voor de werkverschaffing van allerlei ..... ogen, en voor tal van onderzoeken etc etc etc)

litebyte | 25-06-19 | 23:49

Tijd dat we die linkse baktegel van een kinderombudsvrouw eens daar naar deporteren als ze zo begaan is met die kindjes. Kan ze mooi daar haar wijsheden preken, kijken of dat geaccepteerd wordt. Gekke muts.

tragic1911 | 25-06-19 | 23:48 | 1

Ze kan daar vast heel goed werk doen voor die zielige kindertjes. En als bonus zijn wij weer verlost van een walgelijk gutmensch. Oh ja en dan meteen opheffen dat kinderombudsmangedoe, weer totaal ontspoord.

5611 | 26-06-19 | 03:30

Links haat alles wat Nederland is, ook als we gestoorde binnen moeten trekken. We zullen ze moeten.

Ins0mnia | 25-06-19 | 23:40 | 1

Het is een politiek win-model. Ga je niets aan veranderen. Zo rot is het.

Shareholder II | 26-06-19 | 00:47

Je kan al die kinderen toch niet zomaar het kalifaat uitzetten? Die zijn daar geworteld!

ZonderNaam | 25-06-19 | 23:39 | 2

Raak.

Slipsnifter | 25-06-19 | 23:58

Idd, met wortel en tak. Mooi in de woestijn laten uitbloeien. Fleurt 't van op.

Shareholder II | 26-06-19 | 01:09

Neen, neen, neen, nooit meer terug laten komen......

klaar-is-kees | 25-06-19 | 23:24

vrij naar Ebru Umar , je haalt je eigen onderdrukking naar binnen.

Baron de laclou | 25-06-19 | 23:23 | 1

Goed om dit citaat er bij te pakken mijn waarde .

katwijkse kuil | 25-06-19 | 23:24

Eert wilden die hoofddoek mokkels ons allemaal uitroeien en nu doen ze huilie huilie. Ik vertel je: allemaal nep! We moeten ze ter plekke laten berechten, stenigen hoeft niet van mij, maar eeuwige verbanning is een redelijke optie!

Rdock | 25-06-19 | 22:49 | 1

Huilie huilie en niet te vergeten taqqiya !

katwijkse kuil | 25-06-19 | 23:25

En wij moeten boeten voor de slappe hap regering die we nu hebben. Grappigehuis is echt de slapjanus van het huidige pluche zooitje. Maar wat wil je, hij is van een grefo partij. Hup en gooi de belasting maar weer omhoog. De hardwerkende zelfstandige ondernemer doet er nog wel een stapje bij tijdens het welverdiende temperatuurtje van 30’+ Kan allemaal makkelijk. Een zweetdruppeltje meer moet kunnen. Het zijn gewoon een stelletje slappewaszakken daar bij de overheid, gvd!

Rdock | 25-06-19 | 22:47

Zijn de paspoorten a; gecontroleerd?
Geboorte aangiftes horen gedaan te worden in land van geboorte.

Dus daar geboren is geen Nederlander dus waarom hierheen halen van Buitenlandse kinderen?

We zijn Sea Watch niet zeker?

Alt | 25-06-19 | 22:44

Waar is het oorlog eigenlijk?

Jos Tiebent | 25-06-19 | 22:38

Je moet wel knettergek zijn om je inzetten om het vergif naar Nederland te halen.

Eddy67 | 25-06-19 | 22:31

En WIJ moeten boeten voor de fouten die WIJ hebben gemaakt?
Excuus voor de hoofdletters.
Maar ik ben de logica even kwijt.

ZZP-er | 25-06-19 | 22:23

Toppunt van taqqiya. Prachtig, want dat mag je gebruiken bij de kufars en die tuimelen er weer in.

Bill Cosby | 25-06-19 | 22:23

Op nazi's jagen ze nog steeds...

ik2! | 25-06-19 | 22:22

Gisteren ging het over Malek Fostok, iemand die spontaan getriggerd werd om willekeurige passanten een mes op de keel te zetten en tjoep te doen.
Deze kinderen zijn in die sfeer, in die omgeving opgegroeid. Komt bij dat ze met een getraumatiseerde moeder vol wrok zitten. Dan is het toch niet de vraag of zo'n kind ontspoort maar wanneer dat kind ontspoord? Onverantwoord naar de Nederlandse samenleving toe.

Graaisnaaiert | 25-06-19 | 22:22 | 6

@Berbaar | 25-06-19 | 22:35:
Ah de landverrader is er ook weer . Hoeveel neem je zelf in je eigen huis op prutsertje ?!!

katwijkse kuil | 25-06-19 | 23:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeg Gutmensch, luister eens naar de moeder van IS-bruid Mandy uit Gouda. ''Laat ze daar, het zijn tikkende tijdbommen''. Neem jij de verantwoordelijkheid of strijk je 60 keer € 9.818,34 op om vervolgens in een leuke witte wijk met warmtepomp te gaan wonen?

Peter_la_Selie | 25-06-19 | 22:22

Bestaat er ook een bejaardenombudsvrouw?

HoerieHarry | 25-06-19 | 22:22 | 2

Nee, want bejaarden hebben geen rechten.

ZZP-er | 25-06-19 | 22:26

Alleen terroristen hebben rechten.

ZZP-er | 25-06-19 | 22:27

Nederlandse achtergrond? Die ouders hebben hun paspoort verscheurd en zijn hun status kwijtgeraakt om zichzelf Nederlander te kunnen roepen. Donder toch op zeg!

Blauwe Wafel | 25-06-19 | 22:19 | 4

@Graaisnaaiert | 25-06-19 | 22:24:
Dienst nemen in een vreemde krijgsmacht is reden om onmiddellijk uw Nederlanderschap in te trekken. Voorbeelden u kunt dienst nemen in de Amerikaanse strijdmacht het vreemdelingenlegioen etc. in al die gevallen bent u gelijk geen Nederlander meer. U krijgt er wel een ander paspoort voor terug.

Beroep = Boerenlul | 25-06-19 | 22:36
▼ 1 antwoord verborgen

Merk op het gebruik door Blok van de term "strijders" in plaats van "Jihadi's" of "terroristen". Just saying...

Graaisnaaiert | 25-06-19 | 22:05 | 1

Daar erger ik me ook altijd dood aan, en heb ik hier vaak genoeg geschreven. Gebruik de term ISers, of IS-leden, dat is neutraal genoeg voor in de krant of voor gebruik door kabinet/parlement, etc.

Maar doe "strijders" in de ban; van dat woord gaat iets "heroïsch" uit, iets dat geweld legitimeert, want voor de goede zaak, of zoiets. Dat is echt veel en veel te veel eer voor een stelletje sadistische, godsdienstwaanzinnige, psychopathische lustmoordenaars.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 22:26

Nee, nee, nee! Ik wil dat al die mensen die dit nastreven een document gaan ondertekenen waarin ze hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor de kosten en als de pleur uitbreekt! Waarschuwing op waarschuwing en ze blijven deze ongebreidelde rotzooi de gewone, veelal hardwerkende NL burger in maag splitsen!
De vraag; “Wie gaat deze show weer betalen, is ook snel beantwoord dat is weer die echte NL burger. Heffen ze toch gewoon nog wat meer belasting!
Van het CAO-extraatje mocht ik toch zowaar zelfs nog 2,40 pleuro meer overhouden dan de helft... het blijft een cadeautje maar om nu de helft er gelijk af te jatten! Daarnaast zou ik zo onderhand wel eens het exacte bedrag willen weten wat mijn werkgever ook nog aan belasting moet afdragen om mij aan het werk te houden?

Claudia M. | 25-06-19 | 22:04 | 1

Staat meestal, iig bij toko Berbaar, gewoon vermeld op de loonstrook.

Berbaar | 25-06-19 | 22:18

Het zal onze straf wel zijn omdat wij zo keurig en braaf gewoon onze eerste kans goed benutten en allemaal zulke keurige en trouwe belastingbetalers zijn...

Maar ja, zonder grootouders met een tweede paspoort van een land waar je alles gratis krijgt en je kansen nooit óp raken, kunnen wij zelf werkelijk geen kant op....

Wering | 25-06-19 | 22:02

Ik denk dan terug aan de pakistaanse christin mevrouw Asia Bibi.
Haar advocaat bewoog hier hemel en aarde om voor haar asiel te krijgen.
Mevrouw had een grote kans om in pakistan door het schuimbekkende moslimgrauw gelyncht te worden.
Een klassiek geval van asiel verlenen dus?
Jammer dan.
Niet 1 westers land in de EU durfde het aan om de 'onrust' die het bij de moslimbevolking zou veroorzaken.
Het is uiteindelijk Canada geworden.
Ik schaamde mij dood voor mijn minister van BUZA.
Vervolgde Christenen? Val maar lekker dood. De Nederlandse Kerken zijn te druk met zielige moslims naar binnen te loodsen, en de Paus die voor hen op zou moeten komen krijgt een ruggengraataandoening van het buigen voor de Islam.
De enkeling die wel mag komen komt er in het AZC achter, dat zijn beulen niet alleen hier ook zitten, maar het ook nog in het AZC voor het zeggen hebben.
En nu weer die zielige IS-spijtoptanten.
Het is al voorspelbaar hoe het eindigt.
Wat? Misschien zijn ze er al. Ik ben de laatste jaren er aan gewend geraakt dat geen leugen te dol is voor onze overheid.

Roadblock | 25-06-19 | 22:01 | 3

Triest maar waar. Erg triest zelfs.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 22:06

Dit is allemaal zo voorspelbaar dat je twijfelt aan de verstandelijke vermogens van de betrokken organisaties tenzij het moedwillig verraad is.
"Captured ISIS operative Abu Henricki says he was ordered to infiltrate the U.S. southern
border".
Vergeet niet dat de islam een strijd voert die wordt uigesmeerd over generaties en niet in een oorlog van een paar jaartjes.
www.meforum.org/58778/isis-plans-to-b...

matrixbluepill | 25-06-19 | 22:26

Een prima tegel, zo is het gewoon. ik kan mij alleen voorstellen dat jonge kinderen hierheen gehaald worden, maar dan absoluut niet de ouders, en hier plaatsen in een gezin waarin westerse waarden centraal staan.
Zul je zien dat ook gematigde moslims gaan steigeren, want moslim kindjes moeten moslim blijven.

Uiteindelijk zullen we , hoe triest ook voor de kinderen, moeten concluderen dat ze al thuis zijn. om maar even een holle linkse frase te quoten..

Nuuk | 25-06-19 | 23:03

Wanneer en NL militair niet helemaal binnen de lijntjes kleurt is het land te klein, maar dit soort gehersenspoelde kinderen moeten en zullen, samen met hun ouders die weet ik wat op hun geweten hebben, hier naartoe gehaald worden om op onze kosten zich voor te bereiden op de volgende ronde. Ziek.

Kukooo1 | 25-06-19 | 22:00

Onder één voorwaarde en wel, dat voor elk kind hiernaartoe 1 GroenLinkser daarnaartoe gaat, Yasser Feras als eerste met zijn gezin uiteraard, want voor dat ene kind krijg je ook een volledige familie erbij mettertijd.

Hallalieheliaal | 25-06-19 | 21:59

Zullen die kinderen ooit excuses aan gaan bieden, of vindt Amsterdam dat niet nodig?

ArieR68 | 25-06-19 | 21:56 | 1

U hebt een punt: een erg groot punt!

Amsterdamsko | 25-06-19 | 22:14

IS moeders die de staat der Nederlanden zullen aanklagen voor psychische kindermishandeling ,en tonnen schadevergoeding gaan eisen doordat ze afgesneden blijven van hun kroost.Want er zal natuurlijk achteraf verteld worden dat een of andere GL oetlul ze heeft belooft dat hereniging een optie is na verloop van tijd?

Welles! Nietes! | 25-06-19 | 21:51

Stockholm syndroom. Jezedi's weg willen sturen om plaats te maken voor is kids. Wereld op zijn kop veroorzaakt door steriele vrouwen

Kokossss | 25-06-19 | 21:40

Een belangrijke vraag in de criminologie is 'Nature or nurture?' Nou dat hoeven we ons in de toekomst niet af te vragen bij deze kinderen.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 21:40

Wel lekker dat die kinderen vanaf hun zestiende op DENK kunnen stemmen. Als t aan Groen Links ligt.

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:37

Net in Een vandaag relaas van vrouw wier echtgenoot was doodgeslagen door schizofrene zoon .Had spoed opgenomen moeten zijn ,maar geen plaats
Dus weer op straat en naar huis om pa dood te slaan
Oorzaak de megabezuinigingen op de psychiatrische zorg door Rutte .

Maar er is wel geld voor Jihadkoters over?

pga | 25-06-19 | 21:35

Die kinderombudsvrouw is een labiele vrouw. Dat was ze altijd al.

Rheia | 25-06-19 | 21:33
-weggejorist-
JeZusOpEenEzel | 25-06-19 | 21:31

Meer mededogen met de kinderen van de daders, dan de kinderen van de slachtoffers.
Mevrouw, ga u schamen.

Rico Tampeloerus | 25-06-19 | 21:31

Ze heeft de brief ‘in stilte’ aangeboden aan minister Ferd Grapperhaus van Justitie, zo meldt Nieuwsuur.

Lees:de zaken alvast stiekem van tevoren regelen en samenleving voor voldongen feit stellen

pga | 25-06-19 | 21:31 | 4

@Rheia | 25-06-19 | 21:35: Moeten 'we' eerst winnen, want de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:38

Ach, die weesjes onlangs waren toch ook allang in Nederland toen hun familie zat te gorgelen bij Pauw?
Onze overheid vertrouwt zijn burgers niet meer, dus stelt ze voor voldongen feiten.
Nou de gevoelens zijn wederzijds.

Roadblock | 25-06-19 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt die kinderen niet zomaar weg halen uit hun vertrouwde omgeving.
Dat is zeer traumatiserend.
Tenminste, dat zegt men altijd bij kinderen van uitgeprocedeerden.

de honden blaffen... | 25-06-19 | 21:29 | 1

Hear hear.

Rheia | 25-06-19 | 21:36

Er is allang besloten om deze mensen terug te halen, ze bereiden het Nederlandse volk er alleen even op voor. Twijfel de twijfel wat nepoverwegingen en ja hoor, goed over nagedacht om ze terug te halen. Eerst de kinderen daarna de ouders. Heel sociaal en heel links.

BozePaarseMan | 25-06-19 | 21:28 | 4

Rutte zei dat het bij twee zou blijven, dus dan is dat zo. LOLOL.

Rheia | 25-06-19 | 21:37

Rijp maken van de zielen heet dat.
Hoera voor de media die hier aan meewerken.

Roadblock | 25-06-19 | 21:50

Klopt dadelijk begint het zomerreces en in die 2 maanden wordt dat allemaal stilletjes uitgevoerd en september als het reces over is een voldongen feit.

Jan70 | 26-06-19 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Zullen we ook direct alle andere kinderen met een Nederlandse link, waar dan ook ter wereld, terughalen? Uiteraard zonder de ouders... Deels heet dat kidnapping, maar who cares...

Patty D. | 25-06-19 | 21:26 | 2

Als de kinderen komen dan komen ook de ouders. Period.

Hollende_Kleurling | 25-06-19 | 21:28

Meisje Insiya krijgen we met geen mogelijkheid hier, IS kinderen zijn in een mum van tijd terug in Nederland..

BozePaarseMan | 25-06-19 | 21:31

De teerling is geworpen voor die dames en kleine mensen. Die schade kan niet meer worden hersteld ondanks het verdienmodel. Wellicht wordt Syrië weer een mooi land, begin maar met opbouwen, jullie kennen de omgeving.

larie | 25-06-19 | 21:24

Niet de islam of IS is een gevaar voor onze samenleving, mensen als mevrouw Kalverboer zijn een gevaar.
Helaas betalen anderen de prijs voor de idealen van de mevrouwen Kalverboer. Sad.

Hollende_Kleurling | 25-06-19 | 21:23 | 2

Het gevaar is niet de islam, die kerkjes gaan ook nog eens diensten als lounge-cafe ofzo, maar het ontkennen van de gevaren van de politieke islam. De ontkenners van die tweedeling zijn het gevaar.

larie | 25-06-19 | 22:12

@larie | 25-06-19 | 22:12:
Islam neemt de ruimte die het krijgt. Wie horen wil die hore.

Hollende_Kleurling | 25-06-19 | 22:22

@spartacus waarom nodigen jullie die mevrouw niet uit voor een podcast? Ze wilt toch zo graag dialoog? Kunnen we mooi vooraf vragen indienen. Kan ze dat bij jullie bespreken en kunnen jullie feedback geven. Geef deze weerzin een gezicht. En mocht ze weigeren laat dan ook dat email gesprek of telefoongesprek out in the open.

Cable | 25-06-19 | 21:23 | 2

Ze wiL geen dialoog. Ze wil deugen en dat het plebs de bek houdT.

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:26

Dat laat je dan ook op deze manier zien.

Cable | 25-06-19 | 21:28

Eerst mensen op gruwelijke wijze vermoorden, en dan lopen janken ?
Ga maar om vergeving smeken bij de familie van je schachtoffers.
Blijf weg uit het zondige ( momenteel zonnige) Europa

Het leven is zwaar | 25-06-19 | 21:22 | 1

Kort & krachtig.

zijvanhiernaast | 25-06-19 | 21:47

Die Grapperhaus praat veel, maar zegt niks.. hij draait in een wolk van mist om z'n antwoorden heen. bla blabla... kom maar binnen met je knecht.

Welles! Nietes! | 25-06-19 | 21:21

Lieve God\Allah,

Als er ooit een aanslag gepleegd wordt door één van de IS-kindertjes die de Ombudskindervrouw wil ophalen in haar grenzeloze naïviteit en deugdwang, waarbij dodelijke of permanent beschadigde gewonden vallen, wilt U dan zorgen dat zij één van die laatsten is?

Want U begrijpt toch wel, in Uw goedertierenheid en Alwetende Almacht, dat mevrouw wel kan vinden dat anderen de martelaren mogen worden voor haar idealen, maar dat het ere is wie ere toekomt?

Bij voorbaat dank,

Wol

En verder moge duidelijk wezen dat als je uit een verdrag een recht tot zorgplicht kunt halen voor met haat geindoctrineerde kinderen van terroristen die zich hebben aangesloten bij een vreemde vijandige mogendheid of terreurgroep, terwijl gewone Nederlandse kinderen die wel binding hebben met Nederland ieder recht op zorgplicht verliezen zodra hun ouders vreedzaam emigreren en vrijwillig hun paspoorten opgeven, die verdragen dienen te worden aangepast. Ze zijn ooit "democratisch" ingevoerd en kunnen ook zodanig worden opgezegd en geamendeerd.

Je bent als IS-spruit net als die kindertjes de zorg(plicht) van het land van emigratie. En er zijn miljoenen kindertjes zieliger dan jij, wat godzijdank nog geen officieel asielcriterium is, want dan worden alle kindertjes en volwassenen hier ook heel zielig. Zo bijzonder hoe selectief mevrouw de Ombudsmuts zoveel oog heeft voor het welzijn van 170 kinderen van de haat, maar miljoenen landgenoten waaronder een paar miljoen onder de 18 telt blijkbaar minder, minder, minder als het aankomt op het recht verschoond te blijven van potentiële koppensnellers en levenslange probleemgevallen.

Wol | 25-06-19 | 21:21 | 1

+veel.

MickeyGouda | 25-06-19 | 21:30

Doen! De kinderen bij hun salafistische grootouders onderbrengen. Kunnen we over ca 20 jaar de zure vruchten er van eten.

jaap932057795966 | 25-06-19 | 21:21
-weggejorist-
JeZusOpEenEzel | 25-06-19 | 21:19

Ik kan mijn overheid niet vergeven als door hun hand normale Nederlanders moeten lijden!

Montesquieue | 25-06-19 | 21:15 | 1

Zo als u het zegt.

Het leven is zwaar | 25-06-19 | 21:17

Kalverboer moet zich als Kinderombudsman/vrouw druk maken om Nederlandse kinderen die het hier in Nederland niet best hebben om wat voor reden dan ook (armoede, pesten, slachtoffers van seksueel misbruik, etc).

Als ze zich druk wil maken om buitenlandse kinderen in de derde wereld, kan ze beter bij Unicef oid gaan werken. Die doen goed werk voor kinderen, maar wel dáár, niet door kinderen hierheen te transporteren.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:14 | 1

Hulde.Spijker.Kop

SoepKip | 25-06-19 | 21:18
-weggejorist-
Du-u-u-h | 25-06-19 | 21:13 | 1

Als die koppensnellersatie der volmaakte islam niet had gefaald en de Yezidi-kinderen op spietsen als wegwijzers gezamenlijk naar de feestelijke binnenplaats wezen waar de zusters en broeders (dan geen vrouwen en mannen geheten) hun kinderen het geluk gaven de ware islam in alle glorie te mogen smaken bij het aanschouwen van de dagelijkse onthoofdingen, doodmartelingen en correctionele maatregelen om de goede islamitische zeden te bewaren, waren deze IS kinderen in hun voorbereiding op de glorie het martelaarschap om de zoete smaak van de dood in naam van islam te mogen proeven dan ook zo zielig geweest? Had Trutje Kalverboer vanuit haar nuffige cultuurrelativistische bubbel ook geroepen om repratriering?

Het maakt geen enkel verschil. Jihad is hun bestemming in Syrië. Dit is hun bestemming in Irak en is hun bestemming in Nederland. Zo is bij de de eerste de beste keer ook bewezen het geval te zijn. Alles wat maar kòn helpen bij de eerste keer dat het ondermaats IS broedsel weer half onder de radar, half onder de mantel van een uitgekookte media-campagne is binnengesmokkeld om hen een andere toekomst te verschaffen dan de reden waarom ze verwekt zijn is vakkundig uit de weg geruimd door het totaal verknipte leger der Kalverboer-achtigen.

Mazzelstof | 25-06-19 | 21:09 | 12

@MickeyGouda | 25-06-19 | 23:22:
Ik zie liever mensen met meer verstand van de materie dan U of ik, bepalen of ze weer bij juffrouw Tineke knutseltjes mogen maken.
Lijkt me weinig op tegen.

Berbaar | 25-06-19 | 23:43

@Berbaar | 25-06-19 | 23:43: Die mensen met "meer verstand van de materie" plaatsen dus khilafabroedsel met opzet - tegen alle waarschuwingen in - in jihadgezinnen, zo blijkt, want ".. waar beginnen en eindigen foute en goede ideeën? Ook een jihadistische moeder kan een goede moeder zijn."

Dat was dan niet Kalverboer die het record domme dingen zeggen zo indrukwekkend verbrak. maar het is van hetzelfde laken een broekpak. Hier komt geen verstand aan te pas, het is een opgezwollen deugklier dat dramt.

Mazzelstof | 26-06-19 | 06:02

@MickeyGouda | 25-06-19 | 23:22: Berbaar heeft jou hier op GS ontdekt zijnde een redelijk mens. Je snapt dat je 'geëlimineerd' dient te worden toch?

CalamityJane | 26-06-19 | 09:06
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SugarCandyMountain | 25-06-19 | 21:09

Het lijkt mij sterk dat een verdrag bestaat waarin er een plicht voor Nederland zou bestaan om geradicaliseerde kinderen van geradicaliseerde ouders op te halen.

Gore leugenaar.

RenHoek | 25-06-19 | 21:08 | 1

Bestaat ook niet. Verzint Kalverboer gewoon.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:46

Ik word zo moe van die retoriek dat als je ze niet terughaalt dat dat gevaarlijker is. Als je ze niet terughaalt radicaliseren ze DAAR. Blazen ze zich DAAR op. En als ze zich niet opblazen en niet radicaliseren hebben ze ook DAAR geen probleem. Ja de omstandigheden zijn slecht en mensen gaan er dood aan dingen waar je in Nederland geen last van zou hebben. Maar het weegt mij niet op. Lekker daar laten, nooit meer het land in laten. Kind of niet. En die vrouwen al helemaal niet. Als je de billen brand moet je op de blaren zitten.

bulk | 25-06-19 | 21:08 | 7

@MAD1950 | 25-06-19 | 21:20:

Nou, ik ben een principieel tegenstander van de doodstraf, beschaafde landen zouden die straf niet moeten hebben of kunnen opleggen.

Maar gezegd hebbende, er zijn nou eenmaal landen waar de doodstraf bestaat, en als iemand mat een Nederlands paspoort in zo'n land een halsmisdrijf begaat, gaat Nederland zo iemand dan terughalen? Stel dat iemand, laten we hem for argument's sake Joran vd Sloot noemen, in een bepaalde Amerikaanse staat waar de doodstraf nog geldt, zijn lugubere strapatsen voortzet en hij wordt ter dood veroordeeld, gaat Nederland hem dan terughalen? Misschien protesteren we beleefd tegen de veroodeling, maar verder niet. Ik dacht ook dat een tijd terug in een Aziatisch land een Nederlander ter dood werd veroordeeld wegens drugssmokkel; is die toen "opgehaald" door Nederland? Ik heb dat nooit ergens gelezen, hoor.

En ja, feit blijft wel dat die ISers toch ook niet kinderachtig waren in het ter dood brengen van andersdenkenden.

Wat voor de regering en Grapperhaus voorop zou moeten staan, prioriteit 1 zou moeten zijn, is die IS ratten koste wat kost buiten Nederland houden. Wat er verder met ze gebeurt, is vers 2, en als er een paar inderdaad ter dood worden veroordeeld, dan protesteren wij daar op gepaste wijze tegen.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:58

@Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:58:
Er is een korte uitdrukking die alles samenvat.
Meten met twee maten.
De moslims- En de rest.

Roadblock | 25-06-19 | 22:09

@Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:58: Franrijk protesteert nu beleefd tegen de uitgesproken doodstraf voor een jihadder met Frans paspoort, maar eerst stuurden ze hun commando's naar het kalifaat om gericht jihadders om te leggen. Niet dat ik daar tegen ben, maar het protest tegen de doodstraf lijkt me wat hypocriet

ches | 26-06-19 | 13:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Bedenk wel dat een bomgordel expert van 17 1/2 jaar OOK een kind is. (17 jaar en 364 dagen ook trouwens)

mono-culti | 25-06-19 | 21:05

Bertje Brussen zei het al mooi in TPO podcast laatst. Wat is het toch voorspelbaar allemaal. Er zit dus maar één ding op. Met z'n alle naar Gran Canaria. Per gammele kutboot.

tussen_de_koeien | 25-06-19 | 21:05

Doet ze ook wel eens wat anders dan IS-kinderen proberen terug te halen?

Sitting_targets | 25-06-19 | 21:05 | 1

Ja, ze neemt stelling tegen ons rascistisch 5 decemberfeest. Fantastische vrouw, meer van zulke lichten graag.

Degrelle | 25-06-19 | 23:22

Vroeger deden deze naïeve dwazen weleens nuttig vrijwilligerswerk in een dierenasiel.
Nu krijgen en pakken ze de gelegenheid om ieder weldenkend mens die al dit moois ook nog mag betalen tot het uiterste te tergen. Gewetenloos en schaamteloos.

gestoptmetroken | 25-06-19 | 21:02

Pas geleden gesproken met een verlichte (ex)moslima. Ze zei dat je de jihad in jezelf moet voeren, het gaat erom dat je oorlog voert met jezelf, niet met een ander. Onze grootste vijand ligt in onszelf. In onze overtuigingen en concepten waarin we geloven. Doorzie wat echt is aan jezelf en wat is aangeleerd, wees dus eerlijk naar jezelf. Als blijkt dat al die overtuigingen niet écht waar zijn, kom je tot de kern van jezelf en daarin zijn we allemaal gelijk, ongeacht afkomst, daar ben je heel. Heilig komt van het woord holy, dat 'heel' betekent.

De verandering begint van binnenuit, zelfreflectie zou een goed begin zijn, helaas schort het daar aan bij die lui, maar er is helaas geen andere manier voor échte verandering.

hotbrasil | 25-06-19 | 21:01 | 14

@hotbrasil | 25-06-19 | 23:50:
Kan zijn, maar ze probeerde met succes aan u te verkopen dat het woord Jihad dat betekent.
En dat mijn waarde is gewoon niet waar.

Roadblock | 26-06-19 | 00:25

@Roadblock | 26-06-19 | 00:25: Begrijpend lezen is u te moeilijk begrijp ik? Ze zegt nergens, zoals Hotbrasil het hier omschrijft, dat dit wordt gezegd in naam van Islam, of dat dit in de Koran staat. Het is haar eigen perceptie, haar overtuiging dat je de Jihad zo hoort te voeren. Dat, mijn waarde, is een wezenlijk verschil... Als ze zou hebben gezegd dat dit het betekent in zijn algemeenheid, dan is het Takiyya. Maar dat is hier dus niet aan de orde. Deze mevrouw is een voorbeeld van een gematigde moslim. Ze spreekt zeer verstandige woorden. Meer van dit soort verstandige mensen op de juiste plekken, en we kunnen de oprukkende polarisatie de kop indrukken. Hier kan Edwin Wagensveld van Pegida een voorbeeld aan nemen, niet dat hij niet verstandig zou kunnen zijn. Ik twijfel niet aan zijn intellect, maar Edwin voert de strijd op een verkeerde manier.

KwestieVanBalans | 26-06-19 | 02:36

@KwestieVanBalans | 26-06-19 | 02:36:
U kunt hoog springen of laag springen mij om het even, maar Jihad is GEEN innerlijke strijd.
Verder bestaat er niet zoiets als een gematigde moslim.
Niet mijn woorden, maar o.a. die van de moslimwereld zelf.
www.trouw.nl/nieuws/de-gematigde-isla...
Je bent of moslim, wel of niet praktiserend, of je bent iets waar de islam allerlei onvriendelijke uitdrukkingen voor heeft, maar die als gemeenschappelijke noemer hebben, dat ze doodgemaakt moeten worden.
Mevrouw was volgens mij trouwens ex-moslim.
Die moeten wij en ook de overheid eigenlijk steunen dat ben ik met u eens.
Maar daarom hoef ik mij nog niet een fake-uitleg over de Jihad op de mouw te laten spelden.
Ik begrijp uit uw reactie dat u de 'oprukkende polarisatie' graag de kop zou indrukken.
Die ziet u dus als het grootste gevaar?

Roadblock | 26-06-19 | 09:40
▼ 11 antwoorden verborgen

Nee, er is geen enkele reden om de zoete kindjes te ontwortelen. Als Syrië en Irak de ouders niet wil berechten kunnen ze recht door naar hub andere paspoort land. Hoeveel ballonnen er over deze oorlogsmisdadigers en hun kinderen ook worden opgelaten, nee is nee, je hebt je rechten verspeeld. Ombuds, concentreer je op de slachtoffers van deze beulen.

eastender | 25-06-19 | 21:01 | 1

De ouders willen islamitisch leven. Mooi. Hier kan dat niet en voor die misdadigers is geen plaats. Ik vind het ook misdadig om te blijven drammen bij de bevolking om mensen die vandalisme, vernieling, beschieting, slavernij, verkrachting en moord hebben begaan, die de Syriërs en Iraki’s op de vlucht hebben gejaagd en hun land hebben verwoest, terug op te nemen in dit land. Laat de islamitische landen van hun andere paspoort aan de beurt zijn, voor Nederland zijn het verraders en die hoef je niet te verwennen.

eastender | 25-06-19 | 21:11

Als de duivel zelf niet durft , stuurt een vrouw.
Duits gezegde anno 1733

joppo0 | 25-06-19 | 21:00

Ik verwacht dat tussen nu en een jaar of 2 al die "Nederlandse" kalifaatvrouwen en hun kinderen gewoon naar Nederland zijn teruggehaald, eventueel en voor zover mogelijk nog een rechtszaak aan de broek waarbij de maximale straft gelijk zal zijn aan de tijd dat ze in voorarrest hebben gezeten en vervolgens worden die vrouwen en kinderen onder toezicht van jeugdzorg, reclassering en het hulpverleningscircuit gesteld en mogen ze hier hun leven verder uitleven.
En als er dan iets mis gaat, 5 of 10 jaar later, ach, wie dan leeft, wie dan zorgt. probleem van een volgend kabinet/minister.
We weten onderhand toch hoe Nederland rolt...

Graaisnaaiert | 25-06-19 | 21:00 | 2

Ja en dan blijkt Haji de man van de eerste opeens toch niet dood. Die moet ook overkomen. En kijk nou! Abdulla de vader van de tweede en derde leeft ook nog! Haal m maar snel op!

sjef-van-iekel | 25-06-19 | 21:44

Zie bij het proces Wilders al die verantwoordelijken hebben op eens spontaan geheugenverlies alleen over dat onderwerp dan.

Jan70 | 26-06-19 | 09:26

Maar zijn er nog kinderwagens genoeg? Want als je op straat kijkt, in alle steden door Europa, dan zie je dat de baarmoeder-jihad in volle gang is.

unshift | 25-06-19 | 20:59

Nein. Nein. Nein.
Mit freundlichem Gruss,
Frau Ferkel.
En om een joris te voorkomen, de vertaling:
Nee. Nee. Nee.
Met vriendelijke groet,
FF

Frau_Ferkel | 25-06-19 | 20:58

Het liefst zou ik alle kinderen van de wereld willen redden van de islam, maar helaas. Hoe schrijnend ook, deze 170 kinderen waren al verloren op het moment dat hun ouders kozen voor het kalifaat. Hopelijk vinden ze uiteindelijk hun weg in Syrië.

MickeyGouda | 25-06-19 | 20:58 | 2

Ja, als dat zou kunnen en we die ellendige klote-islam de wereld uit kunnen helpen. Dan zet ik mijn handtekening bij het kruisje.

Mazzelstof | 25-06-19 | 21:14

Zowel de kinderen als de ouders hebben helemaal niks met Nederland. Snappen die linksgekkies dat nou echt niet? Linksgekkies moeten eens beginnen met moslims in Nederland te spreken. Ook degene die hier geboren zijn hebben niets maar dan ook niets met Nederland.

Repetitive Beats | 25-06-19 | 20:57 | 3

Linksgekkies hebben ook helemaal niks met Nederland. Die zijn van de internationale die moet heersen op aard'

radiatorknopje | 25-06-19 | 21:30

@radiatorknopje | 25-06-19 | 21:30:

Linksgekkies zitten in de Amsterdamse Zuidas allemaal aan de Sneeuwwitje, las ik vorige week, en gaan volledig door het lint als ze op hun gedrag worden aangesproken.

Maar in de gemeenteraad plengen ze dan wel af en toe wat traantjes, als het over vluchtelingen gaat.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:37

Karl Marx zei dat religie opium is voor het volk. De socialistische en communistische bewegingen hebben in de eerste helft van de vorige eeuw de scheiding tussen kerk en staat zwaar bevochten. Wat nu door zogenaamd links bewerkstelligt wordt, het pamperen en faciliteren van de invasieve islam staat daar 180 graden haaks op. Reden voor mij om destijds mijn lidmaatschap van de PvdA op te zeggen.

Degrelle | 25-06-19 | 23:05

Die Kalverboer roept alleen maar dit soort onzin om haar subsidies en baan als kinderombudsvrouw veilig te stellen. IS kinderen zijn immers ook kinderen.

Gewoon negeren dat mens.

druipsmurf | 25-06-19 | 20:56 | 2

Kalverboer is een flack catcher die weet dat er nog een mooie toekomst als burgemeester ergens in het vat zit.

Beefbus | 25-06-19 | 20:59

Het probleem is dat mevrouw gehoord wordt in de invloedrijke deugcirkel. Het hek iS al van de dam......

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:02

Eh, het is strategie van IS om zoveel mogelijk kinderen in Europa te krijgen.
'maar die zielige kinderen dan?'
Eh, het is strategie van IS om zoveel mogelijk kinderen in Europa te krijgen.
repeat.

Zoltan | 25-06-19 | 20:53

"De hoogovens van Tata steel weet wel raad met dit soort gedrochten.... Het zou zomaar een (eind)oplossing kunnen zijn.", zei het typetje Stefan Wijkamp in een slecht beluisterde radioprogramma.

KwestieVanBalans | 25-06-19 | 20:50

Gaan die haatmachines dan bij haar kinderen en kleinkinderen in de buurt wonen of bij mij?

Goofy Goofball | 25-06-19 | 20:50 | 1

Bij jou. Logisch...

Degrelle | 25-06-19 | 22:58

Die komen dus gewoon terug. Als de geest uit de fles is..

Patje2011 | 25-06-19 | 20:50

Zou Margrite Kalverboer wel eens kennis hebben genomen van al het moois dat de insan al kamil in zijn leven heeft uitgespookt? En dat deze profeet der profeten in alles navolgenswaardig is? Zou zij weten dat derhalve een gelovige moslim het toejuicht als er een vuurtje wordt gestookt op de buik van een jood om hem aan het praten te krijgen waar hij zijn goud heeft gestopt? Met zo'n ideeënwereld hebben we van doen. Maar ach, de vraag stellen is hem beantwoorden natuurlijk. Mevrouw Kalverboer vindt al die gewaden zo kleurrijk en die eettentjes zo fijn. Wat een verrijking he hoor je haar kirren tijdens de iftar tegen de driehoek die daar in vol ornaat is aangetreden.

HoogToontje | 25-06-19 | 20:49 | 1

Alsof feiten belangrijk zijn. Er moet gedeugd worden meneer. En dat mag wat kosten.

BlowingBubbles | 25-06-19 | 20:59

Goed idee. Dan hebben we over een 15 jaren weer een hele golf terroristen.

Patatter | 25-06-19 | 20:48 | 2

15 jaar... je bent officieel een kind tot je 18e.. haal je nu alle IS kinderen terug dan heb je al een aantal goedgetrainde en geharde Jihadistjes. De school tot een IS moordernaar begint al op 9 jarige leeftijd..

fikkieblijf! | 25-06-19 | 20:57

Wij , de overwinnaars , schrijven de geschiedenis én de toekomst.
Aangezien in uw leven de arabische cultuur en geloof boven alles gaat , waarom niet gaan wonen in...... Arabië !?

nemeton | 25-06-19 | 20:47

Ouders en kinderen hebben allemaal dubbele nationaliteit. Toch hor ik Marokko of Turkije nooit over terughalen.

Mokum Kosher | 25-06-19 | 20:45

Mevrouw Kalverboer, realistisch en analytisch als ze is, stelt een win-win deal voor. Wij halen de kindertjes nu naar NL zodat ze later als ze groot zijn niet naar NL komen om voor ellende te zorgen.

Briljant, die vrouw...!

Croisantneuf | 25-06-19 | 20:45 | 1

Dat is exact de reden dat die gekke Fransen hebben gezegd dat iedereen onder de 5 jaar welkom is. De rest is al geradicaliseerd. Zeggen de kenners hier. En zonder dollen. De Fransen hebben veel infiltranten gehad in Is gebied. Mevrouw de ombudsman weet niet waar ze over praat. Echt een grote blunder als dit beleid wordt.

Langshetrandje | 25-06-19 | 20:47

OOohh wat stom , kijk ik naar opsporingsverzocht en het is 1 lichtgetint Aleppo..... ja hoor welkom in Nederland

ewout56593235 | 25-06-19 | 20:43 | 1

De NPO is bezig opsporing verzocht witter te maken. Dus een blanke... sorry witte winkeldief krijgt prio op een arabische verkrachter. Logisch, dit straalt ook allemaal te negatief af op de islam.

Degrelle | 25-06-19 | 22:52
-weggejorist-
EnNouJijWeer | 25-06-19 | 20:43

Opzouten met die kinderen, brengt alleen maar ellende.

4thoseabout2rockwe.. | 25-06-19 | 20:40

En hoeveel IS familie's neemt Kalverboer in huis?

rigelstraat | 25-06-19 | 20:39 | 1

Klaver IS een slapende cel....

JI-HAAT | 25-06-19 | 20:47

En wij zullen in de toekomst boeten voor de fouten die jullie hebben gemaakt.
Ik zeg: NEE!

Turbulentie? | 25-06-19 | 20:39

Het management van IS heeft zojuist een belangrijk statement afgegeven:
youtu.be/JPwkCV0KSpM

Bolder | 25-06-19 | 20:38

Ik durf het bijna niet te zeggen hier maar eigenlijk ben ik het helemaal eens met mevrouw Kalverboer.

VanBukkem | 25-06-19 | 20:37 | 5

Morgen maar ff naar een psych dan?

BlowingBubbles | 25-06-19 | 20:50

@BlowingBubbles
Mijn psychiater heeft zelfmoord gepleegd...

VanBukkem | 25-06-19 | 21:32

@VanBukkem | 25-06-19 | 21:32: Godver, en je hebt m zo hard nodig! Nergens meer een wachtlijst waarop je kunt voordringen?

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk, goed idee.
What can possibly go wrong.

matatwork | 25-06-19 | 20:37

De kinderen zijn sowieso getraumatiseerd. Ook als ze volwassen zijn kan het nog erger worden. Net als bij kinderen van nsb,ers die gaan beseffen wat hun ouders hebben uitgespookt. Jihad kinderen zijn dubbel de klos als ze wees zijn. Niet terug halen, ze zijn niet te helpen hoe goed Kalverboer het ook bedoeld.

Breakdance | 25-06-19 | 20:37

Eerst was k voor terug halen van die kinderen, na de terugplaatsing van twee van die kinderen ben ik volledig genezen.

botbot | 25-06-19 | 20:35

Drammen werkt en dat weet ze.

priks | 25-06-19 | 20:35

Minder minder minder!

Dr_antonickx | 25-06-19 | 20:34

Ik verscheurde mijn paspoort ,heb mijn papieren verbrand,
want ik ging lekker leven,in isis land,
Maar nu moet ik huilen,
wat ik deed was te nonchalant

miko | 25-06-19 | 20:34 | 1

Nee, wat ze dachten is dat ze wel even de wereld gingen veroveren, en dat ze dan als Zegevierders zouden terugkeren en de Eer krijgen om hun voormalige buren het hoofd te mogen afhakken wegens ongelovige varkens. En nu is de strijdmacht dus verslagen en valt hun Grote Droom in duigen. Tjsa. Je wil toch lekker elke morgen onder de douche, toch? Lekker ontbijtje. Elke dag schone kleren (gewassen in de Miele)? Dan maar taqqiya en "spijt hebben" (wij krijgen die kaffirs later wel, is dan de gedachte)

EnNouJijWeer | 25-06-19 | 20:49

Er zijn toch genoeg kamers in het Huis van Saoud ?
En ze benne lekker dicht bij die heilige plaatsen.
Kijk, zo komen we er wel uit want de meerderheid beslist.
Kent de volwaardige Nederlander dat gevoel eigenlijk nog ? Dat na een uitspraak van de meerderheid er ook actief gehoor aan wordt gegeven.
We zijn al genoeg kwijt.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 25-06-19 | 20:32 | 5

@Berbaar | 25-06-19 | 21:28: Echt weer een vergelijking van hoog niveau. Ik wed dat je t met een grote grijns plempt

BlowingBubbles | 25-06-19 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is 'een Nederlandse link?' Dat is niet de Nederlandse autoriteit. En bij die 170 kinderen 'met een Nederlandse link' horen ook zo'n 340 ouders. Uiteindelijk gaat het erom om hen binnen te krijgen, maar dat bekt minder goed, 340 jihad-strijders. Dus dan maar via de kindjes (al dat niet met Nederlandse link)

du Roi Soleil | 25-06-19 | 20:31

Ik vind het niet eens "mensen".....

Wienerschnitzel mit | 25-06-19 | 20:31

18 jaar en verantwoordelijk voor je daden. Je kan niet van 2 walletjes eten. If you bleed you breed.

horsteknots | 25-06-19 | 20:30

Het land van het tweede paspoort is islamitisch en sluit beter aan bij de gedachtewereld en religie van de moeders.

Maar ja, die fantastische voorzieningen en uitkeringen in Nederland hè...

Wijze uit het Oosten | 25-06-19 | 20:30

<Beetje sentimenteel wellicht> ik zou het zo fijn vinden dat alle Hollanders begrijpen dat dit kutland vlak naast de Noordzee, half onderwater, echt onbewoonbaar is als niemand meer iets doet….onze pappies en mamies, opas en omas hebben een ongelofelijk infrastructuele Monsterklus geleverd zodat iedereen met bronwater zijn drol kan doortrekken, terwijl het 20 Celcius op de plee is zodat je reedt niet vastvriest, dankzij een HR ketel op batterijen uit Slochteren, daarna de hele bende weer schoongemaakt de zee in wordt gepompt. In 020 een enorm Internetknoopunt staat. Een paar energiecentrales fossiele shit in de fik steekt om via kokend water, gebalaneerd energie in onze kabels stampt zodat je op de bank TV kan kijken. Als niet genoeg mensen helpen om dat heel te houden, stort alles met een Jezusvaart in elkaar, kan je met je Rubberboot naar Schiphol peddelen om naar onderzeevliegtuiges te kijken…De Spulleboel waarover ik het hierboven heb is van het allerhoogste, en meest betrouwbare niveau ter wereld en gaat heel lang mee. Maar het houdt een keer op…Dus mensen die hier willen logeren moeten wel een handje meehelpen…

hetgingperongeluk | 25-06-19 | 20:29 | 1

Ik vind dit een van de mooiste tegels ooit gelezen hier. Dankjewel.

treintrien | 26-06-19 | 01:47

Er zijn meer dan voldoende andere prachtige Moslim Staten waar men terecht kan. Tenslotte, de religie van de vrede.

Niet in Nederland, dit land is al vol, en deze cultuur is compleet anders. Geen gratisj bijstand, sorry !

Nederlandop1 | 25-06-19 | 20:28

Graag zou ik eigenlijk een flink één-op-één debat aangaan met mevrouw Kalverboer om haar waanzin eens goed onderuit te schoffelen met wat onwelgevallige feiten. Omdat dit voor mij helaas niet tot de mogelijkheden behoort zal ik haar virtueel van repliek dienen met één van mijn Stelcon-formaat tegels.

"Nederland heeft volgens haar een zorgplicht voor deze kinderen."

- Nee, dat heeft Nederland níet. Deze 'dames' kozen er vrijwillig en bij volle verstand voor om zich aan te sluiten bij één van de meest wrede en barbaarse groepen die de wereld zag sinds WW 2. Er gingen genoeg video's rond waarin wel duidelijk was waar we mee te maken hebben. Hiermee komt dus ook alle eventuele zorgplicht, indien Nederland die al zou hebben, te vervallen. Kans gehad, kans verkeken. Jammer maar helaas. Keuzes hebben consequenties. Zij hebben gegokt en verloren. Om nog maar te zwijgen over de wandaden die zij zelf begingen.

- Waar Nederland echter wèl een zorgplicht heeft is voor de eigen inheemse bevolking die met de scherven van uw gedram komen te zitten indien er toch een keer één een grote Biem doet. Of ineens last krijgt van de suikerspiegel. Verder heeft Nederland ook de zorgplicht naar de èchte vluchtelingen toe die voor deze zwarte kraaien op de vlucht moesten. Die zien straks hun beul op straat lopen net zoals dat Yezidi meisje in Duitsland, dat daarom maar besloot terug te gaan naar Irak:

- www.ad.nl/buitenland/yazidi-meisje-st...

"Niets doen is volgens de Kinderombudsman onaanvaardbaar en in strijd met verdragen over kinderrechten."

- Weet u wat in strijd is met de kinderrechten, mevrouw Kalverboer? Dat u de totaal geïndoctrineerde en levensgevaarlijke terroristjes-in-de-dop wilt opdringen aan de gastsamenleving die hun moeders vrijwillig de rug toekeerden. De kinderen die er straks mee in de klas mogen zitten, dààr zou u eens aan moeten denken. Het is gewoonweg misdadig te noemen om hen aan dergelijk gevaar bloot te stellen, enkel en alleen voor uw morele eigenpijperij.

""Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke commissie bestaat uit drie deskundigen: iemand met kennis van de ontwikkeling van kinderen, psychopathologie en traumabehandeling, met kennis van radicalisering en veiligheid en iemand met juridische kennis op het gebied van internationaal personen- en familierecht."

- Als die "Holy Trinity" net zo deskundig is als de -logen en -iaters die monsters als M. Panhuizen moesten beoordelen, dan kunnen we ons hart vast houden.
- Als de 'deradicalisatiedeskundigen' net zo deskundig zijn als die in Amsterdam zijn we al klaar voor we goed en wel begonnen zijn.

Ze vindt dat er goed gekeken moet worden naar alle belangen. "Ook die van de samenleving..."

- Met andere woorden; de Nederlandse samenleving komt voor u, mevrouw Kalverboer, dus níet op de eerste plaats maar ten beste secundair zo niet tertiair. Hiermee geeft u impliciet aan absoluut niet geschikt te zijn voor de taak die men u heeft toebedeeld. U heeft maar één plicht;

De kinderen in Nederland beschermen.

- Derhalve zou u er dan ook goed aandoen uw ontslag aan te bieden om plaats te maken voor iemand die zijn/haar/vreer prioriteiten wèl op orde heeft en daar ook naar wenst te handelen. Mensen als u zijn namelijk de dood in de pot voor de Nederlandse samenleving als geheel en de Nederlandse kinderen in het bijzonder die bij deze IS-ers-in-spé in de klas komen te zitten. Want u weet verdomd goed dat het niet alleen de kinderen zullen zijn die terug komen. Plotsklaps blijkt mama/ papa tòch nog te leven, en hey, kinderen van ouders scheiden is ook zo wreed dus mogen die ook terug komen. Verder raad ik u aan deze links eens te lezen:

- www.telegraaf.nl/nieuws/1508512339/nc...

En:

- www.geenstijl.nl/5148283/now-hiring-i...

Vaasje erbij, mevrouw Kalverboer?

Sjefke7807 | 25-06-19 | 20:27 | 6

Volledig gelijk. En als die gehersenspoelde kinderen binnen zijn begint het gejank over moeder en uiteindelijk vader. De Nederlandse overheid kennende worden deze psychopaten vol enthousiasme binnengehaald. En dat radicaliseren gaat never nooit niet lukken. Dit wordt weer de zoveelste clusterfuck van de Nederlandse overheid.

5611 | 25-06-19 | 21:06

@5611 | 25-06-19 | 21:06:

"En dat radicaliseren gaat never nooit niet lukken."

Nou, dat gaat prima lukken, hoor, is vaak al lang gelukt, hahaha.

Dr_Johnson | 25-06-19 | 21:17
-weggejorist-
Jan70 | 26-06-19 | 09:38
▼ 3 antwoorden verborgen

'Wij zijn nu sowieso al aan het boeten voor de fouten die we hebben gemaakt.'

Als je dat als IS-kutje uit je bek krijgt, dan geef je heel duidelijk aan dat je het dus niet snapt. Dan snap je niet waar je mee bezig bent geweest, en wat de consequentie voor al nabestaanden en (rape) survivors is. Als je in dat drama om je heen kijkt en dat denkt dat jou onrecht wordt aangedaan, ben je geen mens. Dan heb je nul spijt en nul vermogen tot relativering en medeleven.

Sjors W. | 25-06-19 | 20:26 | 2

Nederlandse nationaliteit ontnemen, probleem voor Nederland opgelost. En nee, Nederland gaat niet de problemen van de hele wereld oplossen.

Sitting_targets | 25-06-19 | 20:31

Kinderombudsman is knettergek. Momenteel wachtlijsten in Nederland voor kinderen met probleem, duurt 3 tot 8 maanden dat een kind gezien kan worden door een kinderpsycholoog. De capaciteit ontbreekt om dit probleem echt aan te pakken.
Nederlands overheid die faalt op alle vlakken als het om misdaad gaat. GGZ die niet ze werk kan doen en nog tig dingen die niet goed gaan met de overheid. En dan hoop ellende willen importeren dit is echt niet bevatten.

franck7020 | 25-06-19 | 20:26 | 4

De Nederlandse overheid is knettergek. Links is compleet doorgedraaid.

Dr_antonickx | 25-06-19 | 20:38

De Kinderombudsmens, heet dat tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 25-06-19 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Als niets doen geen optie is , is een gerichte drone attack dat misschien wel.

Zure prak | 25-06-19 | 20:25

De vorige kinderombusman Marc Dullaert moest weg omdat (vage onzinredenen).
www.bndestem.nl/binnenland/kinderombu...

Op dat moment was al duidelijk dat zijn opvolger vooral zou bijdragen aan islamisering.

Arnold Layne | 25-06-19 | 20:21

Hans? Flammenwerfer bitte...

Bucket of Shit and P | 25-06-19 | 20:21

Dus dit wordt een strijd tussen de NCTV en de kinderombudsvrouwe? Lekker bezig dan daar in het Westen des Lands.

mozaard | 25-06-19 | 20:20

Ik stel voor dat de mevrouw naar de zandbak vertrekt om de kinderen daar op te vangen. 2 vliegen in 1 klap.

Frau Merkel | 25-06-19 | 20:18

Er moeten toch makkelijk 170 goed mens koppels te vinden zijn die zo'n kind kunnen adopteren?

witwas | 25-06-19 | 20:17 | 1

Bar weinig "jij-bent-welkom"zangers als het er echt toe doet! En zie hier, de stuitende hypocrisie van links.

Binkoo | 25-06-19 | 20:46

Deze krokodillentranen zijn hun sleutel voor levenslange toegangbtoegang tot gratis zorg en onderdak.

Selassie | 25-06-19 | 20:16

Oprotten met dat afval, dat zijn geen mensen. ROT OP!!!!

toerbaas | 25-06-19 | 20:16 | 3

In de vuilnisbak met die
Rotzooi !kost de samenleving weer veel geld
terwijl bejaarden in de strond liggen !!

geeratz8217 | 25-06-19 | 20:30

Amen....

Wienerschnitzel mit | 25-06-19 | 20:30

Minder minder minder!

Dr_antonickx | 25-06-19 | 20:39

Wat een gezeur nou, die ouders en hun kids zijn toch in de heilige zandbak? Wat een geklaag. Formeel hebben ze zich aangesloten bij een vreemde mogendheid, daar ook voor gestreden, ergo Nederlands paspoort kwijt, dat had zeer actief door moedertje staat uitgevoerd moeten worden in de afgelopen jaren, had je dit gezeik ook niet meer gehad. Nu gewoon alsnog allemaal dat NL paspoort afnemen. Laat ze desnoods maar gewoon lekker stateloos zijn, mag niet volgens VN mensenrechtenverdrag, maar dat verdrag hebben ze zelf veelal geschonden; moord, martelen, oorlogje spelen. Misdaden troeven VN verdrag naar mijn mening gewoon af.

faz | 25-06-19 | 20:15 | 1

Eens!

Klaas8750 | 25-06-19 | 20:39

Nee!

BlowingBubbles | 25-06-19 | 20:14

Kan iemand mevrouw even vertellen dat zij - door deze teksten - mede verantwoordelijk is voor terrorisme?

barrypaffert | 25-06-19 | 20:14 | 1

Is hysterie?

Jacktheflipper | 25-06-19 | 20:28

We kunnen die kinderen niet terughalen, want we weten niet met de ouders om te gaan. De ouders zijn tot het bittere einde gebleven, ze zijn de harde kern van een bizar wrede en onmenselijke ideologie. Als ze zich er al niet zelf aan schuldig hebben gemaakt dan ondersteunden ze een systeem dat verkrachting, marteling, slavernij en moord van burgers en zelfs kinderen normaal vond.
Als we de kinderen terughalen dan gaan alle experts roepen dat ze het beste bij familie ondergebracht kunnen worden, dezelfde omgeving van waaruit hun ouders radicaliseerden. Na een tijdje wapperen juristen met allerlei verdragen volgens welke kinderen niet zomaar afgepakt mogen worden en van hun ouders gescheiden. Zelfs als de ouders ervoor tekenen, "force majeur enz.". Dus de ouders komen na, maar worden wel berecht. Berecht volgens Nederlands recht dat helemaal niet weet om te gaan met zulk extremisme. Dus na een paar jaar zijn de ouders vrij en hun kinderen weer bij hen. De ouders genieten aanzien in delen van hun gemeenschap en zijn vrij daar hun haat verder te cultiveren.
Voorwaarde voor terugkeer van de kinderen zou moeten zijn: Onderbrengen ver van de omgeving van hun ouders en familie. Minimaal 25 jaar gevangenisstraf en contactverbod voor de ouders, zodat die hun kinderen niet verder kunnen vergiftigen en niet als helden kunnen terugkeren in hun gemeenschap. Die voorwaarden gaan we niet aan voldoen, we hebben niet de instrumenten onze samenleving, onze eigen kinderen of de IS kinderen te beschermen. We zijn helaas te incompetent voor gerechtigheid, laten we dan maar voor preventie kiezen en die kinderen laten waar ze zijn.

Blauwpetje | 25-06-19 | 20:13

Deze kinderombudsvrouw is gewoon een vooruitgeschoven post van groen links. Mevrouw ventileert een mening die evenveel waard is als die andere 17 miljoen meningen. Gewoon negeren dus.

therealbraindump | 25-06-19 | 20:12 | 1

Mevrouw moet zich eerst maar druk maken over kinderen die hier gebleven zijn en die het ook, om wat voor reden dan ook, heel slecht hebben. Maar ja, dat bekt niet zo lekker.....

AdPatat1960 | 25-06-19 | 20:21

Tsja da's mevrouw haar baan dus dat was te verwachten.
Lijkt me inderdaad wél zaak verder te kijken dan de belangen van die kinderen en een gedegen inventarisatie van de risico's te maken per geval.
Blij dat ik dat niet hoef te doen.

Berbaar | 25-06-19 | 20:12 | 6

@Ashtrey | 25-06-19 | 20:20:
Mag U het allemaal wel niet mee eens zijn maar dat gaat toch gebeuren.
Zie niet in wat er op tegen is per geval goed te bekijken of repatriëring verantwoord is.

Berbaar | 25-06-19 | 20:28

@Berbaar | 25-06-19 | 20:28: Waar denkt u dat dat goed bekijken per geval op uitdraait? Dit is beleid o.a. door de VVD gesteund. Inmasseren! Mevrouw Kalverboer durft dit allemaal best te roepen in het politieke klimaat van Nederland nu.

CalamityJane | 25-06-19 | 20:56
▼ 3 antwoorden verborgen

En u weet, ik weet, en iedereen weet: als ze komen, dan komen ze met zijn allen! "Hahahahahahaha", galmt het ergens vanuit de verte........

kotelet | 25-06-19 | 20:11

Oh, wacht even de Kinderombudsvrouw.
Is dat niet die van GroenLinks die gekozen is door de tweede kamer waar je mocht kiezen uit twee Groenlinkse activistische dames?
En waar een aantal partijen niet mee stemden omdat zij dit wel heel erg groen vonden? (52 produceerden een ongeldige stem!)
Zij is toch die van vreemdelingenrecht, die het rapport over Mauro Manuel schreef?
Zij is toch die wezensvreemde met de uitspraak:
'Zwarte Piet is in strijd met het kinderrechtenverdrag'.
www.geenstijl.nl/5003592/kinderombuds...
Oh, en naar haar mening moeten we luisteren. Right!.

Roadblock | 25-06-19 | 20:09 | 3

Roadblock | 25-06-19 | 20:09 |
You Roadblock, you're on the right side of the road without speeding and without D & D'ing.
Weet ook niet meer of jij het was die mij alweer maanden terug hierover tipte of een andere tegelzetter, maar dat doet er niet verder toe.
Wat er toe doet, is dat wij, realisten, geringeloord worden door wereldvreemde maar wannabe wereldwijze Margarites, Sunnys, Liesewousen, Lousewiesen(?), Kathalijnes, Judiths, Ansen Boersma's en Jessiassen, en noem de hele stoet maar op.
Verschrikkelijk. Verschrikkelijk naieve mensen. Levensgevaarlijk, en niet alleen een gevaar voor henzelf.
*gevarendriehoek voor deur zolderkamer plaatsen doet*

chicago river | 25-06-19 | 20:20

@chicago river | 25-06-19 | 20:20:
Ze zijn niet naief, mijn beste Chicago.
Dat station ben ik allang gepasseerd.
Er zit een (Groenlinkse) agenda achter die zogenaamde naïviteit.
Het is hetzelfde met het binnenhalen door de EU van lieden die geen enkele binding met het gastland hebben.
De doelstelling is systematisch het nationale gevoel kapot te maken.
En een gevarendriehoek?
Ken je de spreuk "Si vis pacem parabellum"?
Dat raad ik iedereen aan.

Roadblock | 25-06-19 | 20:29

@Roadblock | 25-06-19 | 20:29:
Prima aanrader, qua spreuk.
Was van plan de *Divide et impera* spreuk te plempen, lettend op types Margrite Kalverboer en haar machtsgeyle radicaal-partijtje, dus bij deze.
*prikkeldraad en *boobies* voor deur zolderkamer bouwen doet*

chicago river | 25-06-19 | 20:49

De enige zorgplicht die Nederland heeft, is zorgen dat ze niet terugkomen!

smdyasc | 25-06-19 | 20:08 | 1

1000% gelijk!

Dr_antonickx | 25-06-19 | 20:42

Het is, caramba! nog an toe!, tja, ik was al heel de dag vanaf vanochtend 06.30 in een goede bui, samen met vriendin 3 karaffen Spaanse rose-munt-citroen-tabasco- eigen recept netjes en zonder zorgen weggeklokt -ik 2, zij 1- krijg je WEER het islam-boosmaaktopic du jour in je armen geworpen.
.
"Het" is er. En gaat nooit meer weg.
IT. Gewoon IT.
Als in die clown, in die sewer. Maar dan met meer, en meer evil, hoor.
Vraag maar aan een aantal afvalligen/ongelovigen in die "gemeenskap" (als je ze al kunt vinden).
En ik ken ze, en ik baseer mijn afkeer van die Achterlijke cultuur en alle problematiek die ze met zich meebrengt, dus ook niet zomaar ergens op.
.
Trap.Er.Niet.In!

chicago river | 25-06-19 | 20:07 | 5

@de directeur | 25-06-19 | 20:09:
Ben maar net de dans ontsprongen in de Madrid Atocha 2004 trein-aanslag.
Dat was voor mij, 15 jaar terug, een onomkeerbaar keerpunt in mijn narratief en wezenlijk helder denken over deze materie.
Ook de schuld die die conservatieve katholieke kneus Jose Maria Aznar in de schoenen wilde schuiven van de ETA.

chicago river | 25-06-19 | 20:37

@chicago river | 25-06-19 | 20:37: I know..... woonde destijds in het altijd feeërieke Puerto Banus

de directeur | 25-06-19 | 20:40

Neem nog een biertje man!

Dr_antonickx | 25-06-19 | 20:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk, de moslimvrouwtjes hier hebben hun inhaalslag al gemaakt. Kom maar met die holbewoners!!

very_bad_poet | 25-06-19 | 20:07

Mevrouw Kalverboer is een typisch voorbeeld van een vrouw over wie de huisarts in de jaren '60 zou hebben gezegd dat ze hysterisch was. Neemt u drie van deze pilletjes per dag en dan spreek ik u over 6 weken weer. Maar anno 2019 heeft zo'n verdwaasd figuur een functie met aanzien en invloed, waarmee maar weer eens bewezen is dat de verbeelding wel degelijk aan de macht gekomen is.

Hetze Haatstra | 25-06-19 | 20:07 | 3

Ze is een vrouw met een agenda.
En die is niet de uwe of de mijne.
Lees eens iets over haar carriere en hoe ze gekozen is tot ombudsvrouw.
Dan begrijpt u hoe de vork in de GroenLinkse steel zit.

Roadblock | 25-06-19 | 20:20

@Roadblock | 25-06-19 | 20:20:
Die mevrouw is benoemd door de politiek.
Als zij spreekt zijn het de woorden van de politiek.
Dit alles is bedoeld om het volk voor te liegen over een besluit dat is muffe achterkamertjes allang genomen is

Jacktheflipper | 25-06-19 | 20:32

@Roadblock | 25-06-19 | 20:20: ik weet dat diagnostiseren op afstand niet hoort, maar telkens als ik deze mevrouw in de media zie heb ik het idee dat ik naar een patiënt zit te kijken of in elk geval naar iemand wiens rationaliteit zeer beperkt is. Het feit dat zij voortkomt uit de Groninger universiteitswereld en ook nog eens een fopstudie heeft gedaan maakt dat ik blindelings kan raden dat ze zich voortbeweegt per groenlinkse bezemsteel.

Hetze Haatstra | 25-06-19 | 20:55

Het is in het belang van een half miljoen NEDERLANDSE kinderen dat dat addergebroed wegblijft uit Nederland. "The needs of the many outweigh the needs of the few".

marcoplarco | 25-06-19 | 20:07

frickY: 'Nee'

frickY | 25-06-19 | 20:06

Niet doen. We trappen met open ogen in die nep cultuur.

Ontving eerder vandaag een uitnodiging om in de buurt een workshop hoofddoeken vouwen mee te maken! Wat haat ik mezelf door het maken van een smoes. De idioterie alleen al. Hoe komen ze er bij om mij te vragen voor een GroenLinks achtige bijeenkomst. Ik haat vrouwen met hoofddoeken.

Moestuinier | 25-06-19 | 20:05 | 3

Misschien denkt men dat uwes een GroenLinkser bent? Hebt u een Volkskrant? Draagt u grijze wollen sokken in uw sandalen? Neet toch??

AdPatat1960 | 25-06-19 | 20:25

Gewoon antwoorden dat u al aan de workshop varkensworsten maken meedoet.

Roadblock | 25-06-19 | 20:35

@AdPatat1960 | 25-06-19 | 20:25: Ja, een Volkskrant en het FD. Moestuinieren is ook links, denk ik.
Ik ga toch maar eens duidelijker maken, hoe ik er in sta. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.

Moestuinier | 26-06-19 | 05:45

En dan de geenstijl reaguurder die vinden van niet. Ik gok 498 reacties

MeneerGuggenheimer | 25-06-19 | 20:04

Heeft Andrew Deen al gereageerd? Onze (moslim)kleuter-knuffelaar?

Montgomery Burns | 25-06-19 | 20:04 | 4

@BrutusBosch | 25-06-19 | 20:09:
Nou DKS begon na twee keer tegenspreken al op de man te spelen en te schelden.
Heb ik Andrew Deen nog niet op kunnen betrappen.
Maar hij zou wel Beste_D66_Landgenoten kunnen zijn.

Roadblock | 25-06-19 | 20:22

@Roadblock | 25-06-19 | 20:22: Let u maar op, ook hij scheldt, u bent dom en legt de bewijslast bij u. Port u maar een beetje.

BrutusBosch | 25-06-19 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

"met een Nederlandse link .
Neem alle blanke Zuid-Afrikaanse kindjes die in tenten wonen dan ook maar op.
Die hebben ook 'een Nederlandse link'.

Toos Doos | 25-06-19 | 20:03 | 2

Mee eens!

paridae | 25-06-19 | 20:12

Die "link" hebben ze wanneer het hen uitkomt, verder kan de ongelovige onthoofd worden.

Wienerschnitzel mit | 25-06-19 | 20:32

Een commissie van drie bepaalt over over de veiligheid van Nederland.
Wat een fijne gedachte..

Turbulentie? | 25-06-19 | 20:02

"met een Nederlandse link" En de vader dan?

W_F | 25-06-19 | 20:01 | 1

De strijders (m) kwamen van zo ver als de Malediven (die de strijders niet terugwillen), Kazachstan, etc.etc. Breng de kids naar de grootouders van vaders' kant. De islam gaat via de vaderlijn. Vrouwen zijn alleen baarmoeders. Waarom moet de NL belastingbetaler hier voor opdraaien?

paridae | 25-06-19 | 20:11

Ik begrijp heus al dat zij als kinderombusvrouw die kinderen hun Miele-tijd en hun Koningsdagspelen gunt. Dat is immers haar raison d'être. Waar ze volledig blind voor is, is dat het hier gaat om geestelijk beschadigde wezens die de komende 70 jaar een reëel risico voor onze samenleving zullen vormen.

BrutusBosch | 25-06-19 | 20:01

Haal ze op en stop nou eens met werken.
Klima blij ,mama blij.
Ik zeg doen.

rein9576 | 25-06-19 | 19:59

Klavertje.. het gaat niet enkel om die kids...
je bent kind tot 18 jaar..
ieder IS kind heeft een broedmoeder in habijt ongeschikt als moeder geweest en ongeschikt als mededrager voor deze samenleving en ongeschikt als verantwoording zien en nemen.. enkel geschikt als broedvrouw en als broedvrouw
moeder komt dus ook direct achter of met de kids mee
vader blijkt dan plots te leven of een broeder te hebben die ondertussen is getrouwd met de vrouw van zijn broeder en komt ook terug om verder de broedvrouw haar Jihad verder te laten vervolgen
kinderrechten.. jazeker maar al die duizenden kinderen in die kampen hebben net zoveel kinderrechten en op grond van geen link naar Hollandia is discriminatie.. dus die ook terug. Wat zeg ik die terug ipv die IS geïndoctrineerde bommentjes.
kinderrechten van de Nederland woonachtige kinderen dienen voor te gaan ze moeten veilig kunnen opgroeien en zolang Kalvertje dat niet kan garanderen voor 100% is het voor 100% geoorloofd om nee te zeggen tegen een 200 kinderen aldaar!

fikkieblijf! | 25-06-19 | 19:58

Stom wijf. Er moeten prangender dossiers dichterbij huis zijn gezien de versnipperde toestand van de jeugdzorg in NL

Gen. Maximus | 25-06-19 | 19:57

Mag er in die commissie van Trinity ook iemand met kennis van gezond verstand? En een link met Nederland? Heb je dat ook wanneer je een keer Sesamstraat gekeken hebt?

Mart6037 | 25-06-19 | 19:57

“Ik kan mezelf nooit vergeven dat ik mijn kinderen dit heb aangedaan”

.... en wat je de kinderen van de vaders die in de fik zijn gestoken of zijn opgehangen of zijn ontploft hebt aangedaan....

Bewijs van geen enkele zelfreflectie... lekker laten zitten daar.

Ernstige Zaken | 25-06-19 | 19:57 | 1

Je hebt er wel tig geboren laten worden in die omstandigheden. Wat voelde je er toen bij vraag ik me af.

CalamityJane | 25-06-19 | 20:07

En nou opflikkeren met die idioten!

oranjerood | 25-06-19 | 19:57

Taqiyya, ... meer zeg ik niet want dat zegt alles bij die fanatici.

swebe | 25-06-19 | 19:56

Laat Michael Panhuis meteen ook maar vrij. Die is toch ook al aan het boeten voor de fouten die hij heeft gemaakt? Als dat het criterium is...

MAD1950 | 25-06-19 | 19:56

Die kinderen moeten niet gescheiden worden van hun ouders en samen in een passende omgeving worden opgevangen. Nederland is helaas niet passend genoeg, ondanks alle inspanningen. Het land van hun tweede paspoort is beter ingericht op hun islamitische inborst.
Omdat we natuurlijk ook rekening moeten houden met de GroenLinks/PvdA en X66 weldoeners, kunnen deze kanjers als expats naar die landen om ze daar te helpen met van alles en nog wat.
Zo dragen ze ook gelijk bij aan de diversiteit in de Noord-Afrikaanse landen.
-
win-win-win
-
O ja, ondanks dat we dan een paar top welzijns ambtenaren in Nederland moeten missen, kunnen ze daar ook gelijk alle ongedocumenteerden helpen tegen de vergrijzing aldaar. Ook opgelost.
Zo houden we niet alleen rekening met de dadendrang van de weldoeners, maar ook met Nederlanders die niet per se in een islamitische samenleving willen wonen, iedereen blij.
-
Idee?

bananabanana | 25-06-19 | 19:56 | 1

Veel te logisch.

Mart6037 | 25-06-19 | 19:58

Tja, "ik heb spijt" trapt ook niemand in als je betrapt wordt op diefstal, moord of wat dan ook. Waarom met dit dan wel?

Reagurend_Nijlpaard | 25-06-19 | 19:56

Waarom geldt het argument jA MAar dE kInDeReN ZIjn Er gEaARd niet meer? Armeense kids hier blijven + uitgebreide gezinshereniging omdat ze in tataland zijn geaard, maar daar ISIS koters vandaan plukken en in verNederlandje neerkwakken terwijl ze niet eens weten wat een bakra is en daar hun leventje hebben opgebouwd?

Graaf_van_Hogendorp | 25-06-19 | 19:55

Ik kan me er al niet druk meer om maken. Dit land gaat kapot en dat is niet meer te keren. Je zal maar kinderen hebben. Want die gaan het meemaken.

azijnseikerT | 25-06-19 | 19:55 | 1

Hear, hear ...

swebe | 25-06-19 | 19:58

Tja een juffrouw die op een te hoog paard is getild dank zij de prestaties van haar vader. Poos niets van haar gehoord. Kennelijk zijn er geen kinderen in NL die haar hulp nodig hebben, dan maar verder weg zoeken om weer eens een poging te doen om in de belangstelling te staan. Heb de indruk dat deze functie overbodig is geworden in NL.

watazooi | 25-06-19 | 19:55

Is het een idee om die kinderen bij Nederlandse gezinnen (linksgekkies) onder ter brengen? Zodat ze nooit meer in aanraking komen met moskeeën of islam? Ik neem aan dat het op dit moment zo gaat: meteen weer de moskee in. Hele dagen bidden, niet werken, op vakantie naar herkomstland en bij dood ook weer overgevlogen naar herkomstland.

Repetitive Beats | 25-06-19 | 19:54 | 1

Ik heb een beter idee. We laten die linksgekkies allemaal daar heen gaan om de boel op te bouwen en daar voor die kinderen te zorgen.

peterdh | 25-06-19 | 20:45

Die stem van PVDA-corifee Ploumen (nu live op NPO Politiek) zegt eigenlijk alles. Krakend als een vastlopende motor. Verval.

Erratio | 25-06-19 | 19:53

‘Terrorisme kan je creëren’
In hoeverre is dit voorstel een vorm van landverraad?

laurentius | 25-06-19 | 19:53

En natuurlijk wordt het weer 'op z'n wijfs' opgelost.
Pruilen, janken, zielig doen en slachtoffertje spelen.
Maar goed, nu gaat het over de kindjes en dan jankt iedereen mee.

Gazzerop | 25-06-19 | 19:53 | 1

En wanneer later het voorspelbare gedram volgt over de gezinshereniging. dan knikt iedereen (de hoogopgeleide gasten bij Pauw) begrijpend en wordt daarmee het morele ja woord gegeven voor de import van de IS-ouders.

Ken het spelletje nu wel.

Beefbus | 25-06-19 | 20:32

De regeling die je wist dat zou komen.
Ja, doe maar je handjes langs je betraande mohammedaanse wangetjes vouwen, halal huilmevrouwtje, daarmee krijg je in Nederland binnen no time de geknikte knietjes van den Homo Politicus Holandicus.
En eenmaal met/op de geknikte knietjes is het appeltje eitje de bewindsvoerder in kwestie hard in zijn/haar/x holletje te nemen.
.
Ms. Pruillipje van hierboven kan "zichzelf nooit vergeven dit haar kinderen te hebben aangedaan".
Precies.
En waarom moeten wij, hop, vlug, in de "aanslag" staan *gheh), daar opeens iets aan gaan doen dan?
Het werkwoord "optieften" lag nog nooit zo dicht bij het aanvankelijk ooit bedoelde tegenovergestelde werkwoord "daarblijven".
.
Ja, geen leesfout, niks niet grammaticaal onjuist; van mij mag in Der Dikcke von Dale opgenomen: "daarblijven" als een zelfstandig werkwoord.
Ja mevrouwtje kinderombudsmuts, je vraagt er om. *tuft*/KLOk!*

chicago river | 25-06-19 | 19:53

Er moet gekeken worden naar alle belangen, ook die van de samenleving, zo zegt Kalverboer. Maar kennelijk niet op hetzelfde moment. Als het om onze veiligheid gaat, dan gaan we "kijken wat we binnen die context kunnen doen". Dat is Kalverboers voor "we zien wel, dan kunnen we nog kijken hoe het loopt". Dat is geen voortvarend beleid, dat is iets doen wat link is en heel hard hopen hopen dat het goed gaat. En als het dan toch fout gaat, dan zal ons verteld worden dat er nou eenmaal risico's verbonden zijn aan "menslievendheid", een mooi Kalverboers woord voor ultieme naïviteit.

Schoorsteenveger | 25-06-19 | 19:53

Ons gezin heeft veel ruimte voor een extra kind die we graag willen, maar niet kunnen/willen betalen omdat adoptie absurd duur is. Geef het geld uit aan mij, en haal iemand op uit een land waar ze het moeilijk hebben en bv als het een wees is oid. Die eerst! Sorry hoor.

RelativeTruth | 25-06-19 | 19:52

No way! Kalverboer heeft niet gekeken naar de tientallen filmpjes, anders komt er niet zoveel poep uit haar mond. Ik zal effe vertellen hoe het echt zit. Mevrouw Kalverboor is aangesteld, omdat het plan er al lang lag om Nazi's een vrijhaven te geven. Dat gebeurt steeds beetje bij beetje, zodat Jan L*l het niet goed kan doorgronden. Het is dus een plan en zij is daar gewoon onderdeel van. Kijk naar Laura Hansen. Even peilen hoe de wind in het land waait, om daarna vol door te zetten. Kijk naar die kinderen uit Armenië met die leugenachtige moeder. Dat is de taak van mevrouw Kalverboer. Een stuk kanonnenvoer dat denkt dat het hoog in de pikorde staat. Meer niet!

LV-224 | 25-06-19 | 19:52 | 1

Nog even een aanvulling, want ik vind kinderen niet verantwoordelijk voor de daden van de ouders. Zet daar in de regio weeshuizen op. Bijvoorbeeld in Irak. Dat kost een bak met geld, maar dat maakt niet uit. Room maar 3 maanden nettowinst van de Shell af. De mensen daar hebben straks dan werk en kunnen weer aan een normaal leven denken. De kinderen zitten in een vertrouwde omgeving en krijgen ook een kans om eens normaal te leven. En wij? Ach, met poen en dikke wapens regeer je de halve wereld. Verder is het wat veiliger voor onze kinderen die morgen naast zo'n traumakind komt te zitten in de klas. Dat is eigenlijk alles wat ik kwijtwilde.

LV-224 | 25-06-19 | 20:12

Oud-Hollandse diversiteit op de kleuterschool. Dit is Yasin. Hij is gevlucht voor de ouders van onze andere nieuwe leerling Mohammed.
En we hebben ook nog Rogier. Hij zit op hockey.

RickTheDick | 25-06-19 | 19:51 | 1

Zeer vilein van u. I like it.

LiniaalRectaal | 25-06-19 | 21:34

Lekker in het beloofde land laten zitten. Stuur er desnoods een Miele achteraan.

W_F | 25-06-19 | 19:51

Ga eerst de Jeugdzorg voor echte Nederlandse kindjes maareens reannimeren, voordat je met die nep-Nederlanders aan de gang gaat.

Kwijldraad | 25-06-19 | 19:51

Dit land is inmiddels collectief gek geworden, meer kan ik er niet over kwijt. Knettergek.

Erratio | 25-06-19 | 19:50 | 4

Dat zijn van die wijven die menen dat ze iedere foute man of ideologie wel even kunnen "veranderen" ten koste onze samenleving. Suïcidale linkse tyfushoeren. Volgens de koran deden die ISIS-strijders niets verkeerds. Jihad, staat in de koran. De koran zegt dan wel weer dat ze pas mogen aanvallen wanneer ze er zeker van zijn dat ze de overhand hebben. Wat gaat zo'n
"jeugdzorg" daar dan aan veranderen? De koters ex-moslim maken?

klowiepowie | 25-06-19 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Als je tegenwoordig "internationale verdragen" leest dan weet je meteen hoe laat het is: iedereen heeft rechten behalve hen die de rekening betalen en met de consequenties zitten.

Muxje | 25-06-19 | 19:50

Ik las van de week - weet niet direct meer waar - een opmerking van iemand die de vergelijking maakte tussen de verantwoordelijkheid die wij (als ikweetniethoeveelste generatie) nog altijd lijken te moeten accepteren mbt de slavernij, en de onschuld die we kinderen van IS strijders/vrouwen toeschrijven. Niet dat ik deze kinderen enige verantwoordelijkheid wil toedichten, maar ik vind het verschil tussen beide inderdaad opmerkelijk

Sprezzatura | 25-06-19 | 19:50 | 2

Ik snap het ook niet meer. Mensen per boot uit Afrika halen, en achteraf klagen, maar niet terug willen. En ondertussen wel de hele wereld over vliegen voor de lolz.

W_F | 25-06-19 | 19:58

Hahaha, Sprezzatura. Dat was op Joop. Het eerste reaguursel op een stuk van vd Horst over slavernij. was een mooi reaguursel van TheeDrinker. Het kan daar wel af en toe.

SamV | 25-06-19 | 20:03

Iemand met diepgaande kennis over het demonteren van bomgordels lijkt mij nog het meest voor de had liggend.

Ridde Rogter | 25-06-19 | 19:49

Echte vluchtelingen eerst!

Kaas de Vies | 25-06-19 | 19:49

En na die 170 kinderen komen natuurlijk ook hun familieleden deze kant op. Stuk voor stuk nog allemaal fervent IS-aanhanger.
Maar dit onnozele vrouwtje heeft dat allemaal niet door.

2voor12 | 25-06-19 | 19:49 | 1

Die als helden door de hier aanwezige mossels worden ontvangen.

De Profundus | 25-06-19 | 21:37

Het merendeel van deze kinderen heeft geen andere band met Nederland dan dat ze toevallig een Nederlandse (nou ja...) vader of moeder hebben.
-
Het zijn op z'n best Syriërs. En Syriërs horen in Syrië.

bisbisbis | 25-06-19 | 19:48

Mevrouw haar beurs gevuld met belastinggeld is schijnbaar bodemloos en ze schroomt het niet om het uit te geven aan mensen die je samenleving haten en een bedreiging vormen. Liever 200 kinderen en hun families in de buitenlandse stront dan nog een risicootje erbij in Nederland.

Patje2011 | 25-06-19 | 19:47

Met het grootste fanatisme en betaald door de staat Nederlanders in echt groot gevaar brengen. En denken dat je heel goed bezig bent.

Peniskokertje | 25-06-19 | 19:47

De campagne om de ISIS kinderen en hun ouders terug te halen kan alleen slagen omdat de media hieraan volop meewerkt door hiervoor een platvorm te geven.

De veiligheid van de Nederlandse samenleving komt voor deze mensen op een tweede of derde plaats. De sympathie ligt bij de ISIS personen.

Swieberj | 25-06-19 | 19:47

"Die kinderen van IS-gangers kunnen er ook niets aan doen" zegt men dan. Klopt! Weet je wie er nog minder aan kunnen doen: de kinderen van de slachtoffers. Dus ondanks dat ik niet zo pro-vluchtelingen-stroom was: laten we 170 vluchtelingen-kindertjes + hun gezin die zich netjes gedragen hebben, gewoon een Nederlanderschap geven. Geen procedures, gewoon per 1 juli Nederlander, maar laten we alsjeblieft die Jihad-gangers plus hun nazi-hoeren gewoon verrekken.

Bertie Wooster | 25-06-19 | 19:46 | 2

Nee.

peterdh | 25-06-19 | 20:03

Foute conclusie.

Beefbus | 25-06-19 | 20:26

Moeders laten berechten in het land waar ze de misdaden hebben begaan , en de kinderen niet door de grootouders of familie laten opvoeden .

elevator | 25-06-19 | 19:46

Net als rekeningrijden onontkoombaar.

Super Vaagstra | 25-06-19 | 19:45 | 1

Hoezo? Wat is dat toch met die instelling... Achja we ontkomen er niet aan. Laten we maar gewoon diep voorover buigen.

peterdh | 25-06-19 | 20:04

Merkwaardig. Toen de islamitische staat nog lekker ging, had niemand de behoefte om die kinderen terug te halen, maar nu ineens wel?

Destijds was het een oorlogsgebied, maar nu is de vijand verjaagd en er is min of meer vrede. Lijkt me dat het er nu aangenamer is dan onder IS. Er waren dus toen veel meer redenen om ze terug te halen dan nu.

Ze, de ouders, kunnen met hun kennis en kunde die ze in hun korte tijd in Nederland hebben opgedaan veel betekenen voor de regio. Ik zeg win-win situatie.

Braboblanke | 25-06-19 | 19:45 | 2

Zo recht.

Normpje | 25-06-19 | 19:54

Yup!.

Beefbus | 25-06-19 | 20:25

Tja...toch blijft Nederland stemmen zoals ze al jaren doen. Verandering gaat er gewoon niet komen blijkt keer op keer. Tijd om te vertrekken uit dit ooit zo'n prachtige land.

Dessertchamp88 | 25-06-19 | 19:43

5326788754 keer;
Islam is geen vredelievende religie.
Een soort koolmonoxide vergiftiging.

van stampij | 25-06-19 | 19:43 | 1

Correct, een sluipmoordenaar. Je merkt er niks van totdat het te laat is. De kachel brandt, en men zit lekker te deugen bij het vuur..

Binkoo | 25-06-19 | 20:25

Kijk je eigen kinderen eens in de ogen en denk dan nog eens na , die kleintjes hebben hier niet voor gekozen en verdienen een kans om een normaal leven te kunnen opbouwen , dat addergebroed van ouders kan je daar in die zandbak laten zitten breng ze desnoods onder .

F0Si3L | 25-06-19 | 19:42 | 5

@CalamityJane | 25-06-19 | 19:47:
En zo zit het. Die eeuwige emotionele chantage komt me inmiddels zo m'n strot uit dat ik geen enkele empathie meer kan opbrengen. Ook niet voor die kinderen. Ik kies voor mijn eigen kind. En als mevrouw Kalverboer echt zo betrokken is stel ik voor dat we ze alle 170 bij haar in de straat huisvesten.

MarkiesDeBalzaque | 25-06-19 | 20:23

@Ommezwaai | 25-06-19 | 20:09: Daarom allemaal daar laten. Bouw daar aan je toekomst is ook mijn idee. Maar die kinderen alleen hier naartoe halen is waanzin. Als ze groot zijn gaan ze hun ouders wreken.

CalamityJane | 25-06-19 | 20:30

Ahja, kijk je eigen kinderen eens in de ogen.... Dat zou een van de redenen zijn om mijn kinderen niet mee te nemen naar oorlogsgebied. Maar deze ouders dachten daar anders over. Pech gehad. Keuze is gemaakt. Ik laat me niet emotioneel chanteren om mijn gedachten daar over te veranderen. Kijk jij de kinderen van IS slachtoffers eens in de ogen, en vertel mij dan of het een goed idee is om zoveel mogelijk potentiele extremisten hierheen te halen...

peterdh | 25-06-19 | 20:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Kiezers hebben jarenlang willens en wetens op partijen gestemd die er nadrukkelijk voor kozen om niets, maar dan ook helemaal niets te regelen voor deze kwestie. Geen wetgeving om de ouders te berechten en permanent te isoleren van de samenleving. Geen wetgeving om kleine kinderen te beschermen die het slachtoffer zijn van zeer ernstige kindermishandeling door hun ouders.

Alles, maar dan ook alles is in het werk gesteld om er voor te zorgen dat deze kinderen nergens terecht kunnen, en waarschijnlijk op termijn zelf terroristen worden.

En dan straks zielig gaan doen omdat Nederlandse kiezers het slachtoffer worden van hun zelf gekweekte monsters?

obominotie | 25-06-19 | 19:42 | 1

ah dus wij hebben het weer gedaan. kan me niet herinneren er ooit een uitgenodigd te hebben. ze zijn hier zelf naar toegekomen, een keuze. maak er dan ook wat van ipv de ruif leeg te vreten of te stelen. want lekker makkelijk, die kufar betaald wel. ik ben er wel klaar mee.

lovekila | 25-06-19 | 20:37

Hoeveel van dat tuig woont er bij haar in de omgeving? Of woont ze veilig in een of andere dure wijk waar deze parels geen huis kunnen huren / betalen ?

Beetje karmapunten scoren ten koste van de veiligheid van Nederland. Doe ons een plezier en ga ook lekker naar die zandbak zielig zitten doen.

Zijn die 2 potentiële plofkippen bij die IS-opa al weggehaald? Of houden we dat nieuws maar even onder de pet ?

BootVluchteling | 25-06-19 | 19:41

Zolang er geen Syrië/Daesh tribunaal is zou ik er nog even mee wachten.

Tishetnetnie | 25-06-19 | 19:41 | 1

Daar ben ik het mee eens. Niet dat alles op de Koerden terechtkomen, maar laat het maar eerst goed uitzoeken. Er is teveel leed aangebracht.

paridae | 25-06-19 | 20:03
-weggejorist-
myrna1965 | 25-06-19 | 19:40 | 1

Natuurlijk allemaal naar NL halen, anders werkt het principe overwinning via de baarmoeder niet.

Baron Clappique | 25-06-19 | 19:39 | 2

En de minaretten zijn de dolken

elevator | 25-06-19 | 19:56

Neemt Margrite ook ALLE verantwoordelijkheid op zich ? De ouders zijn verantwoordelijk en niet wij als staat .

Koning BongoBongo | 25-06-19 | 19:39

Ze hebben godverdomme geen 'fouten' gemaakt. Ze hebben GEKOZEN. Op een moment dat de hele wereld zei: 'Dat is misschien niet zo'n goed idee, misschien zelfs een heel erg slecht idee'. En toch gingen ze. Blijf daar.

Rest In Privacy | 25-06-19 | 19:39

Zint eer ge begint en wie met vuur speelt,..

Brabeaulander | 25-06-19 | 19:38

Wat een flauwekul en wat een naïef gelul.

Kuifje-in-de-EU | 25-06-19 | 19:38

En toen nam Mohammed een mes mee naar school. Hoe had dit kunnen gebeuren?

klowiepowie | 25-06-19 | 19:37 | 1

En die kinderen hadden geen rechten, maar Mohammed wel natuurlijk.

boerk | 25-06-19 | 19:38

Je kon erop wachten.
Én, het gaat gewoon gebeuren hoor.
We smachten naar goed personeel.

Ruimedenker | 25-06-19 | 19:37

Alleen als ze bij haar eigen kleinkinderen in de klas komen. En zelfs dan nog niet natuurlijk, wat een gekkigheid.

HouseMaster | 25-06-19 | 19:36

Laat het addergebroed lekker waar het is, dat is voor iedereen het beste. Maak er iets moois van zou ik zeggen!

SterF... | 25-06-19 | 19:36

Waarom nou nooit naar dat land van het 2de paspoort?

dedwarsligger | 25-06-19 | 19:35 | 4

Die werken niet mee. En dan "moeten wij onze verantwoordelijkheid nemen"

Muxje | 25-06-19 | 19:51

Omdat de islam nergens goed voor is. Het werkt nergens. Het zorgt overal voor armoede, honger, oorlog en ellende. In de koran staat dat moslims de beste zijn en ze vinden dat onze samenleving prima te ontwrichten valt zonder dat ze daar de financiële gevolgen van ondervinden. Er staat altijd wel iemand op die dan "racisme" roeptoetert of kritiek afdoet als "polariseren".

klowiepowie | 25-06-19 | 19:58

@Muxje | 25-06-19 | 19:51: Zul je altijd zien. We zouden natuurlijk ook onze verantwoordelijkheid kunnen nemen naar de burgers toe, door ze een stukje veiligheid te geven i.p.v. tikkende tijdbommen hier naartoe te halen. Of, noem eens iets, onze verantwoordelijkheid te nemen t.a.v. de afspraken binnen de Navo. Dan hoor je deze mensen nooit over verntwoordelijkheid nemen.

Wanneer er geen enkele grond is i.v.m. uitgeprocedeerd, zijn kinderen hier geworteld, wanneer ze jaren in het kalifaat hebben doorgebracht of daar zelfs zijn geboren, dan hoor je weer niemand over geworteld. Om knettergek van te worden dit!

Kukooo1 | 25-06-19 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Waar iedereen al bang voor was bij het introduceren van de kinderombudsman... het is een activist i.p.v. een ombudsman/vrouw.

Snel maar weer afschaffen.

Stocktrader | 25-06-19 | 19:35 | 1

Pure activiste, te zot voor woorden!

Tilburgse bluf | 25-06-19 | 19:37

Kinderombudsvrouw, is dat tegenwoordig een synoniem voor staatsvijand?

Kapitein Stijlvol | 25-06-19 | 19:35 | 1

EEN band met NL. ja, hier een uitkering gehad zeker, die plofmoeder?
NAAR MAROKKO, of waar ze ook maar een band hebben, of daar blijven waar die kids zijn geworteld

Hemmenaar7 | 26-06-19 | 02:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken