Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera. Dalende Misdaadcijfers 1 jaar jong

Er is er 1 jarig, en dat is dit account dat al een jaar lang bijhoudt hoe de misdaadcijfers in Nederland dalen. Want het gaat natuurlijk fantastisch in Veiligeland Nederland, waar alles pais & vree is, en iedereen blij blij blij in de handjes klapt terwijl we struikelen over handgranaten en de kogels ons om de oren vliegen. Account telde 4143 """incidenten""" in 1 jaar tijd (11,35 per dag) hetwelk betekent dat het om het uur raak is. Gefeliciteerd & prettige zomer verder.

Reaguursels

Inloggen

Even wat zolderkamerfilosofie: naast (1) de wetgevende, (2) de uitvoerende en (3) de rechterlijke macht, zou ook (4) de statistische macht volstrekt onafhankelijk moeten opereren.
Nuchter en op afstand van de politiek, dus niet meer binnen de Haagse vierkante kilometer.
Nuchter én op afstand? Tsja, dan kom ik automatisch uit bij Groningen, waar ze sowieso nog wel wat compensatie en werkgelegenheid uit Den Haag kunnen gebruiken.
Montesquieu 2.0: van Trias naar Tetras Politica.

Middenmoter | 02-06-19 | 12:49

Een keer per week komt het 1 uur durende programma Opsporing Verzocht op tv waar een paar misdaden aan bod komen.
Je zou haast gaan denken wat leven we toch in een veilig land.
Ik vrees echter dat als alle misdaden aan bod zouden komen Opsporing Verzocht elke dag 24 uur in de lucht zou zijn en dat ze in ploegen moeten gaan werken.

Geheimrat Schultz | 02-06-19 | 06:21

In een Socialistische Heilstaat bestaat vrijwel geen misdaad, immers: alles is van iedereen. De daling geeft slechts de mate van implementatie v.e. doctrine aan.

Veluwse-Eikel | 02-06-19 | 01:28 | 1

Misdaad is ook slechts een beleving: u kiest er tenslotte zelf voor zich beroofd te voelen, als men u onder dwang uw bezittingen afhandig maakt nietwaar?

2tribes | 02-06-19 | 09:01

Het aantal onopgeloste moorden echter, stijgt in een angstwekkend tempo.

de honden blaffen... | 02-06-19 | 01:28

Als je geen of heel moeilijkaangifte kunt doen, is dat zeker iets wat mee speelt in deze daling.
Net als de nieuwe import, die niets fout kunnen doen.
Wat een fop nieuws

Het leven is zwaar | 01-06-19 | 22:36

aangifte doen is kansloos...

Redneck | 01-06-19 | 22:22

Wanneer de misdaadcijfers in NL 0 zijn. Dat duurt niet lang meer want dan worden ook geen aangiften maar door de politie aangenomen. Is afgeschaft want geen misdaad volgens de cijfers. Hoe gaan ze de daling in het jaar erna aangeven?

metdedag | 01-06-19 | 19:29 | 2

Binnenkort dus ook 'Opsporing verzocht' van de buis, want dat programma vergroot het gevoel van onveiligheid maar en is zo negatief stereotyperend naar bepaalde bevolkingsgroepen.

2tribes | 02-06-19 | 09:04

Krijgen al die rechters die daarmee overbodig zijn geworden voor de rest van hun leven dan wachtgeld?

2tribes | 02-06-19 | 09:07

De overheid moet die prestatiebudgetten maar achterwege laten, want die leiden tot meer perverse prikkels: wegkijken, aangiftes ontmoedigen, crime-downgrading en – niet te vergeten – vaagtaal. Neem het woord "opgehelderd", dat in het gewone spraakgebruik gelijkstaat aan "opgelost", maar in politie- en justitiejargon zo'n beetje wordt uitgelegd als: de feiten zijn min of meer duidelijk, maar de dader loopt nog vrij rond. Minder spreadsheetmanagers, meer echte politierechercheurs!

Middenmoter | 01-06-19 | 19:04

Iedereen heeft het recht in zijn eigen beleving te vinden dat Nederland veel criminaliteit kent. Immers: iedere misdaad is er één te veel. Feit blijft wél dat de misdaadcijfers in Nederland vergeleken met andere landen zeer laag zijn. Met name moord. Het is hetzelfde als met de zorg. Nederlanders zijn erg veeleisend. "I want it all, and I want it now". De zorg is nooit goed genoeg. Tot ieders verbazing echter krijgt Nederland volgens internationale standaarden steeds de reward van "beste zorg" toebedeeld. Dat wij als Nederlanders desalniettemin niet tevreden zijn is ons goed recht. Immers: Dat je het beste jongetje van de klas bent, wil niet zeggen dat je een voldoende hebt. Je mag ook vinden dat de Mount Everest een lage berg is. Als jij immers in jouw eisenpakket hebt staan dat iedere berg minimaal 10 km hoog hoort te zijn, is de Mount Everest domweg gewoon een lage berg. Het is je persoonlijke beleving.

TB2318 | 01-06-19 | 18:31 | 2

Dat moordcijfer laag is, is ooit onderzocht. Oorzaak daarvan ligt in de vergrijzing, bejaarden moorden minder.

LibertyCity | 01-06-19 | 18:58

Dat verbaast mij ook enorm, want ik hoor en zie werkelijk niets dan zorg ellende om heen. Niet van ontevreden zeurpieten, maar lieve bescheiden mensen die niemand last willen bezorgen. Hulpverlening die veel schade aanricht, en het verhalen daarvan is een lijdensweg. Deze mensen liegen niet.

Ik zag ook ernstig gestoorden die jarenlang aan hun lot werden overgelaten terwijl de zorginstelling het PGB heeft opgesoupeerd. Klachten? Van het kastje naar de muur. Mijn conclusie is inmiddels dat de zorg zelf zwaar ziek is. En ik ben niet de enige. Het is uiteraard uw goed recht daar anders over te denken.

Wiebenick | 01-06-19 | 19:53

Klopt natuurlijk als een bus. Dalende misdaad CIJFERS!!!!
Hoe staat het met de misdaad eigenlijk. Daalt deze ook??

Harrie7949 | 01-06-19 | 18:10

Ik weet uit ervaring dat 3 aangiftes met 1 groep verdachten ( namen bekend en camerabeelden voorhanden ) samengevoegd worden tot 1 aangifte, zaak daarna binnen een week geseponeerd.
Ik geloof niet zo in misdaadcijfers en aangifte doen.

Zorc | 01-06-19 | 18:02

Opa bruut mishandeld bij pinapparaat in Bakel. Hij wilde zijn portemonnee niet afgeven, tja, dan vraag je er ook wel een beetje om. Het is nu eenmaal onveilig bij pinautomaten. Opa moet niet zo koppig zijn.

Vandaag gaf de politie een filmpje vrij waarop we kunnen zien hoe opa door twee licht getinte knapen wordt geduwd en geschopt tot hij op de grond ligt. Of ze de buit te pakken krijgen is niet duidelijk. Ze rennen weg en opa krabbelt weer op. Zijn schoen is uitgegaan.

Dit gebeurde op 11 april. Het is nu 1 juni. De kans dat het duo in de (bont)kraag wordt gevat was al niet groot, maar is nu helemaal nihil. Dit incident zal ook weer bij al die andere incidenten gevoegd worden, en verdwijnen onder het kopje "overigen". Dat zal opa, en al die andere opa's en oma's, leren. De tijden, die veranderen.

Wiebenick | 01-06-19 | 17:19 | 2

Maar de cijfers zien er goed uit volgens Rutte. Veiligheid door doeners!!!

Harrie7949 | 01-06-19 | 18:12

Effe vergeten de massale autobranden te vermelden.

meneer Q | 01-06-19 | 15:51 | 1

Is allemaal verzekerd en ook goed voor het ‘verjongen’ v.h. wagenpark.
Lage prioriteit aldus, zie mijn tegel hierboven.

Veluwse-Eikel | 02-06-19 | 01:34

Er zijn plekken waar de zwaarste criminaliteit onder overige wordt geschaard, telt niet mee omdat het niet te kwalificeren is. De keren dat ons blauw (geen smurf) zonder zwaailamp en sirene naar een azc gaat, omdat anders de bevolking misschien onrustig wordt, telt natuurlijk ook niet mee, maar dat zijn er in bijvoorbeeld ter Apel maar enkelen per jaar

Kachelboer | 01-06-19 | 15:51

In Noord-Brabant weten ze ook alles van dalende criminaliteitscijfers.

lingo star | 01-06-19 | 15:50

Met cijfers kan je doen wat je wilt. Ik heb bijvoorbeeld uitgevonden dat het klimaat veranderd door de afname van piraten. Zoek maar op, reken maar uit. Het aantal actieve piraten is omgekeerd evenredig aan aan de opwarming van de aarde. Stop maar met dat warmtepompengedoe, piraten hebben we nodig.
Statistiek......fuck it.
On topic, mensen doen geen aangifte meer omdat het geen nut heeft, minder aangiftes is statistisch minder misdaad. Djeez wat haat ik deze overheid.

Frobelmonnik | 01-06-19 | 14:45

In Zuilen, 030, 2de keer een (halal) slagerij beschoten. Gemeente sluit de tent nu.
Afgelopen week, schoten gelost in Ln van N Guinea, en Kanaalstraat.
2 Dagen geleden, 1 persoon doodgeschoten ter hoogte van de Soendastraat in die laan.
Bijna om de hoek, van waar ik woon. Voortdurend sirene's en heli's.
Ernstig gezellig ook, wanneer je om 5.00 u je nest uit moet om middels je arbeid, de BV Nederland draaiende te houden. Door belastingen, heffingen, premie's, toeslagen, accijnzen en weet ik veel, op te hoesten. Maar gelukkig hebben wij een betrouwbare overheid, die zegt dat de misdaad daalt. Da's dan weer een geruststelling! *gaat nu ff spugen*

LoesjeP | 01-06-19 | 14:10 | 2

Ja het is de laatste tijd een "gezellige" boel in Utreg...
Gelukkig stemmen de sneeuwvlokjes hier en masse GL en D66, wedden dat die het probleem eens stevig gaan aanpakken?

</ SARCASME

EefjeWentelteefje | 01-06-19 | 14:15

@EefjeWentelteefje | 01-06-19 | 14:15: Oh goeie grutjes nog an toe, natuuuurlijk! Gaan fijn verbinden, nieuwe straatnaambordjes verzinnen, Kabouterstraat, Elfenpleintje, Eenhoornlaan, Regenboogavenue. Inclusieve festivals promoten, met ontzettond inclusieve Wereldmuzak en Wereldhapjes, Want dat komt natuurlijk door die enge, boze echte wereld, waar die kwajongens en guitjes, zo enurjm weinig kansjes hebben gekregen. Dus dat gaat echt goed komen hoor! Vast en zeker, doeslief, dat lost aaaaalles op! *gaat nu ff hoofd tegen schuurdeur bonken*
(sarcasme modus uit)

LoesjeP | 01-06-19 | 15:07

Dat wordt een knalfeest wat ik je brom.

PopeyeKamper | 01-06-19 | 14:00

Dit is weer zo'n topic van het kaliber:
Verzamel 90 plussers die roken en 30-jarige kankerpatiënten die niet-roken. Incidenten verzamelen (cherry picking) kan natuurlijk iedereen op een bevolking van 16 miljoen.
Of is het CBS in handen van linkse D'66-rechters van de Main Stream Media etc etc etc. Vergelijk onze misdaad in hemelsnaam nu eens met de VS of andere landen. Kijk nu toch eens gewoon naar Wikipedia (ja, ja, in handen van de politieke elite). Ik word altijd erg moe van dit soort verzameling van incidenten ipv je te richten op de overkoepelende statistieken.

TB2318 | 01-06-19 | 14:00
-weggejorist en opgerot-
enkelereisretour | 01-06-19 | 13:54 | 6
-weggejorist-
Maytheforcebewithyou | 01-06-19 | 14:41

@TB2318 | 01-06-19 | 14:02
Incidenten verzamelen en ze blijven zien als incidenten is te vergelijken met het volgende: 1+1=1x1=0. Ergens klopt hier iets niet, maar wat?
Je ziet het pas als je het ziet.
Wanneer houden incidenten op incidenten te zijn? Als we ze optellen en een naam geven. Bijvoorbeeld: 10x provocaties gevolgd door mishandelingen met knuppels en metalen buizen door grote groep licht getinte jongeren = ... ??

Zucht. Moeilijk, moeilijk. Begin ook erg moe te worden. Denk dat ik maar een tukkie ga doen.

Wiebenick | 01-06-19 | 14:52

Dat valt onder "OVERIGE"

jasvanbus | 01-06-19 | 15:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Oscar Hammerstein, toch als strafrechtadvocaat een onbetwiste bron, vindt er ook iets van: "politie komt op voor de daders"
www.telegraaf.nl/nieuws/3677358/hamme...

Tsja.

EefjeWentelteefje | 01-06-19 | 13:23 | 3

"Als strafrechtadvocaat een onbetwiste bron".....
Even knipperen met mijn ogen. Het staat er echt. Kijk nu toch eens naar de statistieken van ons land in vergelijking met de rest van de wereld. Ipv al die "de neef van tante Truus"-anekdotes.

TB2318 | 01-06-19 | 14:04

Meten is weten. En wat men niet meet, dat weet men (officieel) niet en kan men dus ook glashard ontkennen. "Plausible deniability" noemt men dat in Amerikaanse overheidskringen kennelijk. Is ook een manier om je van je politieke of politionele verantwoordelijkheid te ontslaan. Probleem? Welk probleem?

Wol | 01-06-19 | 13:16 | 1

Spijker op de kop

Vlasbaard | 01-06-19 | 13:26

Nederland wordt steeds veiliger zo wordt beweert door onze politie, politici en de MSM.
De aarde warmt op dat onze schuld is zo wordt ons dagelijks verteld door politici en de MSM. Het volk gelooft dat, gelet op het stemgedrag, dus liegen zij daar niet over.
De logische conclusie is, is dat dan Nederland inderdaad steeds veiliger wordt want waarom zou men over de ene de waarheid vertellen en over de andere niet?

ProAsfalt | 01-06-19 | 12:46

Neem fietsen diefstal
Er worden rond de 800.000 gestolen per jaar
Er worden er rond de 40.000 terug gevonden (meer dan 95% daarvan wordt gevonden bij het ruimen achtergelaten fietsen (om de 1 of andere reden worden die meestal niet terug gegeven aan de oorspronkelijke eigenaar maar verkocht of aan stichting gegeven die ze opknapt en verkoopt))
Denk dat politie zelf hoog uit 2000 gestolen fietsen per jaar vind
Een oplossingspercentage van rond de 0,25%
Vandaar dat bijna niemand er meer aangifte van doet als de fiets niet verzekerd is

nachtbrakers | 01-06-19 | 12:33 | 1

In Litouwen staan honderd duizenden gestolen fietsen.
Bron: Duitse doku.

joppo0 | 01-06-19 | 13:18

De cijfers kloppen aardig nadat de het aantal misdrijven zijn gefilterd.
Door gewoon negeren
Weigeren om aangiften op te nemen.
Mensen aan de balie wegsturen.
En volop seponeren.
Misdrijven goedlullen (Ter Apel)
En niet te vergeten 75% van de eerlijke bevolking heeft geen vertrouwen in justitie en politie waardoor die niet eens de moeite nemen om aangifte te doen.
Wel full Monty op de blokkeerfriesen gaan en voor de drugsmafia geen personeel beschikbaar hebben.
Tuurlijk de misdaad daald.

Jacktheflipper | 01-06-19 | 12:26

Bij iedere aangifte krijg ik te horen, dat deze aangifte geen prioriteiten heeft voor de politie.
Dan denk ik ook gelijk, als je geen aangifte hoef te doen voor de verzekering, dan kan ik wel bedenken, dat ook niemand meer aangifte gaat doen, wat toch gauw een half uur in beslag neemt, als je het digitaal doet tenminste.

Ik weet uit ervaring dat de criminaliteit bij mij in de buurt met 800% is toe genomen, terwijl het al een no-go area was.
De politie komt direct als je belt, natuurlijk wel pas, na dat alle criminelen rustig zijn vertrokken uit de wijk.
De Politie en de BOA's mogen na 19:00 uur, niet meer in de wijk komen, alleen met vier auto's mogen ze nog komen in de wijk.
Zelf zeggen ze dat ze de boel niet willen escaleren, ik denk dat ze het te gevaarlijk vinden.

Niet links | 01-06-19 | 12:14 | 2

Lijkt me een wijk waar intensieve politie aanwezigheid gewenst lijkt.

Graftak | 01-06-19 | 12:28

Is toch hetzelfde, als zij komen en het escaleert dan zullen ze toch zelf de katalysator zijn.

boerk | 01-06-19 | 12:30

De rooftochten op auto’s in de buurt hier leren mij anders. Misschien dat de 2 bewakingscamera’s met 4K beeld mij buiten schot houden?

Behangdelul | 01-06-19 | 12:08 | 1

Steaks worden die camera's gejat...

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 12:34

Bij mij klotst het drugsafval tegen de voordeur. geloof er helemaal niets van.
zou het zeer op prijs stellen dat we stoppen met t gebruik van cocaïne, cannabis, xtc. stop met het financieren van de criminelen. stop totdat het legitiem verkrijgbaar is en deze stuf bij de drogist kan worden gekocht.

Schilder58 | 01-06-19 | 11:57

vorige maand deed ik digitaal aangifte van diefstal uit m'n auto.

jezus........
dubbele vragen, kolommen waar het niet in past, personalia die niet opgeslagen wordt, verzenden en retour ontvangen omdat er iets niet klopt (geen idee wat), enz.

Toen heb ik het maar opgegeven.

Een week later toch maar opnieuw ingevuld. Toen heb ik weer me een uur lang groen en geel geërgerd. Uiteindelijk gelukt.

ja, toen begreep ik plotseling de dalende aangifte's.
Na een half uur geef je het gewoon op.

rigelstraat | 01-06-19 | 11:52 | 2

Overheid en ICT is een groot feest.. en hoeveel zou dit ict projectje u als burger gekost hebben...

boerk | 01-06-19 | 12:32

Die ICT bij het CJIB werkt anders naadloos

ALT130_2 | 01-06-19 | 18:01

Plata o Plomo bitschez........ NL narco staat

ZwarteRiek | 01-06-19 | 11:43

we gaan het meemaken.. dat over enig jaren er helemaal geen incidenten meer op de lijst misdaad voorkomt.. wel een kopje overige met stijgende cijfers erachter.

fikkieblijf! | 01-06-19 | 11:40 | 2

Bij NPO en Pauw hoor je hoofdzakelijk nieuws over incidenten bij PVV, FvD en bij Trump.

sociaal_econoom | 01-06-19 | 11:52

Hahahaha...... inderdaad!

Harrie7949 | 01-06-19 | 12:54

@Osdorpertje... de politie academie ...
een belangrijk onderwerp bij de cursus ''politie woordvoerder'' is: mondelinge spreekvaardigheid

sociaal_econoom | 01-06-19 | 11:37

www.fietsersbond.nl/onderweg/fietsdie...
In nieuwsberichten over fietsdiefstal worden vaak cijfers genoemd op basis van het aantal aangiftes bij de politie. Dat is niet terecht. Slechts van een minderheid van gestolen fietsen wordt aangifte gedaan. Het kan zo zijn dat minder mensen aangifte doen, maar dat betekent dan nog niet dat er ook minder fietsen gestolen zijn, het kan ook zijn dat de aangiftebereidheid is gedaald.

Het laatste absolute aantal waarover we kunnen beschikken is 772.000 in 2010. Volgens een eerder gehanteerde omrekenmethode zou het echter aanzienlijk minder zijn, 468.000. Al met al kunnen we concluderen dat het aantal fietsdiefstallen de laatste jaren licht daalt, en in absolute aantallen tussen de lage schatting van 468.000 en de hogere van 772.000 ligt.
---
Ga even conservatief uit van 300.000
En dan hebben we het alleen nog maar over fietsendiefstal. Of is dat geen misdaad meer?
En dan de "overige" misdaden nog.

Iedereen die een beetje na kan denken weet dat er gesjoemeld wordt met de cijfers.

Harbers!

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 11:36 | 1

sterker, dit is alleen nog maar het voorbeeld van de fiets. Je wilt niet weten hoeveel ernstige misdaden niet meer worden aangegeven. Als slachtoffer kun je eerst na weken pas een afspraak maken, er volgt een aangifte en verhoor, je krijgt nog uitdrukkelijk te horen dat je tijd hebt om je aangifte in te trekken, je gegevens gaan direct naar een eventuele gevonden verdachte of een lek.. en de kans dat er uiteindelijk een berechting komt met een rechtzaak waar je ook weer bij kunt aanschuiven en de strafbepalingen uiteindelijk in dit land.. maken je als slachftoffer een echt geslacht offer..

fikkieblijf! | 01-06-19 | 11:45

OT (maar niet helemaal).
Mijn TV staat in het fietsenschuurtje. De radio zet ik af en toe nog aan omdat de klimaat-apen belast met mijn her-opvoeding hun vreetgat soms dichthouden en muziek draaien.
Val ik in de monoloog van zo’n EO-zemel die oreerde over een luisteraar met een relatie met een zekere Glenn. Glenn, ondanks een fijn mensch, was toch teruggevallen in zijn verslaving na de geboorte van prachtig zoontje. Gelukkig had Jezus uitkomst gebracht en werd ter ere daarvan Glenn Campbell aangevraagd.
De radio maar weer uitgezet voordat duidelijk kon worden of Jezus eindelijk Glenn van de trap flikkerde - of mevrouw kracht gaf een extra baan te nemen om Hem te onderhouden.

Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 11:33 | 1

Of glenn, in een van zijn psychoses, vrouw en kind om het leven bracht..

boerk | 01-06-19 | 12:34

Het doen van aangifte is de laatste 20 jaar veel moeilijker gemaakt
Bijna alle politie bureaus zijn gesloten
Aangifte alleen op afspraak
Bij heel veel dingen waar je aangifte van wilt doen wordt dat geweigerd
Bij dingen als vernieling,( internet) oplichting , kleinere diefstallen ,bedreiging etc wordt aangifte ontmoedigt
Het oplossingspercentage van wat opgenomen wordt is al jaren rond de 25% (aldus de overheid ik denk dat het ver onder de 10% is)
In nederland is de aangifte bereidheid maar 20%
Politie zie je ook bijna niet meer op straat

nachtbrakers | 01-06-19 | 11:30

Kan ik mij ergns aanmelden om, i.p.v. stemmenteller, gedurende 3 maanden te fungeren als een soort kleine-misdaad-teller?
Puur om een indicatie te krijgen van het aantal incidenten per postcode (melden via een speciaal aangemaakt emailadres en dan steeksproefsgewijs checken)?

Wering | 01-06-19 | 11:23 | 2

goed idee. op vaste tijden/dagen met een kleine verborgen camera en microfoon voor de verslaglegging gaan turven hoeveel overtredingen en mini misdaad je ziet. ik ben bang dat je je kapot schrikt!

kyriaap | 01-06-19 | 14:36

Mooi onderwerp voor afstudeer scriptie.

huistuin&keukenvrouw | 01-06-19 | 17:42

Dat de officiële cijfers dalen komt door de VVD, die hebben heel creatieve boekhouders in dienst van oudsher, goochelen met cijfers is hun tweede natuur. Blijkbaar houdt dat twitter account alle misdaad in Nederland in kranten bij maar is het überhaupt wel volledig want wel veel uit AD maar weinig uit de Telegraaf.

sprietatoom | 01-06-19 | 11:17

Wat je niet registreert bestaat gewoon niet.

TeeJee | 01-06-19 | 11:16

Vroeger was de hoofdagent en politieman met heel veel dienstjaren en ervaring die promotie had gemaakt na heel veel studie in de avonduren.
Tegenwoordig is de hoofdagent een politieke benoeming van iemand met het lidmaatschap van een politieke partij met geen feeling voor het vak die de wensen van zijn politieke partij uit voert.
Al die PvdA en D’66 hoofdagenten die het politieke beleid uitvoeren en vooral veel wegkijken leidt tot veel frustratie bij de politieagenten op staat die hun handen gebonden zien in de strijd tegen de misdaad.

Osdorpertje | 01-06-19 | 11:16 | 1

Nu krijgen we stadsmariniers.. niveautje BOA of parkeerwachter..

boerk | 01-06-19 | 12:36

Dalend ten opzichte van wat?

Yie_Ar_Kung_Fu | 01-06-19 | 11:12 | 4

Absolute nulpunt? ;)

kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 11:16

het niveau walvispoep?

Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 11:42

T.o.v. de werkelijke inflatie..
Die cijfers hebben ze ook paraat..

boerk | 01-06-19 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Geef degene een prijs die hierachter zit. Ik lach me dood man.

Omebert | 01-06-19 | 11:11 | 1

Jezelf doodlachen doen we lekker onder het kopje “overig”, dus heeft geen invloed op deze fantastische cijfers...

Ali Bi | 01-06-19 | 11:16

Er wonen 17 miljoen mensen in Nederland.
Criminaliteitscijfers zijn onmeetbaar geworden.
Alles wat anders beweert is propaganda.

Toos Doos | 01-06-19 | 11:11 | 1

Treffend geformuleerd.
Jij krijgt van mij de prijs van de dag !

Bolder | 01-06-19 | 11:14

De bevolking wil nu eenmaal graag voor de gek gehouden worden.Is goed voor het veiligheids- gevoel dat nederland hartstikke veilig is en slapen ze s,nachts allemaal wat beter van.
Goed,dat demense zich een bult moeten slikken aan antidepressiva,kalmerings- en slaappillen om dat veiligheids- gevoel vast te houden is weer een ander verhaal.

komtdatschot | 01-06-19 | 11:10

En dit zijn alleen nog maar de incidenten die de krant halen.

J. Jarig | 01-06-19 | 11:07 | 1

Ja topje van de ijsberg.

Omebert | 01-06-19 | 11:12

Je kunt nog wel 1000 voorbeelden geven van misdaad in Nederland. Dat verandert niks aan de cijfers. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel me hartstikke veilig in Amsterdam. Een heel stuk veiliger dan in de tijd dat de junks op ieder metrostation hingen.

Ardbeg | 01-06-19 | 11:02 | 6

Oke. Ardbeg voelt zich veilig in zijn blanke wijk. Dan telt de ervaring van de rest van Nederland niet meer. Stop de tellingen. We zijn er uit.

Repetitive Beats | 01-06-19 | 12:01

Ah.. weer een man met gevoelens.. de een voelt zich gediscrimineerd, de ander gekwetst, de ander genegeerd, of man/vrouw/onzijdig en deze voelt zich veilig..
U bent van de UVA?

boerk | 01-06-19 | 12:40

Ik kom al jaren niet meer in Amsterdam!

BaldEagle | 01-06-19 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Een twitteraccount dat alleen berichten uit het AD tweet, lijkt me een spam account!
Of is het AD de enige bron voor misdaadberichten?

Bart_Banaan | 01-06-19 | 11:01 | 1

AD = Algemeen Dievenblad

sociaal_econoom | 01-06-19 | 11:06

Klopt hier ook meegemaakt aangifte gedaan een goed doel dat de boel fleste en het opgehaalde geld gebruikte om de eigen uitkering van de bestuurder aan te vullen, aangifte gedaan, zelfs bewijs geleverd.. resultaat de politie heeft geen capaciteit.. zo gaat dan dan.

j.cohen | 01-06-19 | 10:54

Wat raar. Hier in de buurt zijn ze juist gestegen sinds de komst van een unit met 150 statushouders.

Rheia | 01-06-19 | 10:53 | 1

@kweethetooknietbeter .... in de politieseries op TV wordt op het einde de dader gepakt - dat geeft een positief gevoel.

Wat minder leuk is voor de kijker dat er zichtbaar gewonden en doden vallen - waarbij je op TV ziet hoe ze een lijk in de diepvriesruimte opensnijden om te kijken waar de kogels en messteken zitten.
Daar worden mijn kinderen en ik niet vrolijk van.

sociaal_econoom | 01-06-19 | 10:51
-weggejorist-
bananabanana | 01-06-19 | 10:51 | 3

Even mijn baasje opwrijven hoor. Wat een glans!

Montesquieue | 01-06-19 | 10:50

Bullsh*t , de normen zijn in 2017 aangepast. Berovingen en/of straatroof worden alleen nog maar erkend als iemand met geweld bedreigd is. Dus niet als er een handtas, telefoon o.i.d. uit je handen gerukt wordt. We moeten ons niet laten vern**ken door de politiek ! De politietop doet er net zo hard aan mee want dat zijn ook allemaal vriendjes van de politieke partijen en dan met name die aan de linkerkant van het spectrum. Het plekje waar de Iftar- en Islamknuffelaars zitten. Bah.....!

Karel de 1e | 01-06-19 | 10:50 | 1

Bron?

Ardbeg | 01-06-19 | 11:03

Sinds de censuur weer helemaal terug is neem ik alles tot mij als waarheid en zwaai met een oranje vlaggetje. Zucht.

Pedronegro | 01-06-19 | 10:48

Dalende misdaadcijfers: Gedaald van 100 gestolen appels bij de Albert Heijn op de hoek, naar 10 schietpartijen en handgranaten op je stoep.

En die 100 appels worden nog steeds gejat, maar daar nemen we lekker geen aangiftes meer voor op.

trottle | 01-06-19 | 10:43 | 2

En wat als het granaatappelen betreft die gestolen worden? Wel of niet aangifte doen/opnemen?

kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:47

Nog even en opsporing verzocht kan van de buis.

Aap Noot Miesje | 01-06-19 | 10:38 | 3

Zolang er lichtgetinters zijn houden wij deze topshow.

HoerieHarry | 01-06-19 | 10:45

tegenwoordig hebben ze vaak een bivakmuts op... of dragen een capuchon waarmee ze op hun scooter wegrijden - hierdoor kun je niet zien dat het gewoon blanke jongens zijn.

sociaal_econoom | 01-06-19 | 11:02

die houden we puur voor de 'diversiteit'

trottle | 01-06-19 | 11:11

Mantra's van de intensievemenshouderijbestuurders om de onderdanen dom en vredig te houden zodat ze tevreden consumenten en producenten blijven. Zelfstandig denken is niet gewenst, noch enige sociale cohesie want dan zijn ze niet zo gemakkelijk meer te manipuleren. Vandaar day de sociale cohesie wordt opgengebroken door de immigratie. Daarvoor wordt de immigratiepolitiek ingezet. Collateral damage, namelijk de enorme toename in misdaad, wordt weggepoetst.

ecologiste | 01-06-19 | 10:36

Ach, ik snap die politie ook wel. Je pakt ze op, vaak met gevaar voor eigen leven en binnen de kortste keren staan ze, mede door falende rechters, je weer uit te lachen, vrij als een vogeltje.

Muuke | 01-06-19 | 10:34 | 2

Als dat werkelijk zo is, dan werkt dat inderdaad demotiverend voor de agenten. Dan liever bonnen uitschrijven om de verkeersveiligheid te bevorderen.

kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:41

@kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:41: Hoe grappig ook, ik vrees dat dat de teneur wordt bij de politie.
Je kind zal maar thuiskomen met het plan bij de politie te gaan werken.. Brrr.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-19 | 11:53

De laatste jaren heb ik de politie alleen maar gezien in helikopters die 's nachts de buurt wakker maken voor een inbreker. (zeggen ze)

kwark001 | 01-06-19 | 10:34 | 7

@kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:48: Waar, het doet ons ook niet zoveel, want ik moet er niet aan denken wat er allemaal gebeurd zonder helikopter. Maar hier wonen ook veel 80+ oudjes, en die zijn echt bang geworden.

Muuke | 01-06-19 | 10:57

Hier vrijwel elke week raak. Zijn ze weer eens 'iemand kwijt' die het park in is gevlucht. Of moeten ze een boefje op de snelweg volgen. Inmiddels horen we het nauwelijks nog.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-19 | 11:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Aangifte bereidheid is er niet meer. Ga die cijfers er maar naastleggen.
Waarom schrijven journalisten deze onzin klakkeloos op? Zijn ze zo lui en dom?

donkieshot | 01-06-19 | 10:34 | 2

Aangifte, dat doe je toch als Greet wat zegt waar je het niet eens bent? Dichtstbijzijnde politiebureau wat nu open is zou ik eigenlijk moeten googelen, ik heb gewoon geen idee.

Aap Noot Miesje | 01-06-19 | 10:42

@Aap Noot Miesje | 01-06-19 | 10:42: Gelukkig relatief dichtbij een groot bureau, eg maar centrum. De laatste keer dat er op klaarlichte dag weer eens een fiets werd gestolen, was er toevallig een motoragent in de buurt. Die verbaasde zich over het slot dat duidelijk met een slijptol was doorgezaagd (dat hoor je toch?!) en gaf al aan dat aangifte niet ging zorgen voor opsporing, maar vooral handig was voor verzekering en statistiek.

EEnzame SchizofrEEN | 01-06-19 | 11:57

Heeft MisdaadNederland wellicht ook een categorie "overig"?

Schoorsteenveger | 01-06-19 | 10:31

Het blauw zou hun kop eens uit de Iftar en de aars van de imam moeten halen, maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.

Eppo | 01-06-19 | 10:31 | 1

Ik denk dat het beter is om die iftar met de pliesie te organiseren in één van onze gevangenissen. Dan kan de imam uitleggen aan zijn volk dat ze zich niet gedragen conform de regels. Dat is pas verbinden.

Winter_is_coming | 01-06-19 | 10:35

Ja, maar. Hoeveel mensen zijn er van het keukentrapje gevallen afgelopen?

kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:31

In België is de sfeer ook weer net zo gemoedelijk als vanouds. Daar is een heel beveiligingslegioen op de been om morgen de orde te handhaven in en rondom de openbare zwembaden (kijk even op hln.be hoe triest, bericht van gisteren verbazingwekkend)
Allee

bananabanana | 01-06-19 | 10:30 | 3

Goede voorlichting in het onderwijs aan schoolgaande kinderen is zeer belangrijk, hiermee kun je een positief beeld schapen.

sociaal_econoom | 01-06-19 | 11:16

Dat @MisdaadN dit nog mag twitteren... *fronst de wenkbrauwen

Mr. C. Delicti | 01-06-19 | 10:29

En dat zijn de misdaden die de media halen. Er is ook nog een zogenaamde politiepet.

Earl_of_Doncaster | 01-06-19 | 10:28

Veiligheid is voor 90% een GEVOELS kwestie.
In opdracht van Ministerie van Justitie en Veiligheid moeten het CBS, de politie, de NPO en de leerkrachten op school ons het gevoel geven dat het ieder jaar veiliger wordt in Nederland.

Je kunt het vergelijken met de klimaat waanzin.... hierbij moeten overheidsinstanties, het onderwijs en de NPO ons het gevoel geven dat het klimaat ieder jaar zorgwekkender wordt - met als opdracht dat we zo snel mogelijk moeten stoppen met het gebruik van olie, benzine, diesel en aardgas.

De ''kracht van het herhalen''.
Als je iedere maand zegt dat toestroom van nieuwe migranten een aanwinst is voor onze economie en werkgelegenheid - vanwege de drukte in de bouw dan gaan de mensen dit als een positief feit zien... dat er meer woningnood is daar wordt niet over gesproken.

sociaal_econoom | 01-06-19 | 10:27 | 2

De kracht van de reclame is dit, inderdaad steeds maar weer herhalen en uiteindelijk gelooft men het wel. De berichten in de kranten en op TV zijn ook geloofwaardig want ze staan in de krant en komen op de TV. Wij begrijpen elkaar.

Graaf Monte Cristo | 01-06-19 | 10:30

"Veiligheid is voor 90% een GEVOELS kwestie."
@ sociaal_econoom | 01-06-19 | 10:27
Op tv zie je heel veel detectives, CSI's, Bones, en soort gelijke series. En in die series wordt de dader altijd gevonden en gepakt. En als het bij die tv-series zo gaat, dan gaat het ook zo in het echt, toch?

kweethetooknietbeter | 01-06-19 | 10:37

Praktijkvoorbeeld: bedrijfsbusje rijd geparkeerde auto van mijn vader aan en rijd daarna gewoon weg. Gelukkig heeft een getuige de naam van het bedrijf en kenteken genoteerd. Wij naar het politiebureau want doorrijden na aanrijding is toch strafbaar?
Krijg je doodleuk te horen dat je zelf maar dat bedrijf moet opbellen en zien uit te zoeken wie de bestuurder was.

2voor12 | 01-06-19 | 10:27 | 6

En weer 2 mensen die niet meer zo heel positief zijn over de politie..

Boris die Sauertopf | 01-06-19 | 10:41

De politie is verplicht de aangifte op te nemen. Alleen als het om iets gaat dat overduidelijk geen strafbaar feit is of anderszins niet vervolgd kan worden mogen ze het weigeren. En overduidelijk betekent dat dat al 100% vast staat zonder verder onderzoek: laat je niet wegsturen met "dat is onvoldoende bewijs", bewijs verzamelen is hun taak.

Muxje | 01-06-19 | 10:44

@sociaal_econoom | 01-06-19 | 10:40:
Doorrijden na aanrijding is toch gewoon strafbaar? En nog wel met getuigen.
Dus hadden ze hier gewoon een aangifte van moeten opnemen ongeacht de schadeafhandeling.

2voor12 | 01-06-19 | 11:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik voorspel dat de huidige coalitie ieder jaar dalende misdaadcijfers laat publiceren. Ik voorspel daarbij ook dat ieder jaar de definitie ervan, de wijze van berekenen van die cijfers en het beleid op dat terrein op een zodanige wijze worden aangepast dat een stijging onmogelijk is. Dat is de nieuwe vorm van transparantie.

otjemans | 01-06-19 | 10:27

Vergeet ook niet dat we er dit jaar allemaal op vooruit zijn gegaan.
Voel de kracht van het gave vaasje door uw vezels stromen!

Poesmobiel | 01-06-19 | 10:26 | 2

Ja, en dan te bedenken dat die € 1.000 van Mark er nog aankomen! Gaaf land!

5611 | 01-06-19 | 10:52

Spelen met cijfers om de werkelijkheid toe te dekken een verachtelijk spel, of niet Harbers?
-
Ach ja, een gewapende overval telt even zwaar mee als een gejatte autoradio en een ontvreemd pakje kauwgom.
Maar in ieder geval goed om te horen dat de misdaad zo daalt, hoeft er ook geen extra politie bij en kunnen we weer andere goeie dingen doen met dan geld.

bananabanana | 01-06-19 | 10:25

Statistics were just as much a fantasy in their original version as in as in their rectified version
George Orwell, 1984

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 10:25 | 1

Wow lang geleden dat ik het las, maar verbluffend profetisch inderdaad!

2tribes | 02-06-19 | 09:11

Het sturen op -soms ingekochte- wc eend cijfers is net zo n farce als de pensioenleeftijd aan de virtuele levensverwachting koppelen.........

2CVOcean | 01-06-19 | 10:24

Is de post 'Overig' meegenomen in deze cijfers?

mozaard | 01-06-19 | 10:23 | 1

Nee, daar staan véél meer gevallen in.

Muuke | 01-06-19 | 10:26

Morgen 30+ graden in combi met de ramadan en verveling en geen stage doet mij vermoede dat er een piekje aankomt. Moeders hou uw dochters binnen.

Mammeloe | 01-06-19 | 10:22

Zijn het ook islamitische bejaarden die overvallen worden..?

Oh wacht, nee, hun eigen volk laten ze met rust.

Padjepejer | 01-06-19 | 10:21

Kijkt reikhalzend uit naar wat zich in het misdaadoverzicht onder het kopje Overige bevindt, das pas echt nieuws tog?

william7055 | 01-06-19 | 10:21 | 2

Als je aangifte doen steeds moeiilijker en tijdrovender maakt, zal het aantal aangiftes dalen.

Pelforth | 01-06-19 | 10:23

@Pelforth | 01-06-19 | 10:23: Het moeilijker maken is al jaren aan de gang. We sluiten her en der gewoon politieburo's dan heb je al veel gewonnen. En mocht een onverlaat een politieburo weten te vinden dan zeggen we hem daar dat hij of zij een afspraak moet maken. 9 van de 10 komen dan niet meer terug. JIPPIE JAHEE.

Graaf Monte Cristo | 01-06-19 | 10:32

Onbetrouwbaar.

Kaas de Vies | 01-06-19 | 10:21

Volgens de MSM leugenfabriek hebben we met negatieve misdaad cijfers te maken.
Kortom: Criminelen in Nederland helpen oude dametjes over te steken en doen karweitjes voor heitjes.

Zapata10 | 01-06-19 | 10:20

Nou nog de misdaad zelf .But..... nice try ! Links wil dit wel geloven.

Koning BongoBongo | 01-06-19 | 10:15

Tsja als je zware misdrijven door crimigranten onder het nietszeggende hoofdstukje "diversen" plaatst dan komen de cijfers er goed uit.

2voor12 | 01-06-19 | 10:15

Even een reality check voor de “wat leven we toch in een mooi land” mensjes.

azijnseikerT | 01-06-19 | 10:14

Neemt de misdaad af of doen mensen geen aangifte meer. Dat is wel wat anders.

kloopindeslootjijook | 01-06-19 | 10:12

Vandaag was het weer feest in Utreg.
Slagerij beschoten en mogelijk een explosief gevonden.

leo de pejo | 01-06-19 | 10:12 | 3

Een Nederlandse keurslager , of......

ja,diedus! | 01-06-19 | 10:23

En ook schiet incidenten in Amsterdam en Rotterdam.

Muuke | 01-06-19 | 10:28

Het is heden , niet 1 april , hoor.

vanrechteren | 01-06-19 | 10:11

.. er moet meer blauw met hun hoofd diep onder het zand van de straat komen. Het bureau aangiften komt op de 12e verdieping, de lift stopt op 8 hoog en de trappen van 10 naar 12 worden vervangen door klimtouwen. Om de acrobatische extreemrechtse persoon die toch de top bereikt te ontmoedigen komt er een reusachtige zilverrug klimaat-baviaan achter het actuele bureautje te zitten. De politieke korpschef van politie MOET van D66 zijn. Of extreemGroenLinks.

Dat zal de misdaadcijfers leren!

Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 10:11 | 2

In dat geval voorzie ik dan ook een inleverpunt voor personen die het niet gered hebben bij het uitvoeren van het uitoefenen van hun eerbare inbrekers- en overvallersberoep.
Soort van "de burger lost het zelf wel op als de politie het van de politiek niet mag doen".

Dezenaamhier | 01-06-19 | 10:23

@Dezenaamhier | 01-06-19 | 10:23: mja, een nachtloket met een anoniem luikje. Zoals vroegah ongewenste zuigelingen in het zorgcircuit geschoven konden worden?
Hoewel burgers die problemen zelf kunnen/willen oplossen absoluut met prioriteit aangepakt moeten worden om zo'n ongewenste trend in de kiem te smoren.

Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 10:27

Veiligheid is maar een gevoel.

Mahatma | 01-06-19 | 10:11 | 2

Jaja. Dat doet me denken aan wat er heel vroegah - jaren 70 - wel gezegd tegen mensen die zich zorgen maakten om de misdaad in de samenleving:

"O. Dan moet je gewoon een ander ochtendblad lezen".

Dr_Johnson | 01-06-19 | 11:29

@Dr_Johnson | 01-06-19 | 11:29

gezegd werd.

Dr_Johnson | 01-06-19 | 11:30

Geloof er geen moer van. Nederland wordt alsmaar drukker, steden groeien, meer toeristen, files worden langer, gelukszoekers etc. Ook de misdaad MOET groeien, politie doet er alleen geen reedt mee. Eigenrichting is de toekomst.

kom hoe heet ie | 01-06-19 | 10:11 | 5

@Hollende_Kleurling | 01-06-19 | 10:15: ja, de EU zorgt zelf voor de problemen die meer EU noodzakelijk maken.
Hoewel de grenzen open staan voor het vrije verkeer van criminelen & kalashinkovs is de Middellandse zee nog een obstakel dat overbrugd moet worden met Zee-Horloges tussen Marra-kech en Amsterdam. Een brug of een tunnel zouden helpen.

Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 10:21

@Jan Passant mk2 | 01-06-19 | 10:21:
"ja, de EU zorgt zelf voor de problemen die meer EU noodzakelijk maken. " Correcte samenvatting. Net als dat onze overheid indirect "discussie" aanwakkert om vervolgens te constateren dat er "discussie is" en er daarom nu echt iets moet veranderen.

Hollende_Kleurling | 01-06-19 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Teveel tweets in een topic is ook misdadig.
Verder: het aantal misdaden daalt niet.
We formuleren het enkel anders, zodat het lijkt alsof.
De harde cijfers laten nog altijd zien uit welke 2 bevolkingsgroepen de meeste criminaliteit komt.
Marokkanen en Antilianen.

Ruimedenker | 01-06-19 | 10:10

Fakenews. U ziet dingen die er niet zijn. En als u zo doorgaat komt er een dag dat we u gevangen nemen en het er in rammen: "we zijn veilig, we zijn veilig...". Dromen zal je het!

Peter777 | 01-06-19 | 10:10

Die paar extra bonus krassen op mijn auto was al niet meer de moeite van het aangeven waard. Van de 13 gejatte fietsen van me heb ik alleen in het begin aangifte gedaan. Er is dus nooit één fiets teruggekomen. Wat tuingereedschap dat verdwenen is heb ik ook maar niet gemeld... Het heeft allemaal geen zin meer.

Mr_Pikibelly | 01-06-19 | 10:10

*Overig*

Hollende_Kleurling | 01-06-19 | 10:10 | 1

Dat is een binnenkort verboden woord, omdat het teveel impact heeft op de verdere loopbaanontwikkeling van diverse personen.

Dezenaamhier | 01-06-19 | 13:30

www.nrc.nl/nieuws/2019/03/12/agenten-...
Agenten: misdaadcijfers schetsen onjuist beeld
Onder druk van leidinggevenden worden misdrijven als minder ernstig geregistreerd. Ook beschouwt de politie zaken soms ten onrechte als opgelost.

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 10:08 | 3

Dank voor de link. Het verrast me niet. Dit land is doodziek.

kempenaer | 01-06-19 | 10:57

Allemaal in het kader van het bekende policor "window-dressing". Wegmoffelen, onder het tapijt schuiven, de andere kant opkijken, downplayen, relativeren, bagatelliseren.

Het zijn evenzovele varianten op het creëren van het kopje "Overige" door de overijverige ambtenaren van Mark Harbers (nou ja, nu natuurlijk de ex-ambtenaren van Harbers).

Dr_Johnson | 01-06-19 | 11:24

Akerboom ('herkent zich niet in het onderzoek van Investico') kondigt -verrassend! - onderzoek aan - ga je dus nooit meer iets over horen: "Van mij komt geen enkele impuls om mensen aan te zetten tot downgraden. Totaal niet. De criminaliteitscijfers dalen alleen maar. (…) Dat er iets in de organisatie zit dat we graag willen scoren, is goed, hartstikke goed zelfs. Scoren voor búrgers.” Wat een fake is die man.

2tribes | 02-06-19 | 09:28

Ik heb wel eens me de gedachte gelopen het gewoon eens bij te gaan houden. Fijn dat dit Twitter account dat doet. De incidentjes zien er overigens allemaal wel heel erg uit als incidenten en niet als een systeemprobleem wat opgekomen is in de afgelopen decennia.

Bvdb | 01-06-19 | 10:08

Aangifte doen je omdat het moet van de verzekering. Niet omdat het iets uithaalt. De politie is een soort administratieve afdeling van verzekeraars.

Repetitive Beats | 01-06-19 | 10:07

Ja, als er geen aangiften opgenomen worden daalt het misdaadcijfer wel.
Hoe zit het met de aantallen veroordeelden?
En het aantal daadwerkelijke mensen die de straf uitzitten?
En het oplossingspercentage?

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 10:05 | 2

Iets zegt me dat het met die cijfers ook de goede kant op gaat.

keestelpro | 01-06-19 | 10:12

Als ze nou nog wat meer onder het kopje overigen zetten .......

lion070 | 01-06-19 | 10:04 | 3

Ik zag pas een een hevig bloedende man het politiebureau binnen strompelen met het mes nog in z'n rug. Die werd regelrecht naar de afdeling overigen verwezen.

keestelpro | 01-06-19 | 10:15

@kempenaer | 01-06-19 | 10:47:
Zoniet, wordt man met mes in z'n rug voor diefstal aangehouden
Zo, weer eentje die niet onder moord valt

Tobi | 01-06-19 | 10:56

Is er überhaupt nog iemand die denkt dat aangifte doen nut heeft? Oh wacht, als het islamofie betreft dan wordt er per omgaande een taskforce opgericht, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 01-06-19 | 10:04 | 4

Aangifte moet voor de verzekering. Als die eis vervalt (gaat niet gebeuren want valse claims) daalt het aantal aangiften nog verder.

Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 10:06

Ik ga er nu een filmpje over maken voor demense. Iets met: Dagelijks worden er molotovcocktails naar moskeeen en bananenschillen voor de voeten van moslima's gegooid. Hun hoofddoeken met bier besmeurd.

Mammeloe | 01-06-19 | 10:18

@Is dit nog nieuws? | 01-06-19 | 10:06:
Yep, kost 10 minuten via een website. Krijg je bijna direct een pdf die je op kan sturen naar je verzekering.
Wat je OOK bijna direct krijgt is een bericht van de politie dat ze er niks mee gaan doen.

TeeJee | 01-06-19 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Kom op jongens die cijfers kunnen lager. Volgend jaar nòg minder aangifte doen!

keestelpro | 01-06-19 | 10:03 | 5

@goedverstaander | 01-06-19 | 10:09:
Na meldpunt linkse indoctrinatie op instagram is dat geen slecht idee.
Misschien is 'loket overigen' een goede alternatieve naam voor dat account.

keestelpro | 01-06-19 | 10:23

Nog even en de nog op te richten rubriek Eigenrichting gaan als een raket omhoog

Tobi | 01-06-19 | 10:41

@goedverstaander | 01-06-19 | 10:09:
Aangiftebereidheid omlaag: check, stembereidheid omlaag: check, anticoncensusbereidheid omlaag: check, yeeey we liggen op ramkoers!

2tribes | 02-06-19 | 09:37
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken