Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ewold Horn gedood na 7 jaar gevangenschap door Filipijnse terreurorganisatie Abu Sayyaf

Godverdommne.

Het Filipijnse leger meldt dat Groningse vogelspotter Ewold Horn is doodgeschoten bij een vluchtpoging tijdens een vuurgevecht tussen Filipijnse regeringstroepen en zijn gijzelnemers van terreurorganisatie Abu Sayyaf, een onofficiële dochteronderneming van Islamitische Staat. Kolonel Gerry Besana laat Filipijnse media wete n dat Horn overleden is en dat zijn lichaam, samen met dat van zes anderen, gevonden is. Horn verdween in 2012 tijdens een vogelreisje op het eilandje Tawi Tawi, en werd gevangen gehouden op het eiland Jolo. Begin dit jaar vernam de wereld nog een teken van leven, nadat een bevrijde medegevangene vertelde dat Horn in relatief goede omstandigheden in leven zou zijn. En ondertussen hebben 's lands diplomatieke kanalen het maar wat druk met het repatriëren van IS-volk. Voor een sfeerbeeld, na de breek een VICE-short over Filipijnse special forces tegen Islamic State in Marawi.

Reaguursels

Inloggen

Het eiland Jolo: Joe only lives once?.
Zouden hem ook 72 maagden zijn beloofd?
De religie van vrede zet zich - zoals 'we' inmiddels gewend blijken te zijn - weer positief op de kaart.

Verwerpelijk_sujet | 31-05-19 | 19:43
-weggejorist-
outdoor | 31-05-19 | 18:28

Het zijn kut vogels.. allemaal..

Gokmaar | 31-05-19 | 18:28

Alweer een onschuldige witmans omgelegd voor een man met een lange, grijze baard, zwevend op een wolk? En dat nog wel in deze tijd.

Slogra | 31-05-19 | 18:09

7 jaar wachten op de verlossende kogel, is natuurlijk ook, een zinvolle dagbesteding...

Kutje-Beff | 31-05-19 | 17:15

En daarom denk ik dat de Islam niet in nederland thuis hoort, ze maken er overal een zooitje van.
Je mag hier van mij rustig moslim wezen, zolang je de islam maar in het thuisland achter laat.

Rene046 | 31-05-19 | 17:08
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 31-05-19 | 16:51

Ben benieuwd of de NOS hier over gaat berichten. Maar weinig Nederlanders kennen de terreurdreiging van de Filipijnen.

Joostmochtnietsweten | 31-05-19 | 16:51

Hopelijk zorgt dit voor een aardverschuiving in de politiek. RIP Ewold.

Hasj_en_Wietje | 31-05-19 | 16:07 | 1

Dat gaat (vrees ik) niet gebeuren....
Dit wordt gewoon weer, onder het bekende tapijt geschoven.

Kutje-Beff | 31-05-19 | 17:33
-weggejorist-
kempenaer | 31-05-19 | 16:03

Kom dan ook niet in gebieden met een verhoogd risico. Ik mijd zelf ook out of bounds in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven.

Schemerlamp | 31-05-19 | 15:38

Toch aardig van die Abu Sayyaf, dat ze de wereld mooier willen maken.

kloopindeslootjijook | 31-05-19 | 15:12

Afschuwelijk. Arme kerel. En arme nabestaanden.

Lewis | 31-05-19 | 14:13

Abu sayyaf, is dat een Filipijnse chapter van de Hells Angels? Nee? Jammer, dat had een hoop ellende gescheeld, tenzij je van mening bent dat een chapter van de Hells Angels niets met de Hells Angels te maken heeft.

Hoeraatjes | 31-05-19 | 13:18

Maar: heeft het iets met de islam te maken?

funkyd | 31-05-19 | 13:04

Sorry maar als je om wat voor reden dan ook naar de Filipijnen gaat, dan vraag je eigenlijk al om dood of gevangenschap. Of je nou vogeltjes gaat kijken of kinderprostitutie wilt ervaren.... Dat land is volstrekt KUT. Trap er niet in! Blijf er weg! Dat land geeft helemaal geen aanleiding erheen te gaan! Integendeel! Doet iemand het toch? Dan blijft ie er maar! Het is eigenlijk een beetje evolutietheorie van Darwin.

Robske007 | 31-05-19 | 13:02 | 4

Wát een debiele tegel. Vooral die eerste zin.

Lewis | 31-05-19 | 14:13

Nee, in Utrecht in een tram gaan zitten, of met een keppeltje op het stationsplein in Amsterdam kuieren, of met je vriend hand in hand over straat daar, of als bejaarde ergens in Nederland gaan pinnen,of wat contant geld in huis hebben,allemaal veel gevaarlijker dan waar ook ter wereld vogels kijken.

SlimmeBelg | 31-05-19 | 14:36

De dood van de vergeten Ewold is alles behalve zijn schuld. Vogels kijken - een der meest onschuldige hobby's - en daarom doodgeschoten worden en dan kom jij met zo'n domme tegel op de proppen.

van der g | 31-05-19 | 23:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Big Lebowski | 31-05-19 | 13:00 | 3

IS Lam IS liefde, haal ze binnen Nederlandse Roverheid, daar zitten we op te wachten op zulke organisaties!

thepinkpainter | 31-05-19 | 12:45 | 1

liefde voor het lam, stelletje geitenneukers...

Joostmochtnietsweten | 31-05-19 | 16:55

Ik neem aan dat onze MiBuiZa al 7 jaar koortsachtig bezig was de beste man vrij te krijgen? Net zoals bij Sjaak Rijk een paar jaar geleden toch minister?

Super Vaagstra | 31-05-19 | 12:24 | 1

Nee te druk met IS bruiden en kindsoldaten

Joostmochtnietsweten | 31-05-19 | 16:56

Klote voor die Nederlander! RIP. Maar nu kan de Filippijnen voor eens en altijd de Islamitische terroristen uit schakelen. Het is maar een heel kleine groep en dus kunnen de Filippijnen dat. Met wat hulp van de yanks gaat dat nog wat sneller.

AMX pri | 31-05-19 | 12:02 | 1
-weggejorist-
Super Vaagstra | 31-05-19 | 12:18

Verdrietig. R.I.P.

CalamityJane | 31-05-19 | 11:54

Hebben de Amerikanen niet nog wat napalm over om even op die eilanden te droppen? Wordt tijd voor een vervolg op the Burning man...

Flatulent | 31-05-19 | 11:45 | 1
-weggejorist-
Super Vaagstra | 31-05-19 | 12:48

Dom om naar dat soort gebieden te gaan als westerling. Je weet dat de kans daar meer dan gemiddeld is dat je dan als gijzelaar -oftewel wisselgeld- eindigd of wordt afgemaakt als voorbeeld voor het "verdorven westen".

Aan de andere kant hoeft het Filipijnse leger zich nu ook niet meer met terughoudendheid op te stellen om niet het risico te lopen een gijzelaar per ongeluk te doden bij een actie. Men kan er nu met grof en niets ontziend geweld tegen aan.

miff | 31-05-19 | 11:25 | 4

@Trumme | 31-05-19 | 11:55:
Er wonen nu eenmaal heel veel moslims in dat gebied. Dat veroorzaakt problemen, zoals terreur, kidnapping en moord.

obominotie | 31-05-19 | 12:19

@Trumme | 31-05-19 | 11:55:
Ja een paar eilanden, van de duizenden waar de Filipijnen uit bestaan. Zo gepiept joh.

Super Vaagstra | 31-05-19 | 12:20

Onder de huidige presidente zit die kans er dik in. Die terroristen mogen blij zijn als ze alleen maar afgeschoten worden.

Lt-Kol Kilgore | 31-05-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Kanarie_Geil | 31-05-19 | 11:25 | 1

Kudt.

KlauwnBassie | 31-05-19 | 11:22

Wie zichzelf (als verwende westerling) betrapt op enige zweverige gedachten over een paradijselijk bestaan in enig Aziatisch-, Zuid-Amerikaans, Arabirisch of Afrikaans land; think again and reconsider.

Gezonde passie (zoals deze E. Horn wel degelijk had) dien je te mengen met een stevige beker realiteit. Dat betekent dat je een aanstaande expeditie naar vogeltjes, bosnegers, chimpansees en/of leeuwen dient te combineren met een stevige dosis veiligheid. M.a.w. laat je escorteren door beveiligingstroepen, luister naar politie en legerfunctionarissen en zorg dat je de taal van de locals begrijpt en spreekt. En luister dan ook vooral naar de locals.

Boris Poepnagel | 31-05-19 | 11:12 | 6

@Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:58: Die krijg je wanneer je de electrische slagroomklopper aflikt terwijl hij nog aan staat. Of wanneer je smorgens de elektrische waterkoker op het gasfornuis zet, of wanneer je in Safari park Beekse Bergen uit de auto stapt om de grote katten te aaien.

Premier Trutte | 31-05-19 | 12:07

@Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:58:
Die krijg je wanneer je
a) door je eigen stommiteiten om het leven komt,
(en hoe ridiculer en absurder de oorzaken en gevolgen (zie @Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:58: voor meer duiding), hoe groter de kans op het winnen van deze, gezien de grote deelname en het aantal nominaties felbegeerde onderscheiding)

maar zeker zo belangrijk is
b) dat je je genen niet hebt doorgegeven aan een volgende generatie, ergo, jezelf uit de menselijke genenpoel hebt verwijderd.
Wrang is dus dat het meenemen van je kinderen, broers, zussen en andere directe verwanten óók extra credits oplevert. Bij mijn weten is nog niet onderzocht in hoeverre dit een aanmoediging zou kunnen zijn.

Sans Comique | 31-05-19 | 12:50

@Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:28:
In ruim 80% van de expedities van westerlingen in onherbergzame en (sociaal) gevaarlijke gebieden is er sprake van onaanvaardbaar risico zónder dat de leiding van een dergelijke expeditie daar voldoende rekening mee heeft genomen.
Ik reis dikwijls naar Zuid-Amerika (en begeleid ze van afstand) en tref daar in probleemgebieden standaard Duitsers, Britten, maar ook Nederlanders aan die in de penarie terecht zijn gekomen zónder voldoende kennis van de Spaanse en/of Portugese taal. Ook tref je dergelijke lieden dikwijls moederziel alleen aan in de rimboe/woestijn/bergen zónder (militaire) escorte en zónder satelliettelefoon. Ook blijken verzekeringen dikwijls niet te kloppen en is er geen contact gezocht met het Nederlandse MinBuza en/of consulaat.

Ik blijf mij hierover maandelijks verbazen.

Boris Poepnagel | 31-05-19 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, misschien is er door Nederland echt geprobeerd dmv "stille diplomatie" om Horn vrij te krijgen, en is dat om wat voor reden niet gelukt. Misschien is er ook te weinig gedaan door Nederland. Ik weet dat gewoon niet.

Maar inderdaad,

"En ondertussen hebben 's lands diplomatieke kanalen het maar wat druk met het repatriëren van IS-volk."

bekend is wel dat er met Irak onderhandeld wordt om die smerige IS ratten een soort vrijgeleide te verstrekken naar het Nederlandse consulaat in Erbil. Ik vind het werkelijk schandalig dat deze lieden teruggehaald worden naar Nederland. Alles zou juist in het werk gesteld moeten worden om ervoor te zorgen dat die lui Nederland en de EU nooit meer binnen komen, te beginnen met het collectief intrekken van het Nederlanderschap.

Maar ja.....

Dr_Johnson | 31-05-19 | 10:59 | 5

@LV-223 | 31-05-19 | 11:07:

"Desnoods vlieg je een eenheid binnen om de gegijzelde te bevrijden."

Nou ben ik ook maar een leek, maar het lijkt mij dat er vaak veel te simpel over dat soort uiterst riskante acties gedacht wordt. Volgens mij is het Nederlandse leger logistiek gezien überhaupt te klein om een dergelijke actie heel ver weg te ondernemen, kun je dat niet zo maar even doen zonder toestemming van het betrokken land - althans, ik weet niet wat de diplomatieke relatie van Nederland met de Philipijnen precies is, maar ik dacht dat we min of meer normale relaties ermee onderhielden, en dan doe je zoiets niet, lijkt me - en moet je bovendien wel heel zeker zijn van de locatie waar Horn gevangen wordt gehouden; waarschijnlijk werd hij steeds verplaatst.

Kijk, de VS zijn tot dat soort stunts in staat, maar ook die doen dat niet eventjes. Destijds die uitschakeling van Osama bin Laden lukte alleen omdat ze zeker wisten in welke villa in Abbottabad in Pakistan hij zich ophield.

Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:23

@Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:23: Nederland had ook even lief naar de Amerikanen kunnen kijken. Die hebben zekerweten wel een basis op de Phillipijnen. Verder weet ik vrij zeker dat er wel bekend is waar die groep op een bepaald moment bivakeert in de jungle. Maar goed, het maakt allemaal niet meer uit, want deze man is dood en dan is het niet meer interessant om je er verder nog druk om te maken. Dat is best wel treurig.

LV-223 | 31-05-19 | 11:44

@LV-223 | 31-05-19 | 11:44:

"Nederland had ook even lief naar de Amerikanen kunnen kijken."

Ja, had gekund, en wie weet heeft Nederland dat gedaan. Maar op zich kan ik me ook voorstellen dat de Amerikanen dan antwoorden: "Awfully sorry, mate, maar wij gaan geen Amerikaanse levens op het spel zetten om een roekeloze vogelaar te bevrijden".

Bovendien zijn we pas nog voor de tigste keer - nu door de Amerikaanse ambassadeur Pete Hoekstra - om de oren geslagen dat wij ons defensiebudget (nu 1,2 of 1,3%) op moeten voeren naar 2%. Dus ook dat zou bij een weigering een rol kunnen spelen: ja, wij voor jullie de kastanjes uit het vuur halen, terwijl jullie te belazerd zijn om in defensie te investeren. Dahag!

Maar goed, ik ben nu wel heel erg aan het speculeren. Voor Ewald Horn is alles nu te laat, helaas.

"Dat is best wel treurig."

Daar ben ik het van harte met je eens.

Dr_Johnson | 31-05-19 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Met vele vogelsoorten sterven ook de vogelspotters uit.
Arme Ewold. Te moeten sterven voor de godsdienstwaan van een stel criminele hufters.

Beste_Landgenoten | 31-05-19 | 10:56 | 2

Mooi gesproken!

Slough | 31-05-19 | 12:30

Die journaliste in die film had toch maar even haar opplaknagels bijgeknipt... haha.. de praktijk is anders dan vanachter een buro heh.

Premier Trutte | 31-05-19 | 10:43

"Ik zie een vals zingende lapjesparkiet"
"O kut, het is een krijsende Abu Sayyaf islamiet.
.
"Hee, wat hoor ik daar fluiten"
"Shit, het zijn de kogels van de vrede"

Premier Trutte | 31-05-19 | 10:40 | 1

"daar is de anuskiet"
"iedere vrijdag verspreid hij zijn lied"

Kanarie_Geil | 31-05-19 | 11:13

Angst. Een menselijke reactie. Griezelen ook. Het laatste maakte religie groot. Een stadsplein, openbare terechtstelling, folteren + verbranding, voor haar hèt moment van de week. Daarna kon zij het leven weer beter aan. Vandaag spreekt zij recht, bepaalt uw toekomst, met het zelfde griezel enthousiasme als toen. Een ijzersterk hulpmiddel voor heerlijk een avondje griezelen zijn opnieuw gelovigen. Mèèr, niet minder, is hun slogan.

biltong | 31-05-19 | 10:32 | 2

Angst voor de deaud.

Kanarie_Geil | 31-05-19 | 10:35

Als dat religie groot maakt, betekent dat we dit ook tegen religie moeten gebruiken?

Anoniemtje | 31-05-19 | 10:39

Im mis in de titel het woord "islamitische" ... bewuste keuze neem ik aan

litebyte | 31-05-19 | 10:21 | 1

viel mij ook gelijk op.

watergeus | 31-05-19 | 17:16

@Ton8695 | 31-05-19 | 09:31 | "Maar hoe gaat het nu met de linkse slachtoffers, de zielige IS kindjes en bruiden, dan?"

IS is niet links, verre van dat

litebyte | 31-05-19 | 10:21

R.I.P.

surffee11 | 31-05-19 | 10:14

Treurig nieuws, omdat deze arme drommel met een beetje meer moeite gewoon levend terug had kunnen komen. Dit soort organisaties houden je niet 7 jaar in leven, als er niet een doel achter zit. In dit geval gewoon losgeld en een nukkige Nederlandse overheid. Kijk naar die Arjan Erkel van wat jaren terug. Daar is uiteindelijk wel voor betaald en hij loopt nu gewoon als vrij man rond op deze aarde. Maarja, dat was een hulpverlener en die zijn natuurlijk belangrijker dan een vogelspotter die op een fout moment op de verkeerde plaats was.

LV-223 | 31-05-19 | 10:10 | 6

Als je er voor betaald dat zet je in principe een beloning op ontvoering. Voor het individue wat ontvoerd is erg fijn.

Voor alle andere mensen erg naar.

Anoniemtje | 31-05-19 | 10:46

@Arnold Layne | 31-05-19 | 10:21: Als je met 6 anderen dood wordt teruggevonden, dan is er wel wat meer aan de hand. En persoonlijk denk ik dat Erkel helemaal geen etterbak is, maar door de situatie wel zichzelf zo heeft moeten gaan gedragen. Dus ja, zelfbescherming en overlevingskracht, maar als je 7 jaar in de tropische jungle kan overleven, dan beschik je ook over die overlevingskracht. Dat je dan omkomt door een mislukte legeractie maakt het dus extra pijnlijk om te vernemen.

LV-223 | 31-05-19 | 11:17

@Anoniemtje | 31-05-19 | 10:46: Klopt, maar er bestaat ook nog zoiets als stille diplomatie. Wat ik al aangaf, hij zat al 7 jaar vast en daardoor kan je al wel gaan vaststellen dat er geen ideologische achtergrond achter de ontvoering zat. Ik snap dat je niet iedereen wilt vrijkopen en dat het een vrijbrief is voor meer gijzelingen, maar anno 2019 maakt dat niet veel meer uit. Als Westerling ben je in het buitenland een wandelende pinautomaat of een verderfelijk stuk vreten dat zo snel mogelijk dood moet. Volgens mij was hij geen van beiden, en daardoor geen acute noodzaak. En zie het resultaat.

LV-223 | 31-05-19 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Culturen en tradities zijn al dom, het vetplaatsen daarvan mogelijk nog dommer.

Go_Vegan2.0 | 31-05-19 | 10:07

Vreselijk voor de nabestaanden die de hoop hadden hem weer levend terug te zien.
Sterkte gewenst !

laurentius | 31-05-19 | 10:05

Zo krijgt Wilders gelijk!!

vanrechteren | 31-05-19 | 09:57

En maar bruidjes laten overkomen uit dat soort strontgat oorden, hè reaguurders op leeftijd.

grmblll | 31-05-19 | 09:49 | 2

Dat is helemaal geen probleem want het zijn doorgaans geen moslima's. Die mogen namelijk alleen met je trouwen als je je bekeert tot de Islam. Dat doe jij niet, reaguurder op leeftijd. En geen moslima's = geen haat.

Arkan Sonney | 31-05-19 | 09:56

Ik denk dat niemand er last van heeft als ik een mooie katholieke Filippijnse meid naar Nederland haal. Maar waarom zou je dat doen als er ook vele miljoenen ongetrouwde mooie en intelligente echte meiden te vinden zijn op slechts 2.000 km rijden naar het oosten?

Wladimir 1928 | 31-05-19 | 10:56

Het lijkt bijna Molenbeek daar op Malawi.

ivanhoe bergs | 31-05-19 | 09:44 | 3

Marawi. Malawi ligt in Afrika.

Arkan Sonney | 31-05-19 | 09:48

@Arkan Sonney | 31-05-19 | 09:48: Ja, de Filipijnen toch ook?

Premier Trutte | 31-05-19 | 10:30

Met dien verschil dat de autoriteiten op de Filipijnen wel weten hoe op te treden tegen dit soort individuen.

VanBukkem | 31-05-19 | 10:50

In Eurasia the great historic fault lines between civilizations are once more aflame. This is particularly true along the boundaries of the crescent-shaped Islamic bloc of nations, from the bulge of Africa to central Asia. Violence also occurs between Muslims, on the one hand, and Orthodox Serbs in the Balkans, Jews in Israel, Hindus in India, Buddhists in Burma and Catholics in the Philippines. ¨Islam has bloody borders.¨ The Clash of Civilizations?" (1993)

Galois256 | 31-05-19 | 09:44

Ook voor onze vogelspotters in eigen land vrees ik bange tijden. Maar goed, dat geldt net zo goed voor onze niet-vogelspotters in eigen land.

squadra | 31-05-19 | 09:41 | 2

De profeetspotters zijn wat dat betreft de kanarie in de kolenmijn

Veldmaarschalk Sorry | 31-05-19 | 09:55

@Veldmaarschalk Sorry | 31-05-19 | 09:55:-
Hup pegida!

HogeNood | 31-05-19 | 10:58

islam = vrede, dus dit heeft of niets met de islam te maken, of het is een daad van vrede.

Stijlicoon | 31-05-19 | 09:37 | 1

Een wrede daad.

Timide_Aso | 31-05-19 | 10:13

Hadden wij niet nog een paar stadsmariniers die ingezet konden worden? Ondersteunt door boa's met bonnen boekjes?

boerk | 31-05-19 | 09:36 | 1

pang pang roepend

Kanarie_Geil | 31-05-19 | 11:05

Elk land waar moslims wonen...

kibambam | 31-05-19 | 09:34 | 3

In de Filippijnen is 5% van de bevolking moslim. Ze wonen grotendeels op het meest zuidelijke eiland Mindanao. Maar ze veroorzaken 95% van de problemen in PH.
Het is nog vermelldingswaardig dat de centrale regering de islamieten in de afgelopen jaren in heel veel dingen tegemoet is gekomen. Zo hebben ze voor een groot gedeelte zelfbestuur. Ook mogen moslims alleen maar met minderjarige meisjes vanaf 10 jaar trouwen (christenen niet).
Zo zie je, geef ze een vinger, dan nemen ze de hele hand.

JaapCornelissen | 31-05-19 | 09:42

@JaapCornelissen | 31-05-19 | 09:42:
Wat is het percentage moslims in Nederland inmiddels? Al iets meer dan 5%. Is hier een kwestie van tijd voor het echt fout gaat.

Rheia | 31-05-19 | 09:57

@Rheia | 31-05-19 | 09:57: Burgeroorlogen en burgeroorlog-achtige toestanden in verschillende Europese landen al 100 tot 70 jaar geleden voorspeld door Klaas van Rensburg en Alois Irlmaier, beide profeten met een ongelofelijk goed trackrecord. Klaas van Rensburg noemde 100 jaar geleden ook de oorzaak: massa-immigratie van "swartes en gekleurdes" naar Europa.

Wladimir 1928 | 31-05-19 | 10:46

Laten we de Isis bruiden terughalen. Die arme vrouwen hebben wel Jizidi meisjes gemarteld maar de Isis vrouwen die een 2e Nederlands paspoort hebben moeten echt naar Nederland komen. Alleen Rutte moet voor de vorm nog even moeilijk doen.

i-Wonder | 31-05-19 | 09:33 | 2

Laten we ze ook hier de kans geven hun relgieuze fascisme bot te vieren op weldenkende mensen.

Pelforth | 31-05-19 | 09:41

Dat is ook nog zo smerig. Al die media-aandacht voor dat IS-schorem: de moeders en hun haatlarven waar zo veel organisaties zich voor inzetten om hen naar Nederland te halen. Niets van die aandacht in al die jaren werd besteed aan Ewold.

van der g | 31-05-19 | 23:32

Kregeen ze het losgeld niet geregeld ? Wat bezielt mensen toch om in allerlei apenlanden te gaan rondlopen ?

van Oeffelen | 31-05-19 | 09:32 | 2

Dit klinkt weer een beetje als blaming the victim, Van Oef.

Roadblock | 31-05-19 | 09:52

@Roadblock | 31-05-19 | 09:52 |
Nou, ergens snap ik de opmerking van Van Oef wel. Het liefst zou ook ik zien dat je vrijelijk de wereld tot in de meest afgelegen gebieden over kan reizen om je favoriete vogels/ andere dieren etc. te gaan bewonderen in hun natuurlijke habitat. Helaas is de werkelijkheid een stuk weerbarstiger. In de landen waar dit soort groepen rond schuimt wéét je als Europeaan/ Westerling dat je met een enorm bulls-eye op je rug loopt. Zéker omdat de regering hier een ruggegraat van slappe was heeft en je in negen van de tien gevallen gewoon aan je lot overlaat. Voor IS-gangers wordt dan weer wèl alles uit de kast gehaald om die veilig terug te krijgen. Nee, ik snap die 'logica' net zo min als u...

Sjefke7807 | 31-05-19 | 10:09

Nu heeft het sjilpen, krassen en fluiten der klapwiekende vogels plaatsgemaakt voor het gezang en lieflijk vleugelgeruis der engelen. R.I.P. jongen, wat een trieste zaak: gevangen genomen op Tawi Tawi, Takkie Takkie geleerd om te kunnen communiceren, Beri Beri opgelopen en liever vogels gespot op Bora Bora.

wijsvinger | 31-05-19 | 09:32

In plaats van al die bommen en kogels zouden ze ook kunnen aanschuiven bij de iftar. Kopje thee erbij.

Rest In Privacy | 31-05-19 | 09:32

Maar hoe gaat het nu met de linkse slachtoffers, de zielige IS kindjes en bruiden, dan?

Ton8695 | 31-05-19 | 09:31

Het erge is is dat hij 2 keer een mede gevangene heeft zien ontsnappen. De eerste keer was hij te zwak om mee te gaan. RIP Ewold.

Pel de pinda | 31-05-19 | 09:31

En weer een onschuldig slachtoffer door de religie van de vrede.

BozePaarseMan | 31-05-19 | 09:30

Tja , vechten tegen mensen die geloven dat sneuvelen in een gevecht je dichter tot god brengt is natuurlijk lastig.

KlompBreker | 31-05-19 | 09:25 | 6

Want... Die willen niet overleven maar sterven voor hun ideaal. Dat is vrij lastig discussiëren zeg maar.

Willem_Oltmans | 31-05-19 | 09:38

@Willem_Oltmans | 31-05-19 | 09:38:
Daar moet je ook niet mee discussiëren, daar moet je op schieten. Om ze te helpen bij het realiseren van hun idealen, uiteraard.

Bucket of Shit and P | 31-05-19 | 09:45

@Bucket of Shit and P | 31-05-19 | 09:45:
Probleem met geloofsidioten die willen sterven is dat ze over het algemeen hoop slachtoffers maken.

Wasbakplasser | 31-05-19 | 10:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje flauw, maar hij heeft wat weg van de Hoofdpiet!

goedrechts | 31-05-19 | 09:25

Zijn liefde voor vogeltjes is hem fataal geworden.
RIP Ewold.

VanBukkem | 31-05-19 | 09:24 | 1

De islam is hem fataal geworden.

Wasbakplasser | 31-05-19 | 09:44

Hij had de verkeerde kleur.

Argesus | 31-05-19 | 09:24

Islam vs de beschaafde wereld, +1

ff serieus nu! | 31-05-19 | 09:24

Als je dit leest gaat je bloed toch koken. Wat is er gedaan voor deze man? En wat doen we voor IS strijders die hun paspoort verbrand hebben en nu terug willen? Vult inde antwoorden zelf in?

D.Bader | 31-05-19 | 09:23 | 8

@BozePaarseMan | 31-05-19 | 09:29: Inderdaad. Ik kom regelmatig op de Filipijnen, mijn vrouw is Filipijnse, en kan zeggen dat men daar niet alleen te kampen heeft met Abu Sayaf of de Maute Group, maar ook China die nog steeds eilandjes annexeert en bases bouwt.
De interesse van de Amerikanen zit in het feit dat de Filipijnen van 1898 tot 1946 onder Amerikaans bestuur zat (Japanse bezetting niet meegerekend). Heel veel Amerikaanse invloeden op de Filipijnen, bewegwijzering, auto's, maar ook hoe mensen Engels spreken.
De Amerikanen hebben een historische verplichting alsmede de behoefte de Chinezen te laten merken dat de VS nog steeds invloed wenst uit te oefenen in die regio. Niks olie.

Datsun_Cherry | 31-05-19 | 09:47

@ff serieus nu! | 31-05-19 | 09:28:
Nou, dan zullen we u en uw familie dus niet horen als u gegijzeld wordt.
Want: Niet toegeven.

Roadblock | 31-05-19 | 09:54

@Roadblock | 31-05-19 | 09:54:

Beetje rare redenatie, natuurlijk gaan mensen iets zeggen als het hun naaste is, dat moeten ze ook want ze houden van diegene.

Het is dan juist de taak van anderen om ze tegen te houden en voor een goede keuze te gaan...

Want als je toegeeft dan krijg je idd alleen maar meer van dat, en daarna worden er van een (evt andere familie) weer mensen gegijzeld.
Patronen doorbreken...

Anoniemtje | 31-05-19 | 11:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Darwin's travel agency heeft elk jaar wel één of twee Nederlandse klanten.

brughslurph | 31-05-19 | 09:21

Hoop dat al zijn gijzelnemers ook gedood zijn, smerig volk met hun smerige ideologie. Onze toekomst in Europa gaat ook een gitzwarte worden dankzij onze wereldvreemde regeringsleiders die het islamitische gevaar ruim toegang hebben gegeven. Maar nu dus onze landgenoot gedood, omdat hij vogeltjes wilde bestuderen. Geen enkele poging gedaan hem te bevrijden en hier te krijgen, die diplomatie gebruikt Nederland liever om islamitische terroristen terug naar Nederland te halen, hetzelfde soort volk wat verantwoordelijk is voor Ewold zijn dood.

dutch bikkel | 31-05-19 | 09:21

Tsja, als je zag hoe onze regering omging met honderden doden, begrijp je wel dat dit individuele geval alleen op deze manier kon aflopen.

Parel van het Zuiden | 31-05-19 | 09:21

'Bird Of Paradise' Mooi lied als eerbetoon.

keestelpro | 31-05-19 | 09:31

hier prikt de politie gezellig een vorkje mee met dat volk

Aboe la | 31-05-19 | 09:17 | 2

Die hollandse houding van ‘als we aardig zijn tegen hun, dan zijn ze vast ook aardig tegen ons’ werkt niet op mondiaal niveau. Zoveel is duidelijk.

Rest In Privacy | 31-05-19 | 09:24

een vorkje meeprikken ? landveraad. !!!
hetzelfde als de onderste steen !!

geeratz8217 | 31-05-19 | 09:28

Triest nieuws. Sterkte voor de familie en nabestaanden. Nuken dat Abu Sayyaf!

pibasso | 31-05-19 | 09:17

Vogelspotters zijn rare vogels die vaak geen idee hebben waar ze zich bevinden zolang ze maar vogeltjes zien.

Gulliver | 31-05-19 | 09:16 | 5

Vogelspotters weten juist beter dan wie dan ook waar ze zich bevinden. Die reizen juist heel doelbewust naar exact bepaalde exotische bestemmingen om een waarneming te doen.

Bucket of Shit and P | 31-05-19 | 09:32

Dus? Eigen schuld?

Roadblock | 31-05-19 | 09:55

Ewold Horn wist dondergoed waar hij zich bevond en had daarom samen met zijn medereiziger beveiligers ingehuurd om naar dat eiland af te reizen. Echter aangekomen op dat eiland, verdwenen de bewakers toen speedboten van Abu Sayyaf aan de horizon opdoken. De vogelaars zijn dus aan hun lot overgelaten door deze beveiligers en het zou mij niet verbazen dat diezelfde bewakers Abu Sayyaf vooraf hebben ingelicht over tijdstip aankomst.

van der g | 31-05-19 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Jolo!

Rest In Privacy | 31-05-19 | 09:15 | 1

Die naam deed al het ergste vermoeden...

keestelpro | 31-05-19 | 09:17

Ongelimiteerd bommen werpen op Abu Sayyaf.

Peter_la_Selie | 31-05-19 | 09:14

De V.S. stuurt zijn NAVY SEALS wel achter zijn eigen burgers aan voor bevrijdingsacties.

Trans_Fimmermans | 31-05-19 | 09:14 | 3

Hier helpen, wat heet vertroetelen, ze de niet alhier geborenen binnenkomens.

Hein7261 | 31-05-19 | 09:24

NL stuurde dappere soldatenmensen in een helicopter naar Libië en stond voor paal.

ff serieus nu! | 31-05-19 | 09:30

De NL regering wilde pang pang roepende mariniers sturen.

Kanarie_Geil | 31-05-19 | 10:28

Vreselijk op persoonlijk niveau. Met de toevoeging dat je als Noord-West Europeaan niks te zoeken hebt in regio's waar enorme andere waarde oordelen bestaan over leven en dood. Daar passen wij niet, het is een andere levenshouding. De jongens en meisjes die geestelijk ontwikkeld zijn denken vaak dat alles maakbaar is. Dat is een levensgevaarlijke denkfout.

Willem_Oltmans | 31-05-19 | 09:14 | 2

Spijker op de kop. Helaas menen zij hun andere "waarde oordelen" wel aan (Noord-West) Europa op te moeten dringen en gaan daarbij over lijken.

janvs | 31-05-19 | 09:19

Janvs, dat is al even dom en moeten we dan ook zoveel mogelijk voorkomen. Elke dierengroep heeft zijn eigen habitat of deel van het bos nodig. Flikker dat nou niet door elkaar. Dan gaat het mis.

Willem_Oltmans | 31-05-19 | 09:24

Kamervragen! Wat heeft Buitenlandse Zaken meer gedaan dan beleefd om aandacht vragen bij Duterte? Hadden we bijvoorbeeld niet ook wat Toyota’s moeten leveren aan het Filipijnse leger?

theo-is-dood | 31-05-19 | 09:12 | 1

Aan het Filipijnse leger? Nederland levert uitsluitend en alleen Toyota's aan islamitische opstandelingen/ terroristen. Hulp om islamitische opstandelingen/ terroristen te bestrijden, dat moeten we niet willen met zijn allen.

Wladimir 1928 | 31-05-19 | 10:32

Dan is vogels spotten op de Veluwe een stuk veiliger.

Koenz0r | 31-05-19 | 09:12 | 3

Nou... op de Veluwe zijn ook een aantal moorden gepleegd.

FrankVeer | 31-05-19 | 09:19

In de 19e eeuw ook vaak aanvallen van wolven op meestal kinderen, iets wat zeker terug gaat komen op de Veluwe.

Wladimir 1928 | 31-05-19 | 10:28

@Wladimir 1928 | 31-05-19 | 10:28: Onzin. De wolf of enig ander dier heeft weinig kans op leven in NL. Die is binnen een jaar doodgereden.

halfvolle glas | 31-05-19 | 11:24

Wat een ellendig einde voor deze man. Veel sterkte aan de nabestaanden.

aamert | 31-05-19 | 09:12

Ik heb nooit begrepen waarom mensen vrijwillig naar landen onder de 45e breedtegraad gaan? Of dat wij mensen daar vandaan naar hier halen? Het heeft tot op heden weinig goeds opgeleverd.

Hangtietsmurfin | 31-05-19 | 09:11 | 6

Grootste deel van de Filipijnen is anders en wordt bewoond door de vriendelijkste mensen die je tegen kunt komen. En ze zijn gek op karaoke en hiphop. Niet altijd een goede combi :)

Verder prachtige natuur en als je van duiken houdt even wat anders dan Hurghada of Grevelingen.

Montu | 31-05-19 | 09:30

@Sans Comique | 31-05-19 | 09:24:

Niet over de Filipijnen. Het enige wat we daarvan horen is hoe gevaarlijk de nieuwe leider is met zijn schoot to kill drugsbeleid. Dat ze verder de hand niet ophouden maar zelf aan de gang gaan na al het natuurgeweld daar hoor je de media niet over. Want niet zielig is niet interessant.

Montu | 31-05-19 | 09:33

Omdat de wereld niet zo zwart-wit is als jij denkt. Toegegeven; Ewold is helaas en onverhoopt in het zwartste stukje van de wereld beland. En dat zuigt apeballen.

PureYak | 31-05-19 | 09:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een ellendige manier om aan je eind te komen. Sterkte voor de nabestaanden. Hopelijk heeft hij wel de vogel gevonden waar hij naar zocht.

balustrade | 31-05-19 | 09:09

Na 7 jaar een mislukte poging doen met fatale afloop. Wat vreselijk. Ewold Horn zat kansloos gevangen en verstopt. Nederlandse leger had weinig kunnen doen daar. Wel benieuwd of er onderhandeld is door BZ.

de Voorzittert | 31-05-19 | 09:09 | 7

@Roadblock
Als ik ontvoerd word door islamitische terroristen dan mogen jullie me lekker aan mijn lot overlaten. Dan heb ik er zelf om gevraagd. (En die terroristen ook.)

Onderhandelen met terroristen is de deur open zetten voor nog veeeel meer ontvoeringen.

VanBukkem | 31-05-19 | 10:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is in ieder geval een aanwijzing dat hij zich niet bij de terroristen heeft aangesloten. Hij moet echt een vreselijke tijd hebben gehad daar. R.I.P.

keestelpro | 31-05-19 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken