Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

O jee o jee hommeles bij de SP

logo sp

Een spook waart door de SP - het spook van het spoedberaad

Lilian Marijnissen. Inmiddels geoefend in het uitspreken van woorden als 'harde dreun', 'niet onze verkiezingen' en 'grote klap' en verder kan ze eigenlijk niet echt veel, behalve dat ze de dochter van is, maar Johan Cruijff had ook een voetballende zoon en die kon er ook geen kont van. Volgens Lilian komen haar thema's niet over op de kiezers - had ze maar thema's. Het is alleen maar boos en anti, en dan niet op een vrolijke manier, maar gewoon op een vervelende en zeurderige manier mekkeren. Dat trekt het volk niet. O ja, Lilian heeft iets met een voetbalpresentator, ze doet iets met een Ferrari en ze is fan van Feyenoord. En dan het wandelende gele vaatdoekje Ron Meyer, de man met de gunfactor van een blokje Lego onder je voet. Ron Meyer zorgde ervoor dat de sympathieke Sharon Gesthuizen het pand met slaande deuren verliet (dodelijk boek hier) en onder hem verschraalde de trotse tomaat in rap tempo tot zompige puree. Wie een filmpje bedenkt waardoor Frans Timmermans plots een sympathieke pik lijkt moet zijn voelsprieten opnieuw afstellen, temeer omdat het niet de eerste nederlaag van de SP is. Wat een prutcampagne. Ondertussen 49k uitgeven aan reclame op de Kapitalistische Blauwe Locomotief en na afloop van de verkiezingen de schuld leggen bij de lage opkomst. Ja hoor. En nu is er dus spoedberaad. Tsja. Als de club drie keer degradeert zullen die paar overgebleven fans inderdaad wel een keertje roepen om het vertrek van de trainer en de directeur.
UPDATE: Voorzitter Ron Meyer stapt eind dit jaar op. Hij noemt dit 'een persoonlijk besluit'.

Sad

Social

Reaguursels

Inloggen

Als je ziet hoeveel de eurokritische partijen gewonnen hebben in Europa, wat is dan de reden dat ze in Nederland zo gefaald hebben?

quantumcollider | 28-05-19 | 09:21 | 1

Lijkt mij simpel achter te komen met een enquete:
Heeft u PvdA gestemd, zo ja was dit om:
1.De uitspraak van Timmermans dat de islam al 2000 jaar bij europa hoort.
2.Het maandsalaris van Timmermans.
3.Het onsympatieke SP filmpje.
4.Omdat u de stemwijzer van de Volkskrant gebruikt heeft (Daar kwam zelfs bij mij uit dat ik PvdA moest gaan stemmen).

Roadblock | 28-05-19 | 10:18

Groenlinks spreekt dezelfde doelgroep aan, en de standpunten zijn toch ook bijna hetzelfde.

En toch doet groenlinks het wel heel goed.
Kan toch niet alleen aan de lijstrekker liggen.
Rara

rigelstraat | 28-05-19 | 08:18 | 1

Rara.... je zegt het!

Schoorsteenveger | 28-05-19 | 10:18

De SP… tja, beeldvorming, hype en momentum zijn sleutelwoorden welke maar niet toegepast worden. Voorts liever een echte socialistische arbeiderspartij, dan de graaiende salon socialisten v.d. pVDa waar de SP terecht tegen ageerden. Ze zouden om te beginnen eens een ander logo en betere kleur rood (i.p.v. het vakbonds rood) kunnen kiezen. Draag op een correcte manier uit wat je bent en trap het marketing bureau er vandaag nog uit….

Bijkomend ‘knoeit’ de pVDa met de portretfoto’s van hun frontmensen, er is iets mis mee. Heb wel ’n idee wat het zou kunnen zijn, echter het zou te zot voor woorden zijn als dit waar is. Meestal is het dan waar.

Veluwse-Eikel | 28-05-19 | 07:28

Het is triest. De SP kan niet winnen. Wil je de hoger opgeleide jongeren? Kan niet. D66 en GL zijn al de onderwijs, klimaat EU partijen. Wil je die boze blank man die de EU en immigratie haat? Die krijg je ook niet want die zit nu bij pvv en vooral fvd.
Als PVV het slim speelt gaan die wat socialistischer worden en zich afzetten tegen kakker Baudet en dan blijft de andere helft van het electoraat over voor groenlinks. Die wietrokende alukrakers zitten al bij PvdD

Middensteun | 27-05-19 | 23:10

Ik snap die SP niet. Het is een echte armoedzaaiers partij. Dan is het toch juist een groot feest dat Nederland daar blijkbaar geen behoefte (meer) aan heeft?
Tenzij het je doelstellingen is om arm te blijven, moet je als SP blij zijn dat niemand je nodig heeft. Doei!

RandyBiel | 27-05-19 | 22:49

Goed dat Meyer opstapt, maar waarom bemoeit hij zich dan wel met zijn opvolging? Ik ben benieuwd of ook de Kamerleden achter het desastreuze Timmermans-filmpje staan. De vraag is of er nog wel ruimte is voor de SP. Kennelijk moet men opzoeken gaan naar verschillen met de PvdA en GroenLinks. Dan lijkt mij de beste oplossing dat deze 3 partijen fuseren tot 1 grote linkse partij, maar daar zijn de huidige fractievoorzitters nog te jong voor.

Mannes | 27-05-19 | 22:28 | 1

Hij stapt niet op! Hij stelt zich niet opnieuw herkiesbaar.

demaup | 28-05-19 | 11:09

Op dit moment is er SP niet meer dan de PvdA met een scheutje GL en een muf tomatensausje. Men kruipt te dicht tegen het kartel aan en mist daardoor onderscheidend vermogen.

Toch zit er een enorme potentie in die partij. Kies voor de werkende mensen net boven minimum tot krap modaal, de mensen die het uitvoerende werk in dit land doen. Die groep is groter dan je denkt. Die groep gaat de rekening betalen (ook omdat geen vrijstellingen of toeslagen) voor klimaat, immigratie en alle andere leuke dingetjes van links. Gewoon eigen standpunt innemen in dit soort dossiers en je pakt zo 20-25 zetels.

5611 | 27-05-19 | 21:36 | 2

En dan nog het manifest oppoetsen over immigratie wat ze ooit schreven. Maar zie hen nog geen strenger immigratie standpunt innemen behalve als het over Oost Europese arbeidsimmigranten gaat.

sprietatoom | 27-05-19 | 21:48

Ja, maar de PvdA is allang niet meer de Partij van de Arbeiders. Eerder een stel salonsocialisten die meer bezorgd is over de baantjescarroussel dan over hun achterban. De club van links lullen en rechts vullen. De club van Marcel van Dam, Jan Pronk en Hans Brusselmans.

Osdorpertje | 27-05-19 | 22:24

Zou het er iets mee te maken hebben dat SP partijleden een groot deel van hun inkomen in de partijkas moeten storten? Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om in de baantjescarroussel te stappen met al je Haagse connecties en voor het grote geld te gaan.

Osdorpertje | 27-05-19 | 21:36

Breaking news! Ron stapt eind van dit jaar op. Maar Lilian mag blijven. Wie had dat nou gedacht.....

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 21:19

Zolang de SP heult met Hamas en zolang ze Maduro nog een toffe peer vinden, enkel vanwege hun Amerika-haat, hoeven ze niet op succes te rekenen.
Op links is er veel ruimte voor een kritisch geluid op religie, EU, globalisme, klimaat, etc. Maar de SP is niet meer levensvatbaar, die hebben hun ruiten ingegooid. De dierenclub vult die rol veel beter in, of de Christenunie.
Zelfde geldt voor PVV, er is nu gelukkig een fatsoenlijk alternatief.
Ruimt wel lekker op zo, gaat de versplintering tegen.

LaatsteAvondmaal | 27-05-19 | 21:17

Ook hommeles binnen de PVV, na de desastreuze Europese nederlaag. Geert heeft het niet meer, en dat is best wel lastig voor een eenmanspartij.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 20:44 | 5

@Shareholder II | 27-05-19 | 22:23: Ik zag een grote foto van Geert: hij is oud geworden en dat wordt extra benadrukt door dat geblondeerde kapsel van hem.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 23:29

@Goofje | 27-05-19 | 22:00:
Nogmaals-De reden dat ik geen PVV meer gestemd heb is, omdat ik de indruk heb dat Wilders er met de pet naar gooit de laatste 2 verkiezingen.
Ook heb ik nou niet bepaald een indrukwekkende indruk gekregen van wat de PVV-EU-parlementsleden de afgelopen 4 jaar hebben gedaan.
Ik heb tot de PS-verkiezingen PVV gestemd, omdat er verder geen alternatieven waren, niet omdat ik het eens was met alle moskee'en dicht en de Qur'an verbieden.
Nu is dat alternatief er wel.
Misschien zal dat invloed hebben op wat meer haalbare standpunten van Wilders.

Roadblock | 28-05-19 | 10:33

@Shareholder II | 27-05-19 | 22:23:
Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 23:29 |
Laat mij niet lachen.
U denkt toch niet dat ik van u beiden verwacht ook maar iets positiefs over de PVV te horen?
Ik vond Rutte moe en oud eruitzien.
En als je zelfs gaat liegen over wanneer je het laatst gehuild hebt ben je wel heel zielig bezig.
www.dagelijksestandaard.nl/2019/05/vi...

Roadblock | 28-05-19 | 10:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Die persiflage van de de SP op Frans Timmermans vond ik briljant. De SP nog de meest sympathieke partij op links. Maar: Lilian Marijnissen heeft het gewoon niet, wat mij betreft. Die stem van haar gaat door merg en been. Enkele weken geleden zat ze bij Buitenhof, en eerlijk waar: ik kreeg hoofdpijn van haar gesnater. Daarna naar een uitzending van Omroep Fryslan gekeken over de stad Plovdiv in Bulgarije, en dat was gewoon een verademing na Lilian. Kun je nagaan.

Toos Bevergeil | 27-05-19 | 20:40

Niet met Jordi kloten.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 27-05-19 | 20:18

Hmm. Ik had voorspeld dat ik de naam Tiny ook zou horen. Nog even geduld dus. Wel een kut partij trouwens. Nooit ene kut bereikt. Lozen die hap.

Shareholder II | 27-05-19 | 20:14

Eigenlijk is Facebook dus de grote winnaar van de Europese verkiezingen.

Bennie Verbaasd | 27-05-19 | 20:14

In Noord Korea word je toch ook opgevolgd door je kind?

Big-Easy | 27-05-19 | 20:13 | 1

Of in Amerika. Oh nee wacht.. tussen de taks verslaafde en de drugs verslaafde zat natuurlijk nog de seks verslaafde..

Shareholder II | 27-05-19 | 20:21

Lil papte toch aan met die vent van Omroep Max? En LOL @ uitgaven PvdA, die hoefden natuurlijk geen geld uit te geven ze hadden al stemmen kanon Timmerfrans. Daar zou tout wit Nederland wel op willen stemmen en ja hoor de witmang stemde razend enthousiast op Schransie!

Graaf_van_Hogendorp | 27-05-19 | 20:11

Lieve meid hoor, die Lilian. Maar het feit dat ze daar zit vanwege haar papa is van een ongehoord soort nepotisme. En dat werkt dus niet. Verder zoals hier al gezegd: maak eens keuzes. Bijvoorbeeld qua migratie. De Deense sociaal-democraten doen dat inmiddels ook. En stop alsjeblieft met dat halfslachtige na-apen van die Klaver kneus. De SP moet weer de barricaden op voor de gewone man.

kotelet | 27-05-19 | 19:55

Durf nu eens te kiezen SP. inzake al die kanslozen die ons land overspoelen en kies voor het Australische immigratie model.
Neem ook eens afstand van dat slappe namaak PVDA gedoe en kies voor Nederland.
Houd eens op met de hele wereld te willen redden en kies voor Nederland.
Neem ook afstand van dat Groen Links gelul zodat jullie echt opkomen voor de
gewone Nederlander. Jullie hadden bij helder beleid al lang de grootste socialistische partij kunnen zijn maar zoals nu is het vlees noch vis.

oakmont | 27-05-19 | 19:52 | 5

SP was altijd vlees noch vis. Altijd "nee" geroepen. Altijd gedoken.
Nu hoeft het niet meer, zo blijkt. Met de 2deK gaan ze ook bloeden. Want ze hebben totaal niks om komend jaar mee aan de weg te timmerfransen.

Shareholder II | 27-05-19 | 20:17

@Shareholder II | 27-05-19 | 20:17:
Nou nee hoor onze Maoistische vrienden waren zeker niet grijs of schizofreen (zoals ze nu zijn). Ze zijn begonnen met een duidelijke mening: gerard1945.wordpress.com/2016/02/11/d...

Graaf_van_Hogendorp | 27-05-19 | 20:21

@Graaf: úw Maoistisch vrienden, Gerard. Niet de mijne :-) Mijn meest linkse stem ooit was op het CDA van Lubbers..

Shareholder II | 27-05-19 | 20:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje onterecht. Zonder papa was hij wellicht niet bij Barca begonnen maar Jordi Cruijff was een prima voetballer, beetje vaak geblesseerd. Toch Alaves naar de Uefa Cup finale gebracht.

Sjors W. | 27-05-19 | 19:50

..."Met de gunfactor van een blokje lego onder je voet"... Haha...! Schitterend gevonden...!

Expertus_Dico | 27-05-19 | 19:39

Ik ben laatst bij mevrouw Meijer wezen eten. Ik at daar erg lekker. Er zat iets van tomaat in het eten. Worst kwam ik niet tegen.
Ik begreep van mevrouw Meijer dat meneer Meijer eigenlijk nooit bij haar kwam eten, zelfs nooit naar Rotterdam kwam.
Op dat moment wist ik dat het met de SP niets zou worden. Nu ben ik lid van de SP. Ik hoop dat het kasgeld onder de leden verdeeld wordt bij de liquidatie van de partij. Kan ik weer eens bij mevrouw Meijer eten.

El Rico Grande | 27-05-19 | 19:38

Ik hoop dat Lilian copuleert bij het leven. Dat haar bibs ver boven de slaapkamertelevisie wordt opgeworpen. Ontspan je meid, en richt je blik naar voren. Slechts weinigen zijn uitverkoren, maar jij leert snel, Thierry snel en mooi as well!

bolletje kaas. | 27-05-19 | 19:31

SP of Groenlinks?
Als je moet.

oplichter | 27-05-19 | 19:31 | 1

Kiezen tussen GL en een andere kutpartij is alleen lastig als die andere kutpartij Denk is. En zelfs dan neig ik nog naar Denk omdat die zichzelf flink aan het opheffen zijn. Is wel vermakelijk zo nu en dan.

theJ71 | 27-05-19 | 19:44

De politieke vocabulaire van het voormalig neukertje van Jan Slagter is zeer beperkt: Graaiers in de zorg, de bobo's uit het bedrijfsleven, het grootkapitaal, meer handen aan het bed.
Die toespraken van haar zijn van een moedermavo niveau zo slecht. Niet echt iemand met leiderschapskwaliteiten of met een visie.
Als ze geen dochtertje van was dan stond ze nu in de worstenfabriek. Wat dat betreft is ze de Roxeanne Hazes van de politiek.

leo de pejo | 27-05-19 | 19:24 | 1

Heeft Lilian ook een borstvergroting ondergaan?

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 19:30

Meyer is een ramp voor de SP.

jaap932057795966 | 27-05-19 | 19:22

Probleem met de SP is onder andere dat er veel van die vreemde figuren rondlopen zoals die Harry van Bommel met gedrag en uitlatingen waarvan niet duidelijk is of het SP beleid is of niet.

Wekkertje | 27-05-19 | 19:21

Los van het feit dat ze met veel onderwerpen een goed punt hebben natuurlijk een kutpartij. Ik wil al die negativiteit ook liever niet horen.. ook al is het waar. Liever de optimistische verhalen van Rutte of Timmermans en ja ik weet het.. ik wordt genaaid, maar voelt toch lekkerder dan de harde realiteit. Zo... en nu weer lekker goede tijden slechte tijden kijken.

ronin1962 | 27-05-19 | 19:19 | 1

heb je het opgenomen?

theJ71 | 27-05-19 | 19:23

Als het om voetbal gaat, wint vaak de rijkste club( we zullen niet op een miljoentje kijken).
In de politiek gaat dat dus niet op.
Ze hebben de dikste bankrekening, maar het lukt ze niet om rendement te halen.
Ook hier tonen zij weer aan dat het verkwisten van (andermans) geld geen garantie biedt voor resultaat.
Zou het aan het gedachtengoed kunnen liggen?

Ruimedenker | 27-05-19 | 19:18 | 1

Het is vooral de wijze waarop de staatskas wordt gespekt die mij niet aanstaat.
De zogenaamde 'afdracht' is pure belastingontduiking. Vrijwel belastingvrij als gift de staatskas in zodat men netto relatief gezien niet veel minder overhoudt van het salaris.
Blijf me verbazen dat dit al jarenlang wordt gedoogd.

theJ71 | 27-05-19 | 19:21

Ze hebben dochterlief veel te vroeg gebracht. Los of ze meer kan dan over de zorg en Shell mekkeren. En de dividendbelasting terwijl dat plan allang teruggedraaid was.
De SP maakt constant beginnersfouten terwijl ze toch al een tijdje bestaan.

theJ71 | 27-05-19 | 19:17

Bij Joop vinden ze de SP net zo erg als PVV en FVD, dus dan zullen ze ook wel wat goeds doen

ZonderNaam | 27-05-19 | 19:13 | 2

Bij Joop laten ze hun gesubsidieerde muur graag stuken door een Igor terwijl de SP de voorkeur geeft aan Harry (die niet bij de shell tankt)

theJ71 | 27-05-19 | 19:18

Ja maar, nee maar, bij de Joop zijn het allemaal verstokte PvdA'ers die op hun bureautje allemaal een ingelijste foto van Joop den Uyl hebben staan.
De SP is sinds jaar en dag de grote linkse concurrent van de PvdA. De partijlijn was dan ook om nooit voor een motie van de SP te stemmen.
Dat grote linkse blok zie ik nooit gebeuren, GL, SP en PvdA gaan rollend over straat.

leo de pejo | 27-05-19 | 19:19

Zo'n Ron Meijer komt zo onsympathiek over, zijn ingehouden agressie op tv doet me het ergste vrezen voor mevrouw Meijer (is die er wel, trouwens?). Je verkoopt een politiek standpunt toch beter met zo'n Sharon Gersthuizen, want die kun je contactuele eigenschappen niet ontzeggen. Ik denk dat Lilian ook veel beter uit de verf komt, als die zure stokpaardjes van Meijer, anders aan de man mogen worden gebracht Aan haart ligt het niet, geloof ik.

menschdurfteleven | 27-05-19 | 19:10

SP heeft best wel mensen rondlopen die het redelijk zouden kunnen doen. Denk aan Kwint, van Raak en Jasper van Dijk. Marijnissen heeft het gewoon niet in zich.

spanarchist | 27-05-19 | 19:03 | 1

Kwint doet me altijd denken aan een doorgesnoven houthakker. Van Raak en Van Dijk vind ik wel leuk om te zien in debatten.

BakkerHenk | 27-05-19 | 22:38
-weggejorist-
heuptasje | 27-05-19 | 19:00 | 2

"(...) Het is alleen maar boos en anti, en dan niet op een vrolijke manier, maar gewoon op een vervelende en zeurderige manier mekkeren. (..)"
Was het maar zo. In wezen zijn ze anti neoliberaal maar dat mogen zij wel veel en veel harder uitstralen. Met een gestrekt been erin. Maar dat doen zij niet. Af en toe van het woord neoliberaal en dat was het dan terwijl haar pa een tijdje geleden op de radio nog een perfect anti neoliberaal verhaal had.
"En alleen maar anti". Tja, waren zij maar anti Afrika en anti klimafaat en anti eussr. Dan was de keuze voor mij heel simpel, maar ja, de drie bovengenoemde komt er dan jammer genoeg bij kijken, zoals bij elke linkse partij. Eigen volk laatst, klimaat en Afrika eerst. Daar komt het op neer. Het volk die verkiezingsprogramma doorbladert ziet dat ook en dat kost stemmen. Daar onderscheid je je niet mee. Dat hebben GroenLinks en PvdA ook. PvdA op papier dan. In de praktijk is het net de VVD. Neoliberaal en pro klimafaat.

Als de SP slim is dan lezen ze mijn reaguursel en dan nemen zij mijn advies over.

ProAsfalt | 27-05-19 | 18:52

Radicaal zooitje socialisten. Stel tomatensmijters. Kunnen met geld omgaan, maar denken er wel de godganse tijd aan.
Heb deze van mezelf: "Socialisten, en met name communisten, zijn de grootste kapitalisten."
Geld geld geld, waar komt het vandaan, hoeveel kunnen we verzamelen, van wie, naar wie, en hoe houden we e.e.a. onder de pet dat het lang niet is "iedereen even rijk, allemaal gelijk en allemaal hetzelfde"
-
Enige politieke soort die nog erger is dan de socialist, is de salon-socialist (PvdA)
Met hun "sociaal-democratie".
Er is niks democratisch aan bij die andermans geld-herverdelers.
Het rode gevaar was, nu met de EU, nog nooit zo waar.
Wie heel de dag door tomatensmijt, zorgt ervoor dat de Ander geen tomaat meer op z'n bord zal zien.
NIetwaar, Maduro?
.
Het Gelijkheidsbeginsel is echt heel ergens anders voor opgetuigd.
Niet om te loeren of iedereen met een even volle(lege) portomonnee de dag start.

chicago river | 27-05-19 | 18:51 | 2

*zelf-edit!* "Kunnen NIET met geld omgaan, maar denken er wel de godganse tijd aan."

chicago river | 27-05-19 | 18:52

@chicago river | 27-05-19 | 18:52: Borreltje op?

pili-pili | 27-05-19 | 22:01

Inderdaad, weinig dingen vervelender dan een blikje LEGO onder je voet.

Sinaslolly | 27-05-19 | 18:48 | 1

Blokje.

Sinaslolly | 27-05-19 | 18:49

Hebben ze eindelijk een Parlement naar Sovjet-model, lopen de socialisten er niet eens warm voor. Verwarrend.

tipo | 27-05-19 | 18:48

Wat sneu voor de SP... ik zag alleen maar PvdA advertenties voorbijkomen

Roger Gene II | 27-05-19 | 18:46

Wat getreurd, de Tsjechen hebben een onvervalste communiste in het EP gekozen. Kateřina Konečná heet ze. Haar partij heeft nooit en te nimmer afstand genomen van het ijzervretende Stalinistische verleden. Dat verleden is bloedrood gekleurd door showprocessen, terdoodveroordelingen en dwangarbeid van politieke gevangenen in stralingsziekende uraniummijnen. En niet te vergeten de levering van semtex aan de RAF en IRA. Kijk, ooit zat de SP in de Maoistische hoek het Chinese arbeidersparadijs te verheerlijken. Toen hadden ze nog 'een identiteit'. Nu is alles schijn.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-05-19 | 18:41

Het is niet meer van deze tijd.

bft | 27-05-19 | 18:37

Het ging al danig mis met dat vorige filmpje. Alsof je naar de video clip van Purple Rain zit te kijken: Lilian die met een overdonderend charisma haar toehoorders betovert en bedwelmt. Althans dat moet het uitbeelden. maar het komt zo verdomd gekunsteld en onecht over dat je er kromme tenen van krijgt.

Schoorsteenveger | 27-05-19 | 18:34 | 1

Inderdaad, Dochter zijn van Kim Jung Jan is leuk maar als je slecht bent moet je gewoon verkassen.

Basil Fawlty | 27-05-19 | 18:50

Moraal van het verhaal: hoe meer je op Facebook adverteert, hoe slechter het resultaat

jasvanbus | 27-05-19 | 18:27

Misschien dat jullie verstand hebben van onbeduidende stemmen tellen. Maar Jordi was een gerespecteerd voetballer. Van voetbal dus nul verstand.

azijnseikerT | 27-05-19 | 18:26 | 3

Bij Barca en United gespeeld en 9 interlands voor het Nederlands Elftal.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 18:28

Wie of wat is Jordi?

Alco-de-Holist | 27-05-19 | 19:07

Toen stond de SP nog ergens voor. Toen stemde ik nog op die club.

Verbandmeester | 27-05-19 | 19:09

Terwijl wij in een fenomenaal mooie wereld leveren lijkt het glas bij veel reageerders op Geenstijl eerder leeg dan halfleeg. Ik citeer mijn schoonmoeder die zich ooit versprak: "Het leven is kut, maar je moet het wel willen zien." Ik word soms wel een beetje verdrietig als ik alle ontevredenheid lees.

Beste @Mosterd. Jouw schrijverij maakt bovengenoemde dan weer meer dan goed. Ik heb weer hardop gelachen om jouw gebruik van woorden. Dank daarvoor.

Quib | 27-05-19 | 18:18 | 5

Mijn eigen theorie: Mensen hebben een ingebouwde ontevredenheidskwab ergens in hun hersenen. Die moet en die zal mopperen en klagen. Dus als je de "pech" hebt dat je in een land woont, wat in ongeveer alle lijstjes bij de beste 10 scoort, dan ga hier hier op Geenstijl verongelijkt en anoniem lopen zeuren.

jasvanbus | 27-05-19 | 18:31

Voor sommige mensen is het glas halfvol, en voor sommige mensen is het glas halfleeg. Krijg je een onkostenvergoeding van 4500 E of zit op het minimumloon. Dat scheelt een beetje.

kloopindeslootjijook | 27-05-19 | 18:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik dacht dat we communistische partijen in Europa reeds in 1989 hadden opgedoekt...?

Mark zit te Dutten | 27-05-19 | 18:13 | 4

Na 1945 zou je toch haast denken nooit meer PvdA, maar ook zij blijven hardnekkig aanwezig in de politiek.

Wasbakplasser | 27-05-19 | 18:17

Klopt, verruilt voor een groot rijk dat eerlijk alles gaat verdelen. Noem de verschillen.

Dr. Blechtrummel | 27-05-19 | 18:21

Ja, maar een klein dorpje bleef dapper weerstand bieden aan de rechtse overheersers.

kloopindeslootjijook | 27-05-19 | 18:25
▼ 1 antwoord verborgen

On topic: opvallend ander filmpje van SP van Marijnissen. Over te weinig pensioen wanneer je 40 jaar hebt gezwoegd. Veel beter.

Jan, Leiden | 27-05-19 | 18:10

Die Lilian kan met haar fetisjisme zo bij een verzorgingstehuis aan de slag. Genoeg oudjes die een happy end willen. Lillian blij, oudjes blij.

klowiepowie | 27-05-19 | 18:09

Off topic: hoor ik nu dat o.a. het FvD een zetel in de Eerste Kamer heeft weggegeven aan SGP zodat coalitiepartijen aan een meerderheid worden geholpen? Of heb ik iets niet hrlemaal begrepen?

Jan, Leiden | 27-05-19 | 18:08 | 3

Oh nee, nog steeds een minderheid van 34 zetels, met wie gaan ze dealtjes sluiten? GL ?

Jan, Leiden | 27-05-19 | 18:17

@Jan, Leiden | 27-05-19 | 18:17:
PvdA

ProAsfalt | 27-05-19 | 18:54

@Jan, Leiden | 27-05-19 | 18:17:
o ja en sgp.

ProAsfalt | 27-05-19 | 18:54

Als de SP wil gaan over de levenskwaliteit van de gewone man, dan heeft die gewone man daar even geen zin in.

kloopindeslootjijook | 27-05-19 | 18:05

Ach ja, de SP is een beetje de "Tegenpartij", zoals die eind jaren 70 werd opgericht door F.Jacobse en Tedje van Es. Tegen van alles en nog wat, maar zelf toch tamelijk lijdend aan ideeënarmoede.

En veel gelachen wordt er ook al niet in die slappe "gestaalde kaders" van ze. Alleen Emile Roemer had nog een zekere joi de vivre en vrolijke gemoedelijkheid. Maar die hebben ze aan de kant geschoven. Tsja.....

Dr_Johnson | 27-05-19 | 18:01 | 3

Emiel is altijd een goed parlementarier geweest.
Goed geinformeerd goede dossier kennis en helder. Ik heb bij hem altijd het gevoel gehad dat hij wel oprecht was.
Helaas de verkeerde politieke ideeen en nu ook uitgekotst door de marijnissen dinasty

Jacktheflipper | 27-05-19 | 18:09

Twas een knotsgoed filmpje, voor mij zal verdachte Frans T. altijd Hans Timmermans blijven.
Helaas leven wij in een slachtoffercultuur waarin de grootste sneuneus koning is en de crowdfunding wint. Dus Hans: stuur een taart naar de SP als dank voor hun steun, je kan het.

Jan Passant mk2 | 27-05-19 | 17:58 | 4

@Cobalt bomb | 27-05-19 | 18:03:
Klopt. Hans Brusselmans heeft de PvdA ook alleen maar als opstapje naar de eeuwige taartvlakten van Brussel gebruikt.

Jan Passant mk2 | 27-05-19 | 18:07

@Jan Passant mk2 | 27-05-19 | 18:07: Hoho, Brussel is wel meer dan taartjes eten hoor.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 19:32

@Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 19:32:

Ja bij de taartjes zuipen ze ook champagne. En veel ook. Daarvoor hebben ze daar ook nog extra personeel aangenomen. Drucker dragers voor als er weer 1 pijn in zijn rug heeft

tweetybird | 27-05-19 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Veel mensen denken dat GroenLinks de rijkste politieke partij van Nederland is, maar in werkelijkheid is dat de SP. Het geld wat zij destijds van China hebben gekregen hebben ze goed geïnvesteerd in vastgoed.
Daar heeft de SP het tegenwoordig niet meer over. Dat geld uit China en dat ze extreem communistisch waren. En dat ze tegen gastarbeiders waren moeten we ook maar snel vergeten. En over het antisemitisme moeten we het ook maar niet hebben.
Maar voor de rest een hele sympathieke partij die het voor de gewone man opneemt.

Osdorpertje | 27-05-19 | 17:52 | 7

@Dutch_Holland | 27-05-19 | 17:59: Honecker woonde in Amsterdam in de tweede Oosterparkstraat, totdat hij tot het ambt werd geroepen. Denk eens na, wij hebben al die shit veroorzaakt ! Op Domela Nieuwenhuis en Fred van der Spek na!!!!

Uilenspiegel | 27-05-19 | 18:12
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Tishetnetnie | 27-05-19 | 17:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Laat ik reaguurders eens een tipje van de sluier oplichten. De paarse broek die destijds verantwoordelijk was voor het grote succes van de SP was Niko Koffeman, zo was hij onder andere bedenker van het symbool de tomaat en was hij verantwoordelijk voor veel van de slogans(stem tegen stem SP etc.). In 2002 heeft hij de overstap gemaakt naar de PVDD en is deze partij vervolgens tot een groot succes gepaarsebroekt. Overigens vind ik de heer Koffeman een lul , maar wel een die zijn vak verstaat. Je ziet duidelijk dat het Merk SP na zijn vertrek heel zwak is geworden. Mensen zien vaak de lijsttrekker als bepalend, maar de mensen achter de schermen zijn minstens zo belangrijk.

zeertegendradig | 27-05-19 | 17:51 | 3

Maar ze zijn vooral weggezakt toen Jan opstapte. En ik vraag me af of ze het tij nog kunnen keren.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 17:55

Het feit, dat Jan de partij als een maoistische dictatuur heeft geleid al die jaren heeft inderdaad ook niet erg geholpen. Na zijn vertrek waren er alleen nog ja-knikkers over in de fractie.

zeertegendradig | 27-05-19 | 18:13

Niet alleen een lul maar ook 7de dag adventist, dieren milieugoeroe, multimiljonair, huizenverzamelaar, BMW rijder. Echt een typisch socialist en klimaatdrammer. www.quotenet.nl/zakelijk/a204689/zo-r...

Pieter Breydel | 27-05-19 | 19:32

Deze verkiezingen zeggen meer over het gepeupel die naar de stembus zijn gegaan..... Timmermans PvdA stemmen, WTF!...... dan over de SP.

Ron Meijer is natuurlijk een totaal lul..... maar die heb je in alle (Hoi Jetten, Klaver cs) gradaties

Fatwabuster | 27-05-19 | 17:50

Mja. Je hebt geen plan. Je weet vrij weinig over alles. Populisme dus.

Andrew Deen | 27-05-19 | 17:49 | 1

Het gaat hier over de SP, niet over de VVD. Wel on-topic blijven.

Cobalt bomb | 27-05-19 | 17:58

In wat minder rumoerige tijden en minder focus op uitersten, krabbelt die SP club wel weer terug. (Wel even spoedcursus; 'tis tweeduizendnegentien)).

Dr. Blechtrummel | 27-05-19 | 17:47

Ik zie de SP als het real politik geluid op links. Daar zit links niet op te wachten, die rakkers zweven liever op kosten van de aardlingen

3Xniks | 27-05-19 | 17:46

SP: Eigen werklozen eerst!

skoftig | 27-05-19 | 17:45 | 2

Ja we kunnen er nog zo 1. VVD. Multinationals eerst.D666. Eu steelclub eerst.

tweetybird | 27-05-19 | 18:18

skoftig | 27-05-19 | 17:45
Vergeet de afgebeulde flexwerkers niet.

kloopindeslootjijook | 27-05-19 | 18:30

"Wie een filmpje bedenkt waardoor Frans Timmermans plots een sympathieke pik lijkt moet zijn voelsprieten opnieuw afstellen, temeer omdat het niet de eerste nederlaag van de SP is. "
Geenstijl is niet 1 persoon maar ik kan me herinneren dat het filmpje hier ook met vrolijk meelachen werd onthaald.

Barre_de_k | 27-05-19 | 17:44

Het AD kopte vandaag: Half miljoen minder stemmen voor Baudet. Hoeveel kiezers is de SP dan wel niet kwijt geraakt?

RickRD | 27-05-19 | 17:44 | 1

Alle?

Dutch_Holland | 27-05-19 | 17:55

SP is niks meer dan populistisch links.

Rotterdammert1965 | 27-05-19 | 17:43

Ze hebben een straatvechter nodig. Een blond piepend gleufdier spreekt de arbeiders niet aan.

BrutusBosch | 27-05-19 | 17:42 | 1

Nee dat hebben we al eerder kunnen zien. Die heette hennis. Resultaat . Zowat heel defensie naar de verdommenis.Denk dat de mevrouw van de dierenpartij wat dat betreft een stuk betere straatvechter is in de politiek. Bijvoorbeeld. Want er zijn er wel. Maar nu nog op de goede plek.

tweetybird | 27-05-19 | 18:16

SP: tegen alles
Tja daar heb je niks aan.

Is dit nog nieuws? | 27-05-19 | 17:42

Hardcore socialisme is gewoon eng.
Zou dat een reden kunnen zijn?
Misschien moet Jan Castro eens stoppen.

Ruimedenker | 27-05-19 | 17:41

Ik vermoed dat sociaal-economisch de meeste reaguurders het beste af zijn bij de SP.

Diotima | 27-05-19 | 17:40 | 6

@Dr. Blechtrummel | 27-05-19 | 17:52:
I know, I know, wegens reaguren tussen 9 en 5 moet ik 's avonds vaak werk inhalen.

skoftig | 27-05-19 | 17:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer voor de Kamerleden, die hun best doen er nog iets van te maken. Behalve dan Marijnissen, want die is vaak onzichtbaar. De bedenker van het wanstaltige filmpje, Ron Meyer, zou moeten vertrekken. Het lijkt mij beter de partij op te heffen, want het wordt niets meer met de SP.

Mannes | 27-05-19 | 17:40 | 2

Niks mis met dat filmpje, zouden ze vaker moeten doen.

Wekkertje | 27-05-19 | 19:18

Ik heb het volste vertrouwen in Lilian en Ron Meyer. En wat betreft Sharon Gesthuizen, die paste veel beter bij GroenLinks. Feit is dat de focus op economische solidariteit en niet op identiteitspolitiek en klimaatpolitiek op dit moment niet populair is. Het zij zo, dan maar wat minder zetels. Het is een goede koers, die identiteitspolitiek waait wel een keer over. Soms moet men ook wel wat slimmer zijn: hoe kan het dat Klaver een feestnummer van Piketty maakt, terwijl dat nou bij uitstek een onderwerp voor de SP is.

lingo star | 27-05-19 | 17:36 | 8

@lingo star | 27-05-19 | 17:47: Zullen we beginnen in 2000?

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 17:51

Het boek van Piketty hoort meer op de glimmend schone salontafel van het grachtengordeldier thuis, naast de doos Cubaanse sigaren, dan op de groezelige lunchtafel in de bouwkeet, tussen de broodkruimels en de restjes zware shag..

Schoorsteenveger | 28-05-19 | 10:31
▼ 5 antwoorden verborgen

De hele SP is een compleet overtollige partij.

Peniskokertje | 27-05-19 | 17:36 | 4

Zo is dat zeker maar mocht ik ooit links gaan stemmen dan zouden ze wel mijn voorkeur hebben op de een of andere manier. Die dag zal overigens nooit komen maar toch even gezegd bij deze.

Halal gehaktbal | 27-05-19 | 17:49

Yep. Net als veel andere partijen ook. Geheel overbodig. Ik zeg opheffen. Maakt het in de tweede kamer weer wat makkelijker. Al die splinterpartijtjes of leden die uitstappen en zelf verder gaan doen de politiek weinig goed.

tweetybird | 27-05-19 | 18:09

@Halul gebakken | 27-05-19 | 17:40:
Die hebben een vorm gevonden om het volk te bedwelmen. Dat is het Klaver-effect. De SP heeft die vorm, met Lilian als gedoodverfde jonge, charismatische leider, proberen te kopiëren, inclusief al te gelikte marketing en het inzetten van social media, en dat is niet gelukt. Waarom niet? Omdat het niet bij die SP past. Een decadent opgepoetste en al te gestileerde tomaat is uiteindelijk geen tomaat meer.

Schoorsteenveger | 28-05-19 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

ps team #tauge wat een gore zooi is dat.

superjan | 27-05-19 | 17:33 | 1

Alleen effe kort koken of blancheren

Wekkertje | 27-05-19 | 19:26

T was een geweldig filmpje. Werkte alleen niet.

superjan | 27-05-19 | 17:33 | 2

Zo is dat, met dat filmpje was helemaal niets mis mee, maar de Nederlander wil helemaal niet de akelige waarheid horen hoe er het aan toe gaat in Brussel.
Die wil geloven in een sprookjeswereld met koningen en prinsesjes.

Uranus1767 | 27-05-19 | 17:40

@Uranus1767 | 27-05-19 | 17:40:
Prinsesje Marijnissen spreekt dan niet tot de verbeelding, prins Klaver wél, en koning Timmerfrans helemáál. Wat is er toch mis met prinsesje Marijnissen? Te veel een gouden lepel in de mond? Al te zeer verwend door koning Pappie?

Schoorsteenveger | 28-05-19 | 11:07

Jan is nog steeds de baas bij de SP, dus daarom wordt de zeer bekwame Lilian niet afgezet. Was dit iemand anders overkomen....

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 17:30 | 3

Nope. Als dat zo was geweest had hij op zijn minst toch echt wel ingegrepen. U lult dus weer geheel uit u nek.Want zonder zetels blijft er zoiezo weinig over. U spuit weer echte onzin.

tweetybird | 27-05-19 | 18:11

@tweetybird | 27-05-19 | 18:11: Inmiddels is al bekend dat de verkiezingsnederlaag geen personele consequenties gaat hebben. Lees: Lilian en Ron hebben nog de steun van Jan.

Kuifje-in-de-EU | 27-05-19 | 18:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken