Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U MOET kiezen: hamburger of 7 weken douchen?

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker

raarrrr mevrouw heeft badpak aan onder de douche

Kan Mark Rutte wel Onze Manier Van Barbecueën lopen verdedigen, ondertussen gaat het klimaat zienderogen naar de ratsmodee lieve mensen. Het is daarom maar goed, dat de opiniepagina's van het Rotterdams Dagblad bestaan. Daar wordt het complexe abstracte klimaatprobleem even haarfijn dicht bij de mensen gebracht aan de hand van een alledaags dilemma. Het schijnt namelijk dat één hamburger ongeveer net zo slecht voor het milieu is als zeven weken douchen. Dat wordt uitkijken, want van zeven weken douchen gaan je handen en voeten er een beetje uitzien zoals die van Maarten van der Weijden. En sommige hamburgers zijn helemaal niet lekker Maar linksom of rechtsom, dat klimaat gaan we redden, dus u MOET kiezen...

U MOET kiezen

Voor het klimaat


Poll is Verlopen.

U MOET kiezen

Voor het klimaat

Reaguursels

Inloggen

Marije houdt van barbecueën blijkbaar. want dat is dan ook wel weer zo: al die beleidbepalers binnen het regeringskartel dringen anderen maatregelen op en produceren voor zichzelf ontheffingen. typisch lynxze ziekte: zij moeten en wij willen.

de_sjaak1960 | 25-04-19 | 08:08

En dan denk ik aan alle burgers die mcdonalds alleen al heeft gebakken en dan denk ik, is douchen dan echt zo slecht?

niemand specifiek | 25-04-19 | 07:50

Betekent dit dan ook dat zeven weken NIET douchen WEL goed is voor het klimaat? Of is dit gewoon een verloren zaak ...

wegrenner | 24-04-19 | 21:00

Zowel hamburgers als douchen worden schromelijk overschat.

McMarx | 24-04-19 | 19:59

Ik hou niet zo van hamburgers maar wel veel van douchen. Lekker warm water, lekker ruikende zeep of douchegel, en met z'n tweeën heeft het ook wel wat. Hebben jullie ook haar broer in de aanbieding?

staat het bier koud? | 24-04-19 | 19:42

Oh jottem een rekensommetje..
McDonalds Nederland: omzet 811 miljoen, 11% daarvan is hamburger.. dat is ~90 miljoen euro.. gemiddeld dus 45 miljoen hamburgers. Dat is dus 45 miljoen x 3000 liter water per jaar. Oftewel 135 miljard liter water per jaar.
Per seconde stroomt er ongeveer 800.000 liter per seconde ons land binnen door de Rijn ( Lobith).
Dus hamburgers kosten ons dus het water wat elke 2.8 minuten door de Rijn stroomt.. en dat stroomt uiteindelijk gewoon voornamelijk de Noordzee in

Heeft dus geen impact. En als wel, dan behoed het eten van hamburgers ons juist voor overstromingen

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 18:05

Ik wil dan wel met haar douchen

Landstorm | 24-04-19 | 17:07

Ik kies toch lekker allebei. Haha.

Pot Vol Koffie | 24-04-19 | 16:39

Ik heb het een beetje gehad met dit soort onderzoeken. Want men niet meerekent is dat water dat gebruikt wordt niet verdwijnt. 99% gaat gewoon weer de riolering in. Er is geen tekort aan water, er is een tekort aan waterzuivering. En dat tekort is er omdat er meer mensen van dezelfde x aantal zuiveringinstallaties gebruik maken. En zeggen day mensen minder water moeten gebruiken omdat we willens en wetens mensen importeren,anders gezegd:menselijke broedmachines/fokfabrieken importeren, is hetzelfde als zeggen: Naja er zijn maar x aantal woningen, dus allemaal even inschikken en wat m2 aan een ander geven.

peterdh | 24-04-19 | 16:35

Terwijl ze in Afrika en China doorfokken moeten wij in het nietige Nederland blijkbaar de wereld redden... Het feit dat academici steeds minder serieus worden genomen ligt aan dit soort 'hoogleraren.'

Goldfinger | 24-04-19 | 15:57

We zouden natuurlijk ook geen 200.000 dorstige en hongerige snelfokkers kunnen binnenhalen per jaar. Het is allemaal maar een keuze.

Mijn keuze is ongelimiteerd douchen en vlees eten.

De Libertariër | 24-04-19 | 15:52 | 1

Tja,. Een Nederland waarin het autochtone werkvolk zelf de smerige klusjes wil doen, je hamburgers kunt eten en elke dag onder de douche kunt... je mag een droom hebben

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:31

Investeer in een mooie ontzouter en we hebben in Nederland nooit geen water probleem meer. Die dingen werken prima in Hong Kong, Florida, en zelfs zandbak UAE. Probleem opgelost.

Next.

WammesWonder | 24-04-19 | 15:51

Ohja de versdrinkwater hoax, die komt ook nog natuurlijk.
Net zo lang tot er genoeg mensen dood zijn zodat de rest lekker door kan.
Wij zullen die dans hier wel ontspringen. Achja. Modern gedoe allemaal.

Shareholder II | 24-04-19 | 15:34

Kiezen?

Solar666 | 24-04-19 | 15:22

Hamburgers van wild zwijn zijn klimaat neutraal en erg lekker

priwax | 24-04-19 | 14:52

Een of andere Dr Mof van TU Hüppeldepüp beweert vandaag dat een diesel schoner is dan een Tesla terwijl windmolens landschapsvervuilende insectenversnipperaars zijn die geen foek bijdragen aan een beter milieu. En nu moet je ook nog eens 7 weken stinken voor één hambo’tje.
Ik denk dat er intussen 97% consensus is dat Zot helemaal klaar is met de klimaatmaffia.

Zeddegeizot | 24-04-19 | 14:50 | 2

Schoner? Zo zo.. ik wil hem wel eens 10 minuten achter de uitlaat van beide auto’s zien en dan kijken of hij werkelijk nog zon stompzinnige uitspraak kan doen ...

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:33

klopt, dieselolie is grove aardolie waar weinig aan is gebeurd terwijl het heel wat energie kost om van aardolie benzine te raffineren,

wlodek | 25-04-19 | 11:55

Kan iemand mij vertellen waarom wij zouden moeten bezuinigen op water? Wij zijn toch prima in staan vuil water weer te zuiveren?

Het gaat volgens mij meer om het energieverbruik om schoon water te maken. Investeer dan in wat kerncentrales en over 15 jaar heb je dit linkse gezeik niet meer.

Ziekeconstipatie | 24-04-19 | 14:43

Mag ik ook de hamburger kiezen en zeven weken samen douchen?

nikolaos | 24-04-19 | 14:29 | 1

Excuus, van water. Want dit gaat over water. We moeten namelijk bezuinigen op water. God weet waarom, we zijn geen woestijnland of zo. Maar het is voor de Goede Zaak ®.

omanders | 24-04-19 | 14:30

Vlees heeft het weer gedaan!
Terwijl een koe eet gras, en gras groeit overal waar wij ons voedsel niet kunnen verbouwen.
Waarom is er dan geen rapport over rijst? Heul veul water nodig!
Of platbranden van oerwoud voor sojaburgers? Quinoa?
Of het nemen van kinderen?

Analia von Solmsch | 24-04-19 | 14:11 | 6

@jos verstoppen | 24-04-19 | 15:01: Al was het 100x
Lekker belangrijk.

GOEM | 24-04-19 | 15:35

@jos verstoppen: een mens heeft alleen geen koeien-magen. Je kan niet een vleesburger door een tofuburger vervangen en dan 'gegeten' hebben. Toch? Hoeveel gras-burgers moet je eten om overeind te blijven? Hoeveel troep gooi je dan extra naar binnen om te compenseren? En waar verbouw je dat dan weer? God heeft het allemaal voorzien hoop ik.

Shareholder II | 24-04-19 | 16:04

@jos verstoppen | 24-04-19 | 15:01: Nee, want het is waarschijnlijk zelfs geen factor 5, en je concept gaat ervan uit dat het huidige landbouwbeleid het enige is waarop we vlees kunnen verkrijgen. En dat is apert niet waar. Voorbeeld: We halen soja uit Zuid-Amerika, niet omdat we geen varkens kunnen fokken zonder die soja, maar omdat het de goedkoopste wijze is.

omanders | 24-04-19 | 17:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik eet alleen veganistische koeien dus het zit wel met mijn CO2 footprint

ZonderNaam | 24-04-19 | 14:00

Een hoogleraar schrijft dat stuk, let wel. Een gemiddelde hamburger is 200 gram, de meuk die daar inzit en geen vlees is laten we even buiten beschouwing en we gaan ervan uit dat er daadwerkelijk 200 gram (rund)vlees in zit. Als dat uit het buitenland komt, is daarvoor (voor het hele proces, totdat die op je bord ligt) 3000 liter water nodig. Daarvan is 90% gewoon regenwater dat in de bovenlaag van de bodem zit, en weer aangevuld wordt. Daar groeit bijvoorbeeld het gras van, dat de koe weer eet. Slechts 10% komt uit bodem- of oppervlakte water. Dat is dus in dit geval 300 liter voor die hamburger. Als hij uit NL komt, is dat ongeveer de helft. Dat is dus ongeveer drie keer douchen. Met drie keer douchen in zeven weken blijf je stinken. Wij moeten deze stelling dan ook afdoen als ONWAAR.

breakingnews | 24-04-19 | 13:59 | 4

@austinhealey | 24-04-19 | 16:13: een koe pist/schijt echt meer dan 50% van het opgenomen vocht gewoon weer uit hoor. Anders zouden koeien oneindig doorgroeien, en zou je na 10 jaar een koe met het formaat van een flatgebouw hebben.

Dit soort berekeningen "kost x liter water" is totale bullshit en kun je in alle gevallen negeren. Diezelfde koe onttrekt ook 'verloren water' uit gras bv. Een koe is per definitie waterneutraal, dat KAN helemaal niet anders, is elementaire natuurkunde.

ZeurDakker | 24-04-19 | 17:21

In Argentinië staan runderen vrijlopend op stukken grond zo groot als hier een halve provincie en halen ze elk jaar de helft van die beesten van t land. De rest doet de natuur.
Onder onze normen is dat gewoon vrijlopend wild.
Het is dus maar waar je het vandaan haalt.. en dan nog.. ik maak zelf wel uit wat ik eet..

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:37

@ZeurDakker | 24-04-19 | 17:21: bij papier niet.. een kilo papier ‘kost’ een ton ( 1000 liter) water.
Dus voor dat rapport kunnen we al 10 jaar burgers eten

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Henriëtte Prast is die trut die van haar kansloze 1ste Kamer plaats voor D66 naar de dierenpartij is overgelopen, omdat D66 niet genoeg voor dieren doet. (En PvD haar een gegarandeerde Kamerzetel bood.
Dergelijke mensen hebben een agenda die geen fuck met waterbeheer te maken heeft.

Abject | 24-04-19 | 13:59

Net een hamburger op en vanmorgen gedoucht. Weg met links. Leve de Klimaat Rebellen.

Zatkniss | 24-04-19 | 13:56

Ik lok mijn echtgenoot altijd onder de douche met een hamburger, anders weigert hij te douchen,

Gravin v Kippenbouth | 24-04-19 | 13:56 | 2

lol

loser | 24-04-19 | 14:09

Dat heeft ie goed voor elkaar.

nikolaos | 24-04-19 | 14:31

Het is heet vandaag. Dus vanavond maar weer voor de 3e keer douchen. En omdat het lekker is, vanavond maar zelfgemaakte hamburgers eten met het gezin. Fuck het milieugezeur.

loser | 24-04-19 | 13:47

Dat douchen, is dat met die mevrouw? Zeven weken lang?

Mr.Crowley | 24-04-19 | 13:38 | 2

Ja, en je kunt zelfs plaats nemen op haar toeptafel.

Gravin v Kippenbouth | 24-04-19 | 13:57

@Gravin v Kippenbouth | 24-04-19 | 13:57:
Tussendoor pak ik dan wel iets anders dan een hamburger.

Mr.Crowley | 24-04-19 | 15:18

Dan moet ik haar maar schoonlikken.

Dutch_Holland | 24-04-19 | 13:37 | 2

En doe je dat dan vóór of ná die hamburger?

Mr Dixit | 24-04-19 | 13:40

@Mr Dixit | 24-04-19 | 13:40:

Na. Likken kost wel wat energie, zeker als ik die kont van haar eens goed bekijk. Voordeel is wel dat ze er lik-able uitziet.

Dutch_Holland | 24-04-19 | 16:10

Als ik kies, krijg ik dan wat ik kies of raak ik dat kwijt? En mag ik voor elke hamburger 7 weken niet douchen? Of krijg ik één hamburger per 7 weken? Of als ik kies voor douchen, moet ik dan één hamburger minder eten? Of mag ik nooit meer hamburgers eten als ik douche? En wat als ik altijd koud douche en dan ook maar 2 minuten? Of als het een biologische beter leven hamburger op een spelt ecobroodje is, met maar 75 gram vlees? Holy shit, al die variabelen!

Mr Dixit | 24-04-19 | 13:36

4 hamburgers per dag en nooit meer douchen. Ik ga wel gewoon met hamburger in bad zitten.

WeirJack | 24-04-19 | 13:34

Weet je wat pas slecht is voor het milieu?
Al die amandelmelk die al die macrobilologische Groen Khmer figuren drinken in plaats van koemelk. In Californië heeft het al voor een enorme droogte gezorgd omdat al het water naar de amandelboeren toe gaat.
Dan moet je minimaal een jaar niet douchen om het goed te maken. Oh wacht ...

Osdorpertje | 24-04-19 | 13:34

De waterbesparende spoelknop op mijn WC is met afstand de grootste waterverspiller in mijn huis. Die knop blijft soms steken achter de grote spoelknop. Dat merk ik dan de volgende dag dat de WC aan het doorstromen is.

koeberg | 24-04-19 | 13:31 | 1

Want jij doucht je in de WC...?

Mr Dixit | 24-04-19 | 13:39

Ik kies voor douchen al is het maar dat ik de geur van die dame onder de douche niet hoef te ruiken als ze zich zeven weken niet gedoucht heeft.

pa_niek | 24-04-19 | 13:30

De vraag is niet logisch. Nog los van de onzin die er aan ten grondslag ligt, zou het wel kloppen, zijn beide opties niet VOOR het klimaat. Ook zouden beiden even slecht zijn. Eet dan een halve hamburger en douche de helft korter.

Van dit soort dingen raak ik alleen maar vreselijk in de war. Bedankt maar weer GS!

Hetkanverkeren | 24-04-19 | 13:26 | 2

> Eet dan een halve hamburger en douche de helft korter.
Volgens mij is dat precies de boodschap van die Prast en Hoekstra.

koeberg | 24-04-19 | 13:37

@koeberg | 24-04-19 | 13:37: Thnx! Toch gewoon weer de schuld van GeenStijl dus. Ik had het kunnen weten.

Hetkanverkeren | 24-04-19 | 13:48

Hamburgers, zo slecht voor het milieu...Daarom hier vanmiddag kippenbouten op de BBQ, veel beter veur het miljeu...o, wacht...En vanavond gewoon weer onder de douche ( met zo'n grote regendouche erop )

Nuchtere_Tukker | 24-04-19 | 13:24

Klinkklare onzin natuurlijk.
Er wordt uitgegaan dat al het water wat een koe drinkt verloren gaan, wat niet het geval is. Het komt er aan de achterkant net zo hard weer uit.
Hetzelfde met het voer van de koe. Al het water dat vast zit in het gras dat koe eet, zeikt ie even later weer uit.
En om een foute vergelijking nog fouter te maken, vergelijken ze het met iemand die minimaal doucht. Zou iemand die na 2 minuten al klaar is. En een uur in de windt ruikt.
En om de vergelijking nog fouter te maken, water wat gebruikt wordt om te douchen gaat ook niet verloren. Dat kunnen de waterbedrijven gewoon zuiveren. En dat doen ze ook.
Dus aan de ene kant gaat er geen water verloren doordat koeien eten en drinken, en aan de andere kant gaat er ook geen water verloren door douchen.
Net zoals lucht niet verloren gaat door ademen. Iedere als je ademt zit daar 1 molecuul bij van de laatste adem van Julius Cesar. Ook nooit verloren gegaan.

Osdorpertje | 24-04-19 | 13:24 | 4

@RandyBiel | 24-04-19 | 13:35:
Er word gesteld dat het water verbruikt word en als zodanig dus vooral altijd onbruikbaar. Wat natuurlijk complete lariekoek is.

2voor12 | 24-04-19 | 13:50

@2voor12 | 24-04-19 | 13:50:
Nogmaals, waar staat dat het daarom dan voor altijd onbruikbaar zou zijn?
Eerst zelf dingen gaan verzinnen en dan roepen dat het niet klopt... verzin het dan gewoon niet!

RandyBiel | 24-04-19 | 14:21

Dus je zegt dat ik de lucht van anderen inadem? Gat veredame...

Epistulae_Morales | 24-04-19 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag geen hamburger gegeten, gisteren ook niet. Ik zit weer geramd, de komende 14 weken.

John McClane | 24-04-19 | 13:23

Kiezen is in dit geval onzin.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 13:18

Is de douche met of zonder die chick?

jip_86 | 24-04-19 | 13:17

Leuk verhaal. Men vergeet wel voor het gemak dat kunstmest mogelijk is door olie. Wel raar aangezien we sinds de middeleeuwen al op grote schaal af konden met vee die de grond voorzag met een superieure vlaai. Dus reken voor de kosten en milieubelasting eens mee voor het gebruik van kunstmest zodat men lekker kan gaan knauwen op groentes en boos kan wijzen naar bloederige biefstuk eters. Dat kan wel eens gaan tegenvallen.
Een mooi voordeel van lokaal vee is dus niet alleen betere vruchtbare grond maar ook een lekker lapje vlees op je bord die eerlijker en groener tot stand is gekomen dan de avocado's die men nu naar binnen stouwt. Maar ja, schaalvergroting is er slechts voor de aandeelhouders. Jammer dat er een grote aantallen domme milieuaanbidders zijn die hier braaf aan meedoen.

Deflatiemonster | 24-04-19 | 13:17

Als iemand die in het alledaagse menselijke verkeer regelmatig tegen germafobische uitdagingen aanloopt, baart de nipte overwinning van het douchen mij zorgen.

MickeyGouda | 24-04-19 | 13:16

"1 hamburger kost 2400 liter water, dat is 7 weken douchen".

10 liter per minuut, 10 minuutjes per dag is 24 dagen is drie en een halve week

de visser | 24-04-19 | 13:15

Aan de andere kant, zolang wij die koeien op de bbq blijven flikkeren voorkomen we mooi wel dat die beesten doorgaan met hun watergenocide!

Botte Hork | 24-04-19 | 13:13

Als zij onder die douche staat vrees ik dat ik minstens 4 x per dag met haar moet douchen, om mijn zonden af te spoelen.

LJBrinkhorst | 24-04-19 | 13:12 | 1

Zonden, noemen we dat zo tegenwoordig?

Langshetrandje | 24-04-19 | 13:16

Vals dilemma

JamesMurphy | 24-04-19 | 13:11

2400 liter water per hamburger, 24.000 euro per Dion... dat kan geen toeval zijn... *alu hoedje opzetten doet*

FarAwayFarer | 24-04-19 | 13:09

"Hamburgers get me hot!"

threeheadedmonkey | 24-04-19 | 13:09

Wat een onzin het water komt gewoon weer in de kringloop terecht en kan weer gebruikt worden.

Dutch_Holland | 24-04-19 | 13:07

Ik trap er niet meer in.
Voor mij gewoon vlees en lekker lang in bad.
FvD ipv VVD.
De schaamte? Die ben ik ruim voorbij.
Let ff lekker op jezelf, dank je!

Ruimedenker | 24-04-19 | 13:06 | 2

me too

Kwastenbederver | 24-04-19 | 13:08

Vroeger had ik een soort moraal. Maar dat heeft de politiek vakkundig de nek om gedraaid.

Willem_Oltmans | 24-04-19 | 13:19

Ik eet deze: www.heartattackgrill.com/assets/zr010...

Dan hoef ik zeven weken lang niet meer eten en ga iedere dag twee keer 20 minuten lang onder de douche. Twee keer per week laat ik dan ook mijn badkuip vol lopen (een grote van 180*90) en vul een paar keer heet water na.

Volgens mij deug ik zo enorm, daar kunnen jullie niet aan tippen.

hangtiet met knoop | 24-04-19 | 13:05

Wat kost de aanbouw van rijst, soja en al die andere veganistische troep eigenlijk aan water om het a) te telen, b) te oogsten, c) verwerken, d) transporteren (rijst groeit niet in de polder) en daarna in de keuken te e) wassen, f) koken?
Om een biefstukje te bakken hoeft er geen water bij. Je snijdt het uit het beest en hangt het boven vuur. Dat is voor een kommetje rijst wel anders. Ben je al snel 10 liter verder. Waar zit die waterafdruk dan in, bij vlees? De koei drinkt water, maar pist ook met even veel gemak en dat komt onmiddellijk terug in de watercyclus, en van de rest maakt ze melk. Dus tja... al die berekeningen dat vlees zo veel water kost: ik heb daar vraagtekens bij. Heel veel. Per joule energie uit dierlijk of plantaardig voedsel zal het waarschijnlijk helemaal niks uitmaken.

Stormageddon | 24-04-19 | 13:04 | 5

Je kunt eindeloos doorgaan met rekenen wat dat betreft. Wat kost de bouw van 1 windmolen aan water? Al die gasten in fabrieken, die douchen, die drinken water, bier, koffie, hamburgers, allemaal water, koelwater voor de metaalbewerkingsmachines, koeling voor de vrachtauto's, die op hún beurt óók weer gebouwd zijn in waterverbruikende fabrieken door waterverbruikende mensen en machines, ik bedoel... het is echt eindeloos.

Dutchbeaurouge | 24-04-19 | 13:16

Niet al het land is trouwens geschikt voor akkerbouw wat je al zegt. Een schaap wat op een dijk loopt te grazen kan misschien wel eens het meest groene stukje voedsel ooit zijn.

kokkie klaphaak | 24-04-19 | 13:17

@kokkie klaphaak | 24-04-19 | 13:12:
1 koe levert ook tienduizenden liters melk, voor tonnen kaas, boter en wat al niet.
En het is nu eenmaal zo dat in sommige streken gras veel beter groeit dan iets anders. Gras is heel makkelijk te telen, laat zich makkelijk maaien en opslaan. Maar ja, mensen kunnen gras niet vreten. Daar hebben we de ingewanden niet voor. Maar een koei wel! En die maakt voor ons van gras: melk en vlees. Prettig geregeld, lijkt me. En dat levert allemaal meer joules op dan dezelfde hectare soja.

Stormageddon | 24-04-19 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkklare nonsens, maar dat is mijn bescheiden mening.

Muuke | 24-04-19 | 13:04

Jezus wat zijn jullie anti-boer geworden, betaal ik voor premium om groenlinks en dierenpoes propaganda te lezen?

barejack | 24-04-19 | 13:03

Kun je nagaan hoe goed het voor het milieu is als iemand overlijd. Zeker jonge personen. Dat scheelt een slok op een borrel, zeg maar. Zo bezien is die Mocro Maffia klimaatvriendelijker dat Groen Links...

Dr_Prepper | 24-04-19 | 13:02 | 1

Als alle klimaatgekkies de wereld willen redden van het klimaat dan plegen ze massaal zelfmoord. Is de wereld ook ineens een stuk leuker!

kunstliefhebber | 24-04-19 | 13:08

Degene die bier kan brouwen met een hamburger smaak wint de Nobel prijs. dit bier moet dan wel geserveerd worden door een gender neutrale robotchick

bert.s | 24-04-19 | 13:01

Ik moet helemaal niks kiezen dwingeland Ronaldo, foek joeh

Hamburgers zijn lekker, dus die blijf ik klaarmaken en consumeren. En van hamburgers bakken ga je stinken, dus ik blijf ook gewoon douchen.

Dr.Tatta.Macamba | 24-04-19 | 12:58

Merkel ligt in een deuk. De duitsers bouwen aan de grens installaties die het gas van onder drente en groningen trekken en geven subsidie aan de mensen die overstappen op gas. Zo komen we goedkoop van het gas af maar zijn wel knettergek

Therapietje | 24-04-19 | 12:57 | 2

Ik moet altijd denken aan dat rietje in de film there will be blood. Geniaal. Rutte is de dorpsidioot.

tragic1911 | 24-04-19 | 13:01

Is Calvijn soms uit de dood opgestaan? Ik word niet goed van al die schuldcomplexen die iedereen aangepraat worden in al die propagandablaadjes en prietpraatmedia.

Pieter Breydel | 24-04-19 | 12:55 | 1

Met haar wil ik me wel schuldig voelen onder de douche.

Dirk III | 24-04-19 | 12:58

Een koe is slecht voor het milieu want een koe (of een stier) laat klimaatscheten van methaan.... Als je dus iets wil doen vóór het klimaat moet je zo snel mogelijk alle koeien opeten. Of mis ik nu iets?

Flex187 | 24-04-19 | 12:55 | 1

Alle dieren moeten dood gemaakt worden en daarna de ruimte in geschoten met een giga katapult.

Dirk III | 24-04-19 | 12:57

Die dommige professoren moeten hun prietpraat eens stoppen. Onzinnige verhaaltjes lezen, dat kost pas CO2 uitstoot! Laptop aan, bureaulamp aan, boos en verontwaardigd worden, hartslag omhoog en puur uit frustratie een dirty pleasure zoeken. Een borrel bijvoorbeeld, die lui hebben geen idee wat alcohol stoken kost. Een fles jenever kost zeker twintig weken douchen! Transpireren dat je ervan doet! Tsonge, jonge, jonge..

bolletje kaas. | 24-04-19 | 12:55

Allemaal flauwekul. Als ik een krat bier naar binnen giet, komt dat er gewoon weer uit, net zo ik een krat water zou drinken. Bij een koe, plant of welk eender watergebruiker is dat niet anders. Dat komt er weer uit. Het is niet ineens op of zo.

NerdAlert | 24-04-19 | 12:54 | 1

Het verschil is dat ik een glas kraanwater zo drink, maar een glas kraanwater dat door jouw lichaam is gegaan niet wil drinken.

koeberg | 24-04-19 | 13:17

Oh, douchen is slecht? Nou dan ga ik wel in bad.

Stormageddon | 24-04-19 | 12:54

Als je iover de grenzen vertelt dat dit soort dingen echt een dingetje zijn hier met dat klimaatgezeur en dat je je overal maar af moet vragen wat Groenlinks/VVD er eigenlijk van vind, kijken ze net zo raar als dat wij raar kijken dat men bijvoorbeeld nog steeds in pasgeborenen snijdt omdat een godje zn werk niet heeft afgemaakt......

Bali Lovert | 24-04-19 | 12:53

Net een Black Angus pakket gekocht bij koop een koe, met extra veel hamburgers. En ik blijf ook lekker veel douchen en in bad gaan (nog meer water). Ik overweeg zelfs de aanschaf van een jacuzzi, heerlijk na de BBQ nog wat nagenieten! Die ‘hoogleraren’ gaan zelf maar op wat wortels knagen en slechts 1 keer per jaar douchen (als ze in een kraakpand wonen doen ze dat wellicht al).

kunstliefhebber | 24-04-19 | 12:53

Drink met klimaten.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:53

Niemand die zich ergert aan het woord klimaar?

keestelpro | 24-04-19 | 12:51

Als we een ministerie opheffen, hebben we in 1 keer de klimaatdoelstelling voor 2019 gehaald.

Feynman | 24-04-19 | 12:48

Je hoeft helemaal niet te kiezen.

Koning Willy | 24-04-19 | 12:48

Net een broodje rosbief (110 gram!) Op.
Mag ik nog douchen?

Carmelita | 24-04-19 | 12:47

Douchen = moord!

burgertime | 24-04-19 | 12:47 | 1

Haha nice.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:49

.. als ik zeker wist dat er een hok vol krijsende klimaat-apen stierf zodra ik zeven weken met een hamburger ging douchen, dan kon dat dolle kuiken van '66 maar beter zijn testament opmaken.
Intussen de typhus gewenst Al-Gore en consorten, in jullie paleizen aan de kust waarvan je twintig jaar geleden al voorspelden dat die tien jaar geleden onder zee zou staan.

Jan Passant mk2 | 24-04-19 | 12:47

Mensen eten vlees, dat is goed voor ze en dat moet zo blijven, de regering moet er maar voor zorgen dat dat mogelijk blijft.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:47

Gewoon doodgaan is het allerbeste voor het milieu. Te beginnen met die Zweeds puber met die vlechten.

Koonkluk Huis | 24-04-19 | 12:46

Wat als je dan je hamburgers eet tijdens het douchen terwijl je ook kroost kweekt bij deze/een dame, ben je dan driedubbel schuldig?

litebyte | 24-04-19 | 12:46 | 2

Jup maar het is wel verdomd geil.

tragic1911 | 24-04-19 | 12:54

Fuck dit.
Ik eet mijn hamburgers doorgaans onder de douche.

Diederik Vlegel | 24-04-19 | 12:45 | 1

idd...

litebyte | 24-04-19 | 12:46

Ik heb eigenlijk momenteel geen trek in een hamburger, maar ik ga er toch maar even eentje eten.

Fantabulosa | 24-04-19 | 12:45 | 2

Een Big King of een Big Tasty met Bacon gaat er altijd in.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:48

@Patje2011 | 24-04-19 | 12:48: Eh nee. Soms denk ik dat wel, dan neem ik een burger van de Mac of de BK en dan weet ik weer dat ze eigenlijk helemaal niet lekker zijn. Mijn geheugenspanne is ongeveer een kwartaal, dus ik heb dit gemiddeld 4 keer per jaar.

koeberg | 24-04-19 | 13:24

Ik vraag me nu werkelijk af wát men met dit soort berichtgeving eigenlijk wil bereiken. Of dat het gewoon wat roepen-om-het-roepen is geworden, áls het maar zijdelings iets met klimaat te maken heeft of zou kunnen hebben.

Dit is namelijk wel heel erg schaamteloos de laagst hangende kersjes uit de boom proberen te pietsen.

Hoe dan ook; stel dat iemand hiermee een klimaat statement wil maken. Je hebt het over basisbehoeften; voedsel en hygiëne. Zonder voedsel kan je een week of 2 maximaal, zonder hygiëne worden we in zo'n zelfde periode rap ziek. Dus. Wat wil iemand hiermee bereiken? Er valt niet te kiezen tussen ofwel jezelf schoon houden, ofwel niets eten.

Natuur of de mens, wie krijgt voorrang. Klimaat redden of eeuwige economische groei, U zegt het maar.

Dan kom je toch uiteindelijk op de keuze terecht; moet je als mens willen leven of moet je willen sterven, wat is minder slecht voor het milieu? Benieuwd wanneer iemand het lef heeft om daar een 'opiniestuk' over te schrijven, onderbouwd met de onvermijdelijke "wetenschappelijke onderzoeken".

Dutchbeaurouge | 24-04-19 | 12:45 | 4

Clickbait... byte vulling... zie dit soort berichtgevingen asl fastfood, het vult inhoudelijk nauwelijks

litebyte | 24-04-19 | 12:48

@Diederik Vlegel | 24-04-19 | 12:47: Exact, dan eet je, en douche je verder, echter nu met een schuldgevoel. Dus dat maakt in netto waterverbruik helemaal niets uit. Ik blijf het vreemd vinden.

Dutchbeaurouge | 24-04-19 | 12:54

"moet je als mens willen leven of moet je willen sterven, wat is minder slecht voor het milieu?"

Spijker. Kop. Wederom.
Alles wat je doet bij leven is slecht voor het klimaat. Laten we telkens als iemand sterft een groot feest houden voor het klimaat.
Die treurigheid bij uitvaartdiensten komt me sowieso de strot uit.

keestelpro | 24-04-19 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte: ,,Politici moeten eerlijker zeggen: dit is wat ik wil. Maar ik zal moeten samenwerken met andere partijen. Mensen vinden dat niet erg, die zullen zeggen: zo gaat dat bij mij thuis ook. De kinderen willen kamperen, de ander naar Oostenrijk en dan ga je op vakantie in Duitsland.’’ Enige humor kan je man niet ontzeggen...

A.S. Perien | 24-04-19 | 12:44

Douchen is luxe en eten is noodzakelijk.
#zwerver

Cadaver | 24-04-19 | 12:44

2 hamburgers, nooit meer douchen. Deal.

Aap Noot Miesje | 24-04-19 | 12:42

Er gaat niets boven een hamburger onder het genot van een glas biologische sojamelk.

Reebensteeltje | 24-04-19 | 12:41

Ik moet helemaal niks! Ik doe lekker allebei.

ItsNoStyleAtAll | 24-04-19 | 12:41

Ik douche nooit. Ik sta alleen buiten in de regen. Dus voor mij de hamburger.

arlen | 24-04-19 | 12:40

Ik heb vanochtend niet alleen gedouchet. En het was niet niet met Mark Rutte en ook niet met Macron of Merkel. Ik wil elke dag graag positief beginnen.

artie | 24-04-19 | 12:40

Als ik maar niet zo ga praten als Maarten van der Weijden. Wat kan ik die kerel niet zien of aanhoren. Jahaa, ik weet dat mijnheer is genezen van kanker.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:40

Het ligt eraan wat voor hamburger en van wie natuurlijk dus deze vraag is niet zomaar te beantwoorden.

Moonwarrior | 24-04-19 | 12:40

Hamburger natuurlijk. Want vanmiddag komt er een onweersbui dus douche ik gewoon buiten.

2voor12 | 24-04-19 | 12:39 | 1

En met het Sahara-zand dat mee naar beneden komt, kun je fijn je huid scrubben.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:42

Ik las laatst wat het kost aan water om een kilo rijst te verbouwen. Daar kun je 70 jaar van douchen.

Mammeloe | 24-04-19 | 12:39 | 3

Kost bijna niks want het water blijft gewoon bestaan.
Dit soort vergelijkingen slaan daarom nergens op en dienen alleen om jou een schuldgevoel aan te praten.
Trap.Er.Niet.In.

2voor12 | 24-04-19 | 12:41

Wat dacht je van soja?

coolvibe | 24-04-19 | 12:41

Wat ik gek genoeg nooit van die papieren media hoor, is hoeveel water het kost om van een dertig jaar geleden aangeplant dennenbos in een Scandinavisch land zo'n gigantische rol krantenpapier te maken, dat ding tot een krant te maken die de volgende dag bij de mensen in de bus ligt, en om die krant vervolgens weer bij de recycling te krijgen - maar ik denk zo maar, dat het voor een kilo krant een tikkie meer is dan voor een kilo vlees.
-
En dat is dan EX de persoonlijke footprint van de mensen die bij dat proces betrokken zijn.

bisbisbis | 24-04-19 | 12:39

Onduidelijk. Als ik ergens op stem, betekent dan dat ik dat opgeef, of dat ik dat juist wel wil?

Rico Tampeloerus | 24-04-19 | 12:37

Mag ik deze keuze elke dag maken? Want dan is het simpel. 1 dag per 7 weken geen burger. De overige 48 dagen gewoon een burger. En douchen, 'betaald' met die ene burger.

guru_meditation | 24-04-19 | 12:37

3,5 week met haar erbij onder de douche.

Hemmenaar7 | 24-04-19 | 12:37

Naast stemmen ronselen wordt het ronselen van douche muntjes en vleesconsumptie certificaten ooit big business.

H. Caulfield | 24-04-19 | 12:37 | 2

Dat is de optie een hamburger eten onder de douche.

tweetybird | 24-04-19 | 12:42

Ik mis de optie:
"Fuck het klimaat!"

_Roy_ | 24-04-19 | 12:36 | 1

Nog niet bekend met GeenStijl's "U MOET kiezen"?

koeberg | 24-04-19 | 13:27

Ik BBQ altijd in mijn douche, trek ook 7 keer per minuut mijn wc door.
Gewoon omdat het kan.

AlphonseCapone | 24-04-19 | 12:36

Gister aan Vitens mijn meterstand weer doorgegeven. Afgelopen jaar 43m3 verbruikt. Ik doe altijd boven pissen en een keer per dag doortrekken. En beneden schijten. Dan wel meteen doortrekken trouwens. Zo kan ik extra lang douchen.

Leptob | 24-04-19 | 12:35 | 4

Onder de douche plassen was ook goed had ik ergens gehoord.

Reebensteeltje | 24-04-19 | 12:44

Oeps ik pis beneden . Trek de heledag door en sta de hele dag onder de douche behalve als ik pis.Heb drie keer zoveel verbruikt.

tweetybird | 24-04-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Met haar wil ik wel 7 weken douchen

drbukkake! | 24-04-19 | 12:35 | 1

Moet je eens opletten na 7 weken met haar hamburgers eten.

tweetybird | 24-04-19 | 12:46

PS.

Citaat:

"Ik heb geld gestoken in een zuinige douchekop, wc-spoelknop en regenton nu heb ik die hamburger wel verdiend".

Echt helemaal niemand denkt zo. Toch?

harry21 | 24-04-19 | 12:34

Zeven weken niet douchen , of geen hamburger eten is om het even. Je loopt er in beide gevallen bij als een vegetariër.

RandyBiel | 24-04-19 | 12:34

Zolang China 166 nieuwe kolencentrales in gebruik neemt per jaar eet ik iedere week een hamburger onder de douche.

Mammeloe | 24-04-19 | 12:34 | 4

Dat van die coal centrales is nogal ingewikkeld in vergelijking met de mate van Chinese energie behoefte en daar tegenover de investeringen die worden gedaan in zogenaamde schone energie (China is wereldwijde koploper)

litebyte | 24-04-19 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Word schijtziek ervan dat werkelijk niets meer veilig is voor de klimaat maffia. Alles wat leuk, gezellig, lekker, soms een beetje ongezond, ontspannen etc is moet van de klimaat maffia vooral schuld gevoelens oproepen. Terwijl ruim 60% van de wereld nog steeds schijt, drinkt, pist en afval dumpt in dezelfde rivieren en oceanen waar ze zogenaamd van moeten leven. Moeten wij het moderne westen bij elke scheet rekening houden met het klimaat. Wanneer leert de klimaat maffia nou eens het verschil tussen milieu vervuiling en klimaat verandering. Ik word er echt schijtziek van.

Indoneesje | 24-04-19 | 12:33 | 1

Het inderdaad frappant dat dat gebeurd in de aangeharkte land. Maar, dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:35

Als we het milieu gaan redden dan zetten we er onze beste mensen op!
Wat te denken van de in uitstekende staat van dienst verkerende Ed Nijpels en Eric Wiebes?

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 12:33

Team vlees

Kipsnipdewip | 24-04-19 | 12:33

Zorg dan er voor dat meer zoutwater wordt omgezet in zoetwater, er is genoeg water. Ja het kost geld maar dat kosten andere hobbies ook.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:32

en de oorlog tegen het vlees eten gaat maar door.

Energya | 24-04-19 | 12:32

En die planten voor je soja-burger hebben geen water nodig?

Allemaal leuk en aardig dit maar het is niet alsof dat water dat gebruikt wordt voor de koeien vervolgens volledig onbruikbaar wordt.

Terra | 24-04-19 | 12:32

Misschien ben ik gewoon heel dom, maar water "verbruik" je toch eigenlijk niet echt? Doorspoelen, douchen, handen wassen, wasmachine, enz - 90% gaat terug naar de zuivering.

Het water is niet opeens opgelost in het niets? Het lijkt mij dus meer een capaciteitsprobleem bij de zuiveringsbedrijven om van grijs>schoon water te maken?

Wie weet het antwoord?

harry21 | 24-04-19 | 12:31 | 3

Ja, maar, als het grondwater op dreigt te raken, dan moeten ze het weer terugpompen uit de rivieren. En dat is veel werk en enorm duur.

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:33

www.geenstijl.nl/5147332/u-moet-kieze... Laten ze de pompen waarmee we dit land droog houden maar eens een tijdje stopzetten. Moet je kijken hoeveel zoet water je hebt. Gewoon een kwestie van goed management.
Dit is gewoon weer zo'n totale non-issue die dom links naar voren brengt.
Dom links is 99% emotie en 1% poging tot rationeel denken.
(En als het zoet water op is kunnen we het zoute water toch ontzilten voor een prikkie!?! Op Chinese zonnecellen stroom opwekken is bijna gratiesch!!! We hebben oneindig veel water voor de deur liggen!)

Aristotalloss | 24-04-19 | 12:46

Precies. Water vocht of damp verdwijnt niet het heelal in en komt nooit meer terug.
Water vocht of damp blijft gewoon netjes binnen de dampkring ...

Het Licht | 24-04-19 | 12:49

Hamburger. Ga ik wel 4 keer per week in bad.

NaughtiusMaximus | 24-04-19 | 12:31

Belangrijker: wie is dat douchemeisje op de feauteaux?

GOEM | 24-04-19 | 12:31

Ik heb geen kinderen op de wereld gepleurd met bijbehorende enorme vervuiling dus ik mag gewoon allebei.

2voor12 | 24-04-19 | 12:30 | 1

En anders komen de kindertjes uit de zandbak of donker Afrika met het hele gezin wel naar Nederland.. Over klimaat gesproken.

Ommezwaai | 24-04-19 | 13:18

Gewoon beide. Wanneer ik zelf zin heb.

Quib | 24-04-19 | 12:29 | 1

Hear hear.

Muuke | 24-04-19 | 13:06

Maar hamburger van five guys? Of Mac? 7 weken onder een regendouche met massage stralen in je rug of zo'n camping douchje? Vragen vragen

CopyCat | 24-04-19 | 12:29

En 97% van alle klimaatsubsidieslurpers is het ook hier over eens!

Zeddegeizot | 24-04-19 | 12:29

Kieze we voor of tegen? Of zijn we poll's om te pollen aan het houden..

001_Mills | 24-04-19 | 12:29

Fuck het klimaat. Ik kies beide!

born2killn00bs | 24-04-19 | 12:29

Ik vind deze moeilijk, ik ben verslaafd aan beide.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:28 | 3

"Wij vinden het raadzaam dat u zich vrijwillig meldt bij een afkickkliniek. Indien u niet vrijwillig gaat, zullen we u daartoe dwingen."

kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:31

@kweethetooknietbeter | 24-04-19 | 12:31
Vanaf nu reageer ik niet op mijn voordeurbel, u maakt mij angstig.

Patje2011 | 24-04-19 | 12:34

Ik vind ‘m ook moeilijk; is de vraag wat ik laat of wat ik wil doen? Help.

GekkeHenkieNiet | 24-04-19 | 13:20

Heaven is a hot shower.
Rundvlees of varkensvlees trouwens?

Is dit nog nieuws? | 24-04-19 | 12:28 | 4

@Is dit nog nieuws: Tja. Staats-burger? Daar kan -buiten de staat- ook vanalles in zitten.

Shareholder II | 24-04-19 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zeven weken niét douchen en je gaat eruit zien als Maarten van Rossem. Het zijn keuzes.

Dirrek | 24-04-19 | 12:28 | 1

Of als Bert Wagendorp.

Einde van de Domheid | 24-04-19 | 12:34

Mag ik ook zeven weken met een hamburger onder de douche?

keestelpro | 24-04-19 | 12:25 | 1

Na een tijdje smaakt die hamburger niet meer. Je kan beter met zeven hamburgers één week douchen... Of is dat al 'verboten'?

Expertus_Dico | 24-04-19 | 12:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken