Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE toespraak Sri Lanka MinPres en vz Arib

+ FOTO'S - overal vlaggen halfstok 

Doekjes, voor het bloeden. En dat dan twitteren. De vlag van Sri Lanka zat NIET in de gemeentelijke beamer voor een eerbiedwaardige lichtshow, dus dan maar ff zo. Het municipale dundoekie halfmast, en klaar is kees. Vanmiddag in de Tweede Kamer nog even een minuutje stilte plus toespraken van de MinPres en Mevrouw de Voorzitter (vanmiddag om 14:00 uur op NPO Politiek) en dan kunnen we weer door, want we moeten verder. Links-oecumenische VredesManifestaties op de Dam met verbindende toespraken van diverse pipo's met diverse imaginaire vriendjes zijn voorbehouden aan aanslagen op Black Box in the Desert Worshippers.
Instant Update1: Hee, toch een Wake. Vanavond 19:30 uur, Dam.
Instant Update2: Beamer gevonden in kelder Stopera.

Social
Social
Social

Jeuj. Een filmpje

Social

Die vlag hebben ze gewoon in 010

Social

Eerlijk is eerlijk. Utrecht 2 dagen terug

Social

Amersfoort, gisteren

Social

Reaguursels

Inloggen

Nu nog bij elke aanslag het zelfde a.u.b. Oftewel voordat de aanslagen in Christchurch plaatsvonden, werden de dag daarvoor 300 Nigeriaanse Christenen vermoord door lokale Moslims aldaar te Nigeria. Er werden toen geen vlaggen halfstok gehangen. En ook m.b.t. het Indonesië van nu, (bijna) alle Moslims zijn daar boos op niet moslims. Dus gedenk ook de aanslagen daar vanaf heden op de Christenen, en de Boeddhisten.
Daarnaast kon de huidige elite niet om deze aanslag heen die door de Islam is veroorzaakt, althans door de extremisten van deze Islam die dit geloof aanhangen. En het is het zelfde geloof wat hier in NL volop aanwezig is. En waardoor er weer meer anti-Joodse sentimenten zijn en nu daarnaast ook veel anti-Christelijke sentimenten. Meer aanslagen zullen komen. Dat weet iedereen natuurlijk behalve de NPO.
Het gaat druk worden om de vlag halfstok te hangen de komende tijd. Maar wel goed dat het nu gebeurd.

AMX pri | 23-04-19 | 19:18

Vraag me af of die Seada Nourhussen deze keer ook weer begint te zeuren over het projecteren van een vlag, zoals ze vorige keer bij christchurch deed. ‘Een nationalistisch symbool, boehoe huilie huilie’.

Sinterbikske | 23-04-19 | 18:16

Dijkhof gisteren bij Pauw gezien, als hij zijn redenering doorzet inzake artikel 23 dan kan dat niet anders dan leiden tot het verbod op de religie van de vrede en het belojxen daarvan gezien het feit dat deze alle kernwaarden afwijst, dus Dijkhof als je ballen hebt is dat je volgende pamfletje.
Excuses voor evt tikfouten, mijn mobiel en ik zijn niet altijd de beste vrienden.

bwanabanjo | 23-04-19 | 16:47 | 1

Wellicht kan hij zijn licht even bij Geert opsteken, die heeft vast wel een idee.

Bolder | 23-04-19 | 18:31

Zoals een berucht persoon S .H al eens in 1991 in sprak: This is the mother of all Batlles.
De strijd in de “zandbak” was met niet al teveel moeite gewonnen met het superieure oorlogstuig.
Het is nu 28 jaar later en de strijd is nog niet gestreden ,en de vijand geinfiltreerd op ons eigen grond gebied. Naief wordt “het paard van Troje” binnen gehaald. De drijfveer achter dit leger is een niet geevolueerd ,1400 jaar oud geloof ,en haar vele volgers die dit geloof tot de letter naukeurig naleven.
De gecivilceerde westerse samenleving is helemaal niet berekend op dit soort strijd/ terreur met een tegen partij die geen waarde hecht aan het leven en al helemaal niets aan het leven van andere ongelovigen of andere religie.

Een zorgwekkende ongezonde toestand , als je het mij vraagt.

Datgingniegoed | 23-04-19 | 16:42 | 1

Jawel, maar dan krijg je Orwelliaanse toestanden. Het vrije leven in het westen wordt ingeperkt en de vrijheden zoals onze ouders hebben gekend zijn verleden tijd.

Bill Cosby | 23-04-19 | 20:10

Vandaag las ik de column van tante ebru. Treffend. Die van Jan dijkgraaf ook. Deugers doen allemaal de vlag halfstok maar iets doen aan problemen daar schort het vooral vaak aan. Om maar niet te spreken over die twitterbots van de VVD en D66 met elke keer weer dezelfde tweet. Het ondermijnt de geloofwaardigheid.

Omebert | 23-04-19 | 16:20 | 1

Tja, de daders zijn slachtoffers; waar hebben we dat meer gehoord.....

mameloe | 23-04-19 | 16:26

Zie nou wel, komt het toch allemaal weer wél. Hoop op totaal massale opkomst op De Dam.

Maar dat NOS 10 uur later komt met duiding daders blijft oneerlijk en onvergevelijk..

Jan, Leiden | 23-04-19 | 16:00

En we deugen met z'n allen, eerlijk waar!
En we deugen met z'n allen, eerlijk waar!
En we deugen met z'n allen,
we deugen met z'n allen,
tot we met z'n allen ondergaan (hiep hoi?)

L.E. Raar | 23-04-19 | 15:59

Sja, de vlag in top houden om alweer een overwinning voor de religie van de vrede te vieren begint zelfs de meest ernstig door de NOS en politiek in slaap gehouden mensen op te vallen.
Dus Mark, staak het hahahaha - en studeer op tranen & toespraak. Ook de voorzitter graag. DENK kom op! Je cunt het. Het is maar toneel en volgende week is iedereen weer vergeten waar de islam ook alweer voor staat, als je boft.
Tot de volgende aanslag.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 15:15

Vandaag op de gracht hier in 020 opvallend veel islamitisch verpakte wijven gezien. Dat zijn eigenlijk ook vlaggen en ook nog eens hoog gehesen.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 15:11 | 1

Stemmige uniformen variërend van lichtzwart tot donkerzwart. Met repsect gedragen voor de Boze Profeet, die ook wel van een aanslagje hield op zijn tijd.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 15:18

Bijna driehonderd christenen vermoord tijdens het vieren van een voor hen belangrijke feestdag. Vijfhonderd gewonden.
En nóg mag het islamitische gevaar niet benoemd worden. Nóg geen maatregelen.

Montesquieue | 23-04-19 | 15:01 | 11

Nog steeds volk hierheen halen maar tegelijkertijd sussen, pappen en nat houden. om wat? te voorkomen. Of waar op aan te sturen?

Rest In Privacy | 23-04-19 | 17:46

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 17:09: Nou, zoals ik al zei, ik zou het wel een vooruitgang vinden als de NPO wat minder zou bagatelliseren en wat meer stelling zou nemen. Al is het maar om bewustwording te creëren zodat mensen niet onterecht voorgehouden word dat alles wel goed komt. En dat het allemaal wel mee valt. Feitelijk is dat namelijk gewoon liegen. Daar houd ik niet van.

Het is conflict mijdend gedrag. Maar je weet, net als alle volwassen mensen, dat je soms de confrontatie juist aan moet gaan om niet ondergesneeuwd te worden. Het is nobel om tolerant te zijn, nobel om de andere wang toe te draaien. Maar nobel zijn kan ook ontsporen en tegen je werken. Dan word er misbruik gemaakt van je goedheid. Dat moet je niet promoten.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 17:47

www.geenstijl.nl/5147310/live-toespra... Erg treurig dat reaguurders zoals u tijd en denken besteden aan onze meneer Landgenoot.
Er kan Landgenoot 10 keer verteld worden over dat de boosheid vooral geldt vanwege het wel benoemen van boeddhisten...... Nog steeds weet hij het zogenaamd niet en blijft zwetsen.
Hij manipuleert. Stop aub met uw reacties richting meneer.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 17:52
▼ 8 antwoorden verborgen

Allemaal huichelarij zolang de islam helemaal niets in de weg wordt gelegd. Een belediging voor alle slachtoffers (waar ook ter wereld) die zijn omgekomen - en nog zullen omkomen ! - door deze duivelse sekte, vermomd als 'godsdienst'.

Zilvermeeuw87211 | 23-04-19 | 15:00 | 3

Hebben "we" niet zojuist nog het ISIS kalifaat naar de hel gebombaardeerd?

Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 16:04

Pim Fortuyn.
Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de Islam veel sterkte. Zalig zijn de onnozelen van geest

komtdatschot | 23-04-19 | 14:58

Een wake? Zien we dan weer allemaal Turkse en Palestijnse vlaggen?

Dutch_Holland | 23-04-19 | 14:53

Wat een poppenkast. Allemaal weer ontzettend verbaasd en verontwaardigd. Om te kotsen die politieke correctheid.

CzMichiel | 23-04-19 | 14:53 | 2

Het begint de wennen he, al die aanslagen...

born2killn00bs | 23-04-19 | 14:56

Weet je wie er ook zulke mooie toespraken kon geven?

Mr_Natural | 23-04-19 | 14:49 | 3

Femke Halsema?

born2killn00bs | 23-04-19 | 14:51

Winston Churchill

Pelforth | 23-04-19 | 15:08

Velupillai Prabhakaran en Ranasinghe Premadasa

piloot47 | 23-04-19 | 15:48

.. zo onfortuinlijk dat het uitlekte dat het alweer de religie van de vrede was die de aanslagen verzorgde. Dezelfde religie waar letterlijk iedereen en zijn Deugende moeder direct aan dacht bij het aanhoren van het allereerste nieuws! Ontkennen en "repsectvol wachten op verklaringen" duurde korter dan de publieke aandacht deze keer.

Jammer voor de Weldenkende menschen. De Deugende menigte zat net zo lekker hoog & geschokt in het Deugzadel na Christchurch.

Nu heeft een te groot aantal mensen kunnen zien dat op de Fatsoensheuvel de tranen voor christenen lang niet zo rijkelijk vloeien als voor moslims. Dat de demonstratie-plaatsen dit keer niet zo spontaan volliepen met Halsema's en andere voorgangers van de linkse kerk.

Nu toch in alle haast maar wat Deuggeluiden maken. DENK en consorten riepen deze keer niemand tot de verantwoording, waarom mag duidelijk zijn. Het zou evengoed publicitair gewenst zijn zich nu aan te sluiten bij de schoorvoetende afgang richting de Dam.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 14:48 | 2

Kom je ook meeDeugen Fem? Je bent gezien en wegblijven is geen optie.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 14:56

@Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 14:56:
Dat past niet in het marxistische gedachtengoed.

Pelforth | 23-04-19 | 15:12

Heeft iemand al gemeld dat de leider van deze gore aanslaggroep een teruggekeerde IS terrorrist is die in Syrië geleerd heeft hoe je met een mengsel van d****, k********* en s****** heel eenvoudig geweldig goed werkende kneedbommen kan maken? Dan doe ik dat hierbij.

Vergelijk hierbij de plofkraken o.l.v. mocro IS'ers.

TriestGeval | 23-04-19 | 14:47 | 1

Ja, twee dagen geleden al. Maar niet verder vertellen hoor, anders maken onze eigenste Syriëgangers geen kans meer om als verloren zonen naar ons gave land terug te keren.

piloot47 | 23-04-19 | 15:51

De politie in Sri Lanka heeft bekend gemaakt... dat het twee moslimgroepen zijn geweest die wraak wilden nemen op de aanslag in Nieuw-Zeeland.
Oog om oog... tand om tand.
Laten we hopen dat dit niet in Europa en Nederland gaat gebeuren.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 14:44 | 5

Dan valt er nog wel wat in te halen.

Pelforth | 23-04-19 | 15:19

De bekende moslim-omkering van oorzaak en gevolg.

piloot47 | 23-04-19 | 15:52

Oog om oog... tand om tand.
Hebben ze dan het verkeerde land gekozen....

Rene046 | 23-04-19 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog even en we kunnen hier alle vlaggen in het land halfstok hangen voor de aanslag welke in ons eigen land gaat gebeuren, want er komt nog meer van dat volk hierheen zonder dat ze geweerd worden door ""onze "" regering.

G KOLKS676469474546 | 23-04-19 | 14:39 | 8

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 16:21: "Er komt hier vrijwel geen moslim meer binnen. Behalve via Turkije en Marokko." hahaha precies dát! Geestig :-) "Er komen geen moslims uit Afghanistan hoor, die Afghaanse moslims komen uit Turkije en Marokko" Mooi man. Jij probeert een hoepel nog tot een lineaal te lullen.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 16:25

@Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 17:27:

Er komt anders toch een nog aardig constante stroom aan mensen van islamitische origine binnen in Nederland hoor, waarvan er best een kans bestaat dat zij mogen blijven. Toegegeven, het zijn er minder dan zeg, in 2015, maar dat "er bijna geen enkele meer binnenkomt" klopt niet (en ja, dat blijkt uit feiten). En nee, die komen echt niet alleen maar uit Turkije en Marokko en niet enkel in het kader van "gezinshereniging enzo":

ind.nl/en/Documents/AT_Maart_2019_Hoo...

countus | 23-04-19 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind het altijd een beetje extra sneu, als je die massa's politici ziet die ineens zo eensgezind rond het lijk staan te snotteren met de dikke tranen van de krokodil.

Dat lijk wat ze uiteindelijk toch echt zelf mede op hun collectieve geweten hebben.

Ze zijn weer hevig geschokt. Hoe krijg je het voor elkaar om telkens weer te schrikken van iets wat zo voorspelbaar is geworden. Als je dagelijks tientallen tot honderden mensen actief importeert uit landen die een religie en cultuur hebben die volkomen, honderd procent, haaks staat op het land waar je als politicus verantwoordelijk voor bent, wat verwacht je dan? Na 30 jaar mensen importeren met als enig resultaat alleen maar ellende en geweld. Waarom ben je dan geschokt?

Ik ben pas geschokt als er een politicus komt die eindelijk eens durft te zeggen dat we al 30-40 jaar iets ont-zet-tend DOMS aan het doen zijn. En dat we daarmee per direct moeten stoppen omdat het ten eerste volkomen zinloos is om mensen naar hier te halen die hier niet willen zijn en hier niet passen. Dat het ten tweede intussen bewezen waanzin is om ervan uit te gaan dat die mensen hier 'Nederlands' zullen worden. En dat het ten derde gewoon roekeloos is om de hele samenleving bloot te stellen aan levensbedreigende risico's alléén maar om.... ja waaróm eigenlijk?

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 14:39 | 7

@gato | 23-04-19 | 16:11: (en Jimmy) : ik bedoel een serieuze politicus van statuur. Met alle respect maar ik heb Wilders altijd nogal clownesk gevonden en derhalve altijd moeite gehad (en nog) om de man serieus te nemen. Hij kan ook geen potje (of vaasje) breken, want niemand neemt hem en zijn partij echt serieus. Zet dan Bosma bovenaan ipv Geert, dat is tenminste iemand met een veel betere uitstraling.

Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 16:23

@Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 16:21 |
Triest en gekmakend van woede tegelijk. Want de gevolgen zullen vooral voor u en mij zijn, niet voor degenen die flater, na uitglijder, na naïef wegkijken begaan. En komt het te dicht in hun buurt, dan neemt men gevoegelijk de benen en mag de gewone bevolking het wederom uitzoeken. Echt...

Sjefke7807 | 23-04-19 | 18:00

@Dutchbeaurouge | 23-04-19 | 16:23: Lastig lastig. De een is te volks, de ander is te elitair. Ik bewonder uw bijdragen hier (tot nu) maar dit vind ik wel weer jammer. U doet alsof u niet weet van een cordon sanitair.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 18:00
▼ 4 antwoorden verborgen

En nóg zijn er types die denken dat het mengen van onze cultuur met die van de aanhangers van de moordzuchtige pedoprofeet een goed idee is.

James Lastig | 23-04-19 | 14:37

Bij Joop moet je al heel goed zoeken naar berichten over Sri Lanka. Weet je als christen gelijk weer waar het echte gevaar zit. Van dijk hof tot klaver ze zullen christenen nooit werkelijk steunen

Steifnek | 23-04-19 | 14:36 | 3

Joop is van de overheid.

ja,diedus! | 23-04-19 | 14:53

Hoezo?
Het staat op de frontpage bovenaan.

Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 16:06

Bij de Joop, goed zoeken, ergens in een stoffige policor-kerker ver weggestopt, nog steeds dit te lezen: " Ook is er ondanks speculatie vooralsnog niet bekend wie er achter de aanslagen zit." Dat gebruik van dat archaïsche 'vooralsnog' doet trouwens sterk denken aan toespraak Colijn, 1936: ".. voorshands niets om ons zeurgen over te maken".

klön | 23-04-19 | 16:13

Zouden de moskeeën in Nederland al weer extra beveiliging hebben aangevraagd ? De nadruk op slachtofferschap moet tenslotte wel bij de islam blijven en het leidt gelijk even de aandacht af van de corrupte bende binnen een Amsterdams schooltje met een bepaalde godsdienstige achtergrond.

Ruikbaard | 23-04-19 | 14:34 | 2

Daarvoor hadden ze al het Dion Graus schandaal vandaag in de media gegooid...

Sjompie | 23-04-19 | 14:41

@Sjompie | 23-04-19 | 14:41: "onderzoeksjournalisten" beide Limburgse afkomst, tja dan ben je kansloos in de afrekening, er zitten en zaten er zo talloze in de 2e kamer, verder kan het OM hier niets, moet via een commissie van de kamer(die er nooit komt... omdat schade aan PVV al vakkundig is ge-MSMd vandaag )

grindbak | 23-04-19 | 14:52

Ik mis de termen ‘islamitisch’ en ‘moslims’ in al die twitterberichten.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 14:31 | 2
-weggejorist-
frank4444 | 23-04-19 | 14:38

Da's net zoiets als dat ze bij opsporing de huidskleur van de dader alleen nog maar vermelden als dat niet licht-getint is. Zonder vermelding weten we wat die van de dader is, net zoals we het motief van de terrorist weten als dat niet speciaal vermeld wordt.

TheEgg | 23-04-19 | 15:06

Nou, tóch een wake op de Dam en een projectie van de Sri Lankaanse vlag op Amsterdam CS.

Beter laat dan nooit, zullen we dan maar zeggen (maar je krijgt wel het idee dat ze daar in Amsterdam heel erg in de gaten houden wat er allemaal op GS geschreven wordt, en dan opeens snel actie ondernemen als hun - aanvankelijke, moet ik nu zeggen - meten met twee maten mensen opvalt.

Dr_Johnson | 23-04-19 | 14:31

Ik geloof best dat zelfs de meest linkse gemeenteraden deze aanslagen erg vinden. Het zijn meestal toch naieve mensen die leven in de waan van de dag. Maar wat me dan toch elke keer weer verbaast is die reflex van ze om dan te denken 'moeten we onze moslims nu extra beschermen tot men dit gedoe weer vergeten is?'. Die drang om de daders uit de wind te houden begrijp ik niet.

Likqua | 23-04-19 | 14:29 | 8

Je kunt niet alle moslims verantwoordelijk houden voor de aanslagen in Sri Lanka: de enigen die daarvoor verantwoordelijk zijn, zijn de aanslagplegers zelf en hun bondgenoten/helpers. Tegelijkertijd, echter, is het ook weer niet zo dat alle moslims nu opeens ook het slachtoffer zijn na deze aanslagen. Toch lijkt het wel deze gedachtegang te zijn op basis waarvan sommige mediaplatforms en personen krampachtig proberen te vermijden de achtergrond van de daders te benoemen en/of ook maar iets te zeggen wat een link kan leggen tussen de aanslagplegers en de islam (en daarmee moslims).

Probleem is dan weer dat dit enkel en alleen maar averechts werkt. Waarom benoemde men bijvoorbeeld vlak na de aanslag in Christchurch wel expliciet dat het om een extreem-rechtse dader ging, maar heeft men er nu zo'n moeite mee om te benoemen dat het om radicale moslims of islamitische extremisten gaat? Dan is het niet raar dat mensen daar vragen over gaan stellen en zelf allerlei ideeën hierover gaan lopen verzinnen.

countus | 23-04-19 | 17:54

Gezien hun vingertje in de lucht (Tawhid ) op de foto,
Wat staat voor dat er geen ware God is behalve Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is.
En dat is precies wat moslims geloven en waarvoor ze hun vingertje ooit een keer in mekka in de lucht prikken.
Hoeveel imams en islamitische regeerders en politicussen hebben in het openbaar of in de media deze aanslag afgekeurd.......

Rene046 | 23-04-19 | 21:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Verdriet, vlag halfstok, wake en toespraken,
hoe vaak heb ik dit al gezien en ga ik dit nog meemaken!!
Maar het beest bij zijn naam noemen wordt van lafheid vakkundig vermeden,
en koppen gaan na de toespraak weer terug in het zand.

Halul gebakken | 23-04-19 | 14:27

Aparte instagramaccount ook: burgemeeSTERFemkehalsema

kaasfondue | 23-04-19 | 14:26

Gelukkig kennen we de vijand. Helaas zijn het er heel veel en ze zitten overal.

Pislinq | 23-04-19 | 14:25

Nou nou, het NOS journaal had het net 2 x over extremistische moslimgroeperingen. Toe maar, 2 x. Komt er nog een backslash over die herhaalde uitleg dat het waarschijnlijk om boeddhistische monniken ging? Die deden wel vaker moslims aanvallen, volgens die deskundige mevrouw.

Mammeloe | 23-04-19 | 14:25 | 1

Ja ja, met tam tams en hun blaas instrumenten

boerk | 23-04-19 | 14:33

Nou wat zullen ze blij zijn in Sti Lanka. Een hele troost dat hier een paar vlaggen halfstok hangen.

Superior Bastard | 23-04-19 | 14:25 | 3

Ja, zo werkt dat in beschaafde landen. Of wilde jij gratis Toyotas sturen?

Mammeloe | 23-04-19 | 14:27

Eensch met SB, dat schijnheilige gedoe altijd. Maar het beestje bij de naam noemen, laat staan actie ondernemen, durft men niet.
Maar de nabestaanden zullen vast troost halen uit de vlaggetjesparade alhier.

Croxifoxio | 23-04-19 | 14:38

Elke keer als je denkt dat Mark niet geschokter kan zijn flikt hij het toch maar weer, wat een kerel.

Mr_Natural | 23-04-19 | 14:23 | 1

Hij wordt ook steeds geloofwaardiger. Doe doet hij dat toch!

keestelpro | 23-04-19 | 14:39

Ik zie dat Zaandam ook meedoet met een vlaggetje. Een vlag, dè moderne aflaat voor medeleven.
Je raakt ook wel eens uitmeegevoeld, natuurlijk.

Carmelita | 23-04-19 | 14:22

Kunnen we geen GeenStijl Vlag ontwerpen met de cartoon van Gregorius?

"Don't mention Islam"

En die dan permanent halfstok hangen.

James Lastig | 23-04-19 | 14:21

Hoeha. Dit waren ze allemaal niet van plan, maar de ophef over de hypocrisie zorgt ervoor dat ze nu toch maar langzaam maar zeker een beetje moeten toegeven.
Niet geholpen natuurlijk door de "Easter worshippers" van Obama en Clinton en de ja-maar de moslims zijn hier de echte slachtoffers draai van de NPO. Op een gegeven moment deug je zo hard, dat de ware aard door begint te schijnen.

TheEgg | 23-04-19 | 14:18 | 2

Inderdaad, met Christchurch wisten ze niet hoe snel die vlag buiten moest terwijl ze het hier na 2 dagen dan toch ook maar moeten doen omdat er zoveel "gezeur" om is.

2voor12 | 23-04-19 | 14:25
-weggejorist-
frank4444 | 23-04-19 | 14:18 | 1

Wanneer hangen ze eens een grote nl vlag in de 2 kamer en bij iedere aanslag ter wereld halfstok voor de bühne

oldskoolhollander | 23-04-19 | 14:16 | 2

Eigenlijk focussen we te veel op het negatieve.
We zouden de vlag moeten hijsen na elke dag dat er geen islamistische aanslag gepleegd is. Dat was de afgelopen maand slechts 1 keer: 18 april.
www.thereligionofpeace.com/attacks/at...

keestelpro | 23-04-19 | 14:23

Ja een grote vlag en de stok iets onder een hoek, zoiets als 15 graden ofzo, zodat het niet als een bos hooi op de stok hangt.

echtpaul | 24-04-19 | 13:16

Ja, toch een wake. Maar 1tje die het nodig vind om nadrukkelijk te vermelden dat het voor "alle" slachtoffer is. En die deze link bovenaan de pagina zet: Easter attacks and the politics of division Reach out to the Muslim communities that now live in fear of backlash .

Wat is dat toch, altijd weer die Pavlov reflex mbt "backlash"? Waarom was die angst er niet met Christchurch? En waarom werd de koppeling zelfs niet gemaakt toen die klootzak in Utrecht het NB zelf op z'n briefje krabbelde?

Gen. Maximus | 23-04-19 | 14:15 | 2

Er is nog nooit een "backlash" geweest richting moslims in tegenstelling tot het omgekeerde zoals nu dit een vergelding zou zijn voor Christchurch.
Maar moslims zijn nu eenmaal meesters in het slachtofferschap.

2voor12 | 23-04-19 | 14:17

De elite is een vuurtje aan het stoken tussen alles en iedereen op deze planeet. Verdeel en heers. Man vs vrouw, geloof vs ongeloof, klimaat vs maatschappij, islam vs iedereen... zonder chaos verliezen ze hun macht en zonder macht en geld zijn ze niks.

Ton8695 | 23-04-19 | 14:20

En die herdenking voor Nigeria wanneer komt die Nu ?

oldskoolhollander | 23-04-19 | 14:14 | 3

In Nigeria is alles weer goed. Kreeg net nog een mail van een prins daar die me 15 miljoen dollar wil toesturen als ik eerst 5000 dollar onkostenvergoeding aan hem overmaak.

2voor12 | 23-04-19 | 14:30

@2voor12 | 23-04-19 | 14:30: Niet doen! Dat is een nepper. Ik kreeg net nog een mail van hem uit Ghana!!!

Pedronegro | 23-04-19 | 14:47

Halalfstok.

Mr_Natural | 23-04-19 | 14:12

Het wachten is op de volgende aanslag.
Iedereen hangt deemoedig de vlag halfstok, maar bijna niemand doet er wat aan.
In tegendeel, het licht niet aan de daders, maar aan de slachtoffers, de islamofoben.

watergeus | 23-04-19 | 14:10 | 3

licht = ligt. Sorry.

watergeus | 23-04-19 | 14:11

Kom met een paar zinvolle, uitvoerbare voorstellen.
Ik ben benieuwd.
je gaat ze vanmiddag nog hier posten denk ik?

Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 16:09

@keestelpro | 23-04-19 | 14:04
Mooie taakstraf voor de "paf" roeper/ster lijkt me.

Het Licht | 23-04-19 | 14:09 | 1

Pff, ik dacht 2 jaar cel.

Pislinq | 23-04-19 | 14:28
-weggejorist-
King of the Oneliner | 23-04-19 | 14:08 | 3

Ik gaat een handeltje beginnen in halve vlaggenmasten..

schoon-schip-maken | 23-04-19 | 14:02 | 6

Met afstandbediening voor als het regent?

Mr_Natural | 23-04-19 | 14:19

Half stok is iets anders dan halve stok.

Pislinq | 23-04-19 | 14:29
-weggejorist-
frank4444 | 23-04-19 | 14:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Als we voortaan de vlag half stok gaan hangen voor iedere islamistische aanslag komt die vlag nooit meer bovenaan te hangen.

keestelpro | 23-04-19 | 14:00 | 2

Misschien is het beter om de Nederlandse vlag permanent te strijken...

Schuldenbrau | 23-04-19 | 14:04

Met uitzondering dan van 5 mei, want dan vieren we onze vrijheid. En als we iets moeten vieren en koesteren, dan is het onze vrijheid.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 14:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland