Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Israelische luchtmacht reageert buitenproportioneel op uw subwoofers

Het land waar Sam en Moos wel terugschieten schoot terug. Geluid aan.

Social

Nou, tot zover de kantoortuin van Hamas-leider Ismail Haniya, wat overigens best wel een lul is. Tot ieders verbazing schoot Gaza's islamitische miniatuur dictatuur gister weer een paar raketten op de zionistische entiteit, waarvan er een dus 120 kilometer aflegde, over Tel Aviv heen vloog, en vervolgens een gezinswoning in Mishmeret ten noorde van Tel Aviv vernietigde, waarbij zeven gewonden vielen. Volgens Hamas was het een foutje en kwam het door "het slechte weer", volgens de rest van de wereld was het om de internationale gemeenschap af te leiden van het feit dat Gaza's bevolking zich alweer tegen hun bewind keert, en ze de opstand onder de duim houden door met scherp op betogers te schieten. Zie draadjes na de breek, net als Trumps en Bibi's gezamenlijke toespraak gister in de VS.

Social
Social
Social
Social

In the blue corner

Social

Reaguursels

Inloggen

@Elder of Z | 26-03-19 | 17:33
Laten we het er maar op houden dat dat "denkfoutje" ironisch bedoeld is. De keuze voor Hamas is op alle fronten desastreus te noemen. Een "vrij Palestina" naar de Hamas ideologie bestaat geeneens, laat staan persoonlijke vrijheid voor degenen die onder het bewind van Hamas leven, want Hamas staat geen vrij Palestina voor, maar een Pan Arabische eenheidsstaat waarin de Islamitische doctrine leidend en dominant is, iets wat op gespannen voet staat met zaken als persoonlijke vrijheid en het respecteren van de mensenrechten conform de VN standaards. Een vrij Palestina waar Hamas leidend is, is net zoiets als het Noord Korea van de Kim dynastie een vrij land noemen. Onafhankelijk is een beter woord. maar onafhankelijk is niet altijd beter as het gaat om mensenrechten en levenskwaliteit.

Heiner | 26-03-19 | 23:16

Volgens de rest van de wereld? Stelletje remi’s

Balgesjaakt | 26-03-19 | 19:06

Waarom dragen ze in Gaza dan ook geen gele hesjes

Beste_Landgenoten | 26-03-19 | 18:59

@Sarah 1965 | 26-03-19 | 15:10
Er zijn niet veel entiteiten in de wereld die hun oorlogen zo slecht voeren als Hamas en als er nou alleen Hamaskader en voetvolk het slachtoffer was, soît, maar de realiteit is anders. Werkelijk iedere fout die gemaakt kan worden, wordt daar gemaakt en vervolgens jankt Hamas over het resultaat. Het erge is dat ze nog gehoor ook vinden en geld weten los te peuteren want ze zien toch keer op keer weer kans om opnieuw te beginnen. Moslims en pallyvriendjes huilen altijd over de steun aan Israel vanuit het westen. "Zonder die steun zouden ze het niet redden" Mag zo zijn, maar vervolgens is er dan weer geen verklaring voor het gegeven dat een stadstaat waar, buiten Qassamraketten en bomvesten nauwelijks maakindustrie of scheppende industrie is, laat staan export er toch steeds weer in slaagt om gewapende conflicten uit te lokken, ook al is de schade van het vorige conflict zo groot dat men het onmogelijk met eigen middelen kan repareren. Gaza is niets anders dan een zwart gat voor subsidies, "zakaats" en allerlei vage schenkingen door vage figuren of regimes.

Heiner | 26-03-19 | 17:22

"Als iedereen klaar is met de wereld slopen en elkaar kapotmaken en speciale rechten eisen terwijl je het doet, mogen we dan onze planeet weer terug?"
www.youtube.com/watch?v=Bv4mSDD4Wd8
"It's just a little thing, really,
but do you think that when you've finished smashing up the world and blowing each other to bits and demanding special privledges while you do it,
do you think that maybe the rest of us could sort of have our planet back? "

kloopindeslootjijook | 26-03-19 | 17:17

Het volk dokt er best stevig voor, maar moses kriebel wat heeft het IDF toch mooie spulletjes.

Shareholder II | 26-03-19 | 17:04 | 1

het kost wat, maar dan heb je ook iets....

michelpen | 26-03-19 | 18:15

@Mazoeza | 26-03-19 | 11:32
U maakt een paar "denkfoutjes" Het gaat er namelijk niet om hoeveel mensen er voortijdig door allerlei vormen van geweld sterven, maar om wie de daders zijn. Als er doden vallen omdat Israel zich verdedigt of terugbetaalt is dat vreselijk. Dan heeft iedereen het er tot in den treure over. Kijk maar naar de escalatie in 2014 waarbij 2100 doden vielen. Het ging alleen om Israel, niet om de idiote taktiek van Hamas. Zoveel doden gevallen door "zionistische kndermoordenaars" Toen Hoessein van Jordanië in conflict raakte met de Palestijnse gasten /"vluchtelingen" in zijn land, omdat ze probeerden de macht over te nemen, vielen daar naar schatting zo ongeveer 7000 Palestijnse doden bij, Ongeveer net zoveel Jordaniërs ook. Veel van die Palestijnen liet Hoessen uit de weg ruimen omdat ze een direct gevaar voor hem en zijn regime betekenden. Die tijd staat bekend als de Zwarte September. Hoor je geen Moslim of Arabier over. Over de strijd in Jemen hoor je Moslims niet of nauwelijks, want het zijn Moslims die andere Moslims vermoorden, bombarderen of uithongeren. Over die 500.000 doden in Syrië hoor je niet of nauwelijks Moslims, want het waren Moslims die andere Moslims (en Christenen, niet te vergeten!) over de kling jaagden. Over de massamoorden bij Srebrenica hoor je Moslims nog steeds klagen en huilen. Over wat er in de dagen en maanden voorafgaand aan die massamoord in de dorpen en stadjes rond Srebrenica plaatsvond en wie daar verantwoordelijk voor was (de Moslim Naser "Sheriff" Oric) hoor je geen Moslim. Dus of er mensen gedood worden is niet het probleem. het probleem zijn de daders. Als Moslims het doen is het goed, doen anderen het is het niet goed.

Heiner | 26-03-19 | 15:01 | 4
-weggejorist-
Wim187 | 26-03-19 | 16:18
-weggejorist-
die_kale | 26-03-19 | 16:22

Mazoeza maakte helemaal geen denkfoutjes.
In 2005 trok Israël zich terug als "bezetter" van Gaza, waardoor de bevolking het veel harder voor haar kiezen kreeg. Misschien was het voormalige Egyptische militaire bestuur oopk wel wat geweest, geloofsgenoten onder elkaar etc.
Overigens zijn er in Jordanië (zwarte september heel wat meer palestijnen vermoord !

Elder of Z. | 26-03-19 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Het is écht de enige manier om die Allahuhakbar-schreeuwers te doen inbinden; ze ongenadig op hun falie geven.
Het is de enige taal die ze begrijpen: intimidatie en geweld. Dat krijg je, met primitieve, archaische culturen.

Peter Emile | 26-03-19 | 14:13 | 2

Yup. Tit for tat tot in de eeuwigheid. Daar lijken de Israëli's zich wel mee verzoend te hebben inmiddels na wat mislukte toenaderingspogingen.

Gen. Maximus | 26-03-19 | 14:17

Houden we er wel rekening mee dat er een kleurrijk Songfestival aankomt? Even geen bommen maar optimistische liederen en gejuich.

Shareholder II | 26-03-19 | 17:15

Gazanen willen af van waar ze eerst vierkant achter stonden vanwege goede zorg, onderwijs etc., ze stemden op Hamas. Nu zien ze in dat ze bij de neus genomen zijn door Hamas te kiezen en wordt er met scherp op de bevolking geschoten. Helaas vindt de wapenleverantie aan Hamas nog steeds plaats via tunnels vanaf Egypte gefinancierd door Iran, dat nog altijd uit is op de vernietiging van Israël. Hamas heeft gewoon nu de macht gegrepen. Denk niet dat ze nog bij een stemming op een meerderheid hoeven te rekenen.

Jan, Leiden | 26-03-19 | 12:55 | 1

Denk niet dat er voorlopig een stemming komt, daar. En als die er ooit komt zullen er wel weer incidentjes en provocaties zijn waardoor Hamas gewoon aan de macht blijft.

Graaisnaaiert | 26-03-19 | 13:06

De Gazanen die het zat zijn kunnen het beter op een akkoordje gooien met de IDF.
Terwijl de IDF de Hamas bonzen te grazen neemt veilig demonstreren op een af te spreken locatie waar dan geen bommen zullen vallen.

Eppo | 26-03-19 | 12:33 | 1

Ja. Alleen, dat was 10 jaar geleden ook al de situatie..

Shareholder II | 26-03-19 | 17:12

Grappig, zodra de IDF gaat vergelden voor de raketaanval zijn alle Hamasleiders verdwenen en staat de bevolking van de Gazastrook er alleen voor.

Osdorpertje | 26-03-19 | 12:29

Zou zijn door Arafat getekende keukendoek het overleefd hebben ?

Lt-Kol Kilgore | 26-03-19 | 12:29

Hamas, het grote idool van GroenLinks, PvdA, SP en D66, schiet dus op de eigen bevolking. Net als dat andere grote idool van die partijen, minus de SP, maar plus de rest van het partijkartel: Emmanuel Macron. Kun je nagaan wat het partijkartel gaat doen als wij nog een keer echt in opstand komen.

MAD1950 | 26-03-19 | 12:20 | 1

Was allang bekend; ze gebruiken de eigen bevolking als schild om tussen te schuilen, of bij hun wapenopslagplaatsen en commandocentra. Hoe je ook in het conflict staat, Hamas is tuigh van de richel.

Graaisnaaiert | 26-03-19 | 13:46

Het was inderdaad een foutje. Het eigenlijke doel was namelijk het centrum van Tel Aviv met veel meer doden tot gevolg.

Musashi | 26-03-19 | 12:11

We volgen dagelijks vele bloggers in Israel. Een van hen, Verygood, woont in Herzliya waar de raket overheen vloog. Herzliya heet het 'Beverly Hills' van Israel te zijn. Een paar dagen terug vloog Verygood met zijn gezin naar Barcelona. Ze hebben daar Poerim-vakantie. Wat ons diep trof tijdens de filmpjes uit Barcelona, was het spontane antwoord van de negenjarige zoon toen zijn vader hem vroeg om Barcelona en Israel te vergelijken: "Arthur, zou je hier willen wonen?" Arthur: "Daar, waar geen oorlog is".

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-03-19 | 12:03

Welke non-lethal assistence meent Nederland te moeten verlenen en of heeft reeds verleend aan Hamas? De hou je bek en bef me van El Kaag doet iets bij de PLO en dat zijn geen vriendjes maar: ik merk dat ik, gezien recente onthullingen over de steun aan jihadisten in het Syrië conflict, mijn bedenkingen heb bij het opereren van de Nederlandse overheid en hetgeen zij als gepast zien hierbij geadviseerd door een keur aan ambtenaren met D666 en GL voorkeur die tegenwoordig de ministeries bevolken.
Over de misplaatste rechtvaardiging kan je wel weer een andere discussie opstarten

bwanabanjo | 26-03-19 | 11:51 | 1

Je bedoeld zeker Hamas Kaag.

Musashi | 26-03-19 | 12:13

Straks wordt de IDF nog als de bevrijders van Gaza binnengehaald.

Boy Cot | 26-03-19 | 11:49 | 4

@Pleegzuster B | 26-03-19 | 12:00: Tuurlijk joh en ze hadden natuurlijk geen enkele aanleiding. Trol.

Weetje71 | 26-03-19 | 12:10

@Pleegzuster B | 26-03-19 | 12:00:
Ijzersterk, een filmpje van 4(!) jaar geleden. En dan ook nog eentje waarin de soldaten, kennelijk op zoek naar iets of iemand, zeer beleefd en voorkomend opereren.
(of is uw filmpje eigenlijk bedoeld om te tonen hoe professioneel het Israëlische leger hier optreed?)

michelpen | 26-03-19 | 12:40

@Pleegzuster B | 26-03-19 | 12:00: Als Jood ben je kennelijk minder mens.

Doing | 26-03-19 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

na de Shoah mag Israel van mij eigenlijk wel zo'n beetje alles voor lijfbehoud.

grapjasz | 26-03-19 | 11:42

De Volkskrant:
Netanyahu snel naar huis, verkiezingen en kan zich extra profileren....

Mazoeza | 26-03-19 | 11:42 | 1

Nou daar hebben ze dan gelijk in, Netanyahu doet een Rutte'tje

litebyte | 26-03-19 | 11:45

hamas hamas grote kaBOEM dat het was

HetOorAakel | 26-03-19 | 11:39

Overigens heeft Sigrid Kaag al aangegeven welke dozen ammunitie van haar afkomstig zijn ?
En heeft ze al bij de VN al klachten ingediend vanwege de vernietiging van een kantooretablissement mede door haar gefinancierd, inclusief de exorbitant luxueuze leefstijl van de gebruikers?

Mazoeza | 26-03-19 | 11:37

Dan schiet je toch lekker géén raket af op inclusief Israël?

Slogra | 26-03-19 | 11:36 | 1

Ja maar het weer!

DeJemelscheet | 26-03-19 | 11:59

Groen Links, D66 en de SP zijn vriendjes met deze terreurgroepen. Groen Links is de club van de Israël boycot. Met de PvdA maken ze jodenhaat weer oké. Het huidige Nederlandse kabinet heeft de D66 minister Kaag wiens eerste feit een overboeking naar de palestijnen was. Nederland is in de VN bepaald geen vriend van Israël. De VN is in dienst van de arabieren, de EU is in dienst van de arabieren: Bij elke tekst braken ze er een paragraaf over de palestijnen uit. Binnenkort komt er een boek uit over onze geïndoctrineerde pers. Die zijn standaard voorstander voor elke islamitische dictatuur die mensen onderdrukt zolang ze de Joden maar haten. Ze zijn clueless, welke nonsens dat oplevert zie je in het huidige Nederlands politieke discours over wat zij noemen 'extreem-rechts'. Zeg maar de Pechtold-attitude: Niks lezen en je waan tot norm verheffen.

eastender | 26-03-19 | 11:34

Tsja, vraagt u zich maar een af of de wereld beter af zou zijn zonder zionisme of zonder mohammedanisme..... de keuze is aan u.
Israël begint steeds meer op dat kleine dorpje in Gallië te lijken en ondertussen verlangt de gewone gazaanse bevolking weer die goeie oude tijd van vóór Sharon, pakweg voor 2005.

Mazoeza | 26-03-19 | 11:32

Het is niet voor niets dat Trump zich terugtrekt uit moslimgebieden.... ze moeten het onderling zelf maar uitvechten.
Ook Nederland gaat in april stoppen met haar missie in Mali.

sociaal_econoom | 26-03-19 | 11:31 | 2

Helaas is de kanker, Islam geheten, al uitgezaaid.

watergeus | 26-03-19 | 11:58

Maak u geen illusies; Kaag blijft gewoon doneren. Uw en mijn geld, vanzelfsprekend.

Graaisnaaiert | 26-03-19 | 16:25

Niets dan respect en bewondering voor de enorme terughoudendheid van Israël in dit eenzijdige conflict. De verantwoordelijkheid voor een ronduit superieure natie is groot in ieder conflict. Israël kan dit conflict met militair ingrijpen in een dag definitief beslissen, als ze daartoe zouden beslissen. De keuze om het niet te doen, verdient respect.

Kijk, als je als mens ruzie hebt met een gorilla, dan is het eenvoudig om je pistool te pakken en poef. Klaar. Chapeau dat Israël al decennia verkiest de boze gorilla simpelweg te beteugelen en te straffen voor slecht gedrag, in de hoop dat het stupide beest ooit het licht eens gaat zien.

Ze nemen de plaagstootjes en woedeaanvallen voor lief, en als de onderontwikkelde buren weer eens een prehistorisch projectiel over de schutting lanceren dan halen ze hem geduldig neer. En als het echt even te gek wordt geven ze netjes even wat tegengas. Zoals hier. Waarschuwing voor een bombardement...en poef. Kwartier later ligt het huis van de leider in de as. Keurig, proportioneel, moreel volstrekt verdedigbaar.

Het buitengewoon verantwoordelijke bakentje van licht in een oceaan van zwartheid doet het fantastisch.

De Libertariër | 26-03-19 | 11:27 | 6

@devil, bedoel je zo'n "kauft nicht bei juden" idioot?

Musashi | 26-03-19 | 12:25

@Mark_D_NL | 26-03-19 | 11:29: & sociaal_econoom | 26-03-19 | 11:35

Een beetje teveel eer voor een eenvoudige boerenlul als ik heren, maar zeker bedankt!

De Libertariër | 26-03-19 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Palestijnen bestaan helemaal niet, zijn een gefingeerd volk.

Mark_D_NL | 26-03-19 | 11:26 | 2

Klopt.

Agent 421 | 26-03-19 | 12:09

Ze noemen zichzelf overigens Filistijnen, past ook beter vind ik

Retepsteeltje | 26-03-19 | 12:21

Ik vind nog steeds dat Israel heel dom en laakbaar gehandeld heeft door Arafat te vermoorden en niet meer met hem in zee te gaan. Yasser vertegenwoordigde een seculiere beweging itt Hamas. Nu zitten ze met Hamas opgescheept, domme fanatieke moslims. Ik heb dit heel lang geleden naar voren gebracht bij Elsevier en kreeg meteen een ban. OK het zij zo. Ik sta vierkant achter Israel ook al was ik in de jaren 70 pro Palestijnen. Nu al heel lang niet meer. Je kunt geen zaken met ze doen en met Hamas al helemaal niet meer. helaas. Ik zie twee gescheiden staten als de oplossing. net als Amos Oz.

ecologiste | 26-03-19 | 11:25 | 4

Arafat was een terrorist en al hadden ze hem vermoord (wat dus nonsens is) dan zou dat oog om oog zijn geweest. Het is een illusie te denken dat de ene PLO chef minder erg zou zijn dan de ander.

Weetje71 | 26-03-19 | 12:18

De twee staten oplossing is een gepasseerd station. De West-Bank is een gatenkaas geworden door alle Israelische nederzettingen. En wat Arafat betreft, Israel wil helemaal geen oplossing, want die kunnen ze eenzijdig opleggen als ze willen, maar dat gebeurt niet. Want dan kan er immers geen land meer ingepikt worden.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat de IDF de leiders van Hamas helemaal de moeder bombarderen. Misschien helpt dat de bevolking wel die momenteel in opstand is.

MFvGeel | 26-03-19 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Israël als westers land is niet iets bijzonders, in de diepe islamitische duisternis van het MO is het als een stralend baken.
Geen wonder dat moslims en nieuwe fascisten hondsdol van woede worden omdat het land nog steeds bestaat.

Jan Passant mk2 | 26-03-19 | 11:23

Op zich kan je er geruster om zijn dat Israel meteen lik op stuk geeft, dan dat het omwille van de vrede zich de wijste toont.

squadra | 26-03-19 | 11:18

De bevolking zucht onder de dictatuur van Hamas en Groen Links wil graag met ze in gesprek, de postcode loterij stuurt graag geld, de VN houdt ze financieel en ideologisch op de been, Nederland betaalt de pensioenen, Kaag is optimistisch dat ze op korte termijn weer wat kan bijdragen en dat ons geld voor terreur tegen Israel goed besteed is. De wereld kijkt er naar en buigt nog eens voor de islamitische jodenhaat die er maar weer 5 VN resoluties tegen Israël doorduwt. Het failliet van de VN is nergens zo duidelijk als in de support voor de palestijnse regimes. Lang leve Israël.

eastender | 26-03-19 | 11:18 | 1

Heel mooi gezegd en ook zo waar.

Maris v.d Hof5393 | 26-03-19 | 12:44

Denk dat de Democraten hier achter zitten... net op het moment dat Trump in gesprek is met de premier van Israel gebeurt dit.
We weten vanuit Nederland waartoe links en de NPO allemaal in staat zijn.

sociaal_econoom | 26-03-19 | 11:18 | 1

Ben je nou serieus of moet ik me zorgen maken ? ..

justinianus | 26-03-19 | 11:22

Het beste is de Gaza strook helemaal plat goeien .Want dat Palestijnse tuig wil toch geen vrede.

gerrit5042 | 26-03-19 | 11:15 | 2

Hoezo? De protesten in Gaza gemist? Dat kan je als Israël/het westen beter steunen, want Hamas heeft het beetje democratie dat in Gaza bestond de nek omgedraaid.

E-Burke | 26-03-19 | 11:19

Gaza strook plat gooien is niet verstandig...!
De Palestijnen die dan naar Nederland vluchten krijgen hier opvang en verblijf in een AZC, daarna een ingerichte woning plus een langdurige bijstandsuitkering.

Zolang Baudet niet aan de macht is... is dit hier te doen gebruikelijk.

sociaal_econoom | 26-03-19 | 11:25

Sta je dan met je groenlinks bakkes vol haat tegen een democratisch gekozen Baudet te schreeuwen in het weekend,
knalt Israël zo een hoop terroristische Hamas maloten naar hun pedoprofeet!
In Israël hadden ze wel raad geweten met zo'n groenlinks facisten optocht van afgelopen weekeinde. In Nederland wordt het hoog tijd om ook eens wakker te gaan worden en het Israëlische lichtbaken te gaan volgen.

Halul gebakken | 26-03-19 | 11:15 | 1

+ veel!

pigadaki | 26-03-19 | 11:18

In 2015 werd Hamas door onder meer de Europese Unie, Verenigde Staten, Japan, Jordanië, Australië, Canada en Israël beschouwd als een terroristische organisatie.
Dat ze met geweld en intimidatie de macht hebben gegrepen is ook bekend, dus dit clubje mag/moet vernietigd worden zodat rationele groepen en het kunnen overnemen.Dat GL vriendjes is met deze terreurgroep zegt heel veel!

pejoar | 26-03-19 | 11:10 | 1

Ja, en niet alleen GL. Waarom dacht je dat half adoscelent west-europa met malle pallie sjaaltjes om de magere kippenek geknoopt loop?
Want islamiet, dus sielig! De islamiet, wie weet het niet, die moet geknuffeld, geaaid, gepamperd en gepaaid. Want potloodkruisje bij je eigen linkse knuffelpartij, want jezelf 's avonds op je bank lekker laten deugen na een dag hard vergaderen over kansenwijken en hun kansenparels.

chicago river | 26-03-19 | 11:19

Strijd tussen chronisch ontevreden lange tenenvolkjes.
/ care.

Superior Bastard | 26-03-19 | 11:10 | 1

Lange tenenvolkjes? Kunt u dat ten aanzien van Israel met voorbeelden staven?

Janas | 26-03-19 | 11:31

En zo laat Israël zien hoe u de grond vruchtbaar maakt. Kijk en leer paliwans.

Twisted_Faith | 26-03-19 | 11:09

De lefties in Nederland vinden de moslimterroristen van Hamas heel lief. Vooral groenlinks stemmen en steun terrorisme.

Pislinq | 26-03-19 | 11:09

Dit komt zomaar in me op, maar wie financieert Hamas? Niet toevallig Saudi-Arabië waar Trump een 100 miljard euro wapendeal mee heeft afgesloten?

hotbrasil | 26-03-19 | 11:07 | 5

En onze Kwakboks Kaag is de snelste Sponsor.

Janas | 26-03-19 | 11:33

Iran. Maar Trump er bij slepen voelt vast beter.

DeJemelscheet | 26-03-19 | 12:10

"Geld voor de operaties komt voornamelijk van Iran. Ook Saoedi-Arabië is een belangrijke financier van Hamas ondanks zijn toezeggingen geen terreur meer te financieren."

Zie ook Wikipedia Hamas. Formeel niet, werkelijk blijkbaar wel?

Jan, Leiden | 26-03-19 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Linda Sarsour rent gillend aan haar haren trekkend door de straten van DC nu?

Henri-Bardouin | 26-03-19 | 11:06

Waarom kan die raket door de Iron Dome heenkomen? Ik neem aan dat hierover na het diner bij de Joden nog wel even is nagepraat. Dan kun je wel iemands kantoor platgooien, maar ik zou me er niet lekker bij voelen.

JvanDeventer | 26-03-19 | 11:05 | 3

Het is algemeen bekend dat de Iron Dome een succespercentage heeft van 'slechts' een procent of 90.

De Libertariër | 26-03-19 | 11:13

Waarom kan die raket door de Iron Dome heenkomen?
JvanDeventer | 26-03-19 | 11:05
Ook dat, mijn beste, valt te wijten aan "het slechte weer".
...
GHAHAHAHAHAH!
Mohammedanen kunnen het dus WEL, "humor" *GLOEP*

chicago river | 26-03-19 | 11:14

Lijkt gevalletje: Ze stonden er (nog) niet.

"The defense officials did not say why it was “not possible” to shoot down the incoming rocket; angry residents told Channel 12 that it was because there was no Iron Dome system deployed in their area, as there was in Tel Aviv, when Gaza terrorists fired two rockets at the city ten days ago. One of those rockets was shot down by Iron Dome systems.

On the other hand, residents told reporters, “no one could have imagined that Hamas would fire a rocket here. Many people didn’t even respond to the Red Alert siren warning, believing it was a routine test of the sirens. We have a much better understanding now of how people in the Gaza border area live.”

hamodia.com/2019/03/25/sharon-rocket-...

Één van de veel gecommuniceerde zaken vlak na deze aanval was dat Israël meer Iron Domes zou inzetten. Dat is wel een hint.

DeJemelscheet | 26-03-19 | 12:17

Joden laten niet met zich spotten: an eye for an eye. Ze hebben geen keus, ze zouden de zee in worden gedreven.

Kopuithetzand | 26-03-19 | 11:03 | 2

Het bekende gezegde: Als de moslims zouden stoppen met hun aanvallen zou het morgen vrede zijn, maar als de israelies zouden stoppen, zouden ze morgen allemaal uitgeroeid zijn.

telelezer | 26-03-19 | 11:22

@telelezer | 26-03-19 | 11:22: juist, maar er zijn mensen die ziende blind en horende doof zijn. Hamas wil helemaal geen vrede, de hele “staat” wordt onderhouden door andere staten.
.

Kopuithetzand | 26-03-19 | 18:13

Ik ben tegen elke vorm van geweld.
Zowel links, midden en rechts ...

Maar wetenschappelijk gezien is dit toch wel een prachtige BIEM.
Vooral ook het regenen van de glasscherven is goed om de hogere frequentie's van het geluidspectrum te analiseren.

Het Licht | 26-03-19 | 11:03

Im Süden nichts Neues.

wezen | 26-03-19 | 11:01

Kan de IDF of de Mossad de man van Sigrid ook niet ff buiten werking stellen?

The2Amendment | 26-03-19 | 10:59 | 3

PLO-Fatah is wat anders dan Hamas, maar ik waardeer het sentiment.

E-Burke | 26-03-19 | 11:02

@E-Burke | 26-03-19 | 11:02: Deze clubjes haten elkaar tot het bot. Maar hier gaat niet op: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Het zijn beide haatclubs.

Winter_is_coming | 26-03-19 | 11:05

@Winter_is_coming | 26-03-19 | 11:05: Uiteraard, maar ik vond het een beetje raar om het hoofd van een Fatah-ambassadeur te verlangen ter vergelding van een actie van Hamas.

E-Burke | 26-03-19 | 11:09

Hamas terroriseert tevens de eigen bevolking en die imbecielen hier zwaaien met hamas vlaggen bij elke mensenrechten demonstratie .

Castor12 | 26-03-19 | 10:59 | 1

en Kaag ziet haar donaties letterlijk de lucht in vliegen

Captain_Dipshit | 26-03-19 | 10:56 | 2

De families Meshaal, Haniyeh, Arafat en Abbas hebben niets te klagen, dus 0 stress in huize Kaag.

E-Burke | 26-03-19 | 11:07

Haar donaties? Of van ons geld?

Pislinq | 26-03-19 | 11:10

De hamvraag is niet: leeft Gretta "dode ogen/strakke gestreepte muil" Duisenberg nog?
Maar: heeft Gretta Duisenberg ooit een kloppend hart gehad?
Gretta met d'r 'anti-Israëlisch enthousiasme'. Hoor dat mens nergens meer. Mevrouw zal wel ondergronds zijn gegaan. Zie de hamvraag bovenaan.
En dat rijmt.

chicago river | 26-03-19 | 10:55 | 2

"De hamvraag" zou dat een uitdrukking zijn die men hanteert in Israël?

F. Jacobse | 26-03-19 | 11:24

@F. Jacobse | 26-03-19 | 11:24: “We don't eat pigs
You don't eat pigs
It seems it's been that way forever
So if you don't eat pigs
And we don't eat pigs
Why not, not eat pigs together?”

E-Burke | 26-03-19 | 11:44

Ook nog even vertellen dat de Israelische Luchtmacht eerst een 'roof knocking' actie deed voor de daadwerkelijke aanval.
www.jpost.com/Breaking-News/IDF-perfo...
De praktijk van roof knocking wordt nooit door de linkse anti-Israel pers verteld.
Verder is er maar 1 reden voor de aanvallen/'ongelukjes' van Hamas, en dat is dat de bevolking in Gaza ondanks dat er door Hamas op demonstranten geschoten wordt, al weken aan het protesteren is tegen de corruptiepraktijken van Hamas, die het geld geschonken door Qatar ingepikt heeft voor tunnel en rakettenbouw.

Roadblock | 26-03-19 | 10:54 | 1

Doen ze altijd, hoor je inderdaad nooit iets over.

Zwizalletju | 26-03-19 | 10:57

Trump, een moderne Kores. Mooi om te zien dat Israel en Amerika elkaar helpen. De islamitische bende om Israel heen geeft alle reden om de Golan te houden.

nerugaer | 26-03-19 | 10:49

Solidair zijn mensen,iedereen een lapje om het hoofd.

rein9576 | 26-03-19 | 10:47

Bibi's verkiezingscampagne..

JTKDM | 26-03-19 | 10:47

niet doen jongens, doe nou niettt.... geen bommen joh, hebben jullie helemaal niet nodig... Rafi had zn knokploegen die provincie wel binnen gestuurd.... KLAAR!!

Y&T | 26-03-19 | 10:46

Baudet wint, Trump vrijgesproken, Trump op bezoek in Israel, Israel dat Palestina opnieuw op zijn plek wijst.
Nee, het is geen goede week voor mensen die zich links noemen.

spanarchist | 26-03-19 | 10:43 | 6

Bibi is in de usa voor de rest heb je gelijk

Captain_Dipshit | 26-03-19 | 10:58

U vergeet de officiele erkenning van Trump, dat de Golanhoogte nu Israelisch gebied is, en nodig is voor de veiligheid van Israel wegensbedreiging door Iran/Hezbollah vanuit Syrie.
www.timesofisrael.com/trump-signs-pro...
Komt hier ook niet zo in de pers.

Roadblock | 26-03-19 | 11:05

@Roadblock | 26-03-19 | 11:05: Wat hier ook niet zo in het nieuws komt, is het feit dat Israel Syria aanvalt. Dit is begonnen NADAT the Donald aankondigde de troepen uit Syria te willen terugtrekken.

Arachne | 26-03-19 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Palestijnen die in opstand komen tegen Hamas, dat is tegen het zere been aan van GroenLinks. Israël blijft de gezamelijke vijand, onderdrukking door Hamas is in de ogen van Links noodzakelijk.

Indoneesje | 26-03-19 | 10:43

Hamas is een inspirerende bondgenoot van ons nieuwe fascisme, alsmede een groot ontvanger van steun uit de EU. Onze meest Deugende parlementariërs konden wel eens gezien worden in betogingen die de Palestijnse vlag van Hamas meevoerden, als statement van inclusiviteit & Deugen als levensstijl.

Hamas Deugt klimaat-apenballen. Dat is een ding wat zeker is.

Jan Passant mk2 | 26-03-19 | 10:43 | 3

Links omarmt terrorisme, of het nu van henzelf komt, van moslimextremisme of van Hamas. Verbazingwekkend.

BozePaarseMan | 26-03-19 | 10:50

Rechts terrorisme is erg zeldzaam. Links, inclusief Nederlandse politici, vinden dit normaal

Pislinq | 26-03-19 | 11:13

Dat triumviraat op de foto ( Trump, Pence, en Neta etc.) is nou niet bepaald het gezelschap dat ik voor ogen heb als het gaat om eerlijk en betrouwbaar leiderschap. Cynisch, amoreel, onbetrouwbaar en laf komt meer in de buurt ..

justinianus | 26-03-19 | 10:43 | 10

justinianus | 26-03-19 | 10:43 |
Cynisch? Mwoh, dat zal ja. Maar "laf"? Je strooit met een paar termen alsof het pepernoten zijn op een KOZP-feestje. Trek eens niet zo'n grote broek aan, staat beter.

chicago river | 26-03-19 | 11:04

@Jan Passant mk2 | 26-03-19 | 10:46:
MOet meteen denken aan "Videodrome" (1983), van David Cronenberg.

chicago river | 26-03-19 | 11:06

Trump en Bibi lopen naar de verkiezingen en hebben een achterban tevreden te stellen. Pence behoort tot de zogeheten evangelicals; die staan ALTIJD achter Israël. Een van hun leiders roept regelmatig op om Iran nucleair van de kaart blazen, letterlijk.

Arachne | 26-03-19 | 16:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Gare Hamas gasten. Moeten een toontje lager zingen. Zing lager dan!
Maar goed, hele geschiedkundige verhaal in een notendop: als je zelf niks kunt, ga je je buurman/mede-aardbewoner die wel wat van de grond stampt, HATEN.
En dat geldt niet alleen voor mohammedanen.
De jodenhaat/joden-afgunst/joden-wantrouwen komt voor in "de beste families" hoor, overal ter wereld.
Naja, wbt. Hamasjes: wie niet horen wil, moet voelen.
En luisteren zijn die galama galama gastjes niet al te best in, zo blijkt keer op keer. Dus dan wordt het voelen.
Van de zomer voor het eerst naar Tel Aviv en omgeving. Zin an!

chicago river | 26-03-19 | 10:43 | 1

Het zal je niet tegenvallen. Prijzen aan de hoge kant, maar voor de rest een fantastische vakantiebestemming net als de rest van het land. Veel plezier!

Ruud Hazes56616330 | 26-03-19 | 12:09

Ten Noorde, serieus, Spartacus?

Tobi | 26-03-19 | 10:41 | 1

Als de raket over Tel Aviv heenvliegt komt ie ten Noorden terecht.
Of was dit een taalnaziopmerking over een weggevallen n?

Guusje Nadorst | 26-03-19 | 11:02

Is wel een leuke smoes,binnen trekken om de bevolking te beschermen tegen Hamas.

Roger-Rabbit | 26-03-19 | 10:40

Ondertussen bestookt de VN Israël met de ene na andere resolutie vanwege zgn. schending van de mensenrechten. Dat diezelfde landen hun eigen bevolking terroriseren doet nogal af aan de geloofwaardigheid van de VN. En de media doet hieraan aan mee. Want wie weet nou dat de Hamas op dit moment op hun eigen mensen aan het schieten is?

Wanneer stapt Nederland uit de VN? Het is een raar hypocriet clubje geworden.

Deflatiemonster | 26-03-19 | 10:40 | 2

De VN (met vele andere global organisaties) is een voorbeeld van het kartel waarbij men zo veel mogelijk de wereld rondvliegt voor de airmiles, tegen idioot hoge salarissen en reiskostenvergoedingen.

Overrijp | 26-03-19 | 10:45

Israel profileert zichzelf als 1e wereldland en de enige democratie in het MO.
Zij moeten dus langs dezelfde meetlat gelegd worden als alle westerse democratieën. Anders meten we met 2 maten. En dat mag niet in een democratie.

Arachne | 26-03-19 | 16:05

Gelukkig waarschuwt Israël iedere keer als ze aanvallen, in tegenstelling van hamas, en de doelen zijn dan ook meestal hamas bolwerken in plaats de willekeurige aanvallen van hamas.

Rene046 | 26-03-19 | 10:38 | 3

Wat fijn te lezen dat er nog mensen zijn die wel goed geinformeerd zijn . Dank daarvoor

sarah1965 | 26-03-19 | 10:56

En ze schieten raak!

Pislinq | 26-03-19 | 11:14

@sarah1965 | 26-03-19 | 10:56: Het zijn er best veel Sarah. Fatsoenlijke mensen laten zich echter niet zo koortsachtig horen.

CalamityJane | 26-03-19 | 16:07

Heeft Groen Links de troepen al gemobiliseerd?
'Roep boe tegen Netanyahu '

Croxifoxio | 26-03-19 | 10:38

Maar is de witte wijn van de HEMA nu wel ok of niet?

Mesmer | 26-03-19 | 10:38 | 2

Geen idee, je triggert wel hoor. Zal em snel eens testen. Waarom de haast, zul je zeggen? Geen idee. Boys will be boys?
www.youtube.com/watch?v=A7Ya4c9Ch8w

chicago river | 26-03-19 | 10:48

HEMA is van de linkse kerk. Als je niet links stemt, moet je die zaak links laten liggen.

Pislinq | 26-03-19 | 11:16

Hamas... is groenlinks niet fan van die club?

Ton8695 | 26-03-19 | 10:37 | 3

Zusterpartij toch?

Solar666 | 26-03-19 | 10:47

Zeker, o.a. bekend van het schofferen van joden op de dam.

donkieshot | 26-03-19 | 10:54

Geef snotneus een raket en hij schiet op Baudet.

Pislinq | 26-03-19 | 11:17
-weggejorist-
KollenbergSittard | 26-03-19 | 10:35

Neem aan dat mevrouw Kaag nog wel ergens wat fondsen heeft voor de herbouw van het kantoor van deze man?

Cookieman | 26-03-19 | 10:35

Dit 'spelletje' gaat nu al jaren zo : Hamas stuurt een raketje om de Israëlische bevolking in angst en terreur te houden en de IDF stuurt een paar motherfuckers retour om duidelijk te maken dat ze dat niet tolereren.
En links schreeuwt weer dat Israël de grote agressor is.
Ik weet niet wat voor een oogafwijking die linkse mafklappers hebben, maar ze draaien oorzaak en gevolg om.

Wijze uit het Oosten | 26-03-19 | 10:34 | 3

Probleem is nu dat er veel zwaardere raketten met veel groter bereik op Tel Aviv worden afgeschoten, vandaar deze reactie .

Zwizalletju | 26-03-19 | 10:55

En half Nederland stemt lekker links. Zucht.

Pislinq | 26-03-19 | 11:18

Huh, heeft Hamas raketten afgevuurd op Israël? Helemaal niets over gezien bij het NPO/NOS nieuws?

The7thGuest | 26-03-19 | 12:56

Hamas met de grond gelijk maken klinkt eigenlijk als best een goed idee en blijkbaar denken ze er in Gaza net zo over. Dat is veelzeggend.

Rheia | 26-03-19 | 10:34

What goes around, comes around.

ClintOstwald | 26-03-19 | 10:33

Met scherp op betogers schieten. Hm, waar heb ik dat recentelijk meer gehoord? Ohja, Frankrijk, Macron, gele hesjes!

Rheia | 26-03-19 | 10:33 | 2

Ssssst... daar mag je van de regerende fascisten niks over zeggen..

Ton8695 | 26-03-19 | 10:39

Frankrijk heeft ook altijd Ayatollah Khomeini onderdak gegeven, toen die zo rond 1979 terug ging naar Iran is het alleen maar bergafwaarts gegaan met het geloof van de w(v)rede.

Dutch_Holland | 26-03-19 | 11:28

Gehoorschade direct.

keestelpro | 26-03-19 | 10:31

Sorry hiervoor Hamas, slecht weer enzo.

RenHoek | 26-03-19 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken