GeenStijl Boekenweek Geschenk: Hans Teeuwen recenseert de Nederlandse schrijver
Eeuwigheid is een moment waarbij de kaders zijn weggevallen.
"Waarom schrijf ik?" De existentiële vraag die iedere Schrijver zichzelf stelt - of graag wil dat iemand aan hem/haar/xer stelt. En als dat dan gebeurt. Dan heeft de Schrijver geen enkel remming of inhibitie meer om zijn eigen diepere filosofische bestaansbelang, relevantie en onvoorwaardelijke bijdrage aan de canon van de literatuur én het leven te duiden vanuit een diepe blik in de spiegel die op zijn rug hangt. Man wat een pretentieus en onuitstaanbaar mannetje die Nederlandse Schrijver. Freek, waar ben je?
Videofragment afkomstig uit laatste show Echte Rancune, en cadeau gekregen van Hans.
Reaguursels
InloggenKom net terug van Den Haag.... wat ik nu zeg mogen jullie niet verder vertellen, dit is geheim.
Er is de hele nacht topoverleg geweest in het Torentje tussen Rutte, Jetten en Klaver - hierbij was ook Freek de Jong aanwezig.
Ze hebben zich gebogen over de vraag hoe we dadelijk in fases van het gas af kunnen.
Eerst het dunbevolkte noorden, dan het oosten, zuiden en als laatste het westen van Nederland.
Ze willen het zo doen dat Thierry Baudet niet de kans krijgt het Nederlandse volk op te hitsen - iedereen die van het gas af gaat krijgt de door Rutte beloofde 1000 euro.
Freek de Jong kwam met goede ideeën,.... ik hoorde dat Mark Rutte met een Duitse leraar bezig was met de uitspraak van de zinnen:
''ich bin ein Berliner en wir schaffen das".
Opvalland deze week was De-intense-haat.
Kijk bij DWDD en Jinek. Haat-haat-haat. Om Tjerrie.
Boonman, Wester, Prem, Kokkelman, Vara-sport, Van Praag... maakt niet uit. Gewoon zonder schroom en aangemoedigd om te haten.
Wat was Pim toen sterk. Met die Rozen-Zakken vuller. Haat-haat-haat.
En dat is onze grootste bedreiging.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/word...
Samengevat: matige columniste vindt Thierry kudt.
En dat mag je vinden, absoluut.
Die frustratie bij die mensen, die voelt ergens best lekker. Want hoe kan het toch zo zijn dat """we""" zijn afgegleden naar een maatschappij waar zulks gedachtegoed voet aan de grond krijgt.
Na een klein momentje gniffelen ga ik me steeds weer beseffen dat het vooral gevaarlijk is. In een gezonde democratie mag je je mening ventileren. Dat maakt ook dat je Thierry en Greet kudt mag vinden, absoluut. Het gevaar zit hem in de vergelijkingen.
Als er maar genoeg worden gemaakt met het fascisme, speeches uit context worden getrokken, en citaten uit romans worden gebruikt om tot aan het wanhopige aan toe aan te kunnen tonen dat Baudet toch echt een nazi en een vrouwenhater is, ontstaat er vanzelf een voedingsbodem voor een nieuwe Volkert die meent dat hij het juiste doet op een soort van babyhitlermoment.
Freak de Jonge speelt altijd helemaal zichzelf .
Gelukkig is Teeuwen net zo'n observant/flaneur als ik, alleen weet hij het beter te verwoorden. Ik had nml precies hetzelfde gevoel toen ik die bagger van een salonsocialist moest beluisteren. En heb dus net zoals hij die onzin moeten beluisteren jaren geleden in een schouwburg. Toenmalige mops van mij was poepie literair, elitair en nam me mee naar de stadsschouwburg en daar zat de "halfgod" Harry Mulisch slap te lullen. Mijn god dat was een geseling. Na de pauze ben ik niet meer teruggegaan en heb veel plezier met het barpersoneel gehad want die vonden hem ook een lul want freeloader en arrogant. Was gelukkig ook het einde van het gekloot met dat meisje. Ze was mooi, ze was een schat (kuch) maar was ook voor mij de les: "Never stick your dick in crazy" (ik was toen een jaar of 21/22 en dan mag je die fouten maken ;-))) ).
Hey wat leuk dat u ook nog leeft.
Heeft uw partner op DENK gestemd?
www.geenstijl.nl/5146869/geenstijl-bo...
Mijn huidige Mrs? Als je haar echt wil beledigen dan moet je de naam DENK zeggen. FvD voor haar. Ze vind Baudet pedant maar het programma vindt ze prima (jaja de Mrs leest partijprogramma's om haar keuze te maken). Ze heeft nml als seculier haar geboorteland Turkije naar de kloten zien gaan onder Erdogan met steun van de EU en vooral GL/*66 Turkije ass kissers. Ze heeft een bloedhekel aan die klootjokers en vooral de hysterica Sargentini. "Carrot top witch" Ghehehe.
Wat is die Freek de J. een triest figuur.
Ik hoop dat de uil van Minerva op z'n hoofd poept.
ik hoop dat die uil hem opvreet en uitschijt
@langzullenweleven | 24-03-19 | 09:33: uilenballen uitpluizen is verrassend
Ik heb ook weleens een boek geschreven
Die man is toch op sterven na dood. Het hart klopt nog maar de hersenen zijn niet meer thuis. Who cares
inderdaad, hersendood, maar het praat nog en spuugt allen maar linkse gal uit
Freek en Helma, hou elkaar maar goed vast in deze bange dagen. Sterkte gewenst.
HELLA
Freek klonk nogal verward. Hopelijk let z'n omgeving een beetje op hem. Verder zal het allemaal wel en neem ik het geheel voor kennisgeving aan.
Het probleem is dat hij juist niet verward klonk en ook bijstand kreeg vanuit de zaal. Het zit heel erg diep.
@Rochegrosse | 23-03-19 | 23:09: ja ze zijn helemaal holderdebolder want het volk stemt anders dan die demagogen willen
Freek was vroeger wat nu trots op GS verkocht wordt als Teeuwen. Daar gaat alles mis. Freek is geoon erg goed, maar in 2019 snapt niemand het meer. Hij komt uit de tijd dat Van Gogh nog niet was geslacht en dat links nog progressief was. Zelfs als behouden CDAér moet je hem nageven dat hij en zijn maat in 1978 een punt hadden. Helaas is hij het spoor bijster geraakt.
Martin Bosma's videoboodschap aan Freek: www.youtube.com/watch?v=mebDq1mKiDs
Freek is een demente linkse clown, bah!
Hans Teeuwen daarentegen een heldere geest met veel humor! Die linkse mensen vinden allemaal dat hij te ver gaat en te grof is. Die reacties van linkse deugmensrn op Teeuwen maken hem extra leuk. Net zoals dat ik heb genoten van de reacties op de overwinning van Baudet. Heerlijk hoe al die mensen ‘geschokt’ zijn Hahah!
Ik vond Freek in 1978 al een domme, hypocriete, lul de behanger, sport en politiek door elkaar halen en ageren tegen foute rechtse regimes in Zuid-Amerika, maar met de olympische spelen in Moskou in 1980 geen problemen hebben.
@Jackson | 24-03-19 | 00:32: Met een verdienmodel moet je altijd kijken hoe de markt beweegt.
Onvermogen
Ik was het razen van geest, het mijmeren voorbij het lichaam lang vergeten geur van vergankelijkheid, die door stille hand bewogen druif; fnuikend in een poel van trillend rimpel; de tere blitzkrieg aan het einde van mijn buik ontluikend einde van mijn immer durend talmen maar helaas ik Connie Palmen.
Orale literatie cq literatuur heeft iets blijvenders. Ze kan niet verbrand worden. Maar leeft voort in de collectieve geest.
Een vorm van dreamtime zoals bij de Aboriginals. Een moreel kompas.
Ik lees vanavond dus het verhaal van Simson voor, een aanrader.
En ik stel verder voor dat we die oude man z'n zin geven, dat we een beetje meespelen binnen zijn denkwereld, laten we dan in vredesnaam ook maar de boze nazi uithangen, en een fakkelparade rondom de bibliotheken en universiteiten houden, begeleid door de stampende klanken van de Hellenenmars ( nu dat we toch die oude Grieken hebben her-ontdekt)
en dat we op een pop-up aeropagus het prijswinnende gedicht (wedstrijd spectator )van Boris Jonsson voordragen, omringd door onze kunst, bestaande it grappige prenten over 7e eeuwse predikers..
Moest lachen om de bijzonder treffende karikatuur van Teeuwen. Mooi neergezet. Dat het nou net moet samenvallen met de laatste publieke stuiptrekkingen van een uitgerangeerd fossiel vol vileine vooroordelen met een ranzige reputatie van hypocrisie en verraad, vol van zich zichzelf en vol van zijn eigen gelijk, dat is echt wel een bonus. Mooi topic.
Contrast tussen oude en nieuwe tijd. Ouwe hippie Freek snapt niets van de ontwikkelingen in de laatste veertig jaar.
Wat voorkomt eigenlijk, dat tijdens een van zijn shows, iemand gaat staan brullen dat hij zich door Freek in de fascistische hoek gezet voelt.
Hoe zou beste Freek dit na 3 shows vinden?
Oh ja, ik ga een kaartje kopen als ik ergens zie dat hij nog optreedt. Wat doet hij trouwens op een boekenbal? Is die Freek ook een schrijver?
@BluRay | 23-03-19 | 21:49: Ik heb geen cent over voor zo'n voorstelling. Ik kan ook thuis schreeuwen.
@BluRay | 23-03-19 | 21:49: Hij kijkt of er nog een markt is voor zijn propaganda.
Er was toch wel heel hard applaus te horen toen orakel de Jong oreerde. Die schrijverszooi zijn wat mij betreft de pot op. Geen Nederlandstalige boeken meer kopen.
Wat had je anders verwacht van deze subsidie hoeren
Het is een inteeltgebeuren. Alleen onafhankelijke denkers - van alle tijden en alle windstreken - zijn interessant.
Doe mij maar de kameleon of Toon kortooms of wat voor leuke boeken maar.En niet die figuren die denken dat ze kunnen schrijven.
Probleem is dat die schrijvers zichzelf op een voetstuk zetten.
En ze vinden zichzelf zo belangrijk en boven andere gesteld.
De meesten hebben belabberde verkoopcijfers
Ik moet altijd kotsen van die lui
@Jacktheflipper | 23-03-19 | 20:34: Wees blij dat je er niet bij hoeft te zijn i.v.m. netwerken.
Cabaret. Wat kan je d'r van zeggen...
Geen muziek zonder lucht, en geen lucht zonder muziek.
zelfs bij een freek imitatie van hans ben ik na 56 seconden al afgehaakt.
Ik ook. Het is inside humor wat ie daar doet?
@Shareholder II | 23-03-19 | 18:34:
Misschien vindt u, na uw veelvuldig prijzen en toejubelen van Freek, het een beetje cru, maar ik kan in verhouding tot Hans, Freek totaal niet grappig vinden.
Verder vind ik zijn linkse gedram stuitend.
Dé boek bespreking van het vorige millenium "Willem Oltmans doorziet Adriaan van Dis" www.youtube.com/watch?v=6ozH7cuXC8s Oltmans ging o.a. op bezoek bij Sukarno en Bouterse ergens in de 80-er jaren. Wat voor een horror show het echt was daar in Suriname kun je zien in The Evil That Men Do (1984)
Ik voel me gekwetst door Freek. Pieter Omtzigt en Wopke Hoekstra hebben mijn stem en Freek spreekt respectloos: "Stemmers op het CDA zijn net rokers. Ze weten dat het slecht voor ze is, maar ze doen het toch."
Wij dienen ons tot op het bot te verzetten tegen deze demonisering. Daarom roep ik op om bij zijn komende voorstelling 26 maart in Amstelveen (met rollator toegankelijk podium) een minuut lang op te staan en *boe* te roepen om deze gevaarlijke, haatdragende boodschap te stoppen.
We zijn genoodzaakt het publiek bewust te maken dat Freek's intolerante gedrag tot niets anders dan fascisme, nazisme en antisemitisme kan leiden.
Zo, en bij deze is Godwin's wet ook weer bevestigd.
citaten.net/zoeken/citaten_van-freek_...
www.topticketshop.nl/freek-de-jonge-t...
nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwi...
Mag dat wel, satire over linkse schrijvers ? Zijn toch moreel superieure lieden, het lijkt me iets om maar beter te verbieden.
Je kan geen satire maken over linkse schrijvers, dat doen ze zelf al, zo'n beetje de luizenmoeder (eerste serie) die duidelijk maakte hoe belachelijk er gedaan wordt op basisscholen. Ze hebben hun hoofd zo ver in hun reet zitten dat ze door hun mond weer naar buiten kunnen kijken.
Freek levert niet meer op dan een seconde durende gedachte van een passant, dat weet hij en daarom haalt ie van die rare streken uit.
Dit zijn zittenblijvers, maar een ''Van Urker'' is vaak moeilijk te doorgronden.
Ha nog een stukje over Freek.
Freek maakt geen grappen meer over de Islam omdat daar sancties opstaan. Hij durft er zelf geen kritiek op te hebben. www.geenstijl.nl/5138002/stilstaande-...
Blijkbaar staan er geen sancties voor de oude bange man op het maken van grappen over Thierry Baudet. Zo kan de oude bange man en gutmensch zonder gevaar scoren. Maar als er geen sancties op staan op het beledigen van Baudet, dan is hij eigenlijk ook geen fascist. Als Freek de Jonge grappen over je durft te maken ben je per definitie geen fascist. De jaren dertig worden hier constant volkomen onterecht bijgehaald. Maar het informele verbond tussen totalitair links en het Islamisme heeft meer vergelijking met het Molotov-Ribbentroppact. En de beweging van het gebroken geweertje toont meer overeenkomst met het niet durven benoemen van het islamo-fascisme. Baudet, Fortuyn en Wilders lijken meer op Winston Churchill die voor de tweede wereldoorlog door veel mensen werd verketterd.
Inderdaad. Daarnaaast worden de omstandigheden rond de opkomst van ome Adolf totaal niet op juiste waarde geschat.
Dit is de juiste vergelijking. De toekomst ziet er daarom niet rooskleurig uit. De policorgekken dragen een zware verantwoordelijkheid en hebben dat - net als toen - niet door.
Schaf subsidies af op linkse hobbies en de geesteswetenschappen.
kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom kom
Er is er ook mooie literatuur van Nederlandsche oorsprong.
Laat Hiddema maar een lijstje opstellen, dan heb je een aardig begin.
De Jonge relativeert alles en iedereen, behalve zichzelf.
Is voor hem hetzelfde ;-)
Passé,
iets wat voorbij is, iets wat is gepasseerd en in het verleden ligt.
Freek lijdt aan een links Gilles de la Tourette syndroom,
onbeheerst links gaan staan schreeuwen,
dwars door andere mensen heen.
Nou dan lijden heel veel "linkse"mensen daar aan. Niet normaal wat een ongenuanceerde haat uit die hoek.
Hij gaat de geschiedenis in als de Dramschreeuwer.
@Muxje | 23-03-19 | 17:25:
Balschreeuwer, that is
Ik reserveer het stadion in Neurenberg voor Freek.
Weet je wie ook ergens tegen ageerde in obscure zaaltjes?
Gekke Greet?
Bob Dylan?
Melkert? Dijkhof?
Jesse Klaver? Volkert van der Graaf? Femke Halsema? Rob Jetten? Lilian Marijnissen? Lodewijk Asscher?
Het heeft iets met bier te maken, maar wat...
Sylvana Duinmeijer ?
@The2Amendment | 23-03-19 | 17:24: Roos Vonk die eigenlijk een cactus is.
Mooie uil... Ik houd verder wijselijk mijn mand.
Begin een eigen blog muts, dit heeft niets met het topikkie van doen.
'Angélica en/of Feiten'
@Berbaar | 23-03-19 | 17:09: zijn/haar eigen diepere filosofische bestaansbelang, relevantie en onvoorwaardelijke bijdrage aan de canon van de literatuur én het leven te duiden vanuit een diepe blik in de spiegel die op zijn/haar rug hangt...
Nomen est omen, Berbaar...
@Hollende_Kleurling | 23-03-19 | 17:12: Kijk uit het raam, lees wetenschappelijke artikelen en voed je eigen Uil...
@Angélica de Sancé | 23-03-19 | 17:14:
Prachtig, begin een eigen webstek met die meuk en verveel ons er niet mee hier.
Toedels!
@Berbaar | 23-03-19 | 17:15: “Die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.”
“Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.”
Berbaar: Absit reverentia vero, abis perkara!
@Angélica de Sancé | 23-03-19 | 17:15:
Oh wij hebben een echt uilennest in de buurt. Sindsdien nooit meer last van muizen (luie kat). En waarom uit het raam kijken terwijl ik met een stap buiten ben? Dan die wetenschappelijke artikelen. Je bedoelt diezelfde artikelen waar GL en VVD hun klimaatplannen mee verdedigen? Wetenschap is de inzet van de nieuwe religies. Ik lees het later wel allemaal in een of ander arrest.
@Berbaar | 23-03-19 | 17:15: he je bent er weer. Proefverlof uit Den Dolder? Hoe was het met Michael Panhuis?
Freek heeft nogal wat verloren... zijn stem alweer deze week. * Zijn verstand al veel langer* , ik heb er medelijden mee inmiddels.
Ooit eensch lang geleden was hij grappig en.. eh, nou ja dat alleen maar.
Het staat jou totaal vrij om de kunstenaar zijn kunstje te zien doen, en daar wat van te vinden, en dat te melden.
Compleet zinloze comment. Het probleem is blijkbaar.. dat iedereen incl ik nog wenste dat hij "de oude Freek" was. En we nog lachten om al die kul. Maar, de realiteit heeft dat allang ingehaald.
Dat was, geziens Freek's "hoge kunstvorm", voor hem daarmee ook het hardste gelag. Youp was veel veiliger. Die rolde door. Toen kwamen de absurdisten en dat was ook bal. Er is/was altijd veel talent. En nu gaat het weer terug naar Toon, heb ik het idee. En dat is ook prachtig.
Cabaret is nog altijd maatschappij-kritisch. Maar veel minder belerend? Heel anders chaotisch. Eigentijdser. Het ontwikkelt. Daar had Freek graag nog opgelopen met nieuwe generatie. Heeft ie ook gedaan. En hij is met geniale musici blijven werken. En in de achtergrond sociaal actief.
Freek de Jonge is een grote. Hij steekt (net als Pim) zijn kop boven het maaiveld uit. En hij weet precies wat er dan volgt, in dit land. En hij staat dus steeds weer op. Kijk, dan heb je dus wél mijn respect.
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:44:
"En hij weet precies wat er dan volgt, in dit land."
Dan ben je een doelwit.
erik van muiswinkel was ook ooit grappig, Youp van het hek was ooit grappig en zo zijn er wel meer, maar niet zo zuur als van muiswinkel en de jonge. Als die twee komen te overlijden moeten die eerst nog 10 jaar opgeslagen worden alvorens over te gaan tot crematie, zuur kan gevaarlijk zijn als het verbrand word
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:44: A) Je moet hem niet groter maken dan hij is. B) Hij is miezerig klein geworden.
OT: probleempje voor de klimafaten de zeespiegel stijgt niet sneller en is vorig jaar zelfs gedaald....
www.telegraaf.nl/nieuws/3338752/stijg...
1,86 mm moet zijn 1,86 cm per jaar
@Stinkendzadel | 23-03-19 | 17:20: of niet
De zeespiegel stijgt ook omdat Nederland zakt. Dat horen ze bij GL liever niet, want het komt ze niet zo goed uit.
Trouw citeert de Jonge: “Er zit hier een groep mensen bij elkaar die heel erg gekwetst is door wat de leider van de grootste partij heeft gezegd over dat kunstenaars, wetenschappers en journalisten de oorzaak zijn van alle ellende. Daar hadden we vanavond eventjes acht op moeten slaan.”
Meneer voelt zich dus persoonlijk gekwetst en veronderstelt dat iedereen daar in dat zaaltje zich eveneens gekwetst voelt. Kwetsen mag niet van Freek, en zeker de elite der kunstenaars, kunstenmakers en potsenmakers mogen in geen geval gekwetst worden, laat staan "heel erg gekwetst". Die mogen enkel gesubsidieerd en bejubeld worden, bewonderd en aanbeden, verafgood en gezien als de dragers onzer cultuur.
Laat me niet lachen, meneer de Jonge voelt zich gekwetst door een speech van een politieke dandy en probeert het hele elitaire zootje naar het front te sturen?
Meneer de Jonge heeft in zijn carriére als grapjesmaker heel wat mensen gekwetst, doelbewust, vol overgave en met graagte. Mocht-ie van ons allemaal, als we er maar om konden lachen. Maar hij zal er aan moeten wennen dat anderen nu hem en de zijnen zo nu en dan eens willen kwetsen, en dat ook daar door ons om gelachen wordt. Zou niet weten waarom een kunstenaar, een wetenschapper of een journalist van kwetsen verschoond zou moeten zijn.
Kan nog wel een paar kwets dingetjes van freek uit zn Neerlands Hoop tijd oplepelen...
@kat-de-kat | 23-03-19 | 17:09: Doe eens want dat is wel handig als ik binnenkort één van die “gekwetsten” tref.
Wat Freek kan en durft en doet, is zichzelf een -soortvan- offeren. Tuurlijk wil hij er ook aandacht mee. Pakt niet voor niets dat moment. Zo kennen we hem ook (weer).
Maar.. hij heeft wél een punt. Want idd daar zat die avond niét boreaal Nederland en ook niet deplorabel of hardwerkend Nederland. Daar zit links elitair Nederland.. met de grote bek. Het is arrogant van em. Neemt niet weg dat hij in de kern gelijk heeft.
Dat is Freek's punt denk ik. Zette incl zichzelf die zaal een beetje te kijk. Ook dat doet ie vaker. Hij wil een spiegel voorhouden. Het is aan cabarettiers om dat te doen. Omdat die altijd een excuus hebben :) En omdat het gezegd kan (en moet?) worden.
@kat-de-kat | 23-03-19 | 17:09: Doe eens. Want je lult uit je nek. Als jij naar een cabaret show gaat en jij gaat achteraf janken dat je je gekwetst voelt.. dan ben je de grootst denkbare eikel en heb je geen kudt van Nederland begrepen. Politiek is theater en theater is politiek.
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:30: IS’ers offeren zichzelf ook op. Hebben die ook in de kern gelijk?
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:30:
Ja maar ga dan met Baudet in gesprek bij Jinek of zo.
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:34: was het een cabaret show waar Freek zo tekeer ging?
@kloopindeslootjijook | 23-03-19 | 17:37: Niet nodig want Thierry zit daar dan al..
Freek en Thierry zouden prima met elkaar overweg kunnen.. tenminste dat denk ik. Beiden intelligent en wijs en geëngageerd, edoch zich opposiet van elkaar profilerend. Totaal geen probleem. Maakt het zeker niet oninteressanter. In essentie dezelfde waarde die je behandelt? Alleen dat zijn dan weer dingen die je in Nederland niet en plein public kunt betwisten. Dat moét je al op een podium staan en clown heten. Anders betekent het vaak je kop. Thierry áls Freek ontstijgen dat nivo. Beiden respecteer ik daarom.
@Shareholder II | 23-03-19 | 18:08:
Tuurlijk kun je dat en plein public betwisten. Dan krijg je ook een dialoog. Geen monoloog.
Maar dat niet zoals Marcel van Dam de ander een minderwaardig mens noemen of zo.
Nu weet ik waarom ik Freek en Hans nooit wat gevonden heb: dat geschreeuw. Gruwelijk irritant is dat. Praat eens normaal.
Tja gelukkig schreeuwde Freek niet.
Freek zit in een moeilijke periode van zijn leven omdat Baudet zoveel gewonnen heeft.
Heb aan Freek aangeboden om een keer met Hans Teeuwen te gaan praten.
Freek weet niet wie Hans Teeuwen is... Freek heeft nu besloten om naar een opvanghuis te gaan waar hij tot een vredige rust kan komen.
Hij hoeft zich hiervoor niet te schamen, we worden allemaal ouder.
U lult dom. Hans en Freek kennen elkaar. Alleen Theo en Freek beter. Volgens mij is dat oud zeer? Meesters die meesters benoemen en opvolgen. Dat gelul.
En ondertussen kwamen er alweer nieuwe artiesten. De meesten nog leuk ook. We zijn echt verwend hier hoor. Ga es in duitsland kijken zou ik zeggen ;-)
Hans Teeuwen wordt ook een keer oud.
U ook.
En over 100 jaar zijn we allemaal dood. Tralala.
@Shareholder II | 23-03-19 | 16:59: Duitsers hebben geen humor. En dat U vind dat we verwend zijn is ook persoonlijk.
@Trumme U zegt steeds niks en dat telkens anders en toch steeds in belabberde taal. Verhip; we zijn allemáál artiesten.
Ooit werd Freek gevolgd tijdens zijn bezoek aan onze troepen in ik meen Afganistan. Toen ze op een marktje waren en hij iets ‘grappigs’ zag wat hij wilde kopen, vroeg hij iemand naast hem of die even wilde betalen want hij had geen geld bij zich. Toen was het laatste stukje bewondering voor hem ook weg. Wat een vieze socialist. Overal na zijn shows stond hij binnen twee seconden samen met Hell(a) DVD’s te verkopen. De gore geldwolf.
Typisch socialisten, linksch lullen rechts vullen.
Normpje dat is een gore leugen. Danwel destijds je eigen bekrompen view.
Wat je ook van zijn shows vindt.. Freek is gul en sociaal. Dit zijn feiten. Gaf bakken geld weg. Aan zwervers en vreemdelingen tot aan musea en stichtingen.
Hoe zo, dat doet elke band toch ook? Merchandising en zo?
@Shareholder II | 23-03-19 | 17:12: ik zou bijna zeggen dat U Freek bent. Een gefrustreerd mannetje dat is het. Net zo afgetakeld als z’n PvdA.
De lol broekenweek. Hans Teeuwen is grappig. Maar Freek was zoveel beter. Ach ja, de Oude is arrogant en ziet dat zelf niet zo. Youpie was nooit echt leuk. En Toon zijn ze allemaal jaloers op.
U bent (hopelijk) een stuk ouder dan menigeen hier.... Cabaret & lolbroeken, gaan met hun tijd mee, critici alleen niet.
Youpie was wel leuk! *met vuistje maaien doet*
@litebyte | 23-03-19 | 16:49: Onzin. Nieuwe cabarettiers zijn ook top.
En vraag het ze stuk voor stuk, en ze eren de Oude Freek. En grappen allemaal dat ie verzuurd is. Neemt niet weg de Freek de top is/was.
@Shareholder II | 23-03-19 | 16:52: u heeft gelijk. Freek was groter dan groots in de jaren 70/80. Daar kwam niemand bij in de buurt. En Yoep v. H. al helemaal niet. Eng schreeuwpopje.
@Normpje Vanwaar uw zuur hierboven, dat de simple Freek (alswel Youp) destijds blij waren dat cabaret wat geld begon op te brengen?
Ik kan jou een scala van artiesten opnoemen die, vaak uit noodzaak, de eigen merchandise verkopen. Van de kleinsten tot diegene die groot werden. Staat los van de inhoud.
Bij die uil van Minerva moest ik wel denken aan Bohemian Grove. Ook zo'n gave club. Zou er een connectie zijn?
Alu-hoedjes alert!
@Berbaar | 23-03-19 | 17:06:Prachtig, begin een eigen webstek met die meuk en verveel ons er niet mee hier.
Toedels!
Het is maar waar je aan denkt.
Uil van Minerva een club?
Boekenweeklager.
Als Freek zo'n chronische woede-aanval krijgt lijkt het net of hij op het punt staat een hartaanval te krijgen en erin te blijven. Helaas loopt dat telkens op een teleurstelling uit.
Ik lees net dat het tinkebel was die riep 'ik ben met freek', nog zo'n zelfverklaard geweten met narcistische trekjes. Het trekt me wel een volk zo'n boekenfeestje.
die wijven zijn altijd wel in een potje vreemdgaan , liefst een beetje goor
Daar moet u niets achter zoeken, die ziet in Freek gewoon een kreukel-leren handtas of vijf voor binnenkort.
Een keer aanwezig geweest in de jaren '90...2 bierglazen en een kapstokhaakje aan overgehouden
Boekenweekdieren, allemaal!
Freek is pijnlijk irrelevant. Een babyboomer die maar geen afscheid kan nemen.
Ik geniet elke keer weer van zijn extreme zurigheid. Wat moet die man toch een uiterst onaangenaam leven hebben dat hij zich steeds weer zo kan opwinden.
Hij had op zijn hoogtepunt moeten stoppen. Ergens rond 1990 was dat.
Boekenweeek?
Nederlandse literatuur. Ach ik heb het wel moeten lezen tijdens de studie geschiedenis. Reve ;-) Havelaar, Couperus. En ja hoor, echt wel soms boeiende literatuur. Toen kwam ik met mijn kippenverstand in de wereld van Jan Wolkers en Maarten t Hart terecht. Niet te hachelen. Ook heb ik wel eens een stukje Grunberg geprobeert en werkelijk een telefoonboek lezen is interessanter.
Als je Hemingway, Tolstoij, Nietzsche, Schopenhauer, Flaubert, Zola en anderen hebt gelezen (op een bepaalt moment kwam ik zelfs bij Luther uit en toen werd het te gek) dan ben je wel klaar met Brandende liefde of Stenen voor een Ransuil. Spengler heb ik de samenvatting van gelezen en ik beloof plechtig dat ik na mijn pensioen dat lijvige werk tot me zal nemen.
jonguh ga gewoon porno kijken , veel leuker ! haahahaa
Als ik jou was, die ik niet ben, zou ik bij Tup en Joep of Oki en Doki blijven daar is de wereld een feest, de groten zijn aan jou niet besteed. Mag ook wel, hoor.
John Fante en Charles Bukowski, verder hoef je niet te kijken.
@Baron de laclou | 23-03-19 | 16:31: Ook gedaan maar steeds hetzelfde verhaal.
@Tishetnetnie | 23-03-19 | 16:33: Mooi maar wat beschouw jij als groten?
@JamesMurphy | 23-03-19 | 16:42: Bukowski was inderdaad (wat ik me herinner) aansprekend. Fante ken ik niet maar bedankt voor de tip
@Zapata10 | 23-03-19 | 16:57:
En het loopt altijd op dezelfde manier af.
@Schoorsteenveger | 23-03-19 | 17:00:
Ze leefden nog lang en gelukkig?
Cees Nooteboom lees ik nog graag
Jammer voor je. Er is zoveel moois.
Grunberg ! hahaha wat een lul is dat
Oh, en het is uiteraard wachten op een soort van "USA for Afrika" binnenkort, opgenomen in de studio van DWDD met o.a. Freek de Jonge, Paul "Dhr. Fortuyn is niet gewoon rechts, maar extreem-rechts!!" Rosenmöller, Prem "het zijn rattenvangers" Radhakishun (als Wacko Jacko in de clip), Georgina Verbaan, en nog meer (links) oudgedienden.
Het nummer heet "Hou elkaar vast" ....
@ Hans Teeuwen ; pis in mijn broek van het lache . hahahah
Wieringa was zeker ook niet grappig vanmorgen. Hij probeerde zich met alle kracht in het centrum van het deugverzet van deze twintiger jaren te positioneren, met een terminologie van een eeuw geleden.
Ik vind het raar dat er helemaal geen humor meer in Freek zit in zijn nadagen. Alsof alles daarvoor ook fake was.. en dat nu pas zijn ware aard naar boven komt.
Ach cabaretiers en leeftijd is geen goede combinatie blijkt maar weer eens.
Toon Hermans ging lieve gedichtjes schrijven, Wim Kan moest het hele podium vol leggen met spiekbriefjes, Youp sloeg/slaat in de herhalio stand en Seth Gaaikema, ach laat maar.
Nu deze twee weer, best sneu.
Ik heb nog nooit een spoor van humor kunnen ontdekken bij fdj
Wat is die Freek één zure lul geworden de laatste jaren.
Die deprimerende gast was al jaren zuur.
Ergens zie ik wel dat het hier pogingen tot humor betreft, maar dit is veel leuker en vooral logischer: nl.wikipedia.org/wiki/Limiet Voor wie denkt dat oneindig een lastig getal is, raad ik aan om met het getal 0 te beginnen.
Waar is het vidiootje met Freek zelf ? Is er een recent youtubeje met Freek ?
Teeuwen heb ik nooit wat gevonden. Hier is Rijk de Gooier, kun je ook nog lachen www.youtube.com/watch?v=XF0FbYw2wdE
Ok. Stuur die VHS band maar op, ouwe.
Die lui zijn allemaal geïndoctrineerd en heel gevaarlijk zo al door de eeuwen heen.
Al eeuwen worden oorlogen uitgevochten door de socialisten, en het zal niet lang meer duren dat er weer een oorlog of revolutie uitbreek in de EU!!!
Nou vindt ik Freek de Jonge wel heel erg dicht bij Hitler komen met zijn geschreeuw, zoals alle dictators dat graag doen!!!
Ik hoop van harte dat Grunberg dit stukje te zien krijgt, de "elitaire" fans van die kwal zullen zich ongetwijfeld herkennen in dit stukje realistisch satire.
Kon de ietwat uit de hand gelopen Poerimgrap van Esther Voet overigens wel waarderen...
De reacties op het vermeende hoofdredacteurschap van de “... excuus-jood die altijd oplepelt wat regressief links wenst te horen.”, waren veelzeggend en misschien ook wel hoopgevend
Freek als knokploegcommandant van verzetsgroep Noord-oost Nederland gaat wel even afrekenen met die paljas van een Baudet.
We zouden Freek's verwanten eerder sterkte moeten toewensen dan zo op hem af te geven. Freek heeft een onuitwisbare indruk op ons allen nagelaten. Een grote verdienste voor samenleving en cultuur, was hij zeker. Laten we met zn allen een statement maken als uitdrukking van onze hoop voor Freek: Een rustige levensavond met veel gelukkige momenten.
Hoop in bange dagen.
King Hänsl, weet iig nog wat relativeren is... die fase is Freek inmiddels ruim voorbij... Die heeft alles in pacht, waarheid, humor...
Moest denken aan Jiskefet: "Jij hebt een boek geschreven over hoe het westen was ..." www.youtube.com/watch?v=-CKLmVa_1fc
Briljant weer! Een literaire satire roast.
Als ik een rijtje favorieten der mensheid moest nalaten zat Hans Teeuwen daar zeker bij,
Freek is leuker
U bent in elk geval leuker dan freek.
Dan kan het niet anders dan dat het referentiekader slechts bestaat uit Prem en Peter R. de Vries.
Ik mis uw punt.
@Kapitein Stijlvol | 23-03-19 | 16:10: Peter R, die weet anders wel heel veel van een hele hoop dingen, hoor. Eigenlijk de een soort Leonardo dr Lage Landen.
Echt lachuh, doe ik niet zo vaak meer de laatste tijd...
De ECHTE Neerland's hoop, dank Hansie!
We vergelijken de ene oude uitgerangeerde theatermaker met de andere.
Sad to say maar beide Freek en Hans hebben in geen jaren meer iets gepresteerd en ontlenen hun bestaansrecht heden ten dagen aan hun verleden. Meer niet.
Flikker lekker op met je "bestaansrecht".
@OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 16:08: weerleg het maar.
@Mocro070 | 23-03-19 | 16:18:
Genoeg andere beroepen waar hetzelfde over gezegd kan worden. Wat doet een imam bijvoorbeeld? Of een priester?
@Mocro070 | 23-03-19 | 16:18: als u nu had gezegd "bestaansrecht als cabaretier" had u misschien nog een punt gehad. Maar u meent kennelijk te beschikken over een criterium waarmee u bepaalt welke mensen al dan niet bestaansrecht hebben. U bent gewoon af.
Gewoon geen aandacht aan besteden. Freek de Jonge krijgt dit volgende week wel weer bij Jinek, kan hij komen aanschuiven en het gebash weer doorgaan. Veel overeenkomsten met 2002 qua gevoel ook. Dus goed links achterom kijken de komende tijd, want je weet maar nooit.... (valt me overigens mee dat Jensen nog niet zo is aangevallen, gezien de gasten die hij daar heeft. Wie weet komt dit nog).
De jankende Freek was wel het mooiste boekenweekgeschenk wat ik me kan herinneren.
In het Dagblad van het Noorden (het AD van het Noorden zeg maar) deze bijdrage van Jean Pierre Rawie, de bijna in de alcohol verzopen voormalige Grote Dichter van het Noorden:
"In de analyses van Thierry Baudets overwinningstoespraak mis ik de opmerking dat zijn ontboezeming "Als deze zaken niet waren gebeurd zou ik nooit de politiek ingegaan zijn" sterk doet denken aan de woorden van een veelbesproken Duits staatsman uit de eerste helft van de vorige eeuw: "Ich aber beschloss Politiker zu werden""
Bereid je maar voor op een stortvloed van godwins de komende tijd, vooral uit de kringen van De Jonge en Rawie - het wachten is op de volgende knaller van Tommy Wieringa en al die andere bezopen ijdeltuiten van het Boekenbal. Zo intelligent, en niet beseffend dat ze Baudets boreale wind zijn in de zeilen van zijn renaissancevloot.
Laat ze vooral maar, het enige wat ze bereiken is dat steeds meer mensen de belachelijkheid van dit soort verhalen inzien en ook overstappen.
Wieringa heeft al van zich doen spreken. Ik ga er niet eens naar linken.
@JamesMurphy | 23-03-19 | 15:53: daar zeiken we over heen.
Fijn om er weer eens achter te komen dat Hansie pansie Teeuwen toch werkelijk waar grappig was in een spanne van tijd.
Ik denk dat, buiten de mensen die zich hiermee bezighouden, niemand zich hiermee bezighoudt.
Op de mensen, die zich hiermee niet bezighouden, maar zich er wel mee zouden willen bezighouden, na.
@Watching the Wheels | 23-03-19 | 15:46:
Ja, als je het actief niet-bezighouden met iets kunt beschouwen als een vorm van bezighouden met wel natuurlijk. Maar dan vallen alle kaders weg.
@Baron Clappique | 23-03-19 | 15:54:
Ik kletste maar wat in lijn met de bezoekers van dat boekenbal.
Abdelkader Benali op Facebook:
"Paar bekende en prominente schrijvers die er schande van spraken dat Freek de Jonge was opgestaan om amok te maken tegen de hypocriete retoriek van Thierry Baudet. Ik ben bij ze weggelopen. Zijn geen schrijvers. Poseurs. Tuurlijk was t onbehagelijk maar onbehagelijke tijden vragen om onbehagelijke statements. De rest sprak er schande van. Ach, wat haat ik de Nederlandse schrijvers. Bekrompen, laf en lui."
Commentaar volstrekt overbodig.
Wie? ....
Maar goed, dit zegt genoeg toch? Valt me op dat bepaalde groeperingen of aanhangers van een bepaald geloof altijd zo uit zijn op verdeling en ontwrichting. Hoe dan ook, stel dat FvD niet had bestaan, en PVV evenmin, en er was iemand opgestaan om zich uit te spreken tegen de overwinningsspeech van Jesse Klaver, dan was hij ook weggelopen.
Laf en lui, dat doet mij dan weer denken aan een specifieke demografische groep.
zeiksnor
Ja las het ook, benieuwd wat het zich inclusief wanende schrijversclubje daar dan van vindt. Niet dat hij geen punt heeft, qua poseurs enzo.
Ook over hem zeiken we heen.
keestelpro | 23-03-19 | 14:57
Nu al iconische foto van het gezicht van links Nederland de komende jaren - van hetzelfde niveau als dat gillende wijf na de verkiezing van Trump.
Bij iedere demoniserende uiting voortaan in een hoekje deze uitsnede plaatsen, zodat Freek niet op zijn rug hoeft te kijken om zichzelf in de spiegel te zien.
Hij is definitief af.
Uiteraard geïnspireerd op 'Luke Crywalker'.
i.redd.it/wx6hyiu9au721.jpg
ach, de honden blaffen en de karavaan trekt verder
Ja, eigenlijk is alles slechts een landschap van voorbijgaande aard.
*in diepte staren doet*
"Eeuwigheid is een moment waarvan de kaders zijn weggevallen." Lolol. Het gewauwel van pretentieus Nederland genadeloos gefileerd.
Eeuwigheid is het moment waarop alles van inhoud er niet meer toe doet, alleen het verplaatsen van veel lucht...
Hans Teeuwen , Tja. Eens op eenzame hoogte en auteur van het beste dat het Nederlandse cabaret heeft voorgebracht; Hard en Zielig, Met een Breierdeck en Trui. Maar nu net als Freek niet echt meer relevant. Dag Hans, je was goed!
Hans is en blijft een genie.
Wat de linkse 68ers niet kunnen uitstaan is dat er eindelijk een revolutie komt, maar de revolte richt zich tegen hen!
De Jonge is idd precies geworden waar hij zich vroeger tegen afzette.
De jaren 60 generatie had hun revolutie. Dat heeft veel goede dingen opgeleverd maar uiteindelijk zijn ze in al hun idealen doorgeschoten.
Het heeft een behoorlijke puinzooi opgeleverd.
De nieuwe generatie heeft nu ook recht op hun eigen revolutie. Of beter gezegd 'renaissance'.
@keestelpro | 23-03-19 | 15:27:
"Hoera de revolutie, het is eindelijk zo ver, maar de nieuwe leiders blijken net zo autoritair." zong Klein Orkest.
@Watching the Wheels | 23-03-19 | 15:44:
Ja.... dus...?
@piloot47 | 23-03-19 | 15:50: Ik hoop dat de nieuwe leiders een stuk autoritairder gaan worden! Deze overheid heeft zijn autoriteit totaal verloren. De politie heeft geen gezag, hulpverleners worden aangevallen etc etc.
Die Teeuwen, die weet (nog steeds) hoe het moet!
Toppie dit.
Perfecte impersonatie van Arnon.
Die gek doet waar hij goed in is,een kritische cabaretier zijn.En zo hoort dat ook,geen spaan heel laten van de gevestigde orde.
Freek, de Harry Mulisch van het cabaret.
“Er kan er maar één de beste zijn en dat ben ik”.
Speelt tegenwoordig wel in kleine zaaltjes voor de beste....
'schappen vol met gedachten over helemaal niets'
*schone onderbroek pakken doet*
"Angst voor het kind dat je nog niet gebaard hebt'. Geinig hoe mannen in zwangerschapsstress kunnen geraken. 'Eeuwigheid is een moment... een moment waarbij de kaders zijn weggevallen' : slap, slaplullig. Augustinus heeft het over de eeuwigheid als 'nunc stans', het staande nu. Kijk, bij hem staat er iets. Bij hem verwekt het nu iets wat blijft staan. Voor eeuwig.
Het had de organisatie van het evenement gesierd als zij de heer de Jonge, die klaarblijkelijk psychotisch was tijdens zijn interruptie, door middel van een machtiging van de burgemeester had laten opnemen in een gesloten afdeling van de crisisopvang. De heer de Jonge was overduidelijk een gevaar voor zichzelf en anderen en had met de wet BOPZ in de hand tegen zichzelf in bescherming moeten zijn genomen. Laten we starten met een dagdosering van 50 mg Haloperidol en dan kijken we over een week wel of er dan inmiddels weer coherente communicatie met deze ernstig verwarde persoon mogelijk is.
Psies dit dus.
Een dagdosering van 50 mg? Dan is Freek voorlopig uit de roulatie, als hij het al overleeft.
Canis de Herhalio maar nu onder het juiste topic:
Freek vertoont gedrag passend bij frontotemporale dementie (specifiek de gedragsvariant). Wordt heftig voor zijn naasten...
@Red shirt | 23-03-19 | 15:27: exact :-)
@Canis.bonus.es | 23-03-19 | 15:37: Wordt gevolgd door kwijlen en incontinentie. Ik wens z'n naasten ook veel sterkte.
Daarom schaf die per wet vastgelegde hoge prijzen van boeken per direct af. Volslagen waanzin om pretentieus volk dat 6 jaar over een romannetje schrijven doet al die jaren vet te mesten.
Ze zoeken er maar een baantje bij als ze niet sneller kunnen schrijven.
Tja, je hoeft de boeken van Freek de Jonge niet te kopen hè. Marktwerking doet zijn ding wel hoor.
@Joostmochtnietsweten | 23-03-19 | 15:25:
Gaat om alle boeken.
@Joostmochtnietsweten | 23-03-19 | 15:25: 2voor12 benoemt het bestaan van een kartel dat steunt op wetgeving door de staat, en u heeft het over marktwerking i.p.v. marktfalen. Bent u ook werkzaam als schrijver of uitgever?
Heeft u ook geen problemen met het prijskartel betreffende schoolboeken, welke door scholieren / studenten vaak verplicht dienen te worden aangeschaft (en dan soms ook nog jaarlijks de nieuwste druk met slechts wat arbitraire wijzigingen) ?
Doei Freek .. dikke doei ... na 1982 volstrékt niet relevant meer ;)
Doeidoei, politiek-correct opgewarmd jaren '70 lijk ...
De reacties van zgn. "Deugend Links" in Nederland zijn van een ongekend laag
niveau. Joep v.t. Henk moest de vader van Theo Hiddema, een Friese Hereboer,
die in 1933 lid van de NSB werd, maar waarvan de dorpsgenoten geen enkel
nadelig feit kunnen en willen noemen., er met de haren bijslepen. In het NRC staat een cartoon, waarin Baudet staat afgebeeld in een soort van Nazi uniform.
De publieke sector is een kwalijk stinkende poel van afgunst en schaamt zich niet om de meest grove leugens en smaad te hanteren om Baudet te demoniseren. Indien Baudet door deze wijze van handelen schade aan lijf en leden oploopt om nog maar te zwijgen, word vermoord, dan zijn zij de hoofdschuldige..
Schuldig waren zo ook aan de moord op Fortuyn. Dat had Pim voor zijn dood nog letterlijk uitgesproken in een wanhopige oproep aan MinPres Wim Kok na het poeptaart-incident. Maar in Nederland worden politici (en alles daar omheen) niet verantwoordelijk gehouden voor hun daden en hun beleid. Anno nu wordt er niet eens meer afgetreden na het maken van blunders, fouten of ernstige nalatigheid.
@Joostmochtnietsweten | 23-03-19 | 15:22:
Tsja het na zijn dood uitspreken was nogal lastig geworden.
@Berbaar | 23-03-19 | 16:19: Really?
@Berbaar | 23-03-19 | 16:19: ach....
Lulletje R. is terug.
Hans is en blijft een topper.
Blijf gezond en heel en word alsjeblieft heeeel oud.
Teeuwen - als onze culturele elite dit fragment ook maar voor 1% zou begrijpen... zouden we al zo veel verder zijn als maatschappij. Dank Hans!
Hans Teeuwen is precies het omgekeerde van een deugmens.
Deugmensen kunnen niet naar Teeuwen kijken. Dat kunnen ze psychisch niet aan.
Cynisme, satire en sarcasme bestaat niet meer in de correcte kleinkunst.
Al denken ze van wel. pbs.twimg.com/media/D2WH6VyX0AARWxr.j...
@keestelpro | 23-03-19 | 15:06:
En als je nou gewoon een bloedhekel hebt aan cabaret in zijn algemeenheid en dus een weg-trekker van dat sneue gewauwel van Teeuwen krijgt, ben je dan ook automatisch een deugmens?
@normanius | 23-03-19 | 15:33: Tuurlijk niet. Over smaak valt sowieso niet te twisten. Mijn ouders konden dat onbeschofte toneelspel totaal niet verdragen. Trouwens mijn lieve kinderen ook niet. Maar dat zijn allemaal echt geen hypocriete deugmensen.
@keestelpro | 23-03-19 | 15:38: Uw familie bestaat uit allemaal Ajacieden. U bent een Feyenoorder. DNA testje ?
@normanius | 23-03-19 | 15:33: :
Als je een bloedhekel hebt aan cabaret in zijn algemeenheid (jouw woorden), dan mis je een belangrijke essentie van Nederlander zijn. Maxima zei dat De Nederlander niet bestaat. Harstikke foute conclusie. Een van de dingen waaraan De Nederlander is te herkennen is de liefde voor Het Cabaret. Niet alle cabaret, want smaken kunnen verschillen maar, juist wel het cabaret in z'n algemeenheid omdat het een heel typisch Nederlands verschijsel is.
@McMarx | 23-03-19 | 17:31:
Teeuwen en consorten zijn geen cabaret. Dat zijn gewoond rechtstaande moppentappers.
en cabaret is wel degelijk zaad. Claudia Debrei en zo,dat is cabaret met hun kneuzen liedjes. De Herman van Veentjes en zo. Hou op zeg,
@miko | 23-03-19 | 17:47:
Ga eens je huiswerk doen man!
Met je Claudia en Van Veentjes. Hou op zeg!
En als voorzittert plaatst u zich aan het hoofd, danwel boven de groep der culturele elite, en voorts oordeelt ende concludeert u, over absurdisme ;-)
@normanius | 23-03-19 | 15:33: meer een gemoedige Tukkert
@keestelpro | 23-03-19 | 15:06: Je vergeet zelfspot. En iets dat veel politici ook ontberen. En iets dat het ontbreken daarvan bij vele politici, zo geloof ik, door veel kiezers is afgestraft.
Zo heb ik bijvoorbeeld Thierry zien oprecht zien (schater)lachen(je) om "Cherry Picking" of de humoristische sneer van Henk Krol.
Wanneer heeft u voor het laatst Klaver of Jetten en HA gevolgd door een HAHA zien doen na een spottende, gevatte opmerking jegens de persoon.
@Trans_Fimmermans | 23-03-19 | 21:04: vraagteken
Geweldige imitatie van Grunberg.
Vooral dat eigen-pijpen is zo herkenbaar.
Nog wat meer referenties naar de tweede wereldoorlog had gekund...
En dan zijn er nog mensen die vinden dat Teeuwen 'het niet meer heeft'.
Deze man is eenzaam in zijn klasse.
En Freek de Jonge is na gisteren definitief uitgerangeerd.
pbs.twimg.com/media/D2SwZSGWwAEDx0z.j...
Pffff, moeten we nog acht jaar met die man...
Pseudo intellectuele schreeuwerts.
Pleurt op.
@SterF... | 23-03-19 | 18:01: Nee Freek moet nog heel lang accepteren dat het politieke landschap voorgoed verschoven is.
REAGEER OOK