Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Gilets Jaunes, Acte 19 - Frans leger mag op eigen burgers schieten van Europeaan Macron

Gele Hesjes in Frankrijk in gespannen sfeer de straat op, ondanks het gevaar om door hun eigen leger neergeschoten te worden.

Speciale eenheden van het leger hebben in Frankrijk (dat is een EU-land, twee landen naar het zuiden  vanaf hier) toestemming om op burgers te schieten 'als de situatie daar om vraagt'. Hierboven een video van RT, want op de NOS zul je het niet zien. Hier een stuk duiding in het Engels. President Macron heeft een zero tolerance uitgevaardigd, met demonstratieverbod op diverse plekken (waaronder uiteraard rond zijn eigen ambtswoning). Militairen van Opération Sentinelle (letterlijk de anti-terreurmissie die sinds islamitische aanslag op Charlie Hebdo is ingesteld om Frankrijk veilig te houden) zijn paraat om in te grijpen. 

Macron, de progressieve held van D'66, wil graag de grote morele leider van Europa de EU worden, maar heeft in eigen land zijn eigen bevolking al een half jaar tegen zich. Voor de negentiende zaterdag op rij gaan de Gele Hesjes de straat op, ook nu de dreiging om neergeschoten te worden door het legen van hun eigen landgenoten. Het was enkele weken rustig, maar afgelopen zaterdag liepen de protesten in Parijs toch weer uit de hand. 

Ondanks enkele duizenden oproerkraaiers in steden, zijn de Gilets Jaunes nog altijd een grote landelijke beweging die voornamelijk uit ontevreden doch vreedzame burgers bestaat. Onder hen vielen al vele gewonden door de flash balls van de politie. Vandaag zouden dat echte kogels kunnen worden. En in  in de mainstream media en de (Europese) politiek zwijgt welhaast iedereen over de nieuwe Napoleon in het Élysée, die zijn zwaardmacht met scherp wil laten schieten op voornamelijk vreedzame demonstranten.

Na de breek: livestream Parijs en (Nederlandstalige) tweets van Hesjeswatcher Niemands Knegt over de protesten in heel Frambozië. Te garde toi sécurité, France.

Reaguursels

Inloggen

Russia Today, prima bron, kun je klakkeloos overnemen. Hadden laatst een interessant interview met Russische toeristen, die in Engeland een mooie kathedraal hadden bezocht. Leuke kerels ook!

G. Temmes | 23-03-19 | 20:56 | 1

U spoort niet :-) Maar het zal u die paar roebels waard zijn. Skol!

Shareholder II | 23-03-19 | 21:18

Fraaie foto vd dag. Het laat fijntjes het thema Overdrijving zien.

Soit. Spaceballetje Didier Lallement is voor mij helemaal de shit. Wat een eindbaas met zijn dikke pet. Dat verzin je gewoon niet die dingen ;-)

Shareholder II | 23-03-19 | 20:55

En dan noemen ze Baudet een fascist.
Komt dat wellicht door zijn achternaam?

Rest In Privacy | 23-03-19 | 20:51 | 1

Beaudette.

Baron Clappique | 23-03-19 | 21:22

Echt bizar! Je leest of hoort er helemaal niets over op de msm hier.....

TonyMontana010 | 23-03-19 | 20:41 | 5

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 20:55: Ik vond het meevallen. Ze hadden echt 5 meloen op de been moeten brengen.. om een punt te maken? Geen echte meerderheid voor Remain ?

Een 2de referedum slaat nergens op. Dan zou je ook een 3de moeten willen. Waar stop je als je steeds dezelfde vraag voorlegt?

Shareholder II | 23-03-19 | 21:24

Dat bedoel ik dus. In Parijs en paar duizend gele hesjes, in Londen honderd maal meer die een tweede referendum vragen omdat de Britse regering overduidelijk geen besluit kan nemen. Nu opeens is een referendum blijkbaar geen wenselijk middel meer. En de aandacht daarvoor ook niet. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het doel van zo'n referendum? Mij lijkt dat overduidelijk.

Beste_Landgenoten | 24-03-19 | 07:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte en Macron zullen het goed samen kunnen vinden schat ik. Beiden stiekem gay, knechten van het grootkapitaal en schijt aan de democratie. Ik gun ze alle denkbare ellende, deze eurofiele burgerhaters, Walgelijke figuren.

HaatbaardKnipper | 23-03-19 | 20:05 | 1

Allebei erg arrogant.

Willem_Oltmans | 23-03-19 | 23:38

Volgens het RTL4 'journaal' zijn die beroepsrelschoppers met zwarte capuchons en Arafat sjaaltjes rechts extremisten.

Wekkertje | 23-03-19 | 19:33 | 1

Tuurlijk. Net als hier de AFA zeker?

Mart6037 | 23-03-19 | 19:47

Dus 350 academici hebben in een radicaal-linkse krant hun steun voor de Gele Hesjes uitgesproken, zegt Niemands Knegt trots ...

Boobyphoto | 23-03-19 | 19:04

Platitude alert...
De politie mag *altijd* schieten aks de situatie daarom vraagt. In Frankrijk, in Nederland.. overal..
Gelukkig maar

Epistulae_Morales | 23-03-19 | 19:01 | 4

Daarom is een Bloody Saturday in Paris bij voorbaat geheel te verantwoorden vanuit het handelen van de politie en kunnen er weer promoties en medailles worden uitgedeeld.

Baron Clappique | 23-03-19 | 19:19

Wat is bij jou dan een situatie waarin dat wel mag? Als demonstranten
een kliko in de hens zetten? Ongewapend slaags raken met de politie?
Ik vind dat Macron gewoon moet oprotten als het volk daar al maanden
de straat voor op gaat.

Ronnie D. | 23-03-19 | 21:02

@Ronnie D. | 23-03-19 | 21:02:
Het volk?
Nog niet eens 1%.

Superior Bastard | 23-03-19 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Dikke middelvinger van Macron naar de burger.
Je bent per abuis geraakt,dan had je daar niet moeten zijn.

wiers | 23-03-19 | 18:58

Jesus, je zal maar in parijs op vakantie een lekke band krijgen en een geel hesje aantrekken, heb je misschien meteen een tweede " je kont staat open" als ze met scherp op je schieten.

Oranje hesje in de de auto leggen doet.

jan huppeldepup | 23-03-19 | 18:44

Vergeet niet dat GL wil doen in NL wat Macron doet in Frankrijk. De resultaten kunnen weleens hetzelfde zijn. Denk niet dat het nooit zal gebeuren.

wegrenner | 23-03-19 | 18:29 | 4

EU verdragen overrulen de Nederlandse wet. Dat staat ook in de grondwet.

Frau Merkel | 23-03-19 | 19:52

@Frau Merkel | 23-03-19 | 19:52: en daarom liever minder, minder EU!

Kleine_Deugniet | 23-03-19 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

De wijken in Parijs lenen zich uitstekend voor sluipschutters...... en contra sluipschutters.
Parijs wordt straks nog een het Stalingrad aan de Seine.

Oepsie1234 | 23-03-19 | 18:21 | 4

@Ray69 | 23-03-19 | 18:31: is goed hoor. Ik zal mijn pijp gaan stoppen. Maar Stalingrad aan de Seine is niet mijn oorlogspad. Dat is een hele nare fantasie.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:37
▼ 1 antwoord verborgen

Gele hesjes mogen beschoten worden? Lijkt Venezuela wel. Begin van het einde van de rechtsstaat. Net als afschaffing van het referendum. Je deugt dan als staat niet meer en moet puur op macht en terreur gaan regeren. #blokkeerfriezen. En hoe er niet gehamerd wordt op dat de brexit verschrikkelijk is. Brussel zit gewoon te etteren. Medicijnen uit Engeland zouden opraken. Wiens schuld? Als er een wil is kan Brussel gewoon die medicijnen toelaten net als eerst. Gewoon politiek spel. Vraag het maar aan Barbara baarsma.

Mart6037 | 23-03-19 | 18:10 | 1

Het helpt natuurlijk wel bij het mikken, zo'n geel hesje.
Maar nee, dit is geen vrijbrief voor de politie, gewoon de normale geweldsinstructie dat in zelfverdediging geschoten mag worden. Is op de hele wereld zo. Niks bijzonders.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 20:32

Waarom is het account van twitter.com/NiemandsKnegt verwijderd? We mogen de waarheid niet zien? FUCK DE EU!!

Bertus Balhaar | 23-03-19 | 18:10 | 1

Aaaaand it's back.... ?

Bertus Balhaar | 23-03-19 | 18:20

“ De EU is nodig voor rust , vrede en stabiliteit “ jep , ik heb het echt gehoord.

enorme sukkelzak | 23-03-19 | 18:05

Dus als je het niet eens bent met Macron en je laat dat weten door een geel hesje aan te trekken op straat dan moet je dood. Denk daar even over na.

Rheia | 23-03-19 | 17:56

'als de situatie daar om vraagt'......

Tsja, wanneer is dat dan? Als je een geel hesje aan hebt....

We hebben de afgelopen weken veel voorbeelden gezien waar onschuldige burgers een oog uit geschoten werd.

Dit is de EU.

Morele baas van Europa? Dan was Hitler zeker zijn rolmodel.

Rheia | 23-03-19 | 17:53

Laatst had één van die gele hesjes zijn hand nog opgeblazen met een of ander explosief wat hij toevallig beethad... Dus als dat tuig daarmee rondloopt, mogen ze wat mij betreft rustig met scherp schieten.

Aatje | 23-03-19 | 17:48 | 4

Was dat geen flashbang die hij had opgeraapt?

Opblaas_boot | 23-03-19 | 17:54

@Rheia | 23-03-19 | 17:54: Yup! Schandalig dat ie die rookgranaat aan de politie heeft gegeven!

Bon-sens | 23-03-19 | 17:58

Dat was een granaat van de politie, die de demonstrant terug wou gooien.

Let je even op, met je fake news?

Rest In Privacy | 23-03-19 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ben even naar het toilet geweest.
Is er al nieuws?
Zijn er schoten gelost?

Ruimedenker | 23-03-19 | 17:47 | 1

Dat waren je eigen scheten.

Baron Clappique | 23-03-19 | 17:57

-weggejorist- ????? Hoezo?

GetOffMyWify | 23-03-19 | 17:32 | 3

Geen kroontje?
Ja dan vraagt u er om.

botbot | 23-03-19 | 17:36

Trek een geel hesje aan.

Ruimedenker | 23-03-19 | 17:45

Aai protesteren tegen de scheidsrechter....

Rest In Privacy | 23-03-19 | 19:25

Gelukkig heeft dit niks met de islam te maken. Het gaat om zaken als sociale ongelijkheid, uitbuiting en uitholling van de democratie, kortom het "liberté, egalitee fraternité " van de Franse revolutie. Kunnen wij hier in NL nog wat van leren.

Baron Clappique | 23-03-19 | 17:20 | 6

@Baron Clappique | 23-03-19 | 18:00: U parafraseert wonderlijk slecht Baron. Lachwekkend zelfs. Echt heel erg grappig.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik lees dat de reaguurders zich weer eens erg druk gemaakt hebben over fakenieuws.
Ach ja ieder zijn hobby.

botbot | 23-03-19 | 17:16

Dank GeenStijl en Niemands Knegt om ons op te hoogte te houden met echt nieuws. Nieuws dat er toe doet en waar we bijna niets over horen en zien in de MSM

frisenfruitig | 23-03-19 | 17:13

Dit is op zich beangstigend, de keerzijde van het socialisme van de huidige Franse X66 tak komt nu aan het licht. De rekening van het sociale voormalige Franse PvdA beleid gaat nu steeds meer pijn doen.
-
Alle linkse hobby's van weleer hebben tot een enorme kostenpost geleid, welke jaar in en jaar uit betaald moet worden. Je kan nu eenmaal niet oneindig de moraalridder uithangen en de hele wereld opnemen en onderhouden. Die rekening moet ook betaald worden, de Franse burgers beginnen nu te voelen wat het desastreuse beleid van de Franse GroenLinks/PvdA en nu de X66 kost.
-
Maar dat durft die Macron niet te vertellen. Waar gaat al dat belastinggeld naar toe? Waarom is er zoveel nodig? Daar wringt namelijk wel de schoen. Geef daar eens openheid van zaken over, zo vlak voor de EU verkiezingen!!

bananabanana | 23-03-19 | 17:09 | 3

60 procent van de 350000 spoorwegmedewerkers gaan op 52 met pensioen. De rest op 55 of 57. Kedeng kedeng.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:15

Oh, buigen de Franse brugers niet voor de EU dictatuur? Non! Laten we de burgers dan maar gewoon kapot schieten, what could possibly go wrong?

Dit is echt buiten alle fucking proporties.

Alpengeist | 23-03-19 | 17:02 | 1

Hoeveel schoten zijn er al gevallen vandaag?

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:22

In de voorbije jaren hadden we vredesmissies in moslimgebieden... Srebrenica, Irak, Afghanistan, Syrië en Mali.
Het wordt nu tijd dat we vredesmissies in West-Europa gaan inzetten.

sociaal_econoom | 23-03-19 | 17:01

Thierry Baudet komt net op tijd... om te voorkomen dat wij in Nederland ook zoiets gaan krijgen.

sociaal_econoom | 23-03-19 | 16:57 | 4

@Langshetrandje | 23-03-19 | 17:16: Goede vraag. Wat ik hoop is dat het conflict binnen de politieke arena kan worden opgelost en niet op straat langs het randje.

Joffri | 23-03-19 | 17:57

@Ray69 | 23-03-19 | 18:07: Hele hoge verwachtingen. Is een knappe en beloftevolle kerel, maar dit is echt overambitieus. Echt. Bijsturen is haalbaarder.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

De ware kleuren van Eurocraten en Eurofielen.
Het volk als voetveeg en bij een te grote bek afknallen.
Vind iemand een Europees leger nog een goed idee?

Parel van het Zuiden | 23-03-19 | 16:52 | 4

@LinksEend | 23-03-19 | 18:09:
De “ annexatie v/d Krim “ was het onvermijdelijke en gewilde effect van :
- De coup gepleegd tegen Janoekovitz door “ het westen “ , de EU , de NAVO , Globalists ( kortom : de westerse NWO-Cabal ).
(Zie oa. het optreden van Peppie Verhofstad & Kokkie van Balen op het Maidan plein)
- Het steeds verder oprukken v/d NAVO richting Rusland , tegen alle afspraken in.

Deze 2 zaken gecombineerd met het feit dat :
a. er een voor de Russen cruciaal belangrijke marine basis op de Krim ligt en
b. het overgrote deel v/d Krim bevolking bij Rusland wil blijven , maakte Russische ingrijpen onvermijdelijk.
Gelukkig zat Trump in het W.H en niet Hillary anders was onvermijdelijk tot een nucleaire. (?) oorlog gekomen - sterker nog , dit was hoogstwaarschijnlijk ook juist het plan.
Globalisten en de NWO- lieden gaan letterlijk over lijken om hun doel te bereiken , dat zal inmiddels een ieder wel duidelijk zijn.

enorme sukkelzak | 23-03-19 | 18:38

@LinksEend | 23-03-19 | 18:09: als je gelooft wat je zegt hebben we geen Europees leger nodig maar algehele dienstplicht in Nederland en Duitsland. Een dienstplichtig leger is groter en wordt niet snel voor rare politieke missies ingezet. Lijkt me dus beter als he bang ben voor de Russen. (Onze politici zijn dus ook kiet echt bang voor de Russen anders hadden ze de dienstplicht al lang weer ingevoerd.)

Neo-nasigoreng | 23-03-19 | 19:34

@Neo-nasigoreng | 23-03-19 | 19:34:
Dat is wel een aardig idee: De dienstplicht. Helpt ook bij het nivelleren van al te rare ideeen over de ander. Gewoon ff een jaartje met een doorsnee van de bevolking verplicht zand happen en bier drinken.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 20:36
▼ 1 antwoord verborgen

Merkwaardig dat militairen niet worden ingezet tegen vreemde mogendheden in de banlieues.

squadra | 23-03-19 | 16:49 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GetOffMyWify | 23-03-19 | 16:45 | 3

Het gaat toch om dat in zwart gehulde rapaille zonder geel hesje? Dat tuig dat de boel overal verziekt?

Nelis SplitBloes | 23-03-19 | 16:41

Democraten 66 (D66) willen dat de Franse leger commando's ons komen afschieten.

JohnWalker | 23-03-19 | 16:34

Ik lees hier veel over "black block" was nieuw voor mij. Zij lopen de boel blijkbaar te verzieken en maken het gevaarlijk. Voor iedereen. Lijkt mij dat de gele vestjes ervoor moeten zorgen dat deze beweging niet vanuit hun gelederen onheil kunnen aanstichten om daarna weer in de groep te verdwijnen. Waarom is lukt dit ze?

Joffri | 23-03-19 | 16:28 | 8

Ik neem aan dat de gasten die daar lopen rellen internationale socialisten zijn (IS hé hé). Lijkt me stug dat ze iets anders zijn dan onbezoldigde nuttige idioten.

Barre_de_k | 23-03-19 | 18:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Oh ja, het is weer gele hesjes dag. Niks over gelezen in de andere media.
Die zijn bang dat het overslaat.

Is dit nog nieuws? | 23-03-19 | 16:25 | 4

Let u ook even op London? Demonstreren VK style.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 16:33

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:27:
Dus het gewone volk zijn degene die geen last hebben van alle maatregelen? De kontlovers van Macron zelf? Dat noem ik niet het gewone volk. Da’s de elite die bang zijn dat er wel maatregelen komen die hun schaden.

Yzord | 23-03-19 | 16:48

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:27:
Het gewone volk *zijn* de gele hesjes. De black block zijn professionele demostranten die vooral uit zijn op rellen maar onder de grle hesjes lopen nog steeds heel veel gewone mensen rond.

Barre_de_k | 23-03-19 | 16:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het aanbeden globalisme kent 2 vormen:
a) arbeid (ongeremde immigratie)
b) kapitaal (op groei gericht industrieel leen kapitaal met als kenmerken: rente, speculatie en woeker)
Welke van de 2 Macron dient is inmiddels wel duidelijk.

kindapaas | 23-03-19 | 16:22

Dus even voor mijn mini brein:

Als er in willekeurigstan een paar maanden wordt geprotesteerd dan regelen we een "interne" revolutie en noemen dat lente.

Maar Frankrijk laten we met rust? Want geen Olie ofzo?

Wie legt het me even uit?

Martexx | 23-03-19 | 16:16 | 2

Wat valt er uit te leggen? Er is nog nooit een koning geweest die zichzelf ter dood heeft veroordeeld.

Foolonthehill | 23-03-19 | 16:20

Ik zeg uw minibrein dat er geenszins sprake is van een interne revolutie. Nog geen zweem daarvan te zien. Bij mijn carrefour waren deze ochtend 25 kassaatjes open en mensen waren niet aan het hamsteren, noch aan het bezuinigen. Het hoofd stond duidelijk naar BBQ en rosé. Maar evengoed toch de tip: kom vooral NIET naar Frankrijk deze zomer. Het is hier echt levensgevaarlijk.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 16:22

Even goed je Franse woordenboek er bij pakken:

Tirer, "si leur vie est menacée ou celle des personnes qu'ils défendent"

Er staat bij dat ze mogen schieten als hun eigen leven in gevaar wordt gebracht of dat van degenen die ze verdedigen.

Kortom, ongeveer hetzelfde wat elke simpele agent mag...

jasvanbus | 23-03-19 | 16:15 | 4

Exact, niets meer en niets minder, de gewone geweldsinstructie van iedere agent, neergezet als een extreme maatregel.

Mischien is dit in een notedop ook het probleem met die hesjes: Het steevast enorm overdrijven van hun slachtofferschap, dat het saai wordt, ongeloofwaardig en het volk inmiddels allang doorheeft dat er niks te halen valt met die hesjes.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:30

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:30: Agenten dragen geen semi-automatische aanvalwapens naar demonstraties. Je kunt niet zo makkelijk jezelf verdedigen met een aanvalsgeweer zonder vele anderen te raken,,, Lijkt me niet zo moeilijk.
Daarom zet je ook geen gewone politie in (met enkel pistool & wapenstok) maar oproerpolitie (met helm, bescherming, schild & lange stok).

Dr.Jay | 23-03-19 | 16:56

"... of dat van degenen die ze verdedigen..."
En wie worden zij geacht te verdedigen?
Kunt u dat hier even uitleggen?

copywriter | 23-03-19 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Oops sorry. Dat is in Londen. nevermind! nothing to see here, move along :)

EnNouJijWeer | 23-03-19 | 16:14

Kunnen met er een aantal Russische parlementariërs brood uitdelen daar,een toespraak zal ook wel leuk zijn.

Roger-Rabbit | 23-03-19 | 16:12

Liever had Macron via Juncker een EU-leger tegen zijn eigen volk ingezet. Nederlandse commando's die eerzame franse burgers executeren.
Dé natte droom van iedere D'66-er.

2voor12 | 23-03-19 | 16:05 | 14

@CalamityJane | 23-03-19 | 17:44: Calamity, dat is in ieder geval zéér waar. Bovendien ontbreekt de menselijke maat. Processen zijn ongrijpbaar en onduidbaar geworden. Dat zorgt voor veel gevoelens van onbehagen. Bij heel veel mensen. Ben bang dat de enige keuze is om je te wapenen tegen deze trend. Zie geen terugslinger naar kleinschaligheid aankomen. We hebben hier mee te dealen ben ik bang.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:51

@Langshetrandje | 23-03-19 | 17:51: Nog even terugkomend op Utrecht dat snel uit de media verdween. Links heeft er natuurlijk alle belang bij dat dit naar de achtergrond verdwijnt. En ja, links en media. Christchurch blijft lang na ebben. Dient ook een belang! Zou willen dat iemand een tipje van de sluier over het waarom van deze vreemde politiek kon oplichten.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Valt me nog mee dat Putin nog niet ervan wordt beschuldigd dat hij ergens in Rusland de bInnenstad van Parijs als filmdecor heeft nagebouwd en er met behulp van figuranten nepfilmpjes produceert en verspreidt.

B.Spiritus | 23-03-19 | 15:41 | 4

Het zal toch niet...?

EEnzame SchizofrEEN | 23-03-19 | 15:52

Ik dacht al, wie is toch die kalende vent met dat ontbloot bovenlichaam er iedere keer bij?

Zapata10 | 23-03-19 | 15:58

www.geenstijl.nl/5146868/live-gilets-... Ik vroeg me ook al af hoe het kan dat die man op het paard met ontbloot bovenlijf overal bij is volgens de MSM. Schijnt overigens dat hij in zijn eigen land de boel heel netjes heeft , geregeld. In 20 jaar is het een rijk en stabiel land geworden. Daarvoor was er eeuw vol verschrikkingen. Nu dus helemaal niet meer. Bijzondere gozer.

Graaier | 23-03-19 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor de gele hesjes om een eigen leger te vormen, blijkbaar.

Expert Homo | 23-03-19 | 15:38 | 5

@tweetybird | 23-03-19 | 16:20:

Voor de volledigheid. Vorige week waren de gele vesjes. Maar ook een klimaatdemo. Die zijn samrngetrokken. Alleen bleek dat daar de franse antifa zwaar op af gekomen waren. En niet de gele hesjes maar die leden hebben de rellen veroorzaakt.Was ook zeer opvallend dat er ineens molotov cocktails gebruikt werden. Bij arrestaties bleek het al snel te gaan om leden van die club.

tweetybird | 23-03-19 | 16:24

@Zapata10 | 23-03-19 | 15:51: Beetje lastig. Veel van de huidige hesjes zijn aanhanger van Melenchon. Hij en aanhangers hebben de hele week het gebruikte geweld van afgelopen zaterdag gebagataliseerd en opgeroepen soms heel direct/soms indirect om juist in elkaar op te gaan. Hij wil revolutie. En geen fluwelen. Le Pen is overigens muisstil in Franse media of wordt kundig buiten de uitzendingen gehouden (of beiden).

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog maar 13% van de bevolking staat nog achter Macron, de elite waar hij zelf toe behoort. Het leger zou er beter aan doen zich tegen de volksverrader te keren.

Freija | 23-03-19 | 15:38

Ieder land zal schieten op zijn eigen burgers 'als de situatie daar om vraagt'.
Je leest bijna maandelijks dat de politie gebruik moet maken van het vuurwapen.
Bij de trein in De Punt zijn duizendel patronen afgevuurd op eigen burgers.... toch?

Nefret | 23-03-19 | 15:34 | 6

De Molukkers zijn slecht behandeld door Nederland. Jammer dat ze de illusie hadden daar op deze manier aandacht voor te vragen. Verder heb je wel gelijk, ieder land zijn eigen vuiligheid.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 16:52

Tegen zwaar bewapende gijzelnemers die al doden hadden veroorzaakt en onschuldige burgers bedreigden.
Standaard protocol in alle westerse landen tegen gewapende gijzelnemers die hebben laten blijken bered te zijn te doden is: double tap to the head (2 kogels or 3, afh. van instellingsmogelijkheden van wapen, in 't hoofd).

Dr.Jay | 23-03-19 | 17:00

mariniers = helden

Barre_de_k | 23-03-19 | 18:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Ondertussen gaan in incidentenstad Amsterdam enkele honderden steuntrekkers en verwende BN-ers tegen de verveling in en om te deugen demonstreren tegen hun definitie van discriminatie en racisme.
En volgens de Telegraaf zijn ze extra gemotiveerd nu blijkt dat bijna 25% extreem rechts heeft gestemd -overigens was dat percentage waarschijnlijk veel hoger als er meer inhoud en echte achtergrond op de staatszenders was geweest in plaats van beeldvorming vanuit de PvdA adepten- Dus complimenten voor de stemmingmakers van de vooringenomen NPO.
-
O ja, men is wel voor inclusieviteit, islamofascisme en intolerantie. Zoals dat in iedere islamitische samenleving gebruikelijk is.
Ik snap er niks meer van, blijkbaar zijn er dan ook verschillende definities van inclusivitiet, fascisme en tolerantie.
-
Ze lopen naar het standbeeld van de dokwerker, u weet wel dat standbeeld van de vorige groep Amsterdammers die gevlucht is naar Almere en nu massaal fascistisch gestemd hebben.
Ik vind het overigens niet passend dat ze zich daar mee vergelijken, dan misbruik je de moed van anderen voor eigen gewin. En die groep zat echt heel anders in elkaar en streden in een ander tijdperk voor echte idealen met gevaar voor eigen leven. Niet te vergelijken met deze kneuzen, hoe graag ze ook helden zouden willen zijn. Het zijn allemaal anti-helden die dagelijks bijdragen aan de polarisatie.

bananabanana | 23-03-19 | 15:31 | 4

Ach nee toch, een stelletje van die milleniums en andere gekwetsten. Van die luitjes die heel goed willen doen over de ruggen van anderen. Wat moeten ze bij de dokwerker? Dat beeld staat voor de mensen met idealen en die ook nog eens het werk deden.

Zapata10 | 23-03-19 | 15:56

Ik zou het briljant vinden als er iemand met een "stop antisemitisme nu" bord zou rondlopen met wat groen links en denk verwijzingen erop.

DMaN | 23-03-19 | 16:18

@DMaN | 23-03-19 | 16:18:
Dan gaat er een ander naast lopen met een bord voor zijn kop waarop staat "UN says Zionism = racism"

kindapaas | 23-03-19 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Vrind van Rutte. Zegt dus genoeg over Rutte's ideeen.

Mark_D_NL | 23-03-19 | 15:29

Ik snap langzamerhand wel waarom Ollonkreng het heeft over Russisch nepnieuws als de MSM keurig het dictaat van de EU volgt maar RT als een van de weinigen hierover bericht. De belangen van de Russen zijn ook duidelijk maar zelfs met dat in het achterhoofd is de stilte van de MSM zeer pijnlijk. Ook betreffende hoe met buitensporig politiegeweld de Nederlandse hesjes zijn onderdrukt. En hoe weinig kritisch de media is bij de vervolging van de blokkeerfriezen in relatie tot andere protesten / acties.

kortebroek | 23-03-19 | 15:29 | 2

Verwacht wel een aanval van eu/ollenkreng op RT en dergelijke. Afsluiten, zwart maken via NOS of zoiets. De bitch is op dreef.

Mark_D_NL | 23-03-19 | 15:35

"Ook betreffende hoe met buitensporig politiegeweld de Nederlandse hesjes zijn onderdrukt."

Huh? Heb ik iets gemist?

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:31

Toch even deze nuance. Gele Vestjes en hun strijd is in mijn ogen terecht en hun demonstraties legitiem. De 'ondersteuning' die zij krijgen van 'vrijwilligers' uit de Banlieu,
https://www.geenstijl.nl/4662982/parijs/
veroorzaken de destructieve gevolgen.
Het zijn deze (veelal islamitische) 'vrijwilligers' die hun kans schoon zien de chaos te creëren die dit drastisch ingrijpen misschien noodzakelijk zal maken.
Een autochtoon Frans Geel Vest houdt zich verre van plundering!
Ik weet het, hiermee sla ik geen brug en dat wil ik ook niet.

Peter-Rissing | 23-03-19 | 15:26 | 3

Verleden week was het vooral de black bloc die voor geweld en vernieling zorgde..

Wasbakplasser | 23-03-19 | 15:46

Peter u verteld niet de waarheid.Het zijn geen allochtonen en ook niet van de banlieu.Het was de franse antifa. Extreem links.U probeert hier een beeld te schetsen dat niet waar is. Het was daar extreemlinks. Zo ook gebleken bij arrestaties en ik volg het al vanaf de eerste zaterdag en heb het zelf ook gezien. En het waren voor het grootste gedeelte autochtone fransen.En het waren geen gele hesjes maar deze club was afgekomen op de klimaatdemo die samelviel met de gele hesjes.

tweetybird | 23-03-19 | 16:32

https://www.geenstijl.nl/5146868/live-gilets-jaunes-acte-19-frans-leger-mag-op-eigen-burgers-schieten-van-europeaan-macron/#cid_246839166: Dé waarheid pretendeer ik niet te vertellen. Kon ik dat maar, Tweetybird. Wel is het mijn mening dat deze legitieme volksopstand wordt misbruikt. Dit door fachistische antifachisten, obstinate muzelmannetjes en ander riffraff voor persoonlijk winstbejag, vage politieke doeleinden en gewoon om lekker te kunnen rellen. De persoonlijk aanval op vrienden van mij geduren een van de Gilet Jaunes demonstraties in Parijs waarbij aluha-akbar werd geroepen deed mij over die groep verhalen.

Peter-Rissing | 24-03-19 | 09:17

Foutje van Macron. De fransen hebben, op het moment dat ze het echt zat zijn, de neiging om de koppen van dit soort regentjes te laten rollen. Dus haal de guillotine uit het museum, vive la revolution!!!!

The2Amendment | 23-03-19 | 15:17

Frambozie wordt zo de Europese variant van Syrie. Op eigen volk schieten, daar begon het daar ook mee.

bqbq | 23-03-19 | 15:16

Die Remain demonstranten in London, die zijn pas lieevvvvv...

Rest In Privacy | 23-03-19 | 15:07

Je zult er maar in dienst zijn van het Franse leger en je eigen mensen moeten tegenhouden. Charles de Montesquieu zal zich omdraaien in zijn graf.

mozaard | 23-03-19 | 15:05 | 12

@Barre_de_k | 23-03-19 | 17:14: Mensen moeten zichzelf perspectief bieden en zichzelf niet als deplorables afficheren. Als ze de energie van de afgelopen maanden in het zoeken naar een betere baan hadden gestoken in plaats van het doelloos blokkeren van rotondetjes (of erger) waren ze er vast al op vooruit gegaan. Ook de werkloosheid is hier sterk dalende. Sterker nog, er zijn gebieden aan het ontstaan waar ronduit dikke tekorten aan pesoneel ontstaan. Lieevvvve hesjes verdwijnen overigens van zelf. Zo rond eind juni is het afgelopen, voorspel ik u. Net als Macron trouwens, dat is ook een passant en dan komt er volgende strijd, en een volgende. Dat is het noodlot van de inerte staat die Frankrijk heet. Jammer alleen dat er deze rit zoveel bezit van anderen totaal gesloopt wordt/is.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:44

@Langshetrandje | 23-03-19 | 17:44: Helemaal met je eens dat het slopen nergens voor nodig is, bovendien die arme dienders die de hele tijd stenen en flessen naar hun hoofd geslingerd krijgen hebben zelf niets misdaan.

Het probleem is dat een betere baan vinden niet makkelijk is voor een laagopgeleide Fransman zonder netwerk. Sociale mobiliteit is erg laag in Frankrijk. Als je een prestigieuze opleiding bij de Sciences Po of de Ecole polytechnique hebt gedaan wordt overal praktisch de rode loper voor je uitgerold. Als je daar buiten valt wordt het heel snel stukken moeilijker om een goede baan te vinden. Naast prestige is jezelf verheffen misschien niet iets wat deze mensen hebben meegekregen van huis uit of via school.

Ik zie geen makkelijke uitweg dus ik denk dat je gelijk hebt dat het gewoon door blijft etteren met een andere president dan Macron en een andere beweging dan de gilets jaunes.

Barre_de_k | 23-03-19 | 18:28

@Barre_de_k | 23-03-19 | 18:28: Dit zie ik hier in mijn dorp ook. Behoorlijk welvarend tot zeer welvarend voor 95% van de bevolking (overigens zijn dat er tot nog geen 350) maar die andere 5% is niet in staat een baan te vinden of vast te houden. Kunnen zelf ook niet hun geboortegrond verlaten, dat kunnen de mensen in ieder geval helemaal niet aan. Worden nog erg verdrietig als de lokale bakker met pensioen gaat. Deze mensen hebben inderdaad niet veel mogelijkheden maar kan slechts constateren dat zij wel heel erg geholpen worden door de gemeenschap. Ze worden overal bij betrokken, naar de dokter gereden etc. maar landelijk beleid gaat deze groep ook helemaal niet bereiken. Veel, heel veel gele lievvve hesjes rijden op dikke Harleys door de straten, met bijpassende gloednieuwe leren kleding. De helden.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:48
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik vraag me steeds meer af naar wie de zittende macht luistert en wie het werkelijk voor het zeggen heeft. Overal worden afleidingsmanoeuvres gedaan om de kiezers het gevoel te geven dat ze ergens nog terecht kunnen met hun stem. Maar keer op keer volgt uitsluiting en gaat het politiek establishment gewoon met gekunstelde formaties om verder gaan op een weg waar de burgers helemaal geen fiat voor geeft. Nu zijn ze al zover dat je zelfs mag worden doodgeschoten bij het uitoefenen van het recht op demonstreren.

roevka | 23-03-19 | 15:03 | 8

De EU.

lacucaracha | 23-03-19 | 16:23

@lacucaracha | 23-03-19 | 16:23: Tuurlijk. Raaskalt u lekker verder. Totale begroting van de EU is 137 miljard (2017). Oftewel een vijfde van de totale Nederlandse... Die EU is duur, maar veeeeeel minder duur dan u kennelijk denkt.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 16:29
▼ 5 antwoorden verborgen

mooi dat jullie hier aandacht aan besteden. Je hoort of ziet hier niets over op het nieuws. Ongelooflijk!

Lange | 23-03-19 | 15:02 | 2

Onwenselijk nieuws wordt mondjesmaat doorgegeven. Als het al geen nieuws meer is, zeg maar. Mevrouw Ollongren moet het eerst goedkeuren.

bqbq | 23-03-19 | 15:20

@Lange Ongelofelijk? De kranten staan er vol mee. Twitter staat er vol mee. Je zit nagenoeg live mee te kijken. Nog afgezien dat er geen nieuws is. Ik mis iets..?

Shareholder II | 23-03-19 | 21:12
-weggejorist-
EUrofoob | 23-03-19 | 14:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De laatste dagen van het Rothschild kindje met de gouden paplepel zijn geteld.

sprietatoom | 23-03-19 | 14:48 | 9

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-03-19 | 15:22:
Sorry, sponser was bedoeld als taalkundig frobeldingetje.
Maar inderdaad ik bedoelde officieel ondertekende documenten in de bankaire sfeer, met winstoogmerk.

bodemloos | 23-03-19 | 15:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan Freek de Jonge volgende week, wordt ongetwijfeld uitgenodigd in DWDD, Pauw of zo'n andere VARA opinie en tegenwoordig demoniseer show, eens verslag doen van die fascistische Black Bloc's die de echte demonstranten beschamen?
Zijn dat ook fascisten volgens de definitie van Freek de Jonge?
-
Als dat zo is, dan zijn dat ongetwijfeld geen aanhangers van GroenLinks/PvdA/X66 en Denk. Maar is dat nou juist niet de extreme tak voornoemde partijen?
Dus ligt het fascisme niet heel dichtbij henzelf?
Zouden ze dat zelf door hebben?
Wie gaat dit eens nader onderzoeken van onze NPO centen en op televisee duiden?
Of mogen we dit niet weten en horen van onze staatsomroep?

bananabanana | 23-03-19 | 14:43 | 5

Om u allen gerust te stellen, bij Freek is het geen fascisme maar frontotemporale dementie... Het is goed dat hier publiekelijk meer aandacht voor is. Nare aandoening...

Canis.bonus.es | 23-03-19 | 14:56

@gato | 23-03-19 | 15:13: Heel even in het begin. De usual suspect gingen toen meteen al helemaal los op de diverse fora want in hun Europese heilstaat kan dat toch helemaal niet en Macron is toch progressief?
Nee hoor die gele hesjes zijn weer allemaal domme geweldadige tokkies (en allemaal rechts) die de arme Macron het leven moeilijk maken.
Totale hysterie in de berichtgeving zoals ze nu ook weer helemaal los gaan op FvD.
Wat een haat gaat er uit van die mensen.

Zapata10 | 23-03-19 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil toch wel even uithalen naar de sukkels die hier iedere week schrijven dat ze dat rovende en plunderende tuig in Frankrijk maar moeten afknallen.

Natuurlijk krijg je in Nederland het niet zo mee, maar ik woon al ruim een decennium in Frankrijk en die gemiddelde 200.000 burgers die iedere zaterdag (!!! want ze werken door de week) in Frankrijk de straat op gaan, zijn géén tuig of plunderaars, maar overwegend gewone mensen met een baan en een gezin.

Natuurlijk zit er ook tuig tussen, maar daar wordt in opdracht van Castaner (die over de politie gaat) bewust NIET tegen opgetreden (ik heb er al meerdere keren in de afgelopen 19 weken beelden van gezien). Het doel is door niet in te grijpen de Gele Hesjes in een kwaad daglicht te stellen.

Vorige week stonden politie en black blocks tegenover elkaar op de Champs Elysées en op de achtergrond, op de stoep voor de gebouwen zag je keurig netjes de Gele Hesjes voorbijtrekken zonder enig incident.

Wat blijkbaar veel reaguurders niet snappen, is dat het beeld van luie Frambozen die niet willen werken voor hun geld en die dan maar op geweld en roof uitgaan simpelweg niet klopt.

Klein voorbeeldje - alhoewel ik diehard oogkleppers natuurlijk niet zal overtuigen: hier in het land met de hoogste belastingdruk verdient een verpleegster in een ziekenhuis die in ploegendienst werkt het minimumloon van zo'n 1200 euro. Als je dan 50 km naar je werk moet rijden tegen 1,50 euro per liter diesel - en Frankrijk is een groot en vooral veel LEEG land, dus dit is echt geen uitzonderingssituatie, dan snap ik wel dat je op een gegeven moment de straat opgaat.

Er zijn inmiddels zat verhalen van mensen die middenin de maand geen geld meer hebben om eten te kopen, of bejaarden die letterlijk ziek bij de dokter komen omdat ze al wekenlang alleen nog maar droog brood eten.

Overigens is er vanochtend alweer een slachtoffer gevallen (gewond): een dame van 71 jaar oud. Klinkt dat als rovend en plunderend tuig???

Puhlease: kijk gewoon eens een middagje RT en open your eyes!

De Droit | 23-03-19 | 14:42 | 23

"kijk gewoon eens een middagje RT en open your eyes!"
Grappig, als het niet zo verdrietig zou zijn.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:33

Woon er nu vier jaar, kom veel mensen tegen die de gele hesjes begrijpen maar die het niet hun strijd vinden en daarom niet de straat opgaan. Slechts een enkeling is uitgesproken tegen de gele hesjes en een enkeling gaat naar demonstraties in Parijs (10000 in een stad van 2 miljoen, voorsteden niet meegerekend)
Ik ben zelf een keertje meegelopen om te kijken wat er nu eigenlijk gebeurt en het is eigenlijk best grappig. Kan het zeker aanraden als dagactiviteit bij een stedentripje naar Parijs. Je maakt een mooie wandeling door de stad, zingt wat liedjes, mensen steken wat vuurwerk af en zodra je begint te kuchen van het traangas ren je weg en heb je meteen wat lichaamsbeweging. Met een beetje geluk zie je La Fourquet (restaurant van de elite) veranderd worden in een BBQ restaurant.

Barre_de_k | 23-03-19 | 17:33
▼ 20 antwoorden verborgen

Voordeel van macrons maatregel is dat de vreedzame niet tot geweld bereide protestanten overblijven.
Waardoor hun omvang duidelijker is.
De gewelddadige demonstranten zullen eerder eieren voor hun geld kiezen.

Kijkeensaan | 23-03-19 | 14:41 | 1

Kijkeensaan | 23-03-19 | 14:41 |

En macron slaat hiermee zijn eigen argumenten onderuit om militair in te grijpen.
Want als hij dat doet, terwijl er geen geweld van de zijde van de demonstranten meer is, zijn de navetten gaar.

Kijkeensaan | 23-03-19 | 14:53

Gelukkig hebben we in de EU nog de hoeders van de vrijheid Verhofstadt en Van Baalen om de gele hesje een hart onder de riem te steken.

Wim_Kut | 23-03-19 | 14:39

CEC antifa tegen fluor antifa... leuk

Dal_Riata | 23-03-19 | 14:36

bizar dat er een behoorlijke opstand (kunnen we het nu wel noemen) gaande is in frambozenland, maar het nieuws afkomstig van NOS is nul.

Schepvogel | 23-03-19 | 14:35 | 6

Wees gerust er is hier geen enkele angst op dit moment. Niet voor de lieeevvve hesjes en niet voor de overheid.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 14:54

En dat men hier de NOS nog steeds links noemt.

Balgesjaakt | 23-03-19 | 15:12

@Balgesjaakt | 23-03-19 | 15:12:

Sociaal economisch is de NOS rechts en globalistisch en daaruit vloeit dan weer de enorme voorliefde voor meer immigratie. Een soort omgekeerde PVV dus.

sprietatoom | 23-03-19 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Gezien de reacties van zogenaamde bekende Nederlanders, politici en broodschrijvers op de afgelopen Statenverkiezingen en de stemmen voor FvD lijkt me de kans niet irreëel als de tolerante bloemetjesjurkjes met waai-maar-door-mekaar-haar in de nabije toekomst dit middel van Macron als oplossing zien voor hun 'populisme/jaren '30/fascisme-is-weer-terug probleem.

Datsun_Cherry | 23-03-19 | 14:33 | 1

En als het aan D66 ligt dan komen de kogels dan niet van het "eigen", maar van een Europees leger. Heb je straks een Duitse soldaat die een Nederlandse demonstrant neeknalt in naam van de vrede. En de millenial zal er bij staan te juichen.

Afgeschminkte Bassie | 23-03-19 | 15:05

En waar zijn Juncket & Timmermans en al die andere Eurofielen om dit te veroordelen??? Oh wacht .....

Rico den Hollander | 23-03-19 | 14:31

Hoe kun je nou erkennen dat er duizenden oproerkraaiers tussen zitten en toch net doen alsof het leger tegen de vreedzame burgers wordt ingezet?

JTKDM | 23-03-19 | 14:29

Geweld (vanuit alle hoeken) en onderdrukking van het vrije woord lopen inmiddels als een rode draad door Europa. Zorgwekkend, om het maar eens zacht uit te drukken.

MickeyGouda | 23-03-19 | 14:29 | 1

In Zweden is het voorstel gedaan om 10 miljoen Uyghuren op te nemen omdat ze in China in kampen verblijven. Er zijn heftig doorgedraaide krachten gaande.

bodemloos | 23-03-19 | 14:41

Prima geregeld. Als je er voor kiest de boel te slopen, in de brand te steken, oorlogsmonumenten te bekladden en mensen aan te vallen, verdien je niet beter dan dat er op je geschoten wordt. Het domme aso volk heeft allang de goedbedoelende gele hesjes verdrongen op sommige plekken, en vuilnis moet opgeruimd van straat, ook menselijk vuilnis.

captainobvious | 23-03-19 | 14:27 | 7

@Kijkeensaan | 23-03-19 | 14:59:
Nee Karskens heeft zichzelf uitgerangeerd. Door zich te laten kennen als een complot-fantast. Dat is gewoon niet handig. Je ziet het meer gebeuren: Karel van Wolferen is ook zo'n gevallen journalist. Er komt op gegeven moment alleen nog rancune en achterdocht uit deze gevallen helden. Wat hen kenmerkt is trouwens een flinke mate van eigenwaan. Karskens vond zichzelf altijd al heel speciaal, vroeger met reden, nu is hij toch een beetje de risee aan het worden van de journalistiek. En dat is geen complot, maar een eigen gekozen positie.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:36

@Berbaar | 23-03-19 | 14:47

Ik kan de waarneming uit eerste hand bevestigen.

omanders | 23-03-19 | 17:40

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:36:
Dat Karskens zou denken dat het een complot is, is natuurlijk een subjectieve conclusie, die lijkt ingegeven om hem af te kunnen serveren.
Evenals van Wolferen zegt hij, in mijn ogen zinnige dingen, die je niet zo maar af kunt doen met complotdenken.
Wat Karskens bijvoorbeeld over de nos zegt is controleerbaar waar.
Het feit dat je bepaalde denkbeelden als complotdenken labelt hoeft die denkbeelden niet minder waar te maken.

Kijkeensaan | 23-03-19 | 23:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik volg de situatie in Franktijk op de voet, simpelweg omdat ik de helft van het jaar in Frankrijk woon en daar ook vrienden en familie heb.
Ik vind dit stukje van van Rossem nogal ongenuanceerd. De situatie is als volgt: De beweging van de gele hesjes is in november 2018 begonnen als een protestbeweging van met name werkenden die rond het minimumloon verdienen en gepensioneerden voornamelijk in kleinere steden en op het platteland. Zij protesteerden tegen de ecotax op brandstof, de stijgende lasten en het feit dat de ISF (vermogensbelasting) door Macron was afgeschaft. Zij bezetten rotondes en toegangswegen naar grote hypermarkten etc. In de loop van de maanden is deze beweging steeds politieker geworden en geïnfiltreerd door extreem links en rechts. Tijdens de betogingen elke zaterdag in Parijs kwamen er steeds meer georganiseerde zgn 'Black blocks' de boel kort en klein slaan. Dit is een beweging die sterk gelieerd is aan Antifa en waarvan leden ook uit België en Duitsland kwamen om door geweld te proberen de samenleving te destabiliseren. Dit culmineerde afgelopen zaterdag in het in brand steken van een bankfiliaal waarbij een vroyw met drie kinderen die op de 2e verdieping woonde ternaueernood door politieagenten met gevaar voor eigen leven gered konden worden. De aanpak van de politie inzet was tot nu toe ingesteld op het beschermen van mensenlevens en het toestaan van vernieling van winkels en gebouwen. Vanuit de bevolking kwam echter steeds meer de roep om een harde aanpak van de 'casseurs' (vernielers). Daarom heeft de regering de militairen ingezet om bepaalde gebouwen te bewaken waardoor politie- en Gendarmerie eenheden (overigens ook militairen) vrijgemaakt konden worden om de demonstraties in goede banen te leiden. De Black Blocks gaan echt geen gebouwen aanvallen die bewaakt worden door militairen, omdat ze daarvoor veel te slim zijn en bevendien behoort dat niet tot hun doelen. Zij kiezen de exponenten van de rijken, de boutiques van dure modemerken, diamantairs en bankgebouwen.
De Franse economie heeft in de afgelopen maanden behoorlijk te lijden gehad van de ongeregeldheden in tientallen steden in Frankrijk. Ik heb vrienden in Toulouse die een aantal weken geleden een winkel in moesten vluchten om niet door 'demonstranten' afgetuigd te worden. Een groot aantal kleinere middenstanders is inmiddels failliet omdat de omzet zodanig daalde dat ze de lasten niet meer op konden brengen. De regering moest dus wel iets doen. Voorlopig laten de maatregelen zien dat de tactiekwijziging zijn vruchten afwerpt. Er kan nog steeds gedemonstreerd worden op de daarvoor aangewezen plekken en de Black Blocks laten zich voorlopig niet zien.

BonSens | 23-03-19 | 14:27 | 21

je hebt idd goed BFMTV gekeken

gelachewoar | 23-03-19 | 17:21

Dank !

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:23
▼ 18 antwoorden verborgen

" toestemming om op burgers te schieten 'als de situatie daar om vraagt'. "

En de media zwijgen. Macron was hun grote held die het tegen Trump zou moeten opnemen.

Als Trump dit zou doen zouden de media moord en brand schreeuwen en gelijk de tweede wereldoorlog erbij halen.

Kaskensj | 23-03-19 | 14:25

Grote griotten nog aan toe, Macaroni laat schieten op de Gele Besjes! Wat een toestand in Frambozenland. Ik vermoed dat de elite een salade wil slaan uit deze chaos, om de ham-burgers meer en meer onder controle te krijgen. De prachtige stad Pa-radijs is verworden tot een patat-oorlogszone. Even bijkomen van alle toestanden in de wereld, met een pilsbiertje en franse frietjes.

Dr.SapperDeFlipFlap | 23-03-19 | 14:24

Hoeveel politiemensen zijn er al doodgeknuppeld in Frankrijk? Door de menigte, ik verduidelijk maar. Er ging een schok van afschuw door de wereld na de Marikana killings in Zuid Afrika. Maar daar was wél het een en ander aan vooraf gegaan. Verscheidene security guards en politiemensen zwaargewond, en meerdere doodgeknuppeld.
Toegegeven, dat land is gewelddadig, maar hier in Frankrijk, vreemd.
En nog steeds geen negatief reisadvies van buitenlandse zaken voor Fr.

hotnot | 23-03-19 | 14:22 | 1

Blijf vooral weg. Vooral die Hollanders met die sleurhutten.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 14:57

Heeft de grote denker uit deze tijd mevrouw Georgina Verbaan zich al uitgelaten?
Zal ik het dan maar doen? Doodeng Sjors, doodeng, dat wilde jij toch ook al zeggen?

bwanabanjo | 23-03-19 | 14:19

Macron en de EU, ofwel de terugkeer van het fascisme in Europa.

smdyasc | 23-03-19 | 14:18

De vuile globalisten gaan over lijken als het moet.
Maarja, had je als domme framboos ook maar niet een bankier moeten kiezen.
Zeer dom, zelfs voor een zichzelf overschattend pauper volkje.

Libertariër91 | 23-03-19 | 14:17

Macron, gefeliciteerd hier vanaf het Taksimplein! U heeft de juiste beslissing genomen. Groetjes, Recep Erdogan.

OekbertDrazington | 23-03-19 | 14:17 | 1

En ook van het Tiananmenplein
Groetjes wijlen Deng Xiaoping

Earl_of_Doncaster | 23-03-19 | 14:27

Het feit dat propagandazenders als RT en PressTV in Europa ongestoord hun werk , zegt juist veel over de vrijheden in Europa. Andersom moeten journalisten in Rusland en Iran vrezen voor hun leven. Vive l’Europe!

Nappa | 23-03-19 | 14:16 | 2

U steekt graag veren in de eigen kont. In Rusland bestaan er tienduizenden bloggers die alles vertellen over het leven daar. Intelligent en professioneel gefilmd met HD kwaliteit.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 14:21

Ben vorig jaar nog in Rusland geweest als toerist. (een mens wil tenslotte ook wel eens Petersburg en Moskou zien) Ik had overal wifi, en er was geen enkel blok op het lezen van westerse media. Heb zelfs nog op GS gepost toen. Iedere Rus loopt met een mobieltje en ze zijn gek op dure auto's. En ze spelen dezelfde pokke herrie in trendy restaurants of kroegen als hier.

Zapata10 | 23-03-19 | 14:34

Toen hetzelfde tuig in Hamburg huishield had haast iedereen dit ook graag gezien. Maar nu gebruikt het tuig vreedzame demonstranten als menselijk schild.

JTKDM | 23-03-19 | 14:16

Macron? Is dat niet die populist die vanuit het niets een politieke partij opzette (met ooorlogsretoriek: “en marche”!), en de macht greep in parlement en president werd? En dus eigenlijk nazi en rattenvanger...?
Oh nee, hij kwam niet onder dat vergrootglas, hem werd geen bruin gedachtengoed verweten, hij kon geen kwaad doen bij het Nederlandse journaille, want: tenminste geen Le Pen. En “groen” en pro-EU. En socialist! Dus deugend!
Bijzonder.

Allons enfants de la Patrie!

Stormageddon | 23-03-19 | 14:14 | 1

Nou socialist, progressief noemen ze dat, dat is een modewoordje waar EU populisten graag mee schermen. Ze zien zichzelf dan ook graag als voouitgangsdenkers. Alles wat ze bekokstoven noemen ze vooruitgang. De 95% die daar de ellende van mag dragen doen ze maar wat graag af als mensen die de vooruitgang niet kunnen bijhouden.
Dit is de vooruitgang van het weldenkende progressieve deel van de politiek.
Kogels voor de eigen burgers.

Zapata10 | 23-03-19 | 14:19

En de miljardairs zitten in buitenwijken en kastelen deze life match te bekijken. Het hoofd lichtelijk achterover geheven en laten het machtsgevoel binnenstromen.

bodemloos | 23-03-19 | 14:13 | 4

@captainobvious | 23-03-19 | 14:29:
Misschien moet jij zelf niet zo hautain van te toren blazen en jezelf eerst maar eens de taal der rechtvaardigheid en respect eigen maken?

Lamlul!

Welles! Nietes! | 23-03-19 | 14:47

@Welles! Nietes! | 23-03-19 | 14:47:
"jezelf eerst maar eens de taal der rechtvaardigheid en respect eigen maken?
Lamlul!"
Muhahaha......

Berbaar | 23-03-19 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Zetbaas van de elitebankiers net zoals die koninklijke heks van de republikeinse democraten 66, die het referendum hielp afschaffen.

Watching the Wheels | 23-03-19 | 14:08 | 5

@captainobvious | 23-03-19 | 14:28:
Nou ... waar kwam hij dan ineens vandaan als onafhankelijke kandidaat? Juist ... bankier. Zie je overal in de EU. May is ook met een bankier getrouwd. Er spelen allemaal belangen die door geen enkele journalist kritisch besproken worden. Heeft niks met aluhoedje te maken, als je geld hebt (of print) kun je in de huidige democratische systemen de macht pakken. Het begint al bij het feit dat normale mensen geen tijd hebben om de politiek in te gaan (moeten werken). Je ziet het overal van lokaal tot landelijk en Europees, het geld en de multinationls regeren en de rest dat zijn hun slaven.

Watching the Wheels | 23-03-19 | 14:50

@Watching the Wheels | 23-03-19 | 14:50:
Sjezus, het lijkt hier wel de CPN partijdag.
Gegroet kameraad!

Berbaar | 23-03-19 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Zag net ook al voorbij komen dat er kerken gestript worden, zonder daderduiding.
Zal Macron z'n tactiek verlegt hebben naar verdeel en heersch, om twee groepen elkaar te laten uitmoorden?..

Welles! Nietes! | 23-03-19 | 14:08

Niet alleen D66 maar ook GL dweept met Macron.
Beide partijen die het plebs haten.
Ze deden het inhakken van de Spaanse politie op mensen die vreedzaam een referendum wilden houden ook af als een interne aangelegenheid.
Het politiegeweld was al buiten alle proporties, maar het leger inzetten tegen je eigen bevolking is dictatuur.
Maar voor de groot Europese heilstaat is het verkrachten van alle democratische beginselen geoorloofd.
Inderdaad, Macron de kleine Napoleon. Napoleon die de opstanden in Parijs na de val van Robespierre ook neersloeg met kanonnen.

Zapata10 | 23-03-19 | 14:05 | 7

@DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 14:09: Hij mag dan volgens jou centrum rechts zijn......... hij is nog minder populair dan Hollande en dat maakt hem de minst geliefde president ever!
Het ligt dus toch wel enigszins genuanceerder, omdat de 'flanken' snel geneigd zijn op straat te gaan en de 'grijze meerderheid' nooit iets van zich laat horen

Fatwabuster | 23-03-19 | 14:17

@DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 14:09: So? het is ook helemaal geen links-rechts dichotomie. Het is er eentje van globalisering vs. nationalisme en autoritair vs. libertair.

Gen. Maximus | 23-03-19 | 14:18

@Gen. Maximus | 23-03-19 | 14:18: exactly, spot on!

therealbraindump | 23-03-19 | 14:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat de Russen (RT is Russisch staatspropaganda) hier zo diep in zitten. Ik vind het erger dat men dat klakkeloos meeneemt. Hoe zit het met de niet enkele duizenden Fransen die niet de boel slopen? Dat lijkt mij een goede vraag.

DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 14:03 | 4

"de Russen"... RT heeft gewoon Franse journalisten in dienst bij RT France en Britse bij RT Britain, Amerikaanse bij RT America. Kijk eens naar de journalistieke kwaliteit van deze mensen. Lijkt me een goede vraag. (wat een kwijlebal manipulatie).

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 14:10

Uitvergroten is natuurlijk niet zo netjes. Negeren ook niet. Sinds de "ophef" in de bakermat van de democratie is het me wel duidelijk geworden dat we voor het beste beeld van de werkelijkheid helaas niet kunnen vertrouwen op een enkele bron.

Joffri | 23-03-19 | 14:12

Het is nog veel vreemder dat je er verder helemaal niemand over hoort.

Mr.Crowley | 23-03-19 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk wil niemand dit geweld en al zeker een staatshoofd niet.
Het laatste middel is geweld en weer staat Jean avec le Pet er tussen, met lege handen.
Wat over blijft zijn Gele Restjes.

Ruimedenker | 23-03-19 | 14:01

Als ze een zwarte capuchon strak om hun hoofd getrokken hebben, dan mag er van mij een kogel in.

hustler01 | 23-03-19 | 13:59 | 3

#Doeslief

Watching the Wheels | 23-03-19 | 14:19

En dan blijkt het een dertienjarig ventje te zijn....

Joffri | 23-03-19 | 14:27

In een dictatuur heel gebruikelijk.

spamzuiger | 23-03-19 | 13:58

De Nederlandse staatstelevisie trekken we met z'n allen in twijfel, maar de Russische staatstelevisie geloven we natuurlijk wel. Zucht. Trap er niet in reaguurders.

KwaadBloed | 23-03-19 | 13:57 | 6

Wat zegt RT dan?

Fatwabuster | 23-03-19 | 14:02

Ik geloof de Russische staatstelevisie ook niet, maar het doodzwijgen of het verdraaien van de Nederlandse media is walgelijk.
De Nederlandse media die net zoals met Fortuyn nu weer zo een walgelijke rol aan het spelen is met Baudet.

Zapata10 | 23-03-19 | 14:09

Lastig om verslaggeving in twijfel te trekken als je gewoon live filmt zonder editing. De schaarse verslaggeving die in de West-Europese media naar buiten komt zijn kort-geedite stukjes, die ALTIJD een duidelijk verhaal moeten vertellen ten faveure van de macht.

Nee geef mij maar die ongeedite versie. Rauwe beelden vaak vanuit de massa zelve.

Foolonthehill | 23-03-19 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook de Nederlandse overheid staat op het punt om zo repressief te worden. Denk aan alle cameras langs de weg. Denk aan het aanstaande verbod op auto's op fosiele brandstoffen. Alweer een discussie over een kilometerheffing terwijl we allang betalen voor elke kilometer die we rijden. (Meer rijden, meer brandstof, meer kosten... Dat IS rekeningrijden.)

Is het iemand nog opgevallen hoe snel er maandag zwaarbewapende speciale diensten aanwezig waren? En hoe efficient de wegen naar Urk konden worden afgegrendeld?

Wat we nu in Frambozië zien, staat ons ook te wachten.

De NL-se en EU overheid hebben niets aan een bevolking die geïnformeerd is en die zich snel en vrij kan verplaatsen. Vandaar de maatregelen om de vrije verplaatsing in te dammen. Vandaar ook de maatregelen om het WWW te gaan reguleren. Alles in het kader van "Nep-nieuws" conform de definitie van de Haagse (Brusselse) overheid.

Fanshitter | 23-03-19 | 13:57 | 2

Iedereen (ik ook trouwens) vind het super hoe snel die knuppel in Utrecht gevat kon worden. Maar als je goed na denkt en je realiseert hoe snel een camera in een tram aan een naam en vervolgens aan een trigger op een bankrekening gekoppeld werd, dan realiseer je je hoe ver er al een netwerk van triggers is ingericht en hoe snel dit in werking kan treden. Of is het continu actief?

1984 is al lang en breed uitgerold en fully operational....

Best knap voor een overheid die miljarden besteed aan mislukte ict projecten. Of gaat dat geld ergens anders heen?

HetLichtInHetZuiden | 23-03-19 | 14:08

maar OV-Chipkaart, internetbankieren, PSD2, contactloos betalen etc. is zo makkelijk. Wat kan daar nu voor gevaar inschuilen, behalve dat de overheid alles van je weet? Je hebt toch niets te verbergen...

D.A.A.R. | 23-03-19 | 14:11

Zomaar een vraag:
Als leden van Antifa één van de Nederlandse steden in vuur en vlam zou zetten, wat vind je dan dat de overheid moet doen?
A- Thee drinken?
B- Tomatensoep uitdelen?
C- De rotzooi opruimen?
D- Alle stenen en molotovcocktails teruggooien?
E- Hard ingrijpen?

Ruimedenker | 23-03-19 | 13:57 | 12

Als het Amsterdam is: A.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 16:44

F heel hard huilen

Rest In Privacy | 23-03-19 | 17:36

@D.A.A.R. | 23-03-19 | 14:33: Dank U! Dit is het antwoord ! Het ´schemerde´ bij mij maar wist even niet zoals u dat in woorden te vatten.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 18:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Als eurofiel moet je over een ongelooflijke slavenmentaliteit beschikken om het schieten op burgers/landgenoten te rechtvaardigen. Het verontrustende is dat ze die inderdaad hebben, zonder uitzondering.

Schulzie | 23-03-19 | 13:56

Hij heeft zijn lengte al niet mee en dan ook nog die lastige gele hesjes die iets van hem willen. Kan het best begrijpen dat hij ze het liefst uit de weg ruimt.

BozePaarseMan | 23-03-19 | 13:56

Gelukkig hebben we RT. Die heeft in eigen land ook een enorme staat van dienst bij het op betrouwbare wijze in beeld brengen van protesten tegen Poetin.

De echte Stolwijker | 23-03-19 | 13:55 | 3

Heeft u al voorraden van Molenaar's kindermeel op uw zolder aangelegd? Vandaag de dag kijk je rechtstreeks naar bloggers om geïnformeerd te worden over het wel en wee in een land.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 14:17

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-03-19 | 14:17:
Oh, wat dom van me. Ik wist niet dat RT onder de categorie bloggers viel.

De echte Stolwijker | 23-03-19 | 14:26

@De echte Stolwijker | 23-03-19 | 14:26: Wat slim om uzelf dom te vinden. En het siert om te bekennen dat je iets niet weet. Wilt u weten hoe er in Rusland ongefilterd over Poetin gedacht wordt? >> Bloggers. Maar pech voor u, velen zijn maar wat blij met deze tsaar.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 15:29

Gelijk hebben ze. Dat ze een halt toeroepen tegen dat geelgekleurde steel- en plundertuig dat tussen de demonstranten beweegt. De Franse politie heeft het geprobeerd op een mildere wijze maar keer op keer steken ze half Parijs in de brand.
Eens is het genoeg.

leo de pejo | 23-03-19 | 13:54 | 4

@Paddy074 | 23-03-19 | 14:02: Klopt, ik kijk al weken en de Fransen gedragen zich, het zijn de andere, die de boel verzieken

gato | 23-03-19 | 15:29

De franse politie heeft in de eerste weken zelf de agressie aangewakkerd door te beginnen met excessief geweld. In de hoop dat de protesten snel neergeslagen werden, wat dus averechts heeft uitgepakt. Met je mildere wijze, je bent ook al lid van het groepje hier wat er niets van snapt, af en toe wat oppikt als dr msm een stukje schrijft dat 'gele hesjes rellen'. En dan denk je ook de waarheid in pacht te hebben. Je zag steeds meer antifa shirt, stickers en vlaggen. Steeds meer zwarte masker met dito outfit, Pallie shawls of gewoon bivakmutsen. Die gele hesjes die bedoelt, zijn gewoon anti globalisten die het feestje komen kapen. Maar flikker maar, net als de gevestigde media en haar volgzame schapen, alles op een hoop omdat je het anders niet snapt.

Acar_ketimun | 23-03-19 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Actie leid altijd tot een reactie van gelijke zwaarte. Hoe die zich precies manifesteert is in de sociologie iets ingewikkelder dan in de natuurkunde. Maar ik pak peuken, wijn, chips en nootjes.

Joffri | 23-03-19 | 13:53

Wat oogt Obelix ineens slank. Gele hesjes kleden slank af...
Gratis tip aan de VVD: laat Ton Elias dat maar niet horen. Die fuifpartij ligt al in een spagaat.

chicago river | 23-03-19 | 13:53

Hoe zit het met die andere Fransen? Ik zie dat er hier veel steun is voor de "gele hesjes" maar ze doen meestal niet meer dan plunderen en roven. Het zijn anarchisten van of extreemlinks danwel extreemrechts. Ik zou er niet achter staan want het is janken om te janken in mijn mening.

DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 13:53 | 6

@De Droit | 23-03-19 | 14:04:

Ik ben blij dat ik niet in uw hoofd woon. Dat soort verhalen zonder onderbouwing tonen aan dat u ernstig gestoord bent.

DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 14:06

@DeKussendeWielrenner | 23-03-19 | 14:06: je beschrijft jezelf dus. Als je wèl met regelmaat had gekeken naar de verschillende livestream en video's van onafhankelijke journo's, had je een onderbouwing. Nu is het gewoon prijsschieten zonder onderbouwing. Had je wel gekeken, dan weet je wel beter dat het niet de hesjes zijn die rellen, pin automaten slopen en porsches in de fik steken. Kort gezegd, ik ben blij dat ik niet in uw hoofd woon.

Acar_ketimun | 23-03-19 | 17:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Je zou maar op natie partij D66 hebben gestemd, want die tweet lieg er niet om die D66 heeft geproost.

Dit laat maar zien hoe de dictatuur in de EU vorm heeft gekregen.

Niet links | 23-03-19 | 13:51 | 1

Proost.

Toen er nog geen twitter was gebruikte men vooral posters om te communiceren met de achterban.. Andere tijden, soortgelijke boodschap.
resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:NIO...

Afgeschminkte Bassie | 23-03-19 | 15:28

Met een Europees leger komen diezelfde militairen onze gele hesjes onderdrukken. De drempel is dan wat lager om te schieten, want het is niet het eigen volk.

BrutusBosch | 23-03-19 | 13:48 | 1

Juistem. Voor meer tips en trics leest u: alles van Julius Caesar

Canis.bonus.es | 23-03-19 | 13:50

Terecht als je ziet wat voor geweld er allemaal van die gele hesjes afkomt.

Hark_van_Rommel | 23-03-19 | 13:47 | 2

Ze zouden moeten beginnen met schieten in het Fransen parlement!!!

Niet links | 23-03-19 | 13:53

Heb je de gele hesjes met scherp zien schieten ? Ik meen te hebben gezien dat ze tot op heden vooral rubber kogels incasseren.

suscrofa | 23-03-19 | 13:59

Wat doet die kokos Macron nou dan? Schieten op eigen burgers met scherp??!!
Dat voorspelt niet veel goeds, ik hoop voor de frambrozen dat het niet zo erg uit de klauwen gaat lopen.

clockandhammergame | 23-03-19 | 13:45

De beelden van Frankrijk doen een beetje denken aan wat ik hier dagelijks uit Venezuela op tv en fb zie. Minder heftig maar het gaat wel de zelfde kant op nu het leger met een license to kill op de eigen bevolking wordt afgestuurd.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:45 | 2

ik denk dat het in de EU het er veel erger aan toegaat, want in onze democratische EU mag je alleen staken als de rechter toe stemming geeft.

En het is nog altijd zo, wie betaald, bepaald!!!

Wij leven in Europa in een schijn democratie die meer weg heeft van een dictatuur.

Niet links | 23-03-19 | 13:58

Je hebt duidelijk geen benul hoe het er in sommige andere landen in de wereld aan toegaat of wat een dictatuur is.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 14:03

De onvrede, ze zijn er doodsbenauwd voor. En begrijpen er niks van. Waarom bent u niet tevree met de kruimels die wij uit het Elysee kieperen? Ontevreden kutvolk, waar zijn de bajonetten en de kogels? Waar is het Europees leger? Abknallen!

medusa324 | 23-03-19 | 13:44

Gevaarlijke ontwikkeling. Speciale EU-eenheden met toestemming om op burgers te schieten 'als de situatie daar om vraagt' is wel een dingetje van de naderende toekomst.
Afgelopen woensdag ontstonden in- en rond de stembureau's heel veel van zulke situaties, wanneer ik de vaderlandse media en gezaghebbende BN'ers mag geloven.

Jan Passant mk2 | 23-03-19 | 13:43

Je eigen volk haten kan op vele manieren. Dit is er 1 van.

EmilioEsteves | 23-03-19 | 13:43

Franse politieinstructie: Als een zogenaamd geel hesje geen geel hesje aan heeft maar gekleed gaat in een zwarte hoodie en een zwarte sjaal voor zijn gezicht heeft, mag op dat gele hesje geschoten worden.

Schadenfreude | 23-03-19 | 13:43 | 1

Macron von Goldman tot Sachs, de neoconbeffer, gaat schieten.

bodemloos | 23-03-19 | 13:42 | 2

Rotschilds, om precies te zijn...

De Droit | 23-03-19 | 14:06

@De Droit | 23-03-19 | 14:06:
Als ik me goed herinner heeft Macron een hoge positie bekleed bij GoldmanSachs voordat hij aantrad. Maar op zich is het hetzelfde laken een pak.

bodemloos | 23-03-19 | 16:13

Kijk, als Macron alleen het plunderend nep gele hesjes Afa tuig en plunderende naffers zou neer schieten zou het nog niet zo erg zijn, het probleem is dat er al gebleken is dat de orde troepen maar moeilijk het verschil tussen tuig en vreedzame demonstrant kan maken en vooral bij plunderingen en brandstichting schijnt door afwezigheid, je zou bijna opzet verwachten.

zwellevertje | 23-03-19 | 13:42 | 4

@Frau Merkel | 23-03-19 | 14:19: dd, zoals het artikel ook vermeld;
" Het woord 'agent - provocateur' is niet zonder reden uit het Frans afkomstig. "

zwellevertje | 23-03-19 | 14:30

Ze lopen/liepen (de politie) er godverdomme zelf naast toen die Porsches in de fik gestoken werden. Heterdadiger kon je het niet krijgen, maar overgaan tot aanhouding? Pas de chance.

Bijtendehond | 23-03-19 | 16:43

@Bijtendehond | 23-03-19 | 16:43:

O, ik had dat artikel op stelling nog niet gelezen toen ik bovenstaande schreef. Maar daar staat dus wat ik zei.
Dankzij RT (zonder sturende voice-over of geknipte video) kwam ik tot deze conclusie

Bijtendehond | 23-03-19 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen regimes van bedenkelijk allooi schieten op hun eigen burgers. Punt!

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:42 | 2

Bedenkelijker allooi dan EUrofielen in het algemeen en Macron in het bijzonder is er op dit moment van historie niet.

Jan Passant mk2 | 23-03-19 | 13:54

@Jan Passant mk2 | 23-03-19 | 13:54: Het leger op ongewapende burgers afsturen is iets voor shithole countries. Niet Oiropa

Rest In Privacy | 23-03-19 | 14:01

5000 militairen inzetten is goedkoper dan een vergelijkbaar aantal politieagenten. Ook willen die politieagenten zelf een vrije Zaterdag, om een geel hesje aan te trekken. Dit alles lijkt op de ontwikkelingen van 1989, toen in de 'Oostblok'-landen ook het leger werd ingezet en de soldaten niet op eigen mensen wilden schieten / inrammen. Het doet ook denken aan de marsen van Gandhi in de jaren dertig. Ah, de jaren dertig!

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 13:41 | 2

Ja of de opstanden die begin 20e eeuw door het tsaristische regime werden neergeslagen.

2tribes | 23-03-19 | 13:57

@2tribes | 23-03-19 | 13:57: Inderdaad was het tsaristische regime zijn eigen ergste vijand. De communisten stelden voor 1917 niet veel voor, maar de wrede Kozakkenaanvallen en de weigering van Tsaar Nicolaas II om democratische hervormingen in te voeren zetten veel kwaad bloed. Macron communiceert niet, hij verhardt zijn hart: zoals de farao tegenover Mozes en Aäron (om nog verder terug in de tijd te gaan).

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-19 | 14:06

RT. Nooit te beroerd om uitvergroot alle oproer binnen de EU te brengen alsof het de normaliteit betreft.

Waarom RT dit graag doet is niet zo ingewikkeld te begrijpen: Om een schrikbeeld neer te zetten voor de gewone Rus, die vooral niet moet gaan denken dat democratie iets benijdenswaardigs is. Het leidt maar tot onrust, ruzie en politiegeweld. Als je RT moet geloven gaat alles in Europa verkeerd.

Misschien ook goed je eens af te vragen waarom de EU zich zo in de aandacht van RT mag verheugen. Heeft RT (= het Kremlin) dan echt compassie met die Gilets Jaunes? Met hun grieven en hun boosheid over een eilite die hen zou weghouden van echte vrijheid en welvaart? Die hen uitsluit? Dat lijkt mij sterk, want Poetin en zijn elite zijn in alles de elite die Russische Gilets Jaunes zouden willen weghebben.

Poetin zelf heeft als we kijken naar hoe hij demonstraties de kop inramt weinig op met volksprotesten. Dus ik vermoed dat hij zelf geen enkele sympathie heeft met de eisen en de manieren van de Gilets. Ik denk dat er maar 1 andere verklaring is voor de Russische aandacht voor Europese onrust: Het verzwakt de EU, een economische tegenstander van formaat, een feit dat door de Russen wel wordt erkend, wat genoed reden geeft de EU te willen afbreken en wat is dan goedkoper dan de ressentimenten binnen de EU zelf aan te wakkeren? Laat die Gilets de boel maar afbreken, dan heeft Rusland een kleinere kluif aan de EU. Gasdeals bilateraal afsluiten is makkelijker dan met de gehele EU.

Dus RT, niet echt een betrouwbare nieuwsbron lijkt mij.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 13:41 | 13

@OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 16:36:
""Ja natuurlijk is RT enorm partijdig, net zoals vrijwel alle media in alle andere landen
Nee, er is dus een wezenlijk verschil. De media in Rusland zijn niet hetzelfde als hier. Jammer dat je dit niet inziet. Het is overigens exact wat RT beoogt met zijn berichtgeving: De cynische boodschap uitdragen dat iedereen aan de leiband zou lopen, dat de BBC hetzelfde is als RT dat de NPO ook onder invloeed van Rutte zou staan. Het is alleen niet waar.

En nee, ik heb geen angst voor Rusland, Poetin is niet heel erg gevaarlijk, voor ons. Zijn pijlen zijn vooral gericht op het eigen volk, om hen van het idee af te houden dat democratie zou leiden tot een gelukiger leven. Jammer dat je dit niet ziet. Jammer ook, dat je exact in de propganda trapt. En ja ik heb de stream heus wel gezien, altijd maar inzzomen op de confrontatie, er is veel geschreeuw, het lijkt allemaal heel erg, er wordt geslagen en het ziet eruit alsof de wereld vergaat.

Nogmaals en ook hier: You are barking up the wrong tree.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:42

@Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:42: nergens heb ik gesteld dat er geen wezenlijk verschil bestaat - ik heb slechts gesteld dat vrijwel alle media partijdig zijn. Ook heb ik u nergens beschuldigd van "angst voor Rusland" of ontkend dat RT de motieven heeft die u noemt. Waarom ik volgens u "exact in de propganda trap[t]" is ook geheel onduidelijk.

You are barking up the wrong tree youself, dog.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 17:19
▼ 10 antwoorden verborgen

Als jij jezelf als een zonnekoning ziet,
dan moet je daar ook naar handelen.
Die guillotine kan alvast uit het vet en onder de Arc de Triomphe voor dramatische effecten.

Halul gebakken | 23-03-19 | 13:41

Gezellig daar in Frankrijk. Is het van 't zomer wel afgelopen? Dan is Frankrijk weer vakantieland. Combineert erg slecht met demonstraties.

koeberg | 23-03-19 | 13:39

Loopt gierend uit de klauwen straks. De-escaleer, dus treed af Macron.

suscrofa | 23-03-19 | 13:39

Ik volg het niet zo. Ziet er wel uit als een teringzooi daar met al die brandjes enz.

vanBarchum | 23-03-19 | 13:39

Niet leren van de geschiedenis, heet zoiets. Denk aan de Slag bij Kortrijk (de Guldensporenslag) waarbij simpele burgers in staat bleken een ridderleger te kunnen weerstaan.

JackStick | 23-03-19 | 13:39 | 2

Speren en zwaarden vlogen doorgaans niet met 3600km/h over een afstand van honderden meters tot een km...

DeJemelscheet | 23-03-19 | 13:56

Genoeg wapentuig in bezit van het volk, dus mja.. Kan gigantisch uit de klauwen gieren, uiteraard liever niet.

Twisted_Faith | 23-03-19 | 14:10

62+ miljoen Fransen genieten van hun weekend en lopen geen enkel risico neergeschoten te worden.
Rellend tuigh wél.
Soit.

Berbaar | 23-03-19 | 13:37 | 19

[EDIT] Opvallend/dit kaliber

Wekkertje | 23-03-19 | 19:37

@Ruimedenker | 23-03-19 | 13:45: Gele hesjes moeten gewoon alleen tijdens daglicht demonstreren en die zwarte hoodies galbakken links laten liggen. Die mag je van mij een beanbag geven (met scherp gaat echt te ver, dat is niet EVRM=EU), btj eigendom van een ander die er ook maar voor gewerkt heeft naar de klote helpen.

lovekila | 23-03-19 | 19:52
▼ 16 antwoorden verborgen

2019 een EU land. Laat dat ff bezinken en zorg er voor dat je vriendjes gaat worden met de mocromaffia. Die kunnen namelijk jou wel wapens leveren om je zelf te kunnen verdedigen. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen..

memyzelfandai | 23-03-19 | 13:36

Leiderschap. Ook al zo'n spuugwoord geworden.

Deksmaat | 23-03-19 | 13:36

Er ist wieder da!
Weet u wie ook graag op zijn eigen bevolking schoot?

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:36 | 8

Allemaal goed!

Rest In Privacy | 23-03-19 | 14:40

@Ce ca! | 23-03-19 | 14:40:
Volgens mij vergeten we er één. Ik kan toch maar niet op zijn naam komen.

Ruimedenker | 23-03-19 | 14:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Kudo's van Rossum, dat we kunnen zien wat we niet mogen zien van de EU boven ons gestelden.
De EU is een overheidsterreur gericht op onderdrukking van de kudtburger en de dappere Fransen accepteren het niet langer.
Natuurlijk alleen coverage door media van buiten de EU terreurorganisatie.

Atlas Shruggs 10 | 23-03-19 | 13:36

Hadden ook Marine kunnen stemmen, krijg je nu dit.

Ichneumonidae | 23-03-19 | 13:36 | 1

Inderdaad, een Pechtold 2.0 staat daar aan het roer. Het is en blijft een kudtland Frankrijk.

Ommezwaai | 23-03-19 | 14:48

Freek is zijn roes nog aan het uitslapen. Zodra de kater weggedronken is verwacht ik een vernietigend statement van onze bejaarde van de vergane glorie. Tegen de gele hesjes. Dat dan wel weer!!

gl.a.himsa | 23-03-19 | 13:34 | 1

Freek draagt zelf een geel hesje. Een ondergezeken dwangbuis weliswaar, maar toch.

gemeentereiniging | 23-03-19 | 13:47
-weggejorist-
Deviant | 23-03-19 | 13:34

Ik heb een vermoeden dat de Tour de France dit jaar niet in Parijs gaat finishen....

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:33 | 4

Ze hadden in het verleden al een probleem met protesterende boeren ik ben benieuwd hoe ze dat dit jaar willen gaan aanpakken.
Hopelijk wordt Tom niet van zijn fiets geschoten omdat hij een gele trui draagt...

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:43

@Gulliver | 23-03-19 | 13:43: Dat laatste zou wel heel wrang zijn....... in Parijs in het geel (wel een toepasselijke kleur) je Waterloo vinden.... ;-)

Fatwabuster | 23-03-19 | 13:48

Nu snap ik waarom Tom de Giro rijdt.

SlimmeBelg | 23-03-19 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Het is nogal chaotisch wat ik zie maar zou het kunnen zijn dat de opdracht van de Franse M.E. is om van een vreedzame demonstratie een slagveld te maken?

keestelpro | 23-03-19 | 13:32 | 1

Nee. UIteraard niet.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 13:44

Het risico op 'onschuldige' slachtoffers wordt zomaar voor lief genomen. Dit is oorlog tegen de eigen bevolking. Is er al een negatief reisadvies afgegeven voor war-zone Frankrijk. Is er al een plan om asielzoekers uit die regio op te vangen

LostSandWich | 23-03-19 | 13:32 | 7

@spamzuiger | 23-03-19 | 14:00:
Dit is een uit haar context gerukte quote, wederom aangejaagd door de hysterie over de hesjes. Misschien is het een idee om ook eens te kijken naar de andere kant van deze rellen. Schieten op demonstranten is uiteraard een uiterste middel tot zelfbescerming van agenten, die uitsluitend wordt toegepast bij eigen levensgevaar. Volledig normaal, zoals ook hier politieagenten in Hoek van Holland op een feest uiteindelijk de wapens trokken.

Beste_Landgenoten | 23-03-19 | 16:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Daar kunnen wij toetsenbord helden een voorbeeld aannemen...... 19 weken demonstreren, vele doden en gewonden verder..... still going strong!

Respect!

Fatwabuster | 23-03-19 | 13:32 | 4

@gemeentereiniging | 23-03-19 | 13:42:
Dit dus. Zit niet te wachten op taferelen zoals een jaar of wat terug bij die anti-globalistendemo in Duitsland. Maar dat er inmiddels een veenbrand woedt binnen de EU kunnen we toch wel zeggen. Het is aan onze leiders om dat op te pakken en meer een burgervriendelijke ipv een corporate EU bij elkaar te flansen of het gaat echt goed mis. De megawinst van FvD is niet toevallig, Brexit ook niet, AfD ook niet, Marine le Pen die het tot de uitdager van Macron schopt ook niet, den nieuwe regering van Italie ook niet en Orban ( en Visegrad ) ook niet. Ik zeg tegen de politiek, pak die signalen op en doe er wat mee, ipv a la Bruno Bruins gisteren alles te bagatelliseren.

Graaisnaaiert | 23-03-19 | 14:15

@Graaisnaaiert | 23-03-19 | 14:15:
Scandinavie roert zich ook... echter met wat minder poeha, minder spektakel en weinig MSM-aandacht (want nadelig voor de policorren). Zelfs Zweden, kejje nagaan.

chicago river | 23-03-19 | 14:23

@chicago river | 23-03-19 | 14:23: U doelt toch niet op het nieuws dat Zweden met een bevolking van ongeveer 10 miljoen nu de vluchtelingenstatus wil verlenen aan ongeveer 10 miljoen Uighuren?

OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een tijden, ben ik nog op tijd om weg te kruipen ergens in Delfzijl?

jos verstoppen | 23-03-19 | 13:30 | 3

Ge kunt schuilen bij mij op m'n - net besloten - gekochte stuk grond in de regio Rijnmond.
Stacaravan erop.
Wijf erin.
Hond erbij.
Muur eromheen.

Kom maar buurten. Neem wel iets van een tent/iglo/huifkar (al dan niet met eigen partner/huisdier) mee, want dat wijf van mij blijf je vanaf.

Maar je bent welkom. Zo ben ik dan ook weer. Maken we er een fijn boreale mini-samenleving van.
Met z'n zessen.

chicago river | 23-03-19 | 13:37

@chicago river | 23-03-19 | 13:37:
Heb je ook een uil?

Plaktong | 23-03-19 | 13:50

@Plaktong | 23-03-19 | 13:50:
Nee, maar mocht je het ook nodig hebben je te verschansen: kom erbij, en neem die uil mee.

En gezien je nick... een paar lekkere flessen wodka voor de bloody mary's voor een frisse start van de dag zijn altijd welkom.
Welkom, welkom, welkom in ons land!

chicago river | 23-03-19 | 14:17

Macron is de regie compleet kwijt en heeft geen enkel idee hoe hij dit moet oplossen. En zo'n iemand wil meer EU???

Fedde71 | 23-03-19 | 13:30 | 3

Als een tweede termijn toch onmogelijk is, waarom dan niet een positie waar je niemand voor verkozen is?

Wilde Slechtdoener | 23-03-19 | 13:33

@Wilde Slechtdoener | 23-03-19 | 13:33: inderdaad zo rolt de politiek.

Fedde71 | 23-03-19 | 13:35

Tenzij er op aan gestuurd wordt. Aluminium.

bodemloos | 23-03-19 | 13:48

Dat wordt een kogelvrij-hesje.

Rudolph_Hesje | 23-03-19 | 13:30 | 3

Gheghe lol

Berbaar | 23-03-19 | 13:38

Nick checks out.

OverdaanDerOnderheid | 23-03-19 | 16:19

Vogelvrije-hesje.

Marcello Christiani | 23-03-19 | 18:06

Iedereen met ook maar een greintje sympathie voor Macron is de vijand.

Rest In Privacy | 23-03-19 | 13:30 | 1

De black blocs zijn de vijand.

JTKDM | 23-03-19 | 14:07

Nou deugend Nederland, zeg er wat van!
........

Rico Tampeloerus | 23-03-19 | 13:29 | 2

Oe..
Die zijn even druk met eigen ondergang. Tijdperk van het nieuwe rationeel realistisch deugen is hier namelijk aangebroken.

NiCeY | 23-03-19 | 15:55

Nee deugend linksch Nederland vindt het prima om op de eigen bevolking te schieten.

funkyd | 23-03-19 | 22:13

Als Macron op zijn eigen burgers gaat schieten is dat het begin van de Franse burgeroorlog.

keestelpro | 23-03-19 | 13:27 | 11

@miko | 23-03-19 | 14:00: Oh dus als ik het goed begrijp mogen de Fransen, die notabene in hun eigen land wonen, niets zeggen tegen de horde toeristen? Zoiets? Werkt u in Brussel?

meerkat | 23-03-19 | 17:50

Man wat een mongolen zitten er tegenwoordig hier die werkelijks niks begrijpen,... het is moeilijk, errug moeilijk.

miko | 23-03-19 | 22:05
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland