Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Verkiez... eh Klimaatdebat Tweede Kamer

En dan gaan we nu rechtstreeks naar hogedrukgebied Den Haag

Want terwijl de Nederlandse klimaatgezinnen hun klimaattafel afruimen na het klimaatdiner, draait het in de Kamer om de klimaatstem van de klimaatkiezer. U wordt namelijk geacht massaal in het klimaatplannetje van Klaas Dijkhoff te trappen. U moest eerst even flink worden bang gemaakt met incomplete CPB-sommetjes om daarna de horlepiep te dansen bij de aankondiging van Rutte dat de rekening ook naar bedrijven zal gaan. Als ze dat bij de vvd echt zo'n goed idee hadden gevonden, had het al in de originele plannen gezeten. Maar ja, dan was u nu op de hoogte van de haalbaarheid en/of de kosten, hetwelk uiteraard niet de bedoeling is. Het is namelijk de bedoeling dat iedereen zijn gelijk gaat halen op basis van een hoop dure doorrekeningen van een akkoord dat nu kennelijk alweer de prullenbak in kan. Is het soms verkiezingstijd of zo. Hoe dan ook: chips, vegetarische* nootjes en bier voor de livestream op KLIMAAT24.
UPDATE: Baudet is er vandoor om zo bij Pauw & Jinek aan te schuiven. Asscher denkt kennelijk dat hij op deze campagnebijeenkomst meer zieltjes kan winnen en zegt af.
UPDATE: Eerste termijn voorbij. Om 23u10 gaan we verder.
UPDATE: Met een lolletje tussen Wilders en Rutte is het debat voorbij. Ondertussen is het klimaat weer 0,0000000000000000000027 graden opgewarmd. Welterusten.

Reaguursels

Inloggen

@shellfox
Bedenk dit:Door dit onzinnige klimaatakkoord laten we minstens 450 miljard m3 groningen gas in de bodem achter.Waarde :rond euro 270 miljard.Dit correspondeert met euro 70 miljard voor NAM aandeelhouders EN Euro 200 miljard(!!!) voor de Staat(=40% van onze staatsschuld).
Als je alle Groningers ruimhartig uitkoopt houdt je als staat nog meer dan euro 150 miljard over.Doen.. zou ik zeggen.

shellfox | 15-03-19 | 14:07

Opvallend is dat je door al deze klimaathysterie "heel toevallig" niets meer hoort over het andere levensgrote probleem; de psychopatische immigratie van ons omvolkende niet-westeren.
Toeval...?

telelezer | 15-03-19 | 12:45 | 2

Precies !
Rutte is slimmer dan je denkt, ff geen aandacht voor de echte problemen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-19 | 13:00

En waar is de zure regen gebleven? En het gat in de ozonlaag? Help, we zijn het gat kwijt.

Mart6037 | 15-03-19 | 14:09

Muziek in de auto, Barry Lyndon - The battle [Scene 5]

wiers | 15-03-19 | 12:15


Juistem, en ook nog ff 2.000.000.000 naar Frankrijk over maken want die gaan ipv Damen 6 mijnenvegers bouwen.

Uw Verzekeringsadvis

Niet voor niks 14% belang mogen kopen van AirKLM

Cocorico | 15-03-19 | 11:54 | 1

Precies, hier komt de Air France aap uit de mouw !

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-19 | 13:01
-weggejorist-
Vliegende_rookworst | 15-03-19 | 11:32

Socialisten (oa VVD=CDA=D66=GL=PvdA=CU) zijn familie van de sprinkhaan en laten net als genoemde sprinkhaan overal waar ze actief zijn een kaalgevreten landschap achter. Zodra ze ergens aan de macht komen beginnen ze meteen aan de een of andere utopie thuis te metselen en die te exporteren naar de bewonderende wereld die naar ze opkijkt als gidsland (denken ze). Zie al die mislukte socialistische experimenten in het heden en verleden met Venezuela als laatste voorbeeld, een land met zowat de meeste olie waar de winkels leeg zijn. Ik zie nog minister Pronk in het kabinet Den Uyl in de jaren 70 orakelen dat we gidsland in de ontwikkelingshulp moesten zijn, dat heeft intussen enige honderden miljarden gekost terwijl geen arme Afrikaan daar beter van is geworden, de machthebbers en de ngo's wel dus maar we zijn dan wel het gidsland voor de rest van de wereld.
Nu is de heersende utopie het klimaat dat gered moet worden, wat dat ook mag betekenen en wordt het volk naar vaste socialistische traditie de armoede ingedreven.

wlodek | 15-03-19 | 11:10

Denk dat enkele zogenaamde regeringsleiders even serieus naar een dokter moeten gaan en niet naar Clingendaal.
Koop gas van Rusland 4-cent de kuub, en laat dan China even weten te stoppen met honderd kolencentrales die ze gaan bij bouwen.
Als men echt de pleuris wil laten uitbreken, moet men zo door gaan in los geslagen Nederland een verstandig mens staat met de mond vol tanden, met alle onzin die er wordt uitgebraakt.

rexm | 15-03-19 | 10:46 | 1

Juistem, en ook nog ff 2.000.000.000 naar Frankrijk over maken want die gaan ipv Damen 6 mijnenvegers bouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-03-19 | 11:29

De gasbel tussen groningen en Zweden aanboren inplaats van windmolens plaatsen. Doe es verstandig.

Jos Tiebent | 15-03-19 | 09:59

Dijkhoff ontwikkelt zich als "kwinkslagen" kampioen van het binnenhof, Baudet onderuit halen als doel, en het gemompel van die man is zwaar irritant. Gewoon een carnavals vierder die de VVD moet op pimpen!

lanexx | 15-03-19 | 09:49 | 1

Hij valt inderdaad tegen. Als het resutaat van de komende 2 verkiezingen nog slechter uitvalt dan wat de peilingen moeten doen geloven, dan is het waarschijnlijk einde oefening voor Klaas. Wat we nu nodig hebben is een bericht als:
- Dijkhoff heeft een 2de huis met verwarmd zwembad in Belgie (incl een Range Rover)
- Dijkhoff zit regelmatig in het broekje van een stagiar (m/v)
- Dijkhoff veroorzaakt met 5 bier op een ongeluk
- Dijkhoff heeft zijn afstudeerscriptie gekopieerd.

derksje | 15-03-19 | 12:24

Waarom zie ik geen filmpje, techneuten van GS?

Pislinq | 15-03-19 | 09:34 | 2

Misschien omdat het een stream van een live-debat van gisteravond was, Einstein?

kaasfondue | 15-03-19 | 09:38

100% van de 'klimaatschade' wordt veroorzaakt en zal veroorzaakt worden door de waanzinnige maatregelen die de gelovigen en de profiteurs samen afspreken.

jan99 | 15-03-19 | 09:33
-weggejorist-
Vliegende_rookworst | 15-03-19 | 09:31

Waarom hebben we nog steeds geen goede stemmachine, een waar niet mee gesjoemeld kan worden.
Zet een paar ICT-ers eens aan het werk.
Rode potloden met de hand tellen en gaan daarna door een.. machine.. waarom door een machine, als er al geteld is, tel dan twee keer. Ik werd een beetje achterdochtig toen ik dit hoorde.

gato | 15-03-19 | 09:00 | 2

Overheid en ICT = faal

David000000007 | 15-03-19 | 09:19

Dat willen ze ten koste van alles voorkomen. Ze hebben juist grote angst voor hoge opkomsten en terecht. Het politieke landschap zou er heel anders uit gaan zien, dat weten ze dus met alle mogelijke smoesjes proberen ze eronder uit te komen. Ook zouden ze uitslagen niet meer kunnen manipuleren, zoals op grote schaal gebeurd is. Geef mij dat miljoen dat ze aan dat spotje van 20 seconden hebben weggesmeten en u kunt over 2 maanden met digid code gewoon uw stem uitbrengen, net als uw aangifte controleren en waarschijnlijk kan ik dan ook de helft in m'n zak steken.

SlimmeBelg | 15-03-19 | 12:22

@jaap932057795966 | 15-03-19 | 08:17:

De CO-2 heffing wat er gaat komen voor bedrijven, gaat ervoor zorgen dat bedrijven zich NIET meer in Nederland zullen vestigen.
Bestaande bedrijven met een hoog energieverbruik vertrekken... of doen een filiaal in onze buurlanden of Polen.

Zowel voor bedrijven als voor burgers wordt het stoppen met aardgas onbetaalbaar en onhaalbaar.
Ik verwacht dat het stoppen met aardgas gezien het buitenland uiteindelijk NIET zal doorgaan... maar dan zijn we hier vele miljarden euro's kwijt geraakt.
Met enorm veel stress en wanhopige discussies.

Geld wat we beter voor ouderen, de zorg en hulpbehoevenden kunnen besteden.
Nu verdwijnt het geld in een bodemloze klimaatput.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 08:50 | 2

die zorg voor ouderen gaat op deze wijze automatisch minderen.. veel oudjes kunnen al amper rondkomen, zitten de godsganse dag thuis in een huis dat goed verwarmd dient te worden, gaan hun huis echt niet meer voor duizenden euro's isoleren of met warmtepompen vullen ( die nog niet bewezen deugen) gaan geen elektrische auto's aanschaffen maar zijn afhankelijk van.. die oudjes gaan in de kou zitten, worden ziek en sterven uiteindelijk eerder doordat hun besteedbaar inkomen voor het gros naar de staatskas vloeit.. ondertussen zal dit kabinet uiteindelijk de lasten en heffingen eerlijk verdelen, de helft voor de burger en de helft voor de industrie.. die laatste gaat vervoglens hun lasten terug belasten op hun produkten voor de consument.. al met al zal de burger hoe dan ook 100% opdraaien voor deze klimaatutopie en klimaatgolddiggers van Den Haag.. de burger, da's voor de partijen in Den Haag een geldautomaat.. die trek je gewoon leeg.. ongeacht of die geldautomaat uitgeput raakt en uiteindelijk neerstort..

fikkieblijf! | 15-03-19 | 09:29

""oudjes gaan in de kou zitten, worden ziek en sterven uiteindelijk eerder doordat hun besteedbaar inkomen voor het gros naar de staatskas vloeit.""
@fikkieblijf! | 15-03-19 | 09:29:
Een soort indirecte euthanasie dus, in plaats van Soylent Green.
Dat spaart Vadertje Staat een flink bedrag aan AOW uit. Doorwerken tot je 70ste, en dan op de schroothoop gegooid worden. Kassa voor de sluwe overheid.
Maar vooral allemaal weer op de kartelpartijen stemmen hoor mensen..!

telelezer | 16-03-19 | 02:06

Ik had verwacht dat zo'n twintig jaar geleden iedereen wel zag dat het fout zou lopen en op partijen zouden gaan stemmen die nog veranderingen in gang hadden kunnen zetten. Mooi niet ! Nee stemmen ze op zo'n Klaver ! Objectief gezien heeft GL een fantastische move gemaakt met hem. D66 deed hetzelfde maar dit sloeg minder aan. Mensen ga stemmen : bij voorkeur op het FvD of anders op de PVV.

Bertus Bolknak | 15-03-19 | 08:41 | 1

Ook kinderen zijn dol op Jesse Klaver... ze komen er van zelf wel achter.
Over 5 jaar is het gas onbetaalbaar en hebben de kinderen geen stuiver meer op zak.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 08:56

@O2Neutraal | 15-03-19 | 07:26:

de FOUT wat Rutte III (op advies van D66) maakt is:
dat ze 100% de extreme eisen van de Klimaatafspraken van Parijs willen volgen... waarbij wij geen steenkool, olie, benzine en gas meer mogen gebruiken.

Amerika, Rusland, Polen, Oost-Europa... steeds meer landen in de EU gaan dit niet (of minder) zo extreem doen.

Nederland is het enige land in de EU die dit wil gaan verwezenlijken.
Het stoppen met aardgas wordt een onhaalbaar en onbetaalbaar verhaal
waarbij we in Nederland wanhoop, werkloosheid en grote armoede krijgen.
Een vlucht van rijke mensen en bedrijven naar het buitenland.

We gaan hier dingen meemaken, wat we na de oorlog nog NOOIT hebben meegemaakt - ik hou mijn hart vast--> ongelooflijk dat Rutte dit niet ziet!
Zelfs een kind van 13 kan voorspellen dat dit ons staat te wachten.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 08:19 | 2

Bij mij ontstaat het beeld, dat men aan het gokken is geslagen. Men lijkt in te zetten op consuminderen en economische migratie (lagere lonen om onze concurrentie positie wereldwijd te verbeteren) om ons draaiende te kunnen houden. Dat is onvoldoende als o.a. robotisering doorzet en we krijgen, als we niets doen, Mad Max achtige situaties. Dit is allemaal niet nodig, stem het hele kartel z.s.m. weg, anders moeten we over vijftien jaar, wapens in huis halen om te overleven.

O2Neutraal | 15-03-19 | 08:31

""ongelooflijk dat Rutte dit niet ziet!
Zelfs een kind van 13 kan voorspellen dat dit ons staat te wachten.""
@ sociaal_econoom
Rutte c.s. zien het donders goed, maar moeten auf Befehl van Brussel "nivelleren" Immers, alle EU landen moeten gelijk (lees= even arm) worden,
En de ex-DDR communiste Merkel en de maoist Barroso zagen dat het goed was,

telelezer | 16-03-19 | 02:10

@Frau Merkel | 15-03-19 | 07:35:.... open grenzen beleid en EU likkerij...

de open grenzen met daarbij een oneindige toestroom van migranten uit Afrika en moslimlanden die via Den Haag en onze gemeenten onder de noemer van vluchteling --> opvang, huisvesting, zorg plus een levenslange uitkering krijgen, wordt onbetaalbaar.

Neem daarbij dat wij als enig land in Europa gaan stoppen met aardgas, dan is het niet moeilijk te voorspellen dat we over 5 of 10 jaar hier grote armoede en gigantische problemen hebben.
Waarbij steeds meer Nederlanders en bedrijven dit land zullen ontvluchten--> wat we overhouden zijn een stel verdwaasde ambtenaren en veel mensen die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering - maar met geen cent te makken.

We gaan hier dingen meemaken wat we na de oorlog nog NIET hebben meegemaakt--> de schuld ligt 100% bij Rutte III.
Wat zij flikken met het afsluiten van aardgas en de oneindige instroom van migranten wordt onze doodsteek... daar durf ik een miljoen euro op te wedden. Rutte III is bar en boos.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 08:01

België en Duitsland blijven gewoon het schone aardgas gebruiken.

België is later overgestapt op aardgas dan Nederland.... omdat wij in 1960 in Slochteren aardgas hadden ontdekt.
België is blij dat 70% van de woningen nu is aangesloten op aardgas... ze zijn dolgelukkig dat er nu minder op stookolie (mazoet), steenkool en hout wordt gestookt.
Ze piekeren er NIET over om met het schone aardgas te stoppen.

Nederland loopt helemaal fout:
1. de prijs voor de gasrekening, CO-2 heffing en de investeringen in warmtepompen en kooktoestellen wordt onbetaalbaar--> resulterend in een vlucht naar buurlanden met meer werkloosheid en armoede in Nederland
2. je gaat zien dat mensen hier dadelijk een houtkachel aanschaffen van 300 euro waarmee ze hun woonkamer enigszins warm proberen te stoken.
Via hout, steenkool en briketten... goed voor het milieu.

Het dichtdraaien van de gaskraan wordt de doodsteek voor Nederland.
Elk nadenkend kind ziet dat het gigantisch fout loopt.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 07:37 | 1

Als je naar een Belgische tv zender kijkt krijg je reclame om op gas te gaan. Beleid Nedrland onbegrijpelijk. Rutte deed een merkeltje door GL de wind uit de zeilen te nemen.

jaap932057795966 | 15-03-19 | 08:17

Pas afgestuurde linkse gasten als Jesse Klaver (32) en Rob Jetten (31) met weinig werkervaring en weinig levenswijsheid maken zich ''zorgen'' om onze kinderen vanwege het klimaat.

Maar wat zij nu samen met Rutte III doen is 10 keer erger.
Als enig land in Europa moeten wij snel van het gas af... waardoor de energierekening en de verwarming onbetaalbaar wordt voor ons en onze kinderen.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 07:20 | 3

De toekomst van hun kinderen hebben ze effectief als kapot geslagen met hun open grenzen beleid en EU likkerij. Dit gedoe is slechts de kers op de taart.

Frau Merkel | 15-03-19 | 07:35

Jesse is al lang afgestudeerd van het Vmbo.

dubbeltjeopznkant | 15-03-19 | 07:45

@Frau Merkel | 15-03-19 | 07:35: de toekomst van de kinderen is al helemaal gesloopt:
- gigantische studieleningen
- onbetaalbare woonkosten
- onbetaalbare energiekosten
- onbeperkte import uitkeringsgerechtigden
- afbraak pensioen stelsel
- "marktwerking" zorg (-verzekering)
- verhogen btw
- verbieden brandstofmotor (2030?)
- verdere integratie EU (belastingen)
- transferunie europa (openstaande "leningen")
- exorbitante accijnzen (brandstof, alcohol, etc)
- kosten (openbaar) vervoer
- nieuwe en verhogen van gemeentelijke belastingen (precario)
Etc etc etc

boerk | 15-03-19 | 08:33

Dat wij van gas AF moeten - wordt de doodsteek voor Nederland.
De andere landen in Europa gaan NIET van het gas.
Nederland prijst zich hiermee uit de markt voor zowel de burger als bedrijven... via de hoge energierekening en investeringen van meer 100 miljard.

Ook moeten bedrijven hier een extra CO-2 heffing gaan betaling.
Met als gevolg:
1. nieuwe bedrijven laten Nederland links liggen
2. bestaande bedrijven vertrekken... of doen een filiaal in onze buurlanden

Over 10 jaar zitten we hier met veel werklozen en grote armoede.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 07:14 | 1

Ik maak mij ook ernstige zorgen over de situatie, als we nog veel langer kartelpartijen aan de macht houden hier.

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:26

Klimaatdebat ? Debatteer liever over zaken waar je invloed op hebt.

Het wordt weer bevestigd: Wilders heeft Rutte 'ingewerkt'. Hij kon toen ook niet bevroeden dat deze gladde aal 3x het land zou gaan leiden. In ieder geval geeft het het gewicht van Wilders weer aan. Arme kerel, gedemoniseerd en gecordon sanitaird tot en met. Arm land dat dit heeft laten gebeuren. En toch nog gevoel voor humor tonen. Geert, nog 1 laatste poging om het land vlot te trekken en als dat niet zou lukken, ga maar ergens genieten, dat heb je wel verdiend. Ik hoop het voor mijn kinderen en kleinkinderen niet, maar je zou groot gelijk hebben om die hypocriete bende de rug toe te keren.

SlimmeBelg | 15-03-19 | 04:39

Ik ga dus echt geen pauw/jinek kijken maar heb zojuist wel een fragment gezien op twitter. Wie was die afgrijselijke arrogante lul, voor de kijker links van Baudet?

jos verstoppen | 15-03-19 | 04:08 | 5

@Red shirt | 15-03-19 | 07:20:
Om met Hiddema te spreken: ook een parlementair verslaggever kan een afgrijselijke arrogante graflul zijn.
Een objectieve professional en parlementair verslaggever zijn door de bank genomen geen kwalificaties die op eenzelfde persoon van toepassing zijn.

Frau Merkel | 15-03-19 | 07:32

@Frau Merkel | 15-03-19 | 07:32: De bekende retoriek van dom-rechts. Op deze manier wordt u nooit serieus genomen.

Red shirt | 15-03-19 | 07:52

@Red shirt | 15-03-19 | 07:20: Er was helemaal niets objectiefs aan die arrogante vooringenomen graflul. Lol, dom rechts!

jos verstoppen | 15-03-19 | 08:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland zou de verkiezingen moeten poll fucken door massaal op Denk te stemmen.

Rest In Privacy | 15-03-19 | 03:46 | 6

Ben je niet helemaal goed bij je hoofd? "we gaan Nederland lekker pollfucken door allemaal onze hand eraf te hakken" jaaaa dat zal ze leren....

peterdh | 15-03-19 | 06:29

Vergeten hoe Adolf ooit aan de macht is gekomen?

Cookieman | 15-03-19 | 06:54

@Gulliver | 15-03-19 | 04:51:
Het gaat met die ene jankturk daar al een feestje worden. De ellende op de stoep van deze baantjesjagers. Mooier kan bijna niet.

Frau Merkel | 15-03-19 | 07:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Stem ze weg! Dus géén vvd, d66 of Groenlinks (want die laatste: niet vies van terrorisme en krankjorum en houdt de eerste 2 partijen dadelijk in het zadel).

VP732 | 15-03-19 | 02:44 | 2

Vergeet PvdA, CDA en CU niet.

frickY | 15-03-19 | 06:58

Gewoon geen kartel stemmen. En vergeet niet dat GL daar inmiddels langzaam in geintegreerd raakt.

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:09

Rutte IIII, klaar -uit-af! OPDONDREN! Wasse neus politiek waarvan die neus veeeeel te lang is geworden. Een grote zielige Pinokio beweging is het geworden waarvan zelfs de honden geen brood van lusten.
Zum kotzen!

Datgingniegoed | 15-03-19 | 02:29

Meneer Dijkhof projecteert inovaties op de zelfde manier door als dat het met de opwarming van de aarde is gebeurd. Computer modellen projectie, Shit in = Shit out.
Meneer Dijkhof zet uw wassen neus weer op en ga terug in de polonaise te carnavallen !

Datgingniegoed | 15-03-19 | 01:20 | 4

Dijkhof lijkt mij nog de enige hoop dat het ooit goed gaat komen in dit land. Want een toekomstige coalitie met FVD als bijzit zal niets veranderen, ik bedoel dus verbeteren. Alleen met een as PVV, FVD en VVD (Dijkhof) zal er een beleid mogelijk zijn, gericht op het herstellen van de nationale identiteit en het op een normale wijze behandelen van echte vluchtelingen.Land van herkomst veilig, snel terug. En, van niet Nederlandse afkomst en al jaren niets bijdragend, financieel, aan de samenleving, ook wegwezen, net als overal, in de rest van de wereld.

SlimmeBelg | 15-03-19 | 04:48

Dijkhoff heeft zich als leider van de fractie van de vv(d) en daarvoor getoont als een slaafse kartelstemmer. Het is de vv(d)-fractie die als enige Prutte kan stoppen in zijn demofobe gedragingen. Echter, Vaas Dijkhoff, staat alles toe en negeert elke misdraging.

Een van de meest stuitende acties van Vaas Dijkhoff was wat mij betreft zijn stemgedrag (en dat van de vv(d)) aangaande Marrakech. U weet wel het verdrag waarin we MEER rechten toekennen aan mensen zonder nationaliteit of een andere nationaliteit terwijl in dezelfde kabinetsperiode er bij Nederlanders rechten worden weggehaald. Om nog maar te zwijgen over zijn beledigingen richten zijn eigen achterban in de vorm van de filmpjes waarin hij beweerd dat dankzij Marrakech hij kan onderhandelen met bijv. Marroko. Alsof je een huis gaat kopen en alvast boven de vraagprijs gaat bieden om een betere onderhandelingspositie te creeeren.

Vaas Dijkhoff, vleesgeworden kartelstemvee in een Brabants joviaal autoverkoper 2.0 gilletje.

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:16

@SlimmeBelg | 15-03-19 | 04:48:
Omdat de VVD het zo fantastisch heeft gedaan in de afgelopen 36 jaar als coalitie partner??? Iedereen die met de VVD in zee gaat is bij de volgende verkiezing kapot en die gladjakkers weer de lachende derde.

geluidjes | 15-03-19 | 07:22
▼ 1 antwoord verborgen

Goed dat je er zat Thiery, je wordt steeds beter. Timing tijdens een gesprek is nog zoeken zie ik. En beter niet inhalen en een ander zich vast laten lullen denk je volgens mij. De meest verstandige keuze. Alleen hakken als je scherp bent.

Willem_Oltmans | 15-03-19 | 01:14

Klaar, Thiery/Wilders hebben gelijk . En binnen kort zitten we allemaal bij Dijkhof samen met z’n vrouw in sauna Dijkhof , om elkaar op de rug te slaan met een paar rusische takken bossen en ons ongans te zuipen aan de Vodka. Bled! Wat is die Sauna Dijkhof
lekker klimaat bewust bezig. Noohh.. kijk zijn electrisiteits rekening is.

Datgingniegoed | 15-03-19 | 01:08 | 3

Van af 22:00 begint de polonaise

Datgingniegoed | 15-03-19 | 01:22

CO-2 heffing voor bedrijven is gevaarlijk... de kans bestaat dat bedrijven naar het buitenland vertrekken en dat nieuwe bedrijven niet naar Nederland zullen komen.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 01:03 | 1

Och. Too big to fail wordt ontzien. De rest verrekent men in uw prijzen door. De vvd gaat de energie kosten verlagen. Alleen niet nu. Gaan ze anders oplossen, zegt Wiebes nu al. Laat dat maar aan de vvd over ;-) Gaat niet alleen mooier en groener worden maar ook eerlijker. Maar da's duidelijk.

Shareholder II | 15-03-19 | 01:20

Waar blijft Pieter van Vollenhoven als je hem nodig hebt.

Baron Clappique | 15-03-19 | 01:01

Dat je auto's meer elektrisch maakt is prima - dit gaan ze in het buitenland ook doen.

Maar in Europa zijn wij het enige land wat (snel) van het gas af wil--> hiermee prijzen we onszelf uit de markt - hierbij zul je zien dat bedrijven en burgers naar het buitenland vertrekken.
Waarom veel gaan betalen voor de gasrekening en dure investeringen - terwijl België, Duitsland, Polen etc... wel het schone gas blijven gebruiken.

sociaal_econoom | 15-03-19 | 00:57 | 1

Ik betaal niets en blijf toch gas gebruiken. In flessen, op de camping, als ik in Nederland overwinter.

SlimmeBelg | 15-03-19 | 04:51

Ik ben er van overtuigd dat mensen over 5 dagen die grijnzende oplichter niet vergeten zijn. Die getapte hulpklaas met zijn Kia en (wederom) valse beloftes ten spijt. Eens is het genoeg.

kotelet | 15-03-19 | 00:48 | 3

Ik ben bang dat u er neffen zit. Het volk slikt dit als koek. Media staan aan Mark's zijde. Meneer 'herpakt de regie' en demense vinden het prachtig. De vvd komt prima uit die verkiezingen, vrees ik bitter. Helaas pindaklaas.

Shareholder II | 15-03-19 | 01:05

Neven in het Nederlands. Neffen in dialect.

Willem_Oltmans | 15-03-19 | 01:19

@Shareholder II | 15-03-19 | 01:05:
Dan “vrees” je verkeerd! Die Rutte krijgt een asskicking die jij in heel je leven nog nooit hebt mogen zien!

Accident_Prone | 15-03-19 | 02:53

Ik denk dat Rutte blij is dat z'n AngstGegner Baudet voortijdig vertrokken is. Baudet en Wilders zijn op dit moment de enige politici die de Joneskoekjes van deze coalitie niet blieven.

zimmerschwanz | 15-03-19 | 00:23 | 1

Verander coalitie maar in kartel.

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:18

Een heleboel zuuuuuur, en nu een week voor de verkiezingen belooft deze meneer een beetje zoet, zoals zo vaak al is belooft. Beste-Landgenoten als uw ogen nog niet open zijn , mogen zij vooraltijd sluiten.

Datgingniegoed | 15-03-19 | 00:23 | 1

Joh dit land is allang dood. Ik hoop de 80 ooit te mogen en kunnen halen, maar de vraag is of ik het überhaupt wel wil. Waar stemmen we nog voor? Uiteindelijk worden we toch genaaid door deze kleuters (allemaal).

born2killn00bs | 15-03-19 | 00:29

Ghe, wiebes: heel groot deel van de kosten gepaard gaande met klimaatdoelstelling kan ik niet beïnvloeden.
Whut?

bij gelegenheid | 15-03-19 | 00:22

Baudet had mijn inziens net aan tafel bij Pauw en Jinek niet zo beschaafd netjes en afwachtend moeten zijn ten opzichte van die ongelooflijk arrogante MSM journalist die naast hem zat.

Beeld fapper | 15-03-19 | 00:20 | 1

Eens, maar Vullings voelde zich ineens sterk onder toezicht van "Ons Goed Volk". De overtuigende gretigheid van Vullings was ontmaskerend. Zelfs Jinek en Pauw keken verschrikt. Binnenkort een voorliegersbaantje op een ministerie in het verschiet waarschijnlijk.

zimmerschwanz | 15-03-19 | 00:27

Die Wilders, een motie om in te lijsten

NatNiks | 15-03-19 | 00:18 | 2

Ik zou juist zeggen niet inlijsten maar... uitvoeren!

Ceevoo | 15-03-19 | 00:19

LOL die motie van Wilders... en reactie van mevrouw de voorzitter

Ceevoo | 15-03-19 | 00:16

3 moties waarmee je aan de slag moet volgens Thieme

bij gelegenheid | 15-03-19 | 00:09

Is dierenpoes vrijgezel?

born2killn00bs | 15-03-19 | 00:09 | 1

Is al aan haar derde man.

gato | 15-03-19 | 08:44

Heeft iemand bij GL al uitgelegd door wie en waarom alle hittegolven tot 1950 zijn doorgestreept bij het KNMI?

kloopindeslootjijook | 15-03-19 | 00:08 | 1

Mooiste opmerking van de MSM 'journalist' bij Jinek zojuist om recht te praten wat krom is: alles kost geld.
Zo lust mij er nog wel wat.

ProAsfalt | 15-03-19 | 00:04 | 2

Warmtepomp hier, warmtepomp daar. Já, alles kost gld mense.
Dixit Jinek cum suis als voorbeeld

bij gelegenheid | 15-03-19 | 00:06

Het is een lobby, er zit poen in.
Misschien moet rambam of de keuringsdienst of radar er eens in gaan peuren.

kloopindeslootjijook | 15-03-19 | 00:11

Hallo Wiebes, u is minister en dan geen antwoord geven op vragen van Thieme waarbij u verwijst naar een stas van dit kabinet?

bij gelegenheid | 14-03-19 | 23:58 | 1

@Thieme,
Mocht u van de voorzitter de kans willen krijgen; does doorvragen richting de minister.

bij gelegenheid | 15-03-19 | 00:03

Die Wiebes, daar zit toch gewoon die gozer van Koefnoen in? Wat een stripfiguur jôh.

GOEM | 14-03-19 | 23:54 | 1

Net als vroeger in de klas, de beste leerlingen waren niet altijd de vlotsten. Maar de inhoud bij deze kwiebes is ook ver te zoeken.

SlimmeBelg | 15-03-19 | 04:57
-weggejorist-
1977 | 14-03-19 | 23:47 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Kunnen ze in Den Haag wel van alles willen, maar het is maar net de vraag of het klimaat akkoord gaat met al die wilde plannen. Denk het niet.

Karpiet | 14-03-19 | 23:40

Wat heeft die gladjakker weer bizar veel woorden nodig om helemaal niets te zeggen.

GOEM | 14-03-19 | 23:29 | 1

En elk woord is sowieso al overbodig . Als hij fluit dan liegt hij al .

ghetto-is-back | 14-03-19 | 23:34

Ik schakel net in en zag Rutte. Toen schakelde ik uit. Die man zuigt alle levensvreugde uit je.

Sliptong | 14-03-19 | 23:21 | 2

De politieke vampier met de helse grijns.
Nu kan GS wel vinden dat het verheerlijken van geweld niet conform de huisregels is maar...

knutsel_ | 14-03-19 | 23:41

Die valse grijns, braak, braak

MoonBeebe | 14-03-19 | 23:49

Arib zegt net toch duidelijk dat er wordt geschorst tot 23:10

GOEM | 14-03-19 | 23:15

Welnee. Dat is 1 pessimist die dat es roept. Sowieso transatlantisch. Het kan prima. Straks al op korte stukken. Iemand die zulke claims over 2070 maakt.. kan je denk ik niet al te serieus nemen.
FvD is de weg voorwaarts.

Shareholder II | 15-03-19 | 00:49

2070 is nog optimistisch. Technisch gezien is er nog heel veel te doen. Ik zie het nog niet gebeuren.

Frau Merkel | 15-03-19 | 07:52

Mooie docu nu over David Bowie op 2.

Sinterbikske | 14-03-19 | 23:09

Wat zijn pauw en jinek mild voor de pvda. Ze gaan proberen baudet te roasten, let maar op

1977 | 14-03-19 | 23:09 | 1

Er zit zo'n PVDA man hoog bij de NPO. Meer dan 900 miljoen per jaar kost het.

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:20

CO2 heffing, lees dat nou eens goed. Er staat heffing, het gaat alleen maar om heffing, heffing en nog eens heffing. NIET om CO2, dat is meetbaar, lees belastbaar, dus geld weghalen bij ons, ergo DIEFSTAL.
Wij hebben CO2 gewoon nodig, ziet nou niemand dat?
Sjonge jonge jonge, wat is het gros der Nederlanders toch hardleers/dom !
Alleen met anders stemmen kan het tij worden gekeerd.
Trap er niet weer in.

Hebbiehemookweer | 14-03-19 | 23:08

Echt, dit politieke 'landschap' voelt nog steeds als een soort nachtmerrie waar je uit wakker wil worden.

GormSuil | 14-03-19 | 23:02

Wat een vies spelletje speelt Asscher hier.

osolemio | 14-03-19 | 23:00 | 1

Lolo doet niet meer ter zake. Hij weet het alleen nog niet.

Mahatma | 14-03-19 | 23:01

Eerlijk is eerlijk kuzu had in dit geval een redelijk betoog met goede punten.

CleanUpTime | 14-03-19 | 22:56 | 5

Ik zeg het niet graag maar die Tunahan Kuzu spreekt klare taal.
Klimaatakkoord is absolute brol, ineffectief en oneerlijk verdeeld.
Met miljarden van burgers gooien naar een ongrijpbaar en ondefinieerbaar
probleem.
VVD heeft zelf geen visie en doet alles wat Groen slinks wil, zegt Wilders.
hier een linkje dat de claim van Jetten onderuit haalt. 67% van de wetenschappers is onzeker over bijdrage en invloed mens op het klimaat.
klimaatgek.nl/wordpress/2016/10/19/di...

Flappie2006 | 14-03-19 | 23:03

@Flappie2006 | 14-03-19 | 23:03:
Iedere malloot ziet dat in. Denk zit er om te provoceren namens Ankara, niet namens de multinationals. Dus ze kunnen in dit geval gewoon vrijuit spreken.

kotelet | 14-03-19 | 23:09

@kotelet : Precies ja. Er staat een s teveel in uw laatste zin.

Shareholder II | 15-03-19 | 01:35
▼ 2 antwoorden verborgen

22:23 hrs, ook Dijkhof wordt onderuit gehakt door Wilders. Feiten.. meneer Dijkhof!
Het aftellen Rutte III is begonnen , en ik verzeker u dit wordt geen Space X lancering maar een harde Space Y landing voor de VVD met hun Falcon 13.
Mischien is het u bekent dat de Valk ( Falcon 13) bekent staat om zijn hogesnelheden in duik vlucht. Minder data is voorradig of dit klimaat vogeltje de visie bezit om boven het maaiveld ,optijd te stoppen met duiken.

Datgingniegoed | 14-03-19 | 22:49 | 3

Ik heb die indruk wel eerder gehad. Maar telkens komt er een verkiezingsuitslag die ze weer in het zadel houdt. Het is bijzonder, maar de Nederlandse stemmers zijn verdraaid hardleers.

Kopieerapparaat | 14-03-19 | 22:56

Het probleem is dat zodra ze het door de eerste kamer hebben er geen houden aan is. Zie de urgenda zaak, als ze nu een belofte/doelstelling zetten kan je het blijkbaar via de rechter afdwingen.

CleanUpTime | 14-03-19 | 23:00

@CleanUpTime | 14-03-19 | 23:00:
Juist, Het Globalistische geiten pad wat dus ook met het Marakech verdrag er door heen is gedrukt. Deze “ Groene klimaat” draak word eveneens geproduceerd/ gedicteerd door de VN onder de naam Agenda 21.

Datgingniegoed | 14-03-19 | 23:09

Het was volgens mij de bedoeling om de betaalde CO2 heffing in de vorm van een groene subsidie terug te geven aan de bedrijven. Zo kunnen ze sneller verduurzamen. Volgens de VVD waren de bedrijven hier niet op tegen.
Nee natuurlijk niet. Dit is weer een typische VVD naaistreek. Die bedrijven berekenen eerst de heffingen door naar de klanten waardoor ze die als het ware terugkrijgen. Vervolgens gaan ze hun productielijnen "verduurzamen" en ontvangen hiervoor een fikse subsidie die gefinancierd wordt vanuit de reeds betaalde CO2 heffing. Zo krijgen ze de heffing via een omweg gewoon terug en in combinatie met de gestegen prijzen, (doorberekende CO2 heffing) is dat dubbel cashen. Je productieproces bijna gratis upgraden met een bak geld cadeau krijgen. Tja, daar zijn weinig vvd-ers tegen. Tenslotte gaat Jan met de pet de gestegen kosten ophoesten en verdwijnt het in de welbekende zakken van de grote bedrijven en daar gaat het om.

Kopieerapparaat | 14-03-19 | 22:48 | 1

Bedrijven zijn niet tegen subsidie. Vooral niet als het ze niets kost of ze er op een of andere manier niet relatief ten opzichten van serieuze alternatieven op achteruit gaan. En dan nog, wat ze zeggen is a, wat ze doen is b, zie de dividendbelasting en de memo's die geen memo waren maar toch memo's bleken te zijn (bekend van Prutte en zijn vv(d)).

O2Neutraal | 15-03-19 | 07:24

Heeft Segers überhaupt de rapportages wel doorgelezen? Hoe kun je nu stellen dat de energietransitie betaalbaar is terwijl een groot gedeelte van de maatregelen niet zijn doorgerekend? Echt droevig dit.

therealbraindump | 14-03-19 | 22:46

Een debat over de klimaatwet en de zogenaamde doorberekening, het grootste besluit dat genomen moet worden sinds het besluit over de EU. Slechts enkele kamerleden zijn aanwezig hierbij, SCHANDALIG!

CleanUpTime | 14-03-19 | 22:45

Hahahahaha, Lodewijk toch,,,,,
Het antwoord van de PvdA tijdens de crises voor de minima? "Neem maar een moestuin!". U hoeft nooit meer terug te komen. Hetzelfde lot gaat de VVD tegemoet.

kotelet | 14-03-19 | 22:43 | 5

@kotelet | 14-03-19 | 22:56: Als ik kijk hoelang ze dat al volhouden, kun je gerust concluderen dat de gemiddelde kiezer nogal hardleers is.

Kopieerapparaat | 14-03-19 | 22:58

@Kopieerapparaat | 14-03-19 | 22:58:
Als we dan kijken naar de historische lijnen, gaan we wel af op een kantelpunt. De energierekening gaat Rutte de das om doen.

kotelet | 14-03-19 | 23:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Al met al wordt de "Goed Nieuws Show" van gisteren maar zwakjes en weinig concreet verdedigd/verantwoord door de coalitiepartijen.
"Het kan van alles worden, maar misschien ook wel niet. We beloven in elk geval niets waar we daadwerkelijk aan gehouden kunnen worden", dat lijkt zo ongeveer hun inbreng zover.

Wolveshead | 14-03-19 | 22:39 | 1

Belangrijkste gevoel dat ze willen geven: oei we zijn geschrokken van de doorrekening, nu doen we met symbool acties (CO2 heffing bedrijven, vermindering lasten consument) alsof we voor de Nederlander opstaan.... in de hoop om de stemmen te redden! Maar we weten wel dat we niets veranderen in de lasten, alleen in de manier waarop, en dus blijven we vaag en houden we schijnheilig ons hoofd schuin. Niet concreet worden, veel woorden weinig wol. Stem hierop en je krijgt alsnog alle ellende over je heen. Stem FVD/PVV en je geeft aan Nederland het signaal af dat het hier stopt!

ikpislauwbier | 14-03-19 | 22:48

De CO2 heffing.
Kennelijk is het de bedoeling volgens de partijen om die CO2 heffing terug te geven aan de burgers of zoiets.
Maar is het nu juist niet te bedoeling dat bedrijven op een andere wijze aan hun energie komen? Op de groene veel te dure wijze? Dan wordt er neem ik aan geen CO2 uitgestoten, echter ook die extra kosten zullen worden doorberekend aan de consument met het verschil dat er géén CO2 heffing kan worden teruggegeven.
Of ben ik nou gek?

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:32 | 2

Correctie: de Jesseheffing

Bijtendehond | 14-03-19 | 22:41

@proAsfalt,
Het lijkt mij beter om een percentage van de winst van het bedrijf wordt gebruikt voor “vergroening” . Dat is toch veel eerlijker?

Datgingniegoed | 14-03-19 | 23:15

Goede en scherpe spreker, die kerel van 50 plus. Viel me al eerder op vanavond.

kotelet | 14-03-19 | 22:28 | 1

Hij is inderdaad goed.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:32

Ik hoor het Rutte nog zeggen, dat hij met zijn kabinet de CO2 taks zou verminderen en bedrijven meer zou laten betalen. Dit doen ze natuurlijk NA de verkiezingen, Als ze iets gaan verlagen voor de burger aan de energie rekening dan denk ik eerder aan 0,01 Euro cent want ik vertrouw Rutte namelijk helemaal niks. Maar het zou wel zo gaan dat na de verkiezingen ze toch hebben besloten om niks aan de energie rekening te doen, afspraken met de EU en Parijs bla bla bla!!!

Niet links | 14-03-19 | 22:28

De ene na de andere valt vanavond door de mand. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 22:27

Zullen wij er wel voor zorgen dat de term Jesse-heffing wel blijft plakken.

Bijtendehond | 14-03-19 | 22:26 | 5

Klavertax. Is ook mooi.

Stormageddon | 14-03-19 | 22:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Asscher heeft Jinek afgezegd. Mijn hemel wat een ... streek. Is dit allemaal in scene gezet om Baudet te kunnen framen? Zo van, laat hem maar eerst spreken, dan laten we hem weggaan en dan kunnen we dat later gebruiken. Of zie ik spoken? Wist Baudet dat Asscher niet ging?

osolemio | 14-03-19 | 22:25 | 2

Tuurlijk is dit van te voren bedacht.

echt_links | 14-03-19 | 22:37

Wilders is goed op dreef. De jesseheffing. GroenLinks heeft het klimafaat nog meer voor elkaar gekregen maar wat krijg de VVD ervoor terug? Ik vrees nog meer neoliberalisme.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:25

het is een grote hoax.... waarom hoor je nooit wat het buitenland precies doet.... en dat china en de rest van de derde wereld vrij gesteld is tot 2050 van deze onzin... alleen al in china staan er 1000!!!!!! nieuwe kolen centrales op de rol... en dan lopen zeiken over 3 kolen centrales hier in nederland... echt waar compleet de weg kwijt.... rationalist trump heeft niet voor niets de usa uit het paris agrement teruggetrokken.

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 22:15

GroenLinks-chef Jesse Klaver prees het kabinet voor de plotselinge CO2-draai. “Een geschenk uit de hemel”, jubelde de voorman van de milieupartij.

VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff spoedde zich naar de microfoon om te vragen of GroenLinks de opbrengsten wil gebruiken om de industrie te vergroenen. Dat wil Klaver. PVV-voorman Geert Wilders feliciteerde GroenLinks-voorman Klaver, die zou ’dicteren’ wat de VVD moet doen
www.telegraaf.nl/nieuws/3293678/vvd-e...

janleuk | 14-03-19 | 22:15 | 1

Dat wordt wel zo gesteld door Wilders maar minimaal 16 blz van het landelijke vvd programma gaat over het klimafaat, dus voor mij komt de co2 heffing niet uit de lucht vallen.
Je moet wat als je 100% co2 vrij wilt opwekken.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:34

Mijn complimenten voor de GIGANTJES van FvD, Werkelijk alle drie maken gehakt van de oppositie. Allereerst Annabel Nanninga maakte gehakt van GL/Denk/SS66 en de rest van de roep toeters in de kwestie Islamitische school.Deze mevrouw heeft , op een zeer nette manier, de rest te kakken gezet. Idem dito werd door de Hiddenmeister de ongelovige foute afhandeling van dit school probleem eens even flink ingewreven en des betreffende personen even flink op hun falie gegeven.
En Thiery zette de rest van het kabinet gewoon ook weer schaak mat. Prachtig hoe de eerst zo zekere Dijkhof ,en de rest,werd af gepoeierd met de ongezoute waarheid.
Meneer Bosma en de meneer Wilders hakken er ook weer heerlijk op los en laten van SS66 geen spaan heel.
Hoewel ieder van de bovengenoemde zeker mijn respect verdienen moet ik toch Annabel Nanninga bijna applaus geven hoe zij , in het hol van de leeuw, iedereen gewoon verteld waar het op staat. Perfect verwoord . Deze mevrouw krijgt van mij een 10 met griffel.

Het roer gaat om!

Datgingniegoed | 14-03-19 | 22:13 | 1

Ik help het je hopen. Mijn stem hebben ze in iedergeval!

wood_zor | 14-03-19 | 23:42

Klaver met zijn herkauwd diplomatiek trucje.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 22:12

Klaas Dijkhoff: Er is nu niet duidelijk wat erg gaat gebeuren, bla bla bla we moeten veel doen, maar we zijn goed bezig! Echt waar.

Flappie2006 | 14-03-19 | 22:08

ok. Mensen ik weet het nu zeker, mensen als Dijkhoff, Jetten, Klaver... ze hebben totaal geen idee waarover ze het hebben. Hebben ze ooit een echte baan in de echte wereld gehad? Beleid op basis van goede bedoelingen en wensdenken, ik weet niet wat ik zie.

Bert Konterman | 14-03-19 | 22:04 | 2

Dat is ook niet nodig, ze zijn er niet om ergens verstand van te hebben maar om beleid uit te voeren van hun meerderen. Daarnaast draait het toch tegenwoordig om imago en gevoel, dan zijn intellect en ratio just niet gewenst.

Graaf_van_Hogendorp | 14-03-19 | 22:08

Gelooft u dan nog niet in het sprookje dat nog niet bestaat dan? Loop dan met Klaver en Jetten mee. Avontuur met een kort en ongelukkig leven.

Jan, Leiden | 14-03-19 | 22:17

Tuurlijk hebbben ze het niet over bedragen gehad. Het is maar een lege verkiezingsbelofte

1977 | 14-03-19 | 22:04

Jetten kwam niet naar Geert maar Geert wel naar Jetten wat een wanhoop in z'n ogen was papa penthouse maar in de zaal.
Jesse en Asscher lachten zich op de achtergrond de ballen uit de broek.
Durft dat kuiken aan het eind ook nog een stem op D66 te vragen.

likdoorn | 14-03-19 | 22:03

Dijkhoff op de vraag: hoe regel je dat dan?: "Nou dan ga je eerst even isoleren", en "dan ga je daarna even ...." EN WIE BETAALD DAT? Krijg ik 3000 van je om godverdomme "even te isoleren"???? Ik wacht godverdomme nog op de 1000 van Mark!!!!

peterdh | 14-03-19 | 22:01 | 6

@peterdh | 14-03-19 | 22:01
Maar dat kun je toch makkelijk "lenen"van de bank? Dat die banken over het algemeen dergelijke leningen niet of nauwelijks verstrekken komt bij figuren als Dijkhoff niet op blijkbaar. Het wordt ook gebracht alsof dergelijke leningen, indien al verstrekt, niet terugbetaald zouden hoeven worden waardoor dan op die wijze de maandelijkse uitgaven omhoog gaan.
Net zo (bewust) blind voor het feit dat subsidies ook niet "gratis" zijn, dat geld moet toch ook ergens vandaan komen.

Wolveshead | 14-03-19 | 22:14

Ik denk dat het de bedoeling is om van die e 3000,- een aantal eskimopakken te kopen.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd hoeveel shot er nog komen van mensen die de zaal verlaten. Wel een goeie van Wilders met terugwerkende kracht. Het gaat niet gebeuren, niet dit jaar, maar niet volgend jaar en niets, maar dan ook niets gaat goedkoper worden.

PijlVader | 14-03-19 | 21:58

Echt slecht zeg, Baudet even snel in beeld brengen terwijl hij de kamer verlaat. Hij zit straks bij pauw en Jinek en moet nog ongeveer 130 km rijden. Buma probeerde daarstraks al te framen met dat praatje of Baudet het antwoord van de minister president zou afwachten. Buna wist al lang dat Baudet bij pauw en Jinek zou verschijnen vanavond. Buma is een smeerlap.

Sinterbikske | 14-03-19 | 21:57 | 9

ombudsman@npo.nl
Iedereen zou hierover een klacht moeten indienen, ik heb dit inmiddels al gedaan

Damoos | 14-03-19 | 22:06

Ja, natuurlijk wist die vuile rat dat al.

Jan, Leiden | 14-03-19 | 22:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een walgelijke staatsomroep 24 even laten zien dat Thierry even weggaat, even vol in beeld, wat een framing van die pleuris belasting omroep in Hilversum.

DanBilzerian | 14-03-19 | 21:54 | 5

Je verwacht het ook niet, maar framen lukt de staatsmediaruifomroep wel.

Jan, Leiden | 14-03-19 | 22:14

Goed gezien, het viel mij ook op dat dit nogal prominent in beeld gebracht werd.

fjordman | 14-03-19 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

A die doorrekeningen hebben absoluut geen zin.
Niemand weet het en niemand kan het controleren of toesten, en dat is nou juist het meest essentiële onderdeel van een wetenschappelijke benadering. Dat is hier niet, dus er is geen wetenschappelijke onderbouwing. Alleen vermoedens en suggesties.
Het funeste is, dat dit wel als wetenschappelijk (97% van de wetenschappers) gebracht wordt. Maar het is het niet.
Ik zie graag reacties tegemoet.

ZZP-er | 14-03-19 | 21:54 | 5

@ZZP-er,
Alles conform Agenda 21.

Datgingniegoed | 14-03-19 | 22:59

hier een linkje dat die claim van Jetten onderuit haalt. 67% van de wetenschappers is onzeker over bijdrage en invloed mens op het klimaat.
klimaatgek.nl/wordpress/2016/10/19/di...

Flappie2006 | 14-03-19 | 23:05

Het is nog erger. Zelfs als de theorie volkomen klopt en de modellen waar zijn, zelfs als de opwarming inderdaad door CO2 emissies komt, en de voorgenomen maatregelen om de uitstoot te reduceren worden gehaald, dan nog kan het effect op het klimaat niet gemeten worden. Niet in graden Celsius temperatuur, niet in millimeter zeespiegelstijging, niet in kubieke meter poolijs, niet in percentage luchtvochtigheid, in helemaal geen enkele parameter van het klimaat kan het effect worden gemeten. Wat is dan precies het doel waarop de politici kunnen worden afgerekend (die tegen die tijd een warme zetel bij EU, VN of een kouwe kist in de grond hebben)?
Wat is het klimaatdoel dan exact? De berekening van de CO2 emissie in dit land die in Parijs is afgesproken? En waarom is dat dan? Om het klimaat te redden? Dat kan het niet zijn, want volgens dezelfde Parijse afspraken is er een klimaatfonds voor de ontwikkelingslanden die door Europa, Japan, Canada en Australië moet worden gevuld (China en de VS doen niet mee), om Afrika en India aan energie te helpen. En het is een revolving fund, dat betekent er blijft altijd 100 miljard inzitten, en het is een open einde regeling. Geen termijn. Wat gaan de Afrikaanse landen met dat geld doen? Kolencentrales bouwen. Kolen hebben ze genoeg in Afrika. En anders wil China wel leveren. Wie gaan die kolencentrales leveren? En de turbines daarin? Niet Siemens of Alstom. China gaat ze bouwen. Van het klimaatfonds waar ze niet aan meebetalen. Het is volkomen ridicuul. Achterlijk.
En onze volksvertegenwoordigers hebben dat VN akkoord (en Kyoto, en Kopenhagen, en en en...) voetstoots en zonder enig debat geratificeerd. Schoftentuig.

Stormageddon | 14-03-19 | 23:13
▼ 2 antwoorden verborgen

SP vraagt om daling van de electriciteitstarieven en Jetten belooft on-the-spot en meteen een daling voor de huishoudens met lage inkomsten maar durft niet te zeggen hoe groot, En ook zegt hij dat de bedrijven meer belasting moeten gaan betalen, maar verzwijgt vervolgens volkomen dat deze bedrijven alles door gaan berekenen aan de consument.

Beefbus | 14-03-19 | 21:53 | 2

Zijn er binnenkort verkiezingen?

ZZP-er | 14-03-19 | 21:54

Jetten zegt: kost maar e 2G per jaar. Nou daar houd ik hem aan samen met Bénédicte Ficq.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:37

Die kwiebus heeft nog geen enkele belastingafdracht bij de industrie kunnen voorschrijven en invorderen,want hij is de minister van afkoop en schikking,dus maak je borst maar nat als ze echt hun zin krijgen.

Welles! Nietes! | 14-03-19 | 21:51

Jetten: “de datum is toevallig voor de verkiezingen” Wat een doorzichtige leugenaar

1977 | 14-03-19 | 21:51

Ik moet echt ff zappen als Robojet aan het woord is.. ik word gewoon misselijk van die kop. Die zelfgenoegzame, arrogante en narcistische blik in zijn ogen.. :r zelfs Pechgold scoorde niet zo hoog op mijn irritatie-radar..

leftwing_nl | 14-03-19 | 21:50

Robojet heeft alleen geoefend met zijn spinprogrammeur over aanvallen door Baudet en Wilders, maar is Marijnisse vergeten. Er komt alleen maar een wazig lulverhaal uit maar geen antwoorden op eensimpele vraag.

B.Spiritus | 14-03-19 | 21:50

Met hakken over de sloot Baudet. Wilders was helderder. Het moet gezegd. Wel leuk dat Baidet zo vaak interrupties kreeg met holle frasen omdat ze bang zijn voor de peilingen kimwnde PS verkiezingen. We zetten doelen vast, maar geen idee hoe die worden bereikt.

Dit klimaatbeleid is springen van een flat zonder luchtkussen eronder. Ook al belasten ze bedrijven, het wordt doorberekend in de kostprijs vd producten aan de burger. De burger betaald zich straks scheel.

Wat Wilders en voorheen Baudet zeggen: miljardenbelasting voor en ten koste van burgers. Ten koste van zorg, onderwijs, veiligheid en kwaliteit, koopkracht van leven.

Weet wat u stemt. Stem voor leven met kwaliteit.

Jan, Leiden | 14-03-19 | 21:50 | 1

Mijn gedachte ook.

Beefbus | 14-03-19 | 21:59

Wat een laffe hyena's ze doken massaal op Thierry maar Wilders durven ze niet aan .
Jetten probeert met zijn glijpraatjes nog wat stemmers bij ons berbertje weg te kapen maar ben bang dat het kansloos is.
En wat onze Christenbroeders betreft de Judas streken van Buma en Seegers staan nog hoog in het vaandel en vd Staay met permanent gevouwen handjes stelde ook geen enkele kritische vraag .

likdoorn | 14-03-19 | 21:50 | 2

Ze durven wel, maar negeren is effectiever

JamesMurphy | 14-03-19 | 21:52

Wel eens een promo filmpje van de Groene Pis gezien, er werd een foute tanker of zoiets geënterd.
Het waren net Mariniers.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 21:58

Baudet geeft in zijn intro wel 'zetelwin' argumenten, maar in zijn verder betoog geeft hij zeker weer dat het een landsbestuurder is.

peterdh | 14-03-19 | 21:48 | 1

FvD is ook geen pure oppositie partij, maar wil echt wel regeren als het er op aan komt. Partij van en voor de beste ideeen. Wat Wilders doet is goed; "stuur ze weg!" En wat Baudet doet is ook goed: "Stem op ons want wij hebben ideeen die wel effectief zijn".

leftwing_nl | 14-03-19 | 21:55

Ze beloven alles,zeggen alles en doen alles om maar te kunnen doordrammen en te blijven zitten.

Welles! Nietes! | 14-03-19 | 21:48

Die bedrijven is echt een lachertje. Of ze berekenen het door aan de consument of ze verlaten Nederland voor het dichtstbijzijnde kudtland dat ook in de EU zit waar ze geen maatregelen hoeven te nemen. Ja EU is geweldig. Maar de echt dingen die ze moeten regelen EU-breed doen ze nationaal. Koekoek

azijnseikerT | 14-03-19 | 21:48 | 4

ik heb 15 jaar beleidsfuncties op board niveau bij multinationals gehad en 1 ding geleerd... als de concurrent er ook mee zit, dan hoef je het niet zelf op te lossen, maar leg je het neer bij de klant. Dividend gaat voor alles! CO2 heffing voor bedrijven of elke ander last, komt direct bij de consument. Alleen als er een bedrijf is dat in het buitenland een route vindt waarbij kosten omzeilt kunnen worden, zullen ze het niet doorrekenen. Maar ja: dan verdwijnen dus de banen naar het buitenland.

ikpislauwbier | 14-03-19 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Jetten is echt extreem links

JamesMurphy | 14-03-19 | 21:47 | 1

Maar bovenal een extreme eikel.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:49

Rob Jetten: De definitie van onzinnige co2 uitstoot zelve. En dan heb ik het niet over zijn vliegreisjes.

GOEM | 14-03-19 | 21:47

Ik begrijp nu, waarom Ollongren er zo enorm verkreukeld uitzag gisteren,
ze zag in wat een waanzin dit is, dit klimaatgelul, en gaf het op. Sufgeluld.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 21:45 | 2

De strijkbout was stuk. Of er was geen zon van de celletjes van haar Grachtengordelpandje.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:47

Altijd wel leuk dat politici weten wat de mensen willen..... Ze vragen mij nooit iets......

civilian | 14-03-19 | 21:44

Rutte lacht, want hij weet dat de burger inderdaad gewoon zo dom is dat er bij de volgende 2e kamer verkiezingen gewoon een meerderheid is voor GL+D66+VVD+CDA oid. Tja.. zo lang de burgers niet wakker worden blijven ze lekker zoals kikkers in de kookpot zitten...

leftwing_nl | 14-03-19 | 21:42 | 2

Ja, iedere keer weer de VVD de grootste maken. Het is wel een bizarre vorm van masochisme. Of is het inderdaad domheid en onwetendheid?

duh! | 14-03-19 | 21:45

En de postcode loterij betalen wat dan weer naar Urgenda gaat... om vervolgens weer tegen de staat te procederen.

Andorian | 14-03-19 | 21:50

Wensdenken als feiten benoemen. Je moet maar durven, Pietje Pedant.

Graaisnaaiert | 14-03-19 | 21:42

Geloof ze niet! Trap er niet in! Stuur ze naar huis op 20 maart!
Yeah!

duh! | 14-03-19 | 21:42

Er zouden ook vragen gesteld moeten worden over de mijnenjagers die niet door een Nederlands bedrijf maar door een Frans consortium gebouwd gaan worden. NL is weer het braafste jongetje van de klas.

BozePaarseMan | 14-03-19 | 21:41 | 5

China heeft al een werkend vliegdekschip. Er zijn er nog minimaal 5 in de maak. Oja, ze hebben ook een werkend exemplaar van een railgun. Wat moet je dan met mijnenjagers. Je wordt in tweeën geschoten vanaf tig kilometer en er valt niks tegen te doen. Ja, misschien een ruimtewapen, maar dat bestaat niet.

Klappernoot | 14-03-19 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is zo enorm opvallend dat Wilders niet oproept om PVV te stemmen, maar om Rutte weg te stemmen. Nu zojuist het in dit debat zegt hij ook alleen dat men Rutte weg moet stemmen.

Ook bij Jensen zij hij letterlijk: "Ik zal niet voorhouden op wie de mensen moeten stemmen, maar stem niet op Rutte en zijn vrienden" (Of iets in die richting).

Ik kan het echt niet logisch verklaren. Het lijkt haast of hij liever FvD groter ziet, dan hijzelf.

Bvdb | 14-03-19 | 21:41 | 4

Denk dat de wilders:pvv sterker is met een sterke partner naast zich. Fvd stemmen is ook salonfahiger dan pvv stemmen

1977 | 14-03-19 | 21:44

Kwestie van grotere doelgroep aanspreken lijkt me, de groep die Rutte liever ziet gaan zal groter zijn dan alleen uit zijn achterban.

jip_86 | 14-03-19 | 21:46

@duh! | 14-03-19 | 21:43: Wat u zegt. Er is een hoger doel. Wolders is er niet om de volgende premier te worden. Hij is en blijft de alarmbel die de msm en normale politiek niet wensen te luiden. Zolang Wilders nog bij elke scheet wordt verkettert, zolang is hij nog relevant. En ja, dat is en blijft hij. Ik kijk altijd uit het raam om te bepalen of GW relevant is. Ik vrees dat TB al theedrinkend naar het schavot zal worden geleid. Zeker als ik weer uit mijn raam gluur.

Klappernoot | 14-03-19 | 22:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als je Parijs wilt halen, moet je in je elektrische auto stappen en nu vertrekken, Robocop.
Nee, dat zijn geen stakingen, dat is spijbelen. En dat is strafbaar.

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:41

Niemand durft Geert aan te vallen.

wiers | 14-03-19 | 21:40 | 2

Zwakte

civilian | 14-03-19 | 21:41

Greet is gecontroleerde oppositie... de rest vd partijen hebben hun mars orders gekregen ;)

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 22:05

Prrrrrr.... Blieb blieb.

kotelet | 14-03-19 | 21:40

Wilders: trap er niet in.

Niets aan de hand. Het kost maar e 2G per jaar. Ik houd Jetten hieraan en anders tref ik hem wel voor de rechter. Bénédicte Ficq wil mij vast pro deo bijstaan.

ProAsfalt | 14-03-19 | 21:39

Iedere keer hoor ik Klaver of rubberen Robbie schermen dat er 93% van de wetenschappers hebben verklaart dat de wereld vergaat als we niks doen aan de CO2 in Nederland, die 93% komt van 50 geleerden zijn er dus 46 die dit CO2 plan steunen die uit leden bestaan van Greenpeace en andere milieu lobby's. Dus Robbe en Klaver denk dat de wijsheid van de wereld in deze 46 geleerden zit en niet in al die andere miljoenen geleerden die aan deze onzin mee willen doen. Dat zeg wel iets over deze partijen!!!

Niet links | 14-03-19 | 21:37 | 5

Eeh... dat noem je toch Fake(news)?

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 21:41

Nee die 93% komt uit een onderzoek dat al lang is weerlegd. Stond ook in IPCC rapport, inmiddels ook niet meer. Maar komt nooit meer uit de hoofden van mensen. Dat is beeldvorming. Damage is done.

azijnseikerT | 14-03-19 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Woningen moeten o.a. aan de aardwarmtepomp. Het wordt gepresenteerd alsof dat het ei van Columbus is. Jammer, dat is het niet want www.climategate.nl/2019/03/de-energie... onder punt 20 is te lezen dat huishoudens 406PJ (elektriciteit en gas) voor rekening nemen. Dat is 12% van het totale energieverbruik (3120 PJ). Oké, dan hoeft slecht 88% te worden bedekt met windmolens of 45% met zonneparken.

ProAsfalt | 14-03-19 | 21:37 | 2

Die dat nooit van zijn leven zullen gaan opbrengen...

starbuck280 | 14-03-19 | 21:39

Klaver is het met Wilders eens

1977 | 14-03-19 | 21:36

Klmaatakkoord is een 'Woekerpolis', hij is fijn.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:36

Humor heeft hij ook al niet met zijn cockpit-grap.

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:34

Sorry Marianne, ze WETEN dat (er nog teveel) mensen gek zijn en daar wordt dankbaar misbruik van gemaakt.
Die mensen kijken namelijk niet naar dit debat en de NOS zal dat gedeelte "voor de bühne" niet uitzenden.

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:33

Dit is weer vuurwerk van Lodewijk. *gaap*

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:30

Vroeger nam de PvdA het op voor de werkende man/vrouw nu waaien ze wederom mee met de VVD.

wiers | 14-03-19 | 21:30

Canada is wel een beetje groter en dunner bevolkt dan Nederland hè, mislukte Plascher

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:29 | 3

En verdienen nogal wat geld met Schaliegas

civilian | 14-03-19 | 21:30

Vooral het winnen van olie uit teerzand is erg milieu vriendelijk... haha naieve debielen zijn het

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 22:04

Vervuilers belasten die het weer aan de consument doorberekenen.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:28 | 4

Het is een belastingpomp, lijkt een beetje op een warmtepomp.

Beefbus | 14-03-19 | 21:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zijn de gevolgen voor aardwarmte als elk huis een warmtepomp heeft? Wat voor weersinvloeden heeft dit, wordt de aarde daardoor kouder?

edo2018 | 14-03-19 | 21:27 | 1

PvdA: wij willen wel blijven genieten van de natuur.
Nou beste PvdA'er leest mijn reaguursel eens na of die van climategate.nl en er blijft weinig te genieten over.

ProAsfalt | 14-03-19 | 21:27 | 1

Asscher. Ik ben afgehaakt.

zwartzondersuiker | 14-03-19 | 21:29

Allemaal over het klimaat terwijl de kiezer alleen maar kijkt hoe hij in hemelsnaam nog rond kan komen met al die extra kosten. Hoezo afstand tussen politiek en de bevolking.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:25 | 1
-weggejorist-
frank4444 | 14-03-19 | 21:32

SGP, kerk en staat scheiden a.u.b!

civilian | 14-03-19 | 21:23 | 4

Hij zegt anders nog de meest zinnige dingen.

jip_86 | 14-03-19 | 21:33

Op zich mee eens. Toch kan gezegd worden dat de SGP een van de weinige partijen is waar altijd een goed debat te voeren is op argumenten, niet op one liners of emoties.

Winter_is_coming | 14-03-19 | 21:33
▼ 1 antwoord verborgen

Omdertussen heeft men op dat inteelteiland voor uitstel gestemd. Nu maar wachten op een no-deal Brexit vanuit de EU.
#laatzesmoren

Superior Bastard | 14-03-19 | 21:23 | 5

@Superior Bastard | 14-03-19 | 21:30:
??

Beefbus | 14-03-19 | 21:32

Haha.
Superior being vliegt weer eens uit de bocht.

Ray69 | 14-03-19 | 21:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Werkelijk verbijsterend waar de VVD beland is. Staan daar hand in hand met GL een potje socialisme en vooral MAAKBAARHEID te verdedigen.
Hier moet echt heel maar dan ook heel hard gecorrigeerd worden op 20 maart!

JanP999 | 14-03-19 | 21:23 | 1

U gaat SP stemmen, neem ik aan?

Red shirt | 14-03-19 | 21:28

Wat een aanfluiting die Jetten, Klaver, Dijkhoff en Buma.....
Kunnen ze niet een boy band gaan vormen met elkaar

civilian | 14-03-19 | 21:23

Ik vind ook dat Baudet niet super goed in de dossiers zit. Het zou beter zijn als hij veel duidelijker de verschillen tussen de doorrekening van het PBL en de eigen FVD berekeningen uiteenzet.

Verder vind ik dat hij veel meer nadruk zou moeten leggen op co2 lekkage en een verslechterend vestigingsklimaat.

Ook bijvoorbeeld als Klaver wil benadrukken dat isolering een besparing oplevert, zou het goed zijn als hij concrete cijfers kan overleggen van besparing t.o.v. investering zonder toevoeging van subsidie.

Als laatste begrijp ik niet dat we het zo normaal vinden als woningcorporaties hele wijken gaan verduurzamen. Volgens mij zijn dat zwaar gesubsidieerde projecten, maar we doen net of die corporaties dat budgetneutraal doen.

Eigenlijk irriteert het me dat er juist veel te weinig concrete voorstellingen zijn van kosten en opbrengsten van de hele transitie. Het PBL kan ik ook niet echt serieus nemen als ze slechts een derde van alle maatregelen doorrekenen.

Bvdb | 14-03-19 | 21:22 | 10

@Beefbus | 14-03-19 | 21:33: Dat is het probleem. Die pensionadis hebben geen verstand van zaken. Ze waren in hun tijd wellicht expert op hun eigen vakgebied, maar van het klimaat hebben ze geen verstand. Het zijn oude mannen met teveel vrije tijd. Niet serieus te nemen.

Red shirt | 14-03-19 | 21:42

@Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:34: Ik neem de realiteit serieus.

Red shirt | 14-03-19 | 21:49

@Red shirt | 14-03-19 | 21:42:
U kent ze persoonlijk? Hoe weet u dan dat zij geen verstand zouden hebben van klimaat?
En bijvoorbeeld een Jette wel? Die man heeft bestuurskunde gestudeerd. Nog nooit een natuurkundige berekening in zijn leven gemaakt. Had waarschijnlijk Frans en Geschiedenis in zijn pakket op het atheneum, net als alle andere meisjes.

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:52
▼ 7 antwoorden verborgen

het ergste is dat ze het zelf geloven. zonne-energie = kolen. duhhh

newray | 14-03-19 | 21:22

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Baudet is gewoon sterk bezig. Wat heeft die jongen een progressie gemaakt.

Graaisnaaiert | 14-03-19 | 21:20 | 4

Heel erg sterk idd. Keurig slapjanus Segers van repliek gediend met zn Salafisme kolder argument. Als je hier nog geen terreurschooltje dat bedreigingen uit, aan durft te pakken heb je alle recht van spreken verspeeld.

echt_links | 14-03-19 | 21:24

Dat valt me ook op. Prima optreden weer, net als gisteravond bij Nieuwsuur.

JamesMurphy | 14-03-19 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Hierbij de sommetjes. Iets geoptimaliseerd.

Energieverbruik Nederland
Per jaar [PJ]: 3150
Per jaar [Joule]: 3.150.000.000.000.000.000
Per jaar [kWh]: 875.000.000.000

Bronnen:
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
www.climategate.nl/2019/03/de-energie...


Windmolen
Vermogen M Watt: 3
Vermogen Watt: 3.000.000
Vollastuurrendement: 24,80%
Energie per jaar [Joule]: 23.462.784.000.000
kWh per jaar: 6.517.440
Kosten per object: € 2.000.000
Levensduur: 20 jaren
Kosten per jaar: € 100.000
Operationele kosten per jaar: € 129.000
Opstalrecht: € 20.000
Brandstofkosten: Geen
Totale kosten per jaar: € 249.000
Kosten per Joule: 1,06126E-08
Kosten per kWh: € 0,0382

Kosten per jaar bij 100%: € 33.429.536.751

Aantal benodigde windmolens 3 MW: 134.615
Aantal hectare per windmolen: 25
Benodigde oppervlakte [hectare]: 3.365.385
Oppervlakte Nederland (alleen land) [hectare]: 3.389.300
Percentage bedekking: 99,29%

Bronnen:
www.mo.be/analyse/zoveel-kost-een-win... (2015)
www.groenerekenkamer.nl/wat-levert-ee... (oktober 2009)
www.climategate.nl/2019/03/de-energie...


Kernenergie
Vermogen M Watt: 1000
Vermogen Watt: 1.000.000.000
Vollastuurrendement: 95%
Energie per jaar [Joule]: 29.959.200.000.000.000
kWh per jaar: 8.322.000.000
Kosten per object: € 2.000.000.000
Levensduur: 50
Kosten per jaar inzake object: € 40.000.000
Operationele kosten per jaar: € 120.000.000
Brandstofkosten: Zit in operationele kosten inbegrepen
Totaal per jaar: € 160.000.000
Kosten per Joule: 5,3406E-09
Kosten per kWh: € 0,0192

Kosten per jaar 100%: € 16.822.879.116

Benodigde oppervlakte 1100 MW [hectare]: 6,25
Totaal benodigde oppervlakte: 597,40
Oppervlakte Nederland (alleen land) [hectare]: 3.389.300
Percentage bedekking: 0,018%

Verschil in voordeel van kernenergie: € 16.606.657.635

Bronnen: www.pbl.nl/dossiers/Energie_en_energi... (2015-2020)
www.climategate.nl/2018/09/kosten-ker...
www.kernenergieinnederland.nl/files/2... (november 2011) (PDF alert)


Zonnepark
Energie per hectare [kWh]: 600.000
Energie per hectare [Joule]: 2.160.000.000.000
Kosten per hectare (object): € 600.000 (Beste scenario)
Levensduur [jaren]: 20
Kosten per hectare per jaar (object): € 30.000
Kosten per hectare (huur): € 5.000
Kosten per hectare (exploitatiekosten): ????????
Totaal per jaar: € 35.000
Kosten per Joule: 1,62037E-08
Kosten per kWh: € 0,05833333

Kosten per jaar 100%: € 51.041.666.667
Benodigde oppervlakte [hectare]: 1.458.333
Oppervlakte Nederland (alleen land) [hectare]: 3.389.300
Percentage bedekking: 43,03%

Bronnen:
www.climategate.nl/2019/03/de-energie... (maart 20190
vlb.nl/zonneparken-hoge-opbrengsten-ma... (augustus 2018)
nl.wikipedia.org/wiki/Zonnepaneel


Kolencentrale
Vermogen M Watt: 1000
Vermogen Watt: 1000000000
Vollastuurrendement: 80%
Energie per jaar [Joule]: 25.228.800.000.000.000
kWh per jaar: 7.008.000.000
Kosten per object: 1.000.000.000
Levensduur: 35
Kosten per jaar € 28.571.429
Operarionele kosten per jaar € 40.000.000
VOC € 19.272.000
Rendement steenkool naar elektriciteitsomzetting 35%
Brandstofkosten € 137.406.857
Totaal per jaar: € 225.250.286
Kosten per Joule: 8,9283E-09
Kosten per kWh: € 0,03214

Kosten per jaar bij 100%: € 28.124.143.836

Steenkool
EUR per ton: 61
één ton [kg]: 1000
Energie per kg [joule]: 32.000.000
Totaal energie [Joule]: 32.000.000.000
Totaal energie kWh: 8.889
Kosten E / J: 1,906E-09
Kosten per kWh: € 0,006863

Bronnen:
d66.nl/content/uploads/sites/2/2015/0... (PDF alert) (maart 2015)
nl.wikipedia.org/wiki/Steenkool
www.pbl.nl/sites/default/files/cms/pu... (PDF alert) (13 maart 2019)


Gascentrale (multi-fuelcentrale)
Vermogen M Watt: 1311
Vermogen Watt: 1311000000
Vollastuurrendement: 80%
Energie per jaar [Joule]: 33.074.956.800.000.000
kWh per jaar: 9.187.488.000
Kosten per object: € 1.000.000.000
Levensduur: 35
Kosten per jaar € 28.571.429
Operarionele kosten per jaar € 52.440.000 ?? Van kolencentrale maar aangehouden.
VOC € 25.265.592 ?? Van kolencentrale maar aangehouden.
Rendement brandstof naar elektriciteitsomzetting 58%
Brandstofkosten € 407.327.054
Totaal per jaar: € 513.604.075
Kosten per Joule: 1,55285E-08
Kosten per kWh: € 0,05590

Kosten per jaar bij 100%: € 48.914.737.675

Gas
Kosten per kubieke meter: € 0,25
0
Energie per kubieke meter T = 273 K, p = p0 [joule]: 35.000.000
Totaal energie [Joule]: 35.000.000
Totaal energie kWh: 10
Kosten E / J: 7,143E-09
Kosten per kWh: € 0,025714

Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Magnum_(energie...)
www.pbl.nl/sites/default/files/cms/pu... (PDF alert) (13 maart 2019)


Kolencentrale (multi-fuelcentrale)
Vermogen M Watt: 1311
Vermogen Watt: 1311000000
Vollastuurrendement: 80%
Energie per jaar [Joule]: 41.343.696.000.000.000
kWh per jaar: 11.484.360.000
Kosten per object: € 1.000.000.000
Levensduur: 35
Kosten per jaar € 28.571.429
Operarionele kosten per jaar € 52.440.000 ?? Van kolencentrale maar aangehouden.
VOC € 25.265.592 ?? Van kolencentrale maar aangehouden.
Rendement brandstof naar elektriciteitsomzetting 58%
Brandstofkosten € 135.881.759
Totaal per jaar: € 242.158.780
Kosten per Joule: 5,85721E-09
Kosten per kWh: € 0,02109

Kosten per jaar bij 100%: € 18.450.216.864

De conclusie: kernenergie is gewoon het goedkoopst. Kennelijk is er een verschil tussen een kolencentrale van D'66 en een multi-fuelcentrale vooral qua rendement. Nu weet ik niet of daar nu extra dure kolen ingaan of niet. Een gascentrale is door de verwachte gasprijs knetterduur.
Het klimafaat kost om en nabij e 16G per jaar waarbij het hele land wordt volgezet met windmolens of het halve land vol met zonneparken. Ook al klotst het geld tegen de plinten, aan de benodigde ruimte voor de klimafatistische oplossingen is geen ontkomen aan.
Zoals is gesteld in climategate.nl is het verbazingwekkend dat er geen aandacht wordt gegeven aan hoeveelheid procenten van de oppervlakte van Nederland met deze groene hobby's wordt opgezadeld.
Kernenergie is slechts 0,02% van de oppervlakte.

ProAsfalt | 14-03-19 | 21:20 | 14

@echt_links | 14-03-19 | 22:03:
Ik kwam zoals is te lezen op 0,05 e / kWh. Meen ooit een keer van Feynmann in zijn column te hebben begrepen dat zo'n kabel knetter knetter duur is waardoor de prijs kennelijk nog hoger is dan die 0,05 e / kWh.

ProAsfalt | 14-03-19 | 22:22

Kijk, cijfertjes. Hier hebben we iets aan, ProAsfalt. Goede post. Duim omhoog!

LiniaalRectaal | 15-03-19 | 02:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Buma..... de definitie van een regent.

kotelet | 14-03-19 | 21:19

Pisvlek Ruttte heeft van zijn voorlichter Kees Berghuijs te horen gekregen dat hij te allen tijde ongeïnteresseerd op zijn telefoon moet kijken als Baudet spreekt...

Dickk | 14-03-19 | 21:18 | 5

@Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:19: voortschrijdend inzicht...;-)

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 21:23

Het is een grote schande, een premier van Nederland onwaardig en ronduit onbeschoft. Baudet (en wie dan ook waarbij Rutte dit flikt) is gekozen door Nederlandse kiezers. Daar steekt Rutte en met hem de regering eigenlijk een dikke middelvinger naar op met dit gedrag. Kiezers, straf hem en deze regering, op 20 maart!

duh! | 14-03-19 | 21:26

Mark, Muttis Lutcher.

zimmerschwanz | 15-03-19 | 00:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus wat slecht .

wiers | 14-03-19 | 21:18

Wat is nou de inbreng van Buma?
Of Thierry op zijn feetje komt?
Wat een zielepiet.

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:17

Buma bel hahahahhahaha geniaal!

1977 | 14-03-19 | 21:17

Wat heeft Buma nu weer voor probleem? Zeiken om het zeiken?

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:17

Prachtig! Baudet zegt hoe het is, hij heeft gelijk.

BozePaarseMan | 14-03-19 | 21:17

flikker op oplichter cda ppffff

witchmaster | 14-03-19 | 21:16 | 1

Vermoeiend.

zwartzondersuiker | 14-03-19 | 21:18

Wollt Ihr den totalen KlimaKrieg ?

VanderGeelen-Coppens | 14-03-19 | 21:16

Complete waanzin! Bouw godtverdomme een paar kerncentrales.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:16

Ik vind het wel leuk, dat gezanik over isolatie maar ik mag beneden graag een rooster open hebben en boven een paar ramen. Dan heeft isolatie toch geen zin? En vervolgens, als er geen frisse lucht in een huis komt krijgen we daar weer gemiep over, dat longartsen "de noodklok luiden want...".
Totale hysterie dit.

Graaisnaaiert | 14-03-19 | 21:15 | 7

@Beefbus | 14-03-19 | 21:24:
Daar hebben Rob en Jesse natuurlijk allang over nagedacht en hebben ze precies ongeveer doorberekend.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:26

Houd in het donker maar eens een zaklampbundel in zo'n met chemische isolatietroep geisoleerde woning. Het lijkt binnen een kubieke centimeter net de sterrengalaxy uit StarTrek van de rotzooi die er dwarrelt. Zal vast gezond wezen.

B.Spiritus | 14-03-19 | 21:36

@Graaisnaaiert. Goede opmerking.. Gelukkig voorziet mijn huis al van nature in een permanent luchtdoorlatingssysteem.
De kieren en naden zijn ook nog 'slim', ze worden elk jaar ietsje groter, -inherent aan de klimaatsverandering.

letopuwzaak | 14-03-19 | 21:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wil zo'n containerschip van MSC nog wel eens elektrisch zien worden... Niet voor 2050 en ook niet in 2050.
Mark my words. Gelukkig ben ik dan al oud.

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:15 | 6

@Glasgow Argus | 14-03-19 | 21:19: Denk ik niet, dat gaat complete regenwouden kosten.

BozePaarseMan | 14-03-19 | 21:23

Zeeschepen varen op de destilleerfractie die net geen asfalt is. Als je er koeiestront in mikt werkt varen ze ook. Moet je op een windstille dag eens bij Calais kijken wat een gele smurrie boven het kanaal hangt.

Winter_is_coming | 14-03-19 | 21:39

@Winter_is_coming | 14-03-19 | 21:39: ja waar moet je anders met die rommel heen.... want al het bovenste in de destilatie kolom is voor de consument nodig... die zeeschepen stoken het wel op....
projecten met vliegers zijn op niks uit gelopen, ze zijn nu met aardgas bezig maar het gros van het maritime verkeer zal nog gewoon op zware stookolie blijven varen tot ver na 2050.. er is gewoon geen oplossing.... ja ik ken er wel eentje gewoon weer lokaal produceren en de bevolking indunnen todat een regio zelf voorzienend is

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoppa! Baudet gaat niet gedogen werd er net gezegd. Goed zo, je rug recht houden !

1977 | 14-03-19 | 21:15
-weggejorist-
Mr_Natural | 14-03-19 | 21:15

mensen belachelijk maken , dat krijg je als het water tot je nek staat , vind baudet goed laat zich echt niet van de wijs brengen al tracht de meute het

witchmaster | 14-03-19 | 21:13

Nu krijgt Jetten weer alle spreektijd van de voorzitter voor zijn kletsverhalen. Grijp toch eens in mens!

Schmalz | 14-03-19 | 21:11
-weggejorist-
frank4444 | 14-03-19 | 21:10 | 1

Segers begint weer met het zwart maken van Rusland. Olie kopen is het steunen van salafisme. Het salafisme kan op zijn eigen stoep aangepakt worden. Terecht punt van Baudet.
De windmolens halen de beweging uit de lucht en zorgen daardoor voor opwarming van het landoppervlak. Dat wordt alleen niet verteld.

Frau Merkel | 14-03-19 | 21:10 | 1

Goed punt van Baudet: Salafisme verbieden in NL
Segers is zelf medeverantwoordelijk voor de import daarvan. Hoe huichelachtig van hem.

Musset | 14-03-19 | 21:25

Wat een ongelooflijke lul is die Klaas Dijkhof toch. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ie Thierry realisme verwijt. Thierry gaat uit van bestaande milietechniek/wetenschappen. Klaas vertrouwt liever op technologieën die nog ontwikkeld moeten worden. De optimist.

VanBukkem | 14-03-19 | 21:10 | 1

Klopt is al een tijdje zo hoor dat het een lul is. Zeker toen hij met de carnaval als Russische schaatser verkleed ging (iets met doping). Lachen man zo'n houding als politicus.

grom | 14-03-19 | 21:15

@Segers
Had Wilders niet gepleit met sancties tegen Saudi Arabie ?
Toen stond de Kamer op zijn achterste poten

Damoos | 14-03-19 | 21:10

Welke lulhannes plaatst die verkeerde plaatjes iedere keer weer in beeld? Die moet zich de ogen uit zijn botte kop schamen. Staat Dijkhof te oreren, komt die muts Arib met der kop in beeld, spreekt Baudet, zien we de gedrochten yassar en robotje voorbij komen.

Man, man, man...

Paaldanseres | 14-03-19 | 21:10

Spreekbeurt van Robje Jetten, groep 8b.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:09

Segers weet het echt niet meer, aanfluiting.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:08

F*cking hell, klimaatbeleid voorstellen om salafisme te bestrijden? Wat een droeftoeter die Segers.

jip_86 | 14-03-19 | 21:08

Thierry, Thierry, Thierry!
Die Segers slaat de plank volledig mis.
Gaat het nu over C02, of over sallafisme? Wat een knuppel.

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:08

Onrust in de kamer.

wiers | 14-03-19 | 21:08

Een van de grote risico's die de coalitie+GL+regeringsplannen in leven roept is een toekomst waarin alles op elektrische stroom moet werken: koken, verwarmen, licht, opladen van accu's. Met als gevolg een catastrofe wanneer de elektriciteit uitvalt. Laat daarom even het gezond verstand spreken: wed niet op één bron, maar op meerdere bronnen. Valt de elekriciteit uit, dan zorgt het gasfornuis nog voor warmte en kan je wegrijden met de benzine/dieselauto. Denk praktisch en stem FvD / PVV.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-03-19 | 21:07

Omdat de klimaatgekte veel kost gaan we andere dingen goedkoper maken en subsidies verstekken... We geven de nukubu’s gewoon een sigaar uit eigen doos.

BozePaarseMan | 14-03-19 | 21:07

Nu verwijt Segers Baudet lange antwoorden? Heeft hij niet opgelet hoelang zijn coalitiepartners aan het orakelen waren? Overigens met alle ruimte van mevrouw de voorzitter die wel steeds probeert Baudet af te kappen. Wat een vertoning!

Schmalz | 14-03-19 | 21:07

Au.

wiers | 14-03-19 | 21:06

Holy shit. Die VVD'er Dijkhoff kan eigenlijk beter gewoon bij Groenlinks aanschuiven.

Vrouwtje_haram | 14-03-19 | 21:06 | 2

Vreemde moves van de carnavalsman.

Uw Verzekeringsadvis | 14-03-19 | 21:07

Had beter staatssecretaris kunnen blijven dan te figureren in het gekkenhuis dat 2e kamer heet.

Beefbus | 14-03-19 | 21:08

auwwwwwwww die zat

witchmaster | 14-03-19 | 21:05

Nah, ik geef m'n mening wel op 20 maart. Klimaat in je broekje.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:05

"maar goed, weet je, ik heb hier geen zin in" Zeer zwakke Klaas vandaag, het is verdomme zijn werk.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 21:05

Dijkhof is het eigenlijk eens met Baudet en daarom lukt het hem niet goed zich mondeling te verdedigen.

1977 | 14-03-19 | 21:05 | 1

Dan had hij ook geen vragen moeten stellen. Heeft zeker van Rutte de order gekregen om het vuur aan de schenen van de FvD te moeten leggen.

Beefbus | 14-03-19 | 21:06

Als Dijkhof geen grapjes meer maakt hem je hem bij de ballen.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:05

Waarom slaat Baudet Dijkhof niet om de oren met het feit dat de "Wijkaanpak" uit het klimaatakkoord in de doorrekeningen al helemaal de grond in wordt geboord. Totaal niet gefundeerd en speculerend over allerlei toekomstige ontwikkelingen

JanP999 | 14-03-19 | 21:04

dit was een pingel

witchmaster | 14-03-19 | 21:04

Nou Yasser Klaverje,
Je gewenste filmpje komt eraan. Met de banaan van Dijkhof, mag ik hopen.

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:04

Stem op VVD is er een op GL dat is een absolute no way José.
Dus FvD daar kom je verder mee.

bwanabanjo | 14-03-19 | 21:03 | 2

Dat gaat het geïndoctrineerde stemvee hopelijk ook inzien.

BozePaarseMan | 14-03-19 | 21:10

Nou op BNR zaten ze de PVV en FvD de wind al vast uit de zeilen te nemen. De huidige partijen gaan een klimaatverbond aan o.i.d. en daar passen Wilders en Baudet niet in.Want beide zijn anti klimaat en voor CO2 uitstoot. Dus uw stem daarop... blablabla

grom | 14-03-19 | 21:11

En nu terug in je hok Dijkhof!

Dommelsch | 14-03-19 | 21:03

Mooie uitglijer, Klaasje Dijkhof.
Streefdoelen, dus.

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:02

Wil je 50.000 extra schuld? Stem vvd pvda d66 groen links etc. Wil je geen 50.000 extra schuld stem fvd of pvv. Kiest u maar

1977 | 14-03-19 | 21:02

Hij heeft hem klem.

wiers | 14-03-19 | 21:02

En Dijkhoff gaat prachtig nat. Hij kletst zichzelf klem. Gered door de voorzitter!

Frau Merkel | 14-03-19 | 21:02

Dijkhof met z'n mond vol tanden, dat maak je niet vaak mee.

Mr_Natural | 14-03-19 | 21:01

Dijkhoff probeert nonchalant te doen, Baudet wast hem de oren...

Dickk | 14-03-19 | 21:01

Dijkhoff wacht nog even op een innovatie voor de verwarming van zijn eigen jaren 20 huis ... natuurlijk !!

Beefbus | 14-03-19 | 21:01

Ze kunnen vast ook beloven dat huurprijzen ook niet omhoog gaan als de woniningbouwverenigingen dure renovaties moeten realiseren?

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:57

Die Jetten is een demagoog pur sang he... Met zijn kolen uit 'foute' landen...

Papa Jones | 14-03-19 | 20:57 | 5

Kolen uit foute landen. Duitsland, bijvoorbeeld. Iemand de laatste tijd eens gekeken hoe de open pit mining net ten oosten van Limburg eruitziet?

Glasgow Argus | 14-03-19 | 21:02

Baudet heeft zo gelijk, jetten begon gisteren met het l*lverhaal over we gaan door a.s. uitvindigen geld verdienen, en Dijkhof gaat er in mee, had ik niet verwacht van Dijkhof.

Uw Verzekeringsadvis | 14-03-19 | 21:03

Die gast heeft dus echt geen idee waar onze kolen allemaal vandaan komen he...... het is maar wat je fout noemt...

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeg naar bed dus.

VanBukkem | 14-03-19 | 20:56

Vroeger had je de gloeilamp; die gaf naast licht ook warmte, waardoor de thermostaat lager kon en aardgas bespaarde. Maar toen werd de gloeilamp verboden verklaard...

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:55 | 2

Jij begrijpt het!

Kutzooi123 | 14-03-19 | 20:58

Yep led verlichting is enkel in seizoenen effectief als je niet hoeft te stoken. In de winter geven gloeilampen licht af maar nog meer warmte. Led niet. Dus wat je bespaart met ledlicht dat verstook je weer om de door een tekort van de warmte van gloeilampen te compenseren door harder te stoken.Gas ook nog eens duurder is als stroom dus het zou mij niks verbazen als je bij veel koud weer in principe duurder uit bent gemeten over een heel jaar.

tweetybird | 14-03-19 | 22:59

Energiekosten besparing zal je ook zien als je gas blijft verbruiken. Kan je dus wegstrepen.

Jasper293 | 14-03-19 | 20:55

Geneuzel over verder komen gaat Klaver niet redden. Baudet blijft bij zn punt. En terecht. Met subsidie los je niks op mijnheer Klaver. Klassieke GL faal.

Shortganger | 14-03-19 | 20:54

"Door alle kosten die we gaan maken gaan we dus ook minder uitgeven aan energie" zegt Klaver. Nog nooit van het begrip efficientie gehoord.

Beefbus | 14-03-19 | 20:53

Baudet is niet echt een bèta he... of heeft hij gezopen?

Papa Jones | 14-03-19 | 20:51 | 1

Thans is het een bijeenkomst van installateurs.

Musset | 14-03-19 | 20:57

We gaan meer kosten maken dus de energie wordt goedkoper??

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:51

De Overheid, Rupsje_nooit_genoeg,
wil meer, meer, meer, geld van U.

Onder welke noemer het valt doet er niet toe.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:51

Jetten roept: klimafaat kost maar e 2G per jaar.
Prima, joh. Als het e 30G per jaar gaat kosten gaat het feest voor e 28G per jaar niet door zodat het maximaal e 2G per jaar kost waardoor geen 100% co2 kan worden gehaald.
Echter, zojuist begint Jetten over investeren. Investeren kost niets. tja, dan kan het wel oplopen tot het oneindige.
Maar goed, ik houd Jetten aan die e 2G per jaar maximaal. Anders moeten wij hem maar voor het gerecht slepen wegens oplichting, misleiding en noem maar op zodat hij schadeplichtig wordt en alles voor ons uit zijn eigen zak kan gaan betalen.

ProAsfalt | 14-03-19 | 20:46 | 4

@Berbaar | 14-03-19 | 20:48:
Als huizenbezitter in de Haagse Vogelwijk, met huizen gebouwd tussen 1910 en 1960 stel ik je de vraag hoeveel in iedere woning aldaar geinvesteerd moet worden om klimaatneutraal te gaan. Wat denk je, is dat meer of minder dan EUR 50 k - zulks met een bandbreedte van EUR 10 k en met behoud van het comfort van de woning?

Glasgow Argus | 14-03-19 | 20:54

@ProAsfalt, lukt alleen in UK parlementslid kan ff 6mnd bajes in wegens liegen was wel in het verkeer dat weer wel.
Maar hier liegen ze 24/7 dus moet mogelijk zijn

RenedieLange | 14-03-19 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zal de naam niet noemen, maar de corporatie in 010 waar ik zo'n duurzaamheidsrenovatie heb mogen beoordelen... te droevig voor woorden. Die vooroorlogse woningen waren nog niet warm te stoken met gas. Laat staan met een warmtepomp. Jetten en Klaver en de rest, ze hebben geen idee.

spinselsinjehoofd | 14-03-19 | 20:45 | 7

Niet alleen in 010 hoor...

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:56

Defaitisme is een halsmisdaad onder Rutte 3 geworden, leest u geen Streichermedia uitgaven? Graag melden bij het orgaan innamepunt.
Er zal gedeugd worden.

bwanabanjo | 14-03-19 | 20:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Baudet is als een schooljongetje die een spreekbeurt moet houden en bij de eerste de beste vraag over zijn onderwerp door onvoldoende kennis door de mand valt.

Skunk57 | 14-03-19 | 20:45 | 7

@bloothommel | 14-03-19 | 20:48: Ik kan ook 30 keer zeggen dat iets geld kost en dat een rapport kut is, maakt me niet echt slim

Kutzooi123 | 14-03-19 | 20:53
-weggejorist-
frank4444 | 14-03-19 | 20:54

@Europees_Aanbesteed | 14-03-19 | 20:52:
Dutchbateaurouge (ik hoop dat ik zijn naam goed spel, ik vermoed het niet) had een prachtige plempsel vorige week. Met precies dat als onderwerp.
Misschien kunnen we die er nog eens bij halen.....

Dick Luyenlomp | 14-03-19 | 21:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Over 4 miljard jaar botst onze melkweg met het Andromeda stelsel. De gevolgen hiervan zijn niet goed te overzien, maar alle scenario's duiden erop dat er zich een ramp gaat voltrekken van ongekende proporties.

Gelukkig is het goede nieuws dat we nog wat tijd hebben om dit alles te voorkomen. Met een zeer bescheiden bijdrage van 1 EUR / jaar kunnen we door met zijn allen en zijn we er zeker van dat we nu het beste hebben gedaan voor alle toekomstige generaties.

Stort daarom nu op .... enz. enz.

Beefbus | 14-03-19 | 20:44 | 4

@Niet links | 14-03-19 | 20:57:
O ok! Dank voor de input, Het planbureau gaat er nog even aan rekenen en komt dan snel met een presentatie.

Beefbus | 14-03-19 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

OT: kimaat is de nieuwe linkse religiegekte, kost miljarden, en spaart niets. Begin bij China, Rusland, India, US en Argentinië. Anders comoleet zinloos. En behoud het regenwoud voor wereldneerslag, anders ook zinloos.

Jan, Leiden | 14-03-19 | 20:44

Voor mij was het zo'n feest om het stembiljet te zien. Met een hele grote blij kan ik het vakje bij Annabel Nanninga rood maken. Het voelt als een opluchting dat er iemand is waar ik op kan stemmen. Iemand waar ik vertrouwen in heb.

osolemio | 14-03-19 | 20:42 | 2

Hahaha, wat triest

Kutzooi123 | 14-03-19 | 20:45

Moet het hebben van een extra chromosoon een verreiste zijn om bij sommige partijen kamerlid te kunnen worden? Man oh man wat een totaal malloten zijn het toch.

Captain_Dipshit | 14-03-19 | 20:41 | 3

Niet zo l*llig over gekke Greet doen.

Berbaar | 14-03-19 | 20:46

Niet alleen kamerlid. Partijlid worden mag ook, met name van de VVD.

Frau Merkel | 14-03-19 | 20:53

Ik kijk niet en de reden is omdat de coalitie de schandknaapjes van de maffia zijn!

Beukendijk | 14-03-19 | 20:41 | 1

Het zijn ook de verkiezingen voor de eikels in de provinciale staten en de waterschappen. En de eikels in Den Haag en hun beukenootmediavrindjes denken weer eens dat het allemaal om hen draait.

Europees_Aanbesteed | 14-03-19 | 20:45

Ik ben er helemaal klaar mee, met die klimaatgekte, de typhus voor die zakkenvullers.

westcoast | 14-03-19 | 20:41 | 2

Gelooft u wel dat de mens aan klimaatverandering bijdraagt?

Kutzooi123 | 14-03-19 | 20:47

Ik heb geen zin om mij te gaan ergeren aan een dovemansdiscussie waarbij iedereen de getalletjes gebruikt die in zijn straatje passen.

willem n | 14-03-19 | 20:40

Thierry is vlijmscherp.

ProAsfalt | 14-03-19 | 20:39

Uit de woorden waar Jesse zijn betoogje mee afsloot maak ik op dat hij zijn krukje alvast naast vak K heeft aangeschoven.
Ik verwacht toch echt geen duidelijke uitspraken van Rutte vanavond over in welke mate de burger wordt gecompenseerd en de industrie wordt belast. Niet dat dat veel uit zou maken overigens, toezeggingen/beloften van Rutte zijn nog minder waard dan betrouwbare doorrekeningen van "gerenomeerde" adviesorganen.

Wolveshead | 14-03-19 | 20:38

Vond bijdrage Hiddemeister mbt geblunder van AIVD info door Femke interessanter. Wat ze met paar geheime cameraatjes en strafrecht wel niet hádden kunnen doen? School in Amsterdam had gesloten kunnen worden en met voldoende verzameld bewijs 8 jaar gevangenisstraf. Gemiste kans, Amsterdam!

Jan, Leiden | 14-03-19 | 20:35 | 3

Ik zou met femke een gesprek voeren over dominantie en zeekreeften en waarom vrouwen niet in staat zijn om te leiden.
Goed gesprek, laat me toch niet lachen. Je gaat midden in een terroristische aanslag toch ook geen vergadering inlassen met de wederpartij?

Suncatcher | 14-03-19 | 20:38

@Suncatcher | 14-03-19 | 20:38:

Ze wil babbelen met salafisten die gescheiden inderwijs willen voor jongens en meisjes, niet mogen zingen of dansen en waarvan er verdenking van banden zijn door de AIVD met terroristen van de Kaukasus. Nou, dat zet je in de krant met een interview ipv recherchen. Mag je burgemeester zijn, maar wel heel dom!

Jan, Leiden | 14-03-19 | 20:48

Rot op. Mensen moet vrij blijven om te eten wat ze willen.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:32 | 1

Helemaal mee eens. Minder vlees op het bord. Waar moet al die groente vandaan komen? Alle boeren hier zijn bijna uitgekocht en de weilanden volgestampt met huizen. Sukkels.

Suncatcher | 14-03-19 | 20:36

Van zure regen naar opwarming van de aarde naar klimaat verandering in tijd van 30 jaar. Klimaat verandering is helemaal hot omdat we er geen reet aan kunnen doen, heeft te maken met de stromingen in de oceaan ofzoiets. En verder zijn alle oceanen over 700 miljoen jaar verdampt dus zet die kachel maar aan en slacht nog een koe. Neem geen kinderen zoals ik. Laat de toekomst maar lijden, de kolere.

Suncatcher | 14-03-19 | 20:30 | 1

Vergeet het 'Gat in de Ozonlaag' niet.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:32

Het beste voor het milieu en klimaat is dat we collectief zelfmoord plegen.

D66 stuurt alvast aan op het omleggen van ouderen na een voltooid leven. D66 zou graag het voltooide leven wat oprekken. Verder na 70 jaar hoeft een operatie niet meer uitgevoerd te worden van groenlinks.

Stem gewoon groenlinks of d66 !

ballenkraker | 14-03-19 | 20:29

Nee. Geen zin in. Een debat wordt het niet en over de inhoud zal het ook niet gaan. Zinloze verkiezingsretoriek, meer wordt het niet. Voetbal op 7. Top Gear op Spike. En anders After Life (Ricky Gervais) op Netflix. Genoeg leuks. En de TPO podcast staat ook nog te wachten.

Stormageddon | 14-03-19 | 20:27 | 4

“Mooi. Ik dacht dat ik de enige was.”
@Patje2011 | 14-03-19 | 20:42:

Dat is dus letterlijk een Forgone Conclusion.

Stormageddon | 14-03-19 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Vroegâh, had je nog wel eens een "Nacht van ......",
dan hield een politicus zijn poot stijf en viel een kabinet.

Nu zie ik slechts ledepoppen.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:27

Pff allemaal onzin gelul. De enigste die voor die klimaatgekte gaan dokken zijn wij de normale nederlander. Niet de elite. Niet de grote industrie. Nee wij. Co2 taks. Het moet niet gekker worden. Zeg dus maar gewoon dat we het dubbele voor produkten gaan betalen. Want die zware industrie gaat dat echt niet dokken zonder het terug te halen en er waarschijnlijk zelfs nog extra op te verdienen. Het is dus allemaal politiek geleuter . Zorg dus straks dat dat boevenzooitje hun meerderheid in de eerste kamer kwijt raakt. En stem ook niet op die extreme haatpartij. Groenslinks. Die zelf hun moeder nog verkopen voor dealtjes. Dat het maar lang een nietszeggende kleine baggerpartij mag blijven.Dat hun moeder verkopen hebben ze overgenomen van D666. Die hun moeder zelfs voor heil EU verkopen.

tweetybird | 14-03-19 | 20:25 | 2

Die grote industrie gaat dat inderdaad proberen door te belasten aan de consument, maar dat lukt niet en dus verhuizen ze naar buiten nl. Dag banen.

Jankvogel | 14-03-19 | 22:47

@Jankvogel | 14-03-19 | 22:47:

Sterker nog de industrie wordt er beter van. Die baten van de heffing gaan volledig terug naar die industrie onder het kopje vergroening. Maar die bedrijven gaan die belasting ook nog eens verhalen bij de burger door hogere prijzen en de heer klaver die er zo prat op gaat laat ons burger nu dus dubbel dokken. Geinig joh. Zo'n gevaarlijke extreme slinkse groenslinks haat partij.

tweetybird | 14-03-19 | 23:05

Ze willen ook weer de veehouderij extra gaan belasten, omdat de koeien ook scheten laten.
GVD, Methaan gas vinden ze een probleem. CH4 Methaan zit maar voor 0,00022% in de atmosfeer. Ik krijg er acute broekhoest van. Politici Belachelijk volk.

Hebbiehemookweer | 14-03-19 | 20:25 | 2

Maar de klimaatmaffia wil dat u gelooft dat methaan slecht is..

Wijze uit het Oosten | 14-03-19 | 20:35

De Russische Toendra gaat opwarmen. Daar kan jij niet tegenop ruften.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:38

Shit net half varken weggepeuzelt.

rein9576 | 14-03-19 | 20:24

Wat heeft het nu voor zin om alle landbouw en industrie uit Nederland te jagen? We hebben toch al eerder gezien dat dat zowel het dierenwelzijn, als eventuele uitstoot wereldwijd totaal niet reduceert.

Mijn pleidooi: Hou juist zoveel mogelijk industrie in Nederland, dan kun je dat enigszins reguleren.

Bvdb | 14-03-19 | 20:23 | 1

Als de landbouw en de industrie weggejaagd is uit Nederland, dan kan de vrijgekomen grond volgebouwd worden met wolkenkrabbers en kantoorpanden en parkeerplaatsen en wegen. Allemaal klimaatneutraal, uiteraard.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:34

Maak van de verkiezingen maar een referendum over de klimaatplannen. Kijken hoe ver we komen

witwas | 14-03-19 | 20:20

Rob Jetten doe dit voor zijn toekomstige kinderen. Ik ga het hem nog 1 keer uitleggen.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:18 | 3

geloof je niet in anale conceptie?

Glasgow Argus | 14-03-19 | 20:18

@Glasgow Argus | 14-03-19 | 20:18:
Nu u het zegt. Homo's hebben wel vaak bruine kinderen inderdaad.

Rest In Privacy | 14-03-19 | 20:23

Doe maar niet uitleggen, straks plant het zich nog voort..

Wijze uit het Oosten | 14-03-19 | 20:26

Brabantse hofnar versus Groenlinks luchtfietser. De CO2 die er vrij komt bij deze poppenkast hadden ze vast kunnen besparen.

B.Spiritus | 14-03-19 | 20:16

Toneelstukje. En bijna iedereen trapt erin.

Mart6037 | 14-03-19 | 20:15

Ongelooflijk dat de VVD meewerkt aan het wegjagen van de industrie uit Nederland. Top idee om de de Nederlandse economie te verzwakken. Laten we allemaal in de dienstensector werken en elkaar allemaal de moeder adviseren. Goed plan. En waarvoor? Om andere landen mee te krijgen? Gaan we weer het braafste jongetje vd klas uithangen. Gevaarlijk spel als dat niet lukt. Krijg steeds vaker het idee dat er de laatste jaren/decennia steeds meer beleid wordt uitgevoerd dat op lange termijn zeker niet goed uit pakt voor ons mooie land aan zee. Mijn onderbuik gaat steeds meer rommelen en ik voel een FVD stem opborrelen.

Jankvogel | 14-03-19 | 20:14 | 3

Rennie?

Mart6037 | 14-03-19 | 20:15

Ja en weer is NL het braafste knulletje van de EU-klas. Waarom zou dat toch zijn?
Rutte -> EU misschien?

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:17

Die CO2 reductie bij de industrie gaat waarschijnlijk wel lukken omdat internationale bedrijven gewoon niet meer in Nederlandse vestigingen investeren maar liever in vestigingen in andere landen. Ik ben geen groot fan van de EU maar een CO2 heffing is nu bij uitstek iets wat je wel op EU niveau moet regelen.

therealbraindump | 14-03-19 | 20:23

Totale gekte.

Dutch_Holland | 14-03-19 | 20:12

Onze volksverraders mogen asap opbokken naar Paaseiland.

Ronnie uit Helmond | 14-03-19 | 20:12 | 1

Nadat ze u hebben kaalgeplukt zullen ze inderdaad wel vertrekken. Apres nous le deluge.

El Rico Grande | 14-03-19 | 20:16

Ik krijg 160 euro terug van mijn energiemaatschappij, lees ik net. Heeft Dijkhoff toch mooi geregeld.

Papa Jones | 14-03-19 | 20:12 | 1

Dream on, o nee u bent van het VVD trollenverkiezingscomitee.

bwanabanjo | 14-03-19 | 21:02

Conclusie: Het gaat u een heleboel geld kosten maar dat gaan ze pas ná de verkiezingen vertellen.
Mooi, ik heb u zojuist weer een avond onzin bespaard.

memyi | 14-03-19 | 20:11 | 1

Dank !
Korter en krachtiger kan bijna niet.

Wijze uit het Oosten | 14-03-19 | 20:22

Blijf het toch een soort poppenkast vinden die 2e kamer, als ik dat zo zie.

De echte politiek wordt in achterkamers gedaan.

Kanarie_Geil | 14-03-19 | 20:11 | 1

Het is een vlooiencircus in een sideshow van het wereldtoneel.

Beefbus | 14-03-19 | 20:34

Denk dat onderstaande wel wat belangrijker is dan die nepdebatten over het klimaat.

De EU verandert Europa doelbewust in dat achterlijke Midden-Oosten, met verkrachting, aanvallen, onthoofdingen, rellen en een totalitaire regering.

komtdatschot | 14-03-19 | 20:10 | 4

@Berbaar | 14-03-19 | 20:41: Lees gewoon eens een echte krant barbaar. Daar staat het gewoon in. Ja, in Nederland.

Bijtendehond | 14-03-19 | 21:08

Ga toch fietsen man.

Superior Bastard | 14-03-19 | 21:21

@Superior Bastard | 14-03-19 | 21:21:
Hoe wilt u anders, pietje, het ondemocratische systeem van Bruxelles anders verwoorden?

bij gelegenheid | 14-03-19 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ideale manier om geld van u binnen te harken en over te dragen aan de klimaatmaffia.Verder in de wereld heeft niemand een afspraak met het klimaat dus ideaal ondernemen terwijl hier de zaak naar de de klimaatgod wordt geholpen.

van stampij | 14-03-19 | 20:09

VVD. Is dat niet de voormalig rechtsliberale partij die GroenLinks en D66 als voorpost heeft?

Fijnstoffer | 14-03-19 | 20:09 | 1

Nee dat is die partij die Groenlinks links heeft ingehaald en nog fanatieker de ondergang van het bedrijfsleven bevordert en de burger op nog meer kosten jaagt.

bloothommel | 14-03-19 | 20:56

De VVD ondernemer stuurt namens de VVD de rekening door aan het gepeupel.
VVD, Weinig om het lijf. Nu ook voor het uitkleden van de burger.
Stem VVD als ook u binnenkort weinig meer te verliezen wilt hebben.

El Rico Grande | 14-03-19 | 20:07

"U wordt namelijk geacht massaal in het klimaatplannetje van Klaas Dijkhoff te trappen."
En reken er maar op: Nederland gaat er weer massaaal intrappen. Mark my words.
(Verkiezingsfraude daargelaten)

nope | 14-03-19 | 20:04

Klimaat, klimaat, ik krijg er een natte broek van.
Ik zit lekker buiten te bieren. Jasje aan en gaan!
Muziekje erbij. Geen klimaattstress hier.

Ruimedenker | 14-03-19 | 20:04 | 4

Die jas heb ik niet nodig, 20° morgen, zonnetje, tuin met een mega laurierboom een uitwaaierende roos en de ruisende zee op 75 meter, het bier wissel ik in voor de lokale wijn. De betere stress zeg maar.

Maartenalsoptwitter | 14-03-19 | 20:13

Toen de eerste sneeuw viel hebben we groots de eerste winter barbecue gevierd
winter or summer, die kolen gaan knallen en s'avonds bij de buiten kachel.
0000000000000000000000000,003 klimaatwinst, regering lik me kudt.

Halul gebakken | 14-03-19 | 20:17

Life’s good, je moet er ‘t beste van maken.
Klagen is verspilde energie.

Ruimedenker | 14-03-19 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

#stemzeweg

born2killn00bs | 14-03-19 | 20:03 | 8

Volgens de lessen van rutte, u weet, zijn de co2 heffingen heilig. Waarom dan de #stemzeweg
Kuzu/denk eerder 1e termijn Kamer had als laatste spreker een beste opsomming van kosten die rutte c.s. gister poneerden waar de voltallige Kamer, dus alle coalitie partijen idd, tegen stemden. Opvallend, dat wel.

bij gelegenheid | 14-03-19 | 23:33

@nope | 14-03-19 | 20:06:
Niet echt slim. Blancostemmen worden namelijk mee geteld als zijnde opkomstpercentage. Doe dan tenminste een proteststem uitbrengen.

bij gelegenheid | 14-03-19 | 23:40
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland