Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM zet DNA-intimidatie Blokkeerfriezen door

OANT SAFFIER maar het OM wil toch verder

IntimiDNAtie gaat gewoon door, voor een klein vergrijp zonder slachtoffers, en het is Kafka, kwaadaardig en kolder in de polder.

Er is op sociale media heel veel ophef ontstaan over het feit dat de Blokkeerfriezen hun DNA moeten afstaan aan het Orwelliaanse justitieapparaat van kast-VVD’er Fred Grapperhaus. Ondanks de aantoonbare ongelijke behandeling in deze zaak, nog los van het gevoel van onrechtvaardigheid dat deze kwestie oproept, weet het Openbaar Ministerie van geen wijken. De Weigerfriezen moeten wangslijm afstaan.

DNA-afname gebeurt volgens deze website bij misdaden waar een straf van 4 jaar of langer op staat, 'om het makkelijker te maken het recidive-risico te beperken'. De eenmalige blokkeeractie op de A7 ging echter gepaard met tal van verzachtende omstandigheden, zoals vreedzaamheid, geen persoonlijk letsel, en het beschermen van een kinderfeest tegen ongewenste verstoringen door buitenstaanders van ver buiten Friesland. In de nasleep was sprake van brede volkssteun (t.w.v. ruim 200.000 euro), wat nu ook precies de reden is dat het OM de DNA-schroeven aandraait: het volk dient gewaarschuwd te worden dat zelfstandig nadenken en daarnaar handelen, géén opties zijn in een Nederlandse regeltjestuin waar de overheid bepaalt wie er op het gras mag lopen, en vooral: wie niet.

Want waar zijn de wattenstaafjes bij andere zware kwesties? Het gajes van We Are Here mocht jarenlang recidive plegen, maar niemand eiste hun DNA op toen ze zich de Rudolph Dieselstraat toe-eigenden door de bewoners te verjagen. Onder de “jongeren” die in het Utrechtse Lombok een Pegidademo met enig gooi- en smijtgeweld blokkeerden, zitten ongetwijfeld ook recidivisten van allerlei allooi. En wat te denken van de antipiet-demonstranten die de Erasmusbrug blokkeerden? Ook zij gaan ongestoord vrijuit, terwijl ze hun recidive om kinderfeesten te verstoren jaarlijks luidkeels aankondigen met poster-interviews in alle MSM. En dat is PRIMA, want we hoeven in dit land geen wangslijm af te nemen vanwege een overtuiging die af en toe met zachte dwang wat kracht wordt bijgezet.

Hartstikke leuk dus dat al die recidiverende overspel-plegers bij het Openbaar Ministerie de hele dag elkaars wangslijm staan uit te likken, maar laat die eenmalige Friese overtreders eens gewoon lekker met rust joh. De volkssteun voor het blokkeer-initiatief neemt echt niet af als je Zwarte Piet probeert af te schminken met wattenstaafjes. 

P.S. Zelfs deze extreemlinkse dame vraagt zich af waarom privacy-protectief links zwijgt in deze doodenge DNA-kwestie. Die gillen normaal al om rechtsbijstand als een ME'er met een waterspistool op een kraker richt.

Reaguursels

Inloggen

Vergeet even de hele links rechts pro anti zwarte piet emoties. Het blokkeren van een snelweg is gewoon levensgevaarlijk. Een paar jaar geleden deed de politie het zelf om een crimineel te pakken . Resultaat 1 onschuldig dodelijk slachtoffer. Des te vreemder kwam mij de coulante , gemoedelijke toon van de agenten voor tijdens deze actie. Zij -of all people - zouden beter moeten weten.

Muziekman | 01-02-19 | 21:25

Blijkt onze softe rechtsstaat toch niet zo soft te zijn als we dachten. Hopelijk kijkt rechts nu ook eens wat kritischer naar privacyschending en het afstaan van DNA in het crimefight oorlogje. Je zit nu (ook al ben je terecht veroordeeld) als brave huisvader die zich iets te makkelijk laat opfokken door populisten voor altijd in een DNA databank met moordenaars en verkrachters.

Ardbeg | 01-02-19 | 10:43 | 2

Opfokken door populisten? Het zijn huisvaders het gezeik, gedram, bedreigen, frustreren en machtsmisbruik van lieden zoals u zo zat zijn dat ze in actie komen. En aan die tegenstand kan links nog maar moeilijk wennen. En proberen nu op alle mogelijke manieren dat te smoren. Links geweld wordt totaal niet vervolgd. Is toch een teken zou je zeggen.

Mart6037 | 01-02-19 | 13:17

Eens met Ardberg. Een politiestaat ongedaan maken is moeilijker dan hem voorkomen.

O2Neutraal | 01-02-19 | 14:59

Stapje voor stapje... En recht evenredig aan deze staatsterreur loopt de terreur tegen de staat. Snappen bestuurder dat dan niet? dat als je een volk knecht en voorliegt, zich dit tegen je keert en je er ellende mee over je land afroept? Een goed bestuurder heeft vooral oog voor homogeniteit en het voorkomen van schotten en tweedeling. Ik vind het zo ontzettend plat en dom hoe wij geregeerd worden.

Willem_Oltmans | 01-02-19 | 10:35

Is ook een ontwikkeling.
Als je verder kijkt dat je neus lang is tenminste.
Nu gaat het over de blokkeerfriezen. ALs dat er eenmaal door is, gaat het de volgende keer weer net iets gemakkelijker.

kloopindeslootjijook | 01-02-19 | 00:20

Dat noemen ze nu een rechtsstaat. Al je wordt veroordeeld bestaat de kans dat je DNA moet afstaan. Staat als zodanig in de wet en die is voor iedereen hetzelfde.

Als je je billen brand, dan moet je op de blaren gaan zitten

jezusisonzin | 31-01-19 | 20:54 | 3

En de één brand zijn billen wel en de ander( KOZP of AFA bijvoorbeeld) nooit. Dat noemt men willekeur. En dat stinkt. En ik hou niet van stank. En zeker niet van corruptie!

Mart6037 | 31-01-19 | 21:00

Brandt. Stam plus t.

paartjehop | 31-01-19 | 23:20

@;Paartjehop. Hij kan het niet helpen. Jezusisonzin, zegt het al in zijn nickname. Ook het woord, gaan. Het is geen autochtoon, een zinloze strijd dus.

bigstone | 31-01-19 | 23:32

Wat zou die suffe jetten nou tegen zn rechters hebben gezegd?

pennestront | 31-01-19 | 20:43 | 1

Karin Orwellongren, de voormalige assistente van Neerlands meest bekende aliberale demofobe kantklosser Prutte, is de (eind-)baas van dit, in mijn ogen partijdige, festijn. Karin is ook 66, onderdeel van ALDE (wat voor mij staat voor aliberale demofoben), een centrum linkse combinatie, met onder andere de vv(d), in het EU-parlement.

O2Neutraal | 01-02-19 | 15:02

Het beste kunnen ze allemaal in boerkaa komen. Dat is nog steeds toegestaan in VerNederland.
En idd een flinke spuugcocktail maken en een slokje van deze gifbeker te nemen voordat je gedwongen wangslijm moet afstaan aan de Schtaatsch Omvolkings Dienst.
Volgens mag niet zomaar bloed gedwongen worden afgenomen.

pennestront | 31-01-19 | 20:13 | 1

En dan de bak ingaan voor het misdrijf die een mede-spuugbak-vuller heeft gepleegd?

peterdh | 31-01-19 | 22:15


Eigenhandig verwijderd.

Alco-de-Holist | 31-01-19 | 19:58

Die toch niet zo Calimero allemaal. De aangehaalde tegenvoorbeelden vallen gewoon niet in de categorie waar vier jaar op staat, maar hierop wel dus het is gewoon de normale toepassing van de wet mbt. DNA registratie.

Weer een heleboel gejammer dus over het Grote Onrecht, terwijl het om niks anders gaat dan de consequenties van de rechterlijke uitspraak. En die straffen, die paar uur dienstverlening zijn een lachertje uiteraard. Of PVV-ers daar nu massaal van flauwvallen is geen criterium voor de rechtbank.

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:46 | 3

Ze happen niet erg vandaag. Het aas is een beetje ondermaats, is het niet?

Harrie7949 | 31-01-19 | 19:58

Nou misschien is het onderwerp ook een beetje uitgeknepen zo langzamerhand. Na de zomer krijgen we weer vier maanden zwarte piet geleuter.

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 20:43

Uitgeknepen misschien. Probleem is er nog steeds: klassenjustitie.

Mart6037 | 31-01-19 | 21:03

In Duitsland hadden ze tussen 1933 en 1945 ook zo'n dienst ben de naam vergeten.

Jan70 | 31-01-19 | 19:44 | 1

En stukje bij beetje haalden ze toen ook de touwtjes aan. Stapje voor stapje. Deja vu.

Mart6037 | 31-01-19 | 21:04

Ga nog even zo door overheid... :-) het komt vanzelf

roy3573 | 31-01-19 | 18:54 | 1

Wacht jij ook op de verlossende dag Roy? Hij komt op deze manier zeker, ik hoop snel. Suk tergen.

bigstone | 31-01-19 | 23:45

Er worden toch wel houten wattenstaafjes gebruikt door het OM hoop ik. Volgens een aantal politici schijnt iemand de plastic wattenstaafjes op te halen en bij Zandvoort in zee te gooien.

Andorian | 31-01-19 | 18:29

Dezelfde 'barmhartigheid', 'fatsoen' en 'medemenselijkheid' die men graag zo luidkeels uitdraagt via allerlei media in in geen velden of wegen te bekennen wanneer een Nederlands kinderfeest verstoord wordt door ongure elementen. Verwacht dus ook geen barmhartigheid van de overheid voor degenen die dit feest wensen te beschermen. Voor de hooghartige snobs die in dit land de dienst uitmaken, is geen middel te zwaar om 'die gore onderbuikers' terug hun hok in te duwen. En als hier dan een loopje moet worden genomen met de grondwet (onvervreemdbare rechten) of het strafrecht, dan doet men dat gewoon.
Wat mij verbaast: dit weet men inmiddels al een tijdje, ik hoor geen piep vanuit dat fantastische bolwerk van daadkracht dat de Tweede Kamer heet. Blijkbaar vind men dit allemaal prima, zolang de Panhuisjes en de wolla wolla's maar lekker feest kunnen vieren in de nor. Dit land is door en door ziek en verrot.

Datsun_Cherry | 31-01-19 | 17:53

OM is een mooie term om zich achter te verschuilen. OM te pogen het een HALT toe te roepen, namen en rugnummers graag. Dan blijken ze ineens wel gevoelig te zijn.

padbuffel | 31-01-19 | 17:51

Na veroordeling van de Opiumwet waaronder meer dan 5 cannabis zaadjes planten welke eigenlijk helemaal geen opiaten zijn in tegenstelling tot reguliere medicatie van artsen, verplicht men je ook gedwongen DNA af te staan na bijvoorbeeld een "meld misdaad anoniem melding".

Meneer_de_uil_13 | 31-01-19 | 17:37 | 2

Stel dat iedereen meer als 5 zaadjes zou planten in elke tuin, hoe druk het OM het zou krijgen met vervolgen van een plant die van nature voor komt in tegenstelling tot farmaceutische middelen die regulier gepromoot en verspreid worden via "geschoolde artsen".

Hippocrates: "Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.

Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft."

Meneer_de_uil_13 | 31-01-19 | 17:47

@Meneer_de_uil_13 | 31-01-19 | 17:47
Duidelijk niet helemaal over je eigen suggestie na gedacht, als je dat doet krijgt onze favoriete Politiechef precies waar hij al jaren voor pleit, het DNA van iedere Nederlander in een databank.... Hij zou juichend en dansend toezien hoe elke Nederlander in zijn DNA databank komt...

Zoon van Boer | 31-01-19 | 19:02

Voor de dames in kwestie: neem een flinke kwak gemengd sperma in de mond cq. de holle kies alvorens te worden"geswapt". Dat zal in ieder geval bij het NFI tot verrassende resultaten leiden. En in het andere geval: even van te voren de mond goed spoelen met 3% waterstofperoxyde, zal de kwaliteit van het af te nemen DNA ook niet ten goede komen.

oliebolletje123 | 31-01-19 | 16:07 | 2

Mond spoelen met Koran verzen en je wordt geheid met rust gelaten..

pollie4 | 31-01-19 | 16:23

Als ik zeker zou weten dat dat werkt zou ik als heer er ook geen probleem mee hebben om een mondvol paardensperma door mijn mond te spoelen pre-swap, dan wordt het nog leuker ... of varkenszaaad(99% gelijk aan ons dna)

Zoon van Boer | 31-01-19 | 19:05

We moeten blijven lopen aan de leiband van de overheid en die heeft op dit moment prioriteit gesteld aan een inclusieve maatschappij met alle ruimte voor nieuwkomers en de Islam en weinig ruimte voor de oorspronkelijke bevolking. In dit geval ontstaat er daardoor selectieve rechtspraak.

BozePaarseMan | 31-01-19 | 15:55 | 2

De D66 rechters zijn goed bezig.

sociaal_econoom | 31-01-19 | 17:22

Je moet gewoon geen snelweg expres blokkeren. Zo simpel is het.

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:48

De oorspronkelijke Friisi (Friezen) schopten de Romeinse legioenen Noord-Nederland uit... In de 1e Eeuw voor Christus al, bijvoorbeeld. Maar ook in het jaar 28, in (vermoedelijk) de bossen van Heiloo, werden Romeinse troepen verpletterend verslagen. Daarna kwamen de Friezen goed weg. Het opperbevel van de Romeinen was waarschijnlijk als de dood om de slag in het Teutoburgerwoud te herhalen (3 x 6.000 man sterke Romeinse legioenen in de pan gehakt, in het jaar 9, door de voorlopers van de Duitsers).
Rome, ver weg, had een veel te hoge belasting opgelegd, en hierdoor sloeg de vlam in de pan.

Den Haag, in het huidige Nederland, ook als ver weg beschouwd, ligt ook ver weg. Ik bedoel er maar mee .. De Friezen zijn oprechter dan linkse media ons willen doen geloven. En, alhoewel het vandaag de dag geen oorlog is, beschikken de Blokkeerfriezen over meer steun in Nederland, dan men denkt.

Dit gaat zomaar niet. Nederland is geen links dictatorschap. De truc is deels om je buiten jezelf te verplaatsen - en andere denkbeelden ook te accepteren. Leiderschap is, volgers beter achter laten dan de som der delen.
En dus niet, enkel maar een links perspectief doordrammen... Zie bv. de reactie van Dijkhof t.o.v. de klimaat-pushers.

Nederlandop1 | 31-01-19 | 15:47 | 1

Eerst mocht er geen Fries gesproken worden, nu wordt (selectief) bij Friezen DNA afgenomen. Pompeblêden hesjes graag!

pollie4 | 31-01-19 | 16:26

01-strafrecht-advocaat.nl/veelgesteld...

-----------------
Bij een vrijspraak of een ontslag van rechtsvervolging hoeft u dus geen DNA af te staan.
Ook bij een veroordeling door de rechter tot een geldboete of bij een schuldigverklaring zonder oplegging van een straf of maatregel hoeft u geen DNA af te staan.
--------------------

paartjehop | 31-01-19 | 15:40

Het OM vermoord ons rechtssysteem en we laten het gebeuren...
Volstrekte ongelijkheid, maar helaas geen toeval.
Dit is doelbewuste intimidatie van eerzame burgers.

Bolhoed | 31-01-19 | 15:40 | 1

Welke ongelijkheid precies?

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:48

De advocaat van de blokkeerfriezen raadt zijn cliënten aan wel DNA af te staan. Hij ziet dus kennelijk niet zoveel bezwaren. Ze zijn veroordeeld, dus moeten ze meewerken. Het OM zou natuurlijk wel kunnen wachten op de uitspraak in hoger beroep. Het is voor de betrokkenen niet te hopen dat door de afgifte van hun DNA er misdrijven ontdekt worden. Dat zal wel niet, want het zullen toch wel allemaal brave burgers zijn?

Mannes | 31-01-19 | 15:36 | 1

ze hebben toch niets te verbergen.. zal de leus hierbij zijn..

fikkieblijf! | 31-01-19 | 18:49

Ik vraag me wel een beetje af of iedereen die nu roept 'SCHANDE' en 'GEVAARLIJK' straks ook voor aluhoedje door het leven moeten. Denk van wel (en denk dat George van Houts dat met me eens is).

Dit was ooit ons land, nu is het meer en meer het land wat ons wordt aangedaan.

001_Mills | 31-01-19 | 15:32

Ik ben stupé fait. Iedereen met ogen in hun hoofd en enig gevoel voor proporties en redelijkheid ziet dat hier 1) met twee maten gemeten wordt, gezien de straffen voor exact hetzelfde vergrijp maar gepleegd door "ideologisch gemotiveerde activisten op Links", 2) de straf absurd is in vergelijking met het gepleegde 'delict', en 3) het OM een heel dubieuze rol in deze speelt, evenals de pers , die de zaak zeer eenzijdig belicht (we weten allemaal van de 'doodsangsten' die die anti-pieten hebben moeten doorstaan toen een schuimbekkende bloeddorstige lynchmenigte hun bussen aanvielen met zware projectielen. We hebben niets gehoord over de angsten die menig ouder had voor een stelletje ongewassen dreadlocks die hun wensdromen over botsplinters niet onder stoelen of banken staken).

Toch menen sommigen hier een nuance aan te moeten brengen in de trant van; "maar het was toch illegaal wat ze deden"? Dan is het toch terecht? En de regels staan het afnemen van DNA toch toe?"

On-be-grij-pe-lijk.
Domme sofisterijtjes doen je niet opeens slim lijken. Het is soms wel heel brutaal en onbeschoft.

Sans Comique | 31-01-19 | 14:56 | 3

Iedereen hier snapt dat het principe van proportionaliteit (waar de politie en OM het vaker lastig mee heeft) hier met handen, voeten en wattenstaafjes wordt getreden. Maar enig cynisme kan geen kwaad toch??

Tjemig | 31-01-19 | 15:10

Als ze veroordeeld waren voor een geldboete in plaats van een taakstraf hadden ze GEEN DNA hoeven afstaan. Dit heeft de rechter geweten, kan niet anders.

paartjehop | 31-01-19 | 15:34

Sans
Die sommigen die u noemt, proberen om de gedachte die zich onverbiddelijk aan hun opdringt dat nederland stuk is nog te bezweren met halve laffe ontkenning c.q. smoezen!

CalamityJane | 31-01-19 | 17:13

Zo zwak... oh, wat is dit zwak van het OM! Heeft die OvJ uit Amsterdam, die viespeuk van die kinderporno, wel DNA afgestaan?

Erdee | 31-01-19 | 14:41 | 1

Zit er DNA in sperma? Of is dat een domme vraag?

Mart6037 | 31-01-19 | 15:06

Zou het OM zelf doorhebben dat ze de strijd qua beeldvorming en rechtsgevoel enorm aan het verliezen zijn bij de bevolking?

fms | 31-01-19 | 14:38 | 3

Wat denk je zelf?

Mart6037 | 31-01-19 | 15:04

Denk jij dat ze dat 1 fuck interesseert?

paartjehop | 31-01-19 | 15:35

Sperma = DNA!

pollie4 | 31-01-19 | 16:28

Het is de show !, Show, de showbizzquiz! Alles over de showbizzniz!

Count_Bassie | 31-01-19 | 14:20

Gevalletje overheidsintimidatie en er voor zorgen dat mensen in de toekomst wel twee keer nadenken of ze iets doen ja of nee. Dat geldt niet voor tuig waar van het DNA niet wordt afgenomen want die hebben gewoon vrij spel in dit land.

Zzzzooooffff | 31-01-19 | 14:09 | 3

Precies. Dat is het kwaadaardige aan dit geheel. Niet te pruimen.

Mart6037 | 31-01-19 | 14:32

En geheel terecht ook.

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:49

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:49
Super triest dit getrol.

2tribes | 01-02-19 | 00:29

Valt niet veel tegen te doen, vingertjes zijn ook aan de beurt. www.om.nl/onderwerpen/dna-onderzoek/b...
Misschien brengt dit eindelijk licht in die nog steeds niet opgelost moord uit 745 bij Dokkum.

Tjemig | 31-01-19 | 14:09 | 1

Wat Dokkum betreft; ze hebben het allemaal gedaan. De butler incluis.

Sans Comique | 31-01-19 | 15:02

Het is wijzer om preventief DNA af te nemen bij alles wat ons land binnen aan het sluipen is, daarmee los je veel meer misdaden op. Wel even goed registreren zodat er gezonde statistieken uit ontstaan en later ook het beleid er op aangepast kan gaan worden!

josand | 31-01-19 | 14:05 | 10

@ BootleggersSmurf | 31-01-19 | 16:43
Blijft een kulargument, 17 miljoen mensen per definitie verdacht maken mag niet een middel zijn voor een doel dat misschien 10 moorden per jaar oplost, dat is zo niet proportioneel dat het achterlijk is. Laten we iedere persoon een snelheidsboete per jaar geven want statisch gezien rijdt 100% van de bevolking ooit ergens op een moment te hard.

Zoon van Boer | 31-01-19 | 19:26

Goh, daar zijn ze trouwens al hard voor aan het lobbyen .. wat denk je zelf dat er gaat gebeuren zodra die chip verplicht is? Komt een wetgeving die de politie toegang geeft tot de data want ja, ze moeten ook terroristen en kinderpornomakers kunnen vinden in hun auto en zodra de wetgeving er doorheen is gaan ze aan de slag met het inzetten van de technologie op manieren die ze er toch niet even bij hadden gemeld.

Zoon van Boer | 31-01-19 | 19:29

@ Zoon van Boer, ik denk dat wij het heel snel eens zijn. Wat er momenteel gebeurt is ronduit eng. Geheime DNA database van burgers, nog meer tappen in het meest getapte land ter wereld, voorstellen om verdachten te laten meewerken aan hun eigen veroordeling plus kosten van de straf en het rechtsproces daarnaartoe, inloggen bij de overheid via Feestbroek en ga zo maar door. Het is eng!
DNA verzamelen bij criminelen ben ik het mee eens, het lost daadwerkelijk misdaden op. Bij asielzoekers helpt het ook. Bij blokkeerfriesen helpt het niet, is het slechts een middel tot intimidatie. Sowieso is de hele veroordeling voor opruiing flauwekul. Dit had een boete moeten zijn maar aangezien het geld daarvoor al ruim binnen was moest er iets anders gebeuren om verzet de kop in te drukken en voorbeelden te stellen.
Volksvertegenwoordigers horen het volk te vertegenwoordigen of iig het gevoel daarvan te geven, dat is al heel lang niet meer zo in Nederland. Het volk is de vijand lijkt wel.

BootleggersSmurf | 31-01-19 | 19:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Mr. Richard Korver, luid de noodklok over het rechtssysteem op café Weltschmertz.nl met Arno Wellens. Hij zegt o.a. :
Meer dan 1700 zedendelinquenten worden niet berecht, lopen vrij rond.

huistuin&keukenvrouw | 31-01-19 | 14:04

Wat gaan ze doen, Douwes in een dwangbuis afvoeren?
Dames en heren journalisten waar zijn jullie? Of zitten jullie achter Grapperhuis te schuilen, dit moet groots in het nieuws dit schandaal!

lanexx | 31-01-19 | 14:03

".... en het beschermen van een kinderfeest tegen ongewenste verstoringen door buitenstaanders van ver buiten Friesland."

Ik zou daar nog aan toe willen voegen; Buitenstaanders van ver buiten Friesland waarvan er diversen repten over bruut geweld tegen Sint en Piet. Botsplinters die op kinderen moesten neer regenen, bloed dat ze moesten voelen meer dalen. En dan vindt men het gek dat de Friezen zeiden; Ik. Dacht. Het. Niet?

Het is inderdaad precies wat GS zegt. Net als 'Brussel' dat vanaf dag één de Brexit saboteerde om het voetvolk in Europa maar duidelijk te maken dat er een "You can check out any time you like, but you can never leave" clausule op nagehouden wordt, laat 'Den Haag' het plebs nu even weten waar hun plaats is. Buigen zult u! Wij bepalen wel wat goed voor u is, ook als het dat níet is.

Ik heb het gisteren elders al een keer getegeld:
"Those who make peaceful revolution impossible make violent revolution inevitable." - J.F. Kennedy.

En wat mij betreft sloeg deze man daarmee de spijker op de kop.

Sjefke7807 | 31-01-19 | 14:02 | 2

Hear hear.

Muuke | 31-01-19 | 15:25

Mooi!

CalamityJane | 31-01-19 | 17:14

De meest onbetrouwbare partij is wel onze overheid gebleken door de jaren heen. Dat was toen al www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/ge... en dat is ze nog steeds. Daar zal nooit iets aan veranderen. Ik ken deze pappenheimers maar als te goed en helaas niet op een positieve wijze.

Mr_Pikibelly | 31-01-19 | 13:59

En wederom stelt de "onafhankelijke" en "kritische" media geen vragen. Nee die hebben nu nog een kater van het feest van het Kinderpardon. De journalistiek is het probleem, zij zijn de PR-afdeling van de zittende macht (vooral links) geworden. Zie ze eens breeduit lachend aanschuiven en hun ideen en normen/waarden ventileren bij DWDD, Jinek, Pauw, etc. Misschien kan Snowdon of Assange nog wat brisante feiten en/of foto's boven water halen.

zimmerschwanz | 31-01-19 | 13:57

Remember Joost Tonino

zeefert | 31-01-19 | 13:42 | 1

en de rest van de Toekan/Joris chief etc.etc.etc.

grindbak | 31-01-19 | 13:53

In spanning wachten wij op de dag dat de Friezen de onafhankelijkheid uitroepen.

Brulboei_61SB | 31-01-19 | 13:35 | 1

Kennelijk is policor belangrijker dan de ruggegraat vd samenleving telkens weer van je te vervreemden ondanks al protesten van bijv Franse burger, groei anti kartel partijen. Die koppigheid om niet te willen luisteren, vastblijven houden,wegkijken,provoceren. De steeds hogere lasten,werken tot 70.Taboe op eerlijk pensioenaanpak….kan er geen chocola meer v maken.

ger1306 | 31-01-19 | 13:53

Nogmaals, heeft al die crowdfunding geen advocaat opgeleverd?
(Of zijn het die drinkebroers geworden die dit nieuws nog niet heeft bereikt?)

Einde van de Domheid | 31-01-19 | 13:35

ff doorlezen..

Tjemig | 31-01-19 | 13:47

Bij de O&N brand meende u ook alle juridische ins en outs te weten. Toen miste u de plank. Nu doet u dat wederom en heel opzichtig.
Het verhaal van het zoogdier en de steen komt u bekend voor?

F. Jacobse | 31-01-19 | 16:17

Waar is de Autoriteit Persoonsgegevens? Waar is Amnesty? Waar is brulboei Sargentini? Het College Voor De Rechten Van De Mens? De VN? Of zijn al die clubs vol uitgerangeerde ex-politici er alleen voor een bepaald Soort Mensen?

Mammeloe | 31-01-19 | 13:31 | 1

Waar ? Allemaal in de zak van de geldverstrekker. Wiens brood men eet diens woord men spreekt. En praten met volle mond is onbeleefd.

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:42

Het OM heeft helaas het recht. Je mag namelijk DNA afnemen bij mensen die veroordeeld zijn voor een vergrijp waar voorlopige hechtenis is toegestaan.

Dat zijn alle vergrijpen met maximale straf van 4 jaar of meer. Maar ook een aantal uitzondering dreigen die minder straf opleveren, waaronder verspreiden van opruiend geschrift (daar is Douwes met haar Facebook bericht voor veroordeeld), maar ook bedreiging (dat staat in het Vonnis van de overige blokkeerders). Dus wettelijk gezien mag hey OM dit doen en zijn ee blokkeerders verplicht mee te werken.

Alle andere gevallen die GS hier aanhaalt zijn niet veroordeeld, dus vallen hier niet onder.

Bron voorlopige hechtenis:
01-strafrecht-advocaat.nl/feiten-voor...

Qippie | 31-01-19 | 13:31 | 5

Probleem is niet alleen dat het misschien wettelijk klopt, maar het gaat om de willekeur.

Boogschuttertje | 31-01-19 | 14:24

Het gaat misschien om de willekeur in rechtsvervolging. Deze stap om DNA te verzamelen wordt zo gauw het kan volgens mij altijd gedaan.

Ik vind alleen wel dat dit verzamelen van DNA moet worden opgeschort totdat elke mogelijkheid van beroep achter de rug is.

Nu willen ze alvast DNA verzamelen, terwijl deze mensen alsook het OM nog hoger beroep heeft aangetekend. Als daar het vonnis wordt vernietigd is achteraf bezien onterecht DNA verzameld.

Qippie | 31-01-19 | 16:36

Exact mijn punt. De genoemde voorbeelden vallen niet onder die clausule. Dus wederom een hoop stennis maken om niks.

Beste_Landgenoten | 31-01-19 | 19:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag het OM ook DNA-materiaal dat van politiewapenstokken is geschraapt gebruiken?

Mr_Natural | 31-01-19 | 13:31 | 1

Sommige verdachten spugen het rechtstreek in de bakkes van oom agent.

Tjemig | 31-01-19 | 15:27

Even een hart onder de riem steken voor de betreffende weigeraars van het afstaan van DNA-materiaal. Hierbij! Leaver dea as slaef.

mozaard | 31-01-19 | 13:29 | 1

O ja, naar welk celblok mogen de adhesiebetuigingen worden gestuurd? Ga alvast kaartjes halen.

mozaard | 31-01-19 | 13:31

Heel goed, van iedere veroordeelde crimineel DNA afnemen! Dat sommige van die veroordeelde criminelen de sympathie hebben van de gemiddelde pro-Piet GS-reaguurder doet daar niets aan af. Wie weigert heeft iets te verbergen (of hoort bij het linkse deugvolk). Alle bontkraagjes en kopschoppers mogen als volgende.

Azijnist | 31-01-19 | 13:26 | 15

@Graaisnaaiert. Domme dombo? Is dat nu een pleonasme of een tautologie (die haal ik altijd door elkaar)? Of is het uw onvermogen een afwijkende mening te accepteren?

Azijnist | 31-01-19 | 13:54

@Azijnist. Hopen voor je dat je nooit in kafkaiaanse toestanden terecht komt.

Rallywally | 31-01-19 | 13:57

[email protected] als je begint over taalfouten pleonasme en aluhoedje dan weet je dat de argumenten op zijn. Ik weet met die paar plemsels van je dat je een klein burger-mannetje bent wat heel goed opgelet heeft op school en compleet vertrouwen heeft in de autoriteiten en wetenschap.

Rallywally | 31-01-19 | 14:05
▼ 12 antwoorden verborgen

Ga lekker DNA afnemen van echte criminelen of staatsgevaarlijk moslim tuig! Die Grapperhaus begeeft zich op zeer bedenkelijk terrein en dat zal uiteindelijk niet zonder consequenties blijven, al is het maar uit politiek oogpunt.

ILF2 | 31-01-19 | 13:25 | 1

Wordt er eigenlijk van asieleisers DNA afgenomen?

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:49

@Van Rossem | 31-01-19 | 12:05

Even iets rechtzetten: Ferdinand Grapperhaus is NIET VVD maar CDA.
Daarnaast ben ik het wel met de blokkeerfriezen 100% eens, voor dit geen DNA afstaan, zelfs niet een strafblad krijgen.

Zag dinsdag het programma 'voor de rechter' daar zat een kansenparel met achter hem zijn vriendin. Toen de rechter de uitspraak deed zat hij er doorheen te tetteren. De rechter maande hem te luisteren, maar hij bleef maar doorgaan en hij hoorde dat de boete 500 euro is en zei direct die zeker niet te gaan betalen. Bij het weggaan uit de zaal stak duidelijk zichtbaar de vriendin de middelvinger op naar de rechtbank. En ja die rechtbank doet hier dus niets aan, ze hadden ze beiden meteen moeten oppakken en vastzetten wegens belediging en minachting van de rechtbank. Maar ja, rechters zijn slappe figuren en die doen dus niks. DAT IS ER DUS MIS IN DIT LAND, hier begint het ....

Graaf Monte Cristo | 31-01-19 | 13:25 | 4

Zag een filmpje van een Amerikaanse rechter in een soortgelijke situatie maar die plakte bij elke opmerking 2 maanden extra gevangenisstraf erbij en net zolang tot die figuur zijn kop hield.

devil13 | 31-01-19 | 13:31

devil13 | 31-01-19 | 13:31
Dat zouden ze hier niet durven want je weet wat voor types zich niet aan de hier geldende waarden en normen houden. En als rechter staat een aanklacht - hoe onzinnig ook - jegens partijdigheid, vooringenomenheid en racisme en/of discriminatie op je cv gewoon klote. Als je geen ballen hebt, dat is.

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Mogelijk heeft het iets te maken dat zwaardere kriminaliteit vaker bestraft wordt met 240 uur werkstraf. Zwaardere kriminaliteit die ook met DNA opgespoord kan worden.

Mr.Crowley | 31-01-19 | 13:24

Goed plan van het OM.
Als de Friezen het weer zouden doen, kan het DNA bewijzen dat het dezelfde friezen zijn die voor je neus staan. daar zijn geen andere middelen voor, zoals een identificatiebewijs.
Of als de Friezen weer eens een kinderfeest beschermen, maar al weg zijn als de politie er aan komt, kan de politie adhv het DNA op een koffiebekertje in de prullebak toch bewijzen dat het deze zelfde Friezen waren die ooit op die plek geweest zijn.
En zo ken ik er nog een paar.

Nuchternederland | 31-01-19 | 13:22

Ik blijf het tóch zeggen: er bestaan twee separate opsporingssystemen in dit land: het eerste heeft betrekking op dat wat het OM aan d u r f t te pakken, dus gewoonlijk: de op-tijd-uit-z'n-bed-komende, belastingbetalende, hardwerkende burger. Die mag de handel en wandel en de waanzinsplannen van Rupsje Nooitgenoeg (lees: het voortdurend uitdijende overheidsappraat) bekostigen en die moet en zal in het gareel worden geprest. Wat het OM trouwens ook durft aan te pakken, zijn politici die buiten de kamer uitspraken doen die een Minister van Justitie niet bevallen.
-
Het tweede rechts 'systeem' heeft betrekking op al hetgeen dat het OM n i e t durft aan te pakken: asieltreiteraars (in de zin van het allesvernielende 'we-are-here' geteisem), bontkraagscooterrovertjes, haatbaardgeweldoproepers, AudiRS4zebramoordenaars, foute advocaten, platte politiemannen, lekkende Erdogan-ambtenaren , Iraanse, Turkse en Eritreese geheime diensten, bajesfeestvierders, dus alles wat niets bijdraagt aan deze samenleving en haar zelfs gedeeltelijk ontwricht.
-
Dat kan het OM niet zelf bedacht hebben. Daar m o e t e n interne instructies achter zitten.
-
Nederland heeft geen klassenjustie - maar rassenjustitie.

bisbisbis | 31-01-19 | 13:22 | 2

hgaar = helegaar mag ik hopen ?

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:23

Helemaal wat ik wilde zeggen.

Muuke | 31-01-19 | 13:24

Binnen paar jaar als de databank op orde is moet iedere Nederlander DNA afstaan. En het over grote deel doet dat braaf "ik heb toch niks te verbergen" "zo pakken ze gelijk de dader" De volgende stap is dat iedereen wordt geschipt. Weiger je dit dan volgt een enkeltje in het FEMA-kamp.

Rallywally | 31-01-19 | 13:20

Recidiverende overspel-plegers( LOL) in de top van het OM die opgeroepen worden om over elkaar geheime verklaringen afleggen. En dit is slechts het topje van de ijsberg. De Rechtsstaat is en wordt door dit soort lieden volkomen uitgehold.
Nogmaals deze verlangde DNA-afgifte is disproportioneel en slechts als intimidatie bedoelt. Mag ook hopen dat de smeris in Friesland ook denkt: zoek het lekker uit, hier leen ik mijzelf niet voor, er zijn andere prioriteiten.
PS als er hoger beroep is aangetekend ben je formeel toch niet veroordeeld, waarom dan toch deze oproepen tot afgifte DNA?

bwanabanjo | 31-01-19 | 13:19 | 1

Hoger beroep wil niet zeggen dat je geen DNA hoeft af te staan. Als je het hoger beroep wint wordt het DNA vernietigt. Maar niet heus.

frank4444 | 31-01-19 | 13:22

In 1919 heeft de Nederlandse regering zo ook de wapenwet in het leven geroepen. Bang omdat er in die periode in verschillende landen revoluties dreigden te ontstaan. De bevolking moest dus wat rechten ontnomen worden (dreiging voor de staat).
Nu voelt men weer een dreiging. Volk dat ziet dat er ongelijke behandeling is en hun rechten met voeten voelt getreden komt in actie. Terwijl de overheid wil dat wij zwijgen, betalen en verder braaf 'ja' zeggen..... en de meesten zullen dit helaas ook netjes blijven doen.
Jammer, want af en toe is het nodig dat tienduizenden de straat (of autoweg) opgaan en massaal en langdurig protesteren. Wanneer slechts enkelen dit doen richt de overheid dreigend hun zwaard terwijl zij frauderen met de weegschaal.

DeathValleyCreek | 31-01-19 | 13:18

Dit gebeurd om de volgende pro zwarte piet demonstraties te smoren. Ligt in lijn met de verdeel en heers politiek wat echt overal zichtbaar is. Kalergi plan in optimaforma. Open de ogen mensen!

alusion | 31-01-19 | 13:16

Op papier, in wetgeving, alles netjes geregeld. De werkelijkheid is anders. Nergens ter wereld wordt b.v. telefoonverkeer zo vaak getapt als in NL. En DNA? Ondanks strijdigheid met wetgeving, de autoriteiten hebben in de praktijk volledige toegang tot medische gegevens van iedere inwoner. Maar op papier is alles tot in detail geregeld, de vinkjes zijn keurig gezet, waarachter men zich kan verschuilen.

isitsoornot | 31-01-19 | 13:15

Tja, bij dit soort gemakkelijke gevallen durft het OM wel.

Wekkertje | 31-01-19 | 13:10 | 1

Ja, want bij de moeilijke gevallen zal wel eens voorkomen dat ze een anoniem briefje krijgen met de tekst 'ik weet waar je huis woont' en dat vinden ze niet leuk.

John9oo9 | 31-01-19 | 14:58

Overheid is al te vaak een slechte partner gebleken. Maar zo'n vijandige opstelling begint uiterst zorgwekkend te worden. Onder dwang lichaamsmateriaal afstaan omdat je ludiek een snelweg hebt geblokkeerd? Bij een beetje bruiloft staan er wel meer mensen vast, maar DNA-plichtig ben je kennelijk alleen als je maar 1 paspoort hebt of zo.

hoochee | 31-01-19 | 13:09 | 1

Goed idee van je, gewoon volgende keer een bruiloft organiseren, of een ludiek vrijgezellenfeest dat de weg blokkeert. Doen!

John9oo9 | 31-01-19 | 14:53

Meten met twee maten, een voor illegale buitenlandse bestuursmaatjes, en een voor de Nieuwe Horigen, Het Nederlandse Volk: uitzuigen, uitpersen, en tot moes stampen als er tegengestribbeld wordt. En betuttelen natuurlijk, tot vervelens toe betuttelen tot op het bot. Een Grote Deughel the size of Texas met de postcodeloterei als ontsnappingsventiel en moderne belofte op Het Paradijs, bekende nederlanders als de geestelijke voorgangers, en een maandelijkse aflaat. De laatste veer moet er immers ook uit.

Is everiebodie heppie ? nou ? nou ?

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:09 | 3

Er is nóg een ontsnappingsventiel: u bent er nu.

bisbisbis | 31-01-19 | 13:25

bisbisbis | 31-01-19 | 13:25
En D'n Geert natuurlijk !

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:34

Ze moeten gewoon afstand doen van hun DNA.

Ruimedenker | 31-01-19 | 13:07 | 3

Dat kan niet. Dan stort hun lichaam in.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 13:11

Gewoon een DNA pardon eisen.

Nuchternederland | 31-01-19 | 13:25

Nuchternederland | 31-01-19 | 13:25
Opmerking van de dag !

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:48

Stem PVV of FvD.

Alco-de-Holist | 31-01-19 | 13:07 | 1

Merendeel van het volk heeft al de juiste linkse interpretatie over de blokkeerfriezen meegekregen van de NOS of ANP. Niets geen PVV of PvD stem.

witdusracist | 31-01-19 | 13:50

Waarom zwijgt privacy-protectief?

Omdat de "daders" boze blanke mensen zijn, die door geen enkele politici partij of sociaal maatschappelijk clubje gesteund worden.

witdusracist | 31-01-19 | 13:06 | 1

Ja, waar zijn die deskundigen van het Intergalactische College Voor De Rechten Van de Mens nu?

Mammeloe | 31-01-19 | 13:10

"Onder de “jongeren” die in het Utrechtse Lombok een Pegidademo met enig gooi- en smijtgeweld blokkeerden, zitten ongetwijfeld ook recidivisten van allerlei allooi"

Terwijl dat juist heel makkelijk was,Dna van 1 en je had het dna van +/- 90%

ditotje | 31-01-19 | 13:06 | 2

Heauheau, nu wilt u dat onze geimporteerde zieligheidsprojectjes gelijk worden behandeld als autochtonen en dus hun status als "aguttegut, een Moslim, gossie, ja, die hebben het wel zwaar he"-beschermde sapiens-ondersoort kwijtraken? Gore racist dat u bent.

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:44

Graaisnaaiert | 31-01-19
Zo had ik er nog niet over nagedacht.
*bruin hempt uit doet*

ditotje | 31-01-19 | 13:56

Het hele Openbaar Ministerie kan ongezien de tyfus krijgen. Als alle blokkeerfriezen hun hakken in het zand zetten, ondersteund door het grootste deel van Nederland dan wil ik nog wel eens zien wie er aan wie z'n DNA afstaat.
Dit is niets meer of minder, dan een poging om een stel goed bedoelende Friezen heel kinderachtig te intimideren en een signaal af te geven aan de rest van Nederland, om de overheid vooral niet in de weg te lopen.

Pierre Lebon | 31-01-19 | 13:05 | 2

Het OM discrimineert hier overduidelijk en bewust de Friezen.
What could possibly go wrong ?

De Briemusketier | 31-01-19 | 13:13

@De Briemusketier, een aantal jaar geleden wilden de Friezen zich afscheiden. Dit was uiteraart ongewenst maar het probleem bleek niet vanzelf weg te gaan. Dit tot de Friese taal werd geaccepteerd als officiele taal.
Ik ga echt lachen als de Friezen vanwege Sinterklaas de oude strijd weer oppikken. Iets met dit is mijn land, liever deud dan slaaf.

BootleggersSmurf | 31-01-19 | 13:27

Behalve geweld, in theorie, heeft het volk nog een wapen en dat is de taal. De overheid maakt hier veelvuldig gebruik van. Als een coalitiepartij wil draaien, zoekt men een regeltje tekst en legt dit vervolgens anders uit. De intentie van de tekst was oorspronkelijk duidelijk, maar bewijs dat achteraf maar eens.
Aangezien het OM bereid lijkt te zijn (let op het woordje "lijkt") om de doorsnee burger snoeihard aan te pakken, wordt het zaak om taal als wapen in te zetten. Dat is immers niet strafbaar. Ik geef een voorbeeldje, al zal het de meeste reaguurders wel duidelijk zijn. Intellectuelen zijn hier minder zeldzaam dan in menig links bolwerk.
Op het OM werken mensen die zelf criminaliteit niet schuwen. Een deel is ronduit chantabel, een tweede deel is uit op een lintje en een derde deel is bang om de baan te verliezen. Althans, die indruk heb ik. Of het werkelijk zo is, weet ik niet.
Ziet u? Nu ben ik geen jurist en een handige jongen weet dit beter te duiden dan ik, maar gezien de staat van het land raad ik reaguurders aan om met de nodige omzichtigheid hun mening te geven. Je kunt ook een pseudoniem gebruiken en een VPN gebruiken, maar ik heb dat nagelaten. Ik kan 's nachts niet van mijn bed gelicht worden. Ik slaap op de vloer.
O ja, humor, dat is ook zo'n fraai wapen. Schrijf je dat het OM een boevennest is, bij wijze van voorbeeld, dan kan je dit wat gaan kosten. Maar schrijf je (nogmaals als voorbeeld) dat het OM vol zit met piraten die menig onnozele linkse deerne aan de sabel rijgen, dan ben je al veilig. Denk ik.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 13:05 | 1

Dan ben je in bepaalde omstandigheden veilig. Hangt van onder andere je bereik af namelijk.
Een tijdje terug is er iemand die in het nieuws als voorbijganger om zijn mening werd gevraagd veroordeeld voor racisme. De rechter gaf aan dat zijn mening op zich kon in prive sfeer maar hij zich had moeten bedenken dat dit uitgezonden zou worden op nationale televisie.
In jouw geval is het opruien. Als dwaas in de woestijn word je genegeerd, herhaal dezelfde dingen als je hierboven hebt geplempt een aantal keer, met een groeiend aantal volgers en mensen die jouw mening aanhalen dan krijg je te maken met het OM.
De helden uit Friesland zijn veroordeeld voor opruien, de klapmongolen van KOZP alsook die (krakende) airfryer hadden slechts een mening. Het verschil daartussen is wat de wetgever van de zaak vind. Een traditie en kinderfeest verneuken is gewenst, blijkt.

BootleggersSmurf | 31-01-19 | 13:20

Het voordeel van een afgehakt hoofd voor de deur van een Shisha lounge is dat de betreffende diender op het buro wel gemakkelijk wat mondslijm kan afnemen.

Mammeloe | 31-01-19 | 13:01

Het autochtone gewone werkvolk dat alle belastingen ophoest moet onder de duim gehouden worden. Bek dicht en je dood werken en vooral geen rechten opeisen. Anders komt het justitiële apparaat met al zijn macht je wel weer naar beneden trappen.
De angst voor gele hesjes zoals in Frankrijk zit heel erg diep.

2voor12 | 31-01-19 | 12:58 | 1

Precies! Vandaar ook die sleepwet!

BaldEagle | 31-01-19 | 13:09

Bij niet afstaan DNA geen hoger beroep. Zoiets?

kwark001 | 31-01-19 | 12:58

Heeft die stokende achterbakse burgemeester Waanders met haar dubbele agenda al wangslijm afgestaan ?f

ja,diedus! | 31-01-19 | 12:58 | 1

Doodstil he, rond die muts. KOZP en de NVU net zolang blijven pressen en zeuren totdat 1 van de 2 richting Dokkum vertrekt, zodat die kudt van een Waanders zich lekker kan profileren. Serieus, het mens zou nog geen patatkraam op de markt kunnen beheren. Wat hebben wij misdaan om dit soort kwaadaardige incapabelen op het pluche te krijgen?

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:41

Met het doorzetten van deze onnodige pesterij (er is in dit showproces geen enkele juridische grondslag om dna te eisen; dit is pure intimidatie) maakt het OM ons duidelijk een stijf lulletje te krijgen bij de idee van een totalitaire staat. Niet zo fijn om te weten. Dit hoort uiteraard een natte droom voor de rechterlijke macht te blijven en nooit werkelijkheid. Verzet u blokkeerfriezen, het volk steunt u !

suscrofa | 31-01-19 | 12:56 | 1

Zolang illigaliteit niet strafbaar is heeft justitie niets van je te willen.

ja,diedus! | 31-01-19 | 12:59

Mijn lichtbeige vermoeden: Er bevinden zich binnen die groep blokkeerfriezen een of meerdere personen die Justitie achter de schermen met andere zaken in verband brengt, maar dat mag nog niet aan de grote klok gehangen worden. Daarom de hele groep dwingen om DNA af te staan.

soggert | 31-01-19 | 12:55 | 3

Onzin. Net als die lange gevangenisstraf voor het verbranden van wat gras voor een moskee wordt het -blanke- volk hiermee alvast gewaarschuwd zich verder koest te houden. We krijgen namelijk nog onheil genoeg te verduren.

Maris v.d Hof5393 | 31-01-19 | 13:10

@soggert:
Dan zullen ze dat aan moeten tonen. Zoals het nu naar buiten komt lijkt het pure wraak jegens burgerlijke ongehoorzaamheid, vermenigvuldigd met een flinke dosis afschrikwekkend voorbeeld stellen. Daar is rechtspraak m.i. niet voor bedoeld.

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:39

En dan nog de vernielingen en intimidatie van het Joodse restaurant door een anders denkende.

Muuke | 31-01-19 | 15:46

DDR66 in de regering dat zegt genoeg.

Dutch_Viscount | 31-01-19 | 12:55 | 2

Artikel 11 van de Grondwet verbiedt gedwongen afstaan van DNA: schending lichamelijke integriteit, gelijk aan verkrachting! Zij mogen niemand en met niets afdwingen het lichaam binnen te dringen!

ceciliaK | 31-01-19 | 12:58

Vergeet het EVRM niet, dat verdrag is in beton gebeiteld. Toch?

Mammeloe | 31-01-19 | 13:07

Weer typische intimidatie van een falend rechtssysteem. Zou er sprake zijn van echte rechtsgelijkheid waarbij al die toeterende, verkeer blokkerende lichtgetintiërs ook veroordeeld worden en dna zouden moeten afstaan, werd gelijk 80% meer van de misdrijven opgelost in dit ten dode opgeschreven land. Maar ja, dan moet wel iedereen gelijk worden behandeld in dit land en dat gaat nooit meer gebeuren in een land dat langzamerhand wordt geregeerd door wereldvreemde sneeuwvlokjes en millennials zonder karakter en de nodige kennis van zaken..

Ruikbaard | 31-01-19 | 12:54

Maar de afnameplicht van DNA geldt ook voor een aantal misdrijven met een lagere maximale gevangenisstraf.
Maw het hangt er van af hoe de pet staat bij justitie!

pollie4 | 31-01-19 | 12:54 | 1

Ja, maar dat staat er dus wel bij, dus GeenStijl doet wel aan selectief lezen en hoopt dan maar dat niemand de link volgt....
Zoals ik het lees staat er als voorlopige hechtenis, dan DNA afstaan. Maakt het wel vreemd dat ze dat dan afnemen als ze je toch in tijdelijke hechtenis hebben...

Die Utrechtse serieverkrachter is toen gepakt met een lokfiets (toeval dat ze hem vingen, echt waar ja ja) waarna ze DNA konden afnemen, dus ook voor fietsendiefstal moet je al DNA afstaan.

Dus ik vind het niet goed, maar heb het idee dat die Friezen zich niet al te speciaal hoeven te voelen, Nederlandse overheid heeft het gewoon niet zo met privacy.

TheOtherWhiteMeat | 31-01-19 | 13:03

De tijd dat het volk het recht in eigen hand gaat nemen komt steeds verder dichterbij.

Alco-de-Holist | 31-01-19 | 12:51 | 5
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 13:02

Ik moet even in mijn agenda kijken of het in te plannen valt.

Johan_Voorhaar | 31-01-19 | 13:27

Het "volk" is met nog geen 10 paarden van de bank af te krijgen!

RickVogelschrick | 31-01-19 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja de in en in corrupte VVD begint zich zorgen te maken. En daarmee de zelfbenoemde elite die zich zorgen maakt over hun baantjes en posities.

oplichter | 31-01-19 | 12:51

Het is walgelijk. Het is naschoppen terwijl je tegenstander al op de grond ligt. Het is laf en vernederend en iedereen die denkt dat dit niets met hem of haar te maken heeft is gek. Dit zijn machtswellustelingen. morgen kunt u aan de beurt zijn.

osolemio | 31-01-19 | 12:50 | 2
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 12:51

Bij mij mogen ze.... ik heb wangslijmkanker!

pollie4 | 31-01-19 | 12:57

Ik ga ervan uit dat ze dan toch ook DNA hebben afgenomen bij dat man kechje rappert boef, als dat geen misdrijf meer is dan weet ik het niet meer. Temeer omdat hij het zelf op de internets heeft gezet. Dan moet je wel een IQ van onder de 80 hebben.

PijlVader | 31-01-19 | 12:50 | 2
-weggejorist-
Ikdenkaantulpen | 31-01-19 | 12:52

Als orthopedagoog schat ik rond de 50 IQ!

pollie4 | 31-01-19 | 12:58

Het OM wacht zware tijden als Der Cherry aan de knoppen zit. Dan zal die hele Auchiasstal uitgemest worden en is het hun wangslijm dat via een rondgang door ons gevangenisstelsel bij hen verzameld zal worden en de databanken van het nieuwe OM zal vullen.

Van Zessen Klaar. | 31-01-19 | 12:49 | 1

Ontslagrecht ambtenaren? Zelfs corrupte?

Mart6037 | 31-01-19 | 14:34

Onlangs heb ik hier op GS een tegel gebakken met de tekst dat ik Nederland een doodziek land vind. Het is eigenlijk al terminaal (dood). Ik kreeg er van een GS reaguurder een reactie op met de woorden ‘hoe ik dat nu kon denken‘. Weet je wat ik dan denk? Joh ga fff naar de joop je plemsels neerkwakken! Domme deuger.

Tiltetapper | 31-01-19 | 12:48

.. Jeuj, de Verenigde Nazi's worden steeds heftiger in hun verzet tegen ongehoorzame onderdanen.
Dat van die guillotine was maar een grapje hoor, mijn Beste_Koreaanse_Landgenoten-in-Afrika (en EU).

Jan Passant mk2 | 31-01-19 | 12:47 | 2

DKS heet tegenwoordig D-Block.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 12:50

@Mark_D_NL: bedankt voor de tip!

BaldEagle | 31-01-19 | 13:12

En zodra ze je dna hebben, kunnen ze dat ook gebruiken om eventuele criminele familileden op te sporen. ze hoeven dus niet van iedereen Dna om vlakdekkend te zijn, maar van elke familie een beetje.

Hadena | 31-01-19 | 12:46 | 2

Dat is voor bepaalde families dan heel vervelend!

pollie4 | 31-01-19 | 12:59

Of blijkt je sperma op een lijk gevonden. Toon je ongelijk maar aan dan, bij deze bende. Maatlatten van elastiek.

spinselsinjehoofd | 31-01-19 | 15:15


Dit is het einde van de rechtstaat.

Mr.Crowley | 31-01-19 | 12:45 | 6

Handboek dictator, zorg voor een dienst die alle burgers intimideert en volgt.

Pensionista | 31-01-19 | 12:56

@F. Jacobse | 31-01-19 | 12:53
Dat was ook een tamelijk laffe actie.

Watching the Wheels | 31-01-19 | 12:56

Wat Mark_D_NL zegt!

Zwezerik | 31-01-19 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom moet het eigen volk toch steeds het onderspit delven bij onze regering! Eens is het genoeg en kun je onze eigen versie van de Kristallnacht verwachten!

testpilot101 | 31-01-19 | 12:45 | 3

Wel handschoentjes aandoen bij het ingooien van de ruiten!

Hadena | 31-01-19 | 12:53

Wel handschoentjes aandoen bij het ingooien van de ruiten!

Hadena | 31-01-19 | 12:53

Nah, handschoentjes aantrekken bij het ruimen van de scherven. Glas is scherp en misschien vinden de daders en hun ondersteunende OM dat je nog even zo erbij moet zitten. Tot lering en bezinning.

Jan Passant mk2 | 31-01-19 | 13:29

En die suikerspiegel malloot in Amsterdam die mensen omver kegelde of die directrice van het Slotervaartziekenhuis die een leuk optrekje in Turkije heeft? Pure willekeur en corruptie!

Mart6037 | 31-01-19 | 12:42

Ik zie mentaal overeenkomsten met Justitie in de VS onder Obama,. Net zo rot, net zo Owelliaans. Het OM is de speerpunt van de geestelijke terreur van het Partijkartel. Ernst Hirsch was daar ook zo bedreven in.

hertogvanzottegem | 31-01-19 | 12:42

Advies aan de blokkeerfriezen: geef jullie DNA alleen onder dwang af. Laat de veldwachters zich maar melden aan de voordeur met hun wattenstaafjes. Kunnen ze zelf zien hoe achterlijk ze bezig zijn.

Paramaribo | 31-01-19 | 12:41 | 2

Daarom willen ze meer buitenlanders bij de politie. Om ons eronder te houden.

Mart6037 | 31-01-19 | 12:44

Yep. Laat je door een arrestatieteam tegen de grond werken waarna er onder dwang DNA wordt afgenomen. Alle omstanders uitgebreid laten filmen en vervolgens massaal uploaden.

RickVogelschrick | 31-01-19 | 20:41

De kans op herhaling is dermate groot, dat ik de Friezen aanbeveel om de Afsluitdijk preventief te verwijderen. Door de stijgende zeespiegel spoelt Amsterdam weg, is dat probleem ook opgelost.

Pleegzuster B | 31-01-19 | 12:41 | 3

Lol goed plan

echtpaul | 31-01-19 | 13:09

+veel.

Muuke | 31-01-19 | 15:53

G-e-n-i-a-a-l

RickVogelschrick | 31-01-19 | 20:38

Is er nog een (1) verstandig mens in de zaal die met droge ogen durft te beweren dat we collectief op de goede weg zijn? Iemand?

spinselsinjehoofd | 31-01-19 | 12:38 | 1

Bij de laatste referenda fors minder stemlokalen regelen, want het kiesrecht is -anders dan het absolute recht op demonstratie voor mensen die kinderen bedreigen- niet zo'n heel belangrijk grondrecht, blijkbaar.

Mammeloe | 31-01-19 | 12:55

Laat Rutte, Klaver, Ollengren en Robot hun DNA eerst maar eens afstaan. Dan praten we verder.

bodemloos | 31-01-19 | 12:38 | 3

En Bea ook graag.

spinselsinjehoofd | 31-01-19 | 12:38

Dan blijkt ook gelijk of die twee halfzussen van elkaar zijn.

F. Jacobse | 31-01-19 | 12:54

En Lubbers (oh nee die is er vandoor gegaan) die 20 miljard uit mijn pensioenfonds heeft gejat.

pollie4 | 31-01-19 | 13:01

Ik zou graag tips zien, hoe we deze mensen kunnen helpen, want een topic op GeenStijl is vrees ik niet vodoende.

Dutch_Holland | 31-01-19 | 12:37 | 6

D-Block | 31-01-19 | 12:41
Waarom reageer je dan? Onnodige aandacht.

Toos Doos | 31-01-19 | 12:46

D-Block
Schaam u!

CalamityJane | 31-01-19 | 13:00

D-Block | 31-01-19 | 12:41
Jij hebt ook iets doms gedaan, je hebt de wereld inzicht gegeven over de werking van jouw twee (2) hersencellen. Had je er meer gehad, dan zou je dit lulverhaaltje niet hebben geplemd. Hoppa, terug in je anoniemiteit.

the namster | 31-01-19 | 13:00
▼ 3 antwoorden verborgen

En niet te vergeten, de toeter-Turken die de Erasmusbrug blokkeerden. Er is hier sprake van rechtsongelijkheid, waarom de één wel en de ander niet?
IK denk dat je hier wel een goede advocaat kunt inhuren die gehakt maakt van het OM. Als er geprocedeerd gaat worden, gaan wij weer massaal geld overmaken, ik voorop!

pibasso | 31-01-19 | 12:36 | 3

ik ruik wederom een crowd fund actie opkomen?

dorstig! | 31-01-19 | 12:58

Zo'n crowd funding zou een beetje professioneel moeten worden opgezet. Stichting Blokkerfriezen oprichten of zo, en waarborgen inbouwen dat het geld goed beheerd wordt. Haal je zo een miljoen binnen.

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 14:10

Ik doe ook weer mee!

John9oo9 | 31-01-19 | 14:26

Natasha Gerson heeft weliswaar een links extremistisch en terroristisch verleden, maar tegenwoordig is ze eerder een soort kruising tussen een transfobe SGP'er en een PVV'er.

Naomi71 | 31-01-19 | 12:35

Waar blijft dat zwartboek-OM, met Toekan- vriendjes- en pedoverhalen van onze eerbare hoogste ambtenaren, zou in oktober al klaar zijn of zit de vertraging in DNA-afnames van onze dienders

grindbak | 31-01-19 | 12:34

Dit gaat dus gierend uit de hand lopen. Het OM gaat er met gestrekt been in, vanaf het begin al, en weet kennelijk van geen ophouden. Het is grotesk.
Ik voorzie, als het OM voet bij stuk houdt -en eigenlijk kunnen die haantjes al niet meer terug- een langzaam maar zeker rijpende bereidheid tot een heuse volksopstand, te beginnen met wéér een crowd funding om de kosten van de naderende juridische gevechten te dekken. Met een beetje goede wil halen we met z'n allen een miljoen of méér binnen, toch? Dat haalt internationaal het nieuws, zeker als daar door GS en anderen nog wat extra tegenaan geduwd wordt.

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 12:33 | 5

Toos Doos | 31-01-19 | 12:44 |
Uitdaging voor één van die al te vele ster-advocaten die ieder voor zich graag het nieuws halen, toch?
En al die praatprogramma's, ze zullen er toch aan moeten, al is het met de grootste tegenzin. Dat wordt lachen.

Schoorsteenveger | 31-01-19 | 12:53

Het zou jammer genoeg kunnen dat dit nieuws internationaal als nepnieuws wordt beschouwd omdat de aanleiding als ongeloofwaardig overkomt...

John9oo9 | 31-01-19 | 14:44

Noteert u mij maar. Hoor t.z.t. wel wáár ik mijn hooivork af kan komen halen.

RickVogelschrick | 31-01-19 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk man dat opzetten van mensen tegen elkaar, het meten met 2 maten, het pesten van mensen door ze in ene hoek te zetten, het intimideren van mensen, leuk top 10 landje, heur. Verdeel en heers, en de nubuku's blijven er maar intrappen.. Of anders gezegd ze moeten wel want ze zijn in de hypetheek leugen getrapt, ze zijn schuld slaven. Beste land van de wereld voor NSB-ers en dat is al eens bewezen.. Het is letterlijk een snel down hill gaand achterbaks kut koninkrijkje, een dieven staat.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 12:33 | 2

U is net zo positief als ik ben!

pibasso | 31-01-19 | 12:57

Bezitsvorming. De geniale zet van de overheid om de burger monddood te maken. Werd in de jaren '50 al mee gestart.

RickVogelschrick | 31-01-19 | 20:30

Ook opvallend; de Franse gele hesjes gaan al maanden massaal de straat op, ondank het politiegeweld. Macron hebben ze maar naar Egypte gestuurd. Vrijwel niks over te zien op de MSM maar er zijn 1 week demonstraties in Venezuela en het journaal opent er groots mee en de regering stuurt een ultimatum? Huh? Ze schijten echt in hun broek.

Mammeloe | 31-01-19 | 12:31 | 4

Goed dat je het zegt Loe. En zo goed gezien. We worden gemanipuleerd. Venezuela is CIA werk BTW.

spinselsinjehoofd | 31-01-19 | 12:44

Ja Mark, we wachten het nog even af. Hopelijk kunnen we bij de aankomende harde reset wel een beetje lachen. Wiebes naar het bedrijfsleven. Moeha!

Mammeloe | 31-01-19 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

De elite wil het lagere, blanke volk tonen wie de baas is, en dat de wereld van "iedereen" is.

HogeNood | 31-01-19 | 12:30 | 1

Van iedereen behalve u, de blanke hardwerkende autochtoon. U moet belasting betalen en verder uw muil houden, kudtburger!

Binkoo | 31-01-19 | 13:47

I.S.B.N.... vingerafdruk in je paspoort... DNA afname... Telefoons worden allemaal afgeluisterd... Iedere website die je bezoekt laat sporen achter... Je telefoon kunnen ze overal volgen... overal hangen cameras. Door je autokenteken te filmen kunnen ze je overal volgen Door je pin weten ze precies waar je bent geweest... etc. Gelukkig heb ik niets te verbergen

frank4444 | 31-01-19 | 12:29 | 4

Wat is er mis met het ISBN?

Nogood Boyo | 31-01-19 | 12:42

OW ok... bedankt voor je advies. pff

frank4444 | 31-01-19 | 12:43

@Nogood Boyo | 31-01-19 | 12:42
Weten ze welke boeken je leest.

Watching the Wheels | 31-01-19 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet zeker dat die blokkeer Friezen er geen enkel probleem mee hebben om hun DNA af te staan... maar onderhandelen eh.. dat hebben we weer gezien met 't kinderpardon. Blokkeer Friezen DNA in ruil voor DNA van iedere potentaat die hier een voet over de grens zet gewoon doen, bij iedere vreemdeling die hier de grens over komt voor langere tijd, een uitkering en een Miele eist.

myrna1965 | 31-01-19 | 12:29

Zaai angst en smoor daarmee alle tegenstand in de kiem met andere woorden, Angst regeert. Dat doet het OM dus hier. Niets meer en niets minder.

Dirk III | 31-01-19 | 12:28

Meer samenleving, minder staat! Is er nog een partij die het subsidiariteitsbeginsel onderschrijft?

de drijfsijs | 31-01-19 | 12:28

Treurig is het met dit land gesteld. Brutalen, drammers en hufters krijgen hier hun zin. Mensen die zich netjes gedragen worden zoveel mogelijk gepakt.
Zo acteert een laffe overheid!

Janas | 31-01-19 | 12:28 | 4

@D-block Die zwarte piet lui zijn hufters. kinderen aanvallen en uitschelden. Dat vind jij vast leuk. En tevens is hun lijder! een veroordeeld crimineel uit een veilig land. Dus wat die loser hier. En ga jij nu weer rutte anaal nemen, vind ie lekker weet je toch, Dan krijg jij weer een fooitje.

Mark_D_NL | 31-01-19 | 12:46

D-Block | 31-01-19 | 12:39
Volgens mij zat jij in die bus.

the namster | 31-01-19 | 13:10

@D-Block: guttegut wat een 'stoere' nickname toch weer! Nog nooit ook maar 1 voet in een gevangenis gezet maar wel jezelf vernoemen naar een cellenblok in Acatraz! Te sneu voor woorden! Loser!

BaldEagle | 31-01-19 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Grapperhouse is toch nije de Kast C dei A ?

Watching the Wheels | 31-01-19 | 12:28

Schaamteloze intimidatie. Meer niet.

lacucaracha | 31-01-19 | 12:27

Zijn van al die frauduleuze incompetente liegende VVD-ers hun DNA afgenomen? Die vieze dikke ex voorzitter Henri Keizer heeft toch voor miljoenen weg gefraudeerd........

Fatwabuster | 31-01-19 | 12:25 | 1

Die Henny Keizer zouden ze al z'n DNA af moeten nemen. Tot in iedere cel.

bodemloos | 31-01-19 | 12:54

Ik wens het OM en het hele kutkartel de teringtiefus. Graag gedaan!

JohnJames_001 | 31-01-19 | 12:23

dus ook illigaal aftappen van stroom voor bv een wietkwekerij(energiewet) moet je als veroordeelde DNA afstaan.

steekmug | 31-01-19 | 12:27

Linkse Krakers moeten dus ook verplicht DNA afstaan volgens Art. 138a

steekmug | 31-01-19 | 12:30

Misschien moet je alle Friezen wel een DNA test laten doen.
Wat die Friezen zijn allemaal tuig natuurlijk.

ZZP-er | 31-01-19 | 12:22 | 5

Het revanchisme van de macht is groot. Waarom zwijgt het hele MinJust over Demmink, zelfs na zijn pensioen? Waarom wordt juist PVV-stemmend Urk getroffen door het lelijkste windmolenpark van de wereld? Waarom wordt die arme MAGA-jongen uit Amerika beschuldigd van een facecrime? Omdat ze niet helemaal in de pas lopen van de macht.

de drijfsijs | 31-01-19 | 12:31

De Friezen zijn gesplitst in fanatiek-linkse neo-protestanten en Friese nationalisten. Ik vermoed dat er een paar van de eerste soort bij het OM werken en voldoende zelfhaat hebben om te denken dat ze dit klusje even gaan klaren.

Beefbus | 31-01-19 | 12:35

Ik kan in mijn stad wel een paar buurten aanwijzen waar ze maar eens moeten proberen om DNA te verzamelen. De kans is groot dat ze niet verder komen dan het eerste huis.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Het recht op het dragen van een wapen moet in Nederland ingevoerd gaan worden. Nederland is niet meer mijn land en ik wil mijzelf kunnen verdedigen tegen al het linkse afval.

Thageniuss01 | 31-01-19 | 12:21 | 3

Dat gaat dus nooit gebeuren want links afval daar bestaat 70% van Nederland uit.

reagluurder010 | 31-01-19 | 12:29

Ik begrijp van onze linkse vrienden dat wanneer jij meent ergens recht op te hebben jij het je wederrechtelijk moet kunnen toe eigenen. Bijvoorbeeld, recht op een huis. Of recht op een verblijf in Nederland. En de overheid knijpt ofwel een oogje dicht of springt voor je in de bres. Dus als jij meent dat je behoefte hebt aan een wapen, nota bene om lijf en goed te verdedigen (!) dan heb je mijn zegen. Ik meen recht te hebben op de vruchten van mijn arbeid en zoek naar manieren om never nooit niet meer belasting te betalen aangezien ik het als diefstal beschouw. Dus claim je recht! Je hebt er recht op. Toch? Daarenboven, ook meent men steeds vaker recht te hebben op van alles en nog wat gratis. Gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg... Ik wil graag een gratis overheid. Van de meeste diensten van de overheid maak ik toch geen gebruik en zelfs dan nog alleen maar omdat diezelfde overheid mij ertoe dwingt. Dus bij deze, ik wil een gratis overheid. Ik wens er niet voor te betalen. Yes we can!

TheOneWhoKnocks | 31-01-19 | 12:38

Snel lid worden van een schietverening dan!

LoesjeP | 31-01-19 | 13:42

Het OM lijkt Nederland te zien als een linkse kerkgemeente. Vanaf de kansel wordt zuiverheid gepredikt en de letter van de wet, maar ondertussen gaat de geestelijkheid naar de hoeren, snuift het cocaïne en wordt wangedrag van gelovigen door de vingers gezien.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 12:19

Deze reactie viel me wel op:
Slim van justitie om zo #precedent te scheppen. Het lachen hierover vergaat jullie nog wel.

Mr.Crowley | 31-01-19 | 12:19 | 3

Het OM heeft al buitengewoon zwaar ingezet op deze zaak, en daar is al de nodige ophef over. Dan kan dit er ook nog wel bij: in for a penny, in for a pound. En vervolgens is het heel gewoon geworden om in andere zaken van burgerlijke ongehoorzaamheid ook DNA af te nemen.

Muxje | 31-01-19 | 12:33

Wat heeft het voor zin om in deze gevallen DNA af te nemen? Het kan niet alleen maar intimidatie zijn . Iedereen snapt dat je nooit meer iets zult horen van deze mensen.
Wat voor misdrijven zullen deze mensen plegen dat ze door DNA opgespoord zouden kunnen worden?
Justitie schept hier een precedent.

Mr.Crowley | 31-01-19 | 12:38

@Mr.Crowley | 31-01-19 | 12:38
In één zin: intimidatie van het gewone volk dat wel eens in opstand zou kunnen komen.

2voor12 | 31-01-19 | 13:06

Die Rudolph Dieselstraat is overigens op een steenworp van dat beleggingspandje van Femke Halsema dat nu te koop staat. Heb haar daar echter nooit gezien.
Verder is de willekeur van dit activistisch OM te walgelijk voor woorden. En eng.
Zoeken ze ook nog politiek commissarissen? Met doorgeladen pistool?

Mammeloe | 31-01-19 | 12:19

Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen.

De fik erin.

schoon-schip-maken | 31-01-19 | 12:18 | 1

En de belangrijkste: betaal voor de niet-betalenden.

Toos Doos | 31-01-19 | 12:24

Die Grapperhaus zal wel zo'n vrijmetselaar zijn of lid van een ander eng mannenbroederclubje. Je weet wel, met van die dansmariekes. Vieze ouwe ventjes!

youtu.be/l4i2d8Jddk8

Zwezerik | 31-01-19 | 12:17 | 1
-weggejorist-
reagluurder010 | 31-01-19 | 12:31

En ondertussen voeren BOA's actie voor wapenstok en pepperspray... een gewapende tak van de belastingdienst.... interessant.

We beginnen langzaam een enorm labiel volkje te worden.

RenHoek | 31-01-19 | 12:16 | 4

"Al reeds!
CalamityJane | 31-01-19 | 12:23 |"
Al reeds = alreeds?

HogeNood | 31-01-19 | 12:43

Oei! Dank HogeNood!

CalamityJane | 31-01-19 | 13:05

Te dom om zelfs maar basisagent te kunnen worden maar straks wel met hun IQ van 80 onschuldige burgers neer mogen meppen omdat ze misschien verkeerd keken.

2voor12 | 31-01-19 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

OM is verworden tot een werktuig van de kartel politiek........ ach dat wisten we natuurlijk al sinds de Wilders processen.

Fatwabuster | 31-01-19 | 12:16 | 5

@Beefbus | 31-01-19 | 12:39
Niet dat ik dat actief aanmoedig overigens, neen, neen. Maar ik kan mij zo voorstellen dat er her en der mensen zijn die niet zoveel meer te verliezen hebben en zulks overwegen.

Beefbus | 31-01-19 | 12:40

@Beefbus, ik verneem in mijn omgeving regelmatig dat men probeert om zoveel mogelijk zwart te werken. Maar dat kan typisch Brabants zijn. Het zit een beetje in het DNA zullen we maar zeggen.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 12:45

@BrabantsVerzet | 31-01-19 | 12:45
Heb er een paar jaar met veel plezier gewoond en weet er alles van. Prachtig volk en levensgenieters.

Beefbus | 31-01-19 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Het OM probeert niet enkel te intimideren met deze stap: weigering kan tot hogere straf leiden in hoger beroep.

Toos Doos | 31-01-19 | 12:15

Inderdaad, hier zitten een heel boosaardige krachten achter. Die moeten oppassen dat de boemerang niet terugkomt, in hun eigen face.

zimmerschwanz | 31-01-19 | 12:14 | 4

Drain the swamp..

frank4444 | 31-01-19 | 12:23

Het is al terug aan het komen. Zo zal ik nooit de politie bellen, als er een keer iets misgaat. En ik ben niet de enige. Een ambulance, die bestel je wel, maar als er in een bedrijf ingebroken wordt? Ik heb zelf dit 's nachts eens op mijn gemak staan te bekijken vanachter mijn woonkamerraam, een mok koffie in de hand, en met een goedkeurende knik toen ik zag hoe hard die jongens bereid waren om er voor te werken. Ondertussen ging overigens het alarm, maar dat zweeg na tien minuten. Politie heb ik niet gezien. Althans, ik heb een half uur gewacht en ben toen maar naar bed gegaan. Het kan ook te lang duren.
Ben ik daardoor strafbaar? Ik weet niet. Ik ben niet zo jong meer, ik zie een beetje onscherp, en het is mogelijk dat er niet ingebroken werd en dat die jongens bezig waren om het alarm af te zetten. Dat komt wel eens voor.

BrabantsVerzet | 31-01-19 | 12:50

@brabantsverzet:
Ik werkte ooit in een bedrijf dat gevestlgd was in een rustig dorp. Het alarm ging 's nachts af, toeter en rood zwaailicht, de bedrijfsleider schakelde het uit. Volgende ochtend reactie van de overburen: 'jullie waren ook nog laat aan het werk zeg' dus...

John9oo9 | 31-01-19 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een complete zwijnerij is het ook.
Wat een wereld, wat een land waarin ik leef.
Eerdaags neem ik een lekker warm bad, een handjevol Temazepam en een scherp mes.

plug&play | 31-01-19 | 12:14 | 11

plug
Kan me voorstellen dat het zo´n deprimerende uitwerking kan hebben op velen.
Je zult iedere dag aan ´de bak´ moeten, weinig tot matig verdienen. Betekent dat je zeer moet oppassen met je geld. Geld dat al grof is afgeroomd om het gajus te onderhouden. En jij met je smalle beurs kunt geen kant meer op in dit overvolle stinkende van onrecht land. Bedenk! Je bent niet alleen, laat je niet gek maken joh!

CalamityJane | 31-01-19 | 12:34

Ik houd er van als mensen hun kwaadheid, droefheid en walging hier uitschrijven. Dat zijn dingen die veel te weinig aan bod komen.
Er moet meer gevloekt worden op de apathische toestand van avondland.

bodemloos | 31-01-19 | 12:45

Maak eens een rangschikking (lijstje) van landen op het punt van zwijnerij, en kijk dan op welke plaats Nederland staat, gedeeld door het aantal landen. Verder, koop 3 tompoezen, en laat het je smaken, gezellig in de Bieb..

HogeNood | 31-01-19 | 13:01
▼ 8 antwoorden verborgen

nog heel recent hoorde ik GL en SP orerend juichend de media intoeteren.. blij te zijn dat protesteren en aktievoeren door aktivisten werkt om een doel te bereiken.. blijkbaar is de akkoord vanuit Den Haag voor protesten en aktievoeren erg selectief en vooral heel links! Natuurlijk is dit afdwingen van DNA zo autoritair en zo privacy schendend, dit past precies in een autocratische staat en niet in een democratie..
het doel is dus gewoon van deze overheid, uitlokken van weigering afstaan DNA zodat men dient te gaan procederen tegen de staat en dat gaat klauwen met geld kosten als je als burger een baan hebt en geen strafblad..

ik zou die Friezen adviseren laat ze je maar oppakken en sein van tevoren wel veel media in... daarna een flinke schadevergoeding op gaan eisen ivm onterechte en zonder aanklacht vast zetten

fikkieblijf! | 31-01-19 | 12:14

De blokkeerFriezen worden gezien als het gewone volk en dan ook nog eens Autochtoon.
De elite wil het gewone volk koste wat het kost onder de duim houden, want als die de straat op gaan of zich gaan verzetten, dan wordt het pas echt chaos en is een revolutie niet ver.

Muissolini | 31-01-19 | 12:13

Dura lex, sed lex. Onze volksvertegenwoordigers hebben dit goedgekeurd.

Nogood Boyo | 31-01-19 | 12:13 | 1

#StemZeWeg!
Straffen, prima. DNA afnemen slaat echt helemaal nergens op. Inderdaad pure intimidatie en criminalisering van deze Friezen. Het OM meet met meerdere maten en dat valt me echt zwaar en zwaar tegen. Diep triest dat deugen ook op de stoel van de rechterij een luisterend oor heeft gekregen.

Graaisnaaiert | 31-01-19 | 13:27

Ging om tegenstanders van anti zwarte piet betogers en dat is links gereutel,
dus volgens linkse normen gelden er dan andere regels,
daarom is het links wensdenken zo gevaarlijk,
overtuigd van je eigen gelijk om op te komen voor de gehele mensheid,
tenzij het anders denkenden zijn,
dan zijn linkse normen&waarden ineens geen zak meer waard.

Halul gebakken | 31-01-19 | 12:12

Dan zijn stoeptegels in diverse wijken in de grote steden een complete databank.

kwark001 | 31-01-19 | 12:12

Vorder het DNA van een linksche actievoerder.. Moet u eens opletten.

Ommezwaai | 31-01-19 | 12:11

Mensen die altijd zeiden: "maar je hebt toch niets te verbergen" krijgen van mij allemaal een e-mail met dit artikel plus een pdf van anarchist cookbook en dan doe ik ook dat ISIS magazine er bij.

Kaas de Vies | 31-01-19 | 12:11 | 3

Die cadeau's wil ik ook wel.

Ommezwaai | 31-01-19 | 12:12

En een briefje dat de bestelde hoeveelheid waterstofperoxide, aceton en geconcentreerd zwavelzuur veilig zijn aangekomen en dat ze morgen afgeleverd worden.

miko | 31-01-19 | 13:22

Of/en de boekenlijst van Osama Bin Laden.

MistaRazista | 31-01-19 | 14:16

De dubbele deugmoraal in optima forma. Reken af met de deugers in maart en mei.

HaatbaardKnipper | 31-01-19 | 12:11 | 2

Ja, hopelijk gebeurt dat.

bqbq | 31-01-19 | 12:17

Jaja, maar dat gebeurt niet, wedden?

J-van-de-Bontekoe | 31-01-19 | 12:50

Als na de volgende verkiezingen echt rechts (dus niet nep rechts wat nu regeert) aan de macht komt dient het complete Openbaar Ministerie gesaneerd te worden.
Maar niet voordat bij iedere officier DNA is afgenomen zodat er nooit ook nog maar één bloedverwant onze rechtszalen binnen glipt.

keestelpro | 31-01-19 | 12:10 | 3

Justitie samen met de Belastingdienst ZIJN de staat. Droom fijn verder.

Eierbal-is-fijn | 31-01-19 | 12:17

Je hebt binnen het O.M. beslissers en uitvoerders. En die laatste opmerking was natuurlijk een sarcastisch grapje.

keestelpro | 31-01-19 | 12:20

Er waren toch 2 officieren van justitie die bij elkaar wangslijm aan het afnemen waren . Werken die er nog?

Jan70 | 31-01-19 | 19:42

Gewoon naar toe gaan en een dikke vette groene rochel in iemand zijn bakkes spuwen en zeggen; "hier heb je mijn DNA"

Jan_van_Staatribune | 31-01-19 | 12:08 | 4

Het probleem niet is dat ze het dan nog hebben ook.

Bijtendehond | 31-01-19 | 12:40

"niet" moet weg.

Bijtendehond | 31-01-19 | 12:41

IJzervreter | 31-01-19 | 12:40
Dat ze maar gewone ambtenaren zijn ontslaat ze niet van eigen wil.
De burgelijke stand ambtenaren die homohuwlijken weigeren staan ook voor hun principes( niet de mijne overigens).
Meedoen is goedkeuren of je er nu voor betaald krijgt of niet.

miko | 31-01-19 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Je vraagt je toch serieus af waarom deze zaak zo ontzettend hoog opgevat wordt.
DNA tests worden normaal bij moordzaken gehouden.
Volgens mij zat het complete OM in die KOZP protest bussen.

keestelpro | 31-01-19 | 12:05 | 2

Omdat het volk in opstand is gekomen. Iets wat van de elite niet mag (zie gele hesjes in Frankrijk). Dat moet DIRECT gestopt worden.

SanderEvers | 31-01-19 | 12:33

Is gewoon een kwestie van een voorbeeld stellen! Die achterlijke taakstraffen was deel 1 en dit is deel 2! Pure bangmakerij voor eenieder die ooit hetzelfde van plan zou zijn!

BaldEagle | 31-01-19 | 13:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken