Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugluister! Bitchfight Kockelmann vs. Ouwehand

MAAR VERBREEKT U DAN HET CONTACT MET ZULKE ORGANISATIES MEVROUW OUWEHAND IK STEL U EEN SIMPELE VRAAG MEVROUW OUWEHAND IK PROBEER NIKS IK STEL U EEN VRAAG 

Nou mevrouwtje Ouwehand van de Dierenpartij heeft helemaal geen antwoord op die vraag, want boeren bedreigen, mensen intimideren en inbreken in die stallen is best wel okee ofzo. Want informatievoorziening. En weet je wie dat nou niet okee vindt? Sven Kockelmann! Die het vermakelijke wedstrijdje 'wie heeft de langste pik' eindigt met de uitsmijter 'maar planten eten is toch ook moord', gelukkig is daar tot slot duider des vaderlands Dries Roelvink, die drie keer per week vis vreet, en hij weet niet of dat wel mag, maar nu gaat hij krekelburgers en meelwormen en sprinkhanen eten en wellicht buffalowormen. HOE STAAT DE PARTIJ VAN DE DIEREN EIGENLIJK TEGENOVER HET ETEN VAN VIS EN INSECTEN? (Spoileralert: vis eten = moord, insecten eten = dom)

Reaguursels

Inloggen

Bedankt. Kokkelmeneer is een drammerige interviewer en mevrouw en rabiate, linkse, blinde vink.
Ik kon wel eens bij boeren. Daar zie je dat die mensen echt hart voor hun dieren en omgeving hebben. Die willen geen winst ten koste van alles.
Meent niet weg dat mevrouw Ouwehand ook zal moeten toegeven dat de methodes die gebruikt worden door dat tuigh van Animal Rights bij de beesten af is. Inbreken en intimideren doe je niet. Punt.
Dat gajes heeft het eens in de kip gehaald om in te breken in een kalkoenenfarm hier in de buurt. Gevolg: een derde van die vogels hartstikke dood. Die zijn namelijk gevoelig. Daar loop je de stal in op kousevoetjes, ook te voorkomen dat ze schrikken. Want als ze schrikken, ontstaat er paniek en vliegen ze allemaal weg van de vermeende dreiging. Allemaal tegen dezelfde muur. Ze verdrukken elkaar de dood in.
Maar er zit zeker lui en onbehoorlijk gajes tussen de boeren. Maar als je echt het verschil wilt maken, zorg er dan voor dat de regels die allang vast liggen door de EU, ook nageleefd worden buiten Nederland en Duitsland. Ga maar eens naar Frankrijk of Italië. Probeer het daar maar eens. Of is dat te moeilijk?

valsebingo | 27-01-19 | 18:18

Partij voor de Dieren is al een grap op zich, Grimm zou zich verkneukelen.
Verder duidelijk dat dierenactivisme dus normaal gedrag is de PvdD, dat is dan ook weer helder.
De volgende Volkert staat al klaar in de coulissen?

Eppo | 27-01-19 | 16:21

+ 1 voor Esther Ouwehand!!!
Wat we hier doen in Nederland is gewoon produceren en nog eens produceren. Het kan niet op! Het heet niet voor niets dier industrie inmiddels. En we produceren enorm ook naar het buitenland. Want verdienen... Het welzijn van dieren .... ach who cares? Het is een grote GROTE schande. kuikentjes die niet voldoen in de shredder, zeugen die worden leeggezogen door enorme aantallen biggetjes. Geen ruimte voor de arme zeug. Koeien moeten enorme hoeveelheden melk produceren, Problemen met uiers die te groot zijn ach als ze maar 4 jaar melk geven , daarna afvoeren slachthuis. De stalbranden: ook zoiets.. Helemaal NIET NODIG als de verouderde stallen zouden worden vernieuwd (elektra) Kan niet hier in Nederland want te duur. En dan al die oer domme consumenten die zo graag de kiloknallers vreten. Soms zie je de uit de kluiten gewassen kids lopen: door vlees te eten met hormonen en andere rotzooi. Hopelijk kunnen wij, de consumenten sturen door die rotzooi niet te kopen. Maar ja goedkoop he.....
VVD en vooral CDA zijn de grootste boosdoeners in de politiek t.a.v. deze onderwerpen. Helaas regeren ze nog maar ik houd moed tot de volgende verkiezingen. En consumenten denk na! bij het kopen van je voeding

AnnaJL | 27-01-19 | 13:43 | 8

Anna, in je beschermende cocon. Kom er eens uit zou ik zeggen. Weet je wel wat er allemaal geproduceerd moet worden om jou te laten leven!

Brainwash | 27-01-19 | 18:27

Neem nog een lekker speklapje, Zik. Oogklepjes op, verstand en geweten op nul, en heerlijk genieten maar! Met je vleesverslaving.

woordgrap van de dag | 27-01-19 | 18:42

Hey, spek is lekker. Maar je kunt het niet overal bij eten. Het is het lekkerst als je het toevoegt aan iets hartigs dat een beetje zout kan gebruiken. Ander vlees bijvoorbeeld.

Mazzelstof | 28-01-19 | 06:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben zeer gelukkig met mevrouw Ouwehand. Immers zij zegt zelf dat iets wat legaal is mag. Jagen is ook legaal mits je een jachtakte hebt. Ga morgen dus weer met een rustig gemoed op jacht. Verder is dat mens natuurlijk niet wijs, maar dat terzijde omdat me dat niet past momenteel.

Brainwash | 27-01-19 | 11:29

Ouwehand praat net zo als Robot Jetten. Dat is met activisten. Ze leren een riedel uit het hoofd en voor de rest moet je niet mee aankomen. Ik vind de rolmopsen van Ouwehand wel lekker.

wallenberg | 27-01-19 | 11:29

Al gaat er hier en daar weleens iets mis, zegt de minister. Hahaha, weleens? Keihard aanpakken dus, boeren houden helemaal niet van dieren, niet op de manier zoals het zou moeten, het is voor hun in eerste instantie inkomen, welzijn komt pas veel later op de prio lijst.

MurkRatte | 27-01-19 | 11:28 | 1

Nietes

decaliter | 27-01-19 | 15:00

Als vleeschliefhebber ben ik een nootjesfluisteraar. Gek hè mevrouw Ouwehand. Moet u ook eens proberen, ik raad het u aan. Goed voor huid en humeur.

Deksmaat | 27-01-19 | 11:25

Je kunt zeggen wat je wilt, maar die mevrouw doet het echt ontzettend goed in dit gesprek. Wat ze zegt snijdt hout (of je het nu leuk vindt om dat te horen of niet), zonder ook maar één keer te hakkelen of te twijfelen. Terwijl die Kockelman maar blijft stotteren en tegensputteren, en ondertussen helemaal vergeet om te luisteren naar wat ze zegt. Met afstand één van zijn zwakste interviews ooit.

woordgrap van de dag | 27-01-19 | 01:04 | 5

Ze heeft gelijk dat je recht hebt op informatie. Ze had gewoon de wedervraag moeten stellen of Sven daar tegen is. En ja dat is ook een strikvraag want voordat het weet krijg je cognitief dissonante antwoorden. Of te wel je zal die informatie via de rechter moeten kunnen afdwingen en niet zelf het recht in eigen hand nemen.

RotterdamCentrum | 27-01-19 | 08:02

Beter dan in jouw vleesgeworden fantasiewereldje, beste Kop ‘in het zand’ Kaaz.

woordgrap van de dag | 27-01-19 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Eén conclusie: dit wijf is gek. Maar dit wisten we al.
Dierenidioten horen niet in onze politiek. Die horen in verre buitenlandse zwakzinnigeninrichtingen.

pro1991 | 27-01-19 | 00:58 | 2

In een parlementaire democratie hoort iederéén in de politiek, remember? Dus én dierenmoordenaars en -opeters, én mensen die daar moeite mee hebben.

woordgrap van de dag | 27-01-19 | 10:07

Jij bent slim .........

AnnaJL | 27-01-19 | 13:45

Ouwehand laat zich wel kennen hier. Ze wil zich niet uitspreken tegen geweldadig dierenactivisme terwijl dat wel degelijk bestaat.

Barre_de_k | 27-01-19 | 00:14

Nou mevrouw Ouwehand, ik heb nagedacht over mijn eten en als ik zie hoe in Africa roofdieren hun prooi doden, dan denk ik dat de Nederlandse bio industrie het echt niet zo slecht doet.
En de schaal houdt toch echt de prijzen laag.

Epistulae_Morales | 26-01-19 | 23:45

Wat een ontzettend stronteigenwijs en dom wijf is dat! Alles mag als het doel de middelen maar heiligt.
Inbreken mag want het hogere doel - de vermeende toestanden bij de varkensboeren- rechtvaardigt dat.
Dus analoog: Terrorisme is OK want hun hogere doel - de islam opleggen- rechtvaardigt dat.
Snap die koe nou niet dat ze zich op een hellend vlak begeeft! Welke idioot stemt PvdD??

langzullenweleven | 26-01-19 | 23:41 | 5

Maar is die mevrouw nog familie van de Ouwehand van de rolmopsen?

wallenberg | 27-01-19 | 11:27

ik

ploppy | 27-01-19 | 13:11

Lees je eigen commentaar nog eens want dan hoop ik dat je er op terugkomt

AnnaJL | 27-01-19 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij proberen wat biologischer vlees te kopen. Link naar goodlifevarken van GS opgeslagen, en dat pakket komt hier zeker in de vriezert te liggen. Toch vandaag superharamsoep gemaakt met erwten, worst, spek en karbonade. Niet meer op het label gelet. Ook niet vergeten aan mozzie collega te vragen hoeveel uur ik na het eten van varken nou niet meer haram ben. Niet dat het me boeit, maar effe lachen.

NiCeY | 26-01-19 | 23:40

Uiteraard zit men hier niet te wachten op mijn mening maar ik ben zo agressief door die holocaustvergelijkermethoofddoeken dat ik het toch ga doen.

Ok, dat gepush van die vegans is uiterst irritant, flikker op met dat 'ikbenbeterdananderenwantikeetgeenhoning' , echt, een ei eten is geen crime. Of honing.

Maar, ik ben zelf al 35 jaar 'vegetarisch' vektarisch / iets met vis pescotarischbla, [tegenwoordig hebben ze voor van alles nieuwe woorden, net zoals cisgender interseksionelefeminist blabla, whatever] omdat ik toen ik jong was het niet eens was met de bioindustrie.

Dus ik koop geen flopkip of ander flopdier. Gaat prima, ik heb niks gemist. [cholestorol altijd superdepuper]

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die hier anders over denken en dat is prima. Gooi die lammetjes maar op je bbq, doe waar je zin in hebt. Maar laat mij ook mijn principes hebben, ik wil gewoon niet meedoen aan die ellende die plaatsvindt in de bioindustrie.

Voor mijn mannen thuis koop ik biologisch vlees. Geeft me een beter gevoel ookal is dat wellicht misplaatst. Gun me toch het idee dat ik niet participeer in de bioindustrie.

En vwb. die poezenpartij. Ze zijn wel lekker tegendraads en daar hou ik van. De rest is allemaal kut. Links is niet meer links en rechts moest ik al nooit iets van hebben.

Maar als 'oudlinkser' ben ik wel heel blij met een site als geenstijl, ik houd ervan als mensen zaken goed uitzoeken en bij de feiten blijven. Lekker wetenschappelijk! Niet stoppen1

Zo, mijn agressie is wat weggeebt. Excursie naar westerbork op wnl. Godverdomme wat een wereld.
Enneuh, vleeseters, ik hou van jullie hoor! Enjoy!

severalminutes | 26-01-19 | 22:57 | 4

Watching the Wheels | 27-01-19 | 03:46
Als je niet begrijpt dat wat ik type sarcasme was, dan ben je inderdaad tamelijk ziek.

zik | 27-01-19 | 13:04

Ik ben niet @zik | 27-01-19 | 13:04

Watching the Wheels | 28-01-19 | 12:12
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeg me af of die mw. Ouwehand getrouwd is...

xavier | 26-01-19 | 22:13 | 2

ze steekt in ieder geval geen vlees in haar smoel.

interessante vraag trouwens: mogen veganisten wel pijpen?

langzullenweleven | 26-01-19 | 23:43

Pijpen wel slikken staat de doodstraf op.

dam-dame | 27-01-19 | 01:16

Al dat gepraat over vlees, het water loopt me in de mond! Een heerlijke hamburger, sucadelappen, stoofpotje, biefstukje. Helaas is de winkel al dicht..

WoordFart | 26-01-19 | 21:24 | 1

*biefstuk beamt*

leef!! | 26-01-19 | 21:30

Wat een schijt vent is die kokkelman toch. Ik ben niet verder gekomen dan zn gekots over dat beelden van activisten niet gebruikt zouden mogen worden omdat sommige activisten inbreken beelden door inbraak verkrijgen. Wel typerend voor veel nederlandertjes en hun media tegenwoordig. Hopen op een paar rotte appels en dan de hele boel veroordelen.

Balgesjaakt | 26-01-19 | 20:20 | 3

Misschien moet je het toch eens afluisteren. Ouwehand doet exact hetzelfde. De rotte appels eruit halen en de hele boel veroordelen.

Roellie | 26-01-19 | 20:29

Ik heb het interview gehoord.
Dat mens is totaal gestoord, als je een blik op de foto werpt zie je het al, de hysterie spat uit haar ogen.

de honden blaffen... | 26-01-19 | 21:33

Luister al jaren geen Radio 1 meer omdat ik me mateloos irriteer aan de manier van interviewen van Kokkelman. Als hij niet het antwoord krijgt wat ie wil horen blijft ie maar door zaniken en de vraag herhalen. Hij heeft nul objectiviteit en alles moet precies in het NPO straatje passen. Bellers die buiten dat kader reageren worden gewoon afgekapt, next. Nee, opbokken met die Kokkelman.

sluwesjaak | 27-01-19 | 07:46

Links is een groot gevaar voor de Nederlandse samenleving, het liegt, bedriegt, moord, terroriseert en vernield voor miljarden.

Mo het varken | 26-01-19 | 20:17 | 2

Is altijd zo geweest.

metdedag | 26-01-19 | 20:48

Helaas is er maar 1 niet linkse partij in het huidige parlement.

Retepsteeltje | 27-01-19 | 00:38

Ze heeft best goede punten, maar door het goedpraten van inbraak, intimidatie en bedreiging heb ik geen enkele sympathie meer voor dat volk. Dat drammen werkt averechts.

LaatsteAvondmaal | 26-01-19 | 20:08 | 2

Echt, hoe de hell krijg je het voor elkaar om dat eruit te begrijpen. Je lijkt kockelman zelf wel.

Balgesjaakt | 26-01-19 | 20:22

Ik kan je geruststellen, ik ben niet Sven Kockelmann.
Gewoon goed luisteren en het gedram eruit filteren. Dan blijven er best goede punten over.
Maar juist door dat gedram wordt mijn afkeer tegen de PvdD groter, zoals ik al zei.

LaatsteAvondmaal | 27-01-19 | 11:46

Ik groeide op met jacht en jagers om me heen, in de natuur, niet ver van boeren.
Tijdens het hagen kom ik boeren tegen.
Met hart en ziel voor hun dieren.
Dit gajes is ontspoort, ontaard, entartet zo je wilt.
Deze mensen leggen het af in de Darwinistische race. Ze slaan een weg in van slapheid en zelfdestructie, verzinsels en halve waarheden.

Braco.me | 26-01-19 | 19:56 | 2

Het gevaarlijk is dat deze misbaksels de politiek misbruiken om iedereen in hun val mee te slepen.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 20:08

Als ze ervoor gezorgd hebben dat er niet meer halal geslacht wordt, kunnen ze zichzelf opheffen. Het ergste dierenleed dat er bestaat, hoor ze je niet over.

SlimmeBelg | 27-01-19 | 10:00

Hoe het ook zij, die Kokkelman is gewoon een ontzettende lul die denkt dat ie een goede journalist is. Een lul blijft een lul, hoe je het ook verpakt.

McMarx | 26-01-19 | 19:53

Ik zou wel eens een discussie tussen Ouwehand en Jetten willen horen. Ik denk dat ze na een jaar lullen nog steeds zich zelf blijven herhalen. Feest!

echtpaul | 26-01-19 | 19:52

Als ik de reacties zo doorlees kan de dierenpolitie van de PVV ook wel weer afgeschaft worden. Want wat is het verschil tussen het mishandelen van een hond of een dier in de vleesindustrie? Geen verschil (als je het mij vraagt), in de vleesindustrie komt mishandeling helaas wel veel vaker voor.....

JI-HAAT | 26-01-19 | 19:48

Tot zover mijn laatste restje sympathie voor de PvdD. Wat een enge dramster.

BlowingBubbles | 26-01-19 | 19:20

Vroeger lagen koelproducten niet in een gesloten vitrine. Producten moesten meteen voor het grijpen zijn, anders zou de omzet dalen, zo was het idee destijds. Gelukkig zijn nu alle koelvitrines in de supermarkten voorzien van deuren.

Wat mij stoort is dat er nog zoveel vleesproducten over datum raken en na sluitingstijd worden weggegooid. Kan ook dat tegenwoordig niet anders, zonder te veel 'nee' te hoeven verkopen.

mozaard | 26-01-19 | 19:19

Zullen we dan het rituele slachten eerst maar eens afschaffen? Nou? Wie? Kom op dan? Dan hoor je die lui ineens niet hè.

Mart6037 | 26-01-19 | 19:19 | 2

Ik heb nix met PvdD, maar dat is dus gewoon niet waar.

DebraCadabra | 26-01-19 | 22:01

Dat is inderdaad niet waar. De Partij voor de Dieren heeft geprobeerd dat te laten verbieden. Het wetsvoorstel haalde het wel in de Tweede Kamer maar werd door de Eerste Kamer verworpen.

staat het bier koud? | 27-01-19 | 11:18

lichtvoeding is de oplossing voor groenlinksers en pvdd-ers: www.contactmuziek.nl

Zyprexa20mg | 26-01-19 | 19:14

Zolang er in de vleesindustrie en de slachterijen geheimzinnig wordt gedaan zal je dit blijven houden, en terecht in mijn ogen. Hang overal verplicht camera’s op, maar het punt is dan dat het volk kan zien wat er allemaal voor misstanden zijn (want die zijn er), dus zal dat er nooit van komen.

JI-HAAT | 26-01-19 | 19:10 | 2

Ja laten we dat dan ook in kleedkamers en operatiekamers doen, want dat is ook iets waar je niet per se iets van hoeft te zien maar toch graag van het gevolg geniet.

Braco.me | 26-01-19 | 19:59

Cameraploegen worden bijna altijd geweigerd omdat er zaken gebeuren die het daglicht niet mogen zien.

JI-HAAT | 26-01-19 | 21:41

Planten zijn ook lekker. Vlees ook. Behalve van het rijk van de dieren en de planten eet ik ook graag van het rijk der schimmels. En net als ik niet alle schimmels eet, eet ik ook niet alle planten en ook niet alle dieren. Daar heb ik zo mijn redenen voor. En die zijn volslagen arbitrair. Net als het geval is met vegetariërs, veganisten of mensen die alléén iets tegen fruit hebben.

Mazzelstof | 28-01-19 | 05:36

Laten we de ogen maar sluiten voor wat er achter de schermen gebeurd voordat het op ons bord ligt, voordat het in de schappen ligt: youtu.be/7AT-TzBIpTA Beter kijk je hier maar niet naar als je nog moet eten.

mozaard | 26-01-19 | 18:40 | 1

nu heb ik nog meer honger, dank je

Bensel | 26-01-19 | 18:48

Als dieren niet geslacht mogen worden voor consumptie dan zegt ze feitelijk dat ze helemaal niet meer mogen leven.

Wasbakplasser | 26-01-19 | 18:39 | 2

Hahaha, wat een domme flauwekul.

woordgrap van de dag | 27-01-19 | 01:06

Want?

Wasbakplasser | 27-01-19 | 01:43

@ RaspberryPie
Laat ik nou precies het tegenovergestelde vinden. Hij is altijd tot in de puntjes voorbereid. Citeert soms uit een rapport/nota/artikel dat de ander nog niet eens gelezen heeft. Wat op grond van hun functie/expertise toch wel zou moeten. Op domme dingen roepen heb ik hem niet kunnen betrappen. Hij houdt zich gewoon bij de feiten. Ben het helemaal eens met Superior Bastard.

Butters | 26-01-19 | 18:38 | 1

O jee, dit is helemaal verkeerd terechtgekomen. Was bedoeld bij een opmerking van Superior Bastard 15:41 helemaal in het begin ongeveer. Excuus.

Butters | 26-01-19 | 18:48

Wat een muppet, die Ouwehand...

BRR76 | 26-01-19 | 18:16

Waar was partij van de dieren bij de Oostvaardersplassen? Dan moesten ze tegen de overheid protesteren hè. Als een boer dat zou doen werd hij gestraft. En denkt die muts dat het in de vrije natuur zo geweldig is? Hoe ziet het eruit wanneer een vos een weidevogels oppeuzelt?
Die Ouwehand liegt en verdraait maar wat.

Mart6037 | 26-01-19 | 18:15 | 1

Deze mensen zijn zo ver heen, zij denken dat de Lion King een natuurdocumentaire is.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 18:20

Wie eens in een varkensstal of rondgekeken heeft in een slachthuis snapt het bestaansrecht van de partij van de dieren.
Als ze voor de rest niet zulke wereldvreemde linkse ideeën hadden zou ik er zo op stemmen.

Zorc | 26-01-19 | 18:11 | 3

BTW, heeft niets met vegetarisch zijn of niet te maken, maar er zijn morele grenzen hoe een dier leeft en geslacht wordt.

Zorc | 26-01-19 | 18:13

En verzorgingshuizen? Kan je hele nare filmpjes maken. En dan gaat het over mensen!

Mart6037 | 26-01-19 | 18:17

Als ik dat poepvlees van de bio-industrie eet, dan snap ik ook dat er iets mis is. Ik heb dan vooral medelijden met mijzelf. Ik eet alleen scharrelvlees, met minimaal drie sterren. Er zijn tegenwoordig goede smakelijke vleesvervangers, en die eet ik ook. Zeker mijn kinderen wil ik goed te eten geven. Ik heb het idee dat ik faal als ouder als ik ze die troep van de bio-industrie te eten geef.

Sitting_targets | 26-01-19 | 18:27

Ik heb die Ouwehand opgezocht. Ze kijkt altijd als een godsdienstwaanzinnige: fanatiek en krankzinnig. Het gezicht, de spiegel van de ziel.

Sitting_targets | 26-01-19 | 18:10 | 1

In haar geval, Het gezicht, de 9/11 van de ziel.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 18:19

Kijk, ik heb geen probleem met een andere mening dan die van mij, maar dan verwacht ik ook dat iemand accepteert dat wij het niet eens zijn.
Dus wil ik geen preek als ik vanavond mijn 500g T-bone steak op de grill gooi. En het interesseert mij geen bal hoe die koe veranderd is in een T-bone steak!

Majoor Pikindewind | 26-01-19 | 18:09 | 1

Hoe lang ligt de steak op de grill bij 180° om hem medium te krijgen?

F. Jacobse | 26-01-19 | 21:07

Mevrouw Ouwehand kijkt een beetje psychopathisch en als je haar wartaal hoort dan is ze het ook.

Rheia | 26-01-19 | 18:05

Vlees niet, vis niet en planten eten is ook moord. Bier is de oplossing, 1 flesje bier staat gelijk aan 2 boterhammen met kaas! Zuipen krengen! Trouwens, bij Esther Ouwehand moet ik altijd denken aan dat oudhollandse gezegde......... beter 1 in de hand, dan de lucht van 10.

paulisimo | 26-01-19 | 18:01

Wat moet zo’n partij in de politiek ?

elevator | 26-01-19 | 17:54 | 1

mij bedienen.

severalminutes | 26-01-19 | 22:32

Typisch links gewauwel. Geweld, intimidatie, inbreken mag van links als het hun past. Kijk naar Antifa, Milieu Offensief, Animal Rights etc. Past het hun niet dan mag het ineens niet en is de wereld te klein. Politiek en meeste media werken hier aan mee. Eens zien als bij haar wordt ingebroken en zij geïntimideerd en bedreigd wordt.

otjemans | 26-01-19 | 17:53 | 1

Mooi voorbeeld was Aad Kosto. PvdA en met zijn kat op de arm op straat.

F. Jacobse | 26-01-19 | 21:10

Godverdomme, nu moet ik na het zuigfragment ook nog lappen tekst lezen.

redthehaghue | 26-01-19 | 17:52

Vertelt ze net, op zijn vraag of alle boeren weg moeten, dat dat niet he geval is, gaat hij gewoon door, alsof hij haar antwoord niet hoort/wil, maar alleen dat wil horen wat hij heeft besloten te moeten horen. Pure verneukerij van de demagogie. Komt natuurlijk bij, dat ook hier alle feiten opgeofferd worden om wat (zeer) gemakshalve tot "links" wordt gerekend (dus ook de Dieren Partij) in het gewenste daglicht te zetten.

Poso | 26-01-19 | 17:50 | 4

@Poso

Feiten?

omanders | 26-01-19 | 18:04

@Trumme, Slap: Eva Jinek erbij halen? Relevant?...
@omanders, misschien eerst even goed luisteren wat er gezegd wordt,. Dan hoor je, ("tjee wat éénvoudig, wist ik niet!") de feiten. En, goed bedoeld advies: niet meteen in een Pavlov-reactie ("dat zoeken we op") schieten. En wat heeft je geroeptoeter met het TOTAAL NIET RELEVANTE filmpje van jaren geleden met het onderwerp te maken? Geeft niet hoor! "De vrijheid van het woord".

Poso | 26-01-19 | 19:22

Ik luister het interview niet, ben gewoon benieuwd wat er aan feiten wordt gegeven. Vandaar de vraag. En ik zoek dingen wel degelijk op. Dat het reuzehandige van feiten: Je kan ze verifiëren.

Dus kom maar op: Welke feiten?

omanders | 26-01-19 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb vroeger een tijdje vegetarisch geleefd, beviel niet echt, maar deed mijn best. Veertig-vijftig jaar geleden was er niet veel wat een prima karbonaadje kon vervangen.

Eet wel minder vlees omdat groente erg goed schijnt te zijn, maar vooral lekker klaar te maken én omdat vleesch van goede kwaliteit gewoon te duur is voor deze armoedzaaier.

Ik kan me wel iets indenken over dierenleed, ethiek etc, heus wel, maar als dit gestoorde kijfwijf hoort dan snap ik dat heel veel mensen van de weeromstuit naar de slager rennen en op hun knieën om een hele varkensrib smeken.

Denk u nu echt dat u met dit überklassiek linksgejank, mensen over de streep trekt? Nee mevrouw dat doet u niet, want uw kinderachtige ontwijkingsmethoden en het afdraaien van het repertoire inzake democratie en rechstaat helpt u helemaal niets. Het gros der toehoorders krijgt instantelijk een bloedhekel aan u.

Ik ben gekomen 14:06 en toen had ik er echt genoeg van. Dat wordt vanavond al de chili con carne i.p.v. maandag. Als anarchist zijnde ben ik behoorlijk links, maar dit is het zoveelste bewijs waarom men zich afkeert van links. Want de methode is: Het verbeten betweten, het voortdurend de mensen on de oren slaan met het feit dat ze het fout doen, voortdurende de ethisch superieure, echt verantwoordelijke mens uithangen, het een ieder onder de neus wrijven van hun verkeerde manieren. Helpt amper een moer.

Maar ik begrijp die Partij van de Dieren wel denk ik. Het interesseert ze hoogstwaarschijnlijk niet of de gemiddelde mens naar ze luistert, want ik vermoed dat ze niet zo veel op hebben met de gemiddelde Nederlander. Ik denk of vermoed dat de Partij voor de Dieren zich in wezen alleen richt op een heel klein groepje Nederlanders die zij zien als "change agents".

Vandaar dat deze mevr. gewoon doorjammert en geen antwoord geeft, over het hoofd van dhr.Kockelman probeert ze die anderen te bereiken. In wezen is ze ondemocratisch bezig want de rechtsstaat interessert haar niet wezenlijk, hetgeen blijkt uit haar ontwijkingsgedrag. Maar ze hoopt mensen te overtuigen die instrumenteel kunnen zijn in het verder uitdragen van hun boodschap, omdat die mensen binnen hun gemeenschap op de een of andere manier een leidende positie innemen. Ze is geen volksvertegenwoorder in de zin van echt voor het volk.

Sow en nu een boterham met zure zult van slager Arie
Driewerf Mjam. Evocatus

Evocatus | 26-01-19 | 17:40 | 1

"Ik denk of vermoed dat de Partij voor de Dieren zich in wezen alleen richt op een heel klein groepje Nederlanders die zij zien als "change agents". "

Geweldige observatie.

omanders | 26-01-19 | 18:07

Mevrouw Ouwehand vindt dat je de wet best wel mag overtreden, als het maar voor de "goede zaak" is. Dat is het argument ook van de anarchist en van al dat neo- of proto-anarchistische tuig dat steeds maar weer vindt dat er correctief moet en mag worden ingegrepen op wat wij als de rechtsstaat omschrijven en omarmen.
Die "goede zaak", dat is wat volgens deze lieden buiten en boven onze moraal en de daarvan afgeleide wetboeken staat, als een absolutum, iets universeels waar zij, o hovaardij, de toegang toe hebben. Het vloeit voort uit de "kategorische Imperativ" van Kant maar is daar uiteindelijk een deerlijk verwaterde versie van, zoals het socialisme een verbastering is van de christelijke boodschap.. Zei Kant nog dat je zélf zou moeten handelen naar een moraal die je als algemeen en voor iedereen geldend moet kunnen zien, de wereldverbeteraars van nu menen dat het doel, die 'heile Welt' waarin hún moraal de universele moraal zal zijn, de middelen heiligt, en dat je dus alle regels en wetten, ook die je zelf propageert, mag overtreden om te verwezenlijken wat je wilt verwezenlijken.
En in dat laatste zit dus de rechtvaardiging, het doel is nobel, het doel is komen tot de universele waarheid, en dan is elke overtreding om dat heilige doel te bereiken op raadselachtige wijze van een andere orde dan exact dezelfde overtreding van iemand met een ander doel.
Op De Witte Onderbroek stond afgelopen week ook weer een epistel, van de hand van ene Floris Streicher, waarin deze wijze van redeneren als volstrekt vanzelfsprekend naar voren werd geschoven. Zich beroepend op Hannah Ahrend -als je dat doet zit je a priori al aan de goede kant van de geschiedenis- lult hij:
"Wat er gebeurde bij de burgerrechtenbeweging in de VS gebeurt nu ook in Amsterdam. Groepen die zich niet herkennen in de van bovenaf opgelegde wetten verzetten zich er daarom gezamenlijk tegen. Dit doen ze niet om de rechtsstaat als zodanig omver te werpen, maar om achterhaalde wetgeving aangepast te krijgen."
Het staat er echt.
joop.bnnvara.nl/opinies/amsterdam-bli...
En ja, als je de vraag stelt hoe je bepaalt of een wet achterhaald is, en waarom je dan de wet mag overtreden om die aan te passen, dan beroep je je simpelweg op zoiets als een universele moraal, precies zoals de anarchist doet, en precies zoals Ouwehand doet. Als de wetgeving "niet rechvaardig" is, zegt die Streicher, dan mág je gewoon in overtreding om die "rechtvaardiger" te maken. Opnieuw, hoe je bepaalt of iets niet rechtvaardig genoeg is, dat zegt hij niet. Impliciet wordt een universele vorm van rechtvaardigheid voorondersteld waar de overtreder kennelijk toegang toe heeft.
Een dergelijke manier van denken wortelt in de Christelijke moraal, of in die van een van de andere monotheïstische godsdiensten. De moraal komt van God, en is neergeschreven in een Bijbel of een Koran, en de wereldse wetten zijn daar ondergeschikt aan. Kant twijfelde aan de betrouwbaarheid van onze waarneming, stelde dat de wereld, het 'Ding an sich', nooit kenbaar is, maar als Christen kon hij niet twijfelen aan de moraal. Die wás er gewoon, en die was voor ons ook kenbaar, vond hij.
Maar waar Kant de toorn van God nog vreesde en zijn Imperativ als uitgangspunt van het handelen, van alle handelen nam, zijn de wereldverbeteraars van
vandaag 'van God los', en is hun Imperativ een te verwezenlijken doel geworden, een doel dat alle middelen heiligt.

Schoorsteenveger | 26-01-19 | 17:39 | 7

Evocatus | 26-01-19 | 17:49 |
Zichzelf anarchist noemende lieden bestaan wel degelijk. Maar ik ben het roerend met u eens dat een anarchistische samenleving een contradictio in terminis is.

Schoorsteenveger | 26-01-19 | 18:16

Sitting_targets | 26-01-19 | 18:02 |
Inderdaad, zeden en gewoonten gaan vooraf aan wetten en regels. Het een spiegelt in het ander. Het probleem in de westerse samenlevingen is dat niet meer zo duidelijk is waar die zeden en gewoonten nou in wortelen en er een vermoeid relativisme heerst dat iedereen de ruimte wil geven, gewoon om maar niet na te hoeven denken hoe het nou verder moet. En dan zie je allerlei separate doelstellingen en doelstellinkjes opdoemen die de leegte moeten vullen en moeten suggereren dat er zoiets als een universele waarheid en een universele moraal bestaat, los van alles en iedereen, zelfs los van God en gebod. De SJW-hype komt daaruit voort. Onder die lui vind je geen echte utopisten, enkel decadente strijders die uit verveling willen vernietigen wat door anderen is opgebouwd, zichzelf wijsmakend dat ze wel degelijk aan een nieuwe wereld bouwen, de enige echte rechtvaardige wereld, en agressief die doelstellinkjes aan Jan en alleman op willen leggen, desnoods met geweld. Appeltjesgroene velden, omzoomd door windmolens

Schoorsteenveger | 26-01-19 | 18:31

Van dit wijf mag je best even bij de buurman inbreken om te kijken of ie geen wietplantage heeft. Fuck privacy, elke burger heeft het recht om inbraak te plegen om te checken of diegene bij wie hij/zij inbreekt, niets iets fouts doet. Want zo rolt de PvdD. Zeker bij boeren, mag je gewoon inbreken. Ik snap de ophef niet.

zik | 26-01-19 | 22:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Logischerwijs volgt uit haar principes dat zij vindt dat roofdieren ervan weerhouden moeten worden prooidieren te doden. Ze is helemaal gek.

Sitting_targets | 26-01-19 | 17:37 | 3

Misschien wist je het nog niet maar een mens is geen carnivoor.

Wasbakplasser | 26-01-19 | 18:07

Omnivoor?

Sitting_targets | 26-01-19 | 18:15

Ook niet..

Wasbakplasser | 26-01-19 | 18:17

Ga toch wat gras op je kut bijknippen, achterlijk wijf

vreselijkefrans | 26-01-19 | 17:33

Volkert van der Graaf is ook via korte lijnen gelinkt aan de PVDD, om maar een idee te geven over wat voor soort gevaarlijke activisten we het hebben. Dit alles overgoten met een nobel sausje.

sprietatoom | 26-01-19 | 17:21 | 2

Meer info is welkom.

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:33

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:33

Zoek op MillieuDefensie.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 17:36

Leuk stukje radio. Conclusie: PvdD gaat gewoon verder met de extremisten ondanks de (toekomstige) rechtelijke uitspraken.

ProAsfalt | 26-01-19 | 17:19

Ouwehand, die is toch van die zure haringen?

bqbq | 26-01-19 | 17:14 | 1

Heel zuur viswijf, dat zeker.

HaatbaardKnipper | 26-01-19 | 17:19

Is die mevrouw de zus van Robot Jetten?

AdPatat1960 | 26-01-19 | 17:05

Godskolere, voor dit soort boneheads is nou purschuim en duckttape uitgevonden.

De luis | 26-01-19 | 17:05

Je bent wel sneu als je je leven ten dienste van de dieren stelt. Mensen genoeg in nood. Doe daar wat aan!

maarten1959 | 26-01-19 | 17:05 | 4

Build a fence.

Shareholder II | 26-01-19 | 17:16

@Maarten: Pink Floyd anno 2019:
All we need is just another spikes-fenced wall.

Graaisnaaiert | 26-01-19 | 17:28


Mensen doen zichzelf alles aan. Dit terwijl ze kunnen nadenken. Kinderen blijven produceren (Afrika) die vervolgens niks te eten hebben. Moet ik me daar druk om maken. Heb geen medelijden met de mens uitgezonderd kleine kinderen die op dezelfde niet begrijpen manier als dieren de wereld inkijken. Denk eens na!

CalamityJane | 26-01-19 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt hier een goed stuk biefstuk bij nodig om door dit interview te komen. Dus Ouwehand verbreekt niet de banden met mensen die strafbare feiten plegen. Einde interview.

Datkanjenietmenen | 26-01-19 | 17:01 | 1

Links en terrorisme liggen al jaren met elkaar in bed.

Frau Merkel | 26-01-19 | 17:09

Wat een ongelofelijke doordramkut zeg.

Rest In Privacy | 26-01-19 | 17:00

Fijn dat er niemand keek en ik ga niet alsnog op play drukken.
De Bijbel biedt beter verhaal. Volg Jezus.

Shareholder II | 26-01-19 | 16:57 | 4

En dat heb ik dus met die npo.

Shareholder II | 26-01-19 | 17:15

@kom hoe heet ie | 26-01-19 | 17:00

O, hij heeft vrijwel zeker geleefd en gepreekt. Zie Flavius Josephus.

omanders | 26-01-19 | 20:37

De reden dat geen serieuze historicus deze interpolaties (er zijn er twee) van latere christenen in het werk van Josephus gebruikt als argument voor de historiciteit van Jezus is precies dat. Het is alleen gangbaar binnen kringen van niet al te goed geïnformeerde apologeten die je sowieso al niet hoeft overtuigen en daarbij juist op dit vlak de al zeer penibele relatie met zaken als wetenschap en bewijsvoering, dan helemaal alle kritische faculteiten loslaten.
Er zijn een aantal criteria die je kunt gebruiken om de historiciteit van Jezus aannemelijk te maken, maar er zijn er geen te vinden in - of ondersteunen met contemporaine niet-christelijke werken.

Mazzelstof | 28-01-19 | 06:11
▼ 1 antwoord verborgen

Bij onze reusachtige Jumbo supermarkt is het vegetarische hoekje 2x1 meter. Dat willen we graag zo houden.

Oepsie1234 | 26-01-19 | 16:53 | 1

Niet als het aan dramcommunistje Tante Ouwehand ligt: "vegan is the future"...*PREOST!*
Mevrouw is niet zomaar een beetje wereldvreemd.

chicago river | 26-01-19 | 16:55

Ouwehand, overmorgen geniet ik van precies mooie volle plakken sappige rundertong met mosterd.
Tong uit het vuistje.
Je zult er wel niet wakker van liggen. Jammer want dat gun je ik met heel mijn hart.
Mijn hart ligt altijd voor op de tong dankzij optredens van jouw soort.

chicago river | 26-01-19 | 16:51

Binnenkort moet iedereen een koelkast aangesloten op internet (net als een slimme meter) die in de gaten houdt wat u wanneer eet. En sommige dingen mogen dan niet meer. Vlees bijvoorbeeld.

Deugen moet!

Is dit nog nieuws? | 26-01-19 | 16:50 | 1

Laat je niet gek maken door politiek en media. Dat zijn beesten.

Shareholder II | 26-01-19 | 17:03

"... wat U niet lijkt te begrijpen..."
Het is DKS!!1!

Jos Tiebent | 26-01-19 | 16:48 | 3

Inderdaad!

Is dit nog nieuws? | 26-01-19 | 16:51

Nee, berbaar!

Is dit nog nieuws? | 26-01-19 | 16:51

DKS eet kosher, zie haar/hem vaak in Adam Zuid bij Hacarmel.

Pelforth | 26-01-19 | 16:58

't is maar hoe je het bekijkt: voor een wortel is een konijn een agressief plantensap-dorstig roofdier en een leeuw een vreedzame vleeseter

wlodek | 26-01-19 | 16:40

De Kock doet het helemaal niet gek hier. Heb hem wel vaker om minder totaal beserk horen gaan. Hij gaat net te lang door met dat "gaat u banden verbreken als..."
Cocky had na 2 minuten moeten zeggen: als u consequent geen "ja" wilt/durft te zeggen, inteterpreten we dat maar als een 'nee", nietwaar?.
.
We weten allemaal, doos Ouwehand voorop, dat PvdD'ers net als GroenRufters vuistdiep in het activistische dierenleedwezenwereldje zitten. T zou ze sieren als ze dat gewoon toegaven. Nu krijg je dat infantiele"wij weten van niks hoor." Yeah right. Onhoudbaar, dat volk.

chicago river | 26-01-19 | 16:39

Als ik dit Ouwehand, Sjoerd van de Wouw en dat soort mensen hoor ga ik altijd even langs de slager om een lekker stuk vlees te halen, om dat met veel smaak te bereiden en op te peuzelen.
Gewoon omdat het kan en ik daar plezier aan beleef.
Helaas was de slager om 3 uur dicht, maar ik hou het te goed!

Dick Luyenlomp | 26-01-19 | 16:36 | 3

Wel haram vlees toch?

Kuifje-in-de-EU | 26-01-19 | 16:36

Zeker wel, hoewel ik een voorkeur heb voor rund, maar wel van een van de beste slagers van Brabant.
Denk niet dat het bio industrie is, maar dat weet ik niet en interesseert me niet

Dick Luyenlomp | 26-01-19 | 16:38

Dick Luyenlomp | 26-01-19 | 16:36
Sjoerd van de Wouw was 6 jaar lang de kantoorgenoot van Volkert v.d.Graaf moordenaar, nu al 10 jaar een subsidie-baan met 90D, letwel mensen WIJ betalen die terroristen en ze worden door de politiek geregeld. Een zielig land

grindbak | 26-01-19 | 16:54

Ik heb een tijdje sympathie gevoeld voor Sven, maar nu weet ik weer waarom hij een lul is: drammender dan Rob Jetten

StinkendeRoede | 26-01-19 | 16:34 | 3

Voor een journalist een goede eigenschap.

Kuifje-in-de-EU | 26-01-19 | 16:36

Wel denkt Sven nog al eens dat hij kritisch is als hij tien keer dezelfde vraag stelt.

lingo star | 26-01-19 | 17:20

Beste StinkendeRoede,

Huh?

Nou ben ik ook niet z'n Kockelmanfan, maar deze methodiek is prima. Gewoon de vraag blijven herhalen en iedere luisterraar merkt hoe voortdurend om de hete brei heengedraaid wordt door de geïnterviewde.
Nee, ik heb daar geen moeite mee. Evocatus

Evocatus | 26-01-19 | 17:56

Eng mens.

RenHoek | 26-01-19 | 16:29 | 3

Sven?

duh! | 26-01-19 | 16:31

Dame heeft best wel een punt maar loopt te drammen. Net zoals Sven trouwens. Maar het feit dat mevrouw een beetje lomp Sven zit te beledigen maakt dat ze m.i. het gevecht verliest.

RenHoek | 26-01-19 | 16:47

Sven is ok.
Mevrouw Ouwehand is een afvallige.

Pelforth | 26-01-19 | 17:00

Fijn, maar ondertussen staan de dierenliefhebbers in de rij om op de dames te stemmen. Aangezien alle deugpartijen ondertussen niet meer verkiesbaar zijn, rent men naar klaver en dierenpoes. Best wel zielig.

bergsbeklimmer | 26-01-19 | 16:28

Sven Kockelmann heeft zijn formule van het excellente Hardtalk maar dat niveau zal hij wel nooit halen. Is geen schande, wat overblijft is een goed programma met kritische pit een uitzondering in de vaak toch kruiperige slaafse Nederlandse journalistiek.

lingo star | 26-01-19 | 16:24 | 2

'U framet'
'Ik frame niet, u framet'
'Ik insinueer niets, u geeft geen antwoord op .. '
*Trrrring* 'Ja Dries Roelvink hier, ik ga meelwormen roerbakken'

Hollende_Kleurling | 26-01-19 | 16:30

Beste Lingo star,

Ja dat is het precies. Ik kan Tim Sebastian nog levendig herinneren. Stephen Sackur doet het ook goed maar haalt niet het niveau van zijn voorganger. Dus als dhr. Kockelman zich aan hen spiegelt dan kiest hij zijn voorbeelden wel goed. Sebastian zit trouwens tegenwoordig bij de Deutsche Welle en maakt daar de "Conflict Zone"
Ook hoogst interessant. Evocatus

Evocatus | 26-01-19 | 18:03

Het wordt tijd dat Nederland beseft dat veel van die extreme dieren-media-meisjes, al dan niet met een dieren-hobby of frunneken, echt de uitersten zijn, waar zijn de echte journalisten die deze overspannen hype-figuren ontmaskeren.... ze zijn er niet meer.

grindbak | 26-01-19 | 16:20

Marianne en Ouwehand en consorten zijn lekker binnengelopen met de verkoop van de Vegetarische Slager. Unilever heeft er miljoenen voor betaald. Obligaties voor de bouw van een nieuwe fabriek in Breda konden destijds gekocht worden via stichting Milieu&Natuur. Die chanteert supermarkten en de eerste grote klant was dan ook het AH concern. Jaap Korteweg en Nico Koffeman oprichters van de Vegetarische Slager zullen nu wel in de Quote 500 staan.

Trumme | 26-01-19 | 16:19 | 4

Vegetarische slager alleen de naam al..

timmey | 26-01-19 | 16:25

Boerenkool slachten....

Is dit nog nieuws? | 26-01-19 | 17:41

Hoeveel werkgelegenheid heeft het opgeleverd?

Sans Comique | 26-01-19 | 22:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is die mevrouw Ouwehand een ontzettend dom wijf. Volgens haar betekent 'toegestaan' hetzelfde als 'representatief'. Ze zegt letterlijk, 'het is toegestaan, dus is het representatief'. Hoe dom wil je zijn.

Mevrouw Ouwehand, het is toegestaan om een heidepaal in je anus te steken. Is dat dan ook representatief? Houdt dat in dat heel Nederland regelmatig heidepalen in hun aars steken? of doet u dat zelf regelmatig? Het is toch representatief.

zik | 26-01-19 | 16:19

Volgens Ouwehand bestaan er geen dieren die elkaar willen opeten... want levende wezens. Weet je wie overigens ook vegetarier was?

Lafayette | 26-01-19 | 16:19 | 2

Die kerel met die snor, eh... ligt op m'n tong... ah ja: Gandhi!

Monkey Cabbage | 26-01-19 | 20:41

Ja en met dezelfde debiele motivatie, zoals een of andere architect met een groteske voorkeur voor rechttoe-rechtaan in zijn memoires, te koop bij de eh.. alle boekhandels, beschreef.

Mazzelstof | 28-01-19 | 05:43

Het lijkt me wel degelijk aan de orde om zeer strenge eisen aan dierenwelzijn te stellen. Dieren hebben gevoel en kunnen lijden en pijn hebben. In die zin heeft Dierenpoes absoluut een punt.
Er lijkt me echter niets mis mee om vlees te eten van een dier dat een zo goed mogelijk leven heeft gehad en op een zo humaan mogelijke wijze is geslacht.
Mensen zijn inderdaad omnivoren en hoewel dat niet een vrijbrief is voor onbeperkt schransen (dat is immers voor niemand goed) lijkt me het af en toe eten van vlees of vis op zich geen immorele daad.
Gelukkig is bier trouwens volledig vegetarisch. Dus daarover kunnen mensen niet zeiken!

staat het bier koud? | 26-01-19 | 16:18 | 3

Dat humaan slachten is wel een ding hè. Dat willen miljoenen moslims niet. De complete Europesche vleesindustrie heeft tegenwoordig een halal certificering omdat er anders minder verkocht word.

Trumme | 26-01-19 | 16:25

Ritueel slachten zou dan ook zonder meer verboden moeten zijn.

staat het bier koud? | 26-01-19 | 16:48

Veel bieren en wijnen worden geklaard met visblaas.

omanders | 26-01-19 | 20:42

De door de mens veroorzaakte vernietiging van notabene onze eigen biotoop is exponentieel gaande. De PvdD is de enige partij met een visie op een transitie naar een duurzame menselijke beschaving. De andere partijen zijn gegijzeld door zowel het bedrijfsleven als de naïeve kiezer en houden zichzelf en het volk voor dat onze manier van leven kan blijven bestaan als de economie maar blijft groeien. De door de mens veroorzaakte massale uitsterving van wilde dieren en insecten zal tezamen met het verzuren van de oceanen en de directe gevolgen van klimaatopwarming binnen een decennium de wereldwijde instorting van de huidige samenleving veroorzaken als we deze koers nog langer volhouden. In dat licht komen mensen nog maar in 2 soorten: POP of POS. Part of the Problem, Part of the Solution. Helaas zijn de meeste mensen POP, en met zekerheid de rechts georiënteerde reaguurder, en is het meer dan waarschijnlijk dat Homo Stupidious binnen 50 jaar geheel is uitgestorven. www.scientistswarning.org/deep-adaptat...

king_dong | 26-01-19 | 16:17 | 9

@king_dong | 26-01-19 | 16:17 Klimaat alarmistisch kletsverhaal.

Zwizalletju | 26-01-19 | 16:39

King-dong heeft wel een punt maar slaat de plank mis omdat hij de oorzaak van het vernietigen van de biotoop niet snapt... de explosieve toename van de wereldbevolking. Als die niet stopt vernietigt de mens zijn leefomgeving (niet de aarde overigens, dat kan de mens niet doen).

RenHoek | 26-01-19 | 16:50

Kerel, 'de toekomst is veganistisch' is geen visie. Dat is je eigen (foute) mening doordrammen. Veganisme is een aantoonbaar zeer ongezonde levensstijl die alleen te handhaven is door sloten aan chemische supplementen te gebruiken die uit de chemische industrie komt. In de visie van mevrouw Ouwehand staan er over 100 jaar geen koeien meer in de wei in NL, maar staat NL vol met fabrieken die supplementen maken omdat mevrouw Ouwehand denkt dat tegennatuurlijk gedrag de toekomst is.

zik | 26-01-19 | 16:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe kan het, dat er in de politiek zoiets bestaat als PVDD!! Ook weer zo'n bewijs dat Nederland volledig doorgeslagen is. Ik bedoel, wie stemt daarop? Willen die soms een echte struisvogel als MP?

TonyMontana010 | 26-01-19 | 16:17 | 5

Marianne Thieme blijft een wild aantrekkelijke vrouw.

lingo star | 26-01-19 | 16:28

lingo star | 26-01-19 | 16:28 |
Hoe haar veganistische nonalcoholische (zevendedagsadventisten drinken niet, zeggen ze) reedt zo dik kan zijn is echter een totaal raadsel.

Langshetrandje | 26-01-19 | 16:36

Langshetrandje | 26-01-19 | 16:36
Soja bevat veel fyto-oestrogenen. Dan ga je vet afzetten.

Sans Comique | 26-01-19 | 23:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Het volgende is volstrekt hypothetisch (ik ben geen milieuterrorist OM!): ik ga Esther Ouwehand halal slachten. Het is aan de rechter om het voor te laten komen.

Met andere woorden: gegeven de pakkans van 0,nogwat% is niemand in Nederland een misdadiger. Mij vallen thans ontelbare schellen van de ogen.

Hetkanverkeren | 26-01-19 | 16:16

Deze mevrouw is zo overtuigd van haar eigen gelijk dat ze nooit ofte nimmer zal luisteren naar anderen. Ze zit net zo diep in haar schuttersputje als dat jochie in Spanje. Het is jammer dat er geen beelden van zijn maar ik stel me voor dat ze met de vingers in de oren 'LALALALA' zit te blèren als er iemand anders aan het woord dreigt te komen.

marcoplarco | 26-01-19 | 16:15

Als het aan de PVDD ligt zuigen we allemaal op een steen in de toekomst.
Echt, een beter excuus om toch vooral dagelijks minimaal een kilo vlees naar binnen te hachelen is er niet, met dank aan het dierenfascisme van mevrouw Ouwehand.
*verlekkerd naar zijn cavia kijkt*

Graaisnaaiert | 26-01-19 | 16:08

De mens is van nature een omnivoor, dierenactivisten daarintegen zijn onnatuurlijke entiteiten, waarschijnlijk door het teveel tofu en wortels knagen krijgen deze entiteiten een hersenverweking die leidt tot neigingen die gevaarlijk zijn voor andere mensen.

swebe | 26-01-19 | 16:07 | 1

Ik ben er van overtuigd dat veel van die vega-muppets stiekem gewoon een 'delleke uit de FEBO-muur trekken na het stappen.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 16:08

Je zal maar getrouwd zijn met zo een rattelkip, wil je lekker neucken lult ze je helemaal slap. Arme man ( als ze al getrouwd is). Kan ook zijn dat die man doof is en ze een heek gelukkig huwelijk hebben.

jan huppeldepup | 26-01-19 | 16:07 | 8

Uw zin op 16.09 deed mij dit pad opwandelen.

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:53

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:53

Ah ja. Maar dat is toch gewoon zo? Als mannen massaal nee zouden zeggen dan hebben mutsen zoals dit geen enkele inspraak meer. Maar ja, die vagijne validatie he? Daar doen veel mannen alles voor.

Zelf heb ik daar al langere tijd geen last meer van.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 17:58

Lol. Althans dat hoop ik voor u.

Langshetrandje | 26-01-19 | 18:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Veganisten en vegetariërs hebben altijd zo'n ongezond huidskleurtje
en meestal lullen ze over hoe lekker al die sojatroep is,
maar hun geknepen oogjes veraden hun onzin
en er hangt altijd een of ander vies antifa-krakers geurtje om die lui heen.

Halul gebakken | 26-01-19 | 16:06 | 6

De meeste veganisten slikken enorme hoeveelheden extra vitamines omdat je maar zoveel voedingswaarde uit een blok tofu kan halen. Daarnaast zadelen ze veelal ook nog eens hun kinderen op met deze religie.

Beefbus | 26-01-19 | 16:21

En ze zeggen het om het milieu te sparen maar fokken gemiddeld 4 kinderen.

2voor12 | 26-01-19 | 16:57

2voor12 | 26-01-19 | 16:57
Die ze vervolgens ook niet inenten.

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Mevrouwtje Ouwehand weet zeker niet dat wij onze intelligentie te danken hebben door het verhitten van vlees en vis? Hierdoor is onze hersencapaciteit enorm toegenoemen en zijn wij geevolueerd tot het slimme volk wat we nu zijn. Als wij het vuur en vlees niet hadden ontdekt dan hadden we nu nog de hersencapaciteit van apen gehad.
En dan ik zal ik maar gelijk de stelling poneren dat generaties lang vegan eten uiteindelijk weer tot dommere mensen zal leiden. En als ik haar zo hoor is dat proces zelfs al meetbaar in 1 generatie.

Barbarous_Relic | 26-01-19 | 16:06 | 2

Helemaal mee eens behalve dat stukje over intelligent en slim, uit de dagelijkse praktijk en het stemgedrag blijkt niets van die stelling.

swebe | 26-01-19 | 16:11

"Geëvolueerd tot het slimme volk dat we nu zijn". Je bedoelt we zijn een miniem beetje minder achterlijk dan dat andere achterlijke volk.

bodemloos | 26-01-19 | 16:50

Maar VVD'ers kunnen we wel gewoon eten, die hebben geen gevoel.

Binnenbaan | 26-01-19 | 16:06 | 2

Tsja, helaas is het taai kut vlees, dat vlees van die VVD’erts
Wat best vreemd is, want er zit overduidelijk ook een hoog vet percentage in dat VVD vlees.

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 17:00

De VVDers kunnen gewoon in de bitterballen en vlammetjes.

Pelforth | 26-01-19 | 17:04

Ik zie geen koeien, ik zie hamburgers.....

Je merkt dat de hersentjes bij die vega-nazis steeds minder goed functioneren omdat ze geen vlees meer eten.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 16:03 | 4

Stuurloos en reddeloos verloren ondertussen 16:45

Ehm, krijgt u wel genoeg eiwit binnen, of hebben ze u ook wijsgemaakt dat eiwit rascisme ende diskriminazi is!

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:57

doctor tatta op de kast. Eiwitten zijn zeer bedreven in het maken van onderscheid. Om dat nou meteen te koppelen aan een politieke stroming uit de vorige eeuw lijkt me onnodig.

bodemloos | 26-01-19 | 17:22

bodemloos | 26-01-19 | 16:45

Ik bepaal zelf wel wat ik zeg of niet.

Kop Kaaz | 26-01-19 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap sowieso niet dat je Kamerlid kunt worden voor de Dierenpartij terwijl je naar een erg foute dierentuin bent genoemd.

Kuifje-in-de-EU | 26-01-19 | 16:01 | 7

O, je bent dus idd bejaard, zoals ik al inschatte..

echt_links | 26-01-19 | 16:38

Ben je tegenwoordig met 43 jaar al bejaard?

Kuifje-in-de-EU | 26-01-19 | 16:54

Maar u stempt dan ook altijd trouw VVNeee, die snappen sowieso alleen zichzelf en andere VVNeee’ers

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Vegetarier is het oude woord voor de dorpsidioot die niet kon jagen of vissen.

Beefbus | 26-01-19 | 16:00 | 4

Nogsteedsloos 16:14

Nee emokippetje, jouw kijktip de wereld opdringen in de vorm van bewustzijn en empathie behoren tot de categorie idioot.

En u bent als titelkandidaat, strijder in de rang van volidioot!

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:52

Kijktip = kijk op

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:52

Dr.Tatta.Macamba
dorctor tatta leeft zich uit. Verder nog argumenten of weet je niet wat dat is?

bodemloos | 26-01-19 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

He dierenkut, ik heb nieuws voor je. Het eten van dieren is VOLSTREKT NORMAAL.

"het leven is ingericht alsof het eten van dieren volstrekt normaal is", aldus deze zandvagina. Wat een dom gelul. De mens is gewoon een dier, en een omnivoor. En omnivoren eten, verrassing, ook andere dieren. ALLE omnivoren, niet alleen mensen. Dat is natuur, mens.

Dit soort wijven heeft geen flauw benul waar ze over lullen. Presenteren zich als een partij van de natuur, maar heeft geen idee hoe de natuur werkt.

Een mens die GEEN dier eet, dat is volstrekt ABNORMAAL. Prima, is een eigen keuze, mijn zegen heb je, maar ga nou niet lopen ouwehoeren alsof het niet normaal is dat een omnivoor dieren eet. Omni, weet je wel. 'eet alles'.

zik | 26-01-19 | 15:58 | 15

zik Je kan jezelf gewoon laten inlichten via YouTube of diverse onderzoeken opzoeken waaruit blijkt dat ons menselijk lichaam juist niet zo goed bestand is tegen vlees en zuivel. Kijk alleen maar naar het "slechte" cholesterol wat alleen in dierlijke producten voorkomt. Of hoeveel mensen lactose intolerant zijn.
Wij moeten ook eerst vlees bakken voordat wij het kunnen eten.
En als het allemaal zo natuurlijk is waarom zit het dan niet in ons systeem dat wij als kleine kinderen al een levend konijn opeten? Als een kind dat doet wordt die psychisch gestoord verklaard. In plaats daarvan leren wij kinderen om een konijn/dier te knuffelen en goed te verzorgen.
Ik neem aan dat je jouw kinderen, neefjes of nichtjes niet meeneemt naar een slachthuis maar naar een dierentuin?

Cadeauinpakpapiertje | 26-01-19 | 17:31

Beste Bodemloos, waar beweert er iemand dat je gescholden hebt?

Lezen is moeilijk he. Komt waarschijnlijk door een tekort aan belangrijke voedingsstoffen. Eet eens een biefstukje, wellicht dat het dan beter gaat.

Wat er gezegd werd is dat je zat te beschuldigen en valse verwijten maakte, wat geheel waar is. Verder ga je niet in op het omnivoor verhaal.

zik | 26-01-19 | 17:36

Cadeauinpakpapiertje | 26-01-19 | 17:31
Ik licht mij liever in door te kijken naar de wetenschap en de boeken. Je komt met allemaal kulverhalen aanzetten. Niemand stelt dat je alléén vlees moet eten, en je kunt ook teveel vlees eten. Cholesterol is een belangrijke stof in je lichaam, zou je het niet binnenkrijgen (helemaal niet) ga je gewoon dood. Zo simpel is het.

Dit is precies het probleem wat ik met de 'millieuvriendelijke' mensen als jij heb. Je legt mensen woorden in de mond en beschuldigt ze van gedragingen die nergens op slaan, of je komt met totale kulverhalen over babies die konijnen eten aankakken.

Niet elke diersoort eet vlak na de geboorte van alles, sterker nog, bij de meeste dieren is er dan sprake van een aangepast dieet (meestal moedermelk).

De rest van je verhaal is totaal sneeuwvlokjesgelul. Ja mijn kinderen weten waar vlees vandaan komt. En leren lief te zijn voor dieren. Dat is heel normaal.

Je suggestie dat iemand die vlees wil eten, dieren wil mishandelen, raakt kant noch wal en is verder geheel niet relevant.

Feit blijft dat volgens de gehele voedingswetenschap, veganisme een erg ongezonde levensstijl is. De youtube filmpjes waar jij kennelijk liever je informatie uit haalt, gaan ook voornamelijk om allerlei oplossingen om het probleem van geen vlees op te vangen. Ik heb daar een hele simpele oplossing voor: eet gewoon vlees. Dat is normaal, dat is waar je lichaam op gebouwd is, en je spijsvertering ook. Jij bent een dier wat óók vlees eet.

Dat houdt niet in dat je dieren moet mishandelen, of elke dag een halve koe moet verorberen, nee. Het zou goed zijn als mensen hun kinderen ook eens meenamen naar een abbatoir, in het kader van algemene opvoeding.

Laat jij jou kinderen ook uitgebreid zien hoe die planten die jij eet, leven op basis van stront en rottend vlees van gestorven dieren? Wat een dom gezwets.

zik | 26-01-19 | 17:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik vind in die discussies van Sven dat Dries vaak de stem van de redelijkheid is. Hoe heeft het zo ver kunnen komen.

kokkie klaphaak | 26-01-19 | 15:58 | 1

Dat heet dementie, en heeft zo kunnen komen omdat u oud bent geworden opa klaphaak.

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:34

Dacht dat rolmops in een potje zat van dat merk.

Vliegendtapijtje | 26-01-19 | 15:57

Sla eten kan, nootjes ook. Hebben geen gevoel heb ik gehoord.

/slafluisteraar

Ook nog eens mazzel dat fleischetende dinosaurussen zijn uitgestorven, die aten pas veel vlees. Maar dat terzijde.

Aap Noot Miesje | 26-01-19 | 15:57

Ik eet er geen bal gehakt minder om... maar ik vind haar best sterk...

Roger Gene II | 26-01-19 | 15:56 | 1

Ik ga door haar zelfs expres meer vlees eten. Als Nederland dit soort politieke decadentie geen enkel probleem vind, hoef ik mij niet druk te maken over mijn Carbon footprint.

Mevrouw Ouwehand kan maar wat blij zijn met mensen zoals u, zonder mensen zoals u had dit gestoorde mens namelijk geen bestaansrecht in die toneelvoorstelling die wij kennen als de tweede kamer der staten generaal.

Best sterk, helemaal apenshit gaan over framen, als een journalist je een hypothetische vraag stelt, en die journalist verwijten dat hij het debat dat je met hem hebt loopt te sturen. Ester Ouwehand heeft in dit interview laten zien dat zij niets te zoeken heeft in die tweede kamer. Maar gelukkig vond u haar best sterk, balloze gehaktbal dat u er bent.

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:32

Hahaha wat een gesprek.

Hollende_Kleurling | 26-01-19 | 15:55

Het is niet verkeerd dierenwelzijn in de gaten te houden.
Maar het moet wel rendabel blijven.
Boerenland teruggeven aan de natuur is altijd verlies in alle opzichten. Want niemand heeft wat aan die natuur, terwijl er ooit geld verdiend kon worden en voedsel geproduceerd, ook voor de export.

marjen | 26-01-19 | 15:54 | 1

Marjen
Boerenland voor windmolens! Levert behoorlijk geld op voor die windmolenboeren. Ben zijn naam kwijt, heeft daar een reportage over gemaakt en is vervolgens verguisd en zelfs bedreigd door het groene linkse volk!

CalamityJane | 26-01-19 | 16:26

In het Nederland van Rutte is elke terroristische en/of activistische beweging de baas. Want als degene die pretendeert de lakens uit te delen, de regie niet in handen heeft, nemen anderen die regie in handen. En zo krijg je wanstaltige gedrochten als het klimaatakkoord. Puur activisme, geen realisme.

Datsun_Cherry | 26-01-19 | 15:54 | 1

Wat ik nog het meest schribarende vind is dat dit soort gelipte malloten steeds stemmen binnenharken.

Wie is hier nou dom? Deze idioten of het volk wat erop stemt?

Kop Kaaz | 26-01-19 | 16:05

Effe over Dier & Poes en de moord op Pim Fortuyn.
Volkert van der Graaf zat in een vereniging samen met een enkele andere persoon. Deze Vereniging Milieu Offensief heeft als enige taak boeren terroriseren.
En die andere persoon, Sjoerd van der Wou is actief betrokken in de Tweede Kamer als adviseur van Marianne Thieme.
En dan heb je nog die andere politieke partij de toch wel heel dicht bij de moordenaar van Pim Fortuyn staat. ejbron.files.wordpress.com/2018/02/sc...

Osdorpertje | 26-01-19 | 15:53 | 2

appels en peren

drfiets | 26-01-19 | 15:57

Nee hoor gewoon feiten. Maar zoals bekent is er nog nooit een linkse terrorist veroordeeld in Nederland voor oa. inbraken op boerderijen of nertsehouderijen.

Trumme | 26-01-19 | 16:08

vimeo.com/278963435

Misschien deze docu eens kijken. Helaas is dit de werkelijkheid en gebeurt dit ook gewoon in onze slachterijen.
Waarom wordt het mensen kwalijk genomen als ze opkomen voor dieren? Dat begrijp ik niet.
Als er een hond in de auto zit met 25 graden en de ramen dicht dan wensen mensen de eigenaar dood. Zo ook hier. Maar kom je op voor dieren die echt door een hel gaan dan ben je een zeikerd, een volkert v/d Graaf en en fascist

Cadeauinpakpapiertje | 26-01-19 | 15:53 | 11

Cadeau etc,
Weet u dat in veel pakpapiertjes vermalen botten worden gebruikt voor de binding?

Langshetrandje | 26-01-19 | 16:47

@Cadeauinpakpapiertje | 26-01-19 | 15:53 Dit is in Australië

Zwizalletju | 26-01-19 | 16:54

Langshetrandje. Nee, dat wist ik niet. Sowieso schik ik ervan in hoeveel producten dieren gebruikt worden. Je doet je uiterste best om zoveel mogelijk te vermijden, maar helaas is niet alles uit te sluiten. Dit is onmogelijk zelfs

Cadeauinpakpapiertje | 26-01-19 | 17:04
▼ 8 antwoorden verborgen

Kokhalsman zit woorden over te geven. Damman probeert een uitspraak te forceren die later uit haar context tegen haar gebruikt kan worden. Kokhalsman is de boer met kiespijn die een verkeerde keuze maakt. Ben niet zo van de Parij van de Dieren maar mijn punten gaan naar Ouwehand.

Premier Trutte | 26-01-19 | 15:52 | 3

U bent een debiel?

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:15

Ouwehand wil gewoon niet eerlijk toegeven zich met terroristen in te laten.

2voor12 | 26-01-19 | 16:19

Eerst de verwerpelijke schapenslacht! Maar daar branden we onze vingers niet aan!

CalamityJane | 26-01-19 | 16:30

Als we mensen met strafbare feiten buiten zetten en de grens sluiten is er meer dan genoeg geld om het dierenleed uit te bannen.

bodemloos | 26-01-19 | 15:52

Echt een minister: totaal geen verstand van hoe het er aan toe gaat in de echte wereld.

XverderNix | 26-01-19 | 15:52 | 1

En u bent een minister, en de buurvrouw is een minister, iedereen is een minister.

Gelukkig weet u hoe het er aan toe gaat in de tweede minister kamer

Dr.Tatta.Macamba | 26-01-19 | 16:14

Mooi gesprek, hypocriete muts roept u framed, u bent geen rechter, en vervolgens continu framen en op de stoel van de rechter gaan zitten.
En dan Dries die inbelt, surrealistisch allemaal.

Harry Turtle | 26-01-19 | 15:50

Ik heb de Unox rookworsten bij Appie nog nooit horen protesteren. Wel staan er soms doeken omheen die “haram” roepen. Dat bederft mijn eetlust.

Nivelleermarionet | 26-01-19 | 15:49

Ouwehand, is zij van de rolmopsen of van het dierenpark? Ik ken haar namelijk niet.

NeedIsaymore? | 26-01-19 | 15:48

"Dieren zijn levende wezens met bewustzijn en gevoel".
Nou nee, dieren hebben geen bewustzijn. Zij zijn zich niet van zichzelf bewust.
Dat maakt de mens uniek als beelddrager van God.

ccr316 | 26-01-19 | 15:46 | 12

CalamityJane | 26-01-19 | 16:53
U bent fan van de mug, de vlieg en de rat?

Langshetrandje | 26-01-19 | 17:02

Wij hebben ook geen bewustzijn.

azijnseikerT | 26-01-19 | 19:40

azijnseikerT | 26-01-19 | 19:40
De enige die als een beest met zijn soortgenoten (en andere) omgaat is de mens.

lovekila | 27-01-19 | 10:05
▼ 9 antwoorden verborgen

Oh, het gaat om bewust zijn van het eten van vlees. Nou, ik ben me er helemaal bewust van.

Jos Tiebent | 26-01-19 | 15:45

De decadente consumptiemaatschappij maakt het mogelijk om extremistische dierenvrinden en ander links half-leven boven kamertemperatuur te houden met kunstmatig vervaardigd nep-vlees en ander veganistisch-verklaarde diervoeding.
Met wel hier en daar wat groen garnering van vermoorde plantenresten, om het oorverdovende geDeug een legitiem kleurtje te geven.

Jan Passant mk2 | 26-01-19 | 15:45

Sven heeft in ieder geval een zeer passende naam.
Ouwehand, agnost van, jawel, de VU. Leverancier van onverdraagzaamheid.
Ik ga dit gesprek niet luisteren. Ben een prachtige ultraslowcook Boeuf Bourguignon aan het preparen. Het Charollais vlees zou zenuwachtig kunnen worden van het stemgeluid van beiden.

Langshetrandje | 26-01-19 | 15:44

Als je een goede homp vleesch op een bepaalde manier bakt
smaakt het net alsof je mos of een bos wortels zit te kauwen
Vast iets voor die doorgedraaide heks Ouwehand

Tobi | 26-01-19 | 15:43

Ik ken vegetariërs die geen probleem hebben met vis eten want niet zo aaibaar als zoogdieren en ze hebben ook geen stembanden waarmee ze gegil kunnen produceren.

Red Pill | 26-01-19 | 15:41 | 1

Red Pill | 26-01-19 | 15:41 |
Onjuist. Sommige soorten maken geluiden, en hoorbaar voor de mens, bv. tijdens paringsritueel. Kikvorsvissen in California konden mensen woonachtig vlak langs de kust gewoon in huis horen. Bioloog Arhtur Popper sprak ook wel van "kabaal" -kejje nagaan.

chicago river | 26-01-19 | 16:20

Kockelman is met afstand de beste interviewer van Nederland.

Superior Bastard | 26-01-19 | 15:41 | 4

SB Tranen met tuiten. Dank!

Langshetrandje | 26-01-19 | 15:47

Hahaha. Ik vind het altijd komisch als hij op triomfantelijke toon een puntje denkt te scoren, om vervolgens door zijn opponent rustig en volledig te worden ingepakt.

obominotie | 26-01-19 | 15:48

Ik luister vaak naar Kockelman en deze man en zijn redactie zijn altijd goed voorbereid. Ouwehand leeft in haar eigen waarheid en dat liet ze hier goed blijken.

jaap932057795966 | 26-01-19 | 19:44
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren gehoord, PvdD gaat dus gewoon verder in zee met terroristen die boeren bedreigen en varkens in de stallen 's nacht opjagen voor mooie video's.

2voor12 | 26-01-19 | 15:41

Koop een koe via een koepon trut.

de uitbater | 26-01-19 | 15:36

Hoppa, en weer een topic! Nu lekker bier met worst.

Ramsesz | 26-01-19 | 15:33

Man man, ga kokkels eten, lekker!

Hemmenaar7 | 26-01-19 | 15:31 | 1

Goffergeten zalig.
Rood pepertje erbij, knoflookjes, verse kruiden. Zo simpel ook...mensen grijpen altijd meteen naar die mossel, maar pak eens een kokkel1!
Na ja, des te meer kokkelmokkels voor ons.

chicago river | 26-01-19 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken