Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veilig Verkeer Nederland wil een UBER-VERBOD

Zo eeehh, Ubertje besteld? 😗

Bendestrijd tussen VVN en de vvd!

Je hebt taxibedrijven die schooltjes, oudjes & zieken rondrijden. En je hebt Uber, voor de snelle zakenman & de randstedelijke yogasnuivers. Uber is zeg maar de motorbende van de vvd. Neelie 'Kouwe Kak' Kroes is capo in de top van de organisatie, ex-Kamerlid Bart 'Uber het landsbelang' de Liefde beheert Chapter Holland, en op straat laten de supersnorders van Los Liberalos een spoor van dood en verderf achter, met talloze aanrijdingen & Uberdoden tot gevolg. Ook als het goed gaat, word je genaaid: als je telefoon bijna leeg is, weet de app dat en zijn de ritprijzen hoger. Veilig Verkeer Nederland is het beu en TRAPT OP DE REM: Uber moet van de weg & aan de ketting. Jammer wel. Was er eindelijk een bedrijf dat zonder doorkiesnummerende telefooncentrales, zonder cash op zak en 100% op GPS-bepaling rijdt, kan de regelgeving de realiteit weer eens niet bijhouden. Uber is goedkoper, de auto's vaak nieuwer/schoner en zelfs de bautenlaanders spreken beter Nederlands. Maar ja, het is ook een kudtbedrijf dat z'n werknemers uitzuigt & opjaagt, onethisch gedrag aanmoedigt en nooit omkijkt naar slachtoffers van hun beleid. Beetje zoals de vvd Nederland runt, dus. MAG DAT?

Social

Reaguursels

Inloggen

Hier in Londen waren wat problemen met licentie maar voor de rest functioneerd Uber echt super. De chauffeurs allemaal in nieuwe auto's en absoluut goed gemanierd. Uber is top.

ZwarteRiek | 19-01-19 | 10:30

Ik was laatst in Lissabon en daar heb ik werkelijk alles met Uber gedaan. Fatsoenlijke prijzen, vriendelijke lui in nieuwe autos en snel van A naar B. Was voor 6 dagen minder kwijt dan je hier kwijt bent aan een enkele nachtrit A'dam-Haarlem. Wat een verademing.

DaZe | 19-01-19 | 00:57 | 2

Dat is precies het probleem, er gaat van een toch al goedkope rit zo'n 30 procent naar Uber. De chauffeur mag zelf alle kosten betalen. Een zeer laag betaald baantje waarvoor jij minder kwijt bent, Uber de zakken vult en de rest van de wereld de dupe is. Waarom? Omdat alleen mensen van onderuit de samenleving Uber taxi gaan spelen, de rest kijkt wel uit.

kalescheet | 19-01-19 | 07:55

Hey Kale scheet, als die uberchauffeurs zo uitgeknepen worden door Uber, waarom kan het dan voor minder dan de helft van een gewone taxi en doen mensen het nog steeds?

TyrionLannister | 19-01-19 | 09:51

Laat maar ik ben al een uber mensch

Haat-links | 19-01-19 | 00:19

Ja uber, laatste keer werd een retourtje gerekend terwijl we een enkeltje reden... ‘fout in gps’? Leg me eens uit waarom de uber precies weer bij het beginpunt uitklokte? Nou ja, tien meter verder op, maar heel bijzonder.
Dus check Altijd je rit!!

Analia von Solmsch | 18-01-19 | 18:57 | 1

Je krijgt vooraf een prijs range (bijv 6 - 8 e). Je betaald nooit meer dan het hoogste getal in die range.
Op sommige plekken is er zelfs vooraf al precies bekend wat je betaald.
Dus dat jij twee keer de prijs hebt betaald vind ik een gek verhaal.

PSYx | 19-01-19 | 06:57

Ik weiger ooit een taxi te pakken in Amsterdam. De chauffeurs en prijzen zijn gestoord. Uber daarentegen, best prima! Aardige lui achter het stuur en het is beter betaalbaar. Dus doe mij maar Uber.

Upendo | 18-01-19 | 18:45 | 3

Zelfde taxichauffeur, maar bij uber wordt iedere rit beoordeeld door de klant. Dat maakt het verschil.

Analia von Solmsch | 18-01-19 | 18:58

Man jij bent er eentje uit de categorie super naïef. Die Uber is gewoon een reguliere taxi, alleen dan uitgeknepen want Nelie moet ook haar vergoeding krijgen

Sprinkhaan | 18-01-19 | 21:13

Misschien moeten we gewoon naar een standaard toe dat een stukkie meerijden met een auto helemaal niet zo speciaal is. Dus geen luxe is.
Als een stinktaxi met een tokkie achter het stuur vervolgens je vervolgens 400% rekenen voor wat het kan kosten en dan je ook nog probeert te naaien met omrijden, dan heb je jezelf opgehangen. Niet uber

Epistulae_Morales | 18-01-19 | 23:11
-weggejorist-
Johan_Voorhaar | 18-01-19 | 18:42

"als je telefoon bijna leeg is, weet de app dat en zijn de ritprijzen hoger.

Nee, dat doen ze dus (nog) niet. Via je eigen URL:

"The company didn't say it was acting on these data points, just that it was making a note of human behavior. ... "And we absolutely don’t use that to kind of like push you a higher surge price, but it’s an interesting kind of psychological fact of human behavior,""

Tapu beoordeelt deze bewering als NIET WAAR,
Je doet jullie motto weer eer aan van Rossem. Ongefundeerd.

Tapu | 18-01-19 | 18:24 | 2

Fijn dat the Company de waarheid verkondigd. Net zoals FB.

Trumme | 18-01-19 | 20:23

Ik heb niet voor niets nog tussen haakjes gezet. Vertrouw Über voor geen cent. Ooit op het punt gestaan hun app te installeren, maar toen ik zag wat die app voor permissies wilde zag ik er van af. En met alles wat er daarna bekend werd over Über ben ik daar blij om.

Tapu | 19-01-19 | 00:44

De ene ondernemer moet aan allerlei eisen voldoen en over vergunningen beschikken en de andere niet? Dan moeten of al die regeltjes overboord of iedereen moet eraan voldoen.

SlimmeBelg | 18-01-19 | 17:34

Prima service en vriendelijk chauffeurs.

jasoe | 18-01-19 | 17:28

Zolang de taxi branch wordt bevolkt door onbeschofte hufters die graag een blokje om rijden, zie ik geen rede om uber te verbieden.

Ray69 | 18-01-19 | 16:42 | 2

Uber is ook een taxi uit dezelfde vijver. Man wat een domheid hier weer

Sprinkhaan | 18-01-19 | 21:15

@Sprinkhaan, maar bij Uber betaal je nooit meer dan vooraf bekend is. Daarnaast word de chauffeur beoordeeld en als je onder een bepaald aantal sterren komt word je gedeactiveerd.

PSYx | 19-01-19 | 06:59

Heil, Duthler!!

NACademicus | 18-01-19 | 16:40 | 1

Übermensch !!

Haat-links | 19-01-19 | 00:20

Maak de Nederlandse provincies weer verantwoordelijk voor de afgifte van taxivergunningen in hun eigen provincie.

JohnWalker | 18-01-19 | 16:32

Die Uber chauffeurs moeten zich net als iedereen aan de wet houden. Als Uber wordt verboden moet ook de VVD worden verboden lijkt mij.

Crystallugia | 18-01-19 | 16:12

Ik wil een wapenverbod.
Al die pistolen die mensen doodschieten, dat kan echt niet meer.

watergeus | 18-01-19 | 16:03 | 1

Lol, never mind the gun, beware of the owner!

D-Fens_1963 | 18-01-19 | 19:00

Uber is een ramp.
Gebaseerd op Disruptieve Technologie, die net zoals bv AirBnb voornamelijk op hebzucht van het individu draait. Ieder individu dat zijn geldelijk gewin eruit haalt vindt het prachtig; de rest van de samenleving betaalt de rekening voor alle negatieve consequenties en tekortkomingen.
Nee dank u.

Not_again | 18-01-19 | 15:26 | 1

Inderdaad. Bij Über is hetzelfde aan de hand als AirBnB. Een zichzelf serieus nemende B&B kan wel opdoeken door alle voorschriften mbt Legionellapreventie, Brandveiligheid en Andere eisen, terwijl Henk&Ingrid zonder 1 beperking hun zolderkamertje kunnen verhuren.
Über is in de basis natuurlijk een supergoed systeem, helaas botst dit in NL regeltjesland met de groep die wel aan vanalles moet voldoen.

Sjeik-Sjotum | 18-01-19 | 16:11
-weggejorist en opgerot-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 15:15 | 2

Verhaal is simpel : Uber is fantastisch maar het wordt verkloot door de Mocro chauffeurs, deze voelen zich niet verbonden met de Amsterdamse samenleving en hebben dus lak aan de veiligheid van voetgangers en fietsers. Dáár ligt het probleem, niet bij Uber

Fontanarossa | 18-01-19 | 15:13 | 3

Wij importeren nu eenmaal graag onze eigen problemen. En VVN weet natuurlijk p r e c i e s waar het aan ligt, maar ze kijken wel uit om het hardop te benoemen.

bisbisbis | 18-01-19 | 15:21

Daar ligt dus niet het probleem. Als Uber-chauffeurs geen fatsoenlijk tarief krijgen dan zijn fiasco's zoals dit een logisch gevolg. Er zitten prima elementen in het idee van Uber maar hun 'alwetende' controle algoritme dat stuurt op responstijd, eenzijdige beoordeling vanuit de klant etcetera is volstrekt illegaal naar NLse maatstaven. Als ik een camera installeer om medewerkers te controleren of er uit zou willen knikkeren omdat ze minder productief zijn dan ben ik zwaar het bokje. Moet je ook niet willen overigens.

Sprinkhaan | 18-01-19 | 17:30

Nederland lijkt een derde wereldland.

JohnWalker | 18-01-19 | 17:38

Voor 020 vind ik dat er groenslinks passend klimaatvriendelijk vervoer moet komen en een beetje dezelfde uitstraling als die stad tegenwoordig heeft. Alle taxis en uber verbieden en laten vervangen door kamelen en riskja's.

tweetybird | 18-01-19 | 15:07 | 3

Alléén taxi-standplaatsen buiten de ring, lijkt me ook echt iets voor GroenLinks.

Papa Jones | 18-01-19 | 15:14

En voor die standplaatsen natuurlijk een parkeer tarief van 10 tot 15 euro per kwartier.Op dat niet alleen de toerist daar verdwijnt maar ook de taxi.

tweetybird | 18-01-19 | 15:16

tweetybird

Win-win !!

Papa Jones | 18-01-19 | 15:26

Als ik zo de ervaringen met Uber lees dan lijkt Amsterdam verbieden de meest effectieve oplossing.

W_F | 18-01-19 | 15:05 | 1

Geen halfslachtige oplossingen. Ik dacht aan een muur van 80 meter hoog rondom. Zonder poort.

tweetybird | 18-01-19 | 15:17
-weggejorist en opgerot-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 15:01 | 5

Papa Jones | 18-01-19 | 15:05
Op daskapital heeft het een half jaar geduurd voordat er een filtertje op kwam.

Het betreffende bedrijf verkoopt overigens dure (pdf) boekjes over hoe je een bedrijf zou kunnen beginnen, waarmee je dan in theorie inderdaad iets zou kunnen verdienen.

W_F | 18-01-19 | 15:07

Klopt, ik heb jouw moeder genomen, op de computer. Je vader stond erbij te huilen.
Zuk schreeuwen dat kreng.

Ruimedenker | 18-01-19 | 15:08

W_F | 18-01-19 | 15:07

Het principe is altijd hetzelfde: Je maakt een goedgelovige lekker met een verhaal dat zelfs de grootste idioot een maandsalaris van (vul maar in) kan verdienen, altijd vanuit huis. En je moet altijd éérst geld overmaken. Heel gek.

Maar goed pdf-boekjes is het in dit geval.

Papa Jones | 18-01-19 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook zo'n typisch Nederlandse en voorspelbare reactie: als er een bejaarde een ongeluk veroorzaakt, dan moeten meteen ALLE bejaarden drie keer per jaar worden gekeurd,, moeten ze opnieuw afrijden wordt er gesproken over een maximum leeftijd om nog te mogen rijden. Let maar op, de volgende keer dat er een opa in een plantsoen tot stilstand komt.

bisbisbis | 18-01-19 | 14:59 | 1

Bejaarden mogen überhaupt toch niet autorijden ?!

Papa Jones | 18-01-19 | 15:02

Het mooie is, dankzij de app kun je Uberal opstappen.

Ruimedenker | 18-01-19 | 14:58

Hoera. Lekker incidenten-politiek. (ook wel bekend als: 'Stint-reactie') . Vier ongelukken met Über, en jaaaahh hoorrrr: daarrr is'tie weerrrr: de typische en voorspelbare Nederlandse reactie: 'V E R B I E D E N'.
Vier ongelukken met Übers op hoeveel Übers? En hoeveel ongelukken met normale taxis? En hoeveel ongelukken door snelheidscamera's, verkeersdrempels, afrem- en uitwijk wobbeltjes en -wubbeltjes, en voorrangsregels die ze in andere steden niet hebben?
-
Incidentenpolitiek. VVN is niet bezig met uw en mijn veiligheid; VVN is bezig met het borgen van haar eigen voortbestaan.

bisbisbis | 18-01-19 | 14:56 | 4

Sörry.

bisbisbis | 18-01-19 | 15:16

@bisbisbis
Hoera, mensen die gewoon nadenken. Ze bestaan nog!

Amsterdamsko | 18-01-19 | 15:19

bisbisbis | 18-01-19 | 15:16 |
löl!

Basil Fawlty | 18-01-19 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Best een beetje onzin.
Uber werkt in NY, London prima.
Denk dat de “Nederlandse” mentaliteit niet werkt.
Niet alle taxichauffeurs zijn horken, maar veel wel, niet alleen bij uber.
Er zullen best misstanden zijn, net als bij de pakketbezorgers. Het meeste gaat gewoon goed.
En verder, willen mensen voor een duppie op de eerste rang, daarom maakt Ryanair ook dikke winst.
En anders pak je toch lekker de (bak)fiets.

Ruimedenker | 18-01-19 | 14:55

Uber an sich is en dan heb ik het over Amsterdam want ik kan niet spreken over andere steden, is geen probleem. Ik zal jullie vertellen menig TCA en TCS taxi chauffeur hier hebben ook een Uber account. Problemen zijn, denk ik: Uber geeft (1) aan te jonge of onervaren chauffeurs een licentie en (2) de te lange werktijden.

Ad (1). Uber moet stoppen met het geven van licenties aan baasjes die net 1 week een rijbewijs hebben (hier in Amsterdam vaak Achmed of Mo die het als bijbaan zien). Daar wordt inmiddels over gesproken om die leeftijd op te rekken naar 23 en/of minimaal 2 jaar rijervaring.

Ad (2). Uber moet zorgen voor een soort digitaal "prikklok" systeem waarbij hun chauffeurs maar max een aantal uren per dag mogen werken. Maw na x aantal aaneensluitende uren per dag gaat het systeem op slot en kun je geen ritten meer aanvaarden. met als stok achter de deur dat als er iets mis gaat, bijvoorbeeld een ongeluk, en de naam van de licentiehouder en chauffeur niet overeenkomen dat beiden persoonlijk aansprakelijk zijn en niet Uber. Dit om te voorkomen dat Mo op de licentie van Achmed gaat rijden en vice versa. Want Mo en Achmed zijn dan wel zgn broeders maar dat zijn ze niet meer als de politie aan de deur staat.

Gratis advies en my 2 cents. ;-)

Oh ja en VVN moet eens digitaal worden en kappen met dat analoge "verbieden!" gezeik en nadenken hoe het wel kan.

Basil Fawlty | 18-01-19 | 14:55 | 8

Klopt Basil. Had volgens mij zo'n kek Sony telefoontje 700 of 750. Konden best een fotootje maken... Mijn diverse Amsterdamse familieleden hebben de stad inmiddels successievelijk allemaal verlaten. Kom er echt hoogst zelden meer en eigenlijk alleen met eigen auto. De stad is wel een beetje drukker geworden...

Langshetrandje | 18-01-19 | 16:08

@Langshetrandje
Sony 750. Mooi! Ligt nog in de la bij mij. Prima mobieltje en kraakheldere ontvangst. Sentiment.

Basil Fawlty | 18-01-19 | 23:56

(2) is er al.

PSYx | 19-01-19 | 07:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Die hebben echt geen fu.... te doen als ze zich hier druk om maken.

Roger-Rabbit | 18-01-19 | 14:53

Uber werkt, mede door het rating systeem. Als mijn driver onprofessioneel rijd of onaardig is krijgt hij een lagere waardering waardoor hij minder goede ritten krijgt. Sociale controle werkt.

NYClocal | 18-01-19 | 14:47 | 1

Alleen zit jij niet in de uber als hij met twee wielen in de bocht naar z'n volgende klant scheurt... Meer dan de helft van de tijd is er dus niemand die een rating geeft.

Lonestarr | 19-01-19 | 08:56

Über is niet het probleem. Taxi’s zijn net zo erg. Ligt aan het soort volk dat anderen privaat rondrijdt in de grote steden. OV-personeel is meestal ander slag. Goed volk zeg maar.

SamV | 18-01-19 | 14:44

Soms heeft dat veilig verkeer nederland best hele goede ideeen. Ik zeg doen.

tweetybird | 18-01-19 | 14:44

Ik ga gewoon op de fiets, ik ben niet zo'n Ubermens.

Mr_Natural | 18-01-19 | 14:42 | 4

Wijze uit het Oosten | 18-01-19 | 14:46

Hahaha, dat was erg makkelijk!

Kop Kaaz | 18-01-19 | 14:49

Dat was met treinen.

De musso linie | 18-01-19 | 15:04

Je spreekt het uit als Oeber. Übermenschen (let op de umlaut), dat is wat anders

watergeus | 18-01-19 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een überfiets waardoor ik nooit een taxi hoef te nemen... en anders zuip ik gewoon een avond niet en neem mijn eigen auto. De taxi branche én über daarbij is een achterhaald iets. OV is tegenwoordig zowat 24/7 beschikbaar ook. Daar zag Uber dan ook het gat in de markt. Als je je aan de regelgeving houdt is het niet meer rendabel een taxi te runnen legaal dus dan krijg je iets minder legale concurrentie. Er zijn uitzonderingen maar doorgaans begrijp ik haast niet meer waarom je een taxi zou moeten nemen en uitgeknepen wil worden.

overVecht | 18-01-19 | 14:40 | 2

Er zijn woonlocaties te bedenken waar fiets of OV niet echt iets toevoegen.
Alcohol laten staan is altijd een optie, alleen niet als je een bovengemiddeld restaurant bezoekt. Daar is vaak de wijn onderdeel van een geheel en red je het met een watertje niet, ook al zijn er links en rechts wat watersommeliers tegenwoordig.

Langshetrandje | 18-01-19 | 14:46

Een avond niet zuipen doe ik ook wel eens, dan begin ik gewoon erg vroeg.

De musso linie | 18-01-19 | 15:03

Uber is een taxi chauffeur zonder diploma en zonder vergunning die zijn cliënten rondrijdt zonder verzekering terwijl hij te weinig verdient om te sparen voor zijn pensioen en geen geld heeft voor een ziektekosten en arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Osdorpertje | 18-01-19 | 14:39 | 4

Is dat niet de definitie van elke taxi chauffeur in 020, de van TCA voorop.
Ongeletterd niet Nederlands srpekend gaaies.
Maar dan wel € 40,- aftikken voor een ritje van CS naar de Zuis As.

Dick Luyenlomp | 18-01-19 | 14:43

Nee hoor in veel steden.

tweetybird | 18-01-19 | 14:48

@Dick Luyenlomp: Anderen ongeletterd noemen en zelf zo'n stukje plempen... man,man...

DeDenkerT | 18-01-19 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Hohoho... moeten we niet eerst exact weten hoe de schuldvraag wordt beantwoord in alle gevallen waar Uberchauffeurs recentelijk in en rond 020 bij betrokken is geweest?
Als die vraag in specifieke gevallen is beantwoord in het nadeel van Uberchauffeurs, moeten we vervolgens bekijken of er een oorzakelijke relatie is tussen de werkwijze van Uber en het gedrag van de foute chauffeur. Vervolgens kan er worden gedacht aan maatregelen tegen Uber.
Dit is toch dé wijze waarop we in beschaafd NL met deze zaken omgaan?
Blijkbaar niet als het om Uber gaat. Het dorpskrantje Parool fungeert al maandenlang, in innige samenwerking met de lokale PvdA (hoi Dennis Boutkan), als ophitser tegen Uber en rept met geen woord over de schuldvraag. Is dat de zo geroemde objectiviteit waar MSM zo prat op gaat?
Van een 'kwaliteitskrant' verwacht ik een grondig achtergrondartikel waarin ook de schuldvraag wordt meegenomen.
Ik ben geen beschermheer van Uber maar deze gang zaken klopt gewoon niet en zou voor mij geen reden zijn om Uber nu al keihard aan te pakken. Eerst onderzoeken en dan zien we wel.

Amsterdamsko | 18-01-19 | 14:36 | 2

Onder welke tegel ligt u al jaren een tukkie te doen??! .... of een aandeeltje in die asoclub?!.

swebe | 18-01-19 | 14:39

@swebe
Lekker inhoudelijk... niveautje hoor.

Amsterdamsko | 18-01-19 | 15:06
-weggejorist en opgerot-
SusanCruz46 | 18-01-19 | 14:32 | 6

Susan, dank voor de informatie. Uw moeder heeft bijzondere kwaliteiten.

Peter777 | 18-01-19 | 14:45

JORIS !!!!!!!!!!!!!!!!
Doe iets aan deze SPAMHOEREN !!!!!!!!!
Deze BAGGER wil niemand lezen op
GEENSTIJL.

Huur desnoods iemand in die hun Site plat gooit als dank voor deze SPAM.

Ik zal proberen op elke SPAM van deze SPAMHOEREN te reageren, zodat deze SPAM beter opvalt.

Als iedereen dat nu doet, valt het JORIS misschien binnen een half uurtje op.

@redactie, je kunt toch "badwords" toepassen in het script, dan komt deze rotzooi alleen nog terug als ********* of helemaal niet.

Maar doe hier iets aan

Het leven is zwaar | 18-01-19 | 14:58

Toch fijn dat ze de reaguurders mee willen laten delen. Ik ga eens kijken op hun pagina.

De musso linie | 18-01-19 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie er het snelst is tegen het minste geld, die wint bij mij. Een gesprekje aanknopen ipv radio bagdad opleggen levert fooi op. Zo simpel ben ik.

Shareholder II | 18-01-19 | 14:32

Het artikel achter het linkje "hoger" lijkt jullie claim tegen te spreken, niet te onderbouwen. Helaas, nepnieuws op Geenstijl dit keer.

WahedPissebed | 18-01-19 | 14:31

Alle taxi's verbieden wat mij betreft. Of eerst in de heropvoeding.
Wat een kutvolk.

Krultang | 18-01-19 | 14:27 | 2

Wij maken hier louter gebruik van een éénpitter. Altijd op tijd, altijd een keurige auto, altijd vriendelijk en correct, nooit een agressieve of domme manoeuvre. En het is zelfs een Marokkaan.

Langshetrandje | 18-01-19 | 14:36

Nog een jaar of 15 geduld, dan zullen de meesten wel zonder werk zitten.
Kom maar op met die zelfrijdende taxi's.

mark1487 | 18-01-19 | 14:43

De gevestigde orde kan er niet zo goed tegen als mensen hun eigen clubjes gaan oprichten.

Mastermattie | 18-01-19 | 14:26 | 1

met name de gevestigde taxi-orde. Die komen dan even de orde handhaven. Met hun kriksleutel.

ole guapa | 18-01-19 | 16:29

Agenten in onopvallende auto laten surveilleren. Taxi-tokkies die elk rood licht negeren oppakken en in de bak gooien. Dan is het snel afgelopen met die straatterreur.

Papa Jones | 18-01-19 | 14:26 | 3

Welke agenten. U bedoelt fie agentrn die wegbezuinigd zijn door u club. Aangiftes kunnen al niet behandelt worden. Het spijt mij. Maar u maakt zichzelf tot karikatuur.

tweetybird | 18-01-19 | 14:56

Lukraak dingen verbieden (en dat ook niet handhaven) is veel makkelijker dan chauffeurs die zich misdragen oppakken. Voor dat laatste zouden ambtenaren achter hun bureau vandaan moeten komen en de straat op gaan, en dat begint verdacht veel op werken te lijken wat niet conform hun CAO is.

W_F | 18-01-19 | 15:02

@tweetybird: u bedoelt zeker 'die agenten die wegbezuinigd zijn door uw club, aangiftes kunnen al niet behandeld worden, u maakt uzelf tot karikatuur'?

BaldEagle | 18-01-19 | 19:12

Hier in Amsterdam gaat er elke week een Uber op z'n dak of rijdt er eentje een kind dood. Achter het stuur uitsluitend van die mongolen met korte zwarte baardjes en als je d'r in zit wordt je misselijk van dat vieze gele kerstboompje aan de spiegel en het binaire rijgedrag van de dienstdoende mongool. De app van de TCA werkt net zo goed en je krijgt wel een professionele chauffeur, niet zo'n kamikaze.

Sarcasper | 18-01-19 | 14:25 | 3

En dat hoort zó niet bij Amsterdam?? *Proest *

Gajus | 18-01-19 | 14:28

Die 'professionele' chauffeurs die u bij TCA krijgt rijden vaak ook gewoon voor Uber. Dat is ook één van de redenen dat er bij die nieuwsartikelen over uber ongelukken vaak wordt gezegd dat ze op dat moment geen rit voor uber aan het doen waren: een heel groot deel van Taxi chauffeurs doet uber erbij en telt bij zo'n artikel dus als 'uber chauffeur'.
Ik heb de afgelopen jaren honderden ritjes met zowel TCA als Uber gedaan, en uw gedachte dat het bij Uber slechter zou zijn slaat echt nergens op. Bij allebei heb je weleens een debiel erbij, maar bij Uber vliegen die er sneller uit dan bij een taxicentrale. De gemiddelde ervaring is bij Uber beduidend beter. TCA is wel een stuk duurder dan de goedkope UberX variant, dus als u de reguliere uber (Uber black) neemt voor ongeveer dezelfde prijs als TCA, dan is Uber echt heel veel beter dan TCA.
Het idee dat de app van TCA net zo goed werkt als die van Uber kan ik alleen maar om lachen.

Blasfemie | 18-01-19 | 14:35

Hear, hear eb het aantal TCA chauffeurs dat zich aan uber verhoert is te verwaarlozen, dat was in het begin toen uber zich begon te roeren in Noord Korea aan den Amstel, uiteraard gesteund door de idioten in de doema want "innovatief" en "trendy" ... *zucht*

swebe | 18-01-19 | 14:43

Nog effe en dan is de chauffeur ook overbodig.

Beefbus | 18-01-19 | 14:23

Een paar keer met Uber gereden, en vond ze sneller, klantvriendelijker en goedkoper dan de gemiddelde normale taxi.

Kuifje-in-de-EU | 18-01-19 | 14:22 | 6

Huh. Rijke kuifje die hier propageerd dat geld geen rol sperlt. En juist die gaat voor de tokkie taxi. Want lekker goedkoop.Nou weer nieuwe nick. Kuifje in armoe.

tweetybird | 18-01-19 | 14:58

Speelt naar boven. Punt.

tweetybird | 18-01-19 | 14:58

Tweety, misschien moet jij eens geld uitgeven aan een kroontje. Of een goede spellingcontrole.

Kuifje-in-de-EU | 18-01-19 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus omdat ze een paar kutfietsers platrijden die zonder licht, zwalkend met headset op en append door rood rijden moet Uber verboden worden? Wat een debielen.

TheBigKirth | 18-01-19 | 14:21 | 4

Met vergunningen kun je 'verdienen'. Met het niet hebben van vergunningen verdien je sowieso niet.

O2Neutraal | 18-01-19 | 14:26

De stelregel in het verkeer zou moeten zijn;

Is de persoon (die van links en rechts) aankomt zwaarder dan jij. Dán voorrang verlenen. Fietsers zijn hele kwetsbare gebruikers maar gedragen zich als een vrachtwagen; ‘ze stoppen toch wel’.

Fietsers zijn een last in het verkeer en veroorzaken een hoop ellende.

Nacho_Vidal | 18-01-19 | 14:26

TheBigKirth | 18-01-19 | 14:21

Nu je het zegt! Fietsers in Amsterdam, die zijn nog onbeschofter dan taxi-chauffeurs. Die denken écht dat ze God zijn.

Papa Jones | 18-01-19 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

de huidige taxibende (wereldwijd) is door list en bedrog rijk geworden. geef mij maar een uber dan weet ik wat betaal en heb geen handgemeen meer met een taxichauffeur die telkens weer een wisseltruc probeert te doen

Rest In Privacy | 18-01-19 | 14:19

Enige regelgeving is natuurlijk wel verstandig. Ongebreidelde vrijheid blijheid met auto's lijkt me niet helemaal wenselijk.

van heinde en verre | 18-01-19 | 14:19

Ik wil graag een inreisverbod voor kansloze asielzoekers. Pronto!
De rest is niet relevant.

pibasso | 18-01-19 | 14:16 | 2

Einde discussie. U heeft gelijk.

De musso linie | 18-01-19 | 14:58

Mijn reactie zelfde strekking is verwijderd.

Johan_Voorhaar | 18-01-19 | 18:52

Maar de taxibedrijven (hoi TCA) hebben het er ook wel zelf naargemaakt

Hemmenaar7 | 18-01-19 | 14:13 | 2

Grijpink. De foutste man van Nederland.

Langshetrandje | 18-01-19 | 14:41

Nederland is groter dan die grafstad.

De musso linie | 18-01-19 | 14:57

De hele personenvervoermarkt beleid is gebaseerd op Amsterdam. In de rest van Nederland kan je uberhaupt geen taxi meer krijgen en is Uber verboden. Taxi bedrijven richten zich louter nog op gesubsidieert zieken vervoer en in de avond en nacht rijden hebben ze geen zin.

Met Uber in het buitenland louter positieve ervaringen. Alles is traceerbaar en veel veiliger dan louche taxichaufeurs.
In Nederland moeten zo znel mogelijk alternatieven komen in de vorm van Uber Pop zodat iedereen met een auto savonds wat bij kan verdienen en uitgaanspubliek weer veilig wordt thuis gebracht

JanP999 | 18-01-19 | 14:13 | 1

Waarom krijg ik het idee dat u zelf voor über rijdt?

De musso linie | 18-01-19 | 14:57

Tja, zolang de Taxi branche zelf niet durft te innoveren zullen bedrijven als Uber door blijven gaan met waar ze mee bezig zijn. Totdat er een nieuw en beter bedrijf dan Uber in de plaats komt. Zo werkt dat nu eenmaal in de vrije markt. En als de overheid nou eens fatsoenlijk ging handhaven zowel bij Uber als met Taxi chauffeurs dan zou het een stuk veiliger zijn in het verkeer.

Indoneesje | 18-01-19 | 14:12 | 1

@Indoneesje
Dat is dan ook de reden waarom het in Singapore wel werkt.

toetssteen | 18-01-19 | 15:56

De taxibranche in Nederland is overgereguleerd en internationaal gezien kneiterduur. Ook behoorlijk in handen van allochtonen en/of criminelen.
En Uber krijgt dan een kans, maar alleen door meerdere personen/accounts op een wagen, wat onveilige rijtijden stimuleert en onveilig weggedrag.

Wijze uit het Oosten | 18-01-19 | 14:11

Het is hetzelfde als in het openbaar vervoer.

Gevestigde bedrijven maken een totaalplaatje: op bepaalde producten, locaties en tijdstippen maken ze meer winst, op andere minder of zelfs geen maar dat wordt opgevangen door het totaalplaatje. Grotere bedrijven maken dus afspraken met de overheid over bereikbaarheid, frequentie en wat al niet meer.

Als er dan een nieuwe speler komt die zich niet aan de regels hoeft te houden, niet hoeft te investeren en alleen de krenten uit de pap gaat eten dan gaat dat fout op lange termijn. In een dichtgetimmerde samenleving en regeltjes land als Nederland kun je niet zomaar zoiets als Uber los laten, dat veroorzaakt problemen op lange termijn en zorgt er uiteindelijk voor dat producten, locaties of tijdstippen die minder economisch interessant zijn er onder zullen lijden of zelfs verdwijnen.

En DAN gaat iedereen natuurlijk zeiken.

Reagurend_Nijlpaard | 18-01-19 | 14:11 | 3

Ja, die taxibedrijven doen dat totaalplaatje fantastisch: oma's rit weigeren omdat de afstand niet genoeg is, oorlogen uitvechten op taxistandplaatsen, toeristen naaien, duurste taxisysteem van Europa zijn, als het druk is je een illegaal prijsvoorstel doen (en anders ga je maar lopen), klachten negeren, kartelvorming.

Blasfemie | 18-01-19 | 14:46

En zelden blank. Ik heb hele andere ervaringen. Behalve de prijs dan maar daar kunnen de goeie niets aan doen.

De musso linie | 18-01-19 | 14:55

En dat wordt dus alleen nog maar erger.

Reagurend_Nijlpaard | 18-01-19 | 14:57

Tja, uber en uitbuiting, geen verzekering, geen taxipas geen meter, vergunningen die worden doorverkocht...

Is dit nog nieuws? | 18-01-19 | 14:07 | 3

Dat is ook allemaal niet nodig op een verzekering na . Gewoon vraag en aanbod en iedereen met een auto moet iemand van A naar B kunnen brengen. Dat moet worden gezien als bijverdiensten voor de huisvrouw, student etc ipv full time baan. Tijden veranderen. Van post rond brengen kan je ook niet meer leven

JanP999 | 18-01-19 | 14:17

Janp, u is nieuw zonder Zwitsal. U praat poep.

De musso linie | 18-01-19 | 14:51

Zie hier dat de woordvoerder van uber ook in de panelen zit. Uber chauffeur janp.

tweetybird | 18-01-19 | 15:14

Nee toch??

GekkeHenkieNiet | 18-01-19 | 14:05

Zoals ik altijd al heb gezegd.

Elke vorm van "stukloon" waar verkeersdeelneming voor nodig is, moet verboden worden.

Dat betekent: Verboden om per pakketje/levering/etc te betalen, maar verplicht per uur. Dan gaan pakketbezorgers minder debiel rijden. Taxi's minder debiel. Bezorgers minder debiel. Etc.

mark1487 | 18-01-19 | 14:04 | 4

Er is niks mis met stukloon als het om bijverdienste gaat. Net als Pizza bezorger moeten we dit niet meer zien als een fulltime baan. Er zijn hier eneorme pieken in vraag en dat kan je alleen maar opvangen met tijdelijke krachten. Prima voor studenten en iemand die iets bij wil verdienen maar niet als full time baan

JanP999 | 18-01-19 | 14:21

Zelfs voor een parttime pizza bezorger; die kan je ook gewoon inhuren voor bijvoorbeeld een uur. Of twee uur. Of drie.

Er is geen enkele reden om die bezorger per pizza te betalen. Je kan hem gewoon betalen voor de tijd die hij nodig heeft om die pizza te bezorgen.
Dan voelt hij zich niet zo gestimuleerd om verkeersregels te breken.

mark1487 | 18-01-19 | 14:38

mark1487 | 18-01-19 | 14:38

Denk je? Die warmhoudboxen houden die pizza niet eeuwig warm hoor.
En koeriers rijden op tijdlimieten: om zo laat daar zijn.
Dat werk heb ik zelf ook gedaan, dus ik weet hoe dat in zijn werk gaat.
Alleen als ik weer eens opgejaagd werd door de.baas kregen ze van mij het antwoord: ik mag maar 120 hè? Ik ga me niet te pletter rijden voor whatever er ook in mijn auto ligt

Bijtendehond | 18-01-19 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken