Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD helemaal klaar met Mauro, Howick & Lili

Kampioen mensen binnen laten geen zin meer in zwichten voor intimidatie

Wat zullen we nu beleven? Bij de VVD zijn ze opeens tegen de discretionaire bevoegdheid! FF uitleggen, de discretionaire bevoegdheid is Haagse beleidstaal voor ik overrule de rechtstaat, zwicht voor intimidatie en geef die zielige kindertjes toch een verblijfsvergunning omdat ik aan de goede kant van de geschiedenis wil staan.

U kent de verhalen wel van de Mauro's, de Lili en Howicks en natuurlijk die zielige We Are Here Kraker die na 16 jaar crimineel zijn patsboem een NL paspoort kreeg. Nou, daar willen ze bij de VVD dus vanaf. Stas Mark Harbers mag NIET meer zelf beslissen wie er blijft en wie niet. Malik Azmani: "Het past niet in een rechtsstaat dat de politiek toetsing nog eens  overdoet, net zoals het niet past dat Kamerleden zich mengen in individuele zaken”. 

Overigens is de VVD nog steeds Nederlands kampioen Naturaliseren. Het record is in handen van Rita Verdonk (1000x). Nebahat Albayrak (PvdA) deelde 590 x een papiertje uit. De gemene Leers (CDA) maar 120 x, de joviale Dijkhoff (VVD) dan weer 240 x en huidige suikeroom Harbers staat op een schamele 26.

Reaguursels

Inloggen

Ik vraag me af of fenomenen als het kinderpardon of een beroep doen op de discretionaire bevoegdheid van bewindslieden ook zo populair zouden zijn als ze alleen golden voor de kinderen en niet voor ouders, broers, opa's en oma's. Als alleen dat kind mag blijven en de rest alsnog moet vertrekken is het gauw afgelopen, want juist bij die aanhang zit het venijn. Dat gezinshereniging of gezinsvorming ook in een veilig thuisland kan plaatsvinden is een gegeven dat veel mensen totaal lijken te vergeten .

Heiner | 20-11-18 | 07:40

Ja zeggen, nee doen.... na 25 jaar VVD stemmen was ik er 5 jaar geleden al klaar mee.... en dit is er weer een in het rijtje met bewijzen dat ik goed gekozen heb...

Dit geloof je toch niet, zal wel ergens met een tussenstand / verkiezing /poll / etc. te maken hebben... ff het imago oppoetsen en lekker niet doen daarna. Helaas wat een trieste club...

ikpislauwbier | 19-11-18 | 22:02

Charme-offensief van de vvd, trap er niet in, straks beloven ze iedereen nog 1000 euro of zo, of iets gekkers.
Ik kan even niets bedenken, subsidie op cultuurgoed als carnaval, ik zeg maar wat.

Analia von Solmsch | 19-11-18 | 19:48

Stemmen weghalen bij FvD en PVV?
Marakech tekenen bij het kruisje. Zum kotzen

Moestuinier | 19-11-18 | 19:16

Hoe minder overheid hoe beter, ik ben voor.

Luckystriker | 19-11-18 | 17:48

Dan geen vvd stemmen dus, ze bemoeien zich overal mee. Het raadgevend referendum, belasting op dividend, alles.

Analia von Solmsch | 19-11-18 | 19:51

Stem in 2019 gewoon PVV dan weet je zekers dat al die Lui die hier uberhaupt niet horen te zijn en te wezen ook daadwerkelijk ophoepelen

liegende lippen | 19-11-18 | 17:37

Ik moet zeggen dat ik mij toch wel een beetje belazerd voelde toen ik de dag nadat broer en zus mochten blijven -waar ik persoonlojk voor was- de krant opensloeg en de chocoladeletters "en nu deze 400 kinderen" las. Gaf mij een beetje dat gevoel van 'je geeft ze een vinger en ze nemen je arm'. En dat is niet netjes.

miff | 19-11-18 | 17:21

Had je anders verwacht dan? Het kwam groot in het nieuws. Dan kun je er vergif op innemen dat het een opzetje was.

Frau Merkel | 19-11-18 | 18:38

Zoals altijd is dit VVD plannetje wat op zich een sterk argument is alweer afgeschoten door coalitie partijtjes D’66 en de gristenen van CU met hun 5 zeteltjes. Er zal nooit iets veranderen in dit land zolang een splinterpartij in het midden vd wip zit.

Trumme | 19-11-18 | 16:50

Op gezag van 't volk een omklappende stas. Dat was teveel democratisch appel voor de VVD. De liberale Fin Malik mag wat electoraat bij telegraaf en gs terug likken. Met zijn dure taal wat een gladjakker. Men zou aan versnelde procedures gaan werken, zei de Stas. Maar de VVD maakt er dit van? Keffend schoothondje Malik meent iets te moeten vinden over onze rechtstaat. Want meneer heeft rechten gestudeerd. En ondertussen drukt de VVD zich hier (opnieuw) voor lastige maatschappelijk thema's, die ze zelf hielp creeeren. Dus ik vind Malik een schoothondje met ambities.

Shareholder II | 19-11-18 | 16:33

De discretionaire bevoegdheid in het geval Lily en Howick is gebruikt omdat de staats bedreigd werd.

Loop maar na: eerst nee, nee, nee, dan bedreigd en dan opeens als een konijn uit een hoed ja.

Wie gelooft dat?

Knufter | 19-11-18 | 15:40

Wat denk je dat het schuift, zo'n speciale ontheffing met gratis paspoort? Malta vraagt er iets van Euro 1.250.000 voor, dan moet zo'n Halbers toch op z'n minst hogere "tarieven" hanteren voor het Nederlands "Gouden Paspoort". Of is er weer eens iemand "Gekke Henkie"?!

Du-u-u-h | 19-11-18 | 15:05

Belangrijker dan dit alles is dat de politiek in alle , en bewust gecreëerde, hectiek zich niet laat verleiden kinderrechten in asielprocedure op te nemen. Dat is dat niet alleen een grote overwinning van jarenlang intensief lobbywerk ( en mede zorg dragen voor frustreren van rechtsgang ) van asiel activisten als defence for children en Kalverboer en haar onderzoeksgroep in Groningen die in dit kader een strook van wetenschappelijk flinterdunne onderzoeken het licht heeft doen zien, strekking; kinderen die langer dan 5 jaar (.) in NL zijn raken onherstelbaar beschadigd als ze weg moeten, maar zal ook tot een stroom van nieuwe aanvragen leiden die vaak op basis van zeer betwistbare kinderrechtelijke criteria zullen moeten worden gehonoreerd.

justinianus | 19-11-18 | 14:55

Zo zal het ook gaan als dat migranten pact in Rabat wordt ondertekend. Dat geeft de activisten weer genoeg houvast om de rechtsgang te belemmeren.

Trumme | 19-11-18 | 16:53

"kinderen die langer dan 5 jaar (.) in NL zijn raken onherstelbaar beschadigd als ze weg moeten"

Die Kalverboer is een onbetrouwbare, opportunistische, iirritante, linksmuts. Als dat bovenstaande waar is - en volgens Kalverboer is het waar - dan zou dat toch ook moeten gelden voor die zg kalifaatkinderen? Raken die niet "onherstelbaar beschadigd" als ze Syrië uit moeten? Nee, natuurlijk niet, mbt die kinderen pleit ze er voor om die (natuurlijk met hun liefhebbende moeders) zo snel mogelijk op te halen - dan hoor je haar en al die Gutmenschen niet over een land "waar ze nog nooit geweest zijn", waarvan ze de taal niet eens spreken, dat ze "geworteld" zijn in Syrië, dat ze daar vriendjes en vriendinnetjes moeten achterlaten - want anders zouden ze later wel eens op eigen gelegenheid hierheen kunnen komen om aanslagen te plegen omdat ze boos zijn dat ze nooit opgehaald zijn. Nee echt, die domme, totaal onbewezen aanname heeft die Kalverboer echt gedebiteerd. Mens is volslagen ongeschikt voor haar baan.

Dr_Johnson | 19-11-18 | 17:24

Past het dan wel in een rechtstaat dat het asielrecht massaal en met zegen van Vluchtelingenwerk door minstens 90% van de gevallen wordt misbruikt door economische vluchtelingen en/of door mensen die eerder al elders in een veilig land verbleven?

Angelica | 19-11-18 | 14:46

Helemaal eens.
De regering heeft namelijk alle tijd nodig om dit probleem *structureel* aan te pakken, door het handhaven van de wet, waarbij recidieve criminele mensensmokkelaars (ook wel NGOs) voor het gerecht komen.
Dat was het toch, @VVD ???

hotmint | 19-11-18 | 14:31

Een tussentijds stem advies anybody?

horsteknots | 19-11-18 | 14:24

Dierenpoes

Shareholder II | 19-11-18 | 16:35

woensdag
20 maart
Provinciale Statenverkiezingen 2019 en Europese Parlementsverkiezingen 2019.
donderdag
23 mei

heb je 2x de kans PVV te stemmen . ik zeg doen !

liegende lippen | 19-11-18 | 17:40

Laat de VVD eerst maar eens zorgen dat criminelen met een buitenlands paspoort standaard worden uitgezet, ook als het moederland niet meewerkt.

Franker | 19-11-18 | 14:21

Nee, niet "eerst" dit en dan pas dat. Het moet m.i. en/en zijn. Kansloze, criminele Noord-Afrikaanse "asielzoekers" moeten niet eens toegelaten worden tot de procedure, maar er linea recta uitgeschopt worden, maar evengoed moeten uitgeprocedeerden die na hun verloren procedures illegaal zijn geworden, op het vliegtuig naar hun eigen land worden gezet.

Dr_Johnson | 19-11-18 | 14:25

Asielaanvraag in het land van herkomst indienen ( of een buurland, als het echt te onveilig is ) zou al een hoop schelen. Moet je wel combineren met het strafbaar stellen van illegaliteit, anders blijft het een wassen neus.

Graaisnaaiert | 19-11-18 | 15:11

Wanneer die discretionogwatbevoegdheid bij één persoon ligt is deze extra gevoelig voor bedreiging. En links weet veel beter dan rechts hoe dat moet. Dus is wat voor te zeggen.

Mart6037 | 19-11-18 | 14:04

Knufter | 19-11-18 | 15:40

U aapt mij voor :)

Knufter | 19-11-18 | 15:41

Dan moet Harbers opstappen. Niet geschikt. John vd Heuvel en die journalist van Panorama worden ook bedreigd en al maanden beveiligd. Dat werd Rita Verdonk ook. Toegeven is een totaal verkeerd signaal.

Trumme | 19-11-18 | 16:56

Ik wordt al leen al kotsmisselijk van die teksten op de bordjes, verzonnen door de linkse aan het belastinginfuus hangende stichting's maffia.

FreeVogelaar | 19-11-18 | 14:00

Toverwoord + VVD = Verkiezingen / VVD + Verkiezingen = Toverwoord

Slough | 19-11-18 | 13:56

Er zijn duidelijke richtlijnen voor wie mag blijven en wie niet. Op die basis moet BINNEN EEN MAAND besloten worden. Geen procedures, geen verweer bij rechter. Niet blijven, dan gedwongen uitzetten. Geen medewerking aan uitzetting of het eigen land wil ze niet terug, dan in een kamp opsluiten. Niet op straat loslaten. We kunnen hier niet de hele wereld opvangen, het is waanzin om dat te proberen.

mickey99999 | 19-11-18 | 13:40

Het zijn dan ook waanzinnigen, die van uit Brussel in hun duur betaalden stoeltjes ons hun waanzin op dwingen.

FreeVogelaar | 19-11-18 | 14:09

In feite schaft Rutte de gehele democratie af door het verraad van Marrakesh te tekenen. De VN bepaalt straks gewoon wie waar recht op heeft. En het democratisch gehalte van de VN is zelfs nog lager dan de EU. De VN is een ongekozen elitair vrijmetselaars clubje. Ieder jaar bezoek ik een VN congres voor werk en geloof me dat die lui zich niks aantrekken van wat de mening van de bevolking van een land is. Zij weten het beter. Nemen een motie aan, hoe slecht doordacht ook en vervolgens mogen landen een kruisje zetten onder een ongelezen document.
Onze bevriende regeringsleider Trump heeft er recentelijk wat moois over gezegd.
www.youtube.com/watch?v=4KIpnPapquY

oplichter | 19-11-18 | 13:36

Een goede aanvulling voor EU, ook zo'n hoog democratisch monster.

Slough | 19-11-18 | 14:04

Na het tekenen is het gewoon een mensenrecht,dus waar maak je,je druk om.
Go EU go. meer meer meer.........

rein9576 | 19-11-18 | 13:16

De actiegroepen zijn heel slim... ze schakelen de school en de NOS in zodat de kinderen in NL mogen blijven en hun ouders ook - waarbij ze recht hebben op een woning, zorg plus een uitkering.
Terwijl de rechter heeft besloten dat ze hier niet mogen blijven.

sociaal_econoom | 19-11-18 | 13:10

Klopt, emotionele chantage.

lacucaracha | 19-11-18 | 13:45

Ik moet denken aan Indiase moeders, die hun kinderen verminken zodat ze een extra zieligheidsbonus als bedelaar kunnen incasseren.

gestoptmetroken | 19-11-18 | 14:04

"waarbij ze recht hebben op een woning, zorg plus een uitkering."

En waarna ze vervolgens probleemloos op vakantie/familiebezoek blijken te gaan naar het land dat ze vanwege "levensgevaar" "moesten" ontvluchten.

Dr_Johnson | 19-11-18 | 14:21

Waar doet de VVD moeilijk over, die paar geïntegreerde kinderen die hier een prima toekomst kunnen opbouwen, zijn echt niet het probleem van het falende asielbeleid.
Haal eerst dat migratiepact maar door de papierversnipperaar.

LaatsteAvondmaal | 19-11-18 | 13:10

sociaal_econoom | 19-11-18 | 13:15
Wel bij vertellen dat 10 jaar wachten nu normaal wordt, voor onze eigen bevolking.

FreeVogelaar | 19-11-18 | 13:19

Die “paar” geïntegreerde kinderen zijn hier illegaal, dankzij hun ouders. Nodig die “paar” eens uit op uw verjaardag ?

Bolder | 19-11-18 | 13:48

@Bolder. Ik kan in deze redenatie echt wel in meegaan, maar ik vind het eenmaal niet te verkroppen dat we kinderen wegsturen die hier geworteld zijn, terwijl zo'n migratiepact de deuren voor Afrika en het Midden-Oosten openzetten. Dan hebben we ook nog criminelen die lagere straffen krijgen omdat ze anders weg zouden moeten, asielkrakers, mensen die op vakantie gaan naar Eritrea, etc etc.
Ik walg ook van mensen die liegen en bedriegen, kinderen nemen zodat ze mogen blijven. Maar eerst de groepen aanpakken die aangepakt moeten worden en geen nadelige migratiedeals. Dat zou ik een betere prioriteit vinden dan deze kinderen.

LaatsteAvondmaal | 19-11-18 | 14:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ah die Mauro heeft bij nog een perma ban opgeleverd bij nuji.nl. De zin:
"Mauro is als de EURO. Ik wordt er iedere dag mee geconfronteerd, maar heb er niet omgevraagd" was blijkbaar te heftig voor de SJW joris van dienst aldaar. Blijft wel actueel trouwens. Alleen iedere keer de naam van het zielige kindje aanpassen.

Zatkniss | 19-11-18 | 13:09

Zatkniss | 19-11-18 | 13:09
perma ban opgeleverd bij nuji.nl
Dat is heel normaal hoor, dat heeft een kwart van alle Nederlanders met een eigen mening.

FreeVogelaar | 19-11-18 | 13:16

Die heb ik ook door de islam de religie van de vrede (tussen aanhalingstekens) te noemen.

Avin | 19-11-18 | 16:00

De VVD is niks anders dan een verbond van bankiers en vastgoedsector waar de gewone lulhannes met een modaal salaris vreemd genoeg ook wel eens op stemt.
De VVD heeft 400.000 gelukzoekers binnengehaald, die de potentie hebben te expanderen tot 1 a 2 miljoen door gezinshereniging, om de ingezakte woningmarkt op te pompen. De desastreuze gevolgen hiervan zullen vele generaties hierna moeten dragen, voor zover die dan nog bestaan.
De VVD staat gelijk aan landverraad en zelfgenocide. Niet dat het Rutte wat uitmaakt, of zijn baas Merkel, die zitten toch genetisch op een dood spoor.

oplichter | 19-11-18 | 13:09

En de VVD surft even mee op het sentiment van het weekend. Ook wel het Gesundes Volksempfinden genoemd.

Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:02

VVD voelt verkiezingen aankomen.
Mocht je overwegen op die partij te stemmen. Zet je over je lafheid heen en doe het niet. Stem dus gewoon die partij waar je al die tijd niet openlijk voor uit durfde te komen.

Lafayette | 19-11-18 | 13:01

Een heel groot deel van de Nederlanders is helemaal klaar met de VVD....

JI-HAAT | 19-11-18 | 12:56

Dat mogen ze dan wel eens laten blijken......

pennestront | 19-11-18 | 12:58

De VVD is er voor je als je al geld hebt. Heleboel kleine ondernemers denken dat VVD er voor hun is. Dat is niet zo.

Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:04

@Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:04
De VVD is er eigenlijk helemaal niet voor ondernemers. Enkel voor bestuursleden, commissarissen en andere hele dure managers die denken dat ze met andermans centen ondernemer kunnen zijn.

Lafayette | 19-11-18 | 14:07

"de discretionaire bevoegdheid is Haagse beleidstaal voor ik overrule de rechtstaat, zwicht voor intimidatie en geef die zielige kindertjes toch een verblijfsvergunning omdat ik aan de goede kant van de geschiedenis wil staan."

Zo is het wel natuurlijk. Als asielzoekers al een stuk of 5 procedures op elkaar hebben gestapeld en ze allemaal hebben verloren en op zeker moment "uitgeprocedeerd" raken, dan wordt het tijd dat ze eindelijk eens naar hun eigen land vertrekken, waar ze totaal niet voor hun leven hoeven te vrezen. Dan is het niet te verkopen dat een staatssecretaris eventjes in zijn eentje bepaald dat die lui tóch mogen blijven, vooral niet als eea het gevolg is van intimidatie en chantage - in het geval van Howick en Lili: intimidatie van de kant van de antifa's, waardoor Harbers moest onderduiken, en chantage door moeder Marina die met zelfmoord dreigde.

En ook dat eeuwige gechanteer met de zg "anchor children" die hier geworteld zouden zijn, moet eens een keer afgelopen zijn; kinderen zijn jong en flexibel, die passen zich snel aan, óók in een land "waar ze nog nooit geweest zijn" en waarvan de de taal niet spreken (de taal pikken ze spelenderwijs op, net als het Nederlands als ze hier binnen komen met hun ouders).

Op de Joop wordt weer geframede onzin gedebiteerd:

"De VVD mag graag het beeld schetsen van asielzoekers die de procedure zouden frustreren en de boel onnodig zouden rekken, maar in de praktijk gaat de staat in de beroep tegen zo’n beetje elk goedgekeurd asielverzoek."

Bekend is inderdaad dat het gezin waartoe die Hayarpi behoort, in eerste instantie goedgekeurd werd, waarna de staat hier tegen in beroep ging. En daar zullen best nog wel een paar voorbeelden van te vinden zijn. Maar als al die afgewezenen procedure na procedure kunnen aanspannen, dan mag de staat niet eens in hoger beroep gaan?

De politiek moet er nu eindelijk eens voor zorgen dat er nog maar één aanvraag gedaan kan worden, en bij afwijzing, hoppa, meteen eruit. Niet meer telkens zg "nieuwe feiten"; je legt al je feiten maar op tafel bij je eerste aanvraag, en zo niet, vette pech. Die massa-immigratie moet stoppen, hoe dan ook.

Dr_Johnson | 19-11-18 | 12:52

De kut bepaalt en jij betaalt. Zo iets?

Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:05

Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:05

Hahaha. Vaak is het zo, inderdaad.

Dr_Johnson | 19-11-18 | 13:43

Eierbal-is-fijn | 19-11-18 | 13:05

Da's bepaald kut, dan.

Knufter | 19-11-18 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Die kids zijn het probleem niet. Die zijn nog te vormen en kunnen dan een (positief) produktieve rol in de samenleving innemen.
Die (gemiddeld) 5 nareizigers die we er als pechbonus bijkrijgen, dat zijn de lui waar we hier écht niet op zitten te wachten.
Lui die tot in lengte van jaren aan het belastinggeldinfuus blijven hangen.
Lui die zich slechts druk maken over hun imam en hun achterlijke godsdienst.
Lui die vaak hun kinderen zó opvoeden dat een hele samenleving last van dat gespuis heeft.
Tuurlijk, er zijn hier ook positieve uitzonderingen op. En deze kids ‘komen in het nieuws’. En zouden dan representatief zijn voor alle pardonkids.
Ammehoela!
Minderminderminder blijft vooralsnog de beste oplossing

pennestront | 19-11-18 | 12:51

Vindt het best wel sneu, die kleine kinderen met hartjes, moeten demonstreren van mams.
Die gaan ook liever belletje trekken.

Kanarie_Geil | 19-11-18 | 12:49

In principe doen ze dat ook. Alleen ze blijven staan en als je open doet vragen ze of ze bij je mogen wonen. Zodra je ja zegt, komt de hele familie de hoek om en settelt zich gezellig bij je in je woning.

Balzakius | 19-11-18 | 12:52

Oh wacht, dit zijn die kinderen niet. Verschoning.

Balzakius | 19-11-18 | 12:52

@Balzakius, LOL, veel +

Kanarie_Geil | 19-11-18 | 12:55

Typisch gemekker van de VVD, altijd in voor een bek, maar iets voor elkaar krijgen kunnen ze niet. Belasting verhogen en lasten verzwaren gaat deze oplichters wel goed af.
Zeker Maalik of Maaljij Armani, de professionele roeptoeter heeft een schorre stem van het schreeuwen en gaat dus binnenkort naar Brussel, waar hij onder narcist Verhofstad gaat schreeuwen.

VanGeuzen | 19-11-18 | 12:47

Laat u de cist maar weg van narcist.

Slough | 19-11-18 | 14:01

Gewoon propaganda van die VVD.
Als ze tegen dat Marrakech zouden stemmen of de beroepsmogelijkheden bij asiel zouden veranderen of minder vlug een paspoort geven of minder juridische steun zouden geven..
Dan pas zijn ze serieus.
Nu doen ze maar alsof.

pejoar | 19-11-18 | 12:45

De VVD zit al 100 jaar in de regering en is de baas op het Ministerie. Had allang geregeld moeten worden, die verkorte asielprocedure. Voor statushouders worden in mijn wijk ook binnen 1 jaar huizen gebouwd. Dan kan het opeens allemaal wel en is er geen tekort aan heipalen en bouwvakkers.

Mammeloe | 19-11-18 | 12:44

Dat 1e is zeker niet waar. De ellenlange asielprocedure en de uitgebreide beroepsprocedure is eerder het geval van de linkerzijde die - indien niet automatisch NJET kakelend - allesbehalve in de constructieve meedenkmodus zat en zit. En vlak bovendien de asielindustrie niet uit. Zat zgn. NGO's met een mediterrane veerdienst en advocatuur die klaar staat in NL om de asielzoekers van 3000 km verderop van bijstand te voorzien. Dat 2e is vaak waar en een gevolg van het 1e. Het kalf ligt al decennia lang te spartelen maar de put dempen is zielig, niet gastvrij, inhumaan en bovendien zijn het allemaal hoogopgeleide "kansenoparels" die we hard nodig hebben. Toch ?

Grijskijkert | 19-11-18 | 16:07

Die mauro heeft toch een verblijfsvergunning onder de vleugels van de VerenigingVanDelinquenten gekregen?

Dirty-Harry44 | 19-11-18 | 12:43

Was het niet zo dat hij er eentje kreeg op basis van studie, zodat hij hier verder kon met zijn toekomst op basis van school? Of was dat een andere discretionaire bevoegdheid? Het zijn er inmiddels zoveel.

Koekkeloere | 19-11-18 | 14:07

Goed plan maar ook dit gaat niet gebeuren. De overwinning is aan de emoterroristen als Tim Hofman, G. Verbaan, Tineke Ceelen in samenwerking met partijen als GroenLinks en Pvda. Dit deugspeeltje laten die lui zich niet ontnemen. Gaat.niet.gebeuren.

Amsterdamsko | 19-11-18 | 12:38

Wie gelooft er nu een partij met een leider die lijdt aan het Pinokkio-syndroom.

miss error | 19-11-18 | 12:38

Dit syndroom is besmettelijk, de VVD staat er stijf van.

VanGeuzen | 19-11-18 | 12:48

Is dit niet gewoon gebrek aan ruggegraat ? Wij kiezen volksvertegenwoordigers die namens ons belsuiten moeten nemen. Die lui zitten in Den Haag. En vervolgens wordt door hen, beetje bij beetje, al de verantwoording die wij hen hebben gegeven weggelegd bij ondergeschikten. Jeugdzorg naar de gemeente, aanwijzen van vuurwerklocaties, naar de gemeente, gebruik van discretionaire ruimte, afschaffen. Ze nemen minder en minder verantwoordelijkheid in Den Haag. Alles wat maar een beetje lastig is wordt weggeduwd. Waarom zouden wij nog als burgers nog naar de stembus gaan ? Ze zijn het op deze manier toch niet waard.

wegenbouwer | 19-11-18 | 12:33

Spijker op z'n kop!
Take care.

PopeyeKamper | 19-11-18 | 14:22

Paters en dominees hebben tientallen jaren een wedloop gehouden, wiens achterban het meest sociaal, helpend en ondersteunend was.
Toen de onderlinge politieke ruzie voorbij was en het CDA werd geboren, moesten en zouden de partijen links en rechts bewijzen dat hun versie de beste was.

De rest is historisch gegroeid.

BraadWorstLul | 19-11-18 | 12:33

VVD trapt verkiezingscampagne af. En gaat over tot de orde van de dag.

Overigens is er wel een probleem met de discretionaire bevoegdheid: links wil de uitzonderingen in regels vangen, maar dat is natuurlijk de dood in de pot. De bevoegdheid is er voor de enkeling die slachtoffer is van een slechte advocaat of een kwaadaardige, slordige paarse krokodil of zo, niet voor degenen die zich het allerzieligst kunnen voorstellen.

Guido | 19-11-18 | 12:33

Dus als ik het goed begrijp wil de VVD het voortaan het aan de D666 rechters overlaten. Zoals ze het eerst het altijd het aan de pvda overlieten. Zij de klappen voor het uitvoeren van hun beleid. Het werkte toen dus zal nu wel weer werken. Ik zie een D666 aankomen met weinig zetels bij nieuwe verkiezingen. De nieuwe kleinste partij.

tweetybird | 19-11-18 | 12:33

Typisch VVD, schreeuwen en afschuiven naar extreemlinkse rechters en dan nog harder schreeuwen.

VanGeuzen | 19-11-18 | 12:49

Eerstkomende vijf jaar probleem oplossen door niemand meer hier toe te laten.

van stampij | 19-11-18 | 12:30

De VVD heeft gelijk.

lingo star | 19-11-18 | 12:28

over een paar maandjes verkiezingen, dus gewoon "the usual" opportunistische volksverlakkerij

telelezer | 19-11-18 | 12:36

"Kampioen mensen binnen laten geen zin meer in zwichten voor intimidatie"

Treffend verwoord. VVD is sowieso nooit zo van buitenlanders binnenlaten en zielige kindjes enzo. Ze weten dondersgoed dat hun achterban op rechts daar helemaal niets van moet hebben. Maar de VVD vertegenwoordigd ook de belangen van de grote bedrijven. En die zien graag wat extra goedkope arbeid. Die zien ook graag open grenzen en meer EU, want goed voor de handel. Dat er tussen die handel af en toe wat mensen mee naar binnen lekken is collateral damage. En als de VVD moet kiezen tussen de belangen van multinationals of van gewone mensen, dan is de keuze snel gemaakt. Voor de bühne wordt er nu even law-and-order gespeeld, maar in Brussel en Marrakesh wordt er braaf ingestemd met meer gelukszoekers. Typisch liberaal.

vrijstijler | 19-11-18 | 12:28

Goed initiatief van de VVD. Weg met de willekeur.
De dicretionaire bevoegdheid is handig om een demonstratie te verbieden vanwege gevaar voor de openbare orde. Maar waarom is deze bevoegdheid nodig voor het kunnen afwijken van de wet bij asielzaken? Betekent alleen maar dat degene die de meeste aandacht voor zich kan winnen, wel mag blijven. De rest niet. Best wel onredelijk.
Als je de asielwetgeving niet goed vindt, pas je die aan.

SamV | 19-11-18 | 12:27

De VVD was ook klaar met Griekenland. Daar is uiteindelijk ook nog genoeg belastinggeld naartoe gegaan.

Blanke_Vlaai | 19-11-18 | 12:27

Sterker nog die pinnokio ruttegraat is het ze zelf gaan brengen. Was ook weer zo'n verassing van ze. Geen cent meer naar griekenland en ze het dubbele brengen.

tweetybird | 19-11-18 | 12:57

Lol, voor die enkeling die het nog niet doorhad, de formule werkt als volgt: VVD doet boos en zwaait met gebalde vuisten in de lucht. Coalitiepartner D66 doet "ho, wacht eens eventjes, nee dat is niet sociaal". Daarna gebeurd er helemaal niks, en gaat men gemoedelijk nakaarten. Op naar het volgende profileringsrelletje.

kotelet | 19-11-18 | 12:27

Beste Mark Rutte, laat je nou niet langer gijzelen door je Linkse Politieke makkers, die van Nederland een open riool willen maken. Want de mensen hebben al problemen zat, in dit door links geconflicteerde land.

FreeVogelaar | 19-11-18 | 12:27

VVD is gebakken lucht, een lege huls, zit van zool tot oksel in het Kartel.
Tussen Groen Links en VVD schijnt nog geen nanoseconde licht.
Ze komen echter met alles weg omdat (volgens de peilingen) nog steeds 118 van de 150 zetels in handen is van het Kartel. Hte stemvee graast dus vrolijk door terwijl de generaties die na hen komen de brokken kunnen gaan opruimen. Deze generatie is dan ook de meest egoïstische die ooit in dit land is uitgebraakt.

TheGlanconer | 19-11-18 | 12:25

Je via je kroost naar binnen liegen en chanteren. Het kan in Nederland!

marcoplarco | 19-11-18 | 12:23

Om dat het volk al jaren onder links en rechts niet anders gewent is?

FreeVogelaar | 19-11-18 | 13:55

De enige beweegreden van de vvd is nog meer imagoschade door dit lastige dossier voorkomen. Niets meer, niets minder. Je beroepen op de rechtsstaat terwijl Sander Dekker die doelbewust aan het slopen is, je moet er maar in willen tuinen als kiezer.

Hetkanverkeren | 19-11-18 | 12:21

Yepp dat heeft u mooi gezien.

tweetybird | 19-11-18 | 12:34

Stoere taal weer van de VVD, maar straks gewoon een handtekening onder dat Marrakech Migratiepact.

lacucaracha | 19-11-18 | 12:20

Als je zo om je heen kijkt op straat zou je denken dat we al een migratiepact hebben met Marokko. Zou het in Casablanca, Rabat of Marrakesh ook wemelen van de Nederlanders?

keestelpro | 19-11-18 | 12:52

@keestelpro | 19-11-18 | 12:52
Nee het is eenrichtingsverkeer, nemen en niet geven.

lacucaracha | 19-11-18 | 16:06

Het zijn rare verdragen die onze overheid sluit.
Alles in ons nadeel.

keestelpro | 20-11-18 | 06:57

De VVD of een Marrokaan/Fries?

Einde van de Domheid | 19-11-18 | 12:18

Met de ondertekening van het Pact van Marrakech gaat de VVD daar straks helemaal niet meer over. De pers mag alleen juichverhalen schrijven en als het misgaat is het uw roomblanke schuld.

Mammeloe | 19-11-18 | 12:17

Zijn er echt nog mensen die hier intrappen?

de uitbater | 19-11-18 | 12:14

Ik een paar seconden, maar toen realiseerde ik me opeens, wacht even ik hoor iets positiefs van de VVD... maar hoe vaak bleek dat achteraf valse info? Dat zeg ik als voormalig VVD-stemmer. Er moet héél veel gaan veranderen bij die club willen ze mij ooit nog terug zien.

Crusher | 19-11-18 | 12:23

Allemaal om de weg voor te bereiden voor de nieuwe verkiezingen als Rutte naar Brussel vertrekt!

Chris1 | 19-11-18 | 12:13

Hij heeft gezegd dat ie dat niet doet en wat Mark zegt klopt.

Slough | 19-11-18 | 14:08

VVD, ja je mot wat he.. binnenkort weer verkiezingen dus... vergeet die afschaffing dividendbelasting, vergeet eenieder gaat rijker worden in 2019, vergeet die HRA, vergeet even die labbekakkers mentaliteit, vergeet even dat onderonsje met Ollogren..

fikkieblijf! | 19-11-18 | 12:10

Er komen weer verkiezingen aan begrijp ik?

Soefkoet | 19-11-18 | 12:10

Mensen, trap niet in de verkiezingsretoriek van de VVD, er moeten weer kiezers gewonnen worden. U weet zelf ook wat de beste en slimste keuze is.

pibasso | 19-11-18 | 12:10

de vvd corrupt tot op het bot werpt een bot naar de meute

bert.s | 19-11-18 | 12:09

VVD is per heden kennelijk weer met hoofdletters... lol.

hoogstetijd | 19-11-18 | 13:44

De VVD komt op gezette tijden met wat stoere praatjes over immigratie problematiek. Erg voorspelbaar. Het is net D66 of GroenLinks die op voorspelbare momenten iets uitkramen over onderwijs of windmolens. Volstrekt ongeloofwaardig maar ach. Wat moet je nou nog zeggen over een club als de VVD, of wat moet je er nog van geloven. Ik kan er al jaren niks meer mee dan er wat meewarig om lachen en in extreem domme gevallen (Dijkhof is er goed in lately) mn hoofd schudden. Het is allemaal onzin wat de VVD uitkraamt, die zijn de schaamte allang voorbij. Ze veranderen niets, regeren niet eens écht, ze doen maar een dotje, verhogen wat belastingkjes links en rechts, waaien met wat winden en Unilever mee, schreeuwen wat loze kreten hier en daar. Niet serieus meer te nemen.

Dutchbeaurouge | 19-11-18 | 12:08

Zelfde als het strafkampenverhaal van het CDA. Het klinkt mooi maar zal er nooit komen.

Deflatiemonster | 19-11-18 | 12:09

Vooral als er verkiezingen in aantocht zijn.
Zie ook Deflatiemonster 12:06.
Dat pakt de VVD toch slim aan: ze passen hun retoriek niet opeens twee weken voor de verkiezingen aan, maar nemen een aanloop van enkele maanden.
Net lang genoeg voor het gemiddelde geheugen van de kiezer.

Gajus | 19-11-18 | 12:48

Steeds die mooie praatjes van de VVD, trap er niet in, Dat grote bedrijven die aanvoer van mensen heeft gedaan, voor goekope arbeidskrachten zullen ze ook wel van terug gekomen zijn. Ze hebben er niks aan, alleen in de tuinbouw en Polen voor vervoer en huizenbouw. Ik hoor ook niet meer over schieten en bommen, dus die vluvhtelingen kunnen naar huis, hun land opbouwen. Dus waarom we dan wel nog steeds met allerlei buitenlanders zitten is me een raadsel, want hun plannen zijn niet helemaal uitgekomen, Iets anders zit erachter, maar wat.

gato | 19-11-18 | 13:05

Emoporno is een beproeft recept voor de dwingende deugkneuzen , zekers zo vlak voor de donkere dagen voor de kerst.

pontius | 19-11-18 | 12:07

Het negeren van referenda uitslagen: de kracht achter de EU.

keestelpro | 19-11-18 | 12:48

Roels awr roels.

miko | 19-11-18 | 12:07

Zijn er binnenkort verkiezingen? De VVD uit ineens taal waar velen weer in gaan trappen.

Deflatiemonster | 19-11-18 | 12:06

Aha! Iemand die de clou door heeft...

Gajus | 19-11-18 | 12:44

Check

Tuborg øl | 19-11-18 | 12:55

Als dit doorgaat dan is het meteen gedaan met de emotionele chantage waarbij kinderen als pionnen worden ingezet om een verblijfsvergunning waar ze totaal geen recht op hebben toch er door te drukken. Meteen doen dus.

2voor12 | 19-11-18 | 12:06

Asiel afschaffen. Dat zou pas helpen. Hoef je ook geen uitzonderingen meer te maken.

Tronald_dump | 19-11-18 | 12:06

Is er binnenkort weer een verkiezing voor het een of ander?

Tronald_dump | 19-11-18 | 12:04

Zou er dan toch sprake zijn van voortschrijdend inzicht , of komen er weer verkiezingen aan?

Wijze uit het Oosten | 19-11-18 | 12:04

Die discretionaire bevoegdheid is er niet voor niets: het is een noodventiel. Als de VVD echt iets wil doen, zorg er dan voor dat de asielprocedure alleen geldt voor onveilige landen, dat hij binnen drie maanden is afgerond, en de reels voor terugkeer duidelijk zijn. Probleem: opgelost.

Alexis de T. | 19-11-18 | 12:04

Eigenlijk staan we allemaal aan de goede kant van de geschiedenis.
Weet je wie niet? Ga maar kijken op het kerkhof. Daar ligt iedereen aan de verkeerde kant van de geschiedenis, tenminste als levend zijn je ding is.

keestelpro | 19-11-18 | 12:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken