Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Wim Kok en zijn gebrekkige geheugen over de moord op Pim Fortuyn

(Ga met uw muis over de foto voor bijschrift)

Premier Wim Kok verlaat maandagnacht begeleid door veiligheidsfunctionarissen het Binnenhof na de moord op Pim Fortuyn. ANP FOTO/VINCENT JANNINK

Daar ik eind 2002 mijn eerste stappen op het Binnenhof zette, heb ik de zaterdag overleden Wim Kok als minister-president nooit ontmoet. Op een enkel handje op een of andere inmiddels vergeten post-premierborrel en een kort telefoongesprek over iets anders na heb ik dus het hele feest van een PvdA-premier in het Torentje gemist. Toch bleef de geest Kok over het Binnenhof hangen vanwege de nasleep van de moord op Pim Fortuyn.

De commissie die onder leiding van Harry van den Haak - voormalig president van het Gerechtshof in Amsterdam - onderzoek deed naar de moord kwam namelijk eind dat jaar naar buiten met zijn conclusies. En die waren niet mals.

Zo bleek dat Fortuyn tot zijn dood 25 keer was aangetast ‘in zijn fysieke integriteit’. De overheid wist ondertussen van 14 dergelijke gevallen of had daarvan moeten weten. De incidenten waren niet ernstig, maar voldoende reden om de lijsttrekker van passende beveiliging te voorzien. Wat dus niet was gebeurd.

Wat was de rol van toen nog minister-president Wim Kok daar in? Het rapport is daar erg summier over en het lijkt er op dat de commissie de rol en verantwoordelijkheid van Kok bewust in het midden laat. Dat zit zo.  

VVD-lijsttrekker Hans Dijkstal heeft onder meer in de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (de Commissie Stiekem) meermaals gezegd zich zorgen te maken over de veiligheid van Fortuyn. Ook heeft hij Wim Kok gevraagd actie te ondernemen. Kok zou volgens Dijkstal hebben geantwoord dat minister van Binnenlandse Zaken Klaas de Vries (PvdA) contact had opgenomen met de politie in Rotterdam. 

Kok zelf echter, stelt in het rapport zich tegenover Dijkstal alleen in algemene termen te hebben uitgelaten over de beveiliging van Pim Fortuyn. Van den Haak heeft vervolgens niet de moeite genomen uit te zoeken wie nou de waarheid sprak: Dijkstal of Kok? Maar zo wel de pijnlijke vraag ontweken over hoe het nu precies zat met de verantwoordelijkheid van de minister-president.

Enfin, over de doden niets dan goeds, nietwaar?

Reaguursels

Inloggen

Grootste voorbeeld van links lullen rechts vullen.

retba | 22-10-18 | 10:05

Wim Kok heeft als premier twee ernstige incidenten meegemaakt - die allebei voorkomen hadden kunnen worden:

1. de moord op meer dan 8000 mannen in Srebrenica in juli 1995.
Overste Thom Karremans heeft in mei / juni 1995 meerdere malen aan Minister Joris Voorhoeve gesmeekt om luchtsteun omdat hij zag dat de Servische troepen steeds dichterbij kwamen.
Joris Voorhoeve en Wim Kok hebben hier geen gehoor aan gegeven met als gevolg deze enorme slachtpartij.

2. de moord op Pim Fortuyn
Je zag in de TV debatten in april 2002 dat Pim vanuit het linkerfront steeds meer vijanden kreeg - desondanks werd Pim niet beveiligd.
Wim Kok had als premier zijnde... dit moeten regelen.

sociaal_econoom | 22-10-18 | 03:35 | 1

Maar hetzelfde kunnen we nu van Mark Rutte zeggen.

Mark Rutte ziet donders goed dat Nederland volstroomt met migranten uit moslimlanden die hier onder de noemer van ''vluchteling'' in de watten worden gelegd met gratis een ingerichte woning, extra zorg en een langdurige bijstandsuitkering.... waarbij ze hun naaste familie naar NL mogen halen.
Iedereen ziet dat dit verhaal onbeheersbaar en onbetaalbaar is...
desondanks weigert Rutte samen met het CDA, D66 en de ChristenUnie ons onbetaalbaar migratiesysteem te wijzigen.

Zodra Rutte vertrekt in 2020 - dan kan hij niet zeggen... dat hij dit als premier in 2016 t/m 2019 niet heeft gezien.
Ieder nadenkend kind ziet dat het maatschappelijk en financieel helemaal fout loopt in Nederland.

sociaal_econoom | 22-10-18 | 03:54

heeft toch wel helemaal de partij van de arbeid omgezet naar partij van de allochtonen, konden ze de afkorting gewoon behouden = toch winst maken...

droge_praat | 22-10-18 | 00:07

Tja, dit wisten we we wel. Kok ten voeten uit uit.. zo huichelachtig als de pest! Godzijdank is er aan zijn verhaal nu eindelijk een eind gekomen.

vangodlos | 21-10-18 | 23:12

Iedere keer als ik die vale klerkensmoel van Kok zag, moest ik denken aan het treffende gedicht van Gerrit Komrij n.a.v. de dood van Fortuijn:
Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.

ib000193@xs4all.nl | 21-10-18 | 21:40 | 2

Goed idee om dit in z'n grafsteen te beitelen

didivos | 21-10-18 | 22:20

Een pracht-tegel!
Inderdaad wat @didivos | 21-10-18 | 22:20 zegt: "Goed idee om dit in z'n grafsteen te beitelen"
Helemaal mee eens.

prakkie | 22-10-18 | 03:13

En dan die Ploumen.
Heb mn Oom meermaals horen vertellen hoe ze die vroeger met zn allen uit elkaar trokken voor een botswagenmuntje in Limboland. Die had niet veel principes, weinig veranderd zie je wel..

schoon-schip-maken | 21-10-18 | 19:36 | 1

Lol, met z'n allen iemand uit elkaar trekken.
Dat deden ze in de middeleeuwen ook.
Weinig veranderd daar in Limboland zie je wel.

D-Fens_1963 | 22-10-18 | 10:00

En ook ik moest meteen denken aan Kok's schandalige optreden rond de moord op Pim Fortuyn.
Ik heb hem als tijdgetuige meebeleefd vanaf vakbond-bobo tot Banksters-bobo en zal echt geen traan om hem laten.

WirMachenMusik | 21-10-18 | 19:28 | 1

Precies! Ik wist het pas vandaag anders had ik gisteren meteen de vlag uitgestoken en zeker niet halfstok! En al die positieve media-aandacht die ze aan hem besteden.. zum kotzen!

Lum-chan | 21-10-18 | 19:47

Op het moment dat Fortuyn vermoord werd, stond ik bij de wijnhandelaar aan de overkant. "Ze hebben zojuist Pim Fortuyn vermoord", zei die opgewonden, terwijl hij een stuk vloeipapier om de rode wijn, El Coto, wikkelde. Zonder enige aarzeling antwoordde ik: "Nu gaat Kok werkelijk te ver!". Iedereen wist, dat koningin Beatrix de bomoseksuele Fortuyn volkomen onacceptabel vond, en spoedig lekte door, dat de politie en de BVD vrijwel onmiddellijk in bet Mediapark ter plaatse was geweest om een arrestatie te kunnen verrichten. Kok was altijd een premier die maar een half woord van de majesteit nodig had. De BVD blijkbaar ook.

johannijhof | 21-10-18 | 18:58 | 2

Aanvullend: in 2003 mochten Kok en De Vries ineens naar Bilderberg komen. Samen met majesteit, die dit het jaar ervoor, anders dan gewoon, had overgeslagen.

ben kokhals | 21-10-18 | 20:57

Beatrix - Wim Kok en de NOS konden het samen goed vinden.

sociaal_econoom | 22-10-18 | 04:04

Ik kan me nog heel goed wim kok zijn uitspraak herinneren op het 8uur journaal (datum kan ik me helaas niet meer herinneren): 'Dit kwaad moet en zal met wortel en tak worden uitgeroeid!' Niemand die daar op reageerde zegt mijn ogen genoeg: wie zwijgt stemt er mee in.
Laat ik het hier maar bij laten, wat ik denk levert mij geheid een permaban op...

Lum-chan | 21-10-18 | 17:55 | 1

Inderdaad dit kan ik mij ook herinneren

letopuwzaak | 21-10-18 | 18:34

Ik wens in principe nooit iemand dood want dat is niet aan mij, maar de dood van Wim Kok is wel een markeerpunt. Al die zaken waar we nu last van hebben (multicul, euro, immigratie en vast nog wat meer) zijn of begonnen, of in stand gehouden door ook de kabinetten Kok. Die waarheid daarover zal pas boven water komen als alle betrokkenen dood zijn. Dus. Lubbers is dood, Kok is dood. De dag dat de waarheid boven tafel kan komen is weer een stukje dichterbij gekomen.

Braboblanke | 21-10-18 | 17:35 | 10

@Brabo Koenders is een van de herondertekenaars van het Verdrag van Lissabon, niet van Straatsbourg, sorry, foutje, maar evident is Koenders' fout wel erger.

eastender | 21-10-18 | 23:51

Brabo: Ik moest er even naar zoeken; 'Na een voorbereidende conferentie in Damascus in 1974 zijn de culturele resoluties bevestigt in het Verdrag van Straatsburg. Verdragen van Barcelona en Lissabon bewegen voort op dit verdrag. Niks geen theorie! De tekst van dit verdrag is gepubliceerd in het blad Eurabia: Bulletin d'information, uitgave 1975 Parijs, blz 11 en 12'.

En dan nog even terug komen op mijn 'fout': Die was toch niet zo fout. In Brussel vond van 21 tot 23 juni 2002 een vergadering plaats van de Euro-Arab Dialogue. Daar was inderdaad Bert Koenders de Nederlandse afgevaardigde.

eastender | 22-10-18 | 00:23

De ellende begon niet met kok, maar met den uijl in de jaren 70. Dat was het moment dat de "gastarbeiders" binnen kwamen. Om daarna NOOIT meer te vertrekken... Het begin van de tsunami.

prakkie | 22-10-18 | 03:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ik hier de tegels zo eens lees denk ik "ja, er zijn toch best nog wel wat mensen met verstand, en zelfstandig denkvermogen".
In het dagelijks leven echter kom ik ze bijna nooit meer tegen.
In het dagelijk leven vindt iedereen zaken als -EU, massa-immigratie, totaal gebrek aan democratie, islamisering, totaal opgeblazen huizenmarkt, ieder jaar hogere zorgpremies en minder vergoed- allemaal wel best, bang om een uitspraak te doen die hun carriere of sociaal leven kan schaden.
Het is een verademing om hier af en toe even wat gezond verstand te happen.

Slipsnifter | 21-10-18 | 17:26 | 1

Blijf maar lekker hier

letopuwzaak | 21-10-18 | 20:31

Muziekman | 21-10-18 | 16:41
Ja Hitler was nogal links georiënteerd.
Was vegetariër net als de complete nazi top.
Was socialist.
Was tegen vivisectie.
Was de eerste staatshoofd die grote natuurparken oprichtte.

Mo het varken | 21-10-18 | 17:11 | 1

Kijk, zo hoort het. Over de doden niets dan goeds.

Papa Jones | 21-10-18 | 18:00

Wim Kok, helaas te laat overleden.

Musashi | 21-10-18 | 17:04 | 1

Precies! Al bijna 30 jaar baal ik bij iedere tankbeurt dat er weer veel kwartjes van mij zijn gestolen door Mijnheer Kok. Ooit een vakbonsman die voor de arbeider op de Barrikaden stond, maar al gauw in het pluche zat om zichzelf de zakken te vullen als bankier. Net zoals zijn zijn Partij van de Armoede dus snel vergeten.

LimbabweWillem | 22-10-18 | 00:12

Deze man eindigt als tweede in het klassement kleptocratische landverraders. Met als trotse aanvoerder

1) Mark Rutte. De demofoob met een hotline naar diverse boardrooms.s ipv het stemhokje. Eigende zich alle organen toe, zette de deur open voor ISIS en verlaagde de belastingen voor het bedrijfsleven ten laste van de zorg, defensie en on derwijs. Veegde de rest van z'n leven z'n reet af met referenda stembiljetten.

2) Wim Kok. Gaf ons Sebrenica, Melkert, een dode politicus en het verdrag van Amsterdam. besodemieterde het volk met het 'kwartje van Kok en vertrok naar Shell om z'n zakken te vullen.

3) Joop den Uyl. Gaf niks en nam alles. de belastingdruk explodeerde. Tuigde de ene na de andere 'sociale regeling' op. Tot op dag vandaag is men bezig om deze te hervormen. Alle premiers na hem zijn schatplichtig op het gebied van belastingheffing. Zadelde Ruud Lubbers op met 1 miljoen WAO-ers (7% van de bevolking was arbeidsongeschikt). Medeverantwoordelijk voor de massa immigratie. Het beleid van deze man kost tot nu toe ongeveer 1000 miljard and counting.

Yeohan | 21-10-18 | 16:20 | 5

Pensioen op je 55ste is gewoon mogelijk. Ze gunnen het volk niets. En het wordt nog slechter. Maar ik gun het de “intelligente”alfamannetjes niet meer. De verantwoording en verplichtingen worden door hen niet gedragen, maar wel graaien. Iedereen ziet het, en dat zal fout gaan.

rattenvanger XL | 21-10-18 | 18:56

@ Kuifje, kun je nagaan hoe het zonder dit gekudt zou zijn geweest.

ristretto | 21-10-18 | 20:27

Je vergeet nog even te noemen dat Den Uyl in zijn jonge jaren groot bewonderaar was jawel, ‘ van den Duitschen Fuhrer ‘ .

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 21:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder de 'groot staatsman' Kok was een maatschappelijk klimaat waarbij Fortuyn vermoord kon worden. Onder Rutte is het mogelijk dat de moordenaar van Fortuyn weer vrij en blij rondloopt. De democratie is al lang stervende.

Montesquieue | 21-10-18 | 16:13 | 3

Dat de moordenaar van Fortuyn nu vrijkomt, of je het wilt of niet EN of je het daar wel of niet mee eens bent, is m.i. juist democratie.

Aan het typen... | 21-10-18 | 16:29

Een toekomstig MP neerknallen, omdat zijn ideeën je niet aanstaan, vind ik geen democratie.

Papa Jones | 21-10-18 | 17:16

Nee, aan het typen, dat is geen democratie maar falen van de rechtsstaat.
Je verwart democratie met VVMU.

ristretto | 21-10-18 | 20:29

Misschien dat Rita, of Marcel, nog iets meer weet en dat Kok niet alle feiten omtrent de moord op Fortuyn mee het graf in heeft genomen. First lady's zijn soms de werkelijke bestuurders achter de bestuurders.

mozaard | 21-10-18 | 16:07

Toch kun je de PvdA niet alleen verantwoordelijk stellen voor de migratie en EU puinhopen van paars. VVD, CDA, D66 en Groenlinks deden overal aan mee. Het is landverraad van de elite geweest, met als motto "open grenzen".

dr Rechts | 21-10-18 | 15:56

"Enfin, over de doden niets dan goeds, nietwaar?"

Behalve als het gaat om (godwin) Hilter, Mussolini, Mao, Stalin, Franco, Chávez, Lenin, Mugabe, Idi Amin, Hirohito, Ceaușescu (vul maar in).

Extreem links en Islam. Twee zeer gevaarlijke ideologieën.

Tha Analyzer | 21-10-18 | 15:56 | 3

Hitler , Mussolini, Franco, Hirohito links ? Merkwaardige redenatie.

Muziekman | 21-10-18 | 16:41

Nationaal socialisme = links , dussss...

KlauwnBassie | 21-10-18 | 18:51

Muziekman, ja dat klopt. NSDAP = Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei
Negende letter van links, de S van socialist. Een soort van extreem linkse pVDa zeg maar.

Veluwse-Eikel | 22-10-18 | 05:22

Kok was erg geliefd bij het koningshuis,dat zegt mij genoeg

UncleAlbert | 21-10-18 | 15:55 | 1

Zou het?

Rest In Privacy | 21-10-18 | 16:56

Mijn vader een realist in hart en nieren, had nooit veel op met de pvda...
En probeerde mij uit te leggen waarom... nou pa je had weer een helemaal gelijk, nu kan ik ook nog naar al die kwartje's fluiten... wat een rotleven

Crump | 21-10-18 | 15:42

Ik bespeur enige hypocrisie van de redactie. Een stuk schrijven, een dag na de berichtgeving over de dood van Wim Kok, over hoe Wim Kok eigenlijk te laat was om actie te nemen omtrent beveiliging Pim Fortuyn.

De beste man is nu dood. Zijn verkeerde beslissingen hadden besproken moeten worden toen hij nog leefde, niet nét na zijn dood. De redactie is zelf dus ook te laat met schuld in de schoenen gaan schuiven, immers er verandert niets meer aan de zaak.

Wat meeste mensen hier denken is dat links bewust uit was op de moord van Pim Fortuyn. Misschien heb ik een positief beeld en géén aluminium hoedje op, maar ik ga er vanuit dat geen enkel mens in de politiek elkaar dood wenst, en dat Wim Kok niet bewust de moord op zijn geweten heeft. Echter zijn verkeerde beslissingen hebben gevolgen gehad op het leven van Fortuyn. Wim Kok zal met terugblik, wetende wat het heeft veroorzaakt het anders hebben willen aanpakken. Mogen politici, ongeacht politieke voorkeur wel het respect ontvangen om net na de dood even wat rust te krijgen? Of gebruiken we zijn dood nu om het rechste politieke front even wat extra 'boost' te geven?

Foei GeenStijl, af en toe slaan jullie de plank écht mis.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 15:35 | 36

@PantaGorian Heerlijk naïef commentaar.

ben kokhals | 21-10-18 | 20:44

@PantaGorian | 21-10-18 | 15:35
' / ... dat Wim Kok niet bewust de moord op zijn geweten heeft. Echter zijn verkeerde beslissingen hebben gevolgen gehad op het leven van Fortuyn. Wim Kok zal met terugblik, wetende wat het heeft veroorzaakt het anders hebben willen aanpakken.' En, breinkijkert, hoe zou jij dit nu weten? Naieve fan-talk, anders niets, en dan foei roepen tegen anderen?

eastender | 21-10-18 | 21:14

letopuwzaak,
Waarschijnlijk heb ik het ergens verkeerd uitgedrukt, maar ik verwijt ons mensen niet dat we het erover hebben. Ik verwijt de MEDIA voor het opstarten van iets wat ook wel even iets later mag. Zij zijn namelijk vaak degene die gespreksstoffen opstarten. Ik zou graag dat de media de dood van iemand niet gebruikt om even te kunnen spuwen. Ook al is de persoon op dat moment weer even in het nieuws (oudzeer) Het is niet respectvol om het volk bijna weer in opstand te krijgen, (figuurlijk) en hiermee toch direct de naasten en families lastigvalt. Wacht daar even mee en kom daar wat later op terug. Is dat nou echt zo gek dat ik dat vind?

Jouw reacties uitgezonderd en van een paar anderen, (voel je dus niet aangeproken) maar het is weer geweldig om te zien hoe het kaf zich van de koren scheidt. Sommige opmerkingen hier, zonder inhoud, enkel wijzen en roepen... Kan Geen Stijl niet eens een interviewer sturen naar deze mensen om eens even te polsen hoeveel ze wel niet weten van politiek en statistieken? Even lekker publiekelijk voor lul zetten? Nee wacht, dat zal GS niet doen, belangenverstrekking enzo.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 22:16
▼ 33 antwoorden verborgen

Verbazingwekkend hoe een briljant vertegenwoordiger van werknemers talloze fouten ging maken in de politiek om vervolgens tonnen te gaan verdienen in het bedrijfsleven, waar mensen met een laag inkomen massaal ontslagen werden.

WillieWow | 21-10-18 | 15:30 | 2

Tja, de magische aantrekkingskracht van het Grote Geld...

Slipsnifter | 21-10-18 | 17:16

Briljant? Met andermans portemonne, zeker, en zakken vullen. Voor de arbeiders heeft hij helemaal niks gedaan. Kok heeft immers nooit de overheid afgeknepen (belastingverlaging) en de massaimmigratie afgewend (omvolking volkswijken). Hij keek wel uit.

ben kokhals | 21-10-18 | 21:11

Hij was premier tijdens hoog conjunctuur. Dan zie je niet helder wat voor wanbeleid er wordt gevoerd.

Mahatma | 21-10-18 | 15:29 | 1

Inderdaad. Kok heeft onder Lubbers de pensioenkas leeggehaald, als ik me goed herinner (30 miljard of zo) . Daarna heeft hij als premier in de 'hoogconjunctuur' de overtollige belastinginkomsten niet teruggegeven, maar in een 'spaarpot' voor de AOW gestort (40 miljard of zo). Uiteindelijk bleek die spaarpot leeg...

ben kokhals | 21-10-18 | 21:25

Kok is de grote verkrachter van onze democratie. Het door hem bedachte Poldermodel is niets meer of minder dan achterkamertjes politiek. Onderling bekonkelen in plaats van openbaar in de kamer tot afspraken komen. Verder heeft hij ook de vakbonden verkracht. Zodra hij in de politiek ging was hij niet meer voor de arbeider, ook zijn partij de PvdA nam hem dat zeer kwalijk. De gevolgen van zijn carrière zijn echter nog erger. Tegenwoordig gaat men bij de vakbonden werken als voorsprong op een baantje in de politiek. Het laat zich raden waar de belangen dan liggen. Als mijn vader het over de oorlog had sprak hij vaak over "Zo de wind waait waait mijn jasje mensen." Foute mensen in en na de oorlog. Sorry respect verdien je niet door dood te gaan.

Olieboer | 21-10-18 | 15:28 | 1

Amen to that.

Slipsnifter | 21-10-18 | 17:18

Balkenende zeker niet.

SlimmeBelg | 21-10-18 | 14:21 | favorietblock
Die zou als eerste voor het tribunaal moeten verschijnen. Nog eerder dan zelfs Rutte. Verdrag van Lissabon zeker vergeten? Balkenende heeft net als zijn voorgangers Kok en Lubbers ons verkocht aan de laagste bieder. Onze soevereiniteit vernietigd. Waarom denkt u dat het allemaal poppenkast en nep is in de TK? Waarom gebeurt er zelden nog iets spannends, behalve dan in het prive leven van politici die daar werkzaam zijn? Waarom kun je van te voren voorspellen hoe stemmingen lopen?

Omdat o.a. Balkenende ons heeft uitgeleverd aan een zeer vijandige vreemde mogendheid. We hebben niks meer te vertellen. Als ze morgen de TK zouden opheffen en de staten generaal naar huis zouden sturen, zou de gemiddelde tata er niks van merken.

En eerlijk gezegd denk ik dat inmiddels een hoop tata's, werkzaam bij de (semi)overheid, dit ook graag zouden zien, liever gisteren dan vandaag. En aangezien een hoop bakra's bij de (semi)overheid werken en een hoop nieuwe medelanders 0,0 binding hebben met het land wat ze bevolken... denk dat zo'n 55% van de bevolking het niet erg zou vinden als Rutte morgen het licht uitdoet.

Graaf_van_Hogendorp | 21-10-18 | 15:15 | 2

Qua Europees beleid week balkenende niet af van zijn voorgangers en opvolgers. Maar hij was de enige met afstand die inhoudelijk met Pim Fortuin durfde en kon debatteren. De enige die Pim Fortuin niet heeft gedemoniseerd. Misschien iets met Christelijke normen en waarden te maken? En dat verdient bij mij krediet. En over welk volkstribunaal heeft u het? Heb ik iets gemist?

SlimmeBelg | 21-10-18 | 18:37

Vlak majesteit niet uit. De regering is immers koning + kabinet. Balkenende was ‘slechts’ premier van wat kabinetjes.

ben kokhals | 21-10-18 | 21:32

Niet alleen hijzelf maar ook zijn fietsbel was schaamteloos links.
twitter.com/KajsaOllongren/status/105...
Dat mag van mij maar strookt niet helemaal met zijn carrière nadat hij de politiek verliet.

loze stijl | 21-10-18 | 14:47 | 1

Er zit geen verschil tussen PvdA/VVD/CDA/D66/GL de tegenstellingen zijn schijntegenstellingen. Al die partijen zijn slippendragers van de grote corporaties.

Zapata10 | 21-10-18 | 14:58

Volkert schoot met 9 mm. kaliber, de verst weg liggende 9 mm. kaliber kogelhuls lag op 3 meter van Pim. Op 10 meter afstand lag nog een 6,7 of 7,6 mm. kogelhuls, waar komt die vandaan ?

Mo het varken | 21-10-18 | 14:39 | 1

Waar heb je die info vandaan?

Oepsie1234 | 21-10-18 | 18:49

Ik kan mij de opkomst van Fortuyn nog héél goed herinneren. De NPO, de linkse cabaretiers, de PvdA, de Vara, ze waren compleet buiten zinnen en duidden Fortuyn als Het Grote Kwaad. Terwijl, als je de Elseviercolums leest van Fortuyn over onderwijs, gezondheidszorg en immigratie, dan heeft hij nog altijd gelijk en is het er op deze gebieden alleen maar erger op geworden.
Sinds Fortuyns dood weet ik waar het échte gevaar zit: In de moraalridders die verankerd zitten in de politiek en media.

Papa Jones | 21-10-18 | 14:39 | 6

Ja klopt, GeenStijl is ook geregeld van een bedenkelijk niveau. Maar waar moet je anders nieuws vandaan halen dat 'politiek incorrect' is?

Papa Jones | 21-10-18 | 17:24

Dijkbewaker,

Natuurlijk mag iedereen geloven. Maar kijk eens om je heen. Zo veel mensen die dingen napraten, maar als je om uitlegt vraagt snappen ze het zelf niet eens.Ze kopiëren enkel headlines uit kranten, tijdschriften of TV. Weinig die na het horen van een artikel zelf eventjes onderzoek doen, of deze 'waar' is en niet even willen controleren wat de andere kant hiervan zegt en vind, om deze ook vervolgens ook even na te gaan. Zowel links en rechts gaan vaak uit van een zekere logica. Zodra het logisch klinkt is het al direct aannemelijk.

Jij VIND dat rechts meer van de feiten is. Maar een linkse persoon zal precies hetzelfde zeggen over links. En tuurlijk rechts zal zeker feiten hebben, maar links ook. Wie geloof je dan? Als je eenmaal al gekozen hebt voor een politieke kant, zal je altijd neigen om het gelijk eigenlijk bij rechts te halen, zonder onderzoek. Immers je gelooft dat rechts altijd alle feiten heeft. Daardoor kan je blind zijn voor andere opties. Iemand is dan bevooroordeelt in mijn ogen.

Even een grapje: Heel veel feiten en statistieken worden uit onderzoeken gehaald, die vaak door universiteiten (of onafhankelijke studies) worden bekeken en opgemaakt. Echter, universiteiten worden vaak als links bestempeld, dus zonder te kijken naar de daadwerkelijke resultaten wordt er al een stempel 'links' op gedrukt. Met andere woorden: Informatie is dan opeens niet meer relevant. Integendeel, vind ik.

Nou spreek ik niet over hooggeleerde burgers. Die beoordelen vaak naar de hand van statistieken. Ik heb het over de gemiddelde burger. Die begrijpen statistieken niet, maar geloven wel in massa(media) die roepen dat universiteiten vaak links zijn. Dit zijn bij uitstek de beinvloedbare mensen die door de media worden gevormd en dat is manipulatie. Hebben de mensen wel daadwerkelijk door waarvoor ze stemmen. Zowel links als rechts kent deze burgers in grote getallen.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 17:32

PantaGorian | 21-10-18 | 17:32,

Praat vooral voor jezelf.
Niemand hier twijfelt aan wetenschappelijk onderzoek over kanker of wiskunde omdat dat van een linkse universiteit komt. Maar mensen vegen wel volkomen terecht de vloer aan met linkse "wetenschappers" die pseudo wetenschappelijke onzin uitkramen als;
- "sharia is voor 95% gelijk aan Nederlands recht" (Maurits Berger);
- alle blanken zijn racisten, want ik moet een treinkaartje kopen (Gloria Wekker);
- "vlees eten leidt tot asociaal gedrag" (Diederik Stapel);
- "wetenschappers mogen liegen, dat doen pubers ook" (Asha ten Broeke);
- "ik wil Henk Kamp op zijn uitgestreken smoel slaan" (Roos Vonk);
- etc.

Al deze nepwetenschappers worden geaccepteerd en bejubeld door hun hoogopgeleide collegae. Alleen Stapel moest tijdelijk zijn werk neerleggen, en schreef daar een boekje over.
Het is treurig dat de eerste de beste "rechtse" vrachtwagenchauffeur dat soort onzin eerder weerlegt dan de universiteiten, media en instanties waar deze fopwetenschappers werkzaam zijn.

Dandruff | 21-10-18 | 19:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Ghe, ik heb op Joop geprobeerd een iets andere mening neer te zetten als al die PvdA adepten daar. Namelijk dat ik niet zoveel op had met Kok. Niet geheel tot mijn verassing kwam dat niet door de moderatie. Ben trouwens benieuwd hoe ze in de toekomst die site draaiende willen houden. Het reaguurders publiek bestaat uit allemaal bejaarden.

Zapata10 | 21-10-18 | 14:24 | 8

Wellicht vonden ze, net als ik, het geen timing om dergelijke kritiek te geven op een overleden voormalig politicus die zij respecteren. En hebben ze daarom je post niet geaccepteerd. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze even geen discussies willen voor een moment, wat begrijpelijk is. Als Pim Fortuyn nu was overleden, dan had Geen Stijl zeer waarschijnlijk posts weggejoris die commentaar gaven over Pim. Ook logisch. Maar voor jou weer genoeg redenen om te laten merken dat links 300 keer niets is, en dit vervolgens bij je kameraden van rechts neer te leggen om vervolgens weer te kunnen fappen op de plusjes en kudos die je ontvangt. Wederom een voorbeeld van iemand die het concept politiek misbruikt voor eigen populariteit.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 17:05

Ik zie deze personen ook in het linkse vak zitten, om maar even duidelijk te maken dat dit niets heeft te maken met politiek maar met een zekere ego.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 17:07

Nee dat had GS niet gedaan.
En het is best wel censuur dat een normaal bericht niet op Joop er doorheen komt.
Ik heb het zelf ook gemerkt.
En het is echt kwalijk.
Gelukkig mag je hier je mening zeggen welke het ook is.
Het ergste wat er kan gebeuren is een sneer krijgen van iemand, en soms is dat goed voor de nuance.
Het is niet voor niks dat hier duizenden reaguurders zijn en op Joop bij elk bericht maar 20.
Het is een publiek geheim dat het gewoon een manipulatieve site is.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk, Wim Kok heeft persoonlijk opdracht heeft gegeven voor het liquideren van Fortuyn.
Niet Volkert is de moordenaar maar een scherpschutter die op het trafo huisje lag. Deze scherpschutter schoot een fractie van een seconde eerder dan Volkert.
In Nederland vinden er jaarlijks vele liquidaties plaats maar nog nooit is er een ''dader'' zo snel gepakt (5 min.). Binnen 3 minuten vloog er al een helikopter boven het mediapark, binnen 9 minuten 21 politie/m.e.'ers op de been om het mediapark af te sluiten. en dat in het dorp Hilversum.
En wie deed er onderzoek naar de moord op Fortuyn ? ?..... Theo van Gogh, terwijl de AIVD moet hebben geweten van de aanslag op Theo van Gogh.

Mo het varken | 21-10-18 | 14:23 | 4

Er blijven vele vragen onbeantwoord in de zaak van de moord op Fortuyn. Hoe kon Volkert aan dat wapen komen, wie heeft dat geleverd?
Ja ik denk ook dat Fortuyn met medewerking van de overheid geliquideerd is.
a. Hij stond op het punt de totale politieke verhoudingen op zijn kop te zetten.
b, Hij wilde niet aan de JSF en dan kom je aan de belangen van het militair industrieel complex.
Denk wel dat Volkert geschoten heeft, maar ook dat het een gebruikte usefull idiot is geweest.
Dit is allemaal nooit te bewijzen en dus komen direct de aluhoedjes brullers onder hun steen vandaan gekropen.
Maar het is zeker dat als Fortuyn had blijven leven het hele politieke spectrum op zijn kop was gezet.
Maar complotten bestaan niet volgens mensen die niet weten dat de hele geschiedenis van complotten aan elkaar hangt.

Zapata10 | 21-10-18 | 14:34

Er blijven áltijd vragen onbeantwoord.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 15:18

Het is doodeng als je dit zo op opsomt.
is er ooit een goede verklaring gekomen over hoe dat kan met die kogels en het snelle handelen?
Vanuit politie?
Als ze het uitleggen kunnen de aluhoedjes misschien af. Maar nu begrijp ik het ook niet.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben blij dat ik dankzij Kok geen ideologische veer over heb.

Zoltan | 21-10-18 | 14:00
-weggejorist-
HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 13:59

Krijg nog heel wat kwartjes van die rooie lul!

Willy Keutel | 21-10-18 | 13:51 | 2

Miljoenste x zelfde grap. Gaap

kaasfondue | 21-10-18 | 13:55

Maar een waarheid als een koe.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:00

De muis kan nu veilig uit de rechterbovenhoek komen. Ik herhaal: de muis kan nu veilig uit de rechterbovenhoek komen.

loze stijl | 21-10-18 | 13:50

Ik moet Kok-halzen.

Premier Trutte | 21-10-18 | 13:46 | 1

Als je echt wilt Kok - halzen moet je eens op de Jeaup kijken. De Premier van alle Nederlanders..... dit is pas fake news.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:08

Ze hebben gewacht totdat........

Mart6037 | 21-10-18 | 13:40

Dijkstal zat daar toen mede vanwege mijn stem. Maar ik had op Bolkestein gestemd vanwege zijn ferme taal. Die liep rown na 4 weken weg en kregen we Dijkstal. Ik voelde me toen de tyfus verneukt want op die droge houtwn hark had ik nooit gestemd. Ik heb sindsdien nooit meer op de VVD gestemd en ben fan van andere partijen geworden die mijn mening veel beter verwoorden.

Ikbeneenzelfbouwer | 21-10-18 | 13:24 | 6

De laatste keer dat ik op de vvd stemde was toen op Rita Verdonk. Sindsdien zal ik nóóit meer op de vvd stemmen.

Peter_K | 21-10-18 | 14:02

Peter K. Toen stemde je niet op de VVD maar op Ria. Ik heb idd ook een keer VVD gestemd. Toen ging mijn stem naar Wilders. Straks gaat hij naar meester Hiddema.

beter-laat-dan-nooit | 21-10-18 | 16:35

"k voelde me toen de tyfus verneukt" - Hier hetzelfde. Klinkende overwinning en dan wegpiepen naar Brussel... In de periode 1998-2002 heeft de Haagse politiek het achterse van haar tong laten zien.

ben kokhals | 21-10-18 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Zullen we t ook eens over de Puinhopen van Paars hebben waar Pim t altijd over had? Bakellende en Grutte zijn echt niet beter.

Shoarmamasutra | 21-10-18 | 13:20 | 2

Nee. Gek he?

VolleKracht | 21-10-18 | 13:41

@VolleKracht +10

ben kokhals | 21-10-18 | 21:55

Beste Bassiehof, ondanks dat het zondag is, is het tijd om even te pauzeren met masturberen en nog 2 artikelen te schrijven over Wim Kok;
- Wim Kok en de verdwenen pensioen miljarden.
- Wim Kok en de opgeofferde militairen in Srebrenica.

Osdorpertje | 21-10-18 | 13:16 | 2

Ach, ja, die pensioenen. Dat was ook nog een dingetje. Een gigantisch bedrag uit de pensioenpot gegraaid om de staatsfinanciën op orde te krijgen.

Spaarcentjes uit het potje van overheidsmedewerkers, daar netjes verplicht in gestopt.

Knufter | 21-10-18 | 13:18

En dat Zilverfonds dan? Hoeveel is dat nu al waard?

Shoarmamasutra | 21-10-18 | 13:21

Kijk 'Fortuyn had gelijk - PvdA prominenten over eigen ondergang en gelijk Pim Fortuyn' op YouTube

Madamjanet | 21-10-18 | 13:15

De term gastarbeider met de daarbij horende terugkeer naar het vaderland werd opeens arbeidsmigrant met het daarbij horende Nederlanderschap zonder terug keer naar het vaderland. Ook weer een PVDA uitvinding waar er dus ook een meerderheid in politiek Nederland achter stond. Ik heb nooit begrepen waarom die verandering ooit plaatsvond. Je kan die misstanden niet Kok verwijten, maar ons land verder vol laten lopen met islam aanhangers wat tot op de dag van vandaag gemeengoed is geworden komt wel op zijn conto. En het is zo makkelijk en logisch... Vluchtelingen krijgen opvang om na de oorlog weer terug te keren naar eigen land om die weer op te bouwen. En gastarbeiders hebben een tijdelijk contract waardoor ze na gedane arbeid weer terug keren naar eigen land.
Logisch en overzichtelijk.
Maar door de EU wordt er nog meer chaos gecreëerd en werd het een vreemde in eigen land.... Ook Kok deed driftig mee om zijn eigen bevolking in het verderf te storten. Nu zijn er overal in Europa brandhaarden, aanslagen en bedreigingen louter door faliekant foute politieke besluiten. Alle politieke leiders incl. Kok zijn daar verantwoordelijk voor. Volgens mij is dat een soort landverraad waar ooit verantwoordelijkheid voor afgelegd moet worden...

dijkbewaker | 21-10-18 | 13:10 | 1

Politici zijn tegenwoordig liever landverrader dan dat ze racist of nazi genoemd worden.

Reaganmania | 21-10-18 | 13:24

Kijk eens op NOS teletekst, 7 pagina's over hoe geweldig De Grote Staatsman Kok wel niet was, lees het geslijm van W.A. Koningshuis, PvdA en Rutte, draaien, slijmen en liegen.
Dan weet je toch genoeg!

BosrandDirk | 21-10-18 | 13:08 | 1

Ja echt zum Kotzen inderdaad.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:11

Volksverrader van de oude stempel. Zijn gelukkig bijna allemaal van ze af.

didivos | 21-10-18 | 13:05 | 1

We hebben nog heel wat te gaan hoor, denk hierbij o.a aan Gerrit Zalm, Wouter Bos, Diederik Samsom, Jan Peter Balkenende.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-10-18 | 14:46

Burn in (S)HELL als je dit zo leest.

Pinocchio | 21-10-18 | 12:53 | 1

LOL.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:11

Ik wacht nog even met de lunch, anders moet ik lang en vervelend kotsen.
Het politieke linkse tuig, inderdaad ook de VVD hoort hier bij, lachte stiekem in zijn vuistje. Melkert, de slag van de PvdA en de grootste gluiperd voorop.
We zien hoe de moordenaar van Fortuyn een koninklijke behandeling krijgt. We zien hoe deze elite de PVV en het FvD uitkotst en negeert.
Hadden we toen maar de Tweede Kamer in de figuurlijke fik gestoken, hadden we maar, helaas is het nu al te laat.

VanGeuzen | 21-10-18 | 12:50 | 1

Met die lui wordt nog wel,afgerekend.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:12

Hier met het vorige kok artikel meer dan 1200 reacties op een enkeling na allemaal negatief. Bij Joop.nl nu 20 reacties allemaal positief (negatief niet toegestaan?) op het TV schermpje bijna allemaal positieve reacties over de "grote staatsman". Het valt gewoon niet te ontkennen dat de 2 grootste naoorlogse "rampen" (buiten de EU- massa immigratie-islam) Moord op Pim Fortuyn en slachting Srebrenica aan zijn handen kleeft. Verder kan je hem zijn zakkenvullen verwijten waartegen hij eerder streed. Veel positieve reacties spreken van zijn dossierkennis en het politieke polder model waar Kok als een spin in het web aan alle touwtjes trok..... Maar goed, als je je zo goed verdiept in de materie dan was de moord op Fortuyn en Srebrenica te voorkomen geweest....
En die nalatenschap bleef toch aan hem kleven....

dijkbewaker | 21-10-18 | 12:43 | 1

Er stijgt bij Joop een vreselijke stank op van al die loftuitingen op Kok, die man wordt bijkans heilig verklaard. Het doet me denken aan die keer dat Mao was gestorven. Volkskrant-tekenaar Opland maakte toen voor de krant een tranentrekkende prent van een vertrekkende Mao met het onderschrift dat deze toch maar x miljoen mensen te eten had gegeven. En ik wist toen al donders goed wat Mao op z'n kerfstok had, maar in de linkse echokamer was dat kennelijk nog niet doorgedrongen. Daar geloofden ze écht in sprookjes.

Argyronauta | 21-10-18 | 17:15

Hier krijg je toch braakneigingen van :

Premier Rutte zegt in een reactie op
het overlijden van oud-premier Kok dat
hij een man was om naar op te kijken.
Hij noemt hem zowel architect als
aannemer van het poldermodel en wijst
erop dat Kok decennialang boven de
partijen stond."Volkomen betrouwbaar,
volkomen integer en altijd gericht op
een oplossing."

PvdA-leider Asscher noemt Wim Kok het
toonbeeld van integriteit."Hij was
gedreven,gezagsvol en ongelooflijk
betrokken"

Acidbrain | 21-10-18 | 12:43 | 1

In vergelijking met Rutte is iemand al gauw volkomen betrouwbaar en integer.

Snap overigens niet waar die obsessie voor het poldermodel nu vandaan komt. Is toch echt meer een zwakte bod, geen harde besluiten durven nemen. Streven naar eenheidsworst. En ondertussen wel met z'n allen het referendum om zeep helpen.

Mr Ker | 21-10-18 | 13:39

Houden van Kok mensen kan je alles wijsmaken door het fenomeen tijd is aan hun kant. Een wekker laten afgaan om op tijd te wezen gebeurt bij hun ook. Met èèn uitzondering, niet om naar werk maar wel om naar gevers te gaan. Protesterende mensen hebben overal last van maar niet om vrij te vragen van werk. Dat gedoe word overgelaten aan hun die hèt, links, niet snappen.

biltong | 21-10-18 | 12:35

Fortuyn had gelijk op you tube. Documentaire waarin Oudkerk, Rottenberg en Bos terugkijken

Madamjanet | 21-10-18 | 12:34

kok is één van de hoifdredenen geweest voor de moord op Pim.
Een goede premier zou boven de kibbelende partijen mieten zijn gaan staan. Uit hoofde van de democratische verplichtingen waar je als premier de de hoeder behoort te zijn.
Door zijn bagatelliserende houding is toendertijd een maatschappelijke sfeer ontstaan waarin het ‘goed’ leek Pim te vermoorden.
Want Pim was ronduit ‘lastig’.
kok zal met lede ogen hebben aangezien dat NeoRegs sinds die tijd groeit en groeit.
En die groei heeft nog lang niet zijn top bereikt.
Moeilijke tijden voor linx want:
Het.Volk.Wint.Altijd!

pennestront | 21-10-18 | 12:33 | 4

Ik ben nooit een kok dan geweest, maar er is maar 1 klootzak geweest die Fortuin vermoord heeft, en die is op vakantie.

Woorden vermoorden niemand, mafkezen doen dat.

menage | 21-10-18 | 14:00

menage | 21-10-18 | 14:00 |
Toch heb ik een donkerbruin gevoel dat ze Volkert van der Graaf gewoon zijn gang hebben laten gaan. Na de moord heeft de politie hem op volle sterkte opgewacht en opgepakt. Het zou mij niets verbazen dat meneer Kok medeplichtig is op de moord van Pim Fortuyn.

Wasbakplasser | 21-10-18 | 14:19

De winnaar wint altijd en schrijft daarna in de boekjes dat het volk gewonnen heeft.

Blasfemie | 21-10-18 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Voor mij een foute Nederlander. Ik zal er geen traan om laten om de dood deze foute vent.

MINDER | 21-10-18 | 12:31

krijgen we nou onderhand dan dat kwartje van Kok??

peetje1957 | 21-10-18 | 12:21 | 1

Goeie grap!

Knufter | 21-10-18 | 13:06

Toen de memoires van Wim Kok onder de titel "Met Kok" (2005) uitkwamen, verscheen Wim Kok in Netwerk voor een gesprek met Aart Zeeman voor de promotie van het boek. Het was een rustig gesprek, maar niet lang, want de naam Fortuyn viel. Een groot staatsman zou het feit dat Pim Fortuyn in het Nederlandse poltieke landschap een prominente rol ging spelen en een bedreiging voor vooral de linkse politiek vormde, dat Fortuyn de situatie analyseerde en daarmee de vinger op de zere plek legde en daarom uiteindelijk vermoord werd, zou zoiets gezegd hebben als "Dat is een zwarte bladzijde in onze geschiedenis" en op die manier de moord en het politieke conflict enigszins geneutraliseerd hebben want een groot staatsman heeft overzicht en ook enig relativeringsvermogen hebben. Kok heeft dan 3 jaar de tijd gehad om het gebeurde en de contekst in beschouwing te verwerken. Het tegendeel gebeurde echter. Wim Kok werd woest en kon zijn razernij moeilijk beheersen. Het was een slechte vertoning, een zwaktebod, en legde zijn ware karakter bloot.

pushpins | 21-10-18 | 12:12 | 1

"zijn ware karakter" of "zwart geweten"

ben kokhals | 21-10-18 | 21:58

Ik neem het Kok nog steeds kwalijk dat Pim Fortuin is vermoord. Net zoals overigens Paul Rosenmöller en Thom De Graaf. Ad Melkert en Marcel van Dam hebben er ook aan bijgedragen, en ongetwijfeld nog veel meer mensen in de achtergrond. van die types als Job Cohen en Alexander Pechtold, maar Kok, Rosenmöller en De Graaf zijn in mijn ogen wel aansprakelijk te stellen. Volkert van de Graaf wordt onder invloed van deze politieke krachten nog steeds de hand boven het hoofd gehouden en het feit dat Fortuin niet beveiligd werd is vrij succesvol in de doofpot gestopt. Dank voor dit artikel die het deksel van deze doofpot even een beetje optilt...

BluRay | 21-10-18 | 12:08 | 4

Die nare vent | 21-10-18 | 12:14

types als Pechtold.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-10-18 | 12:29

Haha. Deze reactie is echt te absurd om er een antwoord op te geven.

Die nare vent | 21-10-18 | 13:10

@bluray. Marcel van Dam met zijn untermensch deed een aardige duit in het zakje.
Helemaal eens met u, we mogen niet vergeten hoe het klimaat werd geschapen.

letopuwzaak | 21-10-18 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

VVD CDA en PvdA: ze zijn allemaal eurofiel en ondemocratisch. D66 versterkt dit nog en is de kers op de politiek correcte taart.

frisenfruitig | 21-10-18 | 12:08

Kok was een nette man maar liet als comissaris bij ING zijn ware aard zien.

Rico den Hollander | 21-10-18 | 12:01 | 1

Onder criminelen is Holleeder ook een nette man.

WayneGretzky*99* | 21-10-18 | 13:49

en Balkenende greep zijn kans en bleek van hetzelfde laken en pak

frisenfruitig | 21-10-18 | 11:59 | 2

Misschien leuk nog wat te leren, het moet zijn van hetzelfde laken een pak.

Mijn klomp breekt | 21-10-18 | 12:22

Misschien moest Balkenende vooral die veenbrand sussen en uitrangeren. Kostte drie kabinetten of zo, maar het is gelukt.

ben kokhals | 21-10-18 | 22:02

Dank Bassie voor dit helaas broodnodige geheugensteuntje.

frisenfruitig | 21-10-18 | 11:57

En nog vragen demense zich af waarom VVDgraaf zo een macht heeft en overal mee weg schijnt te komen als "huur"moordenaar.
Wat dacht U hoeveel macht VVDgraaf wel niet heeft, daar hij zijn opdracht gevers maar hoeft te noemen en dan ontploft er echt een bom, waarop veel linkschen hun biezen kunnen pakken.
Ze zeggen bij Ons;
"alles drèdde èn de puree"

Rivpim | 21-10-18 | 11:53

Is dat ook al in de doofpot berbaar?

SlimmeBelg | 21-10-18 | 12:59

Als Berbaar structureel bedreigd wordt, gaat hij dan hulp vragen in de hoek waar de bedreigingen uit voort komen? Bij de strekkerarmpjes zoals u dat zo pakkend weet te omschrijven.

Veluwse-Eikel | 21-10-18 | 13:19

@ berber: wahahaha. Jouw reactie verbaasd me niets. Jij gelooft in rutte dus uiteraard ook het rapport. Kenmerkt direct je enorme domheid.

WayneGretzky*99* | 21-10-18 | 13:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Samengevat: we weten niet welke rol Kok heeft gespeeld, dus het zal wel een kwalijke zijn. Logisch.

Ggroengras | 21-10-18 | 11:50 | 2

de kok maakte er een potje van zeggen ze bij Ons.

Rivpim | 21-10-18 | 11:55

We weten wel degelijk welke rol deze rat gespeeld heeft, een landverraderlijke rol in alle opzichten. Een kwalijke derhalve vinden echte Nederlanders. Je zult wel onbekend zijn met dat fenomeen, zwitsal.

HaatbaardKnipper | 21-10-18 | 14:20

KOK heeft onzettend veel betekend voor :
de mulo-gangers
de Nijenrode-gangers
de strijdlustige vakbeweging
de commissarissenclub Nederland
de Fortuynaanhangers
... kortom te veel om op te noemen !

Mazoeza | 21-10-18 | 11:50 | 1

Het is een mooi lijstje!

letopuwzaak | 21-10-18 | 13:27

Wim Kok is, met zijn directe achterban/gelijkgezinden, verantwoordelijk voor het (letterlijk en figuurlijk) kaltstellen van gematigde andersdenkenden en de linkse media (onder aanvoering van de VolksVerrader) waren daarbij uiterst gewillige dienaren. Daar was absoluut geen sprake van enige nuance. Onder zijn leiding werden realisten neergezet als gevaarlijke fascisten. En Wim Kok (idem Klaas de Vries, Paul Rosemuller, etc.) zag dat het goed was. Laten we dat nooit vergeten, de geschiedenis is zich al weer aan het herhalen.

zimmerschwanz | 21-10-18 | 11:46 | 3

Voorlopers van Rutte en Pechtold dus.

Tilburgse bluf | 21-10-18 | 11:54

Het lijkt zelfs erger te worden. Brave mensen heten nu al 'extreem rechts'. Kijk eens hoe een 'rechtsere' journalist wordt verketterd als fascist. Als er 'micro-agressie' wordt geconstateerd door links, ben je al een racist. Kritiek op een behoorlijk reactionaire godsdienst/ideologie heet 'xenofoob, racistisch en islamofoob.'
Mensen worden beoordeeld op grond van huidskleur (foute blanken) en geslacht - vrouw is OK -. Deze tijden zijn gekker geworden.

marjen | 21-10-18 | 11:55

Tilburgse bluf: yep. Dat soort politici loopt dagelijks van de lopende band, is massaproductie. Net als NPC's, die in centraal geleide spreekkoren de aandacht op hun uniek-individuele Deugen vestigen.

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 12:37

Hoe zat dat ook alweer met de JSF, de Joint Strike Fighter en Wim Kok? En het bezoekje aan Pim Fortuyn hierover?
(tussen haakjes, het ding vliegt 15 jaar !! later nog steeds niet boven Nederland...)

Rest In Privacy | 21-10-18 | 11:44 | 1

Ja na15 jaar, vliegt het nog niet, kijk bijvoorbeeld eens naar een computer van 15 jaar oud, hopeloos verouderd.

watmagjenogwel | 21-10-18 | 12:20

Kok waagde het zich met Drees te vergelijken, maar Drees heeft zich nooit door het grote geld en invloed laten verleiden, die stapte simpelweg uit de partij .
Drees gruwde van de machtsgreep van Nieuw Links, een beweging van jongeren binnen de partij, die in zijn ogen stond voor alles waar hij niets van moest hebben: polarisatie, en politiek met een hoge mate van effectbejag.

Kortom: kameleon Kok was voor veel wagentjes te spannen, en het zij gezegd; elke kleurverandering ving hij klakkeloos op.....

Mazoeza | 21-10-18 | 11:44

Kok met zijn commissariaat, een ware Graaimans. Hij graaide goed voor zichzelf. Niets dan lof voor zijn post-ministeriele graaicarriere.

ljcoster | 21-10-18 | 11:43 | 1

Kok had al veel eerder een riant salaris kunnen hebben bij Shell maar koos voor een tweede termijn als MP.
Nu mag u zelf een conclusie trekken wat graaien betreft.

botbot | 21-10-18 | 11:50

Hiddema had weer een goed verhaal bij Harry Mens vanochtend. Maar als katholiek liberaal blijft van Oef toch wantrouwig ten opzichte van deze Fries uit een NSB gezin. Baudet met zijn gymnasium achtergrond is wel sympathiek, behalve dan op het Nexit puntje, dat is echt groteske onzin. Een rechtse VVD met FvD en CDA zou een mooie coalitie zijn.

van Oeffelen | 21-10-18 | 11:38 | 5

Wat betaalt u heden ten dage voor de zonden van uw voorouderen?
.
En zou ik kunnen vertrouwen op een antwoord op deze vraag. Met papen weet je het immers nooit...

Parel van het Zuiden | 21-10-18 | 11:59

VVD en CDA, meer van hetzelfde dus. Van Oef houdt niet zo van veranderen, van verandering van koers, zelfs niet als de afgrond opdoemt. "Het heeft stemrecht en plant zich voort" zei ooit eens iemand. Geen wonder dat Socrates zo'n hekel had aan democratie. Na het lezen van van Oef snap ik dat wel.

Sans Comique | 21-10-18 | 12:09

Als het aan onze negroïde medeburgers lag, veel heel veel Parel van het Zuiden | 21-10-18 | 11:59

MarcS | 21-10-18 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

en ? Iemand al van Peter iets gehoord over deze kwestie? Is hij op vakantie? Moet hij zich nog inlezen omdat hij niet wist wie het was? Ik ben zó benieuwd wat hij zegt dat ik ervan moet vinden.....

langzullenweleven | 21-10-18 | 11:36 | 1

Ik weet het ook niet. Leeft Koelewijn nog?

kwark001 | 21-10-18 | 11:38

Al onze staats hoofden vanaf Lubbers, Kok, Balkenende tot Rutte en niet vergeten hun stromannen zoals Samsom enz. Deze lui hebben toch alle arbeiders in de kou laten staan en ons letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan en ze waren er alleen maar voor de werkgever maar nog meer voor de multinationals en grote bedrijven. Bij iedere president hoor ik dat we even onze broekriem moeten aantrekken maar daarna kunnen we bretels gaan dragen. Maar de werkelijkheid is dat we vanaf jaren'80 onze broekriem aan het aantrekken zijn en na het zuur het zoet, wordt ons ook steeds voorgehouden nou, we zijn nu 38 jaar verder maar we zitten nog steeds in het zuur, tenzij je allochtoon ben dan leef je in dit land in weelde.

Niet links | 21-10-18 | 11:35 | 2

Toch apart, in de 70ies/80ies was het altijd rechts die de multinationals en grote bedrijven de hand boven het hoofd hield en was het links die juist daar tegenin ging om de arbeider te beschermen tegen het rondrovende grootkapitaal. Nu lijkt het net andersom.

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 11:44

Pvda(llochtonen) heeft nog geen dag van hun bestaan de arbeider beschermt, wel financieel af-&uitgeperst.

WayneGretzky*99* | 21-10-18 | 14:23

Kok en z'n vriendje, Marcel van Dam, hebben de dood van Pim op hun geweten.

Remi 1 | 21-10-18 | 11:34 | 5

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 11:57
Dus Kok en van Dam hebben aangegeven, gezegd, voorgesteld dat Fortuyn vermoord moest worden? Of hun best gedaan zodat dat ging gebeuren?
Wat een onzin.
Zo bizar slecht zijn linkse mensen niet, ze hebben alleen andere opvattingen.
De vdG en Breivik zijn er en gebruiken links of rechtse ideeën voor hun puriteinse gedachtengoed.
Maar 'links' is natuurlijk wel een makkelijk labeltje wat je op iemand kan plakken om lekker op te bashen. Of rechts. Net wat je uitkomt.

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 12:33

doe niet zo gek, kloop. Natuurlijk wilden zij niet te kijk staan als daders, sufferd. Dat willen daders nooit, die bedenken altijd een smoesje.
Bovendien is genoemd soort politici (nog beter) bedreven in alternatieve waarheden.

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 12:40

kloopindeslootjijook: zo slecht zijn linkschen niet? Moeten we Exota nog een keer onder de loep nemen?

WayneGretzky*99* | 21-10-18 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

De doden prijs je de hemel in, want niet een ieder komt daar op eigen kracht !

Mazoeza | 21-10-18 | 11:34
-weggejorist-
Berbaar | 21-10-18 | 11:34 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Het waren inderdaad krokodillentranen na de moord op Fortuyn, want ze waren maar wat blij dat ze van 'm verlost waren, vrezend voor hun zetels.

Wolkbreuk | 21-10-18 | 11:33

By the way........ ik zag gisteren die vreselijke Ploumen op het Staatsjournaal roepen dat Kok alles voor de burger deed..... dat hij na zijn politieke loopbaan tonnen bij elkaar heeft gegraaid in het bedrijfsleven liet zij uiteraard onbesproken.

Walgelijk wijf!

Fatwabuster | 21-10-18 | 11:32 | 2

Als minister was Ploumen volledig onzichtbaar, en voerde ze dociel uit waar ze nu kritiek op heeft.
De vrouwelijk equivalent van Frans Timmermans : enge mensen dus ......

Mazoeza | 21-10-18 | 11:38

Ja op dit soort momenten heeft de staatsomroep, blikken vol, ... wat zeg ik, Containers vol met lieden die niet snel genoeg kunnen zijn om te vermelden hou goed hij/zij was.
X op X dezelfde B.S.

watmagjenogwel | 21-10-18 | 12:14

Zie nog die krantenfoto van Het Vije Volk voor me waarop vakbondsman Kok zittend voor de poort van het Schiedamse Wilton Feynoord opriep tot staken.Daarmee een grote werf waar ooit 6000 man werkten mede over de afgrond hielp.Als daar hedentendage nog 200 man op afroep werken is het veel.... Nee die Kok was echt geliefd hoor in die regio.

swassannuf | 21-10-18 | 11:32 | 1

Socialisten begrijpen nooit waar het geld vandaan komt wat ze zo graag over de balk smijten zodra ze er de macht over hebben. Het idee voor het stukstaken van o.a. Wilton Feynoord liep samen op met de vondst van de oneindige gasbel in Slochteren... Als ’n Uilskuiken zo blij, die socialisten.

Veluwse-Eikel | 21-10-18 | 13:26

Kok is 1 van de meest foute die we hier ooit hebben gehad.

Vakbondsbestuurder turns lid van de Raad van Bestuur van Shell, KLM en ING. Top voor een ras socialist...

Hij had jarenlang een kantoortje bij een vastgoed gigant in Amsterdam. Het personeel betaalde daar elke dag een paar centen om samen boodschappen te doen en dan te lunchen.

En deze heer roofde dan gewoon zijn lunch bij elkaar. Gewoon pakken. Niks vragen. Niks bijdragen.

Past volledig in het patroon... Een hele fijne man dus, met hele fijne normen en waarden.

Fanshitter | 21-10-18 | 11:31 | 2

Dat gebeurt in wel meer bedrijven of instellingen. Hoe hoger in de boom, hoe meer er gepakt wordt. Intussen nemen mensen onderin hun eigen pakje brood mee in hun eigen oude auto of achterop hun eigen fiets.

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 11:36

Is vaak zo. Ik ken voorbeelden waarbij medisch specialisten bij de facility manager bedelden om restant tapijtrollen na een verbouwing, goedbetaalde consultants hun snoep, persoonlijke verzorgingsproducten etc, onderweg bekostigden met de tankpas van de zaak of luxe etentjes met vrienden in prive doodleuk declareerden, directeuren op kosten van de stichting dure bestellingen lieten doen voor prive gebruik, enz. De schaamte ver voorbij.

2tribes | 21-10-18 | 13:21

Kok was een premier zoals zovelen, netjes op de winkel passen, geen visie hebben en doen wat de overlords in washington, brussel, london, parijs en berlijn van je vragen. Dit soort mensen oogst geen respect maar slechts onverschilligheid.

Pierrepoint | 21-10-18 | 11:28 | 1

Maar ondertussen wel de benzineprijs 'tijdelijk' verhogen. We betalen het nog steeds.

Goldfinger | 21-10-18 | 11:32

Je hebt van die mensen, die iemand labelen en dan stoppen met luisteren en nadenken.
Er zat iets naïefs in. Ze zaten in programma's tegen Fortuyn te bashen (en slecht luisteren naar Fortuyn, ongelooflijk) maar hadden nooit verwacht of serieus genomen dat er een moord op zou kunnen volgen. Het was een koude oorlog, zoals Fortuyn dat zelf noemde.
Niemand van de tegenstanders heeft ook oproepen tot moord van Fortuyn. Daar is een initiatief van een eng zwart-wit puriteins denkende vdG of en Breivik of Bouyeri nodig die vinden dat dat nodig is.
En dat effect hebben ze onderschat, naief.

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 11:28 | 4

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 11:28,

Iedereen weet dat als je je buurman stelselmatig voor "pedofiel" uitmaakt, dat kan leiden tot geweld tegen die buurman. Daarom is dergelijke laster verboden.
Het enige dat tot nòg meer geweld leidt dan de beschuldiging pedofiel, is de beschuldiging "nazi". Want dan ben je ineens legitiem doelwit voor alle fans van Stalin, Mao, Pol Pot, Meulenbelt en Bin Laden.

Niemand kan zo extreem dom zijn als links zich altijd voordoet. In de aanloop naar de moord op Fortuyn wisten de linkse haatzaaiers dondersgoed dat soortgelijke linkse haatcampagnes eerder hadden geleid tot geweld tegen Buikhuizen, Janmaat, de Winter en zelfs PvdA-er Kosto.
En zelfs na de moord op Fortuyn gingen de haatcampagnes door; tegen Cliteur, Hirsi Ali, Wilders, Baudet...

Natuurlijk weet links dondersgoed waar dit toe leidt.

Dandruff | 21-10-18 | 12:23

@knufter. Precies, op dat niveau mag je niet naief zijn.
Je speelt dan met mensenlevens.
Ik geloof ook niet in die naiviteit, als je terugleest wat ze allemaal over Pim Fortuyn gezegd hebben.
Onwaarheden en sfeermakerij.
Het volk bangmaken voor Hitler praktijken is een doodvonnis op iemands hoofd plakken.
Dat wisten ze dondersgoed.

letopuwzaak | 21-10-18 | 12:42

Oh. Wat @dandruff zegt dus!

letopuwzaak | 21-10-18 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Over 30 jaar kijken jullie op het 2e kabinet Wilders/Baudet terug en moeten dan vast stellen dat het her-openen van de kolen mijnen, opnieuw exploreren van de resterende veengronden en her-invoering van de gulden ons in een isolement heeft geplaatst. Ja, jullie zijn dan wel Islam vrij maar 60% van de bevolking is ondervoed. En dat was een offer waard!

Skunk57 | 21-10-18 | 11:26 | 11

Liever ondervoed dan onderworpen.

Knufter | 21-10-18 | 11:49

Leuke stropop. Echter kost de EU ons geld, vergeleken bij de E.E.G. Vooral de Euro. De bankencrisis werd, door landen die niet hun zaakjes op orde hadden, de eurocrisis en sleepte zich langer voort. Er moest steun naar Griekenland, dat geen munt had om te devalueren en die steun gaan we niet helemaal terug krijgen.

Ook heden ten dagen hebben we, omdat de rente niet mag stijgen omdat Zuid Europa dan problemen krijgt, verdampende pensioenpotten. De EU drukt er geld bij. Ook blijkt het stabiliteitspact nog steeds niet te worden nageleefd. Klaar voor een nieuwe eurocrisis dus.

Ja, met een gulden, gekoppeld aan de D-mark, waren we beter af. Werkte in de jaren 90 prima, dus waarom nu niet?

ZoekEenVrijeNick | 21-10-18 | 12:01

Skunk57 gelooft in zijn eigen onzin: een verband leggen tussen de afwezigheid van Moslims en een hier op volgend ondervoed Nederland is wel een zeer creatieve gedachtegang te noemen. Waarschijnlijk zijn dit soort idioterieën gemeengoed in het denkwereldje van Skunk57 z’n vrindjes.

Dat isolement valt wel mee, hoogstens wordt het wat lastiger om grote linkse rellen in buurlanden te ondersteunen, immers de karavaan met stads-slopende hippies zal dan bij de grens al worden tegengehouden.

Overigens, wie is ‘jullie’?

Veluwse-Eikel | 21-10-18 | 13:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Fortuyn moest dood!

De Griek | 21-10-18 | 11:25 | 5

Uiteindelijk moeten we allemaal deaud joh.

Berbaar | 21-10-18 | 11:38

Berbaar | 21-10-18 | 11:38
Nee, Brabbelbeer, uiteindelijk gaan we allemaal dood.
Moeten heeft een iets andere betekenis. Daar zit dwang achter.

Roadblock | 21-10-18 | 14:00

De enige zekerheid in het leven, de kist in, liefst inclusief alle organen. Maar dat is wat anders dan moord.

SlimmeBelg | 21-10-18 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook bij de msm wordt het onderwerp Pim Fortuyn omzichtig vermeden. Kilo's boter op het hoofd natuurlijk.

VanBukkem | 21-10-18 | 11:25

En ondertussen mag de moordenaar weer met goedkeuring van justitie lekker op het strand zitten in een lekker warm land met behoud van uitkering.... nooit een greintje spijt betuigd. Zo rolt dat hier.

Oepsie1234 | 21-10-18 | 11:24 | 1

Riekt naar een “deal”, als je begrijpt wat ik bedoel :)

ben kokhals | 21-10-18 | 22:05

Kok en Co waren fout inzake Fortuyn.

van Oeffelen | 21-10-18 | 11:23 | 1

maar dan ook geheel en al en totaal volledig fout.

langzullenweleven | 21-10-18 | 11:29
-weggejorist-
PlakkaatvanVerlating | 21-10-18 | 11:21 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Links is het huidige fascisme alleen weten ze het zelf nog niet. Of wel?

taylor 1000 | 21-10-18 | 11:20 | 2

Iets dergelijks riep ik ook in het Kok topic en werdt meteen weggejorist. Blijkbaar mag je dat niet zeggen van Geenstijl. Ben wel benieuwd waarom.

Soefkoet | 21-10-18 | 11:27

Pim Pim Pim
Berbaar!

Rest In Privacy | 21-10-18 | 15:08

Kok was een nare en onaardige man die vele foute beslissingen nam.

i-Wonder | 21-10-18 | 11:18 | 3

En dan nu niks dan goed, ik heb nog niemand gehoord met een tegen geluid.

taylor 1000 | 21-10-18 | 11:21

Ja klopt, een Nyenrodiaan bovendien. Salonsocialist.

van Oeffelen | 21-10-18 | 11:24

@taylor 1000 | 21-10-18 | 11:21
Ach zo gaat dat meestal vlak na het overlijden van iemand.
Ook over Pin viel genoeg negatiefs te zeggen maar mei 2002 was daarvoor niet het gepaste tijdstip.
Iets met beschaving enzo.

Berbaar | 21-10-18 | 11:45

ah ja, de moord op Pim Fortuyn. Dat waren nog eens dalen en pieken in het leven van onze Beste_Deugende_Gutmenschen.

Citaten uit den dagen voor de "(karakter)moord:
"u bent een buitengewoon minderwaardig mens"
"dit is niet rechts, dit is extreemrechts"
"Anne Frank Anne Fran Anne Frank"
"ik hoop dat u zal bloeden en dat dit mag duren tot aan de verkiezingen"
en meer geDeug van gelijke strekking.

Helaas tegenwoordig niet tot slecht vindbaar in de archieven van "onze gevestigde media". Je snapt het niet.

Maar goed. Na de moord was iedereen unaniem, samen met meneer Kok:
"ik ben diep geschokt". (in het openbaar, in ieder geval)

Dat werd achteraf overigens wel een lekker vlot onderzoekje door het OM! Dat verliep heel wat lekkerder dan de hedendaagse krachttoer om wat gewone burgers veroordeeld te krijgen. Het bleek al in een dag dat de dader 1 verwarde asperger was die met niemand van de Deugbrigades contact had gehad en helemaal alleen handelde. Ondertussen rookten de schoorstenen de nacht door op kantoortjes van extreemGroenLinks en milieuactivisten - en in de morgen was daar niks belastends te vinden. Niet dat daar ooit naar gezocht werd, maar dat terzijde.
De directeur van Greenpeace (ook al niks met de moord te maken) nam ontslag om als advocaat van de moordenaar op te treden en samen met de linkse rechter een minimumstrafje te fiksen. Wat lukte. Solidariteit is zo'n mooi goedje.

De rest was slechts zand erover en geschiedenis inmiddels.

Maar goed. Ik ben ook diep geschokt vanwege den dood van meneer Kok.

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 11:18 | 8

letopuwzaak | 21-10-18 | 12:46,

"Dat wist ik ook niet."
Dat geloof ik best, ik las dit ook allemaal pas jaren later. Nogmaals, het stelselmatige zwijgen hierover door MSM en politiek is een grof schandaal. Het laat zien aan welke kant zij staan. Dat geldt ook voor een OM dat wel tijd heeft voor 5.000 valse aangiftes tegen Wilders, maar niet voor tienduizenden geweldsmisdrijven waaronder deze moord.

Met corruptie heeft dit in theorie weinig te maken. Iemand bij justitie moet beslissen welke zaken een kans maken, en welke niet; en in dit geval leek er te weinig kans van slagen. Dat zou kunnen, natuurlijk. Maar mijn onderbuik vertelt me dat als Volkert een islamcriticus was geweest, er wèl een gedegen onderzoek was gestart. Hans Janmaat is destijds wel 300 (!!!) keer aangeklaagd, om helemaal niks; waar een wil is, is een weg.

Dandruff | 21-10-18 | 13:06

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 12:58,

Bedankt, en eensch.
Misschien een idee om een "best of" van prima reacties en linkjes aan het eind van de dag bovenaan te plaatsen?

Dandruff | 21-10-18 | 13:11

@dandruff. Dat denk ik ook.. Ik zal het kort houden wellicht blijft uw tegel staan:)

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Wim Kok heeft er naar eigen zeggen alles aan gedaan om Pim Fortuyn te beschermen tegen uitwassen. Zo heeft hij opgeroepen tot kalmte.
En dan vragen we ons nog af hoe het zover met Nederland heeft kunnen komen. Kok riep op tot kalmte, wat hem opvolgde hamerde op verdraagzaamheid. De geschiedenis blijft zich maar herhalen, met alle gevolgen van dien.

MickeyGouda | 21-10-18 | 11:16

Nooit gedacht dat een anarchist meer gevoel in zijn donder zou hebben dan al die democratie-gelovige 'ik-wil-mijn-kwartje'-paupers. Leg elke dag 10 cent apart, zodat je na het overlijden van Rutte over 30 jaar niet hoeft te janken over de 1k die hij ooit beloofd heeft.
Maar goed: de pubers, graaiers, haters en liefdelozen hebben blijkbaar de vloer dit weekend. Veel plezier ermee.
R.I.V. heer Kok.

A.U.EnLeven | 21-10-18 | 11:11 | 15

A.U. ik heb de indruk dat u tot dat volksdeel behoort dat "discussie" liever in galmende spreekkoren opvoert, zodat ongewenste antwoorden niet hoorbaar blijven. Voor mijn 2 centen.

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 13:58

Jan Passant mk2 | 21-10-18 | 13:58
Nee hoor, discussie behoort echter niet anoniem te geschieden. Dat is volkomen zinloos en bevredigt louter een zichzelf bevestigend individu.

A.U.EnLeven | 21-10-18 | 14:12

val dood !!!!

poepielatenruiken | 21-10-18 | 15:52
▼ 12 antwoorden verborgen

Kok was (mede) verantwoordelijk voor de moord op Fortuyn. Zo simpel is het.

Soefkoet | 21-10-18 | 11:08 | 7

Soefkoet | 21-10-18 | 11:08 | reageer
(mede) verantwoordelijk is iets anders dan het doelbewust aanzetten tot, of het een goed idee vinden. Het was eerder naief.

kloopindeslootjijook | 21-10-18 | 11:40

@soefkoet
"De Vries en Korthals. De verantwoordelijkheid voor de eventuele
beveiliging van Fortuyn door de overheid lag uiteindelijk bij hen."

U bedoelde deze passage?

botbot | 21-10-18 | 12:03
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zoefff3 | 21-10-18 | 11:08 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Over de ruggen van de arbeiders,heeft deze vakbondsman zijn zakken gevuld.

Bataaf | 21-10-18 | 11:07

Iedereen in de Nederlandse politiek had een blóedhekel aan Fortuyn. Hij was een bedreiging voor hun posities die zich nooit had voor gedaan in de moderne Nederlandse geschiedenis. Een ramp voor de gevestigde orde, inclusief het koningshuis, dreigde. Toen niets leek te helpen, het demoniseren averechts bleek te werken, is het wel duidelijk dat een dode Fortuyn voor die hele club beter uitkwam dan een levende. Iedereen die toen in de politiek zat, inclusief meneer Kok, zal voor de bühne geschokt zijn geweest, maar achter gesloten deuren een flesje op de moord ontkurkt hebben. Zij hadden zoveel te verliezen, en Fortuyn zoveel te winnen. Wie er nu precies achter hebben gezeten zal wel nooit meer uitkomen. Maar ze hebben allemaal boter op hun hoofd, al is het maar vanwege de schandalige demonisering en schaamteloze pogingen tot opruiing van het volk tegen Fortuyn. Het oogluikend toestaan van de pogingen van extreem links om Fortuyn kalt te stellen. De taarten met stront en kots die gegooid werden. Gnuivend hebben ze het gezien, en niks ertegen gedaan. Ze hebben het stilzwijgend aangemoedigd. En dan kan zo'n gek als een Volkert in dat machtsvacuüm plotseling het gevoel krijgen dat er ruimte is voor een bizarre gedachte. Een moord. En ook dat hebben ze geweten, dat ze die ruimte schiepen. Over de doden niets dan goeds? Nee. Het was een smerig spel wat gespeeld is met dood en leven. Fortuyn is dood, daar doet niemand meer iets aan, maar de (gedeelde) verantwoordelijkheid daarvoor durft niemand uit het politiek establishment te nemen, ze nemen het nog liever mee hun graf in.

Dutchbeaurouge | 21-10-18 | 11:06 | 2

De verantwoordelijken zijn of dood of hebben leuke baantjes gekregen via de politiek en het old boys network. Misdaad loont nog steeds.

MurkRatte | 21-10-18 | 11:21

"Gnuivend hebben ze het gezien" En nog steeds is er niks veranderd: bulderend van de pret werd er onlangs nog door het burgemeesters rapaille gelachen om een aanslag op een onwelgevallige krant.

echt_links | 21-10-18 | 11:23

Die kist is ook met pluche bekleed

Tonythelonley | 21-10-18 | 11:06 | 1

Daar heeft wim in de hel weinig aan.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-10-18 | 12:41

Ik herinner me nog dat ik destijds een dinnetje had opgedaan. Ze was 'kunstenaar' en leefde van een bijstandsuitkering. Ze was extreem tolerant en begripvol naar buitenlanders (zo heetten die toen nog) en vond zichzelf vooral ruimdenkend. Een en al liefde en creativiteit. Ik zal nooit meer vergeten dat toen - in onze prille relatie - de discussie op Fortuyn terechtkwam ze ineens vol blinde haat schoot. Ze veranderde op slag van een engeltje in een onredelijk viswijf en eiste letterlijk dat ik nooit op hem zou gaan stemmen want anders was het over. Ik begreep daar niets van en had dat nog nooit meegemaakt. Achteraf besef ik hier voor het eerst de 'ugly face' van links te hebben aanschouwd. De moraal van deze persoonlijke ontboezeming: de haat zat destijds heel erg diep bij links luitjes. Eng gewoon.

Joris Beltsin | 21-10-18 | 11:05 | 12

Joris Beltsin | 21-10-18 | 12:52
Ja bijna iedereen (die jong is vooral) wil progressief zijn of zo genoemd worden. Alleen zijn de mensen die zich in deze tijd progressief vinden dat nu juist voor geen meter: ze houden krampachtig vast aan modellen die 40 jaar geleden misschien nog werkten maar inmiddels hopeloos achterhaald zijn, en zijn doodsbenauwd voor enige vorm van staatkundige vernieuwing.

2tribes | 21-10-18 | 13:55

@JorisBeltsin. Het is heel herkenbaar en ik denk dat velen dezelfde weg hebben bewandeld.

'Het is een veeg teken dat discussies met hen vaak eindigen in een persoonlijke ruzie. Alsof je het niet met elkaar oneens zou kunnen zijn en daarna toch gewoon samen een biertje kunt drinken'.

Dit raakt inderdaad de kern en ik heb hier ook vaak mee te maken.
Toen ik jonger was en echt wel links ( en dat kan ik nog steeds zijn op bepaalde gebieden, maar dat zit hem dan meer in decentralisatie van zorg en onderwijs en marktwerking) had ik voornamelijk te maken met rechtse mensen, waarvan ik nu begrijp dat het eigenlijk een unicum is.
Ondertussen heb ik ook gezien dat op HBO's en universiteiten het een links bolwerk is.
Er wordt al gesproken op een manier dat je niet eens meer durft te zeggen dat je kritisch bent op de islam of immigratie. Het zit hem in hele kleine gemene dingen, er wordt gesproken alsof het al de algemene consensus is in de klas dat kritisch= fascistisch.
Ik ben hier erg van geschrokken.
Het tekent ook wel dat zoveel mensen vrij links beginnen, en dan zo anti links eindigen.
Het is een onveilige, dogmatische omgeving.

letopuwzaak | 21-10-18 | 14:05

Volgens mij wordt links zo kwaad om Pim etc omdat links een niet werkend ideaalbeeld is. Een welbespraakte Pim brengt hen de werkelijkheid en hun ongelijk te dicht onder ogen.

Hemmenaar7 | 21-10-18 | 15:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Tsja, Wim Kok. Stond toch aan het roer tijdens een aantal pikzwarte bladzijden in de Nederlandse geschiedenis. Fortuyn, Srebrenica, de Europese dictaten, de roof van kapitaalmiddelen van Nederland...
.
Verdient geen egards. Een obscuur afscheid op een regenachtige dinsdagochtend zou beter passen.
.
Het mijn inziens ongepaste afscheid van de laatste dagen bevestigt de medeplichtigheid van de politiekcorrecte kliek.
.
Jammer dat hij de volkstribunalen niet gehaald heeft. Laten we hopen dat dit voor Balkenende en Rutte anders zal zijn.

Parel van het Zuiden | 21-10-18 | 11:00 | 8

letopuwzaak | 21-10-18 | 13:54 |
Ik heb die aflevering "Nosedive" ook gezien, en heb toen de reacties op een lagere puntenscore nog vergeleken met de huidige fixatie op "deugen".
Iemand die in gezelschap zegt dat hij PVV stemt deugt natuurlijk niet. En als je in Amerika zegt dat je Trump-stemmer bent kan je klappen krijgen.

Roadblock | 21-10-18 | 14:16

Balkenende zeker niet. De enige die een inhoudelijke discussie met Pim voerde en durfde te voeren en ook kon voeren. Ook de enige met een klein beetje humor. Niet naar het uiterlijk kijken, de inhoud is belangrijk, maar die lijken de meesten snel te vergeten. En wat Kok betreft, die was wat mij betreft als vakbondsman en politicus niet goed bezig, maar wie gaat er nu iemand bekritiseren omdat hij als commissaris gewerkt heeft. Dan moet je argumenten aanvoeren die betrekking hebben op een commissariaat. Zo niet, is het gewoon afgunst denk ik.

SlimmeBelg | 21-10-18 | 14:21

@roadblock. Nosedive! En inderdaad, dat is een mooie vergelijking.
Bizar hoeveel overeenkomsten deze afleveringen heeft met bestaande maatregelen en trends. Eng.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Het gedicht van Gerrit Komrij zweeft me weer voor de geest.

tantesidonia | 21-10-18 | 10:59

Over de doden niets dan goeds. Daarom is het goed dat iedereen over Kok zwijgt.

ADRI23605751 | 21-10-18 | 10:59

Hij zal niet worden gemist. Klinkt kil, maar is wel zo.

Stijlicoon | 21-10-18 | 10:58

Als ik een familielid zou zijn van Kok en ik zou hier de reaguursels lezen van menigeen... dan denk je toch echt dat je een stel zwakbgaafden ziet.

overVecht | 21-10-18 | 10:57 | 9

Whahahahaha ik links?? Lekker bezig Pelforth

En verder boeit het mij geen kudt dat hij dood is. Maar ik heb zelf niet echt de behoefte om op zijn lijk te gaan staan dansen om mijn politieke statements duidelijk te makrn alwaar hij zelf niet meer op kan reageren

overVecht | 21-10-18 | 11:10

Mocht je als familie van Kok, een dag na zijn dood, hier de reaguursels gaan lezen dan had je stiekem een beetje een hekel aan hem.

LinkeLotje | 21-10-18 | 11:10

Al het geschrevene hier over Kok vond ik al toen hij nog leefde! Waarom zou ik nu liegen?!

Rest In Privacy | 21-10-18 | 15:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Mede verantwoordelijk voor het weg geven van de Nederlandse soevereiniteit aan de EU.
Een van de grootste salon socialisten uit het verleden.
Goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Rust in vrede.

Datgingniegoed | 21-10-18 | 10:54 | 3

En dat kwartje terug krijgen, kunnen we nu ook vergeten.

Pelforth | 21-10-18 | 10:57

@Pelforth

Origineel. Is pas 19.000.000 keer gemaakt sinds gister.

overVecht | 21-10-18 | 10:58

Welk kwartje?

J-van-de-Bontekoe | 21-10-18 | 11:23

Het enige leuke aan dezde nare salonsocialist was zijn bezoek aan Amerika waar hij geïntroduceerd werd als Wim Cock..

Missen we niks aan, aan dit figuur.

RenHoek | 21-10-18 | 10:52

"en het lijkt er op dat de commissie de rol en verantwoordelijkheid van Kok bewust in het midden laat. " -dat is een vrij serieuze aantijging die vervolgens slechts miniem onderbouwd wordt. Rioolniveau dit, Bassie. Niet dat ik Kok bewierrook, maar je lijkt sterk op zoek te zijn naar een zondebok.

Zonder concrete aanwijzingen dat een specifiek persoon verantwoordelijkheid draagt zou ik echter wel stellen dat links een collectieve schuld draagt voot de moord op Pim Fortuyn, die is namelijk het gevolg van de doelbewuste strategie om rechtse politici zo veel mogelijk te criminaliseren in de media. Zoals nu ook weer met Baudet en Blok gebeurt.

Panos88 | 21-10-18 | 10:51 | 3

BLOK??? Die loopt inmiddels alweer braaf aan de riem, hoor!

bisbisbis | 21-10-18 | 11:03

Nou ja, het feit ligt er dat "de commissie de rol en verantwoordelijkheid van Kok bewust in het midden laat". Nogmaals dit is een feit. En dat is iig een merkwaardige tekortkoming van dat rapport.

echt_links | 21-10-18 | 11:06

@bisbisbis Beweer ik ergens het tegendeel? Leer lezen of denk drie tellen langer na voordat je reaguurt.

Panos88 | 21-10-18 | 11:41

Als salonsocialist bij uitstek heeft ie het prima gedaan en is medetrendsetter gebleken voor alle politici. Daarom zal hij node gemist worden al dan niet in besloten kringen. Daaronder zullen vermoedelijk niet de vakbondskringen vallen. Uiteindelijk heeft deze staatsman zich buitengewoon ingespannen om het fundament te storten waar het huidige neoliberalisme de gewone burger steeds meer buitenspel weet te stellen. Geen sinecure dat je hier vanaf een sinaasappelkistje uiteindelijk toch voor mekaar kan krijgen. Empathie was hem niet vreemd doch autocratie net zo min. De empathie maakte hem desondanks meer geliefd dan onze huidige autoraten die dat bewust verloren hebben. Dat als politicus is bijzonder.

hoochee | 21-10-18 | 10:50

Als reaguurders hier schrijven 'Pim moest gewoon dood van links' dan heb je wel een aluhoedje hoor. Allemachtig.
Ik denk vooral dat de linkse elite zich totaal geen raad wist met de welbespraakte rechtse Fortuyn die de vinger op de zere plekken in de maatschappij legde.

Fervent | 21-10-18 | 10:49 | 13

letopuwzaak | 21-10-18 | 13:48,

De moordpartij van Breivik was natuurlijk walgelijk.
Dat gezegd hebbend, van "een generatie democraten" was natuurlijk ook geen sprake. Het was een feestje van een of andere linkse jongerenbeweging, waar ook geld ingezameld werd voor een Palestijns terreurclubje. Nu is geweld tegen joden wel geen echt terrorisme volgens links, maar goed.

In ieder geval zal er naast een grote groep ongeïnteresseerde jongeren die alleen een feestje kwam vieren, ook een groep linksactivisten aanwezig zijn geweest. Extremisten dus die net zo ondemocratisch zijn als onze eigen linkse clubjes; kraakbeweging, dwars, is, grauwe eeuw, etc.
Geen excuus voor massamoord (25 jaar geleden had ik daar tussen kunnen zitten), maar we moeten wel reëel blijven.

Dandruff | 21-10-18 | 14:42

@dandruff. Uw nuance is correct, dank.
Ik bedoel voornamelijk; nergens kan Wilders een voorbeeld stellen of een inspiratie zijn voor het uitmoorden van deze groep (toekomstige, eventuele) linksextremisten.
Veel partijpunten die hij heeft zijn aardig links.
Ik bedoelde maar te benoemen dat ik het erg vergezocht vind dat hij Wilders als voorbeeld stelde voor zijn massamoord.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:50

Even dan een reactie mijnerzijds op de op- en aanmerkingen nav mijn comment.

Ik bestrijd helemaal niet dat de laatste decennia het geweld vaak zg links geweld was. Na de moord op Fortuyn hoorde je wel: de kogel kwam van links. En daar is m.i. weinig op af te dingen. Vooral in de "wild-west" jaren 80 met krakersrellen en RARA acties - doorsnijden van benzineslangen en brandschatten van Macro's - was er nogal wat links geweld. Ook later in de vorm van dierenbevrijdingsfronten of hoe ze zich allemaal noemden. Zoals vóór WW2 het geweld over het algemeen van rechts kwam - de fascisten en de nazi's - zo kwam na WW2 het geweld over het algemeen van links. Geen misverstand.

Maar dit hele item is toch naar aanleiding van het overlijden van Wik Kok, die door velen hier en op die vorige draad ervan wordt beschuldigd de moord op Fortuyn als het ware aangemoedigd/ mogelijk gemaakt te hebben.

En dát vind ik dus niet. Ik vind niet dat "linkse" partijen in de TK zoals PvdA, GL, SP, "verantwoordelijk" zijn voor een enge, linkse "lunatic fringe" die zich niet aan democratische regels houdt en geweld/terreur bedrijft. Ik spreek Mariaane Thieme en de PvdD er niet op aan dat er een lunatic fringe dierenactivisten zijn die nertsen "bevrijden", en huizen van nertsenhouders bekladden of hen bedreigen. Daarom gaf ik ook mijn voorbeeld van Breivik, die Wilders als inspiratiebron noemt; dat maakt Wilders niet medeverantwoordelijk voor Breiviks daden.

Medeverantwoordelijk zou een politicus m.i. zijn indien hij/zij oproept/uitnodigt tot geweld. Indien Kok - of Rosenmuller, of Melkert - destijds iets had gezegd in de trant van: "Ik hoop dat iemand Fortuyn eens letterlijk gaat kaltstellen" oid, of indien Wilders iets had gezegd in de trant van: "Ik zou juichen indien iemand eens met een automatisch wapen wat van die linkse kneuzen het zwijgen zou opleggen", ja dan zou er van medeverantwoordelijkheid sprake zijn. Maar dat is allemaal nooit gebeurd.

Nou ja, ik hoop dat mijn toelichting mijn opvatting wat verduidelijkt.

Dr_Johnson | 21-10-18 | 21:27
▼ 10 antwoorden verborgen

KOK en KAK zie er weinig verschil in .

blauwe zander | 21-10-18 | 10:49 | 2

Totdat je een kwartje van kak in je klauwen krijgt.

keestelpro | 21-10-18 | 11:18

Hadden we maar met kwartjes van kak kunnen betalen de afgelopen jaren...

Binkoo | 21-10-18 | 14:11

Goed stuk, opdat we niet vergeten.

Apollo | 21-10-18 | 10:49

De ene hand wast de andere. Toen, nu, hier, daar.
Maar goed, de man is overleden nu

atheïstisch stemvee | 21-10-18 | 10:48

Srebrenica heeft behoorlijk aan het geweten van Kok geknaagd; (geen wonder, als je je mensen met proppenschieters op pad stuurt) de moord op Fortuyn niet. Wat Kok wél raakte, was de -impliciete - beschuldiging in de media dat hij, Melkert en Rosenmuller het klimaat hadden geschapen waarin de moord mogelijk was en dat hij de beveiliging van Fortuyn op z'n beloop had gelaten. En persoonlijk hoop ik, dat hem dat nog heel lang is blijven raken. Want die beschuldiging ... bevatte een nogal dikke kern van waarheid.
-
Nou ja; zand er over.

bisbisbis | 21-10-18 | 10:47 | 5

En Marcel van Dam heeft ook nog in een radiointerview glashard ontkent dat hij die woorden 'minderwaardig mens' heeft gebruikt.

Hemmenaar7 | 21-10-18 | 15:04

Marcel van Dam ontkende tijdens het debat waarin hij Pim een 'minderwaardig mens' noemde ook dat hij in hem een 'Eichmann' zag.
Van Dam is nogal van het ontkennen. Idioot want alles staat op beeld.
Ik herken die omslag en dat moment. @keestelpro

letopuwzaak | 21-10-18 | 19:35

@keestelpro. Echt exact hetzelfde. Ik zag mezelf toen ook als links en vond Fortuyn geweldig. Kan het me zo herinneren als u beschrijft.

letopuwzaak | 21-10-18 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

https://www.youtube.com/watch?v=JPpQJac14_Y
Pim Fortuyn dood : reactie Kok

Is dit nog nieuws? | 21-10-18 | 10:47 | 1

Zo zeg! Hij is echt aangedaan zeg. Niet een beetje maar heel erg!
Als amateurpsycholoog weet ik dat zijn reactie getuigt van een verwrongen schuldgevoel. Hij weigert te accepteren dat hij mede verantwoordelijk is voor het klimaat dat gecreëerd is dat tot de moord op Fortuijn geleid heeft.
Sterker nog door zijn reactie geeft hij de vermoorde Fortuijn en zijn aanhangers nog een trap na door HEN de schuld te geven van het verergeren van het broeierige politieke klimaat. Vreselijk wat een starre egoïst zonder enige zelfreflectie.

keestelpro | 21-10-18 | 11:30

(Ga met uw muis over de foto voor bijschrift). Zijn er dan nog mensen die dit lezen op een lompe computermachineapparaat?

Leptob | 21-10-18 | 10:47 | 4

Hij bedoeld: "pak je muis op als een afstandsbediening, richt op de foto en klik"

Rest In Privacy | 21-10-18 | 10:56

Ik herinner me ook een TV uitzending met Kok waar hij met een paar jeugdjournaal kinderen een supermarkt ging bezoeken. Daar was hij nog nooit geweest. Echt totaal wereldvreemd die man.

keestelpro | 21-10-18 | 11:21

Leptob | 21-10-18 | 10:47 Ja, en dat ook nog eens via een scherm waar je u tegen zegt.

Rest In Privacy | 21-10-18 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Linkse allergie | 21-10-18 | 10:47 | 3

Kok was een rooie hond. Toen liep hij over en dat is het ergste.

Pislinq | 21-10-18 | 10:46

Fortuyn was in linkse kringen een minderwaardig mens, Ein Untermensch. Of dat nu over zijn ideeën ging of omdat hij homo was.... niet duidelijk. Hij moest gewoon dood van links en dat is ze prima gelukt. Bij zijn begrafenis stonden ze vooraan alleen om te checken of hij wel echt dood was. Krokodillentranen te huilen...... Het leek wel de jaren 20 en 30 vorige eeuw all over again.

Oepsie1234 | 21-10-18 | 10:45 | 10

letopuwzaak | 21-10-18 | 12:56
"Ik denk dat zowel links als rechts nakomelingen, wij állen hebben meegekregen 'dit nooit meer' met bijna de (logische) maatschappelijke plicht uit te roeien wat daar weer naartoe gaat."
Hm, alleen is het zo spijtig, dat door een blinde vlek niet gezien wordt, dat Joden in Nederland weer niet veilig zijn. Dat politieke benden, in het zwart gestoken, andersdenkenden in elkaar proberen te slaan, huizen bekladden, en zaaleigenaren bedreigen.
Dat je niet meer voor je mening mag uitkomen, en voor je leven moet vrezen als je kritiek op een godsdienst hebt.
Dat je als je op een politieke partij stemt, je in heel veel beroepen voor je baan moet vrezen.
Dat de rechters in dit land vinden, dat als je op die politieke partij stemt, je geen rechter mag worden.
Dat je bij de minste en geringste kritiek op stelende en rovende "asielzoekers", door de goegemeente een hakenkruis op je voorhoofd geplakt krijgt.
Demonisering? Welnee.

Roadblock | 21-10-18 | 15:03

@roadblock. Ik ben het helemaal en in alles met u eens.
Helaas heb ik zelf ook ervaren met mijn Israelische uiterlijk niet veilig te zijn geweest voor mijn islamitische leeftijdsgenootjes in die jaren 90.
Ik dacht dat ik een Nederlandse kaaskoppin was, maar zij wisten al eerder dan ik wat mijn afkomst was. Ik ben me héél bewust en doe er alles aan om de blinde vlek bij goed bedoelende linkse mensen weg te poetsen.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:55

Het ' dit nooit meer' moeten wel in alle verstandigheid worden toegepast.
Want inderdaad wordt nu, onder dat mom, een nieuwe gevaarlijke situatie gecreëerd, en wel voor de joden homo's, andersdenkenden en complete autochtone bevolking.

letopuwzaak | 21-10-18 | 17:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ben er 100% van overtuigd dat het toenmalig kabinet geen enkele actieve rol heeft gehad in de moord op Fortuyn, passiviteit voldeed reeds. Men wist dat hij ernstig en veelvuldig werd bedreigd en groot gevaar liep, maar koos ervoor de zaken op zijn beloop te laten. Met een beetje geluk zou bet "probleem" zichzelf wel oplossen, waarna men de handen in onschuld kon wassen.

miff | 21-10-18 | 10:45 | 1

Een soort Pontius Pilatus dus.
Het is duidelijk de geschiedenis herhaald zich, keer op keer.
Maar dat het toenmalige kabinet geen enkele actieve rol heeft gehad, waag ik te betwijfelen.
Maar misschien komt dat vanwege in de loop der jaren het vertrouwen in al die kabinetten alleen maar is afgenomen.

watmagjenogwel | 21-10-18 | 11:14

Omdat politici verantwoordelijk zijn, in dit geval zelfs voor moord, moet het mogelijk worden hen te vervolgen. Nu komen ze overal mee weg en daarom doen ze de meest gruwelijke en immorele dingen. Want wie doet hen wat?

Rheia | 21-10-18 | 10:45 | 2

Politici zijn niet meer of minder dan een stel mafiosi met een beschermde status. Waanzin.

Rheia | 21-10-18 | 10:46

Niet doen, dan kan men (bijv. Greet) ook niet meer met bescherming hun mening uiten of stellingname nemen met argumenten op het randje..

mr.money | 21-10-18 | 14:15

Over deze dode niets dan slechts wat mij betreft , links/rechtse gluiperd , mede verantwoordelijk voor de moord op Pim .

Hurdy Gurdy Man | 21-10-18 | 10:43

Ik vond Kok wel een sympathieke man en eigenlijk heb ik qua mening niet veel meer dan dat te zeggen. Is het erg?

overVecht | 21-10-18 | 10:42 | 1

Nee, want ik had ook niet zoveel problemen met Kok en ik ben de baas hier.
Door zijn neoliberalisme, derde weg etc insteek heeft ie er uiteindelijk ook voor gezorgd dat de PvdA is gedecimeerd. Arbeiders die zich ineens een kunst-soiler op hun Ford Escort konden veroorloven vonden zichzelf ineens "rijk" en zijn VVD gaan stemmen (die ze nog harder naaiden dan de PvdA daarvoor).

skoftig | 21-10-18 | 10:49

Het lijkt wel of ik het artikel van Feynman over de tikgeiten weer lees. Met iets andere feiten en nu met Nederlanders in de hoofdrol.
Politici en journalisten. Politici en tegenstanders. De heersende orde.
Steeds meer is geoorloofd om mensen het zwijgen op te leggen.

onnosel | 21-10-18 | 10:41

Het ene lijk moet nog begraven worden en een oud lijk wordt weer opgegraven. Wat een grafstemming hier!

Petrus Poortwachter | 21-10-18 | 10:39 | 2

De vraag is dan wel: heb je er één geweigerd aan de poort?

knutsel_ | 21-10-18 | 10:44

Goeie vraag knutsel. Je kan niet maken om ze allebei toe te laten. Dat wordt mot!

keestelpro | 21-10-18 | 11:17

Als Nijmegen Havanna aan de Waal is, is Den Haag Moskou aan de Noord Zee, Rotterdam Istanbul aan de Maas en Amsterdam Brussel aan de Amstel.


paost712 | 21-10-18 | 10:38 | 3

Vergeet Chicago aan de Schelde (Antwerpen) niet.

Bijtendehond | 21-10-18 | 10:43

Ho ho, beledig de mooie stad Moskou niet!

Lohengrin | 21-10-18 | 10:55

Het 'socialistische' Nederland is heden ten dagen communistischer dan het door glasnost en perestrojka verlichtte Rusland van vandaag. Het is net als het islamisme. Ook in islamitische landen waait een frisse progressieve wind.
Maar in Nederland gaan we dankzij de zogenaamde 'progressieve linkse politiek' de ultraconservatieve kant van het islamisme en het communisme op.
Geert en Thierry hebben gelijk: we hebben een nep parlement.

keestelpro | 21-10-18 | 11:15

De hele affaire rond Pim Fortuyn, toen en sindsdien, blijft een groezelige periode uit de Nederlandse geschiedenis. Waarbij het nogmaals duidelijk is gebleken (èn tot op vandaag nog steeds blijkt): politici is gelegitimeerd tuig vn de richel.

Grijskijkert | 21-10-18 | 10:38 | 1

Staat op gelijke hoogte met de moord op de gebroeders De Witt. Met dien verstande dat het Groene Zoodje plaats maakte voor het rode zootje.

medusa324 | 21-10-18 | 10:50

Mag ik het zo stellen.
Kok en Fortuyn waren geen vrienden.
Kok zou zelfs nooit een beetje vriend van Fortuyn willen zijn.
En dat vanwege zijn ideeën en zijn openlijke homoseksualiteit.
Daar hield hij echt niet van.

pejoar | 21-10-18 | 10:37 | 2

Binnen de PvdA heb je geen vrienden, alleen op zijn best tijdelijke bondgenoten. Verder vooral concurrenten en vijanden. Zo is die achterbakse partij nu eenmaal.

Lees maar eens de achtergronden over hoe Asscher het stokje van Damsom op slinkse wijze heeft afgepikt.

Maar goed, nu 9 zetels in de TK. Met de politieke erfenis van Kok zit het dus wel snor

Kompromat | 21-10-18 | 11:07

9 is nog te veel he, en volgens de prognoses weer groeiend, de horror!!

J-van-de-Bontekoe | 21-10-18 | 11:17

Fortuyn moest weg en zo geschiedde het. Folkert kon zijn daad verrichten door het klimaat dat geschept werd en het gebrek aan beveiliging. Dat is indirecte medeplichtigheid.

Sliptong | 21-10-18 | 10:36 | 4

Dank Eerwaarde. Geschapen klinkt ook beter.

Sliptong | 21-10-18 | 10:44

Tja, blijft lastig dat Nederlands. Daar hebben we trouwens ooit de lagere school voor geschapen. En als je die succesvol afrondt, mag je er over opscheppen en dat afronden schept dan ook weer nieuwe mogelijkheden qua carrière.

Brou Is Back | 21-10-18 | 10:47

Poep schep je wel, en er zijn aardig wat ladingen stront over de heer Fortuyn heen gekieperd.

De meeste mensen die dit klimaat hebben geschapen leven echter nog wel.

En helaas bovengemiddeld (financieel) bemiddeld.

Tja, waar u op stemt zult u krijgen.

Kompromat | 21-10-18 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is het wel zo netjes om eerst even te wachten tot het graf van Kok dicht is voor je er overheen pist.

Suffie | 21-10-18 | 10:35 | 4

Dat deed ome Wim ook niet. Die pistte in de gezichten van de Nederlander met de mond open.

Sliptong | 21-10-18 | 10:41

Politiek correct is 'netjes '.... volgens een meerderheid van de stemmers.
THIS IS NO STYLE!

Koning BongoBongo | 21-10-18 | 10:42

@Suffie,

Dat geduld hadden de schrijftafelmoordenaars van Fortuyn ook niet.
De familie Fortuyn werd door het kabinet gevraagd om tijdens de herdenking vooral niet over politiek te beginnen. Volgens Theo van Gogh werd die toespraak zelfs eerst ingezien, maar of dat laatste klopt weet ik niet.
Ik weet wel dat van al die politici, hoernalisten en andere BN-ers die Fortuyn maandenlang stelselmatig met Hitler hadden vergeleken, vrijwel niemand "sorry" heeft gezegd.
En dan die oproep van Kok vlak na die moord om vooral met "het verstand" te stemmen, dus op de schrijftafelmoordenaars; een gotspe.

Dandruff | 21-10-18 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

ik wil niet zeiken,maar waar is mijn kwartje ??

Nietnagel | 21-10-18 | 10:35 | 3

Hoopte je daar nog op dan?

nikolaos | 21-10-18 | 10:46

Met inflatie en de invoering van de Eur0o, maak daar maar 50 Eurocent van.

Apollo | 21-10-18 | 10:50

Trek daar 40% erfbelasting af en je hebt nog maar 15 cent over.

keestelpro | 21-10-18 | 11:07

We weten al jaren dat de politici destijds een hetze voerden tegen Fortuyn en het klimaat hebben geschapen voor de moord....... er is/was sprake van een collectieve schuld, niets nieuws dus........

Fatwabuster | 21-10-18 | 10:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl