Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thierry Baudet en Greet Wilders keihard op plek gezet door columniste Nynke de Jong

thierry verslikt zich in pepernootje

Muhahaha. Terry en Greet gefileerd door de grande dame van de Nederlandse journalistiek.

"Als de politiek je niet aanstaat, dan verander je hem van binnenuit. Het is makkelijk scoren om al je collega’s weg te zetten als ijdele nietsnutten die niks snappen van de man in de straat." Nou jong0ns horen jullie het ook een keer van een andere spuit elf. Nederland is namelijk helemaal niet boos, Nederland is slechts zo nu en dan ontevreden & Alexander Pechtold heeft wél gelijk want volgens Alexander Pechtold moet je de politiek van binnenuit veranderen. Zoals D66 heel erg ver is gekomen met de gekozen premier, het districtenstelsel, de gekozen burgemeester en het referendum enzo. "Aan de slag dus, met wat Alexander Pechtold het ‘edele handwerk’ noemt." En dat edele handwerk, daar heeft Pechtold gezien de recente gebeurtenissen ein-de-lijk tijd voor. 

Reactie Thierry Baudet op column Nynke de Jong

helemaal kapot

Reactie Geert Wilders op column Nynke de Jong

carrière voorbij

Reaguursels

Inloggen

Probeert die Nynke nu vriendjes te worden met de islamitische bedreigers van Greet en Terry?

Nelis SplitBloes | 09-10-18 | 23:15

Leuke samenvatting van het interview uit Vrij Nederland Nienke. Maar daarmee fileert zij verder niemand. Het was zoeken naar twee krenten nou ja 1 krent en een frisse druif, een pinot noir denk ik zo. Nienke heeft ze gevonden en toen snel tieperdetiep gollompie klaar. WOW! Brekend mega onder de indruk. Als ze fileert als ze schrijft ga ik geen vis bij haar eten.

hindipopup | 09-10-18 | 22:56

Naïef met hoofdletters! Echt na drie decennia politieke betrokkenheid kan ik wel melden macht corrumpeert per definitie punt klaar uit! Bijna iedereen gaat met een bak vol idealen de politiek in, om die in de loop van de tijd of naar mate men invloed krijgt als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen. Politiek is een vies spel en dan beweren dat iemand niet besmeurd is geraakt naïviteit ten top!

Kennethhagers | 09-10-18 | 15:27

Nou, daar zijn Thierry en Geert mooi klaar mee.

BosrandDirk | 09-10-18 | 12:40

Greet? ??????😂😂😂die is grappig maar gaat vooral zo door komt je r vanzelf 😃😃😃

gariel | 09-10-18 | 11:50

'Als de politiek je niet bevalt, verander je deze van binnenuit.' Dus Pechtold infiltreerde, gijzelde en kaapte D'66 en zette de kroonjuwelen van de partij bij het oud vuil. Hans van Mierlo draait zich om in z'n graf...

Angel_eyes | 09-10-18 | 11:34

Wie is Nynkie de Jong ?

outdoor | 09-10-18 | 11:18 | 1

""""""""""""" grande""""""""""" dame van de Nederlandse journalistiek 😨😨😨😨

gariel | 09-10-18 | 11:51

'Samen de verschillen overbruggen"

De columns van Nynke zijn van een ongekende leegheid. De diepgang van een platbodem. Vol holle frasen, dooddoeners en open deuren.

Ze zijn geschreven volgens de Windesheim-module 'hoe schrijf je een column'. Prima voor een tweedejaars student journalistiek of Nederlands....

Beste Nynke, groei op! Zoek diepgang. Lees bijvoorbeeld de columns van meneer Holman een tijdje. Naast dat ze ergens over gaan zijn ze uitmuntend in opbouw en taalvirtuositeit.

Amen.

Gggristen | 09-10-18 | 09:31

Ja echt hoor! Die Geert en Thiery zullen me een partij onder de indruk zijn van dat stukje ge-type-geit

JeSuisErKlaarMee | 09-10-18 | 08:58

Wat een aandacht voor dit naïeve wicht.
Straks mag ze nog aanschuiven bij DWDD.

NPOlitiekgekleurd | 09-10-18 | 08:39

Wie of wat de neuq is een Nynke de Jong en boeit dat ?

Grijskijkert | 09-10-18 | 07:40

Heren! (en enkele dames?) iedereen is niet blij met Pechtord en dat is prima. MAAR hoe gaan we de politiek veranderen? Niet door hier te zeuren. Ons zegje gedaan en door naar de volgende post.

Greetje en Baudet zijn ook politieke narcisten die voor de populaire stem gaan. Dus wie gaat het veranderen?!

Ongemakje | 09-10-18 | 02:08 | 2

Ongemakje in ieder geval niet. Denk ik zo.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 06:02

Baudet dus, van binnenuit :)

Bat-Adam | 09-10-18 | 06:58

Ik weet niet wie nijntje is of wel is dat geen konijn.
En dan lees in over greet commentaren van reaguurders.
Tja zoveel mensen zoveel meningen 1 A viertje kan meer zeggen dan een boek vol flauwe cul.
Kort geleden z,on iemand die wilde de vrouwen de katalysator er af snijden
en dan eet hij hem zeker op.
Zulke moslim kanibalen stromen ons lekker landje binnen.
Greet heeft gelijk.
Vriend ergerdan heeft ooit de uitspraak gedaan.
Minaretten zijn onze bajonetten koepels zijn onze helmen moskeen zijn onze kazernes gelovigen zijn onze soldaten.
Thierry met zijn advocaat zullen zich aansluiten bij greet.
ze brengen de boodschap anders voor elk wat wils.
In de kerken die nog over gebleven zijn hebben ze het nog altijd over de apelstelen van je zus.
China heeft na meerdere moslim moordpartijen de opdracht gegeven dat de preek van de iemand nagekeken moet worden voordat het uitgesproken mag worden.
Daar zijn ze op de goede wegd

soledad | 09-10-18 | 01:45 | 1

Uhm... “het was al laat” zullen we maar zeggen?

DankeSchon | 09-10-18 | 07:09

Wie is Greet Wilders?

Ghard Leers | 08-10-18 | 23:30 | 1

De nicht van Alexia Pechtold !

Castor12 | 09-10-18 | 09:57

Pechtold was zelf jarenlang met systematische gifcampagnes bezig
Eerst altijd Wilders en tegenwoordig is ook Baudet het slachtoffer

Later zullen ze Pechtold herinneren: "was dat niet die man die altijd tegen Wilders en Baudet tekeerging ?"
"Waar stond ie verder eigenlijk voor ?"

gas-man | 08-10-18 | 23:29 | 1

Je vergeet een hele belangrijke: “was hij niet degene die er eigenhandig voor heeft gezorgd dat D66 werd opgeheven?

DankeSchon | 09-10-18 | 07:12

Nynke en de Zendtijd voor Politieke Partijen.

batvoca2 | 08-10-18 | 23:09

He, die Nynke schreef toch altijd voor "Ouders van nu"?

Linkse allergie | 08-10-18 | 22:17

Van binnenuit veranderen kan in de optiek bij Greet en Thierry dat die hele politiek weer debat wordt en niet een eng afgesloten coalitiedeal waarin punten worden besproken die niet eens in verkiezingstijd werden genoemd of voorgelegd aan de kiezers.

Dat argumenten weer over en weer worden gewogen tot besluitvorming . Daar heb je echt wel andere slag mensen voor nodig dan wat nu die kamer allemaal in gijzeling houdt?

Jan, Leiden | 08-10-18 | 21:19

Pechtold heeft de afgelopen dagen zo veel pluimen in zijn reet gekregen dat er een putdeksel op past.

Osdorpertje | 08-10-18 | 20:52 | 1

Bedoel je niet “fluimen”?

DankeSchon | 09-10-18 | 07:13

Die Nynke de Jong toch. De oproep van Alexander was opportuun wensdenken. Of in beter Hollands; gelul van een dronken aardbei. En jij maar denken dat het echt serieus bedoeld was. Ghe.

ristretto | 08-10-18 | 20:51

Hoho allen, lees het bericht nou eens goed. Het lijkt een aanval op Thierry en Geert, maar het juist “Het Kereltje” die een ferme dolksteek in de rug krijgt. (OM: beeldspraak, dus figuurlijk en niet echt).

“Met alleen roepen en vervolgens weglopen, schiet het land niks op. En zeg nou zelf: daar ben je toch ook geen politicus voor geworden?”

Ruim 12 jaar alleen maar geroepen, niks bereikt en vervolgens op zaterdag aankondigen dat je er de week erop mee stopt. Weglopen dus. Daar schiet het land niks mee op. En zeg nou zelf: daar ben je toch ook geen politicus voor geworden?

DankeSchon | 08-10-18 | 20:33

onnozel doosje, opsich wel geinieg

oorwormpie | 08-10-18 | 20:20 | 1

Zou je haar doen? Mijn god man. Grow a standard.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 20:50

Terry en Greet zijn eigenlijk de ergste politici van allemaal. Zij zorgen ervoor dat 'de boze man' gewoon netjes naar de stembus gaat i.p.v. gaat rellen op straat. I.p.v. echt iets te veranderen geeft men zijn politieke mandaat weg via een stem. En het moet nu toch wel duidelijk zijn wat stemmen op vooral Greet uithaalt, hè? Het onderliggende probleem van het verouderde politieke systeem blijft daardoor buiten beeld.

Expert Homo | 08-10-18 | 20:18 | 1

Mooi gezegd!

Rommelende Onderbuik | 09-10-18 | 08:16

Door een eerder topic over de Jong waarin over kinderhoofdjes werd gelopen om een niet bestaand punt te maken, krijg ik de indruk dat een onfrisse diarreegeur van mijn monitor begint te walmen.

Ik klik maar weer eens verder.

Hoen | 08-10-18 | 20:08

Nu Pechtold is weggejorist hoop ik dat dat andere pedante kereltje, Jessie Klaver, ook gauw optieft. Zeer irritant mannetje met zijn gezweem. Snap niet dat mensen op die kudt partij nog stemmen die een totaal niet wetenschappeijk onderbouwd klimaatakkoord tegen gigantische hoge kosten ons de strot aan het door duwen zijn.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 19:59 | 4

De wetenschap kan niet 100% alles aantonen. Er is onenigheid over. Het feit is dat voor heel veel dingen die anders moeten de CO2 reductie minimaal terugzakt. Daar waar wij mensen kunnen reduceren moeten we reduceren.. maar niet alleen NL en niet door alles om zeep te helpen en mensen failliet te krijgen.

timmey | 08-10-18 | 20:31

Inderdaad, NIET wetenschappelijk onderbouwd. Leer het nou eens: CO2 volgt de temperatuur, NIET andersom. CO2 uitstoot reduceren is een hype en verdienmodel en maakt kein flaus aus. Zet eens een chemiedoosje op je lijstje voor de Sint zodat een echte zwarte Piet die door je schoorsteen kan pleuren. Leuk proefjes doen.

Kinkfactor | 08-10-18 | 21:16

@timmey, hier wordt vaak geklaagd over de arrogantie van de politiek. Maar die verbleekt compleet bij het lezen van jouw ontzettend domme commentaar. Je pretendeert het beter te weten dan 98% van de wetenschappers!! Knap hoor! Kereltje timmey: 1+1=2!!!

Poso | 09-10-18 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Laat haar eerst haar eigen pukkel weghalen, voordat ze die van anderen aanvalt....

Mazoeza | 08-10-18 | 19:55 | 1

hahaha als ze hem maar niet uitknijpt. Ja makkelijk enzo uiterlijk bhoehoe maar toch grappig

hindipopup | 09-10-18 | 22:59

Ga er vanuit dat Nynke, met haar kritische houding, ook een aantal scherpe columns heeft geschreven over de niet gemelde giften van Pechtold en zijn successen met het realiseren van de zaken waarvoor de d666 is opgericht zoals referendum en gekozen burgemeester.

Franker | 08-10-18 | 19:53 | 1

Tsja, ook de journalistieke boog kan niet altijd gespannen staan zo blijkt uit deze onzinnige woordenbrij van Nynke in haar laatste culumn.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 19:59

Nynke alias Nijntje de jong: see no evil, hear no evil. De vleesgeworden reden waarom stemrecht voor vrouwen een slecht idee is, want neger van de tien keren een bord voor hun kop the size of texas. Zelfingenomen en over het paard getild, en maar wijzen naar greet en de pianoliggende lavendellieverd. Welterusten Nijntje!

De Briemusketier | 08-10-18 | 19:50 | 2

Neger?

schijtzat | 08-10-18 | 19:53

negerT!

DeDenkerT | 08-10-18 | 19:55

Jullie (wij) reaguurders moeten eigenlijk NU een beleefde, prudente doch hardhandige, massale revolutie ontketenen i.p.v. massaal zitten fappen op glasvezelniveau.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:47 | 2

Ik heb gvd net gegeten man.

De Briemusketier | 08-10-18 | 19:51

De ene reaguurder fapt hierop en de ander weer daarop. Ieder zijn meug laat maar zeggen.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 20:01

Nijntje Dinges schrijft ook: "Dit land is niet gebaat bij politici die poepen in de ruif van waaruit ze eten." En daar valt helaas wel wat voor te zeggen. Je kan niet enerzijds (deels) het politieke spelletje meespelen, zoals aan die nepverkiezingen meedoen, op zetels gaan zitten in kamers en er je inkomen vandaan halen en dan anderzijds poepen op het politieke systeem en spel. De politiek verander je van buitenaf, niet (half) van binnenuit.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:43 | 3

Je kan ook gewoon naar het toilet toe gaan alvorens je alexander penthouse tot op het bot fileert. En wat zit je nou met zo'n doos mee te lullen, je lijkt wel een wijf.

De Briemusketier | 08-10-18 | 19:54

Elke politicus poept in de ruif waaruit hij/zij eet. Nynke wil nu de schuld leggen bij de politici die dat niet doen. Wilders en Baudet zien zelfs niet eens een ruif.

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 19:57

Ze praten geen poep daar gaat het om

hindipopup | 09-10-18 | 23:03

Denk dat meer mensen het eens zijn met die De Jong dan oneens.

Ggroengras | 08-10-18 | 19:36 | 5

De laatste tijd nog wel eens buiten geweest en met mensen gepraat?

Graaf van Egmont | 08-10-18 | 19:54

Nee, ik was te druk met lezen over het fenomeen confirmation bias. Best interessant.

Ggroengras | 08-10-18 | 19:59

Alle klimaatgekkies zullen het met haar eens zijn. Toch?

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 20:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Net als overbevolking nog zo'n bron van problemen die zelf nooit wordt benoemd: Het politieke systeem zelf is zwaar verouderd. De politici zelf gaan daar uit eigenbelang niets aan doen. Er is een revolutie voor nodig, maar die komt maar niet.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:33 | 1

Revolutie werkt pas echt als de maag gaat rommelen. Zodra iedereen volgevreten op de bank kan hangen komt er weinig revolutie.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 06:20

Als je dus niet geïslamiseerd wilt worden geen grenzeloze immigratie niet in werkelijkheid worden bestuurt door de financiële sector of die club in Brussel die in zijn eigen goedwereld leeft dan ben je dus boos?
Ik zeg het is een mening.

oplichter | 08-10-18 | 19:28 | 1

Nee, u bent daar maximaal af en toe ontevreden over.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:39

Zolang de meerderheid van de politici (niet de bevolking) het wel mooi vindt dat er alleen eens in de 4 jaar verkiezingen zijn, gaat niemand de politiek (van binnenuit) veranderen.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:24 | 4

@Kuifje-in-Afrika | 08-10-18 | 19:29
Zowel 4 als 8 jaar is te lang. Mensen hebben voor politiek een geheugen van maximaal een half jaar.

Expert Homo | 08-10-18 | 19:37

Kuifje, verhuis lekker naar Turkije oid. Helemaal geen verkiezingen meer. Gezelllig bij Erdo, weer dikke vrindjes met jouw Markje. Succes.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 20:05

Om het jaar stemmen maar dan wel wat makkelijker via DigiD ofzo. Of gewoon om de vier jaar maar dan ieder jaar 3 referendums over belangrijke onderwerpen.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 06:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat.Een.Bullshit

Repliek_in_stijl | 08-10-18 | 19:21

Binnen de PvdA wilde 2 mensen de politiek veranderen en de PvdA. Deze 2 mannen kregen heel veel ruimte om dingen te veranderen alleen zij vonden van niet. En toen was er de moslimpartij Denk die de politiek wilde veranderen met Turkse invloed en de ideologie van de islam. Arbeiderspartij is maar haram. Met dank aan de PvdA voor deze politiek vernieuwing van binnen uit.

franck7020 | 08-10-18 | 19:18

Zo hee. Nou die Boudet en meneer Wilders kunnen het verder wel schudden in de politiek. Wat 'n slachtpartij die column van, euhh, Nynke dinges.

Van Zessen Klaar. | 08-10-18 | 19:13 | 1

Nou he, hoe gaat Nijntje met haar hoofdredacteur om vraag ik me af, nadat ze Greet en d'n Terry fwrm heeft toegesproken. En is Nijntje getrouwd, en hoe is het met haar man, heeft die nog een leven.

De Briemusketier | 08-10-18 | 19:58

Ik ga dat niet allemaal zitten lezen. Wie is die Nyntje?

Rest In Privacy | 08-10-18 | 19:13 | 1

Een vrouw, dus ze heeft een volledige column over een half punt wat de plank volledig misslaat.

Expert Homo | 08-10-18 | 20:24

Ja leuk, geef ff een zwetsbabbel over partijen die bij voorbaat worden uitgesloten. Goch wat zijn ze zuur , bijna net zo zuur als wat er voor autochtone bevolking wordt gedaan t.o.v allachtonen. Want dat mag niet onderzocht worden hé? Hoeveel uitkering, subsidie, celstraf, raciaal-geweld ( jaaaahaaa), op zo’n kleine bevolkingsgroep. Ff terug naar de realiteit muts.

rattenvanger XL | 08-10-18 | 19:11

“Nynke de Jong: Na het afronden van het VWO verhuisde ze naar Utrecht om aldaar Taal en Cultuurstudies te studeren. Dat hield ze een jaartje vol. Vervolgens studeerde ze Nederlandse Taal en Cultuur, en dat heeft ze wel helemaal afgemaakt. Je mag haar dus Neerlandica noemen.”
Toch totaal niet boeiend wat deze domme doos te melden heeft.

kempenaer | 08-10-18 | 19:01

Als Nynke zou weten hoe de parlementaire democratie in elkaar zit, had ze deze column niet zo geschreven.

Nuchternederland | 08-10-18 | 18:57

Wat een zielig stukje, of twee eigenlijk maar blijkbaar is nog steeds de regel dat je de lezer moet prikkelen?
Dit land is niet gebaat bij allochtonen die poepen in de ruif van waaruit ze eten.
schrijf daar maar over.

28 | 08-10-18 | 18:49 | 1

Right on the schnautz!

De Briemusketier | 08-10-18 | 20:01

Even de moeite genomen om snel door dat artikel te scrollen tot ik zie dat ze het ergens eens is met Penthouse.
Klik weg, hang op..... oewwww, dat was wat anders.

J-van-de-Bontekoe | 08-10-18 | 18:47

Gehandicapten worden tegenwoordig eufemistisch mensen met een afstand tot de werkvloer genoemd, en dan heb je ook types als deze Nynke met een afstand tot reality.

william7055 | 08-10-18 | 18:42 | 1

Met afstand een van de leukste recensies, gefeliciteerd.

De Briemusketier | 08-10-18 | 20:03

Even voor mijn duidelijkheid: wat is Nynke de Jong?

Yalimba | 08-10-18 | 18:34 | 1

De nieuwe deugzeug

Rest In Privacy | 08-10-18 | 19:21

Hilarisch.... Het edele handwerk van Pechtold hoe hij eenzijdige alles aan de kant geschoven heeft wat maar een beetje riekt naar vernieuwing op de lichaamsdelenroof na dan. Maar ook dat stamt uit de middeleeuwen waar ze zonder veel ophef lichaamsonderdelen van elkaar met zwaarden afkapten...
Hilarisch om deze mafklapper die niets gepresteerd heeft behalve Wilders dwars zitten een steuntje in de rug te verlenen.... Hilarisch hoe wanstaltig mis je het kan hebben. Nynke de jong, ik heb weer erg gelachen om je jiskefet mening.....

dijkbewaker | 08-10-18 | 18:22

Ach,.... Nynke is een deuggleuf met hamsterwangen.
Het meiske is niet serieus te nemen, dat doe ik dan ook niet.
Heb haar overal en nergens als geblokkeerd, blijf ik in ieder geval verschoond van haar "proza".

Jastno | 08-10-18 | 18:19 | 1

LOL!

Rest In Privacy | 08-10-18 | 18:55

Ach gut, is Nynke misschien de opvolgster van die sneugleuf uit Meppel?

rijk | 08-10-18 | 18:11 | 2

Ik mag het hopen voor Nynke van niet. Dat gun ik eigenlijk alleen Ollongren.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 20:08

Je, gadverdamme. En dat beeld voor je hebben nog voor de koffie is geen pretje.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 07:43

Kudtweiv!

Henk P | 08-10-18 | 18:04

Baudet en Greet veranderen de politiek toch ook van binnenuit? Dat het ze ook nog aardig lukt wordt ze natuurlijk niet in dank afgenomen, dat snap ik.

Binnenbaan | 08-10-18 | 18:02 | 1

Iedereen het harnas en de loopgraven in jagen dat wel, is er dan nog meer gelukt?

botbot | 08-10-18 | 18:59

Is dat alles? Jeetje, zeg wat en ophef om niets.

lady Di | 08-10-18 | 17:55

Greet en tierie krijgen dus een kwaliteitsstempel, not approved by Nienke. Dan weet je dat ze houtsnijden.

bwanabanjo | 08-10-18 | 17:54

Ik heb nou niet het idee dat heel veel mensen boos zijn. Het is meer dat mensen het zat zijn maar dat is toch niet boos. Boos klink zo negatief.

yeps | 08-10-18 | 17:54 | 1

Nee, meer kapot geërgerd over zoveel gepruts en amateurisme in politiek en journalistiek.
Het niveau is gewoon om te huilen.
Capabele Nederlanders zitten jammer genoeg in andere beroepsgroepen. Zonde die verdeling.

kempenaer | 08-10-18 | 19:12

Als ik eerlijk ben dan had ik na bijna 100 jaar kiesrecht wel iets meer verwacht van vrouwen als het om politiek gaat #shetoo

WillieWow | 08-10-18 | 17:53 | 1

Wie niet?

De Briemusketier | 08-10-18 | 20:35

Met 'alleen roepen en dan weglopen' bedoelt Nynke Jesse Klaver.

kaasfondue | 08-10-18 | 17:53

Spaar me aub het edele handwerkr van Pechtold. Ik wil er niks van weten.
Maar wie is die Nynke? Kan die iets?

Eric Newby | 08-10-18 | 17:52 | 1

Eric Newby | 08-10-18 | 17:52
Ik denk een andere vriendin dan mevrouw Lok?

F. Jacobse | 08-10-18 | 17:53

Open reactie aan De Koreaanse Slet,
Ik lees uw reaguursels altijd met veel interesse, maar het valt mij op, dat u nooit ingaat op inhoudelijke argumenten. Ik vraag mij af waarom. U volgt het nieuws en komt buiten, maar u heeft geen idee hoe de samenleving op springen staat. Waarom komt u niet met een idee hoe we dat kunnen voorkomen, door alleen maar Wilders en Thierry af te branden ?? Wat is dan uw alternatief ??

Predeker | 08-10-18 | 17:50 | 7

Cannonball-run : Amsterdam - Marrakech via Tel aviv . Ik zeg doen! Kan je het verschil zien tussen wij en zij.

rattenvanger XL | 08-10-18 | 19:22

Indien @DKS inderdaad achter het aanrecht staat, is zijn ketting eindelijk op de goede lengte.

De Briemusketier | 08-10-18 | 20:12

Geef de man geen aandacht. Dalijk begint dat gezeik weer.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 07:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, ik denk dat deze desinformatie afkomstig is van een figuur die in West Europa als Linkse activiste graag de grenzen-loze ‘Umvolkung’ ideologie van de E.U. en gevestigde orde wil steunen.

FreeVogelaar | 08-10-18 | 17:40

Maar de belangrijkste vraag is toch, wie wil Nynke de Jong van binnen uit veranderen?

Crusher | 08-10-18 | 17:40

Nynke de Jong denkt dat haar mening er toe doet.

frisenfruitig | 08-10-18 | 17:39 | 3

Haar mening is gelijk honing, maar uiteindelijk krijg je er toch het zuur van.

FreeVogelaar | 08-10-18 | 17:43

Mosterd ook.........

Muchnadt | 08-10-18 | 17:44

frisenfruitig | 08-10-18 | 17:39
Is dat niet het probleem van veel "zogenaamde" bekende Nederlanders?
Korte blik op een pagina van de Telepaat van vandaag.
Het vreemdgaan van ene Enzo Knol, Romy Monteiro met een rode jurk, binnenkijken in het te koop staande huis van weet ik wie.
Wat moet ik met dat soort non informatie? Het brengt mij er toe om steeds minder online nieuwsbladen te lezen.
Hetzelfde geldt dus voor iemand die opstelletjes schrijft voor een lokaal sufferdje.

F. Jacobse | 08-10-18 | 17:45

Een premiumartikel, het lijkt wel een kwaliteitsstempeltje van Stegemann voor hun cervelaatworst. 'Wij van WC-eend..."

Rest In Privacy | 08-10-18 | 17:38

Wat een megamuts!
Als je het hebt over het afvallen van eigen collega's zou je JUIST even de quotes van Arrogander op moeten zoeken. Hoe vaak heeft hij zich verlaagd tot persoonlijke (en vaak volslagen ongegronde) aanvallen op mensen waarvan hun mening hem niet aanstond? (lees... alles, maar vooral iedereen die iets met PVV of FvD te maken heeft)
Ik vind de man heel eng en achterbaks (maar dat is iedere politicus).
Vooral de wijze waarop hij andere mensen de maat neemt (zowel in de kamer als daarbuiten) terwijl zijn eigen escapades ik weet niet hoe snel het predicaat prive, dus daar praten we niet over, krijgen stuit me enorm tegen de borst.
Bah!

DatInternetDingetje | 08-10-18 | 17:37 | 1

Denk aan uw bloeddruk, de arrogante lullo is geschiedenis. Nu hij zijn parlementaire onschendbaarheid gaat verliezen, kan er direct onderzoek worden gedaan naar zijn afdracht van zijn penthouse aan de fiscus. Volgens mij was dat niet helemaal volgens de regels verlopen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 19:01

Ik lees de Stentor en helaas staan daar dezelfde columnisten in als in het AD. Dus ook dit bijzonder dommige trutje. Ik sla het doorgaans over, het heeft het niveau van een opstel van een 10-jarig meisje. Ik weet niet wat de achtergrond van die Nynke is en het is me een raadsel waarom men zoiets een column heeft gegeven.

kunstliefhebber | 08-10-18 | 17:32 | 1

Ooit staat dat misschien in de mietoelijst van #metoo

Breinbrouwsels | 08-10-18 | 17:40

Van binnen uit veranderen gaat nooit lukken als de coalitie alles in achterkamertjes dichttimmert. Van binnen uit gaat alleen lukken als je óók binnen mag.

bergsbeklimmer | 08-10-18 | 17:30 | 1

Wijze woorden. Niks aan toe te voegen.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 07:51

Nynke snapt democratie niet. Als je in de oppositie zit en in de 1e kamer niet nodig bent voor een meerderheid, dan kun je alleen nog maar in je eentje handwerk verrichten. Want de coalitie heeft besloten niet aan dualisme te doen. Dan kan je alleen nog maar de volgende verkiezingen gaan winnen en alles is daar voor veroorloofd. Pas dan kun je iets veranderen. Dit leert men normaal gesproken in de brugklas.

tipo | 08-10-18 | 17:28

Nou, dat was lachen hoor. Die Thierry en Geert kregen hem even uitgemeten van ons Nynke....
Een van de scherpste columns in jaren,..... not.

Eagle0511 | 08-10-18 | 17:26

Nynke schrijft slechte columns. Opbouw is slecht, pointe wordt zelden echt gemaakt en logica is ook vaak ver te zoeken in heur betoog.
Voor het AD voldoende middelmatig om haar schrijfsels tot premium te bombarderen.

JanVergoor | 08-10-18 | 17:21 | 1

Ze schrijft voor het AD! Genoeg gezegd!

warriorprincess | 08-10-18 | 17:31

Heeft iemand voor mij de goede link, want ik heb volgens mij niet het juiste artikel van die ene nynke geleden. Haar column is meer niveau donald duck of vergelijkbaar.

deluiegriek | 08-10-18 | 17:20

Ik kan het alleen maar zien als een uitnodiging aan Penthouse van dit meiske middels een krantenartikel om samen eens een beschuitje te eten. Locatie is dan ergens vlak in de buurt van het Kurhaus.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 17:19 | 1

Hij zorgt voor 't strooisel op d'r beschuitje en zij moet wel zelf het setje #breinaalden meebrengen. Of was dat bij een andere koekekwakker uit het parlementaire?

Breinbrouwsels | 08-10-18 | 17:31

Ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op diepgaande analyses. Het maakt lawaai voordat het denkt.

wieowie123 | 08-10-18 | 17:17 | 3

Is zij dat niet die tegen je hijgt: Omaaigooood zit ie d'r al in, dacht dat 't je vinger was?

Breinbrouwsels | 08-10-18 | 17:32

BB Heb jij van die dikke worstvingers of ...? laat ook maar.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 17:36

Nee, beste @HaatbaardKnipper, ik heb van die SjerrieBidethanden, van die slanke met heel lange pianovingers, mijn pink is zeker 32 cm.

Breinbrouwsels | 09-10-18 | 08:12

.. maar goed Nynke. Zelfs de best Deugende varkentjes van George Orwell gillen en duwen wel eens tegen elkaar wanneer zij denken iets te kort te komen, bij het solidair en allemaal tegelijk de ruif leegvreten.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 17:16

"Het is makkelijk scoren om al je collega’s weg te zetten als ijdele nietsnutten die niks snappen van de man in de straat."

Dat is het zeker maar dat is echt niet de schuld van Geert of Thierry. Daaraan heeft de Nederlandse politiek van na de jaren 50 zelf heel hard gewerkt.

Sans Comique | 08-10-18 | 17:14

Ik zou me er niks van aantrekken als ik Thierry en Geert was, want als er een vooringenomen kutblad is dan is het wel het Algemeen Dagblad. Ik neem alles wat het AD schrijft, de opinies voorop, met een enooorme korrel zout.

VanBukkem | 08-10-18 | 17:14 | 4

@Eric Newby
Die anti-Trump propaganda die je daar voorgeschoteld krijgt, is gewoon tenenkrommend. Erger nog dan bij de NPO.

VanBukkem | 08-10-18 | 18:02

@Eric Newby
Die anti-Trump propaganda die je daar voorgeschoteld krijgt, is gewoon tenenkrommend. Erger nog dan bij de NPO.

VanBukkem | 08-10-18 | 18:02

Ieder onbenullig voorvalletje wat ze negatief kunnen framen over Trump, publiceren ze. Het is echt pathetisch en zo doorzichtig. De domlinkse ondermaatse rancune druipt er van alle kanten vanaf.

kempenaer | 08-10-18 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, Baudet en Wilders moge van velen in de VVD best meedoen.

van Oeffelen | 08-10-18 | 17:13 | 2

Ik heb niets nuttigs toe te voegen bedenk ik mijzelf ineens.
Met dank aan de Koreaans gekuifde berbaar.

D-Fens_1963 | 08-10-18 | 18:14

3 namen, 1 trol. Ik denk het ook D-fens.

kwaaie_eend | 09-10-18 | 07:58

Na zulke lovende woorden over Pechtold te hebben geschreven zal ze wel een uitnodiging ontvangen om in zijn penthouse persoonlijk te worden bedankt. Ik hoop dat ze niet bang is voor breinaalden.

Irnerius | 08-10-18 | 17:12 | 1

Zie je wel, ik wist 't, die breinaalden hebben heel wat brave reaguurders een steek bezorgd.

Breinbrouwsels | 08-10-18 | 17:33

Je las zojuist een PREMIUM artikel!
Goh.
Stentor heeft lage standaarden. Wat een VIVA-achtig oude meisjes gegiechel. Jeugdjournalesk opinie-gebroddel.
De minachting van politici voor hun eigen vak. Ja wel, maar laten we dat vooral duiden als minachting voor het volk dat ze dienen te vertegenwoordigen.

Rommelende Onderbuik | 08-10-18 | 17:12

"Als de politiek je niet aanstaat, dan verander je hem van binnenuit."
Dat is naar mijn idee nou precies waar Baudet met zijn weigering mee bezig was.
En dat is ook wat van Mierlo bij de oprichting van D66 voor ogen stond.
Dat is, zo kunen we bij het afscheid van Pechtold stellen, wat D66 heeft nagelaten te doen.
En, Nynke, straks als de verkiezingen naderen dan proberen alle politici om in het gevlij te komen bij de kiezer. Want stemmen hebben ze nodig, van de brave burger of de boze burger, dat maakt hen dan even helemaal niet uit. Dan zijn ook de burgers eventjes geen fascisten. En vervolgens gaan die politici weer weer driftig compromissen sluiten. Inderdaad, zonder compromissen wordt het moeilijk, maar alles waar je volgens eigen zeggen voor staat te grabbel gooien in je honger naar macht, dat is ietsje méér dan een compromis, snap je?
Dat snapt in elk geval die boze burger. Daarom is hij een beetje boos geworden.

Schoorsteenveger | 08-10-18 | 17:10

"Als de politiek je niet aanstaat, dan verander je hem van binnenuit"... wat is dit nu voor vaag gezwets zoals alleen de linkse wegkijkers dat kunnen. Wat is van binnenuit? Wilders en Baudet zitten toch IN het parlement, niet daarbuiten. Hoe moeten ze anders dan tijdens het debat zaken aan de orde stellen? "met wat Alexander Pechtold het ‘edele handwerk’ noemt: compromissen sluiten, samen de verschillen overbruggen om echt iets voor elkaar te krijgen." Dat gebeurt toch al eeuwen? Het huidige kabinet is al 1 groot compromis van 4 partijen en het parlement mag handje opsteken als er gestemd moet worden na wekenlange lobbies. Ik begrijp mevrouw De Jong niet, ze wil een beetje makkelijk scoren met een flut column.

ILF2 | 08-10-18 | 17:10 | 1

Vroeger werd de politiek nog echt van binnenuit veranderd door de ongewenste concurrent een beurt met een spies te geven. Nu maken we een boze tekening of gaan ergens in een weiland staan loeien met een hashtag. En soms gaan we stemmen.

Breinbrouwsels | 08-10-18 | 17:38

Ik ken die tuthola niet, ik weet alleen dat die politiek correcten in Den Haag blind en doof zijn. Ze hebben geen idee wat de Nederlander stoort.

VanGeuzen | 08-10-18 | 17:03

Ach, dat is dat sneue kind wat islamitische terreuraanslagen terug kan brengen tot iets met 'witte busjes'.
Overigens, ik kwam eens met bloedende oren uit de keuken rennen vanwege een zeer akelig geluid dat uit de huiskamer kwam. Dat bleek Nynke de Jong op tv te zijn die steeds moest lachen om dingen die niet grappig zijn. Die stem! Die lach!
Niet goed. En dat schrijven helpt ook niet.

Poesmobiel | 08-10-18 | 17:03

AD66.

Mr_Natural | 08-10-18 | 17:02

Nynke de Jong zegt dat iedereen af en toe ontevreden is. Manmanman, wat een ontiegelijke domme muts is deze vrouw. De realiteitszin is weer mijlenver te zoeken. Links weer op zijn best; altijd maar weer alles relativeren.

F1802 | 08-10-18 | 17:00 | 2

U bent standaard ontevreden?

DrumPiet | 08-10-18 | 17:12

Drumpiet: domste vraag van de dag.

Promedio | 08-10-18 | 17:36

Voor de volledigheid, wel zo eerlijk:
Pechtold snijdt ook een ander onderwerp aan: de minachting van politici voor hun eigen vak. De afgelopen jaren zijn sommige politici vooral druk met het afvallen van hun eigen collega's. Geert Wilders noemde de Tweede Kamer een 'nepparlement', Thierry Baudet weigerde tijdens de Algemene Beschouwingen te debatteren, omdat hij het maar een schertsvertoning vond. Alles om in het gevlij te komen van die boze burger, die toch al denkt dat Den Haag wordt bevolkt door zakkenvullers.

Pechtold stelt dat dit anders moet. En ik ben het met hem eens. Dit land is niet gebaat bij politici die poepen in de ruif waaruit ze eten. Als de politiek je niet aanstaat, verander je haar van binnenuit. Het is makkelijk scoren wanneer je al je collega's wegzet als ijdele nietsnutten die niks snappen van de man in de straat. Maar het land schiet daar niets mee op, want wat er vervolgens moet gebeuren met dat vreselijke parlement, wordt vaak niet concreet.

Er zijn boze burgers, zeker. Maar zij zijn niet in de meerderheid. Het gros van de mensen is niet boos, maar slechts zo nu en dan ontevreden. Dat redelijke midden, vol redelijke mensen, heeft meer aan politici die niet lullen maar poetsen. Die help je zeker niet door het faillissement van het parlement uit te roepen.

Aan de slag dus, met wat Pechtold het 'edele handwerk' noemt: compromissen sluiten, samen de verschillen overbruggen om echt iets voor elkaar te krijgen. Met alleen roepen en vervolgens weglopen, schiet het land niks op. En zeg nou zelf: daar ben je toch ook geen politicus voor geworden?

Poso | 08-10-18 | 16:59 | 3

Jij weet het allemaal wel lees ik, misschien de politiek in en dan van binnenuit..............

fiinderskeepers | 08-10-18 | 17:03

Jouw tegel denkt me aan 'een beetje'. Dus zonder risico's op safe spelen. Beetje titanic richting ijsberg. Zullen we een beetje naar links gaan of hetzelfde beetje naar rechts..? Nee. Roer om en een richting kiezen.

Jos Tiebent | 08-10-18 | 17:04

Ben je dan wel politicus geworden om politici en hun kiezers met een andere mening dan die van jou zonder onderscheid des persoons 'dom' , 'tokkie', 'xenofoob' en 'nazi' te noemen? Dat is wat Pechtold de afgelopen 12,5 jaar heeft gedaan namelijk.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 17:05

Jemig, komt wel binnen hoor.... Ik zou de beweging gesteund kunnen hebben, maar nu ik lees wat Nynke de Jong zegt dan vraag ik me oprecht af: "Waar zijn we nu eigenlijk mee bezig in dit land?"

BRR76 | 08-10-18 | 16:59

Maar heeft het meisje nu nog wat te zeggen behalve dan dat ze het eens is met kereltje. Wat een crap, die column.

PijlVader | 08-10-18 | 16:59 | 1

Sommige mest is nuttig. Deze niet.

tectonicos | 08-10-18 | 17:11

Bangerik, de bang is de positie en macht kwijt te raken. Het establishment wankelt en gaat om zich heen slaan. Zie de column, paniek slaat toe.

De Evangelist | 08-10-18 | 16:58

Niet zo sneu doen tegen 't arme meiske, was mijn eerste gedachte, maar ze blijkt overal in medialand een aardig podium te hebben voor haar reuteltjes. Zoiets verandert de zaak.

mozaard | 08-10-18 | 16:57 | 2

Alle gaten moeten gevuld worden. Dan maar sneu.

Jos Tiebent | 08-10-18 | 16:59

Het verklaart ook wie al die masochistische D66 stemmers zijn.

Deflatiemonster | 08-10-18 | 17:00

Niet te pruimen die Nynke bijna net zo erg als James Worthy!

van der g | 08-10-18 | 16:55

Tis jammer dat Greet en Thierry nooit echt zullen regeren, dan ziet namelijk iedereen dat ook zij er geen reet van bakken als het er op aankomt. Niemand namelijk, in deze gepolariseerde polder.

menage | 08-10-18 | 16:55 | 3

Waar Geert nog enigszins te pruimen valt is Thierry al zo vaak door de mand gevallen dat ik het onbegrijpelijk vind dat hij nog zoveel zetels krijgt in de peilingen. Zeg wat je wil over Wilders maar hij staat er tenminste voor zijn kiezers. Vind ik het dom? Ja. Vind ik dat Geert kiezersbedrog pleegt door steevast te liegen tegen zijn kiezers? Ja. Maar hij gaat in debat en hij wordt niet de oren gewassen zoals dat onvolwassen kereltje BaudeT met een T. Op zijn Nederlands.

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 16:58

Dat is inderdaad verbazingwekkend DKS, eens. Waarschijnlijk omdat het bij de VVD z'on corrupte bende is dat traditionele VVD stemmers uit 'protest' en van ellende overstappen en zij Wilders sociaal economisch te 'links' vinden.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 17:09

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 16:58
Hoi DKS, Ik heb nog uw reactie te tegoed op mijn vorige reactie, maar u blijft maar doordrammen, waar het echt omgat is het ISLAM probleem, begrijp nou dat toch een keer. U zit op het verkeerde spoor.

Predeker | 08-10-18 | 17:34

Ben ik in beeld?

Hebbiehemookweer | 08-10-18 | 16:50 | 2

Dat ligt eraan,
Staat er een zwart busje voor de deur ?

Wijze uit het Oosten | 08-10-18 | 16:59

Busje komt zo...

B*tchmeister | 08-10-18 | 17:14

Christus -- Ik begon te lezen en dacht wanneer gaat het nou beginnen. Maar toen was het al afgelopen. Het leek wel alsof dit tijdens het mastur beren op een fotootje van Alexander Penthouse was geschreven, wat Alexander Pechtold het ‘edele handwerk’ noemt

tectonicos | 08-10-18 | 16:50

Nederland is niet boos. Knorrig-rechts en zuur-links zijn boos.

MagIkAlWeer | 08-10-18 | 16:48

Eventjes off-topic.

Wat ik dan wel jammer vind is dat er nog steeds geen aandacht is besteed aan die Saoedische journalist die naar verluidt gemarteld, vermoord en in stukken gehakt is in het Saoedi-Arabische consulaat in Istanboel. Of die Bulgaarse journaliste die mishandeld, verkracht en vermoord is gevonden aan de Donau. Dat maakt haar inmiddels de derde journalist in de EU die vermoord is binnen een jaar. Dat is een zorgwekkend iets.

Ik hoef hopelijk geen reaguurder uit te leggen dat Saoedi-Arabië een barbaarse staat is - ondanks dat ze beste vriendjes met Trump zijn - en dat drie vermoorde journalisten in de EU ronduit schokkend is.

Wellicht later vandaag.

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 16:47 | 8

Mazzelstof | 08-10-18 | 17:01 Echt joh? Kom op zeg, dat is wel erg slecht gedacht. DKS is een liberaal in hart en nieren en vrije pers zal hem dus na aan het hart liggen. Niks mis mee om dit de adresseren.

Gematigd | 08-10-18 | 17:33

De sterke banden tussen de VS en SA bestaan al veel langer dan de regeerperiode van Trump. Een beetje vals dus om Trump te verwijten dat die banden er zijn.
Verder inderdaad een grove schande wat SA in haar consultaat in Turkije lijkt te hebben geflikt. Als de islam bijna alles bepaalt in een staat, dan kun je barbarij verwachten.
Vreemd dat je de islamisering in NL wel altijd loopt te promoten, sletje.

kempenaer | 08-10-18 | 18:54

Onze vrije pers is blijkbaar niet zo vrij als wij denken. Verder heeft het koningshuis nog wat belangen met SA, dus verwacht niet teveel.

Eppo | 08-10-18 | 19:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Om eerlijk te zijn heeft Pechthold inderdaad de politiek van binnen veranderd. Die hele D66 heeft hij toch zo gevormd als leider dat er geen enkele overeenkomst meer is met wanneer ze zijn begonnen. #Pechtholdrocks

Grote Smurf | 08-10-18 | 16:47

"Je las zojuist een premium artikel" mijn God, je zult hier maar voor betaald hebben.

Pierke Smulders | 08-10-18 | 16:44 | 3

Je hoeft je alleen maar te registreren maar alleen dat lijkt me al te veel eer.

Yperiet | 08-10-18 | 16:46

@Yperiet | 08-10-18 | 16:46 Of in een incognito-venster te openen.

Guido | 08-10-18 | 16:56

Haar naam doet vermoeden dat ze onder de Gerrit hiemstra norm valt.

Muuke | 08-10-18 | 17:02

Nee, Pechtold heeft het nooit begrepen en begrijpt het nog steeds niet.
Maar dát wist ik allang! En Nynke? Ach....... een AD blaagje, toch?

demaup | 08-10-18 | 16:41

Beetje oneerlijk om Nynke te vergelijken met mr. dr. Han Warmelink. Net zo’n ongelijkwaardige vergelijking als Gerrit Hiemstra vergelijken met iemand die verstand heeft van het weer.

Irnerius | 08-10-18 | 17:29

Zullen die groupies van Arrogander even geen aandacht meer geven??

Nibdib Niddib | 08-10-18 | 16:37

Heeft Nynke al de breinaald klaarliggen? Zo te lezen heeft zij sinds kort uitzicht op het Scheveningse strand.

NaughtiusMaximus | 08-10-18 | 16:36

Wat zijn politiekcorrecten de laatste tijd toch op zoek naar “constructiviteit” en “dialoog” bij de mensen die ze de afgelopen twintig jaar hebben lopen demoniseren met termen als nazi, fascist, tokkie, xenofoob, racist en wat al niet meer.
.
Men voelt nattigheid.
.
Jammer dat men eerst de deksel van een verzameling pandora’s dozen moest openen.
.
Wat er gezaaid is. Oh oh oh.... er zal geoogst worden..

Parel van het Zuiden | 08-10-18 | 16:36

Thierry wil Nederland ook van binnenuit veranderen. Daarom wil hij weermannen, leraren, professoren en de media die niet roepen wat Thierry wil vervangen door Thierry-gezinde vriendjes zodat we alleen nog maar de waarheid van Thierry te horen krijgen.

Ardbeg | 08-10-18 | 16:36 | 4

Dan krijgen we eindelijk wat balans in het schip. Bakboord gangboord staat al onderwater.

echtpaul | 08-10-18 | 16:42

Ik heb liever dat wetenschappers door de overheid met rust worden gelaten. Maar dat ben ik.

Ardbeg | 08-10-18 | 17:53

echtpaul | 08-10-18 | 16:42
Totdat we na tsaar Baudet tsaar Klaver krijgen en in het regeerakkoord wordt opgenomen dat er alleen nog maar wetenschappelijke rapporten gepubliceerd mogen worden die positief uitpakken voor de standpunten van Groenlinks. Nee laat de overheid alsjeblieft met hun poten van onze wetenschappers afblijven. Die vrijheid mogen ze ons niet afpakken.

Ardbeg | 08-10-18 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

Om iets te veranderen moet je het eerst aan de kaak stellen en genoeg van de andere leden moeten het dan met je eens zijn/worden om het te veranderen. Je zal dus hoe dan ook in “de ruif die je voed” moeten schijten. Wat Wilders betreft heeft ze natuurlijk gewoon gelijk, die is al jaren inhet schijten blijven hangen zonder met echte oplossingen te komen. Helemaal nadat ie hopeloos faalde toen ie het voor het mede zeggen had, heeft die nu van schijten zijn baan gemaakt omdat dat altijd wel op enige steun kan rekenen en zijn inkomen dus verzekerd is. Baudet komt net kijken en zal dus eerst flink moeten schijten voordat ie misschien de kans krijgt iets te veranderen. Het probleem voor hem is dat de gevestigde partijen wel tevreden zijn met het status quo dat hij bijna een adsolute meerderheid moet halen wil hij kans maken anders wordt ie zoals nu gewoon in een hoekje gezet.

Capt. Iglo | 08-10-18 | 16:35

Iets met rammelen en strontemmer?

JelloBiafra | 08-10-18 | 16:33

Weet nynke überhaupt wat politiek is? En dat met zo'n d66 fotoshoot. Met rechte rug, armen over elkaar recht in de camera kijken dat oogt als leiderschap! Ik hoor het de fotograaf zo nog roepen. 'en nog de tieten meer naar voren! Dat maakt je vrouwelijk!! Lachenlachenlacheeeeen...! En klaar!
OK, trek je slobbertrui maar weer aan.

Jos Tiebent | 08-10-18 | 16:33 | 1

Lol!

Basil Fawlty | 08-10-18 | 17:24

Zoals Weesie het publiek bestel van binnenuit heeft veranderd?

koeberg | 08-10-18 | 16:33 | 1

hahahaha

Grote Smurf | 08-10-18 | 16:49

Lekker vaag stukje weer. Ik ga geen moeite doen om er iets van te begrijpen, laat maar.

Niedendeze | 08-10-18 | 16:30 | 1

Om even af te leiden van de Friezen, een luchtig stukje tussendoor. Lol.

Muuke | 08-10-18 | 17:04

In het kader van D’66 van harte aanbevolen: de column van Theodor Holman vandaag in het Parool. Mij lukt het niet om hier een linkje van te maken (ben daar te dom voor), maar de column is gewoon gratis op de site van Het Parool te lezen.

Zonder erg | 08-10-18 | 16:30 | 5

Theodoor is altijd wel te pruimen in tegenstelling tot schoolkrantje schrijfster Nynke.

Yperiet | 08-10-18 | 16:38

Bedankt voor de moeite Dude en Toetsiemonster!

Zonder erg | 08-10-18 | 16:48

Hahaha. Schitterende column van Holman! Klopt nml als een bus.
Dank voor link!

Basil Fawlty | 08-10-18 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Je spuugt trouwens in de ruif waaruit je vreet. Poepen doe je er sowieso niet in, tenzij je een trapje hebt. Maar maar waarom meet een mevrouw die doorgaans van de joemun in trest is zich nu een kolom over polletiek aan? Das veels te verwarrend voor de AD-lezerts.

LJBrinkhorst | 08-10-18 | 16:29

Staat Greet daar aan zijn vingers te ruiken vanwege zijn edele handwerk?

Glasgow Argus | 08-10-18 | 16:29

die is uit op kinderallimentatie.

newray | 08-10-18 | 16:28 | 1

LOL

Harry Turtle | 08-10-18 | 16:40

Toen Alexander Pechtold aantrad als politicus, kwam hij ook woorden tekort om de laaghartigheid van de Haagse politiek te beschrijven; toen hij er een paar maanden zat, was hij dat weer snel vergeten. Of hij was door zijn omgang met laaghartige politici ook laaghartig geworden, of hij was per definitie al laaghartig toen hij aantrad. Hier gaat mevr. N. de Jong goed de mist in.

oliebolletje123 | 08-10-18 | 16:28 | 1

Pechtold was al jarenlang politicus voordat hij als `onbekende burgemeester van Wageningen` zijn aantrede deed in Den Haag. Inwoners van Leiden kennen hem van voor die tijd als corrupte wethouder en weten dus dat hij vooral over zichzelf sprak.

Pierre Tombal | 08-10-18 | 19:17

Ik heb nog nooit van ene Nynke de Jong gehoord. Is er iemand die haar serieus neemt? Lekkere onderbouwing ook. Baudet/Wilders hebben geen gelijk, want Pechtold zegt dat het anders zit en ik ben het met hem eens.
Zo moet je eens proberen een wetenschappelijk onderzoek te onderbouwen, je vliegt er vandaag nog uit.

LaatsteAvondmaal | 08-10-18 | 16:27 | 1

Ik dacht ook eerst dat het kinderboekjesmens was. Maar het blijkt nu een topjournaliste te zijn die behalve nieuws beschrijft dit vervolgens ook nog eens gratis duidt. En ons daarna ook nog motiveert! Zo worden ze niet meer gebakken.

Pedronegro | 08-10-18 | 16:37

Reactie Pechtold: Nynke, jij en alle andere columnisten en journalisten, echt hartelijk bedankt voor 12 jaar volledig kritiekloze columns en journalistiek. Zonder jullie had ik het niet gered.

Harry Turtle | 08-10-18 | 16:26

Het edele handwerk, daar zal Lex nu best wel aan toekomen in zijn Scheveningse rukbunker.

LJBrinkhorst | 08-10-18 | 16:26

Niet met haar eens. Wat Wilders bedoelde met nepparlement is het feit dat er een coalitie gesmeed wordt die aan een tafel gaan zitten en belangen gaan verdelen met als tegenprestatie een voor stem van de gehele partij kamer fractie met iets waar ze het anders nooit mee eens waren geweest. Zie daar, je schakelt het parlement uit. Een nepparlement dus. Alexander Pechtold deed niet anders, hij leverde nota bene het referendum in, ging op de stoel van Minister zitten toen de gekozen burgemeester, een D66 punt, aan flarden werd geschoten ( en hield zo het toenmalige kabinet in de lucht) en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Dat is niet de bedoeling van een democratie. Als er iets beslist wordt moeten alle partijen hier hun plasje over kunnen doen zodat de Nederlands burger zich vertegenwoordigt voelt ook met dingen waar ze het niet mee eens is. Dat is nu niet zo gezien de oppositie geheel buitenspel wordt gezet door de coalitie. Wat betreft Baudet heeft ze wel gelijk, het is hoogmoedswaanzin wanneer je tegen het parlement zegt dat het beneden je waardigheid is.

Toetsiemonster | 08-10-18 | 16:26 | 1

Mooi systeem toch? Helemaal niemand hoeft nog zijn ongemeende verkiezingsbeloften na te komen vanwege overmacht. De democratie staat weer in de hoek voor vier jaar en de buit wordt verdeeld onder de medeplichtigen aan de coalitie.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:50

Ik heb geen mening van een parttime columnmoeder nodig. Als Nynke wat vindt dan moet ze het naar het politiebureau brengen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 16:25

"Het edele handwerk..." Ben benieuwd hoe dat bij Nynkje voelt.

Overrijp | 08-10-18 | 16:24 | 2

Ik niet.

kempenaer | 08-10-18 | 18:45

Maar goed, ze wekt vooral irritatie op met haar simpele platvloersheid. De rest laat ik maar even gaan.

kempenaer | 08-10-18 | 18:47

Er valt weinig van binnenuit te veranderen als alle andere partijen ondemocratisch samenspannen om zo hun eigen privileges te beschermen. En daarbij misbruik maken van door de overheid betaalde media om mensen te indoctrineren.

2voor12 | 08-10-18 | 16:23

"Nederland is slechts zo nu en dan ontevreden..." Nee er groeit een potentiële revolutie als een ondergrondse veenbrand waarvan links Nederland zelfs de rookkringeltes ontkent en de politici met opgehaalde neus de brandlucht van ontkennen. En als het te heet onder de voeten wordt vluchten ze in een zelf-ontslag of schuilen in de bunkers van Brussel.

Premier Trutte | 08-10-18 | 16:22 | 1

Wat heerlijk dat GeenStijl je toch dagelijks de verbale boksballen aanreikt waarop je even helemaal Khabib Nurmagomedov kunt gaan.

Premier Trutte | 08-10-18 | 16:26

Wanneer die echt grote aanslag gaat plaatsvinden (en nee, niet 3 slachtoffers maar tientallen, grote boem) lijkt Nynke me echt zo iemand die zichzelf hardop afvraagt:

"Hoe heeft dit in hemelsnaam toch kunnen gebeuren..?"

Padjepejer | 08-10-18 | 16:22 | 2

Idd,maar dat had dat onnozele wicht al toen Trump werd verkozen....

roberto9715 | 08-10-18 | 16:33

Welnee, Nederland is tot nu toe aan grote aanslagen ontkomen, maar internationaal zijn wij daar al zo aan gewend geraakt dat geen enkele journalist of gevestigde politicus zich iets gaat afvragen voorbij "klimaat geschapen door Wilders".

Overigens horen aanslagen bij onze samenleving, zoals buitenlandse politici die dus WEL met zulke aanslagen geconfronteerd werden al constateerden.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:55

Nee Nynke,
.
Het is zinloos om een constructieve dialoog aan te gaan met een verzameling dwingelanden en corruptelingen die zich niet houden aan grondwet en rechtstatelijke mores. Zulks leidt tot besmetting, tot medewerking verlenen aan onwenselijkheden.
.
Dwingelanden en corruptelingen versla door stelselmatig hard terug te slaan. De spreekwoordelijke klap in het gezicht van de schoolyard bully.

Parel van het Zuiden | 08-10-18 | 16:22

Ook Nynke de Jong gecondoleerd met het "vertrek" van dit gezichtsbepalende boegbeeld van de moderne landelijke politiek.

Dat laatste schildert "ons" nep-parlement uiteraard in een bedenkelijk daglicht, maar Nynke begon zelf.

Maar niet getreurd Nyn, voor je het weet zit Pechtold alweer op een andere gewichtige positie zijn oordelen te vellen. Mag je allemaal weer overschrijven.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:18 | 2

Dan zie je vanavond Frits Wester bij Pauw vertellen dat hij het met Nynke eens is.Frits pakt dan toch nog even snel 2000 euro voor dat uur gelul bij Pauw?En morgenavond zit Nynke er zelf?Als je tegenwoordig Frits op TV ziet lijkt het dat hij teveel in z' n eigen kroeg drinkt.Met de jongens van die dure golfclub?Samen het plebs,labbekakken etc.afzeiken?Heeft Pauw na Loosdrecht alweer een nieuwe villa gekocht?Heeft Eva nu die villa in Loosdrecht?Socialisten in hart en nieren?

Jan59 | 08-10-18 | 16:28

Dat vind ik nou zo hartverwarmend, hoe roerend eens & solidair de vaderlansche journalistiek en de gevestigde macht met elkaar zijn. Dat zie je niet vaak in vrije landen waar de democratie nog meetelt.

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:31

Ja, eigenlijk in alles eens met Nynke Dinges.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 16:18 | 7

Ik ga mij zorgen maken over mijn geestelijke gesteldheid zodra mijn Beste_Koreaanse_Landgenoten-in-Afrika het met mij eens zijn ;)

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:36

Jan Passant mk2 | 08-10-18 | 16:36 |
LOL.

Berbaarse_Koreaanse_Landgenoten-in-Afrika.

Mahatma | 08-10-18 | 16:51

LOL, BS snapt er sowieso de ballen van. Lagaan lagaan.

kempenaer | 08-10-18 | 18:44
▼ 4 antwoorden verborgen

De kop van het geenstijl-artikel dekt bij lange na de lading niet. Gewoon een of ander schrijvend wicht genaamd Nienke, in dienst van een brave MSM-poot uit de provincie die ook wat mag vinden om een courantje te vullen voor geestelijk geretardeerden in het Oostelijke achterland. Zou trouwens die lelijke puist tussen de ogen eens laten weg halen, kost niets, valt gewoon onder zorgkosten t.b.v. noodzakelijke cosmetische ingrepen.

B.Spiritus | 08-10-18 | 16:17 | 1

De kop dekt de lading niet? JOH!!!
Schande van de Geenstijl! De kop dekt godverdomme de lading niet!

Begrijp je de rest van Geenstijl wel? Ooit geoord van ironie?

Stormageddon | 08-10-18 | 16:39

De politiek moet je inderdaad constructief van binnen uit veranderen. Tegen heilige huisjes schoppen is prima en in de basis hartstikke goed. Helaas komt Wilders niet verder dan "blablabla-ing over islam" en Thierry weet helemaal niet waar hij het over heeft.

De macht kapen zoals Thierry en Wilders dat kennelijk willen komt alleen maar ellende van. We hebben samen, en vooral babyboomers, het bedje gemaakt en nu moeten we er in slapen. Ik zie echt niet in waarom iemand met een gezond stel hersenen op één van de idiote partijen zou stemmen. Of dit nu 50+ is of PvdD of FvD en zelfs SP alhoewel die kwalitatief meer en beter werk leveren dan alle populistische partijen te samen. Communisme werkt niet.

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 16:16 | 11

De Koreaanse Slet | 08-10-18 | 16:50
Hoi DKS, U gaat zoals gewoonlijk niet in op inhoudelijke vragen. waar bent u straks als de grote aanslag komt ?? Of heeft u de bloemen en de kaarsjes al gekocht?? U bent echt van een andere wereld. Ziet u echt niet de bedreigingen van de islam in ons land ?? Ik zou graag en goed gesprek met u willen aangaan. Kunnen we ergens afspreken, in Dokkum of zo.

Predeker | 08-10-18 | 17:20

DKS, er is zeker genoeg aan te merken op PVV en FvD. Maar welk alternatief hebben mensen die de omvolking en islamisering zat zijn? Met beide partijen gaan we het nu ook niet winnen. Wel zetten ze zaken op de kaart op democratische wijze. Voor mensen die niet full fash willen gaan (99,99% van de bevolking dus, mijzelf incl) is het voor nu het enige alternatief om de woede en frustratie politiek te kanaliseren.

Gematigd | 08-10-18 | 17:29

VVD: “Toyota’s voor terroristen.”
Erg liberaal indeed.

kempenaer | 08-10-18 | 18:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Nynke het voorbeeld van de 6- cultuur. Inhoudsloos, oppervlakkig, onnozel en dat heeft dan een column in een landelijk dagblad........

Blonde Nel | 08-10-18 | 16:16 | 1

Het niveau is echt erbarmelijk, dat valt inderdaad op.

kempenaer | 08-10-18 | 18:41

Wie is deze vrouw ? Nooit van gehoord.
De Stentor? Wat is dat ? Ik denk niet dat de heren Baudet en Wilders erg wakker zullen liggen van wat deze dame te melden heeft. Geen nieuws derhalve.

Eendragtmaaktmagt | 08-10-18 | 16:15 | 3

Wie leest in hemelsnaam zo'n onbeduidend blaadje?.

Pelforth | 08-10-18 | 16:18

Ik niet.

Muuke | 08-10-18 | 16:23

@Pelforth
Groenlinkse Achterhoekers, veelal import uit de Randsteden.

F5-toets | 08-10-18 | 16:23

Als een overgrote meerderheid van de bevolking grensbewaking wil, het referendum wil behouden of de dividendbelasting niet wil afschaffen en tussen de 76 en 120 kamerleden doen precies het tegenovergestelde dan kun je wel degelijk spreken van een nepparlement. Zeker als het om zaken gaat die in geen enkel verkiezingsprogramma stonden en waarvoor dus geen mandaat is verkregen.

witwas | 08-10-18 | 16:14

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. De grootste zwakte van populistisch rechts is dat ze niet openstaan voor meeregeren. Terwijl ze op een paar kernpunten gewoon hard hun mening door zouden kunnen drijven. En ook zouden kunnen uitleggen dat sommige zaken weggeruild worden in de onderhandeling. Als je daar open en duidelijk over bent denk ik dat mensen dat wel zouden kunnen slikken. Ik snap niet waarom dat niet meer gedaan wordt. Ook bijv. bij D66 en hun referendumgekloot. Waarom zeggen ze niet gewoon DIT hebben we gekregen en het referendum hebben we ervoor weggerruild. Volgende regeerperiode gaat dat misschien anders.

Sander_Stinkscheet | 08-10-18 | 16:14 | 11

@Captain_Dipshit | 08-10-18 | 16:38
Nee, dat is een misvatting die schijnbaar meer mensen hebben. De PVV heeft in werkelijkheid nooit in het Kabinet gezeten. De overige partijen (puntje bij paaltje ook de VVD) weigeren namelijk ronduit om überhaupt met de PVV om de tafel te gaan zitten.

Wat de PVV wel heeft gedaan is gedoogsteun verlenen aan een minderheidskabinet van VVD en CDA en zelfs dat ging enkele CDA'ers al te ver. Het gevolg was dat het beleid ten aanzien van immigratie en EU tijdens Rutte I zo mogelijk nóg lijnrechter tegen de PVV inging als normaal reeds het geval is. En ondertussen maar Wilders uitdagen om de boel te laten klappen, maar omdat dit allemaal binnen het gedoogakkoord viel deed hij dat niet. Totdat de financiën niet meer kloppend te maken waren, want dat was dus wel onderdeel van het regeerakkoord en Wilders vertikte het om de rekening van het gevoerde wanbeleid bij de kiezer neer te leggen.

Pierre Tombal | 08-10-18 | 17:35

Pierre heeft gelijk.
Het is niet de PVV die een gebrek aan verantwoordelijkheidszin heeft, het zijn de kartelpartijen met hun extremistische en onverantwoordelijke beleid.

kempenaer | 08-10-18 | 19:35

Juist. Geef Wilders 1 keer een fatsoenlijke kans en Nederland zal er een stuk van opknappen.

beau van rtl | 08-10-18 | 20:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Naiefke de Jong. Wat een wereldvreemde column zeg....

Dr.Dude | 08-10-18 | 16:14

ik heb zo het idee dat Nynke in haar geheel buiten onze maatschappij staat. Man man man (of beter: vrouw vrouw vrouw) wat ben jij naïef.

Fedde71 | 08-10-18 | 16:13 | 1

Is Nynke van dat gereformeerde kerkblaadje?Who gives a shit.Don' t tell me Nynke is ook voor de EU,open grenzen,afschaffing dividendbelasting,afschaffing referenda etc.Net zoals die andere 99% van de journalisten.Maar ja,geen reclame- inkomsten( multinationals) geen salaris aan het eind van de maand?Die 99% schreef Fortuyn toen het graf in?

Jan59 | 08-10-18 | 16:19

Zou u Nynke..... etc? En zo ja, ook in de wetenschap dat u na Penthouse Pechtold komt? Nou?

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 16:13 | 1

Wat denk je zelf?

Kukooo1 | 08-10-18 | 23:21

"Thierry Baudet weigert tijdens de Algemene Beschouwingen te debatteren, omdat hij het maar een schertsvertoning vindt' aldus Nienke de Jong.
Laten nu juist een aantal doorgewinterde politiek verslaggevers het met Baudet eens zijn. Ondanks dat zij geen liefhebbers van deze man zijn.
Nu Nienke weer.

leo de pejo | 08-10-18 | 16:13 | 3

Wat doet Baudet dan nog in dat parlement? Opdonderen maar zou ik zeggen.

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 16:35

Beste_Landgenoten | 08-10-18 | 16:35 |
Baudet zit gewoon te wachten tot de volgende verkiezingen.
of had Beste_Landgenoten de laatste peilingen niet gezien ?
www.geenstijl.nl/5143904/prinsjedagpe...

NatNiks | 08-10-18 | 16:53

BS heeft persoonlijke issues met Terry.

kempenaer | 08-10-18 | 18:38

"De afgelopen jaren zijn sommige politici vooral druk met het afvallen van hun eigen collega’s."

Nynke, wat deed Penthouse zelf met Greet en Terry?

Mahatma | 08-10-18 | 16:12 | 1

Het eerste wat in mij opkwam. Waarschijnlijk is het de bedoeling om het pleps er van te overtuigen dat het toch echt aan Terry en Greet ligt en ik ben bang dat een grote groep er gewoon intrapt.

Kukooo1 | 08-10-18 | 23:17

Ongeveer net zo flut als de toespraak van Kaag. Wat wel waar is; de bozemensenpolitiek vertegenwoordigt een minderheid, maar moet wel worden gehoord als je de teperatuur van het badwater wilt weten.

Einde van de Domheid | 08-10-18 | 16:12 | 1

Het is best wel een mysterie want die actie van Rutte en Kaag laatst bij Trump was briljant. Moeten we die dan aan Mark toedichten?

Einde van de Domheid | 08-10-18 | 16:13

Van welke sgool is dat Stentorvodje eigenlijk?

knutsel_ | 08-10-18 | 16:12 | 1

AD

E-Burke | 08-10-18 | 16:15

Sinds de dood van Dick Bruna, is het met Nynke bergafwaarts gegaan.

echtpaul | 08-10-18 | 16:11 | 1

Dat is Nijntje. Nynke is het debiele zusje van Nijntje, zeg maar. En meer cartoonesk.

TheOneWhoKnocks | 08-10-18 | 16:16

Nynke, ga stofzuigen. Next.

lacucaracha | 08-10-18 | 16:10

Nynke is vast wel eens in een penthouse op Scheveningen geweest.

Mahatma | 08-10-18 | 16:10 | 2

En binnenkort even langs in de abortuskliniek.

Kapitein Stijlvol | 08-10-18 | 16:13

Zo, die zit!

watmagjenogwel | 08-10-18 | 16:43

En dat noemen ze een 'premium' artikel? Uh... ok.

B*tchmeister | 08-10-18 | 16:09 | 1

Ja, meningen van miemelmeisjes en lokale achtergronden schijnen geld waard te zijn.

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:37

Iemand die corrupt is zegt dat je de politiek van binnenuit moet veranderen (gaat nooit gebeuren). Daar is ze het mee eens..... Ik denk dat Nynke de Jong het niet helemaal snapt.

chrisjuh | 08-10-18 | 16:09

Welgeteld nul neuqs werden gegeven.

Bert Konterman | 08-10-18 | 16:09

Who the fuck is die nynke nu weer. Opeens uit het niets verschijnt elke week weer een nieuwe meiske met een meninkje. Nou ja, toe maar dan, hier heb jij je 15 minutes of fame nynke, en nu plaats maken voor de volgende nietszeggende huppelkut.

Mark_D_NL | 08-10-18 | 16:08 | 1

Iemand die al een paar jaar borrelpraat in het AD weet af te dwingen.

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:36

Niks mis met mensen intern een spiegel voor te houden, maar soms helpt dat niet en heb je een raam nodig waardoor zichtbaar is wat er echt gebeurt.
Vreemde ogen dwingen!

SamV | 08-10-18 | 16:08

Pechtold heeft D66 daarentegen wel uitstekend van binnenuit veranderd. Of gesaboteerd, dat is een betere omschrijving. Na 20 jaar D66 keert ie nu weer terug naar het oude vertrouwde nest van het CDA, na alles waar D66 ooit voor stond vakkundig onschadelijk gemaakt te hebben.

TheEgg | 08-10-18 | 16:08 | 1

Dat was pas eens een goede en rake column geweest.

kaasfondue | 08-10-18 | 16:24

Leuk die link naar dat dagblad. Moet ik eerst premium lid worden om het te kunnen lezen.

RamondeM | 08-10-18 | 16:08 | 6

Titel van het stuk googelen en dan in een ander Persgroep-vod lezen, daar is het namelijk geen Premium-artikel. Doe ik zo vaak als het in de PZC een premium-artikel blijkt te zijn. Kan ik het gewoon lezen als niet-premium artikel in De Stentor of zo.

Bijtendehond | 08-10-18 | 18:05

Eén van hun beste artikelen was dit. Nou, geef de rest dan maar aan fikkie. Wat een ondermaatse troep zeg.

kempenaer | 08-10-18 | 18:26

Link openen in een privetabblad en klaar. Dat heeft het AD (en kennelijk ook krant.nl) niet op orde.

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaaaaaaap zo'n nietszeggende, kritiekloze miep. "De afgelopen jaren zijn sommige politici vooral druk met het afvallen van hun eigen collega’s" Als je dit citaat van A. Pechthold kunt neerkloppen zonder te refereren aan het feit dat Alexander zijn partij groot maakte (ook naar Eigen zeggen) juist groot maakte door collega's af te vellen dan ben je toch wel een zeldzaam groot onbenul. Ze geeft er elke column weer blijk van nihillisme en mentale leegheid tot kunstvorm te hebben verheven.

GeorgeSjores | 08-10-18 | 16:08 | 1

Pechtold zag het liefst dat het hele parlement slechts met één mond praatte.
Was dat hele conceptje van de 'fractiediscipline' ook niet een ideetje van hem of...

Aristotalloss | 08-10-18 | 16:15

Nynke : "De afgelopen jaren zijn sommige politici vooral druk met het afvallen van hun eigen collega’s. Geert Wilders noemde de Tweede Kamer een ‘nepparlement’, Thierry Baudet weigert tijdens de Algemene Beschouwingen te debatteren, omdat hij het maar een schertsvertoning vindt. Alles om in het gevlij te komen van die boze burger, die toch al denkt dat Den Haag bevolkt wordt door zakkenvullers."

Ja, zo denk ik er nou precies over, dus ?

Wijze uit het Oosten | 08-10-18 | 16:07 | 2

En niet alleen Den Haag, Nynke.

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 16:11

We denken niet dat Den Haag vol zit met zakkenvullers hoor Nynke. We weten het zeker. Kijk maar waar al die kapitaalhazen vandaan komen en naartoe gaan buiten de politieke carrière. Uitzondering zijn de plucheplakkende jaknikkers, die willen ze met geld toe nog niet in het bedrijfsleven hebben.

Dezenaamhier | 08-10-18 | 16:54

Nynke de Jong... daarna ben ik gestopt met lezen.

Rest In Privacy | 08-10-18 | 16:06

Een column in het AD de krant waarin ook die hoofddoekenmevrouw, de tuigvlogger en Paul de Leeuw hun nietszeggende nietszeggendheid mochten uitbraken.

En van alle nietszeggende columnisten is Nynke de Jong wel de meest inhoudsloze. Laten we haar gebabbel belonen met een verder totaal stilzwijgen.

Glasgow Argus | 08-10-18 | 16:06

Als mijn hoogbegaafdheid erkend zou worden zou ik ook wekelijks 3 stukjes gaan schrijven voor een schoolkrant, zodat de mensen van mij kunnen leren.

obominotie | 08-10-18 | 16:06

Ik heb ook niet echt het idee dat Wilders en Baudet onder de indruk gaan zijn van zo'n Nynke, die duidelijk aangeeft D66 wel een fijne partij te vinden, en die vind dat Pechtold goed bezig is. Pffff.

Soefkoet | 08-10-18 | 16:06

Ik had de column van Nynke in de papyrus versie van de Stentor (wat een kutnaam voor een krant trouwens) gelezen, maar geen seconde kwam Baudet of Wilders bij mij op.

NeedIsaymore? | 08-10-18 | 16:06

Nynke De Jong?

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 16:05

Wie gaat er nou op de foto met zo'n lelijke pukkel tussen de wenkbrauwen?

Deflatiemonster | 08-10-18 | 16:05 | 4

je kunt ze hiermee uit zetten...

oplooprem | 08-10-18 | 16:14

Nienke de Jong.

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:26

Oh wacht. Nynke. Want ze is bijzonder ofzo.

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

"compromissen sluiten, samen de verschillen overbruggen om echt iets voor elkaar te krijgen". Grappig. Een compromis is iets waar geen van beide partijen iets aan heeft. Een compromis is geen oplossing, geen 'overbrugging'.Een bus rijd op een afgrond af, de helft van de passagiers wil naar links sturen, de andere helft naar rechts. Het compromis? Rechtdoor de afgrond in.

Soefkoet | 08-10-18 | 16:04 | 6

Een verstandige kiezer verlaat de bus en wil niet meer meerijden met die sukkels.

artie | 08-10-18 | 16:25

Klopt. Het compromis is een vreselijk overschat concept. Waarom marchanderen als het voor een slechter resultaat zorgt, om de domkoppen van links ook een beetje hun zin te geven? Erg onverstandig.

kempenaer | 08-10-18 | 18:23

Remmen geen optie? Zitten we in een sequel van Speed? Is de chauffeur een jihadist? Lastig dit...

Acar_ketimun | 08-10-18 | 18:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Weer een ander neukertje, pechold?

redthehaghue | 08-10-18 | 16:03

Ga toch koken, Nynke.

SirCharlesPoploch | 08-10-18 | 16:01 | 5

*het knoppie indrukken dus.

Baski | 08-10-18 | 16:11

Vaatwasblokje niet vergeten. Het is moeilijk.

voldemort | 08-10-18 | 16:27

@voldemort | 08-10-18 | 16:27 Ik ben dan ook zeker geen Nynke!

Baski | 08-10-18 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Nynke... het grootste verzet zit in haar fiets.

Rollins | 08-10-18 | 16:01 | 2

Wielerliefhebbert?

HaatbaardKnipper | 08-10-18 | 16:08

Nope. Wel van goede columns.

Rollins | 08-10-18 | 16:14

D66 is al 52 jaar bezig om van binnenuit te veranderen. En? Is het al een beetje gelukt?

ceadomile | 08-10-18 | 16:01 | 2

Bullseye!

deministerpresident | 08-10-18 | 16:06

Het leek te gaan lukken, totdat Pechtold de kar ging trekken.

EenGoedBegin | 08-10-18 | 18:27

De Tweede Kamer is ongeveer zo "van binnenuit" als het maar zijn kan.

WahedPissebed | 08-10-18 | 16:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland