Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hier. #APB18. 10 minuten Wilders' Epic Islam Rant

Klik, record, export, plezier!

Je kan het sleets noemen (zoals Sybrand - ook al 2000 jaar hetzelfde verhaal - Buma probeerde), maar godverdomme wat kan de man toch heerlijke powerranten over dat paupergeloof & de negatieve gevolgen van de islamisering voor Nederland. Dus we doen de jaarlijkse opname, knallen die er ff tussendoor en hebben weer nieuwe burgermoed om de hele dag naar die raaskallende Kamerkletsers te kunnen luisteren. Bedankt, Geert! Alleen jammer dat het betoog eindigt met het indienen van een wetsvoorstel om islamitische uitingen te verbieden. Zo werkt de vrije samenleving niet, Greet...

Bonus: Wilders en Pechtold bakkeleien over privékwesties

Reaguursels

Inloggen

Dus Rutte heeft in 5 jaar 400.000 niet westerse immigranten naar Nederland gehaald en in Amsterdam is bij jongeren onder de 15 nog maar 1/3 van Nederlandse afkomst? (Zie filmpje Wilders.)
Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Het is immers 1984.

benjeallanggek | 20-09-18 | 08:48

Ibrahin C. Veroordeeld voor het doodschoppen van een grensrechter. Had een strafblad voor en NA zijn moord. Ja, daarna ook nog ja. Heeft geen Nederlands paspoort. Dreigt te worden uitgezet. En watdachie. Hij gaat IN BEROEP tegen zijn uitzetting. De gore lef.

paartjehop | 20-09-18 | 08:15

De Tweede Kamer wil een groot onderzoek naar de bevolkingsgroei. Mogelijk telt Nederland in 2060 zo’n twintig miljoen inwoners. Belangrijkste oorzaak: immigratie. Partijen vragen zich af of dat wel goed gaat.
--------------------------------
Hehehehe. Het dringt door in die botte hersentjes.

paartjehop | 20-09-18 | 08:01
-weggejorist-
Batavi Magistralis | 19-09-18 | 23:58

Goeie toespraak, maar zijn wetsvoorstel is onrealistisch.
Ik hoor 2 goeie dingen: uit de EU en de grenzen dicht. Mijn idee.

JvanDeventer | 19-09-18 | 23:25

Mijn stem gaat altijd naar de pvv maar Baudet had een lovenswaardige speech. Misschien zelfs beter dan die van Greet.
Het is ook een poppenkast. En het volk kiest er elke keer weer voor. Orwell maar dan in een sausje van ‘Groundhog day’.

Ofzo2 | 19-09-18 | 22:45
-weggejorist-
benjeallanggek | 19-09-18 | 22:36

Ook maar meteen een standbeeld voor Thierry Baudet.
Wat een goede vergelijking van het boek Animal Farm met deze regering.
En als we toch bezig zijn met standbeelden te houwen doen we er ook maar één bij voor Hiddema.

klinkklaar | 19-09-18 | 22:24

Zo, en de voorzittert zet 'ie ook nog even op d'r plaats! En terecht!

pino2 | 19-09-18 | 22:10

Wilders.
Die man verdient een standbeeld.
En die bende wegkijkende landverraders die notabene toegeven dat er na 14 jaar ellende niks is verandert in het beleid terwijl ons land duidelijk wordt verscheurd en het maar niet toe kunnen geven verdienen de schandpaal.
Wat is rtoch mis met de hersenen van die lui?
Waarom is het voor hen zo moeilijk om in te zien dat het zo niet langer door kan gaan. En als er dan één uit de school klapt, Stef Blok, wordt die meedogenloos terug gefloten. En ze weten dat het de waarheid is!!
Word er zo moedeloos van.
Wilders blijft jammer genoeg een schreeuwende in de woestijn.

klinkklaar | 19-09-18 | 22:00

Zat geen woord Frans bij.

Mr.VanZelluf | 19-09-18 | 19:14

De ogen van Dijkhof staan zo omdat hij, denk ik, depressief is en prozac slukt. Je ziet het ook aan het te kalme gedrag van hem. Iets dempt de boel. Ik denk dus dat het de medicijnen zijn. Als het zo is heb ik met hem te doen (niet met de vvd overigens)

Ofzo2 | 19-09-18 | 18:59

Toen er een PVVer was, die -voor voor mij begrijpelijke redenen (herhaaldelijke overlast ivm een hond)- een keer dreigde om dan maar een keer door de brievenbus van die vrouw te pissen, was Pechtold er als de kippen bij om dat in de kamer tegen de PVV en Wilders te gebruiken. Een dreiging, geen daad, niet zo netjes maar een uitspraak vanuit emotie, en Pechtold ging op tilt. Maar: als Pechtold cadeau's van tonnen niet netjes opgeeft, en vrouwen kapot maakt, bedreigingen uit vi familieleden, abortus laat plegen en met drugs in verband wordt gebracht (en reken maar dat dit breed bewezen gaat worden) dan mag het er volgens D66 en PVDD niet over gaan. Dan is het ineens verschrikkelijk. Nou D66 en PVDD: dan heb je dikke vette pech want die bal komt dan mooi in je eigen hypocriete face terug. Karma is een bitch he ?

Rest In Privacy | 19-09-18 | 18:30 | 1

Pilletje Pechtold is zo'n iemand die volgens mij ontzettend gemeen wordt als hij zijn zin niet krijgt.

Roege | 19-09-18 | 23:49

Ik maak me wel een beetje druk over de toon van de reaguursels hier.

echtpaul | 19-09-18 | 18:22

Chapeau voor Wilders.

Bataaf | 19-09-18 | 18:20 | 1


Bataaf | 19-09-18 | 18:20,

Ben ik met u eens.
Lef en pareren en nota bene geen normaal leven meer kunnen leiden.
"Piskudtjes" met een studie, stemmen op Klaver ( hij die gecreeerd is door de voormalige Rara ), wint in mijn ogen nog teveel stemmen, die andere " Pechtfuck " ook nog teveel. De luchtfietsers van GroenLinks, doen er goed aan, om mijn mening in de praktijk uit te voeren ( wekken zij zelf de "groene" energie op, die zij zo graag willen hebben ), over dat D66, gewoon je organen geven, zonder hersenen trouwens ( zal dat laatste niet al teveel moeite kosten ), anders zitten we er weer mee opgescheept.

Bad - Casey | 19-09-18 | 18:32

Goedemiddag allen,

Ik heb bovenstaande filmpjes bekeken, het is allemaal vreemd, als je er heel nuchter tegen aankijkt, zij ( Wilders, Baudet en misschien ook wel Van der Staaij ) die het landsbelang willen verdedigen, worden verketterd ?! mevrouw van de dieren komt ertussen, met een boel morele kwesties. Zij heeft een punt, maar dan had ze Pechthold al die jaren hiervoor ook " moeten " aanpakken, hoe deze " Farizeeer " ( Pechthold….dus, om enige misverstanden te voorkomen ) zichzelf hanteerde/opstelde jegens Wilders. Maar we hebben te maken met kleuters ( in mijn ogen ), zij die deze mensen aanpakken zo niet demoniseren/verketteren diezelfde mensen dus, die wel voor het volk opneemt.
Ik kan wel een lijstje maken voor de toekomst, voor het Haagse Tribunaal, geloof me, er zitten stinkende nitwits bij, die nu onze leven en voor later verzieken. Men snapt er geen bal meer van daar in Den Haag ( niet alleen daar ), het is een zooitje. En maar correct blijven.... voor wat?..... ten kosten van alles. De arme worden armer, de hard werkende moeten langer werken, het spoort gewoonweg niet, de logica is weg. Ze lopen de "helden" van nu af te vallen, zij..... die slechts proberen tot hun ( rest van de Kamer en het Kabinet ) botte kop door te dringen, hoe fout het kan gaan als deze invasie van dat "tuig "door zal blijven gaan, dan is onze Europa en Nederland er aan.
Ik zal u eerlijk vertellen, Wilders, zijn naam zal of eeuwen doorklinken of voor de toekomst verwijdert worden. Als dat laatste gebeurt, dan is het niet best meer. Gr Bad-Casey.

Bad - Casey | 19-09-18 | 17:50 | 1

Bad - Casey | 19-09-18 | 17:50,

Wilde nog wat veranderen, maar op de1ofander manier tikt het "systeem" anders leestekens weg?! Dus, sorry, voor de fouten in mijn bijdrage die blijven staan hiervoor. Ik ga er maar vanuit, dat het duidelijk is.

Bad - Casey | 19-09-18 | 17:55

Ik geloof dat het volgende over Mekka of het Vaticaan gaat en dat er uiteindelijk een oordeel over komt van God omdat het onschuldig bloed heeft vergoten van de gelovigen in Jezus. (openbaring17vers1 En een van de zeven engelen die de zeven schalen hadden, kwam en sprak met mij en zei tegen mij: Kom, ik zal u het oordeel over de grote hoer laten zien, die aan vele wateren zit.
2 Met haar hebben de koningen van de aarde hoererij bedreven, en de bewoners van de aarde zijn dronken geworden van de wijn van haar hoererij.
3 En in de geest bracht hij mij weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol van godslasterlijke namen was, met zeven koppen en tien hoorns.
4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en getooid met goud, edelgesteente en parels, en zij had een gouden drinkbeker in haar hand, vol van gruwelen en van onreinheid van haar hoererij.
5 En op haar voorhoofd stond een naam geschreven: Geheimenis, het grote Babylon, de moeder van de hoeren en van de gruwelen van de aarde.)

(openbaring En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing.) (vers6 En ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen, en van het bloed van de getuigen van Jezus. En ik was bovenmate verwonderd toen ik haar zag.)

Jezusismijnheer | 19-09-18 | 17:37 | 2

Ik wacht wel op de film.

Gulliver | 19-09-18 | 17:40

(openbaring17vers9 Hier is het verstand dat wijsheid heeft: de zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit.) Welke stad ligt op 7 bergen, heuvels?

openbaring17vers16 En de tien hoorns die u op het beest zag, die zullen de hoer haten, en haar berooid en naakt maken, en zij zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden.
17 Want God heeft het in hun hart gegeven om Zijn plan uit te voeren en dit eensgezind te doen en hun koningschap aan het beest te geven, totdat de woorden van God volbracht zijn.

Jezusismijnheer | 19-09-18 | 17:50

Wilders z'n wilde niet uitvoerbare plannetjes moet je ook zien in het licht van een VVD die wel de werkende burger als economische entiteit wil zien maar die daar verder geheel waardevrij naar wil kijken, evenals ze geheel waardevrij kijken naar probleemwijken: wel hebben over strafmaat in relatie tot plaats delict maar niet over antiwesters islammotief.
Het vrije westen heeft wel waarden normen, en leiders nodig die op basis van waarden en normen dit westen verdedigen.

Ciara | 19-09-18 | 17:22 | 1

Wilders z'n analyses zijn over het algemeen spot on.

omanders | 19-09-18 | 21:19

Ippon! K.O.!
Inpakken en wegwezen Pechtold, Geert heeft gelijk, hypocriet is uw naam!

ratelaar | 19-09-18 | 17:12 | 1

Verkeerde topic!

ratelaar | 19-09-18 | 17:13

decenia lang hebben wij er over gedaan om steeds iets meer onder het juk van de refo's vandaan te komen, nu moeten wij ons weer onderwerpen aan een Kudt religie (officieel Ideologie!)
Scheiding kerk en staat??,...... My ASS!

Rest In Privacy | 19-09-18 | 15:34

citaatje:
"Alleen jammer dat het betoog eindigt met het indienen van een wetsvoorstel om islamitische uitingen te verbieden. Zo werkt de vrije samenleving niet, Greet..."

Als je in een vrije samenleving uitingen van nazisme en/of fascisme, inclusief een boek - 'Mein Kampf' - kunt verbieden, zoals al sinds het einde van WO II hier in Nederland het geval is, kun je óók uitingen van die nog ergere vorm van fascisme - de islam - verbieden. Inclusief dat kudtboek met die klatergouden letters waarin staat dat u & ik minderwaardige 'ongelovigen' zijn. Een soort 'Untermenschen' dus.

Het kan niet de bedoeling zijn van onze vrijheid dat we met onze vrijheden geïmporteerde kwaadwilligen de gelegenheid bieden die vrijheid om zeep te helpen.

Peter Emile | 19-09-18 | 15:24 | 1

Onvoorstelbaar dat een 6e eeuws ideologieboek de 21e eeuw regeert!

JohnWalker | 19-09-18 | 15:34

"Bankiers zijn ambtenaren", aldus de communist Klaver.
Hier spreekt hij de communistische wens uit dat alles in het 'algemeen belang' moet zijn, en dus iedereen ambtenaar zou zijn.
En ze trappen er nog in ook, die meisjes.

marjen | 19-09-18 | 15:24 | 2

Het is wel een goed punt overigens: bankiers zitten nu aan de plutocraten kant van het financiele/industriele planningsmodel. Zet ze aan de andere kant (die van de natiestaat en burger) en ontmeem ze de incentives van zelfverrijking en voila: we hebben er weer greep op. Voorbeelden genoeg die een vergelijkbare route hebben geprobeerd, met Gadaffi nog vers in het geheugen.

kindapaas | 20-09-18 | 03:59

@marjen
en wat nog interessanter is, de dames en heren Klaverinstructeurs kennen hun klassiekers kennelijk onvoldoende:
ongemerkt en onbedoeld haalt de heer Klaver hiermee een nationaal socialististisch planningsinstrument uit de kast. Veel LOLz :)

kindapaas | 20-09-18 | 04:15

Bril fucking jant.

derkccs | 19-09-18 | 15:23

'Ik ben Geert Wilders en ik haat de islam'. Dit was mijn bijdrage aan dit debat, dit was mijn bijdrage aan Nederland, dit was mijn mijn bijdrage aan/tegen de EU.

XaleX_2 | 19-09-18 | 15:09 | 5

Dat lijkt me voor een politicus ook het meest belangrijk. Zorgen dat je volk niet ten onder gaat.

derkccs | 19-09-18 | 15:24

Of je luisterd wat beter naar zijn argumenten, maar ja links he, heb je stront in je oren

Rest In Privacy | 19-09-18 | 15:28

En dat doet ie goed, snowflake. Kssst
Diepe Vuist | 19-09-18 | 15:18 | favorietblock
Zelfs dat doet hij niet goed. Ik hoor nou al 14 jaar zijn persoonlijke anti-islam vete aan en het enige wat hij doet is schreeuwen en met onuitvoerbare voorstellen komen die tegen de grondbeginselen van Nederland zelf ingaan. Daarnaast weet Wilders zelf ook dat zelfs als hij een Kamermeerderheid krijgt voor zijn voorstellen het nog steeds niet gaat gebeuren zolang we in de EU zitten en we vast zitten aan internationale verdragen. Na 14 jaar zou het wel eens tijd worden dat hij ophoudt met janken en gewoon zakelijk en nuchter politiek gaat bedrijven. Hij heeft het ook over hypocrisie terwijl hij zelf de enige partij van Nederland heeft zonder leden met inspraak... tot zo ver zijn democratische waarden en de VvMU van zijn kiezers.

XaleX_2 | 19-09-18 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

wilders moet toch weten dat "de Privé" geen vakblad is.... peggold is een lul, maar dit is erg sneu.

Satria | 19-09-18 | 14:51

Zelfde riedeltje van Wilders. Zinloos wetsvoorstel. Mooi proefballonnetje van Dijkhoff. Straks Klaver: gaat het tenminste weer over de inhoud.

Mannes | 19-09-18 | 14:47 | 5

Het gaat Klaver echt niet over de inhoud hoor. Die heeft maar 1 doel en dat is een grotere partij worden. Hij weet dondersgoed dat zijn krankzinnige klimaathysterie en zijn plannen om de economie te ontwrichten door het CPB en de Rekenkamer zullen worden afgeschoten. Klaver is een mascotte van de linkse betwetertjes en het absolute deugen. Gewoon een lafaard die de waarheid wel weet maar er omwille van zijn pluche geilheid niets mee doet. Een soort Pechtold eigenlijk maar dan ideologisch nog erger.

ILF2 | 19-09-18 | 15:04

Eerder een soort Wouter Bos, links lullen rechts vullen... voor een meer recent voorbeeld, kijk naar de prijzen voor een speech van Obama

Rest In Privacy | 19-09-18 | 15:20

Over klimaatsprookjes bedoel je?

derkccs | 19-09-18 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi beeld, Wilders die op vervelende manier herhaalt wat voor oervervelende dingen zich dagelijks herhalen door kwaadaardige schuld van de wegkijkers van de regering. En herhalen. En herhalen.
Intussen zitten de rutte's en overige verdachten druk te ritselen met de papieren die zij straks weer op het toilet nodig hebben. Of rommelen aan hun telefoontjes. Ik weet niet of je deze lieden fascisten mag noemen omdat zij zo medeplichtig aan die regeringsvorm zijn.
Joris?

Jan Passant mk2 | 19-09-18 | 14:47 | 2

Joris wil de waarheid niet horen ;-)

JohnWalker | 19-09-18 | 15:29

Tja als je het verschil tussen een regent en een fascist niet snapt ben je verstandelijk wel erg beperkt...

Gulliver | 19-09-18 | 17:43

Beluister nu via het internet een interview met een Tsjechische onderwijzeres, die werkzaam is in Mombassa, Kenia. Ze vertelt zonder er doekjes om heen te winden hoe die kinderen daar niet over logisch vermogen beschikken. Bij Engelse taalles worden de voorgezegde zinnen van de onderwijzer mechanisch nagebootst, maar ze komen eenvoudigweg niet verder dan dat. Ook met wiskunde is de leersituatie een regelrechte nachtmerrie. Nu kan D66 zich in NL proberen te blijven profileren als 'de onderwijspartij', maar waarom gaan deze globalisten niet eens in Afrika kijken, hoe volstrekt resultaatloos daar het onderwijs functioneert? Het gaat erom, dat de mensen daar ter plekke in Afrika zich geestelijk ontwikkelen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-09-18 | 14:33 | 2

Kan je het ergens terug beluisteren?

De slechte resultaten kunnen trouwens ook voor een deel door de onderwijzeres komen. Als je er al vanuit gaat dat je leerlingen incapabel zijn zal je er minder energie in steken. En wordt het dus een self fulfilling prophecy. Het is ook erg belangrijk dat zowel de kinderen als de leerkracht zich in elkaar kunnen herkennen, en er dus een connectie is. Een soortgelijk fenomeen zien we ook in Nederland. Sinds de feminisering van het onderwijs zijn met name de prestaties van jongens hard achteruitgegaan. De slechts presterende in het Nederlandse onderwijssysteem zijn allochtone jongens. Wat niet gek is. Wat heeft juf Annemiek in godsnaam gemeen met Ali of Sergio? Met allochtone meisjes heeft de juf tenminste het vrouw zijn gemeen... met de jongens is op geen enkel vlak overeenkomst. Is alsof je Jiddisch tegen een Duitser in '43 praat of Mandarijn tegen een Tibetaan.

koter | 19-09-18 | 19:34

U verstaat Tsjechisch? Ze vertelde ook hoe ze daar kinderen moest leren spelen: 'Mens erger je niet'. Ze zijn op zeer vroege leeftijd alleen maar bezig met één ding: seks. Ook is ze uiterst kritisch over hoe godsdienst gemanipuleerd wordt. Zelden zo'n niet-ideologisch verhaal van iemand die daar leeft tussen deze mensen gehoord.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-09-18 | 23:47

Laten we eerlijk zijn. Met moslims valt als niet-moslim gewoon niet samen te leven, alleen parallel. Daarom horen ze ook aan de andere kant van een grens. Zij hun ding, wij ons ding. Agree to disagree en moven die hap.

Reaganmania | 19-09-18 | 14:18 | 1

Dan is het wellicht handig eerst te stoppen met de neo-con oorlogen met als reden "to bring democracy". Komt ook nog eens bij kijken dat de EU en VN constant bezig zijn de cultuur daar te veranderen door het subsidiëren van progressieve groepen. Partijen die qua normen en waarden mijlenver van de populatie afstaan. Allemaal met als doel de islamitische wereld te verwesteren. Consequent zijn is een mooie eigenschap. Laten we gedwongen verwestersing van de islamitische wereld even hard benoemen als islamisering van het Westen.

koter | 19-09-18 | 19:19

Daar is geen woord Spaans van, meneer Wilders. Dank voor uw inzet!

BroodjefrikometMaggi | 19-09-18 | 14:17 | 2

Dank voor uw moed en inzet meneer Wilders, de enige Nederlandse volksvertegenwoordiger die al 10 jaren zwaar moet worden beveiligd omdat hij uitkomt voor zijn mening, gesteund door miljoenen Nederlanders. Het moet niet gekker worden. Waar blijven de overige 'volks'vertegenwoordigers, zijn zij verblindt door het woestijnzand?

JohnWalker | 19-09-18 | 15:50

Amen!

BroodjefrikometMaggi | 19-09-18 | 17:09

Meneertje Pechtold !

Hahaha, goed gedaan Wilders.

Knufter | 19-09-18 | 14:12 | 1

Waarom maakt Arrogander Abortushouse daarna een vogelbek-teken?

BroodjefrikometMaggi | 19-09-18 | 14:25

Hey GS, jullie komen toch niet in de problemen als ik schrijf dat die Thieme een lekker mokkel is?
Djiezus Christus... dat zijn Surinaamse billen, man! Me like it... :-)

Amsterdamsko | 19-09-18 | 14:11 | 2

En gek op op zijn hondjes... huhu...

Ries13 | 19-09-18 | 15:31

Als ik dat zie denk ik gebukt is genomen

likdoorn | 19-09-18 | 17:04

Klaas Dijkhoff heeft even bij Baudet afgekeken. Ineens gaat het over probleemwijken, intolerantie, Nederlandse normen en waarden, migratie en bevolkingsgroei. Toe maar, even in de spotlights Rechtsig doen.

GroetenVanUrk | 19-09-18 | 14:02 | 1

Tot aan PS2019.

Reaganmania | 19-09-18 | 14:20

Jammer overigens dat Halsema er niet bij zat.

Beefbus | 19-09-18 | 13:48

Hij is niet van mijn partij en ben het inhoudelijk vaak niet met hem eens maar die Dijkhof is wel goed!

Capt. Iglo | 19-09-18 | 13:41 | 2

Maar dat plan slaat nergens op. Ze handhaven nu al niks in die wijken dus dubbel niks is nog steeds niks. Het is alleen maar symboolpolitiek.

osolemio | 19-09-18 | 13:46

Dat sowieso al die voorstellen van alle partijen rond deze tijd zijn symbolisch om (positieve) media aandacht te genereren. Overigens zo raar en ingewikkeld is die maatregel nou ook weer niet dat de oppositie het niet begrijpt. Die verontwaardiging en het onbegrip is ook symboolpolitiek.

Capt. Iglo | 19-09-18 | 13:56

Hahaha werd Klavertje daar even lekker weggezet door Dijkhof. Moohooi!

OpperGek | 19-09-18 | 13:40

PostcodeRacisme =
Liquidatie in een slechte wijk = dader krijgt levenslang
Liquidatie in een goede wijk = dader krijgt de helft van levenslang

Ik zie het verschil niet?

Beroep = Boerenlul | 19-09-18 | 13:37 | 2

Inderdaad. Ik snap niet dat Dijkhof een dergelijk belachelijk wetsvoorstel naar voren schuift. Zo dom is hij toch niet. Je zou bijna denken dat het een stunt is ofzo.

ChupaChupa | 19-09-18 | 13:45

Natuurlijk is dit een stunt, afleiding, uren praten over niets en de echte onderwerpen niet aanhalen.

gato | 19-09-18 | 14:00

Hoef hij het niet over dividend te hebben, gaan we over weet ik veel hebben.

gato | 19-09-18 | 13:33

Stemmen heeft geen nut. Zie die toneelstukje waarom niet.

Mark_D_NL | 19-09-18 | 13:32 | 1

Zeg ik altijd al, stem niet, hooguit 25% komt opzetten, staan ze voor lul.

gato | 19-09-18 | 13:34

Wat een dood- en doodvermoeiende querulant is Kuzu toch.

Dutchbeaurouge | 19-09-18 | 13:30 | 3

Woord van de dag: 'toch'.

JackStick | 19-09-18 | 13:34

Hij heeft het over 'postcode-racisme'. Alsof de bewoners van een postcode een ras zouden vormen. Domme en kwalijke populist.
Hoewel het voorstel van Dijkhof wel apart is. Liever gewoon eens wat beter gaan handhaven en minder gedogen, en ophouden met voorkeursbehandelingen voor allochtonen.

marjen | 19-09-18 | 13:35

@marjen impliciet geeft hij daarmee toe dat zijn achterban het probleem is.

Sqbar | 19-09-18 | 13:37

Ik mis het GS dat elke politicus kut vond... Onderaan de streep: de laatste kabinetten 3e of 4e partij geweest in dit land en nog geen kut bereikt maar wel heel stoer dingen roepen. Kan ik ook, krijg er alleen minder voor betaald.

Mocro070 | 19-09-18 | 13:30

Net op Raio 1 iemand (ik viel later in) die het voor Pechtold op nam omdat Wilders zogenaamd politieke controle wil krijgen op privé kwesties. "Waarmee hij toch richting de Sharia wetgeving opschuift". Bleek verkrachter Van Jole te zijn.

Sqbar | 19-09-18 | 13:28 | 2

Die jole is een armoedig persoon. Allang exit.

Mark_D_NL | 19-09-18 | 13:30

Gelukkig werd hij zelfs door de presentatoren hartelijk uitgelachen.

Sqbar | 19-09-18 | 13:34

Heeft iemand link naar quote over "Meppel"?

Kaas de Vies | 19-09-18 | 13:27

Het doorzichtige opzetje van de VVD slaagt wel en Pechtold trapt er vol in. Alles afleiden van de dividendbelasting, en doe maar een volslagen krankzinnig voorstel voor postcode-strafrecht. Wilders zal stilletjes instemmend knikken, Kuzu en Pechtold gaan in de aanval. En de 2,5 miljard worden ondertussen stilletjes weggesluisd naar Caraïbische banken.
Dat heeft Klaas toch leuk bedacht. Zou hij ook Uni£ever/$hell aandeeltjes hebben?

Stormageddon | 19-09-18 | 13:24 | 4

Dijkhof mag de tent overnemen als Rutte vertrekt. Die zal braaf mee doen dus.

jip_86 | 19-09-18 | 13:39

Grappig is wel dat Pechtold en Dijkhoff samen in de coalitie zitten. Waar zitten we dus naar te kijken: een toneelstuk.
De Tony awards kunnen worden uitgereikt. En aangezien het ook op TV is: een Emmy, BAFTA, en Golden Globe erachteraan. En de natuurlijk de Televizierster en -ring.

Stormageddon | 19-09-18 | 13:40

Want: Pechtold is begonnen met dit debatje... en hij heeft zijn plasje gedaan en er stond niemand anders bij de interruptie microfoon. En samen gingen ze het even laten escaleren. Wie stappen dan naar voren: Kuzu, Asscher en de eikeltjesespyjama.
Pechtold’s tekst zit erop in deze scene: exit, pursued by a bear.

Stormageddon | 19-09-18 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Pechtold zal er aan moeten wennen dat hij altijd achtervolgd zal worden door de perikelen over zijn 'prive'-penthouse en over de toestand rondom zijn gewezen maîtresse. Dat had hij zich maar eerder moeten bedenken, hoge bomen vangen veel wind! En natuurlijk is Pechtold door en door hypocriet, ook daar is hij nu ten overstaan van heel Nederland door de mand gevallen. Zijn houdbaarheidsdatum is dan ook ver overschreden en hij zal het niet lang meer maken in de politiek. Opgeruimd staat netjes!

kunstliefhebber | 19-09-18 | 13:24

"Wilders en Pechtold bakkeleien over privékwesties"-filmpje doet het niet!

Ik snap er niks van! | 19-09-18 | 13:20

Dat gelul over hun dochters enerzijds en janken over privé anderzijds. Wat een fucking schertsvertoning. Stelletje sokpoppen. Allemaal slap geouwehoer. Goh we nemen wat trending topics van twitter en dan gaan we allemaal heel hard brullen dat hun de juiste zijn om dat te bewerkstelligen. Wat ze dus niet doen. Ook komisch om te zien hoe ze allemaal wel even willen bepalen over mijn privé.

Standvastig | 19-09-18 | 13:17

Die rant van Wilders richting Pechtold..... episch. Die komt Pechtold niet meer te boven.

Amsterdamsko | 19-09-18 | 13:17 | 1

Wie een kuil graaft voor een ander... Tjah, ligt het miezerig mannetje nu dan. In zijn eigen kuil.

Standvastig | 19-09-18 | 13:19

En het NOS-journaal verdomt het om de passage te tonen waarin Wilders de hypocriete Arrogander verwijt dat deze in 2010 hetzelfde probeerde inzake privé akkefietjes van PVVers. Ook aan de ruzie met DENK wordt geen aandacht besteed. Het cordon sanitaire tiert weer welig in Den Haag en bij de NPO.

Nelis SplitBloes | 19-09-18 | 13:10 | 2

Tuurlijk, de staat maakt het afpersingsgeld dat de NPO eiste over in ruil voor kritiekloze propaganda.

sprietatoom | 19-09-18 | 13:14

Ruzies tussen oppositiepartijen is immers geratel in de marge tijdens de algemene beschouwingen. Ruzies over welke privezaken ter sprake moeten komen doen ook niet terzake in het debat. Lijkt me een prima keuze om de hoofdzaken uit te lichten ipv de sensatiepolitiek.

paulpils | 19-09-18 | 13:19

Zolang moslims niet publiekelijk afstand nemen van extremisme zijn en blijven het barbaren. Ze begrijpen ook niet dat de wind van uit het Oosten sterker is dan de wind vanuit het zuidwesten.

van Balen | 19-09-18 | 13:04 | 2

Zolang moslims moslims blijven, zijn het barbaren. De islam is een barbarenreligie. Gematigd of extremistisch.

Nipplechip | 19-09-18 | 13:29

Een barbarenreligie die je niet uit hun beperkte bubbel krijgt richting een grotere bubbel die westerse samenleving heet.

Reaganmania | 19-09-18 | 14:22

Basil Fawlty | 19-09-18 | 12:43 |

Als er in 2020 een economisch crisis uitbreekt, dan krijgen wij het heel moeilijk... Rutte II en Rutte III hebben hier 100.000-en migranten binnengehaald die naast een woning, aandacht en zorg veelal ook een uitkering behoeven.
Zij zijn erop gericht familie en kennissen naar NL te halen... laten we eerlijk zijn, wij zouden dat ook doen.
Echter de schatkist is leeg, waarbij we gaan zien dat rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten.
Dan is over en sluiten met de welvaart en het welzijn in Nederland.

sociaal_econoom | 19-09-18 | 13:02 | 5

Welnee, doe niet zo moeilijk. Ik slijp mijn messen gewoon aan de bakstenen muur van mijn huis. Worden ze vlijmscherp van.

Lupuslupus | 19-09-18 | 13:27

Dan gaan wij, extreem-rechtse blanke racisten, toch allemaal lekker naar Amerika? Dan laten de linkse vrouwtjes gewoon achter, samen met hun lieve zielige allochtonen. Ik wens ze veel succes!

JackStick | 19-09-18 | 13:32

Doe ik ook altijd met mijn messen.

gato | 19-09-18 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kon erop wachten. Het kereltje is met open ogen in de val getrapt waarvan je wist dat Wilders die zou uitzetten. De doorzichtige, goedkope klaagzang van Pechthouse sloeg kant noch wal. Het kereltje is passé, er kleeft van alles aan die man wat niet deugt. De hoogste tijd om op te stappen dus.
En verder: + veul voor Wilders.

Gravin v Kippenbouth | 19-09-18 | 13:01 | 1

Wedden dat Pech het uitlegt alsof wilders zijn politieke carrière heeft besmuikt?

Jos Tiebent | 19-09-18 | 13:58

Waarom mag Wilders niet vragen om een verbod op uitspraken van denk, als hijzelf tot de poorten van de hel wordt vervolgd (en is veroordeeld!, ok er loopt nog hoger beroep maar toch) voor als hij in een zaaltje staat waarin toehoorders minder minder minder roepen?

paartjehop | 19-09-18 | 13:00

Ik weet precies waar Geert Wilders het over heeft................. waar ik woon vormt de autochtone bevolking al de minderheid en zie je veel hoofddoekjes. Bij mij in de buurt is geen Nederlandse zaak meer te vinden en op de lokale kinder school is haast geen autochtoon kind meer te zien.

En dat zal de komende jaren door import (onder het mom van "vluchteling") en geboorte alleen maar toenemen. Over pakweg 30 jaar zal ook in de kleinere steden hetzelfde beeld te zien zijn.

Kortom, de islamisering zal ieder jaar meer worden. Meer islamitische scholen; meer moskeeën; enzovoorts.

Kaskensj | 19-09-18 | 12:56 | 1

Daar ben je als autochtone bevolking toch zelf debet aan. De groep die kinderen en gezin prioriteert boven carrière is nu eenmaal meer toekomstbestendig. Zag het gister zelfs op Powned; dat carrièrisme onder vrouwen weer keihard werd gepromoot. Vooral doen... dan accelereert het proces dat je minderheid in eigen land wordt pas echt. Het Nederlandse geboortecijfer is op dit moment 1.7 per gezin gemiddeld. Hiervan is een aanzienlijk deel allochtoon. Haal je deze weg dan zit je op gemiddeld 1 kind. Nederlanders bedrijven de Chinese éénkind-politiek op vrijwillige basis. Dan is het nogal logisch dat de samentelling van de bevolking rap verandert. Heeft op zich niet zoveel met migratie te maken maar een sterk krimpende autochtone bevolking. Dit is ook de reden dat ik Wilders en zijn geestverwanten niet serieus kan nemen. Lullen allemaal heel hard over ongewenste demografische veranderingen maar zijn ook vrjwel allemaal kinderloos. Ja trut... vind je het dan gek dat de demografie - aan daarmee ook de cultuur - verandert?

koter | 19-09-18 | 13:42

In Gouda heeft die PvdA er ook zo Murken meuk van gemaakt .
Moskeeën waar de herkomst van geld niet transparant is .
En maar recht praten wat krom is en anders wordt het gewoon onder het tapijt geveegd .
Aantal inbraken in de stad stijgt ook weer gigantisch door geïmporteerde Crimigranten .
Stem aankomende verkiezingen in 2019 uiteraard PVV !

liegende lippen | 19-09-18 | 12:53

Wow! Dijkhoff zegt dat hij China oneerlijk ziet concurreren. Ja maar, ja maar is dat niet wat Trump al de hele tijd zegt? Ik ben benieuwd wat Dijkhoff daar aan gaat doen want zijn opperbazen in Brussel zijn dol op China en haten Trump . Leeg geleuter dus.

Basil Fawlty | 19-09-18 | 12:47 | 2

Binnen die kut euSSr wordt oneerlijk geconcurreerd en dat is de club die de vvd oneindig kapotpijpt.

WayneGretzky*99* | 19-09-18 | 13:19

Verkiezingstijd komt eraan. dwz alles wat Dijkhoff, Rutte of welke VVDer dan ook gaat uitkramen kun je met een korreltje zout nemen.
Om Pim te parafraseren. ik zeg niet wat ik denk, en ik doe niet wat ik zeg.

R van Perzie | 19-09-18 | 13:22

@Damrakker | 19-09-18 | 12:32 |... wat u zegt klopt helemaal.
''Het huidige debat houdt beide kampen gevangen in extremen, en gijzelt de broodnodige oplossingen''.

Doordat Wilders zo tekeer gaat durft niemand hem gelijk te geven. Niemand wil vergeleken worden met Wilders... hetgeen betekent dat de Nederlandse overheid doorgaat met het huidig onbetaalbaar migratiesysteem waarbij migranten uit moslimlanden onder de noemer van ''vluchteling en oorlogsslachtoffer'' hier in de watten worden gelegd en als kasplantjes worden behandeld.
Dit verhaal is onbetaalbaar en onbeheersbaar geworden.

Polen, Hongarije en Oost-Europa doen geen opvang en huisvesting van moslimmigranten.
Zweden en Denemarken zijn strenger geworden en hebben een limiet en stop ingevoerd.
Rutte III blijft hiermee doorgaan... terwijl opvang en hulp in eigen regio beter en goedkoper is.
Mark Rutte is niet dom, hij weet drommels goed dat onze autochtone en allochtone kinderen het heel erg moeilijk krijgen in een volgepropt Nederland.

sociaal_econoom | 19-09-18 | 12:47 | 4

Wat een gelul. Dan doet de huidige regering het op hun eigen huichelachtige manier. Zijn meerdere wegen die naar Arabië lopen.

WayneGretzky*99* | 19-09-18 | 13:21

"Het is allemaal de schuld van Wilders". En die domme opmerking blijft zich maar tot in het oneindige herhalen. Idem met de 'toon' van Wilders. Idioter wordt het niet.

Lupuslupus | 19-09-18 | 13:25

Ik zou de schuld toch gewoon even bij de machthebbers leggen. Ik weet het, het is moeilijk voor uw soort om te erkennen, dat het juist uw stem op die machthebbers is die deze ellende faciliteert en daarom maar weer het wilder-mantra. Een vorm van wegkijken, handjes wassen in onschuld.
.
Laat ik het maar eens gewoon zeggen.
.
De enigen in deze samenleving die geen enkele blaam treffen, die een schoon geweten kunnen aanvoeren zijn de mensen die ondanks de demonisering het kruisje bij de PVV hebben gezet.
.
De rest van Nederland inclusief u heeft pakken boter op de kop. Medeplichtig. Er zijn voldoende verkiezingen geweest om ten halve te keren.

Parel van het Zuiden | 19-09-18 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een enorme afgang van Pechthold, nog nooit vertoond in de Kamer. Wat zal hij spijt hebben van zijn oliedomme interruptie.

Ko Ranzig | 19-09-18 | 12:44 | 1

Dat is niet het enige waar hij spijt van zou moeten hebben.

BozePaarseMan | 19-09-18 | 12:47

Uitstekende tirade en het naar waarheid benoemen van de harde feiten

frisenfruitig | 19-09-18 | 12:44

Dijkhoff en dit kabinet (want dat moet hij verdedigen als VVD-er) doen alsof het allemaal pais en vree is en dat we eindelijk meer centen krijgen. Krijgen we uiteindelijk niet maar dat is het gladde verkooppraatje van dit kabinet. Probleem is, 10 jaar na de 2008 crisis hoor je heel veel handelaren in de markt al zeggen en zeker in de VS: "We are in the 7th inning". Maw d'r komt snel een klap aan, is het niet morgen dan wel overmorgen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat overheid weer achter de curve aanhobbelt. Doet me altijd aan de woorden van Bos in 2008 (toch) denken die met een stalen gezicht zei dat er niks aan de hand was en dat Nederland niet geraakt zou worden door de crisis. Sure.

Basil Fawlty | 19-09-18 | 12:43 | 4

@sprietatoom
Ik ben bang dat je gelijkt krijgt en het enge is, de oude klassieke methode om de rente te verlagen om zo de boel te redden is er niet meer want de rente is al bijna nul.

Basil Fawlty | 19-09-18 | 12:51

Helaas zie ik dit ook gebeuren. En er zijn al meerdere bekende economen en financieel experts die waarschuwen voor een crash die die van 1929 doet verbleken. Ik ben heel benieuwd hoe de overheid dan geld gaat genereren om de kop boven water te houden. Als de drukpers van de EU uit gaat en de rentes niet verder omlaag kunnen... Dan kun je alleen maar besparen op wat je al uitgeeft. Ik denk dat die puntjes van Wilders dan ineens wél bespreekbaar worden.
.
Maargoed, het gros van de mensen roeptoetert nog steeds dat het fantastisch met de economie gaat. Eerst even die klap afwachten.

PaRaR | 19-09-18 | 13:00

2020 stort de heel mieterse bende in elkaar

Mark_D_NL | 19-09-18 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Zo werkt een vrije samenleving dus wel. Je mag wetsvoorstel indienen.
Of het wordt aangenoen is war anders. Maar Geert heet groot gelijk.
Al die anderen, met uitzondering FvD, zijn slijmerige lafaards.

Inclusief de FvD. Thierry capituleerde al op voorhand toen het lastig werd. Uit hetzelfde laffe hout gesneden.

Parel van het Zuiden | 19-09-18 | 13:41

Goed idee dat scheiden van politiek en privé. Ik zal het onthouden wanneer ik mijn burgerservicenr, mijn gekoppelde bestanden, mijn vingerafdruk en alles moet inleveren. Maar ook de bemoeizucht met mijn prive met wetgeving en regels. Ik noem maar even de domoor wet.

Premier Trutte | 19-09-18 | 12:40

Wat moet het verschrikkelijk zijn voor linkse mensen om een man die ze zo haten, zulke rake dingen te horen zeggen, waarvan ze in hun achterhoofd weten dat het 100% waar is.

Rest In Privacy | 19-09-18 | 12:39 | 3

Wie zijn uiteindelijk de dupe....?
Onze autochtone en allochtone kinderen - zij krijgen het heel, heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland.
Hoe is Nederland over 5 jaar... ik hou mijn hart vast.

sociaal_econoom | 19-09-18 | 12:52

Worden alleen de autochtonen kindjes. Die van die parasieten wapperen gewoon uit naar een nieuwe host. Deutschland zum beispiel. Hebben we aan jou te danken se.

WayneGretzky*99* | 19-09-18 | 13:28

Dat is inderdaad het gevaarlijke van die open grenzen in Europa. Ze vertrekken uiteindelijk allemaal, naar het laatste land dat ze uitkotst. Ik hoop niet dat dat Nederland is

Rest In Privacy | 19-09-18 | 14:37

[quote] Alleen jammer dat het betoog eindigt met het indienen van een wetsvoorstel om islamitische uitingen te verbieden. {/quote}
Waarom is dit jammer? We hebben collectief toch ook bepaald dat het wapperen met Zwastikas niet meer kan?

Kraz | 19-09-18 | 12:37

"Alleen jammer dat het betoog eindigt met het indienen van een wetsvoorstel om islamitische uitingen te verbieden. Zo werkt de vrije samenleving niet, Greet..."

En dat is natuurlijk absurd, roep maar eens Heil Hitler en steek je armpje omhoog in het openbaar, als je de verkeerde agent treft dan krijg je toch echt een bekeuring.

Die uitzondering voor religie moet er eens een keertje af, ze moeten behandeld worden als elke andere vereniging en beweging.

gas-man | 19-09-18 | 12:35 | 2

en motorclub.

ChatBot | 19-09-18 | 13:20

Hebben we nog eens hard nodig.

gato | 19-09-18 | 13:40

"Schande" roept de volkskrant, toch echt een brug te ver van Wilders!!

Nou nee, dat denk ik niet. Bij iedere interruptie van Pechtold moet er vanaf nu worden verwezen naar zijn priveleven. Die man moet gewoon de 2e kamer uit.

ChatBot | 19-09-18 | 12:34

@Rhela... ''wat gebeurt er met ons land als mensen met dergelijke overtuigingen meer kinderen krijgen dan wij''?

de kinderen zullen het over 20 jaar weten... dan worden er in NL meer moslimkinderen geboren als autochtone kinderen.
Wie weet is Denk de grootste partij en de heer Kuzu premier van Nederland?
Het zou zomaar kunnen - je ziet dat mensen vanuit moslimlanden naar NL blijven komen waarbij ze door de Nederlandse overheid en gemeenten opvang, een woning met een uitkering krijgen.
En je zult gaan zien dat Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten dit gaat dubbel op.
Het wordt tijd dat Rutte III gaat nadenken over de toekomst van Nederland.

sociaal_econoom | 19-09-18 | 12:33 | 4

als de balans zo doorslaat, is onze verzorgingsstaat weg. en daarmee de aantrekkelijkheid voor mensen uit moslimlanden en/of Afrika ook. houdt het vanzelf op.

J. Jarig | 19-09-18 | 12:40

Meer dan*

Poepschepper | 19-09-18 | 12:41

Één ding staat vast, we zullen Wilders niks kunnen nadragen!
Kinderen hebben hij en zijn vrouw niet. Die kunnen dus rustig hun ogen sluiten als de tijd daar is.

CalamityJane | 19-09-18 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Onvoorstelbaar dat de christenen Wilders aanvallen. Je hoeft het niet eens te zijn maar om dan te interumperen? Zij zijn de eerste die aangepakt worden door moslims. Bizar.

Repetitive Beats | 19-09-18 | 12:32 | 3

afstammelingen van Judas

likdoorn | 19-09-18 | 12:40

En toch hebben christenen gedeelde belangen met de mohammedanen. De slaven van de Antichrist - en dat zijn er veel in de Kamer - zullen iedere inperking van godsdienstvrijheid aangrijpen om ook christenen een kopje kleiner te maken. Al is de Islam geen godsdienst maar een hele foute ideologie.

Guido | 19-09-18 | 12:57

Daarom moet de islam verdwijnen. Het is een ideologie gelijk het nazisme. Laten ze met dat vast te stellen maar beginnen.

Lupuslupus | 19-09-18 | 13:31

Kromme tenen. Het debat wordt steeds extremer en hyperbolischer, en steeds meer op de man ook. De kracht van een goed debat is dat je via these en antithese tot synthese komt, waardoor een fel debat tegelijkertijd ook constructief kan zijn. Het huidige debat houdt beide kampen gevangen in extremen, en gijzelt de broodnodige oplossingen die we linksom of rechtsom allemaal nodig hebben.

Rest In Privacy | 19-09-18 | 12:32 | 4

Wat Mark feitelijk al zegt; hoe kom je tot discussie als je debatpartner weigert het onderwerp te bespreken en weg kijkt van problematiek?

TeeJee | 19-09-18 | 12:50

Het "debat" bestaat slechts uit wat retoriek voor de kiezer en wat boerentrucjes om de tegenstander te vellen. De "oplossingen" bestaan uit een simpele ruil van kroonjuweeltjes in het torenkamertje.

Dat is de huidige staat van onze democratie.

Beefbus | 19-09-18 | 13:03

@ TeeJee
Heb ook de gouden sleutel niet. Maar het steeds extremer op elkaar inhakken met steeds grovere rants leidt denk ik sowieso tot niets. Wat ik in ieder geval hoop, is dat we een nuchter debat kunnen voeren over waar de westerse cultuur nu werkelijk precies schuurt met de islamitische cultuur, en of je gelooft, en zo ja hoe die culturen naast/met elkaar kunnen leven. Nav de recente uitspraken van Stef Blok is vooral gediscussieerd of die wel/niet handig waren om als minster van BZK te doen, maar ik zou graag zien dat de kamer debatteert over een van zijn uitspraken: "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet." Een inhoudelijk ideologisch debat hierover verkies ik ver boven de voorstelling van vanmorgen.

Rest In Privacy | 19-09-18 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
koosnaam | 19-09-18 | 12:32 | 3

Zou Arrogander zijn optreden van 2010 al vergeten zijn? Het is toch ontzettend dom om in zijn situatie nu het woord "privé" te bezigen? Dat was echt een schot voor open doel van Wilders.

Guido | 19-09-18 | 12:31

Fuck die privedingen, moet gaan over zijn penthouse en privereisjes naar Ukraine

Bokito ergo sum | 19-09-18 | 12:31 | 1

ook dat is volgens hem prive

likdoorn | 19-09-18 | 12:43

G*dT, de lakeien van ome erdo worden steeds brutaler!
Gelukkig laat tante Greet zich niet verneuken door de schurken turken;-)
Hoofddoek is de vlag van het islamisme en de burka het uniform...
Teun de Vries mag ik dat zeggen?
*CcMed*

kapitein oosterlng | 19-09-18 | 12:30

Boter op het hoofd, boter in de oren, zo heeft de Tweede Kamer de afgelopen 14 jaar naar Geert Wilders geluisterd. Maar die boter is weggesmolten. Nu luisteren ze. Geert Wilders zag 14 jaar geleden al hoe in Afrika de wilde dieren worden vervangen door andere wilde dieren, die zich vermenigvuldigen als konijnen. Inmiddels lopen de rubberbootjes weer vol, en is er ook bij links sprake van het eerste piekeringetje: waar gaat dit naar toe? Waarom ook geen pickups sturen naar Afrika? Dan kunnen ze nog gemakkelijker naar de kust komen. Kom op, linkse kerk, geef die mensen daar niet alleen stimulansen om nog meer kinderen te verwekken, geef ze ook pickups, zodat ze ook daar kunnen rausen door de bush. Richting Europa. Hulde en dank aan de held van Urk!

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-09-18 | 12:30

Opmerkelijk dat Thieme nu graag haar prive (middels het aanhalen van haar dochtertje) in haar interruptie wenst te gebruiken waar ze er zojuist nog een punt van wilde maken om prive buiten het politieke debat te houden.

Wolveshead | 19-09-18 | 12:29 | 5

Zijn dat niet gewoon proefweken, ,hadden we vroeger toch ook.
En dat verhaal interesseert me geen reet, zeer, zeer prive. Ga dat oplossen op school.

gato | 19-09-18 | 12:48

Volgens mij derde kerel.

gato | 19-09-18 | 12:49

Nou, thieme heeft ook van andere dingen een puntje gemaakt, of zat de kleerhanger er nog in?

Jos Tiebent | 19-09-18 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Het sluipend gif van Kuzu zit in het water waarin de burgers van ons kikkerlandje langzaam worden doodgekookt.

Kijkeensaan | 19-09-18 | 12:24

probeer ik keer op keer de groene pixel op geert zijn neus aan te klikken, heb ik de rant 4 keer gezien..

horsteknots | 19-09-18 | 12:23

Zolang het kabinet niets doet en jihad financiert mag Wilders van mij verdubbelen met de PVV. Ik heb niet gevraagd om al die asielzoekers en moslims.

R. Skicker | 19-09-18 | 12:23

Dan vraag je je af: zou die het doen? Jazeker! Die Pechvogel is alle schaamte voorbij

Madamjanet | 19-09-18 | 12:23

Dat doet de heer Wilders weer uitstekend!

VP732 | 19-09-18 | 12:22

Er moet soms ook oorlogen gevoerd worden om (daarna) om vrede te kunnen leven. Dat zijn ook twee tegenstrijdigheden.

kweethetooknietbeter | 19-09-18 | 12:21 | 1

Leuke zin...

Ries13 | 19-09-18 | 15:12

Wat zijn die rare vlekken in het gezicht van wilders?

De Koreaanse Slet | 19-09-18 | 12:16 | 4

Maak je geen zorgen. Dat zijn littekens oude besmetting uit zijn VVD-tijd.

LibertasSimplex | 19-09-18 | 12:20

Liever vlekken op je gezicht dan vlekken op je ziel.

JackStick | 19-09-18 | 12:42

@JackStick | 19-09-18 | 12:42

Het is wellicht handig om even duidelijk te beschrijven wat een ziel is. Ik denk dat dit te abstract is.
.
@DKS: je ziel. Dat zijn die paar spikkels tussen die zwarte vlekken van je!

Parel van het Zuiden | 19-09-18 | 13:47
▼ 1 antwoord verborgen

Dijkhofje gaat zich profileren als niet haags. Dus dat is het pr techniekje om dikke dijkhof naar voren te duwen, om de vvd weer een beetje salonfahig te maken. Leuk... laten we eens kijken hoe dat gaat werken in bananenlandje nederland.

Mark_D_NL | 19-09-18 | 12:13 | 2

Hij zegt verstandige dingen (ik stem geen VVD).
Dan is Klaver toch een vreselijke linkse populist: "De mense pikken het niet meer ..:
En als hij salarisverhogingen eist: "De mense hebben recht op goed onderwijs ..."
Ik vind dat gewoon debiel, zulke reacties. EN dan begint Thieme over de inhoud van het onderwijs. Wat kan Dijkhof daar nu over zeggen?

marjen | 19-09-18 | 12:24

We zien hier gewoon het eeuwenoude linkse potverteren, tegenover een Dijkhof die zich ervan bewust is dat al dat geld voor die cadeautjes wel verdiend moet worden door het bedrijfsleven.
Thieme, Klaver en Marijnissen zijn de optimale populisten met hun eeuwige roep om "Meer geld, meer geld, meer geld! voor de publieke sector."
Dijkhof maakt duidelijk dat je binnen een begroting niet onbeperkt kunt gaan uitgeven en dat is gewoon verstandige taal.

marjen | 19-09-18 | 12:47

Islam is de meest kutte religie die er is, maar inderdaad betekent een vrije samenleving nu eenmaal dat ook salafistische haatjurken hun onzin mogen uitbraken. Net zoals je gewoon moet kunnen zeggen dat minder Marokanen goed zou zijn voor de leefbaarheid van ons land! In ruil daarvoor zullen de baardjurken dan weer wel moeten dulden dat hun rare profeet belachelijk mag worden gemaakt. Zo zijn de verhoudingen weer netjes rechtgetrokken!

kunstliefhebber | 19-09-18 | 12:13 | 5

Je gaat er van uit dat onze huidige rechtsstaat sterk genoeg is om weerstand te bieden tegen een langzame maar gestage ondermijning door een ideologie. Dat denkt Seegers van de CU ook. Wat Wilders nu zegt komt paradoxaal over maar zal toch waar blijken te zijn in de toekomst.

sprietatoom | 19-09-18 | 12:33

@papierversnipperaar, dat ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden betekent niet dat je alles zomaar moet tolereren! Ik sta zelf absoluut intollerant tegenover achterlijke islamitische opvattingen die niet in onze cultuur passen. Alleen vind ik niet dat je het mensen moet verbieden om het uit te spreken. In ruil wil ik dan zelf wel de vrijheid hebben om islam belachelijk te maken (en dat is eerlijk gezegd niet moeilijk).

kunstliefhebber | 19-09-18 | 12:38

Als je een vrije samenleving wil, moet je alle zaken die die vrije samenleving willen ondermijnen verbieden en bestraffen. Er is geen andere optie.

Wat zijn dan zoal dingen die een vrije samenleving ondermijnen? Islam (want vanuit het diepste wezen van de leer mensvijandig) alles wat geweld predikt, alles wat een dictatuur nastreeft (vb communisme, want dat leidt altijd tot een dictatuur) en alles/iedereen die de vrije samenleving afwijst.

Hier, hebben jullie een landje waar je lekker de onvrije samenleving kan spelen, blijven wij in ons eigen landje waar we wel een vrije samenleving kunnen praktiseren. Iedereen tevreden.

Braboblanke | 19-09-18 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

In debat met Kuzu. Doe dat nou gewoon niet.
TheEgg in "debat" met Kuzu.: Mevrouw de voorzitter, ik ben geen verantwoording schuldig aan de regering van Turkije, laat staan als die regering een dictatuur is onder aanvoering van Erdogan. Ik zal dan ook verder niet ingaan op het geblaat van de favoriete geit van Erdogan. Misschien dat er Nederlanders zijn die een vraag willen stellen?

TheEgg | 19-09-18 | 12:11 | 1

De toon mensen, de toon! ;)

TeeJee | 19-09-18 | 12:46

Geert is weer helemaal de oude Geert. Prachtig.

Rest In Privacy | 19-09-18 | 12:11

In veel islamitische landen is er geen verbod bij wet op het Cristendom. Toch wonen er bijna geen Christensen en Joden en niet gelovigen in islamitische landen en staan er geen kerken. Hoe zouden ze dat dan voor elkaar krijgen vraag ik me af? Door net zo verwelkomend en tolerant te zijn als wij tegenover moslims zijn? En wat gebeurt er in ons land als we mensen die tegen Joden, christenen en niet gelovigen zijn, verwelkomen in ons land? En wat gebeurt er met ons land als mensen met dergelijke overtuigingen meer kinderen krijgen dan wij? Zomaar wat vraagjes voor mensen die links en/of christen zijn. Hopelijk zijn deze vragen voor hen niet te moeilijk al heb ik er mijn ernstige twijfels bij.

Rheia | 19-09-18 | 12:10 | 1

Mohammed het foute vriendje legde al zijn volgelingen regels op die hun totaal zouden isoleren, zodra zij een meerderheid zijn hebben de niet-moslims een probleem want ze zijn een buitenbeentje. Handel drijven, liefde, eten, drinken etc je kan niets met ze tenzij jij ook moslim wordt.
En in een kalifaat zoals vroeger moest je ook nog een speciale ongelovigen tax betalen, als bescherming natuurlijk bescherming tegen islam, net als de maffia je betaald hun beschermingsgeld om tegen diezelfde maffia beschermt te worden.

Papierversnipperaar | 19-09-18 | 12:32

Stel dat Nederland krijgt wat Wilders wil. Lijkt mij in alle opzichten beter dan wat het nu is.

BozePaarseMan | 19-09-18 | 12:08

Dat dacht Gregorius Nekschot ook in 2008 toen ze hem uit zijn huis sleurden.
Hoezo vrije samenleving.

Nerva | 19-09-18 | 12:08

"Alleen jammer dat het betoog eindigt met het indienen van een wetsvoorstel om islamitische uitingen te verbieden. Zo werkt de vrije samenleving niet, Greet..."

Je mag toch ook niet onder de hakenkruizen over straat? Ook niet echt geaccepteerd dacht ik. Waarom de overtreffende trap van die ideologie dan wel?

BillyVetnippel | 19-09-18 | 12:07 | 1

Hypocrisie moet ook ergens tot uiting komen toch? De vrijheid om hypocriet te zijn.

Cobalt bomb | 19-09-18 | 12:14
-weggejorist-
Musset | 19-09-18 | 12:06 | 2

To the rulers of the state then, if to any, it belongs of right to use falsehood, to deceive either enemies or their own citizens, for the good of the state: and no one else may meddle with this privilege.
Plato

LickmyNick | 19-09-18 | 12:06

GS, tendentieus, ongefundeerd, en nodeloos kwet

koosnaam | 19-09-18 | 12:05 | 1

De tyfus.die mag weg redactie.

koosnaam | 19-09-18 | 12:06

Jammer dat de heer Wilders niet tussen neus en lippen door even aan Dijkhof duidelijk maakte dat die zich geen zorgen hoeft te maken omdat hij zijn geloof opgezegd heeft.
Een ex-moslim zou dat wel moeten doen.

BBmetR | 19-09-18 | 12:05

Geert durft de problemen tenminste te benoemen. Deltawerken 2.0, namelijk de-islamisering in combinatie met de grenzen sluiten. Weg met dat hatende doekgeboefte. Nederland is van het volk dat hier al woonde voor de parasieteninvasie begon.

Nivelleermarionet | 19-09-18 | 12:04

Oude wijn, nieuwe zakken. De beste man slijt zijn hele werkzame leven al op het pluche en heeft werkelijk nog nooit wat bereikt.
Gun hem zijn jaarlijkse pleziertje van harte!
In het licht daarvan deed Dijkhof vandaag een reëel voorstel.

DrumPiet | 19-09-18 | 12:04 | 8

@DrumPiet | 19-09-18 | 12:06
Is een gewoonte uit zijn VVD jaren. Verbod na verbod, dat schijnt heel liberaal te zijn.

TeeJee | 19-09-18 | 12:43

@ Flow82 Plus veel! U haalt me de woorden uit de mond.

JackStick | 19-09-18 | 12:45

Dijkhof gaat ook nog een keertje zoiets als een mondkapje verzinnen gaat overigens al lekker op die vetnek lijken

likdoorn | 19-09-18 | 12:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Uitingen van geloof verbieden. Nou ja ik heb er niks mee. Maar een geloof dat drijft op moord doodslag en haat? Is dat een geloof?

Repetitive Beats | 19-09-18 | 12:03 | 1

Jazeker.

Cobalt bomb | 19-09-18 | 12:12

Zou Pechtold ondertussen een schone pendekker nodig hebben?

dorstig! | 19-09-18 | 12:02 | 3

Wat is een pendekker? Doet me denken aan een soort aap, de Orang Pendek.

Nivelleermarionet | 19-09-18 | 12:06

Pendek = onderbroek.

Lupuslupus | 19-09-18 | 12:25

Pendekker is jargon vanuit het Korps Mariniers = onderbroekje

dorstig! | 19-09-18 | 12:43

En op zijn grafsteen stond: Hulde, hij heeft zijn vrijheidslievende principes volgehouden tot aan zijn onthoofding!

Hetze Haatstra | 19-09-18 | 12:01

De pislam met zijn volgende sekte was al kut voordat het door die halucinerende verkrachter werd verkondigd. Daar heeft Geert niks aan bij hoeven dragen. www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Cobalt bomb | 19-09-18 | 12:00

Dan kan een verbod op islamitische uitingen wel niet bij een vrije samenleving passen, maar islam en vrije samenleving gaat ook niet samen. Wellicht kom je met een verbod weer tot een vrije samenleving.

Alquest | 19-09-18 | 12:00 | 2

Eens

BosrandDirk | 19-09-18 | 12:04

In Turkije is ook geen verbod op het Christendom. Toch zie je Christensen vluchten en alle uitingen van het Christendom verdwijnen er als sneeuw voor de zon.

Rheia | 19-09-18 | 12:07

Massa immigratie zal wel een belofte geweest zijn aan de overheren, probleem met Afrika en midden-oosten is gebrek aan infrastructuur en dat ze geen geld hebben. Nou dan haal je ze hier heen en geef je ze geld, grote bedrijven betalen toch geen belasting.
Ikea, Unilever, Shell, Google etc ze willen allemaal meer klanten en meer groei, je ziet dat het kabinet zich aan hun beloftes houd, enkel niet die aan de burger 'plebs'.

Papierversnipperaar | 19-09-18 | 11:57

Die vrije samenleving die de grote blonde leider niet begrijpt, daar hebben de mohammedanen ook zo'n last van.
Wat dat aangaat, liggen ze vlak bij elkaar in Nederland.

ProgressiveNiksnut | 19-09-18 | 11:56

Pechtold is geen partij voor Wilders, en toch blijft hij het steeds weer proberen.

BosrandDirk | 19-09-18 | 11:54 | 3

Wellicht moet Pechtold voortaan maar gauw de zaal uit lopen nadat hij iets heeft geroepen.

TeeJee | 19-09-18 | 11:55

Wordt lachen bij zijn eigen inbreng. Kan bijna niet wachten.

beau van rtl | 19-09-18 | 12:06

@TeeJee | 19-09-18 | 11:55
LOL

B0bBer | 19-09-18 | 12:09

En ondertussen blijft iedereen gewoon op de VVD stemmen en alles blijft bij hetzelfde.

simpel_vruchtje | 19-09-18 | 11:53 | 1

Ja want de VVD is de partij van de vrije liberalen. Nee, nee de VVD is de partij van de gootkapitalisten en het oude geld. Van de mensen die een klassenmaatschappij voorstaan zoals ten tijde van de industriële revolutie. Een kastensysteem waarbij je wanneer je voor een kwartje geboren bent nooit een gulden zal worden.

Flow82 | 19-09-18 | 12:38

Peggold kregen even klits klats om zijn oren. Wat een afstraffing.

RenHoek | 19-09-18 | 11:53 | 1

Wordt straks leuk bij zijn eigen inbreng , hahaha.

beau van rtl | 19-09-18 | 12:05

Thieme die de belangen van haar ex-man via regelingen wist te behartigen... die gaat Wilders de maat nemen? Bijzonder.

RenHoek | 19-09-18 | 11:52

Zo werkt de vrije samenleving niet, Greet...
.
__________
.
En zo zal die ZEKER niet meer werken als de moslims hier de meerderheid krijgen

Kijkeensaan | 19-09-18 | 11:52 | 1

Onze wetten zijn geschreven in een tijd dat we nog niet de problemen hadden met de gevolgen van de massa immigratie en de islam. Ze konden niet voorzien dat deze wetten bedoeld voor de vrijheid misbruikt gingen worden juist om de vrijheid te ondermijnen door een verwerpelijke ideologie.

sprietatoom | 19-09-18 | 12:03

Pang pang Peggie schaakmat! Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het doel heiligt de middelen. Als man en paard niet genoemd wordt, blijven het zachte heelmeesters..

De Pilsvogel | 19-09-18 | 11:51

Pechtold kreeg het eventjes benauwd.

lifeguard | 19-09-18 | 11:50

Er zijn heel concrete en redelijke wetswijzigingen te bedenken. Denk aan: schaf bekostiging bijzonder onderwijs door de overheid af. Of, kijk eens naar de inhoud van de een godsdienstige of levensbeschouwelijke overtuiging, en of die inhoud is te verenigen met de Nederlandse wet- en regelgeving, en normen en waarden. Zo nee, niet bekostigen. Maar bij voorkeur gewoon dat overheidsbekostiging van bijzonder onderwijs afschaffen, want bijzonder onderwijs is een bijzonder slecht idee.

Hehe, Wilders: doet u mee aan het debat, mevrouw de voorzitter?

Een paard | 19-09-18 | 11:50 | 3

Christelijke scholen onderschrijven 100% de Nederlandse wet- en regelgeving. De islam doet dat 100% niet dus gewoon afschaffen die moslimscholen en niet lafjes het bijzonder onderwijs erbij betrekken.

Lupuslupus | 19-09-18 | 11:54

Dat geld krijgen ze toch wel, al dan niet van de overheid of van andere islamitische landen.

sprietatoom | 19-09-18 | 11:55

Laatste zin, dat was ook heel scherp van W.

Uw Verzekeringsadvis | 19-09-18 | 12:11

Heerlijk dat moddergooien van Wilders tegen Pechtold.

keestelpro | 19-09-18 | 11:48 | 5

Geert haalt eindelijk zijn gram na véle jaren gezuig van Pechtold. Hij kan die minkukel niet genoeg onderuit halen. Goo Geert!

Lupuslupus | 19-09-18 | 11:56

Idd. Hij zou zich niet tot het niveau van Pechtold moeten verlagen. Bovendien kan Pechtold prima zichzelf te kakken zetten, daar heeft hij Greet niet vorr nodig.

jemagookniksmeer | 19-09-18 | 11:57

Als Pechtold in het verleden niet precies hetzelfde had gedaan zou het schandelijk zijn dat Wilders hem aanvalt over zijn privéleven. En waarschijnlijk was Geert er niet eens over begonnen ware het niet dat Pechtold hem wederom op de man aanviel. Wilders had geen andere keuze.

keestelpro | 19-09-18 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Nice Geert!
Pechtold en het nemen van de moral highground is te bizar voor woorden...

Desmoulins | 19-09-18 | 11:48

Ik smul hier van maar uit deze vertoning in de tweede kamer blijkt toch dat er geen enkele beschaving meer is.

osolemio | 19-09-18 | 11:48 | 1

Ze maken elkaar rechtstreeks voor rotte vis uit; terwijl het spreken via de voorzitter bedoeld is om dit soort rechtstreekse confrontaties te vermijden. Het moet niet persoonlijk gaan worden.

marjen | 19-09-18 | 12:04

Pechtold wordt afgemaakt door geert!

B0bBer | 19-09-18 | 11:47

Peggold, met je zelfbenoemde grens over privé kwesties zou wel helemaal;l zijn waffel moeten houden. Farizeeër. Schooier.

RenHoek | 19-09-18 | 11:46

Zeg, die politiek he? Duurt dat nog lang?

Eierbal-is-fijn | 19-09-18 | 11:43

Pechtold met het understatement van het jaar: "uw kiezers die misschien terechte zorgen hebben"

sprietatoom | 19-09-18 | 11:43

He Penthouse peggold, onze babyafdrijvende feminist.

RenHoek | 19-09-18 | 11:42

Ja Rutte, hij heeft het over jou jongen.

RenHoek | 19-09-18 | 11:42

Zo werkt een vrije samenleving wel.
Roken wordt ook gesloopt, kanker wordt ook betreden, rijden zonder gordel ook enz.
Islam hoort niet thuis in een vrije samenleving. Nu niet, nooit niet.

watergeus | 19-09-18 | 11:40

Dat CU baasje. Heeft zijn ziel al voor 30 zilverlingen verkocht aan Rutte en wat hij nu doet qua opmerking over onderwijs is "pijnlijk" dom om te zien. zoals dit artikel aangeeft: Waarom slaan christenen altijd weer linksaf? www.elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2... en zoals een Engels staatsman ooit al zei en vaker hier aangehaald: "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last."

Basil Fawlty | 19-09-18 | 11:40

Deze zomer heb ik een Amerikaanse militaire begraafplaats bezocht. Dat deed me veel meer dan ik verwachtte, ik heb daar echt met een hele dikke strot rondgelopen. Al die graven van die dappere jongens die voor de vrijheid van Europa hebben gestreden en die hun leven voor ons hebben gegeven. Waarvoor? Als het zo doorgaat is dat zinloos geweest.

osolemio | 19-09-18 | 11:40 | 3

Herkenbaar. Voortschrijdende geschiedenis relativeert enorm...

Gajus | 19-09-18 | 11:42

@osolemio | 19-09-18 | 11:40 |
Als het zo doorgaat is dat zinloos geweest.:
Dit is ook aangrijpend.
Zeker als je bedenkt dat dit inderdaad misschien wel ooit zinloos blijkt te zijn geweest.
www.youtube.com/watch?v=ntt3wy-L8Ok

Kijkeensaan | 19-09-18 | 12:03

Wij waren naar Dieppe geweest om eea daar te bekijken. De bruine racisten zitten nu op het strand, om het zo te zeggen. De enige blanken die je ziet zijn genetisch dermate toegetakeld dat ze niet weg kunnen komen. Zeg maar de toekomst. We waren binnen een uur weer weg. Misselijkmakend.

Alquest | 19-09-18 | 16:21

Ik kan om technische redenen niet luisteren, jammer. Je weet wat je krijgt maar het blijft lekker om ome Geert tekeer te horen gaan.

Samengevat: DENK is nog erger dan een vijfde colonne. Met meel in de mond praten maar intussen absolute macht nastreven. Zoals zelfs NIDA ondervond, eerder dit jaar.

Gajus | 19-09-18 | 11:39

Gister reed ik met 60 op een 60km/u weg tussen Delft en Rotterdam. Een zwarte VW ging bumberkleven en probeerde in te halen in bochten. Dat lukt op het rechte stuk. Ik stak m’n middelvinger op. Had ik beter niet kunnen doen. Werd klem gereden.
Bleken twee finnen te zijn die me verweten dat ik geen respect voor ze had. Ze wilden me in de sloot achterlaten; gelukkig nog wat ander verkeer.
Anja van 0900-TUIG had geen zin om hier iets mee te doen behalve MIJN gegevens noteren.
Ik geloof niet meer in politie(k). Elke dag last van de gasten die overal mee weg lijken te komen. Weg met dat geloof = meer fatsoen.

martyNY | 19-09-18 | 11:38 | 4

Ze hadden feitelijk wel gelijk. Dergelijke sneue mannetjes verdienen dan ook geen respect.

TeeJee | 19-09-18 | 11:41

Whot ies je prohblehm?

B0bBer | 19-09-18 | 11:41

De boodschap die je als burger vaak meekrijgt: Zoek het maar lekker zelf uit!

kleurdoosje | 19-09-18 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Fijn dat de tegenstanders vav Wilders hem gelegenheid geven om zijn boodschap extra te ventileren.

B0bBer | 19-09-18 | 11:36

Kuzu gaf Wilders dus de schuld van terroristische aanslagen. Nog nooit zo'n gebrek aan zelfreflectie gehoord.

keestelpro | 19-09-18 | 11:35

Hij doet waarvoor hij gekozen is. Z'n achterban vindt het prachtig.

JTKDM | 19-09-18 | 11:35 | 2

Ik ben niet eens z'n achterban. Maar ik geniet er wel van.

keestelpro | 19-09-18 | 11:35

Dat doet Kuzu ook. Op zich prima dat DENK een uitlaatklep vormt voor gefrustreerde mocros en turkmenistanen. In elk geval blijft dit min of meer binnen de democratische spelregels in NL.
Pas als ze binnen een grote gemeente of in NL al geheel een meerderheid van 50% + gaan vormen, komen we echt in gevaar. In A'dam, R'dam en Den H. zal dat helaas geen 25 jaar meer gaan duren vrees ik.

R van Perzie | 19-09-18 | 11:48

En toch zal men over 30 jaar terugblikken en zeggen wat had die Wilders gelijk.

sprietatoom | 19-09-18 | 11:34 | 2

Ik denk nog wel eens terug aan 30 jaar geleden. O o o wat had die Hans Janmaat toch gelijk. De man was zijn tijd 30 jaar vooruit.

VanBukkem | 19-09-18 | 11:57

Pim, zat er ook nog tussen.

_washier | 19-09-18 | 12:15

Kuzu doet Wilders de schuld geven voor het negatieve beeld over de islam. Nee, dat doen terroristen, criminelen, asielzoekers, stoere jeugd als ook niet geheel ingeburgerde imams uit die landen niet? Beste Kuzu, een goede wereld begint bij jezelf.

Sinclair | 19-09-18 | 11:34 | 2

Er zijn maar zeer weinig moslims die aan eerlijke zelfreflectie (kunnen) doen, en die krijgen meestal een fatwah aan de broek.

TeeJee | 19-09-18 | 11:37

Er is een NL nauwelijks een negatief beeld over joden (behalve bij de achterban van DENK), hindoes, boeddhisten enz. Hoe zou dat toch komen?

R van Perzie | 19-09-18 | 11:44

Nu de afstammelingen van judas aan de interruptie microfoon

likdoorn | 19-09-18 | 11:34

Dat het verhaal niet nieuw is maakt het niet minder relevant.

osolemio | 19-09-18 | 11:32

DIe ui van Denk is echt een debiel eerste klas. Wilders for president.

lifeguard | 19-09-18 | 11:30 | 7

3 Trumpaanhangers in 1 keer boos gemaakt. En nee, ik ben niet teleurgesteld, net als Brexit. Keuze, doen, en leer er maar mee te leven. Next.

TheseDays00 | 19-09-18 | 12:10

Ja, niet slecht voor een onbenul.

beau van rtl | 19-09-18 | 12:11

@keestelpro,
Lol, ik kan me die video nog herinneren haha.

kleurdoosje | 19-09-18 | 13:02
▼ 4 antwoorden verborgen

De weerzinwekkende onzin die Kuzu uitslaat maakt de rant van Wilders bijna overbodig.

keestelpro | 19-09-18 | 11:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken