Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brussel censureert vrije internet de tyfus

meme plaatjes, mogen straks ook niet meer

Zeg maar dag tegen het vrije internet.

Het Europese Parlement heeft ingestemd met het beruchte artikel 13 in de copyright-wetgeving, waardoor Europa weer een stapje dichterbij totale internetcensuur komt. Toevallig kondigt de Europese Commissie, die wij zo goed kennen vanwege het standvastige verdedigen van de vrijheid van meningsuiting op het wereldwijde internet, vandaag aan dat het terrorisme weer een tandje harder wordt aangepakt. Platforms als Facebook en Twitter moeten binnen één uur terroristische inhoud verwijderen anders krijgen ze een boete. Gelukkig komen er 'solide waarborgen' zodat ten onrechte (nou jaaaaa, zouden Twitter en Facebook echt inhoud ten onrechte verwijderen, dat kunnen wij ons eeeecht niet voorstellen) verwijderde content 'zo snel mogelijk weer online' wordt gezet. Ja, laten we commerciële bedrijven een politiepet geven en verantwoordelijk maken voor censuur. Joe.
ER IS OOK GOED NIEUWS: Die nepnieuwcommissie wordt opgedoekt.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik heb artikel 7 grondwet alvast aangepast.
1.
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet tenzij guurrechts en niet salonfähig.
2.
De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending. De EU kan en zal op onvoorspelbare wijze de regels naar gelieve en eigen goeddunken aanpassen waar nodig.
3.
Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft alleen alles ten rechter zijde van Lenin voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan drieennegentig jaar regelen ter bescherming van de goede deugden die volstrekt oncontroleerbaar zijn edoch je ziet maar hoe je er aan voldoet.
4.
De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame m.u.v. Dhr. Soros.

Rest In Privacy | 13-09-18 | 14:06

Hoog tijd om de macht terug te grijpen van de EU

MooseNL | 13-09-18 | 13:54

Gewoon een domeinnaam registreren in Panama (daar zitten van die louche registrars) jou naam wordt dus nooit bekend, een server op een VPS neer plempen bij een provider in een NIET EU land en je kunt lekker je gang gaan

psychopeter | 13-09-18 | 12:45 | 1

Prima, alleen tegen de tijd dat u en uw site relevant zijn geworden (i.v.m. voldoende publiek) verbied men gewoon uw site alsnog, net zoals met andere sites in het verleden al is gebeurd.

Het is dus inmiddels 1984. Bah.

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:47

Leuk idee voor het einde van het jaar:

Rijk de Joseph Goebels bokaal uit aan de EU.

Musashi | 13-09-18 | 12:28 | 1

Dat worden aardig wat prijzen weer voor de EU dan, de 1984-prijs zullen ze ook wel weten te winnen. Al maakt China ook nog wel een kleine kans, maar die heeft deze al zo vaak gewonnen...

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:37

Zo, nu maar een account aangemaakt en premium lid geworden. Onafhankelijke en politiek misschien onwelgevalloge journalistiek is wel zo belangrijk!

Auwieje | 13-09-18 | 10:36 | 3

Ook hier word je in een 3kwart keurslijf geragd hoor maak je maar geen illusies.

WayneGretzky*99* | 13-09-18 | 10:50

Totdat ook jouw Premium reaguursel wordt weggejorist, en jij bent opgerot. Ook hier op GS wordt gewoon censuur toegepast...

BadPatNL | 13-09-18 | 13:23

Wat de guurders zeggen: Lees ff de huisregels het is hier nog steeds geen open platform.

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 18:53

We moeten ook niet denken dat de EU-macht in Brussel hogere ethische normen en waarden nastreeft dan Washington, Kremlin of Peking. Het gaat om de macht zoals Juncker zelf ook aangaf. "We moeten de EU macht vergroten zodat we anderen onze wil kunnen opleggen." Hij is er wel eerlijk over. En hoe groter de macht, hoe groter de honger naar meer. Daarom moet uitholling van die EU-macht hoog op de agenda staan van echte democraten. Tegelijk ontberen we hier ook integere leiders maar laten we eerst dat EU-juk afgooien.

Giotto | 13-09-18 | 10:35

"ER IS OOK GOED NIEUWS: Die nepnieuwcommissie wordt opgedoekt."
Ja héhé, die hebben ze niet meer nodig.
Tech bedrijven zijn al bedrijgt met 'verwijder extremistische content binnen een uur', nu wordt er publiekelijk niet gezegd wat daar onder valt dus dan weet je al genoeg, alles wat zij de EU zelf niet aan staan.

Waarom nog iets bestempelen als nepnieuws als je nu gewoon kan dreigen met boetes voor bedrijven die dan gaan censureren voor de overheid en op deze manier de overheid zelf niet degene is die het censuur niet uitvoert (zijn ze wel want zij zijn bepalende factor in wat extremistisch is maar zo lijkt het niet voor de bühne) waardoor ze kunnen doen alsof vrijheid van meningsuiting belangrijk is als zij een keer kritiek krijgen op hun uitspraken.

Nepnieuwscommissie die dicht gaat is geen overwinning, het is een kostenbesparing

niemand specifiek | 13-09-18 | 10:14 | 1

De nepnieuwscommissie kan weg want er komt een ander gedrocht met 800 duurbetaalde ambtenaren. Inderdaad, het is geen overwinning, het is een groot verlies voor iedere burger (en helaas zeker geen kostenbesparing).

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:14

Interne Google-bijeenkomst waar collectief politieke zorgen (tranen, emoTV) worden uitgesproken nadat Trump in '16 de verkiezingen won. Ziet er goed uit, de toekomst van het "ons"internet www.breitbart.com/tech/2018/09/12/lea...

jan7021 | 13-09-18 | 10:12

ik walg van die zuiplap

langzullenweleven | 13-09-18 | 10:10

Manmanman... alsof 'de terroristen' via twitter ende faecesbook hun volgende 9-11 taakverdeling gaan communiceren.

Schauspieler | 13-09-18 | 10:09 | 1

Onzin inderdaad, zo dom zijn die terroristen niet. Als men zo denkt in Brussel, dan onderschat men ze enorm, als ze werkelijk denken dat burgers hierin trappen, dan onderschatten ze ook veel burgers. Kan deze onzin a.u.b. stoppen?

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:46

Waarom zitten die verraders in den Haag nog niet in de cel? ze hebben onze overgeleverd aan de EU. wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2018-07...
Ik dacht toch dat wij duidelijk nee hadden gezegd tegen de ondemocratische EUSSR, dus waarom laten wij ons de wetten voorschrijven door eens stel psychopaten.
We weten toch onderhand allemaal waar dit toe gaat leiden, nu is het censuur.
Nog even een EU-leger waar ze natuurlijk veel radicale moslims in proppen, dan nog even een geheime dienst en een fals flag om onze laatste vrijheden op te ruimen en de genocide kan beginnen.
Kijk naar Zuid-Afrika waar blanke boeren worden verkracht gemarteld en vermoord dat staat ons straks hier ook te wachten. Iets van gehoord op de MSM nou ik niet. ( Kijk Farmlands )
Maar wel op social media nou dat draaien ze dus straks mooi de nek om met artikel 11 en 13 kunnen ze lekker hun gang gaan zonder dat wij ooit te waarheid te horen krijgen.
Dus naar ACTA, SOPA, PIPA allemaal mislukt hebben ze het toch voor elkaar.

endofdays | 13-09-18 | 10:08

Maar goed, stel je loop in platvorm Nederland en iemand roept 'Alle KankerJoden Dood!'. Dan is Rutte dus verantwoordelijk, of wanneer het in Krottendam is ook Aboutaleb. Zij moeten dan als verantwoordelijken die 'ruimte geven tot' de gevangenis in. Of bij herhaling wordt heel Nederland verwijderd. Ook een mogelijkheid. Ik zeg doortrekken die wetgeving. (door de wc dus)

Premier Trutte | 13-09-18 | 09:55

Even iets anders, vannacht op de bank in slaap gevallen, had windows7, vanmorgen is mijn internet ineens veranderd, hebben meer mensen dat.
Zet je servers op Ijsland.

gato | 13-09-18 | 09:29 | 2

gato | 13-09-18 | 09:29 |
Even kijken naar de geschiedenis van je windows updates.Misschien vannacht een nieuwe update gehad of zo.Of anders download je ff malwarebites om te kijken of er geen virus inzit.Om het helemaal zeker te weten doe je anders een systeemherstel of anders backup even terugzetten naar een eerdere datum.

komtdatschot | 13-09-18 | 09:46

Harstikke bedankt , ga even uitzoeken.

gato | 13-09-18 | 09:49

Ik kan wel wet technische hulp gebruiken. Wat zijn de mogelijkheden om deze censuur te omzeilen? Gebruik van een proxy buiten Europe? Tor-netwerk? Misschien kan de redactie een techneut interviewen op de podcast die al een tijdje stilligt.

Wat moet ik nu concreet gaan doen?

Foolonthehill | 13-09-18 | 09:11 | 6

Een VPN-tunnel graven... Ik ben gedeeltelijk al ge-emigreerd uit dit kudtlandt in de EUSSR. Met een paar klikken woon ik digitaal in Canada of de VS; straks wordt dat voorgoed. Het wachten is nog op een nieuwe router die via OpenVPN mijn hele thuisnetwerk (inclusief mobiel, via weer een andere tunnel) permanent ergens anders doet uitkomen.
.
In elk geval zal ik niet stemmen als er straks EU-verkiezingen zijn; hopelijk stort dat falende, corrupte en incompetente anti-democratische zooitje in elkaar. Wollt Ihr den totalen Diktatur?
.
En het enige goede idee dat Jenever Juncker ooit gehad heeft, het permanent overgaan naar zomertijd in de hele EU, krijgt hij ook al niet voor elkaar maar "laat hij aan de lidstaten". Nou, dan weten we het wel.

Brou Is Back | 13-09-18 | 09:56

Het gaat niet om vrijheid van meningsuiting maar om vrijheid van informatiewinning. De informatiestroom naar de burger wordt afgeknepen. Leuk dat je via een VPN reageert, maar wanneer GeenStijl preventief verwijderd is schiet je daar niets mee op. En nu GS zelfstandig wordt gaan ze zeker harder aangepakt worden. Ze kunnen nu geen moedermaatschappij meesleuren.

Premier Trutte | 13-09-18 | 10:00

Als je in Nederland zit, kunnen ze altijd zien dat u connecteert, immers, er is een stroom van pakketjes van en naar Nederland / GS via je VPN. Die komen overeen en met de tijdstempels kan men dan aantonen dat u het was. Overigens gebruik ik ook een VPN voor GS maar die is van het werk.

Goed te zien dat u allen in ieder geval beter begrijpt wat de risico's zijn van de koers van de regering van onze vergeetachtige demofobe kantklosser van de vv(d). Democraten (en liberalen) zoals u allen leven in barre tijden.

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Een mooi verdienmodel voor de EU.
De EU bepaalt wat waarheid is en onwaarheid wordt beboet.

Gulliver | 13-09-18 | 08:55
-weggejorist-
postmodernismisdead | 13-09-18 | 08:45 | 1

Lol, dat nepnieuwscommissie bericht: "the candidates were selected based on their proven competence and experience in relevant areas. "

ROT OP EU. Al die ontzettend jonge gasten waren via via (familie) binnengerold en kwamen uit meerdere (irrelevante) vakgebieden zonder ook maar een minuut aan werkervaring buiten gemeentelijke en semi-ambtenaar functies.
Elke naam die in die commissie zat had wel banden met een EU parlementslid en was zo op te zoeken via linkedin waardoor het gebrek aan ervaring weldegelijk naar boven kwam.

LangeTijdGeleden | 13-09-18 | 08:38 | 1

Er zullen ook wel een paar inhoudelijke mensen bij zitten die het mogelijk maken deze duistere dienst haar kwaadaardige werk te kunnen laten doen. Of... men laat het totaal in elkaar klappen en vraagt meer geld om het 'op te lossen'. Hmm...

O2Neutraal | 13-09-18 | 12:24

Internet is zooo jaren 00.

van Oeffelen | 13-09-18 | 08:32

Juncker is zo’n ongelooflijke eikel dat zelfs het EP half leeg is als hij zijn jaarlijks praatje komt maken.

Zeddegeizot | 13-09-18 | 08:26 | 2

Het EP is half leeg maar z'n glas is half vol.

solcama | 13-09-18 | 08:34

solcama | 13-09-18 | 08:34
Ik geloof er helemaal niets van!

Ik geloof niet dat hij in staat is een halfvol glas (willekeurige alcoholische versnapering) zo te laten staan. Die moet meteen leeg!

B*tchmeister | 13-09-18 | 08:37

Misschien aardig om een topic over EU versus Hongarije te doen om het gezicht van het EU parlement nog eens te laten zien. Wat een wanvertoning, wat een stelletje tokkies aan het woord. Naast de volstrekt onvoldoende basis om überhaupt zulke maatregelen te nemen natuurlijk.
.
Oh en weer Sargentini in het oog van de storm. Schandvlek der Nederlanden.

Parel van het Zuiden | 13-09-18 | 08:16

In 2008 werd een of andere belg door het vierde reich te brussel gekozen als ceremoniële president.
Ceremonieel is zoiets als prins carnaval van het plaatselijke dorp tijdens de carnaval.
Die ceremoniële belg zat nog niet op zn stoel of er moest ineens ook een ceremoniële rekenmeester erbij.
En zo gingen ze maar door en door.
Het ceremoniële werd al snel vervangen door president met bevoegdheden enz enz.
Inmiddels zijn we in 2018 en is het vierde reich te brussel uitgegroeid tot een monster dat gecreëerd is door oa de kiezers van de kuch lidstaten die in mijn ogen de hersencellen hebben van een fruitvlieg.
Herstel een fruitvlieg heeft nog meer hersencellen dan de gemiddelde kiezer.
De voormalige oostbloklanden bieden nog weerstand tegen dat gecreëerde monster,maar ook die zullen door financiële chantage en weet ik wat allemaal nog meer water bij de wijn zullen doen.
En dan nederland.Ook al zo,n bevolking die het zelf gecreëerde monster elke dag weer voed en voed.
Kijk naar de nepverkiezingen,de nepdebatten en de wekelijkse peilingen.
Wat dat betreft hebben heeft de nederlandse bevolking de hersencellen van een eendagsvlieg en de mentaliteit van een rutte,penthouse,klaver,buma,segers,marijnissen en een asscher.
Knettergek zou ome Geert zeggen.

komtdatschot | 13-09-18 | 08:01 | 3
-weggejorist-
Musashi | 13-09-18 | 09:12

Klopt. De eu is gewoon de voortzetting van NAZI Duitsland.

Musashi | 13-09-18 | 09:12

Ja, en de analogie stopt daar niet: er staat niet-Duitser met een Duitse achternaam aan het hoofd (A.H. was een Oostenrijker).

Brou Is Back | 13-09-18 | 10:00

Heeft de EU wel mandaat over internet? Telt dat als hun grondgebied?
Dit schept een raar precedent.

frickY | 13-09-18 | 07:59 | 1

EU mandaat.. die malloten aldaar wanen zich koning, keizer en admiraal... en niemand die ze tegenspreekt

fikkieblijf! | 13-09-18 | 08:08

Veranderingen waar de Nederlandse burgers echt wat aan hebben worden niet doorgevoerd zoals bpm afschaffen e.d. En zulke flauwekul net zoals de cookiewet wordt klakkeloos aangenomen.

F1802 | 13-09-18 | 07:52 | 2

Het 'probleem' van de zomertijd wordt ook adequaat aangepakt door onze geweldige EU

B0bBer | 13-09-18 | 08:00

Bpm afschaffen, wie heeft daar nu wat aan. Dat betaal je dan toch terug via een hogere andere belasting. Plus nog wat extra's. Dividend belasting idem.

peterdh | 13-09-18 | 08:20

Ondertussen in America, Brandon Straka, oprichter van de #walkaway beweging, is gebanned van feestboek, omdat hij zei dat hij in een show van Alex Jones zou verschijnen.
Ook daar is het gezellig aan het worden.

Wim Venijn | 13-09-18 | 07:30 | 1

Er is wel een groot verschil tussen de V.S. en de EU: in de V.S. zijn alle burgers potentieel bewapend om zich te kunnen verdedigen tegen een fascistoïde overheid. In de EU zijn we weerloos.

Brou Is Back | 13-09-18 | 10:02

Niks terrorisme aanpakken. Alles wordt door die EU uit de kast gehaald om wat zij noemen ''het populisme'' vleugellam te maken. Laat je niet bedonderen.
[dit bericht is waarschijnlijk maximaal 60 minuten zichtbaar]

B0bBer | 13-09-18 | 07:30

De enige manier waarop Europa terrorisme echt aan kan pakken, is door het afzetten en berechten van de voltallige bestuurselite in Brussel + Merkel.

jemagookniksmeer | 13-09-18 | 07:26 | 1

Klopt. Gevolgd door het deislamiseren van Europa.

Musashi | 13-09-18 | 09:14

Dus als ik hier beweer dat Juncker een alien is die door de deep state van de drankindustrie wordt aangestuurd, dan is GS verantwoordelijk.
Nou, ik zou zeggen: succes er mee, von Loghausen.

Bauchschmertzen | 13-09-18 | 07:21

Als mensen nu massaal facebook, Twitter en Google zouden mijden, en deze klanten kwijtraken..... is het heel snel afgelopen met het censureren.

Oepsie1234 | 13-09-18 | 07:15 | 3

Nee. Wet geldt voor alle platforms. Ook nieuwe of andere.

atheïstisch stemvee | 13-09-18 | 07:55

Waar wil je het dan kwijt?

menage | 13-09-18 | 07:58

De vraag is nu: in welke landen gaan we onze servers met het vrije woord neerzetten? IJsland?

Brou Is Back | 13-09-18 | 10:05

"De moderne mens vernietigt zichzelf", dat is wat steeds vaker bij mij opkomt als ik de nieuwskoppen du jour lees. Met niets kan hij maat houden, niet met eten, drinken of sex, niet in het verkeer of op het internet. Misschien wordt het gewoon tijd voor een nieuwe Big Bang, bij wijze van herstart, maar ik vermoed dat die tot hetzelfde eindresultaat gaat leiden. Vergeleken met andere diersoorten op deze planeet waant de homo sapiens de meest geslaagde, maar kijkend naar de deplorabele staat waarin hij de wereld heeft gebracht is hij eerder een evolutionaire weeffout.

MickeyGouda | 13-09-18 | 06:53 | 3

Helemaal mee eens!

einStina | 13-09-18 | 07:27

Daarom had je vroeger om de zoveel tijd een oorlog. Dat zet weer voeten op de grond.

Mark van Leeuwen | 13-09-18 | 10:39

als ware een maligne kanker

Joostmochtnietsweten | 13-09-18 | 13:46

U heeft terminale kanker en nog een week te leven!
“Maar er is ook goed nieuw, over een weekje of wat bent u uw zweetvoeten af!”

priks | 13-09-18 | 06:16 | 1

'En het goede nieuws is: u bent geen hypochonder.'

kleurdoosje | 13-09-18 | 13:13

Nou het was leuk jullie gekend te hebben, ik ben op de trein naar het oosten.
*zwaait*

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 04:55 | 1

* terug zwaaien doet *

halfvolle glas | 13-09-18 | 05:33

alsof je een kroegbaas verantwoordelijk kunt houden voor de gespreksonderwerpen van z'n klanten.

meneerjan | 13-09-18 | 03:19 | 1

Hik, burbs, hik, sprietatoom verlaat de kroeg. Houdoe !

sprietatoom | 13-09-18 | 03:24

Wat een dom gelul allemaal. Als ik een webserver wil opzetten en ik wil daar wat dan op ook pleuren, wie gaat mij tegenhouden dan?
Probleem met die kutkinderen van tegenwoordig is dat ze denken dat Facebook, Twitter, Google, Instagram, SnapChat van hen is. Ja dus niet.
Als je een motherfuckingwebsite.com wil, dan moet je die bouwen.

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 03:18 | 6

@JeBroederInPolemiek: jij stond ook vooraan met het uitbreiden van het tappen en riep “Nee hoor, ik heb niets te verbergen”. Slaap gerust verder.

Marvin_NL | 13-09-18 | 06:43

Stond gisteren al op de Amerikaanse fora, die spreken schande van wat Europa nu weer gaat doen.

gato | 13-09-18 | 07:23

Marvin_NL | 13-09-18 | 06:43
Ik zou nog steeds niet weten wat dat moet zijn dan. Niets menselijk is mij vreemd. En aangezien ik onder invloed mijn hele leven op meerdere media heb uitgekotst is er nu ook weinig meer te verbergen. Die het tegen mij gebruiken, die moeten dekking zoeken. Met je paranoia.

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 19:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Denk dat dit een banenplan van Brussel is.
Er komen dadelijk 1500 nieuwe ambtenaren (EU-tennet) die het internet in de 28 (27) EU-staten dag en nacht moeten gaan controleren.

Daarnaast komt er een nieuwe Europese instantie ''Census'' genaamd - die waarschuwingen gaat uitdelen met mogelijke boetes - in het ergste geval mogen ze een arrestatiebevel met gevangenisstraf eisen.... deze instantie biedt plaats aan 800 arbeidskrachten.

sociaal_econoom | 13-09-18 | 03:11 | 1

Geen cencus maar gewoon het Ministerie van Waarheid. De blauwdruk van de EU is reeds lang geleden geschreven.

Gulliver | 13-09-18 | 08:51

Zzzzjaaaa, zegt Hollywood dan, assehhh... asseh ze die terror kenne verwijdere, dan kenne ze de torrents ook verwijdere! Soowuh, stro-poppies, doe 's gauw toevoege aan het lijstje, dan krijge jullie weer een bak met geld, VIP-arrangementen met popsterretjes/groepjes om de kids te imponeren, wantehh... je dochter en d'r vriendinnen vooraan staan bij het concert en dan daarna een meet & greet met de Biebs of zo, dan ben jij dat jaar weer helemaal 't mannetje!

EnNouJijWeer | 13-09-18 | 02:59 | 1

Iemand heeft last van slapeloosheid, maar wie ? Eigenlijk zou men het gehele plaatje moeten kunnen overzien om evenwichtig te oordelen. Kom er tot nu toe niet helemaal uit.

EnNouJijWeer, jij weet meer. Vertel eens wat dan svp.

sprietatoom | 13-09-18 | 03:07

Black out the web. Build a web spider to crawl every known website in the EU and use the automated copyright system to file a copyright violation against it. Rent some server space in Russia or somewhere else that will make it hard to shut down and wait.

Go after the media companies first, the banks second and, if you have spare time, the EU ministry offices third.

De techneuten zullen vast wel iets verzinnen om de lui die internet niet begrijpen te laten verzuipen in de bits en bytes.

sprietatoom | 13-09-18 | 02:54

Benieuwd hoe de EU de Blockchain gaat censureren...

Cortina | 13-09-18 | 02:08 | 1

Wat heeft Blockchain hier nu weer mee te maken...

Brou Is Back | 13-09-18 | 10:07

Waarom zijn mensen ook alweer voor Europa? Serieuze vraag. Vrijheid? Hahaha.....

Is dit nog nieuws? | 13-09-18 | 02:05 | 1

Ze zijn gewoon jaloers op China, Noord-Korea en Rusland. Al dat lastig plebs hier dat elkaar op andere ideeën brengt dan het officiële goedgekeurde idee.

Vergeet niet dat Merkel een eigen Europees internet netwerk wilde al een lange tijd geleden. Waarom zou deze DDR-stasi vrouw dat nu gewild hebben toen al.

sprietatoom | 13-09-18 | 02:23

Dan gaan we maar op vossenjacht, Axel Voss jacht. Hoe kan het ook anders dan een Duitser zijn.

sprietatoom | 13-09-18 | 01:50

Nujij is daar allang een mooi voorbeeld van😂

psychopeter | 13-09-18 | 01:32

Is GS ook onderhavig aan de nieuwe shitgeving?

Omebert | 13-09-18 | 01:17

Ik haat spliterwten, mag dat straks ook nog?

MistaRazista | 13-09-18 | 01:03

We.moeten.eruit.

FredKlep | 13-09-18 | 00:59 | 1

We moeten niks.

Jan Dribbel | 13-09-18 | 01:16

Dit is het meest krankzinnige besluit van de EU betreffende de vrije internetruimte. Ik verwacht dan ook van de Nederlandse partijen in aanloop naar de volgende EP verkiezingen een krachtige veroordeling hiervan en een voornemen dit besluit terug te draaien en dit inzet van die verkiezingen te maken.

Stormageddon | 13-09-18 | 00:50 | 4

Dit besluit, met name art.11 en 13, gaat daarover. Het is krankzinnig, want de EU heeft daarover in principe geen jurisdictie. Het is een grensoverschrijdende Commons en geen technologisch dingetje dat aan EU grenzen is gebonden. En inderdaad, dat gaat óók over het vrije woord. En het is, in zeker de helft van de lidstaten van de EU, maar ik vermoed bijna allemaal, ongrondwettelijk.

Stormageddon | 13-09-18 | 01:07

Dat ze menen daar ff de baas over te mogen spelen is idd een gotspe, ik heb er niet om gevraagd en zal het ook nooit goedkeuren.
Dit is een open deur naar totale willekeur.
Plus... waarom het internet willen dichttimmeren terwijl je je grenzen koppig openhoudt voor de jongens die het allemaal gaan doen???
Onwaarschijnlijk contraproductieve aanpak.

Eric Newby | 13-09-18 | 01:18

Dat dus. Het internet een dichtgetimmerde EU safespace pogen te maken en ondertussen de fysieke grenzen wagenwijd openhouden voor elke mallot met moorddadige ideologie in zijn of heur hoofd. Het is voorbij krankzinnig.
Niemand wil dit, op een SJW totaalmalloot na (hoi Sybren Kooistra!), en de Europese conservatieve bejaarden van de EPP fractie die niet weten wat internet is (en een meerderheid van de Sociaal Democraten, waarvan je het toch niet verwacht, hoe idioot ze verder ze ook zijn.
pbs.twimg.com/media/Dm6gDB7W4AAURLr?f...

Stormageddon | 13-09-18 | 01:41
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang Europese burgers zoveel rechtse conservatieve partijen het EP in stemmen zal dit niet gaan veranderen. Het volk krijgt het bestuur dat het verdient. Helaas. Namens Nederland mede mogelijk gemaakt door CDA, CU en SGP, prachtig die Joods-Christelijke traditie.

Ardbeg | 13-09-18 | 00:29 | 4

Ik haat niemand. Ik schijt wel op die Christelijke en conservatieve partijen die onze burgerrechten en vrijheden willen inperken. Keer op keer. Het is dat de VVD in de fractie bij D66 zit anders hadden ze hier ook vast voor gestemd.

Ardbeg | 13-09-18 | 00:39

DUS zowel VVD alsook D666 zijn waardeloze partijen in uw ogen? Ja OK, en ook die schijnheilige Christenen (Vuile pedo's en kinder bepotelaars (zijn sowieso niet te hachelen.)

Batavi Magistralis | 13-09-18 | 00:48

Eens.

ristretto | 13-09-18 | 07:24
▼ 1 antwoord verborgen

Gister is de docu 'the cleaners' uitegzonden op 2, zowaar erg interessant.

Mensen die in dienst zijn van Twitter, Google en facebook. Zij beoordelen de honderdduizenden beelden van martelingen en onthoofdingen en aan de hand van regels bepalen zij voor de rest van de wereld: delete, ignore, ignore, delete, ignore..

Soms censureren zij iets voor bijvoorbeeld alleen Turkije, en de rest kan het dan wel zien.
Laat ook zien hoe zij gestoord kunnen worden, van alle oorlogsbeelden die beoordeeld moeten worden.

Daarnaast komt het bepalen welke meningen wel en niet op internet mogen verschijnen.
Men kan misstanden dan dus nergens meer aangeven, of daar medestanders voor vinden. Het is erg bijzonder om de 'normale werknemers' achter dit proces (soms anoniem) aan het werk te zien.
Ze gaan er soms zelf aan onderdoor.

letopuwzaak | 13-09-18 | 00:08 | 5

In het verleden zijn de blote nippeltjes op faceboek en real gore al weggejorist door mini-jobbers van de hele wereld.
Ik heb dan toch sterk het vermoeden, dat "mensen in dienst" iets is voor de showcase van een docu.

MistaRazista | 13-09-18 | 01:42

HoerieHarry | 13-09-18 | 00:24 |

Haha maar wel de eerste echte nerd op tv.

sprietatoom | 13-09-18 | 01:43

“Isn’t it a famous old story that the man who has to read all the pornography, in order to decide what’s fit to be passed and what’s fit not to be, is the man most likely to be debauched?”
www.youtube.com/watch?v=jyoOfRog1EM
Nog maar een keer dan... omdat het de beste speech van de 21e eeuw is.

Stormageddon | 13-09-18 | 01:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen idee of ik dit erg moet vinden. Het is vast heel erg allemaal, maar dat is niet genoeg motivatie om me in deze materie te verdiepen. Dat is natuurlijk fout en de reden waarom ze hier mee weg komen, maar toch. Te saai is te saai.

lieverdeauddanreaud | 13-09-18 | 00:00 | 6

Eric Newby - Of GS gaat underground en wordt gestencild papieren verzetskrantje. Ik zie het er nog wel eens van komen.

Ramsesz | 13-09-18 | 00:33

Ramsesz | 13-09-18 | 00:33
Geweldig idee! Om de zoveel dagen "GS-corvee", wat betekent dat je de hele dag als een gek overal brieven met comments in de bus moet douwen in je wijk.
Printers worden weer big business.

Eric Newby | 13-09-18 | 00:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Vroeger was alles beter, tegenwoordig kan je beter naar Hongarije. Een trots volk wat nog wat ruggengraat heeft. Maar ja, tegenwoordig mag dat niet meer. Want sociale druk van een paar Twitter accounts is belangrijker dan deugdelijke rechtspraak waarover men altijd het zo trots over in het hoofd heeft. In de politiek dan hè? Om je dood te schamen dit halfbakken Nederland. Hoe heet dat ook alweer? Kom...
*knipt vingers*
"Polderen!" Dat was het!

Ivoren toren.
Kopje koffie?
Met melk?
Of liever zwart?
Nee sorry, een beker melk met een druppel koffie is veel te homogeen.

Stevia? Palmsuiker? Soja!

Is dit nog nieuws? | 13-09-18 | 00:00 | 1

Hongarije is een mooi land maar je verdient er geen kut, de voorzieningen zijn matig tot slecht en je hebt er een stuk minder burgerrechten dan hier. Daarentegen is het bier wel goedkoop.

Ardbeg | 13-09-18 | 00:31

Julian King, commissaris voor de Veiligheidsunie, gaf het volgende argument, om met het artikel in stemmen:

"Folders uitdelen in de straten van onze steden om aan te zetten tot terrorisme zou niet onbestraft blijven – en dat zou ook niet het geval mogen zijn op het internet. Hoewel we vorderingen hebben geboekt met het verwijderen van terroristische online-inhoud door vrijwillige inspanningen, zijn deze ontoereikend. We moeten voorkomen dat dergelijke inhoud wordt geüpload en, als dat wel gebeurt, ervoor zorgen dat het zo snel mogelijk wordt verwijderd – vóór het ernstige schade kan berokkenen."

Als ik in de kraag wordt gevat, terwijl ik folders in Den Haag uitdeel waarin ik mensen oproep om op welke wijze dan ook aan terroristische activiteiten deel te nemen, dan krijg ik zelf een straf. Mijn handeling blijft niet onbestraft, omdat ik zelf bestraft wordt. Niemand zou het begrijpen als de gemeente Den Haag - het platform dat mij in staat stelt om in de straten ervan folders uit te delen, zoals Facebook het platform is dat mij in staat stelt om op de pagina`s ervan berichten met een terroristische inhoud te verspreiden - bestraft wordt voor mijn daden, tenzij de gemeente Den Haag mij actief faciliteert.

Een ander voorbeeld. Ik deel in de Ikea folders uit waarin een oproep staat om deel te nemen aan terroristische activiteiten. Een medewerker van de Ikea merkt wat ik aan het doen ben. De medewerker van de Ikea, ook als het een beveiliger is, kan mij niet zonder meer uit de Ikea zetten, kan mij niet zonder meer verwijderen. Hij zal mij moeten overdragen aan de politie. Ik krijg misschien een straf, of een berisping, misschien ook wel niet, maar ik ben degene die verantwoordelijk wordt gehouden. De Ikea wordt natuurlijk niet verantwoordelijk gehouden, ook niet als ze mij niet binnen een uur verwijderen of aan de politie overdragen.

Is het niet logischer om de daders zelf direct te bestraffen? De platforms krijgen dus een boete als ze een dergelijk bericht niet binnen een uur verwijderen. En wat gebeurt er met de plaatser van het bericht? Die is immers verantwoordelijk voor het feit dat het bericht op dat platform staat! Ik begrijp best dat het niet makkelijk is om te achterhalen wie precies een bericht heeft geplaatst, maar dan moeten ze bij politie en justitie beter hun best doen. Wat ze vooral niet moeten doen, is online platforms de Vormund of voogd of curator van de burger maken, want daarmee maken ze de platforms verantwoordelijk voor de daden van wat autonome burgers zouden moeten zijn. Ik vind dat onmenselijk naar de daders zelf toe, want die worden bij voorbaat geclassificeerd als onzelfstandige burgers, als mensen die dankzij een aandoening niet voor hun daden verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar ik vind het nog onmenselijker naar de bedrijven toe, want die moeten tegen wil en dank en onbezoldigd de volledige opsporings- en bestraffingstaken van de overheid op zich nemen. Facebook is een sociaal platform, nieuwszender en is nu ook een politiebureau, privé-detective en gerechtshof.

Nicob88 | 12-09-18 | 23:57 | 5

Nicob88 | 12-09-18 | 23:57
Als hij dat echt zo heeft gezegd dan is hij niet goed snik, die Julian King.

Eric Newby | 13-09-18 | 00:27

@Eric Newby

europa.eu/rapid/press-release_IP-18-55...

Het citaat van Julian King haalde ik van bovenstaande link. De link vond ik onder de roze letters "beruchte artikel 13" in de tweede zin van dit topic.

Nicob88 | 13-09-18 | 00:59

Julian King is knettergek. Zo’n speech geven, met alle argumenten tégen censuur en dan tóch vóór stemmen? Dan spoor je werkelijk niet. Dan begrijp je dus zelf niet wat je zegt, dan snap je je eigen argumentatie niet.
Dan hoor je naakt aan de ketting in een vergeetput.

Stormageddon | 13-09-18 | 02:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze overheid gaat dus verwijderingen eisen op grond van Brusselse directieven.
Alweer een stukje nationale zelfbeschikking door de plee gespoeld!
Het was geen leuke dag vandaag aangaande de berichten over de EUSSR.

marjen | 12-09-18 | 23:46 | 2

Anderzijds heeft deze EUSSR nog nooit zo haar ware gezicht laten zien als vandaag in 1 dag. Kan niet anders dat er meer mensen wakker zijn geworden vandaag.

sprietatoom | 13-09-18 | 00:09

Ja @marjen,
Hier ligt de Kanarie-in-de-Mijn op de grond naar adem te happen, en niet in de eerste plaats door de drankkegel van Juncker.

kleurdoosje | 13-09-18 | 01:20

@HaatbaardKnipper | 12-09-18 | 23:34 Was Hans Janmaat, Fortuijn of Wilders ook al pro EU? Maar ik begrijp uw standpunt, gewoon niet stemmen is beter, laat die toren maar instorten.

Batavi Magistralis | 12-09-18 | 23:46 | 10

Ok dank u, dan begrijpen wij elkaar, maar Lou de Palingboer was de eerste );

Batavi Magistralis | 13-09-18 | 00:53

Op de voet gevolgd door Boer Koekoek.
Truste.

Eric Newby | 13-09-18 | 01:12

Zwak statement, maar goed: Zorg goed voor uw familie..

Batavi Magistralis | 13-09-18 | 01:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Internet was een paar jaar een leuke vrijplaats toen je alleen nog XS4ALL en DDS had. Dat is nu voorbij nu de commercie en de overheid de dienst uitmaken. Het is even leuk geweest, en nu is het voornamelijk gevaarlijk.

Bigi Bana Boy | 12-09-18 | 23:20 | 5
-weggejorist-
Balzakius | 12-09-18 | 23:57

Het enige nadeel was dat de doelmap ook meteen een soort open FTP server werd.

Balzakius | 12-09-18 | 23:57

Balzakius | 12-09-18 | 23:57
Ja haha, heb je helemaal gelijk in.
M'n bankrekening is gelukkig nooit gekraakt in die tijd.
Terwijl ik niet eens een virusscanner had.

HoerieHarry | 13-09-18 | 00:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me oprecht af of Europarlementariërs daadwerkelijk geloven dat dit iets oplost of het vooral van het niveautje “look, I’m helping” is. Want zelfs als je de kwaadaardige bedoeling van de volksverraders en charlatans niet voor lief neemt is het geheel extreem achterlijk. Trouwens een link tippie voor de redactie, inzake Facebook en hun “AI” om verbogen content te spotten, link even het Volkskrant artikel waar uit den doeken wordt gedaan dat het ongemarkeerde moderator fabrieken zijn waar de inhoud werkelijk beoordeeld wordt; zeer ophelderend ook wat voor beleid (of afwezigheid daarvan) welke de tech giganten hanteren.

HaatAth3ist | 12-09-18 | 23:18

Tja, stilletjes die nepnieuwcommissie opheffen is niet voldoende.
We moeten nu ook afrekenen met Madeleine de Cock Buning, die maar al te graag bij de hordes die tegen de persvrijheid marcheren sloot.

We moeten ons blijven wapenen tegen dit soort frontale aanvallen op onze vrijheden. Anders.... dan dooft het licht.

Munchhausen | 12-09-18 | 23:17

Wat definieert een "platform"?

Ramsesz | 12-09-18 | 23:11 | 1

Is een kikker "waterdicht"?

Mark_D_NL | 12-09-18 | 23:18

Die dronkenlap, wie heeft er ooit op gestemd? Iemand??

Batavi Magistralis | 12-09-18 | 23:09 | 14

De voorzitter van de EC moet net als onze voorzitter in Nederland goedkeuring hebben van het parlement. Dus hij is aangedragen en uiteindelijk ook geïnstalleerd middels het gekozen Europese Parlement.

Ardbeg | 13-09-18 | 00:37

@Batavi Magistralis,
Wat valt er dan aan te doen, als klein burgertje zijnde, dan zoveel mogelijk tegenstemmen, anderen bewust maken en hopen dat het logge instituut door hun eigen overmoed en onvermogen in of uit elkaar klapt.

kleurdoosje | 13-09-18 | 00:47

@ Ardbeg, dat je die baantjesschuiverij nog via allerlei ingewikkelde schijndemocratische constructies goed probeert te praten.

ristretto | 13-09-18 | 07:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Heb je dat helemaal zelf opgezet ?

sprietatoom | 13-09-18 | 02:03

Betekent dit dat ik in de toekomst alleen geconfronteerd wordt met mensen die VPN, of zijn opvolger, snappen en niet met andere josti's? Prima.

skoftig | 12-09-18 | 23:07

Felicitaties aan alle coalitie-fascisten met deze overwinning op het vrije woord. En stik er in, heel langzaam en heel pijnlijk.

obominotie | 12-09-18 | 23:04

Iedereen aan de VPN?

Hetze Haatstra | 12-09-18 | 23:04 | 4

Volgende stap encryptie (HTTPS; SSL) verbieden, daarna VPN verbieden.

SanderEvers | 12-09-18 | 23:52

SanderEvers | 12-09-18 | 23:52

Https verbieden wordt lastig, want dat is namelijk verplicht voor sites die persoonsgegevensvragen (reisbureaus, de Belastingdienst etc etc)

Bijtendehond | 13-09-18 | 00:10

SanderEvers | 12-09-18 | 23:52
Hoezo verbieden? Is toch prachtig dat mensen geloven dat ze iets stiekem kunnen doen online? Want wie heeft ook al weer de keys? Staatsactoren kunnen in een PKI vrij makkelijk inbreken. MITM/Deeppacket-inspection, allemaal al lang mogelijk. En als ze niet direct de verbinding kunnen onderscheppen, nemen ze toch gewoon je computer over? Kunnen ze direct meekijken wat je doet.

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 03:35
▼ 1 antwoord verborgen

Hier moet haast wel een Nederlander achter zitten.
De Nederlandse aanpak voor vrijwel alles: de hele boel platgooien ipv de terechte "usual suspects" beter monitoren. Dan wordt er tenminste niemand gediscrimineerd.

Eric Newby | 12-09-18 | 22:56 | 1

De rotte appel / zwakke broeder wordt in NL tot norm gemaakt. Ben je het niet eens ben je een nazi.

HaatbaardKnipper | 12-09-18 | 23:06

Mogen we ook weten wat er ongeschikt wordt geacht voor de burger en waarom. En mogen we dat dan ook zien? Vast niet.

kloopindeslootjijook | 12-09-18 | 22:52 | 1

Nee, natuurlijk niet. De burger wordt geacht massaal kopschopfilmpjes op Dumpert te kijken. Dat kan en mag allemaal prima, want Nederlandse economie.

A.U.EnLeven | 12-09-18 | 22:55

Maar wat als je een platform in Rusland opricht en de server(s) in Rusland laat draaien. Komt dan de EUSSR Rusland binnenvallen?

ProAsfalt | 12-09-18 | 22:51 | 1

Verander je nick in ProEU en je bijdragen blijven gegarandeerd staan, ook zonder verhuizing van de servers naar het laatste bastion van het vrije woord.

accijnstoerist | 12-09-18 | 22:56

GS, moet deze dag nu echt met Juncker eindigen, kan er misschien nog een porno-topic tegenaan?

skoftig | 12-09-18 | 22:49 | 2

Met mijn Waldhorn tussen jouw Alpen?

HoerieHarry | 12-09-18 | 22:50

nou, het is meer de late avond keuze: GS of Xhamster

skoftig | 12-09-18 | 22:59

Drie keer raden hoe dit tot stand is gekomen.
Door de grote lobby van auteursrechtelijke organisaties van onder andere de grote platenmaatschappijen en filmbonzen.
EUSSR is één grote lobby van het groot kapitaal, de banken en de multinationals. Neoliberalisme in optima forma. Alleen ProAsfalt heeft dit door.

ProAsfalt | 12-09-18 | 22:48 | 5

Met de gedachten van u zal het best eenzaam aan de top zijn.

botbot | 12-09-18 | 23:01

En ik. Ik zeg dat al jaren. Maar volgens de idioten die GeenStijl bevolken is het vooral erg links allemaal.

Bigi Bana Boy | 12-09-18 | 23:22

marjen | 12-09-18 | 22:57
Maar geef toe dat ze het meesterlijk weten te verpakken voor wie dom genoeg is.

Eric Newby | 12-09-18 | 23:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Het grappige is dat leden van de Europese Commissie natuurlijk de de balle verstand hebben van internet en helemaal van social media.
En toch hebben ze een uitgesproken mening.

HoerieHarry | 12-09-18 | 22:47

Ah, dan zijn ze zelf ook onderdeel van de wet. Die we daarmee dus ook heerlijk kunnen misbruiken om de EU het zwijgen op te leggen, want met alle klachten die wij kunnen indienen, wil geen enkele provider ze meer hosten

Bensel | 12-09-18 | 22:44 | 2

You wish... de politiek heeft de macht in handen om te bepalen wat de waarheid is. Als im jou was zou ik eens 1984 lezen voordat het verbannen wordt door de machthebbers

Captain_Dipshit | 12-09-18 | 22:55

@Bensel,
Haha Merkel instrueerde Zuckerberg in 2016 al wat te deleten dmv censuur in Duitsland: kritiek op haar beleid. Deze maatregelen zijn eerst in Duitsland getest en na goedbevinding gaat het nu in heel de EU geïmplementeerd worden. Algoritmes die je ook al tegenkomt op Twitter en Facebook: rechts geluid/beeld wordt achtergesteld op links geluid/beeld.
EU heeft zich verzekerd van populaire kanalen voor hun propagandaeigenpijperij. En hoe erg dat eruit ziet, kijk maar eens naar het niveau van: 'Eurodame, Help!' Een propagandaanimatiefilmpje van de EU. Veel plezier en houd een teil bij de hand om in te kotsen.

kleurdoosje | 12-09-18 | 23:41

Uiteraard draait de uitvoering van dergelijke regels enkel om macht en geld, zoals alles.
Echter, de 'burger' die zich aangevallen voelt doordat Facebook en Twitter worden beperkt spoort gewoon niet. Het hele recreatieve van internet is er al 5 jaar (zo niet langer) al af. Een wijs mens doet er zo min mogelijk op en is bezig met het echte leven. Als internet je leven is: succes met 'kindjes opvoeden'. Impopulaire mening ongetwijfeld, gezien mensen hun ziel en zaligheid, verlangens, frustraties en tijdverdrijf onder zogenaamde 'social media' hebben geschaard. Verslaafde zombies die een genetisch en sociaal geretardeerde generatie opleveren. Fuck al die onzin en doek het lekker op.
Als dat via de fascistische EU gebeurt, hebben die EU-nazi's ten minste nog íets goeds gedaan. Met hun gelul over 'terrorisme', pakken ze lekker geld af van de US-corporate balletjes. En wie zo verslaafd is om op die online zooi te blijven, zal uiteindelijk ook dokken. Als junkies van de EU, via welk internetbedrijf dan ook.

A.U.EnLeven | 12-09-18 | 22:43 | 2

Ze gaan heus niet heel facebook en twitter jorissen... alle reacties, gesprekken en selfies gaan nog op volle toeren door, maar ondertussen worden onwelvallige meningen wel gejorist.
Dus vrijheid weg, en het smerigste aan social media blijft. Houdt het gepeupel lekker bezig toch?
Straks ook lekker getracked worden op elke website en voor alles wat je bezoekt verplicht betalen, en foetsie vrije internet met ongelimiteerde informatie en wijsheid.

Smeerzalf | 12-09-18 | 23:46

Smeerzalf | 12-09-18 | 23:46
Hier wordt weer de vrijheid van meningsuiting erbij gesleept als stropop. Sorry, maar als ik op FB zit te koekeloeren, zit ik niet te wachten op Porno of zwaar geweldadige content. Nu kan ik dat zelf wegklikken of reporten, maar het lijkt mij toch... Stel je neemt het kroeg voorbeeld: Iedereen gezellig aan het drinken, en er begint ineens iemand midden in de kroeg aan zijn lul te sjorren en roepen dat Allah een homofiel is. Dan wordt die er toch ook uit geflikkerd?

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 04:04

Geen wonder dat GS ineens soepel van de hand gedaan is.

Rest In Privacy | 12-09-18 | 22:31 | 1

Hahaha. Ik moest ook flink lachen toen ik dat las laatst.

einStina | 13-09-18 | 07:50

Laat mij raden; de meer rechts georiënteerde meningen worden gecensureerd. Kritiek op massaimmigratie, de islam, Palestijnen en de EU worden vakkundig weggejorist.

BozePaarseMan | 12-09-18 | 22:30 | 3

En terecht.

Eric Newby | 12-09-18 | 22:35

Kritiek op wat dan ook is al jaren weggejorist; de publieke opinie is allang onder controle. Mensen schijten in hun broek om tegengeluid aan welke macht dan ook te geven. Dat heeft internet bereikt en daarom wordt het een revolutie. De digitale revolutie.

A.U.EnLeven | 12-09-18 | 22:47

Dat is het plan inderdaad. Ze zijn zich gekgeschrokken van Trump en Brexit en wijten de nederlagen met name aan internet, Oplossing : sencuur. Dat is wat ergaat gebeuren.

HaatbaardKnipper | 12-09-18 | 23:12

Als je Jean-Claude Juncker daar zo ziet zitten met zijn drink ogen... wordt het hoog tijd dat Mark Rutte zijn plaats gaat innemen.
Hoop dat Juncker en Rutte dit zullen lezen.

sociaal_econoom | 12-09-18 | 22:29 | 3

Ik denk niet dat Rutte aan alle eisen voldoet. Één vd functie-eisen is dat je na 20 alcoholische versnaperingen nog in staat moet zijn om te speechen.

BozePaarseMan | 12-09-18 | 22:43

Mark Rutte heeft het voordeel dat hij heel goed kan liegen.... hij kijkt helder en eerlijk uit zijn ogen.

sociaal_econoom | 12-09-18 | 22:48

BozePaarseMan | 12-09-18 | 22:43
Voor een al net zo laveloos publiek. Gaat dus van een leien dakje.

Eric Newby | 12-09-18 | 23:02

Welke nadelen ondervinden o.a. Zwitserland en Noorwegen door geen lid van de EU te zijn?
Kan niks bedenken.

HoerieHarry | 12-09-18 | 22:27 | 9

Maar het gemiddelde salaris ligt ook een stuk hoger in beide landen....... laat percentages zien aub

Captain_Dipshit | 12-09-18 | 22:57

@HoerieHarry,
Wel een nadeel: ze hebben wel alle regels die de EU oplegd, maar geen inspraak erover, nou dan ben je ook klaar hoor.

kleurdoosje | 12-09-18 | 23:18

@mezelf
... oplegt...

kleurdoosje | 12-09-18 | 23:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Om terrorisme te bestrijden. En ondertussen koopt Mark Rutte van ons belastinggeld een gezelig nieuw outfitje voor 500 terroristen en deelt meer Toyota's uit dan de Postcodeloterij.

Watching the Wheels | 12-09-18 | 22:27 | 2

En dan hebben we het alleen nog maar over wat naar buiten komt, want ga er maar vanuit dat Osama Bin Laden ook jarenlang nieuwe Nikes en een doosje cholesterolverlagende Unileverboter van Rutte kreeg met kerst.

Watching the Wheels | 12-09-18 | 22:30

En een gesponsord kerststalletje zonder varreke.

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:37

Ik ben op dit moment een boek aan het lezen van Derk-Jan Eppink, genaamd 'Europese Mandarijnen. Achter de schermen van de Europese Commissie." Een boek vol streken, niet in de laatste plaats door hemzelf. Verveelt geen moment. Via email heb ik me afgemeld voor Avaaz, omdat het ging vervelen. Misschien was dat een van de weinige platforms die Bits of Freedom gebruikte voor het lobbyen. Ik ga pas weer nadenken om op de PiratenParij te stemmen als daar een nerd de leiding neemt.

doedeljantje | 12-09-18 | 22:25

Mijn Twitter account is ook even een keer gestopt. Beweer niet dat inwoners van de Gaza strook tijdens de ramadan naar Egypte kunnen. Egypte had de grenzen tijdens ramadan open gezet. Een paar tweets met de naam Gaza was genoeg.

Moestuinier | 12-09-18 | 22:25 | 4

Mijn e-mails zijn weg op Gmail M van Google, ik heb alleen van deze maand nog over.
Ik stuur al jaren, voor mij interessante info via e-mail naar mezelf, om te bewaren, en door te sturen wanneer van toepassing.
Heel jammer is dat alle, jarenlange e-mailwisselingen met vrienden ook weg zijn!

kleurdoosje | 12-09-18 | 23:12

@kleurdoosje | 12-09-18 | 23:12
Had ik ook. Even in instellingen iets van oude Emails terughalen en bewaren o.i.d zoeken en je hebt alles definief weer terug...

B0bBer | 13-09-18 | 07:47

@B0bBer,
Dankjewel, ik ga het proberen, hopelijk lukt het me ook. :-)

kleurdoosje | 13-09-18 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een *piep* *piep* *piep* *piep* *piep*. *piep* daar in *piep* *piep* brussel met hun *piep* *piep* *piep* en hun *piep* ge *piep*

Wim_Kut | 12-09-18 | 22:25 | 6

Gelukkig hebben we *piep* en *piep* nog. En geen *piep* die daaraan iets verandert.

Eric Newby | 12-09-18 | 23:28

hoogstetijd | 12-09-18 | 23:37
Dat zoiets nog niet is gecensureerd snap ik echt niet. Je wordt bedankt.

Eric Newby | 12-09-18 | 23:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Namen en rugnummers van de voorstemmers, graag! Opdat wij nooit vergeten.

Deflatiemonster | 12-09-18 | 22:19 | 3

Welke Nederlanders hebben VOOR gestemd? Hun namen en foto’s gewoon 4 jaar lang in elke abri dwars door het land.

de Voorzittert | 12-09-18 | 22:21

Het invoeren van censuur door zogenaamde machtshebbers is meestal het begin van het einde. In dit geval het einde van het begin. Wat volgt is het steeds harder aanhalen van beperkende maatregelen, totdat het laatste restje democratie jankend een goed heenkomen zoekt, en er een puntgave dictatuur te voorschijn komt om je vingers bij af te likken. Daarna volgt verzet, executies, martelingen en meer moois zoals we dat van dictatortjes gewend zijn, totdat iedereen er zijn buik van vol heeft en de boel uit elkaar lazert. Dan volgt een democratische wederopstanding en de wens tot meer samenwerking met de buurlanden waarop enzovoorts en etcetera ad infinitum.

Maar goed, dan hebben we in ieder geval wat te doen de komende tijd.

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:32

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:32
De EU heeft vanaf het begin al iets decadents over zich, het verval was er al voordat het begon. Vadsige patsers met machtscomplexen die zelf niets voorstellen.
*@EU: dit bedoel ik uiteraard in de meest positieve en bewonderende zin!

Eric Newby | 12-09-18 | 23:07

Die hele EU is zo'n complete schertsvertoning.

ZZP-er | 12-09-18 | 22:18 | 1

Doe es een rondje Europa, en vraag de gemiddelde fransman, italiaan of duitser wat ze van de EU vinden. Zend het uit op televisie en je hebt een kijkcijferkanon.

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:22

Is die VPN tunnel voor premium leden er al?

Bac | 12-09-18 | 22:18 | 5

Wat heb je aan een tunnel als aan het einde ervan het licht uit is.

Premier Trutte | 12-09-18 | 22:51

accijnstoerist | 12-09-18 | 22:34
Goedzo jongetje, dan heb je niet 1 maar 2 partijen die je data kunnen onderscheppen. Daar is een virtual private network helemaal niet voor bedoeld. Sowieso die goedkope cheap shit die op internet verkocht wordt als "privacy protection" heeft meestal geen enkele encryptie. Je mag alleen een ander IP adres gebruiken. Als je serieus wil gaan met MLVPN dan kost dat je honderden euros per uur, maar dan nog huur je bijvoorbeeld capaciteit in bij Microsoft Azure o.i.d.
Punt is: Aansluitpunt. Vanaf daar ben je te traceren, altijd.
En alsof iemand het wat boeit dat jij op dikke negerinnen fapt *zucht*

JeBroederInPolemiek | 13-09-18 | 03:50

Tis een beetje zoals bij krakers. Je zoekt eerst naar de bestanden 'Wachtwoorden' of 'Geheim'. Zo zo je eerst bij VPNers.

Premier Trutte | 13-09-18 | 10:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus als platforms zoals GeenStijl verantwoordelijk worden voor wat de reaguurders zeggen mag je je borst wel nat maken. Ik voorspel veel prevencieve censuur. Om erger te voorkomen. (natuurlijk niet op de JOOP want daar reaguren alleen Gutmenschen met goedgekeurde meningen)

Osdorpertje | 12-09-18 | 22:16 | 24

Berbaar | 12-09-18 | 22:50
Maar niet wanneer dat is ingegeven door politiek geïnspireerde intimidatie, domme lul.
Met alle respect uiteraard.

Eric Newby | 12-09-18 | 23:14

sprietatoom 23.04,
Ok bedankt. Dat wist ik niet. Desondanks blijven de grote bezwaren overeind. Onze overheid gaat verwijderingen eisen op grond van Brusselse directieven. De wijdte van de aanklacht blijft daarbij even flexibel. En daarmee onzeker voor elk doorgevend bedrijf.

marjen | 12-09-18 | 23:26

En zoals gewoonlijk de vraag: je verbiedt iets. Is daarmee het probleem opgelost? Waar gaat het vullis dan naar toe? Hoe kom je achter de gedachten van het schorem?

ristretto | 13-09-18 | 06:55
▼ 21 antwoorden verborgen

Ah eindelijk ik was al aan het wachten op een artikel.....
Dit is gewoon een inbreuk op het uiten van je mening.
Echt waar de EU moet gewoon kapot gemaakt worden. En als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks. En hoe sneller hoe beter

Captain_Dipshit | 12-09-18 | 22:12 | 7

HoerieHarry | 12-09-18 | 22:14
Als protest een bikkelharde EO-jongerendag organiseren lijkt me een goed begin.

Eric Newby | 12-09-18 | 22:19

De EU gaat vroeg of laat op zijn plaat, aangezien er geen draagvlak voor is onder de verschillende van Europa, sterker nog, dat is vrijwel het enige waar de Europese volken hetzelfde over denken, de geschiedenis leert dat dergelijke machtsvehikels vroeg of laat uit elkaar donderen. Het sneue stelletje zakkenvullers dat zichzelf als "Leiders" heeft opgeworpen zit daar zonder daadwerkelijk mandaat aan elkaars scheten te ruiken, en De Europeanen kijken geamuseerd toe naar wat deze clowns in de piste lopen te klootzakken.

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:19

Allo allo.
De maskers vallen af, en ze zijn toch zó aantrekkelijk.
Probeer sarcasme, dat loopt minder in de gaten.
We moeten vlug geheimtaal gaan ontwikkelen.
'I say dis only wence.'

kleurdoosje | 12-09-18 | 22:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig hebben we de Sinterklaasdiscussie nog, en anders de Blufteksten.

De Briemusketier | 12-09-18 | 22:04

Tijd voor een nieuwe Google, nieuw Facebook, nieuw Twitter, het vrije Internet is oneindig veel groter dan dat, we gaan ondergronds, bye bye Merkelstasi. In de tussentijd stel ik voor om meer sarcasme toe te passen: Gewéldig idee van de EU, hóe verzinnen ze het toch iedere keer weer, wát een positieve ontwikkeling, ik kan bíína niet stoppen met huppelen van plezier! Brávo Merkel en Juncker, we all díd have too much of that annoying stuff called Freedom, didn't we? :-)

kleurdoosje | 12-09-18 | 22:04 | 1

Geweldig inderdaad zoals de Brusselse kliek zich steeds schaamtelozer etaleert als een bende van machtspolitici. Niemand heeft ze gevraagd om hun mening, ook nog.

Eric Newby | 12-09-18 | 22:15

Bits of Freedom en andere vrijheidsstrijders kunnen gewoon niet lobbyen. Face it.

doedeljantje | 12-09-18 | 22:03

Fijn, nog meer sites die je niet meer kan bezoeken. Naast al die cookies die je moet accepteren omdat je anders niet binnenkomt. Lekker allemaal in onze 'vrije' Europese internet bubbel.

Jacques_SiConto | 12-09-18 | 22:02

De EU nazi's zijn als de dood voor de verkiezingen van volgend jaar.

Jeroen65 | 12-09-18 | 22:01

"Dag" vrij internet. Zolang 'vrij' en 'dom' op het internet samenvallen is deze maatregel van inhoud-censuur misschien een blessing in disguise. Iets op het internet plempen vraagt straks om een intelligentere aanpak. Zie het meer in analogie met het schoonmaken van de oceanen, waar zoveel plastic troep verziekend in rond drijft.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-09-18 | 22:00 | 2

Hoewel internet de krochten van de menselijke beschaving blootlegt is iedere vorm van ingrijpen op meningsuiting en informatievoorziening onwenselijk. De centrale vraag is namelijk, wie? Wie mag zulke arbitraire/subjectieve/etcetea beslissingen nemen? Wie vertrouw zulks een zwaar mandaat toe?
.
Mijn antwoord daarop is NIEMAND. Kijk toch eens om u heen? Als burgers worden we nu stelselmatig belazerd door nieuwsmedia. Wat maakt die tech-bedrijven anders?
.
Mijn antwoord daarop is NIETS. Dat laten ze nu al zien. Shadowbanning, demonetizing, bannen om schimmige redenen is aan de orde van de dag. Daarnaast natuurlijk de knikkende knieën jegens de Amerikaanse overheidsinstanties. Ja die kan je vertrouwen.
.
Gewoon geen goed idee. Weten ze in het Oostblok nog wel.

Parel van het Zuiden | 12-09-18 | 22:14

Parel van het Zuiden | 12-09-18 | 22:14
U refereert naar het Oostblok. De Tsaristische censuur heeft juist de Russische literatuur enorm gestimuleerd. Het ongebreideld kotsen van onderbuikinhouden, daar mag wel eens in geroerd worden, welk braaksel wel en welk braaksel niet te pruimen is. Overigens is het invoeren van censuur de garantie voor het ontstaan van een waterhoofdige ambtenarij.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-09-18 | 22:37

Ja Newby, dat is ook zo. Het Afrikaans is verwant aan het Zeeuws.

oab | 12-09-18 | 21:58 | 4

Overigens bestaat het dialect Zeeuws niet. Ik heb als Zeeuws-Vlaming de grootste moeite om iemand die Zuid-Bevlands spreekt te verstaan. En andersom.

Bijtendehond | 12-09-18 | 23:58

Bijtendehond | 12-09-18 | 23:58
Ik gok dat in de tijd van de kolonisatie van Z-A Zeeuws Vlaanderen nog viel onder Vlaanderen.
De rest van Zeeland en Holland leverden de zeelui die het werk deden en hun "dialecten" zullen deels bepalend zijn geweest voor het karakter van het Afrikaans.

Eric Newby | 13-09-18 | 00:51
▼ 1 antwoord verborgen

Kost een paar miljard,zo'n nepparlement,maar dan heb je ook niks.

van stampij | 12-09-18 | 21:58

2voor12 is een beetje de weg kwijt. Hij/zij kan niet lezen.

oab | 12-09-18 | 21:57 | 1

Wel hoor,u beweerd dat de hongaarse vluchtelingen van 1956 oostenrijkse nazi's waren.
Komt u nog met de bewijzen of was dit weer een gevalletje nepnieuws in opdracht van uw broodheren in Brussel?

2voor12 | 12-09-18 | 22:26

Dumpert kan dus gaan opdoeken, wanneer zij verantwoordelijk worden gehouden voor wat er op staat. Het was leuk zolang het geduurd heeft.

Croxifoxio | 12-09-18 | 21:56 | 3

Nou,binnenkort hoort Dumpert niet meer bij geenstijl... net op tijd.

drs kwenie | 12-09-18 | 23:36

Niet alleen dumpert. Maar ELKE nieuwssite (muv. de grote uitgevers), elk media kanaal (muv. de grote uitgevers; Youtube), elke website met artikelen (muv grote media kanalen, kleine websites, google).

Het internet zoals wij dat nu kennen bestaat hierdoor over 5 jaar niet meer.

SanderEvers | 12-09-18 | 23:56

Dat is het idee ja. Alleen welgevallige EU fähige hoera crap is toegestaan.

Shareholder II | 12-09-18 | 23:59

Dus uitwijken naar decentrale netwerken waar NIEMAND content kan blokkeren en of verwijderen. Een voorbeeld van zo'n netwerkt is zeronet.io

Methylfenidaat | 12-09-18 | 21:55 | 1

Dan word dat hele netwerk geblokkeerd.
China en Noord-Korea lukt dat ook dus de EU zal bij hun te rade gaan hoe ze dat doen.

2voor12 | 12-09-18 | 22:24

Dan gaan we toch gewoon weer buitenspelen?
Vinden ze ook niet lachen hoor.

Bultkutwalvis | 12-09-18 | 21:54

Deze week een docu gezien op RTLz uit Maleisië, hoe het internet daar wordt opgeschoond door zogenaamde "cleaners" . Zeer interessante docu!
Het vrije internet, zo als we het nu hebben, heeft z'n langste tijd gehad.

vluchtelingallergie | 12-09-18 | 21:50 | 1

En met een reden ook, je moet toch niet denken dat ze in Brussel alles zomaar kunnen toelaten dat mensen aan elkaar laten zien wat voor een ellende de EU eigenlijk veroorzaakt.
Dan maar een doekje dat geld oplevert.

Dezenaamhier | 12-09-18 | 22:22

"Platforms worden met de wet verantwoordelijk voor wat jij online plaatst. Een aanslag op jouw vrijheid van meningsuiting"

Hoe is dit een aanslag op mijn vrijheid van meningsuiting? Lijkt mij meer dat een leemte in de wet is gerepareerd en niet zozeer dat we hier te maken hebben met een slippery slope.

Schimmelkaasjes | 12-09-18 | 21:50 | 2

Gevolgen:
.
Bedrijven gaan om allerlei redenen (ophef) geen risico nemen en u de mogelijkheid uw mening te delen ontnemen. Dat is uitgaande van een positief scenario.
.
In het negatieve scenario speelt bijvoorbeeld een politieke agenda of overheidsdruk de bepalende rol.
.
Wie bepaalt exact wat er geslachtofferd wordt? De marketingafdeling van FB? Een “algorithme”? Het bevriende echtpaar Clinton?
Regering Trump?
.
Slippery slope indeed.

Parel van het Zuiden | 12-09-18 | 22:01

Als deze post binnen nu en 5 jaar strafbaar wordt, mag je opgepakt worden. Vindt je dat echt een goed idee?

Zoon van Boer | 12-09-18 | 22:10

Laat mij raden, elk rechts geluid mag geJorist worden, en elk links of salafistisch geluid niet.
Toch ?

Wijze uit het Oosten | 12-09-18 | 21:45 | 4

MacMiep.nl | 12-09-18 | 21:49
Mijn brainfarts zijn van mij en van niemand anders, en mijn gewone scheten worden matig geapprecieerd door het publiek. Ik ruik geen probleem.
*verstuurd vanaf mijn iMac

Eric Newby | 12-09-18 | 21:59

@Eric Newby: ik krijg altijd applaus! :)

MacMiep.nl | 12-09-18 | 22:05

MacMiep.nl | 12-09-18 | 22:05
Dan heb je het ver geschopt, Miep. Oprecht gefeliciteerd!

Eric Newby | 12-09-18 | 22:32
▼ 1 antwoord verborgen

Prettig wel dat hunnie het allemaal zo goed weten, ikzelf ben gewoon te stom om te bepalen wat ik wil in mijn leven, in mijn huis en op mijn computer.

Eric Newby | 12-09-18 | 21:44

Het geldt voor elk platform dat zich richt op de EU-staten. Dus uitwijken naar andere platforms in Nigeria b.v., is zinloos.
'Terroristische' inhoud, dat klinkt natuurlijk wel plausibel.
Maar de ervaring leert dat dit soort vage begrippen ALTIJD worden opgerekt als het om de inhoud gaat. Dus het moet met groot argwaan worden bekeken.

marjen | 12-09-18 | 21:43

Nou ja, er wordt een verband vermoed tussen het Turks en het Hongaars. Allebei talen die alleen met elkaar verwantschap vertonen. Met veel puntjes, dakjes, omgekeerde dakjes, cedilles. Enfin, ik heb de Hongaarse vluchtelingen nog meegemaakt in 1956. Dat waren allemaal Oostenrijkse nazi’s die waren uitgeweken.
Egy, ketö, harom. Tot honderd tellen in het Hongaars kan ik nog steeds.

oab | 12-09-18 | 21:43 | 4

Hongaars is toch verwant aan het Fins??
Anyway, tot honderd kunnen tellen wordt binnenkort ook verboden. Nergens voor nodig.

Eric Newby | 12-09-18 | 21:47

Fins en Hongaars behoren tot de Fins-Oegrische taalgroep die weer onder het Oeralisch valt. Turks behoort tot de Altaische talen. Inderdaad vermoedt men een verwantschap tussen het Oeralisch en het Altaisch. Zo, tot dusver de grote Schuyt Taalatlas.

drs kwenie | 12-09-18 | 23:33

Beste OAB, Hongaars heeft heen enkel verwantschap met Turks, wel met Finland, en dat gaat terug naar de tijd van de Hunnen.
En die Hongaarse vluchtelingen uit 1956 die u "meegemaakt" heeft waren geen "Oostenrijkse nazi's" maar gewone Hongaren, en veel studenten die de Tjechische revolutie steunden die zich doorzette in Hongarije en dat toen bloedig door de Russen is neergeslagen
Van wie vermoedt werd dat zij de opstand gesteund hadden moesten wel vluchten anders werd je geëxecuteerd.
Hongaren hebben daarom een bloedhekel aan Russen, en aan moslims ivm de ottomaanse overheersing.
En die ex nazi's; die zitten momenteel in het EP

die_kale | 13-09-18 | 07:49
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ik dat nog mocht meemaken, islam-propaganda binnen een uur weggejorist van de internets wegens -per definitie- terroristische inhoud.
Oh wacht...

2voor12 | 12-09-18 | 21:42

Maar wel Orban de maat nemen.

oab | 12-09-18 | 21:38 | 2

Logisch toch? Orban doet wat Brussel het liefst zou doen, ze zijn stikjaloers.

Eric Newby | 12-09-18 | 22:01

Good morning dr. Orban..
would you like to play a game ?

HEUL (vrij naar HAL)

Shareholder II | 12-09-18 | 23:35

Nou, als de EU ervoor kan zorgen dat zowel Facebook als Twitter de nek om wordt gedraaid, dan heb ik mijn nieuwe Fuhrer gevonden.

skoftig | 12-09-18 | 21:36 | 7

@sociaal econoom
Mein Kampf ligt nu gewoon bij de Readshop hoor. In Nederlands vertaald met wat wetenschappelijke duiding. Je moet er net zin in hebben maar staat al op #3 deze week geloof ik.

de Voorzittert | 12-09-18 | 22:12

Zijn dat "gezuiverde" edities ?
Ik ben voor het origineel -als je al zo gek bent. Qua vorm zelf maar je mening!

Shareholder II | 13-09-18 | 00:10
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken