Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paus speelt vieze spelletjes (niet met kinderen)

De paus is een eikel. There we said it. De paus is een díkke eikel. Al is het in de katholieke kerk meestal zo dat iemand een dikke eikel hééft en wel van het bepotelen van kleine kinderen.

Volgens aartsbisschop Carlo Maria Vigano wist de paus dat de Amerikaanse kardinaal Theodore McCarrick aan kleine kinderen heeft gezeten. Geconfronteerd met journalisten krijg je dan een hallucinant gesprek vol ontkenningen en vage teksten, waarin die ouwe recht probeert te lullen wat krom is - en dit keer is het niet een pik van een of andere smerige bepotelpriester. Het is een grote clusterfuck van vieze spelletjes, die men eerder al met kinderen speelde. Impeach deze clown, hef dat hele geloof ook maar op en hieronder wat er ECHT gezegd is.

Eerst douw je deze vinger in een tienjarige...

(psst paus, beter is vinger erect houden)

... en dan lekker die hand onder het zaakje van een tienjarige ...

... en dan knijp je lekker hard in die tienjarige ...

... en dan ben ik moe want ik ben al 105 waar is mijn kukident

PS. Kregen nog een leuke photoshop gelinktipt van Telegraaf-lezer

Social

Reaguursels

Inloggen

Dit spelletje heet wie is de Judas?

ogeon | 28-08-18 | 07:47

Deze paus is een Jezuïet. Dat zegt alles.

piloot47 | 27-08-18 | 23:12

We willen geen woorden maar daders....

Rene046 | 27-08-18 | 22:39

Helaas is het niet een exclusief katholiekendingetje.

BosrandDirk | 27-08-18 | 19:57

beetje te ver gaan dit. een geloof van miljoenen goed gelovigen hef je daardoor niet op. ben zelf zeker niet kerkelijk, maar dat gaat te ver. het zijn sommige verrotte kerkleiders die dit jarenlang onder de pet hebben gehouden. pak dat tuig aan

roeperdepoeper53 | 27-08-18 | 19:00 | 2

Hij is de baas van dat tuig. De uitgelezen persoon om schoon schip te maken.

BakkerHenk | 27-08-18 | 19:40

Nuance? Wasda?

robotkop | 27-08-18 | 23:42

Popie Jopie Jo!
Popie Jopie yeah!

Is dit nog nieuws? | 27-08-18 | 18:00

Het geloof hoef je niet op te heffen, maar het valse instituut natuurlijk wel. Onder het mom van een criminele organisatie kan je dat gespuis toch wel weg krijgen. Alle rijkdom van die criminele organisatie verdelen onder de arme mensen, waar ze het onder valse voorwendselen van weggepreekt hebben.

Peerkeoud | 27-08-18 | 17:42

Ik ben atheïst.

De paus zegt de plaatsvervanger te zijn van "een god" op aarde. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Niet omdat er geen god is, want weet ik veel tenslotte, het is een geloof dát er 1 is. Daar gaat het derhalve al fout. De plaatsvervanger van een discutabele "god" is een mens, gekozen (nou ja bekonkeld) door ándere mensen. Er komt dus geen "god" aan te pas.

Zo'n paus moet je gewoon zien als een politicus, alleen dan met een hoop mumbojambo abracadabra gedoe eromheen. Feitelijk bestuurt de man een partij. Hij zal dus altijd de belangen van die partij (en de enorme berg geld die erachter hangt) verdedigen als een politicus. Door te liegen en te draaien.

Dutchbeaurouge | 27-08-18 | 17:27

De feiten spreken voor zichzelf. De Paus, als absoluut heerser van de katholieke kerk onderkent deze feiten en straft de schuldigen. Maar hij kan alles wat misdaan is in het verleden niet ongedaan maken. Hoewel het voor de slachtoffers geen enkele verbetering inhoudt, is het erkennen en straffen in elk geval het meest integere dat hij kan doen.
Ik zou willen dat de bovenbaas van bijvoorbeeld NAM, de VVD, de EU of Union Carbide (giframp Bhopal) zich zo duidelijk zouden uitspreken.

En, om het argument te versterken, dat doet hij niet alleen ten aanzien van kindermisbruik, maar ook bij financiële malversaties en machtsmisbruik. Daarom vind ik de toon van het artikel een beetje de plank misslaan.

ole guapa | 27-08-18 | 17:21 | 1

Straffen ? Er zijn wat hoog bejaarden met "voortijdig pensioen" gestuurd. Er zijn geen wetten en protocollen aangepast hoewel die juist aanleiding zijn voor het bestaan van het misbruik. Er is bijvoorbeeld veel bewijsmateriaal vernietigd (dat was voorschrift), er was een zwijgplicht, men zag het meer als een zaak die uitgepraat moest worden, het was verboden er seculiere instanties bij te betrekken. Deze Paus heeft nog niks verandert. Alleen zijn toon is anders maar dat betekent niks.

Simon_GS | 27-08-18 | 20:38

De Nederlandse wet:

Artikel 160 [1.] Ieder die kennis draagt van een der misdrijven omschreven in de artikelen 92-110 van het Wetboek van Strafrecht, in Titel VII van het Tweede Boek van dat Wetboek, voor zoover daardoor levensgevaar is veroorzaakt, of in de artikelen 287 tot en met 294 en 296 van dat wetboek, van menschenroof of van verkrachting, is verplicht daarvan onverwijld aangifte te doen bij een opsporingsambtenaar.

AntonJensen | 27-08-18 | 17:17

Ik GELOOF echt dat deze man zijn best doet om het bij alle partijen een beetje realistisch te houden maar op zo'n nodeloos kwetsend tekeer te gaan tegen religies die geen dood en verderf prediken noch terugbijten vind ik wel erg goedkoop.

GormSuil | 27-08-18 | 17:10 | 3

kuch ... kruistochten .. kuch

Het instituut kerk en god is misschien toch niet zo heel erg handig. Om te beginnen zijn er meerdere verschillende kerken en verschillende goden. Dat is technisch best een vreemd verhaal.

De ene kerk is geweldadig in alle openheid (Islam) de andere heeft dat in hun sprookjesboeken staan maar zeggen er afstand van te nemen.
Feit is dat kerk en geweld toch echt wel samengaan. Expansiedriften van kerken zijn eigenlijk altijd samen gegaan met geweld. Misschien niet vandaag, maar het is absoluut wel zo gegaan en staat nog altijd in die sprookjesboeken benoemd.

Het is prima als je ergens in wil geloven, de grens van dat geloof is de drempel van de voordeur.
Wetten gelden voor iedereen dus als je denkt dat je vanuit dat geloof kinderen mag bepotelen of anders denkenden mag molesteren ben je niet goed bij je hoofd en dat moet zeker niet met de mantel der 'liefde' afgedekt worden..

DatInternetDingetje | 27-08-18 | 18:57

Geen dood en verderf, wel hel en verdoemenis.

Cheeky Bastard | 27-08-18 | 19:01

"religies die geen dood en verderf prediken"

Nee, ze "prediken" slechts "liefde" (christendom) en "vrede" (islam), maar ze hebben allebei een lange geschiedenis van bloeddorstige onderdrukking van andersdenkenden. En op basis waarvan? Op basis van "geopenbaarde waarheden" uit zg heilige boeken. Heilige boeken die opgetekend zijn door verwarde personen die je tegenwoordig zou verplegen in psychiatrische klinieken, maar die door de bijgelovigen "profeten" worden genoemd. Onnodig te zeggen dat er in al die eeuwen nog nooit iets van al die wonderverhalen is aangetoond.

Vandaag de dag zien we dat "liefde" door de vertegenwoordigers van de rk kerk wel op een heel eigenaardige manier wordt opgevat en gepraktiseerd, en dat "vrede" bij de moslims ongeveer synoniem is met "oorlog" tegen alles en iedereen die een afwijkende mening heeft - ook en vooral onder elkaar; ketters moeten als eerste worden afgeslacht.

Maar religie is iets "moois", hoor, is de mensen tot troost.

Christendom en Islam, a plague on both their houses!

Dr_Johnson | 27-08-18 | 21:47

Misschien is de gemiddelde god wel een pedofiel. Iemand die dan denkt dicht bij zijn god te staan, kan je het dan toch niet aanrekenen dat hij doet wat god ook doet? Laten we gewoon de goden afschaffen en in onszelf en onze medemensen gaan geloven.

SamV | 27-08-18 | 17:00

Heb niks met de paus, maar sinds zijn beleid als hoofd van ‘s werelds grootste organisatie nogal au contrair is volg ik het wel.
Hij staat radicaal oo wat de ‘oude kliek’ deed en verborgen hield.
Dit antwoord, zo verwacht ik, is juist een aanloop nar de ontmanteling van dit doofpot gedoe.
Het is een naïeve en ik vind zelfs domme reactie om zijn verwijzing naar het interview te verwijzen tot spel of ontkenning van wat er gebeurt.
Let wel, deze man moet ern groot gezwel uit zijn zeer grote en machtige organisatie snijden.
Dat stuit op weerstand.
Deze kardinaal waar het om draait zal proberen, gesteund door andere smeerlappen, hem ten val te brengen en in diskrediet te brengen...
En wie helpt daar nu aan mee?
Jawel...

Braco.me | 27-08-18 | 16:51

Misschien had je beter een link kunnen plaatsen naar het document van Vigano. Dan begrijp je waarom de paus daar niet zomaar op wil reageren in de situatie waarin hij de journaliste toezegde met haar in gesprek te gaan als ze het document ook zelf gelezen had en zelf haar conclusies had getrokken.
Alle mannen in kerken die zich schuldig maken aan pedofilie, efebofilie en cover-up acties mbt die zaken moet men gewoon vervolgen. Tussen 1950 en 2007 zijn dat ca 13000 RK zaken en ca 14800 protestante zaken in de US. De moslim clergy heeft het gemakkelijker want in vele moslimlanden is seks met kinderen toegestaan. het is onzin te denken dat als priesters in een hetero of homo relatie leven dat hun voorkeur voor kinderen of jongvolwassenen dan verdwenen is.
In alle denominaties van alle geloven komen seksueel wangedrag en misdaad voor maar door de hiërarchische structuur van de RKK is het makkelijker de mannen te viseren.
Als @Mosterd niet zo kinderlijk bezig was geweest had hij het volgende citaat van dominee Persell kunnen weergeven: "We would be naïve and dishonest were we to say this is a Roman Catholic problem and has nothing to do with us because we have married and female priests in our church. Sin and abusive behavior know no ecclesial or other boundaries." Rt. Rev. William Persell, Bishop of the Episcopal Diocese of Chicago, Good Friday Sermon, 2002.
Misschien zou hij er ook nog iets van kunnen leren.

eastender | 27-08-18 | 16:18 | 3

Zoiets van; in andere geloven mag je kinderen neuken dus niet moeilijk doen over de katholieke kerk.

Trumme | 27-08-18 | 16:47

Tja ik hoorde dit weekend niet voor de eerste keer een katholiek zeggen dat ze 'ons geloof moeten hebben' n.a.v. deze kwestie. Terwijl dat toch echt een omkering van de feiten is.

Simon_GS | 27-08-18 | 17:10

@Trumme | 27-08-18 | 16:47 en @Simon_GS | 27-08-18 | 17:10
Is het wat om eerst te lezen voordat je zo hoog te paard gaat?

eastender | 27-08-18 | 22:02

Is geen geloof meer de oplossing voor dit probleem? Denk het wel omdat de dekmantel er dan niet meer is. En gewoon keihard aanpakken van personen die zich schuldig maken aan verminkingen van kinderen op jonge leeftijd

JohnWalker | 27-08-18 | 16:12 | 1

Nee joh. Geloven kan wel, maar het verderfelijke instituut dat kerk heet is zo naar. Thuis een kaarsje opsteken mag toch nog wel :-).

Peerkeoud | 27-08-18 | 17:47

Mensen die in een Godje geloven zijn gewoon geestelijk gedeformeerd... Geloof maakt meer kapot dan je lief is... niet alleen de moslims zijn wappie-wappie ook deze bijbelneukerT... Ik geloof alleen in een vliegende theepot... hierdoor hoef ik geen vrouwen, homo's en anders-gelovigen te discrimineren!

kibambam | 27-08-18 | 16:00

Goeie fotoshop wel die laatste. Zo eentje zou je eens van Mo moeten maken. Direct wereldwijde shit die de fan raakt.

Eagle0511 | 27-08-18 | 15:43 | 1

Het is een beetje van hetzelfde niveau als dat van Freek de Jonge c.s.. Wel vol op het orgel ten aanzien van Christenen (van alle denominaties), maar wegkijken als het om Moeslims gaat.

ole guapa | 27-08-18 | 17:24

Jantje zit op de stoep de huilen terwijl de dorpsagent komt aanlopen. "Waarom huil je?" vraagt de diender. "Mijn moeder is net overleden" zegt Jan. "Oh .. dat is niet best, zal ik de pastoor voor je halen"? Jantje antwoord, "Zeg, denkt U nou werkelijk dat ik zin heb in sex?"

horsteknots | 27-08-18 | 15:34 | 1

Bijdehandje die Jantje

JohnWalker | 27-08-18 | 16:30

Zijn antwoord gaat grotendeels over de wantoestanden in de kloosters in Ierland en hebben weinig met de vraag te maken. Wat de Paus wist is natuurlijk van belang maar belangrijker is wat de Paus gaat veranderen in de kerkleer en de wetgeving. Vooralsnog lijkt het er op dat er niks gaat veranderen. Die aartsbisschop wil de Paus graag offeren maar waarschijnlijk om geheel andere redenen dan kindermisbruik: hij behoort tot een groep die de Paus te weinig conservatief in de leer vindt. Het is een slangennest die kerk.

Simon_GS | 27-08-18 | 15:03

Gelovigen zijn nou eenmaal niet zulke slimme mensen dus een makkelijk slachtoffer. Triest maar waar.

Vout | 27-08-18 | 14:56

Wat het Vaticaan deed en nog steeds doet (ook de huidige paus heeft er zich aan schuldig gemaakt) is het verplaatsen van priesters naar andere continenten zodra ze de fout in zijn gegaan om ze uit de klauwen van justitie te houden en de zaak in de doofpot te stoppen. De zogenaamde 'geografische oplossing'. Kwalijk is dat er nooit verteld wordt aan de nieuwe locatie waarom de priester verplaatst is zodat in veel gevallen het misbruik van voor af aan begint.

Op de Duitse zenders was regelmatig een zeer goede docu te zien over dit thema:

www.zdf.de/dokumentation/zdfinfo-doku...

Wekkertje | 27-08-18 | 14:54 | 1

Schandalig allemaal en een structurele handelswijze, zo heeft die kardinaal Simonis in Nederland priesters overgeplaatst waarvan hij wist dat ze zich aan kinderen vergrepen hadden! En dan achteraf nog zitten te liegen ook (Wir haben es nicht gewusst), terwijl er in de bijbel staat niet vals te getuigen! Ze geloven dus zelf niet in wat ze lopen te verkondigen, maar komen wel altijd met dat belerende vingertje, als je van het pad gaat staat de eeuwige duisternis op je te wachten.

JI-HAAT | 27-08-18 | 15:11

Ultieme criminele organisatie.
Beetje halfslap sorry zeggen in Ierland en vervolgens de Ierse belastingbetaler (waarvan uiteraard velen niks met geloof van doen willen hebben) op laten draaien voor schadevergoedingen.

Ikdus | 27-08-18 | 14:46

Toch fijn dat we zonder risico katholieken kunnen bekritiseren.

First Contact | 27-08-18 | 14:45 | 1

haha ja, inderdaad.

BozePaarseMan | 27-08-18 | 14:50

De Rooms-Katholieke Kerk is het grootste, oudste, en best georganiseerde pedofielennetwerk ter wereld, en hun "bestaansrecht" is gebaseerd op fantastische, ongelooflijke claims, waarvoor ze in al die 2000 jaar van hun bestaan nog nooit ook maar een snippertje bewijs hebben geleverd.

Van een "zelf-reinigend" vermogen is geen sprake, want keer op keer herhalen dezelfde misstanden zich, en de enige reactie is dat men uit alle macht probeert alles te doofpotten, onder het tapijt te vegen, te ontkennen, slachtoffers zwijggeld betaalt, totdat eea in de publiciteit komt en simpelweg niet meer te negeren valt. Dan krijg je dat zo'n paus, zoals nu, om "vergiffenis" gaat vragen, en belooft dat het niet meer zal gebeuren, terwijl op datzelfde moment ergens in Ierland, en in Italië, en in de VS, en in Zuid Amerika, en in de Benelux, priesters met kleine kinderen op hun schoot zitten - zonder derden erbij - waarvoor over 20 jaar de opvolger van Franciscus weer vergiffenis gaat vragen en beloven dat het nooit meer zal gebeuren, en dit ad infinitum, want ik heb begrepen dat de rk kerk niet denkt in termen van jaren, maar in termen van eeuwen.

Het enige wat je als normaal mens - ook als normale katholiek - kunt doen is je totaal van dat pedofielennetwerk distantiëren, nooit meer "ter kerke" te gaan, en onder geen enkele voorwaarde je kleine kinderen in handen geven van deze predators. Geef ze geen geld meer, zodat ze op den duur geen inkomsten meer hebben, ze die kerken moeten afstoten, en ze ander werk moeten zoeken.

Waarom zijn we vroeger wel van Ra, Isis, Osiris, Ahura Mazda, Zeus, Aphrodite, Poseidon, Jupiter, Venus, Neptunus, Wodan, Donar, Freia, etc, etc, etc verlost geworden, maar houden twee kutgodjes als God en Allah nog steeds stand? Flikker die nou ook eens op die vuilnisbelt van afgedankte godjes. Het zou het leven zoveel prettiger en rechtvaardiger maken.

Dr_Johnson | 27-08-18 | 14:42 | 1

Wat je er ook van mag vinden, religie (de behoefte eraan) zit in de mens ingebakken. Of je nu 4000 jaar geleden kijkt of honderden jaren in de toekomst, religie gaat altijd een onderdeel zijn van de samenleving. De soort en de vorm verschilt, maar dat krijg je er echt niet uit. Is gewoon een biologisch (of evolutionair?) gegeven. Ideologien zijn in zeker zin ook religies, als je kijkt naar de rotsvaste overtuigingen die mensen kunnen hebben (links, rechts, kapitalistisch, communistisch, socialistisch, noem het maar op). En als je dat weet, dan kan je maar het beste kiezen voor de vorm van religie die het minste schade oplevert voor jezelf, je omgeving en het milieu.

Braboblanke | 27-08-18 | 14:52

De Katholieke Kerk heeft weinig met geloof te maken hoor, is meer een dwangmatig instituut dat over de jaren heel wat mensen over de kling heeft gejaagd. Ook fout in de oorlog geweest. Ik denk niet dat Jezus zo bijzonder gestemd zal zijn over de Katholieke Kerk met haar pausen, kardinalen, priesters, etc.

bicycle | 27-08-18 | 14:39

de RK kerk is de oudste, en meest succesvolle mafia clan van Italië. Aanklagen, en gevangen zetten die Paus!

Padre Grassi | 27-08-18 | 14:22 | 1

Veel te veel macht. Meer dan Berlusconi...

mark1487 | 27-08-18 | 14:25

Does the pope shit in the woods?

Be de Laer | 27-08-18 | 14:21

Fuck the pope and don't forget the nons.

ogeon | 27-08-18 | 14:17

Leuk zo'n kleintje zei de pastoor.

ogeon | 27-08-18 | 14:15

Geloof leidt tot wangedrag. Altijd.

DrumPiet | 27-08-18 | 13:58 | 2

Ongeloof ook. Er zijn gewoon slechte mensen en goede mensen. Zowel gelovig als ongelovig. Hetero of homo. Man en vrouw. Deal with it en zorg dat je zelf beter bent dan dat. Het zit nanelijk ook in jou. Dat weet je best en daarom probeer je het af te schuiven naar andersdenkende groepen om jezelf wijs te maken dat jij niet zo kunt zijn. Wees eerlijk over jezelf en zet jezelf een hoge standaard.

Tisnietanders | 27-08-18 | 14:15

Dat geloof ik ook, Piet.

Rest In Privacy | 27-08-18 | 14:40

Paus Francis(co van Jole)

Cunts-en-kitsch | 27-08-18 | 13:57

Voor een goed beeld wat de kerk ook met jeugdige meisjes kan uithalen...zie de serie 'Keepers' op netflix.

RenHoek | 27-08-18 | 13:57

In de Russisch-Orthodoxe kerk en andere orthodoxe kerken mogen gewone priesters wel trouwen. Dit voorkomt de samenklontering van homoseksuelen. En ja, homoseksualiteit is helaas statistisch nauw verbonden met pedofilie, of de homoseksuelen het in deze panelen leuk vinden of niet. Als iemand met kerstmis naar de kerk wil gaan, kies dan een orthodoxe kerk!

Wladimir 1928 | 27-08-18 | 13:56 | 4

F. Jacobse | 27-08-18 | 14:02 Er was ooit een keer een interview op televisie met Ad van den Berg van de pedovereniging Martijn. Hij vertelde dat alle pedofielen die hij kent tevens homoseksueel zijn. Hij vertelde erbij dat er ook pedofielen zijn die beweren bi-sexueel te zijn, maar volgens onze materiedeskundige Ad van den Berg zijn ook deze zogenaamde bi-seksuelen in hun hart homoseksueel. Overigens was Marc Dutroux begonnen als homoseksueel: www.nieuwsblad.be/cnt/hno19022004_028...

Wladimir 1928 | 27-08-18 | 15:52

Russisch Orthodoxe kerk is geen haar beter want likt al eeuwenlang de aars van de macht, tot op heden. Zie hun macht hersteld onder Putin. Het hele idee van een god is een grote misvatting. Volksverlakkerij.

suscrofa | 27-08-18 | 16:13

Ik begrijp dat u een punt wil maken. Geen probleem, echter zonder feitelijke onderbouwing is uw punt slechts een mening. Dat mag gelukkig nog wel.

F. Jacobse | 27-08-18 | 17:01
▼ 1 antwoord verborgen

celibate priesters zijn lopende sex tijdbommen. Je moet je kinderen ver weghouden van dit soort figuren.

mocroGS | 27-08-18 | 13:53 | 2

Onze pastoor ging gewoon "kamperen" met de schoonmaaksters van de kerk.
Ik heb nooit iets horen waaien over het bepotelen van misdienaartjes.
En dat had ik echt wel gehoord in een dorp met maar 2000 inwoners, als dat wel zo geweest zou zijn.

Bijtendehond | 27-08-18 | 14:09

Bijtendehond | 27-08-18 | 14:09
Mm,zo iets speelde ook in mijn geboorte dorp. De werkster leefde ook bij een aanleun woning die tegen de kerk aan zat. Was makkelijk kon hij altijd ongezien langsgaan

miko | 27-08-18 | 14:36

Hij kan toch aangeven dat hij het niet meer weet? 2013... pffff. Onze kabinetsleden vergeten memo's en gesprekken van een paar weken geleden.

Remmersmaak1 | 27-08-18 | 13:52

Hoe komt het dat bij de Joden van hun rabbi's verwacht werd dat ze zouden trouwen? Om lid te kunnen worden van het Sanhedrin was dat een verplichting. De christelijke kerk draaide alles om. Droegen rabbi's een baard, dan moesten christelijke priesters baardloos door het leven. Werd van rabbi's verwacht dat ze zouden trouwen, bij christelijke priesters werd dat omgekeerd: ze moesten celibatair zijn. De plek waar dit voor het eerst in de praktijk werd gebracht was een van de zeven gemeentes in Klein-Azië, Philadelphia. Daar werden priesters van Cybele (een godin) opeens christelijk en ontstond de beweging van de Montanisten. Die verdeelden mannen apart en vrouwen apart in kloosters. Uit de Cybele godsdienst namen ze een haat voor alles wat met seks samenhangt mee over naar het christendom. Cybele priesters waren in de oudheid berucht vanwege hun bloederige zelf-castratie. Deze paus moet eens courage tonen om zich niet zo absurd tegengesteld tegenover de Joden te blijven gedragen en om de kwalijk riekende ontstaansgeschiedenis van het celibaat onder ogen te zien.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-08-18 | 13:49 | 3

Gelieve u te verdiepen in de Borgia's en de wens vanuit de kerk om dynastieën te voorkomen. Een soort van matriarchaat avant la lettre. U weet wel, Zij vol van Genade.

Hetkanverkeren | 27-08-18 | 13:57

Hetkanverkeren | 27-08-18 | 13:57
Ook die overweging telt vast mee, maar de Montanisten waren zo invloedrijk omdat ze de spoedige wederkomst verwachtten en daarmee vele aanhangers kregen. De kerk durfde ze niet voor ketters uit te maken. Sinds die tijd (2e eeuw na chr.) zijn de rapen gaar of de peren gebakken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-08-18 | 14:28

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 27-08-18 | 14:28 D.w.z. Alvorens de eerste echte kerkvader? Fuck de Bijbel, ik ga voor God's echte woord!!!

Hetkanverkeren | 27-08-18 | 17:36

De katholieke kerk is een criminele organisatoe en dient als zodanig behandelt te worden.

Synthese | 27-08-18 | 13:48

Deze paus is altijd anti kerkelijk geweest, veel mensen juigte z'n progressiviteit toe maar het heeft alleen maar gezorgd voor verdere aftakeling
Zijn voorgangers hadden het niet beter gedaan overigens, maar dit is voor mij wel de laatste Paus zoals wij altijd de Paus hebben gekend en eigenlijk is hij dat ook al niet meer
Ze hebben stuk voor stuk de kerk en hun volgelingen laten vallen, strooien met bakken met geld naar 'liefdadigheid' maar als er kerken moeten sluiten vanwege financieel tekort is er geen stuiver te vinden

Allemaal erg zonde om aan te zien als Atheïst zijnde

niemand specifiek | 27-08-18 | 13:47 | 1

Wat precies is er progressief aan een paus? Dattie geen aangifte doet tegen die smeerlappen? Dattie doet of het allemaal meevalt? En de grootste gotspe: vergeving aan god vragen. Doe dat aan de slachtoffers, mannetje; doek daarna de hele zooi op en ga rentenieren van het geld dat al die slaafse goedgelovigen al eeuwen aan de kerk geeft. Misschien ergste nog: die vent wordt behandeld als een staatshoofd!

Turambar | 27-08-18 | 14:58

Inderdaad zou het de paus sieren als hij in plaats van slechts verzoenende woorden of een publiek mea culpa, eens de bezem haalt door de organisatie en de schuldigen (zowel van misbruik zelf als degenen die het afdekten) eruit schopt.
Twee opmerkingen echter; de focus ligt maar wat te vaak op de RK kerk en haar instellingen
Terwijl het percentage misbruik even groot was bij protestantse- en overheidsinstellingen. Alles wat met kinderen werkt trekt nu eenmaal pedo's aan.
Ten tweede is het aantal misbruik zaken gedurende vele decennia voor een hele staat of land minder of maximaal even groot als de moslim misbruikzaken in één stad gedurende een aantal jaar. Maar over dat laatste hoor je helemaal niets in de MSM.

Deze twee argumenten maken de situatie niet minder erg, maar zouden wat nuance in de focus moeten brengen.

Franker | 27-08-18 | 13:40 | 1

Je leest het gewoon op moslimfora, en kijk,ze willen de zelfde straffen als reaguurders bij GS
nieuws.marokko.nl/53438/het-afschuwel...
Maar ik neem aan dat je naar Rotherham en zo verwijst?

miko | 27-08-18 | 14:34

De volstrekt gestoorde houding t.o.v. seksualiteit en voortplanting is wat zowat alle zandbakreligies gemeenschappelijk hebben.
Griezelig om te weten dat ze nog steeds de halve-hele wereldbevolking als aanhangers hebben.

EefjeWentelteefje | 27-08-18 | 13:39

Geen verbrandende Nederlandse vlag in de bijbelbelt naar aanleiding van dit bericht, zo doe je dat.

larie | 27-08-18 | 13:38 | 1

Jij hebt tenminste inzicht in de verhoudingen binnen het Nederlandse christendom!

Janas | 27-08-18 | 13:51

Afvalligen zoeken altijd een ander geloof - zoals hier "Englies".

HogeNood | 27-08-18 | 13:36

LOL,
deze man heeft dus direct contact met god.
Althans alsie genoeg miswijn naar binnen heeft gewerkt.

Kanarie_Geil | 27-08-18 | 13:33 | 2

Dat is inderdaad wat de katholieke leer zegt, check de film Dogma maar eens van Kevin Smith, daar krijg je de uitleg en kan je nog eens goed lachen ook.

Lt-Kol Kilgore | 27-08-18 | 14:16

Thanx Lieutenant, hebbum al gevonden op de jijbuis.

Kanarie_Geil | 27-08-18 | 14:23

Het is ook wel een Kombo Breaker..
Verplicht celibaat en ondertussen grote gezinnen prediken.
*Finish Him*

Kouwe Kees | 27-08-18 | 13:33

GeenStijl en christendom is net als NPO en Trump.

traporgel | 27-08-18 | 13:28

Wat een clown en van alles op de hoogte en geen katholiek. De sedisvacantisten moeten van deze fooraap en kontdraaier ook niks weten. En een ongelooflijke aandachtshoer met een ziekelijke obsessie om populair (bij de Soros MSM) te zijn.

De_Veelvraat | 27-08-18 | 13:28 | 2

Heb je iets nuttigs bij te dragen staat er als je reageert. Lukt nog niet echt. Blijf oefenen.

TheseDays00 | 27-08-18 | 13:43

TheseDays00 Je 'bijdrage' is alvast de meest onnozele van de dag. Wat een 'kroontje' niet al doet met een mens.

De_Veelvraat | 27-08-18 | 13:48

In en in triest dat deze Rooms-Katholieke Paus geprobeert heeft te verhinderen dat e.e.a. naar buiten kwam,wel begrijpelijk als " damage controll". Er zit maar één ding op voor de RK kerk en dat is priesters toestaan te trouwen ipv deze onnatuurlijke idiotie van het celibaat waarbij deze rooms-katholieke " herders" gedwongen worden een heel leven lang op de linker hand te gaan zitten... Kan niet goed gaan.
Heel Zuid-Europa is RK opgevoed en niet te vergeten het ultra-katholieke Polen... en Zuid-en Midden-Amerika.

"Liever Turks dan Paaps" riepen mijn Protestantse voorouders vroeger al en dat hebben wij geweten ! Men kan niet van de " Smulpapen" verwachten dat zij verder deze pedofiele (zieke) priesters in hun dorpen/steden tolereren. Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Eendragtmaaktmagt | 27-08-18 | 13:27 | 7

Yep: pedoseksuelen kindertjes laten maken. Van de regen in de drup.

Hetkanverkeren | 27-08-18 | 13:49

@ Franeker
En als u nog langer droog staat, dan wel?

F. Jacobse | 27-08-18 | 13:50

Dat ben ik met je eens, Franker. Je moet wel een bijzonder zieke geest hebben om zoiets te flikken natuurlijk.
Maar, met toestemming om te trouwen en wat horizontale actie is het aantal lullen dat een gaatje zoekt wel verminderd.
Als ik katholiek zou zijn en zou moeten kiezen, dan liever mijn kind bij een getrouwde priester dan een ongetrouwde priester.
Weet je, het haalt niet alle pedofielen uit het priesterschap, maar wel wat kinderen uit misbruikzaken.

Kouwe Kees | 27-08-18 | 13:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zat ook in dat vliegtuig. De Paus deed de safety instructions, echt waar. Lullig dat ze die foto's waar hij bezig is met de zuurstofdingesen en de zwemvesten eruit gelaten hebben...

hotnot | 27-08-18 | 13:25 | 1

Hoi Halbe !!

Croisantneuf | 27-08-18 | 18:01

Mosterd snapt het niet. Er is een machtsstrijd in het Vaticaan bezig. Vigano behoort tot de conservatieve lobby (hij leest zelfs Geenstijl :).
Lees het BBC news artikel hierover.

mark2328 | 27-08-18 | 13:25 | 4

linkje dan

Hemmenaar7 | 27-08-18 | 13:34

Het geheel is allemaal veel complexer (n.a.v. die brief) dan de gemiddelde reaguurder kan bevatten. Zekers als het Mosterd betreft.....

WassenaervanGhent | 27-08-18 | 13:51

@Hememenaar7

" The Religion News Service identified him in 2014 as "one of a number of senior churchmen who were more or less put out to pasture during the eight-year pontificate of Benedict XVI," adding that after the election of Pope Francis he found himself put "back in the mix.""

en.wikipedia.org/wiki/Theodore_Edgar_...

En dat terwijl al gedurende het pontificaat van Ratzinger duidelijk was dat hij van misbruik beschuldigt was:

en.wikipedia.org/wiki/Theodore_Edgar_...

omanders | 27-08-18 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt erop dat hij zijn aftreden aankondigt.

Schoorsteenveger | 27-08-18 | 13:25 | 1

Aftreden? Lijkt mij ook.

Vaticaanstad is een staat. Met buitenlandse vertegenwoordingen. Zelfs permanent waarnemer bij de VN.
De paus is de opperbaas en tijdens zijn bewind word de beerput steeds verder geopend. Er zijn minsters voor minder afgetreden, zelfs al was het soms mede de fout van een voorganger. Wie aan de top wil staan, is een hoge boom. KNAK!

Derhalve dienbt hij zijn functie vacant te stellen. Verse paus zoeken, die de onvermijdelijke grote schoonmaak van deze Augiasstal voortvarend aanpakt.
Nu graag, meteen! Evocatus

Evocatus | 27-08-18 | 16:34

Vroeger werden ze priester, tegenwoordig komen ze uit de kast.

ivanhoe bergs | 27-08-18 | 13:23

Over verkrachting gesproken. Google eens op Saad Lamjarred. De populairste zanger van Marokko, afgelopen weekend opgepakt voor verkrachting in Zuid Frankrijk. Terwijl hij onder voorwaarden was vrijgelaten in verband met een eerdere verkrachtingszaak. Pikant detail: de Marokkaanse koning steunt hem, ook financieel.

Rest In Privacy | 27-08-18 | 13:22

't Is natuurlijk niet voor niets dat die hufter diplomatieke onschendbaarheid nodig heeft.

obominotie | 27-08-18 | 13:21

Je vraagt je soms toch af of al die verdwenen teksten die de uiteindelijke bijbel niet gehaald hebben eigenlijk het hele pedo manifest bevatten en alleen voor de hoogste ingewijden van de RK beschikbaar zijn. Het is geen religie, maar een geheim pedo netwerk.
(en dan zet ik nu mijn aluhoedje weer af)

Quantum Suicide | 27-08-18 | 13:21

Daarom meer, meer, meer islam in Nederland, om ons te helpen het Gristendom definitief te doen verdwijnen. Dan hebben we tenminste ook geen buitenwettelijke pedofilie meer.

skoftig | 27-08-18 | 13:20

Een openhartig en ruim strafbeleid, openheid en een grote zuivering zouden de RK kerk sieren...

Wijze uit het Oosten | 27-08-18 | 13:19 | 3

Voor die grote zuivering ben ik wel, maar dan meer zoals de fransen de katharen hebben gezuiverd.

The2Amendment | 27-08-18 | 13:23

@The2Amendement
Katharen waren eigenlijk aanhangers van de katholieke geloofsstroming maar namen niet volledig afstand van hun oorspronkelijke lokale natuurgodsdiensten. Zo zagen zij in Satan een verpersoonlijking van een veel oudere natuurgod. Satan werd dus naast God vereert. De katholieke kerk wilde deze eigen polytheïstische geloofsinterpretatie van de Katharen niet accepteren en het waren dus ook de aan het Vaticaan gelieerde bisschoppen in deze ZuidFranse streken die opdracht gaven tot ontmaskering, berechting en zuivering van deze "heretics". Na schijnprocessen wachtte hun jarenlange opsluiting in een kerker of werden ze op gruwelijke wijze terechtgesteld. Zuiveringen zoals deze hoef je in de moderne tijd natuurlijk niet binnen de RK kerk te verwachten.

suscrofa | 27-08-18 | 14:40

@suscrofa: jammer hoor.

The2Amendment | 27-08-18 | 19:45

Een eeuw of wat geleden had de RK kerk het celibaat al moeten afschaffen. Nu is het te laat. Damage done. Eternal.

suscrofa | 27-08-18 | 13:16 | 3

Onzin, als ik een tijdje geen vrouw gehad heb, krijg ik niet plotseling homoseksuele of pedofiele neigingen.

Franker | 27-08-18 | 13:28

@Franeker
Misschien is die periode dan nog te kort?

F. Jacobse | 27-08-18 | 13:53

@Franker
Maar wat als je nu in spirituele zin met god getrouwd was geweest en beloofd hebt je de rest van je leven te onthouden van 'vleselijk genot'. Hoe verwrongen natuurlijke driften zich kunnen manifesteren als je deze vanaf je puberteit hebt onderdrukt hebben we dus kunnen zien.

suscrofa | 27-08-18 | 14:27

Wat een ongelooflijk flutartikel. Alsof onze Heilige Vader niet feilloos weet dat je zo'n maagdelijk aarsje beter met een licht gekromde vinger moet inwijden. De eerstvolgende keer dat de GS meent iets over Onze Heilige Moederkerk te moeten mekkaën graag iemand met een ruime ervaring op het gebied van anale seks. Ervaringsdeskundigen met minderjarigenseks gelieven zich te vervoegen bij een islamitisch loket naar keuze.

Uiteraard. Want wat is een Heilige Mis zonder koorknaapjes? www.youtube.com/watch?v=oYkvZMSnyE0

Hetkanverkeren | 27-08-18 | 13:16 | 1

Valt mee, dacht dat Zentgraaff het geschreven had.

En tussen twee haakjes, er is ongetwijfeld een hoop mis met de kerk, de paus en de hele mikmak. Maar hij staat daar wel en plein public excuses te maken voor het wangedrag van zijn ondergeschikten. Mogen we daar ook een keer blij om zijn?
Het in NL gedogen van kindhuwelijken onder asielzoekers leverde minder #ophef op in de mediaas dan dit, terwijl dat gelegitimeerde verkrachting is en er vanuit de islamitische wereld nog nooit iemand zijn verontschuldigingen voor heeft aangeboden.

Braboblanke | 27-08-18 | 13:16 | 3

Hear, hear!

benjeallanggek | 27-08-18 | 13:22

"Maar hij staat daar wel en plein public excuses te maken voor het wangedrag van zijn ondergeschikten."
Terwijl hij zijn excuses zou moeten maken voor het willens en wetens faciliteren en onder de pet houden van dat wangedrag.

Schoorsteenveger | 27-08-18 | 13:27

Maar weet ook nog niet wat erger is MOSLIDIOTEN of DIT?

BoerinFrance | 27-08-18 | 13:13

De Katholieke kerk kan wat mij betreft aangemerkt worden als een "criminele organisatie" met alle daar aan verbonden consequenties.

streknek | 27-08-18 | 13:13

Katholieke kerk is rechtstreeks verbonden met de Italiaanse Maffia, allemaal uitzuigers, hier in France zie je ze nog aanbeden worden door hun onderdanen en maar zichzelf volvreten door bij te schuiven aan tafel en te vertrekken met flessen Armagnac, schouderkarbonades en wat al dies meer zei.. Zum kotsen....

BoerinFrance | 27-08-18 | 13:12

Katholieken bashen is ook politiek correct maar de fantasie van Mosterd is wel bedenkelijk.

traporgel | 27-08-18 | 13:09 | 2

Die katholieken vragen er toch zelf om?

Rest In Privacy | 27-08-18 | 13:12

Religies bashen is altijd +100 want religie is voor idioten.

The2Amendment | 27-08-18 | 13:22

Ik denk dat hij zowat zijn halve curie moet excomunniceren (hemzelf incluis) als hij al diegene moet straffen die dat potje gedekt hebben proberen houden.

Er zijn gewoon hele generaties pedofielen die speciaal het klooster/kerk in zijn gegaan om aan kinderen te kunnen zitten. Het was hun mannier om makkelijk een misdienaar of jongetje in de jeugdbeweging te scoren.

Tegenwoordig blijven die gasten vrijgezel, gaan op vakantie naar Thailand en kiezen een beroep met makkelijke toegang tot kinderen.

Lt-Kol Kilgore | 27-08-18 | 13:08 | 1

Als een organisatie een heel hoog pedofielenpercentage heeft is dit inderdaad de enig mogelijke verklaring. Feit blijft wel dat de Katholieke Kerk dit teveel onder de pet heeft gehouden en de kinderen zijn niet genoeg beschermd geweest.

traporgel | 27-08-18 | 13:24

en nu die laatste met een imam. Gaat de hele MSM apeshit op GS. Wedden?

Omebert | 27-08-18 | 13:08 | 2

Ik ken uit mijn arbeid een moslemische dude die door een moslemische voorganger bepoteld is. Gebeurde ruim dertig jaare geleden, heeft de dude nog last van... En taboe natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 27-08-18 | 13:15

Nee hoor,stop eens met dat gejank dat Islam niet de wind van voor krijgt want dat krijgt het steeds meer. Dat ontkennen is bijna net zo zielig als de geweldadige inslag van de Islam ontkennen.

miko | 27-08-18 | 14:09

net als Zwarte Piet moeten we het maar weer aan de Friezen overlaten, met Bonifatius ging dat ook prima

Hemmenaar7 | 27-08-18 | 13:07 | 7

Stormageddon | 27-08-18 | 13:22
Maar flikker op en op flikkeren kan dan weer wel.

miko | 27-08-18 | 14:01

Of je laat het aan een aantal watergeuzen over. Die weten wel weg met katholieke priesters.

miko | 27-08-18 | 14:03

kuifje in afrika
U bent inderdaad vaak in de war.
En vervelend.

BosrandDirk | 27-08-18 | 19:55
▼ 4 antwoorden verborgen

In Brabant en Limburg nog veel katholieken. Daar kun je dus beter niet gaan wonen, als je jonge, opgroeiende kinderen hebt. Want dan bind je de kat op het spek.

Rest In Privacy | 27-08-18 | 13:06 | 4

Katholicisme máákt geen kinderbepotelaars, maar trekt ze alleen maar overzichtelijk aan.

HogeNood | 27-08-18 | 13:29

De Rooms-Katholieke kerk groeit vooral nog erg hard in Azie. En in Afrika.

Glasgow Argus | 27-08-18 | 13:41

Hetzelfde kun je zeggen van medewerkers van jeugdzorginstellingen, zwemleraren, onderwijzers, vrijwilligers bij de scouting, voetbalcoaches... Overal waar volwassenen met kinderen in contact komen, waar er een machtsverhouding is (bijna per definitie tussen volwassenen en kinderen). Bij de RK kerk werd het probleem nog uitvergroot doordat 1; ze het onder de pet proberen te houden 2; jongens die homo waren uit eigen beweging, of door de familie naar een rol binnen de kerk gestuurd werden (celibaat, mooi handig).
Van een random katholiek of grefo heb je net zo weinig (of veel) te vrezen als van ieder ander burger.

fail | 27-08-18 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Is the Pope catholic... and making the world safe for pedophiles?

Does a bear crap in the woods... and the does the Pope crap on the lives and dreams of 200 deaf boys?

Does the Pope help pedophiles get away with their crimes?

JWZ_JMK | 27-08-18 | 13:06 | 2

Englies - kots!

HogeNood | 27-08-18 | 13:31

Ja South Park is, ondanks aandringen van de NPO, nog niet nagesynchroniseerd naar het Nederlands.

JWZ_JMK | 27-08-18 | 15:59

Hadden wij deze krankzinnige sekte niet verjaagd uit ons land in de jaren 70?

keestelpro | 27-08-18 | 13:05

Daarom lopen ze altijd zo langzaam ... nooit geweten.

Watching the Wheels | 27-08-18 | 13:04 | 1

Zo'n jurk is ook heel handig voor het verhullen van erecties.

Wekkertje | 27-08-18 | 14:58

Tja, Allah is een pedofiel maar de katholieke kerk lust er ook wel pap van. Gewoon lekker optyffen met die achterlijke deugnazi's. Alle sprookjesboeken verbranden en de feestdagen worden vanaf nu gewoon naar eigen behoefte ingevuld. En dat zeg ik als lid van de kerk van het vliegende spaghettimonster.

The2Amendment | 27-08-18 | 13:04 | 5

Het zou al een hoop frustratie en zedendelicten schelen als priesters en bisschoppen gewoon zouden mogen trouwen. Een mens moet gewoon zo af en toe even flink van bil, niets mis mee. Knapt je humeur enorm van op.

Graaisnaaiert | 27-08-18 | 13:41

Mastermattie: dat woord komt niet van consumeren maar van consummatie. Je schrijft het dus met dubbel m.

petersteenkamp | 27-08-18 | 14:07

Mastermattie | 27-08-18 | 13:20
Volgens ex-moslims zelf is het 6 en 9. Maar dat is natuurlijk niet echt beter... ook wordt er nooit verteld over zijn andere 12 "vrouwen" terwijl je van dat waanzinnige geloof/doodscultus er maar 4 mag hebben. Maar Mo niet hoor, als je zelf een religie verzint gelden regeltjes niet voor je.

Acar_ketimun | 27-08-18 | 14:42
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken