Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Donorwet verscheurt samenleving: "MARREKAANSE PROFITEURS GUNNEN ORGANEN NIET AAN NEDERLANDERS"

"Van deze groepen geven personen met Marokkaanse migratieachtergrond het vaakst geen toestemming voor orgaandonatie. Dit aantal steeg van 38 duizend in 2016 tot 82 duizend in 2018."

HEBBEN JULLIE HET AL GEHOORD JONG0NS? DE MARREKANE WILLEN NIET WAT WE HUN ORGANEN KRIJGEN /// ZE HEPPE ONS LAND AL INGEPIKT EN NU OOK ONZE ORGANEN /// DIE MAROKKANEN ZIJN HIER ALLEEN MAAR OM TE PROFITEREN /// NEMEN NEMEN NEMEN /// IKKE IKKE IKKE /// MOSLIMS /// AUTOCHTONENHAAT /// DAN KRIJGEN ZE ÓNZE ORGANEN OOK NIET /// MULTICULTURELE SAMENLEVING MISLUKT - zoek voor de grap zelf maar eens op Twitter voor de stand van 't land.

Maar zo werkt het niet lui. Zo is het systeem en daar werd nog over geïnformeerd middels een, soort van poging tot, referendum. Na het mislukken van het referendum komen Pia en de Orgaanpiraten uw lichaam enteren, maar u kan nog wel een 'nee' verkopen. Doen andere Nederlanders ook: percentage mensen dat zonder beperkingen alle organen in de verzamelbak gooit blijft ongeveer gelijk, percentage mensen dat juist geen toestemming geeft voor orgaanroof is gestegen. Marokkanen doen huiswerk, willen liever niet, voeren keuze door, prima.

Maar ja. Nu zijn de Nederlanders boos. Vorig jaar schreef Van Rossem al het volgende:

"Want velen, met vrome D66'ers voorop, ontlenen nu ineens een moreel gewicht aan de nieuwe donorwet om tegen anderen te zeggen dat orgaandonatie een soort burgerplicht is. Dat is een zorgelijke vorm van morele groepsdruk, die het recht op zelfbeschikking onder druk zet. (...) Een vrije burger die per vandaag dus te maken heeft met een overheid die je organen komt collectiviseren, tenzij je daar bezwaar tegen aantekent. Maar een overheid zou alleen mogen vragen, nooit mogen eisen. De burger kan vervolgens ja zeggen, maar zou geen nee hoeven moeten zeggen. Helaas. Fysieke integriteit is per vandaag een grondrecht waar D66 geen respect meer voor heeft, en in het kielzog van die respectloosheid volgen dan als vanzelf de hooligans van de verheven moraal, die met verwijten van egoïsme en onmenselijkheid publiekelijk voor jou komen invullen wat je persoonlijke beweegredenen zijn om géén donor te willen worden."

Vergat Van Rossem gewoon op te schrijven dat die morele burgerplicht niet alleen voor scheve gezichten zorgt MAAR OOK NOG EENS VOOR EEN GIGANTISCHE SCHEUR IN DE MULTICULTURELE SAMENLEVING BEDANKT PIA

Social

Reaguursels

Inloggen

Heb ingevuld dat als ik dood ben... dat ze mijn hersens en mijn denkvermogen over 10 personen mogen verdelen.
Dat moet ruimschoots voldoende zijn voor de gemiddelde Nederlander.

Zit nu even te denken... misschien dat dit ook voor 20 personen toereikend is.

sociaal_econoom | 10-08-18 | 06:37

Kijk die biblebelt zich toch eens mooi aftekenen op het CBS plaatje van regio’s met minder dan 20% orgaandonoren. Krijgen die dan ook niks? Of mogen die sowieso geen vreemd orgaan in het door god gegeven lijf?

medusa324 | 09-08-18 | 19:36

Ik stel voor (voor iedereen): als je geen donor bent, dan kom je niet (of lager) op de lijst als je een donororgaan nodig hebt.....

Dumpert_Reaguurder | 09-08-18 | 19:35 | 1

Ik stel voor dat jij niet gaat uitmaken wie eventueel MIJN organen niet krijgt. En als je dat recht ooit krijgt, zet jezelf dan maar bovenaan.

Promedio | 09-08-18 | 21:31

Kent u het woord? Uitvreters.

Ernst Oosters8389 | 09-08-18 | 18:35

Ben blij dat hersentransplantatie nog niet kan; anders stonden de figuren uit Berberije in de rij...
Ik stel voor dat als de Berbertjes een piemeltransplantatie nodig hebben , dit maar bij een inteelt neefje halen.

VanGeuzen | 09-08-18 | 18:01

Ik zal ook mijn organen niet afstaan als er twintig maagden op je staan te wachten , veronderstel dat ze je pik weggeven dan sta je toch mooi voor lul!!!

delingles | 09-08-18 | 17:29
-weggejorist-
liegende lippen | 09-08-18 | 17:22

Nederland zit vol hebberige en gierige mensen die alles van je willen hebben, maar niks ervoor terug willen geven. Dit donorsysteem gaat dus NIET werken.

In Nederland moet je het volgende systeem invoeren: ben je geen donor, dan heb je ook geen recht op een donororgaan. Of je komt helemaal onderaan de lijst te staan.

Erno-NL | 09-08-18 | 17:16 | 3

Zoals zovelen van de "nobele" donors, doet U het dus duidelijk ook alleen ter meerdere eer en glorie van Uzelf. Want het voelt zo goed om anderen langs uw lange lat der gerechtigheid te kunnen leggen, wetende dat u het lichtende voorbeeld der nobelheid, intellect, geleerdheid en fatsoen bent.
Oh, verheven, deel nog eens iets met ons onwetenden.

Knoppenbonker | 09-08-18 | 17:44

Dat zou prima zijn als het ook mogelijk is om je vrijwillig uit te schrijven van de nu verplichte ziektekostenverzekering. Je kan moeilijk mensen medische hulp weigeren terwijl ze daar wel in grote delen aan bijdragen. Dan bestaan er ook genoeg mensen met medische factoren die überhaupt geen organen kunnen afstaan, zouden die ook geen recht op organen hebben?

Eigenlijk zou deze problematiek ook niet bestaan als we een solidaire maatschappij hadden zonder een multi-culti experiment. Nederlanders worden hebberig omdat de huidige predatorische maatschappij met toren hoge belastingtarieven zij er naar dwingt.

StarFox | 09-08-18 | 18:23

Volgens mij heb je óf de tekst hierboven niet gelezen óf die is te moeilijk voor je. (D66 zeker?)

Nichtsneues | 09-08-18 | 20:31

Is het niet een idee dat je in je donorregistratie voorkeuren kunt opnemen zodat het bijvoorbeeld is uitgesloten dat jouw geslachtsdeel wordt toegewezen aan een transgender-in-wording van de andere sekse? Om maar iets te noemen....

mozaard | 09-08-18 | 16:38

Opeens verandert Geen Stijl zijn mening over het donorschap en donorwet nu Marrokanen zich laten uitschrijven. Ik heb me ook laten uitschrijven met mijn eigen redenen. Stelletje nare Gutmenschen!

boterhamtevredenheid | 09-08-18 | 16:38 | 1

En mocht het nodig zijn dan graag een varkenshart als transplantatie. Dan is dat probleem ook opgelost.

boterhamtevredenheid | 09-08-18 | 16:46

prima, geen enkel probleem mee, zolang we maar vastleggen dat wie niet doneert ook niet krijgt. Zo lossen we alle problemen in 1 keer op.

zeiksmurf | 09-08-18 | 16:17 | 3

Lig je op de brandwondenafdeling van het ziekenhuis, moet je betalen met je nier. Hahaha. Moet je dan trouwens vooraf betalen of na afloop?

mozaard | 09-08-18 | 16:42

@Zeiksmurf: dat is een te goed idee, zal niet overgenomen worden. Probleem blijft dus dat je organen naar een weigeraar uit de top 600 van Amsterdam gaan of naar een Michael Panhuis o.i.d. Toch blijf ik maar donor denk ik.

BlowingBubbles | 09-08-18 | 17:09

Iedereen die het niet met de meerderheid of minderheid die alles weet eens is krijgt de pil van Drion. Dat lost veel problemen op zoals racisme en oorlog en andere witte mensen kwalen.

Nichtsneues | 09-08-18 | 20:34

Oh oh oh... Die norse, hypocriete donordeugertjes toch.
Het lijken zowaar D66'ers, met hun eeuwige gebral en geleuter over wat een ander zou moeten denken, zeggen en doen om erbij te mogen horen.
Als ik moet kiezen tussen de inheemse 'Body Snatchers' hier of Marokkanen, dan weet ik het wel.
Laat maar lekker komen dan...

Knoppenbonker | 09-08-18 | 15:55

Heb vanochtend al gereageerd maar wil daar nog aan toevoegen dat ik benieuwd ben hoe het land als na eerlijke voorlichting de meute duidelijk wordt dat er na je dood geen orgaan meer geoogst wordt maar dat dit nog tijdens je leven gebeurd.
Warme winning dus, niet te verwarren met warme Willem.

bwanabanjo | 09-08-18 | 15:22 | 1

Ja zo is het, de overheid wil olie.

JohnWalker | 09-08-18 | 15:30

Ik wil ook geen orgaan van een marokkaan dus dat komt goed uit!

Roldrop070 | 09-08-18 | 14:46

Even op het rijtje af:
Als je geen hart hebt, kun je het ook niet afstaan.....

Mazoeza | 09-08-18 | 14:28 | 2

Het wel of niet willen doneren, op de wijze hoe het nu gaat, heeft met je verstand gebruiken te maken. Het is niet voor niets dat de overheid het volk verkeerd voorlicht, er wordt niet open kaart gespeeld, mensen worden bewust op het verkeerde been gezet met als gevolg dat mensen die tegen deze verwerpelijke wet zijn worden weggezet als hartelozen hufters.

JI-HAAT | 09-08-18 | 14:38

Een wet verandert niets aan de situatie van de ontvangers !

Mazoeza | 09-08-18 | 15:06

Quid pro quo: niet geven dan ook niet ontvangen !
Zou eigenlijk ook voor presteren van deze import moeten gelden.....

Mazoeza | 09-08-18 | 14:24

Ik zie het probleem niet zo: organen van ontvangers / donoren van Afrikaanse afkomst, ontvangers / donoren van Europese afkomst, ontvangers / donoren van Arabische afkomst, Chinese etc zijn dusdanig anders dat ze totaal niet onderling compatible zijn. Tis al een monsterklus om in je eigen etnische groep een geschikte donor te vinden...

Ergo: ze hebben alleen hun eigen bevolkingsgroep ermee.

Carnage_pinata | 09-08-18 | 14:16

Dit item levert veel vragen bij me op. Ten eerste: De kop van de grafiek is 'Geen toestemming voor donatie naar land van herkomst'. Dan geven bv Marokkanen toch aan dat zij niet willen dat hun organen na hun dood naar Marokko gaan? Ten tweede: Sinds wanneer is het mogelijk om je organen bij voorbaat te weigeren aan een andere religieuze of nationale groep? En ten derde: Ik denk dat er weinig Marokkanen zijn die een donornier of -hart van een onrein zwijn willen. Ze mochten eens onbedwingbare trek krijgen in bacon na een geslaagde operatie! Is dit niet gewoon stemmingmakerij?

Toos Bevergeil | 09-08-18 | 14:06

Door Pia'66 ben ik geen donor meer, maar was ik dat nog wel geweest was ik er ook wel mee gestopt door het gevalletje Lauda.
Waar een ander (zonder poen) op een wachtlijst komt te staan, is er voor Lauda (veel poen) van alles leverbaar zonder wachtlijst. www.ad.nl/formule-1/lauda-had-zonder-...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 09-08-18 | 14:06

Wat vooral opvalt is dat in de oerNederlandse bible-belt het percentage donoren verreweg het laagst is. Blijkbaar kent de christelijke naastenliefde flink wat beperkingen. Maar dat volk laat zn eigen kinderen ook domweg doodgaan aan de mazelen, kinkhoest of andere ziekten waar een simpele inenting ze tegen zou beschermen, dus dat mag geen verrassing heten.
Veruit het beste nieuws is echter dat het aantal donoren absoluut is gestegen, en er dus meer levens gered kunnen worden. En dan is de nieuwe wet nog niet eens ingegaan. Ook jullie overlevingskans neemt hierdoor toe, reaguurders. Ik hoop dat jullie er nooit gebruik van hoeven te maken.

GifKikkert | 09-08-18 | 14:05 | 1

Jaarlijks 4x meer verkeersdoden dan dode transplantatiewachters.

Nichtsneues | 09-08-18 | 20:36

Onze Marokkaanse medelanders hebben groot gelijk. Zij willen geen orgaanroof.

JohnWalker | 09-08-18 | 13:59

Het doet pijn dit op te schrijven. Mijn vingers trillen.... maar mijn democratische beginselen zijn sterker dan mijn emoties. Rondom dit onderwerp geef ik Marokkanen volkomen gelijk. Zo. 't Was ff zweten maar het is er uit. Ook zij kunnen gebruik maken van de keuzevrijheid die ons allemaal gegeven is.

matrixbluepill | 09-08-18 | 13:34 | 1

Maar dan ook achteraan aansluiten als je een slukkie mens nodig hebt. Eerlijk is eerlijk.

BenPakdee | 09-08-18 | 13:40

Ik moet nog mijn NEIN invullen.

Mr_Pikibelly | 09-08-18 | 13:28

Wil geen organen van dat volk. En wil zeker niet dat mijn organen gebruikt worden voor dat volk.

npo | 09-08-18 | 13:09

Eerlijk gezegd ben ik niet voor het transplanteren van organen in het algemeen,want voor je het weet worden door rijke en corrupte overheden mensen als transplantatievee gehouden.

kzegje | 09-08-18 | 12:59

Haha, kijk hoe de Volkskrant vanochtend het nieuws over de teruglopende wil tot orgaandonaties weet te draaien (kop artikel pg2):
"Wens rond orgaandonatie steeds vaker vastgelegd". (welke wens?)
Bovenkop: "CBS: debat over donorwet stimuleerde tot registratie" (jaja, tot registratie van wat?)
Geschreven door ene Maaike Vos, ongetwijfeld trouw '66 lid en Pia-bewonderaarster. In het hele stuk weet ze de zaak zo te draaien dat de brave VK-lezer aan het eind nog steeds niet weet dat de wil tot doneren terugloopt.
Ik kan het hele artikel hier niet weergeven, maar het is verbijsterend hoe meiske Maaike drie kolommen lang om de hete soep heen weet te draaien - ook wat de Marokkanen en Turken betreft.
Je zou er haast een referendum over....oh wacht....

piloot47 | 09-08-18 | 12:58

Ik heb mij als donor teruggetrokken. Wordt pas weer donor als alleen potentiële donoren mogen ontvangen

Ben Hetzat | 09-08-18 | 12:48 | 4

Als je ongeschikt bent kun je je wel opgeven als donor

Ben Hetzat | 09-08-18 | 13:21

Idem ditto. Overigens sprak ik een marokkaan die zei dat hij van zijn geloof niks mocht afstaan. Op mijn vraag of hij dan wel mocht ontvangen zei hij: eigenlijk ook niet, maar ik doe het wel.

BenPakdee | 09-08-18 | 13:42

Beste optie is een familielid op dat moment laten beslissen. Deze staat erop dat organen alleen naar iemand gaan die ook donor is. Dat moet dan eerst 100% zeker zijn anders wordt er niets gedoneerd.

Petrichor | 09-08-18 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
donkeyman | 09-08-18 | 12:40

en over die zgn. scheur in de multi-culti samenleving die nu opeens zou ontstaan:
toen het systeem nog uitging van vrijwillige donatie was welgeteld 1% van alle moslims aangemeld.
Dus die scheur was er al: men wil wel profiteren maar niet geven.

FW Ta-183 Huckebein | 09-08-18 | 12:37 | 1

En dat is al 40 jaar het geval. Men is hier voor de poen en de voordeeltjes, de rest van het Nederlanderschap wordt op gescheten.

BenPakdee | 09-08-18 | 13:44

Nu blijken al die donor/niet-donor gegevens via CBS ingezet te kunnen worden als drukmiddel in politieke discussies. Alles valt onder de wet op de privacy behalve de vinkjes / niet-vinkjes bij uw organen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-08-18 | 12:31

In de biologie is daar een woord voor. Organismen die alleen maar nemen van hun gastheer en niets geven.
Ik heb dat woord hier een keer gebruikt. Toen mocht ik een paar dagen niet meer reaguren. Dus zoek het zelf maar even op. Het begint met een P en rijmt op tieten.

Rest In Privacy | 09-08-18 | 12:24 | 2

​​
​Team invasieve exoten
Het Team Invasieve Exoten (TIE) ondersteunt het ministerie van Economische Zaken (EZ) bij de uitvoering van het exotenbeleid.
Het team richt zich vooral op exoten die schadelijk zijn voor de natuur, maar heeft ook oog voor schade aan de volksgezondheid, economie en veiligheid.

Ella | 09-08-18 | 13:09

Ze hebben hier geen natuurlijke vijanden.
Zoals een handhavend politie apparaat bv

Rest In Privacy | 09-08-18 | 13:51

Ik ben gelukkig geen marokkaan, maar ik heb me ook uitgeschreven na deze communistisch-neigende regel, ik heb altijd ingeschreven gestaan, maar nu niet meer. Zou iedereen moeten doen. Deze soort wetgeving kunnen we heel makkelijk afstraffen, uitschrijven is heel gemakkelijk.
we moeten postmodernisme geen enkele vingernagel geven, want het is, net als met moslims, toch nooit genoeg.
Je mag m'n organen hebben mits, niet tenzij.

Hakoen | 09-08-18 | 12:23

Is er ergens bekend hoeveel D66'ers geregistreerd donor zijn?

whetherthouwouldbe | 09-08-18 | 12:19

Het is pas nieuws als ze een keer wel ergens aan meedoen of zich ergens voor inzetten.

Repetitive Beats | 09-08-18 | 12:17

Bij het AMC gaan ze een test doen, ze gaan surinamers kruisen met finnen. Ze hopen dat de nakomelingen dan te lui zullen zijn om te stelen.

Ko Ranzig | 09-08-18 | 12:14

Je kan beter aangeven dat je in India begraven wil worden, aldaar kan je familie al je organen verkopen en een paar ton rijker terug naar Nederland.

strijpsestraat | 09-08-18 | 12:08

Alle geloofsgekkies blijken dus gewoon allemaal in te kunnen loggen met hun DigiD en een vinkje te kunnen zetten. Ophef om niks dus weer bij de conservativo's met dat rare referendum waar niemand op zat te wachten behalve de fanatieke religekkies.

Ardbeg | 09-08-18 | 12:01

Ik lees dat de meeste islamgeleerden voor orgaandonatie zijn gezien Koran citaat "en voor wie een leven redt, is het alsof hij alle mensen deed leven". Maar ook dat de Islam de integriteit van het menselijk lichaam van groot belang vindt. Onze grondwet vindt dat ook maar de 1e en 2e Kamer niet.

Simon_GS | 09-08-18 | 11:58 | 2

“Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch – werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.” (soera 5:32)

Kortom, deze vers slaat alleen op de joden. En als de joden niet naar allah luisteren, het volgende vers:

“De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.” (soera 5:33)

Dus eingelijk kun je de onderdelen van joden afsnijden als moslim. Zelf geven is niet van toepassing. En al helemaal niet aan "apen" en "varkens", aldus allah in een scheldbui.

Tronald_dump | 09-08-18 | 12:11

#Tronald_dump, gezien de aard van de tekst die betrekking heeft op de gehele mensheid is je interpretatie nogal aanvechtbaar.

Simon_GS | 09-08-18 | 13:04

Het heeft wel met geloof te maken, maar op een andere manier dan je denkt en dan vooral meer met cultuur. Zelfs een softe moslim ("ik ga alleen met suikerfeest naar de moskee maar Vast niet eens") wil binnen 24 uur begraven worden, en dat is vooral een cultuur ding in Marokko en mindere mate Turkije. Velen zijn terecht bang dat een orgaandonatie dat proces vertraagd.

breakingbed | 09-08-18 | 11:48

GeenStijl en Marokkaantjes dus op 1 lijn.

van Oeffelen | 09-08-18 | 11:48

Waarom ben ik daar weer niet verwonderd over, ze zijn hier ook alleen maar om te halen, en niet om iets te brengen.

FreeVogelaar | 09-08-18 | 11:46

Tot mijn 70 leeftijd bloed gedoneerd,blijkt,dat de meeste donoren hoog opgeleid zijn,maar wat blijkt nu,het bloed,wordt voor een woekerprijs verkocht.
Er zijn parasieten,die hier een topinkomen aan verdienen.
Bde is voor mij de aanleiding geweest,geen toestemming te geven.
Ik wil niet geslacht worden,als ik na een hersen scan dood verklaard ben,kunnen ze hun gang gaan.
De definitie van hoog opgeleiden,zou ik toch wel eens willen weten,zijn dat de feuten,die na afronding van hun opleiding,het het mogen proberen in de praktijk.
Of zijn dat de vakmensen waar deze maatschappij op draait.
Ik heb ze meegemaakt,ze lopen als een haan met stront aan de poten,
en komen je vragen wat ze doen moeten.

soledad | 09-08-18 | 11:32 | 2

Ha, ik ben dan wel nog lang geen 70 maar kom ze ook tegen, de hoogopgeleiden. Met name die uit de sosjale sector (bètamensen kunnen echt wel iets) zijn de ergsten waarvan je er ook velen in de politiek terug vindt, alle op internet circulerende multipoint choice vragen goed, een paar knip- en plakwerkjes inleveren en ze zijn hoogopgeleid. In praktijk nog vaak te stom om voor de duvel te dansen.

B.Spiritus | 09-08-18 | 11:38

Ik was vroeger ook bloeddonor tot ik er echter kwam hoe de directie daar verdiende. Toen was ik klaar.

dezakloper | 09-08-18 | 11:56

Dit is precies waarom wij als gewone Nederlanders onze organen niet beschikbaar willen stellen.
Wij, mijn vouw en ik, willen wel maar onder voorwaarde dat WIJ mogen bepalen naar wie het gaat. In ieder geval niet naar mijn vijand. Zeker niet naar mensen die zelf niets beschikbaar stellen maar we willen ontvangen als het nodig is. Bovendien vinden wij dat er best voor betaald mag worden. Bloed srond ik ook gratis af maar Sanquin verdient er grof aan. Ben er om die reden ook mee gestopt.

dirk5879 | 09-08-18 | 11:32 | 7

Lupuslupus
met u ben ik het eens,
maar ik moet dit maar eens verbaal ventileren,
ik wordt afgemaakt...

Kanarie_Geil | 09-08-18 | 12:15

ja, onder de hunebedbouwers waren ook 'gekleurden' hoor..
Tjonge..

Kanarie_Geil | 09-08-18 | 12:18
-weggejorist-
Rest In Privacy | 09-08-18 | 12:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs maar wees eerlijk; na je dood heb je zelf toch niets meer aan je bezittingen en dat geldt ook voor organen. Na je dood worden je bezittingen verdeeld onder je erfgenamen volgens testament of bij gebrek daaraan de wet. Dit is wereldwijd de normaalste zaak.

Waarom zijn organen anders? Dat heeft vooral met achterhaalde religieuze pricipes uit het stenen tijdperk te maken en helaas leeft die gedachte voort bij de atheisten.

Als de overheid/het ziekenhuis geld zou verdienen aan mijn organen zou ik vooraan staan om mij af te melden als donor maar dat is dus niet het geval.

dezakloper | 09-08-18 | 11:28 | 3

@dezak
Er is een heus Produktschap voor opgericht, kijk en huiver: ec.europa.eu/health/blood_tissues_org...

Grote kans dat dat niet allemaal zonder financiële afwikkeling verloopt

kindapaas | 09-08-18 | 11:34

Qua compabiliteit staan Afrikanen en Arabieren te ver weg van Nedelanders. DWZ, te grote kans op afstoting. Dus je hoeft je nergens druk om te maken, ze treffen alleen de eigen bevolkingsgroep.

boerzoektscheet | 09-08-18 | 11:49

Een prachtig voorbeeld hoe achterlijk die imam is met zijn gelul, geen donor worden, dat vooral de eigen genetische groep treft. Maar matching donors is precies de reden dat wij gerust wel onze organen kunnen donoreren.

Flappie2006 | 09-08-18 | 12:11

Niet bepaald een verrassing, ook bij de bloedbank nog nooit een Marokkaan gezien (sowieso erg schaars met allochtonen).
Maar hetzelfde geldt voor vrijwilligersorganisaties, daar zijn ook amper allochtonen te vinden.
Het is, zoals iedere reaguurder weet, nogal eenrichtingsverkeer in dit land; allochtonen nemen en profiteren, maar geven niets.

Franker | 09-08-18 | 11:26 | 2

2 jaar bij de dierenambulance gewerkt als vrijwilliger.
Alleen maar oorspronkelijke Nederlanders, geen een kleurtje te zien.
Al die tijd niet.

Kanarie_Geil | 09-08-18 | 11:52

Personen met een dubbel paspoort doneren veelal hun geld aan 'goede doelen' in het buitenland.

IAKSAKKAK | 09-08-18 | 12:44

Precies dat, de zgnd democraten vinden het eigenlijk onwenselijk dat u een vrij keuze hebt of kan kiezen (referendum).
Daarom ben ik ook geen donor meer, keuze dient vrij te zijn, integriteit van het eigen lichaam betekent voor mij wel iets. Heb ook geen abo op de VI hoeven opzeggen omdat ik niet aangegeven heb dat ik geen abo wilde hebben. En dat is wat hier gebeurt. Waarbij gemakshalve ook voorbij gegaan is dat nog niet willen of kunnen kiezen ook een recht / keuze is die je te respecteren hebt.
Kortom je wordt gedwongen om te kiezen en dat kan dus ook nee zijn. Het is dan ook niet verbazend dat bv religieus uitgedaagden massaal nee aankruisen, dat recht hebben ze en het is zeer terecht dat ze daar ook gebruik van maken.

bwanabanjo | 09-08-18 | 11:22 | 1

Inderdaad, om welke reden dan ook en voor wie dan ook: nee zeggen mag.

HaatbaardKnipper | 09-08-18 | 11:26

De roofwet gaat in tegen letter en geest van grondwet en internationale verdragen. Het druist in tegen verlichtingsprincipes en impliceert een groteske invasie in het persoonlijke leven van een burger. Een grove schending van privacy en zelfbeschikking.
De roofwet is daarmee illegaal.
.
Eenieder die meewerkt, faciliteert of handhaaft naar aanleiding van deze roofwet is niet minder dan een crimineel.
.
Als burger behoud ik mij het recht voor mijn zelfbeschikking met hand en tand te verdedigen. Dit zijn onvervreembare rechten en het is de overheid en medeburgers niet gegeven aan die rechten te tornen. Dit is een rode lijn en vertrouwt u mij, die handhaven we hier niet op z’n obama’s. Een poging tot schending... and there will be trouble.

Parel van het Zuiden | 09-08-18 | 11:16 | 10

@Bytemaster | 09-08-18 | 11:33

Een beroep op grondwet of rechtstatelijke principes is formeel sowieso kansloos. Daar heb je een trias politicia voor nodig, Nederland beschikt slechts over een trias corruptica.
.
Ik denk wel dat een onafhankelijk oordeel mijn lijn van denken zou volgen. Theorie. Maakt niet uit dus. Ik deel slechts mijn lijn van denken die tot mijn conclusie en maatregelen leidt.
.
Ik maak mij geen illusies. Onder het politiekcorrecte regime zal de opbouw van de 1984-staat toch wel voortschrijden. Enger, onderdrukkender en vooral alomtegenwoordig.
.
Maar, ik heb er niet aan meegewerkt. Dat is heel wat meer als een groot deel van Nederland zal kunnen zeggen als het rookgordijn optrekt en men ziet wat hun vvd, pvda, d66, cda stem heeft aangericht.

Parel van het Zuiden | 09-08-18 | 11:41

@Dr_Johnson | 09-08-18 | 11:26

Dank voor de illustratie. Een van de redenen dat ik geen inmenging van overheid en medeburgers dult op zulke zwaarwegende onderwerpen is precies dit. Het idee dat minderwaardige schreeuwlelijkerts als u meebeslissen.
.
Toch zal ik u behandelen als meer dan u werkelijk waard bent en uitleggen waarom het afdwingen van een geregistreerde keuze haaks staat op mijn zelfbeschikking. Stel, ik beschik dat ik nog helemaal niet wil besluiten, dat ik daar pas over een aantal jaren iets van wil vinden? Voila, ik beschik daar kennelijk niet meer over...
.
En opbokken uit mijn persoonlijke levenssfeer!

Parel van het Zuiden | 09-08-18 | 11:50

@Parel van het Zuiden
Principe kwestie? Dat niet registreren?
Wees voorzichtig. Geef ze geen methodes hun grijpgrage vingertjes alsnog op je organen te kunnen leggen.

Accident_Prone | 09-08-18 | 12:18
▼ 7 antwoorden verborgen

"percentage mensen dat zonder beperkingen alle organen in de verzamelbak gooit blijft ongeveer gelijk"

Nou, "Van die 6,3 miljoen Nederlanders wil 3,7 miljoen wel donor zijn en 1,9 miljoen niet. De rest laat de keuze aan de nabestaanden of een andere aangewezen persoon. In 2014 gaven nog 3,5 miljoen Nederlanders toestemming en 1,6 miljoen niet"; dus ook de geregistreerde orgaandonoren zijn toegenomen met 200.000 mensen.

"Van deze groepen geven personen met Marokkaanse migratieachtergrond het vaakst geen toestemming voor orgaandonatie."

Dat allochtonen hun organen niet afstaan was mij al bekend sinds Hans Hoogervorst dat als minister van VWS eens opmerkte, en dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden. Maar net als al die weigeraars gaan ze natuurlijk wel in de rij staan als ze zelf iets gaan mankeren en een donororgaan nodig hebben. Dan zal het ze een worst wezen of die nier afkomstig is van een "kaas".

Dr_Johnson | 09-08-18 | 11:14

Ik stel mijn organen niet ter beschikking en ik heb er ook geen problemen mee als Marokkanen dat ook niet doen. Dat is een persoonlijke keuze.

Accident_Prone | 09-08-18 | 11:13 | 5

Niks 'totdat u ze zelf nodig heeft'. Ik ben geen donor en wil ook niets van een ander. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?

Lupuslupus | 09-08-18 | 12:14

Zoals ik elders al schreef. Geen donor=geen orgaan vind ik kort door de bocht omdat ik geloof dat Nederland een collectief land is. Niet iedereen rookt of rijdt auto of eet zich suf. Allemaal zaken die op de collectieve zorg/belastinggeld kunnen drukken.

Accident_Prone | 09-08-18 | 12:23

Een genuanceerde geest.
We hebben vetzakken, rokers, alcoholisten, drankrijders, bijstandtrekkers, asielzoekers en zwakzinnigen. Enige vorm van beschaving begint met een solidariteitsbeginsel

boterhamtevredenheid | 09-08-18 | 17:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Denk maar aan pianisten die een ongeluk krijgen en na een handtransplantatie met foute handen plotseling vreemd gedrag gaan vertonen [*]. Dat moeten we niet willen met zijn allen en daarom willen Marocs dit niet, om te voorkomen dat "anderen" ook Moslim worden, via transplantatie ipv conversie. Radicale conversie is mooi, maar er zijn grenzen.

[*] Orlacs Hände

kindapaas | 09-08-18 | 11:05

Vreemd dat ze wel organen van kuffars accepteren, en medische hulp van kuffardokters toestaan. Dat dan weer wel.

JackStick | 09-08-18 | 11:04 | 2

Ze gebruiken ook kuffartechnologie, kuffaruitkeringen en al het andere dat kuffars de wereld hebben gebracht. De islamitische wereld is een shithole die niks dan ellende toevoegt aan de wereld. Komt door de islam, een nutteloze en gewelddadige doodscult die enkel vernietigd.

Solar666 | 09-08-18 | 11:17

En Graaf Denkula maar klagen dat musselmannen stelselmatig mindere zorg krijgen in Nederland.

Knisperende_Tissue | 09-08-18 | 11:21

Nou, als ik dat donor-register ga invullen kijk ik eerst of ik kan aangeven dat mijn organen NOOIT naar Moslims mogen gaan. Kan ik dat nergens aanvinken (en dat zal wel het geval zijn), dan wordt het een generiek NEEN.
.
Geen vinger steek ik ooit uit (of sta ik ooit af) om de aanhangers van de haatreligie te helpen.

Brou Is Back | 09-08-18 | 11:02

Geen donor = geen ontvanger.

bas ooms53686289 | 09-08-18 | 11:01 | 5

@Accident_Prone | 09-08-18 | 11:16
Met als verschil dat aan orgaandonatie ook medisch etische kwesties kleven. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden als iemand die geen donor is , ineens wel een donatie van een ander kan waarderen. Menselijke egoisme ten top, past niet in onze solidaire samenleving. Daarom ben ik wel voor extra lange wachtlijsten voor degenen die ervoor kiezen geen donor te zijn. Voor wat hoort wat.

Nappa | 09-08-18 | 11:31

Jij maakt helemaal niks uit, net als diegenen die tegen die hele kudtwet zijn.

Knoppenbonker | 09-08-18 | 13:17

Nappa | 09-08-18 | 11:31
Alle donorontvangers zijn geen donor. Feit! (muv bloeddonor)

Vanilla | 09-08-18 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je een transplantatielul krijgt, trek je dan eigenlijk een andere vent af?

Knisperende_Tissue | 09-08-18 | 11:01 | 2

Niet als je ook de bijhorende transplantatie hand hebt

Agent 43 | 09-08-18 | 11:06

Het is dan te hopen dat je een vrouwenhandel aangenaaid krijgt.

JI-HAAT | 09-08-18 | 11:10

Nou... om dit nu ook direct weer in de schoenen van D66 te schuiven? Je kunt ook zeggen: kennelijk zijn deze Marokkanen toch iets beter geintegreerd dan wij, want zij weten tenminste hoe je "nee" kunt invullen bij orgaandonatie.

Beste_Landgenoten | 09-08-18 | 11:00
-weggejorist-
morten | 09-08-18 | 11:00 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Krijge, krijge, maar niet geven doet de profiteur nog lang en gelukkig in vreugde leven.

squadra | 09-08-18 | 10:59

Ik deel graag mijn organen na mijn dood, maar ik wil een systeem waarin ik aan kan geven wie in aanmerking kunnen komen voor mijn organen:

- niet aan mensen boven de 60, die hebben al lang genoeg geleefd.
- niet aan religieuzen, die vragen hun god maar om genezing
- niet aan mensen met meer dan 2 kinderen, die hebben al een te grote aanslag op
de aarde gepleegd.

Japannert | 09-08-18 | 10:58 | 1

Aan reaguurders?

Schoorsteenveger | 09-08-18 | 10:59

"Willen jullie meer of minder organen afstaan aan Hollanders?"
"Minder, minder, minder..."
"Nou, dan gaan we dat toch regelen?"

Schoorsteenveger | 09-08-18 | 10:58

Marrekane gunnen ons ook geen bloed. Geef zelf al -tig jaar bloed maar heb bij de bloedbank nog nooit een Marrekaan gezien. White privilege die zooi Sylvana doe er wat aan!!

Pimol | 09-08-18 | 10:56

Al met al is er in 40 jaar werkelijk nooit iets positiefs geweest aan die vervloekte, ons door de strot gewrongen, multiculti.

moitambien | 09-08-18 | 10:54 | 1

Jawel, patatje kapsalon. Dat was het.

Ramsesz | 09-08-18 | 10:56

Na uw dood komt onze Roverheid uw huis leegroven. O nee, niet uw huis, uw lichaam ! Want uw organen zijn onteigend en genationaliseerd.

euroka | 09-08-18 | 10:53

Door al dat varkensvlees wat wij consumeren hoeven ze onze organen toch ook niet te hebben? Ik zie het probleem dan ook niet.

Rest In Privacy | 09-08-18 | 10:53 | 1

Grappig is dat men 'varkensonderdelen' onderzoekt als mogelijke vervanging voor menselijke onderdelen ;)

Solar666 | 09-08-18 | 11:08

In Nederland heb je een paar religies die tegen orgaandonatie zijn.
Naast streng christelijke heb je ook de islam die dit niet wenselijk acht.
D66 moet hiervoor begrip kunnen opbrengen.

sociaal_econoom | 09-08-18 | 10:51 | 3

Prima maar dan ook niet ontvangen.

Deviant | 09-08-18 | 11:02

Mijn lichaam is mij door God geschonken dus heb ik na mijn dood ook geen zeggenschap over mijn organen, huid en wat dies meer zij. Ik ben namelijk een 'totaal-pakket': lichaam èn geest en dus géén graaibak voor onderdelen.

Lupuslupus | 09-08-18 | 12:20

God is een verzinsel om mensen klein te houden en de duivel om ze bang te maken. Zo hield je heel heel lang geleden de bevolking al onder de knoet.

Koning BongoBongo | 09-08-18 | 14:41

"Donatie naar land van herkomst" - toen dacht ik toch even dat alleen willen doneren aan patienten uit het land van herkomst. Wat kan een mens toch raar lezen soms.

Knufter | 09-08-18 | 10:51

Heel goed van de Marokkanen. De achtergrond zal zijn dat de kans te groot dat ze naar een niet Islamiet gaan, maar ok , moeten ze zelf weten.
Zolang de huidige wet in stand blijft ben ik in ieder geval donor af en ga ook niet om organen van anderen bedelen.

Zwizalletju | 09-08-18 | 10:51 | 2

Niet goed van ze. Maar het is hun goed recht, en dat is maar goed ook. Dit is een geval waarbij ik de afkomst er juist minder toe vind doen, en het jammer vind dat deze vermeld is.

Muxje | 09-08-18 | 10:59

Waarom dan al die bomvesten?
Ik eet geen rauw vlees.

steekmug | 09-08-18 | 11:16

Is ook de reden van mijn nee. Ik wil die criteria ook aan kunnen brengen. Niet voor haatbaarden en al het overige geimporteerde vullis incluis hun hier geboren addergebroed.

Dirty-Harry44 | 09-08-18 | 10:50 | 2

Spijker kop

reagierder | 09-08-18 | 10:53

Yep. Zo ist maar net.

HaatbaardKnipper | 09-08-18 | 11:19

Het CBS. Gelooft iemand daar eigenlijk nog in?

Ars Vivendi | 09-08-18 | 10:49 | 1

Over welke 'functie' van het CBS gaat deze vraag precies?

Wering | 09-08-18 | 18:44

Iedereen die in gezondheidszorg werkte wist dit al jaren, moslims komen niets brengen die zijn hier om te halen.
Daarom mijn donorschap staat bewust op een dikke NEE.

gebrokenvleugel | 09-08-18 | 10:48 | 1

En de inteelt onder deze bevolkingsgroep werkt ook niet echt mee, veel genetische aandoeningen.

Solar666 | 09-08-18 | 11:09

Ik denk dat ik mijn stoffelijk overschot aan de wetenschap nalaat.
Kunnen ze zich lekker uitleven.
Scheelt een uitvaart en ben ik ook nog nuttig na mijn dood.

steekmug | 09-08-18 | 10:48 | 2

Excl. mijn hersenen want die word zo snel als mogelijk als eerste door de hersenbank gecollecteerd.

steekmug | 09-08-18 | 10:52

Arm kindje dat de slechte adem van DKS erft.

koperbij | 09-08-18 | 10:58

Persoonlijk wil ik niet geven en hoef ook niet te ontvangen. Ik geloof in "als je tijd is gekomen dan is je tijd gekomen".

koter | 09-08-18 | 10:47 | 2

Vaak gaan orgaandonaties er om om een beter leven te geven aan de ontvanger. Het gaat niet altijd om leven en dood. Wat dat doet voor jouw mening (+ / -) weet ik niet.

Timide_Aso | 09-08-18 | 10:56

Geef dat betere leven maar tijdens je leven. Kansen genoeg. Niet je hele leven anderen (mens en dier) laten creperen en als je toch al dood bent nog even de heilige pias uithangen.

Lupuslupus | 09-08-18 | 12:23

Toch wel grappig dat de D66-knuffelgroep de grootste tegenstanders zijn van D66 plannen....

lulleficatie | 09-08-18 | 10:47 | 1

Het gros van de kartelpolitici moet zelf niets van multicultureel samenleven hebben en doet het dan ook niet, zo leert de praktijk. Maar voor een carrière in de banencarrousel moet je het wel onvoorwaardlijk propageren en anderen door de strot duwen. Dat knuffelen is gehuichel voor de buhne, meer niet.

Geïrriteerde Ed | 09-08-18 | 11:17

Dat tabelletje betekent toch dat de marrekane sowieso geen organen doneren? Dus ook niet aan elkaar of hun moslimbroeders? Ok, het is wel zeer aannemelijk dat aanhangers van de religie van de vrede hun ingewanden al helemaal niet aan de kuffar zouden gunnen, maar kop is dus wel wat ongefundeerd. Welke site is dit trouwens?

Ramsesz | 09-08-18 | 10:45

Zijn ze in ieder geval op 1 punt verstandiger.

Ivor Biggun | 09-08-18 | 10:44

Marokkaanse organen zijn vaak al verkankerd dus dat werkt ook niet.
Ze hebben het altijd over kk dit, kk hoer.,kk dat...
En werken willen ze ook al niet of weinig.
De goede daargelaten.

steekmug | 09-08-18 | 10:44 | 4

@koter | 09-08-18 | 10:51
Voorbeeldvolk voor jou, nietwaar koter?

Beefbus | 09-08-18 | 11:10

@koter | 09-08-18 | 10:51
Nee, in het openbaar doen Moslims dat niet, maar zoals alle religieuzen knijpen ze de kat in het donker. Wat ze wel doen is kinderen maken met neven, nichten, ooms en tantes. Dus het is op het niveau van het DNA al verziekt. De rest van de door jou vermelde slechte leefgewoontes doen er dan niet zoveel meer toe. Je bent trouwens één slechte gewoonte van Moslims vergeten: Ramadan! Behoorlijk verwoestend voor het lichaam, maar daar hoor je nooit iemand over.

Brou Is Back | 09-08-18 | 11:11

LOL geen alcohol, de gemiddelde moslim is daar net zo hypocriet mee als vroegah de stiekeme tv in het kastje op zolder.

Harry Turtle | 09-08-18 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Meer mensen hebben een "nee" laten registreren. Klopt. En meer mensen hebben een "ja" laten registreren. Dat laatste levert meer organen op, dat eerste niet minder. Dus we gaan vooruit.
Dan die marokkanen. Tjah. Wel krijgen, niet bijdragen is de algemene tendens, al zijn er positieve uitzonderingen. Maar dat maakt niet uit of het om organen gaat, of om financiën.

Wat Nederland vooral nog niet beseft is dat die moslims op middellange termijn een énorme wissel gaan trekken op onze gezondheidszorg. Kijk naar de gemiddelde hoofddoek. Ja, tot hun 20e zijn ze slank, daarna verandert het in een kruising tussen een broedkip en een trol. 20, 30, 40 kg overgewicht. Niet gek, met leuke uitstapje in je geloof als een ramadan met bijbehorend suikerfeest.
Bij het grootste gedeelte hoef je echt geen testen meer uit te voeren om ze meteen in een hoog-risico groep te zetten wat betreft diabetes en hart en vaatziekten. Maar dit is ongetwijfeld islamofobie danwel racisme. Maar dan weet u alvast waarom de zorgkosten binnenkort exploderen.

TheEgg | 09-08-18 | 10:44 | 2

Die lui krijgen dat ook nog eens gratis, daar mag u €130 per maand voor aftikken.

B.Spiritus | 09-08-18 | 11:44

En dan hebben we het nog niet eens over de inteelt gehad wat je krijgt als je met je nicht/neef trouwt en kinderen krijgt...

Roldrop070 | 09-08-18 | 14:52

Als de mensen die geen donor willen zijn ook maar accepteren dat ze achteraan de rij staan bij het uitgeven van donororganen.
Ik zou het schandalig vinden als een beschikbare donororgaan in een niet-donor geplaatst zou worden als daar ook een geschikte wel-donor voor is.

moitambien | 09-08-18 | 10:43

Niet voor het een of ander, maar islamieten mogen helemaal geen organen van Westerlingen krijgen want de Westerling eet varkensvlees.

harry19612 | 09-08-18 | 10:42 | 2

In noodgevallen maakt allah een uitzondering..

schoon-schip-maken | 09-08-18 | 10:45

Ja, en?
Geen donor=achteraan de rij staan. Ga maar bij je god klagen.

moitambien | 09-08-18 | 10:49

Ik sprak net even met een collega van Turkse komaf hierover. Zijn letterlijke reactie: "het interesseert me geen reet waar m'n organen terecht komen als ik dood ben, geel wit of bruin". Het screenshotje met de statistieken deed hem goed, ondanks alle negatieve geluiden hier blijf ik Turken fijne mensen vinden.

Rechtinjegezicht | 09-08-18 | 10:41

Wat betekenen die getallen op de x-as?

DrumPiet | 09-08-18 | 10:38 | 3

Het aantal besneden centimers voorhuid per bevolkingssoort.

Leptob | 09-08-18 | 10:43

Het aantal geboren kinderen in NL na 2000.

schoon-schip-maken | 09-08-18 | 10:45

@DP
Ik wilde dit op alle manieren voorkomen jouw ooit als trol gelijk te geven. Maar je hebt een verdomme een punt, shitzooi!

Nalek | 09-08-18 | 10:54

Er schuilt in mij dan ook een klein marrekaantje. Sorry.

Leptob | 09-08-18 | 10:37

Maar ze staan wel in de rij om een orgaan te ontvangen dat dan weer wel. Overigens heb ik ook nee gezegd tegen orgaan donor. Puur vanwege deze wet, die ervoor zorgt dat de overheid jou lichaam als bezit mag opvragen. Al zeggen Marokkanen vooral nee op religieuze en culturele basis en niet omdat ze niet met de wet eens zijn.

Indoneesje | 09-08-18 | 10:36 | 6

Indoneesje | 09-08-18 | 10:4
Dacht ik al geen onderbouwing. Slechts een irrelevant linkje uit 2010..

DrumPiet | 09-08-18 | 10:52

Zodra feiten niet stroken met jou politieke overtuiging zijn ze irrelevant. Het feit dat niet-Westerse allochtonen meer gebruik maken van onze gezondheidszorg dan autochtonen blijft. Dus zullen ze logischerwijs ook in de rij staan voor als orgaan ontvanger wanneer ze die nodig hebben.

Indoneesje | 09-08-18 | 11:06

@Indoneesje. Je draait zaken om. Als ik het goed begrijp rechtvaardigt jouw motivatie de Nee van je Donorkeuze. Nee met een andere ondebouwing is blijkbaar niet acceptabel.
Dat is toch een beetje hypocriet?

boterhamtevredenheid | 09-08-18 | 16:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Toen deze discussie laatst weer aangezwengeld werd vroeg ik mij af of een overleden moslim nog aan orgaandonatie zou doen. Want de volgende dag is het lichaam al in het moederland dus oogsten moet wel snel gaan. Vanuit de onderbuik wist ik het antwoord al (die doneren niet aan kuffars). Triest dat dit min of meer bevestigd wordt. Ik wil trouwens niet dat een Moslim mijn organen krijgt. Simpel.

pibasso | 09-08-18 | 10:36

Props voor de Antilianen! :) Gek om te zien dat de Turken 4 jaar geleden minder bezwaar hadden tegen donatie dan Hollanders en dat dit nu is omgeslagen naar meer bezwaar. Bijna 2x zoveel bezwaar! Wat is er de afgelopen 4 jaar veranderd voor de Turken?

Anyways, als de registratieplicht straks helemaal afgerond is wil ik naar een model toe daarbij ik als donateur sneller bovenaan een wachtlijst kom dan een niet-donateur. Het is van de zotte dat iemand die niet bereid is te geven wel mag nemen.

JWZ_JMK | 09-08-18 | 10:36 | 3

Laat me raden...

Die niet-donateurs mogen zeker wel meebetalen aan jouw operatie?

Johnweer | 09-08-18 | 10:44

Helemaal voor.
Maar wel consequent zijn, nooit sociale premies betaald dan ook geen verdere ondersteuning in geval van nood.
Er schuilt een libertariër in ons allemaal.

Ivor Biggun | 09-08-18 | 10:47

@Johnweer : Ja, want ik heb net als iedereen bijna mijn hele leven afgedragen voor die zekerheid. (Op een aantal jaar buitenland na waardoor ik logischerwijs een aantal procent minder AOW zal ontvangen.)

JWZ_JMK | 09-08-18 | 11:15

ben toch heel benieuwd of de niet westerse met een migranten afkomst organen alsnog uit het lijf worden geroofd als er niet een handeling is verricht om daar nee tegen te hebben laten optekenen.

Ik ga ervan uit dat als Mohammed in het ziekenhuis op sterven na dood is er Niet aan familie gaat worden verteld dat de organen eruit worden geplukt.. omdat er niet is geregistreerd door Mohamed dat hij daartegen bezwaar heeft.

Mohammeds lichaam gaat volledig intact in zijn geboorteland de grond in!

Pia's wet gaan de doktoren in de laatste fase echt niet uitvoeren bij een grote groep Nl burgers!

fikkieblijf! | 09-08-18 | 10:35

Ik wil hun organen ook helemaal niet. Dat stoot mijn lichaam af.

Linkse allergie | 09-08-18 | 10:34

Heb ik al eerder geplempt:
Een 'orgaan-ontvangregister' lijkt mij een goed idee.
Ik wil namelijk geen orgaan afstaan en geen orgaan ontvangen.

Ars Vivendi | 09-08-18 | 10:34 | 4

'... geen probleem mijn organen na mijn dood af te staan'
Daar maak je dus een denkfout. De organen worden bij leven uitgenomen. De donor sterft als gevolg van de uitname.

Ars Vivendi | 09-08-18 | 10:52

Dat is spreektaal waarmee iedereen zou moeten weet wat ermee bedoeld wordt. Ik begrijp dat er toch heel veel mensen zijn die niet juist geinformeerd zijn.

Met 'na mijn dood' bedoel ik dat mijn lichaam zich in een toestand bevindt die meer met het leven verenigbaar is (bv verwonding), en hersendood ben. In dat geval is er geen functie meer van de hersenen, hersenstam en verlengde ruggenmerg; dat is wat een mens een mens maakt.
De zelfstandige ademhaling zal in dat geval ook stoppen. Als je dan niets doet (patiënt beademt), zal het lichaam biologisch sterven. Er ontstaat irreversibele schade aan alle weefsels: de dood.
Als de patiënt kunstmatig 'in leven' wordt gehouden, door de overgebleven weefsels van zuurstof te voorzien, is dat wat mij betreft in orde. Echter, verwar dat kunstmatig ademende lichaam niet met spreekwoordelijk 'levende persoon'; het lichaam is niet meer in staat 'zelfstandig' te functioneren en gaat onherroepelijk ten gronde als niet kunstmatig wordt ingegrepen.

Not_again | 09-08-18 | 11:47

Je hebt je aardig in slaap laten sussen, zo lees ik. Maar goed, het is jouw keuze...

Ars Vivendi | 09-08-18 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Voor één keer ben ik het eens met de Marokkanen, blijkbaar de enige groep die de smeerlappen van D66 met hun ordinaire orgaanroofwet van een omhooggevallen autocue spreekpop nog in de wielen kan rijden. Dan moet je toch allianties gaan zoeken al is het maar op projectbasis.

B.Spiritus | 09-08-18 | 10:34

Organen discrimineren niet, moeten genetisch matchen

Bokito ergo sum | 09-08-18 | 10:33 | 1

Precies. Ze onthouden alleen elkaar het recht op een wat langer leven. Prima. Ruimt mooi op.

Frau Merkel | 09-08-18 | 11:17

Hier ook NEE geregistreerd.

Randall3.0 | 09-08-18 | 10:32

Het blijft een draak van een wet. Wie je bent of van welke afkomst je ook bent; de overheid heeft met hun grijpgrage vingers -ten allen tijde- -onder welke omstandigheden dan ook- van een menselijk lichaam áf te blijven. Ze hebben er domweg het recht niet toe. Een overheid mag al van alles, vrijheid ontnemen van burgers, geweldsmonopolie, huiszoekingen, aftappen van internet en telefoons, inzicht in je medische geschiedenis, verplicht geld innen, noem het maar op. De laatste grens was mijns inziens, je eigen lichaam. Dankzij de Deugbrigade van D66, die weer eens vol enthousiasme symboolpolitiek aan het bedrijven zijn geweest om lekker goedkoop zieltjes te winnen, is ook die grens er niet meer. En dan godbetert door Pia Dijkstra. Die daar in de debatten zat te hakkelen, geen antwoorden kon of durfde te geven, stotterend en duidelijk uit haar comfort zone, domweg niet capábel, die ex voorleesmoeder drukt er iets stuitends doorheen met één stem verschil. Omdat de trein te laat was. Die donorwet is een gedrocht van jewelste.

Dutchbeaurouge | 09-08-18 | 10:31 | 1

klopt, met die orgaandonorroofwet is blijkbaar een priveaangelegenheid wel om te zetten naar Staatsgelegenheid.. een Penthouse belastingontduikend te ontvangen van een zakelijke buitenlander als politici is daarentegen bij D66 wel als prive! gemerkt..

fikkieblijf! | 09-08-18 | 10:45

20 jaar orgaandonor geweest, was een bewuste keuze. Nu heb ik mij afgemeld omdat ik vind dat de overheid niet gaat over mijn organen. Door deze wet in te voeren heb ik als enige manier op hier tegen te protesteren de mogelijkheid om mij af te melden als donor. En bedankt Pia!!!

Solar666 | 09-08-18 | 10:30 | 1

Stel dat uw hart uit uw nog levend lijk wordt gesneden en in een D66 lijf zou moeten gaan pompen, dan zou je je posthuum nog medeplichtig voelen aan landverraad.

B.Spiritus | 09-08-18 | 10:37

Mijn lichaam zou alles wat islamitisch is toch afsfoten dus ik zie t probleem niet.
Laat staan de wetenschap te moeten overleven met een marokkaans hart.. De horror!

schoon-schip-maken | 09-08-18 | 10:30

wie wil er een orgaan van een Berber?? , en daarmee terugvallen in doen en laten van 7 eeuwen geleden. Nee dank u

roeperdepoeper53 | 09-08-18 | 10:29

Zojuist 'nee' laten registreren. Na 20 jaar 'Ja'. Geef toch steeds minder om mensen.

LectoriSalutem | 09-08-18 | 10:29 | 3

Mensen geven alleen om zichzelf.

lacucaracha | 09-08-18 | 10:31

Herkenbaar.

pendajo | 09-08-18 | 10:33

Me too.

Deksmaat | 09-08-18 | 14:27

maar dat wisten we toch al.. niet alleen overigens Marokkanen maar de hele Moslim gemeenschap. Die gaan hun organen of bloed ( ook dat kun je bij leven doneren) niet afstaan met de kans dat deze terecht komen in het lichaam van een ongelovige.

overigens ontvangen willen ze dan wel vaak, het liefst met voorrang. Dan maakt het niet uit of de organen en bloed van ongelovigen komt want immers in het eigen gelovige en heilig lijf is het gedoneerde meteen ontdaan van smet en smerigheid.
We weten hoe het in het Kalifaat aan toeging. Daar werden vooral Yezidi's massaal ontdaan van hun organen om te dienen voor de strijders. In dienst van de Gelovige is het nl legaal om daarvoor ongelovige te offeren..

vandaar ook dat ik een heel hard nee heb gesteld voor orgaandonor zijn en tevens zullen ook de organen van mijn kinderen niet beschikbaar zijn. Ik wil absoluut niet de kans lopen dat mijn of mijn kinderen organen terecht komen in het lijf van een aantal groepen ( ook een Juncker en de zijne bijv) in deze samenleving die zich boven mij en mijn kinderen stelt..

fikkieblijf! | 09-08-18 | 10:27 | 2

Moet er toch niet aan denken dat mijn lever naar Juncker gaat

Man.man.man | 09-08-18 | 12:53

De lever van Juncker gaat in ieder geval nergens meer heen !

Koning BongoBongo | 09-08-18 | 14:48

Smoort ook de discussie door de gutmensch dat als je geeen donor bent je ook niks krijgt. Want rascisme!!!

Snap_het_ook_niet | 09-08-18 | 10:26

Wat gebeurt er als ik een Marokkaans hart krijg?

Wibowob | 09-08-18 | 10:26 | 5

gelukkig bestaan die niet.

skoftig | 09-08-18 | 10:29

Dan ga je sissen

Man.man.man | 09-08-18 | 12:50

Die hebben geen hart voor ongelovigen. Denk daar maar eens over na,

Koning BongoBongo | 09-08-18 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie je nu wat je gedaan hebt Pia Lijkstra? Je hebt een heel ongemakkelijke waarheid aan het licht gebracht met je enge wet.

keestelpro | 09-08-18 | 10:26

Gewoon als eis stellen voor alle nieuwe import? Niet akkoord is geen papiertje, Miele etc.

arabes_eut_domus | 09-08-18 | 10:26 | 1

Ja en zodra dat papiertje en Miele binnen zijn schrijven ze zich weer uit.

2voor12 | 09-08-18 | 10:53

Als nederlander op vakantie in nederland ben ik de lul, want mag in buitenland niet via digd uitschrijven.

gato | 09-08-18 | 10:26 | 1

Het is de eigenbeschikking die men heeft over zijn lijf. Als Marokkanen niet hun lijf willen schenken aan ons hebben wij dit te accepteren. We zullen er toch het beste van moeten maken. Met alle vluchtelingen. Wees verdraagzaam en verwelkom ze in ons midden. Jezus is de weg.

teh_thuismus_ | 09-08-18 | 10:26 | 4

Jammer dat ik dat artikel niet kan vinden, waar het "christelijke" openstaande tolerante westen exact de reden is van haar eigen ondergang door een dominantere cultuur.
Keer je andere wang toe, daarna je andere orgaan, tot er weinig toe te keren is.

Coachman | 09-08-18 | 10:31

Coachman | 09-08-18 | 10:35
+1

sarcastro | 09-08-18 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil ook niet dat marokkanen mijn organen krijgen en daarom weiger ik.

Vespucci | 09-08-18 | 10:26 | 3

Nou, ik heb laatst mijn bochel afgestaan aan een marokkaan.

skoftig | 09-08-18 | 10:26

Ze kunnen mijn blindearm krijgen.

Beefbus | 09-08-18 | 11:07

Mijn voorhuid

Man.man.man | 09-08-18 | 12:48

Kan er een toevoeging komen op mijn codicil?
"Alleen voor mede-pastafariers"

Rest In Privacy | 09-08-18 | 10:26

Moslims willen ook niet gecremeerd worden.

Rest In Privacy | 09-08-18 | 10:24 | 4

nee, die willen begraven worden in Marokko.. dan willen ze wel terug en mogen ze ook terug van de Keuning...

fikkieblijf! | 09-08-18 | 10:29

fikkieblijf! | 09-08-18 | 10:29

Nogal praktisch. In Marokko is een graf eeuwig hier niet. Komt ook nog bij kijken dat grond hier extreem duur is en begraven worden dus ook.

koter | 09-08-18 | 10:59

Een eeuwig graf? Effectief worden moslimlanden dus steeds kleiner, want met die kerkhoven kun je nooit meer iets doen.

quigg | 09-08-18 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Een oproep van de imam om vooral je organen niet aan de kafur te geven doet blijkbaar wonderen.

2voor12 | 09-08-18 | 10:22 | 1

Maar als ze er zelf eentje nodig hebben en er is alleen maar een orgaan beschikbaar van een kafur en anders gaan ze dood, wat doen ze dan? Precies!

eerstneukendanpraten | 09-08-18 | 10:37

De islam is een cultuur van nemen. Niet van geven.

Jan Passant mk2 | 09-08-18 | 10:21

Wel de lusten, en overlast geven...

Maxx! | 09-08-18 | 10:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken