Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sander Dekker gaat uw privacy slopen

ja fred al die gekke zoektermen op xnxx.com

Vervelend hè, die AVG.

Kreeg u een tijdje terug allemaal mails van modezaak Het Hoepelrokje, Visvereniging De Blauwalg en Parenclub Reetveter of u akkoord ging met de verwerking van uw persoonsgegevens. Maar toch. Uw privacy is ook wat waard. Alleen is er nu opeens een organisatie die uw gegevens zonder uw toestemming voor andere doeleinden wil gaan gebruiken dan waar ze voor verzameld zijn. Klinkt gevaarlijk en dat is het ook, want het gaat om de club die toevallig ook het geweldsmonopolie bezit: de overheid. Specifieker nog: samenwerkingsverbanden van de overheid. Dat is nog een tikkie erger want als een samenwerkingsverband een fout maakt, is er geen minister om naar huis te sturen na een tenenkrommend Kamerdebat alsnog aan het pluche te laten plakken. Echt, Sander Dekker, zolang het OM journalisten afluistert, de fucking rijksrecherche een onderzoek start naar een of ander stukkie in de Telegraaf over dat iedereen al wist dat Femke Halsema burgemeester van Amsterdam ging worden en agenten zeggen dat aangifte doen na een beroving geen zin heeft, valt er nog genoeg te verbeteren aan de criminaliteitsbestrijding zonder de privacy van onschuldige burgers af te pakken. Gelukkig is het nog niet te laat en kunt u HIERRR laten weten wat u van deze wet vindt. Doe dat voor het te laat is, want een refer... Nou ja, u weet wel.

Reaguursels

Inloggen

Kim Jung Un is er niks bij...

Ton8695 | 11-07-18 | 19:20

jaarlijks 80 miljard overheidsuitgaven aan sociale zekerheid: zorg , subsidies, uitkeringen, toeslagen. De overheid verzamelt gegevens over haar burgers zodat minimaal 80 miljard aan belastingen wordt binnengehaald met zo min mogelijk belastingontduiking en dat er niet onterecht 80 miljard wordt uitgegeven door fraudeurs op te kunnen sporen. En op wie rust dat hele gesloten rondpomp systeem? de boze witte/blanke werkende man

HetOorAakel | 11-07-18 | 15:47 | 1

Baantjes voor vrindjes en als ze falen, niet genoeg geld voor de taak, meer baantjes voor vrindjes! Dank u vv(d).

O2Neutraal | 12-07-18 | 10:51

Je hebt een langere adem dan ik, einStina.
Dat moet gezegd.

LuckyGirl | 11-07-18 | 15:15 | 1

@LuckyGirl: Hahaha. Meestal niet, meestal ben ik van het idioten negeren. Maar soms heb ik een goedgemutste dag en probeer ik mensen logica en beleefdheid bij te brengen. Lost cause, meestal, maar goed. Entertaining is het wel.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 15:35

Mijn aluhoedje ideeen beginnen steeds meer realiteit te worden. De EU ist das Vierte Reich en anti Joods zoals de andere drie Reichs. Communisme voor de burgers, kapitalisme voor de MNE's. De overheid wil alles weten, ook wie wel/niet joods is. De AVG wet geld ook voor administraties van Synagoges, de J is n de paspoort is niet meer nodig. De geschiedvervalsing is compleet en het meerendeel van de mensheid denkt dat Hitler extreem rechts i.p.v links was. De Islam wordt met open armen ontvangen, gepromoot en verdedigd met de arm der wet, Jodendom/Christendom zijn slecht, politiek correct om openlijk belachelijk te maken en zijn verder voor de rest niet belangrijk. Hitler zou trots zijn. www.youtube.com/watch?v=Itab8Cc4tg8

"You see, it's been our misfortune to have the wrong religion. Why didn't we have the religion of the Japanese, who regard sacrifice for the fatherland as the highest good? The Mohammedan religion too would have been much more compatible to us than Christianity. Why did it have to be Christianity with its meekness and flabbiness?"

bicycle | 11-07-18 | 14:27 | 3

Hitler bewonderde de structuur van de door u genoemde religies, denk dat elke dictator hoopt op zulke onderdanen.

Ik denk niet dat Hitler trots zou zijn als hij zou zien dat er 3 miljoen Turken in Duitsland wonen.
Laat staan dat ie blij zou worden van alle andere niet Europese, niet blanken die tegenwoordig in de EU wonen.
Om nog maar te zwijgen van de criminaliteit door deze groepen of de minachting naar de blanke Europeanen toe.

Haram_Kafir_4ever | 11-07-18 | 15:13

HItler hield helemaal niet van het Christendom.
"Adolf Hitler's religious beliefs have been a matter of debate; the wide consensus of historians consider him to have been irreligious, anti-Christian, anti-clerical and scientistic.[1] In light of evidence such as his fierce criticism and vocal rejection of the tenets of Christianity,[2] numerous private statements to confidants denouncing Christianity as a harmful superstition,[1] and his strenuous efforts to reduce the influence and independence of Christianity in Germany after he came to power, Hitler's major academic biographers conclude that he was irreligious and an opponent of Christianity.[1] Historian Laurence Rees found no evidence that "Hitler, in his personal life, ever expressed belief in the basic tenets of the Christian church".[3]"

Waarschijnlijk bedoel je de Rooms Katholieke kerk, dat is heel wat anders. Die hebben eigenlijk meer hun eigen religie opgebouwd (verwijdering van oude testament, jodenvervolging, inquisitie, kruistochten, wet van de kerk, etc). Heeft voor de rest weinig met het Christendom te maken maar meer met macht. Tijdens de verlichting is dat veranderd/verminderd. Echter wat veel mensen zich niet realiseren is dat de verlichting niet ging om het christendom maar om de katholieke kerk.

De Holy Roman Empire (voornamelijk duits) was dan ook een Katholiek rijk, niet vanwege het Christendom maar vanwege inderdaad de structuur. Ook antisemitisch overigens. Tegenwoordig als je kijkt wie er eigenlijk de macht heeft in de EU (Vierde Reich) is dat ook Duitsland. De EU is ook anti israel en steunt maar al te graag Hamas hoewel dat terroristen zijn die zelfs hun eigen bevolking onderdrukken. De rol van Katholieke kerk is de overheid/EU geworden. We moeten allemaal EU-patriot worden en socialistisch zijn, nationaalsocialisme dus maar dat mag je niet zeggen.

Ze hebben gezien dat Katholiekisme voor grote oorlogsvoering/machtsuitbreiding/Jodenvervolging niet werkt vanwege de basis ervan (Christendom) en dus zie je ze nu proberen de Islam overal in te lijven zodat op termijn iedereen Islamitisch wordt en men nu wel het grote plan van WW2 kan doorvoeren.

The relationship between Nazi Germany (1933–1945) and the leadership of the Arab world encompassed contempt, propaganda, collaboration and in some instances emulation. Cooperative political and military relationships were founded on shared hostilities toward common enemies, such as British and French imperialism and colonialism, communism, and Zionism. Another key foundation of this collaboration was the anti-semitism of the Nazis, which was admired by some Arab and Muslim leaders, most notably Hajj Amin al-Husayni. In public and private, Hitler and Himmler made warm statements about Islam as a religion and political ideology, describing it as a more disciplined, militaristic, political, and practical form of religion than Christianity, and commending what they perceived to be Muhammad's skill in politics and military leadership. However, official Nazi ideology also considered Arabs to be racially inferior to Germans, a sentiment echoed by Hitler and other Nazi leaders to deprecate them.

bicycle | 11-07-18 | 16:33

Grappig bijweetje, er is een toenemende druk om het geschiedenis vak te laten vallen. Rara waarom

"Of het vak geschiedenis straks nog bestaat is maar de vraag. Een commissie onder leiding van D66-senator Paul Schnabel bracht recent een advies uit over het onderwijs van de toekomst. Voor het vak geschiedenis lijkt in dat advies geen plaats."

bicycle | 11-07-18 | 16:37

Blijft ingewikkeld. Enerzijds willen "wij" veiligheid in dit land, willen "wij" dat fraude wordt opgespoord etc., anderzijds willen "wij" dat de privacy beschermd wordt. Hoe moet je dit als overheid dan doen? Intussen laten "wij" sporen na op internet.

Mannes | 11-07-18 | 13:47 | 2

De overheid toont zich lui.
En als we het over veiligheid gaan hebben dan heb ik nog wat tips voor ze.
Stop eerst maar eens met actief rare figuren over de Europese grenzen heen te trekken en ze geld te geven.

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:52

Ik wil die zogenaamde verbeterde veiligheid helemaal niet, als er in mijn straat een knokpartij is en iemand in elkaar word geslagen door een groep van vier jongeren, dan komt er uberhaupt niemand, laat staan dat het tot een fopoordeling komt. Als burger heb je lauter plichten en lasten. De overheid faalt in haar primaire taken. Het enige dat ze nog redelijk op orde (afgezien van kosten) hebben is de gezondheidszorg en het onderwijs. De politie, maar vooral justitie kost alleen te veel geld. Zet bijv. justitie maar in een kraakpand in plaats van die justitiele paleizen, misschien dat er dan enige realiteitszin komt. Nu is al het geld voor justitie weggegooid geld en een mooie procedurele show die honderden keren per dag word opgevoerd. Misschien kan een deel van de kunst en cultuur budgettering naar jusitie?

O2Neutraal | 12-07-18 | 11:02

Het gaat van "nee, tenzij de noodzaak is aangetoond" naar "ja, tenzij er grote bezwaren zijn".

Eigenlijk net als met je organen.

En aangezien Nederland niet uit z'n leunstoel wil komen feliciteren wij het land alweer met de levering van het bestelde.

Knufter | 11-07-18 | 13:27

Wie VPN gebruikt trekt de aandacht!

Twee Jeetjes | 11-07-18 | 13:18 | 3

Ik gebruik al 3 jaar vpn en daarbij een eigen modem router softwere eigem firewall en splitsten van mijn data in twee landen tegelijker tijd

automaat | 11-07-18 | 15:32

VPN's worden straks illegaal.. let maar op.. niet lang daarna kun je alleen nog internetten nadat je bent ingelogd met je digid.

WimCock | 11-07-18 | 18:15

Prima, het enige probleem dat ik er mee heb is dat mensen denken dat het zin heeft om veel geld aan deze technische speeltjes en projecten te besteden. Alleen aanslagen van volkomen debiele figuren kunnen hiermee voorkomen worden. De rest zal heus niet zo dom zijn, het is dus gewoon voor de baantjes van de vrindjes. Dank u vv(d).

O2Neutraal | 12-07-18 | 11:04

De koppeling die je wist dat zou komen. Altijd in alle toonaarden ontkend. "Hoe kunt u, wantrouwige burger, zoiets veronderstellen! Hoe kunt u denken dat wij, integeren, uw vertrouwen zullen beschamen?".
Honi soit qui mal y pense...... eh, eh..... et voila, mesdames et messieurs, c'est pour votre bien!

Schoorsteenveger | 11-07-18 | 13:17

Bij gebrek aan referenda mogelijkheden heb ik maar deelgenomen aan de consultatie.

Wel opmerkelijk dat je expliciet moet aangeven dat je achternaam niet getoond wordt op de website van de rijksoverheid.

Albasalix | 11-07-18 | 13:03 | 4

Dat heb ik dan gemist. Wat was er gisteren?

Je mond houden vind ik altijd een slecht idee, ook met referenda waarvan een grote groep zegt 'ze luisteren toch niet' denk ik vooral: wel doen want dan kan er nooit gezegd worden door de overheid dat ze geen reacties hebben ontvangen.

Albasalix | 11-07-18 | 13:34

Albasalix | 11-07-18 | 13:34 |:
Gisteren is het referendum (en wat mij betreft de dialoog tussen overheid en burger) de nek omgedraaid.
Na de paar geslaagde referenda (ik tel ook het Europese grondwet referendum mee) weten we ook wat de overheid met die feedback doet: niets.
Ik praat maar zoveel keer met iemand die niet wil luisteren.
Voor de overheid sta ik als burger alleen maar in de weg.
Dus rest mij alleen een laatste, dikke fuck you, overheid!

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:48

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:48 |

Je weet dat dit dus de reden is waarom je TBS krijgt ?

sprietatoom | 11-07-18 | 13:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het BSN nummer van de zoon van zijn vader via zijn moeder Brigitte Klijnsma gekregen gewoon via het openbare register van de Kamer van Koophandel van een besloten vennootschap die is gevestigd op het schitterende kasteel van de graaf Van Limburg die de adoptief vader van zijn moeder is. Carlos-Hugo is z.g. overal afgeschermd. Vergeet dat overal maar. Ik weet niet eens wat de letters IT betekenen maar mijn trouwe volgelingen op DK weten dat ik heel goed kan wroeten & snuffelen. De rest noemt mij een fantast. Breng me in contact met een on-ethische hacker en ik weet alle BSN nummers van ons Koninklijk Huis en ik trek al hun belastingaangiften uit de kast van het voormalige hoofd van de Belastingdienst/Den Haag : mr. J.T.H. Duighuisen. Ik weet nog niet waar die dienst nu uithangt maar ze zaten lange tijd in v/h Hotel Terminus recht tegenover het Hollands Spoor. Van Hotel Terminus heb ik alles verzameld uit de periode 40 - 50 omdat mijn joodse Turkse moeder daar in de hongerwinter eten ging brengen. Mijn familie van moederskant deed in Perzische tapijtjes uit Smyrna. Zij stond op een sperlijst van de Turkse consul in 's Gravenhage en na de sluiting daarvan op die van zijn collega in Hamburg. Zij heeft als enige van haar naaste familie de oorlog overleeft omdat zij de enige was die wel wilde treinen naar Hamburg. Turkije was net als Zweden & Portugal neutraal in WO II.

hmariavanempel | 11-07-18 | 13:03 | 5

Ik versta geen enkel woord Turks want alle onderwijs op de faculteit van de hoog gerankte E.M.U. www.emu.edu.tr/en/academics/faculties... werd in het Anglais gegeven. Ik heb twee semesters daar doorgebracht met uitgaan met mijn vriendin Turkan Kerimova en wat boeken lezen over Ottomaanse Architectuur & Calligrafie

hmariavanempel | 11-07-18 | 13:38

Ik begon aan een lulverhaal en na drie regels dacht ik: ‘Ze/hij zal toch ook niet hier...’ Ja hoor. Blijf op Daskapital, laat ons dit.

Fantabulosa | 11-07-18 | 13:46

Via Hotel Terminus is in de periode 40-45 de stadhoudersbrief ook in de familie gekomen? Of toch via echtgenoot nummer één, danwel nummer twee, of toevallig op de Haagse Mart gevonden?

Haringkoning | 11-07-18 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

- Neem geen koekjes of snoepjes aan van vreemden
- niet bij vreemden in de auto stappen

Ik vrees geheel trerecht dat er achter de klik HIERRR link een terroristische organisatrie schuilgaat die buitensporig moeite doet om zaken tot natuurlijke personen te herleiden.

Gelukkig ben ik fat and unimportant.

hallevvezool | 11-07-18 | 12:56

Volgens mij doet de overheid dit al lang met het BSN nummer (verplicht op de website te zetten als ZZP-er) maar dat is waarschijnlijk nu illegaal wegens AVG. Vooral weer eens een waarschuwende privacy campagne maken Sander Dekker! Dat je als burger op je privacy moet letten enzo ...

Simon_GS | 11-07-18 | 12:53 | 4

Ja dat gaat om het BTW nummer van de belastingdienst waarin de Belastingdienst doodleuk je BSN nummer gebruikt: weet ik maar geen idee wanneer ze dat gaan repareren en ze wisten natuurlijk al jaren dat het een probleem was maar het interesseert ze helemaal niks.

Simon_GS | 11-07-18 | 13:34

Simon_GS | 11-07-18 | 13:34 |:
Helaas is die zaak representatief voor overheidsfalen.
Dit had nooit mogen gebeuren, zeker in een tijd van identiteitsroof.
Ik ben best wel een nono op het gebied van belasting en registratie maar iedere druif snapt toch dat je niet overal je BSN nummer moet laten rondslingeren?
Wat een niveau weer.

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:42

In België bestaat het rijksregisternummer uit je geboortedatum, en na een programmeercursus kon men afleiden wat de overige 5 cijfers zijn.

Van jaar naar dag + 5 cijfers.

sprietatoom | 11-07-18 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Zou wel een hoop ophef schelen. Zo’n Jenny zou op voorhand ergens van een dijk de plomp in gedrukt zijn en had men op de A7 lekker kunnen doorrijden...

Parel van het Zuiden | 11-07-18 | 12:53

Vroeger zou GS de harde schijven van de server kapot kunnen gooien, maar de cloud he ?

Gelukkig is datgene wat er geschreven werd totaal acceptabel, maar zou het geen idee zijn om heel de geschiedenis te wissen ?

Nieuwe wetten, nieuwe methodes.

sprietatoom | 11-07-18 | 12:44 | 10

Parel van het Zuiden | 11-07-18 | 13:02
Wie niet op de lijst staat is af!

Cobalt bomb | 11-07-18 | 13:08

sprietatoom | 11-07-18 | 13:00 |:
Dat kan een wezenlijk probleem opleveren als je sommige beroepen ambieert, dat is waar.
Voor al het andere geldt: Heb je een probleem met wat ik 2 jaar geleden schreef, dan moet je contact opnemen met de LuckyGirl van 2 jaar geleden.
Zeker in een land waarin politici 180 graden draaien in 1 dag tijd geef ik mezelf dezelfde ruimte.

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:14

Cobalt bomb | 11-07-18 | 13:08 | :
Het wordt afzien in het werkkamp maar wel gezellig en eensgezind!

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:15
▼ 7 antwoorden verborgen

De meeste ICT projecten zijn door overheids-ego en/of persoonlijke doeleinden (financieren vriendenclubjes) faliekant mislukt. De politiek kan niet omgaan met een 'politie-systeem'; het zal altijd worden gebruikt als politiek instrument, niet als neutraal controlerend. Wedden voor een tientje, wie durft?

Kouwe Kees | 11-07-18 | 12:42 | 2

Ik, maar alleen als ik met jouw stellingname de weddenschap in mag

Mark van Leeuwen | 11-07-18 | 13:35

Uiteraard, nu moeten we alleen nog de 'ik heb niks te verbergen!' roepers overtuigen dat dit een makkelijk verdiend tientje is...

Kouwe Kees | 11-07-18 | 13:58

"Minister Dekker (VVD) voor Rechtsbescherming", nou dan weet je het wel.
Ach ja, de helft van de Nederlanders vinden het allemaal prima dat mijn privacy niks waard is.
Bedankt nog.

LuckyGirl | 11-07-18 | 12:38 | 2

Erger is nog dat hun eigen privacy ze niks waard is. Als ze zo weinig om hun eigen veiligheid/toekomst geven, weet je ook hoe ze anderen zien en bejegenen. Zum kotzen.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 13:17

Ik wil niet dramatisch klinken maar ik ben nog lang niet bekomen van de schok.
Wat een beroerde uitkomst.
En ik heb niet eens kinderen..

LuckyGirl | 11-07-18 | 13:27

Een minister zonder ambtenaren gaat gekke dingen doen. Vier jaar in de wachtkamer, hopend op een misstap van een collega zodat je jezelf kan upgraden. Sander Dekker hoef je niks meer uit te leggen.

de Voorzittert | 11-07-18 | 12:38 | 1

Sander Dekker heeft zich binnen het onderwijs niet bepaald populair gemaakt, en dan druk ik mij voorzichtig uit.

pibasso | 11-07-18 | 12:44

Ik ben al jaren een voorstander van een kleine overheid, maar het waterhoofd wordt alleen maar groter. Ik vertrouw de overheid, gelet op alle ICT-fails, voor geen cent. Erg eng hoor!

pibasso | 11-07-18 | 12:36 | 2

De ICT van de oveheid wordt gedaan/verdeeld door Capgemini en Deloitte. Begrijp nooit zo goed waarom zij structureel buiten schot blijven bij al die clusterfucks.

de Voorzittert | 11-07-18 | 12:39

Ja, raar is dar. En het gaat ook steeds meer kosten terwijl we toch met een terugtrekkende overheid te maken hadden dacht ik. Tenminste, daar sprak men een jaar of twintig geleden over.

Mark van Leeuwen | 11-07-18 | 13:38

@GeenStijl Hoe veilig is mijn reaguurders account?

am*dam | 11-07-18 | 12:32 | 3

Het account is veilig. Het hebben van een account zet wel een geel sterretje achter uw BSN.
.
Niets aan de hand dus. Doen ze verder niets mee...

Parel van het Zuiden | 11-07-18 | 12:35

Vandaar dat door de HIERRR link in het topic, ik vanaf nu mijn belasting als am*dam kan regelen. Makkelijker kunnen we het niet maken.

am*dam | 11-07-18 | 13:26

Heel veilig, want je gebruikt niet je echte naan hoop ik.

Mark van Leeuwen | 11-07-18 | 13:40

Willen de “ik heb niets te verbergen” mensen nu alstublieft een oorverdovende stilte aanheffen?

Parel van het Zuiden | 11-07-18 | 12:30 | 7

@Mensdier: Bestaan en functioneren scheiden (en zo uw gelul rechtpraten) is een illusie. Zodra uw lijf niet meer functioneert, bestaat u niet meer. Dus. Stultorum infinitus numerus est.

Veel plezier nog bij de uitgang.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 13:19

@einStina: "Zodra uw lijf niet meer functioneert, bestaat u niet meer." Dat is een existentiële aanname. En jouw persoonlijke strijd, niet de mijne.
Er is geen uitgang, alles is een cirkel.

Mensdier | 11-07-18 | 13:26

Dat is een biologisch feit. Niet mijn persoonlijke strijd. En ja hoor, privacy is een cirkel. Die cirkelgedachte komt uit de Renaissance, en net hieronder werd Freud erbij gesleept, het is allemaal wel erg eclectisch en filosofisch tegenstrijdig. Enne... "Het erkennen van een bestaan is iets anders dan er in geloven." Mogen we dat ook op jouwzelf betrekken? :-))) Fijne dag, diertje. *over rugje aait*

Rest In Privacy | 11-07-18 | 15:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Hopelijk leidt deze informatiehonger naar de situatie waarin de DDR zich op het laatst in bevond: zoveel informatie dat het niet meer te verwerken viel. Er moet toch een scriptje te maken zijn dat 24/7 draait en de meest idiote random zoektermen uitvoert en continue willekeurige webpagina’s opent en weer sluit.

Haringkoning | 11-07-18 | 12:29 | 1

Daar zijn al pagina's voor, ik heb geen link voor je maar ik heb hier rond het sleepwetreferendum wel wat voorbij zien komen in de panelen.

LuckyGirl | 11-07-18 | 12:50

Lul toch op met je privacy, via elke mobiele telefoon (imei nummer) is je locatie a la minute te achterhalen en satellieten kunnen alles nauwkeurig (tot op 500m2) zien en vastleggen. Hele volksstammen geven aan apps al hun privacy bloot (lees jij de voorwaarden?). Handig he die gratis app waar je al je klantenpasjes op je mobiel kunt opslaan en laten scannen...

Ministry of Madness | 11-07-18 | 12:27 | 13

@einStina: gelukkig schrijven we en spreken we niet.
Weleens je ogen geopend in de baarmoeder?
Weleens met je ogen open geslapen?
Vertrouwen op uit de baarmoeder komen is waardoor men vertrouwt dromen te krijgen in plaats van nachtmerries. Maar dat nachtmerries kunnen vóórkomen tijdens de slaap kan wel degelijk aangepraat worden en versterkt in angst.
En als men niet meer durft te slapen heeft men een probleem.
Dus die onbewustheid is noodzakelijk om het donker te vertrouwen, en in bewustzijn is het noodzakelijk in het licht te geloven. En mentale angst -negatieve emotie- is deel van het donker. Kracht -het leven- is het licht.
Prima dat je uitgesproken bent. Ik ben het ermee eens.

Mensdier | 11-07-18 | 13:36

Elke baby doet zijn ogen open in de baarmoeder, maar geen ene baby heeft vertrouwen om uit de baarmoeder te komen. Je weet dat filosofie en biologie twee aparte processen zijn, waarbij [kennis over] biologisch bestaan gebaseerd is op wetenschappelijke evidentie en existentiele filosofie een gedachtegang is die niet op feiten gebaseerd is en je dus niemand als absolute waarheid door de strot kunt duwen? Fijn. Oh, ja, en je weet dat Freud en zijn onderbewuste al flink lang door wel de filosofie als de wetenschap als achterhaald wordt beschouwd? Fijn. Je kan allerlei geblaat aan je verhaal toevoegen, maar een contradictie blijft een contradictie.

Ja, ik weet het, ik heb me laten verleiden tot een reactie terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. Je kunt trots zijn op het effect van je grote mond die anderen rond dit topic uitlacht en niet serieus neemt, en zichzelf wel, hoe wispelturig ook. *schouderklopje*

Rest In Privacy | 11-07-18 | 14:01

Het uitzwaaien van de privacy mbt mobiele telefonie begon bij veel mensen in je jaren ‘90 al toen zij hun pre-paid nummer registreerden om daarmee voor een paar gulden aan beltegoed cadeau te krijgen. There’s no such thing as free lunch.

Haringkoning | 11-07-18 | 15:20
▼ 10 antwoorden verborgen

Gaan ze dan eindelijk tóch die frauderende uitkeringsturken met vastgoed in Turkije aanpakken? Of gaat dit natuurlijk alleen weer gelden voor de domme blanke Hollander, want anders rassies!!!!

K. Letskoek | 11-07-18 | 12:25

Die consultatie-link gaat linea-recta naar een phishing site van de overheid.

Beefbus | 11-07-18 | 12:20

En waaraan hebben we deze privacyverneuking verdiend? Wat doen wij dan zo fout als volk dat we door de geheime staatspolizei zo rigoureus in den taasch gevat moeten worden? Zou Sander Dekker Das Leben Der Anderen gekeken hebben? Zo ja, zou hij dan vol afgrijzen gekeken hebben of met een natte tent in de broek en een glimlach op z'n smoel? En zou hij dan geroepen hebben "Maar dat kunnen wij beterrrrr, moehahaha".

Vragen... Vragen...

VeelTeSteil | 11-07-18 | 12:19 | 3

Je bestaat. Dat is überhaupt al een doodzonde. Vooral als jong blank wezen dat ook nog eens zelfstandig nadenkt. Mijn hemel.
*naast VTS in beklaagdenbankje schuift*

Rest In Privacy | 11-07-18 | 12:31

Fout of goed is een relatief begrip. Het gaat hier om controle. 24/7 gemonitord. En de afluisterapparatuur mag je zelf kopen. Handig zo'n spyphone. Iedereen en zijn moeder is verslaafd. Zat gister weer eens in zo'n ding dat we tram noemen. Fuck me! 6/10 zitten alleen maar hun telefoon te vingeren. Hoop data. In handen van stasi dekker.

*lange vinger geven doet en het beklaagdenbankje voorbij loopt.

Standvastig | 11-07-18 | 12:56

Laten er nu overheidsorganisaties zijn waarvan de bevoegdheden tot het doen van onderzoek niet zijn vastgelegd en die dus gigantische inbreuken maken op je privacy... Alle gegevens die de sociale diensten verzamelen mogen dus bij alle overheidsorganen terechtkomen...
www.volkskrant.nl/…/de-doorgeslagen-j...

Voor degenen die denken "ik heb niets te verbergen":
decorrespondent.nl/…/nee-je-hebt-w…/6...

Als deze wet erdoor komt dan is Big Brother een feit zonder dat er enige controle meer mogelijk is. We passen nu ongewild ons gedrag al aan onder invloed van constante controle... En, je zou maar zo'n dwaas als Erdogan, Poetin of Trump krijgen die een selectie van mensen middels deze databank gaat maken... Tenslotte: Deze databanken mogen gedeeld worden met bevriende landen, dus met Turkije, Hongarije, Polen en/of de VS???

bvdbos | 11-07-18 | 12:18 | 10

@einStina: je gaat er echt om lachen, wanneer je beseft hoe de vork in de steel zit. Lachen en luisteren: twee dingen die niet waargenomen kunnen worden via internet.
Ik verdedig inderdaad mijn negatieve geloof over oorlog, omdat het niet helpt om dat te geloven zónder er wat positiefs tegenover te zetten. Maar ik vroeg aan jou waarom je zo negatief bent over de mogelijke gevolgen die je beschrijft (en die wel degelijk in míjn negatieve geloof van aankomende oorlog zitten) en zette er de krachtige middelen van een individu tegenover.
De enige fout die ik heb gemaakt is het niet benadrukken van 'dat' en 'niet' in het stukje 'Dát is níet negatief'.
Jij vindt jouw opmerking scherp, ik vind het tekenend voor een over-emotionele vrouw. Hormonen kunnen wel degelijk irrationele stukken tekst veroorzaken en zo negatief als nu heeft deze 'zwitsal' (haha!) je nog niet meegemaakt. Dus het was wederom een realistische inschatting. Maar excuses wanneer het niet je hormonen blijken en je gewoon even iemand nodig hebt om tegenin te bashen.
Ik ben geen oetlul hoor, maar wel een mensdier.

Mensdier | 11-07-18 | 13:21

Ik was nergens negatief over de eventuele gevolgen die ik beschreef. Ik betoogde enkel dat je geen garanties op 'het valt mee' hebt dus dat je andermans zorgen niet uit hoeft te lachen, wat je deed. En anderen uitlachen over zorgen terwijl je zelf ook negatieve verwachtingen hebt, is niet erg charmant. En als je beweert dat dit de eerste keer is dat ik 'negatief' doe, heb je erg slecht opgelet. Ik ben meestal scherp en cynisch en sarcastisch. En als je blijft herhalen dat dat in het geval van vrouwen door hormonen en eventueel door bashen komt, en dus niet door observaties of analyses of ervaringen, ben je tamelijk simplistisch. Een oetlul dus.

Dat je gereïncarneerd bent, zal vast, maar maakt je niet minder zwitsal. Je hebt vast je verborgen charmes, maar als je een leuk leven wilt hebben kun je die beter aan het oppervlak laten komen, hoor.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 13:39

@einStina: zie Mensdier | 11-07-18 | 13:57.
En het leven is onafhankelijk van internet leuk. Mooi ook. :)

Mensdier | 11-07-18 | 14:00
▼ 7 antwoorden verborgen

En de politie Groningen die het al normaal vindt om 'Ausweis bitte' te doen zonder enige aanleiding. Zo zit de wet niet in elkaar he paupers.

Gelukkig zag het OM dat na meer dan een jaar ook in.

Eierbal-is-fijn | 11-07-18 | 12:18 | 4

Klopt : strafbeschikking niet-tonen-ID ingetrokken, word niet verder vervolgd tenzij zich nog een belanghebbende meldt.

Dat gebeurt niet want er was niks.

En als je die strafbeschikking gewoon accepteert heb je opeens een strafblad, via CJIB/Leeuwarden, zonder tussenkomst van een rechter.

Eierbal-is-fijn | 11-07-18 | 12:54

Ah ja, dat. Ze proberen het ja. Ook dat meegemaakt. Was me portemonnee vergeten dus geen ID op zak. Die lul had geen enkele aanleiding. Maar ik mocht meekomen. Kreeg er ook nog een belediging van ambtenaar in functie bij. Tjah, ik stak mijn middelvinder op recht in zijn gezicht met ze stoere gedoe. Nooit meer wat van gehoord.

Ze kunnen nog verder gaan. Kwamen twee van die grapjassen op me deur bonken en belletje trekken. Hun willen erin. Ik vraag om het gerechtelijke bevel te zien. Hebben ze niet. Dus, gewoon opzouten, muddafukkaz. Gaat hij dreigen dat hij hem nog voor de volgende ochtend heeft, terwijl dan andere muppet tegen de deur staat te duwen. Hilarisch.

Standvastig | 11-07-18 | 13:14

Zozo. Gelukkig ben je wel Standvastig.

Welke stad?

Eierbal-is-fijn | 11-07-18 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb niets te verbergen.

priks | 11-07-18 | 12:17 | 14

Ja vriend, dat heet met gelijke munt betalen. Als jij mij denigrerend een chick noemt, krijg je een zet terug. Als jij stelt dat ik iets alleen maar zeg omdat ik zgn ongesteld ben, krijg je een zet terug. Dat heet actie reactie. Als je aardig en beleefd was geweest, had je iets aardigs teruggekregen. Als je iets inhoudelijks zegt, krijg je iets inhoudelijks terug. Grotendeels bepaal je zelf de richting. Ik begin eigenlijk nooit met beledigingen of aanvallen, liever met een kwinkslag of inhoudelijk verhaaltje, maar ik weet wel hoe ik beledigingen terug moet geven.
Je hebt je excuses aangeboden en dat vind ik oprecht iets moois; niet iedereen heeft dat lef. Vandaar dat ik akkoord ging met je voorstel zand erover. En of je nu alsnog sarcastisch en boos wil doen moet je zelf maar weten. Doei boefje :)

Rest In Privacy | 11-07-18 | 15:03

Deze 'vriend', dit 'boefje', dit 'diertje' is uitgeluld. En heeft nu (met een hele grote knipoog) over einStina geleerd: altijd gelijk geven, nooit tegenin gaan, nooit holistisch/eclectisch associëren, nooit sarcastisch doen over M/V en altijd accepteren dat je nooit het laatste woord krijgt. Doe je het toch fout: accepteer de foute aannames, accepteer dat jíj wispelturig bent, accepteer haar drang naar zelfbevestiging, accepteer de ongevraagde 'strijd om het gelijk' en besef het projectieve gehalte. Maar wat een prachtige casus over anonimiteit was dit zeg!
Bedankt einStina, vriendin. :)

Mensdier | 11-07-18 | 15:58

Hahaha. *smile* Ja, wil je nou anoniem zijn of niet? Je reincarneert toch niet voor niets? ;) Ik hoef geen laatste woord hoor, eigenlijk ben ik best lief en vind ik ruzie maar niks. Maar soms doet een 'sorry ik gedroeg me als een lul' wonderen. Oke, je hebt me overtuigd. Achter je grote mondje ben je best lief. Ik zal je nooooit meer vergeten. ;)

Rest In Privacy | 11-07-18 | 16:19
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is toch van de gekke dat onze overheid langzamerhand bekend staat om het structureel niet op orde hebben van haar zaken. ICT Projecten falen aan alle kanten, belastingdienst en diverse ministeries liggen op hun IT gat. Handhaving wordt met de dag minder. Sleepwetten worden er achteloos ingeduwd. Censuur wordt waar nodig wettelijk afgedwongen. Tegelijkertijd wordt vrije pers en meningsuiting tot in het onmogelijke vervolgd (pure jurisprudentie om te zien wat er nog meer gereguleerd kan worden).
Transparantie naar de burger wordt met de dag minder. WoB verzoeken moeten er aan te pas komen om transparantie te verkrijgen (en die worden ook steeds meer dichtgetimmerd), referendum de nek omgedraaid.

Ik betaal 56% inkomstenbelasting, wat mij in feite verkapt ambtenaar maakt. Immers gaat er van mijn inkomsten meer dan de helft naar de staat. Ik krijg er vervolgens geen enkel stemrecht voor terug aangezien ik in R'dam woon en daar in de gemeenteraad strategisch wordt buitengesloten.
Landelijk heb ik ook geen keus, want PVV en FvD worden op dat niveau buitengesloten.

Kortom, het veranderd niet.

En dan heb ik onze veiligheid en migratie nog niet eens belicht.
Wat leef ik toch in een ontzettend gaaf land.

Wize | 11-07-18 | 12:15

Referendum, ... je moet het systeem zelf aanpakken. Als het systeem alarmpjes geeft bij bepaalde zoekopdrachten. Dan zorg je gewoon dat er zodanig veel bepaalde zoekopdrachten zijn, dat het voor het system / beheerder gewoon onmogelijk wordt om die alarmen te blijven controleren.

Lt-Kol Kilgore | 11-07-18 | 12:13 | 1

Bom bom bom bommerde bom ging de grote trom. Zo iets?

eentweehuppekee | 11-07-18 | 17:11

Maar dat is toch niks nieuws? Bij iedere al pagina een kudtkoekiemededeling terwijl de overheid gewoon mag neuzen in de geschiedenis (met een flinke bewaartijd).
Overigens is de bovengenoemde overheidssite zonder koekjesmelding, ze nemen vast al een voorschot op wat komen gaat.

filibuster | 11-07-18 | 12:13 | 3

Beter dat de ambtenaar die mijn zoekgeschiedenis doorneust ook van 'amputee midget interracial gangbangs' houdt dan.

Rest In Privacy | 11-07-18 | 12:29

Dat spelen ze door aan je werkgever en omgeving, anders wel aan een roddelblad. Vervelender wordt t als er met terugwerkende kracht een deugpolitie komt en even verhaal komt halen. En niet zeggen dat het niet kan, dat terugwerkende kracht gedeelte: gisteren in de EK hebben ze laten zien dat het kan, weinig fraai met wel juridisch efficient.

filibuster | 11-07-18 | 12:42

Knisperende_Tissue | 11-07-18 | 12:29
Laat de computer maar een rookgordijn optrekken.

Cobalt bomb | 11-07-18 | 13:02

Laten we een referendum over deze wet aanvragen !
Ow, wacht....

Wijze uit het Oosten | 11-07-18 | 12:11

Ik dacht altijd dat AVG staat voor Aardappelen, Vlees en Groenten.

matatwork | 11-07-18 | 12:10

Nu al zie je de overheid je gegevens a) verkeerd koppelen en b) verkeerd interpreteren. En dan keihard vasthouden aan de 'conclusie' want het systeem zegt dat.
Met het verveelvoudigen van mogelijke koppelingen neemt de foutkans exponentieel toe. En dat het systeemalgoritme geheimhouden. U bent er voor de overheid, de overheid is er niet voor u meneertje (denigrerend toontje)

Winter_is_coming | 11-07-18 | 12:10 | 2

Computer saus no!!

eentweehuppekee | 11-07-18 | 17:08

Hmm spellingscheck saus =says

eentweehuppekee | 11-07-18 | 17:09

Overheid + ICT = FAIL
Alleen al daarom maak ik me zorgen over de veiligheid van mijn gegevens, laat staan vanwege alle ongescreende ambtenaren die straks kunnen grasduinen in een shitload aan data zonder te worden gecontroleerd. Of ze knopen net zo lang dingen aan elkaar tot het lijkt alsof je iets hebt misdaan.
Nee overheid, ik vertrouw jullie NIKS toe. Alles wat de overheid doet, mislukt. Daarom dit dus ook. En het gaat bakken met geld kosten, karrenvrachten aan geld.

Bakkeleures | 11-07-18 | 12:10 | 1

Voeg toe: Ambtenaar + Gebruik fail-ICT = burgelijke ramp

Winter_is_coming | 11-07-18 | 12:12

Kom maar op, ik heb toch niks te verbergen.

je suis bier | 11-07-18 | 12:08 | 2

WC deur van slot gehaald, password = password, touwtje door de brievenbus gedaan, ...

Winter_is_coming | 11-07-18 | 12:13

Ik kom vanavond even meegluren in de slaapkamer.

Cobalt bomb | 11-07-18 | 12:56

Wekom in NeDDRland

Dutch_Viscount | 11-07-18 | 12:05

Gelukkig ben ik al een jaar onder de radar geweest: het stelt geen reet voor.

Mensdier | 11-07-18 | 12:04 | 2

Jeetje, je had toch wel een uitkering toch?

Cobalt bomb | 11-07-18 | 13:14

@Cobalt bomb: ja, deels. Daarom maak ik mij er ook niet druk om. Ik heb alle fasen van burgerschap een keertje meegemaakt. Leer je veel van.

Mensdier | 11-07-18 | 13:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl