Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Scooterjeugd woest. Rechter verbiedt etnisch verbroedererende gezelligheidsclub Satudarah

Je mag ook helemaal niks meer in dit land.

Het enige wat die jongens deden wat een beetje rondrijden op hun motor. En af en toe iemand afpersen. Zo nu en dan iemand helemaal verrot schoppen. Beetje in drugs handelen. Beetje met wapens spelen. Een hele organisatie optuigen om clubleden die de gevangenis in moeten financieel te steunen. Leden dwingen geweld te gebruiken. Mensen die hun mond opentrekken in elkaar meppen. Kom op jongens. Als dat al niet meer mag...

Social

Reaguursels

Inloggen

Vraag ik me af wanneer MC De Politie worden ontbonden.
Houden je intimiderend met toeters en bellen aan de kant, willen altijd een legitimatie van je zien want wantrouwen ieder, En geven boetes en maken daarmee je geld afhandig.
Dat moet toch ook niet kunnen!!

TheRealBulldog | 19-06-18 | 14:38

Diversiteitsdenken en de nieuwe netheid zijn tegenwoordig de norm bij de overheid en de media, dat is ook de reden dat de motorclubs moeten verdwijnen, we moeten allemaal van die onuitstaanbaar brave, gezonde burgers worden.

Wolkbreuk | 19-06-18 | 07:30

Leden van Satudarah zijn beste brave zodenstekers waar niets mis mee is. Helpen altijd oude oma´s met oversteken en doen geen vlieg kwaad. Dat kan je van de VVD niet zeggen!
Kortom Satudarah in de regering.....

Dutch_Viscount | 19-06-18 | 00:47

Ik kan niet wachten tot de voetbalsupporters(verenigingen) worden ontbonden. Die molesteren al bwvs alles en iedereen sinds de jaren 80. NS weet ervan. Verder lees ik dat de politie geregeld opdracht krijgt niet in te grijpen bij opstootjes, vooral van linkerzijde, ook maar ontbinden lijkt me.

Nichtsneues | 18-06-18 | 23:46 | 1

ik dacht het jij zei het!!

TheRealBulldog | 19-06-18 | 14:31

Dat is bij wet verboden, verboden bij de wet.

Phreack | 18-06-18 | 23:05

Hier rijdt ook zo'n motorbende rond. Plunderen regelmatig je portemonee of pikken je rijbewijs. Hebben allemaal zo'n felgeel jasje aan en dito helm. Ik zeg verbieden die handel!

McFlym | 18-06-18 | 18:55 | 1

Oh die. Laatst chanteerden ze een collega. Hadden ze hem stiekem s nachts gefotografeerd op de weg naar zijn minnares.

Shoarmamasutra | 18-06-18 | 20:24

Als ze dat net zo handhaven als het burka verbod dan hebben we over 20 jaar nog steeds last van die motorlui.

gijs geluk | 18-06-18 | 18:53 | 1

Heb jij er last van dan?

ariedeknaller | 18-06-18 | 19:16

Zonde. Was best een leuke club, altijd gezellig in Wierden met jaarlijkse feestjes. Die gasten wisten een indruk te maken met tientallen motoren. Het is zo dat motorclubs tegenwoordig steeds vaker dekmantel zijn of worden door criminele gasten. En dat ze hun geld op een bijzondere manier binnen moeten harken.

Klutskwijt | 18-06-18 | 17:44

Ik heb ooit eens ,op de snelweg twee brommerrijders zien rijden met hetSatudarah logo op hun rug... Meer niet.. Ik heb ook nooit gelezen of gehoord dat een Satudarah fan een bejaarde heeft beroofd o.i.d. ... Wel zie ik dat onze getinte en/of Marokkaanse "vrienden" de hoofdrol vertolken in Opsporing verzocht, betrokken zijn bij liquidaties ,bejaarden van beroven ga zo maar door.
Wanneer gaat justitie zich eens richten op de echte criminelen in dit land i.p.v. Holleeders en motorclubjes ,iets wat enkel voor de bühne is ..

Loebas | 18-06-18 | 16:46 | 2

Je zegt iets wat waar is, maar niets veranderd aan wat er fout is aan dit soort van clubs.

Wibowob | 18-06-18 | 17:28

Ik zal inderdaad niet zeggen dat het lieverdjes zijn, ongetwijfeld zit er ook rottigheid tussen. Maar inderdaad beroven ze geen bejaarde mannen en vrouwen. Ik heb ook nog nooit iets gehoord over verkrachtingen en meer van dat soort delicten want die zijn voorbehouden aan een zekere groep in dit land.
Het kan niet anders zijn dan dat deze motorclub in de ogen van de bestuurders van dit land, de mannen potentieel een knokploeg zouden kunnen gaan vormen die een gevaar is voor diezelfde bestuurders.

Vespucci | 18-06-18 | 18:22

Het gaat hier toch om het lid zijn van een criminele Organisatie,
en niet specifiek van een criminele Motorclub?
Justitie heeft toch een lekker breed sleepnet met criminele "Organisatie",
daar kan heel veel onder vallen.

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 15:54 | 3

Ik bedoel, ze hadden ook allemaal in mini's kunnen rijden.

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 15:56

Ze kunnen ook allemaal een burka aantrekken.....

Deense dog | 18-06-18 | 16:32

Damclub Satudarah zie ik niet zo snel gebeuren, maar je weet nooit.

McFlym | 18-06-18 | 18:52

Mja ... blijkt wel weer dat de grootste criminele bende, geen concurrentie duldt. Sukkels. Had je er maar een islamitische motorclub van moeten maken, had je nergens last van gehad.

liggend_streepje | 18-06-18 | 15:41

Gaan ze nu ook de clubjes messenprikkers en kopschoppers verbieden of is het weer eens alleen de motorclubs die aangepakt worden?

Nanda81 | 18-06-18 | 15:23

Nu nog motoren verbieden.

ReligionSucks | 18-06-18 | 15:14 | 1

Dan gaan ze verder in cantas.

Shoarmamasutra | 18-06-18 | 20:25

Johan C. | 18-06-18 | 14:23
Hoe krom ook, als de mc's hier iets tegen hadden willen doen, dan hadden ze moeten opstaan en protesteren toen martijn verboden werd. Want iedereen met meer dan één hersencel wist toen al dat dat niet meer was dan een soort proefproces om jurisprudentie te creeren waarmee later veel andere clubs aangepakt zouden kunnen worden.
maar aan martijn wilde niemand zijn vingers branden; sterker nog: toen was iedereen het er ineens wél over eens dat een club verboden kon worden vanwege gedrag van de leden.
Toen martijn eenmaal verboden was, was er juridisch geen enkele belemmering meer om ook andere clubs (nu mc's, later wellicht supportersverenigingen etc) aan te pakken.

Flatulent | 18-06-18 | 14:36 | 3

Ik heb grote eerbied voor de arts(en) die toenmaals een of andere dansende zweefnicht zonder eer, moraal en oprechtheid verkaakkankert heeft(hebben).

chubmonkingbitches | 18-06-18 | 14:55

Niet helemaal met u eens. Martijn werd verboden vanwege de clubdoelstelling "streefde naar wettelijke en maatschappelijke acceptatie van seksuele relaties tussen volwassenen en kinderen" en dus niet vanwege het gedrag van leden.

MC's worden niet verboden vanwege hun clubdoelstelling "het rondrijden op een Harley met een hesje en een bierbuik" maar vanwege het gedrag van sommige leden.

Voor mij dus geen vergelijkbare zaak. Los van het feit dat ik ook 100% vind dat de criminele elementen in het motorwereldje aangepakt moeten worden en ik alleen mijn twijfels hen over de aanpak: het pesten van een groep terwijl het strafrecht genoeg mogelijkheden heeft om boefjes aan te pakken.

Johan C. | 18-06-18 | 14:56

Het verschil is het feit waarom een club is opgericht. Martijn is een club van pedo's die het over pedo dingen willen hebben. Pedo dingen, ontucht met minderjarigen is bij wet verboden. Motorclubs zijn opgericht om samen met motoren bezig te zijn, in principe niet strafbaar. Echter vinden rondom motorclubs en/of door leden van motorclubs strafbare feiten plaats.. er zijn tal van motorclubs in NL. De vraag is: is de motorclub echt een motorclub of stiekem iets anders. Misschien moet je stellen dat als 50% of meer vd leden vd club betrokken is bij strafbare zaken om het dan op te doeken. Helaas ten koste van lui die het echt deden voor saamhorigheid en motoren.

timmey | 18-06-18 | 23:32
-weggejorist-
Louigi | 18-06-18 | 14:07 | 2

Niet dat het mij veder nog iets kan bemoeien, mein Herz klopft für Bayern, maar gaat Nederland Henk nu weer vrij laten? Kan hij weer lekker rechtdoor gaan.

chubmonkingbitches | 18-06-18 | 14:05

First they came for the Socialists, and I did not speak out—

Because I was not a Socialist.

Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out—

Because I was not a Trade Unionist.

Then they came for the Jews, and I did not speak out—

Because I was not a Jew.

Then they came for me—and there was no one left to speak for me.

Dit is de enige reden dat onze overheid dit spelletje speelt.

Johan C. | 18-06-18 | 14:02 | 2

Overheid speelt spelletjes? Heb jij nog wel alle kopjes in de kast staan?

chubmonkingbitches | 18-06-18 | 14:07

MC's zijn al 40jaar in Nederland aanwezig. Al 40jaar heeft de overheid mijn aurorisatie om het strafrecht te gebruiken om criminele motorrijders aan te pakken maar doen ze dit niet.

Sinds 6jaar probeert de overheid echter om hun hesje/feestje/clubhuisje af te pakken.

Het feit dat dit een uitgezochte strategie is, die niet als zodanig gebruikt wordt in onze samenleving tegen andere groepen maakt dit een spelletje ja.

Kopje koffie uit mijn kast dan maar ?

Johan C. | 18-06-18 | 14:23

Terecht. Smerige bende criminelen. De vraag is (weer): wat gaat het schorem daarna doen? Ze willen toch ergens bij horen, en zich "iets" voelen.

Jahowiseffe | 18-06-18 | 14:01

Okay, nu gaan de boys allemaal schaakclupjes oprichten. Met leren hesjes enzo. Totdat die ook weer verboten worden.

Haringkoning | 18-06-18 | 13:53

Nou ehh.. Kan Dan gelijk verbod op antifa ook ff erdoor gehamerd worden? Dank.

lustkapper | 18-06-18 | 13:47

Ik vond een verplichte naamwissel een gepastere straf. ZatteDorrah, Jellbengels enz enz.
T gaat toch allemaal om de vorm in dit land??

schoon-schip-maken | 18-06-18 | 13:41

Te koop, mooie bodywarmer. Weinig gedragen. Tegen elk aannemelijk bod.

beter-laat-dan-nooit | 18-06-18 | 13:29

Wanneer word die organisatie die structureel kinderen misbruiken, de RKK, verboden?

JI-HAAT | 18-06-18 | 13:17 | 1

En TBS instellingen
En Jehova,s
En madrases
En....... zzzz.

Rest In Privacy | 18-06-18 | 13:38

heb je filmpje bekeken, geen color te bekennen maar wel een vracht volkomen idioten op een motor.

ariedeknaller | 18-06-18 | 19:28

Is dat zo’n goed idee? Een Molukse brommerclub verbieden? Is er ook extra beveiliging bij de NS geregeld? Nu moeten ze weer met de trein. Is niet zo’n gelukkige combinatie.

Stormageddon | 18-06-18 | 13:10 | 2

+1
Voor je het weet willen ze niet meer uit de trein...
En moeten er F35's op afgestuurd worden,
die we niet hebben.

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 13:28

Idd. En moeten onze (klein)kinderen later veel Wiedergutmachungsgeld betalen, omdat veertig jaar eerder niet/wel/niet is besloten om de treinverlatingsweigeraars terecht-niet terecht af te knallen.

Jodelahie | 18-06-18 | 14:03

Ze vonden het een groter probleem dat ze niks konden vangen via belastingen. Jouw echte veiligheid was nooit een issue hoor... its about the moneyyyyy

vinzepinz | 18-06-18 | 12:51

Prima, graag dit verbod voortzetten naar al die andere criminele brommerclubs!

Donkersloot | 18-06-18 | 12:47 | 1

En moskeeën graag, zijn ook drugs clubjes.

boerk | 18-06-18 | 13:00

Handhaven, en keihard aanpakken. Gooi ze in de cel, staan er toch genoeg leeg. Logisch want er vinden niet of nauwelijks nog straffen plaats. Gek he, dat er veel cellen leeg zijn. Dankzij de Ondemocraten '66 rechtertjes. Wanneer staat dit land nu eens op en recht zijn rug. Ja zijn rug, is mannelijk lidwoord. Lid(woord), is weer onzijdig, terwijl gesproken wordt over lid. Dit is Nederland, het land der zotheid.

De Evangelist | 18-06-18 | 12:43

Aanvulling: Dus goede zaak van de rechtbank, als je een crimineel netwerk wil oprichten doe je dat maar zonder dat ik met die triestheid wordt geconfronteerd. Lijkt me opsec-technisch ook nog eens beter, ze kunnen nog wat leren van de mocrobendes, die vallen ook niet op tussen goedwillende Marokkanen.

Defman | 18-06-18 | 12:40

Motorclubje = kleine piemols op tokki-brommers...

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 12:39

Ik vind dat soort lieden altijd zo triest om te zien las ik ze tegenkom... 40-plussers met uitgelubberde tatoeages, een te dikke buik of een te dikke anabolennek in zo'n jaren 80 leren pornohesje, gewoon echt zielig. Ik snap niet dat mannen zich nog tot dit soort kuddegedrag voelen aangetrokken. Net een soort Afrikaanse stam met hun eigen maniertjes en tradities, maar dan in Nederland. Dat durf ik uiteraard niet in het openbaar uit te dragen, want wat ze (vermeend) tekort komen aan sociaal adaptief vermogen hebben ze teveel aan (vermoedelijk steroïde-geïnduceerde) agressie.

Defman | 18-06-18 | 12:38 | 1

Groepsgedrag (Marokkanen?), samen sta je sterk..

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 12:42

Ik vond het altijd al tegenstrijdig, van die stoere motormannen en dan van die nichterige hesjes.

Vrouwtje_haram | 18-06-18 | 12:31

Prima resultaat. Nauwelijks inhoudelijk verweer van de heren op brommers.
En nu doorpakken. Ken nog wel een paar rechtspersonen waarvan de werkzaamheid in strijd is met de openbare orde.

atheïstisch stemvee | 18-06-18 | 12:30

Heeft Silvana al gereageerd. Zijn molukkers toch?

beau van rtl | 18-06-18 | 12:28 | 3

Of Koewinsie.

beau van rtl | 18-06-18 | 12:30

Sylvana en Molukkers?

Rest In Privacy | 18-06-18 | 12:30

Ze trouwt toch alleen met rijke blanke Nederlanders?.

Pelforth | 18-06-18 | 12:39

Op de lagere school was ik met wat vriendjes lid van een geheim clubje. Met symbooltjes en zo. Ik heb bij outlaw motorclubs altijd het idee dat de heren een beetje in die fase zijn blijven hangen.

Kees Maf | 18-06-18 | 12:28

En terecht!
Dit gedogen van openlijke criminalteit-met-een-logo kan echt niet meer.

hotmint | 18-06-18 | 12:28

Goede zaak. Een staat hoort dit soort anarchie en wangedrag niet te tolereren.

Bigi Bana Boy | 18-06-18 | 12:27

Mensen die dit soort clubs verdedigen wil ik vragen om er nog eens dieper in te duiken.
Ze zitten vuistdiep in de drugshandel, mensensmokkel, afpersing, witwassen, etc.

Niets anders dan clubjes als the bloods en the cribs, alleen dan met een motor.

Dus ik ben voorstander van het verbod.

En het argument 'zeg hun dat eens in hun gezicht' bevestigd toch alleen maar het punt dat het criminelen zijn met losse handjes.

Fcknwckd | 18-06-18 | 12:25 | 5

"Ze zitten vuistdiep in de drugshandel, mensensmokkel, afpersing, witwassen, etc."=- VVD ook. Wat is het verschil? VVD clubje accordeert kindhuwelijken en support een regime wat in Europa fier op #1 staat aangaande mensen smokkel.. Rutte verdedigt dat land zelfs, de leider van dat heeft zelfs 100en miljoen hier veilig gestalt.
--
Ach, meten met maten is het nieuw normaal. Van mij mag het, vind het wel aandoenlijk.

Mark_D_NL | 18-06-18 | 12:48

@Mark_D_NL dank voor je reactie, maar ik zeg nergens dat ik fan ben van de vdd. Vind ik ook een boevenbende. Maar ik ben gewoon blij dat er iig eentje wordt aangepakt.

Fcknwckd | 18-06-18 | 13:51

Fcknwckd je stelling dat je blij bent dat er iig één clubje wordt aangepakt geeft meteen het probleem aan wat jij niet wilt zien.
Selectiviteit van onze rechterlijke macht is een 78 jarige stap terug.
Als we dit met zijn allen accepteren, wat doen we dan als een volgende regering bevolkinsgroepen uitkiest voor een selectief beleid ? Of hogeropgeleiden ? Of gelovigen?

Johan C. | 18-06-18 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De uitspraak had beter kunnen zijn: Satudarah is een criminele organisatie en daarom verboden. De 900 leden zijn als totaal en ook individueel daardoor criminelen. Het is hun verboden om lid te zijn van welk een organisatie of club dan ook, in welke samenstelling of organisatievorm en met welk doel dan ook voor de periode van 10 jaren.

Premier Trutte | 18-06-18 | 12:25

Ook dit is het resultaat van etnische diversiteit. De van origine Molukse motorclub die zo nodig groter wilde worden en alles en iedereen buiten de Molukse cultuur toe liet.
Dan zeg ik Kapoh!

Rest In Privacy | 18-06-18 | 12:23 | 1
-weggejorist-
PusingKepala69 | 19-06-18 | 01:45

Deze motorclub organiseert activiteiten die verdacht veel op overheidspartijkartelpraktijken lijken.
Neem nu het staatsgefiatteerde graaien van shell a 8.5 miljard. En dan satudarah een probleem noemen. Het lijkt meer op het uitschakelen van toekomstige concurenten.

De Briemusketier | 18-06-18 | 12:21

Nieuw logo op het hesje, supportgroup yellow snakes en gaan, althans dat lees ik in uitspraak.

MarcS | 18-06-18 | 12:16

Titel klopt niet, moet Satudarah niet vervangen worden door Mocro's?

Daddy1968 | 18-06-18 | 12:14

Je kunt het als club misschien verbieden, het gevoel van die gasten erachter niet.
Ze verzinnen echt wel een manier om door te gaan in een gewijzigde vorm.
Wel leuk die symboolpolitiek, maar wanneer gaan ze nou eens echte problemen aanpakken ?
De politie heeft lijsten van bekende veelplegers, in Islamsterdam de bekende top 600, ga die eens zeer hinderlijk aanpakken. Dat geeft de burgerT weer het gevoel dat het veiliger is op straat...

Wijze uit het Oosten | 18-06-18 | 12:12

Nu de Haat Islam nog met hun opruiende teksten tegen de Joden en de Christenen, daarbij vergeleken was Satudarah maar een kinderclubje dat een beetje met brommerts rondknorde!

thepinkpainter | 18-06-18 | 12:11

Gaan we de VVD ook verbieden dan?
Afpersen van de bevolking, structureel en op grote schaal. Stelen van de eerlijk werkende nederlander en geven aan volgevreten vriendjes.
De prijs van eerste levensbehoeften verhogen om zo graaiers belastingvoordeel te geven.
Het land vol laten lopen met kansloze gelukszoekers om de vastgoedprijzen op te krikken.
De dictator zijn stulpje in Den Haag laten verbouwen voor 60 miljoen euro op kosten van de bevolking.
Doorpakken OM. Doorpakken.

oplichter | 18-06-18 | 11:55 | 3

Als ze idd al die semi-criminelen raddraaiers clubjes gaan aanpakken dan kunnen ze wel nog wel even doorpakken. Iedere voetbalclub heeft zo'n groepje.
Zullen we bij de grootste groepjes beginnen? De VVD?

Het Licht | 18-06-18 | 12:05

Het Licht. +

beau van rtl | 18-06-18 | 12:21

De VVD is natuurlijk buitencategorie misdaad, die hebben de beste advocaten zelf in huis.

Pelforth | 18-06-18 | 12:32

Ik denk dat het hier meer te maken heeft met de angst van de overheid/bestuurders voor deze groep: zij laten zich niet zo snel koeioneren en als er een opstand uitbreekt is de kans groot dat het daar begint.

Eigenaar_IJsland | 18-06-18 | 11:54 | 2

Welnee die geven geen reedt om politiek.
Van kutmarokkaantjes hebben ze ook geen last.

Gulliver | 18-06-18 | 11:57

@Gulliver
Ze geven misschien niet om politiek maar wel om allerlei beperkende maatregelen en/of afromen van inkomsten.

Eigenaar_IJsland | 18-06-18 | 12:05

Dit is weer goedkoop scoren door onze rechterlijke macht.

ZZP-er | 18-06-18 | 11:53

Ik ben bang dat de heren snorders het hier niet bij laten.
Vergelding komt er. Niet morgen of volgende week.
Over een jaartje ofzo.

Het Licht | 18-06-18 | 11:52 | 3

Zolang hun debiele, volgevreten leiders nog vastzitten, gebeurt er niets. En dat gaat echt nog wel langer duren dan een jaar.

Jodelahie | 18-06-18 | 12:06

Jodelahie | 18-06-18 | 12:06 |
Zo debiel zijn ze niet gezien hun glimmende en technisch ge-oliede machine waar ze op snorren.
En geld hebben ze meer dan alle reaguurders bij elkaar

Het Licht | 18-06-18 | 12:12

Ja, dan vind zo een ovj ineens een brief met een kogel in zijn bus...

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 13:06

Hèhè, eindelijk! En nou meteen doorpakken: ook die andere zg "one-percenters" verbieden, clubhuizen confisqueren, en de eerste de beste die zich nog in die kinderachtige clubjasjes ("colours" schijnen die mongolen dat te noemen) vertoont, arresteren.

Weg met dat criminele tuig. Opgeruimd staat netjes.

Dr_Johnson | 18-06-18 | 11:52 | 3

Amen!

Berbaar | 18-06-18 | 12:06

Dr Johnson. Jij hebt ook een grote mond achter je p.c.. Kijk maar uit, straks komen ze er achter wie je bent en gaan ze je pakken. Oei.

beau van rtl | 18-06-18 | 12:11

"Kijk maar uit, straks komen ze er achter wie je bent en gaan ze je pakken."

Dat zou slechts het tigste bewijs zijn dat het allemaal smerige criminelen zijn, en een verbod dus niet meer dan een overwinning van de rechtsorde.

Dr_Johnson | 18-06-18 | 13:36

.. het enige wat ik ooit merkte van deze brommerclub is (aan)klagende linkse mensen in de linkse media die er hun "foei" over uitspraken.

Ervaringen uit het verleden leren dat linkse beschuldigingen van staatsgevaarlijkheid, alsmede linkse ontkenningen van hetzelfde, de waarde hebben van een bankbiljet van zes Belgische EUro's.

Jan Passant mk2 | 18-06-18 | 11:52

En nog een pluspunt: blijkbaar zijn niet alle rechters lid van D66. Er is dus nog hoop.

Jodelahie | 18-06-18 | 11:51 | 2

D66 wil geen concurrentie.

Frau Merkel | 18-06-18 | 12:03

Dus nu wordt SatuBangsa opgericht als hoger beroep faalt? Lekker moeilijk doen tegen Molukkers terwijl die altijd zij-aan-zij van ons Nederlanders hebben gestaan. Ook in Gouda en Culemborg zijn de Molukkers de enigen die nog weerstand bieden tegen die stinkmarokkanen daar, waar de Nederlanders grotendeels wegkijken vechten Molukkers keihard terug. Kortom, er komt denk ik meer dreiging van clubs als No Surrender of Bandidos waar ze gewoon moslims toelaten!

BluRay | 18-06-18 | 11:50 | 3

Helemaal mee eens.
Zo weet ik wel wat anders wat eerder verboden moet worden.

ZZP-er | 18-06-18 | 11:51

Niks tegen Molukkers, integendeel want het zijn dappere en eerzame lui. Maar een criminele bende is niet okay, Molukker of geen Molukker.

Bigi Bana Boy | 18-06-18 | 12:30

Zo mee eens! Satudarah staat wel voor het bewaken van een grens waar scooter jongens steeds maar overheen willen.

Montesquieue | 18-06-18 | 14:15

Jeetje het verschil tussen een motorclub en religie is de motor.

Rest In Privacy | 18-06-18 | 11:49 | 2

Weg dan met al die kolere motorfietsen. Tering herrie wat die krengen maken.

boterhamtevredenheid | 18-06-18 | 12:40

Ja dat vraag ik mij dan af,
waarom moet je zo ongelofelijk veel k****** herrie maken met een motortje?
Is dit een soort bronstige roep naar de vrauwtjes....?

Kanarie_Geil | 18-06-18 | 13:10

Kleinigheidje, maar hoe denken we dit verbod op het dragen van kleding te gaan handhaven? Een peloton ME naar alle leden, om de kledingkast open te rukken en de verboden stukken te confisqueren?
Of gaan de leden van Satudarah vrijwillig al hun insignes op het politiebureau inleveren? Worden daar dan speciale openstellingsuren voor geregeld?
Gewoon maar een paar vragen, uit interesse.

Glasgow Argus | 18-06-18 | 11:48 | 4

Ah, net als die boerka’ s in de Schilderswijk.

Glasgow Argus | 18-06-18 | 11:53

We gaan zien hoe streng er gehandhaafd gaat worden. Het boerkaverbod is pas net door de Eerste Kamer.

E-Burke | 18-06-18 | 11:56

Handhaving van het boerkaverbod in de shariadriehoek van Den Haag. Hmm.

Glasgow Argus | 18-06-18 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als 99%-er doet dit me een deugt. Bijkomend voordeel is dat dit ook deuren opent om andere criminele organisaties aan te pakken. Begin eens met alFitrah te Utrecht, Al Houda te Geleen, Al-Ummah te Amsterdam en Qanitoen te Den Haag.

JWZ_JMK | 18-06-18 | 11:47 | 1

Dat die andere - door u genoemde - criminele organisaties ooit zullen worden aangepakt bedoelt u natuurlijk als grap?

Lupuslupus | 18-06-18 | 11:51

Satudarah leden zijn altijd aardige jongens met het hart op de goede plek. Hun business model is anders, maar is dat veel anders als het businessmodel van de gemiddelde vvd-ert? Nee toch......
--
En daarnaast heel Brabant wordt gemanaged door de Drugsmaffia.. En dat is algemeen geaccepteerd en zien mensen ook het voordeel wel van in.

Mark_D_NL | 18-06-18 | 11:45

Ach, dan richten die leernichten morgen de Solex gezelligheidsvereniging Wandu Kripi op.

Naomi71 | 18-06-18 | 11:44 | 1

Naomi71, de betekenis van wandu ken ik, maar wat is kripi? Of bedoel je kripu of creepy?

PusingKepala69 | 19-06-18 | 01:40

Dit lost het hele probleem in een keer op, Chapeau!!!

brammetaalman | 18-06-18 | 11:43

Mooi, al die zielepoten met hun zogenaamd stoer uiterlijk, zonnebrillen, tattoos, stomme brommers en een IQ wat lager ligt dan de gemiddelde apotheker, eindelijk uit het straatbeeld.

Jodelahie | 18-06-18 | 11:43 | 4

Probleem is dat ze nooit alleen zijn, maar altijd in een roedel. Maar als ze alleen zijn, is het antwoord: ja.

Jodelahie | 18-06-18 | 11:52

Reaguurders zijn net superhelden.
Zolang ze achter hun toetsenbord zitten.

Gulliver | 18-06-18 | 12:00

Voortaan zullen ze wel alleen moeten optrekken en zonder die nichterige hesjes ook.
‘Satudarah patat. Patat Satudarah’. Pfffff.

Berbaar | 18-06-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon een Molukse Korfbal vereniging oprichten.

ristretto | 18-06-18 | 11:42 | 3

Of Islamtudarah. Iedere vrijdag vergadering in het clublokaal (wel de motorboots uitdoen). ANBI status aanvragen bij een suffe gemeenteambtenaar (pleonasme) en hatsekidee, you're back in business.

Basil Fawlty | 18-06-18 | 12:00

@Basil Fawlty | 18-06-18 | 12:00
ANBI aanvragen bij de gemeente?
U begrijpt er werkelijk geen reedt van.

Berbaar | 18-06-18 | 12:04

Goed nieuws, allemaal die nichterige leren hesjes uittrekken, clubhuizen sluiten en het tuigh vervolgen.
Toedeledokie stelletje gajes!

Berbaar | 18-06-18 | 11:41 | 4

@ristretto | 18-06-18 | 11:45
Laat dat clubje leernichten nu uit meer dan alleen Molukkers bestaan.
Maar ach weet U veel.
Tuigh is het en het is helemaal prima dat de rechter ze verbiedt, nu de rest nog.

Berbaar | 18-06-18 | 12:00

Stomme vraag misschien; maar crimineel gedrag is toch al enige tijd strafbaar? Deze clubleden zijn tenminste wel zo stoer om zich bekend te maken als zijnde potentieel crimineel. Je hoeft alleen maar de bestaande wetten te handhaven en dan is heel deze schijnheilige poppenkast nergens voor nodig. Net zoals een getinte huid geen overval pleegt zo pleegt een leren jas ook geen misdaden. Het gaat om de persoon.
Maar goed, als uw dag opfleurt door een verbod op de door u geliefde nichterige vestjes, dan wil ik u graag in de waan laten dat het probleem van niet willen en kunnen handhaven hiermee ook is opgelost.

Wist u overigens dat onder de Albert Hein klanten ongeveer 10% van de kinderen te maken heeft met kindermisbruik. Hoog tijd om de AH te sluiten.

Promedio | 18-06-18 | 13:24

Rustig maar.

Montesquieue | 18-06-18 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Morgen ontstaat de nieuwe club 'Haradutas' en begint het hele circus weer opnieuw. Was het niet in 2009 dat de andere motorclub niet verboden mocht worden na een uitspraak van de Hoge Raad? Ook dat heeft jaren aan procedures en miljoenen aan belastinggeld gekost. Eens kijken waar dit heen gaat. De club kan natuurlijk nog in beroep.

De Ingeniale | 18-06-18 | 11:41 | 3

"Bovendien is het strafbaar om een doorstart te maken met de activiteiten. Volgens de uitspraak moeten de leden van Satudarah onmiddellijk hun hesjes uit- en logo’s afdoen."
Doorstart? Ik dacht het niet dus.

Berbaar | 18-06-18 | 11:43

Tuurlijk starten ze door domme doos. Alleen jij weet het niet.

ristretto | 18-06-18 | 11:47

Van Berbaar zullen we nooit meer horen nadat hij door de rechtbank als vereffenaar is aangesteld.

hmariavanempel | 18-06-18 | 12:11

@Ronaldo, hoor je in de verte al het gebalk van demperloze uitlaten op gepimpte brommerts? pas maar op!

drastic | 18-06-18 | 11:40

Artsen zonder grenzen of plan voldoen ook aan dit profiel wat het OM aangaf met hun vergelijk met de pedo partij Martijn, maar dat zie ik de motorclubs niet doen, waarom moge supporters clubs dan wel bestaan ?.

patrick023 | 18-06-18 | 11:39

Jammer dat zijne koninklijke hoogheid prins bernhard niet meer leeft, want die was wel voor die stoere motorjongens opgekomen.

beau van rtl | 18-06-18 | 11:39

Rechts: de goeien moeten onder de kwaden lijden... Jammer dat er zo weinig goeien zijn.

Links: die paar kwaden zijn toch niet representatief voor de rest van de groep?

Gajus | 18-06-18 | 11:38

Dus afa is ook per direct verboden. Mooi. Ruimt op.

TheseDays00 | 18-06-18 | 11:37 | 1

Bada-boom-Tssjjjj.... raak.

bakermat | 18-06-18 | 11:38

Iedereen met plakplaten op kleding of lichaam verbieden. Lelijk volk.

Normpje | 18-06-18 | 11:37 | 3

Mee eens. Maar dan kunnen ze het WK in Rusland ook wel meteen stil leggen wegens geen spelers.

Wekkertje | 18-06-18 | 11:45

Normpje valt al flauw als het een prikje bij de dokter krijgt.

Gulliver | 18-06-18 | 11:52

Goh Gulliver, je kent mij goed en inderdaad, ik heb de schurft aan naalden, vooral die bij de tandarts! En ik heb medelijden met doktoren en verpleegsters die dat soort gekleurde, “aparte” zielepoten behandelen moeten. Die Delfts-blauwe potten.

Normpje | 18-06-18 | 12:30

ojee, nu is er dus een hele groep verboden waarvan de identiteit afhangt van het lidmaatschap van die groep. Dat kan leuk worden maar in alle realiteit heeft dit maar twee opties: 1. Verhuizen naar land waar de club verder mag bestaan 2. (meest realistische) Doorgaan onder andere naam - Sata Hiero ofzo

Mesmer | 18-06-18 | 11:36 | 2

Clubhuis net over de grens in België en er is niks aan de hand ja.

robotpie | 18-06-18 | 11:46

@robotpie | 18-06-18 | 11:46
Ach in Duitsland zijn ze ook al verboden, kwestie van tijd dat België volgt.

Berbaar | 18-06-18 | 12:28

Dat gaat helpen. Binnen een week verder onder een iets andere naam en dan kan het verhaal opnieuw beginnen.

Wekkertje | 18-06-18 | 11:36 | 4

In dat geval sluiten ze zich aan bij een andere motorclub en gaan ze alsnog gewoon verder.

Gulliver | 18-06-18 | 11:44

@berbeur Ga jij je kut teckel eens uitlaten, en zit je stoma goed?

Mark_D_NL | 18-06-18 | 11:47

Berbaar verduidelijkt alleen maar het vonnis. Niets mis mee.

Gulliver | 18-06-18 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer wordt het scootertuig aangepakt?

Lupuslupus | 18-06-18 | 11:35 | 1

Nooit want die hebben allemaal een lichtgetint kleurtje en dan is het 100% racisme!

eerstneukendanpraten | 18-06-18 | 11:54

En als ze hun inburgeringscursus halen? Mag de club dan blijven?

Rest In Privacy | 18-06-18 | 11:35

En de ISlam mag vrij zijn gang gaan met het onderdrukken van vrouwen, misbruiken van kinderen en afmaken van iedereen die niet in hun kut godje gelooft. Islam is een kut clubje van comple faal idioten gesteund door nog ergere faal idioten. Hup Saturdah, gewoon opnieuw beginnen mannen. Fuck de NL staat, zolang ze de Islam gedogen is er geen enkele reden om jullie te verbieden. En jullie passen goed in Narcostaat Nederland.

Mark_D_NL | 18-06-18 | 11:34 | 3

Misschien kan Satudarah ook een doorstart maken als religie.

Muxje | 18-06-18 | 11:35

Goed idee.

Lupuslupus | 18-06-18 | 11:36

Die hebben geen hesjes aan met MC Is Lam. Ook behoren ze niet tot de 1%.

Jodelahie | 18-06-18 | 11:41

Wanneer de motorclubs worden aangepakt: voorbode voor andere en meer criminaliteit. Dus economische crisis en nieuwe migrantenstroom in aantocht.

A.U.EnLeven | 18-06-18 | 11:33
-weggejorist-
horsteknots | 18-06-18 | 11:32 | 1

Ze gaan er nu vast mee stoppen.

Langshetrandje | 18-06-18 | 11:31 | 5

In incassobureau kan ze vast ook goed gebruiken. Zo'n motor is heel voordelig in de reiskosten.

Gulliver | 18-06-18 | 11:55

Niet zo slim (ik had van u iets anders verwacht, gezien uw doordachte comments). Zo'n brommer hoor je al van verre aankomen, dus heb je nog alle tijd om weg te duiken voordat een van uw vriendjes op de stoep staat.

Jodelahie | 18-06-18 | 12:13

Waar maak je uit op dat het mijn vriendjes zijn?

Gulliver | 18-06-18 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Krijgen de leden hun lidmaatschapsgelden terug?

Gaz21 | 18-06-18 | 11:30 | 1

Nee,wel hun spaarzegels..

Jimmy Mc Clure | 18-06-18 | 11:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken