Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jihadoma: haal mijn haatkleinkind niet terug

Pijnlijk interview in de Humo met een Nederlandse oma die haar dochter verrijkt zag worden door een huwelijk met een moslimitische Egyptenaar, die haar vervolgens op sleeptouw nam naar het kalifaat. Maya Bolder spreekt zich nu uit tegen het repatriëren van haar dochter en kleinkinderen, omdat het gevaar op aanslagen levensgroot is. De diep ingesleten islamkanker begint namelijk al jong: 

"HUMO Denkt u dat de IS-kinderen die daar zitten, in staat zijn om aanslagen in Europa te plegen als ze ooit terugkeren?

bolder «Ja.»

HUMO Waarom denkt u dat?

bolder «Ik heb genoeg video’s van trainingen gezien. En dan die verhalen… Na het vrijdaggebed moest iedereen naar een plein in Raqqa gaan en toezien hoe mensen gemarteld en onthoofd werden. Dat is toch niet normaal?»

HUMO Vreest u voor het leven van uw dochter en kleinkinderen?

bolder «Ja en neen. Onze dochter heeft via een andere IS-vrouw laten weten dat ze niet terug wil naar Nederland. De kinderen hebben er niet voor gekozen om ginder te leven, maar ik ben erg bang dat de oudste een moordmachine is geworden of zal worden.»

HUMO Zou u de Nederlandse overheid aanraden om hen terug te halen of vreest u dat het gevaarlijk is?

bolder «Als ze die kinderen terughalen, dan wordt het gevaar op aanslagen heel groot. Ze zullen iedereen moeten screenen, maar je weet nooit of ze geen opdracht hebben gekregen van IS.»"

Enfin, dat geeft toch te denken. Nu nog de Deugertjes in Kangoeroeland overtuigen die werkelijk denken dat de militante islam een verrijkende anti-imperialistiese kracht is in plaats van een gestoorde doodscultus en die menen dat iedereen een tweede kans verdient aan de moedertiet van de staat, maar dat zal wel niet lukken, die mensen zitten net zo vast in hun geloof als de grootste kalifaatkneuzen. 

Reaguursels

Inloggen

Jong of oud ze mogen als ratten sterven in het zand. Een 2 kans mag gewoonweg niet!

bosmaloot | 05-06-18 | 16:42 | 1

Dat lijkt me ook wat overdreven. Het blijven wel kinderen. Gevaarlijke kinderen die niet of nauwelijks met Nederland verbonden zijn dankzij hun gestoorde ouders, dus ze blijven maar lekker daar "wortelen".

Wol | 05-06-18 | 17:09

Ze doen maar, maar niet in mijn buurt. Laat ze maar lekker die kinderen in Amsterdam of Den Haag dumpen, hunnie kiezen voor die shit, dus hunnie probleem wanneer die kinderen, en dat is een zekerheidje, doordraaien en los gaan op hun klasgenootjes.
--
En zeg niet dat kan niet.. Want, James Bulgar vermoord en mishandeld door 2 10 jarige jochies. En die jochies kwamen nog uit een redelijk normaal engels gezin.

Mark_D_NL | 05-06-18 | 14:50 | 3

Vanuit Amsterdam zit je zo in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Zoetermeer etc. Om het maar niet over Schiphol te hebben. Is te gevaarlijk, gewoon niet doen.

Graaisnaaiert | 05-06-18 | 14:52

Ikke, ikke, ikke de rest kan stikken. Net of die parasieten zich niet voortplanten, veel sneller dan de autochtone bevolking, en of ze alleen daar blijven. Mensen als jij dragen door hun egoïstische houding bij aan de ondergang van dit land. En ondertussen maar klagen.

HoezoStom? | 05-06-18 | 15:48

Ze jongen als varkens. De pest bereid zich razend snel uit!

bosmaloot | 05-06-18 | 16:44

De Nederlandse politici gaan er zeer waarschijnlijk toch alles aan doen om dit soort kinderen WEL terug te halen. Het is immers al heel lang een rage in de politiek om alles te doen waar een dikke meerderheid tegen is en wat een rechtstreeks gevaar voor de veiligheid van de burger oplevert. Geen idee hoe en waarom maar het gebeurt.

ILF2 | 05-06-18 | 14:32

Stel, zo'n Jihadfamilie met kleine kindertjes komt terug. Die kinderen gaan naar school. Wat gebeurt er dan, die gaan praten, krijgen aandacht, gaan nog meer praten, gaan opscheppen over wat ze allemaal hebben gezien, wat ze hebben gekund, wat ze hebben meegemaakt, krijgen status etc. etc. En omdat kinderen heel beinvloedbaar zijn kun je wel nagaan hoe dat invloed op andere kinderen heeft.
Gewoon maar denaturaliseren en daarlaten is het beste. Hier kunnen ze nooit meer aarden en het belang van deze samenleving gaat zeer zeker boven het belang van een enkel individue.

Graaisnaaiert | 05-06-18 | 14:08

Maar denk je eens in, de werkgelegenheid en economische impuls die dit biedt? Trauma's: hulpverlening nodig, mogelijk jarenlang werk voor psychiaters, psychologen, orthopedagogen, Jeugdzorg, enzovoorts. Kans op (geestelijke) ziekte of werkloosheid groter: meer werk voor UWV. Mogelijke aanslag door "verward" IS-kindje: iemand moet de bloederige resten opruimen, slachtofferhulp verlenen, de luchthaven of het station of de metro of wat dan ook herbouwen, dus ambulancebroeders, doodgravers, architecten en bouwvakkers ook weer meer werk. Dit kan de Nederlandse economie flink laten knallen.

Zonder zotheid: er is gelukkig geen terugkeerbeleid, lekker houden zo. Afgezien van goede argumenten van reaguurders die ik al langs zag komen (als het kinderen van uitgeprocedeerden betreft mogen we ze ook niet uitzetten wegens "zielig" want "geworteld", de kans op ontsporing, etc.) moet je eens indenken hoe inconsequent en bizar zulk beleid zou zijn.

Gaan we anders ook de kinderen van elke Nederlandse emigrant die naar het buitenland vertrekt, wat overigens weer niet zielig is wegens worteling volgens de deugneuzen (want minder blanken troeft die zieligheid af of zo?), terughalen als pa en ma werkloos worden, overlijden, failliet gaan, radicaliseren, geestelijk ontsporen of crimineel worden en de bak in draaien? Met andere woorden: kinderen van mensen die Nederland hebben achtergelaten, mogelijk zelfs hun paspoort opgegeven, moeten worden teruggehaald als de emigratie\emigrant is mislukt? De losers krijgen wij dan, de succesvollen blijven daar. Echt een recept voor een beter Nederland, maar niet heus.

Wol | 05-06-18 | 13:17 | 2

"Zonder zotheid: er is gelukkig geen terugkeerbeleid"

Helaas, dat is er wel. De officiële lijn van het kabinet is dat indien ISers zich melden bij een Nederlands consulaat/ambassade, zij onder begeleiding van marechaussees zullen worden terug gevlogen naar Nederland. Daar zullen ze dan uiteraard vastgehouden worden om te "debriefen", en tot ze zich moeten verantwoorden bij de rechtbank. Wat er met hun eventuele kroost gaat gebeuren, is volgens mij nog niet bekend - er zijn nog geen voorbeelden, dacht ik; ik zou alleen die Laura H uit Zoetermeer kunnen bedenken, waar je nooit meer iets over leest: wordt zij nog "gemonitord"? wat is er met haar kinderen gebeurd? etc.

Een aantal weken geleden, toen er reuring ontstond vanwege uitspraken van MinJus Grapperhaus bij Pauw, haastte de volgende dag het kabinet om zich te distantiëren van zijn uitspraken. Ik herinner me nog goed dat Rutte in het journaal op de vraag "Gaat Nederland de ISers ophalen uit Syrië?" antwoordde: "Nee, geen sprake van; dat is veel te gevaarlijk".

Helaas vroeg de journalist niet door; de vraag die gesteld had moeten worden was natuurlijk: "Maar wat bedoelt u nu precies? Voor wie is het veel te gevaarlijk? Voor de mensen die die ISers zouden moeten ophalen in Syrië? Of voor de Nederlandse samenleving?" Dat maakt namelijk nogal verschil. In het eerste geval betekent eea dat de ISers wél opgehaald gaan worden, zodra het er veilig genoeg geacht wordt - je kunt de Margrite Kalverboers, de Kathalijne Buitenwegs, de Sinan Cans, de vader Husseins, de Sheila Sitalsing en de rest van de Gutmenschen al horen zeuren: ja, maar nu is het er toch onderhand wel veilig genoeg? (om de Nederlandse ISers op te halen, hè, natuurlijk niet voor de hier aanwezige Syrische vluchtelingen om terug te keren, maar dit terzijde) - in het tweede geval, waarop ik en iedereen natuurlijk hoopt, zou het kabinet voor de veiligheid van Nederland en zijn inwoners kiezen, en zullen die lui nooit opgehaald worden.

Maar in dat laatste geval zou het kabinet een hoop duidelijkheid verschaffen door al die ISers nou eindelijk eens collectief het Nederlanderschap af te nemen. Dat ze dat tot op heden nog niet gedaan hebben, geeft te denken, sterker geeft te vrezen. De vrees namelijk dat we over een aantal jaren "verrijkt" zijn met ca 180 wezensvreemde, ons hatende ISers, en hun ca 145 kinderen, die hier nooit meer als "normale" Nederlandse kinderen zullen opgroeien, en een potentieel gevaar vormen.

Dr_Johnson | 05-06-18 | 14:53

Dr_Johnson | 05-06-18 | 14:53
Eens. Als men het land verlaat, zich aansluit bij een vreemde mogendheid en voor hen gaat vechten of steun verleent mag zo iemand van mijn part ook het Nederlanderschap ontnomen worden. Ook als men statenloos wordt, want dat kan nu ook gebeuren als iemand zijn paspoort heeft ingeleverd om een Nederlandse te krijgen en daarna binnen 12 jaar blijkt dat men gefraudeerd heeft. Als ze spijt hebben mogen ze achteraan aansluiten bij de mensen die Nederlander willen worden, mits sprake van goed gedrag en een proefperiode in het buitenland. Je mag nu ook geen Nederlander worden als je in de afgelopen 5 jaar een straf hebt uitgezeten of boete hebt gekregen voor een misdrijf.

Wol | 05-06-18 | 17:08

Gewoon de juridische lijn strikt aanhouden.

Hoeveel gevallen van kinderontvoering van kinderen met een Nederlands paspoort naar islamitische landen waar Nederland geen verdrag mee heeft gesloten (zoals het Haags Kinderontvoeringsverdrag) zijn wel niet bekend? Nederland kan daar juridisch (vrijwel) niets tegen ondernemen. Soms is achter de schermen nog iets te regelen, via diplomatie, maar meestal niet. De man is de baas over de kinderen in die landen. Dus die kinderen blijven daar. Jammer, maar helaas. Zo is het leven.

Deze ouders zijn beiden vrijwillig geëmigreerd en hebben (vermoedelijk, er wordt niets over geschreven) volledig voogdij. Dus die kinderen konden gewoon mee, Nederlands staatsburger of niet. In het buitenland heeft Nederland geen enkele zeggenschap. Het “ontvangende” land gaat daarover. Indien de kinderen (en/of de ouders) zich zelf aanmelden bij een Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de regio zal Nederland er “iets” mee moeten. Actief deze kinderen benaderen is geen verplichting voor Nederland, als dat al zou kunnen gezien de situatie ter plaatse.

En laten we wel wezen. Deze kinderen zijn half-Egyptisch en (vermoedelijk) gehersenspoeld. Hoe sterk zit de Nederlandse cultuur er bij deze kinderen ingebakken, hoe “vernederlandst” zijn zij? Mochten deze kinderen een diep verlangen naar Nederland koesteren, dan vinden ze uiteindelijk wel een weg. Zo niet, dan gaan ze daar wel op in de bevolking; de cultuur en het geloof kennen ze al.

Kompromat | 05-06-18 | 13:12 | 2

@Kompromat | 05-06-18 | 13:12 |
En dan vergeet u de kinderen die dáár geboren zijn, en dus nul komma nul niks met Nederland van doen hebben. Sterker nog; de haat naar de Kafir toe is hen met de paplepel in gegoten daar. Wij zijn he-le-maal níets, n.i.e.t.s., aan hen verplicht. Niets. De ouders hebben gekozen en verkeerd gegokt. Jammer-de-bammer maar helaas. Ik wil deze slachters in de dop helemaal niet hier! En al helemaal tussen onze 4-5 jarigen op school. Het is niets minder dan misdadig om onze kinderen, en de bevolking als geheel, bloot te stellen aan een dergelijk risico.

Sjefke7807 | 05-06-18 | 15:22

@Sjefke7807
Over DIE categorie kinderen heb ik voor u nog een bemoedigende boodschap: Zij zijn (neem ik aan) NOOIT aangegeven bij de burgerlijke stand. IS-gebied wordt niet als land erkend, dus "aangifte van geboorte" kunnen ze ook op die manier niet legitiem aantonen (als zoiets daar al is gebeurd). Ergo, voor Nederland BESTAAN ze niet. Dus Nederland is dus ook niets jegens hen verplicht. Alleen door maximale inspanning van de ouders zou hier verandering in kunnen komen. Maar als ik de casus zo lees gaat dat niet gebeuren.

Ik vind het overigens uitermate tragisch voor de kinderen dat ouders de toekomst van hun kinderen zo kunnen verpesten. Maar het gif dat daar wordt gezaaid moeten we hier niet gaan oogsten. De toekomst van Nederlandse kinderen is mij dan toch veel dierbaarder. Zij vinden daar hun weg wel. Het gedachtegoed van IS wordt in die regio door velen gedeeld. En "home is where the heart is".

Kompromat | 05-06-18 | 18:31

Bij terughalen gelijk geweer in de hand duwen en een boemgordel om doen. Dat zijn ze zo gewend en ze zijn natuurlijk welkomwelkom in het land!!

Cobalt bomb | 05-06-18 | 12:30

En waar gaan we die kids plaatsen dan, bij opa en oma die al eens bewezen hebben dat ze niet kunnen opvoeden, lekker plaatsen in kansenbuurt waar mr Imam lekker door kan gaan met gif pompen? Het enige dat je kan doen een kind van maximaal 3 jaar in een compleet nieuw gezin plaatsen met nul contact met haar oude omgeving. Zelfs dan is de kans groot dat ze op latere leeftijd naar hun roots gaan zoeken (Sylvana) met een eenzelfde resultaat. Dus simpel gewoon niet doen.

allesofniks | 05-06-18 | 12:30 | 1

Moet even melden dat Australie dit in de jaren zestig grootschalig met de Aboriginals uitgevoerd heeft. Geeft heel veel (sexueel) misbruik. Ook niet de bedoeling.

Alquest | 05-06-18 | 13:13

Rutte c.s. genieten mijn onbegrensde vertrouwen. Ik weiger dan ook te geloven dat as we speak twee consulaire ambtenaren in Erbil met een stapel blanco laissez-passez's en toegang tot de Basisregistratie personen z.g. G-tickets van Turkish Airlines of Pegasus uitdelen. Geloof het of niet maar je kunt 47 (!) keer per dag met 1 overstap van ERB naar AMS vliegen en vice versa.

hmariavanempel | 05-06-18 | 11:56

Links zou eens 1 keer in het leven consequent moeten zijn. Hier word een kinderpardon verstrekt onder het mom van, die kinderen zijn hier opgegroeid dus je kan ze niet uit die omgeving weghalen. Dus Linkse kutten.. Pas die tactiek nu ook toe en laat dat genetisch afval daar.

KamikazeKut | 05-06-18 | 11:47

Zo denken Tommy en Imam Tawhidi over terugkeer kindjes.
www.youtube.com/watch?v=o6tuQoXhOPQ&a... Bewaar je commentaar voor jezelf tenzij je gekeken hebt. 9 Juni gaat een belangrijke dag voor het westen worden.

am*dam | 05-06-18 | 11:36 | 1

Korter en soortgelijk. Het laatste interview, voor zijn arrestatie. youtu.be/zezpQbLZebo (tijdens gevangenschap, 22 weken de koran bestudeerd)

am*dam | 05-06-18 | 11:40

Als zij nu eens zelf vooruit gaat, kan zij ook lekker gelijk daar blijven. Probleem opgelost.

De_Nette_Kater | 05-06-18 | 11:31

Belachelijke situatie , ik ga vrijwillig emigreren naar afrika en word dan teruggehaald door de NL staat omdat ze een werknemer te kort komen , van mij kan de NL staat mooi de pot op ik heb er dan zelf voor gekozen .

Jetstream | 05-06-18 | 11:19 | 1

nou, dan heb ik nog enig sympathie hiervoor, een werknemer terughalen..
maar uh, deze vrouwen ( broedmachines) die totaal volgens de IS regels bij lopen, volledig bedekt.. denk je nu echt dat die gaan werken? Nee, met het terughalen betaal je er ook vervolgens een levenslange onderhoud voor. Je kunt je echt de vraag stellen, welke meerwaarde heeft het om mams en de kids tot 18 jaar!! terug te halen?
vergis je niet, als zo'n moeder met kids terug in Nederland is dan is er binnen notime volgens de Islamitische gebruiken een zaaddonor die zorgt dat de broedmachine door broedt.. nog meer Achemeds voor de Jihad en nog meer Fatima's voor die Jihadisten..

fikkieblijf! | 05-06-18 | 17:59

Leuk om weer eens wat uit de HUMO te lezen, kunnen jullie de volgende keer een leuker verhaal brengen ? Bv met een cartoon van nonkel Kama of zoiets?

cat22 | 05-06-18 | 11:18

Ik zou zeggen haal die blagen zo snel mogelijk op...... we hebben de komende jaren heel veel apothekers, bouwvakkers, monteurs, technici en en chauffeurs nodig om onze economie te laten draaien....... HAHAHAHAHAHAHA........ wat een mop!
Oh ja...... laat die hele Fuck familie gelijk mee komen....... ons land wordt dan een nog ''leuker'' cultureel Walhalla''....... en onze (NSB) politie kunnen nog meer ''leuke Iftarmeetings'' geven. ...... Met dank aan onze linkse deugmensen !

HardwerkendeBlanke | 05-06-18 | 11:17

Oma herkent dingen uit het oorlogsverleden ben ik bang. Extreem links staat aan de verkeerde kant. Zoveel is duidelijk.

Repetitive Beats | 05-06-18 | 11:06

Is er al een demonstratie gepland van de antifa tegen Maya Bolder?

komtdatschot | 05-06-18 | 11:06

Er zal er eerst één moeten ontploffen op een dichtbevolkt plekje alvorens de politiek zal inzien dat het plan heroverwogen moet worden. Tot die tijd is het allemaal hysterie natuurlijk.

de Voorzittert | 05-06-18 | 11:04 | 5

"Als er een ontploft is het een incident"

En het enige gevolg is dat familieleden "instanties" zullen gaan aanklagen, omdat die niet, of niet tijdig, of niet adequaat, op "signalen" gereageerd hebben. Daders zijn in Nederland tegenwoordig nooit meer schuldig aan hun misdaad, het zijn de GGDs, de politie, de psychiatrische instellingen, de scholen, de uitkeringsinstanties, etc, die die arme verwarde mensen geen strobreed in de weg legden en ze hun misdaad "gewoon" maar lieten plegen.

Dr_Johnson | 05-06-18 | 11:34

@Dr_Johnson
Klopt. Dat zie je ook bij jeugdzorg e.d. Het resultaat is uiteindelijk meer controle, regels en protocollen, dus meer overheid.

atheïstisch stemvee | 05-06-18 | 11:42

Als dat gebeurt, laten we dan hopen dat dat op een VVD-congres of iets dergelijks plaatsvindt, zodat er geen onschuldige slachtoffers kunnen vallen.

obominotie | 05-06-18 | 11:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Die blonde moslim slet heeft haar staatsburgerschap opgegeven door te vechten voor de vijand. Al was het maar met haar baarmoeder. Die kinderen zijn ook voorgoed verpest en bovendien niet in NL geboren. Nooit meer terug laten komen dus.

WatZalIkErvanZeggen | 05-06-18 | 11:01

Leer ze metselen,maak er bouwvakkers van daar in die regio er valt zat op te bouwen daar
Jong geleerd oud gedaan

Smartlapzinger | 05-06-18 | 11:00

Laat de verwarde kinderen tot mij komen

atheïstisch stemvee | 05-06-18 | 10:59

Er gaat pas wat gebeuren als het volledig escaleert. En het initiatief komt niet vanuit de overheid vermoed ik. Dat geldt voor heel Europa.

Berend_Breedreet | 05-06-18 | 10:56

Kleine kinderen kun je wel terug-hersenspoelen. Moet je ze wel compleet uit de Islam cultuur trekken.

Oepsie1234 | 05-06-18 | 10:56 | 3

De overeenkomst is dat beide kinderen in een zandbak spelen. In de Nederlandse zandbak bouwen ze zandkastelen, in die andere executeren ze kuffar. Ik zie niet in wat er mis zou kunnen gaan als je ze hierheen haalt. *kuch*.

Knisperende_Tissue | 05-06-18 | 11:00

Maar waarom zou je?

Dr_Johnson | 05-06-18 | 11:07

@Depsie1234 Misschien als je ze een compleet nieuw setje hersenen geeft.

Heiner | 05-06-18 | 11:28

Iemand de films 'Wedlock', 'Fortress' en 'The Belko Experiment' wel eens gezien? Films waarin gevangenen met een explosive device om hun nek of in hun hoofd lopen. Niet sterk genoeg om de omgeving schade te berokkenen, maar wel genoeg voor instant death. Ik stel voor dat we onze IS-vrienden die willen terugkeren een wedlock omdoen. Het bezit van wapens, explosieven, een koran en/of de uitspraak 'Allahu Akbar' zijn voldoende om detonatie te bewerkstelligen.

Boerkablaffer | 05-06-18 | 10:56

Vertrek uit NL is enkele reis na aansluiting bij IS. Mannen, vrouwen, kind of bejaard, weg is weg en nooit meer terug.

The2Amendment | 05-06-18 | 10:56

Topicplaatje: wat waren ze nog jong toen!

koeberg | 05-06-18 | 10:56

Laat ze maar lekker daar blijven, het is ons probleem niet, alleen links vindt natuurlijk van wel, met dat eeuwige naieve idealisme.

Wolkbreuk | 05-06-18 | 10:54

"De kinderen hebben er niet voor gekozen om ginder te leven"

Nee, kinderen kiezen er ook niet voor om in Nederland te leven, of in Portugal, of in Senegal. Kinderen worden "toevallig" geboren in het land waar hun ouders zich bevinden, en als die ouders besluiten om ergens anders heen te gaan, nemen ze hun kinderen vanzelfsprekend mee. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van hun ouders.

ISers hebben destijds besloten om naar het kalifaat te emigreren. Tot hun kruintjes afgevuld met haat tegen mijn land/het westen en alles waar mijn land/het westen voor staat (moderniteit, vrijheid, democratie, seculariteit, vrijheid van expressie, gelijkheid van man en vrouw) zijn ze erin geslaagd af te reizen - wat nog helemaal niet zo eenvoudig was, want kreeg de AIVD/politie er lucht van dat je plannen in die richting had, dan werd je paspoort ingenomen - naar Syrië om daar lid te worden van de smerigste terreurorganisatie die de mensheid ooit gekend heeft, en ze kunnen niet beweren dat ze dat niet van tevoren wisten (de onthoofdingsvideootjes tierden welig op internet en werden gretig door die types bekeken).

Die lieden verdienen geen "tweede kans" (zoals de Gutmenschen steeds gelijkhebberiger betogen), die lieden hebben hier in Nederland kans op kans op kans gehad om er iets van te maken, en ze hebben alles verpest. De overheid zou zich tot het uiterste moeten inspannen om ervoor te zorgen dat die lui nooit meer Nederland/het westen binnenkomen. En die kinderen? Het gros is daar geboren en kan verder daar opgroeien, dat doen wel meer kinderen daar, en wat op jonge leeftijd vanuit Nederland is meegenomen is inmiddels ook volledig "verkalifaat", gehersenspoeld en potentieel levensgevaarlijk. Dat los je niet op door ze hier in een pleeggezin te laten opgroeien.

Er is in Nederland absoluut geen plaats voor smerige IS ratten.

Dr_Johnson | 05-06-18 | 10:51 | 2

Amen!

benjeallanggek | 05-06-18 | 10:53

We kunnen ze een frans paspoort bieden. Frankrijk behaalt zeer goede resultaten met de franse aanpak van burgers die in in het midden oosten verblijven na lid te zijn geweest van IS. Iets met koerden, geld en special forces geloof ik....

The2Amendment | 05-06-18 | 11:21

overigens begrijp ik niet waarom Nederland een Egyptische Moslim familie naar Nederland terug dient te halen.. Egypte lijkt mij in deze veel gepaster en wenselijker. Daar is het strenge Islamitisch geloof praktiserend in wet en regelgeving en in de praktijk. Hebben ze ook een hekel aan andersgelovige. Kunnen vrouwen het leven lijden zoals in Raqqa en kinderen gesplitst naar een Islamitisch onderwijs.. Kan pa in zijn land gewoon de handen uit de mouwen steken voor onderhoud van zijn gezin, zodat er geen andere ideeën kunnen groeien tijden het nietsnutten..

laat in deze casus Egypte zijn burgers maar terughalen en berechten. Voor andere casussen laat het andere staatsburgerschap prevaleren als dit een land betreft waar de Islam de hoofdgodsdienst is..

fikkieblijf! | 05-06-18 | 10:49

Dat is lang geleden ! merci.

Lt-Kol Kilgore | 05-06-18 | 12:40

er zijn natuurlijk 1001 argumenten en feiten aan te voeren om deze Nl - burgers die nooit Nl burgers zijn geworden in ziel en hart maar omdat het nu eenmaal zo is dat in Nl je altijd rechten kunt ontlenen aan dat Nederlanderschap.. en dan houd het verder helemaal op.. geen loyaliteit, geen waarde toekennend, geen fideliteit, geen integratie, etc etc etc..

Het is voor eenieder al heel duidelijk dat dit soort ja wat zijn het eigenlijk, zwaar gestoorde geïndoctrineerde moordmachines maar op 1 ding nog uit zijn.. het van jongs af aan met de paplepel en onder goedkeuring van de ouders ingegeven doel in dit leven... de jihad en zoveel mogelijk ongelovige de dood mee indrijven.. dat is nog het enigste doel

Jusitite gaat in Nederland helaas voor veiligheid.. men gaat bewust geïnstrueerde moordmachines terughalen omdat er ergens in een wetboek dat staat. Het spul komt hierheen, kinderen kun je niet berechten dus die gaan hup de samenleving in samen met hun ouders..
Voor een 10 tal moordmachines wordt de veiligheid opgeofferd van miljoenen burgers, dat noemt men in dit land rechtvaardig..

fikkieblijf! | 05-06-18 | 10:45

Oma's aan de top! (ben ik nu de enige met liedje in mijn hoofd?)

small_town_dude | 05-06-18 | 10:43 | 4

Ik heb een dochterje van 6....

small_town_dude | 05-06-18 | 11:55

small_town_dude | 05-06-18 | 11:55 Goed voor u! Ondergetekende is slechts bekend met het repertoire van K3 via mijn nichtje. Haar muzieksmaak ontwikkelt zich nu in een richting die niets met rock&roll te maken heeft. Op voorwaarde van toestemming van mijn zus gaat ome Henk binnenkort toch eens kijken of er nog wat te redden valt.

Hetkanverkeren | 05-06-18 | 12:36

En als je het omgekeerd draait, volgens sommigen "grote massamoord". Hoe toepasselijk...

Wol | 05-06-18 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs, Oma denk dat IS, fouteboel is.

vanrechteren | 05-06-18 | 10:41

Een extra tafeltje reserveren bij de Politie-Iftar. Werkt verbindend.

Schoorsteenveger | 05-06-18 | 10:41

Wederom een Egyptenaar. Deze lieden moeten uitgeroeid worden. Bestrijd het kwaad, en roei het met wortel en tak uit. Maar hey, dit is Nederland. Het land van de beschermers van het kwaad. Het land van de deugers die het kwaad omarmen opdat zij denken dat zij het alleen-recht hebben om te beslissen of iemand wel of niet kan terugkeren in de samenleving. Deze lieden zijn de echte kwade genius en zullen ooit voor het gerecht gebracht worden.

De Evangelist | 05-06-18 | 10:39 | 1

U is slager van beroep?

Langshetrandje | 05-06-18 | 10:46

Ik hoorde net een deugreflexvoorbij komen: "100% controles? Wij zijn toch geen Nazi's? Wat zullen al onze nieuwe iftar vrienden wel niet van ons denken? "

ScumbaggusMaximus | 05-06-18 | 10:39

Je kunt 'n kind wel uit de oorlog halen, maar niet de oorlog uit 't kind.

Der Paulie | 05-06-18 | 10:36 | 1

Je kunt 'n kind wel uit islamitisch gebied halen, maar de islam niet uit 't kind.

Langshetrandje | 05-06-18 | 10:43

Iedereen verklaarde George W Bush voor gek met zn Gitmo, maar uiteindelijk is het wel de oplossing voor zulke problemen. Je kunt niet 100% bewijzen dat dit soort figuren een aanslag gaan plegen, maar hun aankondigingen lijken me genoeg reden om ze niet los te laten lopen.

dyslexieman | 05-06-18 | 10:34 | 1

Amen. Het enige wat je wel te horen krijgt als ze wel tot ontploffing zijn gekomen is 'dat ze in beeld waren bij de veiligheidsdiensten'. Volgens mij zijn we in oorlog met IS, en is het volkomen legaal militairen van de vijand op te sluiten.

Knisperende_Tissue | 05-06-18 | 10:49

Die oma heeft groot gelijk. Grenzen hermetisch dicht. Er gaat alleen nog volk uit. We hebben een regering die niet eens in staat is om illegale Afrikaanse inbrekers hardhandig het land uit te smijten.

K. Westergaard | 05-06-18 | 10:28 | 1

Van Aartsen gaat er zelfs deugend lachend mee op de foto, wat een land

hagelkruis | 05-06-18 | 10:39

Wist-je-dat:

Moslimman mag trouwen met niet-moslimvrouw --> kind wordt moslim.
Moslimvrouw mag alleen trouwen met moslimman --> kind wordt moslim.

Best wel slim over nagedacht, op deze manier win je gegarandeerd de 'demografische long game'..!

Padjepejer | 05-06-18 | 10:27 | 4

Met de woorden van het Goede Doel in het achterhoofd : totdat de bom valt...
Dan is het afgelopen met de demografische voorsprong.

The2Amendment | 05-06-18 | 10:53

Nog zo een:
Turks-Nederlandse man (vaak al 2e of 3e generatie!) krijgt kinderen met Nederlandse vrouw: kinderen automatisch OOK Turkse nationaliteit.
Turks-Nederlandse vrouw (vaak al 2e of 3e generatie!) krijgt kinderen met Nederlandse man: kinderen automatisch OOK Turkse nationaliteit.
Marokkaans-Nederlandse man (vaak al 2e of 3e generatie!) krijgt kinderen met Nederlandse vrouw: kinderen automatisch OOK Marokkaanse nationaliteit.
Marokkaans-Nederlandse vrouw (vaak al 2e of 3e generatie!) krijgt kinderen met Nederlandse man: kinderen automatisch OOK Marokkaanse nationaliteit.

michelpen | 05-06-18 | 12:31

En dat is dus exact het m.o. (isozn) van de al 1400 jaar durend strijd tegen het Westen. En met onze halfzachte bestuurders gaat het ze nog lukken ook.

Acar_ketimun | 05-06-18 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat mij nog niet eens om 'opdrachten van' IS aan die kinderen, maar dat de kinderen daar zo'n achterlijke wereld vol gruwel hebben meegemaakt dat ik voorspel dat die kinderen psychisch compleet van de kaart zijn en ik niet wil dat ze dat hier op een Nederlands schoolpleintje gaan botvieren op een klasgenootje wat net de verkeerde herinnering triggert.

GroetenVanUrk | 05-06-18 | 10:27 | 2

Nederlands schoolpleintje, was het maar waar... Als dit kind al terugkeert komt die op een schoolplein waar nu al 85% moslim is, Of je zet ze bij ons in het dorp dan zijn ze de enige en de kinderen hier kennende slaan ze het geloof er snel uit.

small_town_dude | 05-06-18 | 10:33

Die kinderen hebben IS training gehad, plus een hel doorstaan. Zelfs zonder training zit daar zoveel opgekropte haat en woede in dat ik een autochtoon kind uit een gelukkig gezin geen kans geef, laat staan als die wel getraind is.

Kinderen zijn alleen dapper in een groep en zodra ze merken dat die terrorist helemaal leip en fucked up is gaan ze hem liever uit de buurt. Voor het zelfde geld neemt die de volgende dag een vleesmes mee van thuis en steekt de halve klas neer.

Swami4 | 05-06-18 | 11:36

Militante islam is een pleonasme.

Piet Pirenne | 05-06-18 | 10:25

Ook een mooie aktie van die dominee die het BBQ vlees wil sponsoren en het geld ten goede te laten komen aan de moskeeën. Ga godverdomme eens wat fatsoenlijks doen voor de maatschappij i.p.v. de mensen lastig te vallen met pispraat. Lul

beau van rtl | 05-06-18 | 10:25

Oma praat geen poep

Buddingpuks | 05-06-18 | 10:25

eerst dacht ik nog: wat zielig voor die oma... aan de andere kant: why the f... woon je in Egypte? Dan heb je er zelf ook de hand in gehad... stelletje dwalers.

lovekila | 05-06-18 | 10:24

Een door het volk gekozen landsbestuur is er uitsluitend voor de veiligheid van het volk en gaat niet over het gejank van een individu. Maar ja, je weet hoe ze zijn.

Breinbrouwsels | 05-06-18 | 10:24

Een deugbrit in kangarooland

Tronald_dump | 05-06-18 | 10:52

(Die oma is wrsch geen islamiet).
Ik denk dat ze wel gelijk heeft. Las een interview met een isisdame in een kamp. Zij had een kindje dat ze terug wilde sturen naar Nederland.
MAAR, dat kind speelde intussen oorlogje, met schietgebaren.
Vooral opvallend vond ik dat het kind niet gecorrigeerd werd.
Dat wordt niks.

Carmelita | 05-06-18 | 10:22 | 1

Oorlogje spelen met schietgebaren, ZO.

Wat een ei ben je ook.

Panos88 | 05-06-18 | 10:56

Hoezoe aanslagen, allemaal hysterie!

eerstneukendanpraten | 05-06-18 | 10:21

Gebruikelijk is dat een oma iedereen die iets kwaads over haar kleinkinderen zegt bijna aan zal vliegen.
Dat deze oma waarschuwt om haar kleinkinderen daar in hakki-hakki-boem land te laten zegt genoeg in mijn ogen.

BBmetR | 05-06-18 | 10:21 | 1

Wat mij betreft zouden ze moeten kiezen tussen dat kind en moeder samen daar blijven of moeder hier 10 jaar achter de tralies en kind naar een pleeggezin of tehuis. Het lijkt me immers een slecht idee om dat kind naar de zelfde omgeving terug te brengen waar het met de moeder ook al fout is gegaan. Bovendien mag het moedwillig opzoeken en meewerken aan een genocide wel zwaar bestraft worden.

Panos88 | 05-06-18 | 10:26

Lijkt me niet gemakkelijk om als moeder en oma deze conclusie te moeten trekken over je eigen kind en kleinkinderen. Meestal hoor je het tegenovergestelde en willen ze isiskinderen terughalen. Goed om te zien dat zij wel denkt aan de veiligheid van anderen.

kleinvrouwke | 05-06-18 | 10:16 | 4

idd. Beter dan die vader uit Leiden die 'zo blij was zijn IS-zoon weer terug te hebben' en 'nee hoor, die doet niks, hij is er helemaal van genezen'.... yeah right

SoepKip | 05-06-18 | 10:22

Panos; daar ben ik niet zo zeker van.
Kinderen bewaren traumatische herinneringen in een hoekje van hun ziel.
Niet voor niks worden misbruikte kinderen later ook vaak daders. Enz. Enz.

Carmelita | 05-06-18 | 10:25

@ Carmelita | 05-06-18 | 10:25
Ja het is evident dat zo een kind een grote kans heeft te ontsporen, maar zolang je het weghoudt van de Moskee zou lijkt het me sterk dat de Koranverzen er over 10 jaar spontaan uit vliegen. Ik denk dat je eerder bang moet zijn voor drugs en kleine criminaliteit.

Panos88 | 05-06-18 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is allemaal wel erg gemakzuchtig Zentgraaff, geldt dat dan ook voor kinderen van 2 of 3? Ik ben ook tegen het actief terughalen van die kinderen, maar vooral omdat ik vind dat je die kinderen bij hun moeder moet laten die zelf de keuze heeft gemaakt om daar heen te gaan, mee heeft gewerkt aan verschrikkelijke misdaden, en nu op de blaren moet zitten. Nederland is geen kinderdagverblijf.

Het is wreed, maar over een paar jaar zal de situatie daar weer stabiliseren en kunnen moeder en kind zich op hun toekomst gaan richten.

Panos88 | 05-06-18 | 10:16 | 1

Bovendien zijn die kinderen niet het probleem als het om beheersbaarheid van dit probleem gaat, die stop je wel even weg in een tehuis ofzo.

Panos88 | 05-06-18 | 10:18

Uh. Oke. Dit is de persoonlijke mening van een familielid, die ook zomaar uit de losse pols reageert. Moeten we daar dubbel veel waarde aan hechten, ook omdat dit er geen contact is geweest de laatste tijd?

Beste_Landgenoten | 05-06-18 | 10:16 | 1

Nee, maar het is een ander geluid, dus altijd de moeite waard om even jezelf ervan op de hoogte te stellen. Dit is precies waar vroeger de pers voor was en wat ze tegenwoordig niet meer doen. Blijkbaar zitten de laatste journalisten bij Geenstijl, want elders kom ik het nauwelijks meer tegen.

O2Neutraal | 05-06-18 | 10:21

Waar was Opa destijds om dat egyptische liefje te verstoppen met een spade?

schoon-schip-maken | 05-06-18 | 10:16 | 1

Opa vond het allemaal prachtig dat multiculti gedoe van zijn dochter.

lovekila | 05-06-18 | 10:28

Al blaast 90% zich na terugkeer op, dan nog zullen blijven ontkennen en wegkijken. En nog harder degenen aanpakken met kritiek op de islam.

Franker | 05-06-18 | 10:15

Sinds wanneer is een oma een expert?

aldus_mijn_moeder | 05-06-18 | 10:14 | 2

Een oma kan een expert/ervaringsdeskundige zijn omdat een lijpe Egyptenaar er met haar verwarde dochter vandoor is. Heel, heel misschien praatte ze wel eens met haar verwarde dochter of heel, heel misschien hoorde ze die lijpe Egyptenaar wel eens wat roepen. Voor de rest 1+1=2. En als wijze oma gaat ze vervolgens aan de veilige kant zitten met een gokje: laat ze maar daar ipv regeringsbeleid: we zien wel. Vanaf welk woord snapt u het niet?

Pedronegro | 05-06-18 | 10:35

S8nds wanneer zijn politici experts, of die nitwits van het NCTB?
Experts zijn diegenen die feiten kennen, in tegen wil van PC.

MarcS | 05-06-18 | 11:43

Ik zou ze bij terugkomst naast een Miele ook een hakbijl geven.

Dat scheelt weer een procedure.

Nacho_Vidal | 05-06-18 | 10:13 | 1

Beter een swiffer.
Kan je ook lekker mee meppen.

schoon-schip-maken | 05-06-18 | 10:17

"Het kabinet heeft geen actief terughaalbeleid van volwassen uitreizigers naar IS gebied en hun minderjarige kinderen die in dat gebied verblijven. "
aldus de NCTB en dat is helemaal prima.

Berbaar | 05-06-18 | 10:12 | 4

Onze rechtsstaat kent geen "opruimbeleid" en dat is maar goed ook want voor U het weet worden dan reaguurdertjes met onwelgevallige meningen ook opgeruimd.

Berbaar | 05-06-18 | 10:30

Ik dacht dat de gemiddelde reaguurder nooit van zn zolderkamer af komt.
Appels met peren dus.

schoon-schip-maken | 05-06-18 | 10:49

@Berbaar
Zijn we het weer eens!

benjeallanggek | 05-06-18 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Die kinderen zijn daar geboren en getogen en hebben daar hun vriendjes. En nu willen sommige mensen ze naar Nederland halen, waar ze nog nooit geweest zijn, waar ze de taal niet spreken en waar hun ouders de gevangenis in gaan. Normaalgesproken staan de deugmensen massaal te demonstreren om zo'n verplaatsing te voorkomen.

bintang | 05-06-18 | 10:11 | 4

Uw reactie mag bovenaan blijven staan.

zwarte_weduwe | 05-06-18 | 10:51

nou, dat betreft de kids van 0-5 jaar.. die kunnen daar zijn geboren. Maar met kinderen wordt hier expliciet de leeftijd aangeduid van 0-18 jaar.. wettelijk gezien zijn dat kinderen!
In het westen zijn de meeste terroristen die aanslagen plegen rond de 19 jaar!

fikkieblijf! | 05-06-18 | 10:53

Deugers hebben maar 1 doel. Vernietiging van het westen en daardoor uiteindelijk Israel. Als je dat eenmaal inziet, dan wordt al dat (schijnbaar) onlogische linkse gedrag duidelijk.

Tronald_dump | 05-06-18 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Een oma die verstand heeft van deze materie? Eerder iemand met een mening. En meningen zijn als een kont, iedereen heeft er een.

MagIkAlWeer | 05-06-18 | 10:11 | 1

In deze neem ik de mening van oma iets serieuzer dan die van zeg; een Van Aartsen, vrijwel elke Jooper, GL, D66, MagIkAlWeer.... to name but a few!

benjeallanggek | 05-06-18 | 10:47

"de militante islam" Is dat geen pleonasme?

benjeallanggek | 05-06-18 | 10:10

De islam is de grootste imperialistische kracht, te vuur en te zwaard is de halve wereldbol nagenoeg veroverd en doende.
Vooral in west Europa boekt men nog succes door het hoge aantal Quislings al daar.

Pelforth | 05-06-18 | 10:10

Diep triest dat je als oma zo over je kinderen en kleinkinderen moet praten maar ze heeft wel gelijk natuurlijk.

zwellevertje | 05-06-18 | 10:09 | 4

Beste_Landgenoten U is nog niet bekend met de overredingskracht van het gesproken (en minder gesproken) woord in de ISIS community?

zwellevertje | 05-06-18 | 10:21

nee, niet diep tyriest. Diep triest was het wanneer ze haar blonde blanke dochter had geleerd zich niet met moslims op te houden. nu is ze een varkenshoer, hebben ouders de hand in gehad. Welke weldenkende Europeaan koopt ene huis in Egypte om er ook nog eens te gaan wonen...

lovekila | 05-06-18 | 10:26

Beste_Landgenoten | 05-06-18 | 10:17
Voorkomen is beter dan genezen.

Vanilla | 05-06-18 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Terughalen, absoluut. Rottumerplaat lijkt me een zeer geschikte opvangplaats....

dyslexieman | 05-06-18 | 10:08 | 2

Daar zitten die TBS-ers al..

Beste_Landgenoten | 05-06-18 | 10:18

Geen Jihaat op Rottumerplaat!

PresidenteDeConjovia | 05-06-18 | 18:23

Mensen martelen en onthoofden op het marktplein lijkt mij de normaalste gang van zaken binnen de islam. De Boze Profeet deed niet anders - en graag.

Aangezien de Boze Profeet de meest volmaakte moslim-ooit was en de EU hier dolgraag de islam wil installeren in ieder dorp lijkt het mij glashelder dat niet alleen de islam, maar vooral de EU gevaarlijke vijanden van de mensheid in het algemeen - en de westerse samenleving in het bijzonder zijn.

Jan Passant mk2 | 05-06-18 | 10:07

Margrite Kalverboer, leest u even mee? Een gratis realitycheck aangeboden door GS

Luchtbakfietser | 05-06-18 | 10:05 | 1

En Humo, uiteraard

Luchtbakfietser | 05-06-18 | 10:06

Haal die kinderen ook maar terug, kan er nog wel bij bij de tienduizenden doorgedraaide syriërs die we hier al hebben die wachten op een moment om wat kafurs overhoop te steken.

2voor12 | 05-06-18 | 10:04 | 1

Komisch... die tags

eag | 05-06-18 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken