Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Airstrike op Syrische luchtbasis na chemische aanval. Maar wie deden het deze keer?

Social

Ha, leuk dat je kijkt naar weer een aflevering van Wie Is Het? Het spel voor het hele onderstaande geopolitieke gezin. Iemand heeft het fornuis iets te lang open laten staan in Douma, Syrië, hetgeen minstens 42 mensen het leven kostte en honderden gewonden opleverde. MAAR WIE WAS HET? Volgens Trump was het gewoon Animal Assad, en zou dit een "big price" hebben. Die conclusie is niet heel logisch, want de stad was al voor 90% bevrijd en naar verluidt was er een deal gemaakt waaronder de rebellen zich uit de stad terug konden trekken naar Noord-Syrië. De slag was dus al gewonnen, waarom dan ineens een chemische aanval uitvoeren waarmee je de torn van de VS op de hals haalt? Aan de andere kant, wellicht doet een jarenlange burgeroorlog geen wonderen voor de rationele vermogens van de geest, en was het gewoon een sadistische trap na, of zijn het rogue elements uit het leger. Wie zal het zeggen. Maar enige terughoudendheid aan Trumps zijde is sowieso wel geboden, want bijna een jaar nadat Trump als reactie op een vermeende chemische aanval door Assad 59 Tomahawks richting een Syrisch militair vliegveld stuurde, gaf SecDef Mattis toe dat er nooit bewijs was dat Assad de dader was. 

Maar goed, gisteravond verschenen er berichten en videos over een mogelijke luchtaanval op het Syrische vliegveld T4 te Homs, wat mogelijk 14 doden, waaronder Iraniërs, tot gevolg had. Dus, WIE WAS DAT DAN? De VS zegt vooralsnog helemaal niks. Het Russische ministerie van Defensie en Syrië zeggen dat het de Israeli's waren: "Two Israeli Air Force F-15 jets fired eight guided missiles at the T-4 airfield. Syrian air defense units have shot down five guided missiles,” he military said, but confirmed that three of the missiles “reached the western part of the airfield.”" De toestellen zouden het Syrische luchtruim nooit hebben betreden, en de raketten zouden boven Libanon afgevuurd zijn. Israel heeft vooralsnog zoals gebruikelijk geen commentaar. Wij waren er ook niet bij, dus we wachten wel gewoon braaf tot de NOS een persverklaring van de White Helmets overneemt, zodat alles gewoon lekker duidelijk is.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik raad iedereen aan om dit even te luisteren. Kost 10 minuten van je tijd vanaf 13:40 Vandaag geupload:

youtu.be/wrbduGGM79o

ardeverb | 10-04-18 | 12:38

Even dit:
WikiLeaks issues a US$100,000 reward for confidential official information (intercepts, reports) showing to who is responsible for the alleged chemical attack in Douma, Syria.

Send information here: wikileaks.org/#submit

ardeverb | 10-04-18 | 08:54 | 6

Principe, nog bedankt voor je hulp met de links.

Over dit gebeuren, fijn om te zien dat mensen iets meer afwachten voordat direct iedereen gaat wijzen. Het is inderdaad niet heel logisch om chemische wapens te gebruiken tegen de eigen burgers hoe je het ook probeert te draaien. Het zal lastig zijn de dader te vinden, maar ik houd hoop, zolang Prutte zich er niet persoonlijk voor inzet, dat de waarheid uitkomt.

O2Neutraal | 10-04-18 | 09:51

O2Neutraal | 10-04-18 | 09:51 |
Ooh... had je er wat aan?
.
Klopt, we gaan nooit de waarheid weten. In het klein heb je al wespenesten waar het heel erg moeilijk is om te ontdekken hoe het zit. Dit is in het groot.

Príncipe | 10-04-18 | 10:12

Príncipe | 10-04-18 | 10:12
Niet direct, misschien wel voor thuis, op het werk kan ik niet alles installeren.

O2Neutraal | 10-04-18 | 11:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Irak 2003 revesited. De Yankees,Engelsen en Fransozen gaan weer achter de WMD's aan.
Deze zijn onder toezicht van de EU en VS wel vernietigd aan boord van een Deens schip,maar dat is iedereen allang vergeten.
Deze moslim-terroristen en witte helmen/vaatd dragers die toevallig overal zijn waar chloorgas ingezet wordt,dienen als casus belli voor de oorlog met Assad; nota bene de man die de CHRISTENEN uit de klauwen van IS bevrijd heeft en andere Soenitische moslimterroristen. Levensgevaarlijk spel omdat Rusland ( China) militaire bondgenoten van Syrië zijn. De Russen en Chinezen zullen geen " regime-change" op valse voorwendeselen toestaan en dus komt WO3 nu wel heel erg dicht bij.
Dit is de Cuba-crisis van de zestiger jaren maar dan omgekeerd. Ik heb helaas mijn PSU al heel lang geleden ingeleverd,maar met "leiders" als Trump,May en Macron staat Europa straks volledig in brand en worden wij allen gedood in een verschrikkelijke NBC-Oorlog die uitsluitend verliezers kent.

Eendragtmaaktmagt | 10-04-18 | 08:01 | 5

Gulliver | 10-04-18 | 08:56 |
Nah... soort van...

Príncipe | 10-04-18 | 09:00

PSU - persoonlijke standaard uitrusting. Iets dat ik persoonlijk nooit ga dragen in een EU context. Ze mogen mijn organen roven voordat ik ga schieten op anderen namens de EU in welke vorm dan ook.

Tenzij de EU echt democratisch gaat worden natuurlijk, dan sta ik vooraan, maar daar zijn we lichtjaren vanaf op dit moment.

O2Neutraal | 10-04-18 | 09:55

O2Neutraal | 10-04-18 | 09:55 |
Okay, dankuwel voor de uitleg.

Príncipe | 10-04-18 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Een ding lijkt zeker: als het Assat was die de gifgas-aanval heeft laten uitvoeren, dan moet hij het idee hebben gehad dat hij daarvoor genoeg ruimte heeft in het internationale krachtenveld.. Waarom zouden VS, Navo en Israel hem hiermee weg laten komen? Uit angst voor verdere destabilisatie? Vanwege de Russen?

Een tweede vraag luidt: wat zou hij hierbij te winnen hebben?

Toon Emmils | 10-04-18 | 06:56 | 2

Ik denk dat wij hier in het Westen gewoon alles moeten geloven wat het Witte Huis zegt. En er verder niet over moeten nadenken. Zo klein zijn wij.

Príncipe | 10-04-18 | 07:12

Omdat hij het niet was misschien? Laten we even wachten, de reactie van de Amerikanen is geweest en was gepast en bovendien consequent met de vorige reactie.

Assad heeft niets te winnen hier met het vergassen van de eigen bevolking. Tenzij hij ze wil uitroeien natuurlijk, maar dan is een enkele helicopter weer te weinig. We moeten wachten op meer feiten. De Russen en NAVO hebben radar-systemen daar, die kunnen wellicht zien waar de heli vandaan kwam als deze niet te laag vloog. En die AWACS vliegtuigen, als die er vliegen zouden hem ook wellicht kunnen zien want die stralen vanaf hoger gelegen uitkijkpunten.

O2Neutraal | 10-04-18 | 09:59

De beelden die de wereld schokken zijn die met kinderen. Dan houdt de ratio op. Er moet een dader zijn en de eerste die aangewezen wordt is goed. Het doet denken aan de sociale beslissing van Mutti na het zien van De Foto, een verdronken kind op een strand. Dat was de schuld van Europa en daarmee klaar. Deuren en portemonnees open, boetedoening.

Een aantal reaguurders somt de fouten van Assad op, want dictator. Die vermoorden kinderen en dus fout en klaar.

De geallieerden (wij en wij waren de goeien, vooral moreel) bombardeerde (carpet bombing) Dresden. Vrouwen, ouderen, zieken en kinderen stierven, veel.
George W Bush voerde invasie van Irak uit want "deze man probeerde mijn vader te vermoorden" (Saddam was een gevaar voor the powers that rule geworden).
De VS moedigden Saddam aan om Iran aan te vallen. Iets van 7 jaar oorlog en een miljoen doden.
Bill Clinton bombardeerde Sarajevo en reduceerde het tot puin. Wie waren de slachtoffers?
Madeline Albright (secretary of state onder Bill) stelde met een glimlach op haar mond dat de 500000 dode kinderen in Irak de oorlog waard waren geweest.
Hillary Clinton lachte om de executie van Khadaffi en de gevolgen daarvan die het land in diepe ellende storten.
Obama (the second coming) gaf dit jaar, gezeten naast de heilige Angela, toe dat zijn drone strikes een ongekend aantal slachtoffers hebben gemaakt, mensen die geen doel (target) waren. Colleteral damage noemde hij dat. En hij lachte zich er uit (net als onze premier). Geen enkele kritische vraag van vrije pers.
Erdogan (Turkije), onze bondgenoot, wat doet/deed die precies en wanneer en waar? Koerden? Syriërs?

Hoe schoon zijn die handen?

Betreffende Assad, heeft iemand zich wel eens afgevraagd wie dat legitieme verzet zijn? Wie zijn die politieke gevangenen die hij vastzette? Verlichte democraten? Feministen die voor gelijke kansen beleid strijden? Wie?
Of zijn het mogelijk moslim van de hard core variant, die bij het behalen van de macht Assad's daden laten verbleken? Hoe zit dat met die witte helmen?

Hoe denken mensen hoe het er in dergelijke conflicten aan toe gaat?
Dat men werkelijk ene moer geeft om mensen, van welke zijde dan ook?
Het is een schaakspel om de macht, iets wat Poetin goed doorheeft.
Vrede, veiligheid, mensenrechten? Die worden door politici gebruikt om de burger een rad voor ogen te draaien, financiële offers te laten brengen en wetgeving in te voeren/rechten in te perken wat onder normale omstandigheden NOOIT door de burger zou worden geaccepteerd.

In de VS is er menig speler die vindt dat de VS betrokken moet blijven, dit vanuit hun eigen belangengroep/sponsor. Er staan miljarden op het spel.
Mensenlevens, pfft. En dan is er nog Israël. Dat heeft belang bij een verdeeld MO, met name bij zwakke buurlanden. Niemand mag, vanuit Israëlisch standpunt, een bedreiging voor hen vormen. Mogen zij wel een bedreiging zijn voor hun buurlanden (IDF, kernwapens)?

Dit is een internationaal wespennest. Een wijs mens gaat daar met een grote boog omheen.

Arachne | 10-04-18 | 00:30 | 5

Wat een absurd verhaal. Omdat het "te makkelijk" is dat Assad de dader is kan het hem niet zijn. Dat soort logica gaat je nog ver brengen. Een plus een is... eeeh, niet twee, dat is te makkelijk.

Men redeneert altijd vanuit zogenaamd dieper liggende belangen terwijl de meest voor de hand liggende verklaring wordt gewantrouwd. Precies het kenmerk van samenzweringsaanhangers. Wantrouwen alom, behalve voor absurde en vergezochte alternatieve verklaringen. Want dan opeens is alle kritiek verdwenen.

Dit laat zien dat je niets weet van Syrie, van de geschiedenis, van het regime Bashir al Assad, opvolger van vader Hafez al Assad. De terreur, de gevangenissen, de willekeur, het zonder aanklacht vastzetten, doodmartelen, van normale burgers. Waarom dan hier iets schrijven? Om een onzinnige theorie over Amerika de wereld in te gooien?

"Betreffende Assad, heeft iemand zich wel eens afgevraagd wie dat legitieme verzet zijn? Wie zijn die politieke gevangenen die hij vastzette? Verlichte democraten? Feministen die voor gelijke kansen beleid strijden? Wie?"

Beste_Landgenoten | 10-04-18 | 08:52

Beste_Landgenoten | 10-04-18 | 08:52 |
Daar hebben we jou toch voor Beste_Landgenoten. :-) Misschien kan je hier ook stukjes schrijven, om zaken te verduidelijken... ?

Príncipe | 10-04-18 | 09:07

Beste_Landgenoten | 10-04-18 | 08:52
Assad is een dictator klaar, mag daarom met recht gehaat worden. Maar het heeft geen enkele zin om een enkele helicopter te gebruiken tegen je eigen bevolking. Zo blijft je land jaren haat met zich meebrengen. Een mogelijke manier waarop het "Assad" was, zou kunnen zijn, dat zijn geheime dienst dit heeft opgezet, deze zijn zodra de oorlog klaar is, dan extra hard nodig om de bevolking te onderdrukken. Want reken maar dat hij gehaat word hierna, of hij het nu was of niet. M.a.w. als Assad zelf de opdracht heeft gegeven is hij echt niet alleen een dictator, maar gewoon compleet gek, niet heel overtuigend, maar laten we de onderzoeken afwachten.

Logischer is een partij die probeert Syrie een puinhoop te laten blijven. Daar zijn er een hoop van. We wachten het af.

O2Neutraal | 10-04-18 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

assad heeft deze chloorgas aanval bevolen om de VS te binden aan de turken. Chloorgas valt eenvoudig te maken en is een lowtech strijdgas.
Tegen de turken kan assad weinig doen, zijn leger is totaal uitgeput, de russen hebben de middelen gewoon niet. Een koerdische staat is op termijn geen probleem, maar een turkse bezettingsmacht krijgt men nooit meer weg.
Vandaar de afgelopen dagen de berichtgeving van de russen dat er een falseflag aankomt, en die komt natuurlijk.
de VS mag niet weg, Trump baalt daarvan en krijgt de Fransen mee en de buffer tegen de turken wordt bestendigd.
Die paar raketten van het westen zijn slechts voor de vorm en assad boeit het niet wat deze aanrichten.
Snel los uit de pols, het gaat erom het westen te binden tegen de turkse invasie.

Het analytisch vermogen hier is wederom kut van de troetelbeertjes die nog geen dag onder de wapenen zijn geweest en een stel potten.
Zeg dan niets.

Ongeblustekalk | 09-04-18 | 22:53 | 5

Welke bronnen heb je gebruikt voor deze analyse of heb je dit zo uit je mouw geschut.

ardeverb | 09-04-18 | 23:20

Ongeblustekalk moet wat minder drinken en af en toe een boekje lezen dan had hij in ieder geval geweten dat Gulliver een mannetje is.

Gulliver | 10-04-18 | 02:15

Jouw comment maakt de wereld weer een beetje dommer en het was al niet best, zwijg maar heer Ongeblustekalk

DezeNicknameBestaat | 10-04-18 | 08:03
▼ 2 antwoorden verborgen

" waarom dan ineens een chemische aanval uitvoeren waarmee je de torn van de VS op de hals haalt? Aan de andere kant, wellicht doet een jarenlange burgeroorlog geen wonderen voor de rationele vermogens van de geest, en was het gewoon een sadistische trap na, of zijn het rogue elements uit het leger. Wie zal het zeggen. Maar enige terughoudendheid aan Trumps zijde is sowieso wel geboden, want bijna een jaar nadat Trump als reactie op een vermeende chemische aanval door Assad 59 Tomahawks richting een Syrisch militair vliegveld stuurde, gaf SecDef Mattis toe dat er nooit bewijs was dat Assad de dader was. "
De "Massavernietigingswapens" van Saddam Hoessein zijn nooit gevonden, maar de UK en VS stonken toen ook in de mediahype en hoax.
Ook nu weer een actie van de "White Helmets" onderdeel van al Nusra(ts), nu HTS geheten. Vorige keer was Trump ook al een beetje dom om Assad te bombarderen met Tomahawks, dus hopelijk maakt hij niet nog eens een 2e fout. Op R en U video's www.youtube.com/channel/UC9D9q5JOOsIVI... een goede uitleg www.youtube.com/watch?v=g0emD890kTM vooral door een Russische militair www.youtube.com/watch?v=g0emD890kTM&am...

IndoFortuyn | 09-04-18 | 21:27 | 2

Ook triest dat ons heilige doorgaans goed ?????? geinformeerde staatsjournaille ponticaal opent met deze canard. Ga dan pekingeend eten bij de Chinees joh

IndoFortuyn | 09-04-18 | 21:35

Het is zo doorzichtig aan het worden, Rutte wist ook binnen 24 uur wie MH17 neergehaald had.
Puur op timeline is het onmogelijk om gedegen onderzoek te hebben gedaan.

LuckyGirl | 09-04-18 | 21:44

Ik schreef het direkt al: Revenge of the complotnerds op dit bericht. Direkt gaat het los: False flag dit, false flag dat. Ik lach me ziek, als het soms niet zo triest was dat er echt zoveel mafkezen zijn die trappen in die rabiate totale onzin.

Hebben deze mensen ooit een voet buiten hun eigen speelkamer gezet denk ik dan? Zijn ze blijven steken in World of Warcraft, hebben ze ooit echte mensen gesproken? Ik denk van niet. Echt wat verbaas ik me van voor tot achter over wat er aan waanzin in de panelen loskomt. Mossad, in scene gezet, nee het kan niet Assad zijn want... weet ik wat.

De hele DSM 5 komt langs.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:19 | 7

Een ding weet ik zeker landgenoot Je bent gewoon een superdom figuur. Of je bent ingehuurd door de geheime diensten ofzo

ardeverb | 09-04-18 | 22:02

Weer een psycholoog die er niets van begrijpt. Ga toch fietsen.

Ongeblustekalk | 09-04-18 | 22:54

De meeste theorieen zijn wat vergezocht, maar de 'officiele' theorie dat Assad dit zou hebben gedaan is m.i. even vergezocht, zo niet meer. Wat heeft een dictator te winnen bij instabiliteit? Die martelkampen worden niet gebouwd om de mooie architectuur, die zijn er om een evenwicht te bewaren. Dan ga je dus logischerwijs niet lukraak kinderen vergassen. Zeker niet met een enkele helicopter, dat is waanzin. De dader wil instabiliteit, daar zijn een aantal actoren te benoemen die daar baat bij hebben. Een van hen zal het wel zijn.

O2Neutraal | 10-04-18 | 10:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Assad heeft het als winnende dictator helemaal niét nodig, angst te zaaien.
Assad en Rusland zijn niet dom.
Ik reken erop, dat de gifgas-aanval is georganiseerd door de tegenstanders van Assad.
In de ultieme 'opofferings-streek', als verliezende partij, de stemming tegen Assad om te keren. En dat de strijdende partijen, letterlijk óók hun eigen bevolking hebben opgeofferd, lees: zelf moedwillig laten vermoorden door gifgas.
Begrijp me goed; ik ben tegen Assad; ik ben tegen de Russen; ik ben tegen Erdogan.
En ik denk, dat Amerika en Europa bedrogen worden door deze getructe oorlogsmisdaad, verricht om hun verontwaardiging te kunnen gebruiken voor de strijd tegen Assad.

Der Paulie | 09-04-18 | 20:32 | 5

Nee dit zijn echt verzinsels. Ten eerste hoe organiseer je zoiets en waar leen je die kinderen? Ten tweede dan is het rijkelijk laat om dit te organiseren, de boel was al verloren. Als je dat wil, doe het dan eerder. De vorige tien keer heeft het ook niks geholpen, er is geen hulp gekomen, dus nee, waarom zouden rebellen dit in scene zetten, er is geen enkel redelijk motief.

Aan de andere kant heeft Assad er baat bij: Hij geeft het signaal af dat hij schijt heeft aan alles, inclusief het westen, en toont zo aan dat van die zijde geen hulp te verwachten is. Hij toont aan meedogenloos te zijn, in het Midden Oosten een belangrijke factor. Ten derde laat hij zien wie de baas is: Assad en niemand anders. En JUIST door dit te doen fterwijl het er militfair niet meer teo doet is het de ultieme vernedering voor de rebellen.

Zijn vader Hafez wist al hoe dat werkt: Je moet ze meedogenloos met wortel en tak, met huis en kind uitmoorden, Homs 1982. Wie weet het nog? Sindsdien is het zaad van de opstand gezaaid.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:11

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:11
Je 'kan' gelijk hebben.
Ja, ik heb de leeftijd de wreedheid van zijn vader Hafez te hebben meegemaakt.
Ik ben geen helderziende.
Maar ik weet dat de Russen, en Assad niets ondoordacht doen.
En ik weet, dat gifgas-gebruik onvermijdelijk Amerika de zijde zal doen kiezen van de Koerden; desnoods tegen de zin in van Erdogan.
En dat strategische nadeel maakt 't eigenlijk onmogelijk, dat Assad / de russen achter de gifgas-aanval zitten. Blijft over de gebruikelijke slachtoffer-logica van verliezers, zoals de Palestijnen ook doen met hun eigen volk. Zie Gaza; daar laat Hamas de eigen bevolking 'gewoon' het slagveld inlopen, om martelaren te produceren. Dat 'doen' die Arabieren. Dat doen de Russen niet. Dat heeft Assad niet nodig, omdat hij al aan de winnende hand is.
Maar nogmaals, ik ben geen helderziende.

Der Paulie | 09-04-18 | 22:00

Een enkele helicopter is gewoon geen effectieve moordpartij. Dat is gewoon gepruts en dan sta je als je dat werkelijk serieus bedoeld gewoon in je hemd als dictator. De signaal functie waar Beste_Landgenoten het over had, dat zou wel kunnen, maar het is zeker niet effectief te noemen. En zeker niet handig zo kort nadat Trump roept dat hij niet meer in de zandbak wil spelen.

O2Neutraal | 10-04-18 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Indrukwekkende video. Zelf gereshared.

ardeverb | 09-04-18 | 20:36

Helder en bedankt, Paljas.

LuckyGirl | 09-04-18 | 21:21

dat "lab" was zo fake als maar kan. Je ziet een aantal flessen met grondstoffen, literatuur, een kartonnen popup bord met algemene informatie over chemische wapens, en een hoop boeken op de gron. Maar bijna geen glaswerk, geen maatbekers en geen apparatuur om met gassen te werken. Gaan ze dan bij kamertemperatuur (whatever dat daar is) vloeistoffen mengen en gauw afsluiten voor het reageert? Verder zie je wat videos waar je de context niet van kent en dan wordt daar van alles over beweerd. Het zal een sympathieke man zijn maar ik geloof hem niet. Overigens denk ik niet dat Assad achter de aanval zit, dat dan weer wel.

1nfidel | 09-04-18 | 22:37

Citaat van de schrijver van het boek Revolutie door schuld. Beste_landgenoten en langshetrandje lezen jullie mee?

Ondanks de aangedragen bewijzen zullen de gepresenteerde feiten, na het lezen van dit boek, door menigeen worden betwist. Ik ben tot de conclusie gekomen dat veel mensen de werkelijkheid niet onder ogen willen zien omdat het begrijpen van de materie inhoudt, dat men niet meer hetzelfde kan denken als voorheen. Winston Churchill benoemde dit treffend met de volgende woorden:

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

Cognitieve dissonantie speelt daarbij een belangrijke rol. De meeste individuen die geconfronteerd worden met een onplezierig onderwerp, dat niet strookt met hun wereldbeeld, gaan erg ver in het ontkennen daar van. Een moeilijk onderwerp wordt zo uit de weg gegaan, zodat het leven ongecompliceerd blijft . Zoals in de film The Matrix heeft men de keuze tussen de red pill en de blue pill.

ardeverb | 09-04-18 | 19:42 | 7

Wow ardeverb
Da's allemaal veel te deep voor mij. Zoals u al zegt, ik ga moeilijke onderwerpen liever uit de weg. U haalt overigens een überdronken bejaarde koloniale narcist aan om uw punt te bewijzen alsmede een film waarbij ik meermaals in slaap ben gevallen. Geloof dan ook niet dat we het eens gaan worden.

Langshetrandje | 09-04-18 | 22:49

Gazzerop | 09-04-18 | 21:48 |
Moet ik dan begrip opbrengen voor absurde redeneringen en dwaallichten zoals van Wolferen en dergelijke? Ik lees vooral onzin en de raarste verzinsels. Moet ik dan zeggen, goh ja daar zit wat in Gazzerop, je bekijkt het wel van een originele kant, nog niet aan gedacht.

Waar zie je mijn "manipuleerbaarheid"? Omdat ik gewoon zie wat er op het journaal is, op internet, wat er aan video's beschiknaar is. Natuurlijk wordt wel eens wat in scene gezet, worden slachtoffers opgevoerd van een ander slagveld en wordt een loopje genomen met de waarheid, maar ik ben slim genoeg om te zien wat wel en wat niet waarschijnlijk is.

Beste_Landgenoten | 10-04-18 | 08:58

Beste_Landgenoten | 10-04-18 | 08:58

Ah kijk, er zit wel wat nuance in!
Toch zou het je sieren om mensen die jouw zienswijzen niet volgen meteen als idioten weg te zetten. Dan moet je zelf nl. wel heel sterk overkomen (en dat doe je niet echt).

Volgens mij heeft het hier niet zoveel zin om (-maar de indruk te wekken) iets te willen veranderen aan de denkwijzen van anderen hier.
Wie of wat het ook gedaan heeft in dit oh-zo vuile geopolitieke spel is wmb. niet eens zo van belang.. Het zijn onschuldige burgers (en speciaal voor jou: ook kinderen ja) die hier de dupe van worden.
Via de media worden we allemaal bespeeld, niemand weet hier echt hoe het zit maar ondertussen moeten we wel elkaar er virtueel de koppen over in rammen?

Laatste wat ik wil zeggen: overschat jezelf hier niet.
Zolang dat geveinsde superieure toontje erin blijft, gaat de boodschap verloren.
Zonde van je tijd! Moet je maar blijven reageren op die koekwauzen. Zou je er niet om benijden! ;)

Gazzerop | 10-04-18 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

En mocht iemand beginnen over mensenrechtenschendingen? Dan weet je helemaal dat het een false flag operatie is.

Gadaffi werkte jihadis tegen de frond. Bernard Henry Levi jankte alles bij elkaar over mensenrechtenschendingen. Sarkozy daarna in de aanval met als gevold Lybie in puin en chaos en alsnog veel invloed voor de jihadis en een massa stroom mensen naar Europa.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 19:07

Men gooit bommen op mensen er worden handgranaten gegooid en er worden kogels afgeschoten. Hoe en wat de fuck is er dan erg aan gifgas! Volgens mij is bovenstaande net zo erg of erger.

Overtwar | 09-04-18 | 19:04 | 2

Heb je een punt. Alosf gewone bommen niet pijn doen, een huis op je hoofd, een geplette baby, is gifgas dan de uber-dood? tsja.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:16

Gifgas doet denken aan Hitler (terwijl het in de 1e wereldoorlog op veel grotere schaal gebruikt werd en niet alleen door DL.
Gifgas is denk ik te traceren en dus uitstekend geschikt om te framen.

LuckyGirl | 09-04-18 | 21:26

You cannot Mossad the Assad.

Hopelijk houdt hij stand. En voor de mensen die over kinderen beginnen, herinner je je deze nog, nog, nog?

Couveuse babies die op de grond gesmeten werden door die vreselijke Irakezen.
Turkse ventje op het strand.
Mauro, traan.

Tja, janken natuurlijk maar het mag nu toch wel duidelijk zijn dat we met kinderen emotioneel gechanteerd worden.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 19:03 | 3

Die nieuwste globalistische SJW hype zal wel weer transgender oorlogslachtoffers worden. Die zijn 3 keer zo zielig!

Rest In Privacy | 09-04-18 | 19:25

Niet alle leed van kinderen in de hele wereld is in scene gezet. Er bestaat ook gewoon echte oorlog, echte doden, echt leed, echte wreedheid. Maar men is zo verziekt blijkbaar met nepnieuws dat men niet meer weet wat echt is en wat nep.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:24

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:24
Het meeste nepnieuws komt van onze staatsomroepen en andere alternatieve media (RTL, NRC, de Belgische kranten). Dat moet stoppen, want er zijn, zoals u terecht opmerkt, echt vreselijke zaken. En dan spuugt de regering Prutte mij in mijn gezicht door te beweren dat mensen beinvloed worden door Russisch nepnieuws, ik kijk en lees enkel uit hun bronnen (+GS) het nieuws en het is soms gewoon hemeltergende propaganda en nepnieuws.

Met als dieptepunt, de sleepnetwet, geen enkele journalist probeerde door te vragen en Orwellongren, en de minister president (Prutte) kwamen met flagrante onzin aan. U weet dat vast nog, want u kwam wel met goede argumenten in dat onderwerp. De trieste waarheid is, dat ik u soms beter kan vertrouwen, dan onze eigen regering. Ik weet niet eens uw naam! Wat een verschrikking. Al die arme mensen, al dat leed en dan worden ze gebruikt voor propaganda, om baantjes voor henzelf, hun vrindjes, hun familie, een schande!

O2Neutraal | 10-04-18 | 10:38

Ik heb medelijden met de mensen die naar aanleiding van wat overheidsberichten Assad als schuldige aanwijzen zonder daar zelf over na te denken.
Ik geloof bijzonder weinig van die theorie, maar laat mensen alsjeblieft zelf nadenken over deze vraag. Typisch dat de bekende media vooral niet willen dat mensen dit doen, die doen vooral heel erg hun best om met een vingertje te wapperen en mensen op te zwepen.

Ares | 09-04-18 | 17:30 | 5

ardeverb | 09-04-18 | 17:45
Klopt. Samen met mijn cocktail Lithium en twee flessen rood per dag ben ik dolgelukkig.

Langshetrandje | 09-04-18 | 17:52

Hoe makkelijk kan het zijn om te weten wie het is. De Islamofascisten hebben daar een paar jaar de boel geterroriseerd. Ze hebben al hun familie en vrienden inmiddels laten vertrekken. Wat achterblijft zijn sukkels uit eigen gelederen, gijzelaars en veel burgers die feest gaan vieren als de terroristen weg zijn. Maarrrr, voordat je vertrekt laat je je chemische bommen die je op de grond hebt ontploffen. Dat levert goede beelden op voor de MSM in Europa en de VS. Liefst wat beelden van lieve kindertjes erbij voor het effect. Die media brullen achter elkaar dat het de schuld is van Rusland en Assad. En je mag verwachten dat je vijand vervolgens een paar bommen op zijn kop krijgt. Je kunt niet verliezen.

Graaier | 09-04-18 | 18:28

Ik vond het acteerwerk wel erg matig.

rein9576 | 09-04-18 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump wilde net zijn troepen gaan terugtrekken en wat gebeurd er? Deepstate en of mossad zijn verantwoordelijk. Kijk dit interview met Willem Middelkoop en van Wolferen. Regime change in syrie staat al sinds 9-11 vast.

youtu.be/1kCPd4D2yOA

ardeverb | 09-04-18 | 17:23 | 17

Bedankt! Tip was me al eens ter oren gekomen maar weer ontschoten.
Vermoed niet dat het nog echt veel "change" teweeg gaat brengen hier, die momenten heb ik sinds (Fahrenheit-)9/11 al zo vaak gehad. :P

Gazzerop | 09-04-18 | 19:31

Dat dacht ik maar een aantal details waren toch nieuw voor mij.

ardeverb | 09-04-18 | 19:38

Willem Middelkoop.., nee dan is het waar. Zet maar snel die kruik jenever terug want dit is raaskal

PikinhetBlik | 10-04-18 | 18:25
▼ 14 antwoorden verborgen

Wie er ook achter die gifgas aanval zit of wat er ook van waar is, het rechtvaardigt in geen geval een nieuwe westerse interventie. When will we ever learn?

Gen. Maximus | 09-04-18 | 17:22 | 2

Nederland beroept zich op nuchterheid terwijl we enorm naast onze schoenen zijn gaan lopen.
Rechtvaardiging is de norm allang niet meer.

LuckyGirl | 09-04-18 | 17:55

De EU wilde zich ook op nuchterheid beroepen maar ja Juncker....

Gulliver | 09-04-18 | 18:56

Weer een opdracht van de geheime diensten en/of deepstate om het publiek te kneden voor verder ingrijpen in Syrie. Het is een ratjetoe daar. Elke partij kan hier verantwoordelijk voor zijn. Bij elk politieonderzoek moet men de vraag stellen. Wie heeft hier het meeste voordeel van. Assad zoiezo niet. Onafhankelijke bewijzen wil ik zien anders geloof ik er geen barst van.

ardeverb | 09-04-18 | 17:20 | 4

Das heel lastig want elke partij heeft zijn eigen agenda. Maar serieus je kan niet vertrouwen op de msm. De berichtgeving is door en door corrupt.

ardeverb | 09-04-18 | 18:09

Ardeverb
Toch niet echt een antwoord. Wie levert uw bewijzen? Wie is onafhankelijk? En hoe toetst u dat?

Langshetrandje | 09-04-18 | 18:21

Hoi Patrick!

Gulliver | 09-04-18 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Vraag een willekeurige moslim wie de ellende in Syrië veroorzaakt. Antwoord:
de joden en de VS.

worstcase | 09-04-18 | 17:12

De meest scherpe vraag blijft natuurlijk:
Waarom zou een de oorlog winnende Assad met gifgas gaan gooien?
Dat is zo onlogisch.
Daarom wil ik nog wel 'n heel eind meegaan in de gedachte, dat de verliezers van Assad zèlf de gifgas-aanval hebben georganiseerd.
Dat zien we vaker.
De Palestijnen gebruiken ook vaak hun eigen burgers als slachtoffers/schild om 'n propagandastrijd mee te winnen.

Der Paulie | 09-04-18 | 16:53 | 4

Langshetrandje | 09-04-18 | 17:02
Tuurlijk, alsof hij daar nog wat in te winnen heeft?
Volgens jouw versie van het verhaal kan er toch onderhand niemand meer zijn die niet bang is voor Assad?

Die vluchtelingenstroom moet weer op gang mensen!

Gazzerop | 09-04-18 | 18:40

Gazzerop
Is er nog een syrier in syrie die wil vertrekken dan?
Late adopters dan toch.

Langshetrandje | 09-04-18 | 18:47

Assad heeft het als winnende dictator helemaal niét nodig, angst te zaaien.
Assad en Rusland zijn niet dom.
Ik reken erop, dat de gifgas-aanval is georganiseerd door de tegenstanders van Assad.
In de ultieme 'opofferings-streek', als verliezende partij, de stemming tegen Assad om te keren. En dat de strijdende partijen, letterlijk óók hun eigen bevolking hebben opgeofferd, lees: zelf moedwillig laten vermoorden door gifgas.
Begrijp me goed; ik ben tegen Assad; ik ben tegen de Russen; ik ben tegen Erdogan.
En ik denk, dat Amerika en Europa bedrogen worden door deze getruukte oorlogsmisdaad, verricht om hun verontwaardiging te kunnen gebruiken voor de strijd tegen Assad.

Der Paulie | 09-04-18 | 19:47
▼ 1 antwoord verborgen

De Syrische staatsmedia ontkent dat Assad achter het gebruik van gifgas zit. Nou, dat lijkt me een betrouwbare bronnen, nu weten we in ieder geval wie het niet gedaan heeft.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 16:46 | 1

Kuifje-in-Afrika | 09-04-18 | 16:46 |
Jij weet, evenmin als ik, ook maar ene klote over wat zich daar heeft afgespeeld en nog minder wie de daders waren.

Zou je dan niet beter je kop kunnen houden? Doe ik ook. Ken je toevallig het alleraardigste boekje 'De imitatio Ichneumonidae'? Haast je, 2e druk komt pas over een maand.

Ichneumonidae | 09-04-18 | 16:50

Assad is een moslim die zijn vrouw niet sluierd. Hij is volgens vele finnen te gematigd. Volgens een zeer groot Syrisch leger met nog grotere aanhang moeten een stelletje opgefokte jihadi's z.s.m een tuintje op hun buik. Syrische leger vecht voor het Syrische volk. Rebbelen zijn extreme moslim-tyfoid-gespuis. Gifgas hebben ze weer ingezet als zielige afleiding om het onafwendbare tij te keren.

rattenvanger XL | 09-04-18 | 16:40

Assad is een moslim die zijn vrouw niet sluierd. Hij is volgens vele finnen te gematigd. Volgens een zeer groot Syrisch leger met nog grotere aanhang moeten een stelletje opgefokte jihadi's z.s.m een tuintje op hun buik. Syrische leger vecht voor het Syrische volk. Rebbelen zijn extreme moslim-tyfoid-gespuis. Gifgas hebben ze weer ingezet als zielige afleiding om het onafwendbare tij te keren.

rattenvanger XL | 09-04-18 | 16:40 | 5

"Weet je wie zijn vrouw ook niet sluierde??"
@ Kuifje-in-Afrika | 09-04-18 | 16:47
Nee dat weet ik niet, wie was dat dan wel volgens jou...???

telelezer | 09-04-18 | 17:37

De mensen die initieel protesteerden hadden een punt, maar zodra landen die mensen gaan steunen komen er mensen die weten dat er wapens en proviand uitgedeeld gaan worden. Eigenlijk een soort hooligans met gratis pils en geweren.

Papierversnipperaar | 09-04-18 | 17:38

@Feynman | 09-04-18 | 16:50

De koninklijke familie van Saoedi-Arabië verkeerd niet in een spagaat; in geen enkel opzicht. De nieuwe generatie is net zo corrupt als de oude. De droomprins van SA heeft zijn neven half leeggeschud, gangsterstijl, om zogenaamd de boel mee te gaan moderniseren (procentje voor de baas). Er zijn 15000 koninklijke SA's en hun koffers zijn altijd gevuld. De familie heeft half London in eigendom.
De droomprins doet wat zijn familie altijd doet: verdeel en heers.

Arachne | 09-04-18 | 23:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik adviseer iedereen die geinteresseerd is in de Syrische ontwikkelingen en duiding zoekt, het profiel van Eva Karene Bartlett te volgen.
"Eva Bartlett's border crossing journalism showed at long last the people's perspective of the Syrian war against terrorism. Bartlett talks figures and proportions, and expands your desk research with facts that she documented as a witness on site. Her stark observations have upset an entire media industry"
www.facebook.com/EvaBoBeeva
twitter.com/evakbartlett

Koning één oog | 09-04-18 | 16:33 | 1

Waarom steeds direct beschuldigende vinger, richting Assad. De rebellen zijn net zo erg, sterker nog, veel malen erger. Zij onderdrukken de bevolking, zij gebruiken de burgers als menselijk schild, de laffe honden. Als het echt op een gevecht aankomt, man against man (alleen Koerdische vrouwen vechten), vluchten zij als hazen. Het Westen, wat een stelletje hypocrieten zijn het bij elkaar. Eerst de Koerden, en de vrouwen het vuile werk voor hen laten doen. IS, opruimen en nu geen vinger uitsteken om de Koerden te helpen tegen dictator Erdogan, welke 666 op zijn voorhoofd heeft. M.a.w. wij (leiders van de EU) zijn ook gewoon ontzettend LAF en dat is nog zacht uitgedrukt.

De Evangelist | 09-04-18 | 16:31

Het fiasco van de Arabische Lente is compleet is Syrië. Het westen applaudiseerde voor de revoluties, maar besefte niet dat het een revolutie was van een dictatuur naar een anarchie. Om er een democratie van te maken heb je normale politieke partijen nodig, stevige kandidaten en kiezers die het vak maatschappijleer een beetje begrepen hebben. Laat nu Syrië aan die drie eisen op geen enkele manier voldoen. Steeds verdere escalatie is geen ongeluk, maar een compleet voorspelbaar en logisch gevolg.

Feynman | 09-04-18 | 16:29 | 8

@Feynman
Nog maar te zwijgen over die meer als 1 miljoen doden die deze avonturen gekost hebben.

Roger-Rabbit | 09-04-18 | 16:45

Arabische Lente. Moet ik denken aan Obama en Hillary Clinton. En de nobelprijs. Mooie wereld is dat.

Langshetrandje | 09-04-18 | 16:48

Olie, gas en werelddominantie.
Noem het maar beste bedoelingen.
Ik weet nog wel, ineens was het bon-ton om te zeggen "Ja maar Saddam is een hele slechte man".
Diezelfde mensen vinden Trump nu ook een hele slechte man.
Gaan we nu de VS binnenvallen?

LuckyGirl | 09-04-18 | 16:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar wat ik het belangrijkste vind is dat de pleinen in Europa vol staan met moslims en niet moslims die demonstreren tegen geweld, oorlog en ellende. En toen werd ik wakker en ging het weer over een Pallo die een grens over stak.

Mokum Kosher | 09-04-18 | 16:25

Who cares? Namelijk raketten op Assad dus joepie goed aldus de media. Verder wordt Turkije wat groter door landjepik in Noord-Syrië. Omdat?
Nou eh. Koerden.
Oh, waarom dan niet ingrijpen ten tijde van IS/DAESH? Nou DENK? Lekker de Koerden de kastanjes uit het vuur laten halen en dan de boel "bevrijden".
Willen jullie meer of minder haardvuren? (schijnt belangrijk te zijn vandaag de dag).

Is dit nog nieuws? | 09-04-18 | 16:21

Telkens als de rebellen terrein verliezen en Assad aan de winnende hand is verschijnt er een gifaanval. En natuurlijk denken wij dat Assad het dan gedaan heeft. Want de rebellen die wij steunen zijn goed, zijn deugmensen. Dat ze wat keorden afslachten, daar hebben de koerden zelf om gevraagd. Dat ze samenwerken met Al Qaida, dat is gewoon een jeugdige dwaling. Dat ze Erdogan in zijn megalomanie steunen is toch goed joh, want ook NAVO partner. Dat ze oorlogsmisdaden plegen is niet erg, want Assad die is pas erg.

Gelukkig hebben wij zeer wakkere leiders met een immens geopolitiek inzicht die ons nooit zo maar een oorlog in frommelen

Nebuchednezzar | 09-04-18 | 16:20 | 11

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 17:29

Je kan iedereen gek en gestoord noemen, maar inhoudelijk win je er niet zoveel terrein mee.

Terug naar het onderwerp; met het grootste gemak kan het in het Midden-Oosterse wespennest een 'false flag' operatie zijn, die juist bedoeld is om Assad dit in de schoenen te schuiven.

We gaan het NOOIT weten, en ondertussen moordt de gehele bende daar lekker door.

TeeJee | 09-04-18 | 18:13

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 17:30

Dat doe ik helemaal niet, dat pretendeer ik ook niet.. (ik reageer vandaag met speciale aandacht voor jou!).
Wat ik daarnaast al helemaal niet doe is meteen aanslaan als er een kind bij betrokken is. Jij doet dat duidelijk wel, dus je bent sowieso al 'af' dan, want verblind en schijnbaar tast het je observatievermogen ietwat aan...

Gazzerop | 09-04-18 | 18:47

ardeverb | 09-04-18 | 18:13 |
Hoogleraar my ass. Die man verdient het niet in ieder geval. En ik doe niet voor hem onder, FYI. Wolferen is een gestoord geraakte journalist, die ergens rond de eeuwwisseling het spoor volledig bijster is geraakt en nu alleen nog optreedt in schimmige panels van mafgedraaide complotgelovers en marginale groepjes.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 21:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is ook zo flauw dat de daders er niet grof grijnzend bij gaan staan he. Met spandoeken en ratels "ik of wij hebben het gedaan!" Schandalig.

Cobalt bomb | 09-04-18 | 16:14

#jesuispatrick

Kapitein Stijlvol | 09-04-18 | 16:11 | 1

+1

Lupuslupus | 09-04-18 | 16:21

Lijkt me nogal een verschil te zitten tussen 'waarschijnlijk' en 'zeker'. Gekken genoeg daar (hier ook, maar da's een andere kwestie).

Denk niet dat er veel landen zullen zijn die daar 'hoefjes op de grond' willen hebben. Assad gaat gewoon winnen, voor zover nog niet gebeurd, en de rest is water onder de brug.

Ichneumonidae | 09-04-18 | 16:06

... en zand erover.
Dat zal ‘em leren...

wezen | 09-04-18 | 16:03

Als je een lijstje 'Syrian War Commentators' opstelt dan horen de volgende namen er nog bij: Vanessa Beeley, Eva K. Bartlett, @Partisangirl, @Maytham956 en @SyrianaAnalysis. Frederike Geerdink verslaat het perspectief van de Koerden (en Antifa demonstraties tegen zwarte piet).
Het barst van de commentatoren die van over de grens vertellen wat er gebeurt binnen Syrië.

wingload | 09-04-18 | 16:02

Rara, wie is de dader!

Een burgeroorlog tussen diverse islamitische strijdgroepen die geen van allen waarde hechten aan een mensenleven. Allemaal bereid vrouwen en kinderen af te slachten met keukenmes kalashnikov of gasfles, het maakt ze echt niks uit. Zeker niet wanneer zij daarmee een bombardement op hun tegenstander van dat moment kunnen winnen.

Wij zien wel wie de hoofdprijs gaat ontvangen van president Trump.

Jan Passant mk2 | 09-04-18 | 15:59 | 1

Chief-on-twitter heeft het een beetje druk met kiezen van raketten en hoeveel. Is nog steeds boos dat die 60ste raket zei van: "zoek het lekker uit" de laatste keer.

Standvastig | 09-04-18 | 18:33

Gisteravond werd op de NPO nog gemeld dat het vermoedelijk rebellen waren die gifgas hadden ingezet in een wanhoopspoging om de regeringstroepen op afstand te houden. Vanmorgen waren het volgens diezelfde NPO ineens de regeringstroepen die het gifgas hadden gebruikt tegen de rebellen.

harbi | 09-04-18 | 15:54

Die BBC link: 'UK-based monitoring group, the Syrian Observatory for Human Rights, said that fighters of various nationalities - meaning Iranians or members of Iranian-backed Shia militias - were among the 14 dead at the base.'
Juist ja het Syrische observatorium v.d. mensenrechten.... Laat maar.

toetssteen | 09-04-18 | 15:52 | 2

Dat 'observatorium' bestaat uit 1 persoon die in LONDEN woont....

Lupuslupus | 09-04-18 | 16:23

@lupuslupus
Yep, dat dus. Zelfde overigens met ' bellingcat'.

toetssteen | 09-04-18 | 19:35

Die Layla is lekkah

LJBrinkhorst | 09-04-18 | 15:51

Assad zit de Turken in de weg. VS wil de probleemrelatie met Turkije oplossen, en zou met Erdogan kunnen breken, maar de Koerden moeilijk moeilijk. Misschien helpt het Assad opnieuw tot belangrijke vijand te verklaren bij hernieuwde toenadering tot Turkije, en bij een oplossing met de Koerden.
Maar Assad is vriendje Rusland.
Dus dan moet je wel een klinkklare aanleiding hebben, waar de rest van de "wereld" het ook allemaal mee eens is.
aluwise

LibertasSimplex | 09-04-18 | 15:49 | 4

Ja, de Turken zitten zichzelf in de weg, en hebben met alles en iedereen een probleem. En dat zit de VS dwars.
Een analyse, voor wat het waard is:

warontherocks.com/2018/04/between-a-r...

LibertasSimplex | 09-04-18 | 15:58

LibertasSimplex | 09-04-18 | 15:58
Dat er een stel bezonnebrilde hofnarren hier en daar zitten te poken is kennelijk de lieve lezertjes thuis nog nooit opgevallen.

Cobalt bomb | 09-04-18 | 16:07

Iran en de Israelisch lopen dan ook nog ongemakkelijk rond. Het is daar een putje dat aardig aan het stinken is.

Lt-Kol Kilgore | 09-04-18 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Alles om Iran binnen te vallen.
Daar is niemand bij gebaat, ook het westen niet (ook al denkt het westen van wel).

LuckyGirl | 09-04-18 | 15:47 | 8

Lupuslupus | 09-04-18 | 16:32
Was een keerpunt in de oorlog. Lamuhnielachuh man. Speldenprikjes.

Ichneumonidae | 09-04-18 | 16:35

Iran is de laatste in de lijst van landen die op het lijst regime change staan.

ardeverb | 09-04-18 | 17:28

Ach, dat fantastische proxy project is helemaal uit de hand gelopen. Kuil graven, giftige slangen erin. Wat kan er gebeuren? Dat het allemaal met hun giftige tandjes naar elkaar gaan happen, misschien? Ik snap dat Poetin zich afzijdig houdt. Bijna niet te volgen welke stam nu weer een andere stam een speed date met hun grote toverfiguur probeert te geven. Dat veranderd nog snel. Ene dag is er een alliantie, volgende dag proberen zij elkaars kokosnoot van de boom te hakken. En iedereen zit er nu mee in zijn maag. En die pijplijn? Ha. En zij hebben geen centrale bank onder invloed van die muppets die dit allemaal een briljante plan vonden. Hey, vuur. Laat daar eens olie opgooien! Wat kan er mis gaan?

Standvastig | 09-04-18 | 17:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Voorheen was Syrië een welvarend land onder Assad met aandacht voor minderheden en religies. Wat is er mis gegaan?
Nogal felle reactie, onverwachte reactie van heer Trump. Zijn de ijsschotsen aan het schuiven?

JohnWalker | 09-04-18 | 15:44 | 12

Langshetrandje | 09-04-18 | 17:45

Och och, is 30 jaar geleden een keer op vakantie geweest daar.
Heeft Nieuwsuur je al gebeld voor je expertise?

Gazzerop | 09-04-18 | 17:55

Jij lijd aan een enorme zelfoverschatting beste_ landgenoten. Die man is hoogleraar en heeft 16 jaar verslag gedaan voor NRC. Nog op de bilderberg uitgenodigd geweest ook. Jij bent niet meer geloofwaardig.

ardeverb | 09-04-18 | 18:15

Rekenen is niet alvast uw sterkste kant Gaz. Bovendien ben ik op voorhand verbaasd over het aantal aannames in uw reaguursel. Het zou een zeer wijs besluit van Nieuwsuur zijn om me te vragen om dit onderwerp te becommentariëren. Ik zou echter met het grootst denkbare plezier bedanken. Heb niet voor niets een nick en ben niet voor niets vertrokken uit de omgeving waar ik zat. Ben de eerste om toe te geven dat ik de dynamiek van de laatste vijf zes jaar mis om deze sluitend te kunnen duiden. Als u nu zo vriendelijk bent om degene die dat wel sluitend kan aan te reiken dan houd ik me overigens van harte aanbevolen (en dan niet aankomen met talenten als van Wolferen).

Langshetrandje | 09-04-18 | 18:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. In het geval van de onoverzichtelijke teringzooi in Syrië; waar er tig groepen tegen elkaar vechten, hebben er tig schuld. Als je dit ziet, wie heeft het dan nog over wie wat heeft gedaan? en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_g...

Dutchbeaurouge | 09-04-18 | 15:42 | 3

Het is jammer dat het gedetailleerde overzicht slecht weergeeft hoe vaak en hoe snel dat overzicht wisseld. Honderden strijdende partijen die van een afstandje in hokjes worden geduwd, terwijl in Syrië de loyaliteit regelmatig wisseld.

Feynman | 09-04-18 | 15:47

Het gaat er niet om wie wat gedaan heeft maar wie deze oorlog is begonnen: De puppets van de VS om chaos in het M.O. te veroorzaken. Who created ISIS??!!
In dat filmpje wordt ook duidelijk dat de strijdende partijen voor de hoogste bieder gaan. Ze rennen constant naar degene die het meeste betaalt voor hun wandaden en wie o wie zou dàt toch zijn?!

Lupuslupus | 09-04-18 | 16:28

De chaos in het MO is niet begonnen bij ISIS.
Het is al eeuwen chaos in het MO. Alleen bestond Geenstijl toen nog niet.
De Amerikanen spelen pas een kleine 100 jaar een rol van betekenis. Ga daarvoor kijken en je zult zien dat de VS deze zwarte piet niet kunnen krijgen. Totale onzin. De kern van de problematiek van het MO ligt ook niet bij de Joden (paar miljoen in getal en vaak in diaspora). Ze vechten al sinds Mohammed en lang daarvoor. "Het Westen", lees de VS denkt steeds dat ze een helpende hand moeten toesteken. Onzin. Laat ze lekker. Als zij ons laten. Prima.

Langshetrandje | 09-04-18 | 16:35

Om Seymour Hersh maar weer eens uit de kast te halen:
www.lrb.co.uk/v36/n08/seymour-m-hersh...

Met een speciale rol voor het gifgas lab in Porton Down, je weet wel, van die vermeende moord op die Rus en zijn dochter.

Pimp my Voortuin | 09-04-18 | 15:42 | 1

Dank voor de link.

Lupuslupus | 09-04-18 | 15:43

ISIS is bijna verslagen en Assad zou weer gaan gassen? Wat een onzin. Dit is een flase flag waar Trump zich in laat zuigen. Er zijn maar twee partijen die belang hebben bij oorlog in Syrie: Israel en de wapen handel.

Doc Damage | 09-04-18 | 15:41 | 11

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 15:52
Dat ze elkaar niet kunnen luchten vanuit hun tribale grondlegging is hun probleem en niet het mijne. Het verstoord op een grote afstand wel mijn boodschappenritme omdat er in NL enorme faalhazen hun neus in de verkeerde zaken willen steken. En dan van een ander zijn probleem het mijne proberen te maken. Cease to be!

Cobalt bomb | 09-04-18 | 16:02

Tijdens deze aanval op Hama is waarschijnlijk per ongeluk ook de christelijke wijk getroffen door bombardementen van het syrische leger. Zeer grote schade aan het bisdom en de kerk. De herstelwerken in de Christelijke wijk zijn direct na het neerslaan van de opstand begonnen, de geldelijke toezeggingen waren er direct (dit is informatie die ik zelf heb van de toenmalige bisschop tijdens mijn bezoek aan Hama in 1998) en juist die versnelde heropbouw van de christelijke wijk heeft de gehele vorming van het rauwe moslimfundamentalisme gevoed, naar de mening van de bisschop destijds. De bisschop stelde voorts dat dit de positie van de christenen in het gehele midden oosten zeer heeft verzwakt en polarisatie zeer heeft vergroot. De lakmoesproef is de beschikbaarheid van alcohol. Deze was in Syrie voor 1982 zeer breed te verkrijgen en openlijk te bestellen in vele christelijke cafés. Na 1982 is dit in een sneltreinvaart gekomen en is de zooi onder tafel verdwenen.

Langshetrandje | 09-04-18 | 16:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat gehele luchtruim daar wordt gemonitord, iedere betrokken partij weet wie het geweest is.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 15:40 | 1

Ja natuurlijk. En iedereen lacht nu als een boer met kiespijn. Minder dan de helft heeft zijn doel bereikt. Ga jij op tv even je blunder bekend maken? Vraag het IDF is over die geweldige F35. Kunt u het geluid van krekels horen. Voor oude meuk doet die S200 het redelijk goed dus. Vraag het IDF, met hun F16.

Standvastig | 09-04-18 | 17:48
-weggejorist-
Paulus_De_Bosbouter | 09-04-18 | 15:40 | 1

We worden gemanipuleerd bij het leven. Als we het dan toch over fakenieuws hebben. Maar goed, die idioten in Den Haag lopen achter Trump aan. Alexander Pechtrol voorop. En zo vergaan we langzaam...

RamondeM | 09-04-18 | 15:39 | 7

gazzerop
Dit is de driedubbele mental flicflac. En dat gaat zwaar boven mijn bescheiden petje en dus pas ik even hier inhoudelijk zinnig op te reageren. Laat ik zeggen dat wij (ik en Beste) minimaal zeven keer koffie drinken per week.

Langshetrandje | 09-04-18 | 18:27

Ze zijn opgenomen in de zelfde kliniek.

Gulliver | 09-04-18 | 19:03

Gulliver
Ik heb het woord samen niet in mijn mond genomen. Neem aan dat Beste ook vast 7 keer koffie drinkt per week.

Langshetrandje | 09-04-18 | 19:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is weer duidelijk uit welke (complot) hoek de wind waait want het is "niet logisch" dat Assad erachter zit. Nou het is HEEL ERG logisch dat Assad hierachter zit, want juist het aanjagen van terreur onder de bevolking, het zodoende leeg maken van de buurten van burgers en het signaal afgeven aan nog niet "bevrijde" delen van de oppositie. Koppel dat aan de onaantastbaarheid van zijn regime (Poetin beschermt hem wel) en Assad heeft vrij spel.

Hij kan daarbij ook nog een lange neus trekken tegen het westen, ik gooi mij chemische wapens waarop ik wil en jullie maken me toch niks, lekker puh, dikke vinger en hoppakee. Die paar kruisraketjes daar lacht Assad om, hij weet dat het toch allemaal niks meer uitmaakt en hij vrij zijn gang kan gaan met het uitmoorden van kinderen. Lekkere beelden ook weer, gatverdamme.

En oh ja, volgens de aluhoedjes hier is dat uiteraard in scene gezet door de rebellen. Tuurlijk. Het moderatiebeleied belet me hier helaas om neer te zetten wat ik daarvan vind en van de bedenkers van dat soort vreselijke onzin, maar dan gebruikte is andere taal.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 15:38 | 19

Als de Amerikanen met een tonnetje chloorgas door het luchtruim van Syrie zouden zijn gevlogen zou er door bekende bron, de onfaalbare held van veel reaguurders, de grote leider van de wereld, al lang aan de bel zijn getrokken. Zolang Putin de VS nog niet heeft aangeklaagd in de veiligheidsraad weet ik zeker dat het de Amerikanen niet zijn geweest.

Langshetrandje | 09-04-18 | 16:27

Langshetrandje | 09-04-18 | 16:20
Pot, ketel, etc. En wat valt hier aan toe te voegen? "Yes ik wist wel dat Assad het kwaad zelf en letterlijk Hitler was!" roepen? Neuh, ik blijf liever skeptisch.

Acroblyat | 09-04-18 | 16:33

Schaap

ardeverb | 09-04-18 | 17:33
▼ 16 antwoorden verborgen

Assad is evenals Poetin bepaald geen lieverdje.
Maar als ik moest kiezen tussen Assad of een extreem islamitisch regime, dan gaat mijn stem naar de eerste.

Memek | 09-04-18 | 15:38 | 10

Ach ach wat een kommer en kwel. Ik heb nog wel wat badlakens in de aanbieding om de tranen te drogen. Want zakdoeken zijn natuurlijk niet genoeg. Wat een huichelarij zeg. Onvoorstelbaar.

Lupuslupus | 09-04-18 | 16:37

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 15:48

Je snapt het niet hè?
Jou treft dat blijkbaar behoorlijk, dat is precies wat de NOS ed. ermee willen bereiken.
Daarnaast reageer je vervolgens net zo als dat in deze gevallen gaat: het gaat om kinderen en dan is er ineens geen discussie meer mogelijk.
Zo hoopt de NOS (en soortgelijken) het ook 'plat te slaan'.

Monteer er wat bloederige kinderen in, Beste_Landgenoten en al zijn zielsverwanten meteen in een stuip en Assad heeft het gedaan. Geen.discussie.mogelijk.

Laat je niet zo verneuken man.

Gazzerop | 09-04-18 | 17:05

Zo gaat het he. Noem je kinderporno terrorisme en dode kinderen dan wordt er niet meer rationeel nagedacht. De geheime diensten weten dit.

ardeverb | 09-04-18 | 17:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Ghe, dat eerste plaatje lijkt wel regelrecht van /pol/ af te komen.

Acroblyat | 09-04-18 | 15:37

Net als de ´gifgas aanval in de UK´... wat is het motief?
Assad heeft net voor zijn totale overwinning geen enkele baat bij gifgas. Dat Al Qaida die Douma bezet houdt voor het gemak een rebellengroep en geen terroristenellende wordt genoemd is veelzeggend.
Tijdens de verkiezingscampagne was de Syrie-analyse van Trump best okay. Daar is weinig van over. Op dit moment staat hij onder zo'n druk dat hij wel baat heeft bij een aantal extra brandhaarden. Met dank aan zijn politieke tegenstanders... zeker in Europa.

Lafayette | 09-04-18 | 15:37 | 5

@Langshetrandje | 09-04-18 | 15:40
Ik twijfel zeker niet aan het perverse gedrag van dictators. Echter Assad is een lieverdtje vergeleken met Saddam en zijn zoons.
Eigenlijk zeg je dat je bij een dictator elke vorm van rationeel gedrag kan betwijfelen. Dat rechtvaardigt elke beschuldiging tegen hem dus. Da's makkelijk zo'n redenatie. Alles is de schuld van Assad, want een meedogenloze dictator. Gaan we gemakshalve ook even voorbij aan de inzet van Trump en Erdo (die weinig rationeel zijn) en de Saudis of Quatar. Maar ook Al Qaida die het in Douma voor het zeggen heeft. En als er iets nooit is aangetroffen in het Irak onder Saddam dan waren het moslimfundamentalisten als IS or Al Qaida. Dat is met Assad dus wel anders.

Lafayette | 09-04-18 | 16:01

Langshetrandje en beste_landgenoten zijn totaal gebrainwashte personen. Verloren zielen en niks meer mee te beginnen.

ardeverb | 09-04-18 | 17:37

Lafayette, Ardeverb et al
Bent u wel eens in Douma geweest?

Langshetrandje | 09-04-18 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dat gifgas CO2 neutraal?

fram | 09-04-18 | 15:36 | 1

Daar kun je wel van uit gaan, er is daar tenslotte alleen maar door Sigrid Kaag goedgekeurd spul aanwezig.

down | 09-04-18 | 16:33

ik vind layla er wel lekker uit zien

manke_ooievaar | 09-04-18 | 15:33 | 1

Als dit uw ding is kan ik u van harte Beirut aanraden.

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:36

Nee Powell staat in de startblokken met zijn 'animaties',......

Lupuslupus | 09-04-18 | 15:45

Voor wie is het wenselijk dat Assad als dader wordt aangemerkt ?

Wijze uit het Oosten | 09-04-18 | 15:29 | 6

De VS draait tegenwoordig vooral op techbedrijven. Dat gelul over militair-industrieel complex is iets uit de jaren 70.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 15:43

Israel, Saoedi-Arabie, de door Assad in het nauw gedreven rebellen, hardliners in de VS ... Die vinden het allemaal fantastisch als de VS weer de Syrische burgeroorlog wordt in gezogen om Assad en zijn Iraanse en Russische bondgenoten te bombarderen.

mirvink3478 | 09-04-18 | 16:10

@Kuifje-in-Afrika | 09-04-18
Al die miljarden die nog jaarlijks in "defensie" wordt gestopt schets een ander beeld.

Standvastig | 09-04-18 | 19:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer dat iedereen die maar kritisch hierover durft na te denken als kneus wordt weggezet. Maar ik geloof er niks van dat Assad hier achter zit. Hij is niet de kat in het nauw, hij weet dat chemische wapens de "rode lijn" zijn en dat de effectiviteit van het inzetten ervan nagenoeg nihil is. Assad is naar onze maatstaven geen lieverdje, maar hij is rationeel (in tegenstelling tot bv Erdogan) en waarschijnlijk de minst slechte leider die ze daar kunnen hebben.

coke eiland | 09-04-18 | 15:29 | 8

Lupus
Zijn land is al tientallen jaren een gigantische tyfusbende en daar is hij en zijn vader 100 procent verantwoordelijk voor. Kindersterfte lag voor het hele ISIS verhaal al op niveau van toplanden als Jemen en Sierra Leone. Duizenden politieke gevangenen en onderdrukken van de Koerden. Zalige man echt.

Langshetrandje | 09-04-18 | 15:46

Nadat bleek dat Obama poep sprak over zijn Rode Lijn wist Assad dat hij carte blanche had, zeker toen de Russen actief ging helpen samen met de Rep. Garde uit Iran. Al moord Assad de gehele bevolking uit en vervangt hij hem met Nederlanders dan is er geen hond die er iets aan kan doen. Uiteindelijk was het Obama die zijn Nobelprijs ging poetsen in plaats van de Rode Lijn om te zetten in een pak op de broek voor Assad.

Mokum Kosher | 09-04-18 | 16:01

Lupuslupus - met kerst zag het er in het met kerstbomen versierde Aleppo een stuk gezelliger uit dan in veel Westerse steden waar de angst voor aanslagen voelbaar was. Dat Assad een despoot is zou best kunnen maar dat zal wel nodig zijn om de orde te handhaven. De EU komt daar ook wel achter.

Maris v.d Hof5393 | 09-04-18 | 17:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft Trump de raketten al uit het vet gehaald?

Rest In Privacy | 09-04-18 | 15:28 | 1

Zegt het van wel,maar durft het niet.
Bang dat de Russen wat aan luchtpost terug sturen.

Roger-Rabbit | 09-04-18 | 15:35

Nou, Assad natuurlijk. Is toch super logisch?
Hij heeft de stad omsingeld, heeft de oorlog (bijna) gewonnen dus dan gooi je wat gifgas op mensen. Is logisch toch?
Waarom zouden bv wat ISIS lui ofzo dat proberen? Die hebben daar tochhelemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niets aan.

Super Grover | 09-04-18 | 15:22 | 1

Assad is niet zo streng in de leer en moet dus weg, hoe dan ook. Hopelijk houdt hij stand en wordt Syrië het lot bespaard van Iran, Irak en Zuid-Afrika waar de 'bevrijding' ook wat minder uitpakte.

Maris v.d Hof5393 | 09-04-18 | 17:27

Nee jij hebt betrouwbare bronnen. Naieve man Landgenoten

ardeverb | 09-04-18 | 17:39

TheEgg | 09-04-18 | 16:10 Daarom moet Nederland neutraal worden en uit de NAVO stappen. Dit zijn niet onze oorlogen. Laat de neocons hun eigen kinderen maar sturen, van de onze blijven ze af.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 18:55

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 16:15
HaaaHaaaHaa: ik dacht: laat ik deze 'verdachte' bronnen eens lekker open en bloot citeren. Juist nu de MI6 helemaal zich een slag in de rondte draait om hun verzinsels geloofbaar te houden, is het goed om zelf te wikken en te wegen. Turkije betrekt nu reeds een kerncentrale + brandstof uit Rusland > lange term vertrouwen tussen Turkije en Rusland. Idem dito met Iran. En dan Israel dat vrede sluit met Saoedi Arabië. Nog even en de VS zit geïsoleerd op zijn eigen met zijn schalie olie & gas.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-04-18 | 19:01
▼ 7 antwoorden verborgen

" The butler did it ... "

Jimmy Mc Clure | 09-04-18 | 15:21

De Turken. 100%, met terugwerkende kracht (achter de schermen) goedkeuren van de rest van de NAVO leden.

Madrox | 09-04-18 | 15:21

Dat wordt weer lastig voor wie pro-Assad én pro-Israël is.

JTKDM | 09-04-18 | 15:21 | 7

Welnee. Assad is een islamitische ploert, zoals alle hoofden van staat in islamitische landen dat zijn. Hoewel ploerten een gevaarlijk vacuüm in dat onstabiele klimaat kunnen voorkomen, kan geen zinnig mens echt "voor" ze zijn.

Jan Passant mk2 | 09-04-18 | 15:45

Oh vey, shut it down! The goyim know!

Acroblyat | 09-04-18 | 16:03

Acroblyat | 09-04-18 | 16:03 LOL, wakker.

JTKDM hoewel het geen wedstijd is zal het toch tijd worden om kleur te bekennen. Beide kan niet. Assad strijd tegen de globalisten, Israel is van de globalisten.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 18:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie Is Het? Noord-Korea, d0h!

dugo | 09-04-18 | 15:20

Die gifgas theatershow was wederom verzorgd door 'de rebellen', net als die vorige twee in scene gezette aanvallen. Als de VS en oetlul Trump hier idd direct op heeft gereageerd met kruisraketten dan zit die vent ook gewoon in het deep state spel wat achter de schermen gespeeld wordt en dat spel heet 'de race naar WW3'.

De beelden die de NOS liet zien gisteren zag er ook weer hartstikke nep uit met 'hulpverleners' zonder beschermende kleding die het 'gif' van de slachtoffers afspoelden met hun blote handen. Net als bij die vorige 'gifgas' aanval zijn er weer een overvloed aan aanwijzingen die de aanval ongeloofwaardig maakt, en zeker komende van Assad en Rusland.

XaleX_2 | 09-04-18 | 15:18 | 15

De AIVD heeft wel wat beters te doen. De EU lijkt me waarschijnlijker.

LiniaalRectaal | 09-04-18 | 20:28

Ik vermoed dat Trump sinds de Amerikaanse vergeldingsactie met raketten op de *vorige* false flag gifgasaanval in Syrië in de macht is geraakt van 'the deep state'. Die gebeurtenis was een enorm kantelpunt in geopolitiek en propaganda door msm.

OverdaanDerOnderheid | 09-04-18 | 21:51

@OverdaanDerOnderheid
De deep state is niet zomaar een vijand. Ze hebben hem weliswaar bij de ballen, maar de man is creatief en zoekt een uitweg. Hij zal tot op zekere hoogte moeten doen wat zij zeggen, maar de waarschuwing de vorige keer aan de Russen voor de op handen zijnde raketaanval is veelzeggend.

LiniaalRectaal | 09-04-18 | 22:00
▼ 12 antwoorden verborgen

Binnenkort gemeengoed in West-Europa wen er maar alvast aan .

blauwe zander | 09-04-18 | 15:16

Een vals flag operatie in een gedeeltelijk geevacueerd gebied om de NAVO uit te nodigen is ook een optie.

Feynman | 09-04-18 | 15:16 | 6

Kuifje-in-Afrika | 09-04-18 | 15:21
Heeft ie wel eens in je wang geknpen jongen? Wat een nare man toch.
"vreedzame betogers. LOoOL"

Cobalt bomb | 09-04-18 | 15:40

Had van jou iets meet weldenkdheid verwacht, maar nee, ook gewoon keihard complotgelover.

Beste_Landgenoten | 09-04-18 | 16:18

Kijk dit interview een met Willem Middelkoop en Karen van Wolferen. youtu.be/1kCPd4D2yOA

ardeverb | 09-04-18 | 17:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Assad deed een Saddametje en nu zijn de Israeli's boos. Wordt nog leuk daar, ook met Hezbollah en Iran. Hup Israël!

Rest In Privacy | 09-04-18 | 15:16 | 1

Helemaal niet 'hup Israel'!

Zij die zich buiten alle "dialogen" houden en dan op zo'n vreemd moment zelf met bommen gaan gooien.
Het is wel de MO van het land natuurlijk, wat dat betreft past het precies.

Maar blijf het land maar verheerlijken hoor (zoals het hier schijnbaar hoort).
En vervolgens ook volgens goed gebruik lekker binair redeneren en mij een vriend van de tegenstander noemen.
O ja, mijn nick heeft er inderdaad ook heel veel mee te maken (not).

Maar Israel, daar moet je vanaf blijven!

Gazzerop | 09-04-18 | 16:44

Achter de vorige gas-aanval zaten volgens de WSJ Turken die een kanteling van de oorlog tegen Assad wilden uitlokken. Zo waait de wind in de soennitische Jihad. Eigen volk vergassen om de reactie van het westen uit te lokken. Ik zie geen enkele rationele reden waarom dit nu anders zou zijn.

chosenignorance | 09-04-18 | 15:16 | 2

Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt, tijdens de burgeroorlog in Servië werden ook granaten tussen wachtend eigen volk gedropt met voor de aanvallers het gewenste resultaat. In ieder geval is het plausibeler dan dat Assad hierbij betrokken zou zijn.

Maris v.d Hof5393 | 09-04-18 | 15:23

Ik sluit niet uit dat er in rebellengebied opslagplaatsen met chemicaliën zijn, die eens in de zoveel tijd een bommetje koppen.

happen_maar | 09-04-18 | 16:55

laten we het halbe vragen, want hij was er bij!

Henk P | 09-04-18 | 15:15 | 1

l.o.l.

telelezer | 09-04-18 | 15:41

Was Halbe in de buurt?

kwark001 | 09-04-18 | 15:15

Assad is aan het winnen, En ineens *poef* uit het niets een gifaanval.. Terwijl Assad wist dat dit de vorige keer de hele wereld en de Amerikanen op zijn hals haalde.

Waarom zou Assad in godsnaam op zo'n moment een gifaanval plegen?
Zeker meegerekend dat er ook helemaal niets klopte van de vorige aanval zet ik mijn geld op een valse vlag operatie.

KutFilosoof | 09-04-18 | 15:14 | 6

Zou Assad ook geen statement willen maken? Gesteund door Iran en de Russen kan hem weinig gebeuren.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 16:14

Waarom zou hij een statement willen maken dat hem in het zicht van de overwinning kan doen verliezen? Het is simpelweg niet logisch.
De positie van Assad is niet hetzelfde als Saddam, daarom zou hij geen statement willen maken. Te veel op het spel. Voor Saddam was dat niet zo. Immers niets te verliezen.

Lafayette | 09-04-18 | 17:54

Ja, false flag operatie. Net als die zenuwgasaanval in de UK. Ik vertrouw die Amerikanen en Engelsen minder dan Assad en zhe russians. Kijk wat ze gedaan hebben met 9/11, om die knuppel maar weer eens in het hoenderhok te gooien.

negorij | 09-04-18 | 21:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn mening wordt het best samengevat door een totaal onbekende Amerikaan tijdens een interview: "We'll make a big glass crater out of the fucking middle east, for all I care".

dyslexieman | 09-04-18 | 15:13

Trump: Get Stone!

Non_Smoking_Gun | 09-04-18 | 15:12

Vraag het maar aan Q, die weet veel schijnbaar.

Opco Engering. | 09-04-18 | 15:11 | 1

Dit is de link naar Q anon.Echt een bizar fenomeen. qanon.pub/

ardeverb | 09-04-18 | 17:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken