Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schiphol: 'Niet te veel wijven in bestuur svp'

wijv0n

Radicale gelijkheid!

Gisteren was het Internationale Vrouwendag, maar op Schiphol is het elke dag internationale vrouwendag. Als topman Jos Nijhuis door een vrouw wordt opgevolgd, bestaat het bestuur uit drie dames en slechts één man. Dat kan niet natuurlijk. "De luchthaven geeft de voorkeur aan een topman omdat er anders meer vrouwen dan mannen in de raad van bestuur zitten." Gelukkig maar. Voor je het weet loopt eens per maand de dienstregeling in de soep, staan alle wegwijsbordjes verkeerd en veranderen de Heineken-taps pardoes in Jillz-barretjes. Die vlieger gaat godzijdank niet op. Het is maar goed, dat we in dit land mensen uitkiezen op basis van hun geslacht in plaats van hun kwaliteiten.

Reaguursels

Inloggen

Ik constateer dat de LHBT gemeenschap als ook de Nederlanders met een migratie achtergrond niet vertegenwoordigd zijn

Zorc | 10-03-18 | 00:29

Ik denk dat de beste kandidaat voor de functie gekozen moet worden. Wie zijn diegenen die kiezen? Corruptie is zowel mannelijk als vrouwelijk.

mamalookabooboothere | 09-03-18 | 21:29

Vrouwen moeten het leven kunnen kiezen dat ze willen met net zo veel vrijheid als mannen. Kan dat? inmiddels wel. Sterker nog, vrouwen onder de 30 verdienen meer dan mannen gemiddeld. Dus als vrouwen bepaalde banen niet willen, is dat eigen keuze. Gaan we ze nu dwingen bepaalde werkzaamheden te verrichten of mannen discrimeren? Dan is het weer geen eigen keuze of krijg je weer scheve waardering. Laat die vrouwen nou lekker hun gang gaan, komt helemaal goed.

kloopindeslootjijook | 09-03-18 | 20:19

Beter niet teveel ex-NS bestuurders. Schiphol gaat nu ook bij iedere voorspelling van kans op sneeuw al vluchten annuleren. Net als de NS.

voldemort | 09-03-18 | 17:49

Het kost gewoon nog wat tijd eer dat men in het westen eindelijk eens inziet dat de rest van de wereld gelijk heeft aangaande vrouwen. Neem eens een voorbeeld aan de landen waar de religie van de vrede de scepter zwaait.
*wegduiken doet*

McMarx | 09-03-18 | 17:42

Iedereen en z'n zusje reageerd verbolgen op het NOS. journaal net omdat het een man moet zijn. Tja, als je dan naar een 50-50 streeft moet je ook consequent zijn. Er zijn vast nog wel andere vacatures bij de begage afhandeling waar het percentage dames nog dik onder de 50 ligt. Maar daar hoor je gek genoeg dan weer niets over.

Mark van Leeuwen | 09-03-18 | 17:40 | 1

En omgekeerd: het cabinepersoneel : 90% vrouw en de rest heaumeaux. Help, de hetro man wordt genegert hier!

HaatbaardKnipper | 10-03-18 | 10:40

En daar wordt nu dus haarfijn aangetoond hoe absurd vrouwen-quota zijn. Want: Vrouwen-quota betekent ook een Mannen-quota. Wilt u gelijke kansen of een wettelijk geforceerde afbraak van een natuurlijke dynamiek?

mazel_tov | 09-03-18 | 15:43 | 1

Spoiler... die gelijke kansen zijn er al. Alleen jammer dat, wanneer je het aan de dames overlaat, utopia niet zomaar ontstaat!

mazel_tov | 09-03-18 | 15:45

vrouwen zoeken geen business model op dat GELD brengt ten voordele de reiziger.
Die moet tot op de botten worden gexploiteerd!!
Saneren, efficienty, smart routing, overzicht....... nooit van gehoord.
Ze KUNNEN multitasken maar dan zijn het ook mini-beweginkjes....
Maar over het aantal maandlapjes op toiletten weten ze ALLES van.
Op Schiphol, een VLIEG terminal voor vertekkende en aankomende reizigers(!!!) staan tevele k.. t-winkeltjes (in de weg) om overzicht te kunnen blijven houden...
Het IS geen terminal meer, het is een micro-winkelcentrum geworden met vliegen als bijzaak. Dan kom je ALTIJD ruimte tekort.
Alles opdoeken en alleen reisgelieerde minishops toelaten.
Koffie, een broodje, maar niet iets “taxfree” aanbieden dat in Amsterdam zelf een stuk goedkoper word aangeboden, inclusief “tax”!
AL die bullshit moet je weglaten....

Katoentje | 09-03-18 | 15:27

Zelfde verhaal met diversiteit.

Uitgaande van aan huidskleur (geslacht / penislengte/ haarkleur / lichaamslengte/ etc / etc) gekoppelde karakter-eigenschappen, wat een in-racistische, rolbevestigende en stigmatiserende denkwijze is, kan je betogen dat een quotum per fysiek kenmerk wenselijk is.

Mar als je niet wil discrimineren - dus geen karaktereigenschappen wil koppelen aan fysieke kenmerken - dan is een quotum per kenmerk automatisch onzinnig, want diversiteit neemt er niet van toe.

Dus wie een quotum wil, discrimineert juist.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 15:21 | 1

De kategorieen van identiteiten zijn oneindig. De diversiteit van eigenschappen die leiden tot een resulterende uitkomst zijn wetenschappelijk beschreven. Laat het postmoderne gedachtengoed nu net logische en onderbouwde redeneringen verwerpen. Daarbij is de taktiek, iedere onderbouwing te ontkennen en waarmogelijk mensen het zwijgen op te leggen.

mazel_tov | 09-03-18 | 16:00

En daarmee: Je maakt je schuldig aan discriminatie als je een verband legt tussen geslacht en leidinggevende eigenschappen. Ervanuitgaande dat die eigenschappen gelijk over de seksen verdeeld zijn, dient een quotum dus geen enkel ander doel dan het bevestigen van een discriminatoire gedachtengang.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:59

En waarom nooit dezelfde quota willen voor vuilnisvrouwen?

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:54

Nee het is natuurlijk een koekje van eigen deeg voor al die quota-voorstanders. Als t dan per se gelijk moet dan nu dus een man erbij. Zo simpel is dat en een grote dikke middelvinger.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:14

Nederland is volkomen doorgeslagen op alle gebied alles moet kunnen nu moeten overal meer vrouwen op alle posities komen ongeacht de kwaliteit, heel Rotterdam wordt volgeplakt met zoenende mannen .. hebben we geen ander prioriteiten in dit verwende landje.?

Afleiden van de echte belangrijke zaken. Mensen opzetten tegen elkaar is wat men aan het doen is. Alles om maar te voorkomen dat u inhoudelijk gaat kijken naar de diverse besluiten die namens u genomen worden. Wat een gaaf land.

O2Neutraal | 09-03-18 | 14:39

Wat de Suit Supply doet moeten ze zelf weten, vrij land

menage | 09-03-18 | 14:43

Gisteren veelvuldig (en van verschillende personen) gehoord: "Je doet jezelf tekort als je te weinig vrouwen in je top hebt." Nou, dan moet het omgekeerde ook wel waar zijn: "Je doet jezelf tekort als je te weinig mannen in je top hebt."

Stijlicoon | 09-03-18 | 13:27 | 1

Toch apart dat zoveel bedrijven zichzelf tekort doen dan.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:50

Alleen om de domme reacties hier zou ik een vrouw willen, als ik Schiphol was.
Het is duidelijk dat in de comments hier niet de slimste reageren.

Mather | 09-03-18 | 13:02 | 5

"Als ik Schiphol was.......?"
"Kent U die uitdrukking......?"

Kanarie_Geil | 09-03-18 | 14:19

Ach Mather, u is vrouw. Gaat het zusterschap dan toch weer spelen?

Willibald von Klúúúk | 09-03-18 | 14:53

Ongesteld Mather?

HaatbaardKnipper | 10-03-18 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, een leuke stewardess als CEO, dat moet toch kunnen?

Rest In Privacy | 09-03-18 | 12:48 | 2

Bij KLM zie ik alleen maar vuurspugers, terwijl ik toch 60x per jaar vlieg

Zatkniss | 09-03-18 | 15:30

Sexsist. Waarom nu weer ‘leuk’ en niet ‘ambitieus’ , ‘talentvol’ of ‘ervaren’ stewardoos?

HaatbaardKnipper | 10-03-18 | 10:48

Eerst janken over gelijke representatie, en nu janken als er gelijke representatie wordt toegepast.

Next.

TeeJee | 09-03-18 | 12:47

De voorkeur gaat uit naar een vrouwenmepper uit de politieke baantjescarrousel.

Osdorpertje | 09-03-18 | 12:46 | 1

Iemand met een zalvende Limburgse tongval dan wel.

HaatbaardKnipper | 10-03-18 | 10:52

Maar verder; wat is er al een verschil met een paar decennia geleden: mijn pa werkte als leidinggevende in een bekende koekjesfabriek. Een paar duizend vrouwen: allemaal voor het ongeschoolde werk.
Het leidinggevend kader bestond louter uit mannen.
Behalve de maatschappelijk werkster, dat was een vrouw. Voor het softe werk, uiteraard.

Carmelita | 09-03-18 | 12:45 | 2

Je bedoelt de meisjes van Verkade? Heeft die koekenbakkerij daar niet pas nog trots reclame mee lopen maken? Volgens mij was het in diezelfde tijd nog zo dat als een vrouw zwanger werd, ze haar baan verloor. Was in ieder geval zo in een Utrechts ziekenhuis...

F. von Zeikhoven | 09-03-18 | 13:28

In de techniek waar ik werk zie je altijd 100% hetzelfde: Mannen voor de techniek, vrouwen op administratie, HR en soms commercie.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:56

Wanneer komt die discussie over Rechts VS Lingsdragende piemelmannen?

Masteryu | 09-03-18 | 12:41 | 1

Dta is inderdaad net zo zinvol, gegeven het feit dat diversiteit ook op dat vlak zal uitmaken in de verschillende elkaar aanvullende competenties.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:51

Zelf denk ik, dat vrouwen in principe goede leidinggevende functies zouden kunnen hebben.
Alleen is hier in Nederland momenteel de vrouw meestal een parttimer.
Ook speelt misschien mee, dat vrouwen in de top toch wat argwanend worden bekeken.

Carmelita | 09-03-18 | 12:39 | 1

Ik denk dat er simpelweg veel te weinig aanbod is van vrouwen die zowel capabel als beschikbaar zijn voor topfuncties. Een topfunctie vereist een tamelijk monomane competitieve instelling en met die eigenschappen vind je nu eenmaal meer mannen.

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 14:53

Terugkijkergernistip; gisteren bij rtlln waar een ‘discussie’ was tussen Paternotte en een zeer belezen financieel journalist. De laatste werd weggehoond wegens niet politiek-correcte nuanceringen over pay-gap

Risingson | 09-03-18 | 12:31

Ik zeg meer vrouwen in de luchtvaart,konden vroeger op bezemstelen zich al goed redden in het ijle.

gelukzoeker | 09-03-18 | 12:27

- facepalm -
Wat boeit het welk geslacht de directieleden hebben? Ik neem aan dat ze op basis van hun kwaliteiten worden uitgekozen. Maar nee, niet bij Schiphol. Daar wordt gekozen op basis van geslacht. Ik durf te beweren dat de RvB van suboptimale kwaliteit is door het strikte beleid van 50% vrouwen aannemen en dat de kwaliteit hoger zou zijn bij 100% mannen. Dus je schiet je als bedrijf gewoon in je eigen voeten als je vrouwen aanneemt op zulke posities, althans als je het doet vanwege hun geslacht en niet om hun kwaliteiten.
Het kan ook zijn dat ze zó verschrikkelijk goed gezocht hebben, dat ze twee toppertjes hebben gevonden, maar die kans lijkt me gering. De meeste vrouwen onderbreken hun carrière namelijk voor een of meer zwangerschappen wat hun voortgang niet ten goede komt.
Laatst was er een discussie met collega's, ook voor een groot deel mutsen van een callcenter erbij. Ging om gelijkheid en blablabla. Ik zei: "Als man kán en mág ik niet eens baren, een kind dragen, verzorgen en zogen. Dat moet ik missen, sterker nog: er wordt van mij verwacht dat ik 40 uur per week presteer en niet maar de helft. Dát is pas discriminatie, waar ik zelf niks aan kan doen!" Toen keken mij 10 botsauto's aan. Discussie afgelopen. Ik had wel gewonnen maar ben mijn prijs niet gaan ophalen...

Bakkeleures | 09-03-18 | 12:27 | 1

Ja, dat is wel de mindere kant als je voor een pyhmel kiest.

mamalookabooboothere | 09-03-18 | 12:34

Wat een politiek correct gelul. Als een team met 4 vrouwen het best mogelijke team is, dan is dat maar zo.

KlunsJohannus | 09-03-18 | 12:25 | 1

In theorie kan dat een dreamteam zijn. Fapfapfap....
En ik moet zeggen: Jabine en Birgit zijn het aangluren best waard.
Laten we hopen dat de aandeelhouder NL BV niet een type als Sharon Dijksma of Wilma Mansveld probeert te pluggen.

loze stijl | 09-03-18 | 13:47

Als transgender protesteer ik tegen dit beleid. Ze hadden ook mij kunnen nemen.

Rest In Privacy | 09-03-18 | 12:24

Vrouwen willen niet anders behandeld worden? Laten we dan eerst eens beginnen met het samenvoegen van de dames- en herentoiletten

JackStick | 09-03-18 | 12:22 | 1

Ik stel voor om ook een maandverbanddisposeremmerdinges op de herentoiletten te zetten. Om te beginnen...

F. von Zeikhoven | 09-03-18 | 13:31

Te veel vrouwen in het bestuur, vliegtuig tegen de muur.

WodieBlumensind | 09-03-18 | 12:21

Even bekend als goed, dat interview door Cathy Newman en Jordan Peterson over o.m. de pay-gap.
Die pay-gap is een alleszins verklaarbaar verschijnsel, niet alleen vanwege een verschil tussen man en vrouw. Vrijwel alle nuances worden teruggebracht tot een geslachtsverschil - wat totale onzin is.
youtu.be/aMcjxSThD54

Ichneumonidae | 09-03-18 | 12:20

Kan KLM geen ongelijk geven.

BosrandDirk | 09-03-18 | 12:18 | 3

In welke kwestie? De CAO-onderhandelingen? Met andere zaken is de KLM niet recent in het nieuws geweest..

lirft | 09-03-18 | 12:22

Schiphol. Lezen aub.

TheseDays00 | 09-03-18 | 12:26

Kan Schiphol geen ongelijk geven.
Sorry

BosrandDirk | 09-03-18 | 13:28

Misschien hebben ze bij Schiphol niet begrepen dat ze beter vrouwen kunnen aannemen nu ze nog goedkoper zijn.
Als GL, 50PLUS, SP en PvdA hun zin krijgen is 4 vrouwen niet meer gelijk aan 0.25 ING directeur.

Super Grover | 09-03-18 | 12:18

Hier geld dan ook het "kwaliteit boven kwantitietsbegrip"? Beetje raar om een vrouw te weigeren omdat ze vrouw is lijkt me.

Menage00 | 09-03-18 | 12:17 | 2

Kwantitiet - als in: wie heeft de meeste tieten?

medusa324 | 09-03-18 | 13:16

U heeft hem gespot, u krijgt een koekje

menage | 09-03-18 | 14:46

een vriend van mij heeft een bedrijf waarin alleen maar vrouwen werken, nou die gelijkheid gaat dus mooi niet op. Wat een gezeik is het toch iedere keer weer met die vrouwen. Als je gelijk behandeld wilt worden, moet je gewoon aan het werk, stoppen met roddelen over klanten, stoppen met je collega's negeren/niet informeren en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn conclusie in deze: het glazen plafond wat bestaat in zijn branche is volkomen terecht!

pibasso | 09-03-18 | 12:13 | 1

Escortservice?

Risingson | 09-03-18 | 12:27

Oh, dus het zijn drie wijven die Lelystad Airport er door hebben gedrukt?
Lekker langs Batavia stad outlet en de Primark. Ik begin het opeens te begrijpen.

Stormageddon | 09-03-18 | 12:12 | 3

Lol, u denkt dat dit soort vrouwen DAAR shoppen

Menage00 | 09-03-18 | 12:15

Nee, maar de vriendinnen van de zusjes en de luizenmoeders van de school van hun kids wel. Wijven denken anders.

Stormageddon | 09-03-18 | 12:35

En, onafhankelijk van hoeveel ze verdienen, alle wijven willen shoppen voor een prikkie. Een korting op merkkleding, make-up of schoenen zien ze als besparing. Ook als ze een paar ton per jaar cashen en normaliter shoppen in de PC Hooft.

Stormageddon | 09-03-18 | 12:38

"Het is maar goed, dat we in dit land mensen uitkiezen op basis van hun geslacht in plaats van hun kwaliteiten."
Leuke ironie. Er zijn erg veel vrouwen die zo rond hun 30e onrustig worden over de vraag of ze nou die 70 uur per week willen werken of toch liever een kind willen. Alleszins begrijpelijk.
Overigens zijn mannen doorgaans sterker dan vrouwen (IQ-verschil is er niet of nauwelijks). Gaat dus vooral om brute kracht, als in de tijd dat we nog jager-verzamelaars waren. Gewoon de orde der dingen, evolutionair ook erg voor de hand liggend.

Mannen hebben overigens dat 'kinderprobleem' niet en kunnen gewoon doorbeuken en links en rechts wat rondneuken. Prima allemaal.

Ichneumonidae | 09-03-18 | 12:10

Eigenlijk te gek voor woorden hoe mannen worden gediscrimineerd en bedrijven gedwongen worden om vrouwen op topbanen te zetten. Allemaal omdat een paar krijswijven roepen dat vrouwen minder kansen zouden krijgen.
-
Maar verreweg de meeste vrouwen willen rond hun 30'ste kinderen en nemen dan een paar jaar afscheid van het bedrijfsleven om voor "de kids" te zorgen. Daarna verwachten ze weer terug te keren en die 10-15 jaar "voor de kids" moeten dan natuurlijk wel als bedrijfservaring meetellen. Bovendien is het kennelijk vanzelfsprekend dat ze 's middags tijd hebben om de kids van school te halen en thuis kunne blijven als het kind zich niet lekker voelt... zie het scenario van iedere op vrouwen gerichte reclamespot op TV.
-
Topbanen zijn echter fulltime jobs en veel van huis zijn. Daarom zie je niet zoveel vrouwen in topbanen. Ze hebben het te druk met een veel belangrijker taak, namelijk onze kinderen een stabiel huis en opvoeding te geven.
Hou eens op met deze discriminatie. Wil je als vrouw een topbaan, dan geen zwangerschapsverlof, geen vrije dagen want "mijn kindje voelt zich niet lekker", geen vrij om de kids van school te halen en veel van huis zijn... en dan nog de juiste capaciteiten hebben voor de baan.

moitambien | 09-03-18 | 12:08 | 2

moitambien | 09-03-18 | 12:08
Ah, je kijkt/luistert ook wel eens naar Jordan Peterson;). #Metoo

Ichneumonidae | 09-03-18 | 12:15

Het opvoeden van kinderen is een ontzettend belangrijke baan. Emancipatie ontneemt de vrouwen hun vrouwelijkheid ten bate van Human Resources.

lirft | 09-03-18 | 12:25

Begrijp alleen niet goed waarom de wereld niet allang vergaan is ,toen alle dames nog achter het fornuis hun specifieke kunsten vertoonde,en hun kinderen nog een fatsoenlijke opvoeding probeerde te geven ,iets wat toen veel beter lukte dan nu.

gelukzoeker | 09-03-18 | 12:06

Volgende topic Ollongren en nepnieuws. GeenStijl aan de macht.

Normpje | 09-03-18 | 12:01 | 1

Haha lees t net ja, nu maar hopen dat ze echt zwicht en niet enkel een toneelstukje opvoert.

MoltisantiBeer | 09-03-18 | 12:05

Wel genoeg betalen hoor, anders vliegen ze naar het buitenland.

Nuchternederland | 09-03-18 | 11:57

Stoppen met de onzin: we nemen een robot. Werkt 24/7 en heeft geen opvliegers/maitraisse/enz.

Klaar is Kees/Jantien!

hangtiet met knoop | 09-03-18 | 11:57

Dat Schiphol nu een vrouw kiest komt door het gedram van vrouwen zelf. Het argument waar steeds mee gezwaaid wordt is dat een organisatie een afspriegeling moet zijn van de maatschappij. Want het argument 'de beste kandidaat' is namelijk niet makkelijk te controleren omdat de drammers dan moeten aantonen dat de kandidaat die gekozen is niet de beste is. En dat is verdomd moeilijk.

Dat een bedrijf niet een afspiegeling is van de maatschappij is wel makkelijk aan te tonen. Eenvoudig tellen en klaar. En daar voldoet Schiphol dan ook keurig aan. Vorige keer een vrouw gekozen, dan nu weer een man (op de positie die door een man verlaten wordt).

Johanvb | 09-03-18 | 11:57 | 1

Ja, jammer (not) alleen dat je dat niet op micro-niveau kunt doen.

TheseDays00 | 09-03-18 | 12:28

Kan mij zo godsgruwelijk storen aan collega's die continue over diversiteit praten. Het niet willen begrijpen dat je niet aan moeten nemen omdat iemand vrouw is of een kleurtje heeft, maar je te allen tijde de beste persoon voor de job moet aannemen. Zoek diversiteit in karakter, niet op geslacht of kleur.

MoltisantiBeer | 09-03-18 | 11:55 | 1

Leg mij uit waarom een organisatie diverser wordt als je meer vrouwen, mensen met een kleurtje, of gehandicapten aanneemt. Hun karakter en capaciteiten zijn toch in principe per groep gelijk?

Oh, toch niet?

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 15:24

Als ze maar mensen aannemen die niet bewust over oorlog gebieden gaan vliegen waar vliegtuigen uit de lucht geschoten worden ,om een paar liter brandstof te besparen,maakt het mij niet uit wie er aan de touwtjes trekken,als het maar niet aan tina lady touwtjes is.

gelukzoeker | 09-03-18 | 11:55 | 1

Gaat dit om Malaysian Airlines? Dacht dat die in Kuala Lumpur zaten...

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 15:25

MGTOW, google maar eens. De dames gooien hun eigen glazen in. Werkgevers aarzelen steeds meer om vrouwen aan te nemen vanwege hun #metoo gezeik.

Ichneumonidae | 09-03-18 | 11:54 | 3

Mtgow is een uitvinding voor gefrustreerde prutsers. Gewoon een leuk, beetje traditioneel meisje uitzoeken... die zijn er gelukkig ook nog

RightWingDanceSquad | 09-03-18 | 12:37

RightWingDanceSquad | 09-03-18 | 12:37
Daar had ik het helemaal niet over, enfin.

Ichneumonidae | 09-03-18 | 12:49

Dacht dat dat de kern was van mgtow... zoniet, excuus

RightWingDanceSquad | 09-03-18 | 14:23

Groepsdynamiek, als bedrijf wil je geen gelijkheid per se, of dat nou in quota of gelijke kansen zou zijn. je wil een optimaal resultaat, daarom ook paar vrouwtjes erbij, om te voorkomen dat het alleen alfa infighting wordt, of megalomane testosteron projecten, en of onbetaalbare ingenieurs-porn,
Maar teveel wijven wordt alleen maar kijven, dat zie je al bij vriendinnengroepjes als het er 3 of meer zijn.

Hemmenaar7 | 09-03-18 | 11:52

Het beste argument tegen de zogenaamde "gender pay gap" is dat - mocht dit fenomeen wel bestaan - het absoluut onbegrijpelijk is dat niet alle bedrijven meteen alleen maar vrouwen aannemen. Het scheelt immers 16% op de loonkosten. Welk bedrijf laat die winstpost nou liggen?

Of zou het toch wat anders zitten?

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 11:52 | 2

De enige juiste analyse.

DrumPiet | 09-03-18 | 11:59

Zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof, etc.

Menage00 | 09-03-18 | 12:15

Als hij het andersom had gezegd was hij een held geweest, nu kan hij het ineens niet maken. Is gewoon hypocriet, helemaal wanneer het gaat over een bedrijf waar het al redelijk 50/50 verdeeld is in het bestuur. Sowieso moet de meest geschikte gewoon op die plek komen ongeacht geslacht of wat dan ook.

Capt. Iglo | 09-03-18 | 11:51

Misschien zou het een suggestie zijn om eens gedurfd iemand aan te nemen die competent is voor de functie.

Iemand die in staat is ervoor te zorgen dat op Schiphol bagage niet een uur onderweg is van vliegtuig naar de band. Omdat het personeel na twaalf en voor half negen nog niet aanwezig is.

Iemand ook, die ervoor zorgt dat bij de passagierscontrole eens geen chaos bestaat. Iemand die G4S dwingt om mensen aan te nemen met een IQ van meer dan 65 punten en tevens communicatieve vaardigheden.

En iemand die in staat is om schiphol dat met 5 start en landingsbanen nog niet de helft van het aantal vluchten verwerkt als Heatrow met 1 baan, beter te laten functioneren.

Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

Glasgow Argus | 09-03-18 | 11:46 | 2

Iemand aannemen op basis van competenties? Onder welke steen leef jij?

spanarchist | 09-03-18 | 11:49

Glasgow Argus | 09-03-18 | 11:46
Wat spanarchist zegt!!!

Cobalt bomb | 09-03-18 | 12:11

Ik ben een 'white male caucasian', dus scum in deze, maar ik zou zeggen:
'Kies de beste'.

Kanarie_Geil | 09-03-18 | 11:46

Vrouwen hebben kennis van vleugels, maar da’s logisch. Libresse ook trouwens.

Kapitein Stijlvol | 09-03-18 | 11:45 | 2

+1

Beste_Landgenoten | 09-03-18 | 11:53

Thierry Baudet weet anders ook veel van vleugels

Glasgow Argus | 09-03-18 | 11:57

Ik vind dit niet eerlijk, ook zal er gekozen moeten worden voor minstens een mocro en een turk in het bestuur. Dan een paar gendergemisste , een homo en een lesbische enz. De raad van bestuur moet uitgebreid worden tot 41 mensen om het een beetje eerlijk te houden.

jan huppeldepup | 09-03-18 | 11:44 | 2

Wel een Marokkaan en een Turk, maar geen neger? U is raciest!

Osdorpertje | 09-03-18 | 11:52

zie dat woord " enz ", dat beinhoud alle andere 29 zwarte witte blanke rooie gele bruine groepen. Ik heb inderdaad Eskimoos hier uitgesloten.

jan huppeldepup | 09-03-18 | 13:57

Terecht. Waarom moeten de handen op elkaar als het aantal vrouwen bij b.v. de PvdD in de meerderheid is, en worden andere partijen bekritiseerd als dat niet het geval is? Gelijke monniken gelijke kappen. Als op sommige functies bij gelijke geschiktheid de voorkeur wordt gegeven aan een vrouw, dan gaat die vlieger hier net zo goed op.

spanarchist | 09-03-18 | 11:43

Heb zelden een vrouwelijke manager ontmoet die mij daadwerkelijk kon inspireren. Het zit er gewoon niet in bij de meeste wijven. En ze weten het. Her en der drijft er eentje boven maar gemiddeld genomen kan je leiding en besluiten nemen beter aan de man overlaten. Zou verfrissend zijn dit gewoon te onderkennen en over te gaan tot de orde van de dag.

de Voorzittert | 09-03-18 | 11:42

Vrouwen onder elkaar zijn minder collegiaal als mannen en er is onder vrouwen ook meer onenigheid/ruzie want vrouwen kunnen, in tegenstelling tot mannen, dingen heel slecht vergeten, bijv. een onenigheid onder vrouwen wordt elkaar veel en veel langer nagedragen terwijl mannen er overheen kunnen stappen.

Heb dit zelf meerdere keren meegemaakt en daarnaast hebben vrouwen te vaak last van hun emoties die soms een professioneel optreden in de weg zitten.

Fedde71 | 09-03-18 | 11:42

'Uit angst om voor vrouwenHATERs te worden uitgemaakt kiest Schiphol voor een keiharde 50-50 verdeling.'
'Daarmee zijn het natuurlijk enorme vrouwenHATERs aangezien dat betekent dat ze zo voorkomen dat er een meerderheid van vrouwen kan komen.'
Schiet mij maar lek. Ik ben reuze voor meer vrouwen in de top. Ik denk zelfs dat dat kan betekenen dat je af en toe rigoureuze maatregelen moet nemen zoals voorrang geven aan een vrouw. (als uiterste redmiddel en onder bepaalde omstandigheden).
Maar om nou OPHEF!#!1! te gaan maken over het feit dat die vastgoedclub een keiharde 50-50 voorstaat omdat dat niet vrouw-vriendelijk genoeg is is werkelijk van de gekke. Daar kan zelfs ik niet meer bij.

two ball cane | 09-03-18 | 11:42

Wat een issues zeg! Geen woord over het vak zelf.
Hoe gaan we er voor zorgen dat MH17 in de toekomst niet meer gebeurd?
Of blijft het bestuur van Schiphol tijdens vergaderingen bazelen over gendergelijkheid?

keestelpro | 09-03-18 | 11:42 | 4

Nieuwe Schiphol directeur moet bewezen gevechtservaring hebben op De Krim?

de Voorzittert | 09-03-18 | 11:51

Dat lost Schiphol zo op: ze blijven weigeren BIK installaties op te stellen op en rondom Schiphol.

Hemmenaar7 | 09-03-18 | 11:59

MH17 had voorkomen kunnen worden als de luchtvaartmaatschappij vliegen over dat gebied had vermeden; zoals meerdere maatschappijen reeds deden. Heeft geheel NIETS met Schiphol te maken, overigens.

Goldfinger | 09-03-18 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

De kop van de NOS was beter: "Nieuwe Schiphol-baas wordt weer een man", het kan dus gewoon operatief opgelost worden.

lirft | 09-03-18 | 11:40 | 1

lol

kweethetooknietbeter | 09-03-18 | 11:47

Als het bestuur een afspiegeling van de maatschappij moet zijn, moet de kandidaat niet een negroïde, gehandicapte puber zijn met een dubbel paspoort?!?

Feynman | 09-03-18 | 11:39 | 1

Een criminele VVD66er mag ook (dat is al dubbelop).

Leffe Blonde | 09-03-18 | 14:52

Al eens eerder gereaguurd:
Heden ten dage is solliciteren een kwestie van je broek laten zaken voor een commissie...

Kanarie_Geil | 09-03-18 | 11:38 | 4

Of je rok optillen.

kweethetooknietbeter | 09-03-18 | 11:39

Ik til mijn rok niet op zeg, ben je gek. Ik laat toch niet iedereen me piemel zien,

jan huppeldepup | 09-03-18 | 11:52

Ik zal m'n kilt niet liften om m'n klit te showen....

InAnumPerRegimine | 09-03-18 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Terecht, ik vind het juist wel een goede beslissing om een gelijke verdeling te hebben. Echter, er moet wel geschiktheid voor de functie zijn en het moet geen kartelkandidaat zijn.

BozePaarseMan | 09-03-18 | 11:37

Zonder stewardezsen stap ik niet meer in een vliegtuig.Dus vrouwen aan de knuppel.

van stampij | 09-03-18 | 11:37 | 2

ROFLOL,
hoe meer vrouwen aan de knuppel hoe beter...

Kanarie_Geil | 09-03-18 | 11:39

Eens

Nacho_Vidal | 09-03-18 | 11:43

Een staatsbedrijf waarbij de sollicitant eerst het onderbroekje mag laten zakken. Het lijkt de YabYum wel.

Feynman | 09-03-18 | 11:36 | 2

Misschien is dat om te controleren of de vrouwen Always met vleugels gebruiken? ;)

kweethetooknietbeter | 09-03-18 | 11:42

Ik mis de dagelijkse advertentie van YabYum

Hemmenaar7 | 09-03-18 | 11:56

Waarom zouden zweefteven met opvliegers minder bekwaam zijn?

keestelpro | 09-03-18 | 11:36 | 6

Zal wel de hele goegemeente over me heen krijgen maar dat is gewoon evolutionair bepaald, vrouwen en mannen hebben gewoon verschillende kwaliteiten en voor leiding geven binnen een bedrijf zijn mannen evolutionair gezien gewoon geschikter, net als dat ze over het algemeen fysiek sterker zijn, beter ruimtelijk inzicht hebben etc. vrouwen hebben weer andere kwaliteiten waar mannen niet of in mindere maten hebben, zoals emphatie. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen uitzonderingen zijn

Capt. Iglo | 09-03-18 | 11:58

Veel zweefteven met opvliegers doen aan luchtfietsen.
Vanuit hun luchtkastelen willen ze de wereld veroveren.
(Ze gaan hun gang maar)

InAnumPerRegimine | 09-03-18 | 12:05

keestelpro | 09-03-18 | 11:36
zweefteven zijn al minder rationeel en dan ook nog met opvliegers? Alsof je emile ratelband met plotse woedeuitbarstingen aanneemt. Good luck!

Cobalt bomb | 09-03-18 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Vergeet niet ; overal bakjes met labeltjes erop.

En bekers met hun naam erop. Ook zo irritant.

Nacho_Vidal | 09-03-18 | 11:35

Als iemand alleen maar wordt aangenomen vanwege 'een gleuf of een neger omdat het moet' gaat het meestal mis.

gestoptmetroken | 09-03-18 | 11:35

Nederland is een kennisseneconomie.

Rest In Privacy | 09-03-18 | 11:33 | 2

Treffende uitspraak, die ga ik onthouden!

Vanilla | 09-03-18 | 11:40

Man braucht Vitamin B, mit einem B von Beziehung.

Enrique C | 09-03-18 | 11:45

Wat een onzin. Als er een betere vrouw beschikbaar is moet het een vrouw zijn.
Dan maar 4 dames. Want als het toevallig 4 mannen waren geweest dan had ook niemand daar een punt van gemaakt.

keestelpro | 09-03-18 | 11:32 | 6

Probleem is dat 4 vrouwen problemen geeft. Met elkaar.

Hemmenaar7 | 09-03-18 | 11:55

Ik kan mij mateloos ergeren aan veel te veel donkergekleurde mannen in bestuurlijk Afrika

gelukzoeker | 09-03-18 | 12:17

@keestelpro
Je had niet door dat de laatste zin van Ronaldo sarcastisch is?

koeberg | 09-03-18 | 13:03
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken