Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Betrapt. Rutte III speelt ranzige subliminale spelletjes op stembiljet Sleepwet Referendum

Daar gaan we weer. Net als bij het Oekraïne Referendum is er ook ditmaal OPHEF over het stembiljet voor het Referendum over de Sleepwet. Met Hitleriaanse praktijken proberen Rutte, #WeesGeenKees, de Bilderbergprinses en de CDA-verraders stemmers massapsychologisch te beïnvloeden door het VOOR-vakje soort van prefab rood te maken. Het potloodje staat er het dichtste bij - met het puntje in de goede richting - daarrr stomme ku*tburger - en wie dat nog niet snapt, staat er in de linkerbovenhoek (!) ook nog een handig voorbeeldje Hoe Het Stembiljet In Te Vullen. Noem ons mierenneuqende psychologen van de koude grond, maar wij weten hoe zulks werkt. Dit zaakje stinkt. Joe, Kiesraad. Deze stembiljetten zijn stuk. Mogen we nieuwe?

KIJK. ZO KAN HET OOK

NOG BETER

Reaguursels

Inloggen

Waarom vertrouw ik de politiek steeds minder en krijg ik een bloedhekel aan ons eens zo mooie democratische land.
Van Noord-korea is bekent dat de grote leider doet wat hij wil, maar hier in nederlands begint het er steeds meer op te lijken dat er een kleine kliek is die gewoon alles naast zich neerlegt en doet wat ze willen.
Langzaam maar zeker, heel langzaam maar toch krijg ik een heel apart gevoel van binnen, en begint het te kriebelen als er een dreiging is om een politicus of een aanslag te plegen op die klote bende in den haag. Ik zou het zelfs toejuichen als een paar van die elitaire klootsokken (genderneutraal) werden opgeruimd.
Wat een verschrikkelijk achterlijke bananenrepubliek zijn we geworden, en we laten het nog toe ook.
Nog een paar jaar en dan steek ik een dikke middelvinger op naar dit land en vertrek

Voasje64 | 09-03-18 | 09:36

Bent u tegen het in werking stellen van de nieuwe informatie sleepwet. Stem dan voor een motie ter verwerping van deze wet. Maak het juiste vakje rood. Bent u voor of tegen?

Nauw Gaatje | 08-03-18 | 20:53

Stemmen is sowieso weggegooide energie want als de uitslag ze niet zint dan vegen ze het toch van de tafel, ik kan onze 'grote leiders' in Den Haag echt niet meer serieus nemen.

dubbelicious | 08-03-18 | 20:05 | 2

Van tafel vegen is hun recht, maar dat hebben ze dan wel uit te leggen. Dat is niet uit te leggen. Met zoveel maatschappelijke suggesties voor verbetering, is alles afwijzen niet uit te leggen. Behalve natuurlijk als de referendumwet al is afgeschaft tegen die tijd, want dan is het slechts een rudimentaire uitslag. Wacht..

paulpils | 08-03-18 | 20:49

Uiteraard. Het is dan ook een RAADgevend referendum. 'Dank u voor uw raad, maar we volgen het niet op'. Daarom is het ook terecht dat dit gedrocht is afgeschaft. Het leidt tot niets. Wat je wil, is een BINDEND referendum. Hebben D66 en GeenStijlers toch nog iets gemeen. :-)

Bicycle-Repair-Man | 08-03-18 | 21:09

Verrassing in stem lokaal en ben tegen de sleepwet

likdoorn | 08-03-18 | 19:51

Probleem is wel dat het niet in alle gemeentes mogelijk is op bepaalde partijen te stemmen.
Omdat die in die gemeentes niet meedoen.

BosrandDirk | 08-03-18 | 17:06

Is het biljet ook verkrijgbaar in het Arabisch?

LolaBabooshka | 08-03-18 | 16:28

Als je te onnozel bent om het juiste vakje in te kleuren, zou je niet eens mogen stemmen.

Bicycle-Repair-Man | 08-03-18 | 16:16

zeikerts

AtjePatatje | 08-03-18 | 14:01

Klopt als een bus.Moet je wel kunnen lezen natuurlijk.

hetwerktniet | 08-03-18 | 13:37

Fo zo:

https://www.mupload.nl/img/al060g.png

Kijkeensaan | 08-03-18 | 14:49

Techniek wordt altijd verslagen door techniek.
Dat is de reden dat deze sleepwet al bij voorbaat achter het net vist. ;-)

Suske doet Wiske | 08-03-18 | 13:04

Het feit dat het voor-kamp verantwoordelijk is voor de vorm van het referendum is wel degelijk een Kamervraag waard

JackStick | 08-03-18 | 12:51

Ik zie het niet. Als dit manipulatie is, ben ik er niet gevoelig voor.

Koos Knak | 08-03-18 | 12:43 | 6

Dat zegt men ook altijd tegen Victor Mids.

Simon_GS | 08-03-18 | 14:54

J. Jarig | 08-03-18 | 13:37
Je bent dus ook niet gevoelig voor reclame,...denk je.
...waar constant met subliminale beïnvloeding wordt gewerkt.
Er is zelf een universitaire studie voor, voor dit soort van brainfuck.
Fijn voor jou maar ik geloof het niet.
Waarom denk je dat ze zo veel geld in beïnvloeding door reclame stoppen als het niet zou werken??

Kijkeensaan | 08-03-18 | 14:57

Kijkeensaan | 08-03-18 | 14:57
Ik ben inderdaad niet erg gevoelig voor reclame.
Mogelijk werkt het bij anderen wel goed, maar bij mij gewoon minder. Sorry.

J. Jarig | 08-03-18 | 19:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja zo gaat dat.Doordat de doorsnee Nederlander het verschil tussen links en rechts niet meer ziet/kent en tevens niet meer goed kan lezen proberen ze de mensen op slinkse wijze met beeldvorming op het verkeerde been te zetten.Zie de nieuwszenders welke hetzelfde doen.
Zal wel statistisch onderzocht zijn dat ze daardoor misschien 20% meer voor stemmen zullen krijgen wat wel eens de balans zou kunnen doorslaan naar het door hen gewenste resultaat.
Niet dat dat iets uitmaakt want ze doen toch wat ze willen met Pinokkio Rutten als opperhoofd.

hetwerktniet | 08-03-18 | 12:42

Volgens de referendumcommissie kent de nieuwe Wiv alleen maar voordelen,


2. Toetsing op de inzet van bijzondere bevoegdheden
3. Bindende klachtenregeling en meldpunt voor misstanden
4. Toestemming vereist voor het delen van ruwe gegevens met buitenlandse diensten

5. Duidelijkere regels voor het hacken van computers
6. Duidelijkere regels voor DNA-onderzoek
7. Duidelijkere regels voor samenwerking met buitenlandse diensten
8. Waarborgen voor journalisten en advocaten

Oh ja, en

1. Breed onderscheppen van telecommunicatie via de kabel

WernerT | 08-03-18 | 12:41

Neurolinguistische
beïnvloedingstechnieken!
Onderbewustzijnondergraverts! Juju!

bisbisbis | 08-03-18 | 12:40

Stemmers die hier uitleg bij nodig hebben moeten we maar gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen door hen het stemrecht te ontnemen.
Overigens leert de recente geschiedenis ons dat de uitslag van een raadgevend referendum niet meer is dan dat.
Ja, het opkomstpercentage van 38% is ruim voldoende om rekening te houden met de uitslag.
Maar liefst 52% van de opgekomen stemmers stemde tegen en daar moeten we als kabinet goed naar kijken. Maar we mogen ook de 48% voorstemmers niet negeren dus...... we drukken de sleepwet gewoon rectaal en zonder vaseline bij de burger naar binnen.
Den Haag durft geen corrigerend referendum toe te staan want dan gaan ze nat.

loze stijl | 08-03-18 | 12:35

Eerst creëert de overheid zelf een probleem door allerlei mensen binnen te laten, en dan moeten wij onze privacy opgeven om het weer op te lossen. Ammehoela.

Gewinflipt | 08-03-18 | 12:22

Minder, minder, minder.

je_batsklare_moeder | 08-03-18 | 12:22

Weinig aandacht voor dit onderwerp in op de NPO en andere MSM. Enige wat ik gezien heb was de directeur van de AIVD die tegenover leken zoals Hanneke Groenteman en Matthijs van Nieuwkerk zijn praatje mag doen.

Gewinflipt | 08-03-18 | 12:20

dit is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn... de NL'ers kunnen gewoon lezen hoor!

bArAbAts | 08-03-18 | 12:18

Jongens, ik ben ook geen voorstander, maar als je mensen iets vraagt is het gewoon Ja/Nee, voor/tegen, meer/minder, plus/min.

CkooZ | 08-03-18 | 11:55

II.
Als zelfs de Volkskrant ( column van Max Pam) kereltje Pechtold compleet fileert, zou ik als ik Pechtold was alvast mijn bureaulade in de 2e kamer gaan leegmaken en mijn koffertje gaan pakken om dan met mijn nieuwe jonge vrouw ,met 5 kinderen, in het fantastische oort Meppel te gaan leven !

outdoor | 08-03-18 | 11:52 | 1

Heeft hij zelfs zijn eigen vrouw voorgelogen?

maaknietsuit | 08-03-18 | 15:34

Wij zijn nutteloze kutburgers die nergens verstand van hebben en niets zelf kunnen beslissen, if you ask the ones in power.

Schepvogel | 08-03-18 | 11:51

Speld, hooiberg

Menage00 | 08-03-18 | 11:46

Ja dat is een Mindfuck.

Simon_GS | 08-03-18 | 11:34

Als je de uitleg op dit biljet nog nodig hebt, heb ik liever niet dat je gaat stemmen.

Kameroudste | 08-03-18 | 11:31

Wie heeft dit stembiljet ontworpen? Is dat de referendumcommissie? In dat geval snap ik het wel. Die zijn in dienst van het Ministerie voor Binnenlandse zaken (aangesteld door Plasterk) en een van de leden is hoofddocent Strategic Communication en lector crossmediale communicatie in het publieke domein. Dat hij lid is van de referendumcommissie zet hij overigens niet op zijn Linkedin c.q. twitteraccount. Hij mocht de schijn eens wekken van partijdigheid. Een enorme eigengeiler zo is te lezen op zijn linkedin. Bijna docent van het jaar, bijna communicatiestrateeg van het jaar, bijna....

Linkse allergie | 08-03-18 | 11:28

Waarom niet gewoon een oersaai, zwart-wit biljet, net als het stembiljet zelf? Welke stagiair heeft dit ingebracht?

Guido | 08-03-18 | 11:20

Sowieso gaat de meerderheid tegen stemmen, ondanks dit soort fratsen. Het enige wat kritiek zou kunnen worden is de opkomst. Maar gelukkig is het gebundeld met de Gemeenteraadsverkiezingen. Als ze de boel hadden willen flashen dan hadden ze het wel op een andere datum gedaan.

Supreme Dutch | 08-03-18 | 11:19 | 1

de boel flessen, bedoelt u?

stunter | 08-03-18 | 12:23

Mag er deze ronde weer onder toeziend oog gekozen worden in Moskees?

Premier Trutte | 08-03-18 | 11:16 | 1

Bedoelt u groep De Mos of (maf)Kees Verhoeven:)

gnor | 08-03-18 | 11:21

Foutje GS, in het "nog beter" voorbeeld dient in de laatste tekstregel "voor of tegen" nog gewijzigd te worden in "tegen of tegen".

pa_niek | 08-03-18 | 11:06

Ik laat me nooit beïnvloeden, ik koop alleen bekende merken.

rechtsdwalendeautist | 08-03-18 | 11:05 | 1

Treffend.

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 11:08

Dat ingevulde hokje had inderdaad niet zo dicht bij het Voor-hokje mogen staan. Geen methodoloog of psycholoog zou hiermee akkoord zijn gegaan.

dr Rechts | 08-03-18 | 11:03 | 2

De meeste van de referendumstemmers zullen zich er niet door laten beinvloeden maar het geeft feilloos weer wat de overheid van haar burgers denkt.

Linkse allergie | 08-03-18 | 11:41

Naar psychologen luisteren die types alleen als ze een trauma hebben omdat er een vogel op hun hoofd had gepoept.

einStina | 08-03-18 | 12:08

Lijkt me beetje ver gezocht. "Voor en tegen" is in het taalgebruik een normale uitdrukking. Je hoort zelden "tegen of voor". Staat het roodgekleurde vakje dan ook op een suggestieve plaats? Op mijn kieslijst zou dat dan betekenen dat ik bij de GR2018 op D66 moet stemmen. Ik kan echter zelf wel een verantwoorde keuze maken. Althans ik vind mijn stem op ..... wel goed voor deze gemeente. Wat meer vertrouwen in het denkniveau van de Nederlander mag best wel.

Mannes | 08-03-18 | 11:03 | 1

Hahahahahahaha, dat vertrouwen is allang weg. Kijk maar naar de afgelopen verkiezingen.

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 11:06

Als mensen zich hierdoor laten beïnvloeden, hadden ze in de eerste plaats al niet mogen stemmen.

Kabila de stijlloze | 08-03-18 | 11:02 | 1

Succes met het organiseren van een referendum daarover.

Het gaat om laaghangend fruit, net zoals bij verkiezingen.

Lionfromzion | 08-03-18 | 12:00

Deze hele exercitie is echt zwakzinnig.
Er wordt niks met de uitslag gedaan. Behalve dan dat een overwinning van voor stemmers breed zal worden uitgemeten. Het lijkt me dan ook zéér raadzaam als tegenstemmer dit referendum links te laten liggen om daarmee een score van boven de 90 procent voor stemmers te genereren. Kunnen de tegenstanders vervolgens vrijelijk de vergelijking tussen Nederland en landen als Turkije, China of Venezuela trekken qua werkzaamheid van de democratische structuren. Verder puur papier, tijd en geldverpesting een dergelijk nepreferendum.

Langshetrandje | 08-03-18 | 10:56 | 1

Gaat het niet om. Onze aangewezen bestuurders kunnen maar zo vaak hun achterban openlijk in de bek spugen. Alleen daarom al is het referendum een noodzaak.

peterdh | 08-03-18 | 11:53

Ik stem ook voor. Alle misdadigers moeten gepakt worden.

Gokmaar | 08-03-18 | 10:55 | 6

Echte misdadigers gebruiken PGP toestellen.
Dat ga je met deze Wiv niet tegenhouden.
Dus ik stem tegen.

MEER = BETER | 08-03-18 | 11:13

Juist ja. Dan maar hopen dat ze de mankracht hebben om, nadat wij ze wettelijk gezien alle mogelijkheid hebben gegeven om ons te naaien, de echte criminelen op te pakken in plaats van te kijken hoe ze ons kunnen pakken op nog niet ingeleverde centjes.

peterdh | 08-03-18 | 11:56

@MEER = BETER
Met PGP toestellen kun je nog steeds zien wie er met wie heeft gecommuniceert, alloeen niet wat. Beter gebruik je dan VPN, dat is encrypted en altijd via een vast punt (VPN provider) en er is niet na te gaan welke verbinding van de VPN provider naar wat (wie) gaat. Weten ze nog minder.
Of ouderwetse snailmail.

InAnumPerRegimine | 08-03-18 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is wel een beetje erg overdreven. Ik mag hopen dat de mensen die de moeite nemen te gaan stemmen, links van rechts kunnen onderscheiden.

Eendt | 08-03-18 | 10:54

pff, kom op GS, dit is spijkers op laag water. Beetje paranoide dit.

Biff Everwood | 08-03-18 | 10:54 | 1

Dat voorbeeldvakje moet gewoon in het midden geplaatst worden, niet uitgelijnd naar links!

JackStick | 08-03-18 | 11:40

Moet je eens aan je opa of vader vragen, vroeger was de overheid nog dienstbaar en klein van omvang. Nu is het gewoon een bedrijf geworden wat zoveel mogelijk geld probeert binnen te harken.

Dutch_Holland | 08-03-18 | 10:53

Stel nu dat we massaal tegen stemmen hè? Krijgen we dan weer een inlegvel?
Hahahaha! "Invloed".

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 10:51 | 2

Alle kiezers krijgen een gratis inlegkruisje na inlevering van het stembiljet..

piloot47 | 08-03-18 | 11:02

Nogmaals:
Gaat het niet om. Onze aangewezen bestuurders kunnen maar zo vaak hun achterban openlijk in de bek spugen. Alleen daarom al is het referendum een noodzaak.

peterdh | 08-03-18 | 11:58

Ik ga voor stemmen, ben ik nu fout?

je suis bier | 08-03-18 | 10:49 | 4

Nee alleen onnozel.

OnbesNederlander | 08-03-18 | 10:52

@Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 10:52 die wet komt er. Het is anders. Die wet is er (sinds 010118) en daarom o.b.v. de WRR referendabel.

gnor | 08-03-18 | 11:18

Nee hoor. Je bent ok. Greet is ook voor en die is toch ook ok? of is ie ook al uit de gratie?

Zwizalletju | 08-03-18 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Voor of Tegen? Wat is de vraag?
EU is bezetter, het hele kartel doet mee en wie niet springt is de cryptovvd-er.
Willem is afwezig en de internationale gemeenschap houdt geen toezicht op de verkiezingen.
Hoeft ook niet want NL heeft zich een goede plek op de niet-corrupt lijst kunnen veroorloven.
Reptielen zijn voorspelbaar, dat is een zwak punt dus noem de voorspellers maar gekkies.

hallevvezool | 08-03-18 | 10:48

Denkt u dat er nog te kiezen valt? Alleen een totale belasting boycot zou zin hebben. Alleen die belaworden al bij uw arbeid ingehouden. Weigeren BTW betalen lukt ook niet. U zit klem. Ga door naar af u ontvangt niets.

Jimmy200 | 08-03-18 | 10:47 | 1

Wederom nogmaals: Gaat het niet om. Onze aangewezen bestuurders kunnen maar zo vaak hun achterban openlijk in de bek spugen. Alleen daarom al is het referendum een noodzaak.

peterdh | 08-03-18 | 12:01

Het wachten is op de stembureaus die 'vergeten' het referendumstembiljet 'uit te reiken'. Let daarbij op de politieke kleur van de burgemeester.

piloot47 | 08-03-18 | 10:46

Inderdaad. Op alfabetische volgorde is sowieso logischer.

Dutch_Holland | 08-03-18 | 10:45 | 1

precies, en dan niet voor of tegen, maar eens of oneens.

Biff Everwood | 08-03-18 | 10:55

Ik vind het een beetje vergezocht, Geenstijl. Ik heb het gevoel dat ik als rechtshandige eerder het rechtervakje in zou kleuren, als alle tekst in dat voorbeeld weg zou zijn. Voelt veel natuurlijker.

Links voor en rechts tegen voelt ook veel natuurlijker. Dat het bolletje niet helemaal rood is als voorbeeld is natuurlijk onzin.

Ik zou zeggen maak een poll aan! Photoshop de tekst weg en laat mensen stemmen.

Dickbutt | 08-03-18 | 10:45 | 1

Iemand die rechts is legt zijn potlood ook recht van het stembiljet. Ik ben links, dus mijn penning liggen altijd links. Het potlood dat het biljet invult is zoals de meeste mensen rechtshandig.

Premier Trutte | 08-03-18 | 11:10
-weggejorist-
Shadow1100 | 08-03-18 | 10:43 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat hokje linksboven, dat roodgekleurd is, zal in de praktijk een blanco stem betekenen. Sorry... een witto stem.

E. coli | 08-03-18 | 10:41

Heeft u niet niet geen bezwaar tegen de sleepwet ? Zo ja, kies nee.

boccelullus | 08-03-18 | 10:39 | 1

U brengt Prutte op nieuwe ideeen.

O2Neutraal | 08-03-18 | 10:50

Dit noemen ze toch nudgen? Mensen onbewust in een bepaalde richting sturen.

Irnerius | 08-03-18 | 10:37

Dat soort BS is voor de achterlijke gedeelte van de Nederlandse bevolking, dat gedeelte dat denkt dat de regering het goed met ons voor heeft, dus we kunnen het hoofd in het zand steken. Ik ben de laatste 2 keer tegen geweest en nu ook. Gewoon gezond verstand en verder geen truc.

PijlVader | 08-03-18 | 10:33 | 2

De moet het zijn, excuses daarvoor...

PijlVader | 08-03-18 | 10:44

En 'dat denkt' kunt u na 'het achterlijke gedeelte van de Nederlandse bevolking' gerust weglaten.

Premier Trutte | 08-03-18 | 11:14

Trap er niet in!

born2killn00bs | 08-03-18 | 10:33 | 1

Geloof het ook niet!

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 10:52

Het heeft geen enkele zin, behalve duidelijk te maken dat de overheid geen ene fuck om uw mening geeft

Bokito ergo sum | 08-03-18 | 10:29 | 5

MSM , lees overheid, lees elite.

beau van rtl | 08-03-18 | 10:35

@Beau De MSM schurkt aan tegen de elite en verspreidt namens die elite wat we moeten vreten. Journalistenopleidingen worden gesubsidieerd; beperking van onafhankelijkheid van de school/docenten gevolgd door indoctrinatieve methoden.

gnor | 08-03-18 | 10:43

Helemaal goed. Is niet anders.

beau van rtl | 08-03-18 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb van horen zeggen dat er beeld en geluid is van de datsja speech centerparcs veluwe vrijmetselaars loge p2 waarbij Rutte naakt maar wel met een hermelijnen sjaal in het bijzijn van nwo lizards Clinton, Mabel, Soros, Juncker, Frans T zegt: "Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen."

HetOorAakel | 08-03-18 | 10:28 | 1

Dat is dan al een tijdje geleden.

Langshetrandje | 08-03-18 | 10:58

Schandalig dit. Kamervragen?

MoltisantiBeer | 08-03-18 | 10:27 | 3

Ja en dan?

beau van rtl | 08-03-18 | 10:29

@beau van rtl
Zodat de vieze spelletjes van onze o zo objectieve Overheid ook aan het licht komen buiten dit roze weblog

JackStick | 08-03-18 | 11:44

JackStick. Jij hebt er nog vertrouwen in? De laatste der Mohikanen.

beau van rtl | 08-03-18 | 11:56

Wie dit niet snapt zou überhaupt geen stem uit moeten mogen brengen. Daarom ook tegenstander van referenda.

DrumPiet | 08-03-18 | 10:26 | 2

Geeuw, trommel eens een ander deuntje.

bwanabanjo | 08-03-18 | 10:46

Jij bent sowieso tegen verkiezingen toch...? Domme kutburgers, wat mot je ermee..

Sarcastisch varken | 08-03-18 | 10:48

De stempassen zijn verleden week al binnen gekomen. De gemeente heeft echter nagelaten om er een korte toelichting bij te voegen; niet voor niets heeft de Referendumcommissie daar de mogelijkheden voor gemaakt.
Daarnaast valt het ook op dat er bij de stempas GR 2018 geen lijst zat met deelnemende partijen en kandidaten. Ligt dat aan mijn gemeente of is ook dit een bewussie om de lokalo's een hak te zetten? Ook het gemeentelijk sufferdje (gemeentepagina) is in geen velden of wegen (meer) te bekennen.

gnor | 08-03-18 | 10:24 | 7

In Hardenberg is de lijst een dag later aangekomen

Freekiesteekie | 08-03-18 | 10:40

Geen kandidatenlijst in Venray...

Zo Ontzettend Moe | 08-03-18 | 11:09

Kandidatenlijst kwam vandaag apart door de bus.

CleanUpTime | 08-03-18 | 14:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoeveel mensen zullen er zijn die echt geen idee hebben en 'voor' gaan stemmen omdat er staat dat de 1e en 2e kamer accoord zijn? Die denken 'dan zit het wel goed'.

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:23 | 8

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:35
En wie bepaalt dan wat voors of tegens zijn? Wat voor de één een voor is, is voor de ander een tegen. Dat snap je toch wel?

DrumPiet | 08-03-18 | 11:40

DerUnterMensch | 08-03-18 | 10:40
Verkiezingen gaan op hoofdpunten, referenda over details.
Interesse is geen motief.

DrumPiet | 08-03-18 | 11:41

DrumPiet | 08-03-18 | 11:40
De gemiddelde norm bepaalt dat. Zal ik het ook nog voor je spellen?

Acar_ketimun | 08-03-18 | 12:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Het referendum krijgt toch geen status. Het plebs moet kiezen wat Gutmenschen verwachten, met name D66, VVD, GroenFlinks, CDA.

braamstruik | 08-03-18 | 10:22

Sterker nog: vooraf ingevulde stembiljetten. Zijn we van die kutburgers af.

kwark001 | 08-03-18 | 10:21

Democratie betekend niet alleen dat je mag stemmen,
maar dat men de stemmen ook telt.

Aardsengelmichael | 08-03-18 | 10:20 | 1

Dus ook bij u zijn er twijfels m.b.t. de oprechtheid. Ik merk dat soms wanneer ik in bladen reageer. Als ik ergens aan twijfel of een mening anders formuleer dan zie ik soms reacties (gechargeerd) een SS-er onwaardig.

gnor | 08-03-18 | 10:39

Hoe je het ook doet, het kan sturend worden uitgelegd.

JTKDM | 08-03-18 | 10:19

Alle huidige aandacht gaat naar alles en iedereen behalve @MinPres, rond hem en de VVD is het veel te stil. Overal worden rookgordijnen opgetrokken. Weten we inmiddels al hoe lang hij op de hoogte was van de leugen van Halbe? Lodewijk zou dit nog nagaan toch? Je kon tijdens het debat duidelijk zien/horen dat hij meer wist. Wanneer zou blijken dat ook pinokkio aan het jokken was zou hij alsnog vóór de motie van wantrouwen stemmen. En reken maar dat pinokkio heeft gejokt. Dit is natuurlijk inmiddels via de bekende achterkamertjes geregeld want stel je voor dat de regering valt.

ssvld | 08-03-18 | 10:18 | 3

ssvld. Ze liegen dat ze barsten, maar allemaal in het landsbelang. haha

beau van rtl | 08-03-18 | 10:20

En we betalen dik ook om keihard genaaid te worden. Als we nu eens met z'n allen dit jaar geen belasting betalen. Gewoon allemaal niet doen. Zouden ze ons dan serieus nemen?

ssvld | 08-03-18 | 10:40

Leuk idee, maar doe toch maar niet.

beau van rtl | 08-03-18 | 11:17

Ik ben voor tegen en dat is maar goed ook.

Van Zessen Klaar. | 08-03-18 | 10:17 | 3

Ik ben dan weer tegen voor...

Sarcastisch varken | 08-03-18 | 10:21

Sarcastisch varken | 08-03-18 | 10:21
U neemt mij vast in het ootje.

Van Zessen Klaar. | 08-03-18 | 13:13

Ieder zijn voorkeur Van Zessen Klaar. Dat vinden wij niet gek, dat vinden wij heel bijzonder.

piet selderie1116675 | 08-03-18 | 16:58

Het is niet vergezocht. Alles, maar dan ook alles zal en wordt uit de kast gehaald om de macht niet te verliezen en de burger buitenspel te zetten. Ga zo door, GS!

Knoopsgat | 08-03-18 | 10:16

Qua layout is het misschien minder, maar dat voorbeeldvakje had inderdaad beter in het midden kunnen staan.

RaspberryPie | 08-03-18 | 10:14 | 1

Dat voorbeeldvakje is geen voorbeeldvakje. Het bolletje moet namelijk helemaal rood gekleurd worden. Het heeft de zelfde waarde als WordArt bij een presentatie...

Sarcastisch varken | 08-03-18 | 10:20

Maakt echt geen zak uit of je voor of tegen stemt. Stemmingen kunnen gewoon worden gemanipuleerd. Ik ben nog steeds verbaasd over de laatste verkiezingsuitslag van de landelijke verkiezingen. Dat de VVD tegen alle verwachtingen de grootste werd, was toch wel een beetje raar. Hoe ze het doen, doen ze het. De VVD moet de grootste blijven om de controle te houden over de belangrijke ministeries. De overheid weet echt alles over de burger, of dat nu met of zonder sleepwet is.
Denken dat dingen niet kunnen omdat de wet het niet toestaat , hahaha , vergeet het, dus maak je niet druk. Alles wordt bepaald op het hoofdkantoor in de Lage Vuursche.

beau van rtl | 08-03-18 | 10:13 | 11

@ Lupuslupus
Net als beau van rtl had ik ook mijn twijfels over het feit dat de VVD zo’n immens hoge verkiezingsuitslag had behaald. Het tellen van de stemmen gebeurt niet achter gesloten deuren, maar het optellen en doorgeven van “de cijfers” wordt nooit geopenbaard. Diezelfde argwaan had men ook nadat Erdogan zijn referendum zogenaamd nipt had gewonnen (maar niemand die het kon controleren).

JackStick | 08-03-18 | 10:59

ViagraFalls | 08-03-18 | 10:37
Ik denk ook dat de winst van de VVD te maken had met die affaire met die Turken vlak voor de verkiezingen. En ik denk dat het zich nu herhaalt. Zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen wordt een restaurant van joodse origine aangevallen en de partijen duikelen over elkaar om met maatregelen te komen. Ik vind het allemaal iets teveel van het goede. Natúúúrlijk moet de wet nageleefd worden v.w.b. de agressie jegens het joodse restaurant, maar het is verkiezingstijd en je kan je mooi profileren als partij als je dat voorval naar je toe kan trekken.
Persoonlijk vind ik dat misbruik maken van de agressie naar dat joodse restaurant toe. Als ik eigenaar was zou ik mij wel zitten afvragen in hoeverre die ophef die de partijen nu maken over beveiliging etc. te maken hebben met echte zorgen en meelevendheid jegens mij, als joodse eigenaar, of dat ze van mijn shit handig gebruik maken en inzetten bij hun verkiezingsstrategie. Als ik het joodse geloof zou aanhangen, zou ik mij dat wel afvragen hoor.
En daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat er niets gedaan moet worden! Het moet echter los staan van eigenbelang bij partijen en voor mij voelt dat niet zo.

Louise-in-de-pels | 08-03-18 | 14:10

Feesboek van de VVD draait ook overuren. Hun laatste post: 'Onze ouders en grootouders verdienen liefdevolle zorg. Wie gaat daarvoor zorgen? Een schreeuwer of een doener?'
Ze zijn godverredome al een eeuw aan de macht en de oudjes krijgen het alleen maar slechter.
Gisteren kwam er een post over zwarte Piet voorbij, om te janken.
M.a.w. VVD draait rond verkiezingstijd hun populistische kraantje open en weten zo nog een hoop domkoppen te strikken.

piet selderie1116675 | 08-03-18 | 16:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Als mensen zich zo door deze psychologische trucjes, dan zouden ze helemaal niet mogen stemmen want dan weten ze helemaal niet waar ze over stemmen. Ik zou er een paar algemene vragen bijgezet hebben in ja/nee vorm. En dan pas de voor/tegen voor de 'sleepwet'. Als de kiezer de algemene vragen goed heeft beantwoord, telt zijn stem mee, anders niet omdat hij/zij te weinig afweet van dat thema om een überhaupt een keuze te kunnen maken. Want als je iets wil, moet je toch ook weten waarover het gaat, ik zou bijna denken bij het horen van 'sleepwet' dat het over visserij gaat.

Louise-in-de-pels | 08-03-18 | 10:12 | 1

Oh, en die politicus (Pechtold) dan die voor de camera vertelde dat ze het Oekraïneverdrag niet gelezen te hebben, maar wel wisten te vertellen dat hij voor het verdrag was.....?

JI-HAAT | 08-03-18 | 10:26

Als je dit niet snapt dan wel je subliminaalnogwat in de luren laat leggen snap ik Alex Penthouse wel.
Afschaffen de hele democratie want burgers zijn te dom om te poepen.

Johan_Voorhaar | 08-03-18 | 10:11

Prtitt, zeer terecht dat je hierop wijst ! Bij het oekrainereferendum is dit aantoonbare psychologische aspect ook al onder de aandacht gebracht; als nu blijkt dat weer psychologisch wordt gemanipuleerd met het stembiljet dan is dat gewoon de zoveelste vorm van boos opzet en burgerhaat van de overheid / regering. Het is beslist geen mierenneuquen het is evident onrechtmatig valsspelen in het democratisch "spel".

krelus | 08-03-18 | 10:10

De EU zoekt Anschluss bij Noord-Afrika; dat gaat ten koste van veel veiligheid, vandaar de sleepwet.

Boer Kini | 08-03-18 | 10:10

Ik heb nog geen stembiljet gezien. Waar krijg ik die?

Billy Ocean | 08-03-18 | 10:08 | 3

Ik heb die van mij vorige week ontvangen. Als het goed is krijgt u het per post. En anders even bellen met het gemeentehuis.

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:11

Ik heb die van mij vorige week gekregen, samen met die van de GR.

piet selderie1116675 | 08-03-18 | 16:46

Je heb geen stembiljet ontvangen.
Na inlevering van jouw stempas op het stembureau krijg je een stembiljet.

Majoor Pikindewind | 08-03-18 | 17:11

Pritt, je moet wat meer vertrouwen hebben in mensen. De opkomstdrempel wordt wel gehaald. Ik kan me niet voorstellen dat mensen wel voor GR2018 komen, maar weigeren hun stem in het referendum uit te brengen. Misschien een enkele fanatieke voorstander, maar zullen dat er zo veel zijn? Wat dit soort dingen betreft laten mensen zich niet zo gek veel wijsmaken. Kijk maar naar ons eerste referendum.

Robin Hood | 08-03-18 | 10:07

Dat vakje met potlood moet weg. De mensen hebben net hun stembiljet ingevuld dus weten best wel wat het is om een vakje in te kleuren. En wie dat niet weet moet helemaal niet mogen stemmen.

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:06 | 2

En wie dat niet weet moet helemaal niet mogen stemmen. =Niet mogen stemmen is voorbehouden aan degenen die ontzet zijn uit het kiesrecht en bijv. mensen die anders opgesloten zitten. Voor de rest mag voor mij iedereen stemmen; zelfs de mensen met abjecte meningen (zie de Verkiezingen 2017). Die blijf je nl. altijd houden. We maken ons hier druk om een formulier dat later met grote stapels in de verbrandingsovens gaat; scheelt weer gas.

gnor | 08-03-18 | 10:16

Mensen de mogelijkheid ontnemen om te stemmen is niet erg democratisch. Er zijn nu eenmaal veel simpele zielen, heel veel. Daar zijn de uitslagen dan ook naar.
Het feit dat mensen met een geestelijke beperking ook mogen stemmen en door hun begeleiders ingefluisterd krijgen welk vakje ze in moeten kleuren lijkt me meer iets om me druk over te maken.

piet selderie1116675 | 08-03-18 | 16:45

Wel heel erg gezocht geenstijl... Het is voor/tegen, niet tegen/voor.

dz5b604 | 08-03-18 | 10:06 | 1

Ik vind het wel leuk hoor. Je moet het gewoon als grap zien.

Lupuslupus | 08-03-18 | 10:10

Het hangt af van de vraagstelling, misschien zeggen ze wel:
Bent u voor of tegen afschaffing van de sleepwet?

Joost Maghetweten | 08-03-18 | 10:06 | 1

Voor of tegen een afschaffing..
Dan moet ik zelfs gaan nadenken welke ik moet hebben.

koeberg | 08-03-18 | 10:15

Kan je al geld inzetten met betrekking tot de eind uitslag van het referendum?

Mijn voorspelling:

Opkomst 55%
Voor 31%
Tegen 69%

Nu nog een goed wedkantoor vinden......

Fatwabuster | 08-03-18 | 10:05 | 2

Kan je ook wedden op de reactie vanuit de regering?
*Raadgevend referendum is raadgevend en we zullen uiteraard zorgvuldig met de uitslag omgaan, maar dat betekent niet dat we deze 1op 1 gaan overnemen blablabla gaap.....

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 10:55

Ik denk dat er een inlegvelletje bij die wet gevoegd gaat worden.

Majoor Pikindewind | 08-03-18 | 17:08

De uitslag is allang niet relevant meer. Als de uitkomst in het straatje past dan niets . En als het niet in het straatje past, dan volgt er een wollig betoog met oog op en in de geest van, de nieuw aan te nemen wet, legt de regering de uitslag naast zich neer.

En over een tijdje weet de goegemeente niet beter. Ben je verplicht om 3 keer na te deneken voor je je digitaal uit. Aan de andere kant wordt er scherp gesneden in wat je wel en niet mag lezen. Dit heet gewoon censuur maar als er genoeg saus opligt, dan kan het toch door de strotjes worden geduwd.

En zoalng er niet anders gestemd wordt, veranderd er helemaal niets. Dit land gaat kapot aan een tekort aan bevlogen mensen. Bah.

netniet | 08-03-18 | 10:05 | 3

De uitslag is in die zin relevant dat het wederom zal uitdraaien op het bewijs dat de volksvertegenwoordiging het volk niet vertegenwoordigt. Steeds meer mensen zullen zich verraden voelen. Was het niet om het Oekraïne referendum, dan is het wel om het verraad van '66 op het gebied van zo'n beetje alles waar ze voor zeiden te staan, en nu dus voor het hoogstwaarschijnlijk terzijde schuiven van de uitkomst van dit referendum. Daarmee wordt de weerstand tegen de huidige machthebbers vergroot, en komt het moment van een omwenteling dichterbij. Alles wat daaraan kan bijdragen is welkom.

marcoplarco | 08-03-18 | 11:02

Ik vermoed dat er snel apps komen om dubbel versleutelt te communiceren. Wens de overheid veel succes met het kraken

Ben Hetzat | 08-03-18 | 11:21

Wat dacht je van VPN?

InAnumPerRegimine | 08-03-18 | 12:25

Noem mij een naïeve Lemming maar ik ga VOOR stemmen. En ik kan dat beter beargumenteren dan "ik heb niets te verbergen". Namelijk: de tegenstanders van de sleepwet komen met geen enkel goed argument en hooguit 1984-vergelijkingen en hypothetische situaties als "de overheid van nu doet het niet, maar wat nou als er hier weer een Hitler aan de macht komt, die kan dan op basis van sleep-data nog makkelijker selecteren wie er op de trein naar het Oosten moet". (of iets van gelijke science fiction strekking).
Nee, dan liever hakbars oppakken, mocromaffia aanpakken en motorclubs oprollen. Dat moet zo snel en zo makkelijk mogelijk.

Captain Pervert | 08-03-18 | 10:04 | 19

Nog even afgezien van het autocorrect gevaar. U wilt iets schrijven maar autocorrect maakt er c4, uzi, aanslag, heil oid van. De computer markeert u en kom er maar eens vanaf.

Ben Hetzat | 08-03-18 | 11:19
-weggejorist-
hallevvezool | 08-03-18 | 11:25

Captain Pervert, u bent een naïeve Lemming.

BosrandDirk | 08-03-18 | 16:56
▼ 16 antwoorden verborgen

Dit heet Neuromarketing. Dat de overheid zo modern is verbaasd me wel.

reddeloos verloren | 08-03-18 | 10:04

Ik ben tegen hoor, maar ik snap niet waarom het biljetje wel goed is als het sublimeert naar tegen, maar zogenaamd andersom niet. Dit is een stuk minder dan destijds bij het Oekraïnereferendum en dit is een beetje zielig zoeken.

TyrionLannister | 08-03-18 | 10:03 | 1

Precies, alsof andersom wel ok is.

Menage00 | 08-03-18 | 11:46

Ik weet het vakje tegen wel te vinden. Ondanks de manipulaties.

bigs | 08-03-18 | 10:03 | 1

[•] Tegen, maar we doen er niks mee.
[•] Voor, zie je wel de burger wil de sleepnetwet.
Dat idee?

Is dit nog nieuws? | 08-03-18 | 10:58

Wat dacht je van gewoon geen uitleg op het stembiljet....

F. von Zeikhoven | 08-03-18 | 10:02 | 2

En een dikke rekensom erop. Je stem is pas geldig als je die correct oplost.

Wafel | 08-03-18 | 10:14

En een taaltest waarbij je de woorden "die" en "deze" correct moet gebruiken.

Opslag Medium | 08-03-18 | 13:25
-weggejorist-
Bezorgde vader | 08-03-18 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken