Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sneaky wetje: Belastingdienst mag afluisteren

Das Leben der Afdragers

De Belastingdienst kan vanaf deze zomer meer dan alleen je bankrekening aftappen. Fiod & Co mogen dankzij een sneaky wetswijziging ook infiltranten inzetten of je communicatie gaan afluisteren.

De marechaussee en bijzondere opsporingsdiensten als de Fiod mogen voortaan, net als de politie, infiltranten inzetten en vertrouwelijke communicatie afluisteren. Dat leerde de Volkskrant uit een stiekeme wetswijziging. "We hadden al een vaste en nauwe samenwerking met de politie. Het verschil is dat we het straks zelfstandig mogen uitvoeren", adus een tevreden Fiod-meneer. Dus waar het afluisteren eerst in ieder geval nog min of meer door bevoegde en getrainde opsporingsambtenaren werd uitgevoerd, mag het afluisteren straks ook gedaan worden door boekhouders, aanslagcollectanten en opgeldophalers. "Voordeel is dat we in de nieuwe situatie slagvaardiger zijn en geen afhankelijkheidsrelatie hebben", aldus de belastingpolitie. Die afhankelijkheidsrelatie was rechtstatelijk gezien juist wel prettig, qua checks & balances. Natuurlijk is de verruiming van de wet bedoeld om "misdaad beter aan te pakken", maar wie dat smoesje koopt zal ook wel denken dat een sleepwet op de data van alle burgers een veilig gevoel geeft. Het feit dat deze wijziging stiekem, schimmig en zonder noemenswaardig debat is ingevoerd (het was een hamerstuk), zegt veel over de vrees die de Kamer had voor kritiek op de zoveelste privacyschending. Als deze trend van alsmaar uitdijende, steeds wantrouwiger wordende overheid blijft doorzetten, mogen binnen een paar jaar zelfs de controleur van de hondenbelasting, de landmeter van het kadaster en de vuilnisman in het dorp de burger afluisteren of hij/zij/het respectievelijk hondenfoto's instagramt, googelt op erfgrensboompjes of z'n afval in de verkeerde bak flikkert. Vrije burgers horen de overheid te wantrouwen, niet andersom.

Social

Reaguursels

Inloggen

Haha, ik heb een geheim nummer.

poisonivy | 06-03-18 | 23:31

Even voor de duidelijkheid. De belastingdienst mag NIET afluisteren, de FIOD wel. En dat doen ze al meer dan 10 jaar. Het enige dat er verandert is dat ze het nu niet meer onder leiding van de politie doen, maar het zelfstandig mogen. Natuurlijk wel alleen na toestemming van een Rechter-commissaris.

broodje gezond | 06-03-18 | 20:39 | 1

Waarschijnlijk toetsing door de rechter-commissaris achteraf. (Ben te lui om het op te zoeken.)

Analia von Solmsch | 06-03-18 | 21:30

Dus als u binnenkort een periscoop uit uw toiletpot ziet steken weet u dat het Waterschap, dat straks ook ruime bevoegdheden krijgt (toch?), een onderrioolwaterdrone met poep-DNA-meet-capaciteit uw (onder)kant heeft uit gestuurd. Moet u maar niet onterecht kwijtschelding aanvragen! Foei

HeelStijl | 06-03-18 | 17:29

@maxrelax | 06-03-18 | 14:20 U reageert op CocaCola en stelt: U lijkt ervan uit te gaan dat elke ambtenaar zn morele compas in orde heeft en geen informatie zal doorspelen naar andere partijen en dat die eerlijkheid altijd gewaardborgd blijft.- Als vm ambtenaar kan ik u verzekeren dat er nogal wat NSB-achtige figuren rondlopen. Dat geldt daarnaast niet alleen voor ambtenaren.Heel simpel. Hoe denkt u bijv. dat AFA aan de tijd en de locatie van de vergunning voor bijv. een Pegidademonstratie komt. Lekken heet zoiets. (Zie ook jaarverslag AIVD)

gnor | 06-03-18 | 16:27

Nou, dan gebruiken we voortaan toch geen telefoon meer, gewoon met een brief een mannetje te paard sturen zoals dat in de middeleeuwen ook ging, zo doen we dat met middeleeuwse praktijken. Wat een ontzettend KUT land is dit aan het worden zeg!! Dit is geen democratie maar een dictatuur!

dubbelicious | 06-03-18 | 15:23

De typhus voor belasting fraudeurs. Is strafbaar dus alles mag bij het opsnorren van dat tuig.

MagIkAlWeer | 06-03-18 | 14:57

""...mogen binnen een paar jaar zelfs de controleur van de hondenbelasting, de landmeter van het kadaster en de vuilnisman (,,) de burger afluisteren
@ Van Rossem | 06-03-18 | 11:09
Wat velen niet weten is dat al decennia lang de gas/electra meteropnemers (en vroeger de postbodes) opdracht hebben om te kijken of er een of meer honden in het pand aanwezig zijn, dit mbt eventueel ontdoken hondenbelasting.
https://www.digibron.nl/search/detail/012e9a03aeee17bd1f2ee85c/meteropnemer-let-ook-op-honden

telelezer | 06-03-18 | 14:49

Er kwam het BSN. Verstandige mensen zagen het voor het was. Het BurgerSpionageNummer. Jullie stonden erbij en keken ernaar. Gewoon als makke schapen zo blij zijn met de verzorgingsstaat. Nu worden de onvermijdelijke excessen (zoals voorzien) werkelijkheid. Niet zeiken. Jullie wilden verzorgingsstaat, nou de consequenties accepteren. Vluchten kan niet meer. De FIOD vind je overal. Ook in je Whatsapp groep.

Gingersrule | 06-03-18 | 14:05 | 1

Niet helemaal waar. Onder druk van de kamer werd afgesproken het sofinummer alleen te gebruiken voor de belastingen. Later heeft men de naam veranderd en vervolgens is men steeds meer dingen gaan koppelen.
Vroegah hadden we politici die al enigzins een leven achter de rug hadden en de oorlog nog in het geheugen. Tegenwoordig worden er voorstellen gedaan als inloggen bij de overheid via facebook, privacy opgeven vanwege een veiligheidsgevoel, mensen laten betalen voor rechtzaken en ga zo maar door.
Mensen willen dit niet, denken met stemrecht dingen te kunnen veranderen maar waar volksvertegenwoordigers vroeger inderdaad probeerden het volk te vertegenwoordigen heeft men het nu over de bv Nederland, beseft men dat tegen zijn het einde van een carriere betekent en vind men dat eenmansfracties eigenlijk zetelroof zijn.
Als je bedenkt dat Volksvertegenwoordigers "zonder last" hun werk moeten kunnen doen gaat de "partijdicipline" tegen de wet in en kun je net zo goed de kamer vullen met slechts de fractievoorzitters.
Enfin, waar hebben we het over, vroeger werd afwijken van het verkieszingsprogrgamma ook als kiezersbedrog gezien, tegenwoordig heet dat compromissen sluiten. Stemmen is zinloos geworden, de kamer lijkt op China..
Enfin, ik ben mijn gal kwijt en excuses voor het off topic gaan en de eventuele overlast die dat meebrengt..

BootleggersSmurf | 06-03-18 | 15:45

Daar komt de spreekwoordelijke ‘aap’ weer eens uit de mouw. Onbetrouwbare overheid hoor.

Accident_Prone | 06-03-18 | 14:05

Je moet je nooit bang laten maken, maar als je zo naief bent te denken dat je in Nederland nog privacy hebt, vergeet het. Ze weten alles van je als ze dat willen of als ze dat nodig vinden. Als het de veiligheid van de staat (lees bescherming van de elite) betreft, kunnen, mogen en doen ze alles ze alles. Er komt officieel niets op papier van dat soort duistere zaken. Dat kunnen ze onder het mom van anonieme tips en allerhanden kunstig in elkaar geknutseld bewijs wel zodanig , formuleren dat zelfs de beste advocaat daar niets aan kan doen.
Wie controleert wie. Van de" overheid "heeft niemand meer een hoge pet op. Alles kan gemanipuleerd worden. Filmrolletjes raken zoek, geluidsbanden worden per ongeluk gewist, bonnetjes verdwijnen en hoge ambtenaren , die uiteindelijk de verantwoording moeten nemen, liegen , omdat ze vaak zelf chantabel zijn of anderszins.Altijd worden er dan WC eend onderzoeken gedaan door commissies met vaak dezelfde namen van mensen die zo betrouwbaar zijn , dat ik ze nog niet op mijn huisdier zou laten passen.
Ze mogen mij controleren, want ik heb niets te verbergen en lever ook geen gevaar op voor onze elite, behalve mijn grote bek, maar die neemt toch niemand serieus en ik ben slap 70, dus ik vind het wel prima.

beau van rtl | 06-03-18 | 14:05 | 1

Op tegensputteren staat vooralsnog niet de doodstraf dus waarom geen aandacht ervoor vragen

Dr. Blechtrummel | 06-03-18 | 18:33

De vraag is hoe betrouwbaar zijn de ambtenaren die dit uitvoeren en controleren. Er zouden onafhankelijke instanties zijn die kijken of het afluisteren volgens de regels verloopt. Maarja er is al genoeg bewezen dat onafhankelijkheid in NL nergens meer bestaat.

watazooi | 06-03-18 | 13:55 | 2

Inzake de sleepwet is daar o.a. Harm Brouwer voor benoemd. Als er nou een voorbeeld is van een persoon die van de wieg tot aan het graf betaald wordt door de overheid dan is hij het wel. Hoezo verwacht iemand in NL dat hij onafhankelijk kan oordelen.

Beroep = Boerenlul | 06-03-18 | 13:59

watazooi. Zo verschrikkelijk waar. Jammer maar waar. Zolang we in Nederland een monarchie hebben zal dit zo blijven. Beste mensen hoor die monarchen-familie, maar niet meer van deze tijd. Gewoon op vakantie sturen voor altijd. Geld zat.

beau van rtl | 06-03-18 | 14:50

Precies hierom hebben referenda in de vorm die wij tot voor kort hadden geen zin. Want dan verzint men wel weer andere wetten die minstens even dubieus zijn zoals degene hierboven.

Met de wetswijziging gaat Nederland voor de eerste plaats bij het volgende tap-onderzoek.
"De bron van de eerdere berichten was vaak een onderzoek uit 2004 van het Duitse Max Planck Institut. Daarin werden twaalf Europese en vier niet-Europese landen vergeleken. Nederland bleek na Italië verhoudingsgewijs de meeste telefoons af te luisteren. Per 100.000 Nederlanders werden er 62 telefoontaps geplaatst door politie en justitie. In Italië waren dat er 76. Zwitserland stond op de derde plaats met 33 taps per 100.000 Zwitsers." https://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/11/nederland-tapt-de-meeste-telefoons-af-1292339-a638018

rhov-ion | 06-03-18 | 13:55

Maar ze gaan dit alleen bij criminele drugsterroristen die kinderporno verhandelen en aan nepnieuws doen uit Rusland. En de minister gaat er toezicht op houden. En het is een ict systeem, dus kan niet mis gaan!

dyslexieman | 06-03-18 | 13:46

Als je jan modaal maar bij zijn ballen kan grijpen, daar is het de overheid om te doen. Niet om zogenaamde criminaliteit te weren. We hebben nu al wetten die alle illegale dingen tegen zouden kunnen gaan, mits dat de wet werd uitgevoerd. Dat doen ze nu immers ook niet want de handhaving is ver te zoeken. Een argument zal ook wel weer zijn dat discriminasie door profiling zo voorkomen kanworden/ onzichtbaar wordt.
Hoofdreden is toch wel de bange burger.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:18

De Dagdief Tapes. Oei. Dit gaat groot worden mensen, schandaal na schandaal. Bigger than Holleeder en Endstra!

Dagdief | 06-03-18 | 13:09

Opvallend dat geen enkele journalist of privacy-club het wetsvoorstel en de behandeling ervan heeft opgepikt.

Dr. Blechtrummel | 06-03-18 | 13:07 | 1

Heb je de uitzending van het Nationaal Propaganda Orgaan over nepnieuws gisteren gezien? Dan weet je dat het er vooral om gaat wat men NIET laat zien...

Brou Is Back | 06-03-18 | 13:18

Het FIOD is niet zomaar een dienstje met belastingambtenaartjes. Het is een dienst met opsporingsbevoegde ambtenaren.
Het FIOD spoort o.a. belasting fraude op. Mij lijkt het wel lekker dat ze een Turkse Nederland hatende familie kunnen opsporen, die hier in Nederland autkiering krijgen terwijl ze in Turkije via de mail beslissen of er natuursteen of toch hout op de vloer van hun kapitale villa moet komen.
Of dat een oplichter die geld heeft afgetroggeld van mensen en dit vervolgens laat rollen maar in Nederland geen rooie rotcent heeft. Dat het FIOD dan bij machte is om hem af te luisteren terwijl hij even gauw zijn gestolen geld elders probeert te stallen omdat hij door heeft dat ie op de korrel wordt genomen.
Volgens mij gaat het FIOD niet ratelaar afluisteren im te checken of hij zijn belastingaangifte wel juist heeft ingevuld of vergeten is een extra inkomen van €600,= per jaar aan te geven.

ratelaar | 06-03-18 | 13:00 | 1

Haha ik moest even lachen

Hufterst | 06-03-18 | 22:51

Is er misschien nog een reaguurder die graag wil laten weten dat ie 1984 van Orwell heeft gelezen?

BarryMitswa | 06-03-18 | 12:51 | 2

Hoeft niet meer; all happening here and now!

Brou Is Back | 06-03-18 | 13:19

Jij in ieder geval niet.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:19

VeelTeSteil | 06-03-18 | 12:26

Als jij als individu mij salaris wil weten is dat anders dan dat de overheid door middel van algoritmes probeert om bv. fraude, zwart werken en witwassen tegen te gaan door miss van het checken van rekeningen. Camera's in mijn huiskamer zal ik niet openbaar maken vanwege mijn veiligheid. Dieven hoeven niet te weten wat ik in mijn huis heb liggen. De overheid gaat echt niet inbreken op camera's om te lijken of jij iets raars in je huiskamer heb liggen. Hoeveel geld, tijd en personeel denk jij dat ze hier voor hebben?

CocaCola | 06-03-18 | 12:44 | 4

een beetje hacker luist ze er zo in om bij jou te kijken ipv bij zichzelf. Zo lek als een vergiet. En de grootste lichten werken er ook niet.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:21

U lijkt ervan uit te gaan dat elke ambtenaar zn morele compas in orde heeft en geen informatie zal doorspelen naar andere partijen en dat die eerlijkheid altijd gewaardborgd blijft. Ik ben hier minder zeker van.

maxrelax | 06-03-18 | 14:20

maxrelax | 06-03-18 | 14:20
In de sleepwet staat zelfs expliciet dat de ruwe data 1-op-1 doorgegeven mag worden aan andere landen en instanties, zonder dat Nederland eerst de gezochte gegevens er uit filtert of toezicht en zeggenschap houd hoe er met de overgedragen data omgegaan zal worden. Alle waarborgen over eerlijkheid zijn dus wettelijk expliciet uitgesloten.

W_F | 06-03-18 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

Leuker kunnen we het niet maken, zo zijn wij altijd bij u thuis! Scheelt een blauwe envelop.... tering... what the fuck... waarom gaat ontwikkeling steeds de verkeerde kant op....

ergveelstijl | 06-03-18 | 12:35

Wellicht invoeren vermogens of inkomenstoets bij stemrecht. Alleen mensen die echt een bijdrage leveren, middels belastingafdracht, stemrecht verlenen. De rest is toch niet interessant.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:35 | 5

Oeffie toch. Goed geboerd natuurlijk en nu moet 't slavenvolk maar gewoon weer de mond houden zeker. Ain't gonna happen, oef.

VeelTeSteil | 06-03-18 | 12:55

Een beter plan, laat alleen de elite stemmen. Zoiets?

Implants | 06-03-18 | 13:02

laat alleen de elite stemmen. Zoiets?
Implants | 06-03-18 | 13:02
Newsflash: de elite betaalt geen of vrijwel geen belasting.

jemagookniksmeer | 06-03-18 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

En het gaat steeds verder, het stopt hier echt niet mee.
Volgend jaar weer iets anders.
Ze gaan tot het uiterste.
Tot we helemaal geen kant meer uit kunnen.

BosrandDirk | 06-03-18 | 12:34

Bijzonder land zijn we aan het worden. Aan het hoofd een bizarre kliek die klakkeloos opdrachten van Brussel uitvoert. Daarnaast beschouwen zij het volk als dom, zodat er heul veel op een badinerend toontje moet worden uitgelegd. Aan de andere kant wordt het volk totaal niet vertrouwd en moet er massaal afgeluisterd worden om er achter te komen wat er precies speelt. Zoals ik al eerder hier heb aangegeven, dergelijke acties als sleepwet leidt alleen maar tot een immer uitdijend overheidsapparaat dat steeds verder de samenleving in wil.

Verder heb je politici die gewoon maling aan het volk hebben en er op neerkijken. Toen dikke BMW mevrouw werd aangereden, verdomde Dijkhof het om maar überhaupt iets van zich te laten horen. Nee, 2000 vluchtelingen in Oranje proppen had prio. Fuck die domme kutburgers met hun kutmeninkjes. Rutte die glashard loopt te liegen tegen de burger en iedere vorm van kritiek weglacht, dat niveau.

Vind je het gek dat de burger langzaam maar zeker een diepgewortelde afkeer van de politiek begint te krijgen.

RenHoek | 06-03-18 | 12:34

Dus het referendum tegen de sleepwet komt er omdat wij niet zomaar afgeluisterd willen worden, maar deze nieuwe afluisterwet maakt dat alsnog mogelijk (maar dit keer met een andere reden)? Of hoeven we ons geen zorgen te maken omdat afluisteren enkel en alleen is toegestaan als je ècht verdacht bent? Nou, als iemand ècht verdacht is, dan lijkt het me dat je gewoon mag eisen van zo'n persoon om zijn administratie nader toe te lichten, toch? Of maakt het afluisteren van iemand, en vervolgens niets extra verdachts horen, automatisch een persoon minder verdacht?

JackStick | 06-03-18 | 12:26

Er komen zo tegen de verkiezingen, en deze keer ook een referendum over de sleepwet, altijd propagandaberichten van de regering naar buiten, bedoeld om de grootste groep mensen in te pakken.
Mensen vinden het namelijk prachtig wanneer de ‘schatrijke belastingontduikers’ gepakt worden, de grote bedrijven, de slimme miljonairs, dit is er een van, een propagandabericht om de mensen vóór de sleepwet te laten stemmen.
Onlangs waren er nog een paar van dit soort jubelnieuwtjes, de dalende criminaliteitscijfers, terwijl de gevangeniscipiers de dalende misdaadcijfers niet kunnen geloven.
Ook een bericht over de economische groei die in Nederland sterker zou zijn dan die in alle andere eurolanden.
Nog een, de werkloosheid in Nederland gaat ‘volgend jaar’ naar het laagste niveau sinds 2001.
Staatspropaganda heet dit, sturen van de massa.
Trap niet in deze jubelverhalen.
En ook niet in de positieve verhaaltjes van de Staats trollen hier op GeenStijl.

BosrandDirk | 06-03-18 | 12:23

Ik ben tegen deze wet, al is het zinloos tegen te zijn, alle data en gesprekken worden al opgeslagen en zonodig gebruikt, het systeem van de VS werkt ook en voorkomt niets of weinig, het is te veel om echt iets mee te kunnen, terroristen werken analoog echt niet via digitale weg, criminaliteit gebruikt versleutelde telefoons en veel analoog, het grote probleem met dit plans de overheid en ict, er moet een systeem gemaakt worden hardware die alles opslaat met software die automatisch zoekt filtert e.d., daar moet pokeren firewall gezien de faal ict projecten van de overheid, is een firewall een doosje lucifers en een brandblusser, de kosten worden waarschijnlijk geraamd op 100 miljoen met uitloop naar 100 miljard, gezien het digitale verkeer in Nederland moeten ze een flink gebouw hebben voor deze servers en redelijk wat personeel, alleen op het praktische deel gaat er al compleet fout, met als resultaat hoge kosten zonder pakkans criminelen en of terroristen, alleen een Blake Nederlander die een minuscule fout maakt wordt hard aangepakt, andere Nederlanders is direct discriminatie dus stem tegen of voor als je voor d666 bent

Rest In Privacy | 06-03-18 | 12:16 | 1

Goed verhaal man. Goede zinopbouw ook.

Theo? | 06-03-18 | 12:20

Best eng allemaal.

Schepvogel | 06-03-18 | 12:11

met een fop parlement,onnozele rechters en een waanzinnig grote en rijke overheid ben je als burger slechts een een klein pispaaltje waar geld uit te halen is.we hebben de hoogste belastingdruk van de planeet
daarbij is belasting heffen en de daarbij horende controles het enige waar deze overheid heel goed is.
snap dat nou.
misdaad,democratie, niet belangrijk voor onze overheid.
geld en nog eens geld,dat is het enige en je zult altijd betalen.

pejoar | 06-03-18 | 12:09 | 2

Ga eens op zoek naar de SHIFT-toets. Voor al uw hoofdletters!

Brou Is Back | 06-03-18 | 13:21

Ik vind die hele democratie een complete illusie. Eigenlijk is het gewoon een bezetting door een roofstaat. Onder het mom van 'democratie'. En als die democratie wel 'werkt' dan heb je collectivisme. Dus of het is een laagje bullshit over een roofstaat of het is collectivisme of een combinatie van die twee dingen en ik wil ze allebei niet.

JensDensen | 06-03-18 | 13:40

Hoe komt het nou dat ik opeens aan die inspecteurs van de vroegere Dienst Luister- en Kijkgelden moet denken?

piloot47 | 06-03-18 | 12:06

En dan te denken dat ze het gedoogkabinet met Wilders "Bruin 1" noemden.
Wat is DIT dan?

PresidenteDeConjovia | 06-03-18 | 12:06

Ben er altijd vanuit gegaan dat dit al gebeurde. Niks te verbergen en toch is het een vervelend idee dat iedere malloot je gesprekken kan meeluisteren.

Watching the Wheels | 06-03-18 | 12:04 | 2

Als je zoals zovelen niks te verbergen hebt, heeft de overheid ook geen reden om vergaande bevoegdheden te hebben. Het punt dat we in Nederland met integere Burger en een Niet Integere Overheid te maken hebben komt steeds dichterbij.

Het is ook krom dat juist vandaag het CPB met cijfers naar buiten komt dat de criminaliteit daalt en diverse partijen die cijfers betwijfelen. Wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat er geweigerd wordt op o.a. het politiebureau uw aangifte op te nemen, ja dan dalen de cijfers en percentages. Als uw criminele buurman geliquideerd wordt komt er een team van 50 rechercheurs tevoorschijn als u aangifte wil doen wordt u weggestuurd bij de balie van het politiebureau.

Beroep = Boerenlul | 06-03-18 | 13:56

@Beroep = Boerenlul, na het WODC neem ik al die instituten niet echt serieus meer. Wetenschap is daar ondergeschikt aan de politieke wind en zie geen reden waarom dit elders anders zou zijn. Verder ben ik het wel eens met jouw tegeltje.
Hoe zou iemand als pechtold die bevoegdheden inzetten vanuit zijn penthouse trouwens?

BootleggersSmurf | 06-03-18 | 14:12

Tails op de laptop. Signal op de telefoon. VPN voor de verbinding. Een een stuk of 10 burner-phones in de la met gratis eenmalige sims. Voorlopig wens ik de AIVD veel succes.

The2Amendment | 06-03-18 | 12:02 | 3

We gaan eens extra op u letten.

piloot47 | 06-03-18 | 12:18

Succes !

The2Amendment | 06-03-18 | 12:28

Klinkt goed maar:
Je zit niet meer op je eigen verbinding maar eentje die een Man In The Middle heel goed mogelijk maakt. Jij vertrouwt je provider en de infrasctructuur maar beide hebben maar te doen wat onze overheid dicteert. Jouw download en de checksum die je ziet zijn dus te manipuleren.
Jouw VPN heeft een login, via dezelfde MITM valt jouw login te tappen waarmee je hele encryptie vervalt. Sowieso word dat verkeer opgslagen voor verder onderzoek en is het een indicatie dat je iets te verbergen hebt.
Je telefoons hebben een IMEI, jouw stem is uniek en binnen seconden te vinden binnen het netwerk. Aangezien jouw gedrag aanleiding geeft tot extra aandacht zul je dit ook krijgen. Check even naar misstanden van sociaal rechercheurs en bedenk dan dat het werk van deze mensen onder staatsgeheim gaat vallen, zuiver het klokkenluiden is al strafbaar en afgezien daarvan is het allemaal per wet toegestaan. Mensen zijn ook voorspelbaar in gedrag en dat gaat verder dan je zou denken, Big Data is a bitch.
Enfin, succes ermee.

BootleggersSmurf | 06-03-18 | 13:22

Ik heb sinds 2 weken een vpn op de router geinstalleerd.

accijnstoerist | 06-03-18 | 12:01 | 1

U staat op de lijst

piloot47 | 06-03-18 | 12:18

Ik heb wel eens gelezen dat in de VS meer dan 20 instanties het recht hebben om gewapend en ongevraagd je huis te betreden.
Misschien weet iemand daar meer over.
Het gaat dan als volgt: een instantie zou wel eens in je huis willen neuzen om tandenborstels te tellen, maar heeft geen goede reden en ook geen bevoegdheid om dat te doen.
Dan blijkt dat er een snoeppapiertje in je tuin ligt en dat geeft de vuilnisdienst bevoegdheid om binnen te vallen en die telt dan meteen even de tandenborstels voor die andere instantie.
De volgende stap is dat er nog maar één wet geldt: alles wat de overheid doet is toegestaan.
Een voorbeeld in Nederland:
Iemand wordt verdacht van een drugsdelict maar de politie krijgt geen bevel tot huiszoeking. De verdachte had ook een roofvogel. De dienst die daarover gaat kon, op zoek naar illegale roofvogels, wel een bevel krijgen en de politie ging uit 'veiligheidsoverwegingen' mee naar binnen.
We hebben (of hadden) ook verkeersrazzia's waar verschillende diensten met verschillende bevoegdheden samenwerken om zoveel mogelijk mensen te kunnen criminaliseren.
Van democratie naar dictatuur. Rutte cs regelt het graag voor ons.

arbeid_loutert | 06-03-18 | 12:00 | 2

Om de woning van Mink Kok binnen te gaan, die niet thuis was. Heeft de politie eerst een waterlek gecreëerd toen had men een reden het huis te betreden, namelijk wateroverlast.
Een anders voorbeeld van schandalig optreden, s'morgens om 5 uur valt een arrestatieteam een huis binnen en arresteert 2 bewoners. Prima denkt u. De kinderen van het echtpaar werden echter tijdens de inval niet opgemerkt en werden dan ook door politiekorps volledig aan hun lot overgelaten, totdat de buurvrouw in de gaten kreeg wat er aan de hand was.

Beroep = Boerenlul | 06-03-18 | 12:12

In Nederland hadden we toch de klusjesmannen die de opdracht kregen goed rond te kijken in de sociale huurwoningen?

marjen | 06-03-18 | 12:13

Tja, en Turken en Marokkanen mogen ze nog steeds niet controleren.... want 'racies'

trottle | 06-03-18 | 11:58

Ik ben een optimist! 18% wordt opgelost! Dat is bijna een/vijfde! Gigantisch toch! Dat zijn allemaal heus geen gelukstreffers! Verder bezit ik weinig, de misdaad richt zich tegen de rijken en niet tegen mij. Een mooiere nivellering kan ik me niet voorstellen. Verder is mijn buurman bij de politie, de verhalen over zijn werk zijn een grote slapstick. Als ik ze opschrijf word ik rijk! Het leven is een feest.

bolletje kaas. | 06-03-18 | 11:57

Maar heeft u het gelezen in het Financieel dagblad, hoezeer de belastingdienst de boel heeft belazerd, en tot in hoogste instantie veroordeeld is!
Informatie over zwart geld op een smerige manier heeft verkregen.
Lezen!

watmagjenogwel | 06-03-18 | 11:54 | 1

Betalen voor gestolen gegevens. Helerij is het.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:02

Ik durf niet te zeggen wat ik hier van vind.

Nuchternederland | 06-03-18 | 11:54

Wie bevriend is met mutti Merkel, vind vanzelf de Stasi praktijken weer heel normaal.

FreeVogelaar | 06-03-18 | 11:52

Mijn oude Sok praat niet.

Mark_D_NL | 06-03-18 | 11:50 | 1

Zo is het.

Lupuslupus | 06-03-18 | 12:15

Buitenlanders die frauderen met uitkeringen mogen door de Nederlandse overheid niet worden vervolgd omdat dit discriminatie is.
Is deze wet er voor om deze 'je pakt alleen de buitenlanders' verdediging te omzeilen?
Of wil men het geld dat ze niet van buitenlanders kunnen terugvorderen dan maar op de overige Nederlanders herhalen?

Johanvb | 06-03-18 | 11:41 | 1

Ik vrees dat uw laatste zin de waarheid dicht benaderd, Johanvb.

JanvandeBiertent | 06-03-18 | 11:46

Zo kun je een "sleepwet" ook invoeren. Dus het referendum is praktisch gezien nutteloos.

Mannes | 06-03-18 | 11:41

Heel Nederland begint te lijken op de Oostvaardersplassen, we zijn met te veel bewoners, sommige komen alleen maar vreten, en er staat een hek omheen uit angst dat je in het Buitenland gaat tanken, inkopen doen, of anderszins je geld niet in eigen land gaat uitgeven. Als ik je nu kan afluisteren, weet ik precies wat je in je vrije tijd doet, en kan ik mijn belastingregiem hier op aan passen.

Aardsengelmichael | 06-03-18 | 11:40 | 1

Ik weet dat je ons wil beschermen maar dan moeten we jou wel oproepen.
p.s, Een engel vergeet ook wel eens een ë te schrijven.;)

steekmug | 06-03-18 | 12:07

VPN's worden binnenkort heel erg groot in Nederland.

Basil Fawlty | 06-03-18 | 11:39 | 4

VPN heeft maar beperkt nut
Offline gaat weer heel Groot Worden.

Mark_D_NL | 06-03-18 | 11:51

@Wafel succes met de uitvoering van dat verbod.

TyrionLannister | 06-03-18 | 12:07

@TyrionLannister de uitvoering zal kinderlijk simpel blijken. De EU drukt het er wel doorheen, desnoods met een mooi inlegvelletje. Hoe de naleving er uit zal zien is een andere vraag. In ieder geval kunnen publieke VPN diensten worden uitgebannen,.Dat scheelt al een hoop. Hoe eigen VPN servers worden uitgebannen is een tweede. Wellicht dat ze de ISP's voor dat karretje kunnen spannen, net als bij de aanpak van The Pirate Bay is gedaan.

Wafel | 06-03-18 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

De verwoede pogingen om cash geld transacties uit te bannen, uw vooraf, deels, ingevulde belastingformulier. Het is uw zuurverdiende geld niet meer.
Het meest vervelende aan discussies met de blauwe enveloppe brigade is dat de bewijslast is omgedraaid. Zij kunnen suggereren wat ze willen, gebaseerd op aannames en hun eigen interpretaties, het is daarna aan u om uw gelijk te bewijzen.
De fiscus weet nu al meer van u dan u zich kunt indenken maar bij dit soort afluisterpraktijken ligt er een groot gevaar op de loer, afgunst en tunnelvisie is ook een ambtenaar niet vreemd.

JanvandeBiertent | 06-03-18 | 11:36 | 5

van oeffelen,
Dus u vertrekt?

marjen | 06-03-18 | 11:42

Van Oeffelen, ik woon al jaren in het buitenland maar mijn Biertenten staan (nog) in Nederland. Zo draag ik iets bij, in de vorm van belasting, aan het landje aan de Noordzee wat mijn geboortegrond. U bent duidelijk voorstander en trek daaruit mijn conclusie dat u geen ondernemer bent.

JanvandeBiertent | 06-03-18 | 11:44

Van Oef is al geruime tijd geleden vertrokken. Daad bij woord gevoegd. Eerst succes behaald en vervolgens op verschillende plaatsen neergestreken. Inderdaad eigen zaak.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaan ze nu op grote schaal het midden en kleinbedrijf afluisteren? En zzp-ers?
Wat wordt het toch gezellig hier.

marjen | 06-03-18 | 11:35

Alleen om te zieken zou ik al een overload aan rooie vlaggen creëeren. Als je niet gevolgd wilt worden moet je compleet offline vanuit een hutje op de hei gaan opereren.

Mastermattie | 06-03-18 | 11:29 | 9

Ce ca! | 06-03-18 | 11:53
Maak van dat 'jaren geleden' maar 'decennia geleden'.

Want die uitzending van de VPRO was volgens mij zo'n beetje rond 1995 (met een klein beetje speling naar boven). Dat vond ik toen al schokkend om te zien. Privacy is allang dood en begraven.

laagvliegert | 06-03-18 | 12:06

@Ce ca! | 06-03-18 | 11:53'
Zoutkamp' is allang opgeheven. Je zult nu Burum is je bericht moeten opnemen ('It Grutte Ear').

piloot47 | 06-03-18 | 12:13

Ce ca! | 06-03-18 | 11:53
Weet u nog welk programma dat was? Ik zou het graag terug willen zien.

VeelTeSteil | 06-03-18 | 12:42
▼ 6 antwoorden verborgen

In de Amerikaanse politiek wordt het verschil tussen links en rechts steevast geduid als voornamelijk het verschil tussen een kleinere of een grotere overheid willen.
Duidelijk dat de Nederlandse regeringspartijen een grotere overheid willen. Maar ze noemen zichzelf wel nog steeds "rechts". Dat is populisme, rechtse kiezers naar de mond praten en net doen alsof je rechts bent, terwijl je heel andere plannen hebt.

Angel_eyes | 06-03-18 | 11:27 | 1

Populisme wordt alleen bedreven door partijen buiten het kartel. Dat weet toch iedereen? Staat in de krant.

Wafel | 06-03-18 | 11:39

Sleepwettegenstanders hebben voorstanders als 1984 idiote censuristen neergezet. Daar hebben de mensen dus een schurfthekel aan. Door randdebielen voor idioot te worden uitgemaakt.

van Oeffelen | 06-03-18 | 11:27 | 2

Sleepwettegenstanders zijn er dan ook niet op uit om idiote voorstanders van gedachten te doen veranderen. Het gaat er altijd om de mensen te bereiken die zich nog geen mening gevormd hebben. En idioten zullen hun critici altijd als randdebielen beschouwen, daar ontsnap je niet aan. Hoort bij geestesziekte.

Angel_eyes | 06-03-18 | 11:33

Maar is het wel prettig om door een idioot voor randdebiel te worden uitgemaakt?

J-van-de-Bontekoe | 06-03-18 | 11:37

Las het op Elsevier, heel zorgelijk dit

Bokito ergo sum | 06-03-18 | 11:26

Komt in de praktijk op neer dat het gepeupel de sjaak is en dat de elite hun belastingontduiking,fraude enz kunnen afkopen met een schikking.

komtdatschot | 06-03-18 | 11:25

Wie controleert nu of niet alleen maar de boze gewone Nederlander wordt afgeluisterd en Turken nooit? Ik denk al dat ik het weet : onze minister van binnenlandse zaken.

Baron Clappique | 06-03-18 | 11:25 | 1

Turken worden ook afgeluisterd en bij anti-Erdo opmerkingen netjes digitaal gerapporteerd aan ome Erdo.

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:27

Dit gaat allemaal veel verder dan wat er in de DDR mogelijk was. En nog willen ze meer de gewone burgers controleren.
Nu nog wachten op de EU-wet dat EU-kritische uitingen strafbaar zijn en de dictatuur is voltooid.

2voor12 | 06-03-18 | 11:25 | 3

Verder... en veul efficienter dan het StaSi apparaat. Erich Honneker zou trots zijn op onze Deutsche Gründligkeit

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:29

U bedoeld Erich Mielke (Hoofd STASI)

Dutch_Viscount | 06-03-18 | 12:02

Beide. Thx voor de aanvulling

Winter_is_coming | 06-03-18 | 12:15

When the people fear the government, there is tyranny. When the government fears the people, there is liberty.
-- Thomas Jefferson

The2Amendment | 06-03-18 | 11:24

Hoeveel arabisch&turkstalige luitservinken heeft men in dienst? Of is dit weer exclusief een aanslag op de witman?

Abject | 06-03-18 | 11:24 | 4

lol 'lutservinken'

einStina | 06-03-18 | 11:26

@ Abject | 06-03-18 | 11:24
Precies.

Baron Clappique | 06-03-18 | 11:29

Tja die arabisch&turkstalige luistervink is op zijn beurt weer niet te vertrouwen door de roverheid, dus daar schiet je niet zo veel mee op als roverheid.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Hoort allemaal bij de linkse Orwell strategie. De 'linke liberalen', het is best knap hoe de linkse garde het woord liberaal aan zich weet vast te houden. Links staat voor centralisatie overheid, nivelleren van de bevolking, extensieve controle van die bevolking onder het mom van tal van excuses. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen daar intrappen.

TyrionLannister | 06-03-18 | 11:23

De DDR is westwaarts verplaatst

gnor | 06-03-18 | 11:23 | 2

Was toch ook een democratische republiek?

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:25

Geef het nog een paar jaar en we smeken de Russen om ons wederom te bevrijden.

Abject | 06-03-18 | 11:26

Ik ben misschien een domme gans maar als je qua geld iets te verbergen hebt, dan ga je toch niet via kanalen communiceren die af te luisteren zijn. De wijze waarop men communiceert als men iets te verbergen heeft, zie je zelfs in de meest waardeloze B-films.

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 11:23 | 10

@Louise
Lol, je ziet mij toch reageren op dat jij zegt dat een crimineel überhaupt geen bankrekening heeft. Ik ben niet achterlijk, mijn eerste punt was dat de overheid nu zowel digitaal als analoog af kan luisteren zonder daar heel ingewikkelde procedures voor te hoeven doorlopen. Volgens jou doet een crimineel niet digitaal of analoog maar spreek hij alleen af met mannetjes/vrouwtjes in het park. Je zegt nu zelf dat dat pertinente onzin is.

TyrionLannister | 06-03-18 | 12:20

@TyrionLannister
Je hebt hélémáál gelijk Tyrion, op de manier zoals jij begrijpend leest. Tevreden?

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 12:27

@Louise
"een echte crimineel doet niks digitaal én analoog. Die heeft zelfs geen bankrekening. " Ik zal dit inderdaad verkeerd lezen, zal aan mij liggen.

TyrionLannister | 06-03-18 | 12:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch jammer dat dat nooit iets geworden is. Rechtstaat in Nederland.

Blasfemie | 06-03-18 | 11:23 | 1

Een 'rechtsstaat' is sowieso een contradictie. Een staat leeft van 'belasting' en dat is afpersing dus elke staat is gebaseerd op onrecht. Onrecht is de kern van elke staat.

JensDensen | 06-03-18 | 13:26

Uit peilingen komt het beeld naar voren dat een meerderheid vóór de Sleepwet gaat stemmen. Het varken staat bij het slachthuis, de inspectie zegt tegen het varken dat alles netjes volgens de regels wordt uitgevoerd en het varken in goede handen is. Het varken zag dat het goed was en ging netjes bij de ingang staan.

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:20 | 3

Ja, vooral ook omdat tegenstanders de voorstanders voor idioten hebben uitgemaakt.

van Oeffelen | 06-03-18 | 11:22

Tja, mocht er een 'voor' uitkomen, dan is dat in ieder geval democratisch besloten. Het zou wel het argument dat het 'volk' alleen maar tegenstemt op referenda volledig onderuit halen.

Blasfemie | 06-03-18 | 11:26

Blasfemie, dat zou dan het enige lichtpuntje zijn. Wel heul erg klein dan, maar toch.

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:31

"Als deze trend van alsmaar uitdijende, steeds wantrouwiger wordende overheid blijft doorzetten, mogen binnen een paar jaar zelfs de controleur van de hondenbelasting, de landmeter van het kadaster en de vuilnisman in het dorp de burger afluisteren of hij/zij/het respectievelijk hondenfoto's instagramt, googelt op erfgrensboompjes of z'n afval in de verkeerde bak flikkert."

Dat met die hondenbelastign gebeurt al, soort van. Athans in mijn gemeente. Een goede vriend wist me te vertellen dat hij een ambtenaar op heterdaad heeft betrapt toen hij door zijn raam zat te loeren of hij ergens een hond kon bespeuren. Als er ergens geld te halen valt doen ze enorm hun best. In andere gevallen not so much.

OpperGek | 06-03-18 | 11:20 | 3

Tja, je weet niet of het een ambtenaar is die door je raam staat te kijken. Kan ook een inbreker zijn die wederrechtelijk jouw terrein heeft betreden. Dus direct bijtende valse hond loslaten en ..... O, nee, dat kan niet.

The2Amendment | 06-03-18 | 11:26

De hondenbelasting hebben ze al een veel makkelijkere manier voor gevonden. Gewoon even bij de dierenarts langs.

TyrionLannister | 06-03-18 | 11:27

Wijlen een aangetrouwd familielid was hier bekend als de hondenmepper namens de gemeentelijke belastingen (meer dan 20 jaar geleden had hij al zijn trucjes) . Hij vertoonde toch enkel speurneusgedrag wanneer zijn chef wat meer geld wilde zien binnenkomen. Voor de rest een prima baan en bij mooi weer heerlijk in de buitenlucht en gezellig kletsen met deze of gene.

gnor | 06-03-18 | 11:38

De overheid verliest steeds meer - en terecht - de greep op de burgers en zal steeds harder optreden om de macht te behouden.
Op termijn zijn er 2 uitkomsten:

1. Het volk is totaal lamgeslagen en accepteert alles - onder dwang maar heeft de moed niet meer om ertegen in te gaan -. USSR in actie.

2. Burgeroorlog: het volk staat op tegen de Staat en haar meelopers.

Andere mogelijkheden zie ik niet. Maar ben er bijna zeker van dat het 1. wordt.

Lupuslupus | 06-03-18 | 11:19 | 6

Nee Barry, die zie ik inderdaad niet. Als u die wel ziet bent u een onverbeterlijke optimist òf nog 'jong' en dan weet u niet hoe ons land in de laatste 40 jaar afgezakt is tot een bananen koninkrijk. Zelfs de koning heeft zijn macht overgedragen aan Brussel dus wat doet de man hier nog. Met zijn sprookjes 'ik zal dit land verdedigen ...enz.' Zeker net zoals in 1940.

Lupuslupus | 06-03-18 | 12:24

Of het is gewoon niet zo paranoïde en vindt dit gewoon compleet niet boeiend.
Sta je dan 'USSR' en 'burgeroorlog' te schreeuwen op je zeepkistje in het eentje op de dam.. succes knul.

BarryMitswa | 06-03-18 | 12:39

BarryMitswa | 06-03-18 | 12:39
You are obviously not a golfer!

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Terecht dat dit mag. Nu nemen sommige belastingplichtigen hun geheimen mee het graf in. Daar moet verandering in komen. Onderzoeken op begraafplaatsen kosten teveel geld en moeite: www.daskapital.nl/4641112/belastingin...

El Rico Grande | 06-03-18 | 11:19 | 1

Dieptepunt inderdaad.

Basil Fawlty | 06-03-18 | 11:32

Een geheel nieuwe manier van aangifte doen.

Baron Clappique | 06-03-18 | 11:19

Ik denk (weet haast wel zeker) dat de "NEE" uitslag van het "Sleepwet"-referendum bij Rutte, Peggold en/of Orwellengren, de volgende uitspraak gaat opleveren: "Mooi verhaal, duidelijke uitslag ook, doen we verder niks mee". Zal de geloofwaardigheid (die op z'n zachtst gezegd al niet bijster groot is) verder aantasten. Gaat vroeg of laat élke politicus in de reedt bijten.

Grijskijkert | 06-03-18 | 11:18 | 3

T is tenslotte een raadgevend referendum

BarryMitswa | 06-03-18 | 11:46

Men zou die raad ook ter harte kunnen nemen nietwaar? Waarom vraagt men anders 'raad'? U zakt alweer door het ijs. Bent u soms Demoncraten66 stemmer?

Lupuslupus | 06-03-18 | 12:27

Wat exact zou men dan ter harte moeten nemen?
Enige wat zo'n referendum hen vertelt is JA of NEE, zonder enige (mogelijkheid) verdere toelichting ervan. Kansloze toestand zijn referendum, dat bleek al direct aan de belabberde opkomst.

BarryMitswa | 06-03-18 | 13:20

Vanwege de privacy van een stelletje boerenlullen in Reetkeverpikkemeschans een grote criminele bende laten lopen? Welk redelijk denkend mens wil dat risico lopen? Nee mensen, dit geschreeuw is belachelijk.

van Oeffelen | 06-03-18 | 11:17 | 8

Van Oeffelen had maar wat graag voor de Stasi willen werken in de DDR.

2voor12 | 06-03-18 | 11:31

Inderdaad. Appels en peren. Die grote bende, daarvoor krijgt men keurig toestemming voor afluisteren van de rechter of rechtercommisaris (wie dat ook mag toestaan hier).

O2Neutraal | 06-03-18 | 11:41

van Oeffelen | 06-03-18 | 11:17
hahaha, criminelen vang je niet met dit soort grapjes. U van Shell en consorten zouden beter moeten weten.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Als ik een papier onder mijn ogen krijg waarop staat uw privacy is gewaarborgd, daarmee veeg ik dan mijn billen af.

vluchtelingallergie | 06-03-18 | 11:17

Ik denk dat als we wat koperdraadjes en magneten om Orwells graf heen doen
dat we een onuitputbare bron van energie hebben..

KutFilosoof | 06-03-18 | 11:17

Als zelfs al de belastingdienst gaat afluisteren dan weet je dat je als land zelfs de DDR voorbij bent.

RenHoek | 06-03-18 | 11:17 | 1

Zeker. Maar zelfs in de DDR hebben ze gefaald dus er is nog een (kleine) hoop.

Lupuslupus | 06-03-18 | 11:23

Wat impliceert dit voor hostingpartijen? Moeten zij nog voor de zomer hun oude data clearen? Of is zoiets verboden?

mozaard | 06-03-18 | 11:16

Het is al vaker gezegd, maar het wordt steeds angstaanjagender: Het boek 1984 was GEEN handleiding..
Maar wij hebben een regering die daadwerkelijk denkt daar een utopia in gezien te hebben.

TheEgg | 06-03-18 | 11:16
-weggejorist-
van Oeffelen | 06-03-18 | 11:15 | 15
▼ 15 antwoorden verborgen

Niet dat ik iets te verbergen heb voor de fiscus, maar IK WIL DEZE SH*T NIET! Sorry voor de caps maar ik word onpasselijk van de overheid.

Kees Maf | 06-03-18 | 11:14

Leuk trouwens, dat ook je communicatie met de accountant nu niet meer onder het verschoningsrecht valt.

En dan heb ik het echt niet over moedwillige fraude en belastingontDUIKING. Maar als je als MKB'ert probeert om dezelfde, schijnbaar legale, constructies in te zetten die de Groten Der Aarde ook inzetten, ben je dus al aan de beurt straks.

PresidenteDeConjovia | 06-03-18 | 11:14 | 2

De communicatie met je accountant heeft nooit onder het verschoningsrecht gezeten. Slechts de communicatie met je advocaat valt daaronder. Het zou ook niet gezond zijn als je bespreekt met je accountant hoe de boel te flessen.
De Starbucksen, Nikes en anderen bespreken belastingminimalisatie en dat is geen verboden onderwerp.

Beroep = Boerenlul | 06-03-18 | 12:01

Zeker wel. Zolang je geen illegale zaken bespreekt, hoeft de accountant dat niet te openbaren.

PresidenteDeConjovia | 06-03-18 | 12:05

Slepende overheid en slapende burgers.

Langshetrandje | 06-03-18 | 11:13 | 1

Heb niks te verbergen, behalve de schaamte dat ik ook in dienst ben voor de bv Nederland affin...

king of my own world | 06-03-18 | 11:21

Slaap lekker allemaal... er gebeurt niks en alles is goed geregeld in de bv Nederland

king of my own world | 06-03-18 | 11:13 | 3

Dus niet

king of my own world | 06-03-18 | 11:14

U heeft toch niets te verbergen?

Langshetrandje | 06-03-18 | 11:14

Ja een grote gevangenis waar je in zit daarom sluiten ze allemaal.

Sjonie01 | 06-03-18 | 13:47

No meer creatief geïnterpreteerde en verknipte taps om de burger te naaien die zich zeer moeilijk hiertegen kan verweren.

Pimp my Voortuin | 06-03-18 | 11:13

Het is slechts wachten tot er weer een ambtenaar van de FIOD het nodig vind haar date uitgebreid te checken voordat de afspraak plaats vind.
www.daskapital.nl/5148922/fiodmedewer...
Het gaat erom dat als de overheid massaal de burger wantrouwt de burger op haar beurt de overheid massaal wantrouwt. Vooralsnog lijkt die burger daar meer gelijk in te krijgen dan de overheid.

Beroep = Boerenlul | 06-03-18 | 11:13

Wie NU nog over de sleepwet twijfelt, en NU nog niet wakker wordt, verdient niet beter.

PresidenteDeConjovia | 06-03-18 | 11:10 | 10

VeelTeSteil | 06-03-18 | 12:26

Als jij als individu mij salaris wil weten is dat anders dan dat de overheid door middel van algoritmes probeert om bv. fraude, zwart werken en witwassen tegen te gaan door miss van het checken van rekeningen. Camera's in mijn huiskamer zal ik niet openbaar maken vanwege mijn veiligheid. Dieven hoeven niet te weten wat ik in mijn huis heb liggen. De overheid gaat echt niet inbreken op camera's om te lijken of jij iets raars in je huiskamer heb liggen. Hoeveel geld, tijd en personeel denk jij dat ze hier voor hebben?

CocaCola | 06-03-18 | 12:53

CocaCola | 06-03-18 | 12:53
Het dievengilde heeft overal familie. Kennis is macht.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 13:09

@CocaCola | 06-03-18 | 12:53

Diefstal door de overheid mag misschien legaal lijken, maar in wezen is het gewoon ordinaire diefstal.

Dutch_Holland | 06-03-18 | 13:38
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken