Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huldoos. Rector UniLeiden staat voor VvMU

De Universiteit Leiden is niet alleen oud, gaaf en belangrijk maar ook de thuishaven van menig kopje van Jut in het hedendaagse publieke debat. Het is niet alleen de "Haatmadrassa van extreem-rechts" volgens de extreemlinksies omdat FvD-fanboy en Pastafarian Paul Cliteur er ronddartelt, de kikkertjes en gab.ai-tokkies van Twitter willen ook geregeld de Singelstad bombarderen omdat Leo Lucassen er universiteert. Mooi, debat. Schijnbaar bestaat de Leidsche Bek écht, zowel aan de linker- als aan de rechterkant van het polletieke spectrum. Het is dan ook maar mooi dat de universiteit er voor kiest om deze grootmuiligheid te koesteren: in tijden van marketing, studenten pamperen in safe spaces en het Vrije Woord kapotslopen op de campus kiest rector Carel Stolker radicaal voor de vrijheid van zijn medewerkers om er een controversiële mening op na te houden. "Juist de universiteit moet vrijplaats van het gesproken en geschreven woord zijn en dat kan alleen als we bereid zijn het debat met iedereen en dus ook met andersdenkenden serieus te voeren." Stolker erkent dat "diversiteit" in deze tijd vooral betekent dat je alle kleurtjes en genders mag hebben, maar slechts één politieke voorkeur en gaat daar gelukkig volledig tegenin. Nouja, fijn dat Leiden nog niet geUvAïseerd is. HUP Stolkert! 

Reaguursels

Inloggen

Universiteit Leiden, daar ging toch vroeger iedereen naar toe die later bij Philips ging werken.

Louise-in-de-pels | 11-02-18 | 09:37

Als ik universiteit Leiden hoor, verschijnt bij mij gelijk Minerva en hun volgelingen.

gato | 11-02-18 | 09:14

Mooie foto die bovenste met mooie schone oranje overals en prachtig in lijn opgesteld de jeugdige leerlingen ook,dat hebben we hier niet,dus snel hierheen zien te halen zou ik zeggen.We moeten wel mee blijven doen in de vaart der volkeren anders blijf je achter ,en dat zou rampzalig zijn ,dat moeten wij niet willen met zijn allen allen.

gelukzoeker | 11-02-18 | 00:58

In Amsterdam de VU als links bolwerk waar ze alleen de overtreffende linkse trap aannemen. En met 15k studenten heb je dan recht op een mooie pot subsidie.
Dat geef je uit aan nog meer links onderzoek en feel good crap, een zinloze cirkel waar velen van mee-eten.
Het interview weerspiegelt echte vrijheid en nieuwsgierigheid naar andere meningen, mooi om te lezen.

28 | 10-02-18 | 21:40

Ik ben wel blij dat ze Rechtswetenschap niet Links....... hebben genoemd.

Keyboardspeler | 10-02-18 | 21:30

Keyboardspeler-- Maak die slinkse duffys nou niet wakker ,want dan hebben we morgen Linkswetenschap.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:03

Yernaz Ramautarsing vindt Politicologie aan de UvA wel dominant links youtu.be/ywz6nRhkrrw leuk stukje om terug te zien (Pauw en Witteman 2013).

Watching the Wheels | 11-02-18 | 03:35

Voor de goede orde: Leiden Sleutelstad (ipv Singelstad).

Musset | 10-02-18 | 21:18

In dat geval hulde voor het gezond verstand van de Leidse rector.

En ach ja, de Universiteit van Amsterdamned... Dat het die titel nog mag dragen. Volgens "onderzoek" van die UvA komt het groter geworden aantal etnische splinterpartijtjes tijdens de komende GR-verkiezingen "door de opkomst van de PVV". Aldus het Digitale Staatsblad Teletekst vanochtend. Nee, ik maak geen grap.

Het ligt niet aan Erdogan, aan DENK, aan de arrogante en ondankbare houding van sommige minderheden richting hun nieuwe vaderland. Het ligt niet aan een moedwillig gecultiveerde mentaliteit waardoor minderheden zich chronisch slachtoffer voelen van racisme, zelfs daar waar het niet is of hun falen vooral hun eigen schuld is. Het ligt niet aan een misplaatst gevoel van superioriteit tegenover de "heidense" Nederlanders. Of een bizar hypocriet idee dat je je gerust als een soort onaangepaste kolonie in een blank land mag vestigen, maar wel mag klagen over het blanke kolonialisme van weleer. Het zijn niet de etnische minderheden zelf die zich segregeren en polariseren.

Nee, het ligt aan de PVV. En straks ongetwijfeld ook aan de FvD. "Wetenschappelijk" aangetoond op verzoek, door de UvA. Dat u het maar even weet.

Wol | 10-02-18 | 20:51

Wol |--Wist ik allang ,vandaar dat ik ook Denk ga stemmen ,No buddy fucks de gelukzoeker, mijn naaien ze geen oor aan ,als het moet word ik nog moslim ook,moeten ze er maar niet om vragen ,en dit landje is toch allang gedoomned ,kom ik dicht bij het subsidie vuur te zitten ook ,en zal ik geen kou krijgen .

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:10

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:10
Ah, je gaat voor de Albaneze methode. Wel "moslim", toch alles doen wat God\Allah verboden heeft. ;)

Wol | 11-02-18 | 11:26

LuckyGirl | 10-02-18 | 21:50
En dan worden zij weer de boze minderheid in een ander land. Het kan verkeren.

Maar inderdaad is dat ook een oplossing: gewoon een deal met Marokko dat alle Marokkanen hierheen komen en alle Nederlanders naar Marokko. Ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat "vluchtelingen" de Straat van Gibraltar in omgekeerde richting over willen gaan zwemmen.

Wol | 11-02-18 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie ik het Goed?

Is André van Duin bekeerd tot het pastafarianisme?

gaffelbaard | 10-02-18 | 20:28

Nou dat is dan mooi voor de universiteit maar de gemeenteraad is helaas een heel ander verhaal. 39 stoeltjes waarvan 12 D66 en dan nog een zooi VVD, PvdA, GL en ander links schorem. Ik heb de Leidse politiek van achter de gesloten deuren mee mogen maken en ben erg teleurgesreld in de gang van zaken aldaar!

Mastermattie | 10-02-18 | 20:26

Mastermattie --Kom kom zeg ,je weet toch wel dat dit landje allang opgegeven is,daar ben je toch niet vandaag pas achter gekomen?Ik heb mijn teleurstelling al lang terug verwerkt,en ga nu prinsheerlijk op Denk stemmen ,lachen man en positief genieten zonde van je tijd te verdoen op dit ondermaanse .Wie neemt dit landje nou nog serieus? Kom op zeg.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:17

Ik vind pluriformiteit een slecht excuus voor het met vele vele tienduizenden euros sponsoren van antidemocratische marxisten. Deze uni is voor mij af

Rest In Privacy | 10-02-18 | 20:18

MeiKevertje |--Nederland is ook af met zijn multiculti banages ,en kan nu de kliko in.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:22

Dat dit überhaupt een issue is geeft al te denken over de impact vanuit Noord-Amerika, met Canada on top. Met die maffe lesbo van een Justin.

The joke of the world - hij, Gusting, is de enige die dat niet door heeft.
Verder prima speech van rector m.

Nu nog die kutganzen de stad uit bonjouren en Leiden (gemiddeld laagste IQ van NL, na Urk) wordt weer een beetje normaal.

Ichneumonidae | 10-02-18 | 19:15

Ichneumonidae -- Het is U toch wel bekend dat iedereen die de letters I Q in de mond neemt een xenofoob ,nazie ,islamofoob ,tokkie ,onderbuiker,racist enz is en dat dat hoog gestraft gaat worden geworden,althans volgens majoor Kees.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:28

Adrian Beverland (1650-1716) studied at Leiden University, where he produced a treatise on Original sin, for which he was expelled from the university, imprisoned and fined, but released on promising never to write on the subject again. He then moved to Utrecht, where his behaviour led to the magistrates privately warning him to leave the city; in response he wrote a satire called Vox clamantis in deserto, which he distributed in manuscript form.[1]

VrijdenkerDavid | 10-02-18 | 19:10

"Geraard Noodt (1647-1725) Was gedurende vier decennia hoogleraar rechtsgeleerdheid in Leiden. Twee redes die hij als rector van de Leidese universiteit hield vestigenden zijn naam tot ver buiten de landsgrenzen.
De radicale stelling van Gerard Noodt dat de hoogste macht niet berust bij de koning of door God gegeven is , vormde zelfs een inspiratie voor de Franse Revolutie en maakte hem in één klap beroemd bij andere denkers in Europa."

Zie verder de Elsevier her-uitgave uit 2017 van Noodt's "Over de soevereiniteit van het volk"

Zwizalletju | 10-02-18 | 19:55

VrijdenkerDavid --Fijn dat het niet vertaald hoeft te worden die onzinnigheid van jou,U bent afgestudeerd heeft een bril + baard en rookt pijp neem ik aan?.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:32

Als die Geraard Noodt zo'n belangrijk denker was is het toch raar dat Jonathan Israel met geen woord over deze man rept in zijn standaardwerk "Radicale Verlichting. hoe radicale Nederlandse denkers het gezicht van onze cultuur voorgoed veranderden"

VrijdenkerDavid | 12-02-18 | 09:17

Dat zou natuurlijk heel normaal moeten zijn, een divers en open debat over welk onderwerp dan ook. Maar fijn dat het eens benoemd wordt.

schijtzat | 10-02-18 | 19:09

schijtzat--Tja nou is het benoemd en moet de man waarschijnlijk beveiligt worden ,schiet lekker op.Laten we dit landje nou maar aan de islam cadeau doen ,misschien keert de wal ergens het schip nog als het een beetje mee zit , zo niet is het mij ook goed,ben het strijden moe voor deze achterlijke nl bevolking en staatsmedia.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:39

"Haatmadrassa van extreem-rechts"
@topic
Wij hadden hier Prof. Pinto uit die tent.. goede ideeën moeten inderdaad een open debat kunnen overleven. Dat duurde trouwens niet zo lang.. het debat leeft sindsdien voort.

nickolaas | 10-02-18 | 18:57

"Moet jij daar niet wat aan doen?" -Jezus wat een achterbakse linkse misbaksels ook. Raap het kleine beetje moed dat je hebt bij elkaar en ga er zelf iets van zeggen.

Panos88 | 10-02-18 | 18:56

Panos88-- Kan jij ook doen ,maar je bent denk ik ook een slappe Hollander? Of staat de hooivork al achter de voordeur?.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:43

Net nu de opstapjes naar het EU-kalifaat lekker beginnen te lopen, komt een of ander lul de behanger van een rector daar een spaak in de wielen rijden? Dacht het niet! Opsluiten die man.

McMarx | 10-02-18 | 18:55

McMarx--- Eens dit is een volle emmer dampende erwtensoep neerzetten als je pens al vol is en je geen vreten meer kunt zien.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:46

Aaah, Leiden, waar Pechdroid zijn eerste referendum dwarsboomde.

LuckyGirl | 10-02-18 | 18:54

LuckyGirl--Gatver begon net slaap te krijgen ,noem dat nageboorte nou aub nooit meer ,damp komt uit alle lichaams openingen en me n navel nu.

gelukzoeker | 11-02-18 | 01:50

Of topic. Komt er ook een status wie de meeste block's heeft? Heb net (mn eerste block) de Koreaanse slet geblocked. Kon niet meer tegen die onzin.

echtpaul | 10-02-18 | 18:51

Geh. Waarom zou De Koreaanse Slet hier niet mogen plempen wat hij wil? Zelfde voor Ce ca! of Kuifje-in-Afrika.
Mochten zij al hele topics kapen, dan is dat omdat jij daar dan niks aan doet. Of het kan je niet schelen.

Mensen blocken (weet niet eens wat dat is) is zo 40-45. En kijk, nu krijg ik een medaille voor de eerste godwin...

Ichneumonidae | 10-02-18 | 19:20

Ben tegen "Blocken", het Engelse woord Block, vergeet de nonsens Anglofiel geörienteerde Wikipedia shit, is afgeleid van het Nederlandse Blok.

"De eerste is mnl. beloke ‘omheining, park, omheind of afgeperkt gebied’ [1290; CG I, 1469], zie ook beloken. Daarnaast staan de vormen met dubbele -k- die horen bij de woordgroep van balk. Ohd. biloh, bloh < pgm. *bi-lūkan- ‘omsluiten’; daarnaast mnd. block ‘blok, klomp’; mhd. bloch (nhd. Block); ofri. bloc(k) (nfri. blok); < pgm. *blukna- ‘balk, blok’. Ontleend aan het Nederlands zijn Frans bloc en van daaruit Engels block."

Bron :EWN op GTB.INLNL
Eigenlijk dus iets als BeLuiken, de luiken sluiten en verder niet willen horen of zien wat anderen doen.

Fijn BeLoken Pasen alvast ( zelfde woord)

Zwizalletju | 10-02-18 | 20:07

Maar echtpaul mag doen wat hij wil. Net zoals Pechtold de Corrupte dat ook doet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-02-18 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

De VVMU gaat pas weer groot worden met een linkse meerderheid in dit land. Kwestie van tijd.

de Voorzittert | 10-02-18 | 18:43

Die uitspraak van jou is wel heel erg cynisch Voorzittert.

Basil Fawlty | 10-02-18 | 18:47

Vroeger waren de universiteiten de plaatsen waar VvMU gekoesterd werd in een intolerante samenleving. Tegenwoordig kom je in de krant als je als rector magnificus opkomt van VvMU. Quo vadis?

Irnerius | 10-02-18 | 18:23

@ Basil Fawlty | 10-02-18 | 18:35
De Rijksuniversiteit Groningen was tot voor kort letterlijk van plan om een campus te openen in het land van Mao. Volgens de grote baas Sibrand Poppema was de verplichte benoeming van een partij-commissaris van de Communistische Partij niet van invloed op de academische onafhankelijk.

Irnerius | 10-02-18 | 19:11

@ De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 18:30 |
Als uw omschrijving van de hedendaagse denker klopt, dan komt u in aanmerking voor een eredoctoraat aan de UvA.

Irnerius | 10-02-18 | 19:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Universiteiten zijn zooo 1970.

HoerieHarry | 10-02-18 | 18:19

Publius is als Leidse alumnus trots op zijn alma mater.

Publius | 10-02-18 | 18:17

Trots op mijn versierkunst #Pelikaanhof

RickTheDick | 10-02-18 | 18:33

"Trots op mijn versierkunst #Pelikaanhof"

Zelf woonde ik in de jaren 70 in de Sterflat aan de Klikspaanweg . Ik was denk ik niet een geweldige versierder, maar heb prachtige herinneringen aan drie mooie, lieve, sexy meisjes die - voor kortere en soms wat langere tijd - iets in mij zagen.

Dr_Johnson | 10-02-18 | 22:37

Publius was een van de eerste bewoners aan de net geopende Vrijheidslaan (oh de ironie), later volgde nog de Kaiserstraat en het Plantsoen. En de meisjes... Publius kijkt met weemoed terug op de mooie lange zomernachten.

Publius | 11-02-18 | 08:30
▼ 1 antwoord verborgen


"Free Speech For The Dumb"
(originally by Discharge)

Free speech, free speech for the dumb
Free speech, free speech for the dumb
Free speech, free speech for the dumb
Free fucking speech

Free speech, free speech for the dumb
Free speech, free speech for the dumb
Free speech, free speech for the dumb
Free fucking speech

een.procent | 10-02-18 | 18:06

Berkeley ,SF, eat that . Leiden voorop in free speech, vrijheid van meningsuiting op uni's. Te gek voor woorden dat je het er eigenlijk over moet hebben. Libtard f*ckers.

Zwizalletju | 10-02-18 | 18:03

@DKS :

En weer op de reaguurder spelen :
"Je bent natuurlijk wel echt een mongool"...

U blijft mijn stelling onderbouwen..

Wijze uit het Oosten | 10-02-18 | 18:49

@DKMS :Vervolg reactie op de DeKoreaansMongoolseSlet.
Zoals @DKMS ongetwijfeld weet is Berkeley een broedplaatst van linkse gezwellen waar de 'snowflakes' in hun bubbletjes beschermd tegen de boze buitenwereld tegen elkaar kunnen lullen in hun safespaces en geen tegenspraak dulden van alles dat 30 graden links van het midden ligt , ze willen het niet eens horen. En kom niet aan met het feit dat ik USA termen gebruik ,iedereen weet waar ik het over heb en iedereen weet ook dat alle shit die we nu over ons heen krijgen vanuit 'Democratisch' / anti Trump gezind USA komt.

Zwizalletju | 10-02-18 | 19:14

moet zijn "geen tegenspraak dulden van alles dat niet links van het midden ligt " , leest beter .....

Zwizalletju | 10-02-18 | 19:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Suf dorp.

van Oeffelen | 10-02-18 | 18:02

Hulde aan deze man. Eindelijk eens iemand die staat ergens voor. Geen slap aftreksel van het rigide linkse denken. Een mening van hen mag je hebben, zo lang het maar hun mening is. Staat dit niet voor dictatuur. Anders denkende de mond willen snoeren. Precies. Daar zijn we hard naar op weg in het Koninkrijk der Lage Landen. Lang leve, de Koning, ik bedoel rector Carel Stolker. Chappeau.

De Evangelist | 10-02-18 | 18:02

Ik wil daar overigens wel aan toevoegen aan dat universiteit leiden ook aan het experimenteren is met gender neutrale toiletten en inclusiviteits/ diversiteit commissie heeft....

WassenaervanGhent | 10-02-18 | 18:01

En hebben ze al een gebedsruimte?

HoerieHarry | 10-02-18 | 18:43

Een inclusiviteits toilet lijkt me wel wat. Geil.

echtpaul | 10-02-18 | 18:48

@HoerieHarry
Kernpunt is; is die gebedsruimte wél gescheiden?

Rico Tampeloerus | 10-02-18 | 19:23

Ondertussen in het Kalifaat van Amsterdam...
"in excelsis deo 2 februari 2018 - 18:57
Liefdesverdriet is vooral een elitaire witte emotie. Bedenk dat wereldwijd 90% van de paarvorming georganiseerd wordt door welwillende familie en stamloudsten. Die paarvorming eindigt bij uitzondering in een scheiding. Bij die 10% waar de wanstaltige koloniale emotie "liefde" een rol speelt eindigt meer dan 50% van de paarvorming in een scheiding. "
www.folia.nl/opinie/118766/op-zn-duit...

Abject | 10-02-18 | 17:59

weinig scheiden want eerwraak, familie-eer en andere middeleeuwse normen. De blanke, oeps ik bedoel witte, vrijheidsdrang is de zandbakbewoners nog vreemd. Komt wellicht wel over nog eens 1400 jaar

telelezer | 10-02-18 | 18:32

telelezer, niks mis met blank hoor.

BlowingBubbles | 10-02-18 | 18:52

@Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:34

Dat heb ik u al een keer eerder uitgelegd. Een individu kan niet demoniseren, demoniseren vergt orchestratie. Mijn bereik, mijn positie, mijn frequentie zijn onvoldoende om zulks te bewerkstelligen.
.
Ik hou er wel van om de politiekcorrecte templates als spiegel te hanteren en hanteer die gaarne wanneer geconfronteerd met de evangelisten en vergoeilijkers van de politiekcorrecte kerk.
.
Allemaal niet relevant voor de tekst waarop u reageert. Ik deel daarin een sneer uit en maak daarbij gebruik van stijlvormen als “overdrijving” , “sarcasme”.
.
Wist u vast wel. Verkeerde vliegje proberen af te vangen...

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:57

De stijlvorm is wel buitenaards. Een soort van iets wat mensen tentoonstellen als ze helemaal van het padje zijn. Best mooi eigenlijk.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 18:00

Wist u vast wel. Verkeerde vliegje proberen af te vangen...

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:57

De stijlvorm is wel buitenaards. Een soort van iets wat mensen tentoonstellen als ze helemaal van het padje zijn. Best mooi eigenlijk.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 18:00

En dan nog binnen 3 minuten akte verlenen ook, DKS koning van de holle frasen, LOL

netniet | 10-02-18 | 18:04

@DKS :

En weer op de reaguurder spelen :
De stijlvorm is wel buitenaards. Een soort van iets wat mensen tentoonstellen als ze helemaal van het padje zijn. Best mooi eigenlijk.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 18:00 |

En nou inhoudelijk ?

Wijze uit het Oosten | 10-02-18 | 18:47

Absurd dat het überhaupt nodig is.Ik begon bijna te denken dat "diversiteit", verboden voor blanke rechtse hetero mannen, betekende.

Rest In Privacy | 10-02-18 | 17:56

Ik ben trots op mijn alma mater. En ook genoemd mag wel even worden emeritus hoogleraar Europese expansie en migratie Piet Emmer. Zojuist vorige maand verschenen is zijn pamflet "Het Zwart-Wit Denken Voorbij; een bijdrage aan de discussie over kolonialisme, slavernij en migratie".

Ga dat lezen. Emmer veegt op overtuigende wijze de vloer aan met een hoop policor onzin, die je de laatste 20 jaar zo vaak hebt gehoord en gelezen dat het een soort van "received wisdom" is geworden. Maar daarom nog niet "waar".

Dr_Johnson | 10-02-18 | 17:50

Het redelijke inzicht van Emmer is mer dan waardevol. Ik hoop wel dat de poltiek correcte media er wat mee doet. Ik zag Emmer in een talkshow wat nuances aanbrengen in het slavernij debat, maar in de media blijft daar weinig van over. Zo benadrukte hij terecht dat de slaven door Hollanders werden gekocht van Afrikanen, waarmee Afrika toch zeker ene dele van de schuld draagt (en hij noeme nog niet eens dat Afrikanen tot in de vorige eeuw zijn doorgegaan met het verkopen van slaven aan met name Arabieren).

JoopRe | 10-02-18 | 17:54

Emmer is een eenzame roepende in de woestijnij van Nederland van dit moment. Vandaar dat je hem ook bijna niet in praatprogramma's te zien krijgt, want niet politiek correct .Hij is nog te lief wat mij betreft.

Zwizalletju | 10-02-18 | 18:53

@De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:31’

Excuses, maar ik schuif uw “oordelen” over mij eigenlijk altijd zonder kennis te nemen opzij. Ik acht u namelijk niet op het nivo dat u mij de maat kunt nemen.
.
Uw taalbeheersing, uw zinsopbouw, de opbouw van uw betogen. Rommelig op uw beste dag, de meeste dagen, tsja.
.
Uw inhoud, uw argumenten. Slordig knip en plak werk dat een gebrek aan coherente gedachtenlijnen verraad, wiki weetjes waar uw het relevant acht.
.
U bent inferieur en hoe harder u doorgaans begint te typen, hoe duidelijker dat voor iedereen te zien is. De enige reden waarom ik nog regelmatig even een sneer aan uw adres uitdeel is voor dat showtje. U triggert makkelijk.
.
Voor vandaag is het wel weer welletjes. Uw onwelreikendheid neem ik liever niet de avond in.
.
U mag gaan.

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:49

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 18:28 |
Voor Nietzsche bestaan er geen feiten en is alle waarneming oordeel. Niets is neutraal, echt of waar, alles is leugen. Het gaat erom welke leugen te prefereren is boven alle andere leugens. En die keuze is een relatieve.
Overigens, als je Nietzsche een nihilist noemt, dan moet je behoorlijk beslagen te ijs komen om die bewering te staven.

Schoorsteenveger | 10-02-18 | 18:56

@Louise-in-de-pels | 10-02-18 | 18:38 |

Parel van het Zuiden de maat nemen en dan schrijven: ' "namelijk als DKS bijdragen zou leveren aan je mening, dan zou ZE het eens zijn met je".

Ik vind dat hilarisch.

Lupuslupus | 10-02-18 | 19:06

Lupuslupus | 10-02-18 | 19:06
Zie je nou dat ik gelijk had toen ik over mezelf schreef: "Zo zie je maar weer, ik ben helemaal niet foutloos.." In mijn andere plempsels kan je er nog meer vinden als dat hilariteit bij je oproept:)
Waar het hier om draait Lupuslupus is dat Parel van het Zuiden iemand anders de maat neemt door hem/haar van taalfouten maken te beschuldigen terwijl PvhZ ze zelf ook maakt. Ik wees PvhZ daar alleen op. Als ik hier iemand de MAAT ga nemen over taalfouten besef ik dat ik zo diep gezonken ben dat de argumenten op zijn, dus waak ik daarvoor.

Louise-in-de-pels | 11-02-18 | 09:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Ho ho ho, Vice Rector van Uni Leiden is wel helemaal UvA level links.

Bozepanda | 10-02-18 | 17:49

Is dat Paul Cliteur op de foto ?

boccelullus | 10-02-18 | 17:49

Willempie!!!
Uitrusting Nederlandse leger?

Langshetrandje | 10-02-18 | 17:45

Ik sta ook voor VVMU. Wanneer schrijven jullie een stuk over mij?

RBlake | 10-02-18 | 17:45

U bent morgen aan de beurt. Daarna is de koek op.

Langshetrandje | 10-02-18 | 17:46

“Diversiteit” is een ideologie een hele kwalijke ideologie

Ruler | 10-02-18 | 17:45

Sinds 1584 zijn 'we' ermee gestopt om moordenaars in levende lijve te vierendelen, zoals dat op 13 juli van dat jaar nog in Leiden geschiedde. Een onmiskenbaar teken dat 'we' sinds Balthasar Gerards heel anders met moordenaars omgaan. Humaner? Tegenwoordig moeten zussen onderduiken vanwege de doodsbedreigingen van de kant van hun achter slot en grendel opgesloten broer. En ook officieren van justitie + burgemeesters doen hetzelfde met het hele gezin, vanwege telefoontjes uit de nor. We mogen maar wat blij zijn, dat B.G. destijds niet over een smartphone beschikte in de Leidse kerker.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-02-18 | 17:37

Zouden meer uni's moeten doen.

nu is het | 10-02-18 | 17:36

"Bolwerk van vrijheid zijn is een dagelijkse opdracht. Het open debat vergt niet alleen de moed het debat te voeren, maar ook om goede omgangsvormen en een veilige omgeving. De universiteit is behalve een organisatie vooral een gemeenschap van mensen - en daarin zijn goede onderlinge relaties essentieel."
Kijk, zo kan het dus ook. Open debat betekent niet dat de omgeving niet veilig is. Goede omgangsvormen en goede onderlinge relaties, daar draait het om. Dus beleefdheid, beschaving, zelfbeheersing, stijl....
De koppeling tussen identity politics en safe space is een discutabele. De echte veilige omgeving is er een waarbinnen datgene wat je als individu bent en betekent van een hogere orde is dan datgene wat je als groep opeist. Juist geen groepsdruk, juist geen opgedrongen moraal, juist geen fatsoensrakkerij, juist geen dictaat, maar uitnodiging om op eigen kracht te denken, en die gedachten te uiten zonder de angst te hoeven hebben daarop aangevallen te worden.

Schoorsteenveger | 10-02-18 | 17:35

www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-o... Volgens de Leidse hoogleraar Joop van Holsteijn spelen alleen lijstduwers die ook in de raad willen gaan zitten, het spel eerlijk. De lijstduwers die dat niet willen, zijn electorale flessentrekkers.--Dit is ook de Uni van Leye

gnor | 10-02-18 | 17:35

Oh jee. @DKS gaat ons even leren wat wel en niet onder de noemer debat valt.
.
Attentie, attentie. Even aandacht voor het gillende zwijn. Neem vooral even notie van de demonstreerde gesprekstechnieken terwijl u dat doet.
.
Eindelijk, eindelijk de terugkeer van de redenaarskunsten kalibertje “aristoteles”. Een renaissance van de rede!
.
Ja. De wereld is af.

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:34

Hear hear!

Jos Tiebent | 10-02-18 | 17:38

@DKS: "eens". En nou weer de polonaise in svp. Bij Tel Aviv linksaf.

Jos Tiebent | 10-02-18 | 17:39

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:34
En ik maar denken dat u een hekel aan demoniseren heeft.

botbot | 10-02-18 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil ook een safe space op de universiteit (groter dan een toilet hoeft niet)

Koos Knak | 10-02-18 | 17:28

Ja maar, Leo Lucassen is wel écht een lul en een landverrader. En waarom je met zo'n harses als hij heeft tóch per sé op tv wilt verschijnen om je leugens te verkondigen is mij een raadsel. Wat een lul.

kom hoe heet ie | 10-02-18 | 17:26

Nee, jij trekt volle zalen. Een sterk inhoudelijk betoog in je broekje.

kom hoe heet ie | 10-02-18 | 17:32

Hahaha

boccelullus | 10-02-18 | 17:50

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:27

Trol trol trolletje wat trol je er weer lekker op los.

Dit was idd niet zo'n sterk betoog, het was een beetje een betoog op het niveau van Leo Lucassen zeg maar!

Iedereen met twee werkende hersenhelfden kan als hij naar Leo's gezever luisterd, en naar zijn gedragingen kijkt, zien dat de man horende doof, ziende blind, en totaal inhoudloos is, met zijn feiten vrije wensdenken geratel.

Waarom kom jij eigenlijk zo weinig met iets inhoudelijks, o koreaans stijlloos orakel.

Trol dan jezelf iig in stijl naar die stiekem toch wel erg door jou gewenste eretitel van reaguurder van het jaar. Dit soort verbale diarree hebben de meeste nu wel een beetje van je gezien, maestro badinero

Hawk08 | 10-02-18 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

Zou trouwens wel fijn zijn een fel debat over belangrijke zaken waarbij ook de tegenpartij goed voorbereid is en niet om knullige uitspraken uit het verleden wordt afgemaakt. Maar ja. Dat is het niveau tegenwoordig.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:25

Dat we hier al blij om moeten zijn geeft aan hoever we al zijn afgegleden als samenleving.

BlowingBubbles | 10-02-18 | 17:18

En Janmaat, Fortuyn, Van Gogh, Wilders? Ook luie arrogante prutsers, allemaal? Totaal niet gedemoniseerd door briljante geesten als een Ad Melkert, visionairs als Marcel van Dam en top politici als Agnes Kant? DKS wordt met iedere post idioter, een soort Sylvana zeg maar.

HaatbaardKnipper | 10-02-18 | 17:33

Zoals ik de laatste reacties van DKS lees, krijg ik de indruk van iemand met een ontheffing van de arbeidsplicht. Het weet alles beter en heeft daar ook de tijd voor.

gnor | 10-02-18 | 17:39

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:22
Heb meer te maken met dat de meeste geen ruggen graat hebben en bezwijken onder groeps druk en dan maar mee gaan doen net als een stel kleuters die iemand pesten en de meeste maar meedoen omdat wanneer je het opneemt voor de gepeste zou je zelf ook wel eens de lul kunnen zijn.

Sjonie01 | 10-02-18 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het is in en in triest dat dit uberhaupt ter discussie staat. Dat de rector magnificus zich moet verdedigen over de vvmu.
Waar is het zo ontzettend fout gegaan dat studenten op een universiteit een safe space willen?

Wilhem3 | 10-02-18 | 17:11

@Wilhelm3
De dictatuur van de minderheid.

Basil Fawlty | 10-02-18 | 17:24

Parel van het Zuiden | 10-02-18 | 17:20

Ah welnee joh. Je moet eens ophouden met dat overdreven hysterische gedrag. Het grootste probleem zijn mensen die feitenloos wauwelen en daardoor de legitieme discussie verkrachten met niveau aluhoedje. Dat is het echte probleem. Als de randdebielen op ultranationalistisch 'rechts' ergens goed in zijn is het wel zichzelf in de voeten schieten.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:31

Petje af hoe jij alles weet te verdraaien, dat doen maar weinig je na. Respect.

waaromjijaltijdzo | 10-02-18 | 17:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, was een goed betoog. Alleen jammer dat Penthouse in Leiden zijn cursus kunstgeschiedenis heeft gevolgd. Toch een smetje op deze Alma Mater.

Kuifje-in-Afrika | 10-02-18 | 17:10

De universiteit is een broeinest van criminaliteit. Sinds die in Leiden is geopend is het aantal fietsendiefstallen met 100% gestegen.

Gulliver | 10-02-18 | 17:15

En in de 11 jaar dat Penthouse er tussen de huisvrouwen-op-leeftijd lesjes volgde, verdubbelde de diefstal van damesfietsen.

Kuifje-in-Afrika | 10-02-18 | 17:27

De rest van Nederland gaf zich ook over aan de van Spanjolen terwijl Leyden moedig stand hield.

Gulliver | 10-02-18 | 17:10

t lachen vergiet hem nog wel

Hemmenaar7 | 10-02-18 | 17:09

Ja ho wacht eens. Dan moet de 'tegenpartij' zich wel eerst gaan voorbereiden. Anders schiet het niet op.

De Koreaanse Slet | 10-02-18 | 17:05

Hoe anders dan op de Rietveld!?

Joost2B | 10-02-18 | 17:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken