Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV JP Coenjournaal. Beeldenstorm in Den Haag

Het rommelt. De JP Coenschool die geen JP Coenschool meer heet. Het Mauritshuis dat de buste van Maurits weghaalt maar niet vanwege het slavernijverleden maar toch wel vanwege het slavernijverleden. Het Blanke de Blankcentrum in Rotterdam dat een andere naam wil. En dan was er ook nog iets met de taalcommissie van de NOS. Nederland wordt gebeeldenstormd. Dat kan maar één ding betekenen: Tom Staal naar de Marcus Bakkerzaal! Want dit erfgoed is ons erfgoed. 

Reaguursels

Inloggen

Wat hebben we toch geweldige helden en staatslieden uit het verleden.
De slapjanussen van het heden kunnen nog niet in de schaduw van hun beelden staan.

henk vintage | 24-01-18 | 18:09

Links wordt bang en grijpen alles aan om rechts zwart te maken.Huh?
Nog een keertje verkiezingen en dan worden ze helemaal weggeveegd.

hetwerktniet | 24-01-18 | 17:15

Ik word zó ontzettend slachtoffer moe.

Muuke | 24-01-18 | 13:57

Op deze manier zou men in Frankrijk de Arc de Triomphe moeten afbreken, lijkt me niet haalbaar...

momusopus | 24-01-18 | 13:03

.
Martin Bosma (PVV) over de moord op onze cultuur
https://youtu.be/JcdgSiki8yI?t=246

telelezer | 24-01-18 | 11:44

In Nederland overheerst momenteel een links diversiteiten clubje, die ons maar lastig vallen over eeuwen geleden gebeurtenissen. Waar we niks meer mee kunnen. Het liefs willen die onze cuiltuur en geschiedenis afschaffen.
Je kunt dit vergelijken met de Duitsers die in de jaren 1930 grote boek verbrandinfgen organiseerden.
Gisteravond zag ik weet mevr. Jinek.
Die mevrouw is nooit objectief en speelt (?) een erge linkse pvda aanhangster te zijn.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar Klaas Dijkhof (VVD) liet ondanks haar cruptische vragen deze Jinek "alle hoeken van de makwer zien"en droogde haar eventjes flink af.
De niet objectiviteit en partijdigheid van Jinek begint erg vervelend te worden.
Kijk maar hoe ze haar "vriendjes" Groenhuysen en Huys telkens de gelegenheid geeft hun verdienmodel Trump structureel te bashen. Weinig origineel wordt dat.
En als ze het niet kan winnen en ze verzuipt in haar betoog, dan begint ze te ratelen als een gek en laat haar gast niet uitspreken. Ze wordt ongenuanceerd.
Wat is dit een overschatte TV presentatrice.

outdoor | 24-01-18 | 11:24 | 2

Jinek wordt boos als je niet haar mening hebt. Zo onprofessioneel. Ik heb haar verder nog nooit op een objectief vraaggesprek kunnen betrappen. voor links een geweldige host vandaar ook die linkse subjectieve prijs die ze gewonnen heeft.

BozePaarseMan | 24-01-18 | 11:54

Klaas had toch gelijk, telkens weer horen we weer nieuw geklaag van onze beroepsklagers.
Hier in het Utrechtse worden straatnamen niet veranderd omdat het clubje die de naamsverandering eist, politici bedreigd hebben.
Vanaf dat moment is men gestopt om met de beroepsklagers om tafel te gaan zitten.
In dit land horen we enkel die miniscule kleine anticlubjes en wil men ze nog tegemoet komen ook.
De meerderheid van de bevolking hoor je niet terwijl men deze anticlubjes nog gelijk wil geven ook.
Rot op met die anticlubjes, ga lekker over de vrouwenbelangen onderhandelen met Boko Haram, IS of de Taliban.

De-Glijdende-Rechter | 24-01-18 | 12:54

hoe ver gaan we terug in het verleden ? Het lijkt mij dat er gewinkeld wordt in de geschiedenis om de voor links meest prettige gebeurtenissen op te rakelen. Zo hebben de Romeinen de Tempel van mijn Joodse voorouders in Jeruzalem verwoest en dat kwetst mij enorm. Waar kan ik mijn ontkewetsende factuur indienen, de Italiaanse regering of de gemeenteraad van Rome ?

wlodek | 24-01-18 | 11:01

Lijkt me prima hoor, alles veranderen.
Op 1 voorwaarde: dan moet het ook verboden worden je kind te vernoemen naar een dergelijk figuur. (alle varianten van Mo.... ).
Zonder gekheid, staatkundige of publieke namen laten voor wat het is, de private sector mag zelf bepalen. Klaar.
Geen geld, moeite en middelen hier aan verspillen.

datzouzomaarkunnen | 24-01-18 | 10:11 | 4

@boerk | 24-01-18 | 10:15
In Spanje heten heel veel jongens en mannen "Jesus" (uitgesproken als "Gessoes)

telelezer | 24-01-18 | 10:47

Ja, maar geen jezusgristus. Tjonge jonge, wat een waardeloze vraag of was je dat echt van plan.

beau van rtl | 24-01-18 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien gaan ze de Ajaxstraat in Rotterdam ook veranderen!! Hoi hoi hoi!! Maarrr,.......... Alle gekheid op een stokje, dit gaat toch echt allemaal te ver!! extreem - linkse mensen zijn echte debielen!

Ik snap er niks van! | 24-01-18 | 10:08

Als ik de politiek zo hoor is iedereen er eigenlijk op tegen alleen gebeurd het wel. Dat is natuurlijk vreemd.

BozePaarseMan | 24-01-18 | 09:56 | 1

En we noemen het, de DWDD reflex.

datzouzomaarkunnen | 24-01-18 | 10:12

De kwartiermakers maken ons land geschikt voor multipurpose gebruik. Langzaam raakt de massa geïrriteerd, totdat het genoeg is geweest en de hooivorken allemaal een kant opwijzen. 'Hooivork' is slechts een metafoor, let niet op de scherpe punten..

bolletje kaas. | 24-01-18 | 09:40

Moeten de Oranjes hun namen nu nu ook veranderen?Oranje wordt Groen past meer bij de tijd.Tot iemand vind dat dat weer veranderd moet worden natuurlijk.

hetwerktniet | 24-01-18 | 09:21 | 1

"de oranjes" bestaan niet! De naam is von Amsberg!

demaup | 24-01-18 | 11:15

Je kan.. the memo. nu lezen, verbazing , alles is bijna zwart gemaakt.Wachten is dus op een ander Alex schijnt het ook te hebben, maar ik sta er niet boor in, dat dit het juiste is.
Beeldenstorm in Nederland waait wel weer over. Niemand in de Kamer is er voor.

gato | 24-01-18 | 09:10

En... Terwijl wij onze kinderen geen Djengis noemen of Adolf, is de meest gegeven jongensnaam in dit land Mohammed. Ook niet zo'n frisse figuur wat betreft het aan het zwaard rijgen van de medemens.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:09 | 1

Afijn, met jouw mening hier ben jij voor die anticlubjes meteen racist.
Dat willen ze niet horen jouw mening.
Ze willen alleen hun gelijk krijgen en iedereen die niet met hun mening strookt is uiteraard meteen racist, fascist en nog meer engs.
Das het probleem in dit land, je word door die linkse viezerikken meteen als iets engs weg gezet.

De-Glijdende-Rechter | 24-01-18 | 12:59

Nou heeft die JP Coen een hele stad uitgemoord wegens concurrentie op de plantagemarkt, dat was natuurlijk niet zo fraai. Wat zouden we ervan zeggen als we een Raymond Westerling-plein hadden? Of een Anton Mussertplantsoen?

Maar goed, deel van ons verleden, een fait accompli en ach ja je kunt wel bezig blijven de geschiedenis op te poetsen naar gelang de vaan van de dag waait.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:07 | 2

Kom nou mensen, zo ging dat toch in die tijd. Wat dacht je, als het gepeupel zich roerde in de Nederlanden werd er toch ook gewoon op geschoten.
Ik word er zo moe van, van die schuld, en schuld.
Wat je dacht je, dat de gewone Nederlander in, zeg maar 1600, een cent overhield aan de slavernij. Natuurlijk niet!
Dat waren een paar rijke lui, en voor die ereschuld van die rijke patsers draait nu een hele bevolking op.

polderkolder1 | 24-01-18 | 09:40

Raymond Westerling pleinen zijn er niet , maar naar zijn bazin zijn genoeg zaken vernoemd. Parken, scholen enzovoort.

beau van rtl | 24-01-18 | 09:51

Er moet dan maar weer een beeldenstorm komen en een boekenverbranding.Als iemand hier in dit land tegenwoordig ook maar iets ergens van denkt te vinden moeten we daar dan maar een standbeeld van maken.Welke anderen dan weer kunnen verwijderen.
Het lijkt wel een kleuterklasje van mensen die overal een mening over hebben.
Laat het verleden het verleden en kijk vooruit er is nog zoveel werk te doen.
Iets bijdragen aan de de maatschappij is moeilijker als iets proberen te veranderen wat je niet kunt veranderen.
Tenzij U een tijdmachine heeft natuurlijk.

hetwerktniet | 24-01-18 | 08:54 | 1

""..Iets bijdragen aan de de maatschappij is moeilijker als iets proberen te veranderen..""
U slaat de spijker op de kop: "sommige mensen" uit "sommige culturen" zijn te lam om iets bij dragen, dus dan maar protesteren en klagen en hopen op financiele compensatie door de daaardoor verkregen bekendheid (iesse koeltoerrr)

telelezer | 24-01-18 | 10:53

Goh kuzu heeft een naam klaar. Goh. Wel glad ijs, is ie er ook voor om de naamgevers van moskeeen tegen het licht te houden of is dat dan weer rassiesis

noerg | 24-01-18 | 06:33 | reageer
We hoeven niet naar de tijd van Mehmet II te gaan om de wat duistere kanten van het Ottomaanse rijk te vinden. Denk bijv. aan de genocide van de Armeniërs en de Pontus Grieken begin 20e eeuw. Of het optreden van het Ottomaanse leger tijdens de Griekse onafhankelijkheidsoorlog en in Bulgarije (er waren er meer hoor maar top of the head). De opstand van Bulgaren tegen de Ottomanen heeft overigens het alles vertellende etiket "Bulgaarse gruwelen" meegekregen. En wie de gruwelen uitvoerden en wat voor gruwelen dat waren, kan zelfs Kuzu even googlen.

Maar zo te zien zijn Turken net zo slecht onderwezen in geschiedenis als de tata en kent hij dit allemaal niet.

Graaf_van_Hogendorp | 24-01-18 | 08:45

Ik krijg een melding tijdens het filmpje: "Ergens ging er iets mis maar we zullen er snel iets aan doen, wellicht, misschien...". Ollongren is ook óveral!

eerstneukendanpraten | 24-01-18 | 08:41

'Wat je niet ziet, dat is er niet' *doet handen voor de ogen en steekt vingers in de oren*

WaitingLine | 24-01-18 | 08:20

Wie of wat zijn de drijvende krachten achter deze coup.
Graag namen en rug nummers zo dat ik weet wie de vijand is.

Rest In Privacy | 24-01-18 | 08:15

Ach, helden komen en helden gaan.
Roem is vergankelijk.
De tijdsgeest dynamisch.
Bekijk het van de zonnige kant.
Met het verdwijnen van al die namen van zalen, scholen en straten, moeten er ook weer nieuwe helden worden bedacht.
Ik wil wel alvast een voorzetje doen.
De Angela Merkelstraat.
Het Frans Timmermans college
De Drunckerzaal
Het Berlusconiplantsoen
Het Draghi stadion.

jemagookniksmeer | 24-01-18 | 08:12 | 7

Laten we niet vergeten onze Peter rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de Vries.

nr123456789 | 24-01-18 | 09:55

Het LGHBTWBBQ+ park.

bft | 24-01-18 | 10:15

Psychiatrische kliniek Cailin Kuit.

MAD1950 | 24-01-18 | 12:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Of nu iedereen zo perfect handeld?
Ach, hoe was dat spreekwoord ook al weer?
Zo iets van: wie zonder zonden is gooie de eerste steen.
Een mooie dag toegewenst.

nr123456789 | 24-01-18 | 07:29

Ik weet, negatieve publiciteit is ook publiciteit, maar wat een rotkop heeft Baudet op die foto.

ristretto | 24-01-18 | 07:24

In Italië is er al een tijdje iets leuks aan de gang.
Laten we iets afschaffen. Als een soort van ludieke tegenactie om alles maar af te schaffen weg te schrappen en te verbieden. Aboliamoqualcosa.
Witte sokken in sandalen zijn favoriet.

ristretto | 24-01-18 | 07:22 | 2

Ik heb in Rome voor het stadion van Lazio een marmeren Obelisk voor de Duce zien staan. Dat vond ik toch ook niet echt okay hoor.

Bigi Bana Boy | 24-01-18 | 08:09

Bigi Bana Boy | 24-01-18 | 08:09
In 1935 was de reputatie van Mussolini wereldwijd zeer groot. Hij had Italie van een onvoorstelbare chaos na WO1 omgetoverd in een moderne samenleving, met weinig corruptie, nauwelijks invloed van de mafia, een zeer moderne lucht-
en zeevaart en industrie en een voor die tijd realtief lage werkloosheid door Roosevelts New Deal te kopieren door infrastructurele projecten.

Het ging verkeerd met de Duce toen hij ook nog het Romeinse Rijk wilde herstellen en Abessinie ging veroveren en hij zijn zinnen zette op de Middellandse zee.

Maar zonder dat had de geschiedenis positief over de Italiaanse fascisten geoordeeld, welk woord in 1935 nog niet de bijklank van misdadigers had.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:45

En daarom moet je scholen vooral een neutrale kudtnaam geven; de beverburcht of de eisprong of de overgang of het startnest.

ristretto | 24-01-18 | 07:19 | 1

hahaha

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:11

Goh kuzu heeft een naam klaar. Goh. Wel glad ijs, is ie er ook voor om de naamgevers van moskeeen tegen het licht te houden of is dat dan weer rassiesis

noerg | 24-01-18 | 06:33

Weg met ons!
Weg met jullie!
Weg met de cultuur!
Weg met het sociale stelsel!
Weg met de eenheid!
Weg met de grenzen!
Weg met de oorspronkelijke bevolking!
Weg met de geschiedenis!
Weg met alles!

Uniformiteit moet! Iedereen elke alles gelijk!
Geen man of vrouw meer maar persoon, iedereen hetzelfde inkomen, hetzelfde eten, hetzelfde kapsel, dezelfde kleur!
Iedereen en alles moet zich aanpassen!

Aanpassen aan een paar drammers.
Want die passen zich niet aan.

Is dit nog nieuws? | 24-01-18 | 06:18 | 1

mooi gesproken.

nr123456789 | 24-01-18 | 07:50

Dit is Culturele Genocide.
Geen beeldenstorm.

Bij een beeldenstorm worden op religieuze gronden religieuze beelden van een opponente groep verwijderd.
Bij culturele genocide word van een culturele groep de geschiedenis, en wat daarnaar verwijst, op grond van (raciale) haat door een of meer andere culturele groepen verwijderd/uitgewist.

Wat nu gebeurt is eerder vergelijkbaar met het weghakken van de naam van een Egyptische farao. Heeft niet geholpen trouwens....

en.m.wikipedia.org/wiki/Cultural_geno...

gaffelbaard | 24-01-18 | 05:37 | 3

Dus op religieuze gronden heet het beeldenstorm, maar wat is je religie een ideologie is zoals bij de islam en dus zeker bij IS ? Beeldenstorm <=> Culturele Genocide.

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 05:55

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 05:55

Goedlopende zinnen zullen zeker bijdragen aan je geloofwaardigheid. "is je religie een ideologie is". Kan beter ha.

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 06:02

@Roze_bril_drager
Zie het zo...
Culturele Genocide = generalis.
Beeldenstorm = species.

Beeldenstorm kan onderdeel van culturele genocide zijn. Culturele Genocide omvat veel meer dan alleen een beeldenstorm.
Een ander voorbeeld daarvan is dat op sommige scholen in de kantines halal vlees, en dan bedoel ik alleen maar halal vlees, verkocht word. Met mensen die op ideologische of religieuze grond geen halal vlees eten word geen rekening gehouden, die hebben zich maar te schikken.
Ander voorbeeld. Het kind uit een moslimman en christelijk Nederlandse vrouw is, volgens de moslimcultuur althans, automatisch ook een moslim. Ook dat is een voorbeeld van culturele genocide.
Ander voorbeeld. Zwarte Piet. Door Vere van de VN destijds slecht en ondeugdelijk onderzocht, ten onrechte door die gelijkgesteld met de amerikaanse blackface of, door weer anderen, bij de niet bij onze cultuur horende krampus, moet worden aangepast/verboden wegens imaginaire en niet bestaande relaties (dan behalve in de hoofden van aan waanbeelden lijdende klagers) met koloniale slavernij. Ook de afschaffing van Zwarte Piet is een vorm van culturele genocide.
Laatste voorbeeld. Het bestaan van vele winkels en reclame uitingen met teksten op de winkelruit, reclameborden- of folders, in niet (ook) het Nederlands maar in een buitenlandse taal (zoals bivoorbeeld arabisch, turks, pools) die voor Nederlanders niet te begrijpen is. Op die manier laat zo'n winkel merken dat je als autochtone Nederlander niet welkom bent als klant doordat ze je uitsluiten van die informatie. Ook dit is een van de vormen van culturele genocide.

Zie je? Culturele Genocide omvat veel en veel meer dan het weghalen van een buste of veranderen van plaatsnamen. Maar dit is wel exact wat nu met Nederlanders en de Nederlandse cultuur aan het gebeuren is. In mijn optiek is dat geen tolerantie maar het faciliteren van (zwarte) raciale haat.

gaffelbaard | 24-01-18 | 08:23

Ik ben eens gestrand in een plaats waar ze een 'Mandelabrug' hadden. Misschien dat boek dan ook maar eens openslaan om de zwarte bladzijden blanco te vegen...

VP732 | 24-01-18 | 02:44 | 6

Ben benieuwd of deze blanke boeren als er een genocide van hen dreigt ook zo makkelijk asiel krijgen in Nederland als alle rest van de wereld klaplopers.

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 04:00

Zuma roept en zingt om een blanke genocide...NL negeert dit.. de m5m negeert dit, de politiek negeert dit. Ik neem dan ook compleet afstand van NL. Een zieke natie, met zieke bestuurders.

Mark_D_NL | 24-01-18 | 05:20

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 04:00
Aangezien de Boere nooit op steun van Nederland hebben kunnen rekenen zal dat nu zeker niet anders zijn.

VeelTeSteil | 24-01-18 | 09:00
▼ 3 antwoorden verborgen

oh wat kan ik hier boos om worden, die geschiedvervalsers dit is onze geschiedenis, en deze trend om het schoon te poetsen is walgelijk. Dat dan ook nog die Kuzo dan hier over durft te zeggen "dat hij wel het een en ander op zijn kerfstok heeft staan" vind ik wel een gotspe, begin bij die profeet Mohamed van u meneer Kuzo. Op het moment dat U alle boeken, en nou ja afbeeldingen zijn al verboden van die roverhoofdman, kinderliefhebber etc verwijderd.. mensen die hem ophemelen en goed praten daarvoor op de vingers tikt.. (hint er zijn hele gebouwen aan het ophemelen van de leer van dit sujet gewijd) laat u daar beginnen meneer Kuzo daarna praten we verder..

Ceevoo | 24-01-18 | 02:12 | 2

Veroordeelt Kuzu met terugwerkende kracht de daden van Sultan Murat?

Gulliver | 24-01-18 | 02:48

Kuzu is een vervelend mannetje dat er alles aan doet om Nederland te verdelen. Geen Russen in de 2de kamer maar wel Turken die Nederland gewoon haten.

Roze_bril_drager | 24-01-18 | 03:51

Beeldenstorm dan maar weer ...? Gewoon alle beelden verbieden samen met het nepnieuws.

Watching the Wheels | 24-01-18 | 01:18 | 2

Helaas, dat zal niet gaan. Alles is beeldvorming, dus het is zaak om sommige beelden te bestormen en andere beelden niet, sommig nieuws te blokkeren en ander nieuws niet. Zoals de heilige Jolo het op De Witte Onderbroek zo prachtig verwoordde:
"Maar moet je mensen die aantoonbare onzin geloven serieus nemen? (..) Het lijkt mij niet. Wat dan te doen met de homo stupidus? Het antwoord is simpel: verzin een betere mythe. Of blaas een oude mythe nieuw leven in. Dan heb je bovendien zelf ook weer eens wat om in te geloven."
De leugen regeert. Alles is leugen. Je moet alleen beter weten te liegen dan de ander, met mooiere beelden en pakkender nieuws. Dan kom je overal mee weg.
In alle ernst, ik denk dat de vraag zal zijn hoe waarachtig je bent als je je leugens de wereld in slingert, of hoe huichelachtig je bent als je de waarheid spreekt.

Schoorsteenveger | 24-01-18 | 01:41

Marcus Bakker ook maar veranderen, want voorman van de verfoeilijke leer van het communisme.

Toverkol | 24-01-18 | 00:38 | 1

Waar blijft de Hans Janmaat zaal?
De man die de waarheid sprak maar aan het kruis van de politieke correctheid werd genageld.

Gulliver | 24-01-18 | 03:58

De hypocrisie waarmee deze zichzelf benoemde ‘slachtoffers’ van discriminatie en slavernij onze geschiedenis en tradities telkens weer bedoezelen. Dat terwijl de NGO’s (Non-governmental organizations) die deze mensen zo’n warm hart toedragen samenwerken met mensenhandelaren uit Afrika die kansloze negers aan de kust van Libië op een rubberboot zetten. Het lijkt me raadzaam dat ze eerst eens bij zichzelf te rade gaan over hun eigen mede verantwoordelijkheid voor deze vorm van moderne slavernij .

no_shit_sherlock | 24-01-18 | 00:34 | 1

Ach, als vandaag de Naambordenpolitie een bordje Wekkerweg of Meulenbeltveld of Dibibaan of Lucassenlaan of desnoods Simonssteeg in de plaats van een van de nu plots verguisde personen zou schroeven, we zouden nog vóórdat die bordjes één roestplekje vertonen al vergeten zijn wie zij waren en waarom ze belangrijk genoeg geacht werden om een stukje openbare ruimte naam te geven.

Schoorsteenveger | 24-01-18 | 01:09

Baudet weer met zijn inhoudloze geneuzel. Die man is gewoon niet te vertrouwen.

https://www.sikkom.nl/baudet-lult-alsof-hij-de-redder-van-groningen-is-maar-duwt-stad-en-ommeland-naar-de-afgrond/

Dr. Zed | 23-01-18 | 23:47 | 4

Jan Dribbel | 23-01-18 | 23:55
FVD en DENK BIJ1.

Schoorsteenveger | 24-01-18 | 00:00

Hoezo? Dat sikkom stuk zoekt naar tegenstrijdigheden die er niet zijn. Je kan prima voorstander zijn van onverminderde winning maar dan wel met ruimhartige schadevergoedingen en andere vormen van compensatie voor die regio. Geologische kwaad is al lang geschied, nut het nu dan ook maar maximaal uit.

Gen. Maximus | 24-01-18 | 00:09

Wat een hypocriete zeiksnor die Baudet, Gronings lullen maar Hollands vullen.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Lieve geweldige ontzettend slimme Thierry... In "de islam"' heb je geen beelden, ok? Dat is iig 1 probleem minder. En de rest: we moeten met z'n allen niet zo overspannen doen. Op het moment dat 1 GroenLinkser gaat lopen roepen dat iets verkeerd is, is de standaard reactie: vol in de stress en #ophef modus over uren te draaien. Vroeger negeerde we de mongolen nu geven we die vol de aandacht. Kunnen we dat niet misschien beter doen?

Mocro070 | 23-01-18 | 23:41 | 5

In Libanon en Syrië staan ook volop beelden, ook van “Islamitische” helden. Althans, 25 jaar geleden nog wel. Zal wellicht inmiddels niet veel meer van over zijn, net als Palmyra.

Stormageddon | 24-01-18 | 00:11

"we moeten met z'n allen niet zo overspannen doen."

Ben ik helemaal met je eens, over overspannen reageren gesproken, ik kan me nog herinneren dat de hel losbrak toen er een mohammed tekeningetje werd gepubliceerd in Denemarken... De wereld zit vol met mongolen, helaas.

JI-HAAT | 24-01-18 | 00:16

Nee mocro, de islam maakt nog geen 8% uit van de samenleving en reageert overal overspannen op. Misschien eens opnieuw proberen met een valide argument ipv een drogredenering te komen?

ristretto | 24-01-18 | 06:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat waren al die geschiedenis betweters stil toen er in Nederland een school werd vernoemd naar de man die zwarte mensen als geboren slaven beschouwde “omdat ze zo weinig menselijks zouden hebben, in plaats daarvan echter zouden lijken op stomme beesten.”

Gulliver | 23-01-18 | 23:37 | 2

We kunnen niet terug kijken. Maar mensen die geen mensen meer lijken, die bestaan dus. Kanibalen leken waarschijnlijk niet menselijk. Ik heb lieden ontmoet op parkeerplaatsen in het buitenland die elke gelijkenis met een menselijke uitstraling helemaal hadden verloren; ik schrok daar enorm van, dat dit kon bestaan. Mensen die werkelijk keken en handelden, als dieren.
Wij weten niet hoe beestachtig die 'beschavingen' waren; want wij kijken met het moderne oog. Maar kinderoffers, menseneters, barbaarsheid kan wereldwijd gangbaar zijn geweest.
Wellicht keken onze voorouders vanuit de bijbel naar volkeren die in hun ogen de totale barbaarsheid toonden. Dat KAN DUS.

marjen | 23-01-18 | 23:54

Niet vanuit de bijbel maar de Hadits Marjan.
Slavernij is een islamitische uitvinding.

Gulliver | 24-01-18 | 01:47

Kuzu enge man. Kuzu voelt zich meer Turk dan Nederlander. Moet een nederlabder dan bemoeien met Turkije ben je je leven niet zeker. Bedankt PvdA met die uitschot en hun enge facistische achterban. Joden haters, homo haters, de haat tegen het humanisme als je niks hebt met de islam ben je islamfoob. Mensen die zo gredreven door hun indeologie kun je niet vertrouwen. Elke zin die Kuzu uitspreekt is doordrenkt met de islam. Succes Kuzu met de Turkse oorlog in Syrië. Turkije stookt het vuurtje op.

franck7020 | 23-01-18 | 23:26

Moedernegotie-tunnel. Om voor eens en altijd af te rekenen met die hardnekkige mythe dat we onze welvaart aan kolonialisme en slavenhandel te danken zouden hebben

Gen. Maximus | 23-01-18 | 23:18 | 2

Rectumruttetunnel?

rattenvanger XL | 23-01-18 | 23:21

The tunnel to hell?

rattenvanger XL | 23-01-18 | 23:22

Iemand met JP in zn naam mag van mij part wieberen tenzij het een of andere "historicus" een stukje historie wil verneuken. Dan is t MIJN JP, en dan maakt t niet uit of je een vieze linkse nazi of een lesbo of andere verhelderde/verlichte afkomst of smaak hebt: Ik heb t al gezien: Onderhuidse haat dus de tyfus met je. We gaan kijken waar je bent als het land ten onder gaat, oh ja dan ben je al weg want tyfus ja

rattenvanger XL | 23-01-18 | 23:14
-weggejorist-
sjeezus | 23-01-18 | 23:03 | 36
▼ 36 antwoorden verborgen

Paul Witteman-tunnel voldoet aan alle criteria. Alhoewel. Paul, Paulus...

Reaganmania | 23-01-18 | 23:02 | 2

Paulus was een held, goede kans dat jij je voorhuidje aan hem te danken hebt. Op de Joden en moslims hangt de vloek van G-d en Allah, jongetjes geven zonder toestemming hun voorhuidje af als soort van bloedoffer.

tata1981 | 24-01-18 | 01:25

Dat bedoel ik juist. Onze mohammedaanse, D66 en GL-'landgenoten' hebben het niet zo op christelijke helden.

Reaganmania | 24-01-18 | 03:41

Moet het standbeeld van Coen Moulijn nou ook weg?

knerf | 23-01-18 | 22:59 | 4

staat op priveterrein, binnen de hekken van de Kuip. Kom maar halen, zou ik zeggen, maar behalve de aandeelhouders van NV Stadion zullen er nog wel een paar anderen bereid zijn je tegen te houden....

Glasgow Argus | 23-01-18 | 23:09

Glasgow Argus | 23-01-18 | 23:09

Pff kerel, niet zo aangebrand. Grapje. Of zit het verlies van je cluppie je nog dwars?

knerf | 24-01-18 | 00:00

Cruyff werd bij leven al meerdere keren weggejorist bij Ajax.

ristretto | 24-01-18 | 07:07
▼ 1 antwoord verborgen

Smeerpijp Kuzu is een schande voor ons parlement, een trekpop van moordenaar en fundamentalist, de engnek Erdogan.

Van Duyvenbode | 23-01-18 | 22:49 | 6

De Armeense kwestie he? Er wordt in de kamer niet gesproken van genocide. Alleen dat al is om te kotsen.

Linkse allergie | 23-01-18 | 22:57

Misschien moet de anus van Kuzu voortaan de Armeense genocide tunnel worden genoemd.

Gulliver | 23-01-18 | 23:31

PvdA vond het allemaal wel best met de denkers des vaderlands

tata1981 | 24-01-18 | 00:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Social justice warriors kwetsen mensen.

RickTheDick | 23-01-18 | 22:47

Gaat helemaal nergens over. Tom had Kuzu moeten vragen naar de Turkse aanval op Syrië en de Koerden. Erdogantunnel, iemand?

Van Duyvenbode | 23-01-18 | 22:42 | 2

Ja, dat was heel fijn geweest. Al was het maar om aan te tonen waar Kuzu voor staat. Niet dat hij expliciet geantwoord had maar zijn oeverloze gedraai had veel duidelijk gemaakt. Niets zeggen is in zijn geval meestal veelzeggend.

Linkse allergie | 23-01-18 | 22:54

Tom had hem moeten vragen wat in de ogen van Kuzu dan het verschil is tussen de wijze van oorlogvoering door JP Coen en die van Mohammed.

Reaganmania | 23-01-18 | 22:57

Ik dacht dat Baudet zijn baard zou afscheren, of is dit een oude video? Is hij eigenlijk nog wel betrouwbaar ? Of ben ik in de wat met Theo ? Kan de Baudettunnel dan nog
eigenlijk wel ?

Baron Clappique | 23-01-18 | 22:30 | 5

Beau begrijpt niet hoe de Tweede Kamer werkt.
Alleen de woordvoerders justitie zijn aanwezig.

Jan Dribbel | 23-01-18 | 22:37

Dus FvD heeft geen woordvoerder Justitie?

Lupuslupus | 23-01-18 | 23:03

Daarom Dribbel. Dan heb je er ook niet veel aan.

beau van rtl | 23-01-18 | 23:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan nog foute mensen en partij bedenken:

CDA + VVD: politieke steun Irakoorlog
Het koningshuis: doden in Indonesië
PVDA: Indonesië
enzo

Yoo2621 | 23-01-18 | 22:24


Het policor stemmend NL gepeupel zou eigenlijk een Mohammed-tunnel moeten krijgen. Oh, wat zullen ze zich goed voelen als ze daar door heen mogen rijden,
op weg naar een toespraak van Al Baghdadi in het Vondelpark, oh wacht, het Abu Bakr park uiteraard.

Van Duyvenbode | 23-01-18 | 22:23 | 5

Wie er het beste uitkomt? Mohammed die hakte bij een groep mensen alle armen en benen af en brandde daarna de ogen uit met verhit ijzer. (Leuk weetje is dat hij ze daarvoor opgedragen had om kameleons te drinken bij een herder) Hij deed ook aan vuurstraffen volgens sommige bronnen

tata1981 | 24-01-18 | 00:17

Kameleons: kamelenpis

tata1981 | 24-01-18 | 00:18

Juist tata1981. Vandaar...

Reaganmania | 24-01-18 | 03:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien is het ook wel echt tijd voor nieuwe namen. Ik stel daarom de volgende namen voor: Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Jenny Douwes. Voor opmerkingen, aanvullingen en of bezwaren, dan belt u maar: www.youtube.com/watch?v=zhuOZq7u6wM . Bereikbaar tijdens kantooruren.

kweethetooknietbeter | 23-01-18 | 22:22 | 1

Ik zou Jan Roos ook voordragen.

Rest In Privacy | 23-01-18 | 23:02

En een Hans Janmaatzaal zal er niet komen want Marcus was voor Stalin (Overduidelijk!) en Hans, zo bedacht men, voor Hitler. En waar blijven wij nu dan? Nou met bestuurders die sommige massamoorden minder erg vinden dan andere en daar ook heel duidelijk blijk van geven.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-01-18 | 22:18

Binnenkort staat Moreel Hoogland vol met tentenkampen van buitenlanders.
Gaat het parlement natuurlijk debatteren over de juiste benamingen daarvan.

Lewis Lewinsky | 23-01-18 | 22:17 | 5

Ik koop de columns van Hoogland gebundeld zodat ik de krant kan overslaan. Ik ken niemand die de vinger zo treffend op de zere plek kan leggen en me nog een glimlach kan bezorgen ook.

Linkse allergie | 23-01-18 | 23:01

Rob Hoogland, Leon de Winter, wijlen Bob Smalhout. Dat zijn mannen met karakter en gezond verstand.

Reaganmania | 23-01-18 | 23:06

Ik kocht de Telegraaf voor de columns van Prof. Smalhout en die van Rob Hoogland.

Lupuslupus | 23-01-18 | 23:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Vriend Grapperhaus probeert nu de ellende van het Ministerie van J&V recht te lullen. Dat hele ministerie is zeker tijdens de SG Joris Demmink volledig naar de kloten geholpen Er heerst daar een cultuur waar ze bij de maffia op Sicilië nog een puntje aan kunnen zuigen. Als daar alle stront van naar boven komt wordt het nog spannend.

beau van rtl | 23-01-18 | 22:16 | 4

Niet te vroeg juichen Europees Aanbesteed. Het CDA heeft een reputatie v.w.b. het een zeggen en het ander doen. Of liever gezegd... zij laten de fossielen uit de eerste kamer de vuile klusjes opknappen zodat hun handen voor de buhne schoon blijven. Het zou dus zomaar kunnen dat de jihadkinderen binnenkort ook door het CDA warm onthaald zullen worden. Omwille van het welzijn van de kinderen zal gezinshereniging dan spoedig een feit zijn.

Linkse allergie | 23-01-18 | 23:04

Linkse allergie | 23-01-18 | 23:04

Begreep van Grapperhaus uit het debat dat wanneer Jihad minderjarige kinderen zichzelf melden bij het Nederlandse consulaat zij wel terug mogen.

Jan, Leiden | 23-01-18 | 23:22

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Beau zo gedreven is op dit WODC debat?
Is je geliefde coffeeshop gesneuveld?

HA BIER!1! | 24-01-18 | 08:53
▼ 1 antwoord verborgen

Moet het verhaal over de Gebr. De Witt ook herschreven? Oh nee, die hebben de juiste naam...

knerf | 23-01-18 | 22:15

De antwoorden voor het nu en de toekomst liggen in het verleden:
youtu.be/W2ftZ1g4FtE

steekmug | 23-01-18 | 22:11

Jawel. Het parlement van Moreel Hoogland staat zijn mannetje.

Lewis Lewinsky | 23-01-18 | 22:11

Je zal maar Fanny Blankers-Koen heten.
Gaan de linksdwazen van de NPO je als Fanny Witters-[piep] betitelen.

Fijnstoffer | 23-01-18 | 22:06 | 2

Niet op NPO maar op BBC2 nu te zien een interessante docu.

drs.Nee | 23-01-18 | 22:08

Dank voor tip drs,Nee.

Basil Fawlty | 23-01-18 | 22:13

Marcu Bakker. Enge CPN-er Wiki nl.wikipedia.org/wiki/Marcus_Bakker "In 1956 juichte Bakker openlijk het neerslaan toe van demonstraties uit solidariteit met de slachtoffers van de bloedige opstand in het Poolse Poznań, de aanleiding voor de Hongaarse opstand. In De Waarheid schreef hij "hopelijk zal het snel lukken met dit gespuis korte metten te maken". Kritiek op de Sovjet-Unie werd door Bakker niet geaccepteerd." Maar dat schijnt dus geen probleem te zijn.

Basil Fawlty | 23-01-18 | 22:04 | 2

Er zijn een hoop dappere CPN-ers in de oorlog bij het verzet gegaan, wel pas na Barbarossa, maar zo'n Bakker hadden ze in '56 alsnog met een Kommisarbefehl het zwijgen op moeten letten.

Hemmenaar7 | 23-01-18 | 22:39

Tsja, kon Bakker het geweten hebben? Ik denk van wel. Van die Goelags en zo, de Holodomor. Het boeide hem niet.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 09:20

Zo rolt links tegenwoordig. Niets doen aan sociale achterstandsbuurten, niet doen aan economische ongelijkheid, wel zeuren over standbeelden en zwarte piet. Maar ja ik schijn post-progressief te zijn.

lingo star | 23-01-18 | 21:59

Terwijl u over namen praat, gaat de omvolking gewoon door.

Lewis Lewinsky | 23-01-18 | 21:58 | 3

Omvolking, omkatting, onderwerping.

kaasfondue | 23-01-18 | 22:36

Ja, als die staatsschuldmeter bij DK.

Acidbrain | 23-01-18 | 22:39

Inderdaad. Het stomvolk last zich zo makkelijk afleiden. Het is een treurig schouwspel.

Mark_D_NL | 23-01-18 | 22:57

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:49
Ah, ships u heeft gelijk. Daarnaast trap ik in de verkiezingsretoriek. Tijd dan maar om onder de wol te kruipen. Hopelijk ben ik dan morgen weer fris, monter en achterdochtig.

stoutklein_kutkonijn | 23-01-18 | 21:55 | 1

Welterusten hoor.

Lupuslupus | 23-01-18 | 22:17

Is er al een nieuwe naam voor Nederland ?

Baron Clappique | 23-01-18 | 21:55 | 8

Trump weet wel iets. Hij ziet het scherp zonder al te veel omwegen.

marjen | 23-01-18 | 22:13

EU westmark

kaasfondue | 23-01-18 | 22:38

Shithole

rokertje | 24-01-18 | 08:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is belangrijk over genderneutraliteit en standbeelden van nog omstreden te maken historische figuren heel erg lange debatten te houden, dat weerhoudt iedereen ervan om te spreken over de bijzaken die komende generaties harteloos voor de leeuwen gaan gooien. Zonder zakmes of verbandtrommeltje.

Jan Passant mk2 | 23-01-18 | 21:53

Als er iets verwijst naar het slavernijverleden dan is het wel het slavernijmonument. Laat die schreeuwlelijkerds daar eerst maar eens tegen aan beuken.

Steinway | 23-01-18 | 21:51

Die linkse krankzinnigheid is exact hetzelfde als bij IS, een beeldenstorm. Ik denk dat we links dan ook op exact dezelfde manier als IS moeten bestrijden.

GerMonster | 23-01-18 | 21:50

Echt druk in de Tweede Kamer. Zie 1 persoon.

gato | 23-01-18 | 21:47 | 1

komt goed Gato. Is best interessant debat. Ben benieuwd hoe Grapperhaus zich eruit lult. Opvallend vind ik dat Sjerry of Theo er niet zijn.

beau van rtl | 23-01-18 | 21:49

Maar de Batavieren waren ook heus geen lieverdjes hoor, dus.....

Snap je!? | 23-01-18 | 21:46 | 1

Dus heb ik mijn Batavus fiets bij het oude ijzer neer gezet.
Ik wil niet hebben dat iemand of wie dan ook daar aanstoot aan neemt en zich gekwetst voelt.

botbot | 23-01-18 | 21:57

IS ruimde in Irak ook het een en ander op.
Tenslotte aan al die oude gebouwen hebben slaven meegewerkt (onder dwang dus) De SJW jongens en meisjes willen hier de boel ook slopen, een splinterpartijtje van IS?

Ollie B. Bommel | 23-01-18 | 21:46

Misschien best een interessant topic. Maar belangrijker; Neuken iemand?

Zaadhaan | 23-01-18 | 21:45 | 4

GerMonster
dan was het wel Zaadkip geweest.

Glasgow Argus | 23-01-18 | 21:59

Nee, Eikip.

Lewis Lewinsky | 23-01-18 | 22:14

Reaguurders die reaguurders zoeken om te neuqsexen. De panelen zijn niet meer wat het geweest zijn tegenwoordig..

de Voorzittert | 24-01-18 | 07:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het schijnt dat een heleboel pasgeborenen in Nederland genoemd worden naar een notoire historische kinderverkrachter uit het Arabisch Schiereiland. Schandalig, en kwetsend bovendien; daar zou nou iets tegen gedaan moeten worden.

Taggart | 23-01-18 | 21:43 | 1

De islam blijft volledig buiten schot als de SJW begint te rellen. Heel, heel vreemd.
En daarom alleen al totaal ongeloofwaardig. Maar dan ook totaal ongeloofwaardig.

marjen | 23-01-18 | 21:54

Het moet niet gekker worden. Ik ben het een keer met Dijkstal eensch!

stoutklein_kutkonijn | 23-01-18 | 21:38 | 5

Verkiezingen komen er aan. Hoogste tijd voor de VVD sukkels om weer eens wat stoers te kwaken.

echt_links | 23-01-18 | 21:45

Verstop in ieder geval voor de zekerheid zijn saxofoon.

beau van rtl | 23-01-18 | 21:48

Het konijntje is in de war met Dijkhoff. Kan gebeuren.

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Buma probeerde niet eens te verbergen hoe blij hij was met deze vraag. Eerste keer dat ik die strijkplank heb zien lachen.

hustler01 | 23-01-18 | 21:36 | 1

Hahaha. Kostelijk. Hij genoot er zichtbaar van.

marjen | 23-01-18 | 22:36

Hij staat er nog bij te grijnzen ook die gluup. Weet u nog, al die mensen op die berg? Bah bah bah wat een smeerlap. Echt VVD.

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:51

Dit is de zoveelste keer dat een islamofascistische potentaat genocide pleegt op het eeuwig verraden Koerdische volk, terwijl de rest van de wereld, inclusief Nederland, de andere kant op kijkt.

MAD1950 | 23-01-18 | 23:45

2018 - we jorissen iedereen de moeder! De good old geschiedenis lessen bleken één grote nepnieuwsvoorstelling. Wat een teleurstelling.

de Voorzittert | 23-01-18 | 21:31

Grappig dat wordt gesproken over een beeldenstorm terwijl de kerken in tact blijven. Kennelijk worden die niet geannexeerd en omgetoverd tot moskee.
What went wrong? Dit klopt niet!

Albert5000 | 23-01-18 | 21:26 | 2

Je hebt gelijk. Het is een namenstorm.

Lewis Lewinsky | 23-01-18 | 21:29

In Rome hebben asielzoekers in 4 kerken de boel kort en klein geslagen. Gaat hier ook gebeuren.

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:46

Veel van dat soort kerels waren ook hele zware jodenhaters,neem nou iemand als Peter Stuyvesant bijvoorbeeld.Daar is laatst ook een relletje om geweest en snel afgedekt om de werkelijkheid maar te verdoezelen,over met twee maten meten gesproken.

kzegje | 23-01-18 | 21:26 | 4

Werkelijk? De Republiek stond bekend om haar tolerantie tegenover Joden. Die Maurits van het Mauritshuis ook.
Maar we verstoppen Charles Lindberg, Ford en Wagner toch ook niet vanwege hun anti-semitisme. We doen het allebei. We publiceren hun anti-semitisme ook.
Weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Hoef je niks te verdoezelen of te verduisteren.

marjen | 23-01-18 | 21:50

@marjen | 23-01-18 | 21:50
U bedoelt Johan Maurits van Nassau-Siegen?Dat is een ander verhaal,want dat was een Duitse graaf en bestuurder van Brazilië.Heel wat anders dan Hollandse geboefte dat zich door list en bedrog omhoog heeft weten te wurmen,om in den koloniën kleine meisjes te verkrachten en mensen zonder pardon te vermoorden.

kzegje | 23-01-18 | 22:05

MWAH, u overtuigt niet echt met uw slagen in de lucht en uw 'grote plaatjes'.

marjen | 23-01-18 | 22:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wellicht kunnen de kranten meteen alle scholen die vernoemd zijn naar islamitische veroveraars checken op politieke correctheid.

1nfidel | 23-01-18 | 21:23

Is er al een nieuwe naam voor de J.P. Coenschool? Zullen we de school noemen naar een oprechte socialist? Robert Mugabeschool? Nicolás Maduroschool? Als het een Nederlander moet zijn: de Bertje van der Roestschool? Liever een vrouw? De Grace Mugabeschool! Vrouw en Nederlander en nog moslim op de koop toe? De Fatima Elatikschool!

MAD1950 | 23-01-18 | 21:18 | 2

Ik heb op de Toon Hermans school gezeten...

Ries13 | 23-01-18 | 21:33

Wees blij! Dat was geen socialist, maar iemand die echt iets deed voor de mensheid, al was het maar ze aan het lachen brengen.

MAD1950 | 23-01-18 | 23:50

ik las "Marco Bakker" in de gauwigheid

gorilazz | 23-01-18 | 21:18 | 3

Scheelt toch al gauw 9 glazen wodka.

Rest In Privacy | 23-01-18 | 21:34

naar marco bakker is de parkeergarage genoemd

Glasgow Argus | 23-01-18 | 22:01

Ghehe

Europees_Aanbesteed | 23-01-18 | 22:33

De Gouden Eeuw wordt straks nog de Donkere Eeuw, o wacht, kan ook niet. De
Verschrikkelijke Eeuw dan maar...

070 | 23-01-18 | 21:16

Kuzu, "het is iemand die in het verleden nogal wat op zijn kerfstok heeft staan..." Later we het eens over Erdogan gaan hebben!!!

JI-HAAT | 23-01-18 | 21:11 | 3

Dat 'staan' hoort niet in die zin. Maar ja, weet die turk veel.

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:19

of over Mehmet Fatih, waar nogal wat Diyanet-moskeeen naar genoemd zijn. Mehmet de veroveraar, die Constantinopel onder de voet liep en een enorme genocide aanrichtte onder de Byzantijnen....

Glasgow Argus | 23-01-18 | 21:22

Ja precies. Daarom herinnert iedereen hem nog.

omanders | 23-01-18 | 21:24

Amsterdam moet ook niet meer kunnen, met bane het gedeelte dam. Weet je wel hoeveel onschuldigen daar op de "dam" terecht gesteld zijn.

Rest In Privacy | 23-01-18 | 21:11 | 1

bane=name

Rest In Privacy | 23-01-18 | 21:12

Ons Koningshuis is ook goed fout. Dat zijn heel wat naambordjes.

Schoorsteenveger | 23-01-18 | 21:09

In den haag heb je de geuzenbuurt allemaal namen van geuzen die niet echt links lief zijn geweest. Die zullen ook wel de prullebak in moeten. Krijgen we hier mischien wel de syvana simonsstraat.

bigs | 23-01-18 | 21:09

I wacht nog op de dag dat het Belgisch koningshuis de biezen mag pakken ivm Leopold en zijn handjes in de paleiskelder. De huidige machthebbers zijn daar nog wel genetisch afstammeling van de ouwe baas. En BE is zo PC.

Pimp my Voortuin | 23-01-18 | 21:05

"Sylvanaingang" in plaats van "Coentunnel". Heb slechtere voorstellen gezien.

Schoorsteenveger | 23-01-18 | 21:04 | 3

De aanrijroute vanuit Zaandam met die kluwen van rijbanen: Sylvana's Hellegatsplein.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-01-18 | 21:09

Dan de andere kant van de Coentunnel "Sylvana-afgang" noemen.

knerf | 23-01-18 | 22:19

´tussen de benen van de negerin, keek hij zo het sluisgat in´?

GKJP | 23-01-18 | 23:33

Goede zaak dat jullie van GS je laten zien in het binnenhof. Uit de rondgang blijkt dan ook gewoon dat zelfs bij de politiek, op DENK na, een consensus heerst op dit soort zaken. Dijkhof heeft op dat punt groot gelijk, een overspannenheid in de samenleving waarbij een aantal mensen roepen ik voel me gekwetst met het gevolg dat er niet meer helder wordt nagedacht en het direct achter het gordijn wordt gestopt.

Luckystriker | 23-01-18 | 21:03

tja als we het over dictators, massa moordenaars hebben, mogen we dan de naam Mohammed ook overal afschaffen, en wat met hem te maken heeft....

Rene046 | 23-01-18 | 21:03 | 1

Koranstraat, Allahplantsoen, de Mekkasstraat, het Kaabaplein, de Mohammedstraat, de Al-Hadjstraat, de Soeraweg,

Rene046 | 23-01-18 | 21:06

Waar we zo iets van zeggen :ow maai got.
Da kannie Sherry,doet afbreuk aan ozze koeltuur

miko | 23-01-18 | 21:02

De vraag is natuurlijk wat precies de criteria zijn voor een naamsverandering. Na de inval in Hongarije van 1956 wilden veel mensen niet meer in een Stalinlaan wonen, hier in 020 werd dat toen de Vrijheidslaan. Maar goed, ook dat is altijd tamelijk arbitrair natuurlijk. Als de S-Simonsoïden & de Meulenbeltcommando's de gemeentelijke straatnaam-adviescommissie weten te infiltreren is het natuurlijk zo bekeken. Shit, ik hoop maar niet dat ik ze op een idee breng.

Taggart | 23-01-18 | 21:02 | 1

Dat wegpoetsen van namen is gewoon belachelijke windowdressing. Net alsof die mensen nooit bestaan hebben. En dan, wie boeit dat eigenlijk. Geschiedenislessen worden op school niet of nauwelijks meer gegeven.

Net alsof er geen belangrijker zaken bestaan maar dat krijg je wanneer een volk lange tijd in vrede leeft, dan verzandt het in wissewasjes. Waarvan die naamsveranderingen - geëist door een hele kleine luidruchtige groep verongelijkten - een voorbeeld zijn. Helaas hebben ze een hele bende helpertjes. (Die niets anders te doen hebben dan te klagen en te zeiken).

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:08

Goed gezegd, Ronaldo: Want dit erfgoed is ons erfgoed.
Veel erfgoed is bewaard gebleven. Heel veel is ook al tegen de grond gegooid. Bijvoorbeeld het kasteel van Barbarossa in Nijmegen. Niet eens zo lang geleden. Doodzonde.
Ik voel het als mijn taak om erfgoed dat bewaard is gebleven tot de dag van vandaag, door te geven aan onze kinderen en kleinkinderen. Hopend dat zij er zich ook verantwoordelijk voor zullen voelen en zullen verdedigen wat verdedigd moet worden. Tegen linkse barbaren of rechtse vandalen. Tegen mensen die niets begrijpen van het verleden, tegen personen die liever geld zien. Tegen mensen die onwetend zijn, tegen mensen die er totaal geen interesse voor hebben.
Ik voel me verantwoordelijk voor ons erfgoed. Hopelijk zijn er velen die zijn en denken zoals ik.

onnosel | 23-01-18 | 20:59 | 1

hear hear!

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:02

"DENK eerst gezond na!" tunnel.

Jan, Leiden | 23-01-18 | 20:55

Pinotunnel

lul-ijzer | 23-01-18 | 20:54

We moeten volgens Dijkhof "helder blijven nadenken. Nou Klaas, zeg dat dan ook even aan onze publieke omroep, want die leven in een afgrijselijke waas.

Jan, Leiden | 23-01-18 | 20:51 | 1

Ik zat vanavond net te denken: eigenlijk moet één van de liberale media in NL (GS, TPO, Telegraaf, WNL) een langlopend feuilleton maken met de titel: 'Hoe groot is het gevaar van de marxistische NOS/NPO voor de Nederlandse democratie?'

Aristotalloss | 23-01-18 | 22:08

Nu is my

beau van rtl | 23-01-18 | 20:47 | 1

Oei. Ik zie hem niet op de sprekerslijst staan. Geen tijd. Of te moeilijk.

beau van rtl | 23-01-18 | 20:50

Oh nu God zegt Thierry. Ik ben zo benieuwd wat hij straks te melden heeft in het wodc debat. Is wel iets belangrijker als dit geneuzel.

beau van rtl | 23-01-18 | 20:47 | 5

Dank Beau.

Lupuslupus | 23-01-18 | 21:12

Nu weet ik nog niets, wat is Wods debat.

gato | 23-01-18 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, de één z'n erfgoed is de ander z'n flauwekul. De Kloeke Watergeuzen zijn ook een uitvinding van de altijd rechtgeaarde W.G. van der Hulst; eigenlijk was het de IS van de lage landen (even twintig geestelijken ophangen, dat soort dingen).

Donkersloot | 23-01-18 | 20:42 | 1

Ja nadat er honderden protestanten op de brandstapels werden gezet. Doei.

Lupuslupus | 23-01-18 | 20:56

Mooi artikel over de Marcus Bakkerzaal, het zoveelste bewijs voor de blindheid aan het linkeroog van de gemiddelde Nederlander.

Decennia lang gebrainwasht door de media en het politieke establishment dat 'het communisme iets moois en romantisch is,' terwijl het zich in de praktijk iedere keer weer tot een afgrijselijk totalitair systeem ontwikkeld. Van Cambodja, China, en de USSR in het verleden, tot Noord Korea en Cuba vandaag de dag.

De CPN is trouwens in 1989 geruisloos opgegaan in GroenLinks, zonder ooit voor hun foute verleden tijdens de Koude Oorlog verantwoording hebben hoeven af te leggen. Bolkestein heeft het ooit eens geprobeerd met zijn boek "Onverwerkt Verleden," maar hij werd natuurlijk door de linkse Lügenpresse keihard aangepakt i.p.v. diegenen die schaamteloos met het moorddadige communisme geheuld hadden.

Klassenfeind | 23-01-18 | 20:42 | 5

En dat moet van GroenLinks nooit vergeten noch vergeven worden. Ze staan voor en achter de dood van miljoenen en miljoenen mensen.

Hemmenaar7 | 23-01-18 | 22:46

Ik meen dat Gijs Schreuders, oud hoofdredacteur van De Waarheid, destijds wel een boekje heeft geschreven waarin hij toegaf in veel gevallen wegkeek bij de misdaden gepleegd onder communistische vlag....Maar hij was de enige of hooguit een van de weinigen....

DeDenkerT | 23-01-18 | 22:55

@mezelf
invoegen voor wegkeek: dat hij
moeilijk man, lange zinnen

DeDenkerT | 23-01-18 | 22:58
▼ 2 antwoorden verborgen

'Deze video is niet beschikbaar'.

Lupuslupus | 23-01-18 | 20:40 | 2

+ 1 (ook dus)

Jan, Leiden | 23-01-18 | 20:43

-1 (doet het na vernieuwen)

Jan, Leiden | 23-01-18 | 20:49

Video ook al helemaal op zwart dus.

Schoorsteenveger | 23-01-18 | 20:39

Sylvana heeft de video verwijderd...

PandaBeep | 23-01-18 | 20:39

Dat is snel... weg.

Hoerentoeter74 | 23-01-18 | 20:38

Heeft Youtube de video gecensureerd?

DeRobber | 23-01-18 | 20:38

'Iets op de kop tikken'. Mogen we dat spreekwoord nog gebruiken?

Wedstrijdkrokodil | 23-01-18 | 20:37 | 3

Alleen als de uitlokkert/slachtoffer wit is.

ScumbaggusMaximus | 23-01-18 | 20:39

Ok. Check de oorsprong van deze uitdrukking volgens Onze Taal: https://onzetaal.nl/taaladvies/iets-op-de-kop-tikken/

Ze geven aan dat de oorsprong onduidelijk zou zijn en ze komen vervolgens met twee vergezochte verklaringen die m.i. geen hout snijden. Van een gepensioneerde zeeman heb ik ooit begrepen, zo eentje met getatoeëerde ankers op z'n onderarmen, bestaat er binnen oldschool zeevaartkringen geen twijfel waar deze uitdrukking vandaan komt. Alleen is deze niet politiek correct en daarom nergens te vinden.

Slaven waren kostbare handelswaar die een lange reis voor de boeg hadden waarop zelfs vele bemanningsleden het loodje legden. Om er zeker van te zijn dat een slaaf de reis zou gaan overleven werd er bij het scouten soms een harde klap op hun kanis uitgedeeld. Degenen die weer opstonden waren sterk en hadden meer kans om de reis te overleven.

Dat lijkt mij toch meer aannemelijk dan waar Onze Taal mee komt.

Wedstrijdkrokodil | 23-01-18 | 20:55

Je mag wel iets op de kop tikken maar dan weer niet op de zwarte markt in Beverwijk.

Pedronegro | 23-01-18 | 22:12

Doe aub even de mogelijkheid om te reageren op het nepdebat over het wodc.

beau van rtl | 23-01-18 | 20:36 | 1

het nepdebat over dit topic (beeldenstorm): laten we daar een referendum over doen, want behalve de deugbestuurders van de subsidiesponsinstellingen wil niemand deze onzin, en al helemaal niet de gewone netoo-belastingbetalers. Tijd voor gewogen censuskiesrecht: dat zal een heleboel onzin schelen.

Hemmenaar7 | 23-01-18 | 22:09

En nu is zelfs de video bij dit topic al onbeschikbaar. Het gaat maar door...

Feynman | 23-01-18 | 20:36

Video nu al kapot?

Mastermattie | 23-01-18 | 20:36 | 2

Video deed harakiri wegens zelfcensuur.

ScumbaggusMaximus | 23-01-18 | 20:37

Hij is gerepareerd ;)

Pierre Tombal | 23-01-18 | 21:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken