NS: "Alles kapoet, zie maar hoe je thuiskomt"
Social
Helaas, hardwerkend Nederland. Die piepers om zes uur gaat u niet redden. De NS zegt dat er voorlopig nog geen treinverkeer mogelijk is, en dat u maar alternatief vervoer moet zoeken. Dat wil zeggen de benenwagen. Of anders meerijden met zo'n klimaathufter met een auto. Daten kan via de hashtag #stormpoolen. Of u blijft lekker op kantoor slapen. Dat mag natuurlijk ook. Later meer.
Social
Reaguursels
InloggenDat deze storm voor heftige schade zou zorgen, en dat zodoende de NS het niet kon bolwerken, valt wat mij betreft nog wel te accepteren. Het was immers noodweer, heeft drie doden opgeleverd (RIP), en shit happens nou eenmaal.
Wat echter volstrekt onvergeeflijk is: het totale gebrek aan correcte informatievoorziening. Het halve land schijnt inmiddels een 'master' 'communicatie' in de tas te hebben, maar je klanten correct informeren is kennelijk nog steeds onmogelijk.
Bezopen.
Klopt Eefje.
Ik wil graag weten welke trein wel gaat en niet welke niet.
Zo moeilijk is het toch niet.
Kudtforenzen. Ga wonen waar je werkt. Of omgekeerd.
Dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk aangezien iedereen van die korte contractjes krijgt en managers beginnen te lachen wanneer iemand ovet een vast contract begint
De reizigers hadden ook van het station naar huis kunnen gaan lopen. Het is even ver.
Eigenlijk zijn we gek dat we moeten reizen voor ons werk , een hoer heeft het beter voor elkaar .... die kan blijven liggen
Als het in Siberie vriest of stormt lijkt men beter voorbereidt. Hee, dat rijmt...
Verder: lijkt alsof moderne bouwsels kapot gaan. Oude staan er nog.
Net als die kast van Ikea, lazert na 10 jaar of eerder uit elkaar.
Die antieke doet het al bijna een eeuw.
Dan hebben ze het bij die Deutschen toch beter geregeld. Is wettelijk bepaald dat de Bundesbahn voor de kosten van alternatief vervoer naar huis opdraait tot 80 euro, en ook overnachting moet betalen als reiziger daarvoor moet kiezen. Eigen keuze van de reiziger vervalt zodra DB zelf slaapplaatsen en vervoer aanbiedt. Zo staan er inmiddels op een aantal stations oponthoud-treinen, daar kunnen gestrande reizigers in verblijven totdat ze weer verder kunnen. Verder werd vanmiddag om vier uur het landelijke treinnet stilgelegd, maar moesten de dan nog rijdende treinen met langzamere snelheid hun bestemming gewoon halen. Zeau kan het dus eauk...
Ik neem aan dat ze in Duitsland dan ook beter hebben geregeld dat er geen oude brakke hoge bomen naast het spoor staan?
Een goed voorbeeld doet goed volgen. Ook de politie schijnt nog redelijk dienstbaar te zijn aan de burger en redelijk wat zaken op te lossen, maar dat moet je in Nederland niet te hard roepen, want dan komen er al sinds decennia ingeplante sentimenten boven. Bravo Duitsland (in deze) en jullie hebben een prachtig melodieus volkslied vind ik.
Even nog een slogan: waar zouden we zijn zonder de trein?
O, wacht waarschijnlijk al uren thuis.
Auto master race.
Tijdens mijn studententijd zwoer ik dat ik na mijn afstuderen nimmer meer het het OV zou nemen. Getergd en getraumatiseerd als ik was na jarenlange veetransporten en vertragingen. Al 18 jaar heb ik mijn belofte gehouden, lekker met de auto, vrij en blij en in het noorden van het land dus geen echte files. Files zijn bij ons 15 minuten stapvoets rijden.
Als de NS je al een trauma bezorgt , succes met de rest van je leven
Same. Al 15 jaar geen trein, heerlijk
Nog zo'n debiel gebrek aan communicatie: volgens de site "Reizigers moeten er rekening mee houden dat de nasleep van de storm ook morgen merkbaar zal zijn. NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden.
Heftig buiten op het spoor: 78 meldingen, 15 bovenleiding problemen, 32 bomen."
Kijk je vervolgens op ns.nl/storingen .... Niks geen informatie. Zeg dan in ieder geval *waar* de bovenleidingen stuk zijn en of er bomen op het spoor liggen. Hoe moet ik nu kunnen inschatten of ik morgen ander vervoer moet regelen voor m'n werk?
Oftewel weer een gevalletje: "Zoek het zelf maar uit". Terwijl deze storm er al een week aan zat te komen.
Is gewoon gemeld hoor: twitter.com/ProRail/status/9539679830...
Dan hebben ze hard gewerkt, kudo's en lekker morgen geen storingen want volgens: www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situ... is alles rustig en kalm, zelf minder storingen dan elke willekeurige dag in de afgelopen week. Stom dat ik niet een of ander twitter picje vind die de actuele-situatie-op-het-spoor verteld. Oh wacht.
Ohja en dan ook nog de tip van prorail zelf: Het advies is om de media en de reisinformatie te checken van ns.nl. Goede reis ! groet, Christina ^CK
Drie weken geleden stond ik in New York. Het sneeuwde en vroor dat het kraakte. Trein kwam op de seconde op tijd aan.
New York , dat is ook de enige plek waar men redelijk rijdt ( Amtrak ) , buiten NewYork is de step sneller. Maar goed , NewYork was ook blij met oa Nederlands hulp bij het perfectioneren van het spoor , net als de Zwitsers en Duitsers vorig jaar bij ProRail op bezoek waren, Trots zijn is moeilijk voor velen
Mooi ook hoe ze wachten tot 17:00 uur om te melden zoek het zelf maar uit. Zodat je lekker lang de tijd hebt gehad om voorbereidingen te treffen. Mevrouw de persvoorlichter direct na het plaatsen van het bericht lekker pittig naar haar autootje kan huppelen en fijn naar huis te scheuren. HOUDOE!
De weg was ook niet alles, de A9 richting Amsterdam was gewoon helemaal dicht omdat er wat met een vrachtwagen was. Terwijl er toch zeker ruimte was om twee stroken open te laten.
Een dichtbevolkt land met een dicht spoornet. Gevoelig voor verstoringen. Wat zouden de reacties zijn wanneer een trein toch gaat rijden en op een boom botst, waarbij slachtoffers vallen?
Precies, de veiligheid moet voorop staan. Internationaal gezien is ons treinverkeer niet slecht al zijn we geen Zwitserland, maar dat land investeert natuurlijk ook meer in het spoornet.
Ik vond het ook helemaal geen probleem dat ik in de middle of nowhere ineens in een stilstaande trein zat omdat ze uit veiligheidoverwegingen om 10 uur besloten hadden om het stop te zetten. Wat ik wel erg vond was het complete gebrek aan communicatie. Conducteur die omriep: "Tja we staan stil. Er rijd hier geen bus. Het duurt tot een uur of 2. Of 5. Ohja en omdat we stilstaan hebben we ook geen kachel."
Nou kon de beste man er natuurlijk ook niet veel aan doen, dat begrijp ik best. Maar deze storm zat er dus al ruim een week aan te komen. En toch is een professionele organisatie dus niet in staat om een en ander wat beter voor te bereiden dan: "We trekken de stekker eruit op het moment dat we denken zo kan het wel weer, en dan zoeken jullie het zelf maar uit", Dat was dan mijn 52 euro OV-kosten van vandaag. + nog een euro of 30 om weer thuis te komen met de nog wel rijdende bussen aan de andere kant van het gehucht. Metro's die 1 halte pendelden en heel veel wachten op stations.
Nee dit hadden ze beter kunnen voorbereiden, en communicatief veel beter kunnen oplossen.
Vroegah, regelden ze nog gewoon bussen... lang leve het privatiseren!
Vroegah, regelden ze nog gewoon bussen... lang leve het privatiseren!
mobile.twitter.com/2525/status/954043...
Van Jole ook aan het #stormpoolen. Hopelijk stappen er geen dames in. Hebben we morgen weer een #metoo verhaal.
Dieselprijzen hebben geen bovenleiding nodig. Maar ja, slecht voor 't milieu hè
Hoezo hardwerkend Nederland. Volgens mij wordt het geld vooral verdiend door de mensen die met de auto onderweg zijn. Het OV is voor mensen die gratis kunnen of moeten reizen. Studenten en ambtenaren en overig gesubsidieerd of met premies onderhouden volk.
Definieer gratis eens.
Als ik met de trein naar Mn werk zou willen kost me dat 216 euri per maand. En voor Mn 2 collega’s welke meerijden ook. Moeten we de laatste 5 km ook nog lopend afleggen. Waar haal ik dat “gratis”?
Normaliter getuigt de gemiddelde reactie hier van realisme, maar vandaag lijkt de rede het raam uitgewaaid. Treinreizigers zijn "lamzakken", 'uitkeringstrekkers", dom omdat ze met het OV reizen en ze moeten maar dichterbij huis gaan werken of andersom. Beetje kort door de bocht, lijkt me.
Ook een hoop humorloos leedvermaak.
Weertopics trekken dat een beetje aan denk ik.
Mickey Mouse Uit Gouda heeft helemaal gelijk. Bv. Ga wat dichter bij huis werken! En wat dan als de enige baan die men kan krijgen ver weg ligt?
En soms is de trein gewoon goedkoper dan een auto. Kan ook een overweging zijn. Zelf heb ik geen rijbewijs.
3 keer per dag lijkt mij nog laag ingeschat. En niet liegen. Je bent erdoor ontslagen en zit thuis uitkering te trekken. Dat is nl wat treinreizigers doorgaans het meest doen. Daarom is het in de spits zo lekker druk altijd. Al die uitkeringstrekkers denken dan, laat ik ff in de spits met de trein gaan rijden.
Er is een vrachtwagen vol bijen omgewaaid.
De bestuurder is daarna omgekomen door meer dan 100 bijensteken.
Hij wordt morgen begraven.
Geen bloemen.
Hier in de Alpen werkt alles prima.
Wat een gezever in de reacties zeg. Als er elke kilometer een boom op het spoor ligt ben je achterlijk om te denken dat dat even binnen een uurtje is opgelost.
Ze horen er gewoon niet.
Dus de NS moet preventief alle bomen naast het spoor ruimen die windracht 10 niet kunnen weerstaan?
kanarie2 | 18-01-18 | 19:07
Ja, onderhouden of kappen als ze te zwak zijn. Dat moet een gemeente ook doen, net zo als Rijkswaterstaat, met haar bomen langs de weg.
Natuurlijk gaat er dan altijd nog wel wat mis, maar niet op de schaal als ProRail hier presteert.
Achterstallig onderhoud dat is het, en geen overmacht. Die hoge bomen die op het spoornet gevallen zijn hadden allang gekapt moeten zijn. En zo is er wel meer.
SoundMake | 18-01-18 | 18:31
Prorail (meer amateurrail) equals NS. Steek je wijsneus maar ergens anders.
Kan me voorstellen dat je in een klaagcultuur niet over feiten moet hebben en dat je die anti-climax meestal gelijk terug kan verwachten in de vorm van een sterk onderbouwd reguursel
Op zich doen ze dat ook wel, lees geregeld over grote aantallen bomen langs t spoor die ze preventief ruimen
Hét grote schrikbeeld van iedere Nederlandse autootjesrijder...(aanzwellende Psycho-douche-scene-violen)... Carpoolen!!
De [s][vertraging[/s] uitval waarvan je wist dat 'ie eraan kwam.
Wel zo dom! Om boven windkracht zeven per trein naar je werk te willen. Sommige mensen vragen erom.
Uhm, dat heet "toewijding".
Dat vond het personeel van de NS -of in ieder geval de bovenleiding- ook.
Pro Rail Pro Rail Pro Rail ... zorgt voor onderhoud van spoor , moeilijk heh GS en reaguurders , want woaa NS bekt zo lekker. Vandaag was een brug kapot en stond er een file , k@t Renault en Opel
Het media-optreden van die domme doos van de semi-staats-monopolist straalde wel een ongehoord staaltje asociale minachting voor de klant uit.
@Rommelende Onderbuik...... Vond ik ook dat ze dat uitstraalde , al verstond ze de kunst op niet te veel te zeggen.
Wie met de NS reist moet rekening houden met uren wachten op tochtige perrons, dat is in de prijs van het Openbaar Vervoer inbegrepen.
Wie met de NS reist is levensgenieter.
Op teletekst: 66 vrachtwagens omgewaaid. Toeval of zoals de Engelsen zeggen: Act of God? 66 - een getal dat onheil spelt.
De meeste reaguursels in dit topic zijn van hetzelfde niveau als die kerel met zijn Siberiëvergelijking. Telegraaflezers.
Jouw reaguursel is zoals gewoonlijk van topniveau.
Leg dat maar eens uit want klagen is zo lekker want over hun eigen prestaties of van hun bedrijf praten ze niet. Vandaag is in Haarlem een aantal goederen niet geleverd (2 bankstellen) want wind en vrachtwagen.......... dan kunnen die vrije werknemers lekker hier klagen . Wel met risico 1,2 miljoen mensen vervoeren en geen 2 bankstelletjes of AH bezorging Scheveningen vanwege woei? Tig bedrijven in NL hebben niet geleverd vanwege woei en bij die tig bedrijven zitten vast NS klagers tussen
Ik zag het al aankomen en dacht dat gaat wachten worden. Had ik geen zin in. Vrije dag genomen. Aan allen die menen treinreizigers te moeten uitlachen, het lachen vergaat u wel wanneer deze beklagenswaardige reizigers opeens besluiten automobilisten te worden, is de file nog groter.
Nou moeten ze weer 'dames en heren zeggen' want 'beste reizigers' is natuurlijk geen porum voor mensen die niet van A naar B gaan.
So true
Prachtige humor!
Idee; ze moesten voertuigen over een soort rails laten rijden, die kunnen niet weggeblazen worden. O wacht...
Ik was op de fiets in 5 minuten thuis. Lekker windje mee.
Ik woon recht tegenover Rotterdam Centraal en zie en hoor dus al jarenlang roestige met graffiti besmeurde bakken voorbijrijden vol verouderde technologie en denk al jaren dat het dus allemaal zijn beste tijd wel gehad heeft, die treinen. Maar wat is het alternatief? Hyperloops? Of heeeeeeel hard gaan zoeken naar een manier om mensen via radiogolven over te seinen (gaat wel lekker snel dan)? Of misschien via wormgaten?
Nee maar serieus, ik denk echt dat treinen eigenlijk ouderwets geworden zijn en dat de hangdrone ook een goede optie wordt. Een hele grote drone waar iedereen aan hangt en die dan zo naar de plaats van bestemming vliegt.
Of zo.
Volgens mij zijn die nieuwe lichtgewicht sprinters met storm een groter probleem dan die ouwe gele rupsen.
haha ja dat is ook weer waar
Anno 2018 is de NS al 20 jaar volstrekt kut. Dus niet zeiken als je nu niet thuis komt, je hebt 20 jaar de tijd gehad om ander vervoer te regelen, lamzak. Als je nu nog met de trein moet, is het je eigen schuld. En kom je dus om de haverklap te laat of in het geheel niet aan. Deal with it.
stuurde je dit bericht vanuit de file?
Een file zorgt dat je een half uurtje later thuis komt. De NS zorgt dat je NIET thuis komt. Verder heb je dan verwarming of airco, muziek, kun je eten/drinken/roken wat je wil, lawaai maken of stil zijn, en zit je niet tussen de tokkies, het uitschot of gewoon tuig. Tis maar wat je leuker vind. Ik weet het wel. Ik werk thuis. En heb een auto. Geen files en geen NS.
Ah dank u, in mijn geval verkort de trein mijn reistijd aanzienlijk gezien mijn woning en werklocatie topografisch dicht bij grote stations liggen, scheelt mij zo 40min die ik niet in de file hoef door te brengen, en ach die 3 keer dat er dan een trein uitvalt of in dit geval ze helemaal niet rijden, heb ik gewoon een dagje vrij ;)
3 keer per dag lijkt mij nog laag ingeschat. En niet liegen. Je bent erdoor ontslagen en zit thuis uitkering te trekken. Dat is nl wat treinreizigers doorgaans het meest doen.
O ja reizigers,
Onze excuses voor het ongemak
WHahaha Deze klimaathufter zou 4 man hebben kunnen meenemen van roosendaal naar vlissingen. Niet gedaan, nu de hele weg in mijn eentje antifa steuners uitlachen.
Held.
En een versnelling te laag rijden!
En trek je handrem nog half aan!!
en niet vergeten je banden op 1.7 bar te houden.
Lekkere wijvon mogen wel bij mij logeren.
Bij mij ook. Ze moeten alleen wel met de handen boven de dekens slapen en geen schete laten in hun slaap.
Eerst aan je moeder vragen!
Wat gaan er weer een boel relaties op de klippen lopen.... Allemaal logeren bij iemand van de zaak, even thuis bellen dat er geen treinen rijden en klaar.
Opeens is dat hyperloop-idee niet eens zo slecht meer. Gooi er wat metro's tegenaan voor de korte afstanden en klaar.
Hou op. Ze kunnen niet eens een behoorlijk tramtunneltje bouwen (Den Haag).
Hyperloop zal met dit weer niet kunnen rijden gok ik.... veel te weinig speling tussen capsule en wanden van de buis... afhankelijk van de afstand tussen de pilaren zal er echt wel de nodige buiging plaats vinden met zulke windstoten als vandaag waardoor de capsule vast kan lopen.
Beste Norman. Ga je eens verdiepen in wat Hyperloop is, voor je met dit debiele gezwets aankomt. Wind? In tunnels onder de grond?
gaan Pornhub, xhamster, meiden van holland enz nu een internetpiekverkeer bezoek filmpjes bekijken uit Nederland melden voornamelijk uit de randstad en gesplitst naar overheidsraamambtenaar 070 of kantoorpikkie zuidas 020
Vraag me trouwens af of het daadwerkelijk zo slecht gesteld is met de NS.
Hier ter vergelijking;
-Scooter: vaak nat en koud
-Auto: altijd file en parkeergezeij
-Fiets: te ver en zweten
De reden dat mensen zo over de NS zeiken is omdat het een middel is waar ze geen invloed op kunnen uitoefenen. Ze zijn overgeleverd aan.
Tuurlijk mag je best kankeren, maar ik vind wel zoals deze man in het filmpje (wat een domme lul trouwens) dat je je eigen verantwoording moet nemen.
Dus ga dichter in de buurt werken. Ga met de auto of motor of hou gewoon je muil en accepteer het.
Lekker in me audi via de vluchtstrook keurig op tijd voor het eten thuis. Prutsers.l
bluf
Stoer man. In je Audi, via de vluchtstrook, hoe oud bent u?
‘Me’ is niet bezittelijk. Nooit. Ook niet als je in een Audi rijdt.
“Me audi”. Pauper.
Ok ok, Niet dus. Ik sta hier nog fijn op Utrecht Centraal met mijn kop lauwe koffie naar die lege vertrekborden te staren. Niemand die mij vanavond mee zal nemen naar huis... Maar je moet blijven dromen, heh?
'S winters heeft de NS last van ijs op de rails of in de wissels waardoor ze niet op tijd kunnen rijden, zomers zet de rails zo ver uit dat ze kromtrekt en de NS niet op tijd kan rijden, in de herfst liggen er blaadjes op de rails en kan de NS niet op tijd rijden, en ook voor de lente is er wel een smoes. Wat wel altijd perfect functioneert zijn de trucages van de NS directie om toch een bonus te graaien.
Diep triest......
En dat terwijl die groene rakkers vroeger het altijd deden én altijd reden. Als niks meer kon, pakte je de trein.
Tip voor de NS: richt een werktrein in met open wagonbakken, materieel, technici, etc. die langs de treinroutes bomen wegzagen op de rails en reparaties uitvoeren aan de bovenleiding. Lijkt me niet zo ingewikkeld...
In elke trein 2 personen met een kettingzaag laten meerijden om - zo nodig - de bomen van het spoor te verwijderen. Dan is dat alvast gebeurd en kan een reparatieploeg aan de gang. Een werktrein de routes (weet u wel hoeveel dat er zijn?) langs laten rijden duurt veel te lang. Zijn ze volgende week nog niet klaar.
NS heeft weinig tot niets met het spoor te maken.
Politie: zoek alternatief.
Brandweer: zoek alternatief.
Artsen: zoek alternatief.
Energiemaatschappijen: zoek alternatief.
Wie vult m aan?
Vrouw: zoek alternatief.
EU: zoek alternatief.
Alternatief: Zoek alternatief.
Democratie: zoek alternatief
Vertyfusing van Nederland, ismamisering van Nederland, uit de EU stappen, stoppen met "vluchtelingen" : Helaas, we hebben geen alternatief
Vrij Internet: zoek alternatief
Heb vandaag lekker tot een uurtje of 10 in bed gelegen. Toen Tussen Kunst & Kitsch gekeken.
Even vriendinnetje naar werk gebracht. Toen met hondje weer op de bank gelegen. Ben lekker zo een uurtje weggedommeld en nu klaar met huis schoonmaken.
Denk dat ik zo lekker eten ga bestellen. Heb helemaal geen zin om naar buiten te gaan.
Iemand nog een goede filmtip?
The day after?
intothestormmovie.com
Das leben der anderen
Heb Twister ook al een tijd niet gezien.
Geweldige film is dat.
Der Untergang
Snowpiercer. Over D'66 spoorwegen nos.nl/artikel/2147509-roger-van-boxt... maar dan fictie zoals fictie bedoeld is.
PS: echt een briljante film www.youtube.com/watch?v=fyWfZ9866DE
Klopt. Heb Snowpiercer gezien. Verdomd goede film zeg.
Eigenlijk een van de beste science fiction films van de afgelopen jaren. Kan zo in het rijtje van Interstellar.
The taking of Pelham 1-2-3, Cassandra’s Crossing, Murder on the Orient Express, Trains, Planes & Automobiles, Trainspotting en het absolute meesterwerk Terror Train. Allemaal aangeboden door de Nederlandse Spoorwegen.
Moet je vriendinnetje.niet halen? Of wordt ze door een klant thuisgebracht?
Wat insinueer je priwax?
Geostorm, The Perfect Storm of anders Twister. En vergeet niet om de pizzajongen flinke fooi te geven.
Hallo !. De NS benadrukt. "Je krijgt wel een bekertje koffie !" Of deze gratis is, kon de woordvoerder niet zeggen.
Je om laten kopen voor een vieze bak automatenshit
Iets met thuiswerken?
.
Spijt me zeer maar als je vanochtend een trein hebt gepakt (als dat al lukte) dan heb je het echt niet begrepen. NS + hele harde woei = geen dienstregeling.
Dat thuiswerken. Hoe werkt dat eigenlijk?
Stel dat je verpleegkundige bent, of bijvoorbeeld opticien, of wat mij betreft een vuilnisman of vrouw?
Hoe moeten die ‘thuiswerken’.
Word zo langzamerhand doodziek van die die mensen die denken dat werk alleen maar uit Enter drukken bestaat.
En wat dacht je van al die mensen die in de retail of horeca werken dan? Kunnen die ook thuiswerken?
@ Nacho_Vidal | 18-01-18 | 17:11
Voor wat betreft kritische dienstverlening kan ik deels nog met u mee gaan (deels omdat er ook andere mogelijkheden zijn op je werk te geraken) maar de vuilnisman/vrouw? Hem/haar laten werken op een dag als deze zou je als werkgever niet moeten willen alleen al vanwege het risico
Je snapt wat ik bedoel. Vuilnisman was slechts als voorbeeld
@ Nacho_Vidal | 18-01-18 | 17:11
Om daar aan toe te voegen, denk je echt dat horeca en retail vandaag hun dag targets zullen halen? Denk het niet dus al je personeel maar op laten draven kost je alleen maar. geef ze vrij want er komt toch geen hond
Zo werkt dat toch niet? Werk gaat nou eenmaa door.
Er zijn genoeg malloten die toch een koffie willen of whatever.
Mensen vinden dat ‘leuk’ die wind. En een kopje koffie drinken en er over praten. Zo werkt dat gewoon.
Maarre.... onze maatschappij is te kwetsbaar geworden. Te kwetsbaar. Op alle vlakken.
Nee, te complex. Dat is echt wat anders.
Altijd in Nederland
Mensen die doen alsof het overal beter is dan in Nederland
De treinen kunnen ook maar beter in de remise blijven. Stel je voor dat ze wegwaaien.
Ze staan niet in de remise. Ze staan in een patstelling.
Arriva rijdt gewoon in het Noorden. De hele dag al trouwens. Zijn diesels.
Daar dus geen bomen op het spoor?
In het noorden was er ook geen storm. Daar breekt de paniek uit als de bodem trilt.
Lekker hoor dagje thuis blijven.
Iemand een glaasje port met een sigaartje ?
Heeft u misschien ook een Chateau Migraine
Of Amstel...
ben je tussen 18 en 15 jaar, vrouw, blond, lekker? ik haal je waar dan ook op. de rest kan ongezien de tiefus krijgen
Pedo?
Dr zijn genoeg onsnuggere deernes die zich niet voorbereid hebben dus dat moet goed komen. Succes!
U klust bij als pedo?
kwark001 | 18-01-18 | 16:57
Nah, aan zijn taalgebruik te zien zoekt hij gewoon leeftijdsgenoten.
@Nietvoordekat
Dat wordt dan achterop z'n fiets
niet dat veel deernes daarop zullen zitten wachten
Wacht nog vijf minuten, dan is de voortijdige zaadlozing een feit.
repper boef?
ov zeikerd. fuck jullie allemaal. ga ergens bier drinken en eten en boek een hotelkamer ofzo. het waait.
Ook natuurlijk vervelend dat zo'n storm zo onverwacht komt altijd.
Als ze het nu een paar maanden van tevoren hadden geweten, hadden ze natuurlijk alvast wat maatregelen kunnen nemen. Alvast wat gammele bomen snoeien en extra onderhoudsploegen inzetten.
Het moet gezegd: de weersvoorspellers hebben dit keer goed werk geleverd. Het aankondigings-topic van de storm is volgens mij van afgelopen zondag. Hulde aan moderne supercomputers die dit allemaal zo trouw doorrekenen.
Bovenleidingen repareren kan niet iedereen. Vraag me af hoeveel mensen in Nl. dit kunnen.
Ik doe een gok, de NS/ProFail heeft de mensen die dat kunnen al jaren geleden wegbezuinigd
Ik niet, gelukkig. Lijkt me 'n kutbaan.
Klopt, is allemaal uitbesteed door ProRail. Sterken nog, bij die club schijnt niemand meer rond te lopen die verstand heeft van bovenleidingen en rails - ook de kenniswerkers hebben ze uitbesteed.
Iedereen die roept dat privatiseren en verder opknippen en aanbesteden van de spoorsector dé oplossing is: opknippen en aanbesteden is grotendeels de oorzaak van de huidige ellende.
Maar het is wel een stuk goedkoper, en dat vinden Vadertje Staat en zijn Schatkist leuk.
@algoritmos
Dat soort 'beleid' is typerend voor het nieuwe functioneren van de landelijke-, plaatselijke overheid, alsmede voormalige staatsbedrijven tegenwoordig
Begrijp me goed, ik ben niet tegen privatisering, maar de kwaliteit moet op z'n minst hetzelfde blijven, het liefst tegen vrijwel dezelfde prijs als voorheen
Daar wringt hem de schoen al; terwijl we dezelfde belasting blijven betalen, alsof er niets door de overheid is verpatst of uitbesteed
betalen we in een aantal gevallen nu meer dan voorheen, want itt vroegah moet er nu Winst gemaakt worden
Dus betalen we de facto meer dan voorheen en krijgen er minder (kwaiteit) voor terug
Busbedrijven? Voor een deel geprivatiseerd en verkocht aan de hoogst biedende
die vervolgens te weinig geld over hebben (zeggen ze) om degelijke banden onder hun bussen te hangen (geval speelde aantal jaren geleden in Brabant)
En dan los van deze privatiseringen/afstoten overheidstaken, blijven er te weinig deskundige ambtenaren over om misstanden te voorkomen
Óf ambtenaren vertrekken en laten zich door hun voormalige werkgever inhuren om zo meer te verdienen (dat meerbedrag betalen wij, begrijpt u)
en de achtergebleven ambtenaren missen in een groot aantal gevallen de ervaring en expertise om hun taak degelijk uit te voeren
Jonge ambtenaren laten zich bv door geslepen ingehuurde aannemers om de tuin leidenPraktijkvoorbeeld; in een nieuwe parkeergarage in 020 Gaza bleken de steunpilaren aan het plafond te hangen ipv op de grond te staan - instortgevaar dus alles moest over - ook hier betaalt de inwoner de meerkosten
Helaas lijkt het erop dat niemand de bezem eens door dit soort tot falen gedoemd beleid wil halen
áls er al een politicus zoiets roept (ik heb niets gehoord) dan gebeurt er in de kraktijk helemaal niets mee, het gaat al na een paar dagen als een nachtkaars uit
Jammer van onze ooit zo degelijk in elkaar geschroefde staat, we hadden er in theorie nog jaren zoniet eeuwen plezier aan kunnen beleven ..
Tobi | 18-01-18 | 18:14
Je hebt helemaal gelijk. En maar gek vinden dat mensen het OV als walgelijk ervaren.
Je krijgt echt de indruk dat de NS het materieel niet meer heeft vervangen sinds 1960. Het kan echt NERGENS tegen. Dat, of iedere keer dat er een blaadje valt of een windje waait de stekker eruit trekken is gewoon een cash grab voor ze. Regelrechte kostenbesparing.
tuurlijk joh. een nieuwe trein kopt wel een boom weg
Wanneer jij de stekker uit je pc trekt doet hij toch ook niet meer? Manmanman.
of zuipen in de kroeg tot de treinen weer rijden
Onvoorstelbaar.
"Zie maar hoe je thuiskomst" is toch het standaardniveau van NS?
noem me 1 land waar het ov beter is en je wint een natte scheet
Arjan9401 | 18-01-18 | 16:55
Japan. Je mag je scheet houden.
@Nietvoordekat
Ah, waar ze de passagiers dmv perronpersoneel in de trein proppen cq stampen
Zwitserland
Arjan9401 | 18-01-18 | 16:55 Noorwegen , zie www.youtube.com/watch?v=VDkDiiv8GKM
De NS, rijdt van een plek waar e niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn. Of gewoon niet natuurlijk.
En dat op een tijdstip dat jou niet uit komt.
Met mensen waar je niks mee te maken wilt hebben.
Ze zouden het spoor eens moeten privatiseren. Maar dan echt.
Want je voorkomt dat bomen op de bovenleiding vallen door de dienst die die bovenleiding onderhoudt (ProRail) of die er gebruik van maakt (NS) te vervangen door een ander.
Logisch.
Mijn ouders hebben de (stevige) bomen die ooit op het huis zouden kúnnen vallen
destijds uit voorzorg laten kappen
Plenty bomen over en je voorkomt mogelijke schade bij stevige storm
Waarom dat NS/ProFail dat niet ook kunnen doen is mij vooralsnog een raadsel
algoritmos | 18-01-18 | 16:48
ProRail is inderdaad een probleempje. Maar is de grond van/om de rails niet van de NS?
Lijkt me stug, Rommelende Onderbuik. Daarnaast zou je iedere boom die dichter bij het spoor staat dan hij hoog is moeten kappen - in de bossen van Gelderland betekent dat al snel een strook van 80-100 meter. Er ligt wel wát "eigen" grond rond het spoor (of dat nu van ProRail of NS is) maar zoveel zeker niet.
@algoritmos
In plaats van geheel kappen kan je ook snoeien, bv 50% eraf
Dat zijn nogal wat kosten en onderhoud (één keer snoeien lijkt me niet volstaan) voor een stormpie eens in de zoveel jaar.
algoritmos | 18-01-18 | 16:59
Even opgezocht. Prorail is eigenaar geworden. (Een van de grootste grondbezitters van Nederland).
Betekent dus gewoon een wanprestatie van de staat.
Ik ben benieuwd naar de schadeclaim die de NS gaat indienen.
En ik slaap de hele dag al op kantoor!
Volhouden en sterkte met de loonstrook.
Na 17.00 uur gaan ze de zaak weer opstarten
Vandaag of morgen?
As. maandag
Om 17.00 uur komt NS met een update. Ik zou er niet veel van verwachten.
Aha. De beloofde update van 17.00 uur is niet gekomen. Beloof het dan niet, NS.
Echte treinen hebben geen last van bomen:
A) www.youtube.com/watch?v=MHS1XlDQ180
B) www.youtube.com/watch?v=Vdf-aLckvcs
C) www.youtube.com/watch?v=T9eG0V958KM
Sneeuw is voor treinen geen ook probleem.
A) www.youtube.com/watch?v=Yja2VmZOfdA
B) www.youtube.com/watch?v=vN4J4QXP6Lw
C) www.youtube.com/watch?v=o7Wm1DER4tI
Beetje storm en het hele systeem ligt plat. Meer automobilisten en een compleet verkeersinfarct. Misschien een heel raar idee om systemen iets robuster te ontwerpen?
tuurlijk joh, en dan zeiken dat het ov 6x zo duur word. voor 1 storm in de 10 jaar.
Best een goed idee eigenlijk. Maar het mag allemaal niets kosten maar moet wel 100% betrouwbaar zijn, in alle mogelijke situaties. Dat is onmogelijk.
Spoorinfra en -materieel dat overal tegen kan bestaat op de markt. Kunnen gewoon worden aangeschaft door ProRail en NS. Maar als ze dat doen worden de treinkaartjes aanzienlijk duurder want al die aannemers en leveranciers moeten toch betaald worden. Dat mag niet van de politiek, dus ja, dan moet maar worden geaccepteerd dat er af en toe een dag als vandaag komt.
De storm van vandaag was wel uitzonderlijk zwaar voor NL begrippen, maar bijvoorbeeld het beetje sneeuw van laatst had ProRail mee om moeten kunnen gaan.
De klunzen die in Nederland de spoorwegen 'beheren' zijn blijkbaar tamelijk incompetent
misschien de Noren (Norges Statsbaner; NSB, ha!) maar eens de zaak hier laten runnen
want zo schiet het natuurlijk niet op, he
NB Ik lees net dat de Norges Statsbaner niet meer bestaat
een andere Noorse maatschappij dan svp
Arjan9401 | 18-01-18 | 16:52
Oliegesmeerde wissels zijn zelfs goedkoper in aanschaf. Alleen het onderhoud lijkt duurder door idiote belastingdruk op arbeid en het gebrek om slecht weer mee te nemen. Stalen schepje op de voorkant maakt een trein niet zes keer zo duur.
algoritmos | 18-01-18 | 16:57
De NS koopt al te weinig materieel in voor de huidige dienstverlening.
Tobi | 18-01-18 | 17:02
De Noorse NSB heeft hun eigen Fyra akkefietje met dezelfde AnsaldoBreda groep. en.wikipedia.org/wiki/NSB_Class_72
Dat zijn ook echt heel goed vergelijkbare spoorwegen. :/
God, Feynman, heb je hier ook al weer verstand van? Net zoveel als van de Catalaanse crisis zie ik.
@Feynman & Bubske
Het gaat me meer om de organisatie en het omgaan met extreem weer
niet dat hier vanaf morgen Noorse treinen moeten gaan rijden
De NS had een paar jaar geleden snode plannen om in Zuid-Polen de spoorwegen aldaar op te kopen
dat ging zelfs politiek DH te ver; of ze niet eerst eens hun zaakjes in 0031 op orde wilden maken, voordat ze hun expansiedrift gingen botvieren op Zuid-Polen
Het lijkt er op dat de Noren hun zaken wél op order hebben, dus kom maar op
als 'wij' niet in staat zijn om onze treinen telkens een hartaanval te bezorgen bij een blaadje of sneeuwvlok op het tracé ..
@sPainkill
We ventileren hier voornamelijk meningen,
slechts weinigen zeggen hardop de waarheid in pacht te hebben
Dat zijn wel allemaal diesels hè. Die hebben geen last van kapotte bovenleidingen...
Feynman, ook hier heb je geen verstand van, das duidelijk.
Duitsche treinen reden ook gewoon door. Zelfs tijdens luchtaanvallen door Spitfires.
/zo die godwin is weer binnen/
Net over de grens (NRW) doen de treinen het ook niet meer..
www.bahn.de/p/view/service/aktuell/no...
Dat wist je van tevoren. Geen huilie huilie doen.
Lullig
Als je nu gestrand op een station bent dan verdien je niet anders.
De storm was uitgebreid aangekondigd, en je weet dat NS al lamgelegd wordt bij drie natte blaadjes op het spoor. Kom op.
Dus moet je dan maar niet naar je werk gaan? Zal de baas wel gewoon prima vinden!
als er daarentegen nog een boom aan de blaadjes vastzit vind ik het niet zo Heullll erg gek
Wat een zak hooi ben je.
De bussen rijden hier ook niet.
Als iedereen auto zou rijden zou ook alles vast staan.
Heb je daar nog een alternatief voor of hebben die het ook allemaal aan zichzelf te danken?
"Ja ik werk vandaag niet want het waait." Daar komt alleen de NS mee weg.
Dit is echt onzin, het was maar code oranje. Met deze mentaliteit snap ik wel dat we de oorlog niet hebben gewonnen.
Ik ga nooit de deur uit zonder volledige overlevingsbepakking. Mensen kijken altijd vreemd, maar vandaag niet!
overlevingsbepakking: voor een reaguurder is dat een laptop en een kaart waar wifi beschikbaar is.
Vergeet de doos tissues niet (of een pakje papieren zakdoekjes)!
Traject Utrecht - A.dam Centraal gaat vanaf 17:00 weer rijden volgens NS online!
NS online, 5 minuten geleden: "Het is nu nog niet bekend wanneer de eerste treinen gaan rijden".
mobile.twitter.com/NS_online/status/9...
Wel gvd, nog meer toeristen naar hier
Blijf.Weg
REAGEER OOK