Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou ja zeg. Integere inzameling NPO Serious Request LIEGT over 'elke euro naar Rode Kruis'

hee timmerfrans

Zo. Kutterige kutactie Serious Request is nog kutter dan we al dachten.

Wat blijkt uit onderzoek van Argos Privé? 3FM heeft jarenlang gelogen over het feit dat niet 100% van alle opbrengsten rechtstreeks naar het goede doel gaat. En wat doe je als je met zo'n feit geconfronteerd wordt? Dan ga je liegen en pas je stiekem de tekst op je website aan. Jammer dat er iets zoals web.archive.org bestaat, want nu kunnen wij onderstaande passage uit de Telegraaf keihard checken en u raadt het al. "Het is zelfs zo dat, nadat Privé de woordvoerders van het Rode Kruis en de NPO wees op de misleidende tekst op de website npo3fm.nl/seriousrequest, deze tekst razendsnel werd aangepast. De zinsnede dat elke euro direct naar de slachtoffers van de stille ramp gaat, werd direct verwijderd, en dat terwijl het evenement al veertien keer op dezelfde wijze wordt georganiseerd." Deze bewering is waar. Shula Rijxman, wier positie onhoudbaar is geworden, heeft nog niet gereageerd.

HAHAHA BEWIJS

Oude versie...

ja kom nou

...Nieuwe versie

zo ga je niet met je publiek om

Reaguursels

Inloggen

Vandaar dat ik aan dat 3FM gedoe nooit een cent ga geven of gedaan hebt.
Ik geef liever een daklozenkrant verkoper wat geld of doe wat anders kleinschalig voor de voedselbank.

De-Glijdende-Rechter | 09-01-18 | 17:21

Vanwege de gigantische deug-factor wellicht het irritantste 'goede' doel ooit, uiteraard heb ik er nog nooit ook maar ene cent aan gegeven.
Op de dierenbescherming na geef ik sowieso al helemaal niks meer aan welk goed doel dan ook. Ik betaal namelijk belasting. En véél!

EefjeWentelteefje | 09-01-18 | 00:18 | 1

Socialisme is de dood van charity. De walgelijke percentages belasting die nodig zijn om een enorm inefficiënte overheid en Verzorgingsstaat op te tuigen en in stand te houden gaan rechtstreeks ten koste van het draagvlak voor goede doelen. Als mensen die meer bij dragen aan de maatschappij daar niet voor bestraft maar voor beloond zouden worden, dan krijgt weldaad weer een kans. Als je als succesvol en daadkrachtig deelnemer des maatschappij hebt besloten om een deel van je kapitaal in een goed doel te steken ben je bovendien meer gemotiveerd om een effectief en efficiënt doel te kiezen. Waardoor men met minder euro's meer gedaan krijgt. Bovendien zal slachtofferschap dan niet meer onvoorwaardelijk lonen. Handen uit de mouwen.

Joostmochtnietsweten | 09-01-18 | 14:35

Alle goede doelen inzamelacties zijn verdienmodellen van slimme zakenlieden die over de rug van gevoelige mensen hun geld uit de zakken kloppen. Ik geef alleen nog maar aan het Leger des Heils, daar heb ik nog vertrouwen in tot het tegendeel bewezen is.

poisonivy | 08-01-18 | 22:39

Vorig jaar met kerst iets gegeven aan een organisatie van paar gepensioneerde mannen die huisjes bouwden, tip kwam van hier, url van website kwijt! Iets in Utrecht? Nu weet ik verdraaid alleen even niet meer hoe de naam van die stichting was.

Verder geef ik wel aan goede doelen zolang dat goed kan moet je dat vind ik ook wel doen. Wel ben ik veel selectiever geworden, paar grote organisaties, maar steeds vaker bij voorkeur kleinere.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 16:18 | 1

Toch weer teruggevonden: bouw woningen Tanzania heb ik gesteund.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 16:31

Ik geef elke maand een bedrag aan dit www.donkeysanctuary.nl/waar-werken-we... Ik ben er gaan kijken, en ik geloof die gasten, ze doen echt hun best. Zo zijn er nog meer onderwerpen die onderbelicht zijn in deze harde maatschappij. Ga zelf eens op onderzoek uit en kijk wat JIJ interessant genoeg vind om te ondersteunen.

Gokmaar | 08-01-18 | 16:05

Voor het eerst dit jaar gewoon helemaal niet naar gekeken en geluisterd... Heerlijk

BozePaarseMan | 08-01-18 | 15:56

Ook ditmaal weer de lieve som van 0 euro gedoneerd en dat voelde ook ditmaal weer heel goed ! De Beste Wensen overigens.

OngewensteWaarheden | 08-01-18 | 14:05

Er stond toch netjes dat ze elke euro die ze inzamelen er één is die ze KUNNEN inzetten voor het bestrijden van een stille ramp. Kunnen ze wel, maar doen ze gewoon lekker niet. Puh.

Een paard | 08-01-18 | 14:00

Ik heb net weer geld overgemaakt naar Afrika .
Kevin Richardson , the lion whisperer voor roofdieren die het wel verdienen en daar worden opgevangen .

Castor12 | 08-01-18 | 13:35

Er zijn zo'n 25 a 30 duizend zogenaamde goede doelen instanties werkzaam in NEDERLAND. Kan wel kloppen als je tv kijkt!

vluchtelingallergie | 08-01-18 | 13:24 | 1

Schatting van aantal goede doelen is inderdaad in dat bereik. In 2016 gaven we 1.6 miljard aan goede doelen, in 1999 was dat nog 2.1 miljard. Dus totaal met ontwikkelingshulp gaat er 5.7 miljard in 1 jaar naar filantropie. Best heel erg veel.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 16:10

De Nederlandse overheid geeft in 2018 het bedrag van 4,1 miljárd euro aan gemeenschapsgeld weg als ontwikkelingshulp aan het buitenland. Dan zie ik geen enkele noodzaak om daarbovenop nog eens bij het Nederlandse publiek, wat dus al de lieve som van 4,1 miljard gezamenlijk heeft opgehoest, te komen zeuren voor nog meer geld. Het is gewoonweg nooit genoeg. Ik geef nooit en heb nooit gegeven. Niet uit gierigheid maar omdat ik er de noodzaak en zeker ook het nut niet van in zie. Dat is er niet. Het is simpelweg inspelen op het gevoel van mensen als verdienmodel. Schuldgevoel. Vroeger deed men na de preek een duit in het zakje in de kerk om je ziel schoon te houden. Nu is de preek in de kerk vervangen door de media die preekt over "morele plicht" en het zakje aan de stok is verworden tot een betaal app op je telefoon. Het principe erachter is echter nog exact hetzelfde. Koop Uw door de media en organisaties aangepraat schuldgevoel af middels een kleine betaling. Net zo nutteloos als de duit in het zakje waar de kerk zichzelf alleen maar mee verrijkt.

Dutchbeaurouge | 08-01-18 | 13:04 | 1

Geen idee dat dit over maar liefst 4 miljard zou gaan. Erg veel. En defensie en zorg niet op orde, vandaar dat die Wilders daar op hamert.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 15:57

Weer een waterputje in koeloelnoektoe geslagen zeker? Ik snap dat gedoe van serious request niet echt. Je kan beter gewoon een tientje aan het rode kruis zelf doneren. Hoe meer organisaties fungeren als tussenpersonen, hoe meer managers er hun salaris uit moeten halen.

barryvantiggele | 08-01-18 | 13:04 | 2

Ook niet, het is niets anders dan je opgelegde schuld gevoel afkopen!

vluchtelingallergie | 08-01-18 | 13:26

Ja ik doneer ook louter aan de nierstichting, hartstichting, kankerfonds, etc. Heb er meer vertrouwen in dat dat geld hier beter besteed wordt dan in Afrika

barryvantiggele | 08-01-18 | 14:40

Al slepen ze ook een uitgehongerde dooie mee, tijdens het geleur aan de deur, ik geef helemaal niks, nada, aan die landelijke geldschooierij. Het enige wat ik sponsor zijn plaatselijke activiteiten in dit klein dorp.

vluchtelingallergie | 08-01-18 | 12:59 | 4

Als ze mijn deur benaderen, zien ze ook, dat het niks wordt!

vluchtelingallergie | 08-01-18 | 13:18

Vrijwilligerswerk ?
Veel worden via een collecte bedrijf gewoon ingehuurd .

Castor12 | 08-01-18 | 13:38

Castor12 | 08-01-18 | 13:38 en Ce ca! | 08-01-18 | 13:13
www.4dmc.nl/

De Marketeer | 08-01-18 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Voor zo'n groot evenement valt 3.5% nog wel mee. Wel vraag ik me af hoeveel de banken van die 3.5% dan krijgen aan transactiekosten. Voor het overige maakt het me niet uit. Je hebt er altijd kosten aan.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 12:55 | 3

Niet als je erover liegt. Dat je 3.5% pakt is verder prima maar ga niet mensen lopen te misleiden dat al het geld naar het goede doel gaat en later gluiperig de tekst op je website even aanpassen.

Anlail | 08-01-18 | 15:13

Anlail | 08-01-18 | 15:13

Dat is waar, ze hadden er wel eerlijk over moeten zijn. Klopt. En inzage geven in die kosten zou ook netjes zijn.

Jan, Leiden | 08-01-18 | 15:55

Waarom konden die kosten niet voor rekening van de organisator komen?

sockpuppet | 08-01-18 | 17:27

Fijn die link naar de Telegraaf... Alleen maar leesbaar met een abbo.

RamondeM | 08-01-18 | 12:48

Kosten? Glazenhuis word dus niet gesponsord in ruil voor gratis reclame?, dj's zijn niet Gratis aanwezig?

MarcoC1991 | 08-01-18 | 12:37

Dus, maximaal 3.5%.. dat is knap
Als er bijv vooraf 400K euro wordt geïnvesteerd (promo, organisatie, filmpjes buitenland) en er wordt maar 1M achteraf opgehaald.. wat dan? Leggen ze dan zelf bij ofzo?

boerk | 08-01-18 | 12:37

Ook die meisjes bij de supermarkt die bedelen, moeten al hun geld afstaan aan hun baas, die hebben de grootste huizen in Roemenie en Bulgarije.
Koop een lekker broodje voor , wat te drinken en fruit . Daar hebben ze zelf wat aan.

gato | 08-01-18 | 12:36

1.De getoonde oude versie en nieuwe versie gaan niet over dezelfde paragraaf. Foutje.
2.Het kan aan mij liggen, maar jullie kop van het item klopt niet.
Hun bewering dat elke euro naar het Rode kruis gaat blijft nog steeds waar.
Dit is namelijk ongeacht wat het Rode kruis daarna er mee doet.
3.Als de kop was geweest:
Niet elke euro gaat direct naar het goede doel.
Dan is de bewering wel waar.

Roadblock | 08-01-18 | 12:31 | 1

Het gaat uiteraard over de ingekomen euro's.

sockpuppet | 08-01-18 | 17:28

Haiti laatst op t.v. een ja 1 huis gebouwd. De rest van het geld zit bij Clinton.

gato | 08-01-18 | 12:29

Goede doelen, breek me de bek niet open. Ik heb de afgelopen jaren genoeg horrorverhalen gehoord en een paar jaar geleden tijdens een dienstverband ook zelf mee mogen maken. Dure consultants en ZZP'ers die door dergelijke organisatie worden ingehuurd en alle tijd en vrijheid krijgen om tegen een torenhoog uurtarief een projectje op te pakken, makkelijk verdienen zo. En als diezelfde ZZP'er dreigt zonder nieuwe opdracht te komen zitten geven we deze persoon nog een maandje extra 'werk' ter overbrugging. Kan gewoon. Organisaties die meer dan 1 mio uittrekken voor software die nauwelijks wordt ingezet. Kan allemaal. Lekker met z'n allen veelvuldig vergaderen over de meest simpele onderwerpen. Geen probleem, jammer alleen dat de kosten voor overhead absurd hoog zijn. Een beleid wat erop gericht is om zoveel mogelijk uit de donateur te halen met als gevolg dat je gespamd wordt. Opzeggen is een crime, dat kan doorgaans alleen telefonisch en dan moet je een half uur aanhoren hoe jammer het is dat je weggaat en dat er nog zoveel leed is wat opgelost kan worden. Als je als ondernemer pak 'm beet 20K doneert voor benefietavondje met collega ondernemers is het nog niet genoeg. Je komt gewoon niet meer van die gasten af. Het allerergste is dat dit soort organisaties gevuld zijn met gutmenschen die denken dat ze heel goed bezig zijn en totaal geen realistische kijk op de wereld hebben. Van mij krijgen ze geen cent meer, ik doneer naar individuele acties op de diverse online platforms.

De Marketeer | 08-01-18 | 12:19

Mijn zoon moest voor een van onze grootste verzekeringsmaatschappij een onderzoek doen voor goede doelen.
Ik zei al, allemaal oplichting.
Na een paar weken onderzoek, kwam hij en zei, Je had gelijk ma, geeneen is goed.

gato | 08-01-18 | 12:11

Hoe symbolisch: NPO Rijxman = welgestelde dame

bloothommel | 08-01-18 | 12:11

Ik heb een keer (in den beginne van S.R.) gebeld naar S.R.. Toen kon je nog een plaatje aanvragen, daarvoor een bedrag tegenover te zetten, vervolgens het verschuldigde bedrag aftikken om dat ene plaatje te horen (zo was het begonnen en opgezet). Ik wilde een plaat horen (Master of Puppets) van Metallica en bood daarvoor 100 euro, die 100 euro mocht overmaken maar, dat nummertje was een probleem! (huh????????) Nog geen uur later (live op de radio) bood een vrouw 25 euro om een plaatje van Madonna te horen en dat nummer werd gedraaid!!! Wat willen ze dan? Ze willen toch geld en elke euro telt. Ik bood toch meer!?!?! Ik spuug op S.R., vorig jaar moest het gered worden door een ventje van 5 of 6 jaar!! (RIP Tijn).............. Ik hoop dat heel NL dit te weten komt en dat SR net als Boef kapot wordt gemaakt.

Ik snap er niks van! | 08-01-18 | 11:53

Max. 3,5% van de opbrengst, terwijl de kosten van te voren vaststaan en de opbrengst niet. Lulverhaal dus of betalen ze de rekeningen niet als de opbrengst tegenvalt en de kosten ineens 15% van de opbrengst blijken te zijn ????

louis6227 | 08-01-18 | 11:51

Dit bericht en getoonde schermprintjes kloppen niet, verwarrend.

Webarchive: (OUDE VERSIE)

Hoeveel van het opgehaald geld van 3FM Serious Request gaat naar het Rode Kruis?

"Elke euro gaat naar het Rode Kruis, en dus direct naar de slachtoffers van de stille ramp. Er gaat dus ook geen geld naar het salaris van de directeur van het Rode Kruis."

Nu: (NIEUWE VERSIE)

Hoeveel van het opgehaald geld van 3FM Serious Request gaat naar het Rode Kruis?

"De opbrengst van 3FM Serious Request gaat geheel naar het Rode Kruis. Het Rode Kruis gebruikt maximaal 3,5 procent van de opbrengst om de actie mogelijk te maken. Denk daarbij aan promotie en productiekosten voor NPO, Rode Kruis en andere betrokken partijen, catering, bankkosten en de kosten die reportages in het buitenland met zich meebrengen."

Schermprintjes niet klikbaar,onhandig

Zwizalletju | 08-01-18 | 11:47

Kan ik nog doneren? Ik heb nog 3,5% rugsnuitsel over. Waanzinnig thema weer dit jaar: Bring them together; hoezo, waar, betaal t lekker zelf, blijf dan meteen, laat alle 67 jarige overvliegen... Ben je weer together....

rattenvanger XL | 08-01-18 | 11:46

Ook mooi dat het een percentage betreft (3,5%), een soort van bonusregeling dus.
Hoe meer het glazen huis binnen harkt, hoe hoger de vergoeding.
In het bedrijfsleven (lees: financiële sector) moet men nu onder dwang in de CAO de bonusregelingen aanpassen, want een perverse prikkel, zoals het nu heet.
Voor de publieke deugsector geldt dit blijkbaar niet.

Nuchternederland | 08-01-18 | 11:31 | 1

Maximaal... lees dan eens. Het zal dus nooit zo zijn dat zo'n actie 200K overhead heeft en als ze 250K ophalen dat er maar 50K naar het doel gaat.

BBRDWR | 08-01-18 | 11:35

Het is logisch dat aan een dergelijk evenement overheadkosten zijn verbonden. Het is redelijk dat het Rode Kruis zelf hier een bescheiden 3,5% voor rekent. Geen enkele organisatie kan waarmaken dat ingezameld geld volledig naar de doelgroep gaat. Tijd dat de Reclamecode Commissie dit soort slogans eens gaat onderzoeken. Goed dat dit is onderzocht.

Mannes | 08-01-18 | 11:30

Bedrog en de NPO? Het zal toch niet.
Als het niet van de NPO was geweest was er wel een NPO programma met een boze presentator plus advocaat achteraan geweest.

Luckystriker | 08-01-18 | 11:22

Ik geef geen cent. Nada. Die Goede Doelen zitten meestal in een statig pand aan een gracht. Nooit op een akelig afgelegen industrieterrein. Je wilt als medewerker en gutmensch natuurlijk niet meer dan 100 meter hoeven te lopen voor je cafe latte van 8 euro.

miezgasser | 08-01-18 | 11:21 | 4

Wat is een café latte en waarom moet dat 8 euro kosten?

Koning_poephoofd | 08-01-18 | 11:42

Cafe latten zijn een soort speciale schoenen met zuignappen die je overeind houden als je tien bier op hebt. Koopje!

De Briemusketier | 08-01-18 | 12:00

café latte is goeie koffie die moedwillig verpest wordt door er veel te veel melk over te gieten. Echte hipsters flikkeren er ook nog soja melk met een vanille-smaak overheen. Blêgh!

ristretto | 08-01-18 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Een percentage voor een evenement met vaste kosten, zo rollen de ideale graaiers van de NPO.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 11:20

Trouwens, die mileu-fanatiekelingen zijn even erg. Oh. De Ijsbeer! De Tijger! De opwarming van de Aarde! De Walvis! Want de moordende Japanner! De geimporteerde Chinese wolhandkrab in de Nederlandse kanalen! De Grijze eekhoorn uit de VS die gretig als horro Chucky de Rode Europese eekhoorn met sadistisch genoegen uitroeit. De tijgermuggen in Brabant. De...De...De..

Er is nog nooit iemand slechter geworden van het uitsterven van de sabeltandtijger. Behalve de jagers. De rest van de prooidieren maakten een rondedansje. Hoera!

chicago river | 08-01-18 | 11:19 | 3

@ chicago river | 08-01-18 | 11:19 |
Mee eens,maaaar het gaat een beetje te snel. Wij zijn als "mensenras" ook afhankelijk van de diertjes!
www.trouw.nl/groen/tempo-uitsterven-v...

Rest In Privacy | 08-01-18 | 11:34

Ce ca! | 08-01-18 | 11:34
Ok, gelezen. En ik word er niet koud of warm van. Samenlevingen komen en gaan, dus ook onder de dieren.
Er worden in de Amazone nog altijd nieuwe of heel zeldzame diersoorten ontdekt. Hoor je nooit iets over.
Ik vis graag, en als ik en de mijnen zoveel vissen dat de populatie opdroogt, jammer dan. Hadden ze maar wat meer overlevingstechnieken moeten kweken.

chicago river | 08-01-18 | 12:01

@ chicago river | 08-01-18 | 12:01
En de bijen dan? Gaat u alles bestuifen? Volgens mij heeft u weinig kennis van hoe het er in de natuur aan toegaat. Zodra men een "topdier" (mainpredator) weghaalt krijgt men dierenplagen. Zo kan een geheel bio systeem verdwijnen. En ja men ontdekt nog steeds nieuwe soorten. Zullen wij die ook maar gelijk afmaken?

Rest In Privacy | 08-01-18 | 13:18

Beetje offtopic, maar ben ik de enige die zo'n schijt hekel heeft aan het feit dat al die 'goede dorlen' tegenwoordig allemaal een abonnementsvorm hebben voor donaties, ik vind het best om af en toe wat geld in een collectebus te flikkeren, maar die rotzooi die ik ook weer moet gaan opzeggen dat is gewoon zo kut, de laatste die ik de deur in zijn gezicht smeet keek nog verbaas ook

Terra | 08-01-18 | 11:18 | 3

Wist je trouwens dat dit per uur betaalde studenten zijn, die dit via een uitzendbureau doen?

Nuchternederland | 08-01-18 | 11:32

Nuchternederland | 08-01-18 | 11:32
Ja en die worden ingehuurd door organisaties die zich met hun dienstverlening (call-centers, collectes etc.) richten op goede doelen. Het is echt een industrie waar veel geld in omgaat en wat opgaat aan dit soort zaken.

Terra | 08-01-18 | 11:18 | reageer
Begrijp wat je zegt, die mensen hebben geen realistische kijk op de wereld. Je GEEFT iets maar dat is niet genoeg. Die clubs hebben hele afdelingen om donateurs binnen te houden. Die abbo vorm is de vendor lock-in waardoor je bijna niet meer van ze afkomt.

De Marketeer | 08-01-18 | 12:25

Het mooie van zo'n abonnementsvorm voor het 'goede doel' snap ik ook wel, ze hebben minder vrijwilligers dan wel personeel nodig omdat ze minder vaak langs de deur hoeven. Voor mij zijn de nadelen:

Je moet het weer opzeggen
Ze mogen je vervolgens 2 jaar lang telefonisch stalken ook al sta je in het bel me niet register.
Ik ga ter plekke een contract aan waarvan ik de voorwaarden niet of nauwelijks ken
Mocht ik om een of andere reden het financieel krap krijgen ben ik nog steeds verplicht te doneren en zou ik in theorie boetes kunnen krijgen en de deurwaarder langs kunnen krijgen.

Komt er eigenlijk gewoon op neer dat het goede doel geen reet geeft om mijn welzijn en een organisatie die er zo in zit verdient ook eigenlijk geen donaties

Terra | 08-01-18 | 13:19

Hoe naïef en dom moet je zijn om te dokken aan dat radio/tv programma.

Kamervraag | 08-01-18 | 11:18 | 1

Hetzelfde met sms -jes sturen. Dit was ook zo bij Big Brother en de Gouden Kooi, mensen dachten echt invloed te hebben op de winnaar, nou die is allang bekend.

gato | 08-01-18 | 12:18

Als Timmerfrans erop afkomt, weet je dat het stinkt.

Wachtmeester R | 08-01-18 | 11:17

Die 3,5% max is een vrij bescheiden percentage. In de VS en andere landen kun je als NPO intekenen voor fondsenwerving, dan garandeer je een minimum opbrengst van de actie en dek je de eigen kosten met het eerste bedrag boven de garantstelling en neem je daarna zelf 50% van de meer opbrengst.
Let op, intekenen doe je met concurrentie, het beste bod wint. Als je pech hebt leg je geld toe.

Maar zelfs fondsenwerving van Nederlandse dochters loopt meestal via een Amerikaans bureau. (Unesco, Pink Ribbon, etc.) Vandaar dat die partijen geen lokale concurrentie dulden.

BraadWorstLul | 08-01-18 | 11:13

Alleen Sukkels zoals Ik blijven achter met niks als bedankie en stankie voor een ander.

liegende lippen | 08-01-18 | 11:13

En dan moet je nog bedenken wat er bij het rode kruis en aanverwante bedrijven aan de strijkstok blijft hangen voordat het bij, hand ophouden ahzielige menschen in het buitenland komt.
Geef een man een vis en hij eet voor een dag,
leer een man hoe te vissen en hij eet vis elke dag. Man is natuurlijk ook vrouw of transgender, en nu oprotten.

Plorkface | 08-01-18 | 11:12 | 2

Geef m een aquarium en hij kan de hele dag naar vissen kijken.

De Briemusketier | 08-01-18 | 11:53

Geef m iedere dag 25 euro voor een portie kibbeling bij een volendamse viskraam.

De Briemusketier | 08-01-18 | 11:57

Geld geven. Ghe. Aan arme mensjes. Oh nee, aan de directeurrrj/ de stichting bij wie het aan strijkstok blijft hangen.
Geen cent hier meer van mijn kant. Mijn laatste cent ging naar een straatkrantverkoper in Utrecht. Laat die nou net ook totaal zijn gepakt twv 40.000 EUR door Pvda´er jatter Bertje van der Roest.

Soms geef ik wat lekker eten aan mensen op straat, al dan niet met hond, en die zijn daar blij mee. Heb je geluk heb je nog een mooi verhaal te pàkken ook.

Al die stichtingen met hun zgn. professionele ´beleid´, lees je mee, Koreaanse Slet, ik heb er journalistiek voor gewerkt en het stelt geen fucqk voor.

chicago river | 08-01-18 | 11:10 | 3

U bent héél goed bezig.

Lupuslupus | 08-01-18 | 11:26

Helemaal mee eens. Héél goed. Voedselbank is ook een optie. Koop een blik bonen, lever het in en je weet zeker dat er geen geld afgeroomd wordt.

RoBD=Skullfucker | 08-01-18 | 11:40

Hier geef ik ook aan zwervers, en bij de supermarkt is een keer per jaar voedsel kopen voor de arme mensen.

gato | 08-01-18 | 12:20

Als GeenStijl er niet was had ik nou een rad voor mijn ogen draaien. Is dat Timmerfransje niet op de foto met zijn hand op de miljoentjes van andere mensen?

Ikbeneenzelfbouwer | 08-01-18 | 11:06

Onder dreiging van Timmerfrans met z'n hand aan de rode knop zou ik ook liegen.

D-Fens_1963 | 08-01-18 | 11:04 | 2

Hoi D-fence
Nog even terugkomende op je vraag in een ander topic. Het ging over wie er gedeporteerd kon worden.
Dubbelpaspoorten met een strafblad dacht ik zo. De rest mag blijven :)

Rest In Privacy | 08-01-18 | 11:09

Ohw ja...., die van de 2 tellen selectie?
Duidelijk, bedankt!

D-Fens_1963 | 08-01-18 | 13:52

Het is natuurlijk Rijxman WIER

VerderLezert | 08-01-18 | 11:04 | 2

Nee. Het is Rijxman, wier.

Lewis Lewinsky | 08-01-18 | 11:17

#iswelzo

Ronaldo | 08-01-18 | 11:20

Getekend.

gato | 08-01-18 | 12:43

Het is de normaalste zaak dat de organisatie kosten met de opbrengst worden verrekend. Of zouden die ergens uit speciaal potje moeten komen. Joop van de Ende heeft vele goede doelen shows gedaan en vaak genoeg kwamen die negatief uit want Joop en zijn artiesten wilden gewoon/extra betaald worden voor hun goedendoelelinzet. Hier doet iedereen het gewoon voor de eer (buiten het technisch personeel etc).

VerderLezert | 08-01-18 | 11:03 | 3

Over welke 'eer' hebt u het eigenlijk?

Lupuslupus | 08-01-18 | 11:28

Ja. En helaas nee. Berekenen kosten, prima. 3,5% is zelfs weinig. Maar dan moet je daar wel openheid over geven.
Die eer, die begrijp ik eerlijk gezegd ook niet.

RoBD=Skullfucker | 08-01-18 | 11:43

De eer is dat je daar zit en waardering oogst voor je inspanningen. Zonder een factuur te sturen voor je extra uurtjes.

VerderLezert | 08-01-18 | 12:13

Jaren geleden heb ik al gezegd en geschreven dat er bij die zgn Glazen Huis
"goede doelen actie", met toen Giel Beelen er tonnen in zijn zak zijn verdwenen en hem bovendien gratis reclame en een soort "status" opleverde, waardoor hij zijn verdienmodel kon opkrikken.
Blijkbaar blijft er nog steeds veel aan de "strijkstok voor derden" hangen.
Jammer voor al die mensen die denken dat hun centjes daar terecht komen waar het hoort en nodig is. Artiesten doen bijna nooit iets "gratis"
Helaas geldt dat in Nederland voor zeer veel "goede doelen"
Natuurlijk wordt daar her en der wel wat naar overgemaakt, maar het blijft ondoorzichtig.
Zo vind ik ook die particuliere Postcodeloterij, die met veel artiesten, dure TV reclames, wagenparken etc. met heel veel geld smijt, maar verder een totaal financieel oncontroleerbare club te zijn, met aandeelhouders die hun geld toch al niet op kunnen maken. Bovendien wordt door die postcodeloterij subsidies verleend aan mensen zoals de foundation van linda de mol en die radicale greenpeace organisatie etc.. Waarom ?
Het wordt tijd dat de Nederlandse overheid al die door vermogende lieden opgerichte "goede doelen" instellingen en clubjes eens scherp gaat onderzoeken en controleren. Is er wellicht geen fiscaal belang bij b.v.?
Maar ja, dat schreef ik ook al over het Glazen Huis met die Beelen!
De opmerking van een eerzame burger in dit land heeft helaas geen waarde.

outdoor | 08-01-18 | 11:03

Hier werd laatst gecollecteerd voor de Kindervoedselbank. WTF Gaafland.

miezgasser | 08-01-18 | 11:03 | 3

www.stichtingjarigejob.nl/

Hier nog een. Overigens een prachtig initiatief waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat er niets maar dan ook niets aan de strijkstok blijft hangen. Triest dat het nodig is in een land waar iedereen met de laatste mobiel van 1100 euro en een Canada Goose jas rondloopt. Wat je zegt.... wat een gaaf land.

Linkse allergie | 08-01-18 | 11:05

Lees net dat die Goose jassen massaal worden nagemaakt. Je ziet dus veel neppers.

miezgasser | 08-01-18 | 11:12

Als vrijwilliger bij de "gewone" voedselbank heb ik toch wel enige bedenkingen bij de claims die de Kindervoedselbank op haar site doet. Sterker nog, er staan keiharde leuvens op. De enige die nieuwe kleren en cadeautjes geeft. Bizar. Kan zo 3 instellingen opnoemen die dat ook doen, en al jaren.

RoBD=Skullfucker | 08-01-18 | 11:49

Dat is zo.

devineskye | 08-01-18 | 11:02

Serious.....? Heeft Shula centjes gepikt? Ik bedoel dit keer zonder dat het de bedoeling was dat de men erachter zou komen? Je verwacht het niet. Maar goed, welke idioot geeft dan ook geld aan Serious Request? Alleen de mensen die willen deugen voor hun deugvriendjes. Maar niet zonder dat je een foto van je Glazen huis bezoek op FB gepost hebt natuurlijk. Deugen is alleen maar leuk als het als het te zien is. Anders mag iedereen gewoon doodvallen.

Linkse allergie | 08-01-18 | 11:02 | 2

Hear hear!

Lupuslupus | 08-01-18 | 11:29

Als u dit extreem goed verwoorde punt voorlegt aan de hogeropgeleide gutmensch krijgt u ongetwijfeld de reactie: "u snapt het niet".

RoBD=Skullfucker | 08-01-18 | 11:51

Het Rode Kruis heeft het geld zelf hard nodig voor mooie vliegreisjes naar het hoofdkwartier in Genève. Zie de tv-uitzending van Floortje, medewerkster moest voor de debriefing naar Zwitserland wat ook gewoon via Skype kan als je toch zo zuinig met de donaties beweerd om te gaan.

2voor12 | 08-01-18 | 11:00

Ik gat laatst 5 euro aan een zwerver in de stad. Kwam er zo'n type van een goed doel naar mij toe en vroeg: ''wat doe jij nu?'' Ik zie dat ik 5 euro had gegeven waarop hij zei dat ik dat niet moest doen. Wat dan wel? vroeg ik. Antwoord: ''Geef die 5 euro aan mijn goede doel en dan zorg ik dat het bij de zwerver komt........''

Toeja | 08-01-18 | 11:00

De strijkstok. Eerst neemt het Glazen Huis zijn kosten eraf. Dan doet het Rode Kruis hetzelfde. En dan de volgende. En de volgende. Uiteindelijk komt vrijwel niets aan op de bestemming.

De deugindustrie is er alleen ten behoeve van de deugindustrie.

Lewis Lewinsky | 08-01-18 | 10:55 | 8

Sano | 08-01-18 | 11:14

Waar haal je dit vandaan? Ik lees de jaarrekening van 2016 en zie toch duidelijk dat 80% besteed wordt aan goede doelen en 20% om de toko draaiend te houden. Lijkt me redelijk goed.

De Koreaanse Slet | 08-01-18 | 11:17

@KS: als ik er 20%, wat, zelfs maar 10% van mag houden wil ik graag de hele dag collecteren voor het goede doel. Elke dag opnieuw.
Ik doe mijn vrijwilligerrswerk bij de voedselbank. Voor 0%. Net als de 60 vrijwilligers waarmee ik bij onze voedselbank mee samenwerk. Bij ons hebben mensen de keuze: of je doneert voedsel, dan gaat 100% naar de cliënten. Of je doneert geld. Dan kan er iets als speelgoed oid voor een kind van gekocht worden. Maar ook dan gaat 100% naar de cliënten. Huur gebouw, energie etc komt van de kerken en gemeenten. Koelcellen, kratten etc komen van sponsors. En niemand, niemand krijgt een vergoeding, zelfs niet voor reiskosten. Alleen een polo, trui, bodywarmer die je aan moet tijdens je werk. Punt.

RoBD=Skullfucker | 08-01-18 | 12:00

DKS:
Geweldig hoe die cijfers even uit de mouw schudt worden. .. waren dat ook werkelijk de betreffende papieren waar de zogenaamde kosten en baten op staan ?... U gelooft zomaar iets wat u vanaf begin proces nooit inzage in heeft gehad ?... Flikker toch een eind op..... Dan nog zitten er miljoenen verschil in... Je denkt dat die bnnrs.. daar met de juiste moralen optreden ?... Zo zie je maar weer... iets voor een goed doel, doe je vrijwillig.. en de faciliteiten kunnen ook tijdelijk voor een goed beschikbaar gesteld worden...
Dan laat je moraal en betrokkenheid zien... Maar daar denkt ons leachers gilde kennelijk anders over..

Trek123 | 08-01-18 | 12:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, niets nieuws denk ik dan. Iedereen met een stel hersens, kan dit wel bedenken. In België is trouwens bij een vergelijkbare actie het dubbele bedrag opgehaald, echter, het totale bedrag zal bij goede doelen in eigen land terechtkomen. Lijkt me een strakke actie omdat in Nederland ook eens te proberen. Maar goed, ook die goede doelen hebben een directie etc....

PijlVader | 08-01-18 | 10:52

Kim de Jonge Oen een rode knop, Fransje Timmermans ook een rode knop?
Overigens dacht ik dat Shula Rijxman een vrouw was. In dat geval moet "Shula Rijxman, wiens positie onhoudbaar is geworden" zijn: "Shula Rijxman, WIER positie onhoudbaar is geworden".

MAD1950 | 08-01-18 | 10:52

En dan is dit natuurlijk alleen nog wat ze aan de buitewereld kwijt willen. Niet 1 ct krijgen ze van me.

Elvos is back | 08-01-18 | 10:51 | 1

Van mij ook niet. Dat wil niet zeggen dat ik nooit wat geef, zeker wel. Zelfs maandelijks. Maar zéker niet aan zo'n hype, zo'n opgeklopt 'zie mij eens deugen' festijn.

Lupuslupus | 08-01-18 | 11:24

Liegen om te bewijzen hoe 'goed' je bent. Deugmensen noemen.jullie dat toch? Ik ken ook maar een paar mensen, na 45 jaar op deze aarde rond te hangen, die eerlijk zijn. Aan de rest heb ik een hekel en die zitten in de kroegen, kijken TV en gebruiken drugs.

LifeCatcher | 08-01-18 | 10:49 | 2

En jij bent echt een heel eerlijk mens, toch, toch? Jij wel maar de rest niet...

Mark_D_NL | 08-01-18 | 10:52

Als je van jezelf ronduit zegt dat je niet deugt, hoef je ineens veel minder te liegen. Het is werkelijk heerlijk om niet te deugen.

Foolonthehill | 08-01-18 | 11:17

Niet netjes natuurlijk, dat liegen. Maar om nu meteen in een stuip te vliegen. Das eigenlijk minder dan ik had verwacht:D

menage | 08-01-18 | 10:46

"Wat blijkt uit onderzoek van Argos Privé? 3FM heeft jarenlang gelogen over het feit dat niet 100% van alle opbrengsten rechtstreeks naar het goede doel gaat" Het klopt dus wel dat niet 100% naar het goede doel gaat. Waarom zouden ze daarover liegen. Ze gaven dus aan dat wel 100% naar het goede doel gaat, wat niet waar is. Dus de tekst van dit bericht klopt dan weer niet, evenals het bericht van Serious request. Niets klopt meer....... arghhhh

Potloodduwer | 08-01-18 | 10:45

Maakt het uit?
Publiekelijk geld geven doe je niet voor het goede doel maar voor jezelf en je deugomgeving.

Teleo | 08-01-18 | 10:44 | 1

Dit dus. Liefst nog even met je bakkes op televee, dat zoveel mogelijk "vrienden" kunnen zien dat je "echt in de maatschappij staat".

Graaisnaaiert | 08-01-18 | 10:46

ik doe er niet aan mee. Ik breng jaarlijks flink wat geld naar jonge meiden in Gambia die het ECHT nodig hebben, en vind dat genoeg.

skoftig | 08-01-18 | 10:43

Het Rode Kruis en de Rode Halve Maan bestaan al sinds 1876. Het duurde echter tot 2008 dat ook de Rode Davidster als hulporganisatie werd erkend. Mits ze dat embleem niet openbaar gebruiken. Buiten Israel is de Davidster niet toegestaan op ziekenauto's, alleen een rood kristal.

miezgasser | 08-01-18 | 10:42

Ook het nieuwe verhaal klopt vast niet, lijkt me dat er al minimaal al 3.5% naar Timmerfrans (van beroep: bodemloze putten-expert) ging.

Kapitein Stijlvol | 08-01-18 | 10:40

Ik geef al vele jaren geen cent meer aan welk 'goed' doel dan ook, en dat terwijl ik een periode van mijn leven heb gewerkt bij een stichting, die op basis van fondsenwerving en ontwikkelingshulp, zijn best deed voor Frans sprekende Afrikaanse aids landen. Waarbij ook een deel van mijn salaris werd afgestaan.
Gaandeweg ben ik dat soort doelen gaan wantrouwen, temeer omdat ze zichzelf soms overdadig tegoed doen met sjieke gebouwen en forse directie salarissen.
Veel erger vind ik hun politieke spelletjes en infiltraties, soms zelf terreur-light achtige methodes en onaangenaam acticvisme om hun wil door- en op te dringen.
NGO lobbies etc. Je ziet ook dat aan de linkerzijde van de 2e kamer veel, voornamelijk vrouwen, een NGO verleden hebben, en zich via dat platform naar de geld- en invloedsbronnen hebben gewerkt.
Ik doe niet meer mee, en heb daarbij geen enkel schuldgevoel.
Ik ben niet iemend die zegt al komt er maar 10 cent van elke euro aan, mij interreseert ook die 90 centjes. En zo lang schuldbeladen mensen dat dubbeltje goedpraten, hebben die 90 cent graaiers hun zin.

Memek | 08-01-18 | 10:40

3,5 % is ook niet schokkend hoor , acties waar het rode kruis aan mee doet dar doe ik al jaren niet meer aan mee.

Veel respect voor de vrijwilligers en voor de veldwerkers, daar hoort geen ceo bij die boven de ton per jaar verdient.

zwaanshals | 08-01-18 | 10:36 | 4

Je vergist je Slet. Het moet zijn : de 'niet-netjes' hoek.

ristretto | 08-01-18 | 10:55

"Iemand moet leiding geven"
Nee hoor, zie België na een jaar zonder regering. De economie deed het zelfs beter.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 10:59

Graaien, iemand moet het doen lees ik hier.
Net als afrikaans land, regering en bestuurders voor je zieken, zwakken en hongerigen zorgen. Dat zouden ze daar eens moeten doen, hoeven wij die potsierlijke deugshows niet te ondergaan.

De Briemusketier | 08-01-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor de directeur van Greenpeace hard lachen, dat bedrag tikt hij jaarlijks af in zijn eentje.

TheseDays00 | 08-01-18 | 10:36

Het zou aardig zijn geweest als de dik betaalde NPO-top dit nu eens vanuit hun netto inkomen has bekostigd.
Maar nee, als fel NPO hater, ben ik toch gedwongen via de overheids-wurggreep mee te betalen aan deze strijkstok.
Alleen voor deze smerige schurken-streken zou je al lid worden van FvD.

mevr.Kribo | 08-01-18 | 10:34

Ronaldo, als je nou eens een overzicht gaf hoeveel aan de strijkstok blijft hangen bij figuren die zich via inzamelingsorganisaties rijk rekenen als directeur o.i.d. was het een sterk stuk geweest. Eigenlijk vergelijkbaar met huurders die zich blauw betalen voor de levensstijl van de directeur van de woningbouwvereniging.

Iedereen weet toch dat niet iedere gegeven euro in de handen van de doelgroep terecht komt om dan over een woordkeuze te gaan vallen is wel erg pietleuterig. Trouwens, als je 'kunnen' gelezen had als "we hebben de mogelijkheid maar het is niet zeker of we dat ook doen' was het ongeveer hetzelfde geweest.

Louise-in-de-pels | 08-01-18 | 10:34 | 1

Zie mijn comment met link hieronder.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 10:41

Naar het schijnt is Shula een vrouw, dus 'wier positie', niet 'wiens positie'.

bintang | 08-01-18 | 10:33 | 4

Doe dan gewoon "van wie de"

JTKDM | 08-01-18 | 10:46

He, de tekst is opeens aangepast, en dat in een topic dat gaat over een tekst die opeens is aangepast. Bijzonder.

bintang | 08-01-18 | 12:55

100% correct, bintang.

sockpuppet | 08-01-18 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

jack and friends | 08-01-18 | 10:49

Ze verdienen gemiddeld een ton. Sorry maar dat is voor een directeur echt geen belachelijk hoog salaris.

De Koreaanse Slet | 08-01-18 | 11:01

@Slet
Veel liefdadigheidsinstellingen hebben als gevolg van negatieve publiciteit omtrent overmatige salariëring e/o overhead aan goodwill en draagvlak verloren.
Of het dan achteraf gezien van die top managers waren kan men zich afvragen.
Ja, als het met voorbedachte rade eigen zakken eerst management betreft.
Daar weten ze bij de VVD alles van, niet?

D-Fens_1963 | 08-01-18 | 11:03

@ De Koreaanse Slet | 08-01-18 | 11:01
Pardon, een ton? Heb je de link al aangeklikt?
Trouwens de EU zoekt nog mensen om de komkommers en bananen recht te lullen. Wie weet is dat je niche!

Rest In Privacy | 08-01-18 | 11:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Blij dat ik afgelopen jaar niks heb mee gekregen van die meuk. Wat een commercieel gedoe is het geworden zeg! Bah

born2killn00bs | 08-01-18 | 10:29

Dus 96.5% gaat naar het rode kruis. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat het probleem is. Het is zelfs een beetje naïef als je denkt dat er zoiets is als voor niets.

De Koreaanse Slet | 08-01-18 | 10:29 | 13

@Ardbeg | 08-01-18 | 10:47
Weet je dan ook toevallig, waarom het Rode Kruis jaarlijks 24 miljoen euro besteed aan projecten in Nederland en waaraan dat dan is? www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/rode-k...

Watching the Wheels | 08-01-18 | 10:59

+t

Watching the Wheels | 08-01-18 | 11:00

@WtW | 08-01-18 | 10:59
Met 1000 vrijwilligers, meer dan 5000 blaren geprikt bij de Vierdaagse van Nijmegen en een App ikbenveilig.nl ontwikkeld na de aanslagen in Nice en Brussel. En aanwezigheid op Pinkpop. Zinvol allemaal en ook best raar dat Pinkpop die inzet niet kan betalen uit de opbrengst van de kaartjes.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 11:10
▼ 10 antwoorden verborgen

Geenstijl, waar waren we zonder je. Hardhitting journalistiek zoals het bedoeld is! Eerst de machthebber zoals Sylvana en Cailin Kuit het vuur aan de schenen leggen, nu Serious Request, een stervend evenement! 3,5% kosten! Zo maar, van ONZE centen! Had wel willen geven, maar ja, die kosten he...

Misschien eens tijd om aan de echte zaken aandacht te besteden, zoals het aankomende referendum over de aftapwet?

dyslexieman | 08-01-18 | 10:29

Hoeveel gaat naar Shula's BV-tje?

ChatBot | 08-01-18 | 10:28 | 1

En hoeveel opdrachtjes volgen daarna nog vanuit het netwerk dat ontstaat door Serious Request? Niet erg, maar geen liefdadigheid, gewoon werk.

Watching the Wheels | 08-01-18 | 10:33

Al is de leugen nog zo snel, GeenStijl achterhaald het wel.
-
Ik mis nog een topic over de imamschool en de vele valse giften die aan de "school" zijn gegeven.
#nietfuckenmetdebelastingdienst.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 10:27 | 2

Je bedoelt waarschijnlijk achterhaalt :)

knutsel_ | 08-01-18 | 10:39

@ knutsel_ | 08-01-18 | 10:39
Waarschijnlijk wel ja! Thnx. :)

Rest In Privacy | 08-01-18 | 10:42

Bij oude versie moet je dan wel even het goede stukje screenshotten, Ronaldo. Verder tjah, wisten we allang toch?

Dibs | 08-01-18 | 10:27

muggeziftende azijnpissers

Satria | 08-01-18 | 10:25

Overigens... het zal niemand verbazen, maar niet elke euro komt bij zielige zandnegers terecht. Niet elke euro wordt gebruikt om een schepje te kopen om waterputten te graven. Er komt heel veel geld bij airliners terecht voor vervoer. Er staan ook mensen op de loonlijst bij het Rode Kruis die daar werk doen. Sterker nog, die euro's voor schepjes en materieel komt gewoon bij allerlei groothandels en MKB's terecht voor het leveren van hun diensten. Nog veel meer #ophef, zij maken er nog winst op ook! En dat allemaal om zandnegers te helpen. Schandalig. Man man man, zo werkt de wereld...

BBRDWR | 08-01-18 | 10:25 | 4

Beetje raar om te stellen...elke euro telt...en dan vrolijk eigen 'kosten' eraf te trekken.

RenHoek | 08-01-18 | 10:45

@Hufterts en Renhoek,
Elke euro telt, maar om hun doel te bereiken zullen ze ook kosten maken. En bedenk je gewoon eens waar die euros terecht komen. Gewoon bij werkende mensen, multinationals etc. Dat is niet erg, dat is de realiteit. Linksom of rechtsom, iemand of een hoop iemanden verdienen uiteindelijk geld aan de acties van het Rode Kruis. Dat geeft toch niet? Zo gaan die dingen nu eenmaal.

Als je denkt dat die organisaties geen kosten hoeven te maken, dan ben je echt retenaief. Dat die kosten linksom of rechtsom ergens betaald worden uit giften is volslagen logisch.

BBRDWR | 08-01-18 | 10:59

Dat er kosten betaald worden is toch ook helemaal het probleem niet? Daar valt niemand over. Maar ga dan niet verkondigen dat iedere euro naar de zielepieten gaat om vervolgens je site aan te passen als je daar op gewezen wordt.

Eagle0511 | 08-01-18 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Goed bezig GS. Een beroepsneger plus oplichter samen op de pijnbank gelegd, een scoop op het glazen huis en dat varken van George Orwell, allemaal in 1 dag.

Jan Passant mk2 | 08-01-18 | 10:23

Er zal heus wel een beetje geld goed gebruikt worden, maar het meeste zal naar pr en feestjes gaan.

Bokito ergo sum | 08-01-18 | 10:21

Presenteer gewoon de feiten Ronaldo, die spreken voor zich. Dit geschreeuw (vergelijkbaar met dat van 3FM) maakt het sterker noch leuker.

mr. exp. | 08-01-18 | 10:19

Die tweede is de gekruiste versie?

Hemmenaar7 | 08-01-18 | 10:19

Is Pink Ribbon al kapodtgemaakt? Als je weet waar het geldt daar belandt dan zakt je de BH van het lijf.

Oeloeboeloe | 08-01-18 | 10:19 | 3

Geld zonder T aub.

Rest In Privacy | 08-01-18 | 10:32

Kijk ook vooral eens naar de grote sponsoren van Pink Ribbon. Ik heb onlangs de documentaire 'what the health' gezien, dáár zakt je BH pas van af.
Zeer aan te raden, uiteraard te bekijken met een kritische blik, maar ik ben 'n paar keer van mijn stoel gevallen.

Jasperados | 08-01-18 | 12:57

Pink Ribbon schijnt grofweg 1% van het opgehaalde geld daadwerkelijk aan kankeronderzoek te spenderen. De rest gaat naar zogenaamde 'bewustwordingcampagnes'

Ibu | 08-01-18 | 13:00

Spijkers op laag water zoeken. Derhalve hadden ze beter de oude tekst kunnen laten staan en de 3,5% uitlegtoevoegen.

1977 | 08-01-18 | 10:18 | 2

Dat slechts toevoegen was inderdaad beter geweest.
Verder 3,5% kosten is keurig daar valt weinig kritiek op te hebben.

Berbaar | 08-01-18 | 10:22

Nee natuurlijk niet. Niemand verwacht toch dat de uitzendingen van Serious Request betaald worden uit de giften, terwijl we al betalen voor de NPO? En van het geld dat uiteindelijk overblijft betaalt het Rode Kruis eerst het salaris van de directie, dat vergeten we bijna nog even. En wedden dat Tijn z'n eigen nagellak heeft moeten betalen?!

Watching the Wheels | 08-01-18 | 10:31

Shula is - opnieuw - lachtwekkend.

Koonkluk Huis | 08-01-18 | 10:17

Naief zeg. Dat je denkt dat die acties zichzelf betalen. Je kunt die zin ook wat ruimer lezen: elke euro wordt gebruikt voor de stille ramp. Dat klopt dan dus ook, want promotie, fondsenwerving etc hoort ook bij het bestrijden van die stille ramp. Wat denk je van alle Merkellego, beveiliging etc. Als je ziet wat voor evenement het is, dan vind ik 200K of zelfs 400K nog erg meevallen. Het betekent in ieder geval dat die -altijd dezelfde- artiesten , de DJs het haast voor niets doen en de gemeenten ook niet de hoofdprijs vragen voor de locatie bijvoorbeeld. Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Natuurlijk kost een deel geld. Ze hadden ook een boekhoudkundige truc uit kunnen halen (door het uit een promotie/fondsenwerving budget te betalen bijvoorbeeld) en dan echt alle euro's naar de ramp. Broekzak. Vestzak.

BBRDWR | 08-01-18 | 10:15 | 6

Weet je, wees dan gewoon eerlijk. Joh, we hebben een actie waaruit we eerst eigen kosten gaan betalen. Als er dan nog wat over is, gaat het naar de hulpbehoevenden.

Dan ben je eerlijk, nu maak je jezelf verdacht.

RenHoek | 08-01-18 | 10:44

Beveiliging en productiekosten worden betaald door de gemeente en een beetje door de NPO. Gemeenten moeten namelijk een bid doen om het Glazen Huis in hun stad te krijgen. DJ's krijgen gewoon doorbetaald want ze hebben gewoon een contract, of ze nu wel of niet in een Glazen Huis zitten.

Ardbeg | 08-01-18 | 10:52

en.... waar komt het geld van de gemeente dan vandaan?
Hebben die een eigen geldpers?
Als het budget dit jaar te laag is, wordt volgend jaar de gem.belastingen weer verhoogd, zo rolt het in Nederland, en het jaar erop gaat het echt niet meer omlaag, zo rolt het in Nederl.... Oh, herhaling van feiten.

watmagjenogwel | 08-01-18 | 11:10
▼ 3 antwoorden verborgen

3,5 procent. Elke euro telt.

LibertasSimplex | 08-01-18 | 10:15

3,5% van het totaal bedrag valt reuze mee, eerlijk is eerlijk. Een schijntje in vergelijking met andere goede doelen zoals bv kankerfons. Maar goed gelogen dus af!

ikdenkwat | 08-01-18 | 10:15 | 3

Procentueel valt het mee. Echter, goededoelenpornoclub 3fm doet voorkomen dat iedere euro rechtstreeks naar hongerige aidsbabies of zoiets gaat. Dit maakt dat jaarlijks ongeveer 300k keiharde afkoopeurotjes niet naar goede doelen gaan. En dat is misleiding. Volgens mij willen de mensen die gek genoeg zijn geld over te maken, niet per se bijdragen aan de snoepreisjes van Eric Corton.

Knisperende_Tissue | 08-01-18 | 10:21

Een percentage als kosten opvoeren is raar. Of je nou 5M ophaald of 30M de kosten blijven hetzelfde. OK mss bankkosten iets hoger. Verder leuk verdienmodel. Belastinggeld voor productie en een percentage er bovenop omdat het kan.

Pedronegro | 08-01-18 | 10:47

Wie zegt dat het percentage ook geen leugen is. Eerlijk is eerlijk.

Pienow | 08-01-18 | 12:14

Publieke Omroep liegt. Gelukkig verspreiden ze geen nepnieuws, hele geruststelling.

Glasgow Argus | 08-01-18 | 10:15 | 1

Die mogen wel oppassen dat ze eerdaags niet bij de taas gepakt worden door ollendinges.

watmagjenogwel | 08-01-18 | 11:05

Onlangs met die Domien in discussie willen gaan. Te laag begaafd met een megalomane attitude. Dat werkt niet.

Rollins | 08-01-18 | 10:13 | 2

Dit vraagt natuurlijk om enige uitleg. Vertel!

Nuchternederland | 08-01-18 | 11:37

Want jij had bij een overbetaalde, kapot gesubsidieerde plaatjesdraaier die urenlang nietszeggende, leeghoofdige onzin kan uitstorten diepgang verwacht?

Acar_ketimun | 08-01-18 | 17:23

Verbaast me niks. Deze opgeklopte media-deugshow die op zich al zwaar irritant is en alleen voor goede doelen buiten de eigen bevolking werkt, is net zo rot en corrupt als alle andere goede doelen.

Nederlander65 | 08-01-18 | 10:13

Glazen huis gooit eigen glazen in.

VeelTeSteil | 08-01-18 | 10:12 | 1

Oh de televaag maakte die woordgrap ook al... sjips.

VeelTeSteil | 08-01-18 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken