Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS Omvolkingsgrafiek: Nederland is minder minder minder Nederlands in 2060

minderheid in eigen land zit er voorlopig niet in

Applausje voor jezelf iedereen die de term 'allochtoon' wilde afschaffen.

Hebben jullie nu je zin? Dankzij jullie verschijnen er nu dit soort grafiekjes op overheidswebsite cbs.nl. Daar staat gewoon een lijntje 'Nederlands' dat naar beneden gaat en een lijntje 'niet-Westers' dat de hoogte inschiet. Keihard cijfermatig feitenmateriaal over hoe Nederland er de komende tijd uit gaat zien. En oh ja. Hier volgt een waarschuwing. Niet die lijntjes doortrekken aub. Voor u het weet wordt u door 'beschaafd rechts' uitgemaakt voor een FEITENVRIJ BAZELENDE RACIST. 

Feit0n

van het cbs dus waar

Reaguursels

Inloggen

De autochtone bevolking groeit niet meer.
We staan dus gloednieuwe huizen te bouwen voor gelukzoekers die geen enkele bijdrage aan onze samenleving brengen, sterker nog bakken met geld kosten.
Ben je dan van de pot gerukt of niet. Stoppen met die import van kanslozen.
We hebben mensen zat in Nederland, je kan nu je kont al niet meer keren.

henk vintage | 20-12-17 | 13:35

Zover komt het vast niet. Europa is aan het verrechtsen. Dus op een gegeven moment zie je in Nederland vast een PVV-CDA-coalitie aan de macht komen die de fokpremie (kinderbijslag) flink omhoog gooit.

Jostifiel | 19-12-17 | 23:10

2030, 2040 Gaat de babyboom generatie ter ziele. Dan schiet de autochtoonlijke lijn onder de 10 miljoen. Een babyboom valt er niet meer te verwachten onder de autochtoonlijke bevolking. Mijn oude studentenhuis; 5 dames, waarvan er 1 twee kinderen op aard heeft gezet. De rest had het te druk met de carriere en zorgen over de (te) hoge hypotheek. Niks mis mee! Ons moeder aarde wordt hiermee ontlast. Dat we op weg zijn naar een wereldbevolking van 12 miljard is dan ook schrikwekkend. Het bolleke zal dat op termijn niet trekken en het milieu, de natuur en het klimaat zullen serieus gaan protesteren. Ik durf ook te schrijven dat het bolleke bij dat scenario naar zijn moer gaat. Het kapitalistisch systeem zal een halt moeten worden toegeroepen, als ook deze verwachte, explosieve bevolkingstoename. Dat zou nog een redding kunnen betekenen.

Onze (westerse) vrijheid-blijheid cultuur is een prachtige verworvenheid en is inherent aan lage geboortecijfers. No problem, zelfs helemaal okay! Echter, door de sluipende islamisering betekent dit dat de islam de dominante factor zal gaan worden in nederland en de meeste Noord-Europese landen, als we dit niet stoppen. Binnen onze vrijheid-blijheid cultuur gunnen wij ons de vrijheid om al dan niet te trouwen, al dan niet kinderen te willen, homosexueel/bi-sexueel of als transgender door het leven te gaan etc. Binnen de islam zal men niet aan deze vrijheden willen wennen. De islam verfoeit deze vrijheden. Men zal en moet huwen. Indien geen partner voorhande in het thuisland, zullen import bruiden- en bruidegommen worden geimporteerd. Niet zelden volle neven en nichten. De islamitische dames zullen geen carriere (mogen) hebben en gezinsuitbreiding wordt gezien als de logische en natuurlijke stap naar de verovering van Europa. Door deze twee volledig uiteenlopende levensvisies is mijn verwachting dat zo tegen het einde van deze eeuw de helft van de Nederlandse bevolking mohammedaans is. En ja, dat betekend dat Nederland begin 22e eeuw islamitisch is (geworden). Zo ben ik ook pessimistisch over de bereidheid om de islam te reformeren en de dodingsbevelen en haatverzen uit de koran weg te strepen. 1+1=2

MvandePijnakker | 19-12-17 | 22:31

Die grafiek is een leugen. 3e generatie wordt als Nederlands gezien en daarom zal die grafiek altijd Nederlands aanwijzen terwijl het merendeel dat gewoon niet is.

Patatter | 19-12-17 | 21:46 | 1

Inderdaad, maar ja een grafiek naar afkomst is iets te rechts natuurlijk hè, en stel je voor dat de ogen open gaan

Sceptische_autist | 20-12-17 | 11:16

Durf duidelijke taal te vragen? Cbs lijkt wel een prozakje voor boze blanke belastingbetalers. Die kinderen van de uchste generatie zandnazi's dat zijn vast en zeker: Nederlands hoop in bange dagen. En die zijn niet blauw en zeker niet wit. CBS zuigt.

rattenvanger XL | 19-12-17 | 21:11
-weggejorist-
McStuiver | 19-12-17 | 19:24

Hier moet men zich niet druk om maken. Het CBS 'voorspelt' net zo goed als een waarzegster, zo niet slechter; met hun eeuwige groei. Zij houden geen rekening met de volgende gebeurtenissen die in de komende decennia voor vele doden in NL kunnen gaan zorgen (ongeacht afkomst van die doden):
- uitbarsting grootste vulkaan IJsland; voedseltekorten, ziektes en sluipende ziektes door jarenlange zwavelnevels. Afhankelijk van tijdstip uitbarsting en de weersomstandigheden hoeveel doden er in NL zullen vallen.
- de langetermijn-effecten van 'recreatief druggebruik' (pillen, mdma, keta) van kinders uit de jaren '90 (50% vóór 18de aan de XTC) zullen minimaal 10k mensen hulpbehoevend maken binnen nu en 30 jaar.
- de effecten van mobiele stralingen zullen minimaal 500k mensen laten doodgaan; door tumoren en degeneratieve hersenstoornissen.
- nieuwe virale infecties door veranderingen in de biosfeer waardoor minstens 100k mensen zullen sterven totdat een medicijn is ontdekt.
- slechtere verzorgingsstaat en minder adequate zorg, maar ook vermeerdering van dodelijke ongelukken en delicten, zullen de bevolkingsgroei verder afremmen.
- burgeroorlog/wereldoorlog die onvermijdelijk is; daar alles nu om geld, macht en cijfers gaat en niet om mensen. Dat wordt minimaal 1 miljoen doden in NL.
Laat je geen angst aanpraten door die toekomst-cijfergoochelaars van het CBS. Er is een reden dat ze de beste statistici niet aannemen: het is politiek.
Rustig wachten tot de natuur gaat herstellen, meer kan je niet doen.

Luivend | 19-12-17 | 19:13

Zojuist terug uit Rotterdam. Volgens mij is deze grafiek al achterhaald. De verhouding is daar 80/20 in het voordeel van mensen met een immigratieachtergrond. Oftewel... eerste,- tweede,- en derdegraads allochtoon tuig. Het enige westerse in Rotterdam zijn de peperdure Duitse bolides waar dat minderwaardige schuim in rondrijdt.

Linkse allergie | 19-12-17 | 17:29

Wat voor kleurtje e/o etnische afkomst de toekomstige Nederlander heeft vind ik niet zo relevant.
Religieus politieke intenties lijkt mij interessanter om "ons" (?) druk over te maken.

D-Fens_1963 | 19-12-17 | 17:27 | 1

Haha nee vast niet. Laat me raden je bent een jaar of 50 en leeft in een blanke volksbuurt en denkt daarom dat die ene leuke Surinaamse buurman een beetje de multi etnische maatschappij inhoudt.

Sceptische_autist | 20-12-17 | 11:54

"CBS 2005: Bevolkingsprognose 2004–2050: maximaal 17 miljoen inwoners".

www.ruimteconferentie.nl/sites/default...

Maximaal 17.000.000 in 2050??
En we zitten nu in 2017 al op 17.100.000 a 17.200.000.
Het is nog lang geen 2050.

Het CBS zit er constant naast met haar prognoses. Bijna constant te laag.
Het zullen er wel weer veel meer worden dan het CBS prognotiseert.
(waarschijnlijk nog meer immigranten)

Wie weet en misschien zijn de onderschattingen ook wel om politieke redenen?? Net zoals bij het Sociaal Cultureel Planbureau. of niet meneer Kim Putters (PvdA)?

Jan3863 | 19-12-17 | 17:10

Kleine correctie: NL-energieverbruik daalt wel iets.

sargasso.nl/energieverbruik-aardolieve...

Maatregelen werken dus wel iets. Maar nog lang niet in die mate dat het de toename van het aantal inwoners c.q. toename van aantal immigranten vanaf 1980 (+ca 3.000.000) opvangt. bij lange na niet.

Zal naar mijn mening ook nooit lukken.

Tuurlijk zie je dat bespaarmaatregelen werken, maar "het aantal inwoners + aantal immigranten" sinds 1980 blijft de dominerende factor voor energieverbruiker en CO2-uitstoot: Iedereen moet eten, vlees en groente (veel water, energie en CO2, of niet Partij voor de Dieren?), iedereen moet wonen, iedereen wil mobiliteit (eigen of openbaar), etc, etc... allemaal extra energieverbuik.

Volgens mij kan geen enkele maatregel in Parijs-akkoord op tegen de bevolkingstoename en resulterende energie-/CO2-toename.
Misschien alleen kernenergie (=CO2-arm)

Zie ook CO2-toename wereldwijd versus toename wereldbevolking:
www.easterbrook.ca/steve/2009/06/popul...

Dus nogmaals beste Groenlinks/PvdA/D66-stemmers:
Al decennia claimen jullie partijen het duurzaamst te zijn. Al jaren zijn jullie partijen OOK pro-EU en pro-massa-immigratie. Hoe lang hebben en laten jullie je nog voor de gek houden door GL/PvdA/D66 met duurzaamheid, als je weet dat energieverbruik en CO2-uitstoot in NL en wereldwijd grotendeels van het aantal inwoners + immigratie afhangt??

Jan3863 | 19-12-17 | 16:43

Het wordt tijd om een eigen staat te gaan stichten binnen Nederland. Met een eigen politie-eenheid en een eigen leger, en een echte democratie. Eens kijken hoe lang de corrupte landverraders in Den Haag het volhouden. Die mensen wonen in een glazen huis (of een appartement in Scheveningen). Het huidig Nederlands leger stelt niks voor en er is geen enkele reden om naar de volgevreten paladijnen van Brussel te luisteren. Dus, hop de huidige structuur Jorissen en opnieuw beginnen met voor alle niet-Westerse allochtonen een toelatingsexamen.

Boerkablaffer | 19-12-17 | 16:29 | 1

Een soort Utopia zeg maar?

D-Fens_1963 | 19-12-17 | 17:22

Welke alfa heeft bedacht om de prognoses een ander kleurtje te geven?!? En dan ook nog alles dubbel in de legenda. Zucht.

Geert Linkers | 19-12-17 | 16:25

Kijk naar de eerste 15 seconden van dit fimpje: volgens (de definitees van) het CBS ongetwijfeld 90-95 % Nederlanders.
Tóch zouden wij veel van hen niet als zodanig herkennen als we vanaf een terras in Parijs of Madrid de opdracht krijgen "wijs de autochtone Nederlander aan" van alle mensen die het terras passeren.

Wering | 19-12-17 | 15:52

Het EUropese Masterplan is in vol bedrijf.
Als je overdag na een uur of 11 in een willekeurige winkelstraat kijkt, dan zie je dat het percentage allochtonen waarschijnlijk nog veel groter is dan dit schema aangeeft.

Jan Passant mk2 | 19-12-17 | 15:49

Geen nieuws. Dat wisten Marokkaanse kutjochies mij twintig jaar geleden tijdens hun scheldpartijen op mijn moeder ook al te vertellen. Erdogan, ayatollah Khomeini en Ghadaffi hebben jaren geleden in hun toespraken al melding gemaakt dat de Europese volken overspoeld gaan worden met datgene wat islamitische baarmoeders uitbroeden. Jammer dat onze machthebbers deze toespraken gemist hebben en nu doen alsof omvolking nieuws is.

Olie voor Moslims. Unilever en Shell. Het maakt hun geen reet uit wie er hun producten kopen of waar ze het geld vandaan halen, zolang ze maar een immer groeiende afzetmarkt hebben, gecombineerd met het veiligstellen van goedkope grondstoffen en goedkope arbeid en liefst zo min mogelijk regels en vergunningen. De rest is cosmetische lulkoek voor de buhne. Snapt u?

Graaisnaaiert | 19-12-17 | 15:56

Als het CBS het werkelijke aantal autochtonen zou publiceren, zou men zich kapot schrikken. Zo weinig zijn dat er nog maar.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 15:27 | 2

Die definities zijn bijzonder schimmig, ja. Ik denk dat als een marrokaan in Nederland geboren is hij tot "Nederlander" geteld wordt. Tsja. Met je dubbele paspoort en woestijngeloof is dat niet zoals veel mensen de gevoelstemperatuur van de migratie ervaren denk ik zo.

trip666 | 19-12-17 | 15:35

Dit^. Moslims zullen nooit Nederlander zijn/worden.

Steakduboeuff | 19-12-17 | 15:57

Als ik die grafiek zo bekijk, concludeer ik, dat we met de groep " nederlandse afkomst " nog steeds op de 14 miljoen van begin jaren 80 zitten. Duidelijk waar de bevolkingstoename sindsdien vandaan komt

zeur | 19-12-17 | 15:27 | 1

In die 14 miljoen zit een miljoen mohammedanen. De derde en vierde generatie.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 15:28

zolang donker afrika blijft fokken met 7 a 8 kinderen per vrouw, blijft het dweilen met de kraan open. Scholing op lokatie, voorbehoedsmiddelen en de middellandse zee de status van kasteelgracht geven. Stoppen met gezinshereniging. Three strikes, land uit, dubbel paspoort verbieden, Syrie geweest, nooit meer naar binnen, no matter what.. Zomaar wat ideetjes.

zeiksmurf | 19-12-17 | 15:23

Wie maakt even de causale verbandgrafiekjes inzake (niet-westerse) import, de gevolgen voor de belastingen en de bestedingsruimte per persoon.
Dat laatste (per persoon) is hierin zeer belangrijk, anders vertekent de boel net zo erg als bij het CBS.

Lood om oud ijzer | 19-12-17 | 15:05

En alweer de verkeerde statistiek; het gaat altijd over de bevolking als geheel, nooit gaat het over % geboortes niet westerse achtergrond versus geboortes met een westerse achtergrond.

Zoltan | 19-12-17 | 15:01

Vraag uit het theorievragenboek:
U wil hier inunderen, mag dat?

hallevvezool | 19-12-17 | 14:57

Ik pleit voor regels naar Chinees model voor Niet-westerse allochtonen. Oftewel, maximaal 1 kind per gezin.
Dit geldt natuurlijk ook voor de generaties die hier al langer wonen (en zichtbaar niet zijn ingeburgerd lees: willen inburgeren).

Greet_Wilderst | 19-12-17 | 14:48 | 2

is een Molukker of iemand geboren in Nederlands Indië en westerse allochtoon ? is een Antilliaan verplicht inburgeren of onderwerpen ? wie is eigenlijke de Nederlander? is hij een blanke,zwarte, en jood? zijn Wilders en Baudet allochtonen ? zijn de nakomelingen van slavenarbeiders de Nederlanders?

adjudant | 19-12-17 | 15:01

@adjudant | 19-12-17 | 15:01
Gaap. “DE Nederlander bestaat niet, kwaak, kwaak”. Het is geen kwestie van individuele identiteiten maar van cultuur - waarden, normen en gebruiken dus. Iemand is niet ingeburgerd als diegene een waarden en/of normenpatroon heeft dat haaks staat op de Nederlandse cultuur van de afgelopen decennia. Bijvoorbeeld iemand die de rechtsstaat of de scheiding tussen kerk en staat verwerpt of kindhuwelijken en verkrachting binnen het huwelijk goedkeurt. Ook iemand die de taal niet spreekt is niet ingeburgerd. En zo kunnen we doorgaan. Het is echt niet zo moeilijk, maar je moet niet willen wegkijken, hè.

radiatorknopje | 19-12-17 | 15:32

Maar medio 80ér jaren kwam PvdA erachter dat de NL arbeider liever op partijen ging stemmen waar ze hun hogere salaris niet hoefden te delen.
Bij het Engelse Labour zag PvdA dat je ook je eigen stemvee kan importeren.
Die import moest dan wel afhankelijk blijven van PvdA uitkeringen want dan blijven ze PvdA stemmen.
Dus welkom laag/niet opgeleide moslims.
-
"Hier heb je een uitkering, een NL paspoort om PvdA te kunnen stemmen en vooral niet integreren en succesvol zijn, hoor!"
"Wij verketteren iedere NL-er wel voor Racist, Nazi en Xenofoob mocht die het wagen bezwaar te maken tegen deze extreem hoge kosten... maar wel PvdA blijven stemmen, hè"

moitambien | 19-12-17 | 14:28
Joke's on them now, hun voormalig stemvee wordt straks de moskeeen uitgeronseld en in het stemhokje gedreven om op Graaf Denkula / Team Erdogan te stemmen.

Bedankt PvdA. Zag trouwens dat ze weer stijgen in de peilingen... kennelijk zijn er nog zat bakra's (want allochtonen stemmen nu KRENK/BIJna) die graag mishandeld worden door deze charlatans.

Graaf_van_Hogendorp | 19-12-17 | 14:44 | 1
-weggejorist-
moitambien | 19-12-17 | 15:10

Gewoon een migrant gaan behandelen als migrant: je mag naar Nederland komen indien en voor zover je je eigen broek kan en wil ophouden. En dus de taal wil leren en je dus aan wil passen etc.

Maar, kijk maar eens op de site van de EU: men haalt constant migrant en vluchteling door elkaar. Dus zéggen dat je hier wil komen werken, betekent dat je ineens "recht" krijgt hier levenslang aan het staatsinfuus te gaan hangen. Kosten: minimaal 1 miljoen euro per persoon. En dan komen de nareizigers, want zielig. Eén jongeman uit Sierra Leone van 15 jaar haalt eerst zijn "gezin" (moeder) hier naar toe. Dan zijn bruid. Twee kinderen later gaan zij scheiden en komt er een neiuwe bruid. Moeder woont ook elders. Allemaal met voorrang een huis, allemaal levenslang uitkering, allemaal alle denkbare toeslagen. Valt niet tegenop te werken.

Maar dat lijkt ook de bedoeling. Al die straatarme mensen hierheen halen, betekent versnelde verarming van de rijkere westerse landen in Europa.
Iedere "vlucht" wordt goed gerekend en in migrant omgedoopt: vluchten voor honger, klimaat, politie, etc., niets is te dol.
En migranten zijn dan weer vluchtelingen, etc.

Maar, als wij NIET voor al deze mensen zouden moeten betalen en dus NIET heel snel nét zo arm worden als de armste landen in de EU, hoe komt dan ooit die "ene centraal politiek aangestuurde EU voor elkaar"?
Dan spat de EU droom toch uit elkaar?

In NL is het wettelijk minimum loon ruim 1500,- bruto, in Bulgarije zo'n 300,-
Wij zullen dus nog een heel stuk naar beneden moeten voordat dit enigszins gelijk getrokken is.
Daarom: alle vrouwen aan het werk onder het mom van emancipatie zodat er heel veel keer IB binnen komt; dus daarom ook steeds meer (overheids)banen scheppen (kinderopvang, mantelzorg, burnouts-pychologen, overal mee bemoeien en overal beleid op maken) om iedere NL van de straat te houden zodat het BBP zo groot mogelijk is en we veel aan de EU mogen afdragen en "we" het "goed doen"; alle onontkoombare eerste levensbehoeften onder het mom van marktwerking peperduur maken; consequent goed geld naar kwaad dragen; (groepen) mensen tegen elkaar opzetten; etc.

Het plan zou helemaal mis lopen wanneer wij massaal zouden besluiten om te gaan leven volgens de sobere stijl in de jaren '60. Met één inkomen per huishouden, één auto (of fietsen), en er genoegen mee nemen dat we de toren van Pisa niet hoogstpersoonlijk hebben gezien, maar alleen op een plaatje. Dan is nl. het milieuprobleem ook ineens veel kleiner.
En: er is geen geld meer om de hele wereld hier uit te nodigen ten koste van ons, onze welvaart en ons welzijn.

Wering | 19-12-17 | 14:15 | 1

Wil je migranten als migranten gaan behandelen zal je de walgelijke subsidie industrie moeten afschaffen. Teveel Nederlandse parasieten hangen via allerlei "vluchtelingenhulp" organisaties aan het subsidie infuus. Ze zijn volkomen bereid hun vaderland (en dat van hun kinderen) te verpatsen voor dit makkelijk verdiende subsidiegeld.

moitambien | 19-12-17 | 14:41

Even de bevolkingsteller van het CBS gecheckt. 19 dec. 2017: 17.185.496 miljoen inwoners.

Facts-Hercule-Facts | 19-12-17 | 14:12

Tja, ik heb twee gezonde, brave, hoogopgeleide, zich de touwteringtyfus werkende en alles zelfbetalende kerels afgeleverd. Maar ik mocht er in de jaren '80 liever niet nog meer produceren. Dat werd toen asociaal gevonden, want meer kinderen per gezin zouden milieu, zorgstelsel en algehele leefklimaat in Nederland teveel belasten. Goede argumenten waar ik naar geluisterd heb. Maar waar is die logica gebleven, de laatste 20 jaar?

Poesmobiel | 19-12-17 | 14:12 | 1

Maar medio 80ér jaren kwam PvdA erachter dat de NL arbeider liever op partijen ging stemmen waar ze hun hogere salaris niet hoefden te delen.
Bij het Engelse Labour zag PvdA dat je ook je eigen stemvee kan importeren.
Die import moest dan wel afhankelijk blijven van PvdA uitkeringen want dan blijven ze PvdA stemmen.
Dus welkom laag/niet opgeleide moslims.
-
"Hier heb je een uitkering, een NL paspoort om PvdA te kunnen stemmen en vooral niet integreren en succesvol zijn, hoor!"
"Wij verketteren iedere NL-er wel voor Racist, Nazi en Xenofoob mocht die het wagen bezwaar te maken tegen deze extreem hoge kosten... maar wel PvdA blijven stemmen, hè"

moitambien | 19-12-17 | 14:28

In 2060 ben ik gegarandeerd dood en het mooie is: ik heb geen kinderen. Wat een enorm geruststellende gedachte dat die niet blootgesteld worden aan de erfenissen van de gutmensch, de EU en massa-immigratie. Een enorme geruststelling dat ik een nageslacht niet hoef uit te leggen waar en waarom dit mis ging. Daarentegen hoop ik dat de PVDA/VVD/CDA/D66/GL-stemmers enorm oud worden en veel kinderen hebben. Socialer kan ik het niet maken.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 14:09 | 1

Zouden ze tegen die tijd ook stoppen met opsporing verzocht ? 1. Het heeft geen zin meer want straffen helpt niet. 2. Je kunt nu eenmaal geen 28 uur televisie in 1 dag stoppen. 3. Te stigmatiserend. Nu al 80% allochtonen als dader..... maar bij de linksmensch gaan er geen alarmbellen af. Dit land verdient de toekomst waar het voor koos en voor kiest. Je grenzen niet beschermen, problemen niet mogen benoemen, daders niet mogen straffen, 14e kansen bieden, miljarden over je grenzen heen donderen, alles wat je in honderden jaren hebt opgebouwd weggeven aan een mislukt ondemocratisch EU-project van egoistische narcistische graaiers zonder inhoud en oplossingen; je moet wel een enorm IQ van een pinda hebben om te geloven dat je kinderen maar vooral kleinkinderen nog enig menswaardig bestaan hebben hier. Maar het mooie is: het mag. Waarom zou je onheil afwenden ? Waarom zou je je beschermen ? Waarom zou je koesteren wat positief en gezond is ? Niets daarvan: weg er mee. Als het op lucht; vooral doen ;-)

Rest In Privacy | 19-12-17 | 14:17

Interessante cijfers, maar hoe zijn "westerse" en "niet-westerse allochtoon" gedefinieerd? Als iedereen die in NL geboren is als autochtoon wordt geregistreerd, dan convergeren de lijntjes nog veel sneller en zullen elkaar misschien al rond 2050 kruisen.
Ik ben er niet gerust op....

typewriter | 19-12-17 | 14:08 | 2

Dat wil zeggen: de werkelijke cijfers wijzen waarschijnlijk op een veel snellere convergentie van de percentages autochtonen vs allochtonen. Kwestie van definitie!

typewriter | 19-12-17 | 14:11

Al jaren doen ze letterlijk alles om de extreem schadelijke gevolgen van multiculti zoveel mogelijk te verbergen. Ga er maar van uit dat er heel creatief geredeneerd wordt om iemand "Autochtoon" te maken.

moitambien | 19-12-17 | 14:34

En langzaam wordt onze vrijheid ingeperkt. Denk jij anders over de profeet dan Youssef of Anwar, dan steken zij je neer. De tijd dat ongelovige vrouwen gedwongen een hoofddoek om moeten doen komt nog. Hopen dat ik dan al naar Australië heb weten te vluchten

barryvantiggele | 19-12-17 | 14:08
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 19-12-17 | 13:58 | 1

"Zeg dokter, hoe komt het dat wij als blanke ouders een zwarte baby hebben gekregen?"
"Baby is geboren in Nederland, check."
"Ouders zijn geboren in Nederland, check."
"Niets aan de hand dus. Uw baby is gewoon een autochtoon."

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 13:57
-weggejorist-
rooiesaus | 19-12-17 | 13:56

Beste Groenlinks/PvdA/D66=stemmers: "Hoe lang laten jullie je nog belazeren door jullie eigen partijen met DUURZAAMHEID?"

Jullie partijen zijn, volgens eigen zeggen, het meest duurzaam.
Maar tegelijkertijd pro-EU en pro-massa-immigratie.

CBS: In 1980 woonden er ca. 14.000.000 mensen in NL.
In 2017 ca. 17.000.000.

Volgens het CBS (zie hun eigen database): ca. +3.000.000 sinds 1980
- ca. +1.500.000 EU-arbeidmigranten.
- ca. +1.500.000 niet-westerse allochtonen (asiel, vluchteling, trouwen met iemand uit land van oorsprong, gezinshereniging etc)

Jullie partijen van GL/PvdA/D66 hebben iedereen gedemoniseerd die tegen massa-immigratie was. Zelf Rita Verdonk kreeg strengere wetten er niet doorheen. Een mogelijk aanhanger van jullie partijen heeft zelfs Pim Fortuyn vermoord. Alles om de EU/niet-westerse massa-immigratie op te stuwen.
Met dus als resultaat: ca. +3.000.000 immigranten in NL.

Test: Beste GL/PvdA/D66-kiezers leggen jullie de grafieken van de toename van het NL-inwoners vanaf 1980 eens naast die van de toename in het energiegebruik en CO2-toename in NL.

Bijna een perfecte correlatie!!

Conclusie: De toename in het energieverbruik en CO2-toename wordt veroorzaakt door de toename in het aantal NL-bewoners/toename van aantal immigranten. Daar kan zelf geen Parijs-akkoord ooit tegenop.

Conclusie II: Beste Groenlinks/PvdA/D66-stemmers, hoe lang laten jullie je nog bedonderen met DUURZAAMHEID door jullie partijen, als deze tegelijk ook pro-massa-immigratie zijn?

Hoe dom kun je zijn als Groenlinks/PvdA/D66-stemmer..

Jan3863 | 19-12-17 | 13:55 | 6

Jan3863 | 19-12-17 | 13:55
+1

vluchtelingallergie | 19-12-17 | 15:22

Heel dom. Op het stuitende af. Of een enorme zelfhekel. Of een pathologische zelfoverschatting. Of een gigantisch superieuriteitsgevoel. Vult u maar in.

Graaisnaaiert | 19-12-17 | 15:51

Je mist de autochtone Nederlanders die ge-emigreerd zijn. Bijvoorbeeld vanwege de belastingdruk of de huizenprijzen.

petersteenkamp | 19-12-17 | 16:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte kan het gepeup wel pushen om een nieuwe auto te kopen maar ons aller aansporen om de hele straat te bungabunga-en is weer een brug te ver.
Dan maar nietskunnende import negers want de onderklasse kan nooit te groot zijn: stemvolk voor links, werkvolk voor vvd werkgeverts.
Een hoger plan dat ik niet begrijp, maar dat kan een trol hier wel uitleggen denk ik, er zijn er zat.

28 | 19-12-17 | 13:54

OT: Zo meteen in het vragenuurtje, onder andere:
- Vragen van Harm Beertema (PVV) aan de minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media over het bericht ‘Schokkend. Onderwijs in 2017’ ( www.geenstijl.nl/5139901/schokkend-on... 16 december 2017 ).

- Vragen van Sven Koopmans (VVD) aan de minister van Justitie en Veiligheid over het bericht dat de Nederlandse cartoonist Ruben L. Oppenheimer een gerechtelijk bevel heeft ontvangen van de Turkse rechtbank over een spotprent van de Turkse president Erdogan op Twitter.

bron: www.ad.nl/politiek/vragenuurtje-over-...

kweethetooknietbeter | 19-12-17 | 13:52

Verandering is de enige constante, maar opgedrongen verandering loopt altijd fout af.

Mark_D_NL | 19-12-17 | 13:51

Hoe "niet westers" en "migratieachtergrond" te duiden?

"Persoon met een migratieachtergrond.
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren."
"Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie)"

"Persoon met een niet-westerse migratieachtergrond"
"Persoon met als migratieachtergrond een van de landen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië (exclusief Indonesië en Japan) of Turkije."
www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/method...

atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 13:50 | 4

Zo ik het lees gaan de cijfers van niet-westers alleen over 1e en 2e generatie (in de toekomst). De rest valt onder Nederland. Een voorspelling van immigratie eigenlijk. Kan me haast niet voorstellen dat dit klopt, maar zo lees ik het.

atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 13:59

@atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 13:59
Je leest het goed. Iedereen die in Nederland geboren is en waarvan de ouders in Nederland geboren zijn, is volgens het CBS blond met blauwe ogen.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 14:19

Dan is't een kwestie van geduld
Rustig wachten op d'n dag
Dat spotprenten niet worden geduld
Dat spotten nie wordt geduld

atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

De meeste Nederlanders gaan niet meer naar de kerk en hebben nog maar weinig interesse voor de kinderbijslag. Daarmee hou je natuurlijk niet de oorspronkelijke cultuur van dit land in stand. Tenzij je hermetisch alle grenzen sluit, maar dat is een illusie.

Mannes | 19-12-17 | 13:49

Totale nep van het CBS.
CBS kent alleen eerste en tweede generatie achtergrondiërs. De derde generatie is opeens roomblank, volgens het CBS.
Totale nep.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 13:48 | 1

Het CBS dient te worden opgeheven. Volksverlakkers.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 13:52

met dank aan pvda vvd d66 cda

zwaanshals | 19-12-17 | 13:48

Heel klimaatroepend Nederland zegt dat mensen slecht zijn voor het milieu, daar mag niet aan getwijfeld worden. Maar diezelfde mensen willen hier zoveel mogelijk mensen toelaten uit gebieden waar het heel normaal is om 80 kinderen te krijgen. Die 80 kinderen gaan hier een beter leven tegemoet met alle extra CO2-uitstoot van dien. Om maar te zwijgen van alle natuurgebieden die worden opgeheven om sociale-huurwoningen voor die lui neer te kunnen zetten. Waarom stemmen natuurliefhebbers niet massaal op de PVV?

zwarte_weduwe | 19-12-17 | 13:46 | 1

Die logica snqp ii dus ook niet. Bewoners uit de 3e wereld stoten een fractie van de CO2 uit p.p. dan iemand uit de ontwikkelde wereld. Dus laten we ze maar allemaal hier komen zodat ze net als ons meer kunmen consumeren en CO2 uitstoten.

Wat dacht je van alle extra verwarming wat daar voor nodig is? Hebben ze niet nodig in Afrika.

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:50

aan mij zal het niet liggen

Bert Konterman | 19-12-17 | 13:44

In de jaren zestig en zeventig haalden de werkgevers (met steun van de VVD en het CDA) het meest achterlijke volk dat ze konden vinden hier naar toe omdat die wel voor een schijntje zwaar lichamelijk wilden doen in bedrijfstakken die op omvallen stonden. Er is toen alleen maar gekeken naar wie voor het minste wilde werken en niet naar de kansen om in onze samenleving te integreren.
Migranten uit christelijke landen waren naar 1 generatie al geïntegreerd.
Migranten uit moslim landen zijn na 4 generaties nog steeds niet geïntegreerd.
En dan wil Frau "wir schaffen das" Merkel dat Europa miljoenen gelukszoekers gaat opnemen die nooit wat zullen bijdragen,

Osdorpertje | 19-12-17 | 13:44

Multiculti sloopt het "wij" gevoel in een land. NL zal niet meer één land en één volk zijn die elkaar in rampspoed helpt zijn maar een naamloos grondgebied waar meerdere volken leven die elkaar zullen bevechten.
Dit zie je nu al in de grote steden gebeuren waar hele wijken geclaimd worden door buitenlanders en waar autochtone Nederlanders niet meer welkom zijn.
-
Multiculti is extreem slecht voor een land.
In NL hebben met name Linkse partijen zoals PvdA om puur eigen politiek gewin de bevolking met de meest gore leugens en volkomen tegenstrijdig aan de realiteit voorgelogen dat multiculti mooi zou zijn en daar gaan onze kinderen met bloed voor betalen.... zoals ze in UK, Spanje en Frankrijk (de landen met de meeste multiculti!) via aanslagen al gemerkt hebben.

moitambien | 19-12-17 | 13:41 | 4

Tot zo'n 10% gaat het redelijk goed, daarboven is er geen reden meer om te integreren en krijg je bijna letterlijk "kampen".

Watching the Wheels | 19-12-17 | 13:45

We zijn al een paar eeuwen één land. Sterker nog, vanaf we één land zijn kwam de voorspoed zoals de Gouden Eeuw. Met een multiculti bevolking zoals we die nu hebben zou de wederopbouw na de oorlog zeker 20-30 jaar langer hebben geduurd. Zie bv hoeveel miljard(!) de multiculti ons nu al kost!

moitambien | 19-12-17 | 14:12

Watching the Wheels | 19-12-17 | 13:45
Precies. Tot ca. 10% gaat het nog... Daarboven is ellende kommer en kwel.

moitambien | 19-12-17 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wel bijzonder eigenlijk want het CBS neemt hier dus totaal niet in mee dat allochtonen naar verloop van tijd integreren en autochtoon worden. Waarom zou dat zijn?

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:41

Een synoniem voor “minder, minder, minder”: “gezelliger, gezelliger, gezelliger”.

Kapitein Stijlvol | 19-12-17 | 13:40

Iedereen die gek wordt van dit beleid kan zich straks al voor z'n 25e levensjaar laten euthanaseren door Pia van 66.

Watching the Wheels | 19-12-17 | 13:39

Op teletekst stond vanmorgen te lezen dat Nederland op dit moment 17,1 miljoen inwoners telt. Volgens het CBS waren dat er 17,2 miljoen eind oktober 2017. Een daling in november en de eerste weken van december 2017 lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Facts-Hercule-Facts | 19-12-17 | 13:39 | 2

Wellicht een paar utigegleden bejaarden hier en daar en wat afrondingfoutjes..

Sjors W. | 19-12-17 | 13:41

Een heleboel kinderen zijn op 6 december naar Spanje vertrokken.

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:41

suriname was geen buitenland

win | 19-12-17 | 13:38

Interesseert me echt geen fluit wat nou precies hun achtergrond is, het probleem zit in de integratie. Als "migratie-achtergrondiërs" zich binnen 10 jaar als fatsoenlijke Nederlanders zouden gedragen, in plaats van de attitude te hebben dat alles 1400 jaar geleden beter was en dat we weer terug moeten naar dat, dan zou ik echt nergens problemen mee hebben. Maar dat doen ze niet.

Upendo | 19-12-17 | 13:37 | 1

Al sinds de jaren '90 is integratie de fopspeen die gebruikt wordt om af te leiden van de discussie over een immigratiestop.

petersteenkamp | 19-12-17 | 17:22

Makkelijk baantje bij het CBS. Beetje lijntjes doortrekken. Een marge van 5 miljoen als het eenmaal 2060 is.

TB2318 | 19-12-17 | 13:35

Er moet ook snel prioriteit worden gemaakt van het taalonderwijs voor de nieuwkomers. Er zijn er nog altijd te veel die het verschil tussen niet westers en niet werkend niet begrijpen.

down | 19-12-17 | 13:34

Volledig OfTopic, zou die reclame van Ben Woldring met z n zorgpolissen maar weghalen, ff gecheckt, is niet compleet hij kan niet overal de maximale kortingen inkopen, ziet er wel goed uit maar kan elders goedkoper terecht.

Uw Verzekeringsadvis | 19-12-17 | 13:33

Hoe gaan we de CO2 doelstellingen halen met zo'n bevolkingstoename?

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:29 | 1

In de bouw gooien ze alle buitenlanders in de spouw. Dat is geen discriminatie, maar goede isolatie.

Armin Langbaard | 19-12-17 | 13:30

Neukon voor t vaderland!

Heteroseks = Prolife!

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:27

Kinderbijslag voor authentieke Nederlanders verhogen en voor moslims een kindertoeslag invoeren. Verder de import direct stopzetten van niet-westerse (moslim) immigranten. Maar ik zie dat de eerste 12 jaar nog niet ingevoerd krijgen in de politiek. Een verlicht progressieve dictatuur lijkt me een verrijking voor Nederland die alle geloven achter de voordeur doet stoppen.

Valentijnspiet | 19-12-17 | 13:27 | 2

Te laat.

ja,diedus! | 19-12-17 | 13:38

U bedoelt wellicht een kinderheffing?

Verbandmeester | 19-12-17 | 13:39

Neem die ´Vluchtgarage: 13 APRIL 2015, 19:39 - BRON: ANP/ HET PAROOL:
¨vanochtend is de groep asielzoekers bepakt en bezakt vertrokken vanuit de Vluchtgarage in Zuidoost op last van de gemeente. Een deel van hen organiseerde een sit-in bij de Stopera en sloot zich later op de middag aan bij de studentenmars van de UvA.

De burgemeester (uiteraard Pvda, waddayaknow) verklaarde dat alle uitgeprocedeerde asielzoekers uit de vluchtgarage terechtkunnen in een 'bed-, bad- en broodvoorziening' van de gemeente. De huidige opvang telt 135 plaatsen. Daarvan zijn er al ongeveer zestig in gebruik en in de Vluchtgarage verblijven zo'n 120 mensen. ¨

chicago river | 19-12-17 | 13:25

Daar klopt niks van; Nederland bestaat tegen die tijd allang niet meer.

kweethetooknietbeter | 19-12-17 | 13:24

2017?

kweethetooknietbeter | 19-12-17 | 13:25

Zolang er Britten, Duitsers, Chinezen, Amerikanen, Australiërs, Spanjaarden, Israëliërs, Argentijnen, IJslanders, Zwitsers, Italianen, Japanners, Canadezen, Noren, Denen, Grieken, Brazilianen, Belgen, Fransen enzovoort bijkomen die lekker in de maatschappij meedraaien zeg ik: prima.

Dus ben ik geen racist.

Aan mensen uit de zandbak met bijbehorende religie hebben we geen behoefte, daar hebben we al genoeg van lijkt me.

Road to serfdom | 19-12-17 | 13:24 | 2

Israëliërs staan er tussen. Toch ook aanhangers van een zandbakreligie. De IJslanders hebben veel "onderste uit de kan"-spaarders gedupeerd. De Grieken hebben het eea op hun geweten. 80 jaar mot met de Spanjolen. 17 jaar met de Fransen, 5 jaar met de Duitsers. 10 dagen met de Belgen. Denen (Noormannen). Japanners liggen niet lekker bij veel NL- ers. Brits gedonder op zee. Volgens mij kunnen die Müzelmannen er ook nog wel bij.

TB2318 | 19-12-17 | 13:34

Ja, tuurlijk. Want we hebben ook zoveel niet geïntegreerde Belgen, Denen, Fransen, Spanjaarden en Grieken. O nee, die zijn er helemaal niet. Wel 2 miljoen Müzelmannen. Hoe de f*k kan dat nou weer? Nou ja, kleine foutjes in je betoog houd je toch he!

Armin Langbaard | 19-12-17 | 13:54

*Kuch* Er is een land hier ver vandaan waar de migrantenbootjes niet kunnen komen. Ze noemen het 'Nieuw-Zeeland', naar een van onze mooiste provincies. Het land bestaat uit ongekend veel mooie ongerepte natuur. And last but not least is het ook nog eens het meest welvarende land ter wereld. De kans dat je schoonmoeder ooit nog bij je op bezoek komt is vrijwil nihil. Ik zeg: koffers pakken. *kuch*

Armin Langbaard | 19-12-17 | 13:24 | 2

Daar zijn ze niet zo gek om iedereen maar binnen te laten; is zelfs voor Westerlingen niet eenvoudig. Er zitten inmiddels wel erg veel (rijke) Chinezen.

benjeallanggek | 19-12-17 | 13:31

Mijn schoonmoeder mag mee hoor en familie zit daar inmiddels genoeg. Bovendien zijn er nog talloze plekken waar men een overschot aan vacatures heeft en men je graag ziet komen. Als je tenminste wat wilt bijdragen aan de samenleving, wat ik persoonlijk een hele normale gedachtegang vind.

Verbandmeester | 19-12-17 | 15:00

De afgelopen 20 jaar dus 65000 mensen met een migratie achtergrond erbij, per jaar. Ieder jaar een behoorlijke stad met buitenlanders erbij, per jaar, wordt steeds gezelliger, wel een beetje inschikken graag.

Diminutive | 19-12-17 | 13:21

Zet dit eens af tegen de ontwikkeling in de steden. In mijn buurt (020 gaza) ga ik er nietr meer van uit dat ik Nederlands tegen iemand hoef te spreken. Import uit "niet wetserse landen" of uitwisselingsstudenten die ze met man en macht invliegen en koste wat het kost hier willen houden.

peterdh | 19-12-17 | 13:21

Nou hadden we kort geleden een topic waaruit bleek dat Wilders gelijk had met zijn stelling dat 2/3 van de uitkeringen naar allochtonen gaat. www.geenstijl.nl/5139616/nu-nl-geert-...
Als we die wetenschap combineren met bovenstaande CBS gegevens, kan niemand er meer omheen dat dit mis gaat lopen. (Behalve enkele lutsers in hun Jeaup bubbel.)

benjeallanggek | 19-12-17 | 13:21

Wie wordt ook toegekend onder "Nederlander" iemand die 3e en 4e generatie Marokkaan is? Zij , hun ouders en grootouders hebben Nederlandse pasporten.

alie kebab | 19-12-17 | 13:21 | 1

of

alie kebab | 19-12-17 | 13:21

Nou, maar gelukkig hebben we tegen 2060 een grote mate van duurzaamheid bereikt!

canis lupus | 19-12-17 | 13:21

Conclusie: wij hebben Nederland kado gegeven aan de rest van de wereld. Daar hebben onze voorvaderen dus voor geploeterd in de modder. ..

King of the Oneliner | 19-12-17 | 13:20 | 1

Mja.... als wij bijvoorbeeld Twitter gebruiken dan wordt ons ook het leven moeilijk gemaakt door onszelf. Twitter is van zo'n SA prins. Goed kijken naar welke infrastructuur je gebruikt is denk ik erg belangrijk. Google gaat 10.000 mensen inzetten om pro westerse propaganda te verwijderen van youtube.

Príncipe | 19-12-17 | 13:30

Tja, die Nederlander die 0, 1 of maar 2 kinderen nemen zijn hier schuldig aan.
Ze verwachten straks wanneer ze oud en versleten zijn wel hulp... maar zelf geen hulp op de wereld droppen.

wica128 | 19-12-17 | 13:19 | 1

Uit onderzoek is gebleken dat veel van die Nederlanders eigenlijk best wel meer kinderen zouden willen. Maar te druk, want om tegenwoordig alles te kunnen betalen moeten beide partners voltijds werken.
En daar wordt dan weer belasting vanaf geroomd om heel veel uitkeringen van te betalen voor mensen die wel tijd hebben om kindertjes te maken en te verzorg.... eh, op straat te laten spelen.

benjeallanggek | 19-12-17 | 13:28

Heb ook allochtone wortels.
Die worden gegeten in een wortelsalade met knoflook, dille, ui en olijfolie.

Please. Stop dat argument van bevolkingsgroei en het gevaar over vergrijzing, dat ken ik inmiddels wel, het klopt ook gewoon niet.
Nederland kan roeien met de riemen die het HAD. Minder oudjes of niet in het land. De laagste bewering om dit immigratie circus te steunen.

chicago river | 19-12-17 | 13:19

"Meer inwoners hebben wortels in het buitenland"
Ja, ik ook. Ik heb buiten land waar ik peeën op verbouw.

Bijtendehond | 19-12-17 | 13:19

Ik denk dat ik maar snel wat kindjes bij ga maken.
*roept vrouw uit de keuken*

druipsmurf | 19-12-17 | 13:16

toen Jan van de Beek dergelijke scenarios voortoverde mocht dat niet waar zijn: www.demo-demo.nl

bijzonder, een antropoloog die kan rekenen. En tot de onvermijdbare slotsom komt dat de hobbydieren van de kabinetten Rutte een onbetaalbare grap zijn gelet op de verzorgingsstaat die we nu nog kennen.

2060: Nederland is voller, armer en dommer. Vertrouwen in de toekomst!

Glasgow Argus | 19-12-17 | 13:15

Tja waarheen dan? Zweden, Amerika, Oostblok? Veel keus is er niet voor onze kinderen. Het roer zal echt om moeten willen we nog iets van onze beschaving behouden.

frank123 | 19-12-17 | 13:15

die droplul weet niet dat we nu al op 17 miljoen inwoners zitten waar zijn die andere twee miljoen gebleven majoor??

Petroselinum crispum | 19-12-17 | 13:14

Malthus, maar dan bij de konijnen af. Verder niet echt verontrustend cijfermateriaal van het immer woke CBS.

Hetkanverkeren | 19-12-17 | 13:14 | 2

Ah, u kent hem ( Malthus ). Plus veel! Zouden meer mensen kennis van moeten nemen.

Graaisnaaiert | 19-12-17 | 13:27

Het eigenvolk heeft hier geen sier over te zeggen, de Europese Politiek beslist dat wij worden vervangen, en dan gebeurd dat ook. Het is eigenlijk van vele ook nog eens hun eigen schuld, stem dan ook eens op partijen die meer voor het eigenvolk zijn. Het blijven stemmen op die Linkse partijen maakt de toekomst van onze eigen kinderen en kleinkinderen zeer onzeker.

FreeVogelaar | 19-12-17 | 13:12

Die grafiek staat ook voor belastingbetaler-uitkeringstrekker verhouding in 2060.

je suis bier | 19-12-17 | 13:11

Kortom:
Zonder import krimpt de bevolking.
Nu mag je mij best een Keynesiaan noemen, maar volgens mij is onze economie ingericht op een kleine bevolkingsgroei.
Wat dat betreft lijkt import me dus noodzakelijk.
Dan de samenstelling van import: daar mogen we wat mij betreft best in sturen. En dan moet je harde keuzes maken. Waarin je noodzaak van migratie meeneemt, maar ook toegevoegde waarde aan de NL-economie en kans op succesvolle integratie. Een puntensysteem dus.
Althans, zolang we het op nationaal niveau regelen. Want eigenlijk moeten er gewoon Europese immigratieregels komen. Je wordt immers ook Europees staatsburger.

two ball cane | 19-12-17 | 13:09 | 15

@witwas | 19-12-17 | 13:52
Waarom je blijft vasthouden aan de getallen arbeidspotentieel is mij niet helemaal duidelijk.
We hebben een veel geschikter getal voor werkloosheid. Het werkloosheidspercentage. Dat is erg laag. Waaruit ik concludeer dat er een krapte is. Bedrijven die meer gaan betalen kunnen werknemers naar zich toe trekken t.k.v bedrijven die dat niet doen/kunnen maar in de gehele Nederlandse economie ontstaan niet plots meer werknemers als de lonen omhoog gaan. Om dat voor elkaar te krijgen moet je een open systeem creëren waardoor je werknemers van buiten Nederland aantrekt. Waarom je in 's hemelsnaam mensen die niet-werkeloos zijn, en toch niet (willen) werken, aan het werk probeert te krijgen terwijl er scheepsladingen vol mensen zijn die heel graag willen werken is mij een raadsel.

two ball cane | 19-12-17 | 14:10

"maar volgens mij is onze economie ingericht op een kleine bevolkingsgroei."

Vraag is dan natuurlijk: wat is klein? Maar ik weet het nog zo net niet, hoor. We zouden ons m.i. moeten richten op bevolkingskrimp; is uiteindelijk veel beter voor de leefbaarheid. Lees het indertijd verguisde en inmiddels al half vergeten boek van Paul Gerbrands "Mijn land van veel en vol" (2003) - ondertitel: Méér mens met minder mensen - eens. Import van mensen zou m.i. slechts als uiterste noodsprong moeten plaatsvinden: zijn er in een bepaalde sector echt grote tekorten die je niet binnenlands kunt oplossen, dan zou je gericht in het buitenland kunnen werven, maar dat betreffen nooit vacatures voor ongeschoolde arbeid, dus derdewereldlanders uit Afrika en moslimlanden, nee die hebben we niet nodig en zullen we ook nooit nodig hebben.

Ceterum censeo dat de limes van Europa esse dichtgetimmerdam.

Dr_Johnson | 19-12-17 | 14:43

@two ball cane | 19-12-17 | 14:10 Heel simpel: alle niet werkenden moeten onderhouden worden door de werkenden. Vaak gaat dat rechtstreeks doordat er van twee partners maar 1 werkt. Minstens zo vaak gaat dat via belastingen. Tegen een verslechterende verhouding van werkenden en niet-werkenden zijn maar een paar oplossingen: verhoging belastingen, meer staatschulden, van niet-werkenden werkenden maken en werkenden importeren. Het importeren van kanslozen werkt averechts en de oplossingen 1, 2 en 4 zijn op lange termijn niet houdbaar. Blijft dus over optie 3.

witwas | 19-12-17 | 15:14
▼ 12 antwoorden verborgen

En reken maar dat er een versnelling op gaat treden als door de steeds verder optrekkende verloedering en criminalisering en de steeds hogere belastingen voor de mensen die nog wel werken de emigratie naar betere oorden zal toenemen.

witwas | 19-12-17 | 13:09 | 2

Niet zo somber. Zodra het gas op is en blijkt dat stroom toch niet zo betrouwbaar uit windmolens en zonnepanelen komt begint het grote doodvriezen.

Teleo | 19-12-17 | 13:20

@ Teleo | 19-12-17 | 13:20 Ik hoop het, de Elfstedentocht staat nog op mijn bucket list

witwas | 19-12-17 | 13:36

Azië. lees hier Zandbakistanië Want de Vietnamese bootvluchtelingen zijn de laatste jaren een beetje opgedroogd geloof ik.

miko | 19-12-17 | 13:09

2020: 13 miljoen Nederlanders en 2 miljoen allochtonen.
2060: 12 miljoen Nederlanders en 8 miljoen allochtonen.
2100: 11 miljoen Nederlanders en 32 miljoen allochtonen?

Majoor_Droplul | 19-12-17 | 13:08 | 3

Ik mis nog 2 miljoen.

canis lupus | 19-12-17 | 13:19

Want allochtonen blijven eeuwig allochtoon?

Re:Kniftig | 19-12-17 | 13:33

@Re:Kniftig dat is ook de hiaat in de CBS analyse; ik meen dat vanaf 3de generatie al Nederlander wordt genoemd (handig bij misdaadstatistieken), dus de omvolking lijkt zo minder snel te gaan.

NasiGordon | 19-12-17 | 14:24

De oplossing van de politiek is simpel: We noemen voortaan iedereen die 3 maanden in Nederland woont Westers....

lulleficatie | 19-12-17 | 13:05

Niks tegen migranten, mits ze goed integreren en daar gaat het gigantisch mis.

Dutch_Holland | 19-12-17 | 13:03 | 2

Wat is integreren? dat ze Nederlands spreken, haring happen, oliebollen eten en weten hoe ganzenborden gespeeld wordt ? Maar daarnaast ook een jurk aanhebben + lange baard + 5 keer per dag de vloer koppen en een indoctrinerend boek lezen?
Op pure vinkjes zetten bij oerhollandse zaken zijn ze volledig geïntegreerd, en toch ben ik ze liever kwijt dan rijk.

Nuchternederland | 19-12-17 | 13:09

Nederland is vol. Propvol.

Lupuslupus | 19-12-17 | 13:21

"De afgelopen twintig jaar is de bevolking met 1,5 miljoen inwoners gegroeid. 86 procent van die toename betrof personen met een migratieachtergrond. "
Dan hoef ik geen lijntjes meer door te trekken, dan weet ik ook meteen genoeg.

Nuchternederland | 19-12-17 | 13:03

Zo kan ik ze ook verzinnen..... in het jaar 2380 is er geen Nederlander meer te vinden.

VreterRdePies. | 19-12-17 | 13:03

Eerst maar eens de eerste kamer onmogelijk maken voor Rutte 3 en de rest van de antidemocraten.

Marcello Christiani | 19-12-17 | 13:02 | 2

Zo is dat. First things first.

Lupuslupus | 19-12-17 | 13:19

Daarna premier Baudet en vice Wilders.

Marcello Christiani | 19-12-17 | 14:05

De gestrekte arm van Erdogan zit er straks diep in...

ploert | 19-12-17 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken