D66-minister gaat integratie-ellende oplossen

Wouter Koolmees, D66-minister van Sociale Pijnpunten & Uitkeringen, is zich de tandjes geschrokken van het aantal bijstandsomali's & uitkeereritreeërs. DIT KAN ZO NIET LANGER!
Koolmees is al sinds 2002 bij D66 en zit al sinds 2010 in de Kamer voor die partij, maar heeft kennelijk nog nooit een uitkeringsgrafiek, een zorgelijk nieuwsbericht of een ander uit de toon vallend feit uit de wereld onder hem onder ogen gehad over Somaliërs en Eritreeërs en hoe die met stip het meest nutteloze importvolk in Nederland zijn. 70% van de Somali's kauwt qat op kosten van de algemene rekening, 50% van de Eritreeërs viert vakantie in eigen land op uw kosten. Daar schrikt Koolmees van, zegt ie tegen de Telebelg. Maar geen nood. Vol d'r bovenop zit ie. Totaal aanvalsplan klaar. Integratie top prio 1 met een strikje. Komt die alleszeggende powerkwoot van een tot op het bot gedreven minister: "Het is duidelijk dat er sprake is van een groot probleem. Maar ik zie het als een uitdaging om dat beleid beter vorm te geven. Ik ga alleen geen gouden bergen beloven; dit onderwerp blijft altijd ingewikkeld." OK. Probleem erkennen, dat is al een hele stap. Zeker voor een D66'er. Maar 'ik zie het als een uitdaging' betekent 'niemand weet hoe je dit moet oplossen' en dat klinkt al als terugkrabbelen. En 'ik ga geen gouden bergen beloven' betekent simpelweg: 'reken er niet op dat er onder mijn bewind iets verandert'. En vervolgens noemt hij allemaal voor de hand liggende dingen die allang gebeuren (taalles, hoe kóm je er op!) en die ook al jaren, of decennia, niks uithalen. Kortom. De enige aan wie gouden bergen beloofd worden in dit interview (mirror), zijn de nutteloze nieuwkomers. En dat blijft ook zo.
Reaguursels
InloggenD666=slappe hap
D666= landveraad
D666= funck het volk wij roepen veel doen lekker niets
Alexander ziet dat het goed is
Lees Binnenlands Bestuur:
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/kenn...
Lees Binnenlands Bestuur: daar vindt u het idee om sportverenigingen subsidie te gaan geven om Somaliers te laten integreren. Roept u maar ...
wat ik heb begrepen is dat ie ook al een plan van aanpak had. gemeenten krijgen boetes als ze niet op tijd en veelvuldig gaan inzetten op integratie.. Boetes, uw weet wel, boetes en heffingen die uit de algemene pot worden betaald. Dan moet er wel elders natuurlijk bezuinigd worden, of de WOZ flink omhoog of dat klinkt nog aannemelijker, beide.
U bent scherp, want wie legt deze boete op en wie praten en overleggen erover? Dat is al gauw weer een paar extra genderneutralen op de loonlijst van de nationale en de lokale overheid.
Pakt niet alle tekst mee?
Eigenlijk bevestigt deze wereldvreemde Wouter Koolmees D66-minister de nutteloosheid van zijn functie als minister., iemand met deze hoge positie (van een rechtse partij in ieder geval) kan dit probleem gewoon oplossen. Wouter krabbelt bij voorbaat al terug. Deze functie van Plucheplakker en allochtonenvrind Wouter Koolmees kan dan net zo goed gechrapt worden.
Eigenlijk bevestigt deze wereldvreemde Wouter Koolmees D66-minister de nutteloosheid van zijn functie als minister., iemand met deze hoge positie (van een rechtse partij in ieder geval) kan dit probleem gewoon oplossen. Wouter krabbelt bij voor Deze functie van Plucheplakker en allochtonenvrindWouter Koolmees kan dan net zo goed gechrapt worden.
Als voormalig medewerker Sociale Zaken in een grote gemeente in het zuiden des lands kan ik u mededelen dat zeer veel Somaliërs op ernstige wijze frauderen met uitkeringen. Slechts een klein percentage van deze fraude wordt opgespoord. De bedragen die teruggevorderd en ook daadwerkelijk terugbetaald worden zijn minimaal. Dit kost Nederland miljoenen en miljoenen.
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe erg en makkelijk er gefraudeerd wordt door bevolkingsgroepen van niet Nederlandse afkomst. De overheid mist de kennis en de capaciteit om er iets aan te doen en er wordt ook totaal geen inspanning gedaan om er iets aan te doen. Hele teams juristen en SJW-ers staan er klaar om deze mensen te begeleiden in het maximaal oplichten en uitknijpen van de Nederlandse verzorgingsstaat. De Nederlander die door wat voor omstandigheden (behalve lui) in de bijstand is beland kan een dreigbrief van de gemeente verwachten zodra er een paar Euro op de betaalrekening wordt gestort door een pensioenfonds die geen belang meer heeft bij het minimale bedrag dat die persoon heeft opgebouwd bij die pensioenverstrekker wegens jaren van flex-werker. Dan weet de gemeente de autochtone Nederlanders wel te vinden, te frustreren en te bedreigen met gerechtelijke stappen.
er wordt niet alleen gefraudeerd, maar er gaat ook nog eens een deel van de oetkering naar het thuisland, zodat de huur en de zorg niet betaald kunnen worden zodat vervolgens daar weer een megaschuld ontstaat waardoor er weer allerlei 'óndersteunings pakketten' in beeld (voedselbank)en in handen komt. Overigens is het sociale netwerk van deze groepen heel close, binnen now time weet de nieuweling hoe en waar allerlei voorzieningen zijn te vinden en te bekomen zijn..
@ Stratum: ik weet van de hoed en de rand. De fraude klotst over de plinten maar wordt vaak wegens capaciteitstekort ook niet onderzocht. Teveel uitgekeerde toeslagen worden nimmer teruggevorderd en per ommegaan 'Oninbaar' verklaard. Voor het UWV is het goedkoper om gewoon uitkeringen uit te delen dan daadwerkelijk te controleren en te handhaven.
Toch vermoed ik dat Eritreeërs en Somali’s minder schade aanrichten dan de vergeten groep, de Bontkragiërs. Daarom heb ik een lumineus idee. Deel graties qat uit onder de kraagpareltjes. Dat betaalt zichzelf terug. Of vergeet ik misschien iets?
nog niet, de bontkragiers zijn inmiddels al 3 generaties in dit land te gast. De somaliërs en eritreeërs zijn nog in de 1e generatie aan het 'integreren' in de verzorgingshangstaat.
www.trouw.nl/home/somaliers-zijn-nu-h...
28 juni 2010
De nieuwe Marokkaantjes worden ze genoemd. In het jaarrapport integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau krijgen de Somaliërs geen rapportcijfers waar je trots mee thuis kunt komen: ze kampen met extreem hoge schooluitval en werkloosheid, drugs- en alcoholverslaving. Veel jonge Somaliërs begeven zich op het criminele pad begeven en zijn volgens de veiligheidsdienst AIVD vatbaar voor radicalisering.
www.rtlz.nl/algemeen/binnenland/crimi...
13 januari 2016 17:21
5. Zijn er ook nog verschillen tussen landen van herkomst?
Ja, die zijn aanzienlijk. Zo waren de Somalische ex-asielzoekers meer dan vijf keer zo vaak verdacht als autochtonen,
www.nu.nl/weekend/3800904/grote-invlo...
13 juni 2014 16:58
De dictatoriale Eritrese regering van Isaias Afewerki heeft via verschillende wegen een enorme invloed op het denken en handelen van de Eritrese gemeenschap in Nederland.
Wist Woutertje wel dat er in Nederland Somaliërs huizen?
Wtf, vervanger van Joris?
Wat is er mis met; er is er maar 1 die de integratie-ellende kan oplossen en dat is de integreerder zelf?
Analfabetisme en onbekendheid met de NLse taal horen uitsluitingsgronden te zijn voor auwtkieringen en gratiezgeldsoepsiedies.
oeps... dan loopt het zo leeg.
"Iek. Kom. Autkieritrea."
"Heel goed."
Domme vogel die Koolmees. www.youtube.com/watch?v=uuy874cnHFE
De somalische en ethiopische cultuur staan ongeveer het allerverst af van de nederlandse. Hetzelfde geldt ongeveer voor de structuur en organisatie van de samenleving. De kans dat deze mensen dus kunnen aarden hier en enige zinvolle bijdrage kunnen leveren is minimaal. In andere woorden. Dit zijn dus precies de mensen waar je helemaal niets aan hebt in nl.
"The IQ gains of the 20th century have faltered. Losses in Nordic nations after 1995 average at 6.85 IQ points when projected over thirty years. On Piagetian tests, Britain shows decimation among high scorers on three tests and overall losses on one."
Van James Flynn: www.sciencedirect.com/science/article/...
Even ter info, dit is meneer Flynn van het Flynn-effect. Dus geen kleintje.
Jaja, die IQ tests en resultaten hebben ons nog eens ergens gebracht in de 20e eeuw......
Ik denk zelfs dat de Duitsers ten tijde van, ach laat ook maar.
Voor degenen die het willen geloven, we zijn toch maar mooi naar de maan.......
Ach laat ook maar.
Voor dit soort bespiegelingen heb ik geen meneer Flynn nodig.
Ook al is ie 2 meter klein.
Degenen die iets zien in heropvoeding, of hoop op de volgende generatie als we 'hun' maar kunnen laten breken met hun culturele bagage... zou ik aanraden wat te lezen over de westerse opvoeding die duizenden uit huis gehaalde kinderen van Aboriginaleze afkomst in de jaren '50 / '60 in Australië hebben meegekregen.
Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van dat land.
De heer Koolmees geeft uitstekend weer hoe het met de kennis van bestuurders is gesteld. Hij schrikt van de cijfers m.b.t. het aantal bijstandsuitkeringen onder Somaliërs en andere dobber-negerts. Iedereen in Nederland weet dit al jaren en weet ook dat de regering geen enkele greep hier op heeft of kan hebben. In welke grot hebben ze in hemelsnaam dit persoon gevonden ? Vervolgens trap dit heerschap nog een aantal open deuren in over taal en dergelijke. De meeste van deze economische "vluchtelingen" zijn analfabeet. Ga er maar aan staan met je fop-taalcursussen. aangezien de heer Koolmees blijkbaar niet op de hoogte is wat er in echt Nederland gebeurd zou ik hem aanraden eens met Asscher te gaan praten. Dit persoon wist wel dat taal-cursussen zin- en kansloos waren. Minder dan 10% wist de inburgeringscursus (taalcursussen) te halen. De briljante reactie van de politiek was vervolgens om de eisen maar ver naar beneden bij te stellen. Nee Koolhaas, we verwachten geen gouden bergen. Gezien het verleden en de wijze waarop de politiek het probleem denkt aan te pakken verwachten de Nederlanders al helemaal niets meer eigenlijk. Het is faal op faal. Zoals reaguurders voor mij al eerder tegelden, het is ronduit absurd dat deze "vluchtelingen" wel op vakantie gaan naar het land van herkomst. Hoe is dit mogelijk ? In Nederland gaan steeds grotere groepen mensen naar de voedselbank en zijn al jaren niet meer op vakantie geweest aangezien ze van het beetje vakantiegeld dat ze hebben proberen de opgebouwde schulden weg te werken. Misschien zou de heer Koolhaas zijn aandacht maar op iets anders moeten gaan vestigen in plaats van zaken waar die blijkens zijn reactie totaal geen kaas van heeft gegeten. Hij zal echt niets aan de krankzinnige situatie veranderen en het grootste deel van de bevolking is al lang het geloof kwijt dat politici er wel toe in staat zijn om goed in te grijpen.
+1
En toen was er ineens een angstvallige stilte aan de andere kant,..... denk ik zo..
Volgens de mensenrechtenorganisatie mogen we die mensen niet terugsturen te gevaarlijk,maar ze gaan er wel van onze belasting centen op vakantie, ra... ra... hoe kan dit?
Mag je het wel vakantie noemen als je 2 paspoorten hebt ?
Die 50% die op vakantie gaat mag van de wet hun vluchtelingenstatus worden ontnomen. Maar dat gebeurt niet, he..
Somaliërs kun je he-le-maal niks mee. Heb ze zelf in de fabriek gehad. Kwam er één vanuit de Sociale Dienst. Was gestuurd in het kader van de sollicitatieplicht. Zoals verwacht kon de man nog geen veterstrikdiploma overleggen qua opleiding noch sprak hij meer als 2 woorden fatsoenlijk Nederlands. Werd aan de borstelbaan (met luchtborstel opruwen van de binnenzijde van aluminium lantaarnpalen zodat de industriële lijm beter houdt) gezet bij de productielijn. Niet het meest briljante werk (ikzelf deed het als Meesterlasser ook wel eens als er weinig laswerk was en veel te lijmen. Voelde ik me niets te goed voor.). Maar voor iemand die echt helemaal niks kan een goede plaats om het leerproces te starten. Om 07:00 u beginnen we. Op een zeker moment ga ik de bovenloopkraan halen omdat ik de onderbak heb vol gelast zodat ik ze kan afvoeren naar de volgende proces stap. De ploegbaas loopt met me op en schiet in het voorbij gaan die Somaliër aan met de vraag of het allemaal een beetje wil lukken. Die kijkt terug met een blik van heb-ik-jouw-daar en gooit dat machien op tafel om daarna op hoge poten te eisen dat hij naar het kantoor wordt verwezen. Op de vraag wat er dan aan de hand is en of we hem soms ergens mee kunnen helpen krijgen we hooghartig terug; "Ikke stoppen, ikke naar huis. Ikke niet machientje." En weg was ie. Wel geteld 3 kwartier binnen geweest. Een andere die kwam solliciteren had als 1e vraag of je hard moest werken op onze afdeling...
Gaat goed he ?
Dat omvolken ?
Ze werken zooo hard en gaan zoveel belastingcentjes opbrengen.., dat dan wel weer..., oh wacht...
Wie op vakantie gaat naar woeloewoeloekije en juist daar vandaan gevlucht was vanwege gevaar voor lijf en leden is kennelijk weer prima in staat aldaar te verblijven en hoeft dus ook niet meer terug te komen. Tickets cancelled + no-fly list, sociale huurwoning komt weer vrij en uitkering uiteraard gestopt. Win-win.
Integratie is een farce. Elke cent die er aan besteed wordt, is weggegooid. Laten we het in hemelsnaam gewoon pragmatisch bekijken: geld investeren waar we het idee hebben dat het wat op kan leveren. (ergo, in de paar kansrijken die er wel zijn) de rest zullen we een uitkering moeten geven (verlies nemen) en ervoor zorgen dat hun kinderen wel wat gaan doen. En daar zullen effectieve, doelgerichte religieuze ontmoedigingstactieken voor nodig zijn.
Je verzint het niet......... iets dat normale fatsoenlijke werkende Nederlanders al 15 tot 20 jaar bezig houdt en irriteert wordt sinds kort ook gezien door.......... de bestuurders van D66 ? Man man man. Van wegkijken van rechtse geluiden wordt je blijkbaar doof. Maar dit land verdient dit soort bestuurders; VVD/D66 zijn loopjongens van de EU en raad eens wat de EU verkloot: open grenzen. En zo is het cirkeltje weer rond. Waarom ben ik totaal niet verbaasd........ zucht.
We zouden kunnen beginnen met onze marine naar de Middellandse Zee te sturen om daar alle dobbernegerts met man en rubberboot naar de zeebodem te kanonneren, inclusief degenen die hen tegen proberen te houden. Of ben ik nu te voortvarend?
Lol, die zat nog te suffen in z'n ivoren toren zeker, of in de directiekamer van zo'n graaiboekhouderskantoor op de zuidas... Hij gaat vandaag nog door Peggold teruggefloten worden. Want ies rasies, fasies, patriarchies, white priviledgies...
Ja, taallessen, dat gaat helpen.... Maar niet heus. Ok, misschien lukt het om, met vele miljoenen budget, ze allemaal een woordenschat van 300 woorden bij te brengen, maar wat moet je dan met die lui? IQ en werk-ethos kun je niet aanleren, tenslotte, en alle domme baantjes worden nu al, of anders binnenkort, door robots en machines gedaan.
D66'ers in de regering. Het is een beetje treurig. Gisteravond bij Jinek was er ook zo'n theemuts van die club die iets deed met emancipatie voor vrouwen. Werd vakkundig onder uit geschoffeld door Sascha de Boer maar dat bleek niet tot haar door te dringen. Nu die Koolmees weer die héééél lang onder een steen heeft geleefd zoals blijkt en dan is er nog die Minister van Binnenlandse zaken die het ook niet echt allemaal begrijpt. Zucht, we moeten het er mee doen, andere keuzes waren er blijkbaar niet.
Jawel hoor...., alleen moet men dan die zwart witte "diversiteit" links laten liggen, lol..
Ik had die ene Somaliërs die wel werkt als collega.
Hij zit nu weer in Somalië (met NL paspoort alhoewel al 8 jaar niet in NL geweest) want dat leek hem beter voor zijn kinderen (4 bij 2 vrouwen uiteraard).
I kid you not.
Ook in dit land zijn het piraten, daarbij kapen ze uitkering ipv bootjes... with a yo ho ho and a hie hie heee somalian pirate we
Luisteren naar de bevolking is niet het sterkste punt van D66
Dat is 'm al die jaren dat 'ie als kamerlid in de 2e kamer zat niét opgevallen!
Terwijl de 2e kamer de taak heeft de regering te controleren!
Dát heeft hij dus niét gedaan. Hij heeft zitten wegkijken. Nét als vrijwel alle kamerleden. En hij heeft niet vaak genoeg op "geen stijl" gekeken.
Afijn, die Koolmees gaat het wiel nog eens uitvinden! Right! Een D66-er die iets gaat oplossen!
Migratie... een dossier waar niemand overheidsbreed één enkele fuck om geeft... maar het betaald goed blijkbaar...
Schattig toch weer? Die Koolmees dacht zeker dat het allemaal tandartsen en ingenieurs waren, toen hij die hordes Somaliërs en Eritreeërs zag binnen komen. De gewone man had allang in de smiezen dat het allemaal potentiële uitkeringstrekkers waren, maar bij D66 zijn ze nu 'geschrokken'. Het is me wat, als je je neus eens buiten je ivoren torentje steekt! Je zou verdomme nog verkouden worden van al die realiteit.
Ik neem aan dat in elk geval een paar partijen in de Kamer hem het vuur aan de schenen gaan leggen.
Het zal op Wilders en Baudet aankomen. De rest blijft net als anders met hun telefoontje spelen.
Van Oef was een keer op bezoek in Nederland en moest toevallig iets ophalen (achterstallige huur) bij een doorsnee doorzonpand. Toen de deur open ging besloeg van Oef's bril al, zo warm was het al in dat halletje. Liepen er 5 van die Somaliers op teenslippers en in jurken rond met de verwarming op standje maximum. Koelkast vol, vreemde lucht en rare "muziek". Klaagden over afwezigheid schotel om naar Captain Philips te kunnen kijken. Van Oef had zich vergist, moest 2 deuren verderop zijn, maar toch een bizarre ervaring.
Om gouden bergen te zien moet je qat kauwen. Wouter Koolmees belooft "geen gouden bergen", ergo: hij stuurt de Hoornders van Afrika terug naar hun qatlanden.
"Ik ga geen gouden bergen beloven..."
Hmm, raar. Normaal gesproken zijn partijen alleen maar realistisch rond verkiezingstijd.
Zou D666 misschien al aanvoelen dat Rutte III geen lang leven beschoren is?
Hij belooft ze niet, hij geeft ze. Aan de kansloze asielzoeker .
Wonend in hun geboorteland hebben ze helemaal geen nederlandse taalcursus nodig. Kunnen ze lekker qat kauwen in de buitenlucht en vriendelijk hun dommelende buurman begroeten, in plaats van hier op een flatje de verwarming op 25 graden draaien.
Lopen ze de buurtbewoners hier niet in de weg en maken omwonenden niet knetter met hun feestjes en nachtelijke geluidsoverlast.
Koolmees kan het beste in Somalie een qatfarm beginnen, ook een soort gouden berg. Kunnen die gasten daar permanent op vakantie.
@mallekater | 12-12-17 | 11:50
@Lupuslupus | 12-12-17 | 11:58
Nee, niks Nederlands leren! We hebben die mensen niet nodig dus ze moeten gewoon terug.
Ja dat gaat (nog) niet lukken dus dan neem ik het eerst beste. Maar dat Nederlands leren kan ook wel weggelaten hoor, geen probleem. Hoewel dat mijn hele tegeltje natuurlijk onderuit schoffelt. O.k., laat ik alleen die opvang in een kazerne staan zonder ooit kans op werk (dus inkomsten) een woning en/of overkomen van familie. Ook prima.
Terug? Dat mag toch niet volgens de mensen rechten organisatie en alle verdragen
Weet tie zeker ook niet dat de AOW leeftijd op 70 staat en waarom.
Tja, wij mogen werken tot we omvallen en de rekening betalen voor dit omvolk standje..
Dat die onverlaat nu roept: "zo kan t niet meer" en het wiel voor de zoveelste keer uitvind is allang niet meer geloofwaardig..
Zoals die Rutte die zegt, "we kunnen niet iedereen helpen"
Nou, dan ga er maar aan staan, iedereen zijn wij met zijn allen..
Die kudtsmeaus kenne we nou wel...
De karaktervolle Nederlander die onverschrokken in dit huidig verrot systeem toch hun schouders er onder blijft zetten, iets wat je van die getintiërs nooit en te nimmer zal en kan verwachten.. Echt niet...... neee echt niet...
Bij Koolmees moet ik altijd denken aan de Wouter uit de LOI reclame.
m.youtube.com/watch?v=JNQhACEy-0w
Koolmees: We hebben geen Marokkanenprobleem, we hebben een Somaliërsprobleem.
Begin maar met al die 'instromers' in leegstaande kazernes te laten wonen. Gewoon een net kamertje met bed, bad en brood. Wie wil werken kan dat aangeven en dan wordt er voor vervoer naar het bedrijf gezorgd. In de avonduren kun je Nederlands leren. Medische verzorging wordt geregeld door de arts van de kazerne.
Als je 5 jaar je best hebt gedaan mag je op een wachtlijst (onderaan uiteraard, net zoals de Nederlanders) voor een huurwoning.
Kijk zodra ze dat weten komt er geen hond meer naar Nederland en kan er begonnen worden met de broekriem aanhalen voor wie hier al zijn en zonder ook maar één tegenprestatie uit de staatsruif vreten.
Amen!
Raak! Hopelijk komen ze een keer tot dit inzicht in Denhagistan!
Het zou bijna hilarisch zijn als niet de belastingbetaler de dupe was van dit soort politici die nooit maar dan ook nooit maar iets gaan oplossen. Ook deze partij heeft in het verleden alleen maar weggekeken en alles afgedaan als een incident. Op en top waardeloos dat moet de eindconclusie zijn
Zwitserland kent een heel ander systeem dan Nederland bijvoorbeeld. Als asielstatushouder krijg je overigens wel zakgeld en een plaats op een stapelbed, maar daar houdt de Spass dan wel zo ongeveer op. Bovendien hebben de heren Grenzschutzolizei je iPhone al ingenomen en ingeruild voor een vooroorlogs ding zodat je niet de hele tijd via Facebook etc naar Syrie en Liberia kunt brullen hoe geweldig je het hebt zodat de rest ook will komen.
Voor wie Koos Werkloos raakt geldt helemaal een streng regime. Zelfs de WW is geen recht, daar moet je je ook voor inspannen en iedere maand ten minste bewijs van 12-15 sollicitaties kunnen voorleggen. En verplicht op cursus en geen vakantie in de eerste 3 maanden, daarna 2 dagen per maand maximum en dat alles maximaal 400 dagen. Verder timereports inleveren en 1x per maand meldplicht bij een ambtenaar die er alleen op uit is redenen te vinden om de WW te stoppen. Doen ze goed in Schweiz. Geen Geld verspillen aan mensen die er niets voor doen en alleen de hele dag rondhangen en niets uitvreten.
Heer van Oefelen, zoals altijd worden bepaalde zaken vergeleken met het buitenland, met name de zogenaamde successen, als de dames/heren/het politici weer eens een waanidee promoten. Uw uitstekende suggestie zal helaas niet als voorbeeld kunnen dienen, D’66 is daar veel en veel te lafjes voor.
en vervolgens laat hij het aan de gemeenten om een oplossing te vinden en aangezien hij weet dat dit op een volledige mislukking uitloopt heeft hij al een excuus/smoes klaarliggen
Minister Koolmees.
Gewoon de volgende kauwgomplak.
Straks op straat uitgespuugd terug te vinden.
Dan wordt ie daar overlopen en 'n uitgelopen vieze vlek.
Daarna met 'n brander van de straattegels verwijderd.
In elke fase weet je: nee, nee, nee.
Bekende politicus-truc: ïk kan geen gouden bergen beloven", 'ik heb geen toverstafje", "ik heb de sleutel tot het paradijs niet in handen".
Nee eikel, dat vraagt ook niemand. Wat we vragen is een stevige, doelmatige aanpak, aan de hand van al die adviezen die je al jaren krijgt van die politicus 'die nooit met oplossingen komt" en door je grote Voorman al jaren wordt weggehoond.
We worden toch gewoon massaal voor de gek gehouden door onze politici. Er zit werkelijk niemand in de regering die inhoudelijke kennis van zaken over zijn ministerie heeft. Het zijn allemaal 'bestuurders' die denken dat een opleiding bestuurskunde genoeg is om je over de meest complexe en belangrijke onderwerpen uit te mogen spreken.
Tegen de tijd dat hij zich heeft 'ingelezen' in de materie is het weer tijd voor nieuwe verkiezingen en worden de 'mogelijke verbeteringen na jarenlang onderzoek' doorgeschoven aan de 'nieuwe' regering en begint het hele fokking circus opnieuw.
Twee eisen stellen:
Per direct Nederlands leren en aan het werk, en daarnaast elk vakantietripje naar moeder de vrouw in thuisland laten omzetten in een permanent verblijfje daar.
Never come back no more, no more....
Zou jij ze aannemen? ??
Gaat nooit meer opgelost worden.
Inderdaad.... Het gros kan amper lezen of schrijven. Daar komt bij dat het ze nu wel goed vinden zo. Lekker gratis geld vangen en helemaal niets doen. Ik moet altijd bijna janken als ik weer eens een politicus hoor zegen dat mensen uit de krochten van Afrika hierheen komen om te werken. Ga eens een kijkje nemen in deze contreien en dan ineens snappen ze het.
Begin eens met een stop uit dat specifieke land, zodat je het probleem kunt overzien en beheersen. We zitten aan onze max uit Somalie. Dan inderdaad een doel stellen en daar de middelen op inzetten. Zo moet ik het ook op mijn werk doen. Doe ik dit niet goed, dan krijg ik de zak. En als ik dat krijg mist Wouter weer ongeveer 40k inkomstenbelasting en btw inkomsten om deze rakkers te onderhouden..
Wie had dan ook van een D66-er verwacht dat hij/zij bij benadering zou weten wat er aan de hand is in immigrantenkringen?
Oplossing : wit racisme bestrijden verplichte Somalië quota invoeren voor bedrijven en meer eu regels hier over.
LOL
Natuurlijk is het eerst zaak om de instroom te beteugelen. Tussen Somalië en Eritrea enerzijds en Nederland anderzijds liggen ongeveer 3372 veilige landen waar ze doorheen zijn gereisd. Onzin dus dat wij ze zouden moeten opvangen.
Voor hen die hier al en die nog van plan zijn om te komen moet het uitgangspunt anders: alle ballen op terugkeer! Dus niks Nederlands leren. Leer ze hoe je een school bouwt. Hoe je elektriciteit herstelt. Hoe je fatsoenlijk bestuur opbouwt. En dan terug.
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieu... veel vluchtelingen hebben in hun land van origine een technische opleiding achter de rug, de Nederlandse bouwsector kampt met personeelsschaarste, en statushouders doen een relatief groot beroep op de bijstand. Heerlijk al die tegenstrijdigheden tegen te komen in diverse rapporten. Kennelijk zijn ze al technisch geschoold. Gooi het maar in mijn pet.
Die technische opleiding bestaat uit het met de handen in de zakken toekijken hoe blanke hulpverleners door een schroef aan te draaien de kapotte waterpomp weer aan de praat krijgen.
gnor | 12-12-17 | 11:59
De bouwsector kampt met schaarste omdat er in no time huizen gebouwd moeten worden voor honderdduizenden asieleisers. Die schaarste is er omdat banken en bouwondernemers gouden bergen zien.
Wouter Koolmees had natuurlijk moeten zeggen dat zolang deze problemen niet zijn opgelost er geen enkele Somaliër of Eritreeër ons land meer in mocht. Maar ja, dat deed hij niet.
Een democratische partij als D66 zou toch moeten weten hoe de situatie in het land is. Natuurlijk kende Koolmees de cijfers wel, maar het is niet chique dat te erkennen. Voorlopig zal er niets aan de situatie veranderen, tenzij er massaal tegen dit soort praktijken gedemonstreerd gaat worden. Maar ook dat is niet meer gepast tegenwoordig.
Nee, je zal me daar potdorie moeten erkennen dat die peroxide nazi toch misschien een ietsiepietsie gelijk had de afgelopen 10 jaar...
Hand in hand kameraden, bijna menselijk, maar mij misleid D66 niet. Eerst de boel verzieken, nu het kalf(Nederland) bijna verdronken is, gaat D66 de uitkeringsput dempen. Maar voor wie houd Politiek Links ons toch, gekken Henkie zit eerder in de Eerste en Tweede kamer dan bij ons. En het volk keert zich ooit eens massaal tegen jullie, ik zelf kan niet wachten op dat moment.
Koolmees gooit er een standaardtekstje dat op alles toepasbaar is tegenaan.
"Ik ben geschrokken van [voeg groot probleem in]. Het is duidelijk dat er sprake is van een groot probleem. Maar ik zie het als een uitdaging om dat beleid beter vorm te geven. Ik ga alleen geen gouden bergen beloven; dit onderwerp blijft altijd ingewikkeld."
Hulde, Wouter. [Voeg dictator in] kon het niet beter zeggen.
Hij had toch gewoon kunnen zeggen: "Dan gaan we dat regelen"? Heel effectieve tekst om aandacht te genereren, en kan met gemak de overige clichés kunnen vervangen.
Of.. wacht.....
gooit 'kunnen' in de prullenbak
Koolmees komt uit Capelle aan den IJssel, ga eens een kijkje nemen bij de aldaar aanwezige Jumbo, na een vrijdagavond of zaterdag weet je genoeg van deze groepering. Of praat eens met de lokale politiedienst(wel de agent op straat dan).
Bij mij in de achtertuin hangt er zo'n vriendelijke koolmees in de vetbol. Het gevederde beestje heeft geen idee wat er in de wereld speelt en had dus net zo goed minister kunnen worden als die naïeveling in den haag.
Uw koolmees zou het zeker niet slechter doen, dat is zeker waar.
Buurvrouw 1: Mijn man gaat om 4 uur elke dag de tuin in om naar een koolmees te fluiten. En die fluit dan terug!
Buurvrouw 2: Wat toevallig, buuf. Mijn man doet dat ook altijd om 4 uur. En die koolmees fluit ook terug!
Buurvrouw 1: Stemmen jullie ook D66?
Wouter Koolmees, van '66 begrijpt het niet. Hoe komt dat. Dit fenomeen speelt al decennia lang. De beleidsmakers, bestuurders, welzijnsorganisaties en alle andere sudsidieslurpende partijen staan zover van de werkelijkheid af en geloven maar in een ding - de enkele idealist daar gelaten - de eigen portemonnee. Ten koste van alles houden zij een beeld in stand van: zielig, diversiteit en me moeten tolerant en begrip hebben. "We moeten helemaal niks". Woutertje Koolmees, theoreticus pur sang. Een boekenwurmpje (zoals de meesten in de politiek) is doorgedrongen tot een ministerspost. Het land krijgt de bestuurders die het verdient.
'ik ga geen gouden bergen beloven'
Nee, dat doen ze alleen in verkiezingstijd.
Dit is een oorzaak van de problemen: door geen doelen te stellen kun je weliswaar ook niet mislukken, maar de kans dat je wel succes hebt wordt daardoor zo'n beetje nul. Feitelijk komt het beleid erop neer gods water over gods akker te laten lopen.
Wees maar blij dat-ie het op zijn beloop laat.
Het alternatief zou zijn dat werkgevers gedwongen worden om mensen uit deze groepen aan te nemen in plaats van de Nederlanders (en Oost Europeanen) die ze nu aannemen.
d66= IQ66
Iedere poging om moslimvolk te laten integreren is weggegooid geld; ze willen niet en hun ideologie staat het niet toe. Wordt al 50 jaar aangetoond door Turken en Marokkanen.
Het geld kan beter worden besteedt aan tegenhouden bij de grens en verplichte remigratie, is voor iedereen de beste oplossing.
Volgens een noord afrikaanse colleagae van mij die de islam vaarwel heeft gezegd, kan de verandering alleen van binnenuit komen.
Ik denk dat hij gaat inzetten op 'verbinding', geïnspireerd door zijn Grote Roerganger, die dat woord altijd zó prachtig en parmantig kan uitspreken voor de draaiende camera's dat je nog dágenlang duizelig bent van de peilloze diepte die je ziet in die reebruine ogen en er nog dágenlang irritante echo's in je oren zitten die weerklinken in de oneindige leegte...
Overigens gaan die "vluchtelingen" op vakantie om zeker te stellen dat ze hier exact dezelfde ellende en onvrijheid creëren als in het land waarvan ze beweren het om die redenen ontvlucht te zijn.
Zie bijvoorbeeld die aap uit Bangladesh gisteren in NY .....
Nee hoor, dat is 'ie na 21 maart weer vergeten. Op 22 maart is alles weer zoals het was!
Meer dan een half miljard vloeide er in 2014 weg aan bijstand uit het grafiekje van het CBS. Let op de cijfers zijn van EIND(!) 2014. Ik denk dat het met de huidige instroom van de afgelopen jaren nog veel meer is. Het grafiekje van 2014 heeft het al over 5010 Syriërs in de bijstand. Er zijn er meer aan komen dobberen en lopen de laatste jaren. Niet integreren is geen uitkering, hoe moeilijk kan het zijn Koolmees. Actie godnondeju! Het is niet alleen bijstand, onze hele verzorgingsstaat staat in het teken van grote groepen die niet mee (willen) doen. Als je hier niet radicaal gaat omdenken en hiernaar gaat handelen gaat het finaal uit de klauw lopen tussen de Nederlanders (working poor) die alleen maar mogen bijbetalen aan linkse hobbies terwijl zij zelf nauwelijks de rekeningen meer kunnen betalen.
Kunnen nitwits er in de grote groep nog mee wegkomen, als individu vallen ze snel door de mand.
Sinds 1966 is D66 een wolk van gebakken lucht -ranzig stinkend naar oud vet)
gebleken waarbij telkens weer blijkt dat speerpunten bot zijn, principes ééndagsvliegen en partijparticipanten carrièrezoekers en/of nostalgische kinderboekenschrijvers....
"vluchtelingen" die op vakantie gaan in het land waaruit ze gevlucht zijn is al sinds de jaren '80 aan de gang (mijn moeder is om die reden gestopt als vrijwilligster bij een asielzoekerscentrum). Als dat nieuws is voor iemand die ook maar iets te maken heeft of heeft gehad met "vluchtelingen" heeft hij/zij/a-z redelijk onder een steen geleefd (of waarschijnlijker; in een goed dichtgetimmerde safe-space).
"70% van de Somali's kauwt qat op kosten van de algemene rekening, 50% van de Eritreeërs viert vakantie in eigen land op uw kosten. Daar schrikt Koolmees van, zegt ie tegen de Telebelg."
Is toch al vele jaren algemeen bekend? Kijk, als Koolmees iets had gezegd in de trant van "Ja, er zijn wat dat betreft grote problemen, en ik ga die aanpakken met nieuw, effectief beleid", dan zou ik op zich ook wel denken "Ja, zal wel; gaat je niet lukken, zolang de grenzen min of meer open blijven en er jaarlijks nieuwe cohorten klaplopers uit Somalië, Eritrea, en andere derdewereldlanden blijven binnenklotsen". Maar ik had Koolmees niet belachelijk gevonden.
Belachelijk maakt hij zich m.i. door te stellen dat hij van die feiten "schrikt". Als hij dat werkelijk meent, betekent het dat hij al die jaren als kamerlid in een soort ultra-D66 bubbel heeft geleefd. Hij woont hoogstwaarschijnlijk - net als alle D66ers - in een hagelwitte wijk; als hij kinderen heeft zitten die hoogstwaarschijnlijk - net als alle kinderen van D66ers - op hagelwitte OSM schooltjes, en is de enige allochtoon die hij persoonlijk heeft meegemaakt het excuus D66 TK lid. Tsja, dan wil je nog wel eens "schrikken" van de realiteit.
Zo is het precies, de "boven ons verhevenen in 's Gravenhage" zijn compleet wereldvreemd en de NPO doet er lekker aan mee.
Ik heb als student een tijdje in een flat met veel vluchtelingen gewoond, de meesten hielden zich redelijk gedeisd, maar de somalis waren daar een negatieve uitzondering op; de hele dag rondhangen en qat kauwen, harde (meestal gangsta rap) muziek draaien, zich kleden alsof ze uit Compton kwamen, liften bekladden etc. Niet echt goede indruk aan overgehouden. Er is mij ook wel eens verteld dat de Somalische clans die in Somalie constant met elkaar in gevecht zijn in Nederland vrolijk de strijd hervatten.
Natuurlijk is hij niet echt 'geschrokken'. Dat zegt hij alleen maar om te suggereren dat hij het probleem echt heel serieus neemt.
Koolmees en z'n kameraad Pechtold hebben de laatste 20 jaar onder een steen gezeten. Zoveel wordt nu wel duidelijk.
Kwestie van klooien met de statistiekjes. Geef je die Somaliërs toch gewoon een zootje sloepen en maak je ze kustwachters. Soort van piraten alleen dan zonder AK47. Opgelost.
SchetsendePrullenbak | 12-12-17 | 11:08 : "Pas bij een volgende generatie, kinderen die hier geboren zijn dus, zie je lichte verbetering."
Aha ... de glazen bol ... dat is het geheim.
Voorlopig hou ik het nog even op een schetsje voor de prullenbak met uw welnemen . Ik "zie" nog geen licht
Als je mijn hele reactie gelezen had, zou je gezien hebben dat ik daarna zeg dat het 'per saldo' alsnog kansloos is.
bij dit soort artikels denk ik altijd aan dit beeld van Gregorius Nekschot: legacy.gscdn.nl/archives/images/verbo...
Dat is inderdaad een hele sterke. Zou levensgroot geprojecteerd moeten worden op de muren van de TK, opdat men niet vergeet...
Oh wat is die goed!
D’66 en iets oplossen.. ? De huilebalken ... !
wat wil je, met een partij van juichaapjes die van achter hun comfortabele semi-overheidsmanagers-desk het scp lopen na te roepen dat het allemaal fan-tas-tich gaat!
twitter.com/swsjoerdsma/status/940485...
Het is allemaal zo simpel. Gewoon geen uitkering voor nieuwkomers. Eerst 5 jaar werken. Dit lost zoveel op, want de migratie van kanslozen zal decimeren dus ook minder klotevolk binnen de grenzen. Daarnaast zullen de mensen die hier dan wel komen veelal een aanwinst zijn, omdat ze alleen door werken het hoofd boven water houden. Voeg daarbij een streng uitzetbeleid en de vlag kan uit.
Je stippelt een mooi pad uit richting criminaliteit. Die mensen moeten gewoon niet in dit land zijn.
"Ik zie het als een uitdaging om...", als ik dat in welke sollicitatie ook lees nodig ik hem/haar bij voorbaat al niet uit. Is een verkapte zin met als ondertoon: "Ik heb twee jaar lang cursussen gelopen bij een reintegratieconsulent die elke sessie de woorden 'valkuil' en 'kans' heeft gebruikt, en mij geadviseerd heeft om de meest ideale baan aan te schrijven, met de wetenschap dat ik er de ballen verstand van heb, onkundig ben, er nooit voor geleerd heb, geen idee wat ik moet doen maar ik kom alleen voor het pak en de centen, kortom: 'ik zie het als een uitdaging.' ".
Dit kan allemaal in Luilekkkerland: www.dumpert.nl/mediabase/1886581/ee91d...
Je gelooft je ogen en oren niet
Dit is niet nieuw hoor. Is al vele jaren aan de gang. Ze zitten 's nachts uren te kauwen en zijn de rest van de dag geen zak meer waard.
Als ze in Nieuw Zeeland mij een boshut aanbieden met gratis skipas, sigaren, drank, zorg en onderwijs voor m'n kinderen en daarbij bedingen dat ik 'n paar keer per jaar naar NL terugmoet voor familiebezoek, dan doe ik 't ook wel, denk ik.
Dus nee, zo gek vind ik die Somalische types niet.
Hee, waarom doet Nieuw Zeeland dat eigenlijk niet?
Schoften.
Ik denk dat oude tegeltje ooit weer eens aan de wand te hangen. Was gebruikelijk na 1945 nadat de vijand was vertrokken. Nederland herrijst!
tot die tijd: 'Nederland her-eist'
Geen gouden bergen, voor wie niet?
Hij zegt eigenlijk: "de belastingbetaler moet er nogmaals 500 miljoen tegenaan gooien".
Het is zo eenvoudig. Iedere zogenaamde asielzoeker die op Schiphol verschijnt met een vakantieticket richting thuisland ter plaatse zijn nederlandse paspoort innemen en het vliegtuig induwen om nooit meer terug te laten keren.
DIt is allemaal gezwets van de bovenste orde. Als Nederlander moet nu al tot 67 werken en dat willen ze ook nog oprekken. Alleen, als je werkloos bent op je 45ste, is de kans heel groot dat je niet meer aan de bak komt. Maar daar willen ze niet van horen. En dan doen ze in Duitsland nog een schep er boven op. Wij hebben deze migranten nodig om de economie op peil te houden........ man man man, zwakzinnigheid ten top. De robotisering zorgt ervoor dat steeds minder mensen een baan vinden, maar met de migranten gaan we het redden, mensen die werkelijk gewoon helemaal niets kunnen. Zal wel een reden hebben waarom ik niet voor dergelijke onderzoeken word gevraagd.
Ja, succes hé koolkees. Alles voor de bühne. Ze zijn al binnen, dat was het doel... En nu gaan ze dan "iets"doen.. Ze gaan helemaal niets doen want die tegenstellingen, verdeel en heers, vinden de EU losers nodig om hun ziek ideologie erdoorheen te duwen. Koolkees is net zo'n laf figuur als de rest. Ach ja, heb er geen last van.
Wat is er eigenlijk mis met d66?
Het systeem moet eerst kapot en dan gaan ze verbaasd kijken en zeggen dat het systeem kapot is. Het volk krijgt de leiders die het verdiend
Daarom, beste leraren, geld is helemaal OP, alles weggeven aan onze Nieuwe Nederlanders.
Dagelijks gaan de prijzen omhoog maar gelukkig is er geen sprake van inflatie.
Zit alles tussen de oren zeg maar.
Kreeg gisteren bericht van mijn autoverzekering dat de premie 10% omhoog gaat 'vanwege de vele schades'. Terwijl ik nog nooit schade heb gehad. Waarom laten ze de vervuiler niet betalen? Bah zeg.
Ja Lupuslupus, de verzekering gaat nog steeds uit van risicodeling. Vervuiler betaalt kan best, maar dan zal je individueel waarschijnlijk meer geld kwijt zijn.
@Lupuslupus | 12-12-17 | 11:23
Dat het aantal schades met 10% is gestegen lijkt mij niet aannemelijk, zou een brief sturen met vraag om opheldering.
Mijn autoverzekering met 30%. Dat volgens de reclame "goedkoopste" allsecur. Gelijk overgestapt waarbij ik zelfs minder ging betalen dan bij allsecur voor de verhoging
@Ben
Dan heeft u zecur zitten slapen?
Wouter werd getreiterd in de klas.
Niet OK.
Terry wil pas uitkering na 10 jaar verblijf. Ik zou zeggen , geachte stemmer , weet wat u doet . Het overgrote deel van de geïmporteeerde qwat kauwers dd 1995 zit nog even zo vrolijk in een uitkering. Het kan allemaal in luilekkerland en die koddige Koolmees gaat er wat aan doen ... lol
Tja, die gouden bergen heeft de regering natuurlijk allang uitgegeven om Nederland met kanslozen te bevolken, was goed om de vergrijzing tegen te gaan omdat de al aanwezige kansenparels niet zo van de integratie waren en de dobber negertjes hier op de blote knietjes van dank zouden vallen,
vooral het Somalische en Eritrees volk.
fd.nl/economie-politiek/1231824/rijke...
Dit kan de Maatschappelijke Alliantie oplossen!!!! Gelukkig gaat de elite al zijn geld investeren in deze mensen!!!!! Alles komt goed!!!!!
O jee, dat neigt naar slavendrijverij.
De maatschappelijke alliantie gaat helemaal niks oplossen. Dit soort van impactinversteringen staan en vallen bij boterzachte en manipulabele performance-afspraken. Dit soort van investeerders stopt er alleen maar geld in omdat ze verwachten meerr te verdienen dan aan andere alternatieven, zoals private equity of bitcoins.
Nederlanders zijn door de NPO gebrainwashte massochisten die het heerlijk vinden om als belastingsslaaf gebruikt te worden zonder er veel voor terug te krijgen.
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”
― Mark Twain
Belastingslaaf inderdaad. Ik betaal mee aan het onderhouden van (economisch gezien) kansloze mensen. Structureel. En wat krijg ik er voor terug? We moeten drastisch snijden in de uitkeringen (dit geldt voor erg veel overheidsdiensten).
We moeten drastisch snijden in de uitkeringen (dit geldt voor erg veel overheidsdiensten)."
@SchetsendePrullenbak | 12-12-17
Inderdaad. Laten we ook een snijden in die hoge lonen van bijvoorbeeld ministers en dergelijke. Nergens voor nodig dat hun loon zo hoog moet zijn. De helft is meer dan hoog genoeg.
If you pay peanuts, you'll get monkees, volgens de boven ons gestelden. Mijn antwoord daarop luidt steevast: Pay monkees in gold, they still remain monkees.
Schijnbaar gaat het volgens het CPB geweldig met Nederland? Wouter hoeft zich dus niet druk te maken. Heeft hij blijkbaar ook nog nooit echt gedaan als hij nu pas tot de conclusie komt dat er iets aan de hand is met Eritreeërs en Somaliërs (en Afghanen, Syriërs, Irakezen, en die andere helft van het M.O. die hier is geïmporteerd) Wat een daadkrachtige man dat hij nu al een dossier heeft gelezen! Wat iedereen en zn schoonmoeder al 10 jaar wéét komt nu binnen bij Koolmees. Niet te geloven. Ik maak me ook altijd direct zorgen als een politicus zegt "geschrokken" te zijn. Dan heeft hij/zij dus nog nooit een idee gehad dat er iets speelde, en moet die persoon dus van nul af aan beginnen. Geen achtergrond, geen ervaring, geen mening want hoe zou dat kunnen tenslotte. Hij schrikt ervan en wist dus van niets tot nu toe. De man gaat dus informatie inwinnen en zich een beleidsbeeld vormen. Dat doet hij op basis van externe adviseurs, zelf weet hij tenslotte van niets. En die adviseurs zijn wel degelijk politiek, ideologisch danwel financieel belanghebbenden. Ik ben het dan ook hartgrondig eens met de gestelde conclusie; wouter brabbel wat en zal er vervolgens alles aan doen om alles exact zo te laten zoals het is. Hij heeft weinig keus. Iedere vorm van beperking in levensvrijheid, financiële beperking, of welke vorm van plichten dan ook die van allochtonen word verlangd zal direct en zeer agressief worden veroordeeld als "racisme". Zelfs al zou Wouter weten wat er speelt, en hij zou er een mening over hebben, zelfs dan kan hij geen kant op zonder politieke en maatschappelijke zelfmoord te plegen. Links staat allang klaar met de strop om die bij de minste misstap naar rechts direct over een hoge tak te werpen en Wouter op te hijsen aan zijn nek. Arme man. Hij wist van niets, schrikt zich te pletter en komt vervolgens tot de conclusie dat hij er ook nog eens niets aan kan doen.
Vergeet niet hoe hopeloos naief veel mensen zijn. Die wonen zelf in blanke wijken, werken op kantoor met alleen maar blanke mensen en gaan om met alleen maar blanke mensen. Op zich niks mis mee, maar die krijgen dus nooit iets mee dat duizenden buitenlanders in de bijstand zitten. Op TV wordt daar amper aandacht aan besteedt, want iedereen is 'onze cultuur aan het verrijken'.
Dan krijg je dit soort reacties van 'ik ben geschrokken'. Vergeet ook niet dat als je hier wat zinnigs over zegt je snel wordt gelabeld als een racist.
Een lichtje laat schijnen hij ontdekt ik ben een gender.
Ik zie dit niet meer goed komen. Er is geen oplossing voor. De integratie gaat op korte termijn niet slagen. Daar moet je misschien nog wel 25 jaar op wachten. En voor die kansloze mensen blijf ik elke maand belasting afdragen. Van waar die verplichting? Het is pure diefstal.
Derhalve is de enige duurzame, structurele oplossing het stopzetten van de immigratie uit niet-westerse landen.
"misschien nog wel 25 jaar" joh... er zijn allochtonen die hier 40 jaar wonen en nog nauwelijks Nederlands spreken, er zijn derde generatie allochtonen die zweren zsm terug te willen naar hun "thuisland". Integratie is een droom, een onuitvoerbaar en onmogelijk luchtkasteel. Nog in geen 300 jaar zal er iets veranderen en zeker niet als je alsmaar meer mensen importeert. Het zal alleen maar verder segregeren.
Zoooo...25 jaar maar liefst? U bent een optimist.
Hebt u uw idee al wereldkundig gemaakt ?
Ligt aan wat we ophalen met de ferries. In mijn jeugd: ziekenhuizen vol Vietnameze (kwamen zelf varend) Koreaanse, Chineze artsen, nu ziekenhuizen vol niet-werkende , niet-westerse patiënten
@Dutchbeaurouge Ik bedoelde er inderdaad mee te zeggen dat die integratie praktisch nooit gebeurt. Pas bij een volgende generatie, kinderen die hier geboren zijn dus, zie je lichte verbetering. Maar per saldo is het vaak alsnog kansloos als je kijkt naar cijfers als opleiding, criminaliteit, westerse waarden, enz.
Segregatie inderdaad. Dat wordt alleen maar erger aankomende jaren.
Stopzetten immigratie is daarom cruciaal.
@Hemmenaar7 Er bestaat inderdaad ook nuttige immigratie. Vanzelfsprekend en met name uit westerse landen. Maar vergeet niet hoe we (met steun van de NPO) voorgelogen worden met 'de tandarts uit Aleppo' (tandarts was het, toch?).
@SchetsendePrullenbak | 12-12-17 | 11:08
Lichte verbetering? Schei toch uit. We zijn ondertussen al bij de 3e en 4e generatie aanbelandt en het boert alleen maar achteruit. We moeten niet alleen de massale import stoppen, we moeten ook gaan terug sturen. Te beginnen met alles dat hier al jaren van vluchtkerk naar vluchtgarage hopt terwijl ze minimaal 10 x van de rechter te horen hebben gekregen hier niet welkom te zijn. Daarna de groepen die aantoonbaar en bij herhaling álle verkeerde lijstjes aanvoeren, ínclusief familie! Doen we dit niet, dan zullen we uiteindelijk veranderen in een soort van Libanon of Joegoslavië v2.0. Het teken hangt niet langer aan de wand maar staat pontificaal midden in de kamer...
@Sjefke: gaat niet gebeuren door politieke onwil. Illegaliteit zal - ondanks het het letterlijk in strijd met de wet betekent - nooit verboden worden, mensen tegen hun zin opvangen en vastzetten ook niet ( kregen we al niet voor elkaar met daklozen en drugsverslaafde zwervers ), maar men krijgt te horen dat men terug moet en dan zoekt u het zelf maar uit, daar is het gat van de deur. Papieren samenleving dit, en op bepaalde vlakken net zo naief als kwaakdaardig.
Als ze daar niets kunnen om de economie op gang te helpen doen ze dat hier ook niet.Beter uitkeringen naar de regio over te maken.
Waarom? Zodat ze op onze kosten nóg meer kinderen kunnen fokken die uiteindelijk toch wel hier zullen belanden? Nee, laat ze daar maar zelf de broek maar eens op gaan houden. We hebben de afgelopen 70+ jaar 100 (!) miljard dollar op dat continent stuk geslagen en het is nog steeds niks. we zijn maar aan twee groepen schatplichtig in dit land: De ouderen die het mee hebben opgebouwd en en onze kinderen.
Zou wel eens een grafiek willen zien van de laatste dertig jaar van de gemiddelde reële welvaart in ons land. Dus het gemiddeld netto inkomen minus belastingen, woonlasten, verplichte verzekeringen etc. Kan me moeilijk voorstellen dat daar een stijgende lijn in zit na jaren van geïmporteerde achterlijkheid.
eerstneukendanpraten | 12-12-17 | 11:00 |
Een beter voorbeeld van een appels-peren vergelijking is nauwelijks denkbaar. Man man man.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2012/20/welva...
i.redd.it/qoouuhno6s001.jpg
Real disposable income sinds 2008
@ Drumpietje 11:05
Als het CBS jarenlang zou verkondigen dat we er allemaal gemiddeld op achteruit zouden gaan dan werd de directie fluks vervangen. Vleeskeuring door de slager zelf. En geef nu eens drie (3) voordelen van de massale import van Somaliërs en Eritreeërs in ons land.
.. en ook een grafiek van het gemiddelde inclusief grootverdieners maar een grafiek van enkel de middeninkomens.
ook = niet (excuus)
eerstneukendanpraten | 12-12-17 | 11:25
Dacht ik al, dan klopt de bron natuurlijk niet..
Man man man.
Proest! D66 en problemen oplossen. Overigens valt me die 70% nog mee, ik dacht dat het boven de 100 zat.
Het makkelijkste is natuurlijk gewoon de eisen te verlagen. Iedere asielzoeker krijgt naast een verlijfsstatus, een woning en een uitkering ook een universitair diploma. Alleen nog maar hoogopgeleiden, probleem opgelost. De minister kan de consultancyfee voor dit gratis advies overmaken op het bekende nummer.
Ja hij kan wel wat. Anderen de schuld geven.
Croxifoxio gaat voor wereldvrede gaat zorgen....
Mensen zijn nogal snel geschrokken in Nederland. In de Alpen is 5x zoveel sneeuw gevallen als in NL maar met de 4x4 SUV geen centje pijn. Allemaal kwestie van voorbereiding en anticipatie. Alleen een lul gaat met zijn zomerbandjes de weg op.
Ja, vet dom dat ook niemand een sneeuwscooter in de schuur heeft staan. Typisch verkeerde Hollandse zuinigheid.
Met 4x4 SUV mag je hier waarschijnlijk de binnenstad niet eens in.
Je bent een lul als je zoiets plempt.
Met goede banden (veel profiel) kom je in de winter ver in Nederland, heel ver.
Moet je wel kunnen rijden.
Daar is geen 4x4 voor nodig.
restecp hoor een 4x4 suv. jammer alleen dat bij het afdalen, (de meest gevaarlijke situatie bij gladheid in de bergen) je 4x4 geen meerwaarde heeft en je door de grote massa van een suv je eerder van de weg glijdt.
Voorbereiding, anticipatie, 4x4, SUV, allerlei elektronische snufjes.....
Mensen, gebruik gewoon uw gezond verstand en neem geen onnodige risicos.
Ga gewoon nooit de onnodige risicos aan en stap altijd met de juiste mindset achter het stuur; rijden en laten rijden, en rijd en denk altijd defensief.
Afz. een zeer rustige en tevreden X5 rijder, ook in de sneeuw (en op zomerbanden).
Waar moeten we heen? Ben benieuwd.
Zolang linkse wegkijk partijen het voor het zeggen hebben in NL gaat er niets veranderen aan de gelukszoekers import, het zal alleen maar erger worden.
REAGEER OOK