Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Regeerakkoord-fictie over zorg. Rutte zuigt miljard uit duim, neemt doden op koop toe

Social

Gatverdamme die Thierry Baudet staat daar maar een beetje zonder last of ruggespraak in zijn soldatenkloffie tof te doen terwijl de regeringspartijen tenminste verantwoordelijkheid nemen en netjes een regeerakkoord in elkaar zetten dat vertrouwen in de toekomst biedt. Nou ja vertrouwen. Het AD heeft de boekjes van het CPB en Rutte III eens naast elkaar gelegd en concludeert dat de grootste kostenpost van de Rijksbegroting die de komende jaren alleen maar nog groter wordt, uit zijn voegen barst en explodeert, ook onder Rutte 3 groter wordt, uit zijn voegen barst en explodeert. En ondertussen doet Rutte vrolijk alsof hij daar met een paar afspraakjes 1,9 miljard op kan bezuinigen. Het CPB gelooft er niks van en is bang dat de kwaliteit van de zorg achteruitgaat (zie vertaling door verpleegkundige hieronder: er gaan doden vallen). Gelukkig is daar het kritische de regering controlerende Kamerlid Arno Rutte (vvd, gn. familie): "Hij bevestigt dat de coalitie ‘aan de ambitieuze kant’ is gaan zitten, gezien de berekeningen van het CPB. ,,Maar die maken altijd veilige berekeningen”, aldus Rutte." Voorspellinkje: over twee jaar blijkt dat die bezuinigingen niet gehaald worden en voeren ze de aflosboete versneld in. Ondertussen neemt het kabinet een paar mensenlevens kostende schijnmaatregelen om geld te besparen de zorg en over een paar jaar is al het geld alsnog op.

En het kost mensenlevens ook

Social

Bonusadder: ChristenUnie sleept anti-arbotusmaatregel binnen

Social

Reaguursels

Inloggen

Uiteraard gaan er doden vallen, maar dat zijn dan over het algemeen 'witte mannen' en dat was toch al het uitgangspunt. Vergeet niet D666 en hun 'laten we opoe eens een spuitje geven' wet, dit is wat ze willen. Misschien wordt elke dode straks geofferd aan Baphomet, weet jij veel.

Rest In Privacy | 12-10-17 | 10:33

Hier vraagt het volk toch om , lekker blijven stemmen op vvd pvda d666 en die gereformeerde flutpartijtjes

zwaanshals | 12-10-17 | 08:53

de staatsschuld neemt de komende 4 jaar toe met 3 miljard?

ogeon | 12-10-17 | 08:33

Eigenlijk is het toch best raar dat een stel reli-gekkies jou kunnen opleggen hoe te leven..

Bobdesloper | 11-10-17 | 21:17 | 3

Nee, hoor. Je kunt leven zoals jij wilt, dan moet je daar ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen.

Arachne | 11-10-17 | 21:49

@Arachne, En dus ook de gevolgen, iets dat aan de ene kant super logisch is maar aan de andere kant worden die gevolgen gegeven door mensen die er eigenlijk niets mee te maken hebben.
Ter voorbeeld, wanneer ik besluit ineens te willen vertrekken en te leven zoals de nomaden vroeger deden zal de politie mij oppakken, de staat mij willen drogeren, de grenswachter mij tegenhouden omdat zijn meerdere heeft besloten dat niemand over een denkbeeldige lijn mag lopen, ondanks dat diegene helemaal nooit bij die denkbeeldige lijn komt.
Zodra je gaat nadenken over dit soort dingen komt de krankzinnigheid van onze realiteit ineens naar boven.

Care | 12-10-17 | 04:49

@Arachne, bewonderenswaardig dat je zelf niet de bizarheid van je commentaar ziet. Het enige argument tegen abortus is dat De Here het verbiedt(!) Christenunie is van mening dat abortus geheel illegaal zou moeten worden gemaakt en probeert dus op deze manier de mogelijkheden in te perken. Je vrijheid om te leven zoals je wilt wordt dus wel degelijk gedicteerd en beperkt op deze manier. Daarbij zou het fantastisch zijn als abortus verplicht is voor sommigen!

AutismusMaximus | 12-10-17 | 05:00

We gaan terug in de tijd met dit BV Nederland kabinet met smerig farizeer gggristen luchtje.

litebyte | 11-10-17 | 20:58 | 1

Ja want abortus heeft ons zoveel gebracht..
Ineens zijn we terug in het stenen tijdperk beland..

Je beseft je wel dat de lage geboortecijfers als reden worden aangehaald om de migranten binnen te laten..

Logischerwijs als meer mensen kinderen zouden krijgen zouden we ook beter beleid krijgen tbv die kinderen en zij die voor hen zorgen...

Way to make a win-win into a loose-loose situation!

Als de kindersterfte niet zo kunstmatig "laag" werd gehouden zou dat behoorlijk wat discussies schelen..

Maar hey als een onbetaalde hoer elke maand een vrucht laten uitzuigen is ook heel belangerijk, zeker nu de btw op breezers omhoog gaat want daar moeten we nu de centen vandaan trekken..

Het sociale systeem is ingericht op gezinnen die kinderen krijgen, het is onrealistisch om te denken dat je dat kunt vervangen voor het importeren van complete families en jouw bier/breezer uitgaven.

Wat dacht je er van als je gewoon een legale hoer neukt voor de fun (hoger btw tarief al van toepassing) en dat we onze meiden gewoon een beetje leuke vrouwen laten worden.

Vergeet niet dat jullie witmensen bijna een bedreigde diersoort zijn, globaal gezien.

NL wordt een steeds duurder maar kwalitatief minder reservaat zelfs de grond zakt onder de voeten vandaan..

Lionfromzion | 12-10-17 | 03:46

De pil zal nooit bij de huisarts liggen. Pillen liggen bij de apotheker.

klevert | 11-10-17 | 19:57

Ja, reken er maar op dat er een tweede 'geheim' deel van het regeerakkoord bestaat.
Dat wordt natuurlijk genoemd 'side-letter'.
En zelfs als dat ontdekt zou worden, dan wordt er met 'n stalen grijns op de kaken verklaard, 'dat het slechts een open discussiestuk is, waar de partijen hun zwaartepunten in hebben vastgelegd, maar dat er natuurlijk in de kamer altijd nog (in schijn) over gediscussieerd kon worden'.
Want zo democratisch wil men natuurlijk wel zijn.
Heus, het regeerakkoord is echt niet dichtgetimmerd hoor (en daarmee de democratische werking van 'n parlement buiten werking gesteld).
Heus, er zal echt geen kadaverdiscipline heersen binnen de fracties van VVD, CDA, D'66 en CU.
(hoi, Ybeltje, we zijn je al weer vergeten hoor)
Beste Nederlanders, beste reaguurders, ons wordt telkens 'n oor aangenaaid; want de politiek in ons landje is fopspenen-toneelspel tussen regenten, voor regenten, namens regenten.

Der Paulie | 11-10-17 | 19:52

Ach ja, Rutte denkt toch dat de ouderen op Henk Krol stemmen, dus fuck 50+, niet zijn doelgroep.

Is dit nog nieuws? | 11-10-17 | 19:17

Snap ik die Henry Keizer wel ...
Uitvaartdiensten zijn vast 'the industry to be in' met het vvd beleid mbt de zorg.

Hoe gaat het eigenlijk met hem? Zit die al vast?

BenHetZoZat | 11-10-17 | 18:52 | 1

Ja die zullen ze vast al doorgelicht hebben, onteigent als een soort DSB- geintje en vervolgens in de cel ingesmeten met water en brood. Proest *

rattenvanger XL | 11-10-17 | 19:37

Geen probleem toch, met een breinaald kan het ook!

bruutje | 11-10-17 | 18:48

Ik heb dit jaar weer bijna 400,- uiroo moeten betalen, want zwaar ongeluk.
Fijn dat mijn rechtsboven buren uit de afrika daar ook aanspraak op kunnen maken.
Want nooit bijgedragen, maar gepigemteerd, dus vreselijk ziellug.

Kanarie_Geil | 11-10-17 | 18:44

En die abortuspil uit de basiszorg.. geen enkel probleem Rutte en Segers.. heel christelijk zullen de babydroppingen nog meer plaats gaan vinden door wanhopige tieners. Of, de klinische abortussen die toch echt meer kosten met zich meebrengen worden massaler..

fikkieblijf! | 11-10-17 | 18:22 | 2

Tieners krijgen de anticonceptiepil gratis en kunnen deze zelf aanvragen (geen ouders of zo nodig). Misschien wordt het tijd om tieners en vrouwen een lesje oorzaak en gevolg te geven.

Arachne | 11-10-17 | 21:47

@ Arache; tieners tot 18 jaar.. anti-conceptiepil gratis.. daarna gaat het ze geld kosten al is het alleen maar de Eigen Risico daarvoor eerst opmaken naast de maandelijkse premiebijdragen.
Ook op je 18e met kind zitten kan echt heel problematisch zijn voor velen.

Overigens, om een kind te formeren zijn er nog steeds 2 geslachten nodig.. een lesje voor de 2e helft van de formatie (jongens en mannen) uit te sluiten van een lesje leren maakt dat zij dus blijkbaar niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor het 'óntstane kind in wording'?

vreemde gedachtengang, u is man?

fikkieblijf! | 12-10-17 | 08:24

Ikzit even krap in mijn tijd - maar reaguurders hier moeten even het debat met minister Schippers van gisteren terugkijken en hoe fel (ik zou het gedreven hebben genoemd als niet het volgende aan de orde was.. 1 moment.. ) en soms zichtbaar geemotioneerd (?) Fleur Agema het debat over een medicijn voor taaislijmziekte voerde (niemand deelde geloof ik haar stelling over de mate van effectiviteit van het middel.. ze leek wel een artsenbezoekster./ marketeer. . ). Moet je dus weten dat de vrouw van Geert voor Pfizer werkt en dat hetzelfde Pfizer ook het 'startkapitaal' voor de PVV zou hebben geleverd ('wij ontvangen geen subsidie'). Feitelijk bepleit Fleur het middel (een zgn weesmedicijn) zonder enige verdere afwegingen (die uitgebreid aan bod komen in het debat dat politiek24 dus werd uitgezonden debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/v... - hij lijkt niet afspeelbaar..:/ ) . De CEO ontving een bonus van 45 miljoen over afgelopen jaar en dat was bijna wat het ging kosten om volgens mij 750 patienten te behanden - wel schrijnend, daar was iedereen het over eens.. maar zelfs de woordvoerder van de VVD noemde de bonus van de CEO een absoluut schandaal over de ruggen van zieke kinderen (tot 12 jaar wordt het medicijn geloof ik vergoed.. dat overigens van een ander bedrijf dan Pfizer is - maar bij Pfizer werkt het volgens mij niet anders qua moraal..). Verder hebben we nog altijd de best verdienende artsen ter wereld.. (dat is: in geen enkel land verdienen artsen meer - en dan voeren ze altijd een huisarts aan die net begint als specialist.. maar de gemiddelde specialist steekt met kop en schouders boven al zijn collega's uit wereldwijd qua verdienen en bij Tan knikte de verpleegkundige ook instemmend toen het ging over perverse prikkels qua behandelen en naast dus de kosten voor medicijnen zijn hier praktijken gaande die moeilijk te verdedigen - maar FvD [en dus de PVV], waarbij je dus de motieven misschien even iets kritischer moet bekijken dan 'de snik van Mevrouw Agema'.. ] doet het uiteraard.. en hoe eigen tricky de situatie met rechts en dus partijen met feitelijk iets te verliezen (waarvoor het moeilijker wordt legitiem nog democratisch steun te vinden - dit regeer-akkoord is ook meer door fractiespecialisten die het algemeen belang vertegenwoordigen - dat is nieuw in vergelijking met voorgaande jaren, aparte onderhandelingstafel was dat - onderhandeld, waar in het verleden denk ik de invloed van lobbyisten en andere goed georganiseerde belangen een zwaardere rol speelden). en hoe je dit in historische en internationale context zou moeten plaatsen kom ik later nog op. Maar dit is een heel belangrijk kantelpunt wat we mee maken in de geschiedenis denk ik (en ergens een beetje zenuwslopend - want het is dus heel belangrijk of dus machtige partijen zich bij zo'n verschuiving naar het midden zullen gaan neerleggen - als het ergens fout gaat historisch en internationaal kan je dat zien is het hier op deze verschuiving). Ik kan zou meer dan 5 voorbeelden noemen (ook in de huidige tijd) waar dit een hele cruciale periode is.

nickolaas | 11-10-17 | 18:21 | 7

@BenHetZoZat | 11-10-17 | 18:55
FvD en OOK dus de PVV had dat moeten zijn.. Excuses!

nickolaas | 11-10-17 | 19:10

Jammer zo'n goed debat met Agema die weer de vinger op de zere plek legt: aantal patiënten geen medicijn, maar wel bonus van 45 miljoen. Gruwelijk hoe gewetenloos. Fleur heeft veel goede debatten.

Jan, Leiden | 11-10-17 | 19:59

Leuk geprobeerd @jan,leiden - maar de manier waarop ze dat deed, was meer een open sollicitatie bij de farmaceutische industrie.. Dit was na afloop van het debat.. politiek.tpo.nl/2017/10/10/video-fleur... tegendeel - ze roept dat de fabrikant geen winst maakt (hoezo krijgt die man dan een bonus ?? ). Het medicijn heet Orkami en de fabrikant is Vertex: "This year, management is looking for Kalydeco sales of $690 million to $710 million and Orkambi sales between $1.1 billion and $1.3 billion." De winst ligt redelijk stabiel boven de 400 miljoen per kwartaal (Q4).. liegt dat ze barst natuurlijk.

nickolaas | 11-10-17 | 22:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte heeft een plan en geen visie.. dat motto hangt aan zijn jas.
Zijn plan van de thuiszorg; 'mensen kiezen zelf ervoor langer thuis te blijven. In deze participatiesamenleving zijn we met zijn allen, vooral die normale werkende normale burgers, verantwoordelijk dat dit kan'.

zeg ik niet, dat is het plan van Rutte, en dat quasi verbaasd kijken.. laat maar!

fikkieblijf! | 11-10-17 | 18:20

Kamerleden die niet integere brieven aan zichzelf schrijven, Ard van der Steur maar ook Klaas Dijkhof en Jeroen Recourt waren daar mee bezig?
Akkoorden buiten het regeerakkoord om?

Wat is het toch een smerig zootje in Den Haag en waarom zit altijd Rutte er dichtbij als er dis soort zaken spelen.

Beroep = Boerenlul | 11-10-17 | 18:12 | 1

omdat hij uit een partij Komt van criminelen!hoeveel zitten er in het verdachtenbankje??of Hebben er al een veto ordering ???

geeratz8217 | 11-10-17 | 19:55

Als er wat meer jonge NL waren geweest dan nu het geval is dan hadden ze geen excuus om wilde horden verkrachters te moeten importeren omdat we zogenaamd vergrijzen.

matrixbluepill | 11-10-17 | 18:10

De islam en het christendom hebben niks met de pil.Kost ze enkel maar leden en das natuurlijk niet de bedoeling van een kuch religie.

komtdatschot | 11-10-17 | 18:02

Dat de zorg onbetaalbaar gaat worden is niet veroorzaakt door de VVD alleen natuurlijk. Mensen worden ouder en duurder in de zorg, we genezen veel ziektes tegenwoordig maar wel tegen een navenant prijskaartje en we halen grote groepen kansloze dobber negers op die nooit bijdragen maar wel gebruik maken van deze voorzieningen. De laatste groep is de schuld van de politiek.... de andere 2 delen helaas niet. Dat noem je vooruitgang.... met een prijskaartje.

En de ziekenfonds roepers....... ook dat systeem had nu met dit probleem gezeten.

De hamvraag is:
Wie ga je beter maken en tegen welke kosten ben je bereid dit te doen?

Oepsie1234 | 11-10-17 | 17:59 | 3

Je vergeet de miljarden te noemen die de ziekenzorg aan de (auf Befehl van Brussel binnengehaalde) immigranten ons kosten
Deze mensen hebben nooit (en nog steeds niet) ene cent aan premies of belasting betaald maar krijgen wel alles (incl zorg) gratis
En wij al die miljarden maar dokken

telelezer | 11-10-17 | 18:07

Wat een lulkoek. Met al het geld wat rechtstreeks over de balk wordt gegooid kan je de zorg 2 maal betaalbaar maken! Als je niet zoveel rotzooi importeert dan neemt die zogenaamde vergrijzing ook weer af.

Cobalt bomb | 11-10-17 | 18:43

Waarom kan het dan wel in andere landen, waar de vergrijzing al veel langer een probleem is? Neen, het is niet de vergrijzing dat het probleem is. Het is de Nederlandse traditie van overkill aan managers, bureaucratie en geld achterover drukken.

StarFox | 11-10-17 | 19:08

Dankzij de (auf Befehl van Brussel) ingevoerde privatisering steeds meer Amerikaanse toestanden, die ongestoord steeds verder door bedrijfspoedel Rutte door onze strot worden geramd; o.a. ouderen die de eigen bijdrage en medicijnen niet kunnen betalen en dan maar niet naar de dokter gaan en daardoor te vroeg sterven (spaart de overheid weer extra AOW uit) Een soort indirecte euthanasie door de kabinetten Rutte dus.
Ik kijk met angst en beven hoe het hier langzaam maar stelselmatig in de toekomst gaat worden net zoals nu al in Amerika
Neem even de tijd om de verbijsterende (nederlands ondertitelde) documentaire van Michael Moore te bekijken en je zult nooit meer VVD stemmen youtu.be/QpMMNqzagCk?t=10

telelezer | 11-10-17 | 17:59 | 2

Er zijn maar weinig medicijnen voor ouderen met een eigen bijdrage. Deze wordt vooral geheven bij adhd medicijnen en de pil. Lijkt mij niet dat ouderen daar gebruik van maken.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 18:05

Volgens Michael Moore heeft Cuba een fantastische gezondheidszorg.
Volgens Bernie Sanders waren de wachtrijen voor brood in het voormalig Oostblok een teken van volledige gelijkheid; iedereen moest wachten.

Arachne | 11-10-17 | 21:45

Je wil toch niet meer over je eigen oude dag gaan nadenken onderhand. Brrr... en dan ook nog moeilijk doen over euthanasie voor als je opgebruikt bent.

kloopindeslootjijook | 11-10-17 | 17:47 | 1

Misschien moet je dit juist wel doen anders wordt je straks ook zo'n klaagzieke bejaarde die meent dat alles maar vergoed en geregeld moet worden.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 18:06

Zoals D66 zegt, vooral flink blijven juichen en klappen.

Titje | 11-10-17 | 17:46 | 1

woohoo!

Is dit nog nieuws? | 11-10-17 | 19:16

Het is ook de bedoeling dat het levens kost. Dat spaart weer geld uit. Mensen zijn van ondergeschikt belang geworden. Niet de survival of the fittest geldt, maar het elimineren van de zwakkeren.

Rollins | 11-10-17 | 17:42

Terwijl in het Nederland dat niet de Randstad heet de ziekenhuizen fuseren en de basiszorgstructuren worden gesloopt, zal Rutte-III dus nog even extra hard op de sector inhakken. Benieuwd welke kwaliteit zorg voor de gewone burger er aan het eind van de rit overblijft. Ach, ik denk dat ik het wel weet eigenlijk.

De Vrijlansier | 11-10-17 | 17:39 | 2

Uiteindelijk moet alles naar de beurs en de aandeelhouders. Dat is namelijk altijd beter voor iedereen. Schijnt.

kloopindeslootjijook | 11-10-17 | 17:44

Er zijn veel te veel ziekenhuizen in Nederland. Laat de helft mäar fuseren met de andere helft. Helemaal niet erg om een half uur in de trein te moeten zitten voor niet spoedeisende zorg.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 18:09

Zorg krijgt er geld bij maar als ik dit lees vraag ik mij af of ze wel echt weten wat ze doen. Klaarblijkelijk NIET, alleen elkaar tevreden houden want coalitie en wat gevolg van beslissingen is weet men niet.

Want, de thuiszorg wil men in gaan snijden terwijl men het erg moeilijk maakt dat mensen nog betaalbare onderkomen krijgen in een verzorgings(bejaarden) huis. Men moet dus langer zelfstandig blijven wonen wat zo zie ik in mijn omgeving met erg veel moeilijkheden en lijden gaat.

Ken en mevrouw, 83 jaar, Parkinson, blaasproblemen, ziet al wat minder, kan niet slapen en gaat daar aan onderdoor en kan vaak niet echt voor haarzelf zorgen. Medicatie innemen gaat vaak fout want nogal eens in de war vanwege weinig slaap, pijn etc.
Ze heeft eigenlijk meer hulp en begeleiding nodig mar thuiszorg bouwt het snel af omdat men de weinig beschikbare uren moet verdelen over vele behoeftigen.
En dat wordt nog erger. Maar hé, wat verstopt zit in de woningen zien we niet en alleen directe familie draagt de lasten mee en de zorg. Mantelzorgers die gestrest zijn omdat situaties vaak onhoudbaar zijn.

Maar wel geld voor ontwikkelrelingshulp terwijl ook Ploumen erkende dat het meeste geld niet effectief wordt ingezet maar verdwijnt, onder motto maar met het geld wat wel aankomt doen we dan nog iets goeds.
Deze politici zouden eens een maand met die verzorging mee moeten lopen.

Moneytron | 11-10-17 | 17:39 | 3

Wat u schetst is maar al te waar!
Tja, had u anders verwacht nadat zieke fons aan de kant gezet is en de politiek u veroordeelt heeft tot verplichte deelname aan het verzekeringskartel?
Slechts 4 grote verzekeringsmaatschappijen, die zichzelf onderverdeeld hebben in vele kleinere delen met andere namen, doch wel allen een eigen zwaar waterhoofdige en overbetaalde directie, elk weer met een kudde managers en andere onrendabelen.
Een verzekerings maatschappij is een onderneming die zoveel mogelijk probeert te verdienen aan de ellende der verzekerden; dat is hun enig doel.

Hendrikaatje | 11-10-17 | 18:09

@Hendrikaatje: Ik heb drie jaar bij een zorgverzekering gewerkt en als de verzekerden net zo integer waren als de verzekeraar was er weinig aan de hand. De verzekeraars zijn rechtlijnig maar doen binnen die lijnen wel hun best om mensen te helpen. Tegen de Nederlandse klaagziekte is helaas geen medicijn opgewassen.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 18:22

@hendrikaatje: Gaat het al wat beter met zieke Fons?

Rest In Privacy | 11-10-17 | 19:52

Van de PvdA zijn we gewend dat die partijgeld bij bakken naar Afrika transporteert om de nieuwe SUV van de lokale dictator te bekostigen. Meisje Ploumen stuurt pallets vol Euri om meisjes/vrouwen in het buitenland een abortus te kunnen laten ondergaan. In een goede democratie zijn kerk en staat gescheiden. Niet in Nederland. We zijn weer o zo blij met de kerk in de tweede kamer. Abortus wordt in Nederland weer geheel onmogelijk gemaakt en in het criminele hoekje gedrukt. Blij dat we in Nederland goed opgeleide meisjes/vrouwen hebben die zelf wel een keuze kunnen maken. Helaas bemoeit de kerk zich er weer mee en de ellende kan beginnen en dit keer is het niet de Islam die Nederland weer het sompige moeras indrukt van de Middeleeuwen. Blijkbaar is abortus in het buitenland financieren wel oké. Scheelt iig weer een toekomstige vloed van dobber-negerts.

Ruikbaard | 11-10-17 | 17:34 | 2

Kunnen alle goden per direct geclusterbomd worden!!!

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:36

In Nederland kunnen die goed opgeleide vrouwen met dito banen en inkomen en een goede ontwikkeling ZELF zwangerschapsvoorkomende maatregelen nemen en deze ZELF betalen. Deze vrouwen kunnen de gevolgen van een niet geplande/ongewenste zwangerschap zelf en voor eigen rekening oplossen.
Datzelfde geldt voor seksueel overdraagbare aandoeningen.
Seks is een keuze.

Feit: mannen betalen condooms zelf. Die worden nooit vergoed.

Arachne | 11-10-17 | 21:43

Als ze zo doorgaan haalt deze coalitie de kerstdagen niet eens en kunnen we met de kerst al weer naar de stembus :-)

paost712 | 11-10-17 | 17:33

De beroepspoliticus maalt niet om een mensenleven meer of minder... Tenzij het er teveel worden, dan moet de onderste steen boven komen. Waarschijnlijk alleen omdat weer iets minder belastinginkomsten betekent.

Ommezwaai | 11-10-17 | 17:30

Als je abortus wil, wil je dat. Wat maakt het dan uit of je daarvoor de huisarts hebt of via de huisarts naar een specialist moet die de pil dan weer bij apotheek moet klaarleggen. Het is alleen duurder en omslachtiger.

kloopindeslootjijook | 11-10-17 | 17:29
-weggejorist-
Piet-Bundy | 11-10-17 | 17:11

Sorry, op anderen regaren kan ik niet meer, krijg dan steevast een error 500 melding.
Dan maar op deze manier:
Gulliver heeft iets nuttigs bijgedragen.

PS: Please GS, doe wat aan dit irritante probleem.........

nope | 11-10-17 | 17:10 | 3

Jouw probleem ouwe!

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:38

Nee hoor, hij heeft gelijk

peterdh | 11-10-17 | 18:04

Niet zeiken gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Boris Badass | 12-10-17 | 14:27

Christenen zouden buiten de zorg gehouden moeten worden. Laat hun god maar voor ze zorgen als ze ziek worden. Het is bovendien toch zijn wil dat ze ziek worden?

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:06 | 3
-weggejorist-
Piet-Bundy | 11-10-17 | 17:12

Prima kunnen we wat normalereren feestdagen krijgen, zoals dag van de republiek!

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:38

Wat jij zegt! Niet vaccineren, niet aborteren... In een imaginair vriendje geloven zou uitsluiting van de gezondheidszorg moeten inhouden.. Laat de heilige geest ze maar genezen.

Lompiedompie | 11-10-17 | 17:56

Persoon x: zelfmoordneigingen, politie haalt X uit huis. 6 maanden wachten op persoonlijkheidsonderzoek, in de tussentijd wekelijks gesprek spoedzorg, in deze 6 maanden zware depressie, agressie, angstaanvallen, agressie, nachtenlang niet slapen, persoonlijkheidsonderzoek vastgesteld: 2x persoonlijkheidsstoornis. En nu?

6 maanden wachten op plek in behandeling EN geen enkele begeleiding meer .. als er wat is mag X wel bellen.

Persoon X belt zorgverzekeraar: sneller hulp nodig. Zoektocht: in Heel West-Nederland nergens eerder een mogelijkheid. Wel hulp binnen 2 weken voor depressie mogelijk. Na 6? weken oproep: gesprek 1 uur. Vervolggesprek in week 7 met psychiater: psychiater zegt: 2 stoornissen vastgesteld, herkent x dat bij zichzelf? X zegt ja, steeds meer. psychiater (van Max Ernst) zegt: op een paar verschijnselen van beide stoornissen is er met X niet veel aan de hand, ik zou het maar met korreltje zout nemen. Wordt veel te makkelijk gegeven. dat stempel.

X in shock.

psychiater: We gaan X niet eerder helpen met de problemen. Wat we doen is een voorstel maken en dan kan X kiezen of bij GGZ A of bij GZZ B (Max Ernst), want eigenlijk is het hun zorgplicht. Nieuwe afspraak in week 10.

Week 10: psycholoog uit gesprek 1 komt en zegt: had X niet meer verwacht, want dacht dat X wel niet meer zou komen.
10 weken verder .. geen hulp.

Contact met GGZ A .. zijn gebeld door GGZ B (Max Ernst) .. naar aanleiding van X die uit zijn dak ging tegen psycholoog van GGZ B. GGZ A neemt X nu wel serieus: wekelijkse begeleiding.

Inmiddels 13 maanden verder ..
In tussentijd: aggressie, onbelans, zware medicijnen, en loopt gewoon vrij rond ..

Lang leve de GGZ

.. of eigenlijk .. bedankt linkse kerk en Rutte voor het ter beschikking stellen (ook TBS) van (on) voldoende middelen.

Vergelijk dat eens met:
persoon Y komt op eerste hulp. Arts A zegt: wat scheelt er aan? Y zegt: denk beenbreuk. Arts A zegt: over 6 maanden zullen we er naar kijken. In de tussentijd helpt een aspirientje u misschien wat tegen de ergste pijn en uw werkgever betaalt wel.

Na 6 maanden: Arts B: ja, .. we zien dat het been gebroken is. Ehmm, schikt het op 11 mei (dat is over precies een half jaar, dan gaan we het been zetten. Persoon Y: maar de pijn was ondraaglijk .. ok, ehm .. ja sorry .. ik mag u geen aspirine meer voorschrijven. Succes he .. en je werkgever .. nee, die begrijpt het wel dat u nog even thuis blijft.

Na weer 6 maanden:
Arts C .. wat een schande dat ze u zo lang hebben laten wachten .. ehm, hoe is de periode verlopen .. nou mijn been is inmiddels zo ver heen dat ik hem niet meer voel. Ja, .. ik zie het zegt arts C .. ja, .. dat wordt amputeren .. ja, .. bezuinigingen he .. maar ach u heeft er twee he . kop op kerel! In de benen.

Hetvolkspreekt! | 11-10-17 | 17:05 | 6

En Gulllver .. je hebt helemaal gelijk .. persoon X heeft echter een heel mooi kind en persoon X wil graag dat de schade bij deze generatie stopt en doet er alles aan om te herstellen .. echt makkelijk gaat dat niet in een Nederland waar we een beenbreuk binnen een uur oplossen, maar we psychische problemen laten voortkabbelen ten koste van heel veel mensen en bedrijven. Wat denk je dat dat allemaal kost .. stel dat het bedrijf een kleine zelfstandige is, dan gaat dat bedrijf wel gewoon failliet hierdoor .. rechtstreeks toe te rekenen aan Rutte. Wie gaat die ondernemer helpen? En wat als X helemaal ontspoort, wat dus niet nodig was geweest? een volgende Anne of Michael ergens?

Hetvolkspreekt! | 11-10-17 | 17:42

Complimenten

Yoo2621 | 11-10-17 | 17:55

Hetvolkspreekt zit duidelijk om aandacht verlegen. Een flinke schop onder zijn kont en een paar hardloopschoenen is wat hij nodig heeft. Echte gekken moet je opsluiten de rest betaalt zelf maar voor een uurtje aandacht van een psychiater.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan ook gelijk maar op deze manier: Mark-d-nl 16:07:

En ik als Christen zeg u: Ik sta volledig achter het PVV standpunt hierover. Abortus zonder medische noodzaak gewoon lekker zelf betalen. Waarom zou ik daar als Christen aan mee moeten betalen? Jij met jouw kutchristen. Ik bepaal namelijk nooit en never wat andere moeten doen. Je begrijpt hopelijk dan ook dat ik dus echt never nooit CU stem of ga stemmen.........

nope | 11-10-17 | 17:05

Maar iedereen wist toch dat rutte een leugenaar was?? waarom stem men op deze killer in spe ?
Omdat u zoals belooft 5 ct meer krijgt > TRAP u er weer in

witchmaster | 11-10-17 | 17:03

Ik krijg alleen maar error 500 fouten als ik op iemand wil reageren.... beetje bullshit hier aan het worden bij GS

nope | 11-10-17 | 17:02 | 2

Kijk, en deze tegel komt dan wel gelijk goed binnen........... gaat lekker

nope | 11-10-17 | 17:03

deze ook hoor

witchmaster | 11-10-17 | 17:04

Wat is nieuw.
Rutte gaat over lijken.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:00

" Als Christen zeg ik u: Wie plezier heeft aan de wip draait zelf maar lekker voor de eventuele volgende kosten op.
Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:20
Als mens zeg ik u, wie plezier heeft aan religie, draait maar lekker zelf op voor de kosten.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 16:59 | 1

Hop en direct het Vaticaan failliet en geen moslim een moslim meer!

Dagdief | 11-10-17 | 17:38

Het kan geen kwaad vooraf even na te denken voordat er rondgeneukt wordt. De gevolgen van een abortus kunnen groot zijn en daar mag best wat meer aandacht voor zijn. Dat is inderdaad niet voor iedereen het geval, wel voor een behoorlijk deel. Ik wil nog altijd de beelden zien van een documentaire die met een verborgen camera in een abortuskliniek gemaakt werden en op de dag van uitzending verboden werden.
Rutte is niet meer serieus te nemen, voor zover hij dat ooit geweest is. Waarom stelt niemand de vraag waarom de PVV consequent buitengesloten wordt? Dat stelletje fuckers in de TK mag best wat harder aangepakt worden.

Frau Merkel | 11-10-17 | 16:59

Over de 65.000.000.000 die het openbaar bestuur kost hoor ik niemand.
( deze kostenpost krijgt ook nog eens 900.000.000 extra )
Zet 15 % v/d ambtenaren op straat en bespaar 10.000.000.000, hoeven ze de werkenden niet verder uit te knijpen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-10-17 | 16:59 | 1
-weggejorist-
Piet-Bundy | 11-10-17 | 17:15

Daar ben ik ook wel benieuwd naar wat er nog meer afgesproken is buiten de boeken eigenlijk...

jip_86 | 11-10-17 | 16:59

In mijn eigen land wordt ik door invasieve exoten op de npo uit gescholden voor witte nederlander.
Man, man, man wat voor een verneukte samenleving is dit geworden.

Kanarie_Geil | 11-10-17 | 16:53

maar wel 1,75 miljard extra naar Afrika, ook al is er nog nergens ter wereld ook maar 1 (zegge ÉÉN) wetenschappelijk verantwoorde studie te vinden die enig nut heeft aangetoond van belastinggeld door een Afrikaanse plee spoelen.

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:51 | 1

In de praktijk zijn ze in staat te verviervoudigen. Met slechts 1,7 milj. Dat soort efficientiegrappen halen wij hier niet.

bodemloos | 11-10-17 | 17:34

Er kan nog genoeg bezuiningd worden op de zorg. Om te beginnen op het grote aantal managers. Verder zou zorg waarbij de eigen verantwoordelijkheid een grote rol speelt niet meer moeten worden vergoed zoals levertransplantatiesvoor alcohollisten, maagwand verkleiningen voor vreetzakken en sportblessures. Nieuwkomers zouden alleen toegang moeten krijgen tot levensreddende zorg en zeker geen geslachtsveranderingen vergoed moeten krijgen.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 16:51 | 1

Dank U!

Arachne | 11-10-17 | 21:33

Nog meer bezuinigingen in de zorg? En de zorg is al tot op het bot uitgekleed... Dus niet een maar twee weken niet douchen voor bejaarden?

Reykjavik | 11-10-17 | 16:46 | 1

Ga eens in het buitenland naar een ziekenhuis en je komt er snel achter dat onze zorg juist veel te luxe en uitgebreid is. Bejaardenhuizen zul je in weinig landen tegenkomen en zorgen er alleen maar voor dat kinderen geen verantwoording voor hun ouders hoeven te dragen. Veel van die oudjes hebben bovendien een flink gevulde bankrekening die men liever voor de erfenis bewaart.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 16:57

Als er doden gaan vallen zou dat zeer ernstig zijn, die kunnen namelijk helegaar geen belasting meer betalen.
Verwacht dan ook dat Rutte dit snel zal oplossen.

priks | 11-10-17 | 16:45

En waarom staat het niet in regeerakkoord, wat staat er nog meer niet in. Shit, wat worden we belazerd zeg.

gato | 11-10-17 | 16:42

Tis een kabinet van loosers. De hypotheek rente in 2024 afbouwen wat is dat nou? Als je lef hebt doe het dan nu, maar ze zadelen een ander kabinet er mee op. Zwak en laf

Het is mij: Robert | 11-10-17 | 16:41 | 1

alleen losers schrijven losers als loosers

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:51

Staat er in het regeerakkoord niets over het verhogen van verkeersboetes? Zijn ze dat nou werkelijk waar vergeten? Tsss.. Er valt nog zoveel meer te halen bij die domme burgers.

mozaard | 11-10-17 | 16:40

Gewoon ouderwets de tuinslang vaginaal inbrengen en hard trampoline springen. ..

King of the Oneliner | 11-10-17 | 16:40

Moet je drie weken wachten voordat de post komt, mannen die pil moet gelijk ingenomen worden.

gato | 11-10-17 | 16:38 | 1

Je kan ook gewoon een condoom gebruiken.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:01

Er is dus ook een geheim regeerakkoord. Geen abortuspil, maar wellicht staat er veel meer in. Wellicht is nu al afgesproken dat de aflosboete over twee jaar versneld ingevoerd gaat worden. Wellicht is nu al afgesproken dat het sleepnetreferendum genegeerd gaat worden....
Dit is geen leeg inlegvelletje. Dan was het wel openbaar geweest. Dit is het echte werk.

prullie | 11-10-17 | 16:37

Rutte, die doden op de koop toeneemt? Ach..., dat gebeurd wel vaker.
Niks anders gewend van hem, zijn MH17, zijn islam, zijn EU en zijn Orgaanboeven van D66.

Creaguurder | 11-10-17 | 16:35 | 1

die mh17 staat die ook in het regeerakoord ,de 200 doden worden op de Koop toe genomen ! de slapjanus van de onderste steen ! (schaam je slapjanus)

geeratz8217 | 11-10-17 | 20:32

Typisch vrouwen die denken dat anderen moeten betalen voor hun eigen foute beslissingen. Wees volwassen en betaal lekker zelf voor je abortuspilletjes en neem zelf verantwoordelijkheid voor je eigen daden. Ik ben ongelovig dus dat heeft niets met geloof te maken maar met common-sense.

letters_of_cijfers | 11-10-17 | 16:33 | 1

Je hebt helemaal gelijk.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 17:00

Vertrouwen in de toekomst, wordt met vreugde gezongen, met op de achtergrond zacht maar duidelijk hoorbaar het engelengeschal. Ondertussen treedt los van het gezang God door de achterdeur binnen om te controleren of de abortuspil inderdaad van de tafel der duivelse huisartsen verwijderd is.
Vertrouwen in de toekomst heeft zeker de Christen Unie, want de coalitie is gesmeed en God is temidden der genoten neergedaald.

Schoorsteenveger | 11-10-17 | 16:33

In Nederland is de politie een puinhoop, defensie kaput, de zorg een grote ellende, het onderwijs een farce, het integratiebeleid faliekant mislukt, immigratie onbeheersbaar en de multiculti-maatschappij een tikkende tijdbom.
Maar wij krijgen Rutte III. Die heeft vertrouwen in de toekomst.

Joris Beltsin | 11-10-17 | 16:32

@F. von Zeikhoven | 11-10-17 | 16:25
Fokking brijant! Graag ook invoeren bij betalingssystemen.
Moslim? Geen alcohol kopen. Christen? Niet tanken op zondag.

atheïstisch stemvee | 11-10-17 | 16:29

Zet nou gewoon de religie weer op de bevolkingsstamkaart en lever die vermelding door aan de zorgverzekeraars, samen met de rest van de NAW-info. Vervolgens zetten de zorgverzekeraars de religiecode op de zorgpas en de zorgpolis en communiceren hem naar de zorgverleners. Daarna kunnen relipartijen in de regering alles regelen voor hun eigen stemvee wat god verboden heeft en mag het ongelovige deel der natie zich uitleven in zonde,,,

F. von Zeikhoven | 11-10-17 | 16:25

Fuck you Rutte. Fuck. You.

MEER = BETER | 11-10-17 | 16:23 | 1

Dat is nu net het probleem, hij neukt nooit, hij verneukt alleen maar

litebyte | 11-10-17 | 21:05

@Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:16 | Om te voorkomen dat er allerlei ongewenste kinderen op de wereld komen, die vervolgens opgroeien in omstandigheden die je geen kind zou toewensen betaal ik graag een paar dubbeltjes extra premie. Idem om kinderen met taaislijmziekte van levensreddende medicijnen te voorzien.

witwas | 11-10-17 | 16:22 | 2

De levensverwachting van taaislijmziekte is niet reddend. De medicatie verlengt de levensverwachting hoogstens.

F. von Zeikhoven | 11-10-17 | 16:28

Die taaislijmziekte moet z'n medicijn krijgen, ze veranderen de receptuur minimaal en laten die dingen dan maar in China of zo produceren.
De dame die zich zonder bescherming met ongewenste kip laat schieten, daarbij rustig het rtisico op een HIV besmetting neemt, verdient niet beter dan zelf of met schietpartner voor de kosten op te draaien.

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:38

Met alles wat er de laatste weken gesproeid is, die side letter bij het regeerakkoord dus helaas nog niet. Waarin waarschijnlijk helaas geen autodafe voor ketters.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 16:22

Die pil gaat bij de huisarts vandaan, dat betekent niet dat het middel niet meer verstrekt wordt. Alleen zal je na je wip naar de specialist moeten. Weinig mis mee eigenlijk.

Guido | 11-10-17 | 16:21

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:16 | reageer
----
Waarom zou de Nederlandse gemeenschap op moeten draaien voor de kosten van of de mogelijke gevolgen van andermens wip?
----

Waarom zou ik moeten opdraaien voor de kosten als jij van een ladder af valt en je been breekt? Moet je maar niet zo onverantwoordelijk doen.

Waarom zou ik moeten opdraaien voor de kosten als je een autoongeluk hebt? Ga gewoon met de trein, veel veiliger.

Waarom zou ik voor de kosten moeten opdraaien als je straks hartklachten hebt? Gezond leven is een keuze.

Waarom zou ik moeten opdraaien voor....

peterdh | 11-10-17 | 16:21 | 2

'Gezond leven is een keuze' zegt u, doch dat schakelt de mogelijkheid op iets aan je hart niet uit.
Ook niet rokers sterven aan longk.
Met de trein reizen is je bewust blootstellen aan kapings of terreur gevaar, beroving en een grove aantasting van lichamelijke integeriteit wegens ongewenste aanrakingen enhet moeten inademen van bedorven lucht.

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:51

Precies, waarom zou ik jouw ziektekosten moeten meebetalen als jij zelf het risico neemt om in die gekaapte trein te stappen. Is jouw probleem in zat lekker in mijn niet gekaapte auto, of werkte thuis. Je weet toch dat treinen gekaapt kunnen worden, is onlangs nog gebeurd door die molukkers...

peterdh | 11-10-17 | 18:10

De pil uit de zorgverzekering, de abortus weer verbieden ... back into the future.

Koos Knak | 11-10-17 | 16:20 | 1

Zwangerschap is geen ziekte of medisch gebrek, dus waarom zou een zorgpolis de pil moeten vergoeden? En die € 2,08 per 4 weken kan iemand natuurlijk niet missen ?

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:57

Dus de CU heeft het regeerakkoord alweer geaborteerd?

F. von Zeikhoven | 11-10-17 | 16:20

Lekker, gaan we weer abortussen uitvoeren met een omgebogen klerenhanger. Goed plan.

RenHoek | 11-10-17 | 16:17 | 1

Lezen ! die pil is en blijft gewoon, alleen niet via de huisarts maar zoals nu gewoon via een abortuskliniek.

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:56

Die gristenen zoudenblij moeten zijn als het via een vertrouwenspersoon zoals een huisarts te krijgen is, die kan een paniekerig meisje nog van gedachten kunnen laten veranderen. Maar gristen hè

Bokito ergo sum | 11-10-17 | 16:16 | 1

Als Christen ben ik blij dat het onvoorzichtige sletje zo bij de vertrouwenspersoon/huisarts of anders terecht kan en die pil dan zelf (met recept of zo) bij de apotheek mag kopen.

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:25

Waarom zou de Nederlandse gemeenschap op moeten draaien voor de kosten van of de mogelijke gevolgen van andermens wip?

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:16 | 2

De kosten van die pil wegen niet op tegen de ellende en kosten van een ongewild kind.

Andersdenkend | 11-10-17 | 18:14

Nah... er zijn in NL koeltoeren waar het juist usance is om zoveel mogelijk kinderen uit te poepen, want: kinderbijslag, kindgebonden budget / eenoudertoeslag, gratis zorgverzekering, en niet te vergeten: vrijstelling van sollicitatieplicht.
M.a.w.: het valt wel mee met die "ellende".

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 18:46

Aflosboete versnellen en wellicht ook ietsje aanzetten qua percentuele verlaging. Rutte’s bedankt. En ondertussen lekker spinnen in de MSM dat IEDEREEN erop vooruit gaat! Alleen zwakzinnigen en Windesheim journalisten geloven dat.

de Voorzittert | 11-10-17 | 16:16

En wat staat er nog meer niet in wat wel is afgesproken - hmm?

Non_Smoking_Gun | 11-10-17 | 16:14

Arbotus. Doe er wat aan.

wingload | 11-10-17 | 16:08 | 1

Wat een Arbeid om Arbotus te veranderen in Abortus. Wat een abortie!

Cobalt bomb | 11-10-17 | 18:36

Kut christenen, lekker blijven bepalen wat andere moeten. Wordt daar strontziek van. Die pil die moet blijven.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 16:07 | 3

Als Christen zeg ik u: Wie plezier heeft aan de wip draait zelf maar lekker voor de eventuele volgende kosten op.

Hendrikaatje | 11-10-17 | 16:20

Mark, waar staat dat die pil niet blijft?

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:55
-weggejorist-
FritzVonOranje | 11-10-17 | 18:06

Over schone schijn en achterkamertjes politiek gesproken: "Staat niet in het reageerakkoord maar is toch afgesproken".

Joris Beltsin | 11-10-17 | 16:07

CUers neuken alleen maar als moeders al zwanger is (-1).

Rest In Privacy | 11-10-17 | 16:07

Had die pil ten tijden van Rutte maar ik het pakket gezeten. Je ziet wat er van komt.

Premier Trutte | 11-10-17 | 16:04 | 1
-weggejorist-
FritzVonOranje | 11-10-17 | 18:06

Volgens mij is er vrij verkeer van goederen. Dus die pil kan ook via het buitenland.

Premier Trutte | 11-10-17 | 16:03 | 2

waarom via het buitenland als ie gewoon via een abortuskliniek in NL geleverd wordt? dit artikel gaat niet over wel of niet in NL, het over wel of niet via de huisarts. Iets met begrijpend lezen of zo.

FW Ta-183 Huckebein | 11-10-17 | 16:54

Waarom zeuren dat ie niet via de huisarts geleverd kan worden wanneer je hem via de kliniek kunt krijgen....

Premier Trutte | 11-10-17 | 21:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl