Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geradicaliseerde tokkies blokkeren ingang islamitische school met kettingslot

Islamitische basisscholen. De prutsers van Pegida hangen er een slot aan. WTF, mafketels?

Een islamitische basisschool op slot gooien en dan een briefje met een doodshoofd en de tekst 'NEDERLANDERS KOM IN VERZET TEGEN ISLAMITISCHE SCHOLEN!' erbij. Dan ben je gewoon een nare bedreigende tyfustokkie. Dus dat is helemaal geen 'Top actie Dames/Heren, bedankt!' zoals ze op Facebook schrijven, inclusief de oproep dit vaker te doen. Topactie is namelijk één woord. En als de woorden 'dames' en 'heren' middenin een zin staan, dan hebben ze geen hoofdletter (in sommige talen wel trouwens, red.). Hadden jullie op school kunnen leren. Word in vredesnaam boos op onze politieke elite, die jarenlang moslims naar ons land heeft laten komen, het verspreiden van haat met de mantel der liefde bedekte en nu we met de geradicaliseerde peren zitten niet verder komt dan 'wij zijn met meer'. Demonstreer tegen arrogante moslimclubjes die zonder enige gêne de vrijheid misbruiken om onvrijheid te prediken. Sterker nog, leg uit waarom islamitische basisscholen niet passen in de ontzuilde cultuur van onze grote steden en alleen maar voor meer segregatie en achterstanden zorgen. Schaf ze af. Daar is de democratie voor verdomme. Maar laat die kinderen met rust. Geen sloten op schooldeuren. Zeker als je eigen beheersing van het Nederlands zo gebrekkig is.

Social

Reaguursels

Inloggen

Pegida zet zichzelf zoals gewoonlijk weer weg als een totaal verwarde partij voor een diep debiele aanhang door dit soort acties goed te keuren.
Nul gevoel voor PR.

Mather | 22-08-17 | 12:44

Hilarisch.
Met een béétje betonschaar knip je dat domme fietsslot gewoon door.
Wat een puberale idiotenactie.

mallekater | 22-08-17 | 11:13
-weggejorist-
h.a.k. blok | 22-08-17 | 02:20 | 1
-weggejorist-
hustler01 | 22-08-17 | 01:16
-weggejorist en opgerot-
WetMustache | 22-08-17 | 00:44

Waarom een hangslot op een school die wegens vakantie gesloten is?

Jan Dribbel | 21-08-17 | 22:58

Weliswaar een wat onhandige actie, maar zeker een inspirerende.
En blijkbaar met nieuwswaarde.
Aan het bijbehorende briefje is geen letter gelogen.
En nou weer naar school kids!
Of zitten jullie nog in de rif?
Onderwijsinspectie!

pennestront | 21-08-17 | 22:53

Op islamitische scholen worden onschuldige kinderen vergiftigd met een perfide doodscultus. Ik ben dus tegen islamitische scholen.
Desondanks vind ik dit een onhandige en ongewenste actie. Kinderen laat je met rust en jaag je geen schrik aan. Lijkt me duidelijk.

kempenaer | 21-08-17 | 22:12

Ach, een beetje kattenkwaad van 1 of 2 verwarde mensen. Wat een enorme ophef om niets. Een slotje. Om een poortje. Niet eens een mes, Kalashnikov of bomgordel. En nu janken de lefties al ? Pfffffffffff.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 21:55

Bennen jullie gek? Ik bedenk me wel twee keer voordat ik in zo'n demonstratie meeloop. Voor je het weet kom je met naam en toenaam op Facebook en krijg je een extreem-rechts stempeltje van je hele omgeving. En als je dat niet bent, dan krijg je zo'n label niet graag.
En wat doen de meeste mensen die niet het recht in eigen hand willen nemen? Die stemmen op de PVV omdat dat het enige is dat ze dan nog kunnen doen. En guess what, de PVV is nu de OP EEN NA GROOTSTE PARTIJ en er wordt nog steeds niet geluisterd.
Wat hier is gebeurd is het minst gewelddadige dat vredelievende mensen die hun land naar de klote zien gaan kunnen doen.

zwarte_weduwe | 21-08-17 | 21:26 | 2

Nee hoor, Florrie. Minder geweldadig en treurig zou zijn: kinderen, hun leraren en ouders niet het gevoel geven dat ze worden gehaat. Wat het ging toch om de islam, niet om moslims? Dit soort acties zorgen alleen maar voor ellende. Ruikt naar clubjes als Identair Verzet, waar de geestelijke ontwikkeling sinds de puberleeftijd zo'n beetje stil is komen te staan.

GroenGrasBijBuren | 21-08-17 | 21:35

Is dat het niet-alle-moslims-argument? Dat is natuurlijk deels zo, het wordt allemaal verziekt door die paar rotte appels. Helaas wordt de rot veroorzaakt door de mand waarin al die appels liggen. En de appels weigeren dat te zien. Zonder die mand zouden de appels die er gevoelig voor zijn niet zo snel rot raken. Kan iedereen roepen dat het door luchtvervuiling of wat dan ook komt, maar het komt door de mand.

zwarte_weduwe | 21-08-17 | 22:02

Kon Bromsnor nu wel meteen een aangifte opnemen f moet men ook volgende week terugkomen ?

salonsocialist | 21-08-17 | 20:59

Als een stel kwajongens die bij een willekeurige school doen is het kattekwaad en schrijft men er niet over. Nu is het vreeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk.

doskabouter | 21-08-17 | 20:35

Pfft, als zelfs zulke akties gebasht worden door Rechts, verwelkom dan alvast maar Sharia.

Dr Truth | 21-08-17 | 20:19 | 1

Exact, zelfs "rechts" in dit land is volledig gefeminiseerd.

Slipsnifter | 21-08-17 | 22:08

Mensen er staat niet dat dit een pegida actie is!!!

Denlelie | 21-08-17 | 19:48

Ik ben juist voor islamitische scholen, hoe meer hoe beter. Stel deze scholen zouden niet bestaan, dan krijg je zulke praktijken; nos.nl/artikel/2189135-radicaliserend...

Rest In Privacy | 21-08-17 | 19:41 | 1

Je bent niet goed bij je hoofd. Een overheid die bewust religeus onderwijs sponsort met belastinggeld, is een corrupte overheid in een geseculariseerde samenleving zoals de onze. Ik stel voor, KEIHARD te straffen (ouders). Ook als een blank kleutertje met blanke ouders, de Hitlergroet geeft, wordt er KEIHARD opgetreden. Er is geen enkel verschil met de islam.

Omnisofos | 21-08-17 | 19:50

He? Nou snap ik het niet meer. Eerst werd Pegida in het verleden door GeenStijl 'verheerlijkt' en nu afgebrand.

Eshek | 21-08-17 | 19:34 | 1

ronaldo is bang dat fascisten hem een nazi noemen

eriksweet | 21-08-17 | 20:02
-weggejorist-
Maxx! | 21-08-17 | 19:32
-weggejorist-
B0bBer | 21-08-17 | 19:06

Tja, ik keur het niet goed. Maar ik begrijp wel dat een hele hoop mensen het na de zoveelste islamitische aanslag met weer tientallen doden en gewonden en alweer een wegkijkende elite (politiek, bestuur, media) ook ff niet meer weten en dan maar op deze wijze hun ongenoegen uiten. Nogmaals, niet fris, niet netjes, maar wel begrijpelijk.
Off topic (en gek genoeg tegelijkertijd heel erg on topic): sinds vanochtend weet ik dat er in België inmiddels compleet geradicaliseerde kleuterklassen zijn. Misschien is zo'n hangslot an de poort dan toch niet zo'n slecht idee. Maar dan zonde doodshoofd en dreigbriefje. Deal?

Stijlicoon | 21-08-17 | 19:00 | 1

Ik keur het wel goed. Ik hoop op meer ludieke, geweldloze akties tegen de miljoenen religeuze Nazi's die hier rondlopen, ook de hardcore Christenen die hun kinderen weigeren te inenten. Ik hoop op opstand vanuit niet-gelovigen. Maar de meesten kijken weg of zijn te beïnvloed door links en policor en een oud hippie-moraal.... Religie moet worden afgeschaft. Het mag werkelijk niets meer betekenen, geen enkele macht hebben in een intelligente moderne maatschappij zoals de onze, anno 2017.

Omnisofos | 21-08-17 | 19:55
-weggejorist en opgerot-
RivkaJabu | 21-08-17 | 18:40

ik keur deze actie niet goed, maar ik keur het ook niet af. ik laat het lekker lekker in het midden. en ik zie het als een teken van een falende overheid. waarbij burgers het heft in eigen handen nemen.

dydxsq | 21-08-17 | 18:40 | 4

'T is een basisschool hè. Die kids zijn tussen de 6 en 12 jaar. Dan is een doodskop misschien toch niet zo'n goed plan.

Stijlicoon | 21-08-17 | 20:44

Een ouder die niet geconditioneerd is door de haat van de islam, brengt zijn kind echt niet naar een islamitische school. All ouders hier zijn op deze school zijn dus potentiele islamisten.

salonsocialist | 21-08-17 | 20:56

@Stijlicoon
In mijn klas werden alle jongens op hun elfde door de juf (actief lid GroenLinks) voor seksist en aanrander in de dop uitgemaakt, alleen omdat ze op school een oude Nieuwe Revu uit de leesmap hadden verborgen (die de juf bij toeval ontdekte). Dat vond Nederland toen ook heel normaal. Ergo, ik lig niet echt wakker van een doodskop op een rubberen tegel bij de school. Ergens ben ik blij dat er eindelijk weerstand wordt geboden aan de zieke indoctrinatie van *kinderen* met als belangrijkste resultaat dat ze kansarm en los van onze samenleving een makkelijke prooi worden voor haatimams en ronselaars. Met als ultieme gevolg het platgereden dode hoofd van een 7-jarig joch, zoals we vandaag nog hebben kunnen zien. Is dat de schuld van een fietsslot om het schoolhek of van een met de paplepel ingegoten fascistische doctrine?

Tuurlijk, democratie en rechtsstaat FTW enzo - wat dat betreft zijn de EU en de laatste kabinetten echt een lichtend voorbeeld. En goed voorbeeld doet volgen.

Professor Superhirn | 21-08-17 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

tokkies zijn mensen waar we al onze handen vol aan hebben. goede reden om immigranten buiten te laten. we hebben al genoeg problemen met ons eigen volk.

dydxsq | 21-08-17 | 18:39

Tokkies zijn een grotere plaag voor onze samenleving dan moslims.

DrumPiet | 21-08-17 | 18:05 | 4

Ah, ik zie dat Goktrommel ook weer een nieuw accountje heeft....

Slipsnifter | 21-08-17 | 18:34

Tokkies zijn niet religeus. Ze weten niet beter. Moslims kiezen zelf ervoor zich aan te sluiten bij een Nazi-doctrine, Nazi-ideologie.

Omnisofos | 21-08-17 | 19:45

Nou ben ik bepaald geen fan van het tokkiedom in Nederland met dit soort acties, maar de acties van de kant van de moslims - zoals nu weer in Spanje - zijn toch echt van een wat andere orde van grootte dan een koor "Daar moet een piemel in" zangers.

Dr_Johnson | 21-08-17 | 21:30
▼ 1 antwoord verborgen

Laffe actie. Ga naar Kamer 2, Tel de verhouding godsdienst-nongodsdienst en verander de Grondwet navenant. Artikel 23a: Nooit en te nimmer zal welke religie dan ook boven de wet gesteld worden. Kerken, moskeeën en overige zetels van religie betalen gewoon belasting, btw etc. Het wordt verboden om welke religie dan ook zogenaamd politiek correct aan te pakken. Haatzaaien is verboden (= geen tolerantie dus), geld ook voor kindbruiden en voor het zgn gratis geld. Wie hier wil wonen, eerst werk hebben en zelfvoorzienend zijn. Dan na 10 jaar recht op NL-schap (ander paspoort weg dus). Klaar. Zalm, doe er wat mee. Of anders Thierry.

Turambar | 21-08-17 | 18:01 | 1

100 x liever Thierry!

lanexx | 21-08-17 | 19:19

Als je iets doet, doe het dan goed. Er zijn veel leukere, ludieke en slimmere acties te verzinnen. Zonder geweld. De echte waarheid? West Europese landen die een 50+ jaar oud geintje toepassen om TOCH religeus onderwijs te sponsoren, vieze vuile hufters, via de wet op 'bijzonder' onderwijs en met belastinggeld.

Omnisofos | 21-08-17 | 17:52

Veel opmerkingen over "kinderen lastig vallen". Er is geen enkel kind lastig gevallen, geen enkel. Dit in tegenstelling tot een week van aanslagen.
Er is wel een schoolgebouw van een stichting met haatbaarden lastig gevallen. Een school waar ze kinderen dagelijks lastig vallen met nare oetdomme en anti westerse indoctrinatie. Maar over kinderen op deze manier lastig vallen hoor ik niemand boos zijn.
In mijn ogen is de pegida actie stompzinnig en het dagelijks open doen van de deur van de islamitische school om kleine kinderen te hersenspoelen is ronduit kwaadaardig.

Winter_is_coming | 21-08-17 | 17:47

Ondanks Pegida 'goedkeuring' is dit naar mijn idee weer een false vlag. Het zou me niet verbazen als dit vanuit de eigen achterban komt. Wie laat zich anders langer dan een minuut vertragrn door een 5 euro slot. Eerst wordt flink de media gezocht.

Snorkle | 21-08-17 | 17:47
-weggejorist-
maakgeenbaluit | 21-08-17 | 17:45

Als je wederom teleurgesteld bent door de overheid, tsja, dan krijg je dit. Overigens nog kinderspel in vergelijking met wat de halal-kindjes in België tussen de oren gepropt krijgen. Daar is dit nog (haram)kinderspel bij!

Tikkie Terug | 21-08-17 | 17:42

Sorry Ronaldo, maar ik vind het wel een jankie-boeboe stukje... eerlijk gezegd. Dit is geen aanslag, dit is gewoon een pesterijtje.... een incidentje, dus doorlopen!

Sarcastisch varken | 21-08-17 | 17:37
-weggejorist-
maakgeenbaluit | 21-08-17 | 17:33 | 1

"Sterker nog, leg uit waarom islamitische basisscholen niet passen in de ontzuilde cultuur van onze grote steden en alleen maar voor meer segregatie en achterstanden zorgen. Schaf ze af. Daar is de democratie voor verdomme. Maar laat die kinderen met rust."

Hear, hear, Ronaldo! Ik baal altijd godsgruwelijk als ik dit soort berichten lees, of als er weer wat varkenskoppen bij een moskee zijn achtergelaten, of een paar dronken mongolen een in elkaar geflanste molotovcocktail bij een moskee naar binnen gooien.

Ik ben van mening dat onze westerse samenleving en onze westerse normen en waarden veruit superieur zijn aan die geïmporteerde woestijncultuur met dat dwaze, intolerante, en vaak agressieve bijgeloof.

Maar dan moeten de vertegenwoordigers van die superieure westerse beschaving eea wel demonstreren in hun uitingen en gedrag, OOK "mentaal uitgedaagde" tokkies. Dus inderdaad ja, een domme kudtactie, dit fietsslotje.

Dr_Johnson | 21-08-17 | 17:33 | 2

Los daarvan het heeft een hoog ziejewel effect en geeft een hoop krijsers die zeggen links te zijn recht om op en in tal van papieren columns, praatprogramma's en blogs los te gaan.

Fascisten komen in diverse smaken, dit is de nationalistische.

litebyte | 21-08-17 | 17:40

De liefhebbers van allah hebben lak aan de superieure Westerse beschaving en dito waarden. Dus daarmee zal je je kop niet redden. Kijk naar Ronse in België wat die kleuters reeds verkondigen... neen in een ontzuilde cultuur passen deze zeker niet.

Benesha | 21-08-17 | 19:58
-weggejorist-
hans6100 | 21-08-17 | 17:21

Een simpel 5 euro slot met een briefje waarop wordt verzocht om in verzet te komen tegen dit soort scholen lijkt mij een keurige actie.

EnzoIshet3 | 21-08-17 | 17:18 | 3

Dat doodshoofd is dan weer wel wat te veel.

EnzoIshet3 | 21-08-17 | 17:20
-weggejorist en opgerot-
maakgeenbaluit | 21-08-17 | 17:38

Wauw... een doodshoofd! Pffft! Dat staat ook op veel schoonmaakmiddelen... ook maar uit de handel nemen dan?

Sarcastisch varken | 21-08-17 | 17:49

Niet echt een slimme actie, de gemiddelde Fin leert al met een betonschaar te werken, nog voordat hij uit de luiers is, een lullig fietsslotje is een peulenschil voor die gasten.

albundy_33 | 21-08-17 | 17:17

Bij een basisschool? Kinderen zijn altijd onschuldig en worden beïnvloed door ouders, leraren en de directe omgeving. Wat een niveau.

jezusisonzin | 21-08-17 | 17:14

Zou beter zijn als alle moslimscholen opgedoekt zouden worden! Integreren of wegwezen!

Lexus01 | 21-08-17 | 17:10 | 1

I have a dream... morgen gaan alle geloofscholen op slot en de kinderen kunnen gelijk doorlopen naar de openbare scholen alwaar ze met open armen ontvangen worden.

simplesimpie | 21-08-17 | 22:27

Pfff.... Ik zie alleen maar een bericht waaruit blijkt dat Pegida het wel een geslaagde grap vindt - er staat nergens dat zij er zelf achter zitten. En waarom nou weer zo'n vaag jaren dertig propaganda lettertype? Kunnen die moslims nou echt niks beters verzinnen dan alles eindeloos koppelen aan nota bene het beste vriendje van hun eigen groot moefti?

Pierre Tombal | 21-08-17 | 17:07

als iemand en beter idee heeft...

eriksweet | 21-08-17 | 17:06

Welke tekst staat er nou op dat briefje?

komtdatschot | 21-08-17 | 17:01 | 2

'Nederlanders kom in verzet tegen islamisitsche scholen!'

Mr_Natural | 21-08-17 | 17:07

'Islamitische'

Mr_Natural | 21-08-17 | 17:07

Volgende keer tevens jezelf aan de poort vast ketenen als protest. De Greenpeace methode. Dat mag volgens GL en SJW.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 16:59

moitambien | 21-08-17 | 16:47

Ik ben absoluut voor optreden maar niet ongenuanceerd graag. Om even een parallel te trekken; toen Saddam Hussein werd afgezet heeft de coalitie haar best gedaan om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken. Makkelijker en goedkoper was het geweest om het hele land tot een parkeerplaats te nuken. Dat doen we dus niet. Zelfs als het aan onze kant ook slachtoffers kost. En we bedreigen dus ook geen kinderen met de dood.

Joffri | 21-08-17 | 16:57 | 4
-weggejorist-
PlatteHoofd-IpneHaar | 21-08-17 | 18:01

Volgens mij heeft niemand die kinderen bedreigd.
moitambien | 21-08-17 | 17:44

Okay.... briefjes met doodshoofden erop op de school waar mijn kinderen dagelijks heengaan zou ik persoonlijk toch wel als bedreigend ervaren.

Joffri | 21-08-17 | 20:44

Bij gevaarlijke stoffen staat ook een doodshoofd, pak aan, daar is tie rubber tegel.

Dirty-Harry44 | 21-08-17 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen

Fuck die kindertjes ook. Onschuldig my ass. Daar begint t kwaad. Laten wij proberen het dan maar zelf zo vroeg mogelijk stoppen.
@Releasethehounds | 21-08-17 | 16:44
Dachten die paar debieltjes ook die een brandbom naar een moskee gooiden.
Paar jaar op de terrorisme afdeling in Vught tot gevolg.
Er schijnt daar nog plek te zijn voor dit soort tuigh.

Berbaar | 21-08-17 | 16:54 | 2

Wat hebben moskeeen met scholen te maken? Oh wacht...

Releasethehounds | 21-08-17 | 18:43

@ berber: in je heimat de Schilderswijk mogen ze ongestraft Joden de dood in wensen. Dat privilege is jouw soort toegekend.

Dirty-Harry44 | 21-08-17 | 21:17

Boos op de politieke elite ,nee hoor ik ben boos op al die mensen die zich elke keer opnieuw laten hersenspoelen door de linkse media en dan weer die politieke lovers van de Islam kiezen .

blauwe zander | 21-08-17 | 16:46

Going all soft Ronaldo? We moeten WEL aan symptoom bestrijding doen. Kans is bijzonder klein dat de huidige moslimproblematiek effectief en doortastend het hoofd wordt geboden door de huidige mensen politici dus dan maar een ontmoedigingsbeleid vanuit de inheemse bewoners. Geen Islam scholen, geen (mega)moskeeen, geen gescheiden zwemlessen, geen folders in Arabisch und soweiter,

Als je als moslim je geloof dermate actief wil belijden dan zijn daar genoeg landen voor. Nederland is daar niet een van.

Fuck die kindertjes ook. Onschuldig my ass. Daar begint t kwaad. Laten wij proberen het dan maar zelf zo vroeg mogelijk stoppen.

Releasethehounds | 21-08-17 | 16:44

Binnenkort een foto in de Azijnbode met de directeur van de school in jurk en met baard, die het slot MET sleuteltje omhoog houdt om te bewijzen dat het echt wel een bedreiging was.

Graaf van Egmont | 21-08-17 | 16:41 | 1

Of je leest gewoon de linkjes even voordat je een "grap" maakt die slaat als kudt op Dirk want dan zie je dat de directeur een directrice is genaamd Gülsüm Dogan.
Lez0n!!

Berbaar | 21-08-17 | 16:58

velen hebben het over het doodshoofd , dus alweer een tekening waar men over valt? Cartoons en tekeningen , daar vallen toch alleen moslims over ,hoorde ik na dat er wat mensjes doodgemaakt werden bij Charlie Hebdo dagenlang.???
Over een Deens cartoonist maar niet gesproken . En hier vallen over een tekening Als U allen even een spiegeltje zoekt ( zij die dat verfoeien).
Doen ze nog wel aan tekenen op school tegenwoordig ,of is dat al terroristisch gedachtegoed??
Domme aktie , maar zoals al eerder geplempt .... false flag.

medelmo | 21-08-17 | 16:36 | 2

Hoe weet u zo zeker dat het een false flag is ?
Uw alu hoedje zit volgens mij wel iets te strak, u klinkt namelijk als een moslim die elke schuld bij voorbaat bij de joden en Israel neerlegt of een links gekkie die krampachtig probeert weg te kijken van de dingen recht onder zijn neus en de schuld alvast bij rechts of het westen legt, een tikkie hypocriet dus .

Castor12 | 21-08-17 | 16:58

zag de dader wegfietsen zonder slot. dat doet geen nederlander.

medelmo | 21-08-17 | 17:15

Waarom zou dit geen "false flag" kunnen zijn?
Genoeg linksmensjes in dit land die tot zoiets in staat zijn hoor, en het werkt ook nog.

Slipsnifter | 21-08-17 | 16:33 | 1

Ah, ik zie dat ze er zelf verantwoordelijkheid voor nemen, dan heb ik niks gezegd.
Behalve dan dat al die jihadaanslagen van de afgelopen tijd iets ernstiger van aard zijn.

Slipsnifter | 21-08-17 | 16:36

Democratie. Welke partij beveelt Ronaldo aan?

CeesClosed | 21-08-17 | 16:28

niet geschoten, altijd mis

eriksweet | 21-08-17 | 16:28

Ze gassen in iedergeval niet met een gehuurd busje dwars over het schoolplein tijdens speelkwartier. Dat is dan weer de meevaller. Maargoed, ja zielige actie, zo maak je jezelf niet echt geliefd.

nikolaiOsaka | 21-08-17 | 16:25

Intussen op de joop : "Opvallend is dat de actie door de NOS niet als extreemrechts wordt gebracht maar als een ‘reguliere’ protestactie. Dat levert de nieuwsorganisatie, die Pegida eerder presenteerde als een actiegroep van ‘bezorgde burgers’, kritiek op".

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-08-17 | 16:21
-weggejorist en opgerot-
Pietnietnietniet | 21-08-17 | 16:17 | 1

Niet echt een sjieke actie. Ik heb ook liever geen islamitische scholen maar als ze zich aan de wet houden en zich uitspreken voor de Nederlandse waarden moeten deze scholen gewoon kunnen bestaan.

Hetgeen wat ik me dan weer afvraag is hoe zo'n school in zo'n prachtig jaren 20 pand in zo'n nette Leidse buurt terecht komt. Zit daar buitenlands geld achter?

MPdeH | 21-08-17 | 16:16 | 2

achter alles zit via de omweg buitenlands geld ,vandaar het wilhelmus "van duitchen bloed". En van SA en de brotherhood of jurkjesmannen .

medelmo | 21-08-17 | 16:26

Nee, gewoon geen religieus onderwijs, ook geen christelijk of ander religieus onderwijs. Ben je gelijk van dat gezeik af

Zoon van Boer | 21-08-17 | 16:52

Stomme zet van Pegida (als het ze zijn tenminste). Nu geef je de hele NPO de kans om voorbij te gaan aan de 4 of 5 islamaanslagen van de afgelopen week en het alleen nog maar te hebben over de afschuwelijke, afschuwelijke geweldsgolf tegen kleine kinderen. Ik hoor ze al bijJinek, van Graaikerk, .... Al begrijp ik de aktie ergens wel, de politiek gaat aan de angst van de burger voorbij. In hun luxe wijken heb je de ellende van de moslimwijken niet.

HijgentHert | 21-08-17 | 16:13

Vanochtend nog een interview met Pim Fortuyn gezien. Wat zag die man het toen al goed..

Schauspieler | 21-08-17 | 16:12
-weggejorist en opgerot-
Pietnietnietniet | 21-08-17 | 16:10

nazi, het magische woord

eriksweet | 21-08-17 | 16:06 | 2

Nazi met Sate, heerlijk.

Mark_D_NL | 21-08-17 | 16:11

nazi of bamzi

eriksweet | 21-08-17 | 16:23

false flag in opdracht van overheid , signaalfunctie en de straf wederom gebaseerd op terroristisch gedachtegoed , om U te laten dimmen. kans 1

moslimtruc zoals gisteren aangekondigd t.a.v sjeik fawaaz de verbannene , met alle toegestane middelen.... en zieligheids factor vergrotend / en de mogelijkheid om te zeggen , zie nou wel wij worden gehaat , bij demonstratie en georganiseerde oproer binnen deze week/weekend is dit voor mij de grootste kanshebber.

medelmo | 21-08-17 | 16:05

Goh , wat erg. #bothsides

Worst_kaas_scenario | 21-08-17 | 16:05

Ik zie geen actie gericht tegen kinderen, ik zie een actie gericht tegen islamitisch onderwijs. Op zich prima en verdedigbaar, maar met dat doodshoofd ben ik minder gelukkig. Ik neem daarom nadrukkelijk afstand van dat doodshoofd.

Prof. v.d. Neuq | 21-08-17 | 16:04

ronaldo de zwitser

eriksweet | 21-08-17 | 15:58

Ach ja , en dan die nazi doodskop er ook nog bij, stelletje imbecielen !
Doordat veel mensen door SJW gekken bij de minste scheet als nazi worden weggezet gaan de echte nazi's zich als groep steeds sterker en groter voelen en als Antifa zo achterlijk door gaat met geweld en besmeuren is dat precies was ze gaan bereiken .

Castor12 | 21-08-17 | 15:56 | 4

Ah, zomaar toevallig een doodshoofd !
En wat zou die doodskop dan misschien , eventueel, bijvoorbeeld hier moeten betekenen ?

Castor12 | 21-08-17 | 16:51

Geen idee wat het betekent, niet mijn briefje vriend. Misschien "Pas op! Gevaarlijke ideologie!"?

Maar jij zegt "nazi doodskop", en dat is één specifiek plaatje. Jij nu snappie?

RightWingDanceSquad | 21-08-17 | 17:17

U heeft werkelijk geen idee wat een doodskop naar iemand sturen betekent, dat is geheel nieuw voor u ?
Hou toch op man !

Castor12 | 21-08-17 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Cumbaya zingen werkt niet. Kaarsjes branden werkt niet. Stille tochten werkt niet.
Misschien werkt dit. Wie weet heb je 1 aanslag minder hierdoor.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 15:56
-weggejorist-
XaaD666 | 21-08-17 | 15:54

Al het onderwijs omvormen naar openbaar onderwijs. Je geloof beleiden doe je maar in je vrije tijd. Vanaf 18 jaar pas je brein laten vergiftigen door kerkelijke instanties. Net als drank en roken.

Hiesjes | 21-08-17 | 15:54 | 1

Daar teken ik direct voor.

Joffri | 21-08-17 | 16:17

Heel veel van die lieden hebben toch een betonschaar. Of is die alleen voor in de late uurtjes ?

Dagloner | 21-08-17 | 15:51
-weggejorist-
koter | 21-08-17 | 15:51 | 3

Het is een symbolische actie: de de scholen waar de Islam verspreid wordt op slot. Dat voorkomt haat en geweld—is wellicht het idee erachter. Er gaat bijzonder weinig dreiging van deze actie uit, maar ze doen ook meer schade dan goed. Het geeft de Moslim-community reden in hun geliefde slachtofferrol te schieten. Waar wij allang geen aangifte meer doen of zelfs nog onder de indruk zijn van de haat, geweld, misdaad en terreur uit de groepen waar men de Islam bedrijft, voelen de Moslims zich enorm ‘bedreigd’ door een dun goedkoop fietsslot en een weinig zeggend briefje. Van de NOS-site: "We zijn hier erg van geschrokken, want je weet niet wat mensen in hun hoofd halen. Veel medewerkers voelen zich nu niet veilig." En verder: “De school heeft aangifte gedaan van discriminatie, aanzetten tot haat, smaad en vernieling.” Mijn God, wij weten niets meer op welke fronten we allemaal aangifte zouden kunnen (en misschien moeten) doen… En we zouden er een dagtaak aan hebben. Hoe dan ook, contra-productieve actie.

NO-BLOW | 21-08-17 | 15:51 | 2

Je weet toch wel dat het personeel op islamitische basisscholen voornamelijk bestaat uit niet-islamitische Nederlanders.

koter | 21-08-17 | 15:55

aangifte ?? sinds wanneer kun je voor een aangelegd slot aangifte doen .
Zelfs voor een opengebroken slot of voordeur kan dat niet eens .
tenminste , als je autochtoon en geen moslim bent.
De deuren van scholen waren wel vaker dichtgelijmd , maar dat was voor iedereen met schoenmaat 873 ter wereld gebootvluchtelingd kwam.

medelmo | 21-08-17 | 16:23

Laat kinderen er even buiten ja.
suqmadic | 21-08-17 | 15:07

Roflol, dat is juist de hele bedoeling van het slot, de kinderen buiten de school houden.
En trouwens, hoe moeten we die islamitische scholen dicht krijgen Ronaldo, PVV tot een hele grote partij maken? Referendum?...

Hemmenaar7 | 21-08-17 | 15:48 | 1

Das dan wel grappig gevonden idd, leuk. Maar jij stelt dus gewoon illegale acties voor om moslim kinderen lastig te vallen of begrijp ik je verkeerd?

suqmadic | 21-08-17 | 16:49

Stomme actie Pegida! Dadelijk haten ze ons Nederlanders nog meer dan voorheen.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 15:46 | 1

Tot het geld op is.

Implants | 21-08-17 | 19:57

Gum er maar eentje uit,heb echt maar een keer gedrukt.

storm op komst | 21-08-17 | 15:45

Het is een cri de coeur van eenvoudige mensen uit volksbuurten die zien wat moslims in hun omgeving teweegbrengen. Ik kan het ze daarom niet kwalijk nemen.

Willibald von Klúúúk | 21-08-17 | 15:43
-weggejorist-
storm op komst | 21-08-17 | 15:42

Als ze straks op de islamitische scholen het Wilhelmus gaan zingen komt alles goed,ja hoor echt waar.

storm op komst | 21-08-17 | 15:42

"daar is de democratie voor" Welke democratie? Je bedoelt 1 keer per 4 jaar een stipje zetten en dan opgescheept worden met een nep parlement? Alsof dat helpt. Jezus wat een politiek correct geneuzel. Mensen zijn het zat. Misschien niet al te netjes maar geweldloos en een hangslot heeft geen gevoel. Dat jongetje van 4 uit Australie dat onlangs zonder pardon is dood gereden had dat wel. Zijn ouders ook overigens.

doskabouter | 21-08-17 | 15:42 | 1

Het jongetje was 7 maar dat maakt het niet minder erg.

doskabouter | 21-08-17 | 15:47

-weggejorist-
Graaf van Egmont | 21-08-17 | 15:36

Dat verwachtte ik al. Mijn thermometer werkt als een thermostaat. Het begint hier eng te worden.

Graaf van Egmont | 21-08-17 | 15:42 | 1

Ach er zijn plenty webstekjes waar dit soort onzin wel gedoogd of zelf aangemoedigd wordt.
Misschien eens de hand in eigen boezem gsteken?

Berbaar | 21-08-17 | 16:00

Overigens, was dit wel een PEGIDA actie? Ze berichten wel vaker op hun facebook over acties waar ze zelf niets mee te maken hebben.

quantumcollider | 21-08-17 | 15:41

het wordt tijd om een kant te kiezen lijkt me

eriksweet | 21-08-17 | 15:40 | 1

Onzin. Geen enkele idioot verdient een kant.

eigen-mening | 21-08-17 | 15:42

Dit soort onzin help niet. Levert niets op, en je krijgt alleen maar "Ja, maar hullie!" reacties. Bovendien, acties waar kinderen zelfs maar indirect zijn betrokken zijn altijd -1.

quantumcollider | 21-08-17 | 15:39

Ja hallo, ga ze even lekker de les lezen ofzo. Lekker kansrijk!
Het gros van de lieden stemt al jaren PVV, ziet het de 2e partij worden om vervolgens uitgesloten te worden door onze "vertegenwoordigers" die van een gevolg een oorzaak maken.
En gaan we hier belerend doen en wel even vertellen wat ze WEL moeten doen?
Weet je, die uitspraak "zachte heelmeesters maken stinkende wonden", daar zit best wat in! Het zal nog lang duren voor die geur weer van Het Binnenhof verdwenen is....

Gazzerop | 21-08-17 | 15:39

Mark_D_NL | 21-08-17 |

Ik had het over Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:26 , die beweerde dat dat slotje een aanval op kinderen is.

kwark001 | 21-08-17 | 15:38 | 3

sorry, mijn ecuus, mijn fout zie het nu... vond het al raar van je.......

Mark_D_NL | 21-08-17 | 15:43

excuses dus...

Mark_D_NL | 21-08-17 | 15:43

Het is geen aanval, dat klopt.
Het is echter wel een zeer lage actie. Volwassen problemen dient men met volwassen te bespreken.
Dat er uberhaupt mensen zijn die kinderen bij deze ongein willen betrekken is vooral heel erg fout.

eigen-mening | 21-08-17 | 15:45
-weggejorist-
Graaf van Egmont | 21-08-17 | 15:36

Ik ben verbaasd over de gutmensch-pronk reacties hier. We hebben tot belachelijke toe geprobeerd de problemen met praten en relativeren op te lossen. Het is er alleen maar veel erger op geworden. Nu worden we zelfs op straat doodgeschoten en doodgereden. Hoe lang moeten we nog blijven praten?
Of schijten jullie gewoon in je broek en hoop je dat moslims jullie zullen sparen omdat jullie toch zo lief en begripvol voor hen waren?

moitambien | 21-08-17 | 15:35 | 12

Joffri | 21-08-17 | 16:10
Je kunt heel lang proberen een nuance te blijven houden.
Maar als het duidelijk heel eenzijdig is en blijkt dat het absoluut niets bijdraagt aan enige verbetering moet je er gewoon mee stoppen.
-
Had de overheid in het verleden niet zo weggekeken en harder opgetreden was dit allemaal niet nodig geweest. Vergeet niet dat men in de 90ér jaren zelfs verbood om criminaliteit door moslims gepleegd te noemen! Zo slap was men!

moitambien | 21-08-17 | 16:47

@moitambien | 21-08-17 | 16:35
Prima, voor dat soort tuigh dat "actie wil ondernemen" buiten de wettelijke kaders hebben gelukkig wetten.
Als die een paar jaar willen gaan zitten in de terroristen afdeling in Vught en daarna nooit meer aan de bak willen komen want extreem rechtse terrorist dan prima joh.

Berbaar | 21-08-17 | 17:18
-weggejorist-
Bergbloempje | 21-08-17 | 17:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Val geen kinderen lastig, dat is nooit acceptabel.

eigen-mening | 21-08-17 | 15:35

Vijf kinderen zijn vorige week in Barcelona vermoord. Het advies om de kinderen met rust te laten is dan ook rijkelijk laat.
Het meest ergerlijke aan deze actie is dat je weer munitie aan Klaver, Pechtold, Rutte en consorten geeft. "Zie je wel, zij doen het ook."

spanarchist | 21-08-17 | 15:31 | 1

"Zie je wel, zij doen het ook."

Dat is precies waarom WIJ geen kinderen lastig vallen. Ik snap niet dat je dit in één tegel veroordeeld en vergoelijkt.

Joffri | 21-08-17 | 16:14

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:26

Doe niet zo hysterisch. Kinderen aanvallen? Waar dan?

kwark001 | 21-08-17 | 15:30 | 3

Manchaster, concert, kinderen, meisjes van 16 jaar. Kapot gemaakt door een Moslim met een soort van Spijkerbom.
--
Moord op kinderen ontkennen omdat je een goed mensch wilt zijn. Walgelijk mens ben jij. Maar ik ben niet de eerste die je dat verteld, toch....

Mark_D_NL | 21-08-17 | 15:36

lood om oud ijzer wil graag etaleren wat een goed mens hij is.

moitambien | 21-08-17 | 15:40

Prima, als je wilt zeveren over een woord en dat je een aanval blijkbaar alleen met geweld associeert. Dan noemen we het geen aanval maar een actie gericht tegen kinderen. Het uitgangspunt blijft hetzelfde.

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:44

Waarschijnlijk een hoax. Dat was het in ieder geval 9 van de 10 keer in dit soort gevallen.

du Roi Soleil | 21-08-17 | 15:26

Voor alle reaguurdertjes hierboven die zich denken te rekenen tot de verlichte westerse maatschappij, maar het toch prima vinden om kinderen! aan te vallen middels een protestactie. Begrijpen jullie dan echt niet, dat dit soort acties het zo makkelijk maken om alle islamkritiek in de nazistische hoek te schuiven? Dat je dus juist het tegenovergestelde bereikt van wat je wil bereiken? Dat wij er prat op gaan de een verlichte en betere cultuur te zijn, maar dat je dat argument met 1 slotje en een doodskop bij een school volledig de nek omdraait?

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:26 | 6

@Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:26 |
U heeft mijn stuk niet goed begrepen? Ik keur niets goed. Ik stel slechts iets vast. Het is een natuurkundige wetmatigheid dat je op actie uiteindelijk reactie gaat krijgen. Hoe abject u en ik dat ook mogen vinden. Als de enorme olifant in de kamer al jaren, zo niet decennia categorisch genegeerd wordt. Als je vandaag leest dat zelfs kleuters op school al met de meest virulente haat jegens alles dat niet-moslim is over de brug komen. Het mag evident zijn dat zij dit overduidelijk níet zelf bedacht hebben maar dat dit ergens vandaan moet komen (hoi ouders!). En er wordt dan nog steeds om de hete brij heen gedraaid (ik heb net de directeur van de desbetreffende school op de radio gehoord en kon alleen maar head desken bij zoveel onbenul). Dan komen mensen uiteindelijk zelf in het geweer en vaak niet op de meest smakelijke of slimme wijze. Dit alles had voorkomen kunnen worden als men bereid geweest was om de bezwaren van deze mensen, hun rechtmatige bezorgdheid en angst, aan te horen. Maar elke discussie wordt in dit land al dood geslagen met de alom bekende dooddoeners nog voordat hij op gang is. Actie/reactie dus.

Sjefke7807 | 21-08-17 | 15:44

@Sjefke7807
Ik heb uw stuk goed begrepen en mijn plempsel was ook zeker niet tegen u gericht. Maar ondanks dat je het niet direct ziet krijgt de weloverwogen islamkritiek een steeds breder podium, ondanks de vele, vele linksdeugende demagoogjes die dit dood willen slaan met godwins en wat dan al niet meer. Dit soort acties maakt dit oh zo makkelijk!

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:53

Dus als ik in Spanje mijn fiets op slot zet ,terroriseer ik de Vuelta??

medelmo | 21-08-17 | 16:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste Ronaldo,
Ofschoon ik me een heel stuk kan vinden in uw topic en het er voor het grootste gedeelte ook mee eens ben wil ik toch er ook de volgende kanttekening(en) bij zetten;
* Het praten heeft al die jaren bar weinig opgeleverd. Als er al over gepraat mag worden. Vaker wordt men de mond gesnoerd nog voordat er goed en wel een zinnige discussie op gang is gebracht.

* Als er al actie ondernomen wordt tegen bv haatsjeiks, dan worden we met onze eigen democratische en rechtsmiddelen in ons hemd gezet en woekert het probleem en dus gevaar gewoon verder.

* De Politiek laat al jaren overduidelijk zien de mening van de mensen die aan de ontvangende kant van al die fijne Multikul zitten niet op prijs te stellen. Want het verpest hun appeltjes-groene-weiden wereldbeeld nogal.

* Als u alleen naar de topics van vandaag op GS kijkt, en dan met name het topic over de radicaliserende kleuters(!), is er wel degelijk een heel serieus probleem met de islam en haar uitwassen.

Is deze actie kies? Neen. Slim of constructief? Al helemaal niet. Maar als de burger, die zijn eens vreedzame buurt en land/continent onherkenbaar ziet veranderen en niet ten goede, constant nul op het rekest krijgt en terug de hoek in getrapt wordt. Dan ga je uiteindelijk dit soort acties, hoe abject en niet constructief ook, krijgen. Want de bevolking zit met de handen in het haar, wordt niet gehoord en zal dus uiteindelijk zelf in actie komen uit bittere wanhoop.

Sjefke7807 | 21-08-17 | 15:26 | 2

Het begon met een slot...,

Moeimaker | 21-08-17 | 15:27

+1. We zien al jaren Pallie kindertjes opgeleid worden tot terrorist. Dit overigens met voornamelijk nederlands geld. En men denkt dat dat hier niet gebeurt... Nu wordt weer wat bewijsmateriaal getoond. En nog blijft men wegkijken. Gaan we rustig wachten totdat het eerste 5 jarige moslim kindje een blond leeftijdsgenootje gaat aftuigen?
--
Ook een Moslim kleuter kan dus je hele familie afmaken... have fun, wat een gaaf land.

Mark_D_NL | 21-08-17 | 15:31
-weggejorist en opgerot-
viezzionair | 21-08-17 | 15:25

@mezelf: falsE flag

spekpater | 21-08-17 | 15:24

Het is maar een slot met wat tekst. Als het antifa was geweest, stond het gebouw in de fik. Loop niet zo te zeiken man..........

chrisjuh | 21-08-17 | 15:24

OK. Dus ophef op de Islamitische school om een fietsslot, maar waarschijnlijk geen ophef over alle bloedige aanslagen van afgelopen week namens de Islam. Juist deze scholen moeten na iedere aanslag hun scholieren duidelijk maken dat dit niet goed is en 'niets met de Islam' te maken heeft. Maar hoogstwaarschijnlijk zal het gesprek gaan over het fietsslot...

salsaparilla | 21-08-17 | 15:23

"Geradicaliseerde tokkies blokkeren ingang islamitische school met kettingslot"

Godverdomme zeg., en nog wel met een kettingsslot van enorme proporties.
Ik neem meteen afstand van die geradicaliseerde tokkies en stel voor om vanavond een stille tocht langs deze school te houden om zo onze solidariteit te tonen.

Marie Curieux | 21-08-17 | 15:23 | 1

Kak, was zo geschokt door deze aanslag dat ik kettingslot met dubbel s heb geschreven.

Marie Curieux | 21-08-17 | 16:01

Zo'n actie richt lijkt me helemaal niets uit
even los van het verder vrij kinderachtige karakter

Tobi | 21-08-17 | 15:22

De school sluiten had ik liever op een andere manier gezien.

de uitbater | 21-08-17 | 15:22

Tot het tegendeel is bewezen: fals flag!

spekpater | 21-08-17 | 15:21 | 2

false flag, overigens

Tobi | 21-08-17 | 15:23

Yes
FalsE flag ( oorzaak: Chardonnay)

spekpater | 21-08-17 | 15:26

Einde van de Domheid | 21-08-17 | 15:16

Wat gebeurde er twintig jaar geleden in Oostenrijk?

kwark001 | 21-08-17 | 15:20 | 1

Toen was het vroeg winter.

D-Fens_1963 | 21-08-17 | 15:53

Ik zie opeens weer types verschijnen, net wakker of toch afwezigheid afhankelijk van onderwerp.

MarcS | 21-08-17 | 15:18 | 1

Sorry moest de kinderen van school houden....

medelmo | 21-08-17 | 16:13

Als eenmalige actie valt dit wel onder *protest*.
Islam scholen verder graag sluiten nadat objectdief is vastgesteld
dat ze onder de maat onderwijs geven een haatzaaien.
Dat gaat lukken, schat ik..

hotmint | 21-08-17 | 15:18 | 1

Ja als je wilt dat je kind niet integreert, nooit een baan krijgt en ook meteen de kans op radicalisering wil optimaliseren moet je hem/haar naar een islamitische school sturen. Briefjes met doodshoofden richting kinderen is desalniettemin echt schandalig en getuigt van een amoebisch intelligentieniveau.

Als je dan toch grappig wil zijn hang dat slot dan aan de moskee met een briefje erbij: "Gesloten wegens misdaden tegen de menselijkheid". Zeker diegenen waarvan we al lang zeker weten dat het een broedplaats is van islamitische intolerantie (wow wat een eufemisme). Volgens mij hebben we laatst een lijstje gekregen wat een aardig uitgangspunt kan zijn.

Joffri | 21-08-17 | 15:32

'we zijn met meer', dat zeiden ze 20 jaar geleden ook in oostenrijk.

Einde van de Domheid | 21-08-17 | 15:16

Een doodshoofd op het schoolhekje verdient niet de schoonheidsprijs. Aan de andere kant. De kindjes in België maken wel een snijbeweging langs de keel naar andere kleine kindjes. Kindjes horen helemaal niet betrokken te worden in deze achterlijke geloofsovertuigingen. Kindjes horen plezier te maken, horen te spelen, opgroeien in liefde voor en met elkaar. Maar ja, er is een groep die daar helemaal geen oren naar heeft, zij voeden hun kinderen met haat. En de overheid, die laat de haat ongemoeid, subsidiëren zelfs de scholen. Zij steken hun kop in het zand en hopen waarschijnlijk dat het overwaait. Tot het te laat is, zoals gewoonlijk.

MoonBeebe | 21-08-17 | 15:16 | 1

En daarom ben ik voorstander om religie pas toe te staan boven de 18, net als tabak en alcohol want: net zo dodelijk op de lange termijn.

necrosis | 21-08-17 | 15:39

poeh poeh, nou nou, tis me wat. Doorknippen en geen aandacht aanbesteden ware beter geweest.

LJBrinkhorst | 21-08-17 | 15:15

Ha, een islam-gerelateerd onderwerp.... Apart.

Petrus Poortwachter | 21-08-17 | 15:15

Hee, dat slot hoorde bij mijn fiets die vorig jaar is gejat!

Koos Knak | 21-08-17 | 15:14

Elk '' fuck you '' gebaar is meegenomen !

Jimmy Mc Clure | 21-08-17 | 15:12

Ach wat een ophef, actiegroepen blokkeren wel vaker een ingang lijkt me.

tata1981 | 21-08-17 | 15:09
-weggejorist en opgerot-
Ratbaum | 21-08-17 | 15:08

Afgezien van het wat smakeloze doodshoofd vind ik hier weinig mis mee. Gaan we nou moord en brand schreeuwen om deze geweldloze en bijna zelfs ludieke actie? Waarvan de boodschap ook nog eens een goede is. Islamitische scholen horen hier niet thuis (eigenlijk zelfs nergens ter wereld, maar wat ze in hun eigen landen doen, dat moeten ze lekker zelf weten). Vergelijk dit dan eens met de manier waarop de moslimse mens zijn standpunten al veel te lang en vooral veel te vaak door je strot of boulevard douwt. Typisch linkse reactie om een kleine actie als dit kirrend van plezier te gebruiken om tegenstanders van islamisering tot tokkies en haatzaaiers te bombarderen.

Dr. Snoepjes | 21-08-17 | 15:08 | 2

Goed gesproken

Moeimaker | 21-08-17 | 15:26

Principieel is er geen ruimte voor verzuild onderwijs. Geen islamitische, en ook geen gristelijke of andere. Het argumebt dat je zelf kiest voor een gristelijke is kul: naast mijn deur een gristelijke brede middelbare school. Eerstvolgende ipenbare 15 km verderop. Dus mijn kinderen steeds in discussie met die mafkees van een imaginair vriendje aanbidder die godsdienst onderwijs geeft - bij onvoldoende mogen ze nog een jaartje langer. De staat dient te zorgen voor toegankelijk onderwijs, vrij van indoctrinatie.

Winter_is_coming | 21-08-17 | 17:34

Net zo stom als de Sinterklaas-intocht verstoren.

JTKDM | 21-08-17 | 15:05 | 1

Prima vergelijking idd.

suqmadic | 21-08-17 | 15:07

Ludiek protest tegen radicaliserende kleuters. Beter dit, dan een witte bestelbus huren.

Zeddegeizot | 21-08-17 | 15:04 | 4

Laat de kinderen erbuiten ? Wie is er nu mee begonnen ? Hoe denk je dat de hedendaagse volwassen moslims zo geworden zijn ? Je ventileert een kul-argument.

netniet | 21-08-17 | 15:14

@netniet | 21-08-17 | 15:14

Mafkees. Die kinderen zijn er niet mee begonnen. Je kunt het een kind ook niet kwalijk nemen dat ze na jarenlange indoctrinatie keelsnij gebaren maken. Je kunt een kind echt alles aanleren.

Godsdienstvrijheid wordt misbruikt om een op expansie gerichte militante cultuur te verspreiden. Daar moeten we keihard tegen optreden en dat doen we helaas nog niet. Dat begint bij haatpredikers en personen die de jihad financieren.

Met dit soort acties verlaag je je tot hetzelfde niveau als het vuilnis dat het prima vind om moeders en kinderen neer te steken/plat te rijden/op te blazen.

Joffri | 21-08-17 | 15:49

@netniet Een kulargument? Onbegrijpelijk, jij wilt dus moslim kinderen gaan lastigvallen omdat zij zijn begonnen? Genant.

suqmadic | 21-08-17 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

@Ronaldo
Hoe zat het ook alweer met die Belgische school waar kleuters van niet-Europese komaf hun afkeer van de westerse wereld niet onder stoelen of banken stak met het 'vinger langs de keel' gebaar?

necrosis | 21-08-17 | 15:03 | 1

Mijn vrouw is onderwijzeres op een zwarte school in een middelgrote plattelandsgemeente. Daar lopen de kinderen (ook kleuters) al met die "vinger langs de keel gebaren" rond. Als ouders op het gedrag aangesproken worden, dan komt vaak het volgende excuus voorbij, dat de kids het geleerd hebben van hun vriendjes (in de straat of buurt) die op de islamitische school zitten.

TuuT | 21-08-17 | 15:10

Ja ,had moed maar eenz avgelopen zein med dat onsin. Potver....

Rest In Privacy | 21-08-17 | 15:02

Zie het probleem niet zo betreft Pediga.
Wat zegt u, protesteren bij de politieke elite?? You're kidding, die vegen der reet toch af met elk bezwaar wat je kenbaar maakt? Of heb ik het mis?
Neen Ronaldo, n.m.m sla je de plank nu mis.

watmagjenogwel | 21-08-17 | 15:02 | 5

@suqmadic | 21-08-17 | 15:08
Heb je soms het nieuwsbericht en het topic niet gezien over een Belgische kleuterschool?
Kinderen die een gebaar als vinger langs hun keel maken om hun standpunt duidelijk te maken.
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, dan bespaar ik ze die achterlijkheid.

necrosis | 21-08-17 | 15:34

Het blijft een sneue actie jongens, kom op. Laten we volwassen lui aanspreken op hun gedrag en kinderen proberen er buiten te houden. Dat een zo'n actie van een absolute paupertokkie hier überhaupt verdedigd wordt.

suqmadic | 21-08-17 | 16:52

En waarom staat dat hier? Ik ben in de war.

suqmadic | 21-08-17 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

`Maar laat die kinderen met rust`. Dat is dan gelukt ze hoeven zelfs niet meer naar school. De rest laat k maar zitten.

Therapietje | 21-08-17 | 15:02

Ronaldo, ach ach , wat een goedmens toch.

Bergbloempje | 21-08-17 | 15:02

Het zal wel aan mij liggen en ik hoop dat ik er niet voor gejorist wordt maar ik vind dit afgezien van dat doodshoofd wel een aardige actie. No harm no foul. Maar dat doodshoofd maakt deze actie natuurlijk heel fout, dat is duidelijk.

WatZalIkErvanZeggen | 21-08-17 | 15:01 | 2

Je kent onze linkse vrienden toch? Die komen onmiddellijk hier mee: www.google.nl/search?q=ss+doodshoofd&...
Blijf ver van dat soort symbolen. Wek je alleen maar een bepaalde indruk mee, en met die indruk is het discussie weer kapot.

Stormageddon | 21-08-17 | 15:39

Dat zijn geen mafketels , maar mensen die tenminste iets doen.

Bergbloempje | 21-08-17 | 15:01

Ach ja, ze rijden geen mensen dood, blazen zichzelf niet op tussen de 16 jarige meisjes... Dus wat is het probleem?
--
Dit verdient niet de prijs voor meest intelligent en eloquente anti-islam actie. Maar hé, iedereen zijn manier van verzet tegen de islamisering van nederland. Greet en Baudet via de politiek weg, de pegida tokkie via de straat.
--
En tev4ns heeft de NL overheid (onder leidng van de EU) dit zelf gecreerd dus niet janken. Ga het oplossen ipv vingerwijzen en janken!

Mark_D_NL | 21-08-17 | 15:01 | 1

Precies. Ik het probleem ook niet.

3xminder | 21-08-17 | 18:41

Ah, een vreedzame, ludiek protest. De moslim kinderen lokten het zelf uit met hun jihad fidget spinners.

/Anne Fleur mode uit

Agent 43 | 21-08-17 | 15:00

Hadden ze niet beter het hoofdje van een lief klein biggetje aan het hek kunnen hangen?
Het blijft een basisschool.

Reviaan | 21-08-17 | 14:59

Ja ga demonstreren, dat helpt, echt !

Wekkertje | 21-08-17 | 14:59

Gevalletje 'in scene gezet' om vervolgens voluit op het wij-zijn-zielig orgel te gaan ? De tekst op het briefje duidt op een taalachterstand, mocht het gecodeerde (?) slot bij een gekaapte scooter horen dan hebben we het dus over een scooterdief die het Nederlands slecht beheerst. Blijft de keuze: Friesland of Limburg ......

Vesta | 21-08-17 | 14:59 | 1

Kijk Ronaldo een dubunk.

netniet | 21-08-17 | 15:29

De manier waarop is verderfelijk. Ik ben het wel eens met het sluiten van de school, zoals dat met iedere school met ook maar enige religieuze inslag zou moeten gebeuren.

Gbeg | 21-08-17 | 14:58

Haha dus die kindertjes konden gewoon via een andere ingang naar binnen en die Pegida laat weer eens zien dat het een oliedomme bende tyfustokkies is.
Mooi!!

Berbaar | 21-08-17 | 14:58 | 2

Een komma en een juiste zinsopbouw . Daarmee had je je kunnen onderscheiden van oliedomme tyfustokkies. Gemiste kans. Is het trouwens al duidelijk wie deze actie uitgevoerd heeft ? Het kan zomaar een verwarde diabeet geweest zijn.

ja,diedus! | 21-08-17 | 15:16

Dus alleen of de mannen of vrouwen, hadden die dag les dan?

Rest In Privacy | 21-08-17 | 15:32
-weggejorist en opgerot-
très cool | 21-08-17 | 14:58 | 3

De echte radicalen en ondemocratische losers kunnen we dan ook missen als kiespijn.

Trockenheit | 21-08-17 | 15:01

We zullen je missen, als een wortelkanaalbehandeling.

necrosis | 21-08-17 | 15:06

Tot volgende week he

Rest In Privacy | 21-08-17 | 15:10

Tob met een B!

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 14:58

Top actie is helegaar geen één woord. Dan staat er Too-Pak-sie of "topak-sie". Net als demo-cratie of hats-sjie. Taal is stom, dus ik vind top aktie een prima aktie, met een "kaa" dat dan weer wel

gepast_betalen | 21-08-17 | 14:57

Bigi Bana Boy | 21-08-17 | 14:55

Proest!

kwark001 | 21-08-17 | 14:57

Ik pleit voor 24/7 bewaking bij islamtische scholen.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 14:57 | 1

Je doet je naam eer aan.

Synthese | 21-08-17 | 15:00

Mwah, ik zal wel een lul zijn, maar ik kan dit wel waarderen. Dit soort scholen wordt bezocht door hetzelfde volk dat grif rechtzaken aanspant om gemiste schoolfoto's e.d. En er ook voor zorgt dat vanwege het ene moslimkindje mijn dochters geen smeerleverworst meer op de BSO kregen. Nee hoor, laat ze maar merken waar spanningen in de maatschappij toe leiden. Zolang er geen geweld tegen personen wordt gebruikt kan ik dit wel waarderen.

Pikkebaas | 21-08-17 | 14:56 | 6

@netniet
Dat deed ik al onder het inmiddels gejoriste plempsel van die Poppo in het bushokjesrammer topic waar hij een beetje met een Endlosung liep te schermen, maar inmiddels ook hieronder:
Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:26
At your service!

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:29

Je blijft hangen in hetzelfde gedrag. Yawn.

netniet | 21-08-17 | 15:31

netniet | 21-08-17 | 15:31
Ah kom op netnietje. Nu ben ik toch alleszins benieuwd naar je eigen erudiet en eloquent betoog.

Lood om oud ijzer | 21-08-17 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie het probleem niet echt. Goede actie toch? Het doodshoofd was alleen wel een beetje overbodig.

Synthese | 21-08-17 | 14:56

En het was vandaag juist schoolfoto dag :(

MaximusAurelius | 21-08-17 | 14:55

Waarom moet er nu weer zo'n SS symbool als het doodshoofd op dat briefje? Dan vraag je ook wel een beetje om in de neonazistische hoek te worden weggezet.
Een varkensmutsje is nog wel ludiek, maar dat soort symbolen moet je gewoon heel erg ver van wegblijven. Als je ze dan toch gebruikt dan ben ofwel inderdaad een neonazi die dat doelbewust gebruikt ofwel een hele domme tokkie. Dat laatste is dan nog zeer vriendelijk bedoeld.

Stormageddon | 21-08-17 | 14:55

kan het niet laten.

een fietsslot, dat houdt de gemiddelde Fin slechts 2.3 seconden tegen.
kansloze actie.

isotope 465 | 21-08-17 | 14:55 | 1

Een lasapparaat had anders meer impact gehad dan zo'n suf slotje.

kwark001 | 21-08-17 | 14:55
-weggejorist-
pejoar | 21-08-17 | 14:55 | 2

Als er straks met driewielers op jullie ingereden wordt is het de schuld van Pegida.

Bigi Bana Boy | 21-08-17 | 14:55 | 2

LOL!

Marie Curieux | 21-08-17 | 15:26

Oké haha I love this kind of humor!

Sarcastisch varken | 21-08-17 | 17:05

Staat op hullie twitter, hebben er wellicht verder weinig mee van doen, dan dat ze wel kunnen waarderen.

Denlelie | 21-08-17 | 14:54
-weggejorist-
Diepe Vuist | 21-08-17 | 14:53 | 3

Een beetje marekaan draagt standaard al een betonschaar met zich mee ..

ChatBot | 21-08-17 | 14:53 | 1

PSU noemde we dat vroeger toen er nog dienstplicht was....... / dat is lang geleden.

Onze man in Mockba | 21-08-17 | 15:38

Achterlijke actie.... Protesteren, ja! Er alles aan doen om duidelijk te maken dat we het helemaal hebben gehad met dat geloof en de invloed ervan op kinderen, ook prima! School op slot, kansloos.

Zure Boer | 21-08-17 | 14:52 | 1

Precies, niemand hoeft het eens te zijn met de hier al 100 jaar geldende onderwijsvrijheid.
Maar er zo tegen "demonstreren" is des tokkies.

Berbaar | 21-08-17 | 15:01

Mee eens: Zoek verhaal bij de politiek en haar aanhangers.

wingload | 21-08-17 | 14:51

Liever een blanke tokkie, dan een Marokkaanse toeristenmoordenaar. Dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 21-08-17 | 14:51

Beschuldigende tweet richting T. Baudet in 3,2,1....

drijflijk | 21-08-17 | 14:51

Hier bereik je niks mee. Ja ke krijgt bange kinderen en dat is niet de bedoeling. Hoe krijgen we de islam uit de mens, uit Nederland en uit Europa? Ik zou ook eens willen dat politici een realistisch toekomstbeeld schetsen van Nederland en de EU als we op deze voet doorgaan met de islamisering en migratie.

Rest In Privacy | 21-08-17 | 14:50

Bah GeenStijl

Hallo-32 | 21-08-17 | 14:50
-weggejorist-
Bataafsche Lente | 21-08-17 | 14:50 | 1

Het is verstandig dat ik nu even niet reaguur!
Mijn guursel zou een Perma-ban opleveren..... :(

TonyD | 21-08-17 | 14:50 | 1

Ik heb er maar een paar woorden voor nodig om deze actie van Pegida te kwalificeren: Top actie dames/heren, bedankt.

3xminder | 21-08-17 | 18:18

Ik had het zelf niet zo gedaan maar de reactie van geenstijl is keurig en uitermate politiek correct. Daarom kom ik ook hier.

Leptob | 21-08-17 | 14:49

Die mensen van clubjes als Pegida hebben niet door dat hun acties juist koren op de molen van de Klavertjes, Pechtoldjes en andere Pro-EU/Immigratiepartijen, -instanties en -personen is. Zoals ook die neo's in Charlottesville er eigenhandig voor hebben gezorgd dat de Anti-geconfedereerde beeldenstorm die nu over de VS raast een legitiem karakter heeft gekregen en op heel veel begrip en sympathie kan rekenen wereldwijd.
Denkt u eens in, sympathie voor beeldenstormers. Sympathie voor indoctrinatieclubjes als ISlamitische scholen.
Met vriendjes als Pegida hebben we geen vijanden meer nodig maar worden we bruingeroosterd aan het spit, compleet met appel in de mond op een zilveren dienblad aan Brussel en Mekka overgeleverd.

Graaisnaaiert | 21-08-17 | 14:49 | 1

En jouw voorstel is deze nl.........................................

Graaf van Egmont | 21-08-17 | 15:33

Demonstreer? Goed idee, om vervolgens door de media als extreem rechts weggezet te worden. Met de collega's van powned voorop om vooral de achterlijken uit je groep te belichten.

MogeWijEveOvergeve | 21-08-17 | 14:49

Gebrekkig Nederlands ? Valse Vlag ?

ja,diedus! | 21-08-17 | 14:48 | 1

Lijkt me echt een kwestie van knuppel in eigen hoenderhok gooien om verdeeldheid te zaaien

Jos Tiebent | 21-08-17 | 15:16
-weggejorist-
très cool | 21-08-17 | 14:47

Owjee, een terroristische aanslag. Dit zet toch zeker een maand of twee islamitisch geweld in de schaduw. Minimaal.

Jan Passant mk2 | 21-08-17 | 14:47

Meer, meer, meer

Rest In Privacy | 21-08-17 | 14:47

Pedi-ga-zelf weg.

TheseDays00 | 21-08-17 | 14:47

Tja, de mensen gaan het heft in eigen hand nemen. Zal nog veel erger worden.

kwark001 | 21-08-17 | 14:46

"Demonstreer tegen arrogante moslimclubjes ?" Ja lekker makkelijk doelwit zo'n demonstratie om met een busje doorheen te baggeren.... zucht*

iew | 21-08-17 | 14:46

*Kabelslot

redthehaghue | 21-08-17 | 14:46 | 1

*Schakelslot

Rest In Privacy | 21-08-17 | 16:52

Bah Pediga!

Simon_GS | 21-08-17 | 14:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl