Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Tandeloos, kansloos sleepnet

Rutte is bezig de formatie te rekken in de hoop dat Rutte II het langst regerende kabinet wordt. In plaats van nieuw beleid uit te rollen over de ministeries, werd er gepraat over hoeveel ouders een kind mag hebben. 


Zinloos micromanagement achter de voordeur. Laat een kind zelf bepalen wie het papa of mama noemt. Dit is louter symboolpolitiek: de burger een stukje vrijheid cadeau te doen, om te verbergen hoeveel de overheid steelt. Alsof je indianen spiegeltjes en kraaltjes geeft in ruil voor Manhattan. De beste manier om lekken te voorkomen is het geheel te publiceren als regeerakkoord en aan de slag gaan. Dat er geen tijd is voor een machtsvacuüm werd afgelopen week meerdere keren duidelijk.

De aanslagen in Charlottesville, Finland, Barcelona en Cambrils laten steeds meer zien dat er een dreiging van geweld is die snel en fysiek moet worden afgestopt. Aanvallen op onze samenleving die de politiepet te boven gaan. Maar het zijn ook geen conventionele aanvallen waarbij een vreemde krijgsmacht in uniform de grens overkomt.

De Mossos d'Esquadra (de Catalaanse versie van de Guardia Civil) hebben erger voorkomen door vier of vijf terroristen standrechtelijk te executeren nadat ze met de auto in Cambrils door het publiek waren gereden. De bomgordels bleken nep, de reactie van de Catalaanse paramilitaire politie was dat niet. Één agent schoot vier terroristen dood. 

Zo'n gerichte geweldsexplosie valt buiten de eisen en verwachtingen die we aan onze agenten stellen. De vraag is bij wie deze dreiging geparkeerd is. Eberhard vertelde trots in Zomergasten dat speciale eenheden naar de grote steden verhuisd zijn, in plaats van een centrale post in Houten. De helft van plotselinge godsdienstwaanzin in de afgelopen week was buiten grote steden.

In de tijd van de Rote Armee Fraction hadden gewone Duitse agenten volautomatische mp5's in de deuren van hun auto's. Moeten we niet erkennen dat we weer in een tijdperk zijn dat praten niet altijd meer helpt? Voor het nieuwjaarsfeestje op Times Square werden zevenduizend agenten ingezet, dat is een kwart van de omvang van de geüniformeerde Nederlandse politie. 

Lacune

Er zit een grijs gebied tussen de mensen in het blauw en de mensen in het groen. Dat is een lacune in onze beveiliging van soft targets. Vroeger stond het groene leger te wachten bij de grens. Toen had de strijd een frontlinie, nu doorkruist het slachtveld de hele samenleving. Gaat traploos van een simpele mishandeling tot een massamoord. 

Dat vereist een verregaande samenwerking tussen beide of de oprichting van een tussenliggende partij die binnen minuten kan reageren. Waar we nu politie hebben die te weinig heeft geoefend met schieten om te mogen rondlopen met een wapen moeten we naar een politie die twee of drie keer zoveel oefent, en waar bijvoorbeeld ex-militairen die de overstap maken hun oude dienstwapens mogen houden.

Dit is een guerrillaoorlog door mensen die gedurende hun complete voorbereidingstijd naadloos opgaan in onze samenleving. Allang geleerd hebben geen specifieke digitale sporen na te laten die door een digitaal sleepnet gevonden worden. Laten we met een interdepartementale steekproef kijken hoe de overheid met cruciale informatie omgaat.

Steekproef

In vijf minuten kan je opzoeken hoe de FIA, RIALTO en de wereldfederatie monstertrucks over evenementen denken en welke maatregelen minimaal nodig zijn. Gewoon makkelijk, laagdrempelig en zonder aanmelding gratis beschikbaar. Dat gebeurde niet door de chauffeur, organisatie, gemeente of politie. 

Een anoniem telefoontje over gif in stallen leidde negen maanden niet tot preventieve metingen van kippen of eieren. Een rechtshulpverzoek vanuit België ook niet. Pas toen de zaak politiek gevoelig werd, kwam paniekvoetbal dat honderden miljoenen gekost heeft. Hoeveel gif in de tussentijd gegeten is, daar wordt over gezwegen.

Een steekproef van een universiteit vond 79 verschillende schimmels in zwembaden, waarvan de helft mensen ziek kunnen maken. Dit had net zoals Fipronil door de overheid als eigenaar en toezichthouder allang ontdekt moeten zijn. Ook is er al dertien jaar een ambtelijke operatie bezig foutieve RVS-boutjes die baby's vermoorden te verwijderen.

Klapstuk was de ontdekking dat de laatste Noord-Koreaanse rakettest mede mogelijk gemaakt is vanuit Oekraïne. Een land dat tientallen miljarden vanuit Europa ontvangt, open grenzen krijgt voor handel, zijn inwoners en dienstverlening en vervolgens bij de eerste de beste echte mogelijkheid laat zien niet onze bondgenoot te zijn.

Sleepnet

Een sleepnet zal de overheid verzuipen in gegevens, terwijl de overheid informatie vanuit de  voedselindustrie, zwembaden, wapenhandel, auto-stunts en Belastingdienst niet tijdig en volledig verwerkt. Waarom gaan we het volgende luchtkasteel in de cloud bouwen, terwijl de vorige projecten nog disfunctioneel in de stijgers staan?

Het ondertekenen van het associatieverdrag met collaborateur Oekraïne en de sleepnetwet zijn beide in een demissionaire periode door de Senaat gerommeld. Wat vreemd is, want het zijn controversiële onderwerpen. Politieagenten in mobiele bunkers bij Joodse instellingen worden vervangen voor camera's. Waanzin.

Buitenlandse aanslagen zijn onze laatste waarschuwing, nemen we die ter harte?

Feynman

Reaguursels

Inloggen

Letterlijk Vuistdiep!

steekmug | 20-08-17 | 14:51

Beste Feynman, je zult toch inmiddels ook wel door hebben dat het roepen om nog meer administratie hét antwoord is van Nederlandse notabelen op alle vragen en problemen in de samenleving? Zodoende ontstaat de illusie van 'kijk, we doen er wat an' maar feitelijk doen ze niks. Met al die data extra zal enkel een gepensioneerde die iets naars zegt op facebook de harde hand van de wet voelen, maar de stroom Jihadi's wordt er niet minder om. Het is ook ironisch dat op het moment dat een goede administratie onontbeerlijk is (datgene checken dat je grens wil oversteken), dit ineens niet mag vanwege willekeurige drogredenen.
Ga er maar vanuit dat de Nederlandse overheid niets WIL doen omdat ze van de EU niets MOGEN doen. Of beter gezegd, van Merkel. Merkel is hier de baas, niet Rutte (ROFLOL, degene die gelooft dat Rutte beleid bepaalt, heeft iets teveel in Amsterdam gesnoven).
Nee, wij gaan weer keurig afgeleid worden door eieren en Anne Fleur.

DearMud | 20-08-17 | 13:33

Wat ik ooit leerde over angst: het geeft aan dat er een belang van jou op het spel staat. Angst is een signaal dat je tot actie moet overgaan om je belangen te beschermen.

Paljas | 20-08-17 | 12:11

Camera's ipv politieagentje bij Joodse instellingen: niet perse "waanzin". Je denkt toch niet dat een agent-in-doos echt een gerichte aanval met bom/auto/overval e.d. kan gaan tegenhouden? Kun je net zo goed particuliere bewakers neerzetten. Als je gerichte informatie hebt zet je een ploegje goed bewapende para's neer. Maar niet bij elke mogelijke instelling. Dat zou pas waanzin worden!

GeenAccount | 20-08-17 | 11:27

Die rutte en zijn dhimmi maatjes zijn niet het probleem,maar een tandeloze bevolking die op dat soort dhimmi,s stemt is het probleem.

komtdatschot | 20-08-17 | 11:25 | 1

Juist!

lanexx | 20-08-17 | 11:45

Elke keer roept Rutte weer diep geschokt en verbijsterd tezijn, jammerlijk alleen dat het daar bij blijft. Zijn slappe kabinet gooit alles over de schutting naar de gemeentes en provincies van is hun verantwoordelijkheid, ook de gezondsheidzorg de landbouw de industrie moeten zelfregulerend zijn. Conclusie Rutte heeft alles kapot bezuinigt, en in feite de regering totaal overbodig genaakt, want de semieoverheden zoals NVWA reageren niet meer de politie macht van 60.000 man besteed 50% van hun tijd aan administratie evenals de zorgen onderwijssectoren, louter alleen om de zinloze ministeries en het ambtenaren corps te bevredigen. Dit is het beleid van de geschokte Rutte.

Goedverdoemme | 20-08-17 | 11:19

Ik zie dit vooral als een opmaat naar een juridisch kader voor Islamitisch georiënteerde polygamie binnen het grotere EU kader; een lidstaat die zelf omstreden wetgeving doorvoert zonder ruggespraak met de EU is immers ondenkbaar. Het Verdrag van Lissabon kan bovendien op ieder gewenst moment uit de hoed getrokken worden om wetgeving te dwarsbomen of juist geforceerd dor te voeren. Een en ander verschaft ook een kader voor allerlei aanpassingen aan uitkeringen en toeslagen.

kindapaas | 20-08-17 | 11:05

De werkelijke schuld en oorzaak van dit alles ligt bij Duitsland, de afgelopen 100 jaar hebben zij van Europa een slagveld gemaakt zonder het gewenste resultaat.

Dit zit de nieuwe Hitler genaamd Merkel niet lekker en probeert het nu op deze manier om Europa kapot te maken en een nieuwe heilstaat op te bouwen en wel de EU.

De EU moet het nieuwe 1000 jarige rijk worden ,waarin zij het voor het zeggen hebben. Niets zal ze weerhouden om dit doel te bereiken waarbij de Moslims hun bondgenoot is. Hitler bouwde ook een warme band op met deze lieden.

von Amsberg | 20-08-17 | 10:59

"in de stijgers staan"

Zoals ik al zei, laat je stukjes even nalezen, want jouw gebrek aan taalbeheersing leidt af van de inhoud en dat is zonde.

Tapu | 20-08-17 | 10:51

"Laat een kind zelf bepalen wie het papa of mama noemt." Toen ben ik opgehouden met lezen.

Graaiende Teddybeer | 20-08-17 | 10:48

"nu doorkruist het slachtveld de hele samenleving"

Zoiets heet een slagveld, Feynman. Je schrijft meestal aardige stukjes, maar je bent niet professioneel genoeg om zonder eindredacteur te kunnen.
(Nou geldt dat inmiddels voor vrijwel alle redacteuren)
Anders laat je je vader je stukjes even nalezen? Die is waarschijnlijk wel van een generatie die nog degelijk onderwijs genoten heeft.

Tapu | 20-08-17 | 10:48 | 3

nieuw? slacht van slachten als beesten is iets anders als , de al beschreven oorlogs ( slagveld) afwijkende grensoverschrijding. eerst koffie dan GS.

medelmo | 20-08-17 | 10:55

medelmo | 20-08-17 | 10:55
Het is iets anders "dan" :P

DonBasco | 20-08-17 | 12:35

We wachten wel af tot hier een aanslag komt (god verhoede dit) maar tot dan zal men rechts of links omkijken er is geen reden de Nederlander is heden tot op het bot verdeeld .
Mijn beste kameraad verhuisde naar een andere (betere wijk) daar was niet zoveel kleurrijk mede buren verleden week kreeg ik een bericht dat zal wel zijn naaste buur en schuin aan de overkant weer moslims zitten en dit maal met een nicap o hoe z.n ding ook moge heten het huis wat hij had gekocht was binnen 2/3 weken in waarde gedaald .
Nederlands op zijn smalst na de aanslag elders kijken we gewoon weer naar dwdd of naar een ander leuke show men vergeet veel en schuift het weg want na ons komt de zondvloed en vergeet volgende maal niet op de VVD en D666 en vooral Groenslinks te stemmen

witchmaster | 20-08-17 | 10:45

Heb aan mijn dochter gevraagd, die haar vrienden bij de Mossos heeft, het was geen vrouw , maar een man , die de 4 daders doodschoot, dus Dumpert en NU.nl, waar komt jullie verhaal vandaan.

gato | 20-08-17 | 09:58 | 1

linkjes in tekst volgen en antwoord is gevonden..

medelmo | 20-08-17 | 10:52

Als een Nederlandse agent 4 terroristen dood schiet breekt hier de pluris uit.
De aanklachten tegen de agent zijn Dan niet te tellen.
En de D666, GL en PvdA gillen over het politie geweld

Jacktheflipper | 20-08-17 | 09:39

@Nesey-Ceistat | 20-08-17 | 08:29
Ik heb die internet-pooier vast aangemeld voor levenslange verkansie.
*chips en cola klaarzetten doet*

necrosis | 20-08-17 | 08:38 | 1

...pak ik de popcorn.

Nesey-Ceistat | 20-08-17 | 11:10

@selena26 | 20-08-17 | 08:22
Hé spamhoer, ik denk dat jij straks een date hebt met Joris-de-onverbiddelijke.
*zwaait*

necrosis | 20-08-17 | 08:27

Hier worden agenten door justitie ter verantwoording geroepen als ze een inbreker in het been schieten of als ze "teveel geweld gebruiken" (nekklem) of als ze tuigh wat met messen en vuurwapens dreigen ECHT aanpakken.

meneer Q | 20-08-17 | 08:14 | 1

Laat staan dat ze 4 terroristen omleggen... Die bewuste agent wordt levenslang geschorst in Nederland.

Ommezwaai | 20-08-17 | 08:28

Wanneer sleepnetten geen zin heeft, hoe kan het dan dat de cia een waarschuwing aan spanje kan geven? Of zat er soms een geheim agent in de bosjes?
Alle middelen die er zijn moet je als regering inzetten en die zijn nog lang niet uitgeput.

Ongeblustekalk | 20-08-17 | 08:12

Amen!

Isnogaanhettype..... | 20-08-17 | 06:27

In feite pleit Feynman voor meer rubberen tegels (en meer regeltjes). Hoe kan het in hemelsnaam gebeuren dat er schimmel in zwembaden zit... schimmel! En de horror eieren des doods bij deze nog een keer aangehaald... huilie huilie mauw mauw...

SterF... | 20-08-17 | 03:09 | 1

Daar pleit hij in mijn ogen helemaal niet voor. Ik lees dat hij ervoor pleit dat de diverse overheidsorganen hun verantwoordelijkheid nemen op het moment dat het nodig is. En dat ze dan vooral een goede analyse doen van een probleem en bijkomende risico's en niet het probleem negeren, ontkennen of voor zich uit schuiven.

Natu-San | 20-08-17 | 14:03

" Je bent welkom .. welkom in mijn land ... zomaar hier gestrand" ײַ Vrij naar het eenzame vrouwtjes/halve zolen koor : www.youtube.com/watch?v=ylZqvNHRHzI

daytripper | 20-08-17 | 03:05 | 2

Het aanzien van dit filmpje hield ik nog geen 15 seconden vol. Vol ja....
Daar zit Nederland vol mee, met dit soort volk.

watmagjenogwel | 20-08-17 | 03:49

Bijzonder dat deze mensen welkom zijn in hun land, maar niet in mijn land. Ik dacht altijd dat dat hetzelfde land was.

teevee | 20-08-17 | 08:33

Zie het weghalen van de politiebunkers bij Joodse instellingen.
Graaf van Egmont | 20-08-17 | 02:30
.
Graaf ik vond dat zo raar. Een week voordat die "bunkers" werden weggehaald liep ik op de Gerard Doustraat hier in A'dam en maakte ik later ivm met een topic hier de cynische "grap" -hey psst er staat op de Gerard Dou een politiekeet maar vertel het niet verder want dat kan wel eens een doelwit zijn- oid. En verrek een week later lees ik op at5 dat die keet weggaat en is vervangen door "slimme" (cynische proest) cameras. Alsof dat iemand stopt. Dus je mag als randdebiel met een AK de synagoge binnenlopen en iedereen platknallen en achteraf kan de "slimme" camera (als die al aanstaat) zien dat het een man/vrouw/genderneutraal iemand was die met een bivakmuts de synagoge binneloopt. Of je hebt iemand die in de keet zit en meteen zijn pistool kan trekken indien het nodig is en los kan gaan op die moslim terroristen. Rara wat werkt het beste?

Basil Fawlty | 20-08-17 | 02:46 | 3

Camera's creëren een schijn veiligheid. Dan kan men achteraf zien hoe de boel wordt opgeblazen c.q. de mensen zijn afgeslacht. Niemand garandeer je dat iemand het ziet wat er gebeurt en actie onderneemt. Slimme camera of niet.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-08-17 | 07:31

een keet met een wacht voor een synagoge houd ook geen 5tal AK47 tegen of 3 bomploflims. Of een vrachtwagen vol gasflessen die er op in rijdt. Al die schijnzekerheden zijn niet opgewassen tegen een ideologie, die nu is gebleken ook niet geradicaliseerde tieners levert die vanuit het niets willen moorden. (ze waren heel normaal en bezochten geen moskee, dus gematigde moslims. Zolang een menigte de mond wordt gesnoerd met een 'we zijn meer' en 'doorlopen mensen' zal de 'uitdaging om te blijven moorden' vanuit die groep "ware gelovige" voortduren. Dit stop je niet met betonbakken of CIA in Amerika. Dit stop je door in de kern in te grijpen. Zolang de koran door een steeds grotere groep moslims, want ja het zijn allemaal moslims, op eigen wijze wordt geïnterpreteerd ligt daar de oplossing. Hoe, daar hebben we duizenden 'leiders' in de EU voor. Verplicht ze om met beschermende maatregelen te komen. Wetten en verboden, de migratie direct een halt toe roepen voor moslims (ja maar Trump, ja Trump)tot er een wezenlijk en ingrijpende maatregelen zijn gevonden om dit gemoord uit naam van een ideologie een halt toe te roepen. De primaire taak van deze EU leiders is nog steeds veiligheid en vrede bewerkstelligen. Met roepen 'we zijn met meer' en om gods sake de laatste uitspraak 'door blijven leven'' getuigd van 'ver van de oplossing en de verantwoordelijkheid hiervoor van deze leider' te gaan staan..

fikkieblijf! | 20-08-17 | 08:38

@ fikkie ; de koran is geschreven na mohammeds dood ( en zijn naaste veldheren). slag van ........ waar hij stierf ( vinden moslims niet leuk.)
het is altijd al een samenraapsel van verschillende iedeeën geweest , vandaar ook de vele stromingen en verwarringen , wat op zijn beurt de verwarde mannen verklaart.

medelmo | 20-08-17 | 11:16

De CIA waarschuwde 2 maanden geleden al voor de mogelijkheid van een terreur aanval op het Ramblas. Waarom waren er geen extra veiligheids-maatregelen genomen zoals betonblokken en of paaltjes?
Zijn toeristen minder belangrijk als politici en landbestuurders? Nice zat laatst wel pot dicht. We moeten in heel Europa het leger mobiliseren want de dreiging is nog lang niet weg en politie in NL kan deze brutaliteit en gewelddadigheid nauwelijks aan.

Flappie2006 | 20-08-17 | 02:05 | 4

Flappie volgens mij (van wat ik gelezen heb her en der) CIA waarschuwde maar niet aangaande specifiek Ramblas maar Spanje an sich. Nou dat wordt het moeilijk. Had jij voordat die randdebielen werden afgeschoten door die excellent schietende politieagent ooit van Cambrils gehoord? Had net zo goed Estertit of Torredembarra kunnen zijn. Zoals ik al eerder zei. Die waarschuwing is serieus genomen, zag je nml aan het gigantisch aantal politie en andere veiligheidsdiensten die na enkele minuten op de Ramblas stonden en de boel uitkamden. Maar men wist tot het moment dat het gebeurde niet waar.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 02:30

Iedereen liep ook te schreeuwen , daar loopt ie, daar is ie, blijkt achteraf dat hij rustig verderop een man heeft doodgestoken en met zijn auto is weggereden.

gato | 20-08-17 | 08:23

De CIA geeft 1500 waarschuwingen PER WEEK. Als die allemaal opgevolgd zouden worden kwam jij je zolderkamer niet meer af.

Nesey-Ceistat | 20-08-17 | 08:30
▼ 1 antwoord verborgen

de honden blaffen... | 20-08-17 | 01:15
Ik weet niet waar u woont, maar hier in Tilburg, hartje centrum, een straat in een echte volksbuurt van meer dan 300 meter, één Turks gezin. Geen last van.
Voor wat betreft het vorderen van die woningen zijn wij het zonder meer eens.
Veel te veel import en veel te weinig uitzettingen.

Petrus Poortwachter | 20-08-17 | 01:27

Die uitspraken van de politie-agente staan voor alles wat er mis is in Nederland.
De politiek, de politietop en extreemlinks zien de politieman/vrouw als potentiële criminelen.
En het OM natuurlijk dat er als de kippen bij is als er iets niet volgens het boekje is gegaan.
Het verwondert mij niets dat Amsterdam een vrijplaats is voor zo'n beetje alle maffia groepen ter wereld en de autoriteiten wegkijken.
VVD: ze geven geld uit, dus goed voor de economie.
CDA: vrijheid van godsdienst gaat voor alles.
D'66: criminelen hebben meer rechten dan slachtoffers.
CU: we gaan ze bekeren en anders keren we ze de andere wang toe.
GL: meer, meer van deze ongewensten.
PvdA: die criminele Albaniërs lopen stage.
PvdD: wij doen alleen aan plofkippen.
Krol: jeugdige criminelen zijn niet onze doelgroep.
DENK: criminele Turken kunnen lid worden van onze partij.
Zo. werkt NL.

Jan Dribbel | 20-08-17 | 01:53

Tja Feynman. De CIA had Spanje al 2 maanden geleden gewaarschuwd dat er iets stond te gebeuren maar waar en wat? Bleek dat die debielen die zich opbliezen tijdens het maken van gasfles bommen de Sagrada Familia als doelwit hadden. Hoe beveilig je zoiets? Er zijn zoveel doelwitten. En je zag ook nadat dat busje die mensen platwalsde er binnen enkele minuten honderden politieagen etc. aanwezig waren. Men verwachtte dus iets. En dit is de aboslute nachtmerrie voor polite en veiligheidsdiensten. Men weet dat er iets aan zit te komen maar waar en wanneer? Men probeert koortsachtig uit te vinden wie. Undercovers zullen ongetwijfeld hebben geprobeerd om uit te vinden wie en wanneer maar de andere kant wordt helaas ook steeds slimmer. Relatief kleine groep, minimale en gecodeerde digitale communicatie maw men ontmoet elkaar fysiek op vrijdag tijden het gebed in de moskee en spreekt alleen en face. "never underestimate your enemies!" Deze jongens zijn zo gevaarlijk en eng. Moet hel zijn voor de veiligheidsdiensten om die te traceren.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 02:12

Probleem in rubbertegelland is dat nog steeds pakweg 60/70% op de conventionele partijen stemt en deze zelfde partijen krampachtige pogingen doen in het zadel te blijven middels bv het *kuch* herwaarderen van het volkslied. Zum Kotzen!

daytripper | 20-08-17 | 03:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Feynman die hele sleepnet is maar voor buitenlandse regeringen .... in nederland kan men het niet aan.... er zal massa aan data worden verzonden zonder controle via onze overheid die geen selectie kan maken .... kijk je een porno of gtst ... weten ze in holland .... maar ze kunnen wel de data doorsturen ..... ik ga voor de porno .. mogen ze weten , de rest word afgesloten hier met de sleepnet, ik ga mijn betalingen niet weergeven via het web van mijn bank en ga een tientalen jaren terug .. post in huis voor betalingen... acceptgiro gaat nog weer terug komen.

kereltie_ut_drenthe | 20-08-17 | 01:17 | 2

Ook ik hou de papieren afschrift erin en betaal nog veel met contant geld.

Geevee | 20-08-17 | 01:22

Geevee | 20-08-17 | 01:22 ik trek ook nog altijd een vast bedrag wekelijks uit de muur... wat overblijft gaat in de kast ..... maar gebruik nog altijd mijn oude email die regelmatig is gekraakt op de oude MSM groepen... en soms voor een bot net tegenwoordig word gebruikt.... maarja wie boeit het ... uitstappen van iets is een eigen keuze

kereltie_ut_drenthe | 20-08-17 | 01:59

de honden blaffen... | 20-08-17 | 01:02
Verschil tussen 'amper' en 'niets' niet helemaal duidelijk?
Daarbij drijft u over met die 60 procent. Ik woon al mijn hele leven in arbeiderswijken en ze vallen nauwelijks op. Al worden het er in rap tempo wel steeds meer.
En dan nog mijn lievelingsuitspraak naar al die mensen die bewapend willen worden: 'Als je daar voor bent maken we jou ambtenaar bij het uwv.
Levensverwachting ongeveer 10 minuten.

Petrus Poortwachter | 20-08-17 | 01:06 | 2

Die 60% van destijds benadert inmiddels de 90%.
En sluiers vind ik toch wel opvallend.
Maar verder is amper iets aan de hand.
Behalve dan het feit dat er jaarlijks door het COA ca. 60.000 woningen gevorderd worden om overwegend islamitische statushouders te huisvesten.

de honden blaffen... | 20-08-17 | 01:15

'Als je daar voor bent maken we jou ambtenaar bij het uwv.
--
Wapens afdoen in openbare gebouwen. Zo jouw probleem ook weer opgelost. Logisch natuurlijk. En daarbij overal staan al bewakers en poortjes tegenwoordig.
--
En zo moeilijk is het niet in NL, (EU, open grenzen, joepie), dus Oost-Europa en schurkenstaat Oekraïne, aan wapens te komen.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 01:36

NB Ondertussen, in de Turkse provincie voorheen bekend als Spanje
Spanjolen pakken op verzoek van Erdohitler Turks journalist Dogan Akhanli op
www.bbc.com/news/world-europe-40990083
Akhani schreef meerdere kritische artikelen over de behandeling door Turkije van de Armeniërs en Joden, wat hem niet in dank werd afgenomen

Tobi | 20-08-17 | 01:05 | 4

Verbaast me helaas niet. Als er 1 land nog hypocrieter dan Nederland is dan is het Spanje. Bemoeien zich via lokale ovj's tegen jan en alleman aan in de wereld. ovj's daar presteren het om een mafkees in Ecuador aan te klagen omdat die ovj vindt dat hij de mensenrechten in dat land heeft overtreden. Het feit dat ieder jaar op de sterfdag van Franco duizenden met de rechterarm omhoog staan is geen probleem maar oh, oh als Luis Vasquez del Muerte een ezel in Chili heeft anaal heeft verkracht nou dan is er wel een gefrustreerde ovj in Galicie die hem gaat aanklagen (gechargeerd (joh) maar in de basis waar.) Ze bemoeien zich met zaken waar ze geen zak vanaf weten. Zelfde met dit. Dictatuur vraagt om uitlevering van een kritisch journalist en als een kwijlerig keffend hondje pakken ze hem meteen op. Overigens Tobi, Spanje nooit provincie van de Ottomanen (Turken) geweest. Zo ver zijn ze nooit gekomen.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 01:28

@ Basil Fawlty
Ik weet dat Spanje nooit een provincie was van het Ottomaanse rijk
het ging mij erom dat ze zich nu als zodanig gedragen door orders vanuit Ankara klakkeloos te volgen

Tobi | 20-08-17 | 02:09

Ah! Ach so. Understood. ;-)

Basil Fawlty | 20-08-17 | 02:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wie de meeste angst heeft, heeft vaak het minst te vrezen... Robert Long.
Als Fransen, Duitsers, Engelsen, Spanjaarden, Belgen en, sinds gisteren, ook Finnen zich druk zouden maken oké. Maar er is hier amper iets aan de hand.
Dat de overheid veel meer zou moeten doen tegen de instroom en criminelen het land uit zou moeten schoppen lijkt mij overduidelijk. Maar waarschijnlijk begrijp ik de zegeningen van de import niet.
Toch vind ik veel reacties hier ronduit paniekerig. Grow a pair.

Petrus Poortwachter | 20-08-17 | 00:51 | 3

'Hier is amper iets aan de hand".
Afgezien van het feit dat reeds in de jaren 80 van de vorige eeuw hier reeds 60% van de arbeiderswijken bewoond werden door islamitische immigranten is er niets aan de hand.
Helemaal niets, toch?

de honden blaffen... | 20-08-17 | 01:02

Wij zijn de dans nog ontsprongen. Maar voor hoe lang? Ik denk dat als er iets hier gebeurt (knock on wood dat het niet zo is) dat het het geen home-grown islamitische Nederlandse terroristen zijn maar "Belgen" of "Fransen" aan de andere kant Nederland is altijd een safe haven geweest voor terroristen. ETA, IRA en ander gespuis vonden in het verleden altijd tijdelijk onderdak in "safe houses" in vooral Amsterdam (volgens taxichauffie geruchten hier vooral in de krakerscene) en men houdt niet van nest bevuiling. Die jongens en meisjes zijn niet achterlijk. Men heeft altijd een safe haven nodig. Trouwens de Mocro's zijn veel te druk bezig om elkaar af te maken in het drugscircuit. Hebben niet eens tijd om religieus aan te kloten.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 01:05

U heeft makkelijk praten, niet iedere reaguurder is zo vast besloten als u.
Uit angst willen zij zich bewapenen en desnoods een burgeroorlog ontketenen om IS te bestrijden.
Helaas hebben zij niet de ratio om te beseffen dat zij daarmee IS in de kaart spelen.

botbot | 20-08-17 | 01:09

Ik zie toch wel veranderingen. Zelfs op Joop kun je nu bij de zoveelste aanslag vrijuit speculeren over mogenlijke daders en achtergronden zonder gelijk de deugmaffia te woord te moeten staan dus we gaan vooruit.

Mark van Leeuwen | 20-08-17 | 00:42 | 2

klikt op bookmark bar-> media -> afvoerputje -> riool -> Joop.nl
Verrek, idd men mag een tegengeluid plempen. Big Brother Jolo op vakantie?

Basil Fawlty | 20-08-17 | 00:48

Verheijen heeft het even overgenomen. Die is nog veel irritanter.

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 00:57

Yep, en deze shit hebben we hier volgend jaar ook. Wen er maar vast aan. En oh ja: volgend jaar mogen er geen kerstbomen meer verkocht worden, want beledigend voor de islam. Net als in GB waar dit al enkele jaren niet meer mag.

prakkie | 20-08-17 | 01:45

Ik voorspel: volledige drooglegging van Nederland binnen 25 jaar. Dan gaat alle alcohol in de ban en wordt verboden. Net als varkensvlees.

prakkie | 20-08-17 | 01:47

Het gaat maar verder in deze achterlijke wereld. Aldi is zowiezo een winkel waar ik nooit kom.

roodborstje1 | 20-08-17 | 08:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Chapeau, spijker, kop, etc

denhaagvandaag | 20-08-17 | 00:26

7000 politieagenten, een kwart van alle Nederlandse agenten. Mooi man, bedenk wel dat Londen 8,6 mln inwoners heeft! Ook is de politie in Nederland voorzien van een vuurwapen.
Hoeveel inwoners heeft Nederland ook al weer?

Membrillo | 20-08-17 | 00:17 | 5

NL heeft ongeveer 60.000 agenten.
Ongeveer 5.000 zijn ziek of anderzijds niet beschikbaar.

Jan Dribbel | 20-08-17 | 00:28

London heeft ook een Times square.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 00:35

Mark_D_NL | 20-08-17 | 00:35
Klopt, maar daar passen geen 7000 bobby's op.

de honden blaffen... | 20-08-17 | 01:06
▼ 2 antwoorden verborgen

@Mark_D_NL | 20-08-17 | 00:00
Zal ik een muzakje opzetten, dat is een aanslag op je trommelvliezen.

necrosis | 20-08-17 | 00:09 | 5

necrosis: je waagt het niet hé.

Jan Dribbel | 20-08-17 | 00:18

Want anders?
Ga jij dan op mijn knopje drukken?

necrosis | 20-08-17 | 00:24

necrosis:
is dat een oneerbaar voorstel?

Jan Dribbel | 20-08-17 | 00:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb er niet veel over te zeggen met mijn HAVO en 2 jaar HEAO, behalve dan dat de wereld verrot is en dat Europa iets is wat het niet moet willen zijn. Wij zijn niet verenigd, wij zijn niet één. Wij zijn noordelijk en zuidelijk. Wij zijn Walen en Vlamingen, water en vuur, kat en muis. Het bijdrukken van geld, het accepteren van 24% werkloosheid, 8% begrotingstekort, virtueel terugdringen van de immer inkomende stroom van kansenparels in bepaalde landen, het verschil tussen ''niet lullen maar poetsen'' en "mañana" is enorm. Het populisme, hoe moeilijk ook, zal terrein blijven winnen zolang er geen concrete afspraken komen omtrent immigratie, asiel, begroting, werkloosheid, scheiding van kerk en staat, etc. Het is al een gotspe om hier een stabiel kabinet in elkaar te draaien, laat staan om het in de EU op fatsoenlijke wijze te regelen. Kap met die onzin, ga over naar de Neuro en verkoop de Euro voor nu die nog een daalder waard is, dat is de enige manier om morgen niet vandaag te laten zijn. *Schenkt glas wijn in en gaat over tot de orde van de dag.*

nietsdoenerT | 20-08-17 | 00:06 | 1

Hè, Chapeau, weer een vrijdenkende heldere geest die gelukkig (helaas) wijn drinkt. Er komen er steeds meer gelukkig. Probeer eens een Nexitje van ons, dat doen wij dat met een wijntje. Over tot de orde van de nacht. Cheers!

Een vrije paling | 20-08-17 | 00:43

Het lijkt wel of Iedereen een beetje zit te wachten op DE grote aanslag in Nederland.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 00:00 | 1

Dat lijkt maar zo :) Ook in NL rijden er zat witte busjes rond en....... enz.
-
Ik zal even een hersenspinsel van mij met je delen. Ik zit de laatste tijd naar de TV te kijken waarop de Nederlandse festivals en shows langskomen. Er is lijkt mij maar 1 Allahhakbar roeper nodig (Zie damschreeuwer) om echt iedereen het stuipen op het lijf te jagen. Zover zijn we al.

Rest In Privacy | 20-08-17 | 00:13

Net gehoord op het late NOS journaal:
De aanslag in Barcelona is waarschijnlijk een islamitische aanslag.
Waarschijnlijk.

Jan Dribbel | 19-08-17 | 23:54 | 2

Sjocking. Wie had nou gedacht.

Mark_D_NL | 20-08-17 | 00:09

Dat is toch ook wat 'waarschijnlijk' betekent? U had liever dat men zaken die iedereen zag aankomen, maar die nog niet vaststonden, als vastgesteld feit rapporteerde?

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 00:38

@Ce ca! | 19-08-17 | 23:31
Ik heb geen roze dingen, wat nu?

necrosis | 19-08-17 | 23:37 | 4

Mij herken je aan mijn slecht gewassen vale rode T-shirt.
(met spijt bekent ook niks roze is huis te hebben :(

Rest In Privacy | 19-08-17 | 23:54

Ik heb ook geen laptop........

necrosis | 20-08-17 | 00:06

Met plakjes ham dan maar zwaaien? Hoe deden ze dat vroeger toch ook al weer,... o ja, laten we een woord verzinnen die de mosselmannen slecht kunnen uitspreken,... Scheveningen ofzo ;)

Rest In Privacy | 20-08-17 | 00:20
▼ 1 antwoord verborgen

" Buitenlandse aanslagen zijn onze laatste waarschuwing, nemen we die ter harte?"
-
Er is geen "we".
Het is boven de rivieren of eronder.
Katholiek tegen protestant
Gelovig tegen ongelovig
Zakelijk tegen natuurlijk
Rijk tegen arm
Wit tegen zwart
enz. enz.
De status quo zal niet veranderen, omdat de machten boven ons, diezelfde macht nooit meer af zullen geven. We laten onze kinderen vermoorden en we zingen erbij.
PS, in de aankomende burgeroorlog zal ik niet schieten, op eenieder die iets roze draagt ;)

Rest In Privacy | 19-08-17 | 23:31 | 4

"We laten onze kinderen vermoorden en we zingen erbij."

Er is geen "we". Maar ik denk dat VanRossum refereert aan Nederlanders.

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 00:44

@ Dodo, Het is Feynman
Juistum, Maar er is niet zoiets als DE Nederlander. We zijn verdeelt (gemaakt en geworden) tot op het bot.

Rest In Privacy | 20-08-17 | 00:55

@Ce ca
Oops. Natuurlijk is er niet zoiets als "de" Nederlander. Ik denk wel dat als men het over politieke kwesties heeft het nuttig kan zijn om "we" te hanteren. Maar bovenal doelde ik op de hypocrisie van bovenstaande tegel.

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 01:04
▼ 1 antwoord verborgen

De meest schandalige is de Oekraïne kwestie. Ik vind dat wel een Haags Tribunaaltje waard. Ben ik in beeld, land-en volksverrader Rutte & terrasvriendjes?

dedeurs | 19-08-17 | 23:28

Verplicht een les logica van Feynman voor alle Tweede Kamer leden zou wonderen verrichten

SchichtigeSpicht | 19-08-17 | 23:18 | 1

Een cursus koran lezen voor dummy's lijkt mij toch meer op zijn plaats.

de honden blaffen... | 19-08-17 | 23:47

Aan het begin zit je er behoorlijk naast Feynmna: het maakt veel uit wie officieel ouders zijn. Heb je zelf kinderen? Mocht je ooit scheiden om, laten we een bizar voorbeeld nemen, je partner heeft een ander en dat is een foute knakker die haar bekeert en naar de zandbak wil. Jij hebt al jaren een nieuwe relatie maar komt te overlijden. Dan heeft je nieuwe partner geen poot om op te staan want je kind gaat naar de andere ouder. Het gaat hier om meer dan wie er papa en mama genoemd wordt.
Ik snap wat je zeggen wilt maar je voorbeeld deugt niet. Het is wel degelijk belangrijk. Verder moet er gestopt worden met deze voor de buhne moeilijke formatie. Het komt toch rond, want anders wordt Geert groter en groter.
Deze uitslag en duur van formatie dwingt tot nieuwe verkiezingen.

A la snackbar | 19-08-17 | 23:08 | 1

Je begrijpt de ironie niet die Feynman hier gebruikt. Toegegeven hij is meestal onnavolgbaar in zijn opbouw van stukken, maar het besef dat het in dit topic nu echt niet gaat om het aantal ouders dat een kind kan hebben mag toch wel helder zijn.

Buerman | 20-08-17 | 00:00

Er is maar één ding dat altijd door mijn hoofd gaat wanneer ik interactie heb met een moslim. En dat is niet "Ben jij stiekem de volgende aanslagpleger?" maar "Je bent een fijne, relatief aangepaste man/vrouw, maar zo gauw je dat malle geloof de rug toekeert, zal je familie of andere actoren je afslachten."

Om die reden zie ik geen hoop voor het samenleven met Islamieten. Ze missen eenvoudigweg dat stukje (recht op) zelfbeschikking waar onze Westerse identiteit op gebouwd is. Ummah versus individu.

Frits Spanbergen | 19-08-17 | 23:07 | 3

Ik vermijd elke interactie met een moslim, kan ze ondertussen niet meer luchten of zien.

GerMonster | 19-08-17 | 23:11

het is niet enkel de one-way-ticket die de islam is, het is vooral de grondige brainwash die elke moslim van kins-af-aan ondergaat die het 'm doet. 5 x daags teksten stampen en rituelen opvolgen en o wee als je dat niet goed doet, dan ben je een slechte moslim en moet je dood. Ja, ook op slecht geloven staat de doodstraf bij moslims. Zo groeit de moslim op, met een compleet verwrongen wereldbeeld en kent enkel de koran en de bijbehorende gigantische druk van zijn eigen familie en vrienden, want iedereen houdt iedereen nauwlettend in de gaten, want slecht geloven betekent eerwraak, de familie-eer staat op het spel. En zo rolt de islam. En die shit loopt nu hier rond. Jazeker, er staat ons nog wat te wachten.

prakkie | 20-08-17 | 00:48

prakkie | 20-08-17 | 00:48
Marx zei het al "Glaube ist das Opium des Volkes", maak van opium maar vergif voor de islam. Rommel voor de simpele geest, niet voor niets is inteelt bijna een plicht, zo dom mogelijk om de rommel te slikken. Ik zou een woord willen gebruiken voor moslims wat nogal in de mode was in wo2 maar dan voor een groep waarop het niet van toepassing was. Maar ja Joris zijn nieuwe algoritme leest mee.

GerMonster | 20-08-17 | 06:57

Goed stuk, legt weer de vinger op de zere plek.
Alle informatie ter wereld is waardeloos als er niks met die informatie gedaan wordt. En dat laatste is helaas de norm in veel Westerse landen, of het nu gaat om criminaliteit, voedselveiligheid, massa-immigratie, moslimextremisme of wat dan ook.
Steeds weer, keer op keer, blijkt dat de risico's al jaren of zelfs decennia bekend waren. Er zijn zoveel meer voorbeelden; over giftige chroom-6 verf bij NS; gevaarlijke AP-23 mijnen bij defensie; noem maar op. De Alphense spreekiller Tristan was bekend bij justitie en had nooit wapens mogen hebben, maar had ze wel; legaal nog wel. Het gros van de zware criminelen is bekend bij justitie, en het gros van de islamitische extremisten eveneens. Ze worden constant gemonitord, maar oppakken of uitzetten is kennelijk onmogelijk. Of ongewenst?

Onze beschaving wordt nu voornamelijk bedreigd door de islam, en niet-islamitische islamapolegeten. En ook de gevaren van de islam zijn al 14 eeuwen bekend. Dat de islam hier voort mag woekeren is dus ook weer een politieke keuze. Net zoals de massa-import van jonge jihadisten na Merkels "wir schaffen dass". Die asieltsunami ging gepaard met 500% meer seksueel geweld en 600% meer steekpartijen in Duitsland, de afgelopen 3 jaar.
Ook de fikse toename sindsdien van islamitische aanslagen is een politieke keuze.
Het afluisteren van elke Nederlander zal geen enkele verkrachting, overval, steekpartij of aanslag voorkomen.
Het buiten de grenzen houden van criminelen en jihadisten wel.
Maar daar kiest onze overheid niet voor.

Dandruff | 19-08-17 | 23:06 | 2

Dit inderdaad. Check voor de lol de duitse "einzelfall-karte" maar eens. Hierop staat elk "incident" met allochtonen en asielzoekers ingevuld. Deze site van geenstijl accepteert de link niet, dus google even op "einzelfall-map 2017". Zorg wel dat je een emmer in de buurt hebt. Het beeld kan nogal schokkend zijn.

prakkie | 20-08-17 | 00:57

De oorzaak van de bewuste keuze van de overheid om de hele zooi de islamiseren, is vanwege de deal met het midden-oosten: bijna gratis olie in ruil voor verspreiding van de islam in europa. De deal is al in 1974 gemaakt en nog steeds van kracht. Lees eurabia maar. In het boek zijn de bewuste ondertekende documenten bijgevoegd als bewijs.

prakkie | 20-08-17 | 01:03

'Then the battle had a front line, now the battlefield crosses the whole society.'
*tegel inlijst*

Einde van de Domheid | 19-08-17 | 23:01

Zou dolgraag eens een uurtje in het hoofd van Feynman willen wandelen om te ervaren wat zijn logica is achter het zo van hot naar her kunnen springen in een tekst van een paar honderd woorden. Onleesbare, maar mateloos fascinerende shit elke zaterdag.

CoJoNes | 19-08-17 | 22:59 | 3

Hahahaha. ;-)

Basil Fawlty | 19-08-17 | 23:17

"De toestand in de wereld" van G.B.J. Hiltermann.
Die was daar ook een meester in.

de honden blaffen... | 19-08-17 | 23:42

G.B.J. Zondagmiddag column om 13:45 in da jaren '70 .'80 en begin '90. 5 minuten haarscherpe analyses. De man die toen met zijn mooie stem en chique accent zei (je zag hem voor je in zijn pak pbs.twimg.com/profile_images/28095697... ) .: "De 3e wereldoorlog zal worden uitgevochten in het midden oosten en het zal over de islam gaan." Hij zat er niet ver naast toen.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 00:02
-weggejorist en opgerot-
jaapje01 | 19-08-17 | 22:52

Goed artikel. Zou Rutte het ook lezen?

Man.man.man | 19-08-17 | 22:52 | 1

Welnee. Alleen Greet leest hier mee.

prakkie | 20-08-17 | 00:59

En nog wat anders, wordt het niet gewoon tijd om moslims volledig af te schermen van onze samenleving zoals Amerika heeft gedaan met de jappen tijdens de 2e wereldoorlog ? Geef ze de Noordoost polder , muur eromheen en de groetjes verder.

GerMonster | 19-08-17 | 22:51 | 2

Geef ze de noord-oostpolder? Pleur ze er uit zou ik zeggen.

Mather | 20-08-17 | 00:33

@prakkie,00:59, en misschien reaguurt hij ook wel.

watmagjenogwel | 20-08-17 | 04:38

Mag dan ook wel zeggen , dat wij in Catalunya trots op hem zijn.
Terwijl hijzelf nu hulp nodig heeft, 4 daders doodschieten gaat je niet in de koude kleren zitten.

gato | 19-08-17 | 22:51 | 4

Die trots is terecht. En het feit dat hij het er moeilijk mee heeft, maakt hem alleen maar een betere agent.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 23:08

Het mooiste van deze actie is nog wel dat de daders nu volgens hun eigen sprookjesboek niet naar de hemel gaan. Want doodgeschoten door een vrouw. Dus zie daar het geheime wapen in de strijd tegen moslisterrorisme: vrouwen met guns.

medusa324 | 19-08-17 | 23:10

medusa324 | 19-08-17 | 23:10 Das een goeie. Waarom had ik dat niet bedacht.

Buerman | 19-08-17 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ben ondertussen boven de 50 maar fit qua lichaam en stabiel qua geest, een jaar in het leger gezeten geschoten met alles van een 9mm pistool tot een anti tank kanon. Zoals ik zijn er tienduizenden. Ben meer dan bereid om mijzelf en mijn medemensen te beschermen en te verdedigen tegen terrorisme, sjouw desnoods dag en nacht met een mp5 rond.

Bewapen ons, er zijn zat stabiele mannen te vinden tussen de 30 en de 60 die dit met trots op zich zouden nemen. Terreur zou nauwelijks meer kans maken.

Maar ja, rationeel nadenken schijnt niet bij deze tijd te horen.

GerMonster | 19-08-17 | 22:47 | 11

Ben nog geen 50 maar als jullie elkaar niet per ongeluk voor de bast hebben geschoten of zijn omgelegd door het AT kom ik een broodje beenham brengen in de bajes. * naoorlogs- verzetsheld*

Teleo | 20-08-17 | 00:04

Lekker gender neutraal weer dit! Want wat als je al niet weet wat je bent en ook nog eens religie hoog in het vaandel hebt?

Ok sarcasme genoeg zo. Ik zou al blij zijn als er op zijn minst geluisterd zou worden naar signalen van burgers. Maar vraag mij ook af of men dat wel wil. Want weten we al niet al hoe de vlag er bij hangt?

Mark van Leeuwen | 20-08-17 | 01:01

wat langer bij die club wil ik jullie wel trainen ,
schema,s maken en als er nog iemand ff fondsen werft starten we morgen ochtend 08.00 uur.
vragen ?

medelmo | 20-08-17 | 11:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Er moet gewoon een Afdeling PIM worden opgericht.
(Private Investigations Moslims).
Die huiszoekingen doet , waarbij gegarandeerd van alles gevonden gaat worden in de schotelwijken, waarbij infiltranten van Marokkaanse persuasie in moskeeën luistervinkje spelen, en laat de hardwerkende blanke autochtone man met rust met jue sleepnet.
Maar goed, als je wilt weten hoe snel de politie KAN reageren, ga dan eens als experiment op de Dam te Amsterdam Korans doormidden scheuren en versnipperen.
Binnen 3 minuten ben je geboeid afgevoerd.

King of the Oneliner | 19-08-17 | 22:43 | 2

Wat is in vredesnaam "Marrokaanse persuasie"?

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 22:52

"Binnen 3 minuten ben je geboeid afgevoerd."
Dat klopt, want in de overeenkomst met het midden-oosten staat letterlijk:"er mag de moslims geen strobreed in de weg worden gelegd". Ik wou dat ik het verzon. Zum kotzen.

prakkie | 20-08-17 | 01:08

@Feynman
"De aanslagen in Charlottesville, Finland, Barcelona en Cambrils laten steeds meer zien dat er een dreiging van geweld is die snel en fysiek moet worden afgestopt."
Ik zeg niets over Charlottesville maar voor de rest........ u bent de laatste 20 jaar niet meer buiten geweest?
Snel en fysiek,lol

ditotje | 19-08-17 | 22:37

Iedere keer dat ik het zeg krijg ik een bak ellende over me heen, maar ik zeg het toch; Het verbod op zelfverdediging en zelfbewapening moet worden opgeheven, zelfs als je alleen mensen boven de 18 en zonder strafblad toestaat zichzelf te bewapenen heb je er ineens een paar miljoen soldaten bij. Er is geen geweldsmonopolie, er is een geweldsduopolie van de staat en de barbaren en de goedwillende burger zit weerloos in de vuurlinie.

sarcastro | 19-08-17 | 22:36 | 18

Basil Fawlty,

Minder doden in de VS door moslimterreur? Telt u dat met 9/11 vingers?

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 00:54

DodoVanNooitgedacht | 20-08-17 | 00:54
9/11 2996 (waaronder zakelijke vrienden van mij dus geen grappen aub). Gun violence death 2017 tot nu toe (alleen 2017) www.gunviolencearchive.org/ En daarmee praat ik niks goed want de discussie is hier geef je de burgers wapens of niet. Waarop ik zeg het helpt denk ik niet om de burger te bewapenen want als de moslim terrorist een busje, truck of mes hebben is genoeg voor die randdebielen. Volgende strap is denk ik dat een moslim mafkees de binnenkant van zijn busje met stalen platen bekleed en dan kun je een m-16 leegschieten maar voordat dat bisje tot stilstand komt heeft hjij helaas mischien al 10 mensen plat gereden. We hebben hier te maken met totaal achterlijke idioten die alles maar dan ook alles doen om die 72 maagden te krijgen. Mensen zonder ook maar 1 hersencel besef van menselijkheid. Zal er effe een godwin ingooien. Jij dacht dat de SS erg was. Nou dat waren kleuters bij dit soort types.

Basil Fawlty | 20-08-17 | 01:43

Basil Fawlty | 20-08-17 | 01:43
Ik zou het op prijs stellen als je vertelt wat volgens jou dan wel de oplossing is.

sarcastro | 20-08-17 | 03:38
▼ 15 antwoorden verborgen

IJzersterke column weer, Feynman. Krachtig geformuleerd en de vinger andermaal op de zere plekken gelegd. Hoe lang blijven politici nog wegkijken.

hoogstetijd | 19-08-17 | 22:33 | 1

De vraag is meer hoe lang duurt het voordat we andere politici kiezen. Het was 18 maart de 'hoogste tijd', (maar niet echt dus)

Buerman | 19-08-17 | 22:41

Amerikanen hadden in 1997 maar 1 voorbeeld nodig dat je als politie niets uitricht met een pistool tegen semi auto wapens. en.m.wikipedia.org/wiki/North_Hollywo...

Maar onze politie heeft alleen klapperpistool en bescherming in de portieren tegen pistoolmunitie. Tegen 1 gek met AK-47 kunnen ze niets uitrichten. Sterker nog, er schijnt een geheim protocol te zijn dat bij een dergelijke melding, de platte pet niet mag aanrijden, en dat het wachten is op KMar of AT Teams. Gekken hebben in NL zo minimaal een half de tijd om zich uit te leven......

Scheepskameel | 19-08-17 | 22:27 | 2

Maar jij gaat die strijd met een AK-47 dus wel aan?

Buerman | 19-08-17 | 22:43

"Maar jij gaat die strijd met een AK-47 dus wel aan?"

Als ik hem van achteren ongezien kan benaderen wel

Mark van Leeuwen | 20-08-17 | 00:45

"De ballen van de jaren 80", dit zag ik vanavond voorbij komen op tv en moest gelijk aan nu denken, vooral de samenhang en de framenten (1) vanaf 23.32 tot 25.40 en (2) het stukje vanaf ongeveer 26.00 alleen was de VVMU toen nog wel gewaarborgd- www.npo.nl/andere-tijden-special-de-b...

iew | 19-08-17 | 22:21 | 1

Deze hele aflevering zit trouwens vol met overeenkomsten.

iew | 19-08-17 | 22:25

n tegenstelling tot de mensen in Noord-Korea kiezen wij onze leiders, (...)
@prov1nciaal | 19-08-17 | 22:10
-
Niet WIJ maar dit soort debielen (zie linkje) "kiest" onze leiders, volkomen oblivious van ook maar het kleinste greintje politiek https://youtu.be/_WpdaaI7NT0?t=42

telelezer | 19-08-17 | 22:18 | 1

Maar ik zou die debielen wél doen!

geile debiel | 19-08-17 | 22:24

Zèlf 'probleemoplossend' optreden is -helaas, dankzij de policor wegkijkers-
een noodzaak gebleken.
Dus, wat moet, moet.........

pennestront | 19-08-17 | 22:18

Het kabinet Rutte is wel het langst zittende, duurzaamheid gaat lang mee.

botbot | 19-08-17 | 22:18 | 1

"duurzaamheid"? Nee. Hij kan het best liegen of het gedrukt staat van alle premiers. Dat is de enige reden.

prakkie | 20-08-17 | 01:15

@Feynman "In de tijd van de Rote Armee Fraction hadden gewone Duitse agenten volautomatische mp5's in de deuren van hun auto's."

Feynman. Ik kom uit het diepe zuiden en daar had men meer feeling met Duitsland dan Nederland, 1981 inhuldiging Bea. Pfff who cares. RAF en ook IRA aanslagen in NRW speelde veel meer in Limburg. nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_door_de... ook omdat er de grootste R.A.F. basis (niet RAF) in Brüggen zat. 2 kilometer over de grens bij Roermond. Terugkoppelend naar de RAF (terroristische organisatie) de Duitse politie had toen geen mp5's. Ze waren totaal amateuristisch en liepen nog rond met wite helmen uit de 2e wereldoorlog en in spijkerbroek. Het was pas eind jaren '80 dat de GSG9 echt professioneel werd. Had tot 1972, Muenchen aanslag, ook te maken dat de Duitse regering doodsbang was om professioneel over te komen want, je voelt hem al aankomen, WO2. Alles een beetje militair kon worden opgevat als herinnering aan de htiler, NS, SS. Klinkt idioot maar geen grap. Vandaar dat de Duitse reacties thans op vvm mij ook niet verbazen.

Basil Fawlty | 19-08-17 | 22:17 | 5

SEK? Zweedse Kroon? Maar zonder gein. Kijk het Hanns-Martin Schleyer drama nl.wikipedia.org/wiki/Hanns-Martin_Sc... De politie, sterker nog toen de West Duitse staat wist niet hoe ze er mee om moesten gaan want ze hadden geen echte anti terreur afdeling. BND wist wel hoe ze ze moesten omgaan met de koude oorlog maar de RAF? (saillant detail. BND opgezet na de oorlog met toestemming van de CIA, toen OSS en de eerste baas was? Reinhard Gehlen. Ex spymaster van Hitler. AH joh ;-/

Basil Fawlty | 19-08-17 | 22:39

@Skout. In de jaren '70 en '80 wel. Daar heb ik het over. Lezen aub.

Basil Fawlty | 19-08-17 | 22:40

Overigens mijn eerste comment en over die helmen. Ironisch men wilde toen niet geassocieerd worden met WO2 maar wel die helmen. Hahaha (ok ze kwamen origineel uit wo1 maar iedereen kent ze uit wo2. En om het nog verder door te voeren tot diep in de jaren '90 gebruikte de brandweer ze met een achterflap. Maw wederom een verdomd goed Duits ontwerp. Trouwens de huidige legerhelmen "all over the world" zijn ontleend aan dat ontwerp. Hihihi."

Basil Fawlty | 19-08-17 | 22:52
▼ 2 antwoorden verborgen

"....Vroeger stond het groene leger te wachten bij de grens. Toen had de strijd een frontlinie, nu doorkruist het slachtveld de hele samenleving (...) politieagenten in mobiele bunkers bij Joodse instellingen worden vervangen voor camera's. Waanzin.
-
Dt is precies wat de "Bende-Van_Brussel" wil en dat we dus maar gauw gaan roepen om een EU politiemacht en EU leger (natuurlijk wel op onze kosten)

telelezer | 19-08-17 | 22:12 | 5

@ Marc5 En dan nemen we in plaats van 1.5 paardenkop 10.000 ambtenaren aan die gaan controleren. Buiten het feit om dat ook die het niet kunnen stoppen want overheid en efficiëntie is altijd superfaal, gaan we dan weer mekkeren dat die overheid zoveel kost. Je gaat dit niet oplossen. De wereld bestaat nu eenmaal uit een groot gedeelte van moordzuchtige egoïstische platkoppen. Die hou je niet tegen. Je moet er mee leren leven.

Zapata10 | 19-08-17 | 22:59

@Zapata10,

"We zullen er mee moeten leven"?
Welnee. Natuurlijk heb je in elk volk altijd een paar mensen die niet sporen. De overheid kan niet alles voorkomen. Maar de kern van de column is nou juist dat onze overheid zelfs niet ingrijpt als zij *weet* dat er iets fout zit met eieren, zwembaden of Syriëgangers.
Onze overheid was ook getipt over "het monster van Riga" en "het monster van Mogadishu" (slachtoffer gaf zelfs naam en adres door!), maar koos ervoor die lieve jongens te laten lopen.
Wat heeft het afluisteren van elke Nederlander dan nog voor zin?

En zo is het ieder weldenkend mens inmiddels ook wel duidelijk dat de islam een religie is die al haar aanhangers aanzet tot seksueel, crimineel, religieus en genocidaal geweld. Vandaar dat de statistieken rond criminaliteit, (seksueel) geweld en terroristisch geweld bij die bevolkingsgroep ineens honderden keren hoger uitvallen dan bij autochtonen.
Met die kennis moet de massa-import van moslims worden stopgezet; moeten haatbaarden worden uitgezet; moeten ook criminelen en geweldsplegers worden uitgezet; moeten islamitische scholen en moskeeën in de gaten worden gehouden. Volkomen logisch, toch?
Als neonazi's jaarlijks half zoveel slachtoffers zouden maken als moslims elke dag, dan zou er toch ook al lang een politieke partij zijn geweest die daar tegen zou willen optreden?
Dit continent gaat kapot aan afwachtend toekijken.
Toekijken hoe de buren worden afgeslacht, en dan Wilders de schuld geven.

Dandruff | 20-08-17 | 00:10

@Zapata10
"je moet ermee leren leven"?
NEEN. We moeten dat volk nadrukkelijk buiten de deur houden. Dat is de enige echte, afdoende oplossing. Eigen volk eerst!
En let op mijn woorden, die kreet "Eigen volk eerst!" gaat de komende meer dan 100 jaar steeds belangrijker worden. En niet alleen in Nederland maar in heel europa. Er is een sluipende genocide gaande, die ons blanken van de aardbodem wegvaagt. Misschien lach je er nu om, maar ik krijg 100% gelijk straks. Het huidige europa wordt uitgeroeid als we niet oppassen.

prakkie | 20-08-17 | 01:21
▼ 2 antwoorden verborgen

In tegenstelling tot de mensen in Noord-Korea kiezen wij onze leiders, wij hebben de indieners van dit soort plannen dus een mandaat gegeven. Vandaag hebben duizenden mensen ademloos het gezwets van radicaal linkse en treitervloggende types aangehoord. Eergisteren heb ik een, waarschijnlijk hoogopgeleide, vrouw met droge ogen horen beweren dat Nederland niet van ons(diegene met een NL paspoort) is. Het is inmiddels al ruim over twaalf, dit komt niet meer goed en dat hebben we aan onszelf te danken.

prov1nciaal | 19-08-17 | 22:10 | 1

Ik zag het ook, ja. Het is te ziek voor woorden dat zo'n imbeciel een podium krijgt om haar verwrongen wereldbeeld te ventileren. Dat zieke wijf hoort achter slot en grendel in een gesticht.

prakkie | 20-08-17 | 01:25

Waar pleit je voor Feynman? Voor een volksmilitie? Voor een leger wat dagelijks op straat aanwezig is? Voor het bewapenen van burgers?
Alles maar dan ook alles in onze samenleving gaat om pecunia. Daar hoort de hele constructie van e EU bij, de deal met Oekraïne, het steeds minder blauw op straat.
Hoe meer de staat doet, hoe meer pecunia dat kost.
Ik neem aan dat jij ook voor een zo klein mogelijke staat bent. Immers terroristen vermoorden honderden mensen, staten vermoorden miljoenen mensen. En dat kost ook nog eens een godsvermogen.
Er is geen simpele oplossing. Het leven wat we nu leven is ondanks alle bedreigingen een leven wat zelden zo probleemloos geweest is in de geschiedenis. Wij maken ons zorgen over dat we misschien wel onze baan verliezen of dat het wel goed gaat met onze vakantie. Wat een luxe!
Laten we dat zo houden. Dus niet de staat meer macht geven met leger en politie want voor dat je het weet verwoest die staat je leven.

Zapata10 | 19-08-17 | 22:09 | 11

Zapata10 | 19-08-17 | 22:53
Moet ik dit comment serieus nemen, intellectueel de islam overwinnen, veiligheid niet vergroten, en maar accepteren dat een kwaadaardige ideologie over ons heen probeert te rollen?
Of je bent totaal geschift, of je bent aan het trollen, of je bent clickbait aan het genereren. Of allemaal, wat ik eerder denk.
Gedachten lezen kan via een omweg, en bijna alle argumenten van Feynman zijn correct.
Kruip jij maar achter de boekenkast, defaitistische en inferieure mensen als jou hebben we niet nodig.

Ongeblustekalk | 20-08-17 | 00:17

Waar Feijnman voor pleit, is een regering die wakker wordt, ziet wat ze hebben aangericht en actie ondernemen: acute mobilisatie van politie en leger en vervolgens massale uitzetting van alle allochtonen die korter dan 5 jaar in Nederland wonen. Gewoon al die honderduizenden uitkeringstrekkers eruit flikkeren. Scheelt miljoenen aan belastinggeld. Hup, op het vliegtuig, in de trein enz. wegwezen en opgerot naar je zandbak. En dan de grenzen hermetisch sluiten, terugkeer van alle grensposten tot men op EU-niveau de buitengrenzen van europa op orde heeft. DAN maak je als land een vuist. DAN doe je het goed!

prakkie | 20-08-17 | 01:58

In DK hebben ze ook de grenzen dichtgegooid, daar heeft de regering het WEL begrepen.

prakkie | 20-08-17 | 02:01
▼ 8 antwoorden verborgen

De vangst in Feynman's steekproef levert als resultaat een aantal voorbeelden die weliswaar qua gebrek aan daadkracht kenmerkend zijn voor ambtelijke organisaties, maar van al die zaken moet wel gezegd worden dat er in ieder geval wel een consensus is over de wenselijke aanpak. Was er maar een begin van consensus over de veel ernstigere en ook dodelijker dreiging van de influx van religieus geïnspireerde terreur ontsproten binnen gemeenschappen van ons in meerderheid hatende instromers. Het antwoord op de vraag is dus nee, we nemen het nog steeds niet ter harte. We zijn namelijk liever bezig met het volkslied en meer-ouders keuze.

Buerman | 19-08-17 | 22:08

Het sleepnet is er alleen maar om je meer rommel te verkopen, of je chantabel te maken. Meer niet!

Rest In Privacy | 19-08-17 | 22:07

In Nederland lossen we geen problemen aan, maar brengen we signalen in kaart, vervolgens gaan we die bestuderen, huren een extern onderzoeksbureau in om een rapport te schrijven, over dat rapport wordt - mits belangrijk genoeg geacht - een commissie ingesteld die gaat kijken in hoeverre de aanbevelingen eventueel zouden moeten kunnen worden opgepakt.
Op dat moment dus, beste kijkbuiskindertjes, zijn we nog niet verder dan het hebben gedocumenteerd van de signalen. Ze bestaan, ze zijn er.
En dan gaan we het over de aanbesteding van de oplossing hebben, de termijn, het budget, inspraakperiode, periode van beroepsmogelijkheid, vergunningen, toetsen aan het juridisch kader en dan uiteindelijk gaat er groen licht worden gegeven om te starten met het beging van de oplossing van het erkende signaal.
In het meest gunstige geval, als de papierschuivers van goede wil zijn en geen andere belangen hebben, als er budget is of wordt vrijgemaakt, als er geen belangenclubjes gaan dwarsliggen, als er niet etnisch wordt geprofileerd, als er onderweg geen poppetjes van plaats verwisselen of dat er fouten in de procedures sluipen.
Ziet u?

Graaisnaaiert | 19-08-17 | 22:02 | 2

"Nederland is een land van papier", aldus een vluchteling uit Sri Lanka na mijn vraag wat hij van Nederland vond.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 22:13

En vervolgens komt er een adviescommissie waar incompetente politici duur betaalde baantjes kunnen krijgen.

Osdorpertje | 19-08-17 | 22:19

Soort je hebt geen toestemming om deze tweets te bekijken

MarcS | 19-08-17 | 22:34

Dat sleepnet daarvan kunnen ze aan de NSA vragen hoe goed dat werkt. Ze verzuipen in de gegevens waar ze zoveel tijd aan kwijt zijn dat ze niet meer doelgericht mensen in de gaten kunnen houden. Men kan zich beter richten op de verdachten die al in beeld zijn. Allemaal tegenhouden doe je toch niet.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 22:00 | 1

En dan bedoel ik natuurlijk de werknemers van de NSA. De persvoorlichting zal een ander verhaal vertellen.

DodoVanNooitgedacht | 19-08-17 | 22:07

Gewoon doorgaan met leven, dat is het devies.
Dat dat advies een dolk in de rug is voor direct betrokkenen die geliefden hebben verloren, of zelf met een onherstelbaar kapot lichaam uit de narcose wakker worden mag de pret niet drukken.
Toch, Mark Rutte?

Jackanders | 19-08-17 | 21:54 | 2

Het zijn van die dooddoeners, gewoon doorgaan met leven, wat is er voor alternatief dan ? Net als die kleautzaqqen van de NOS, die op de ochtend na de aanslag een item draaien vanaf de Ramblas en staan te vertellen dat de kiosken weer open gaan, dat ze zon is opgekomen en dat het weer gewoon licht was geworden. Er liepen zowaar weer mensen op straat, ja het leven ging gewoon weer door. Duh, vieze smerige droeftoeters maar dat ondertussen de lijst van slachtoffers en nabestaanden weer langer is geworden dat interessert verder niemand wat. 20 jaar geleden waren dit soort taferelen hier simpelweg ondenkbaar en alles wat er nu gebeurt is te wijten aan bedreven politiek over de hoofden van burgers heen.

netniet | 19-08-17 | 22:04

Dat vind ik dus zeer stuitend, en getuigen van nul medeleven met de mensen die getroffen zijn.

Jackanders | 19-08-17 | 22:16

Als er nu in Maastricht of Groningen een aanslag komt is de aantijdtijd van de speciale eenheden met een half uur vertraagd. Van der Laan had dit nooit openbaar en vol trots mogen melden.
.
Overigens worden er meer aanslagen voorkomen door onnozelheid van de booslims dan door een met scherp schietende, zwaar bewapende agent. Het is schijnveiligheid. Er zou veel meer preventief gedaan moeten worden om aanslagen te voorkomen: huiszoekingen, namen openbaar, geldstromen in beeld, moskees sluiten, moslims op het malieveld etc.

de Voorzittert | 19-08-17 | 21:53 | 3

Zijn Groningen en maastricht geen grote steden dan?

Halal gehaktbal | 19-08-17 | 22:01

Van der Laan vindt het niet eens nodig om de Kalverstraat te beveiligen met van die paaltjes die uit de grond komen.

Osdorpertje | 19-08-17 | 22:13

@Halal
Uiteraard; die burgemeesters hebben zitten slapen. Of doen het af met minder goed getraind arsenaal.
.
@osdorpertje
Wat betreft het ontbreken van paaltje aan de Dam-zijde: dat is goedgekeurd door onze Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding?!? www.rtlz.nl/business/ondernemen/winke...

de Voorzittert | 20-08-17 | 07:26

In tegenstelling tot vroeger hebben de landen nu één en dezelfde vijand. Ons "groene Leger" hoeft niet meer aan de grens te staan en te wachten. Ze weten al wie de vijand is en dat we die al lang zelf naar binnen hebben gehaald.

moitambien | 19-08-17 | 21:52

Het enige wat helpt tegen een groep woeste diabetici is ze laten zien dat je niet van suiker bent. Pun intended.

Stokman | 19-08-17 | 21:49

Sleepnet is voor het laaghangende fruit. Jokkende leaserijders, sjoemelende opvang-oma's, voordeur delende aow-ers en bijstandmensen met marktplaats handeltje.

Plaktong | 19-08-17 | 21:47

Wij hebben al jaren een symbolische overheid die zich vooral bezig houdt met symbolische taken. Economisch liften we mee op het succes van Duitsland, belangrijke beslissingen worden voor ons genomen vanuit Brussel en qua defensie zijn we helemaal afhankelijk van de NAVO.
Over blijft symboolpolitiek over zaken die er niet toe doen zoals het volkslied leren op school en over hoeveel ouders een kind in een LGBTI gezin kan hebben. Zelfs over de kromming van komkommers hebben we niks meer te zeggen.

Osdorpertje | 19-08-17 | 21:46 | 2

Vergeet de discussie over de kromming van bananen niet. Er gingen stemmen op om rechte bananen te kweken, want dan gingen er meer in een doos.

prakkie | 20-08-17 | 01:32

@prakkie,
Welke doos?

watmagjenogwel | 20-08-17 | 04:15

Mooi geformuleerd, en tekstueel erg sterk. Complimenten.

hans6100 | 19-08-17 | 21:43 | 1

Het gaat erover dat het handig is als kind om een paar extra ouders te hebben. Zeker in tijden van aanslagen.

Ik was in Haren | 19-08-17 | 21:47

De ouders van de daders en familie hebben 1 minuut stilte gehouden voor de slachtoffers. Taxichauffeurs zijn toeterend over de Ramblas gereden met een zwart lint en hebben een krans gelegd, de meeste waren pakistani en andere moslims.
Zou er toch een beetje hoop zijn.
De agent , die 4 daders in Cambrils heeft gedood, is er psychish erg aan toe, die moet dit zijn hele leven met zich meedragen.

gato | 19-08-17 | 21:43 | 13

Ik woon zelf in de buurt en mijn dochter en kleinkinderen in Cambrils. Mijn schoonzoon is DJ in salou. Denk je nu echt dat ik medelijden heb met deze moslims. Het was een verschrikkelijke dag en nacht en dat het een vrouw was weet ik niet, ik begreep dat er eerst een vrouwelijke agente is neergeschoten en toen heeft een andere agent 4 daders gedood. Dus heel grappig vind ik het allemaal niet.

gato | 19-08-17 | 23:27

Ik hoorde enige tijd geleden alweer op tv een, ik meen Koerdische vrouw, die vocht tegen de IS, zeggen, dat als een jihadist gedood worden door een vrouw, dat die jihadist dan geen 72 maagden krijgt. Maar misschien klopt dit niet en heb ik het allemaal verkeerd begrepen.

kweethetooknietbeter | 19-08-17 | 23:53

De ouders van de daders en familie hebben 1 minuut stilte gehouden voor de slachtoffers.
Welke slachtoffers?? Hun eigen volk??
Of de echte slachtoffers, dat vraag ik me af.

watmagjenogwel | 20-08-17 | 04:14
▼ 10 antwoorden verborgen

Wij proberen op een menswaardige manier met een religie om te gaan, waarin voor andersdenkenden geen plaats is.

Ik was in Haren | 19-08-17 | 21:41 | 1

Daarom moeten we de wet aanpassen en alleen maar vrijheid van godsdienst geven aan religies die dat zelf ook doen.

moitambien | 19-08-17 | 21:55

thumbs up! ik vind het een goede column.

Stax-forever | 19-08-17 | 21:40

Ik vrees met vrezen dat de fanatici hun doel beetje bij beetje gaan bereiken: Het ontwrichten van de westerse maatschappij, door middel van terreur. We kunnen wel roepen dat we er niet aan toe geven, maar we moeten wel. Zie het voorbeeld van oud en nieuw in New York. Persoonlijk probeer ik er ook niet aan toe te geven, toch bemerk ik dat ik alerter ben op drukke plaatsen. Jammerlijke ontwikkeling.

Toetsenbordcomplex | 19-08-17 | 21:38 | 1

Overigens zeer goed artikel!

Toetsenbordcomplex | 19-08-17 | 21:39

Zinvoller zou het zijn als ze het hebben over hoeveel kinderen ouders mogen hebben.

Halal gehaktbal | 19-08-17 | 21:36 | 1

Zinloos. Geen hond die zich daaraan houdt, zeker de moslims niet. Dat zijn net konijnen. En met hun gefok overspoelen ze europa binnen enkele decennia. We zijn een uitstervend ras geworden.

prakkie | 20-08-17 | 01:36

Het Nederlandse leger hoort in Nederland

Ferdus | 19-08-17 | 21:35 | 2

Een leger met te weinig helmen, geen kogels voor schietoefeningen en F16's die niet ingezet kunnen worden omdat de radio's zo oud zijn dat ze niet met vliegtuigen van andere landen kunnen communiceren.

Osdorpertje | 19-08-17 | 22:16

@osdorpertje, dat zijn losstaande constateringen. Ja leger hoort hier, ja ze moeten beter toegerust zijn.

MarcS | 19-08-17 | 22:29

Angst is sterker dan wapens.

Bakito | 19-08-17 | 21:34 | 2

Defaitisme is zwakker, en je verschuilen achter angst is precies dát. In dat geval kunnen we je beter in het kanon stoppen en naar de vijand over schieten.

Stokman | 19-08-17 | 21:46

Een agent heeft met wapens overigens wel 4 terroristen omgelegd. Dat was hem met angst niet gelukt.

Osdorpertje | 19-08-17 | 21:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken