De SP staat gezellig tussen het linkse terrortuig
— Sadet Karabulut (@SadetKarabulut) July 8, 2017
Ja, een andere wereld is mogelijk, SP. Als je dissidenten de Goelag intrapt, als je privébezit - toch de basis voor vrijheid en vooruitgang - niet erkent en als je mob violence tegen andersdenken een prima vorm van debat vindt. Schandalig dat een Nederlandse parlementaire beweging zich zo inlaat met het tuigh dat de Mittelstand van Hamburg een kloteweekend bezorgt, maar goed, linkse mensen zijn doodenge wezens die onder een vernissage van deugen en dialoog de meest gore geweldsfantasieën koesteren, uit afgunst voor de verworvenheden van anderen.SP has joined us ✊ #Hamburg #nog20 pic.twitter.com/WqII31zYfw
— Anne Fleur Dekker (@annefleurdd) July 8, 2017
Weer bewoner gesproken die zijn winkel probeerde te verdedigen:'aan accent te horen kwamen veel plunderaars uit Italië, Spanje Nederland' pic.twitter.com/0Oz4IG0jeB
— Jeroen Akkermans (@JeroenAkkermans) July 8, 2017
Geplunderd. Binnen: 'dood aan de politie' pic.twitter.com/EgyOFbzzXj
— Jeroen Akkermans (@JeroenAkkermans) July 8, 2017
Reaguursels
InloggenBlijkbaar moet je links denken om dit normaal en goed te kunnen praten. Vraag me alleen af of al die demonstranten milieuvriendelijk zijn komen lopen naar Hamburg. Om daar heel milieu vriendelijk auto's uit te laten branden. Daarnaast blijkbaar ook vrijgesteld van werk en /of sollicitatieplicht om te kunnen slopen van andermans geld (lees uitkering).
Een Duitse politicus zei vroeger eens tegen linkse demonstranten: 'Goebbels waere stolz auf Sie gewesen!'
@Sweetlakecity | 08-07-17 | 17:46
Zie ik nou sosjalisties winkelen? Ik dacht brandjes stichten slecht voor het milieu was.
Het is sinds vrijdag nog immer oorverdovend stil op het "actie dagboek" van onze *kuch* lieftallige Anne Fleur.
.
Het punt is dat linksemensen structureel liegen, vooral ook tegen zichzelf. Ze proberen de wereld mooier en maakbaarder voor te stellen dan deze is.
.
@AnneFleur: zou zou de boel gaan beargumenteren toch?
Nou, ik heb vragen:
1 - Waar ben je nu *concreet* tegen in kapitalisme?
Hoe zie je het *concreet* anders?
2 - Hoe sta je ten opzichte van de vernielers en plunderaars die met je mee lopen?
.
Ach ja. Het zal toch wel stil bijlven. Slaap zacht...
Ja Zentgraaf, je zegt het precies goed. De beweging gedreven door afgunst, bevolkt door degenen die de energie, wil, creativiteit of mores niet hebben om zelf wat van hun leven te maken. Gedreven door afgunst naar 'de ander', die 'die meer heeft dan wij', die een groot huis heeft en een groot stuk land, dat is immoreel.
'Eerlijk delen van welvaart' roepen ze, en de raddraaiers met de grootste bek rijzen dan van straatterreur naar lokale politiek naar landelijke politiek. De Rosenmullers, de Dijksmas, de Duivendaks en de Klavers komen terecht in de draaimolen van baantjes verdelen, preken 'solidariteit' terwijl ze het vijfvoudige bij mekaar harken van een gemiddelde werknemer. Gaan tenslotte in een miljoenenlandgoed rentenieren met tientallen hectaren grond, en prevelen nog steeds dezelfde lamme retoriek over 'eerlijk delen' en 'Jan Splinter' (Hallo, Marcel van Dam!).
Zichzelf verrijken over de ruggen van 'de arbeider', dat doet de Socialist. Inmiddels talrijke regimes geweest die met dezelfde palaver kwamen en waar een kleine elite van profiteerde. Het resultaat was miljoenen doden zoals via Wikipedia op te zoeken is:
65 million in the People's Republic of China
20 million in the Soviet Union
2 million in Cambodia
2 million in North Korea
1.7 million in Ethiopia
1.5 million in Afghanistan
1 million in the Eastern Bloc
1 million in Vietnam
150,000 in Latin America
10,000 deaths 'resulting from actions of the international Communist movement and Communist parties not in power.'
De Anne Fleurs en andere tuttebellen en onnozele Hansen weten dit niet of willen dit niet weten. Maar een systeem dat ervanuit gaat dat de staat weet wat goed voor jou is, is bij voorbaat al kansloos. Dat is keer op keer bewezen, en de EU is het meest recente voorbeeld van een vergelijkbaar systeem. Van bovenaf je wil opleggen - daarom zijn linkse partijen zo dol op de EU. Niks compromis of naar de ander luisteren, gewoon erdoordrukken, hoppa, mijn wil is wet.
De SP laat haar ware gezicht zien.
Tja, ongenode gast op het verkeerde feestje.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat e nog steeds mensen zijn die zó verblind zijn dat ze GL of SP stemmen!?
Met dank aan de SP, de partij van de communisten, de totalitaire staat waarbij N. Korea staat voor Nederland Korea.
@Nathan R Jessup | 09-07-17 | 01:34
Ook dat is een elitaire gedachte. Het volk heeft geen machtsmiddelen om de uitslag van een verkiezing af te dwingen. Het hangt maar af van de bereidwilligheid van de powers that be om de macht op te geven. Dat het, op langere termijn, een goed idee is om de macht af te staan is niet een gedachte die uit de bevolking of een meerderheid daarvan komt, maar van de elite zelf. George Washington was daar de eerste mee, en duidde dat ook prima in zijn farewell adress. Sindsdien is het een gewoonte geworden in een democratie, maar dat is ook slechts wat het is: een gewoonte. Met de volkswil heeft het niet zoveel te maken. Een democratische meerderheid is een uitstekend politiek machtsmiddel, maar niet voor het volk; voor de degene met de meeste stemmen.
@Stormageddon | 08-07-17 | 23:54
"Onzin. De Nederlanse opstand was er eentje........"
Zodra je een democratie overwint en nieuwe verkiezingen uitschrijft ben je de macht kwijt als je het volk niet achter je hebt.
Een andere wereld is mogelijk, jazeker! Dat vond Marx, dat vond Jezus, dat vond Adolf, dat vindt Erdolf, dat vinden Alexander en Sylvana en dat vinden al hun volgelingen ook. Als ze dat nu gewoon aan elkaar hadden medegedeeld, per brief, per boek, over de radio, via snapchat of middels de dorpsomroeper, dan hadden al die mensen niet naar Hamburg hoeven komen, dan was de binnenstad van Hamburg nog heel en dan was de wereld voor de rest nog precies hetzelfde als hij nu is, d.w.z. mét al die vernielingen en dat geweld en mét al dat onnodige heen en weer gereis. Had de SP zich ertoe beperkt haar heilsboodschap in het Nederlandse parlement uit te dragen, dan was er precies evenveel van die andere wereld gerealiseerd met veel minder heisa.
Als ik een Hamburgse winkelier was geweest, dan had ik geprobeerd om een paar van die plunderaars eens kennis te laten maken met die "andere wereld". Het is een pluspunt dat het daar (deze keer?) niet van is gekomen. Dat is ook wel een beetje de verdienste van de Duitse politie.
@Nathan R Jessup | 08-07-17 | 22:47
"Opstanden zijn alleen succesvol wanneer ze gesteund worden door de meerderheid van het volk."
Onzin. De Nederlanse opstand was er eentje van een kleine protestantse elite, adel en clerus. De orangistische revokte tegen het bewind van de gebtoeders De Witt ook. De Franse revolutie, de bestorming van de Bastille en het afzetten van de koning gebeurde met een klein groepje Parijzenaars en kopstukken van het leger. De patrottistische revolutie in Nederland was een elitaire aangelegenheid, evenals de Roundheads van Cromwell.
De Amerikaanse revolutie was er eentje van de elite. Het grootste deel van de bevolking, slaven incluis, wilden aanvankelijk liever onder de Engelse kroon blijven. De Russische revolutie begon met een democratische hervorming waarna de oktoberrevolte van Lenin weinig meer was dan een staatsgreep. Mao, Pol Pot, Kim il Sung, Sadam Hussein, Khomeini, Muamar Khadaffi en vele vele andere waren geen volksopstanden. Sterker nog: volksopstanden waar een meerderheid van de bevolking in opstand komt en de opstand ook daadwerkelijk steunt komen in de geschiedenis eigenlijk nooit voor. Het succes van een opstand wordt zelden bepaald door de steun van een meerderheid van de bevolking, maar keiharde militaire macht en politieke buitenlandse steun. De meerderheid van de bevolking legt zich, al dan niet onder dwang en repressie, neer bij de nieuwe situatie.
Het is een leuk romantisch idee... volksopstand, meerderheid tegen iets... maar dat is wat het is: romantiek. Met de werkelijkheid heeft het niets te maken.
Er waren 100.000 vreedzame betogers. Prima. Als het SP daarbij staat dan lijkt me dat zelfs een plus voor hun. Macht mag immers het niet te makkelijk hebben.
Nogal lullig voor ze dat ze nu ook worden geassocieerd met de relschoppers.
De betekenis van SP moest maar gewijzigd worden in Schorum Partij!
@LuckyGirl | 08-07-17 | 20:57
"maar zonder opstanden was de westerse wereld zoals we die kennen nooit ontstaan."
Opstanden zijn alleen succesvol wanneer ze gesteund worden door de meerderheid van het volk. Dit is de reden dat we een democratie hebben.
Mensen moeten stoppen met zeuren en zich neerleggen bij de wil van de meerderheid ongeacht of regering links,rechts,onder of boven is. Democratie is simpel, je stelt je mening af op die van de meerderheid en steunt het beleid. Doe je dat niet dan ben je een vijand van de democratie en vervallen je democratische rechten.
En hierin vinden links en de islam elkaar. Ze hebben lak aan het gezag, zijn fel tegen het kapitalisme en willen gerust geweld gebruiken om hun punt kracht bij te zetten. Wat links alleen niet wil horen is dat de islam uiteindelijk de linkse ideologie ook niet zal sparen.
La Bailaora | 08-07-17 | 21:26:
Ik bedoelde dat de slachtoffers willekeurig waren, niet de actie zelf.
Die was voor het overgrote deel goed voorbereid.
HetWordtTijd | 08-07-17 | 21:40:
Ze hebben gewoon een ravage aangericht.
Auto's uit het duurdere segment in de fik steken is nog steeds behoorlijk willekeurig imo: het waren geen acties tegen de bezitters zelf, zorgvuldig op de persoon uitgekozen.
En ik denk niet dat ze een notitieblokje bij zich hadden met welke bedrijven wel of niet te pakken te nemen.
Hoe dan ook, op deze manier een punt willen maken is dom en laf.
Pik dan een duidelijk target, liefst een niet te makkelijke, maak je statement maar domweg alles op je pad kapotmaken, daar zal je weinig indruk mee maken.
Wel bijzonder om zo nu en dan de joop site te bezoeken en daar de typische GS kretologie als 'kudt', 'reedt' en 'reaguurder' er in te zien sluipen. Ze leren het nog wel.
Het wachten is op "Dumpert Reedten #102: Jole gaat Losss!"
Het is zo makkelijk hoor, Hamburg. Gewoon de eerste 20-30 mensen met maskers en stenen in de poten schieten, dan druipen de 'enablers' wel af en blijven alleen de criminelen en terroristisch aangelegde zwarte blokkers over.
Worst_kaas_scenario | 08-07-17 | 21:37
Kijk 's naar de slogans en symbolen van de antifa geweldplegers, en die van SP. Zie je overeenkomsten? Heeft niks met Geenstijl te maken. Is common sense.
SP:
provinciegroningen.sp.nl/nieuws/2017/...
Hamburg:
www.volkskrant.nl/buitenland/bellen-me...
La Bailaora | 08-07-17 | 21:26
Mensen die strijden voor een onafhankelijk Baskenland die zich laten gebruiken voor een globalistische agenda. De kluwen tegenstellingen wordt er niet minder door.
-weggejorist en opgerot-
De SP heeft niets met goelags te maken Geenstijl. En ze steunen zeker geen politiek geweld. Stop met deze stemmingmakerij
Deze ME'er ligt in het ziekenhuis met een knaltrauma o.i.d. De dader staat op de foto, is niet gepakt maar wel geblurd: www.bild.de/regional/hamburg/gewalt/bo...
Waanzin.
Nehemia | 08-07-17 | 21:23
Ja, ik heb de video een tiental keer gezien. Net zolang tot het in de onderste lagen van mijn bewustzijn is doorgedrongen. Lijnen in de toekomst, consequenties, de grootte van de krachten.
Opdat we dit niet vergeten bij de volgende verkiezingen. SP = geweld. GroenLinks = geweld.
@LuckyGirl | 08-07-17 | 20:57
Ik denk niet dat het willekeurig is. Geruchten gaan dat er ook geschoten is. Dat lijkt heel veel op wat er in Syrië en ook in Oekraïne is gebeurd. Daar lijkt organisatie achter te zitten.
Mijn 2 cents: georganiseerd door de powers to be en secret services door ultra linkse groepen aan te zetten tot geweld via geld en organisatie.
Het is vrijwel zeker dat ultra links aanwezig was:
twitter.com/d_e_mol/status/8837653488...
bodemloos | 08-07-17 | 20:33
Moet je deze video van 15 seconden zien van de ravage die dat tuig in een bepaalde straat in Hamburg alleen al heeft aangericht. Overal brandende auto's. Frank Boeijen zong ooit - Winter in Hamburg - dit is - inferno in Hamburg.
dailycaller.com/2017/07/07/hamburg-goi...
slipsniffer | 08-07-17 | 21:15
Deze zijn bewust uit op de confrontatie, en Ome Soros vindt het oké......
.
Je bedoelt toch dat Soros betaald heeft voor de vergaande activiteiten.
Ok, duiding van de buren: politiek.tpo.nl/2017/07/08/ddr-histori...
Met scherp schieten graag, dit zijn geen mensen die vreedzaam protesteren.
Deze zijn bewust uit op de confrontatie, en Ome Soros vindt het oké......
Osdorpertje | 08-07-17 | 18:11
De politie trad op met een handrem, en mevr. wir schaffen das heeft compensatie belooft aan de getroffen personen. Nou, dat kennen we inmiddels wel, christenen die toezeggen waarmee 't beloofde zoet verandert in zoutzuur.
Net nog even op de Joop gekeken bij het G20-actiedagboek van Anne Fleur Dekker. Maar sinds gisteren is ze kennelijk gestopt met haar schattige "updates".
Niets, helemaal niets over de orgieën van geweld, die Hamburg in een soort Mosul en Raqqa hebben veranderd, alleen leugenachtige propaganda:
"Bovendien worden de demonstranten in Hamburg op dit moment sowieso gewelddadig geframed. Een goed bezochte vreedzame dans-demonstratie gisteravond is amper verslagen door de media. Volgens de NOS zouden Hamburgers zelfs de stad ontvluchten en hun winkels dichtspijkeren ik heb nog geen dichtgespijkerde winkel gezien."
En uit haar update van gisteren, toen dus die veldslag, de uitgebrande auto's, vernielde en geplunderde winkels van donderdagnacht al bekend waren, ook bij haar:
"Het is opvallend hoeveel steun we krijgen van omstanders. Mensen hangen uit de ramen en steken duimen op. Bij een verpleeghuis stonden alle verplegers aan de ramen om hun solidariteit te laten zien. Een winkelier deelde voedsel uit. Er hangen veel geïmproviseerde NO G20 spandoeken achter de ramen. Dit is echt fantastisch: mensen zijn klaar met de militarisering en de verkeersblokkades van de politie en strijden met ons mee."
Het doet mij op een vreemde manier denken aan een ander, uiterst hypocriet verslag uit lang vervlogen tijden: "Het woord bij de daad" van Harry Mulisch uit 1968, waarin hij de totalitaire , communistische politiestaat van Fidel Castro verheerlijkt. Alweer een voorbeeld van linkse fascisten, zoals er zovele zijn.
Maar er waren ook rechtse fascisten, zegt u? Zeker, in de eerste helft van de 20e eeuw hebben we daar fraaie voorbeelden van gehad in Duitsland, Italië, en Spanje, en in de tweede helft van de 20e eeuw ook nog in oa Griekenland, Chili, en Argentinië. Maar op de een of andere manier lijkt het wel of rechtse fascistische politiestaten minder stabiel en langlevend zijn dan linkse communistische.
Hier in Europa is het fascisme na WW2 eigenlijk uitsluitend een zaak van links geweest: Rote Armee Fraktion, Brigate Rosse, Rara, criminele krakers, Volkert vd G, Antifa's, deze "anti-globalisten" in Hamburg, etc. Nou ja, met één hele rare, gekke uitzondering: Anders Breivik.
Ik zou zeggen: gefeliciteerd met die prettige vriendenkring van je, Anne Fleur.
hhmariavanempel 20:44
Waarom ? Degenen die daarop stemmen zijn de veroorzakers van dit soort rellen dus het gaat die partijen geen stemmen kosten. Geweld door Gutmenschen is geoorloofd, weet je wel ?
Er is niks verkeerd aan ergens gaan staan met een spandoek. Op dit moment op die plek getuigt wel van een vreemd soort timing.
hhmariavanempel | 08-07-17 | 20:44
Linke en Groenen Hebben trouwe en vaste aanhang vooral onder millenials, daar zie ik niet veel verschuiving in. Kunnen volgens mij alleen maar groeien in de toekomst dankzij Duiste onderwijs en FB en Twitter censuur.
LuckyGirl | 08-07-17 | 20:50
Je hebt de comments op haar dagboek op Joop kennelijk niet gelezen. Compleet afgezeken. Afgekraakt.
Nee, Sadet Karabulut is juist een hele goeie. Ik ben het niet altijd met haar eens, maar ze komt op voor de sociaal minder sterken en dat doet ze goed.
lingo star | 08-07-17 | 20:35
.
Juist is ook een van weinigen in de hele NLdse politiek die z'n bek durft open te trekken tegen Islamisten en hun Turken faciliteerders. Van een heel ander niveau dan bv de toekomstige burgermeester van bv London.
Nathan R Jessup | 08-07-17 | 20:36:
Je trekt de lijn nu wel erg strak.
Deze protesten getuigen van willekeurig afreageren op onschuldigen en dat is fout, maar zonder opstanden was de westerse wereld zoals we die kennen nooit ontstaan.
HetWordtTijd | 08-07-17 | 20:25:
Vind je dat zelf niet een beetje gelul?
Wanneer winkels, auto's, en zelfs kinderdagverblijven vernield worden spreek ik van maatschappelijke ontwrichting.
Dat treft niet slechts de middenstand, maar iedereen die zich behoorlijk gedraagt.
hhmariavanempel | 08-07-17 | 20:27:
Het staat iedereen vrij om weg te blijven van alle TMG outlets.
Er is nou eenmaal sprake van een verdienmodel en GS was bereid AFD een podium te geven.
Dat ze liever naar de gesubsidieerde Joop ging zegt meer over haar dan over GS.
De reden dat ik haar liever bij GS zou zien is omdat ze hier aan kritiek zou bloot staan die er bij de Joop niet doorheen komt.
Ze zou zich dan kunnen verklaren en/of verdedigen buiten haar bubble.
Dat zou haar sieren.
@ HetWordtTijd: Jaloers? (K heb nog even gegniffeld om dat toetsenbord commentaar; pot ketel enzo)
Wekkertje | 08-07-17 | 19:44
Hoezo zwaktebod van Angela ? Bij de komende verkiezingen zullen de Groenen en Die Linke de rekening in stemmen betalen.
Iedereen die in opstand komt tegen de regering van hun land of de EU zo opnieuw opgevoed moeten worden zodat normale mensen hun leven kunnen leven. We hebben een democratisch gekozen regering en mensen die het hier niet mee eens zijn, zijn een gevaar voor Staat en veiligheid.
Vrijheid is alleen voor de mensen die er mee om kunnen gaan.
Activisme heeft vele gezichten en de overeenkomst is dat het allemaal reactionair tuig is zonder visie.
Sayer 19:19
Nee, Sadet Karabulut is juist een hele goeie. Ik ben het niet altijd met haar eens, maar ze komt op voor de sociaal minder sterken en dat doet ze goed.
Nehemia | 08-07-17 | 20:13
Dank voor de link, de stuctuur is wel weer duidelijk zo.
LuckyGirl | 08-07-17 | 19:57
Zeker voor de zo broodnodige omzet van de TMG.
Ze maken mij de pis niet meer lauw. We zijn verloren met dank aan de EUnie/Brussel.
-weggejorist-
medelmo | 08-07-17 | 19:56
Zekers! Meteen internationaal uitrollen. Antifa op de internationale terreurlijst. Dan komen we ergens. Dat gemaskerde gajes zijn pure criminelen die je als gezag subiet moet oppakken en de gevangenis in moet smijten voor hun anarchistische spoor van vernieling en geweld.
We zijn eruit. Waar menigeen al rekening mee hield. De G20 rellen. Ratje Soros.
.
'Soros-Funded Militant Group Claims German Contingent At G20 Protests''
dailycaller.com/2017/07/07/soros-funde...
Hoezo tussen? Is!
Nee, dit is niet wat ik graag van de SP zie. Rondlopen met de irritante Internationale Socialisten en dat gansje AnneFleur.
hhmariavanempel | 08-07-17 | 19:45:
Dat was juist een visionair idee van GS.
Stel dat ze hier een column had op dit moment, zou dat niet geweldig zijn?
SP komt er tenmiste nog openlijk voor uit dat ze daar rondlopen. Vermoed dat het Groenlinks volk onder leiding van Duivendak en consorten daar sneaky gemaskerd de boel op stelten zetten.
watazooi | 08-07-17 | 19:51
.
Het klopt natuurlijk beiden niet maar ja ik zie GL daar best voor aan.
Nehemia | 08-07-17 | 18:50 Dan moeten ze op de internationale lijst want "vrienden steun je ".
Of gold dat alleen, als er 2 flats instorten op commando en nog twee zonder planes , bij een bush telg.
Antifa op die lijst zou wat minder criminelen in de 2e kamer opleveren in de toekomst .Tenslotte waren allerlei figuren al links extremistisch bezig , ruim voordat ze in de politiek en vakbonden terecht kwamen.
Die link maar eens meer pushen denk ik.;-)
En dan te bedenken dat Anne Fleur, naar eigen zeggen, een colum op GS kreeg aangeboden joop.vara.nl... hahaha
hhmariavanempel | 08-07-17 | 19:45
.
Huilie huilie huilie.
The problem with socialism is that eventually they run out of other people's money.
Of je het met de man eens bent maar Kohl sprong meteen naar de eiergooiers toentertijd. Die man had tenminste ballen. Merkel heeft geen ball.... ach la maar.
SP komt er tenmiste nog openlijk voor uit dat ze daar rondlopen. Vermoed dat het Groenlinks volk onder leiding van Duivendak en consorten daar sneaky gemaskerd de boel op stelten zetten.
Peter Emile | 08-07-17 | 19:28:
Uitstekende tegel.
Zoveel tegenstrijdigheden zoals voor diversiteit zijn en door fanatisme niet zien dat als ze hun zin kregen, alles hetzelfde zou worden.
Afbreken is soms nodig om iets nieuws te kunnen bouwen maar deze mensen hebben geen idee wat voor nieuws dat dan zou moeten worden.
Als ik alleen al naar de kledingkleur, piercings en haardracht kijk zie ik gewoon een uniform.
Als dit onze vrijheidsstrijders zijn hebben we geen vijand meer nodig.
Wekkertje | 08-07-17 | 19:44 deze deinen niet mee ,maar behoren tot de veroorzakers.
ken uw vijanden.
me,myself and IK | 08-07-17 | 19:28 correct . nietnietniet begrijpt dat na een paar uur al;-)
En dan te bedenken dat Anne Fleur, naar eigen zeggen, een colum op GS kreeg aangeboden joop.vara.nl/opinies/waarom-ik-toch-n... hahaha
Een totaal zwaktebod van Merkel om wel de schade achteraf te willen betalen maar deze ellende niet te willen voorkomen of durven ingrijpen. En dat is nu precies wat er mis is met onze huidige politici. Ze hebben niet meer het karakter om moeilijke beslissingen te nemen. Ze kunnen geen 'nee' zeggen. Deze generatie zal dus nooit in staat zijn om zoiets als de invasie vanuit Noord-Afrika te stoppen. Het is erg makkelijk met de stroom mee te deinen zoals Obama of een gladde glijer als Pechtold.
Hoeveel hooivorken waren hier ook al weer uit het vet gehaald? Overdrachtelijk bedoeld, dan. Toch?
En hoe was het mogelijk dat iemand een miljard keer zoveel verdient als een ander met dezelfde 24 uur per dag.
Die kleinverdieners hier met die paar ton per jaar gaan de grootverdieners verdedigen. Ach, ach
Kom maar op met die hooivork dan..
Stormageddon | 08-07-17 | 18:32:
Tja, anti-globalist en anti-nationalist.
Moet verwarrend zijn.
Het jammere is dat ze m.i. tegen een hoop dingen protesteren waar ik achter kan staan, globalisme, Bilderberg, enzovoort.
Maar in mijn jeugd was auto's in brand steken geen protesteren maar vandalisme.
Te zien dat ze er gewoon mee weg komen (op een nat pak na) spreekt boekdelen.
Wat me volledig ontgaat is hoe ze, door gewone burgers hun spullen te mollen, die burgers aan hun kant willen krijgen.
Het getuigd van een enorme zwakte.
Ze kiezen de zwakste slachtoffers in plaats van een Bilderbergconferentie of het Brusselse hoofdkwartier.
Ik ben niet voor dit soort actievoeren, maar laat ze tenminste een doel van formaat uitkiezen.
Dat binnen de SP mafkezen als Harry van Bommel rondlopen zegt genoeg.
Niet zeuren.
One man's terrorist is another man klassenstrijder...
@Donnie Brasco | 08-07-17 | 18:58
AFD... 'AFD'...
Ach... Anne-Fleur Dekker.
Goh. Bij mij is het kwartje eindelijk gevallen (het mechanisme is kennelijk wat verroest). Ik vroeg me al een tijdje af waarom "kritiek op AFD" (Alternative Für Deutschland dacht ik) bij Joop.nl niet was toegestaan....
IslamPislam | 08-07-17 | 17:39
Je gebruikt logica, linksmensen hebben dat niet, dus begrijpen je niet. Nooit in discussie gaan met een idealist, of het nou een christen een moslim of een socialist is, logica is hen vreemd, dus je kan net zo goed tegen een muur gaan lullen, bereik je evenveel mee.
@cocktailsmaak | 08-07-17 | 19:07
't Is, dat U er nu over begint: Ik wilde nog een paar alinea's aan mijn tegel toevoegen (uiteindelijk maar weer geschrapt vanwege veuls te lang) over de catastrofale cultuurvernietiging van de Grote Socialistische Roerganger Mao Zedong, die ten tijde van zijn 'Culturele Revolutie' in de Chinese Volksrepubliek in de jaren '60 duizenden prachtige, eeuwenoude Boeddhistische kloosters en tempels en historische paleizen met de grond gelijk liet maken, evenals tal van christelijke kerken.
Fanatici die idealistische wereldbeelden nastreven zijn eigenlijk het zelfde als de volgers van intolerante religies als de islam; ze genereren geweld, onderdrukking en vernietiging van cultureel en maatschappelijk erfgoed. Alles moet altijd kapot. En met dat destructieve gedoe maken ze van deze wereld één continue, deprimerende puinzooi. Vreugdeloos, liefdeloos, grauw.
Het te vuur en te zwaard bestrijden van dit soort 'volgelingen', deze ratten eigenlijk, zou elk beschaafd mens, elke beschaafde natie, hoog in zijn vaandel moeten hebben staan.
-weggejorist-
Sadet Karabulshit een van de grootste onbenullen uit de tweede kamer. SP is sowieso gewoon een foute socialisten bende. Die vonden dat Venezuela een voorbeeld voor ons moest zijn.
en langzaam komt het ware gezicht van de links mens weer boven; stelen van de mensen die wel werken.
Socialisten zijn de grootste massamoordenaars van de geschiedenis.
@ristretto | 08-07-17 | 18:19
Nee. De SP zit fout. Ze gaan naar Hamburg, terwijl ze weten dat ze daar gaan demonstreren samen met de knokploegen die agenten hebben verwond, auto's in brand hebben gestoken en winkels hebben geplunderd.
SP is fout. Ze hadden thuis moeten blijven.
Peter Emile | 08-07-17 | 18:57
Wat dat betreft lijken ze op IS en andere Islamisten. Historische momumenten van andere religies en culturen zijn hun eertse doel. Maar hun eigen historische moskeeen opblazen is ook geen probleem. Er zit eenzelfde gedachte achter bij beide partijen bij de toekomstige utopie (kalifaat of socialistische heilstaat) is een verleden/ geschiedenis niet van belang en slechts een blok aan het been want mensen konde wel eens terug verlangen naar mooie en fantatistische dingen die ooit voorgebracht zijn. Kortom alles kapot maken is volkomen legitiem in de denkwijzen van extreem links en islamisten.
Net mijn laatste ban gekregen op Joop, kritiek leveren op AFD en daarmee ook op Joop/ VARA mag natuurlijk niet. demonstreren voor je democratisch recht en daarbij terreur uitoefenen op onschuldige inwoners, voor de lol brandstichten diefstal plundering en dat verheerlijken in een blog op Joop is puur links, daarop reageren en vragen of AFD na dit feestelijke weekend weer gaat schrijven op Joop hoe slecht en vooral hoe gevaarlijk rechts wel niet is ? Mag niet , vragen of Joop geen afstand moet nemen van de geweldsverheerlijking van Anne Fleur D. Mag niet. Dan krijg je een ondemocratische Ban.
Want links zijn en de waarheid..... tja dat gaat nou eenmaal niet samen
@tipo | 08-07-17 | 16:50
"Er is een inzamelingsactie gaande voor de eigenaresse van de klassieke Saab 900 die door de fascisten van de SP in de fik is gezet".
Het vernietigen van cultureel erfgoed is in extreem-linkse kringen altijd al een geliefde bezigheid geweest. Om er vervolgens hu eigen grauwe, vreugdeloze, eenvormige wereld voor in de plaats zetten.
Stem tegen. Stem tegen de SP. Wat een prutsers zijn het toch. De top is voorbij en SP komt dan nog even aankakken, wat hebben ze daar überhaupt te zoeken? Tegen alles maar geen oplossingen hebben dus dan gaan we naar Hamburg voor een media momentje.
Terreurorganisaties zijn het... schieten met scherp.
In Amerika is Antifa nu gekenmerkt als een terreurorganisatie (daar zal Soros niet blij mee zijn).
.
'Finally: Antifa officially listed as terror group by DHS (Department of Homeland Security)!'
investmentwatchblog.com/finally-antifa...
Pappie, wat is eigenlijk socialisme?
Nou kind, kijk maar eens even naar Hamburg, en vergeet nimmer wat daar is gebeurd.
Merkel betaald.. zegt ze. Net zoiets als die onderste steen daders worden berecht etc vandaag gaat Rutte dat even met Poetin bespreken hoe ze dit gaan afhandelen.
Overigens voor die Hamburgers, wel eerst bewijzen dat je auto, je fiets, je ruiten, je inboedel enz enz door toedoen van die 'demon stranten' is kapoetgemacht..
zo, en nu gaat die Mutti verder met haar toetie.
ben benieuwd of vannacht weer wat polizei jongens een steen naar die Koppe krijgen.
Vanuit de hele wereld komen de antiglobalisten bijeen. Daarmee heb je de absurditeit wel samengevat.
Ze zijn tegen ongelijkheid en kapitalisme. Want het feit dat iedereen op de wereld Coca Cola kan drinken en MacDonalds kan eten is natuurlijk een schande. En dat laten ze weten via hun iPhones en Samsungs, op Facebook.
En ze zijn tegen mensen die de grenzen dicht willen. Ze zij tegen de nationalisten, die antiglobalisten. De grenzen moeten wel open, behalve voor bedrijven want je moet niet willen dat negers in Afrika een iPhone hebben. De ouderwetse tamtam en rooksignalen zijn net zo goed. Daarom stelen ze natuurlijk ook auto's in de fik. En je moet matuurlijk ook niet willen dat je in Hamburgse supermarkten produkten uit Azië, Zuid-Amerika en Afrika kan kopen. Vandaar ze de winkels plunderen natuurlijk.
Wie het nog snapt, snappe het. En waar ze precies voor zijn? Geen idee. Weten ze zelf ook niet.
@cocktailsmaak | 08-07-17 | 18:14
Die indruk krijg ik ook. Hier in NL is het al jarenlang niet anders.
Jamaar de Prinsenvlag!
Of zo.
Fijn dat de SP ook meedoet. In ieder geval wordt er dus ook nog geweldloos geprotesteerd zoals dat hoort, Anne Fleur trekt ze meteen naar binnen in haar Zwarte Blokkendoos. Tij voor Roemer om afstand van het geweld te nemen. Voor de rest: democratie en VVMU.
De SP is altijd present geweest bij protesten tegen de G20 of G8. Dus wat is het nieuws?
Dit is even dom om de SP aan geweld te linken als geert Wilders verantwoordelijk te stellen voor nvu gasten en stijverechterarmfascisten.
Zoals ik al eerder zei in andere draadjes over Hamburg. Antifa zijn gewoon de stoottroepen van Merkel. Het slappe optreden van de politie zegt al genoeg en Merkel heeft al gezegd dat alle schade wordt vergoed. Kortom de Duitse belastingbetaler betaalt dit experiment en de Merkel kan tevreden zijn Antifa is een betrouwbare partner als het gaat om de vestiging van de sociale utopie. De EU en migratie critici kunnen vanaf nu rekenen op en bezoekje van Antifa. Op FB waar een Islamkritiek je in Dld enorme boetjes voor kan krijgen wordt Antifi ook niets in de weg gelegd, ze strijden immers voor de goede zaak. Antifa heeft bewezen dat ze de straten beheersen.
@Sweetlakecity | 08-07-17 | 17:46
Als ik die beelden zo zie, dan had de politie best met rubber kogels op het zwarte blok mogen schieten. En met paintbal patronen, maar die doen niet genoeg pijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 08-07-17 | 17:49
Oh dat kan ik zeker wel, dat kwalijk nemen. Mensen die zich aansluiten bij clubs met zulke track records, ideeën en methoden kunnen zich wat mij betreft niet verschuilen achter onwetendheid. Je wordt lid van zo'n club, dan ben je dus zoals die club.
Dit zijn keuzes, geen onvervreemdbare eigenschappen, en voor die keuzes draagt men maar gewoon de verantwoordelijkheid, neemt de consequenties maar gewoon.
.
Zolang we de meelopers en zogenaamd onwetenden blijven ontslaan van verantwoordelijkheid gaat dit door. Hun steun enabled de geweldadigen.
.
Zo ook voor politiekcorrecten, islamieten en nazi's. Als je verantwoordelijk wilt zijn voor wat clubs aanrichten moet je geen lid worden!
@necrosis | 08-07-17 | 18:01
"Vermoedelijk" is geen aanklacht necrosis en de bewijslast ligt bij het OM.
Ik zou bijna zeggen men lacht U de rechtbank uit maar vermoedelijk (pun intended) stopt het uitlachen hier in de panelen.
@tipo | 08-07-17 | 17:55
U had ook gewoon kunnen schrijven: ïk ben een juridische nono maar dat houdt mij niet tegen te schrijven over dingetjes waar ik geen reedt verstand van heb".
SP is al gehalveerd in de peilingen. Zelfs kleiner dan de PvdA. Dus ja, misschien hopen ze nu nog millenials te trekken.
@Berbaar | 08-07-17 | 17:37
Heel simpele aanklacht:
Vermoedelijke deelname aan maatschappij-ontwrichtende/ terroristische acties.
Bewijs jij maar dat het niet zo is.
Tenslotte waren er veel lieden in het zwart en gelaatsbedekking.
@La Bailaora | 08-07-17 | 17:59
Correctie, Eskorbuto met een 'k':
en.wikipedia.org/wiki/Eskorbuto
Jeroen Akkermans zijn tweet toont gekalk in een van de geroofde winkels:
twitter.com/JeroenAkkermans/status/88...
MALP Escorbuto
Muerte a la policia
Nou zeggen de meeste Spanjaarden het niet zo, dus eerst dacht ik, of geen Spanjaard, of een Zuid Amerikaan of zo, maar toen even gekeken naar de betekenis van de eerste 2 woorden. MALP weet ik niet, Escorbuto was een Baskische en ETA gezinde hard-rock en punk band uit de jaren 80 met "E.T.A." en "Maldito País (España)".
Dus ja, ultra-links is nu wel bewezen, maar ook dat ze uit allerlei landen komen, niet alleen Duitsland.
Ach guts, het andere geweldsvergoeilijkingsnickje is inmiddels uit zijn drankroes ontwaakt.
.
Ja beste reaguurder, U moet nuance tonen, hoor. Wel de juiste natuurlijk. U weet wel die geijkte smoesjes oplepelen waarom geweld toch eigenlijk best wel ok is.
.
En u bent dom natuurlijk. Dat u die nuance niet ziet wanneer hele straten in vlammen opgaan en lokale ziekenhuizen militaire triage moeten inzetten om de stroom slachtoffers te kunnen verwerken.
.
Naast dat u het helemaal verkeerd ziet. Het valt allemaal wel mee namelijk. Er waren dit weekend zowaar steden waar niets in de as ging. Tel uit uw winst.
.
Niets aan de hand. Onthoudt u dat maar even goed. Dus.
.
En ondertussen, gaat de Hamburgse geweldsorgie de volgende avond in. Laten we @berbaar vandaag niet te veel vermoeien met reacties. Er moet vanavond nog drank in en morgen valt er weer heel veel plaatsgevonden geweld te vergoeilijken.
.
The least of us, unfortunately also the loudest of us.
@necrosis | 08-07-17 | 16:42
Vraag het ook altijd, krijg ook geen toestemming.
Berbaar 17:35
Tuurlijk mag de SP mee-marcheren met het zwarte blok in Hamburg. Dat maakt van de SP wel de nieuwe Sturmabteiling en die is verboden in Nederland. Dus eenmaal terug in Nederland, moeten de demonstranten de gevangenis in, omdat de Sturmabteiling nu eenmaal verboden is in Nederland.
Stop met die Fleur doos noemen. Ze heeft de relevantie van een naaktslak in mijn achtertuin. Irritant en meer niet.
Die is gewoon af met dat kutvuistje in die tweet als ze ziet wat een slagveld het is voor de hardwerkende ondernemers in Hamburg. De G20 politici hebben er iig geen last van.
Roemer heeft toch wel even afstand genomen van het geweld tot nu toe, toch? Of geldt dat niet voor de sp?
@necrosis | 08-07-17 | 17:50
Ha. Dat vroeg ik me ook af.
@hhmariavanempel | 08-07-17 | 17:21
Ik denk dat de chaos dan nog veel groter was geweest aangezien er ook zo'n 50.000 Koerden zouden komen om te protesteren tegen Erdosnor.
Enne... gewoon nieuwsgierig; was jouw nick ooit 'god/ mod van empel'?
Hai Sterre! Kijk mij eens staan in het zwarte blok!!
Kom gezellig #feest in hamburg!
pbs.twimg.com...
miko | 08-07-17 | 16:36
Wat een symboliek! Het symbool van kapitalisme, de nieuwste iPhone, in de lucht houden als een object van verering om een selfie te maken voor de sites van die andere kapitalisten als Facebook, Instagram etc.
Toppunt van ironie. Bedankt voor het delen!
@ Berbaar | 08-07-17 | 17:41
Lekker makkelijk.
@Lewis | 08-07-17 | 17:44
Het is vermakelijk beste Lewis, meer niet.
En gelukkig is het hier geen circle jerk, men mag het met alles (on)eens zijn.
Dat andere reaguurdertjes daarvan in de vlekken schieten zegt meer over hun onvermogen dan over mij.
Dat er in Nederland mensen zijn die sympathie voor SP, of ander links gedachtengoed, hebben, komt voort uit een gebrek aan historisch kader gecombineerd met een binnendijks wereldbeeld en een minimaal begrip van wat de SP voorstaat.
.
Parel van het Zuiden | 08-07-17 | 17:14
De tegenwoordige aanhangers van de SP zijn overlopers van de PvdA. Het heeft weinig met Mao te maken denk ik, ze zijn in ieder geval pas groter geworden toen de PvdA hun achterban dumpte en dat niet meer verhulde.
De achterban van de PvdA was t/m de jaren '60 erg groot in Nederland. Iedereen die arrebeier was en niet tot een confessionele stroming hoorde, was een PvdA man/vrouw. Na '68 werd door de partijtop besloten om de arrebeier te dumpen, en ze kozen voor den vreemdeling. Dit noemt men "nieuw-links". De arrebeiers hadden dat eerst niet door en er werd door de partij met meel in de mond gekletst, maar in de jaren '80 werd duidelijk dat de PvdA hun niet meer moesten. Een deel is toen overgestapt naar andere partijen waaronder de Maoistische beweging van de SP. Sindsdien is de SP ook veel meer mainstream geworden. Maar de roots blijven, en at heart zijn ze nog altijd een Maoistische sekte die na goed communistisch gebruik geregeerd wordt door een familie (Marijnensen). Maar je kan het de mainstream SPer niet kwalijk nemen dat ze SP kiezen, de PvdA heeft de arbeider lang geleden gedumpt en ze kunnen nergens meer heen.
Het ironische is wel dat den vreemdeling nu de PvdA hard aan het dumpen is. De arbeider mag dat aanzien met een hoop leedvermaak wat mij betreft.
@miko | 08-07-17 | 17:42
Het gaat hier in dit topikkie niet over die varkensmutsjes beste miko.
Niemand is hier of elders voor dat reltuigh maar om nu alle G20 demonstranten over 1 kam te scheren is laten we zeggen vrij kansloos.
Rollins | 08-07-17 | 16:27
youtu.be/_0ATr32sKUk
SP jongerendag..
Anne fleur is de eerste die terrorist werd nadat ze uit groenlinks stapte, de meeste zijn dat al voor ze lid worden, dat dan weer wel.
@ Berbaar | 08-07-17 | 17:35
Het mag (volgens de letter van de wet), maar je raakt elk restje geloofwaardigheid en integriteit kwijt. Snap je wel? Net zoals een Van Bommel die meeloopt in een 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'-demonstratie trouwens, alleen is dit nog even wat erger.
En het heeft niks met Calimero te maken, in die zin heb je gelijk, schijt aan de pers want we wisten toch al lang hoe gekleurd en ongekend huichelachtig die is. Maar er is natuurljk helemaal niks mis mee om de hypocrisie, de dubbele maten van diezelfde pers te benoemen.
Ik blijf me overigens oprecht afvragen wat je hier doet als je het structureel zo oneens bent met de teneur. Nou ja, er is natuurlijk maar één antwoord mogelijk: lekker trollen. Hopelijk geniet je er een beetje van.
@Berbaar | 08-07-17 | 17:27
De nuance is dat bij de laatste pegida en pvv demonstraties geen geweld was(of het kwam weer eens van antifa) en je bij deze demonstratie kon wachten op geweld.
En dat je de 'powers to be' bevecht mwoah, maar dat je bij burgers de ramen ingooit met je internationale socialistische inslag gaat er bij mij niet in. Tegen globalisering zijn maar wel door heel europa relschoppers werven om in een Duitse stad privé bezit kort en klein te slaan.
@Lewis | 08-07-17 | 17:40
Topikkie en reaguursels worden als geheel bekeken dat had U toch wel moeten begrijpen na het gezeur van die 100 dames.
Er is niks op tegen om politiek een statement te maken. Er zijn heel veel mensen die zich tegen het houden van een G20 keren. Omdat daar juist het grootste tuig op aarde verenigd is, die de mensheid in armoede storten.
Zaak is, als de SP delegatie in een straat rechts relletjes ziet, dat ze dan de straat links in gaan.
O, of Pritt natuurlijk.
@ Berbaar | 08-07-17 | 17:31
Sorry, heeft Van Rossem, Pritt, Ronaldo, Zentgraaff of Mosterd dat geschreven? Ben het even kwijt.
Tja, leer ons het vieze linkse gajes kennen. Altijd hetzelfde liedje. Dit is geen nieuws maar bevestiging van wat we altijd al zagen en wisten. De gutmensch staat nu eenmaal aan de parasiterende, gewelddadige, naïeve slopende kant. Het zullen je vrienden, familie of kennissen maar zijn. Aan de andere kant: verantwoording afleggen hoeven ze nooit, dus dan ga je toch lekker rellen, slopen, dreigen en terroriseren... aldus de Anne Fleurs, SP, GL en soortgelijk tuig. Dit is socialisme anno 2017. Succes allemaal.
@ alle sukkels die het gedrag van de SP hierin goedkeuren:
Als je als "goedbedoelend" persoon tussen een stel geweldplegers en vandalen gaat lopen demonstreren, legitimeer je niet alleen het gedrag van deze walgelijke figuren, maar je werkt ook nog eens mee aan het verzwakken van de krachten van de wetsdienaars (ze moeten namelijk meer mensen in de gaten houden waardoor ze minder krachten kunnen inzetten op die fascisten).
-weggejorist-
@necrosis | 08-07-17 | 16:42
Ach,....
charmcitywire.com/wp-content/uploads/2...
@necrosis | 08-07-17 | 17:34
Op basis van wat, welk rechtsartikel heeft zij dan overtreden?
Loofhutjes zelf ziet een mooie aanleiding om MinDef weer te verwelkomen als adverteerdert.
Berbaar | 08-07-17 | 17:31
Het verschil tussen woorden en daden is nog lastig zie ik.
Eigenlijk erg om te moeten constateren, maar dit ernstig gevaarlijke tuig kun je alleen stoppen met legitiem geweld waar de overheid het monopolie op heeft en moet houden. Doe wat linkse regimes doen met demonstranten: pak het aan met grof geweld. Schiet deze facisten de straat af.
Ach de SP aanbid tot op de dag van vandaag Mao, Stalin en Pol Pot. Van zo een partij kan je ook niets ander verwachten dat ze het linksterrorisme in Hamburg met volle overgave steunen.
@Lewis | 08-07-17 | 17:29
Dat gejankebal over "de pers" vind ik al helemaal om te gillen.
Wat boeit het mij nu ene reedt wat de VK, NRC of de Joop hier nu over schrijft of niet schrijft.
Ik vind reaguurders nogal triest die hier hun beklag menen te moeten doen over andere media, een hoog Calimero-gehalte laat ik maar zeggen.
De SP loopt daar met een spandoekje, prima toch dat mag.
@krijgenwedatweer | 08-07-17 | 17:13
Ik hoop dat ze bij de grens met Nederland wordt opgepakt door een Duitse anti-terreur eenheid.
Ik zal haar niet missen.
Weer wat geleerd, de knokploegen van links heten "zwart blok".
De Nederlandse wikipedia entry is nogal naïef, en geschreven door iemand die de zwarte blokken wil goedpraten. * Jesse, heb jij dat geschreven? *
nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_Blok
De Engelse entry is beter geschreven over relschoppers die vernielingen willen plegen en vervolging willen ontlopen, iets wat je in de Nederlandse entry helemaal niet tegen komt.
en.wikipedia.org/wiki/Black_bloc
In alles nuance vinden om je punt te maken totdat het niet in je straatje past en de SP koppelen aan een paar raddraaiers.
Alsof je als kamerlid gelijk ook maar VVD streken hebt want je zit ook in de kamer.
-weggejorist-
Of SP'ers daar nu vreedzaam of niet staan te demonstreren, deze smet op je blazoen krijg je nooit meer weg. Domme man die Debiel Roemloos.
Links ongewassen thuig, van andermans have en goed blijf je af.
@ Berbaar | 08-07-17 | 17:27
Maar zie je de hypocrisie van de SP en van de pers ook?
Want daar gaat dit topic over.
@meesje | 08-07-17 | 16:49
Spijker, kop, raak!!
Het zijn wel vermakelijke draadjes de laatste dagen.
Eerst woont zowat iedere reaguurder en zijn moeder in het buitenland (proest!!) en nu is alles en iedereen met linkse sympathieën een relschopper cq plunderaar of zet daartoe aan.
Nuance, best wel belangrijk.
Een bom droppen probleem opgelost
Nuke them, dan ben je ook van Trump af
TheNox | 08-07-17 | 17:23
.
Voortaan éérst uw pilletjes innemen en dan pas reageren.
Foei trouwens, eng, ENG GeenStijl. Om dit een beetje onder de aandacht te brengen.
Zijn er al adverteerders gebeld?
In ieder geval weten we nu wat we kunnen verwachten tijdens de komende burgeroorlog: links + islam tegen de rest van Nederland en denk maar niet dat de politie u zal helpen.
Daar is Hamburg een goed voorbeeld van.
-weggejorist-
Grünfrau Anne Fleur. Frau Riefenstahl was er niks bij, zij filmde slechts de verwoestende glorie van het nazidom en hield daar haar mond bij. Fleur gackernt er op los in elke talkshow die ze vinden kan.
Is Fleur nou al zwanger van Ismail? Ze zal toch niet in haar eentje ondergedoken hebben gezeten?
Een gemiste kans om Erdogan niet te laten spreken. Een enkel woord van hem en 50.000 Turken hadden orde op zaken gesteld.
Zoals ik waarschijnlijk al meer dan 100 keer in mijn leven heb gezegd: socialisme heeft helemaal niets met sociaal te maken; socialisme is de vernedering van de mensheid.
Lewis | 08-07-17 | 17:09
Ja, daar heb je een punt. Dan zou de wereld te klein zijn. Dit is trouwens ook de reden dat Geert Wilders nooit een grote demonstratie van de grond zal krijgen. De meeste van de 1,4 miljoen stemmers op Greet willen niet in een optocht gezien worden met de achterban die hij nu meestal op de been krijgt.
Mao-pijpers zijn sowieso gevaarlijk. Mensen die massamoordenaars aanhangen en volgen zijn nietsontziend en wreed.
Het zien van hen aansluiten bij andere linkse agressievelingen is niet nodig voor het weten van die feiten.
.
Dat er in Nederland mensen zijn die sympathie voor SP, of ander links gedachtengoed, hebben, komt voort uit een gebrek aan historisch kader gecombineerd met een binnendijks wereldbeeld en een minimaal begrip van wat de SP voorstaat.
.
Socialisme leidt altijd tot geweld en onderdrukking. Zoals Islam altijd leidt tot geweld en onderdrukking. Dat is de constante sinds de conceptie van deze twee ideologieën. Het is dan ook niet vreemd dat deze geweldadige stromingen een enorme affiniteit hebben voor elkaar.
.
The darkest of hearts.
Jongens laten we nou afspreken dat we Anne Fleur compleet uit de spotlights laten.. Wat een verschrikkelijk dom links graf kind is dit.
Die club is wel heel erg rap afgezakt sinds Marijnissen het stokje noodgedwongen moest overnemen aan de betrokken, maar ietwat hysterische Agnes Kant. En met strategisch zwakke en factueel onnozele Roemer hebben figuren als Hamas-Harry en sinds kort ook Karabulut vrij spel om hun anti-westerse sympathieen volop tot uiting te brengen. Geen wonder dat Sharon Gesthuizen het voor gezien hield toen ze vergeefs de partijrichting probeerde bij te sturen, tussen dat rellende anti-westerse pro-Pallietuig zou ik me ook niet thuisvoelen.
Ze gingen georganiseerd te werk. Hele straten ruiten ingooien, straat meubilair vernielen en allemaal in zwarte zakken en gezichtsbedekking. Dit is georganiseerd mensen.
Die fuckers zijn georganiseerd en wij stupide idioten maken zelfs onderling ruzie op deze site.
Geen wonder dat 'ze' winnen.
Links mag heel veel.
Ach hemel, als er PVV'ers mee zouden lopen nadat extreem-rechtsen een spoor van geweld en vernieling hadden getrokken...
Het aantal gewond Polizisten vs gewond antifa-tuig
geeft wel aan dat er veuls te soft wordt opgetreden tegen kapotmakers, platbranders en andere linkse jaloersisten
Een roedel wolven heeft véél meer beschaving dan dit menselijke uitschot.
En straks staat Karabulut weer in de 2e kamer te janken bij de microfoon.... Als ik daar zat zou ik hard gaan lachen steeds als ze aan het woord was. Geldt trouwens voor de hele SP fractie.
En dan te bedenken dat de hele SP-fractie pontificaal de zaal verliet toen Wilders iets zei wat de SP niet zinde. Om je rot te lachen wat een hypocriete rooie bende.
@tipo | 08-07-17 | 16:59
PR?
Het is nu wel duidelijk, dan kunnen ze nu overgaan tot straten schoonvegen en alle relschoppers voor de rechter. Schoonvegen mag best wat blauwe gezichten opleveren.
Die hel, dat is wat Emiel Roemer wil en hij is er trots op!
tipo | 08-07-17 | 16:59
Dat valt onder de noemer -laster.
Daar is het rechts van Wilders sterk in.
zie benoeming Burgervader Arnhem
Alsof al die demonstranten vriendjes van elkaar zijn.
Alsof de SP zwarte kleding en maskers op doet en auto's in brand gaat steken.
Sorry Geenstijl, maar jullie presenteren zeer selectieve feiten. Een beetje meer diepgang zou geen kwaad kunnen.. oh wacht, er zit hier helemaal niemand te wachten op diepgang.
The man in the high castle...
Net als hier in de panelen bij sommige reaguurders, komt in Hamburg ook de intolerantie naar anders denkenden spontaan naar boven.
De volwassen mensen, bespreken zaken. De minder volwassen mensen schelden/rellen alleen maar.
Op www.joop.nl vinden ze het allemaal prachtig. Is allemaal de schuld van rechtse politiek en de politiestaat. Dat er politieagenten in het ziekenhuis liggen met gaten in de armen van de kogellagers is iets wat er een beetje bijhoort. Knettergekke mafklappers met verknipte geesten op de vara site.
Normpje | 08-07-17 | 16:54
Raar, hoorde vanmiddag Roemer nog zeggen -keihard aanpakken dat tuig.
Volgens de toelichting bij artikel 141 lid 1 van het Wetboek van Strafrecht (openlijke geweldpleging) geldt dat van een betrokkene zelf geen gewelddadige handeling hoeft te zijn uitgegaan, maar het is voldoende dat betrokkene een significante of wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan het geweld. Het zou maar zo kunnen dat lieden die protesterend aanwezig waren - en daarmee de ellende in Hamburg versterkten - artikel 141 overtreden hebben. Buiten dat was er alle reden om met een beroep op moreel besef of fatsoen Hamburg voortijdig te verlaten.
Ik ga er even vanuit dat AnneFleur bij de grens opgepakt wordt als medeplichtige aan terroristische aanslagen?
@Claudia M. 16:52
PR-technisch is het juist briljant dat de politie afzijdig is gebleven. Dan kan iedereen zien hoe die 'andere wereld' van Emile Roemer er uit ziet: Zwartgeblakerd, het eten platgetrapt op straat, winkel-eigenaren huilend aan de telefoon, Saab-eigenaren beteuterd bij hun geliefde automobiel, kinderen doodsbang vluchtend uit de kinderopvang richting supermarkt, waar ze een ijsje krijgen totdat de supermarkt ook geplunderd wordt. Die hel, dat is wat Emiel Roemer wil en hij is er trots op!
Links en geweld... Van Mao, Hitler tot de sovjets.
Steeds maar weer.
Telkens de bloederige oplossing in plaats van luisteren naar wijze woorden als het probleem nog beheersbaar is.
Emiel Roemer, de aardige oom, is dus ook zo een teringlijer. Mooi dat we dat nu weten.
Ik heb het vandaag al elders gezegd en ik zeg het hier ook; van mij mogen ze met scherp schieten!
Dit heeft niets met protest te maken, dit zijn je reinste vernielingen, moedwillige sloperijen, plunderingen en wij maar betalen! Tuig van de bovenste richel! Je zult er maar wonen, jouw duur betaalde autootje zal daar maar gestaan hebben het zal jouw winkel maar zijn. Schandalig, dekt hier de lading bij lange na niet!
zuiderduin | 08-07-17 | 16:42
Klopt, rechts volk is ook allemaal tyfusvolk, allemaal.....
Duidelijk. SP terroristenvrienden.
'another world' komt naar je toe deze zomer.
Met ingang van vandaag krijgt ieder Linksmens een iets hogere offerte dan gewoonlijk. Kan ik een potje maken om de schade te dekken als hun inteelt familie langskomt.
Er is een inzamelingsactie gaande voor de eigenaresse van de klassieke Saab 900 die door de fascisten van de SP in de fik is gezet: www.facebook.com/Saab-f%C3%BCr-Hambur...
Het gruwelijkste verleden. De grootste moordenaar uit de geschiedenis en de mother of all bombs voor welvaart. Hoe is het mogelijk dat het socialisme nog steeds mensen aan zich bindt.
joostzilla | 08-07-17 | 16:37
Ja en iedereen is een nazi bij een door de PVV georganiseerde demonstratie.
Tja de VNU en nog een paar onfrisse figuren zijn ook aanwezig.
Logisch toch ?
Links volk is tyfusvolk. Allemaal.
@Watching the Wheels | 08-07-17 | 16:25
Gezellige tijd?
Mijn moeder heeft me bijgebracht dat je niet met eten gaat gooien of misbruiken voor doeleinden waar het product niet voor geteeld is.
Daarom mag ik van haar nog steeds niet op SP stemmen.
(niet dat ik ooit de intentie had)
Man, man, man... een andere wereld, een betere wereld, SP... probeer de Maan eens, of wellicht in de toekomst Mars.
Het OM heeft nu toch genoeg om links aan te merken als een criminele organisatie. De VVD was al corrupt, D'66 heeft lak aan de grondwet. Dus wat blijft er nu over voor de formatie gesprekken?
Ow ik weet het, een kabinet met Piter Omtzigt als MP en Nigel Farage als minister van het ministerie van NEXIT.
Iedereen die daar protesteert is een relschopper
En Annefleur is tegenwoordig professioneel stenenwerpster op kosten van de belastingbetaler. Kan gewoon in dit land.
Je spreekt jezelf tegen Zentgraaff. Gaan ze het debat en de dialoog nu aan of niet?
Hai Sterre! Kijk mij eens staan in het zwarte blok!!
Kom gezellig #feest in hamburg!
pbs.twimg.com/media/DEKReUtXsAUFkNC.j...
@très cool 16:19: En omgekeerd: hoeveel van dit gemaskerde schorem zit straks in de kamer of de gemeente voor één of ander fris-linksig partijtje?
Die vlaggen doen mij denken aan een andere socialistische partij. Jeuj ik heb een godwin te pakken!
"Het is inmiddels zo geëscaleerd, daar willen we niet mee geassocieerd worden. We doen niet mee en protesteren op een ander manier."
-weggejorist-
Van Bommel 2.0
Hamas,Hamas...
"Another world is possible"
Lijkt me overigens meer een slogan voor NASA dan voor de SP.
Waar is die gezellige tijd gebleven dat ze met tomaten gooiden?
Ah... eerst was het topic nog gepost om 13:19 nu 16:15.
Tja, eindredactie. Best belangrijk.
Ligt het aan mij, of is dit topic tussendoor erbij gepropt, dankzij een verkeerde timestamp?
Als je nu nog staat te "demonstreren" in Hamburg dan ben je medeplichtig aan de vernielingen, het proletarisch winkelen en het verwonden van 200 agenten.
Het is walgelijk. Dit zijn geen activisten, dit zijn terroristen.
#NooitMeerSP
Hamasdemo's, die haat tegen mensen die niet op het bestaansminimum leven, die Pro-Islampijperij icm Anti-Joods geluid van ze, walgelijk. Ben helemaal klaar met dat tuig.
met scherp schieten, dan leren ze het wel af.
Hoeveel ze aanrichten, ligt gewoon aan hoeveel je toelaat!
Die nemen hun taak als volksvertegenwoordiger gewoon heel serieus. Heel veel linkse Nederlanders herkennen zichzelf in die geweldsminnende kast-fascisten.
REAGEER OOK