Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaal onnodige kutparticipatieverklaring ingevoerd

topicparticipatieverklaring.jpgEen wat? Een participatieverklaring? Par-ti-ci-pa-tie-ver-kla-ring? Ja, probeer dat maar eens uit te leggen aan een kansloze ongeletterde dobberneger die vers van de boot stapt in het land van melk en honing. Toch moeten nieuwkomers ALLEMAAL een document ondertekenen waarmee ze de "normen en waarden van de participatiesamenleving onderschrijven". De wat? Een participatiesamenleving? Par-ti-ci-pa-tie-sa-men-le-ving? Echt, om zo kwaad van te worden. In plaats van dat de regering-Rutte Deux eens wat doet aan de werkelijke migratieproblematiek wordt er gewoon nog een extra debiel puntje bureaucratie ingevoerd wat de migranten niks zegt en ook helemaal niet aan sluit bij bestaande Nederlandse samenleving. Wonen wullie de gewone Nederlander immers in een "participatiesamenleving"? Nee, dat is gewoon een manageriaal buzzword dat ergens verzonnen is in de krochten van het partijkartel, gewoon een goor excuus om zoveel mogelijk verzorgingsstaat te verkopen aan kartels van partijfunctionarissen en de rest van de problemen bij de burger over schutting te kieperen. Gemeenschappen vorm je niet met een formulier en het privatiseren van het spoor, de woningbouw, van de energie en van de zorg verkopen als "onderlinge solidariteit" die ook nog eens gedeeld moet worden met allerlei tot de bijstand gedoemde kansarmen is echt een gotspe. Het is echt werkelijk ondenkbaar dat alle hoogopgeleide politici en ambtenaren in Den Haag denken dat het echt werkt als de Monsters van Mogadishu, Apothekers uit Aleppo en de Eritrese Eenpitters een krabbeltje onder een A4-tje Balkenendejargon over "leven en laten leven" zetten. Desondanks is het heilloze kudtplan nu toch door de eerste kamer, de regering hoopt het vanaf 1 juli te implementeren en wie niet tekent is het bokje: het kost namelijk €340 boete om niet te tekenen, denkelijk af te trekken van de royale uitkeringen en taal- en huisvestingssubsidies van de nieuwkomerts. Bovendien, wat zijn de Nederlandse kernwaarden? Als je de gemiddelde tokkiekamper of de schaamteloze roomblanke consultantselite ziet dan hoop je echt niet dat al het zwemvestvolk zich daaraan gaat spiegelen. Maar goed, een bureaucratische onuitvoerbare fopspeen is politiek handiger dan eens een keer optreden tegen al het vaderlandsvreemde tuig dat hier met behoud van achterlijke cultuur uit de ruif komt vreten. Nouja, hieronder een stukkie uit de participatieverklaring, veel plezier d'rmee en laten we in de volgende ronde opnemen dat we in Nederland nooit meer echte problemen oplossen met heilloze kutbureaucratie uit de koker van PvdA'sche diversiteitsprofessionals. Xornimmada: Hollaan qofwalbo wuxuu rabo ayuu ku fikiri kara, suubinkaraa ama dhihi karaa. Taas waxaa loola jeeda sida tan: - qofwaliba ra’yigiis ayuu muujin karaa; - qofwaliba diinta uu rabo ayuu qaadan kara wuunu u fasaxan yahay inuu amino iyo inkale; - qofwaliba waa uu noqon kara sida hanuuniyada u gaar ka ah markii la galmoonaayo -Qof walba waxa uu xaq u leeyahay doorashooyin u gaar ah, iyo madaxbanaanida (xaqa go’aansiga naftaada) Update: Er is kennelijk ook een fijn tenenkrommend kutfilmpje bij:

Reaguursels

Inloggen

Dat ze dan ook zullen participeren aan het Sinterklaasfeest.
En wel als Zwarte Piet.
Of op zijn minst erkennen dat Zwatre Piet bestaat in Nederland en zwart is en goed.
En hij zelf mag zich niet als zeurpiet gedragen.
Dan is hij wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd voor het Nederlandschap.

klinkklaar | 22-06-17 | 01:36

Hoi Rijk graag toevoegen: 'geloven doe je thuis of in je clubhuis' en 'ploffen doet u maar in een weiland'.

vluggehenkie | 21-06-17 | 23:53

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 12:33
Gelukkig maar. Het is al zo'n soort warme kudtdag waar je alleen als dobberneger blijkbaar blij van wordt. En besluit je thuis te blijven, krijg je dit van je algoritmische vrienden www.youtube.com... WTF John Boyd? Dat zijn volgens mij een paar kunstjes die ik een toestel zonder thrust vectoring nog nooit eerder heb zien doen!
Hetkanverkeren | 21-06-17 | 13:11

Gut gut er zit blijkbaar een gyroscoopje in?
Ik zie niets speciaals wat ik zou toe schrijven aan thrust vectoring.. Dat beetje electrónica maakt het makkelijker voor elke jandoedel om deze manoeuvres uit te voeren, kunnen ze wat besparen op de vliegtraining om te kunnen zeggen zie je wel goeie investering geweest terwijl het apparaat al jaren bekend staat als kansloos duur en totaal ongeschikt voor de 3 rollen die het moet vervullen. Het kan niet 1 ding goed, het kan 3 dingen half half voor zover het daadwerkelijk van de tekentafel is gekomen.

Koop een model vliegtuigje van 100 Euro, probeer het na te doen mocht je falen plak de boel met tape weer in elkaar, plaats gyroscoopje en probeer nog een keer en presto je kunt het ook!

In principe zou je met alle electrónica in dit apparaat een appje laten bouwen in India waar je dit soort showtjes kunt voor programmeren..

Please insert a couple of billion coins and press start!

Lionfromzion | 21-06-17 | 20:42

-weggejorist-

Jetstream | 21-06-17 | 20:37

Volgens mij was dit Thierry zijn idee en werd dit tijdens de verkiezingen weggehoond door de rest...

Wat een dom dom idee zeg *krabbelt wat op een papiertje* dat kartel verhaal krijgt steeds meer gewicht nu de grote jongens selectief ideeën jatten van de rest..

Je zou bijna denken dat ze nieuwe verkiezingsprogramma's aan het typen zijn de kleintjes moeten weer met nieuwe ideeën komen en de "groten" komen daadkrachtig over tov de achterban van de kleintjes zij zijn immers op hun wenken bediend door die partijen waar ze eerst faliekant tegen waren..

Beetje zoals de erdogan toestand die heel officieel gebracht werd maar waar geen administratie van bestaat dus eigenlijk niet gebeurd is..

"Die VVD lijkt toch steeds meer mijn standpunten serieus te nemen"

*zucht*

Lionfromzion | 21-06-17 | 20:17

Wat men ze ook laat tekenen het zal nooit echt nooit iets worden,ze verschillen gewoon te veel van ons westerlingen.Kijk maar gewoon even hoe goed de vroegere gastarbeiders zich hebben aangepast,helemaal niet dus.Denk eerder dat er een moment komt dat wij westerlingen verplicht een handtekening moeten zetten dat wij ona aan moeten passen aan hett asielvolk.Zou er echt niet raar van op kijken.

janmetdepet | 21-06-17 | 19:24

modiganeesih en xxenaithaiti tekenen met een Xje of een vingerafdruk want echt het nederlands lezen of uberhaupt kunnen lezen in moerstaal IS namenlijk al probleem punt 1 op de lijst van; wat is nodig OM te kunnen participeren.

vervolgens kan idd de Nederlandse rechtstaat aantonen dat men heeft getekend en dus de Nl staat voldaan heeft aan.. en Mo en XXE blijven vriendelijk lachen .. ze weten niet wat ze hebben getekend tenslotte en bovendien zijn de waarden en normen in dit land al niet geldend voor hen uit de andere koeltoer want rascisme..

maar goed, ik dacht dat het demissionair kabinet al in reces was.. niet dus

fikkieblijf! | 21-06-17 | 18:55

Dat achterlijke woord 'Motorblok' komt me toch een ongezond portie m'n strot uit onderhand. Baaaaaaaaaaaaahh...

Een motor waarop vanaf het begin al een turbo hoort te zitten.

Gazzerop | 21-06-17 | 18:08

Wollt ihr der Totale Partizipationsgesellschaft?
@ JvanDeventer | 21-06-17 | 17:01
-
hebben we toch allang..
youtu.be/md6lbxsF6J0?t=75

telelezer | 21-06-17 | 17:49

.... te beboeten, te vervolgen voor meineed en daarmee makkelijker in te perken, te korten , illegaal te maken, uit te zetten etc.
@ Hemmenaar7 | 21-06-17 | 12:39
-
haha, boetes..? die moeten WIJ via de uitkeringen voor ze betalen
haha, uitzetten..? Ze gaan doodgewoon niet weg, en eisen bed, bad, brood

telelezer | 21-06-17 | 17:44

@Kalk 14:43
U bedoelt wellicht dat Sjefke7807 zich een Radlertje laat smaken aan een randstedelijk strand of wah?

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 17:43

-weggejorist-

TheBigBang | 21-06-17 | 17:31

Ze zijn gek, knettergek!

Here's Freddy | 21-06-17 | 17:03

Ich frage Ihnen: Wollt ihr der Totale Partizipationsgesellschaft?

JvanDeventer | 21-06-17 | 17:01

Valt me mee dat Nederlanders zonder migratieachtergond nog geen moslimacceptatieverklaring moeten ondertekenen. Oeps! Slapende honden wakker gemaakt?

Steinway | 21-06-17 | 16:29

340 euro.. en dan met riante terugbetalings regeling.. wat ons uiteindelijk meer kost dan het weer oplevert.

lekker blijven zitten Ruttekut

Hdw | 21-06-17 | 15:36

Fijn dat ze de hand van Fatima in het filmpje als eerste bovenaan tonen en het kruis van onze lieve heer als laatste onderaan. Kleinigheidje, maar laat wel weer zien hoe wij ons (moeten) opstellen richting al die kansenparels.

Bas88 | 21-06-17 | 15:35

De participatieverklaring is een door overijverige ambtenaren en studeerkamergeleerden en politici bedachte non-verklaring, die bovendien niet één niet westerse allochtone uitkeringstrekker of terrorist mínder op zal leveren omdat ze de verklaring uit angst voor een boete ongezien zullen tekenen. Fur de Buhne derhalve en puur bedoeld om het domme klootjesvolk gerust te stellen.

Schweinchen Dick | 21-06-17 | 15:23

Hey waarom maken we van de oitkiering geen lening? Kunnen we met het onderwijs toch ook?

vanBarchum | 21-06-17 | 15:19

Mooi filmpje. Past wel bij het Nederland zoals ik het ken. Of het gaat werken is een tweede.

vanBarchum | 21-06-17 | 15:18

Haaa.... eindelijk.... Nederland is gered.
Nu kan ik rustig gaan slapen.
Dobbernegers die een kruisje zetten onder een document wat ze niet eens kunnen lezen.
Zie je wel hoe voortvarend dit kabinet is.
Als rutje wil, kan ie echt wel met harde maatregelen komen.
We gaan betere tijden te gemoed.

Kanarie_Geil | 21-06-17 | 14:57

Ongeschoolde mensen uit een compleet andere wereld een stuk papier laten tekenen waarvan ze de inhoud totaal nog niet bevatten, en vaak ook nooit zullen bevatten.
top idee!

henkdekanarie | 21-06-17 | 14:56

Ze kunnen bij mij allemaal een VOODOO pop kopen, met enkele brij naalden er doorheen.
Mede een bijlage in hun taal wat de bedoeling is.

rexm | 21-06-17 | 14:51

Sjefke7807 | 21-06-17 | 14:32
Buitenlandse en europese politiek vergelijken met Nederlandse is appels met peren vergelijken en ik heb je uitgelegd waarom het onrealistisch is wat jij beweert. En dat comment had de zweem van overdrijving en dus paniekzaaierij.

Dat jij begint over tutoyeren, maakt het er niet sterker op en zegt tevens wat over je persoonlijkheid.

Alles in sinc met wat ik beweer, jij moet nog veel leren.
Ga maar een radler drinken, knap je vanop daar in de Randstad.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:43

@Sjef 14:04
Ik zat U maar wat te dollen Sjef, gewoon om de toon maar even iets te verlichten.
Maar zoals ik eerder al eens tegelde; veel logisch denkende mensen lijken te veranderen in verwarde, onzekere mensen omdat de logica steeds vaker onder onze ogen lijkt te worden aangepast.
Iemand die daar ook veel last van had, en zijn naam ga ik U niet verklappen want...
Die weet U zeker ook.
Want dat brengt mij op een volgend puntje Sjef....
Euuuh, Zimbabwe, ZAF....
100 mld en zo,
"One does not sell the earth upon which the people walk " Sjef...
En nu niet sentimenteel worden he, daar heb ik nl. wel eens last van als ik zulke quotes lees.

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 14:43

@Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:22
Er zijn wel meer dingen waarvan we met zijn allen 10 jaar bv zeiden "gaat er nóóit door komen!" en kijk nu eens goed om u heen. Toen werden de mensen die er voor waarschuwden (Pim Fortuyn bv iemand?) ook voor paniekzaaier en gek weg gezet. Het lachen is ons ondertussen vergaan, niet? Ik opperde niks, ik postte slechts wat een officiële Duitse nieuws site plaatste.

U gaf recentelijk ergens aan in een tegel dat u ergens woont waar u (nog) geen last heeft van alle Multikul verrijking. Ik woon helaas wél in zo'n "Prachtwijk" (in het immer zonnige Brabant. het is dus niet alleen voorbehouden aan de Randstad) en kan u mede delen dat het diversiteitssprookje waar o.a. GroenSlinks en ook de Duitse Groenen in geloven NIET werkt. Niet, gewoon niet. En we hebben niet allemaal de mogelijkheid om ons uit de voeten te maken naar iets beters. Verder stel ik het op prijs als u mij niet tutoyeert. Maar we blijven zo in een kringetje om elkaar heen draaien en daar heb ik geen zin in. Ik ga van het mooie weer genieten....

Sjefke7807 | 21-06-17 | 14:32

De deug kruipende kuffar en zijn gekke plannetjes .

Castor12 | 21-06-17 | 14:27

Nivelleermarionet | 21-06-17 | 14:17
Heb je al pilletjes tegen die identiteits- crisis van je gehad, dat je een andere nationaliteit hebt en meer van die onzin?
Jij hebt nogal stevige taal voor een overtuigd landverrader en samenzweerder, dat vind ik nogal storend en daar zou je jezelf ongerust over moeten maken, Medusa.

En ga nu maar verder spelen.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:26

Stoppen.
De verklaring dient te luiden:
"Ik gedraag me naar de zeden en gewoonten van Nederland. Ik verplicht me de taal te leren. Ik onderschrijf de bestaande godsdienstvrijheid die in Nederland geldt. Als de staat mij aan het werk kan zetten (al zijn het eenvoudige klussen),dien ik daar gevolg aan te geven, ongeacht het soort werk.
Mijn verblijf hou ik schoon en ik hinder andere asielzoekers niet.
Bij het plegen van een strafbaar feit wordt ik door Nederland teruggestuurd naar het land van herkomst" (Dat zou in ieder geval vastgelegd moeten worden en beleid moeten zijn.

SaintA | 21-06-17 | 14:23

Je kunt ze veel beter laten ondertekenen dat ze bij een overtreding of misdrijf, al hebben ze door rood gelopen, linea recta accepteren terug naar land van herkomst gestuurd te worden. Dan kan je binnen de regels van de internationale verdragen toch beperkt dwang gebruiken...

Ziekeconstipatie | 21-06-17 | 14:23

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:52
wat ik wil zeggen is dat het niet realistisch is wat jij oppert, en dat die partij het zegt lijkt me niet vreemd.
Dan, zouden de landen in het oosten akkoord gaan met dit voorstel? Nooit.
Iets onrealistisch naar voren brengen is paniekzaaierij en dat betekend druk maken om iets waarvan de kans is dat het gaat gebeuren klein of nihil is.
Jij mist de clue volledig.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:22

Ik, volbloeds Nederlander van -tig generaties terug, onderschrijf niet de 'waarde' van het ongelimiteerd importeren van kanslozen uit Afrika en het Midden-Oosten.
.
Wat nu?

Opslag Medium | 21-06-17 | 14:17

@Ongeblustekalk | 21-06-17 | 12:59
Ja. Ik heb al langer last van vreemde boodschappen die zomaar doorkomen. Op advies van mijn psychiater heb ik daarom mijn aluhoedje ingeruild voor een allahhoedje. Sindsdien krijg ik nog veel meer rottigheid door. Vooral cryptische boodschappen van ene Ongeblustekalk, vermoedelijk een vijandelijke infiltrant, vind ik nogal storend.

Nivelleermarionet | 21-06-17 | 14:17

@Stormageddon | 21-06-17 | 14:00
En daar zijn u en ik het volkomen eens. Afgezien van het feit dat níemand die hele golf zou moeten opvangen maar de Australische Methode zou moeten hanteren. Waarom moet Europa de hele wereld maar op schoot nemen? Dat is gewoonweg niet haalbaar of wenselijk. Om over de gevolgen voor de inheemse bevolkingen nog maar te zwijgen.

Alweer zijn we het eens. Kijk bv eens naar Zimbabwe of Zuid-Afrika. Wat een puinbende is het daar dan geworden. En eigenlijk geldt dat voor geheel Afrika. "We" hebben er in 70+ jaar meer dan 100 miljard(!) dollar aan ontwikkelingsgeld op stuk geslagen en het heeft werkelijk geen tiet verschil gemaakt noch geholpen. Niets, niks, noppes, nada, njet, nichts, nothing, nièn, snì...

Sjefke7807 | 21-06-17 | 14:09

@D-Fens_1963 | 21-06-17 | 13:43
Meteen mee beginnen door de briefjes alleen in het Nederlands op te stellen. En dan kan ze (desnoods met behulp van een tolk) duidelijk gemaakt worden dat ze moeten tekenen of anders opzouten en dat het een bindend contract is met een jaarlijkse controle.

Stormageddon | 21-06-17 | 14:06

@D-Fens_1963 | 21-06-17 | 14:00
Dat gebruikte ik als beeldspraak, niet als iets dat mij dagelijks écht overkomt. Maar dat is overduidelijk niet aan iedereen besteed merk ik. Wat ik er mee wil zeggen is dat het absurde (voor u en mij, en elk ander rationeel nadenkend mens) het nieuwe "normaal" geworden schijnt te zijn. En de mensen die zeggen "ja maar wacht eens even! Hier klopt iets niet." worden verketterd en als gek weg gezet. Zo beter?

Sjefke7807 | 21-06-17 | 14:04

staat er ook in dat je geen terroristische aanslagen mag plegen uit naam van allah of wat dan ook qua godsbeleving...

R van Perzie | 21-06-17 | 14:02

@Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:40
De Groenen worden in D. net zo serieus genomen als de SGP, 50+ of de PvdD in NL.
Leuke getuigenispartij, ook radicale minderheidsstemmen mogen best gehoord worden, maar verder niet serieus te nemen. Voor de gedachte dat de Visegrad landen (maar ook Frankrijk, Portugal) wel wat meer mogen doen bestaat in D. wel meer sympathie ook bij normale mensen. Die zien namelijk dat Duitsland de bulk van die lui moet opvangen, voeden en betalen. En er ook de meeste overlast van hebben. Daar kan ik me iets bij voorstellen, als je gedurende de jaren '90 en '00 die landen ook al met honderden miljarden hebt ondersteund.

Het enige antwoord is natuurlijk buitengrenzen dicht en opvang in Noord-Afrika. Feitelijk betekent dat herkolonisatie. Nou, dat is niet eens zo'n gek idee, want we kunnen constaterwn dat de hele dekolonisatie grotendeels is mislukt. Alleen in Zuid-Oost Azië is het een beetje succesvol, maar verder? Zowel in het Midden-Oosten en het grootste deel van Afrika is dekolonisatie en zelfstandigheid op een paar uitzonderingen na geheel mislukt. En dat ondanks de rijkelijk vloeiende kapitaalstromen dankzij olie (M-O) en ontwikkelingshulp. Aan de hoeveelheid geld dat er in is gepompt heeft het niet gelegen.
Kortom, opnieuw koloniseren, die negorij. Desnoods als EU of VN.

Stormageddon | 21-06-17 | 14:00

@Sjef 13:54
Iedere dag het gevoel in de Twilightzone wakker te worden?
Steeds erger wordende nachtmerries?
Daar knapt niemand van op Sjef.

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 14:00

@D-Fens_1963 | 21-06-17 | 13:53
En waarom zou ik die nodig hebben in uw optiek?

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:54

Whoehahahaha.... een westers concept als 'gelijkwaardigheid'of 'solidariteit'uitleggen aan een Puntlander... alleen dát gaat al weken kosten...

bisbisbis | 21-06-17 | 13:54

@Sjef 13:36
Welgemeend advies mijnerzijds: zoek psychische hulp.
Wel eerst even de kleine lettertjes van uw zorgverzekeringspolis checken of e.e.a. wel gedekt is .
Waarom heb ik over dat laatste trouwens áltijd het (verkeerde?) idee dat bepaalde bevolkingsgroepen zich daarover helemaal niet druk (hoeven?) maken?

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 13:53

@Ongeblustekalk | 21-06-17 | 13:46
U heeft ergens de clue bus gemist. Het feit dat dergelijke waanzin als serieuze optie wordt geopperd, dáár gaat het om. En dat die partij "niets te vertellen heeft", nou we gaan het nog zien bij de aankomende verkiezingen dit jaar. Als ze daar net zo gek zijn als hier en in Frankrijk...

Omdat ik dergelijke waanzin naar buiten breng ben ík de paniekzaaier??? Klinkt een beetje als schieten op de kanarie in de kolenmijn terwijl men weigert het explosieve gas weg te ventileren omdat dat racistisch naar alle gassen toe zou zijn... Want rekent u er maar niet op dat men in MSM ook maar één letter van iets dergelijks zal publiceren. Het klootjesvolk moet wel dom gehouden worden natuurlijk.

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:52

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:36
Paniekzaaier. Die partij heeft niets te vertellen in Duitsland en dat gaan ze ook nooit krijgen.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 13:46

@Stormram 13:06
Dan leren ze maar rap Nederlands....
Dat staat er óók in hoor ;-)

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 13:43

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:21
Je zegt geen woord teveel...!
Een.heel.Syrisch.dorp.verplaatsen, dat willen de Grünen. Naar Letland in dit geval. Uw suggestie, om dit goed tot me door te laten dringen, is nauwelijks nodig.

Een heel dorp verplaatsen. Dat is geweldig voor de integratie natuurlijk. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat we hier de omvolking aan het werk zien, right under our eyes: Lebensraum voor de mossels.

De Grünen zijn levensgevaarlijk. Net als dat leipe GL hier.

Gajus | 21-06-17 | 13:42

Was aan @Parel van het Zuiden | 21-06-17 | 13:29

@Stormageddon | 21-06-17 | 13:34
Dat zegt u nu wel, maar het probleem is dat Duitsland in de EU de grootste broek aan heeft. Ik zie ze er handig voor aan e.e.a. daadwerkelijk door te drukken. Zie ook al de maatregelen die "Brussel/Merkel" wil nemen om de Visegrad landen te dwingen hun landen in een hellhole te veranderen op straffe van...

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:40

Wat een volstrekt futloos en nietszeggend filmpje. En ooh wat positief en mooi is het allemaal als je maar mee doet. De realiteit is weerbarstiger en de slappe boodschap van dit amateuristisch reclame-folder-filmpje verdampt in de hoofden van de doe-mee-ers nog vóórdat het is afgelopen.

krelus | 21-06-17 | 13:39

Ik ben misschien naief, maar ik vind het een prima initiatief. De volgende stap is namelijk dat je het vodje koppelt aan een soort proeftijd. "Participeer" je niet? Doei! Enkeltje Afkomstistan.
Al die ideeen van "grenzen dicht", etc. moeten natuurlijk ook worden uitgevoerd, maar dit biedt een mooie achterdeur (de goede kant op) voor iedereen die hier (al dan niet illegaal) aanwezig is.

ZegMaar | 21-06-17 | 13:38

Die Groenen uit DL opperen dus om even een heel Syrisch dorp (het liefst meerdere) te transplanteren naar Letland and to hell met de inheemse Letten die het e.e.a. niet zien zitten. En als ze daar tegengas geven wordt men gedwongen... Beter voorbeeld van de Eu dictatuur kan men toch niet krijgen?!? Ik heb iedere dag het gevoel in de Twilight Zone te zijn wakker geworden en de nachtmerrie wordt steeds erger.

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:36

Check dat filmpje. Op 0:09 heeft Nederland gewoon een Duits eiland (Borkum)ingepikt!

de euro middenweg | 21-06-17 | 13:36

Wereldvreemd gedoe.
Dobbernegers zijn veels te druk met criminele activiteiten opzetten samen met de hier reeds aanwezige vijfdecolonniërs.
Bovendien... zijn ze analfabeet.

Dus what the fistfuck denkt Den Haag wel niet waar het mee bezig is??

En maar roepen dat de anti-establishmentpartijen geen oplossingen bieden (voor de "problemen").

Gajus | 21-06-17 | 13:35

Zo te lezen moeten ze voor geld bij de rabo zijn.

D-Fens_1963 | 21-06-17 | 13:35

@Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:21
Mein Deutsch ist hervorragend, Google Überzetsung ist nicht notwendig.
Maar het is slechts een ideetje van de Duitse evenknie van Judith "geen bewijs voor terroristen bij de vluchtelingen" Sargentini en Linda "ik ben een Marokkaan" Voortman. Niet serieus te nemen dus. Dit soort ideetjes zouden ook zomaar uit de koker van de Jessias kunnen komen. Sterker nog, daar is de Nederlandse formatie op stukgelopen. Ook bij onze oosterburen krijg je de handen niet op elkaar voor dit soort malligheden. Hoewel ze daar wel vinden dat de Visegrad landjes ook wel wat tuig zouden kunnen opnemen. Waarom Duitsland de bulk van de gelukzoekers moet herbergen vinden ze wat fragwürdig.

Stormageddon | 21-06-17 | 13:34

Wat een fantastisch idee.
We laten iedereen die kan lezen een verklaring ondertekenen dat hij/zij :
nooit zal stelen
nooit zal bedriegen
nooit te snel zal rijden in toekomstige vervoersmiddel
nooit een misdaad zal begaan
nooit iets zal doen wat de maatschappelijk niet door de beugel kan
nooit ....

Zo ; en nu iedereen blij want NL misdaadvrij.

Wajehie | 21-06-17 | 13:34

-weggejorist-

James Lastig | 21-06-17 | 13:31

Bij de vlucht naar voren is niets te dol voor de Gutmenschen.

McMarx | 21-06-17 | 13:30

@Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:21

Lijkt me volstrekt klassiek politiekcorrect. Consequenties van eigen meninkjes en besluiten afwentelen op anderen.
Met de nodige hysterie en laag bij grondse aantijgingen natuurlijk.
.
The least of us, unfortunately also the loudest of us...

Parel van het Zuiden | 21-06-17 | 13:29

Wat een lief deuntje....*kots*

nikolaos | 21-06-17 | 13:29

Is prima die verklaring. Maar dan wel bindend en als er maar wel een punt in staat dat als je je er niet aan houd je onmiddellijk weer weg moet.
Oh ja en niet tekenen is per direct weer naar je thuisland.
sinar2 | 21-06-17 | 12:33

Ik ken nu al het excuus dat ze eventueel gaan gebruiken bij een overtreding: de asielzoeker was nog niet lang genoeg in Nederland om de consequenties van een dergelijke verklaring volledig te begrijpen. Verder iets met cultuurverschillen en van die dingetjes.

FrankVeer | 21-06-17 | 13:24

Is dat formulier ook beschikbaar op "internetachtige constructies"?
.
Ik vraag het maar ff hoor. Lijkt me wel makkelijk als al die arme vluchtelingen zoiets gewoon op hun smartphone kunnen regelen.

Parel van het Zuiden | 21-06-17 | 13:24

In Duitsland zijn ze nog iets gekker. Ik presenteer u de boosmaker de jour (wel eventjes door de translator halen);

www.welt.de/politik/deutschland/artic...

K.n.e.t.t.e.r.g.e.k. zijn ze in Duitsland. Compleet geschoffeld. En laat even goed tot u doordringen wat men daar oppert.

Sjefke7807 | 21-06-17 | 13:21

Wat velen hier (nog) niet inzien is dat autochtonen uiteindelijk zullen "moeten" integreren hier.
Integreren in de snel veranderende "samenleving".
Mij lukt t alvast niet zo goed. Ik geraak meer en meer uitgeburgerd.
Nu wachten tot overheid mij het land uitzet naar pakweg Canada of zo. Ik teken meteen.

Stifstafstof | 21-06-17 | 13:21

In het filmpje zitten geen surinamers

Raad_maar_raak! | 21-06-17 | 13:20

Ze participeren echt wel. Wij betalen de uitkering en zij krijgen hem.

Patatter | 21-06-17 | 13:20

wat een pvda 'oplossing'weer. Dat doen ze nu al 30 jaar en nu dreigen de groenlinks-bakvissen het nog erger te maken. ALS je ze al binnenlaat (dringend advies: niet doen!) dan tekenen ze er voor dat ze zich gedragen. Zo niet; ALLE uitkeringen, vergoedingen, toeslagen, verblijfsvergunningen (ja voor hele familie) intrekken.
Dat zal Yasser & Asscher heel asociaal vinden. Weet je wat asociaal is Yasser & Asscher: de Nederlandse bevolking opzadelen met de sociale en maatschappelijke terreur van al die mensen. En ook nog met de rekening er van.

npo | 21-06-17 | 13:19

Wat een aanmatigend besluit, er zomaar vanuit gaan dat al die kansenparels kunnen lezen en schrijven. Niet tekenen 340 Euro boete, poehpoeh. Dat is dan ongeveer 1,5 % korting op de kosten voor die gasten voor het eerste jaar ? En wat dan als ze wel tekenen maar het niet naleven ? Wie gaat dat dan controleren en belangrijker, hoe dan ? En binnen welk gedeelte, van de door het Haagse overheidsbeleid gecreëerde deel van xe samenleving moesten ze dan participeren ? Die Haagse lieden zijn niet zo dom, in ieder geval niet zo dom als het volk dat zich door hen klakkeloos laat onderschijten. Steeds maar weer.

netniet | 21-06-17 | 13:18

Wat vreemd dat er in het filmpje een blanke dame te zien is als tandarts en niet een Syriër.

Maya de Blij | 21-06-17 | 13:15

@devil13 | 21-06-17 | 12:38

Precies mijn gedachte. Als er een boete staat op niet tekenen dan zal iedereen keurig tekenen. Maar wat is de consequentie als ze zich er niet aan houden?
En daarnaast HOE betalen ze die boete dan? Met hun eigen geld of met het geld dat ze door de overheid cadeau gedaan wordt.

Johanvb | 21-06-17 | 13:15

Weer zo'n wassen neus voor de Buhne dit. gewoon heel eenvoudig een contract opstellen met voorwaarden waaraan de asieleiser moet voldoen. Bij in gebreke blijven/overtreding is het intrekken verblijfsvergunning en actief uitzetten. Onze plicht als opvangsland stopt namelijk na het bieden van, jawel, veilige opvang. Dus bed, bad, brood, les voor kinderen en 1e hulp. Als je dan van onze goedheid misbruik gaat maken heb je je recht op opvang verspild en rot je maar op, of ze in je regio van herkomst nou wel of niet op je zitten te wachten, of je daar nou wel of niet van een flatgebouw wordt gemikt of je strot wordt doorgesneden, jammer dan,interesseert me totaal niet. Je had je kans hier, hebt hem niet gegrepen, dan rot je ook maar een end op.

Graaisnaaiert | 21-06-17 | 13:13

Zie ik daar op die afbeelding van de videoclip nu invasieve exoten?

kweethetooknietbeter | 21-06-17 | 13:13

Via de kerk(en) wordt er hier geparticipeerd dat het een lieve lust is. Joods-christelijke cultuur, weet u wel.

JTKDM | 21-06-17 | 13:12

Wil je echt iets doen aan de instroom, dan moet je 2 dingen doen:
A: geen recht op uitkeringen in welke vorm dan ook, voor nieuwkomers voor een proefperiode van 10 jaar. Dat zou al wel helpen.
Maar wat ook helpt is dat je de enablers alvast een waarschuwing geeft en wel de volgende:
Alle partijen, politieke maar ook maatschappelijke zoals Stichting Vluchtelingenwerk en elke partij, elke persoon, elk individu, echt iedereen, die het streven heeft Nederland te laten volstromen met gelukszoekers, vluchtelingen, vreemdelingen of ze nu uit politieke, economische, of niet-economische of humanitaire redenen naar NL willen komen, beschouwen we als landverraders. We schrijven de namen en adressen op van al die politici, partijen, organisaties, rechters, advocaten, actievoerders etc. en bewaren ze op een safe place. Ze zijn volop zichtbaar, want ze zijn er immers een soort van trots op, zie mij, zie ons, nou eens deugen en strijden voor een goede zaak. Soms noemen we het multicultureel, nu heet het opeens weer verbinden en diversiteit.

De dag van payback komt steeds nader, want onze maatschappij staat onder een enorme druk en zal binnen afzienbare tijd onder die druk bezwijken, dat geloof ik.

Op het moment dat Payback day aanbreekt, zijn de rollen misschien wel totaal omgekeerd. Dan is de huidige deuger / weldoener opeens een crimineel / landverrader en moet als zodanig worden bestraft.

Want ik neem het die mensen uit Azië, Afrika en het Midden-Oosten niet kwalijk dat ze hier naar toe komen, zou ik ook doen.

Ik neem het de mensen kwalijk die dit mogelijk maken dat mijn land verandert, elke dag weer een beetje meer, in een soort van 3e wereld land met de import van vreemde mensen en vreemde culturen, vreemde talen, vreemde godsdiensten, onaangepast gedrag, etc.

Niet elke vreemdeling is intrinsiek slecht of zo, dat geloof ik niet. Maar het absorptievermogen van ons landje heeft een grens bereikt, lang geleden al.

De onvermijdelijke Payback day komt er ooit en die loopt slecht af voor landverraders. Ze mogen dan blij zijn dat velen nog geloven in een soort van Rechtspraak, Recht en Justitie. Er zullen er genoeg bij zijn die het recht in eigen hand nemen tzt. We noemen dat dan burgeroorlog, maar de zittende macht stuurt hier bewust op aan.

Nederland, op 4 na het dichtstbevolkte land ter wereld, stadstaatjes als Singapore en Monaco even niet meegerekend, kan niet eindeloos doorgaan met het toelaten van vreemdelingen uit andere werelddelen, tenzij het zijn eigen graf wil graven. We hebben 33.000 km2 landmassa en nu al 17 en half miljoen mensen, dat is 530 mensen per vierkante km, hoe ver wil de elite nog doorgaan? Elk jaar komt er een middelgrote stad aan nieuwkomers bij, elk jaar opnieuw.

Er zal vermoedelijk ooit wel een soort van Nürnberg proces komen waarbij de elite gestraft worden die het zover heeft laten komen, dat er een voortdurende Staat van Beleg moet worden ingevoerd, waarbij alle vrijheden worden afgepakt, om een burgeroorlog te voorkomen.

Sommige personen zou ik graag zien eindigen zoals de aanvoerders van de Nazi's werden bestraft. Want, als jij als bestuurder, machthebber, be-invloeder het mogelijk maakt dat onze vrijheden plaats moeten maken voor de Islam in al zijn facetten, dan heb je gewoon dezelfde soort misdrijven op je kerfstok staan. We zien wat de Islam brengt in landen als Syrie, Iraq, Afghanistan, Somalië, Libanon: burgeroorlog, wraakoefeningen en eindeloos bloedvergieten.

Payday will come en ik kijk er naar uit.

happyfamilyman | 21-06-17 | 13:11

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 12:33

Gelukkig maar. Het is al zo'n soort warme kudtdag waar je alleen als dobberneger blijkbaar blij van wordt. En besluit je thuis te blijven, krijg je dit van je algoritmische vrienden www.youtube.com/watch?v=93NdwZAeXhI WTF John Boyd? Dat zijn volgens mij een paar kunstjes die ik een toestel zonder thrust vectoring nog nooit eerder heb zien doen!

Hetkanverkeren | 21-06-17 | 13:11

Let wel op altijd zielig kijken wanneer betrapt bel dan met uw nieuwe iPhone direct onze advocaten* wij* zorgen dat u nooit berecht wordt.
@Hettiet | 21-06-17 | 13:05
* Nummers zijn door ons reeds in uw contactlijstje ingevoerd.

kweethetooknietbeter | 21-06-17 | 13:10

Waarom zit er in het filmpje op 0:10 een hele lap Duitsland? Borkum en verder hoort toch echt bij een ander land.

naamvangebruiker | 21-06-17 | 13:07

Hebben we nou helemaal niks geleerd in 40 jaar? Godverdomme geen overheidscommunicatie in exotische negertalen en muzelmannische sliertjestalen. Als ze willen weten wat er staat, dan leren ze maar even rap Nederlands.

Stormageddon | 21-06-17 | 13:06

Volgens mij staat daar,
Wat wij u bieden:

Gratis onderkomen en wekelijks bijgevuld bankpasje.
Vrouwen (voor u hoeren)gratis.
Rechtsbijstand gratis.
Let wel op altijd zielig kijken wanneer betrapt bel dan met uw nieuwe iPhone direct onze advocaten wij zorgen dat u nooit berecht wordt.
Weet dat dit land uw land is en u kunt pakken wat u pakken kan.

Heel veel plezier en vergeet ons noodnummer niet bij problemen met de lokale bewoners dan kunnen wij ze direct oppakken.

Hettiet | 21-06-17 | 13:05

-weggejorist-

witwas | 21-06-17 | 13:02

€340 boete ? Dan zijn onze uitkeringsinstanties 'as we speak' bezig hier een vergoeding voor te regelen. Met onkosten uiteraard !

Vesta | 21-06-17 | 13:01

Nivelleermarionet | 21-06-17 | 12:56
Heb je dat doorgekregen via je aluhoedje vanuit een parallelle dimensie?

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 12:59

Participatie = Zoek 't zelf maar lekker uit, de centen moeten naar de EU.

Vesta | 21-06-17 | 12:57

Floegtlieng slepen voor rechter Nedderland. Ondertekenen documjent onder dwang van economische sanctie (boete) illegaal en bovendien haram. Rechter van tafel vegen documjent.

Nivelleermarionet | 21-06-17 | 12:56

Participatie : U betaalt nog meer belasting en in ruil daarvoor moet u zelf nog vaker de taken uitvoeren waar de overheid eigenlijk verantwoordelijk voor is.

James Lastig | 21-06-17 | 12:56

Ik heb er het volste vertrouwen in dat, door het ondertekenen van deze verklaring, toekomstige migranten zich positief zullen gaan inzetten om hun steentje bij te dragen aan het leefklimaat in ons gave landje...

Bill_Evans | 21-06-17 | 12:55

suubinkaraa -> suubin karaa -> kan worden gedaan

kweethetooknietbeter | 21-06-17 | 12:55

Kom maar door met die boete, want ik heb mijn ouders verteld dat ze in het bejaardentehuis worden gestopt.
De nivelleer verklaring kom ik helaas niet onder uit.
Verder tekenen die afrikanen lachend, Nederland eist maar handhaaft niet, behalve voor de oorspronkelijke bevolking, die mag krom liggen.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 12:55

Grenzen met grensbewaking is uiteraard geen optie, de asiel industrie draaid immers op volle toeren.

koosnaam | 21-06-17 | 12:54

Participatiemaatschappij, dat is toch heel veel belasting betalen en er niets voor terugkrijgen.

Dutch_Holland | 21-06-17 | 12:53

Tsja overheid, als het op papier maar klopt.

Dutch_Holland | 21-06-17 | 12:51

Is deze sharia cursus onderdeel van de verklaring?

https://svisa.clickfunnels.com/webinar-registration14316079

Parsons | 21-06-17 | 12:50

@hotnot | 21-06-17 | 12:41
.
Xornimada (1 m minder) betekent 'vrijheid'.

Mr. Happy | 21-06-17 | 12:49

"Wat betekent: Xornimmada?"
hotnot | 21-06-17 | 12:41
Het moet zijn Xornimada en dat betekent Vrijheid.

kweethetooknietbeter | 21-06-17 | 12:49

"Kleine moeite", denkt de Eritreeër /Somaliër, voor een leven lang bijstand, huis, gezinshereniging en gezondheidszorg en AOW tot het graf teken ik wel even jullie vodje, en doe de rest van mijn leven mijn Afrikaanse ding in jullie land, wat ik schaamteloos kom opeisen, en jullie met je stomme kop gratis weggeven.

King of the Oneliner | 21-06-17 | 12:49

'Participatiesamenleving' is een woord uit een kersttoespraak van Willy.
Wat mij betreft is het een neo-communistische term, of noem het 'communitarisme' of 'collectivisme'. Het brengt met zich mee dat dingen moeten of niet mogen vanwege het gezamenlijk belang ('common good'). Wie dat bepaalt, dat is verder onzichtbaar, net als bij het communisme.

wingload | 21-06-17 | 12:47

Bij een participatie samenleving verwacht ik (zeer) lage belastingen om de hoge kosten van participatie tijd en andere kosten te kunnen dekken.

Dat politici dit nog steeds uit een strot durven krijgen zonder wat te doen aan de verstikkende belastingen is een gotspe.

LangeTijdGeleden | 21-06-17 | 12:46

Weg met die Somalische versie. Ik zie er zo al acht spelfouten in staan.

Loofhutjes | 21-06-17 | 12:46

Wat doet Willy eigenlijk op Sicilië?

swassannuf | 21-06-17 | 12:46

Ik denk dat ik maar niet meer participeer.

swassannuf | 21-06-17 | 12:44

Durka durka... of dat kliktaaltje van Starvin' Marvin...

Ad Hominem Tu Quoque | 21-06-17 | 12:44

Hopelijk laatste stuiptrekking van de partij van de allochtonen...

Wachtmaar! | 21-06-17 | 12:43

Pure mensenrechtenschending. Nederland gaat teruggefloten worden door de EU.

kweethetooknietbeter | 21-06-17 | 12:42

Google translate:
Xornimmada:
Hollaan iedereen die hij kan denken wat ze willen, of kunnen zeggen suubinkaraa. dit betekent dat
als volgt:
- hij kan aantonen iedereen ra'yigiis;
- Iedereen kan religie wuunu nemen is vrij om wel of amino;
- Iedereen moet in staat zijn om hen te begeleiden naar een bepaalde seksuele
-Een ieder recht op eigen keuzes, en onafhankelijkheid (de juiste beslissing
uzelf)

Dat begrijpt zo'n soma toch niet?

Mr. Happy | 21-06-17 | 12:42

Al het beleid dat de VVD de komende 4 jaar wil, wordt tijdens de formatieperiode geïmplementeerd?
Slim heur!

Einde van de Domheid | 21-06-17 | 12:42

Wat betekent: Xornimmada? Google vertalen deed z'n best op de rest, maar de aanhef weettie geen raad mee. Iemand?

hotnot | 21-06-17 | 12:41

Zentgraaf, wat een geweldig stuk heb je weer geschreven. De boosheid en de moedeloosheid van het belastingbetalende plebs heb je kernachtig en op onnavolgbare wijze vertolkt! Hulde.!

krelus | 21-06-17 | 12:41

Symboolpolitiek gaat nog eens heel groot worden.

WernerT | 21-06-17 | 12:40

Naïeve bureauraten zijn het.
Het is toch niet eerlijk om al die mensen te laten geloven dat ze met een paar cursussen en een gedwongen handtekening onder een hun nietszeggend formulier hier wel kunnen aarden als in de praktijk blijkt dat de wortels na een paar generaties nog altijd in het land van 'herkomst' liggen?

zwarte_weduwe | 21-06-17 | 12:40

Die 'vluchtelingen' hebben duizenden dollars betaalt om, met gevaar voor eigen leven, de oversteek te kunnen maken, moeten langs allerlei instanties om in een AZC te kunnen komen en dan zou het tekenen van zo'n debiele verklaring hen doen besluiten om er toch maar vanaf te zien?
De PVV heeft geen geschikte mensen om het land te besturen. Nee, die er nu zitten, die kunnen het!

Petrus Poortwachter | 21-06-17 | 12:39

"Ik verklaar dat ik kennis heb genomen van de waarden en spelregels van de Nederlandse samenleving en
dat ik deze respecteer. Ik verklaar dat ik actief een bijdrage wil leveren aan de Nederlandse samenleving
en reken erop dat ik daarvoor ook de ruimte krijg van mijn medeburgers."

Wel bijzonder dat er in het hele stuk ervoor niks over spelregels wordt geschreven dus wat die dan mogen zijn... Vrij bizar document...

laminaatplaat | 21-06-17 | 12:39

En de hele interdepartementale werkgroep die dit vodje heeft mogen "ondersteunen", gaat weer full-swing terug naar de fulltime raamstaar-modus.

Grijskijkert | 21-06-17 | 12:39

Laat ze ook, zoals wanneer je de VS inkomt, tekenen dat ze niet hebben gelogen, geen crimineel zijn, thuis of hier, niet frauderen, zijn wie ze zijn, incl leeftijd etc, alles onder ede.
Dan zijn ze bij elke leugen heel makkelijk daarop te beboeten, te vervolgen voor meineed en daarmee makkelijker in te perken, te korten , illegaal te maken, uit te zetten etc.

Hemmenaar7 | 21-06-17 | 12:39

Het participatie idee is een Engels filosofisch idee waarbij kanslozen het huis waar vijf keer voor betaald wordt door de maatschappij d.m.v. subsidies, het huis gegund word. Dit om ze een kans te geven om hun kinderen niet in de achterbuurten te moeten blijven en dito sociale klasse. In ruil daarvoor moeten ze hun buurt gezamenlijk schoonhouden en upgraden. Als voorbeeld. Rutte heeft dit principe verkracht met zijn vrienden.

Marcello Christiani | 21-06-17 | 12:38

Hopelijk krijgen we geen Franchisers ipv particulieren door deze onzin.

Nacho_Vidal | 21-06-17 | 12:38

Niet tekenen levert alleen maar een boete op, maar wat levert niet naleven van de participatieverklaring op, uitzetting, boete, straf, een onderzoekscommissie die de uitvoering van de maatregel eens nader gaat ondrzoeken en met een advies komt? Ik vermoed het laatste.

devil13 | 21-06-17 | 12:38

Net zo'n wanproduct als de Participatiewet van Jetta Klijnsma.

Wekkertje | 21-06-17 | 12:36

Geldt dit ook voor de ongeletterde die hier al ruim 50 jaar uit de staatsruif vreten?

Broekpaling_bezitter | 21-06-17 | 12:36

Moeten particulieren die ook tekenen?

Parsons | 21-06-17 | 12:34

Is prima die verklaring. Maar dan wel bindend en als er maar wel een punt in staat dat als je je er niet aan houd je onmiddellijk weer weg moet.
Oh ja en niet tekenen is per direct weer naar je thuisland.

sinar2 | 21-06-17 | 12:33

En wat als je jezelf stiekem toch opblaast?

Plaktong | 21-06-17 | 12:33

Ze participeren als de beste. Ze stelen, mishandelen, randen aan, houden hun hand op enzovoorts.

Wobbelplatte | 21-06-17 | 12:33

Als ze voorop zetten dat nieuwkomers als allereerste de maangod en zijn valse profeet afzweren...

Guido | 21-06-17 | 12:33

Hetkanverkeren | 21-06-17 | 12:28
Nee, wij hoeven het niet te tekenen. De participatiemaatschappij is ons ongevraagd door de strot geduwd. Die dobbernegers kunnen tenminste nog kiezen.

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 12:33

Het woord (partij)kartel is plots salonfähig.
Maak anders een fraaie portretposter voor het volgende topic.
Onder het mom 'Baudet boven je bed'.

dopinie | 21-06-17 | 12:32

Moet ik 'm als Ariër ook tekenen?

Hetkanverkeren | 21-06-17 | 12:28

Somalisch!

Watunbidanwenu | 21-06-17 | 12:28

Klingon?

Nuchternederland | 21-06-17 | 12:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken