Onderzoek: zorggraaiers graaien in de zorg
En dan nu even een generiek boosmaaktopic om te vieren dat we in 70 jaar verzorgingsstaat nog steeds geen optimaal model gevonden hebben, dus gewoon om het decennium switchen tussen een markt- of staatsmodel. Een beetje als de NS dus, maar dan gaan er opa's en oma's in hun week oude luiers dood aan een Brinta-overdosis, wat het iets minder grappig maakt dan treinleed. Wat wil? In het laatste jaar voordat topbestuurders in de zorg er verplicht op achteruit
gaan door de Wet Normering Topinkomens in de (semi-)publieke sector, waardoor ze niet meer mogen verdienen dan een minister ( 157.287), lijkt alles op alles gezet om nog een jaartje goed te toeven. Tuurlijk, legaal en niets dan mens eigen, maar toch hè. Een FNV-onderzoek concludeert dat "De 50 meest verdienende bestuurders in de ouderen- en thuiszorg verdienden vorig jaar allemaal meer dan een minister (179.000 euro). Wim Driessen van Zorggroep CuraMare uit Dirksland spant de kroon: dankzij een ontslagvergoeding van 186.000 euro streek hij ruim 406.000 euro op." Grootste Graaier was trouwens Eelco Damen van de Amsterdamse zorgorganisatie Cordaan. "Terwijl zijn personeelsbestand met 16,7 procent moest inkrimpen, verdiende hij vorig jaar 290.051 euro. Daarmee leverde hij 13 euro in ten opzichte van 2015." Maar daar eindigt het arbeidersleed natuurlijk niet. ",,Bij veel zorginstellingen is personeel ontslagen en één op de twee mensen op de werkvloer klaagt over een te hoge werkdruk, zegt vakbondsbestuurder Maureen van der Pligt. ,,Zorgmedewerkers moeten in de nieuwe CAO drie vakantiedagen inleveren. Als de top zich dan ondertussen wel verrijkt, valt dat niet meer uit te leggen." Nou lui, doe eens uitleggen!

Reaguursels
InloggenNaming and shaming.
Tussen haakjes, ik snap het "ontslag vergoeding" fenomeen niet zo goed. Ik wil een baan, ga solliciteren, maar voordat je wordt aangenomen, regel je, dat je een grote zak geld mee krijgt in het geval dat je er niks van bakt en/of overbodig bent geworden (zzp-er).
Vroeger: je probeerde een goed betaalde baan te scoren, voldeed je niet, dan kreeg je de zak en een schop onder je gat. Daar was en is toch niets mis mee???
Tegenwoordig: je fraudeert, of je voldoet niet c.q. bent overbodig en je krijgt een paar ton mee want: "dat is nu eenmaal zo afgesproken".
Daar is toch iets fundamenteels mis mee???
Je kan het in twee woorden samenvatten Nijenrode kartelmafia
ja maar voor die 3 a 4 ton, moeten die topbestuurders wel de hele dag van 'ochtends vroeg tot 's avonds laat in hun neus frutten. Soms zelfs nog in het weekend. Anders gaan ze naar het buitenland, allemaal.
Zorginstellingen managen is heel simpel. Iedere cliënt betekent geld en iedere werknemer kost geld. Ik wil voor de helft van hun salaris ook wel windowdressen.
Aan 60K euro per verpleegkundige per jaar zit je zo, in de praktijk loopt het verder op met onregelmatigheid, weekend/nachtdienst en ziekteverzuim en heffingen die de heer Rutte erbij verzonnen heeft.
-weggejorist-
-weggejorist-
De gemiddelde Nederlander wil dat er topzorg wordt geleverd voor 300 eurie aan premie per jaar zonder eigen risico. Daar moet het zorgpersoneel beter van worden betaald en er moet personeel bij. Een bestuurder mag niks verdienen maar moet wel excelleren in leidingeven en visie. Ze beseffen niet dat het geld niet op gaat aan graaiers of verzekereraars maar aan personeelskosten. Uiteraard hard nodig net als beter rekenonderwijs voor de gemiddelde nederlander. Kwaliteit kost geld
Ik zie een lichtpuntje: In ons land mag je hierover schrijven en publiceren. Er zijn landen waar hetzelfde gebeurt, waar niemand iets over leest.
Neemt natuurlijk niet weg, dat beloning in de zorg voor managers veel te hoog is en dat die "markt conforme" vergoedingen, best omlaag mogen want het gaat verdomme nog aan toe, om belastinggeld !
Zorgmanagers kunnen zich scharen in het lijstje met bankmanagers met overheidssteun. Asociale hufters zijn het.
Ik werk in de medische wereld en kan je vertellen dat er veel vriendjespolitiek is tussen bedrijven en zorgverzekeraars. En dat daar veel met ons geld gegooid word.
@Pa-niek 19:13
Inderdaad, de dames kijken bij elkaar of hun tasje een echte Vuton is en hun blouse een echte Dior etc. etc. en de heren tonen hun Jaguars en Bentley's aan elkaar. Als buitenstaander is dit zeer komisch. Vaak meegemaakt!
toetssteen | 11-06-17 | 00:16
ik weet niet waar u die 'informatie' over nemetons vandaan haalt ????????
maar net als jij verbaas ik me ook over veelverdieners die hun schoenveters nog niet kunnen strikken. maar daar hebben ze gelukkig personeel voor.zo 'slim' zijn ze dan weer wel.als u begrijpt wat ik bedoel.
Reykjavik | 10-06-17 | 23:50
Juist. En daarom is zo'n berbaar getikt las hij 5 miljoen voor 4 managers wenst weg te sluizen uit de zorg.
Immers 50x100.000 is in mijn belevingswereld nog steeds 5 miljoen. Het is trouwens nog ernstiger dan een ton. Ik ken iemand die met een kwart miljoen naar huis gaat en niet eens een begin van een idee heeft van de problemen op de werkvloer.
Berbaar | 10-06-17 | 23:27
Dat is uw invulling! Ik heb geen aantallen genoemd. Wat Nemeton zegt is correct.
Maar gemiddelden zijn rare dingen. Net instromenden tippen niet aan de 20 mille terwijl de Nemetons wellicht 35.000 beuren. Maar in salarisschaal 5 bepaald niet. En echt, daar vallen velen onder.
Maar prima hoor, hou de nietsnutten het handje boven het hoofd. Geen kikker krijgen ze van de kant, en och, Berbaar betaalt wel even for doing nothing.
Jantina_Hagelslag | 10-06-17 | 22:15
Exact Jantina, ik doel op die groep die de benen uit het lijf loopt. Daar moeten er meer van komen om het werk te verlichten en die managers.....
Meer dan twintig jaar naast mijn toch al hectische werkzaamheden een grote groep ouders vertegenwoordigd. Het is vechten tegen de bierkaai. Zelfs met volledige medewerking en instemming van het medisch team en een leuk memorabel item waar mijn missus de plaatselijke socioloog (gekend door de superbe niksnietkunde opleiding) fileerde. Tja, ooit treft men iemand die wat beter is opgeleid in geneeskunde.
Ach, het personeel heeft ervan genoten, dat dan weer wel.
toetssteen | 10-06-17 | 23:18
Gelukkig voor een verpleegkundige verdient deze wat meer.Nog niet genoeg overigens volgens velen.
De mens is hebberig.
Maarrr verpleegkundigen zitten tegenwoordig in een comfortabele positie wat betreft looneisen.
waarom is dat zo berbaar ?
Godsgeklaagd, dit gedrag. De zorg ligt door schaamteloos stupide Haags beleid op haar gat, personeel is haast niet te krijgen, en als ze al te krijgen zijn hebben ze genoegen te nemen met een schijtsalaris.
toetssteen | 10-06-17 | 23:18
Gelukkig voor een verpleegkundige verdient deze wat meer.Nog niet genoeg overigens volgens velen.
Maar verpleegkundigen zitten tegenwoordig in een comfortabele positie wat betreft looneisen.
waarom berbaar ?
@toetssteen | 10-06-17 | 23:18
Hihi de domheid die je wist dat zou komen.
U meent werkelijk (meent he niet denkt want daar lijkt geen sprake van te zijn) dat een verpleegkundige de werkgever slecht 25K per jaar kost?
Geen flauw idee heeft U van werkgeverslasten mijn Beste.
Geeft niks maar hou dan gewoon Uw bek dicht.
Voor 5 miljoen 1000 verpleegkundigen aan het werk hebben lololol.
Toedels!
Berbaar | 10-06-17 | 20:18
50x100.000= 5 miljoen! Wat verdient een verpleegkundige? Gemiddeld genomen rond de 25.000 per jaar (gemiddeld hè!).Want ook hier gaat de kost voor de baat uit en wordt personeel gewoon vervangen voor iets dat 5.000 per jaar minder kost.
Enfin, u hoeft geen rekenwonder te zijn om te becijferen hoeveel personeel men kan inhuren voor die 5 miljoen. Nou, iets meer dan u beweert.
En nu kunt u terugkrabbelen en zeggen dat u zich een nul hebt vergist, maar u persisteert in de onzin. Dus kan is stellen dat u niet kunt rekenen dan wel een plaat voor het hoofd heeft.
Ik kan u overigens als insider melden dat die 5 miljoen klopt en idem dat het om te gillen is als men ziet wat voor een kwaliteit men dan in huis heeft. Maar ja, de overheid moet zijn gesjeesde nono's toch ergens kwijt?
Vrije markt zegt u. Mijn neus!
@WitteGrunneger | 10-06-17 | 22:49
Voor de graaiers.
Godverdegodverdegodver.. waar doe ik het voor?
Ik denk niet dat de graaiers en graaiers-in-spe in Den Haag iets kunnen doen aan het graaien. Graaien is aanstekelijk en werkt verslavend. Voorbeeld: Wim Kok zou de graaiers op hun donder geven en is nu zelf ook graaier. Zo gaat het nou eenmaal. Gewoon betalen en niet zo zeuren.
Okay, kan iemand mij dit uitleggen: op het LinkedIn profiel van J (Ko) Portengen lees ik dit:
"Zorggroep Solis is mede onder mijn directie uitgegroeid tot een van de meest complete ketenzorgorganisaties in Nederland."
Als deze meneer zo'n enorm goede manager is (zoals hijzelf beweert):
"Zeer ervaren, ondernemend, eindverantwoordelijk bestuurder (CEO). Analytisch en creatief. Durft eigen wegen te gaan, te kiezen en door te zetten. Zeer sterk in het richten en inspireren van een organisatie. Mensgericht en toegankelijk netwerker"
waarom lees ik dit dan in het artikel van het AD:
"De Zwolse zorggroep Solis keerde de hoogste ontslagvergoeding uit, aan bestuurder Ko Portengen. Die bedroeg inclusief een loopbaantraject en loon tijdens ziekte 272.326 euro."
Ach, hij houdt het vast wel uit tot zijn pensioen met zo'n enorm geldbedrag...
Toch is 't best een indrukwekkend volkslied.
Met excuses voor de dubbelpost, nieuw hier, dan krijg je dat...
-weggejorist-
@Ruud5 | 10-06-17 | 19:32
Helemaal met je eens. Ook ik ben werkzaam in de zorg (ziekenhuis) en ren me rot voor een salaris dat bij fulltime onder modaal ligt. Die Ko Portengen vangt een ontslagvergoeding waar ik ongeveer TIEN jaar voor moet werken. Schamen deze figuren zich dan totaal niet voor hun eigen graai-gedrag?
Na de graaiende publieke omroepmiljonairs nu dus de graaiende publieke zorginstelling dagobert ducks.
Vraag me af hoe het tegenwoordig in mijn sector is: het onderwijs. Een paar jaar geleden had je daar ook nog tientallen directeuren van grote onderwijsinstellingen die (soms ver) boven de balkenendenorm zaten. Ik breng maar even de grootste onderwijsgraaier ever in herinnering: Jos Elbers van InHolland. Lees bij de link nog even zijn "wapenfeiten" en je gelooft niet dat dit nog maar zo kort geleden was.
www.foute-politici.nl/2014/11/jos-elbe...
Mijn zus is secretaresse geweest van een manager in de zorg.
Op een vrijdagmiddag (te 16.00 uur) viel hij enige treden van een trap richting uitgang en zijn koffertje viel open.
Ik verklap u de inhoud; 2 Prittstiften, een markerpen, een schrijfblok, een nietmachientje en twee doosjes nietjes, 5 Bic-ballpoints en drie rollen toiletpapier. Verder twee lege flesjes Bavaria en de folder van een Tesla.
"The winner takes it all".
@Johnny_Longbone | 10-06-17 | 21:02
Hihi, moi links ?!?! lol
Maar ach voor sommigen is alles niet ter rechterzijde van Stromfront al links dus laat ik het maar als een compliment beschouwen.
Verder nog iets?
Ik hoop dat er steeds meer van dit soort initiatieven komen (én bewijzen dat al die managementlagen niet nodig zijn):
benoudenijhuis.nl/over-ons/
Berbaar | 10-06-17 | 18:40
Ehm, beste Berbaar, heb je vandaag ietwat te veel van een welbekend Colombiaans goedje gesnoven?
Normaal gesproken loop je hier de meest jeukerige linkse taal de wereld in te drammen, en nu maakt het je ineens niet uit wat die hufters graaien.
Oh, wacht, het kwartje is gevallen; jij behoort ook bij die verschillige club.
Wat de Quote500 is voor Neerlands rijksten, dat is de Actiz 50 voor de verschillig graaiende PvdA'ers in de zorg.
Ons zorgsysteem is door de marktwerking gecrasht. Waar de markt de publieke sector betreedt gaat het fout. Dank u wel, dames en heren politici!
@Basil Fawlty | 10-06-17 | 20:26
Eet en drink smakelijk Beste Basil, enjoy!!
Berbaar | 10-06-17 | 20:04
.
Niks mis met een mooie discussie. Ga nu richting restaurant en kroeg mijn zuur verdiende private centjes uitgeven. ;-)) Meld me straks weer!
@toetssteen | 10-06-17 | 20:14
Waar dan?
U denkt 1000 man aan te kunnen stellen van 50 x 100.000 euro?
Berbaar | 10-06-17 | 19:02
Rekenen is niet uw sterkste kan is het wel? U vergeet een nul!
Dit is alleen de thuis- en ouderenzorg. Het lijstje wordt nog een graadje erger als je er ook de salarissen van de bestuurders van bijvoorbeeld ziekenhuizen, academische ziekenhuizen en GGZ instellingen bij neemt. Dan eindigen er hoog in ce top 5, ook zonder de ontslagpremie....
@nemeton | 10-06-17 | 20:02
Externe bedrijven worden niet ingehuurd om te besturen.
@Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:59
Ik denk dat die echt betrokken mensen zich niet laten tegenhouden door een paar zorgbobo's met een ruim salaris.
Maar verder heeft U een zeer redelijk punt dat het "boohoo ze vullen hun zakken en ikke niet" van de gemiddelde reaguurder ruimschoots overstijgt.
Wat u zegt Geenstijl
markt of staats ?
Overbetaalde zorgbestuurders doen het werk overigens vaak niet zelf.Daar huren ze externe bedrijven voor in die wel van wanten weten , dure wanten vanzelfsprekend.
Nog even.
want dit systeem is domweg niet meer te betalen.
En dat heeft geen ene fuck met vergrijzing te maken.
Berbaar | 10-06-17 | 19:53
.
In know, I know. Vandaar mijn "wishfull thinking" opmerking. Maar al is het 68 miljoen het is wel een negatief signaal naar zuster Ilona en ook niet uitnodigend voor de mensen die nog in die sector aan het werk willen gaan die echt mensen willen helpen en niet voor de pecunia gaan.
Daar heeft Berbaar | 10-06-17 | 19:19 zowaar een punt. Het gaat om goed onderhandelen. Dank u. Daarmee is mijn stelling bevestigd dat, met de komst van managers ten koste van kundige mensen die zichzelf ontwikkeld hebben binnen de zorg, het systeem verrot is. En dat wat rot is parasieten aantrekt, oftewel mensen die alleen op het geld af komen. Zij gaan niet bij een zorginstelling werken omdat ze de juiste mentaliteit hebben om met kwetsbare mensen en hun zorgzame personeel om te gaan. Geld is de enige drijfveer, en schijt aan de zieken en het hardwerkende personeel. Nou, echt iets om trots op te zijn. Kortom, om manager te worden hoef je niet betrokken te zijn of inhoudelijk iets te kunnen.
@Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:46
"beleefdheid" legt het meestal af tegen harde pecunia, dat is de mensheid eigen dus U kunt beter geen superhumane verwachtingen hebben van zorgbestuurders.
Verder waar gaat het over, enkele tientallen miljoenen op een budget van vele zorgmiljarden.
Oja en dat absolute maximum geldt pas vanaf 2017.
Rest mij nog de vraag van welke partijen die graaiers zijn.
Vergeet vooral niet dat het vriendenbaantjes zijn voor de ons kent ons kliek.
Zorgelijk, maar viel te verwachten na jaren liberaal beleid. Liberalisme werkt alleen voor de top. De hardwerkende Nederland is altijd de pineut. En toch elke keer weer VVD en soortgelijken stemmen, dus blijkbaar vinden we het met zijn allemaal dik prima zo.
Berbaar | 10-06-17 | 19:46
.
Prima! Maar privaat vs publiek.
MST in Enschede gaat al bijna failliet omdat de nieuwbouw (paleis) 22 miljoen per jaar te duur uitvalt..... Dat die vetbetaalde managers dat niet eens van te voren uit kunnen rekenen. Maar goed, gelukkig kunnen ze daar nog de handjes aan bed ontslaan.
Berbaar | 10-06-17 | 19:39
.
Misschien is zuster Ilona wel heel erg goed in managen want die heeft jaren op de afdelingen gewerkt ;) Maar er is afgesproken dat in die sector een maximum mag gelden en daar moet men zich dan aan houden. Zoals ik al zei. Goed geld verdienen? Niks mis mee maar dan moet je in de private sector werken. Ja er zijn al die "oude" contracten maar als je als manager een greintje beleefdheid in je donder hebt en beseft waarom je werkzaam bent in die sector hebt dan verlaag je je inkomen. "I know, wishfull thinking" maar toch.
@Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:41
Daar kan ik U niet geheel ongelijk in geven.
Maarja zo werkt het in de wereld, ook ik hark wel eens wat lucratieve business binnen puur op wie ik ken.
Kan je wel over gaan jankeballen maar het is én blijft wel de realiteit.
Berbaar | 10-06-17 | 19:33
Helaas wel. Probleem is natuurlijk dat die contracten vaak worden opgesteld door de medegraaiers die dan in de raad van toezicht, commissarissen oid zitten. Die toezichthouders worden bij hun eigen zorginstelling dan weer beloond door voorgaande manager die daar weer in de raad van toezicht zit. Ons ken ons circuit :-/
@kwark001 | 10-06-17 | 19:35
Stelen??
Waar zijn de aangiftes dan, want stelen magnie?
Of zit het allemaal in Uw hoofdje, dat lijkt me waarschijnlijker.
@Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:25
Omhoog gooien nergens voor nodig, ik begrijp Uw tegel.
68 miljoen is de totale beloning dus tenzij je alle zorginstanties door zuster Ilona wil laten runnen, zal je altijd een kostenpost voor bestuurders hebben.
Verder is een beloning van 1 tot 3 ton nou niet echt schokkend, daar komt in de private sector nauwelijks iemand zijn bed voor uit.
Dus die matiging is er al en zeker volgend jaar.
Berbaar | 10-06-17 | 19:33
Natuurlijk! Stelen is ook contractueel vastgelegd. Dream on!
Ik ben wel vaker op klantenbijeenkomsten van pensioenfonds PGGM (voor de zorg). Iedere keer valt me dan op dat de meeste bobo's geen inhoud hebben, niets van voeling met de samenleving hebben en vooral allemaal auto (Tesla) met chaffeur hebben. Gezien hun cv, studie en vaardigheden zouden ze bij een multinational niet verder zijn gekomen dan hoofd kantine of kopieerdiensten, maar in de zorg lijkt vooral een lidmaatschap van de PvdA, een moeilijke zware bril en een fout kleurrijk pak voldoende om 2 ton op te strijken voor een functie, die gemakkelijk gecombineerd kan worden met 10 nevenfuncties (elk 10 mille).
Overigens op zulke bijeenkomsten komen de zorgbobo's tot de conclusie dat CEO's van multinationals te veel verdienen, en dat ze als pensioenbeleggers daar tegen moeten optreden. Overigens niet zonder dat ze zelf eerst een commissie oprichten die moet adviseren hoevaak per jaar deze commissie moet vergaderen over de renumeratie van de commissieleden.
@kwark001 | 10-06-17 | 19:27
Die zaken zijn doorgaans bij het aangaan van de dienstbetrekking contractueel vastgelegd.
Zo werken die dingetjes in de echte wereld.
Hoe lang wordt er nu al over de Balkenende-norm gesproken? Nog steeds hoor ik over die schandelijke bedragen die ontvangen worden, houdt het nooit eens op? Politiechefs die meer dan 2 ton ontvangen, Rogier van Boxtel die bij de NS 439.000 opstrijkt, de zorgmanagers die belachelijke jaarsalarissen krijgen, terwijl het personeel zich rotrent voor hele bescheiden inkomens. Staken moeten we, de hele boel platleggen totdat al die schoften aangepakt worden. Een groot schandaal!
@AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 19:26
Hihi U wil organisaties zonder bestuurders?
En verder ben ik een fan van ons kapitalisme.
Lekker de handjes laten wapperen, ondernemen en een fijn leven voor jezelf en de jouwen opbouwen.
Niks mis mee, hoewel ruifvreters natturlijk meer naar een communistisch model neigen.
Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:25
2e gooit omhoog "is best bereid." Zucht, sorry
Berbaar | 10-06-17 | 19:19
En zelfs bij gebleken ongeschiktheid en ergo diefstal, of zo als hun het noemen onzorgvuldigheid, krijgen die knakkers hun ontslagvergoeding nog steeds.
Waar was dat verpleeghuis ook alweer waar de bewoners ivm bezuinigingen geen warm eten meer kregen in het weekend?!
De grootste viezerikken rijden in de duurste auto's, wonen in de grootste huizen en vinden zichzelf steunpilaren vd maatschappij.
Op een goede dag zijn ze ook aan de beurt en lopen onder de stront met een lege maag nog verwarder te wezen als ze nu al zijn .
@pa_niek | 10-06-17 | 19:13
En wat is er mis met een karretje van 2x modaal?
@kwark001 | 10-06-17 | 17:39
@chicago river | 10-06-17 | 19:19
Chapeau allebei, het systeem kan alleen veranderd worden door verzet.
Basil Fawlty | 10-06-17 | 19:25
Gooit omhoog "Beste Berbaar" excuus.
@Berbaar | 10-06-17 | 19:19
"Lez0n"???
U draait erom heen. Of het nu gedeeltelijk onslag vergeoding betreft of niet. Het kost gewoonweg 4 ton waarvoor 10 verpleegkundigen kunnen werken.
Belangrijkste punt is nog waarop u geen antwoord heeft gegeven, is waaruit blijkt dat het noodzakelijk is volgens u dat er (duurbetaalde) bestuurder(s) aan het hoofd moeten staan. Ik stel dat het eerder cultureel bepaald is (vanuit het kapitalisme / neoliberalisme) dan dat het uit organisatorisch oogpunt nodig is.
Berbaar | 10-06-17 | 19:13
.
Beste Beraar. Ten eerste er is een verschil tussen publiek en privaat. Wil een manager heul veul verdienen dat moet hij naar de private sector gaan en daar ligt niemand hier van wakker hoeveel je daar verdient. Als je willens en wetens in de zorg wil gaan werken dan moet je genoegen nemen met minder geld want je doel daar is om mensen te helpen niet om winst te maken en je wordt betaald door de belastingbetaler. Ten tweede het gaat om 68 miljoen in totaal. daskapital.nl/2017/06/zorgbestuurders_... Ten derde. Iedereen hier is best bereidt om centen aan de zorg te spenderen via belasting maar dat geld moet wel terecht komen bij de mensen die er toe doen en niet aan de strijkstok van de managers blijven hangen. My 2 zorgcenten.
@AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 19:10
Lez0n!!
Wat er over de 4 (en vaak 3 ton) gaat is meestal ontslagvergoeding.
Tsja dat spreek je met elkaar af bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst, heeft niets met de beloning te maken en alles met goed onderhandelen.
Maarja dan moet je wel een werkgever kunnen vinden die je wil hebben, anders valt er weinig te onderhandelen.
kwark001 | 10-06-17 | 17:39
Prachtig. Ik weiger ook.
Laat ze me maar zoeken, kun je nog lachen ook.
Ik ben het lijstje eens langs gegaan en mag voorzichtig concluderen dat de top50 allemaal een auto rijden die minimaal 2xmodaal heeft gekost. Wat doen ze daarmee? Woon-werkverkeer? Statussymbool? Waarom kan dat allemaal niet wat minder? Gaan ze vooraf aan een bijeenkomst allemaal om elkaars auto staan met ahhhh, ohhhh. Of is het toch zo van minder in de broek dan meer op de oprit?
@KapiteinClaus | 10-06-17 | 19:06
Een organisatie wil graag manager X, Y of Z en dan gaan ze rond de tafel om de beloning af te stemmen.
Sommige managers doen hun kunstje voor een tonnetje en anderen voor een tikkie meer.
Als straks de beloning gemaximaliseerd is dan vis je dus in een andere categorie management.
Moet wel gezegd worden dat het dan niet noodzakelijkerwijs slechter hoeft uit te pakken.
kapitein_iglo | 10-06-17 | 19:10
.
Wederom? Zucht.
@Berbaar | 10-06-17 | 18:57
Op grond waarvan horen er bestuurders bij die als klap op de vuurpijl ook nog eens 4 ton per jaar opstrijken?
Het feit dat volgens u bestuurders nodig zijn is eerder cultureel bepaald dan dat het organisatorisch noodzakelijk is laat staan dat zij ook nog eens 4 ton per jaar opstrijken waarvoor je 10 verpleegkundigen hebt.
in ander nieuws:
Richard Hammond met helicopter naar ziekenhuis gevlogen na crash van een 2.2 miljoen Euro supercar tijdens opnames van The Grand Tour.
www.dailymail.co.uk/news/article-45915...
( met beelden )
Dacht iemand werkelijk dat als al die dikverdiende parasieten die niets constructiefs doen, van vandaag op morgen weg gestuurd zouden worden, dat het systeem in elkaar zou storten? Laten we het gewoon proberen, het kan alleen erop vooruitgaan.
Ach, heur, reaguurdertje berbaartje heeft een meningkje. Hut accountmanagertje is stoer!
Wie neemt deze gasten dan aan? Er is toch altijd een persoon of orgaan verantwoordelijk voor? Wie zijn dat dan? De vraag is ook of je zorggraaiers zelf kwalijk kan nemen in hoeverre zij graaien. Tot op zekere hoogte kan dat wel natuurlijk, maar er is ook iemand echt verantwoordelijk.
@2Schwanz | 10-06-17 | 18:57
Zal de FNV best kunnen maar waarom?
U wil een bloemetje langsbrengen ofzo?
@Wijze uit het Oosten | 10-06-17 | 18:52
Stop maar met smeren, Joris heeft hem/ haar al over de schutting geschopt.
@telelezer | 10-06-17 | 18:56
Wat heeft een docu van de nogal gechargeerde Moore te maken met mijn zorg hier?
Verder al zouden alle 50 top zorgmanagers een tonnetje inleveren dan zijn dat max 100 zorgverleners extra.
Gaat dus helemaal nergens over maar het boosburgertje kan weer even lekker sputteren want iedereen die meer verdient dan modaal is een graaier.
Proest!
Nivelleermarionet | 10-06-17 | 17:57
Cynische lol! Daarnaast wordt ook vergeten dat zorgmanagers beduidend minder verdienen dan managers in de private sector. Proest!
Beste luitjes
Berbaar en moraal.
-
Tis als vuur en water.
Hans Hoogervorst VVD.
Schmalz | 10-06-17 | 18:14
Hoogervorst, grondlegger van huidige zorgstelsel. Op afstand de grootste bal met zijn vinger in de keel als antwoord op kritische vragen over zijn nieuwe stelsel door Wouter Bos in de Tweede Kamer destijds. Opdat wij nooit zullen vergeten inderdaad. De geborneerde klootzak. God wat heb ik een hekel aan deze lul!
@AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 18:49
De belastingbetaler wil zorg en krijgt zorg, daar horen naast handjes aan het bed ook bestuurders bij en die kosten.
Verder is het heel normaal dat vaak minder slimme mensjes of zij die niet opgelet hebben op sgool minder verdienen dan anderen.
En die "erbarmelijke omstandigheden" is slechts gel*l daar hebben we een regeltjes en een inspectie voor.
Kan FNV ook huisadressen van deze parasieten publiceren?
Gaat over helegaar niks behalve jaloezie en de kift.
Next!!
@ Berbaar | 10-06-17 | 18:19
-
Personeel wordt ontslagen omdat er zogenaamd geen geld voor is, maar de top vult de vette zakken omdat er dus WEL geld is.
Zie mijn reactie (van telelezer | 10-06-17 | 17:55)
waar Michael Moore de verergerende toestand in de zorg toelicht.
kennis van mij werkt ook in de zorg en er moest bezuinigd worden d.m.v. ontslaan van personeel.
op een vergadering hierover geen woord over de 3 koppige directie die gewoon aanbleef en een vraag die daarover gesteld werd wilde men niet beantwoorden.
vervolgens werden er een twintigtal dames ontslagen.
@necrosis | 10-06-17 | 18:23
*Bammetjes smeren doet..*
@Berbaar | 10-06-17 | 18:43
U ziet mijns inziens één belangrijk detail over het hoofd en dat is dat in deze zaak het opgebracht wordt door de belastingbetaler.
Ik zie geen enkele reden dat hele lagen van de bevolking aan de slag moet voor het minimum onder erbarmelijke omstandigheden, terwijl de zorgbestuurders met 4 ton per jaar ervandoor gaan.
McMarx | 10-06-17 | 18:32
Yep, als vliegen op stront, en daar hebben ze ons van de politiek goed in gewerkt.
Regel 1: Nutsvoorzieningen horen buiten de markt gehouden te worden, maar dat hebben die plucheplakkers nooit begrepen, zeker niet die van het rechtse allooi. Die hebben alles geprivatiseerd, zodat ze, nadat ze de politiek uitgeflikkerd zijn, ergens een leuk commissariaat kunnen scoren, waarbij ze weer geen flikker hoeven te doen en genoeg tijd over hebben om te golfen (of wat de nieuwe "sport" is wat het plebs niet kan betalen)(en ja, sport in aanhalingstekens, want echt sporten doen die mannen niet).
Dat geldt voor de zorg, voor de watervoorziening, justitie en politie en ga zo maar verder.
Ik zou trouwens als ik jullie was wegblijven bij zustersite Das Kapital, want daar lopen een zooi libertijnen rond die niet snappen dat je niet van de lucht kunt leven. Die idioten zijn zo slecht voor je bloeddruk dat je binnen de kortste keren je eigen risico verbruikt hebt.
paradoxical | 10-06-17 | 17:46
Wat een stoer taalgebruik. " Pleit niet van intelligentie"
Kan er niet over oordelen waarom iemand een torenhoge
schuld heeft opgebouwd bij de zorgverzekeraar.
Zal ongetwijfeld een reden hebben zoals van vele anderen.
Berbaar | 10-06-17 | 18:43
Man, je weet van toeten nog blazen. Dacht je dat in het communisme dit niet voorkomt? Nog erger!
Niks nieuws, zelf werkzaam geweest in de zorg in een verpleeghuis. De ene na de andere bezuiniging meegemaakt. Tegen de tijd dat de afdelingsmanager ingewerkt was zat er al weer een ander. Enige overeenkomst tussen al deze managers zijn de incapabele capaciteiten, om nog maar te zwijgen over het bestuur zelf. Ben uit de verpleegzorg gestapt. Ik was het zat om mij elke dag te verantwoorden tegenover cliënten en de familie die, vaak terecht, zaten te klagen over tekortschietende zorg. Ik denk echt dat de zorgsector het afvoerputje is voor zwakke managers die in de commerciële sector niet meer aan de bak komen of de druk niet aankunnen.
@necrosis | 10-06-17 | 18:38
Nee daar kan ik inderdaad niet wakker van liggen.
We leven gelukkig nu eenmaal niet in een communistisch "paradijs" dus de één zal 900 verdienen en de ander 9.000 of 90.000 euro.
So what, zoek fijn een communistische heilstaat op als U er een probleem mee heeft.
Berbaar | 10-06-17 | 18:40
U studeert kangeroekunde?
Gaan we weer. Iedereen hier in dit praathuis pakt dat geld als het ze wordt aangeboden. Iedereen. Welke idioot deze salarissen verstrekt en accordeert is de werkelijke bad guy. En dat er een overheid is die niet in staat is een streep in het zand te trekken... tja.
Hey daar gaat de koning... doei, ik ga met een oranje vlaggetje zwaaien.
@kwark001 | 10-06-17 | 18:36
Ach, overdrijven/aanstellen is ook een vak.
Wat boeit het mij nu of zorgmanagers 1, 2 of 3 tonnetjes verdienen?
Maakt me de pis niet lauw, is ook een druppel op een gloeiende plaat.
@Berbaar | 10-06-17 | 18:19
Er zit nogal een verschil tussen iemand met een inkomen van 900 per maand en iemand met een inkomen van 9.000 per maand.
Vroeger was een directeur van een ziekenhuis iemand die zelf medisch specialist was oid.
Tegenwoordig zijn het makelaars/ bankiers.
Maar dat zal jou aan je reedT roesten, hè barbaar.
Zonder ondernemersrisico zoveel verdienen, wat een zielige figuren.
Eigenlijk zouden alleen mensen die als leerling verpleegkundige zijn begonnen, na vele jaren ervaring en ontwikkeling, mogen doorstromen naar bestuurder. Zoals eerder hier gelezen maakt de gelegenheid de dief. Inderdaad, het systeem is verrot, en wat rot is trekt parasieten aan. Een onderdeel van het nieuwe systeem was de invoering van managers die in de plaats van doorontwikkelde verpleegkundigen kwamen. Daarmee is het hart uit de zorg gehaald en zijn er mensen met mentaliteitsproblemen voor terug gekomen.
Berbaar | 10-06-17 | 18:29
Beste, de kanker zit overal tot in de haarvaten.
Aan de haaien voeren.
@BokoHalal | 10-06-17 | 17:34:
Eigen risico is één ding, maar dan hebben we ook nog zoiets als 'eigen bijdrage' - en die is wel degelijk inkomensafhankelijk en kan tot grote hoogte oplopen. Helaas weten we daar in huize Reintje alles van, met een maandelijkse 'eigen bijdrage' van ruim 1.700. Voor één persoon wel te verstaan.
Dat eigen risico is in januari al opgesoupeerd. Dat is dan ook geen 'risico' meer maar een 'eigen zekerheidje' wanneer je chronisch ziek of gehandicapt bent.
Voor de zoveelste keer: je verwacht het niet!
Als er ergens veel te verdienen valt, dan komen daar bepaalde lieden op af.
@kwark001 | 10-06-17 | 18:26
De vergelijking slaat als kudt op Dirk.
Man leiding geven aan een club van 6000 medewerkers als Cordaan vergelijken met een buurthuis.
lol!!
@kwark001 sterf lekker als je ziek wordt. Lui als jij zijn de kanker in onze maatschappij, geen haar beter dan deze graaiers. Idioot.
paradoxical | 10-06-17 | 17:46
Toch kun je beter druk maken om de grootgraaiers, sla daar maar zulke taal uit. Maar daar zie ik je dan weer niet voor aan want zo zit de gemiddelde Hollander dan ook wel weer in elkaar
Kijk eens in de buurthuizen. Overal dezelfde shit. Een aantal met stront tot aan de ellebogen zitten nog wat te 'besturen', vooral uiteraard van die linksige, mekkerende geiten.
Het echte werk doen vrijwilligers'' .
Misselijkmakend, ik stop met lezen voor vandaag. wat een grenzeloos schaamteloze graaiers allemaal.
@Atcivni | 10-06-17 | 18:12
Beetje dimmen, kutzwitsal!
*zwaait*
@Schmalz | 10-06-17 | 18:14
Ik hoor het die lul nog zeggen: een basisverzekering voor iedereen!!!
Mensen met twee keer modaal lachten zich de ballen uit de broek en de mensen aan de onderkant van de samenleving konden de tering krijgen, want: zeer weinig te besteden.
Bij lieden als Hoogervorst moet ik nog steeds aan Neurenberg Trial II denken.
En nu er zwaar tekort is aan handen aan het bed en inmiddels een niet meer te behappen aantal ouderen die zorg nodig hebben, is het wachten op het o zo goed bedoelde voltooidlevenpilletje naar de mensen toe. Misschien een goed idee om die pilletjes te laten testen door alle graaiende hotemetoten waar dan ook in de (semi-)overheid.
Tijd voor Jesse Klaver als zorgbobo. Maar ja, die zou hetzelfde hebben gedaan.
Inderdaad legaal en niets dan mens eigen.
Gaat over helegaar niks behalve jaloezie en de kift.
Next!!
Hans Hoogervorst VVD. Opdat wij niet vergeten.
-weggejorist en opgerot-
Bonnetjes, ik wil bonnetjes zien van al die godvergeten zorggraaiers en na controle wens ik ze onsterfelijkheid toe
in hun eigen shitzorg.
Goh je verwacht het niet.
Maar ja, het volk heeft wel massaal op de kapitalistische/ neo liberale partijen gestemd. Onder de SP was dit nooit gebeurd en was dit in de vorm van zorg ten goede gekomen aan het vorm.
Overheidsdingen die semi-overheidsdingen geworden zijn: Zorgsector, Nutsbedrijven, allemaal 1 pot nat. Klanten kunnen bijna geen kant op en de dienstverlening wordt alleen maar slechter. Egoïsme ten top bij de top van die toko's. Wat mij betreft keihard aanpakken, maar ja Nederland, us pappen en nathouden. Bij de volgende verkiezingen allemaal weer lekker op de kartelpartijen stemmen.
Ik kan niet wachten tot de zorgpremie voor de basiszorg met 30 euro per maand omhoog gaat en dat natuurlijk ook nog het eigen risico met slechts 150 euro wordt verhoogd. Eigenlijk zou men dat 2x per jaar moeten kunnen doen; bijvoorbeeld 1x in januari en 1x in juli.
Zorgmanager is een zwaar en verantwoordelijk beroep waar een fatsoenlijke vergoeding tegenover dient te staan. Een extra complicatie daarbij is dat patiënten en personeel de winst van de onderneming afromen. Dus het honorarium is in werkelijkheid beduidend lager dan de sappelende managers bij hun aanstelling door de aandeelhouders is voorgespiegeld. Dat geklaag van het gepeupel draagt ook niet bij aan de goede sfeer. Daarom dienen de managers vrijgesteld te worden van arbeid en een volledig betaalde vakantie te ontvangen tot aan hun pensioendatum, die overigens zelf ook steeds verder richting de uiterst zorgwekkende toekomst verschuift. Dank voor uw aandacht, het Verbond van op VVD'ers gelijkende Zorggraaiers.
Terug naar het aloude Ziekenfonds met 0 euro eigen bijdrage.
Maar nee alles moet zo nodig op amerikaanse manier afgebroken worden om de rijken nog rijker te maken over de ruggen van de gewone man (m/v/o).
Zie deze link hoe het nu in USA is maar hoe het eerdaags ook hier wellicht gaat worden.
De documentaire "Sicko" van Michael Moore. Een verbijsterende maar vooral beangstigende documentaire, neem er wel even de tijd voor, want ongelofelijk relevant, je zult je rot schrikken hoe het daar toegaat (en mogelijk eerdaags hier ook). Een "must" om helemaal uit te kijken.
(Nederlands ondertiteld)
www.youtube.com/watch?v=QpMMNqzagCk&a...
Ieder model is kwetsbaar zodra je die laat bemensen door vvd, pvda, cda, d66 en consorten. Zij nemen namelijk plaats met de expliciete intentie zichzelf te verrijken en ten koste van alles hun partijdogma's boven rationele executie van de taakstelling te plaatsen.
.
Vergist u zich niet in hun bedrevenheid. Zij schiepen immers de Trias Corruptica die we zo goed hebben leren kennen in alle perversiteiten die nu voortbrengt.
.
Een maffia van zo'n 200.000 partijlidmaatschapten gijzelt dit land en maakt haar iedere zieker. Het centrale probleem in Nederland.
Als het allemaal van die fantastische topmanagers zijn die elke cent van het hoge salaris waard zijn... waarom krijgen er dan zoveel een ontslagvergoeding?
Dr. Doom | 10-06-17 | 17:42
Kwark gaat jou vertroetelen wanneer je ziek bent, gewoon, als tegenprestatie.
Het is zonder revolutie kennelijk niet op te lossen.
En we hebben happers. Morgen vissen. Mijn dank.
@kwark001 sterf lekker als je ziek wordt. Lui als jij zijn de kanker in onze maatschappij, geen haar beter dan deze graaiers. Idioot.
@kwark001 | 10-06-17 | 17:39
En geen loonbeslag?
Ach laat maar..............
Als je nou al die (semi-) ambtenaren een salaris geeft van maximaal 75K zou er iets kunnen veranderen.
Nu is het zo dat rechters bv. per jaar iets meer dan 50 dagen vakantie hebben. Dat is bijna 3 maanden. En dan nog zeiken over hun salaris.
Mogelijk krijg je dan iets gemotiveerder mensen, mensen die hun werk leuk vinden en het met plezier doen. Om on topic te blijven -wat moet je in godsnaam kunnen om zorgmananger te worden? Je zou toch serieus menen dat elke mentaal uitgedaagde zo'n onnozel baantje wel aan kan.
Ik zeg: Grote Schaam!
Moet je toch ff uitleggen wanneer er een marktmodel is geweest in de zorg en waarom.
Wat een corrupt bananenland zijn we. Dit is pure achterlijkheid en de politiek doet niets. Stakkers.
Ik betaal geen ene jota aan premie. Niets! Ik denk dat ik inmiddels wel 15.000 euri aan achterstallige premie zou moeten betalen.
En zolang uitvreters van allerlei landen hier voor nop verzekerd zijn, hou ik het zo.
Vandaar dat de premies de pan uitreizen. Ik zou wel eens een totaalplaatje willen zien van alle kosten in de zorg inclusief prestaties die daar tegenover staan. Wedden dat het goedkoper en efficienter kan?
Zoek maar is uit hoeveel schuld de zorgverleners hebben. Dat loopt per zorgverlener in de tientallen miljoenen. Geleend van de provicie tegen woeker rente's.
Maar moet er in de nacht iemand geholpen worden die naar het toilet moet krijgt de mededeling ,laat maar lopen,we ruimen het morgen wel op ,van mij mogen ze de managers gelijk opruimen,en voor het geld wat daarmee bespaard wordt ,4 zusters in de nacht aanstellen die beter gemotiveerd zijn dan die uitvreters aan de top .Een verpleegster wordt gemist ,een manager kan een jaar ziek thuis zijn die mist niemand ,dus weg met die lui ,en top salarissen .
Gelegenheid maakt de dief.
Ben de Koning... Says it all
Als ze het mij zouden geven zou ik geen nee zeggen.
Het zijn niet deze gasten die aan de hoogste boom moeten maar zij die het hen geven.
Gelukkig kan het eigen risico gewoon nog wel een keertje omhoog volgend jaar. Probleem opgelost.
Wat de FNV vergeten is te onderzoeken is welke partijkaart deze zorggraaiers in hun zak hadden toen zij als semi ambtenaar ineens bedrijfje gingen spelen met de bijbehorende salarissen.
Maar let maar op,
Allemaal wel een partijkaart van een verschillige partij.
Een typisch geval van salonsocialisten die links lukken en rechts vullen...
Voor dit soort mensen zou de voltooid leven wet van Pia getweaked moeten worden zodat deze inkomensafhankelijk is.
REAGEER OOK